[F1 2024] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:
  • 74.385 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 19:08

pro_6or

amateur_60r

werphengel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:03:
Het lijkt er ook op dat Russel telkens zijn banden opvreet wanneer hij vooraan start. Dat gevecht vraagt gewoon te veel.

Lewis lijkt dat wat beter door te hebben en zorgt er zelf voor dat hij wat meer achteraan kan starten om maar niet aan het begin van de race het gevecht te hoeven aangaan. Iets wat hij ook al aangaf in bij zijn optreden in de laatste Lewis Hamilton in Hot Ones." I like being the hunter instaed of the hunted"

Op 11:15
Lewis is vooral ook een meester met dit soort woorden. Je kunt ook een hunter zijn die wat verder van voren start.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nog bijna de hele dag wachten, maar zijn we er al een beetje klaar voor? :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYXtVau29RzLF4KD_pODeGyXpIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlzaEhoyDeZge04CPZpK7oPK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzJXBSiIZXk9MY23-qHVc-1uHW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyPo7h3m0QqWYG2PaH9TTsVL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 09-06-2024 13:09 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:14
G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:08:
Nog bijna de hele dag wachten, maar zijn we er al een beetje klaar voor? :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een staatje met wie welke banden nog over heeft? Ik weet dat Ferrari vooral op de mediums in FPs reed.

Wel opvallend dat bij dit powercircuit 7 auto’s in de top 10 een Mercedes motor hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:47
siggy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:44:
DR denkt wéér dat ie 'helemaal terug' is:
https://www.the-race.com/...ues-villeneuve-criticism/

Ik word een beetje moe van die vent. In 4 jaar tijd 3 goede races rijden. JV had gewoon gelijk, en DR kan blijkbaar niet eens tegen kritiek. Hij verdient dat stoeltje gewoon niet, punt. Elke andere rijder was allang aan de kant gezet. Tsunoda verdient zijn contract gewoon, DR gewoon niet.
Niet helemaal eens. Ja Ric heeft dat stoeltje vanwege zijn verleden, maar of TSU dat zitje nou echt verdient? Mwah, ik ben geen fan van hem en eerlijk gezegd vind ik z’n resultaten noch zijn woorden aansprekend. RIC is natuurlijk wel al even over the hill.
En dat Pérez zijn stoeltje langer heeft vind ik ook maar bijzonder, sinds vorig jaar is het niet veel soeps meer.

Van mij mag bijna de helft van het veld wel vervangen worden:
Ric, Tsu, Per, Oco, Mag, Zho, Bot, Sar

En Villeneuve van repliek dienen vind ik geen probleem.. na Williams niks meer gepresteerd

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 09-06-2024 13:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat voordeel van als eerste je rondetijd zetten zou nog meer beloond moeten worden wat mij betreft. Ik weet niet op wat voor manier, maar ik vind het een perfecte regel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Thinlanet schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Nog een staatje met wie welke banden nog over heeft? Ik weet dat Ferrari vooral op de mediums in FPs reed.

Wel opvallend dat bij dit powercircuit 7 auto’s in de top 10 een Mercedes motor hebben.
Nog niet voorbij zien komen, maar als ik hem zie dan zal ik het plaatsen :)

Wel kwam ik net dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrKjs4oXrXbcU-vog6RqX6ly1dY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmGHUuzIwIODz1ghRkOfaNCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0CfTqt-1xn8G1Y5sC-_MSsXJvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4fBcEbBg5fSKgml30JdTtbB.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:00
werphengel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:33:
Dat voordeel van als eerste je rondetijd zetten zou nog meer beloond moeten worden wat mij betreft. Ik weet niet op wat voor manier, maar ik vind het een perfecte regel.
Waarom dat? Als je in de eerste run de snelste tijd zet en in de tweede run elke coureur langzamer is waaronder jijzelf een tiende langzamer dan zou het ook gewoon kunnen zijn dat de baan langzamer werd. En dat het dus extra knap is dat op een langzamere baan die ander alsnog net zo snel is.

Waarmee ik ook niet wil zeggen dat Verstappen de pole verdiende. Maar het feit dat Russell & Hamilton in Q2 nog een 1:11 reden en ze dat in Q3 niet lukte zegt ook wel iets over de omstandigheden.

En "snellere tijd eerder gezet is beter" zou dan eigenlijk alleen zijn bij identieke baanconditities. Dus dat beide "meteen achter elkaar" over de finish komen. En niet met nog minuten en een eventuele pitstop er tussen.

Edit:
En eigenlijk is het natuurlijk knapper om een rondetijd exact te matchen :+ Russell heeft gewoon een snelle ronde gereden en klaar. Verstappen heeft exact dezelfde rondetijd gereden, dat is pas een prestatie.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 09-06-2024 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

werphengel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:33:
Ik zou zo iemand ook als eerste laten starten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Ik zou zo iemand ook als eerste laten starten.
Ook als het om P19 en P20 gaat?

Wordt wel gevaarlijk dan, als voor één coureur de lampen iets eerder uit gaan zodat die als eerste kan starten. /flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Diegene die in Q1 als eerste een rondetijd neerzet + terug is in de pits start vooraan :+.
Geen gedoe meer met langzame in- en outlaps.
Voor Q2 geldt P2
Voor Q3 geldt P3.
En qua verdere plaatsen betekent het dus dat Q3 om de plaatsen 3 t/m 12 gaat :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:42:
[...]

Ook als het om P19 en P20 gaat?

Wordt wel gevaarlijk dan, als voor één coureur de lampen iets eerder uit gaan zodat die als eerste kan starten. /flauw
Zou ik wel doen idd, want de vraag was hoé we die persoon nóg meer konden belonen. Nou, zo dus :)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Zou ik wel doen idd, want de vraag was hoé we die persoon nóg meer konden belonen. Nou, zo dus :)
Maar degene die als eerste die tijd zet doet er niks voor. Dat kan zelfs een bijzonder trage ronde zijn dan. Diegene die de tijd matcht zal super gefocust moeten zijn op dus exact dezelfde tijd te rijden. Dat is veel knapper. Dan zou diegene die de tijd later zet dus de pole verdienen voor het doen van een bijzonder prestatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:37:

Edit:
En eigenlijk is het natuurlijk knapper om een rondetijd exact te matchen :+ Russell heeft gewoon een snelle ronde gereden en klaar. Verstappen heeft exact dezelfde rondetijd gereden, dat is pas een prestatie.
Klopt. Mijn verbazing was eigenlijk eerder dat er precies 1:12.000 gereden was, en laat Max nou weer zo'n nerd zijn en laten zien dat hij dat ook kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Maar degene die als eerste die tijd zet doet er niks voor. Dat kan zelfs een bijzonder trage ronde zijn dan. Diegene die de tijd matcht zal super gefocust moeten zijn op dus exact dezelfde tijd te rijden. Dat is veel knapper. Dan zou diegene die de tijd later zet dus de pole verdienen voor het doen van een bijzonder prestatie.
Terecht punt. We moeten ook de tijd-matcher extra belonen. Die mag dan als eerste pitstoppen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Waarom dat? Als je in de eerste run de snelste tijd zet en in de tweede run elke coureur langzamer is waaronder jijzelf een tiende langzamer dan zou het ook gewoon kunnen zijn dat de baan langzamer werd. En dat het dus extra knap is dat op een langzamere baan die ander alsnog net zo snel is.
In het algemeen is het zo dat de baan beter wordt naarmate er meer rubber op de baan ligt. Daarom gaan ze natuurlijk het liefst als laatste. Het is daarom dus extra knap wanneer je die tijd als eerste zet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Hippocampus schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:53:
[...]

Klopt. Mijn verbazing was eigenlijk eerder dat er precies 1:12.000 gereden was, en laat Max nou weer zo'n nerd zijn en laten zien dat hij dat ook kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
werphengel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:59:
[...]

In het algemeen is het zo dat de baan beter wordt naarmate er meer rubber op de baan ligt. Daarom gaan ze natuurlijk het liefst als laatste. Het is daarom dus extra knap wanneer je die tijd als eerste zet.
Alleen leek dat gisteren dus niet zo te zijn ;) En diegene die de tijd het eerste zet wordt al beloond: namelijk dat die ook de voorste van de twee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:15:
[...]
Alleen leek dat gisteren dus niet zo te zijn ;) En diegene die de tijd het eerste zet wordt al beloond: namelijk dat die ook de voorste van de twee is.
Dan had Max maar eerder z'n "beste" ronde moeten rijden. Rus gewoon terecht op 1.

Ik ben absoluut geen fan van Russel maar wel erg mooi dat hij zijn meme T-pose doet bij het uitstappen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Dan had Max maar eerder z'n "beste" ronde moeten rijden. Rus gewoon terecht op 1.

Ik ben absoluut geen fan van Russel maar wel erg mooi dat hij zijn meme T-pose doet bij het uitstappen.
Ik vind alles prima zolang de avatar pose ons maar bespaard blijft.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Of Red Bull moet gewoon een fatsoenlijke auto neerzetten, in plaats van alleen vertrouwen op de kwaliteiten van Max. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:15:
Er werd gisteren tijdens het F1TV commentaar geopperd dat Mercedes hun eerste run ook op gebruikte banden zou hebben gedaan, net als Verstappen en anderen ook. Maar gezien dat rondje van Russel kon ik het bijna niet geloven. Heb niet meer teruggekeken via een onboard, maar dat zou wel heel erg speciaal zijn geweest en bijna niet voor te stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Thinlanet schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Hier zijn de overzichten waar je naar vroeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6gYKekYCLsWxB3iOyKOwdupgJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0X2NBVj345iUuHDQvmsISjF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VuTGLvdFRkID0J84h2A6yEmJio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hwVtR8FOFmJTStBtD4guWFt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:14
G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Hier zijn de overzichten waar je naar vroeg:

[Afbeelding]

Geen verse harde banden voor de McLarens al zullen die banden er niet heel veel ronden op hebben gezeten.

Wat bepaald eigenlijk de kwalificatie “used” op dit lijstje? Is dit enkel banden die in FP3/Qualy zijn gebruikt? Of worden banden met 10+ ronden er op al weggestreept aan beschikbare “used” voor de race. Ongetwijfeld is die vraag wel eens langs gekomen.

[Afbeelding]

[ Voor 14% gewijzigd door Thinlanet op 09-06-2024 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Used banden zijn banden die de pitstraat hebben verlaten. AM gaat bv vaak een race in met van bv de hards geen nieuw setje,maar die hebben ze dan "gescrubd", puur 1 ronde op gereden, dus pit uit en meteen pit weer in.

Daarnaast moeten er banden verplicht worden ingeleverd. Ik meen bij FP1 & 2 zowel ~halverwege als aan het einde. Dit om teams te forceren om te rijden (rijdt je niet moet je alsnog een set ongebruikte banden inleveren, dus kun je net zo goed wel rijden). En een setje softs is "gereserveerd" voor Q3. Die moet je daarvoor bewaren, en gebruiken en weer inleveren (?) als je Q3 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 08:43
RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Used banden zijn banden die de pitstraat hebben verlaten. AM gaat bv vaak een race in met van bv de hards geen nieuw setje,maar die hebben ze dan "gescrubd", puur 1 ronde op gereden, dus pit uit en meteen pit weer in.

Daarnaast moeten er banden verplicht worden ingeleverd. Ik meen bij FP1 & 2 zowel ~halverwege als aan het einde. Dit om teams te forceren om te rijden (rijdt je niet moet je alsnog een set ongebruikte banden inleveren, dus kun je net zo goed wel rijden). En een setje softs is "gereserveerd" voor Q3. Die moet je daarvoor bewaren, en gebruiken en weer inleveren (?) als je Q3 haalt.
Daar zijn ze (AM) tijdje (paar jaar) terug al vanaf gestapt had ik begrepen de vorige keer dat ik dat hier ook meldde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Shinji schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Daar zijn ze (AM) tijdje (paar jaar) terug al vanaf gestapt had ik begrepen de vorige keer dat ik dat hier ook meldde overigens.
SKY had het er gisteren nog over dat ze dat doen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:01:

Dat deed McLaren gisteren ook weer, een tamelijk rustig rondje, pits uit, pits in. Zijn te vergelijken met GN bandjes 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maar weten we nu al iets over de long runs? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
JB schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:38:
Niet echt. Ruth had het er gisteren volgens mij over dat zij denkt dat RBR en McL op een natte afstelling staan en Mercedes op droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:22
Benieuwd hoe vochtig de driver parade over een paar minuten zal zijn.

Edit: Lijkt droog en zonnig

[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 09-06-2024 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8aIcP1qL_tYeS8ugOKq7Rbyiys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNjU1YYtHQVLLemQiAyjEphR.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de Strategy guide op F1.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nog even droog
Kom maar op met die regen met de race en nu niet zeiken maar rijden gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvASMGWZYa7YjSiYle2MkigemaU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F9GNS1PplIANmmo8V3u8yfFd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 09-06-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 15:06
De vraag is hoe relevant de long runs zijn.
Met de flinke kans op regen wordt het uiteraard intermediates.
Baan is dan koud dus de enige banden die zin hebben als het wat droger wordt is de soft of medium.

Bandenreglement is met regen meteen aan duigen dus 2 stints op de medium na de intermediate.

Begin je droog dan is meer de vraag wanneer het gaat regenen. Dat bepaald of je op soft of medium start.

Hard heeft alleen zin als je zeker weet dat het echt droog blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Heb wel zin in de race vanavond, en ben benieuwd wat het weer gaat doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seP6phzQPS6JZw9cbEeZQDGF7K0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/o03lxjIkBsIAUkfiea7M1QBI.gif?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zou toch wel leuk zijn als we een race krijgen die een paar keer wisselt van droog naar nat en andersom. Beetje zoals Nederland afgelopen jaar. Dan uiteindelijk een overwinning voor Max, en het podium voor Hulkenberg en Albon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Is die regel van de eerste die hem zet niet vanuit baanevolutie? Dat was het gisteren niet bepaald. Daarnaast had max geen tow zoals russel. Regels zijn regels maar voor mij verdiende max hem meer 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen op een thuispodium voor Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 20:31
Je hebt een website gevonden die sinds 1999 niet meer veranderd is. Never change a winning team natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Nat baantje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydWkh5elUQKdR2FRwXtTKeqvqgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSN9e6ekDFgmhxgyURyF0C3s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Maar het is droog zo te zien, dus tegen de start is de baan ook droog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als we maar gaan racen, en geen angsthazerij vanuit de FIA vanwege regen. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
My bad, het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:02:
Maar het is droog zo te zien, dus tegen de start is de baan ook droog.
Ik gok van niet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O54lNpje_MDdJS2CZnV8eqdpJ8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6hgpQMH9yZLI1yJ9zO5mXH5T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCthcA_iDzmE-qPU_JUia4U5jM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxhJ5bq388K6zbOzbg61F8K8.jpg?f=fotoalbum_large

Op dit moment zou het regenen. Buien trekken van West naar Oost. Rond 20.00 zou het z.g.a. droog zijn. Daarna nog wat plukjes, maar geen groot front meer.

Ik vrees dat we weer rondjes achter de SC gaan rijden tot de ideale lijn droog is. En dan krijgen we vervolgens weer een optocht omdat er niet kan worden ingehaald. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
KlaasjeNL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:08:
[Afbeelding]

Op dit moment zou het regenen. Buien trekken van West naar Oost. Rond 20.00 zou het z.g.a. droog zijn. Daarna nog wat plukjes, maar geen groot front meer.

Ik vrees dat we weer rondjes achter de SC gaan rijden tot de ideale lijn droog is. En dan krijgen we vervolgens weer een optocht omdat er niet kan worden ingehaald. 🙄
Op Sky Sports is de regen inderdaad te zien.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
Is de start al met een uur uitgesteld? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

ericafterdark schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Op Sky Sports is de regen inderdaad te zien.
Bij F1TV staan ze onder een paraplu.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKUNW1MLjxNsQWgR3biFHOjTFv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXqSS1FVO6eLC5vUbD1h32me.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zou om 20.00 de situatie mogelijk zijn. Buien trekken dus van West naar Oost. Iets voor 20.00 een kleine opklaring, nog eat neerslag en daarna "droog". Kan ook motregen zijn.

Edit: nu met juiste screenshot

[ Voor 18% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-06-2024 19:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Inderdaad dat voorzichtige gedoe met de Safety Car die dan de ideale lijn droog moet rijden. :N

Echt, doe gewoon normaal. Racen is een buitensport en daar is het weer nu eenmaal een belangrijke factor. Als het zo doorgaat kan (of durft) niemand nog in de regen racen. En dit is dan “the pinnacle of motorsport”. :7

Zo. Dat moest eruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
cy-gor25 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Je hebt een website gevonden die sinds 1999 niet meer veranderd is. Never change a winning team natuurlijk.
Ben ook wel een fan van de Win95 look van buienradar. Misschien heeft dat er een beetje mee te maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 05-10 20:57

OcGuru

Giulietta Qv

dawg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:12:
Inderdaad dat voorzichtige gedoe met de Safety Car die dan de ideale lijn droog moet rijden. :N

Echt, doe gewoon normaal. Racen is een buitensport en daar is het weer nu eenmaal een belangrijke factor. Als het zo doorgaat kan (of durft) niemand nog in de regen racen. En dit is dan “the pinnacle of motorsport”. :7

Zo. Dat moest eruit. :)
Inderdaad. Gewoon gas op die lolly :o :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Blauwe bandjes.....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Tom en Giel staan momenteel droog op de baan maar dat zal niet lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:46
Piastri met intermediates heeft het tamelijkmlastig, gaat een spannende start worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

d-vine schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:24:
Tom en Giel staan momenteel droog op de baan maar dat zal niet lang meer duren
Gaan ze aan het bier?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Eigenlijk moeten ze gewoon blijven rijden nu, krijgen we straks ook geen uitstel. Als het echt gaat regenen tot 20:10 dan denk ik dat we starten om 20:30. Dan eerst wat droogrijden achter de SC en een rijdende start.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:48
Geen idee. Ik wel :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMz4klHNdwP-JY_l3focuFw0Qs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TiBlOrRx3TI8MGcHF5ndVGf8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:46
Dat is balen, zal wel uitgesteld worden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:40
Max is op intermediates naar de grid gereden (was te zien op F1TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
BiaggioLuciano schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Dat is balen, zal wel uitgesteld worden dan.
Zal er om hangen hoe snel de bui komt en hoe hevig.

Popcorn time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dat volgen van het weerbericht met haviksogen jynxen het nog en krijgen we weer een SC-optocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 17:03
Goedenavond! Mooi die regen! Hopelijk opdrogend, daarna weer regen? Zou mooi zijn.

Nu een mooi item op SkyF1 over de startprocedure. Er is dus een dame die daadwerkelijk bepaald (met de vinger op de knop) wanneer de 5 rode lampen uit gaan bij de start. Hopelijk komt de video ook nog (zonder geoblock) op X of YouTube.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:50
TheBrut3 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:35:
Zou toch wel leuk zijn als we een race krijgen die een paar keer wisselt van droog naar nat en andersom. Beetje zoals Nederland afgelopen jaar. Dan uiteindelijk een overwinning voor Max, en het podium voor Hulkenberg en Albon :o
het grote nadeel van een opdrogende baan is dat inhalen onmogelijk wordt zodra er een droge lijn is. dus wat mij betreft blijft het regenen of begint het droog en gaat het na x ronden regenen, anders wordt het al gauw een optocht waar je het moet hebben van de fouten. Opdrogend schudt alleen de boel op door pitstops en de juiste timing daarvan, persoonlijk vind ik dat teveel een geluksfactor om dat leuk te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

d-vine schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Zal er om hangen hoe snel de bui komt en hoe hevig.

Popcorn time
Eigenlijk heel raar. Brasil 2016 is de boeken ingegaan zijnde historisch. In de regen kunnen dat soort spektakelraces boven komen drijven.

Je zou denken dat de FIA regen juist toejuicht (mits het geen extreme hoosbuien zijn).

Ja, het zit me hoog. Excuus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Palmer ziet blauwe lucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 15:49
dawg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Eigenlijk heel raar. Brasil 2016 is de boeken ingegaan zijnde historisch. In de regen kunnen dat soort spektakelraces boven komen drijven.

Je zou denken dat de FIA regen juist toejuicht (mits het geen extreme hoosbuien zijn).

Gooi het er allemaal maar uit. Dat is het beste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 20:52
Palmer ziet ze vliegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Alonso bij Martin Brundle (SkyF1): over 10 minuten verwachten wij hevige regen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:10
[...]

ik denk dat het ook met de budgetcap te maken heeft de teams hebben gewoon geen budget meer om allerlei auto's af te schrijven

je zou denken dat je zon auto dan kan nabouwen volgens de spec die je op dat moment reed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
[...]

Andere autos andere aero en andere bandjes.

ik hunker zelfs naar de tijden van Senna en Schumacher waar ze gewoon reden met honden weer.
Wat een spectaculaire races waren er toen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vroeger, toen de coureurs nog echte mannen waren die hun leven in de waagschaal legden voor een potje gezonde rivaliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weet nog wel dat Bernie sprinklers op banen wilde installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

De dansers lijken genoeg grip te hebben dus ze kunnen straks gewoon starten. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Jeetje, wat een circus weer zeg...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Hopelijk laat de FIA ze wel racen, want dan hebben we sensatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
StefanVerkerk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:37:
Alonso bij Martin Brundle (SkyF1): over 10 minuten verwachten wij hevige regen
Het gaat zo inderdaad weer harder. Vanaf 20.30 uur lijkt het droger te worden. Zal wel een uitgestelde start worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Beide Saubers starten dus uit de pitlane.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ruth gaat volgens mij veel te langzaam met de gridwalk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Wie is die vrouw bij F1TV? Ik vind haar niet erg prettig om naar te luisteren..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft Iemand enig idee waar deze blauwe strepen op Max zijn pet en mouw voor staan? Toch even benieuwd....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuS9yhLHPDdZdl2wiN1IX2IIbNA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOaII0IJHk1bd4E4KdN0EW16.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtBEBJUJBjjGK1EX6t9tpF0U2wQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jXWjwUDVPko9IcOwdeLhOjp.jpg?f=fotoalbum_tile

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet geluk hebben. Ik dacht dat de race om 21.00 was. En dan zie je dat het regent en dat het om 20.00 is.

Popcorn!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:42:
Heeft Iemand enig idee waar deze blauwe strepen op Max zijn pet en mouw voor staan? Toch even benieuwd....

[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien een blauwtje gelopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
FIA Stewart nu aan het woord bij Martin's grid walk: op dit moment absoluut geen SC start, gewoon normale start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

-ET-

Phone Home

TheBrut3 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:42:
Ruth gaat volgens mij veel te langzaam met de gridwalk.
Het is niet haar ding inderdaad. Ze heeft heel veel kennis bij het commentaar maar hier is ze niet echt geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:43:
[...]

Misschien een blauwtje gelopen?
Heel Red Bull? :')

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:41:
1997 was trouwens de laatste keer dat tijden gelijk waren bij de kwalificatie, maar zie net dat toen de tijden van P1, P2 en P3 gelijk waren wow!

[Afbeelding]
Dat was trouwens ook een weekend vol... Contraverse... In de race op zondag tikte Schumi vervholgens Villeneuve eruit, wat hem uiteindelijk een diskwalificatie opleverde, iets waar hij wel vaker een handje in had, zo ook in Adelaide, in 1996 geloof ik, op Damon Hill die anders kampioen zou worden. ;)

EDIT:
Overigens, Hill, die vierde werd, zat op 0,058s, ook een verschil van niets dus.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 09-06-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Chevy454 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:43:
Je moet geluk hebben. Ik dacht dat de race om 21.00 was. En dan zie je dat het regent en dat het om 20.00 is.

Popcorn!
Dat kan nog steeds om 21:00 als het echt naar beneden komt zo....

hoop het niet vond 20:00 wel een lekkere tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
Gekkenhuis schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:42:
Je bent niet de enige. Ik irriteer mij mateloos aan haar. Wat een irritant persoon is dat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Horner zegt tegen Viaplay dat het er om hangt of de regen voor de start of na de start gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
RIC in de Alpine? Volgens mij loopt ze een paar jaar achter?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:18
Gekkenhuis schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:42:
Ruth Buscombe, voormalig strategiehoofd bij Sauber. Tijdens het commentaar vind ik haar nog best te pruimen, maar een grid walk is niet haar ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:50
AW_Bos schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:42:

[Afbeelding][Afbeelding]
Check de mouwen van de monteurs en andere staf. Het is gewoon onderdeel van hun design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Max heeft geen tentje boven de auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Die gast met die tuinbroek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 05-10 20:57

OcGuru

Giulietta Qv

TheBrut3 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:46:
Max heeft geen tentje boven de auto.
Die weet meer :P >:)

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Even de regen muur knaller Bingo

Zhou
Sargant
Perez
Magnussen
Stroll
Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord