[F1 2024] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 74.385 views

Onderwerpen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:47
shoombak schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:06:
Echt ongepast om zo blij te zijn als je alleen wint dankzij de regels en het in elke andere sport gewoon een gelijkspel zou zijn
Het enige wat ongepast is, is jouw zure reactie.
Russell geeft als eerste die tijd gezet, en voor hem en Mercedes is het toch een mooie pole.
Prima blijheid dus.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:17

The_Scarabial

MTB for life!

poh dit seizoen nog geen quali gekeken, maar dit was genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 15:01
gambieter schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:11:
Leuk. Weer, bandenverbruik en racepace zijn de onbekenden, ik heb er zin in. Mooi gedaan van Russell.
Is de racepace onbekend??, volgens *mij hebben er best wat teams behoorlijke runs gemaakt op de medium en ALO volgens mij op de hard.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 17:03
GAIAjohan schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:11:
[...]
Het enige wat ongepast is, is jouw zure reactie.
Russell geeft als eerste die tijd gezet, en voor hem en Mercedes is het toch een mooie pole.
Prima blijheid dus.
Precies, laten we potjandorie gewoon blij zijn voor Russell. Het is zijn tweede pole met Mercedes en dat met zo'n hok (eerder dit seizoen en afgelopen seizoenen). Als het Sargeant was geweest met een Williams dan waren we ook uit ons dak gegaan. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

shoombak schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:11:
[...]

Dat hij op pole staat, helemaal goed natuurlijk, maar de manier waarop hij zich manifesteert doet vermoeden dat er minstens een halve seconde tussen beiden zou zitten. Dat deel voelt vrij ongepast.
Hmm ik kijk dan naar iets anders denk ik
Het is RUS zijn 2e pole ooit. Dat is wat anders dan max die gewend is om pole te hebben

het is daarna ook de eerste weer voor mercedes is lange tijd.

Kan me echt wel indenken dat voor RUS dit wel echt overkomt als een overwinning idd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Wat wil je dan zien?
Dat VER en RUS nog 1 flying lap er na doen om uit te maken wie er beter is?

Of dat ze met z'n tweeen morgen echt naast elkaar staan?

De kans dat iemand op .000 gelijk rijdt is erg klein.
En dan is het gewoon wie hem het eerst reedt. Verdiend net dat beetje meer en mag dus "winnaar"zijn
Nog even een dragrace voor pole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
[...]

Dat hij op pole staat, helemaal goed natuurlijk, maar de manier waarop hij zich manifesteert doet vermoeden dat er minstens een halve seconde tussen beiden zou zitten. Dat deel voelt vrij ongepast.
Dat zou eerder ongepast zijn, zo uitbundig als je met gemak wint.
Hij moest er nu juist ver voor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:50

Quad

Doof

siggy schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Het dubbele is inderdaad langer dan 15 :(:)

Sorry. En dan voel ik me nog jong -O-

Nee serieus. Genoeg mensen op dit forum die gingen kijken toen Jos ging rijden, en een klap die toen allang aan het kijken was. Intussen is 15 jaar niet echt veel, helaas. F1 is zoveel veranderd het is bizar. Zelfs in die 15 jaar tussen jos en 2009.
Ja ik ben in 2008 begonnen met kijken, maar kan niet alles meer herinneren hoor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:35
Dat kan morgen nog erg interessant worden! 👍

Had geld moeten inzetten op dat verschil tussen p1 & p2, dan had ik op vakantie kunnen gaan 🤣

Nog steeds erg knap gedaan van Max na zo'n ruk weekend 👌
Russel gun ik de P1 ook wel, leuke gast 😎 Alles beter dan hypocrietje Hamilton😷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Overigens, wat zal de straf voor Verstappen zijn voor z'n pitlane incident waarbij blijkbaar achteraan had moeten sluiten. Gaat dat om een waarschuwing of een grid penalty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DarkSide schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:13:
[...]

Hmm ik kijk dan naar iets anders denk ik
Het is RUS zijn 2e pole ooit. Dat is wat anders dan max die gewend is om pole te hebben

het is daarna ook de eerste weer voor mercedes is lange tijd.

Kan me echt wel indenken dat voor RUS dit wel echt overkomt als een overwinning idd.
Ja, maar dat soort dingen snap je alleen als je 40+ jaar F1 volgt hè. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

StefanVerkerk schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:13:
[...]
Precies, laten we potjandorie gewoon blij zijn voor Russell. Het is zijn tweede pole met Mercedes en dat met zo'n hok (eerder dit seizoen en afgelopen seizoenen). Als het Sargeant was geweest met een Williams dan waren we ook uit ons dak gegaan. 8)7
Nouja, blij zijn voor Russel. Dat gaat wel ver nietwaar? :+ Hij is de snelste, hij heeft het verdiend. Maar goed, DR zit er weer bij dus. euh ja, Morgen gaat het anders uitzien.

Logan Sargeant op pole. Dat zou wat zijn. Benieuw wat voor woordenbrij Vowles dan weet uit te slaan.... Alleen al daaom wil ik dat wel eens meemaken. Wat doet hij nog in de F1? Voelt nog steeds als geen beslissing durven maken van Vowles....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 12:30
[...]

Het is dat ik geen koffie drink op dit tijdstip anders zat mijn scherm eronder. Russel heeft pole PUNT en conform regels geving welke niet eenmalig anders is geïnterpreteerd.

Maar even serieus Mercedes staat al een tijd droog, hoe had hij anders moeten reageren?

En of het nu 0.000 of 10.000 sec sneller is, hij was op dat moment de snelste.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57
dat gesneer is nergens voor nodig. , voor de rest van de wereld is het ok en zien we het allemaal morgen wel in de race. Niet zo heel spannend, maak er niet meer van dan het is, waarschijnlijk is Max er in een paar bochten wel voorbij, blabla... Als niet, de afgelopen seizoenen zijn saai genoeg geweest dat who cares...

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-06-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Als de "eerste zet de tijd staat bovenaan" is op basis van "baan wordt steeds sneller", dan zou diegene toch gewoon een snellere tijd moeten kunnen zetten in een extra ronde :+ (wat Russell dus niet deed, en er IIRC 0,1xx achter zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Chefbierrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:16:
Overigens, wat zal de straf voor Verstappen zijn voor z'n pitlane incident waarbij blijkbaar achteraan had moeten sluiten. Gaat dat om een waarschuwing of een grid penalty?
Straf voor het team.
Geld boete ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dit gaat gewoon Echt een mooi seizoen worden zo waar wellicht 4 of zelfs 5 teams een overwinning kunnen pakken op pure pace passend bij een specifiek circuit
Al is tot nu toe alleen Max redelijk consistent.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 08-06-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:16:
Als de "eerste zet de tijd staat bovenaan" is op basis van "baan wordt steeds sneller", dan zou diegene toch gewoon een snellere tijd moeten kunnen zetten in een extra ronde :+ (wat Russell dus niet deed, en er IIRC 0,1xx achter zat).
Daarom, zolang Russel Max niet van de baan rijdt.....danwel Max Russel niet in een fout dwingt waar hijzelf slachtoffer van wordt, dan wordt dit een standaard Max overwinning.... Wat hij wel kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
siggy schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Daarom, zolang Russel Max niet van de baan rijdt.....danwel Max Russel niet in een fout dwingt waar hijzelf slachtoffer van wordt, dan wordt dit een standaard Max overwinning.... Wat hij wel kan gebruiken.
Mercedes is het hele weekend al beter, waarom zou dat in de race anders zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En ik maar denken dat we alweer een zeer spannende kwalificatie hebben gezien. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Ferrari viel even tegen in de kwalificatie zeg. Benieuwd of ze in de race nog terug naar voren kunnen komen.

Norris zit er weer mooi bij vooraan en leuk dat Mercedes/Russel zich nu ook vooraan melden. Kan toch nog een leuk seizoen worden zo waar ik na de wintertest vooral bang was dat Red Bull/Verstappen misschien wel alles zouden winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:16:
[mbr] dat gesneer is nergens voor nodig. [/], voor de rest van de wereld is het ok en zien we het allemaal morgen wel in de race. Niet zo heel spannend, maak er niet meer van dan het is, waarschijnlijk is Max er in een paar bochten wel voorbij, blabla... Als niet, de afgelopen seizoenen zijn saai genoeg geweest dat who cares...
Hoezo, NIEMAND had dat verwacht hier en op de internationale fora geven ook gekende Max haters nu props.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:21:
En ik maar denken dat we alweer een zeer spannende kwalificatie hebben gezien. :z
Max was precies niet snel genoeg!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
[...]

Hoezo dat? Laatste paar races gemist? Mclaren zit er lekker bij en Norris staat ook gewoon in de top 3. Daarbij heeft Mercedes updates en draaien ze het hele weekend al lekker.

Ik zie nog niet in hoe dit een ‘walk in the park’ voor Verstappen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 23:57
pro_6or schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:21:
[...]

Hoezo, NIEMAND had dat verwacht hier en op de internationale fora geven ook gekende Max haters nu props.
Kappen met dit gesneer

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-06-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat je hier je mening niet mag geven is ook weer zo typisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
[...]

Winnen hoeft niet eens, want zelfs op Leclerc heeft hij een goede voorsprong en die gaat morgen ook niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01:16
Staat de pole hier wel aan de goede kant of heeft de p2 een voordeeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Exocet schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Mercedes is het hele weekend al beter, waarom zou dat in de race anders zijn?
Omdat racepace iets heel anders is dan Q? Niet dat het het niet kan zijn, maar het zou mij verrassen zijn als ze mee kunnen na de helft van de race. Ik zie het niet gebeuren. Hamilton zat er niet echt bepaald bij, dus mijn inziens was het een goede hotlap.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GAIAjohan
shoombak schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:23:
Dat je hier je mening niet mag geven is ook weer zo typisch
Volgens mij kon jij prima je mening geven hoor, alleen als je gedrag zo ontzettend zuur is als een 12-jarige fanboy, tsja dan kun je repliek verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Morgen hopen op veel regen alles op zijn kop en lekker veel spektakel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TinusXIII schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:23:
[...]

Hoezo dat? Laatste paar races gemist? Mclaren zit er lekker bij en Norris staat ook gewoon in de top 3. Daarbij heeft Mercedes updates en draaien ze het hele weekend al lekker.

Ik zie nog niet in hoe dit een ‘walk in the park’ voor Verstappen gaat worden.
Laatste paar races waren nogal 'uniek'. Monaco hoef je niet eens mee te tellen. De race daarvoor heeft ie gewoon gewonnen. En Miami was ook maar nipt vanwege een safety car. Het voelt dat het momentum in tegendeel van Max gaat, maar serieus, waar gaat het over. Max is nog altijd Max. Perez is totaal geen maatstaf, dus zolang Max niks geks doet komt dat morgen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
d-vine schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:26:
Morgen hopen op veel regen alles op zijn kop en lekker veel spektakel.
Niet te veel, anders wordt het een spa 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Vinniedh schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:24:
Staat de pole hier wel aan de goede kant of heeft de p2 een voordeeltje?
p1 heeft de eerste de bocht de binnenkant, maar p2 ligt volgens mij meer rubber (maar dat spoelt toch weer weg door al de regen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Chefbierrr op 08-06-2024 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:25:
[...]

Volgens mij kon jij prima je mening geven hoor, alleen als je gedrag zo ontzettend zuur is als een 12-jarige fanboy, tsja dan kun je repliek verwachten..
Heerlijk burgerlijk, dat is wat hier verwacht wordt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Van de ene kant snap ik eigenlijk niet waarom er niet wordt gemeten in ,0001 of zelfs ,00001. Moet met de huidige technieken toch kunnen? Dat is ze dan voor het overzicht tot ,001 tonen snap ik, maar uiteindelijk moet de snelste gewoon op pole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Lekker Engels is het :D

Maar hoe is de race pace van VER, NOR, RUS etc? Is daar al meer over bekend?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:33:
Van de ene kant snap ik eigenlijk niet waarom er niet wordt gemeten in ,0001 of zelfs ,00001. Moet met de huidige technieken toch kunnen? Dat is ze dan voor het overzicht tot ,001 tonen snap ik, maar uiteindelijk moet de snelste gewoon op pole.
Dat wat we zien, hoeft niet dat te zijn wat gemeten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 18:06
Chefbierrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:30:
[...]

p1 heeft de eerste de bocht de binnenkant, maar p2 ligt volgens mij meer rubber (maar dat spoelt toch weer weg door al de regen.)
Klopt, maar dat is dan die knik naar links. Als je ernaast zit/blijft zitten aan de buitenkant (is een risico... met RUS aan de binnenkant), heb je voordeel bij de direct daarop volgende doordraaier naar rechts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

In q2 zat ik hem wel te knijpen trouwens, een gele, laat staan rode vlag en Max was weg geweest. En dat tijdens zijn hele outlap en hotlap. Zelfde met Checo, veel te lang door laten rijden.

Max bleef ook een extra ronde buiten voor 0.1 seconde die nooit wat waard zou zijn geweest.

Ma ja, ze wilde een kans op pole houdende die nieuwe set niet te veel belasten zodat hij nog goed genoeg was voor de 1e lap in q3.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:09
pro_6or schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:36:
In q2 zat ik hem wel te knijpen trouwens, een gele, laat staan rode vlag en Max was weg geweest. En dat tijdens zijn hele outlap en hotlap. Zelfde met Checo, veel te lang door laten rijden.

Max bleef ook een extra ronde buiten voor 0.1 seconde die nooit wat waard zou zijn geweest.

Ma ja, ze wilde een kans op pole houdende die nieuwe set niet te veel belasten zodat hij nog goed genoeg was voor de 1e lap in q3.
Die 0,1 bracht hem wel even in de top10. Op dat moment regen/rood had hij even zichzelf gered. Ze zaten net overal een beetje tussen, kwam vandaag niet goed uit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 21:12
Kunnen we niet gewoon blij zijn dat het belachelijk dicht bij elkaar zat deze kwalificatie?

Mooi voor Russell, en Mercedes zit er gewoon goed bij dit weekend. Jammer van Ferrari helaas. Genoeg ingrediënten voor een spannende race, en dan hebben we het nog niet eens over een kans op een bui morgen :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nu de F1TV nabeschouwing op, ik denk dat er zo weinig gelet wordt dat er in feite slechts een enkele FP is geweest en alleen maar shit in FP1 en FP2. Dus niet meer dan normaal dan het beetje random Q is geworden. Jammer dat er zo onprofessioneel met alles wordt omgegaan, alsof nu Merc ineens voor het WK kan gaan. Leuk dat ze dit weekend zo okay lijken te gaan, want voorgaande races zijn ineens niet meer relevant? Af en te vraag ik me af hoe die analyses gaan. Ja, ze zijn ervoor om spanning in een uitzending te brengen, maar enig realisme is ver ver te zoeken.

Zal Merc goed zijn, ja vast. Maar kom op. Pas als ze in Barcelona ook er bij blijven en morgen in de race, dan pas kun je het hebben over ontwikkeling. Op dit moment lijk het nogal circuit specific.

En dan nog, voor het WK is het alleen maar gunstig voor Max. Compleet geen duidelijke tegenstander. Dat het geen walkover wordt voor Max is prima, maar hij hoeft ook over helemaal niemand over te lopen, want de rest loopt al over elkaar.....

/edit
Dafuq, f1tv heeft het over Porsches, maar niks op f1tv ;(

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 08-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27
Wat ik nou zo heel bijzonder vind, is dat Max Russel gewoon feliciteert, uitgebreid met hem staat te praten en lachen, letterlijk binnen 5 minuten ná de Q en er hier dan enorm ophef wordt gemaakt over dat de regels niet eerlijk zijn en mensen zich echt op zitten te winden...

Laat het gaan, het is maar een sport....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MasterMaceMichu schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:42:
Wat ik nou zo heel bijzonder vind, is dat Max Russel gewoon feliciteert, uitgebreid met hem staat te praten en lachen, letterlijk binnen 5 minuten ná de Q en er hier dan enorm ophef wordt gemaakt over dat de regels niet eerlijk zijn en mensen zich echt op zitten te winden...

Laat het gaan, het is maar een sport....
De meeste zijn toch gewoon blij? Past denk ik ook. Russell blij met pole, Max toch nog een mooi resultaat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
F1TV heeft vorig seizoen een item gehad over de live timing. En dit is wel iets waar ze aan werken, en dus echt niet zo simpel is als "met de huidige techniek moet dat toch kunnen". Want als het kon, was het er geweest. En gezien het er niet is, kan het dus nog niet, of in ieder geval niet betroubwaar genoeg/bruikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:31
De kwalificatieresultaten van Perez in Canada (voor de goede orde in 2021 was Perez wel Red Bull coureur maar is er dat jaar niet gereden in Canada).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:58:
De kwalificatieresultaten van Perez in Canada (voor de goede orde in 2021 was Perez wel Red Bull coureur maar is er dat jaar niet gereden in Canada).
[Twitter]
Zie je toch meteen dat dat nieuwe contract werkt. Druk om te presteren is meteen weg. Exact datgene dat Red Bull wilde met vroeg een contract geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:55:
[...]

F1TV heeft vorig seizoen een item gehad over de live timing. En dit is wel iets waar ze aan werken, en dus echt niet zo simpel is als "met de huidige techniek moet dat toch kunnen". Want als het kon, was het er geweest. En gezien het er niet is, kan het dus nog niet, of in ieder geval niet betroubwaar genoeg/bruikbaar.
Meeeeeeh. Als in 97 al in 3 decimalen getracked kon worden...... waarom bijna 30 jaar laten niet in 4 decimalen? Lijkt me meer in de categorie te vallen 'waarom zouden we dat doen'. Een basic webservertje kon in 97 al in ms aangeven wat het verschil was in het laden van functies/webpagina's. Pure onwillendheid, danwel onnodigheid. Want hoevaak komt het voor? Is nu serieus volgens mij de 2e keer in 30 jaar dat het voor is gekomen. En dan ga ik er vanuit dat 97 Jerez legit was. Dus het is gewoon niet nodig, maar dat het niet kan, lijkt me onzin. Je hebt een transponder en een ontvanger..... Zolang de frequentie hoog genoeg is kun je het zi precies meten als je zou willen. Maar ik denk dat het op tv nogal onzinnig uitziet als je naar 4+ decimalen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Mwah, in het schaatsen doet men ook niet op vier cijfers na de komma kijken, waar met de korte rondjes de kans dat de tijd hetzelfde is groter is, en dit ook vaker voorkomt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Verstappen mag zich zo melden bij de stewards.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GPlNZuwWAAARVED?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:44:
[...]

De meeste zijn toch gewoon blij? Past denk ik ook. Russell blij met pole, Max toch nog een mooi resultaat.
Ik vind het vooral grappig dat er _nooit_ vergeleken wordt met HAM. Tijdens FP3 waren ze weer lyrisch over hem, maar RUS is gewoonweg _elke_ keer sneller.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:15:
[...]

Ik vind het vooral grappig dat er _nooit_ vergeleken wordt met HAM. Tijdens FP3 waren ze weer lyrisch over hem, maar RUS is gewoonweg _elke_ keer sneller.
Dat wordt steeds onder tafel gemoffeld. Ham was wel een aantal keer zeer snel dit weekend.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JB schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:15:
[...]

In mijn optiek is Hamilton zwaar ongemotiveerd. Al dan niet terecht. Zag je in zijn topjaren ook. Als het een weekend niet ging, ging het gewoon niet. Beetje ala Krajicek. Hoofdje omlaag en niks ging meer. En niet om hem te verdedigen, maar hij is 7x wk geworden, hij racet voor niks, volgend jaar Ferrari (nog meer ellende).... wat boeit het hem nog?
Tenzij Ferrari een dijk van een wagen bouwt in 2026 zal het niet veel meer soeps worden voor Hamilton in 2025 en later.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat Russel bij een gelijke pole tijd met Max de pole krijgt is op zich natuurlijk ook logisch. Hij heeft hem eerst gezet en gezien de track evolutie heeft degene die later dezelfde tijd heeft gereden gewoon al een voordeel. Dus als je het zo bekijkt heeft Russel die pole dan ook dik verdiend.

Het lijkt er trouwens op dat door alle ontwikkelingen de wagens zeer gevoelig zijn geworden voor het circuit waar ze op rijden. Op elk circuit is het een ander team dat naar boven komt drijven. Vorige keer Ferrari nu weer Mercedes. Red Bull zit er met Max altijd wel bij en McLaren doet het ook lekker. Wat dat betreft is 2024 echt geen saai jaar te noemen. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:39:
[...]

In mijn optiek is Hamilton zwaar ongemotiveerd. Al dan niet terecht. Zag je in zijn topjaren ook. Als het een weekend niet ging, ging het gewoon niet. Beetje ala Krajicek. Hoofdje omlaag en niks ging meer. En niet om hem te verdedigen, maar hij is 7x wk geworden, hij racet voor niks, volgend jaar Ferrari (nog meer ellende).... wat boeit het hem nog?
Tenzij Ferrari een dijk van een wagen bouwt in 2026 zal het niet veel meer soeps worden voor Hamilton in 2025 en later.
Zelfs in de jaren dat hij WK werd was hij nooit het hele seizoen “aan”. Iedereen heeft een ander soort motivatie. Moeilijk te vergelijken. Als het mee zit in 26 bij Ferrari (of volgend jaar al) dan kan hij de alleen-recordhouder worden, dan wint hij niet meer alleen met de Merc pu etc. Dat motiveert hem wel. Of op,zijn minst de pers, hah :)

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56
No further action voor Verstappen
Afbeeldingslocatie: https://files.mastodon.social/media_attachments/files/112/583/573/694/697/866/original/841042e7765d166e.jpg

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo

I'm just here with a bit of data from the quali session of the 2024 Canadian GP.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-canadian-gp-quali-session-russell-vs-verstappen/gp_9_2024_quali_telemetry_speed.webp

I've been doing these posts later now that I've managed to improve the quality of the telemetry data.

Max lost a lot of time between the 1200 and 1900 meter marks (between T7 and T8). Maybe some of you have seen the onboard of his lap—I haven't—but the data shows that he carried a lot less speed through that section. Do you know if he had a moment coming out of T7? He was down by as much as 15 km/h compared to Russell. My calculations say that he lost up to 3 tenths in that section alone.

The Mercedes car was also faster by the end of the Casino Straight. Both George and Max had good traction out of T10 (The Hairpin), but Russell had a much higher top speed by the end of the straight. Based on my data, George had a maximum speed of 336 km/h at the end of the straight, while Max had a top speed of 328 km/h. I'm not entirely sure if this is due to the engine or because Mercedes were running less downforce than Red Bull.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

f1bythenumbers schreef op zondag 9 juni 2024 @ 03:02:
Hallo

I'm just here with a bit of data from the quali session of the 2024 Canadian GP.

[Afbeelding]

I've been doing these posts later now that I've managed to improve the quality of the telemetry data.

Max lost a lot of time between the 1200 and 1900 meter marks (between T7 and T8). Maybe some of you have seen the onboard of his lap—I haven't—but the data shows that he carried a lot less speed through that section. Do you know if he had a moment coming out of T7? He was down by as much as 15 km/h compared to Russell. My calculations say that he lost up to 3 tenths in that section alone.

The Mercedes car was also faster by the end of the Casino Straight. Both George and Max had good traction out of T10 (The Hairpin), but Russell had a much higher top speed by the end of the straight. Based on my data, George had a maximum speed of 336 km/h at the end of the straight, while Max had a top speed of 328 km/h. I'm not entirely sure if this is due to the engine or because Mercedes were running less downforce than Red Bull.
George is running less wing than Ham and Max. Max was slower in sector 2 all weekend, I don’t think it was anything peculiar to that lap.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Also in case you watch the F1 videos, I'm letting you know that they have a video with the onboard of Max and Russell.

I think the video is neat to compare laps, but the delta that's shown in the middle is completely wrong, unless you think that here both drivers are in the exact same position.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pQtwEnX9SR_TnL8j5gQBaZ7Ulk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DHTIJNNQ9cMplCMejtIhbZOI.png?f=fotoalbum_large

Here the delta is shown as 0, but Max is several metres ahead of Russell

F1pace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Meten zullen ze wel kunnen, maar het gaat ook om de foutmarge in de metingen, als die te groot is wil je dat niet zo exact weergeven. En dan is er nog het practische, waarom veel geld investeren in een nieuw timing systeem als het huidige prima voldoet? Die 1 keer per paar jaar dat mensen dezelfde tijd rijden lijkt me niet echt een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
sjaool schreef op zondag 9 juni 2024 @ 01:23:
Het lijkt er trouwens op dat door alle ontwikkelingen de wagens zeer gevoelig zijn geworden voor het circuit waar ze op rijden. Op elk circuit is het een ander team dat naar boven komt drijven. Vorige keer Ferrari nu weer Mercedes. Red Bull zit er met Max altijd wel bij en McLaren doet het ook lekker. Wat dat betreft is 2024 echt geen saai jaar te noemen. :D
Wat het niet transparant op maakt is de afstelling van de auto's voor de race. En hoeveel ze rekening houden met wisselvallig weer qua regen. Ik denk dat Mercedes voor droog is afgesteld terwijl andere teams iets voorzichtiger hebben afgesteld en rekening houden met regen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
siggy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:02:
Meeeeeeh. Als in 97 al in 3 decimalen getracked kon worden...... waarom bijna 30 jaar laten niet in 4 decimalen? Lijkt me meer in de categorie te vallen 'waarom zouden we dat doen'. Een basic webservertje kon in 97 al in ms aangeven wat het verschil was in het laden van functies/webpagina's. Pure onwillendheid, danwel onnodigheid. Want hoevaak komt het voor? Is nu serieus volgens mij de 2e keer in 30 jaar dat het voor is gekomen. En dan ga ik er vanuit dat 97 Jerez legit was. Dus het is gewoon niet nodig, maar dat het niet kan, lijkt me onzin. Je hebt een transponder en een ontvanger..... Zolang de frequentie hoog genoeg is kun je het zi precies meten als je zou willen. Maar ik denk dat het op tv nogal onzinnig uitziet als je naar 4+ decimalen gaat.
Volgens mij gaat de tijdwaarneming met een transponder en een detectie lus.

Dan wordt het:
300 km/h = 83,3 m/s = 8,3 cm / 0.001s. Het is volgens mij niet ze heel praktisch om detectie lussen van 8.3 mm te maken (vooral voor die ene keer in 27 jaar hoeft dat niet).

Voor de finish van race kunnen ze 'foto'-finish gebruiken.

offtopic:
En bij schaatsen: daar gaan ze niet zo hard, zeg 60 km/h; is die 0,001 dus 1,66 cm.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DR denkt wéér dat ie 'helemaal terug' is:
https://www.the-race.com/...ues-villeneuve-criticism/

Ik word een beetje moe van die vent. In 4 jaar tijd 3 goede races rijden. JV had gewoon gelijk, en DR kan blijkbaar niet eens tegen kritiek. Hij verdient dat stoeltje gewoon niet, punt. Elke andere rijder was allang aan de kant gezet. Tsunoda verdient zijn contract gewoon, DR gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 22:31
Brakius schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:33:
[...]

Wat het niet transparant op maakt is de afstelling van de auto's voor de race. En hoeveel ze rekening houden met wisselvallig weer qua regen. Ik denk dat Mercedes voor droog is afgesteld terwijl andere teams iets voorzichtiger hebben afgesteld en rekening houden met regen.
Norris topte ook laag 320. Ik verwacht Norris weer op op 1 tenzij het gaat regenen. McLaren staat volledig in racetrim en heeft overspeed waardoor ze konden kwalificeren in race setup. Als het droog blijft gaat het weer om banden management

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Toen Max met gelijke punten wereldkampioen kon worden omdat hij één overwinning meer had hoorde je niemand hier... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:51:
Toen Max met gelijke punten wereldkampioen kon worden omdat hij één overwinning meer had hoorde je niemand hier... :P
Waar maakt iedereen zich toch zo druk over?
Max rijdt dezelfde rijd, maar later, dus hij zit erachter. Prima, zo zijn de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

siggy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:44:
DR denkt wéér dat ie 'helemaal terug' is:
https://www.the-race.com/...ues-villeneuve-criticism/

Ik word een beetje moe van die vent. In 4 jaar tijd 3 goede races rijden. JV had gewoon gelijk, en DR kan blijkbaar niet eens tegen kritiek. Hij verdient dat stoeltje gewoon niet, punt. Elke andere rijder was allang aan de kant gezet. Tsunoda verdient zijn contract gewoon, DR gewoon niet.
Met Yuki en Perez confirmed zal het we de finish vlag zijn voor hem dit jaar.
IMHO zouden ze Lawson de kans moeten geven komend jaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 22:31
DR staat voor Yuki èn Perez. Lijkt me evident wie het veld zou (had) moeten ruimen voor Lawson. Wel knap van Horner om je geloofwaardigheid in zo’n korte tijd te kunnen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
Lynx schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:16:
DR staat voor Yuki èn Perez. Lijkt me evident wie het veld zou (had) moeten ruimen voor Lawson. Wel knap van Horner om je geloofwaardigheid in zo’n korte tijd te kunnen verliezen.
Waarom is Yuki dan verlengd en DR (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Prachtig dat Russel pole heeft, maar denk dat hij ook wel voelt dat hij door het oog van de naald is gekropen; wanneer je in Q2 2 tienden sneller reed was je pole lap toch niet zo geweldig.

En Max weet zoals altijd weer elke duizendste seconde die er in de RB20 zit, uit te persen. Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
werphengel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:29:
Prachtig dat Russel pole heeft, maar denk dat hij ook wel voelt dat hij door het oog van de naald is gekropen; wanneer je in Q2 2 tienden sneller reed was je pole lap toch niet zo geweldig.
De baan koelde afz denk dat dat in het nadeel van de Mercedessen was, gezien hun snelste rondes op een gebruikt setje zijn gezet.

Hopelijk zit de top tijdens de race ook zo dicht bij elkaar, kan leuk worden.

Wat zijn de weervoorspellingen voor vandaag?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat het eerder was dat de condities op de baan zo snel veranderden. Ook kan je zien dat Russel toch vooral winst behaalde op de rechte stukken en uit de snelle bochten. De langzamere bochten is Verstappen duidelijk sneller. Ik denk dat Verstappen ook weer het resultaat gemaximaliseerd heeft. Eigenlijk zoals al het hele seizoen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27
Lynx schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Norris topte ook laag 320. Ik verwacht Norris weer op op 1 tenzij het gaat regenen. McLaren staat volledig in racetrim en heeft overspeed waardoor ze konden kwalificeren in race setup. Als het droog blijft gaat het weer om banden management
Help me even. De auto's staan in Parc Fermé en er mag dus niets meer worden aangepast, op de voorvleugel flaps na, toch?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 20:16
MasterMaceMichu schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Help me even. De auto's staan in Parc Fermé en er mag dus niets meer worden aangepast, op de voorvleugel flaps na, toch?
Mee eens hoor, zijn alleen minimale vleugel afstelling waarmee ze nog kunnen spelen na quali. Sommigen denken nog steeds dat dit anders werkt. Het is wel zo dat je een auto kunt optimaliseren voor quali of race maar in een van de twee heb je dan een compromis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Gynnad schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:32:
Wat zijn de weervoorspellingen voor vandaag?
Per uur, lijkt bewolkt tijdens de race:
https://www.accuweather.c...her-forecast/2-56186_1_al

En die minutecast klopt vaak wel aardig, voor regen:

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
matthijst schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Per uur, lijkt bewolkt tijdens de race:

En die minutecast klopt vaak wel aardig, voor regen:
Kans op een natte baan/start lijkt wel reëel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJuJbwdrmYhoVWhkA8spQ4PLrgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BuieAotf9QBgNQTM26x6RH4A.png?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens Ted doet FOM wél timen in tienduizendste van een seconde. Maar zijn de regels opgesteld op duizendste van een seconde. Dus in FOMs Event Technical Centre zitten mensen die weten die daadwerkelijk sneller was (tenzij ook dat identiek was :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Heeft iemand enige data van de longruns die zijn gereden zaterdag tijdens het begin van fp3? Google levert weinig op 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Peter Windsor denkt dat Red Bull al met een setup kwalificeerde die geschikt is voor de regen en Mercedes niet. Dus als het regent dan heeft Max een hele grote kans om te winnen en als het droog is dan denk hij dat Russell een hele grote kans maakt.

Dus maar hopen op een ietwat natte baan dus. Dan wordt er gereden en dan heeft Max de beste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dingdong schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:22:
Peter Windsor denkt dat Red Bull al met een setup kwalificeerde die geschikt is voor de regen en Mercedes niet. Dus als het regent dan heeft Max een hele grote kans om te winnen en als het droog is dan denk hij dat Russell een hele grote kans maakt.

Dus maar hopen op een ietwat natte baan dus. Dan wordt er gereden en dan heeft Max de beste kans.
Het gaat niet enkel om die twee op de eerste rij. Er zitten er nog een paar achter die serieus meedoen voor de winst.

Eerst maar eens zien dat Verstappen goed die eerste paar bochten door gaat komen, beginnend aan de buitenkant.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
hardware-lover schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Het gaat niet enkel om die twee op de eerste rij. Er zitten er nog een paar achter die serieus meedoen voor de winst.

Eerst maar eens zien dat Verstappen goed die eerste paar bochten door gaat komen, beginnend aan de buitenkant.
Ik zie zelf ook eerder het gevaar van de mclarens komen in racetrim. Het is wel apart de mercedes opeens wel de banden in snel in de optimale window krijgt waar dat voorheen juist hun grote zwakte was. Ben benieuwd wat dat betekent voor hun slijtage in de longrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Kans op een natte baan/start lijkt wel reëel?

[Afbeelding]
Zit allemaal rond 50% kans. Het rood/zwart bij roulette. We gaan het zien. Is wel een mooie ingredient voor de race als het wat nat wordt. En dan bijvoorkeur tijdens de race

Naar aanleiding van de Q3 en de uitslag lijkt het mij het een fijne race te gaan worden. Met de top 6/7 dicht bijelkaar na de kwali wordt het denk ik spannend. Ik ga er weer eens echt voor zitten straks.

Als Nederlander hoop ik uiteraard dat VER gaat winnen, maar ik verwacht dat als hem dat lukt, hij er hard voor moet werken. Het rijden met 2 vingers in de neus zoals we gewend zijn/waren?! Die tijd lijkt mij voorbij

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Leuk overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXuDpMmYFtEVbHjHCBH8MZ1ovLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NDZReTpUqP6WSSqA1pFE5RX.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik ben benieuwd wat het weer gaat doen en hoe lang de zit gaat worden vanavond. Volgens mij is de afvoer van water aardig voor elkaar daar.
siggy schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:42:
/edit
Dafuq, f1tv heeft het over Porsches, maar niks op f1tv ;(
Porsche en Ferrari zitten in het voorprogramma, maar dat wordt niet uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het lijkt er ook op dat Russel telkens zijn banden opvreet wanneer hij vooraan start. Dat gevecht vraagt gewoon te veel.

Lewis lijkt dat wat beter door te hebben en zorgt er zelf voor dat hij wat meer achteraan kan starten om maar niet aan het begin van de race het gevecht te hoeven aangaan. Iets wat hij ook al aangaf in bij zijn optreden in de laatste Lewis Hamilton in Hot Ones." I like being the hunter instaed of the hunted"

Op 11:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 15:33
Ik verwacht dat de Mclarens heel goed zullen gaan in de race. Dat zij het beste met de banden kunnen omgaan. Mits het een droge race wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Even geen azijn op maar wat zegt dit overzicht eigenlijk? Wat is de bron voor deze getallen, is het een gemiddelde over 9 races? In ieder geval niet Canada lijkt mij. Perez was namelijk in Q1 1,2 seconden langzamer dan Verstappen in de eerste run en 1 seconde langzamer in de laatste run van Q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:00
Blijft toch gek dat Red Bull aan t begin van t seizoen toch nog best ver voor stond in race trim. Daar is niks meer van over.
Als dit zo een paar races doorgaat en ook de betrouwbaarheid Max in de steek gaat laten dan wordt t nog een echt titel gevecht tussen 3 man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Alvast voor vanavond 18.00

LIVE: Canadian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Even geen azijn op maar wat zegt dit overzicht eigenlijk? Wat is de bron voor deze getallen, is het een gemiddelde over 9 races? In ieder geval niet Canada lijkt mij. Perez was namelijk in Q1 1,2 seconden langzamer dan Verstappen in de eerste run en 1 seconde langzamer in de laatste run van Q1.
Je moet het niet moeilijker maken dan het is voor jezelf, kost alleen maar onnodig energie. Dit is gewoon een overzicht van de kwalificatie van gisteren, met daarin de verschillen tussen de teamgenoten. Meer is het niet :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
1997 was trouwens de laatste keer dat tijden gelijk waren bij de kwalificatie, maar zie net dat toen de tijden van P1, P2 en P3 gelijk waren wow!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qcU8bpTtKCnFAa-ue9KoXRGFPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yp2twSzMdU9c0KDz4Fjpu92G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:41:
1997 was trouwens de laatste keer dat tijden gelijk waren bij de kwalificatie
Alleen voor pole. Gelijke tijdens tijdens de kwalificatie komt vaker voor, eerder dit jaar zelfs nog, maar meestal niet voor pole.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@G_Dragon dat doe ik zeker niet maar nogmaals de 0,302 klopt dan niet :)

Bij bij de bron gekeken https://www.formula1.com/...37/canada/qualifying.html

Q1 - Verstappen 1:12.360
Q1 - Perez 1:13.326

Het verschil is bjina een seconde 0,966

O2 - Albon 1:12.485
Q2 - Sargeant 1:12.736

Het verschil is geen 0,277 maar 0,251

Ben geen ster in rekenen maar volgens mij klopt er niet veel van als dit de verschillen in Canada zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 09-06-2024 11:58 . Reden: Bij ALB en SAR stonden eerst Q1 tijden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Je moet het niet moeilijker maken dan het is voor jezelf, kost alleen maar onnodig energie. Dit is gewoon een overzicht van de kwalificatie van gisteren, met daarin de verschillen tussen de teamgenoten. Meer is het niet :)
Nee dat is het gemiddelde van de kwalificaties dit seizoen volgens mij. Het is niet die van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 20:16
Tja, dat is het leuke van plaatjes zonder verklaring. Verzin er maar een leuk verhaal bij wat het beste uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:52:
@G_Dragon dat doe ik zeker niet maar nogmaals de 0,302 klopt dan niet :)

Bij bij de bron gekeken https://www.formula1.com/...37/canada/qualifying.html

Q1 - Verstappen 1:12.360
Q1 - Perez 1:13.326

Het verschil is bjina een seconde 0,966

O2 - Albon 1:12.485
Q2 - Sargeant 1:12.736

Het verschil is geen 0,277 maar 0,251

Ben geen ster in rekenen maar volgens mij klopt er niet veel van als dit de verschillen in Canada zijn.
Oh ik begrijp dat dit dus wel over het hele seizoen is, ik ging er vanuit dat dit van Canada was dus dan mijn excusses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Alleen voor pole. Gelijke tijdens tijdens de kwalificatie komt vaker voor, eerder dit jaar zelfs nog, maar meestal niet voor pole.
Dit seizoen? Ik kan het mij even niet herinneren welke kwalificatie dat was in 2024, daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:07:
Dit seizoen? Ik kan het mij even niet herinneren welke kwalificatie dat was in 2024, daar ben ik wel benieuwd naar.
In Q1 in Italië hadden bijvoorbeeld Gasly en Sainz dezelfde tijd.
Volgens mij is het afgelopen jaar ook een keer voorgekomen dat er in Q1 dezelfde tijd was voor P15 en P16, maar heb geen zin om dat terug te gaan zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:18:
[...]

In Q1 in Italië hadden bijvoorbeeld Gasly en Sainz dezelfde tijd.
Volgens mij is het afgelopen jaar ook een keer voorgekomen dat er in Q1 dezelfde tijd was voor P15 en P16, maar heb geen zin om dat terug te gaan zoeken :+
Heb snel even gekeken maar het was zover ik hier zie een andere race :), het blijft bijzonder dat dit gebeurd is en het bijna nooit voorkomt in gevecht voor pole.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7KT2EWY6kZGrTR0eGoWflrxQpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRE6CofBuKXpix7eSGNFjlAO.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord