Volgens mij is @Hansw1 relatief nieuw in dit topic (en met Lego?) en dan gelijk met de piano beginnen. Knap hoor!Xqlus1ve schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:06:
[...]
Jouw Piano bouw ervaring is haast zijn eigen topic waard zo vaak zie ik vragen voorbij komen
Heb zelf aardig wat Lego setjes gebouwd, ik ervaarde de piano een van de weinige sets die het label “expert “ met trots mag dragen.
Denk dat er ~maandje mee bezig ben geweest (ook 2x moeten bouwen). Dus snap prima waar zijn onzekerheid of onduidelijkheid vandaan komt. Het is serieus een “pittige” set;
- veeeeeel zwarte blokje wat de instructie niet altijd even duidelijk maakt
- nodige technische en mechanische elementen; waarvan rol en functie vaak pas later duidelijk wordt
- omdat niet alles even logisch aanvoelt, moet je soms terug in de instructies om een fout (dagen geleden) te herstellen
- de set vond ik pittig; goede verlichting, gesorteerde blokjes en frisse blik doet wonderen
Ofwel; gewoon lekker stappen volgen en bouwen. En als blijkt dat niet werkt. Aansluit of volledig voelt .. peen paniek, ga terug in de stappen. “Debug” de situatie en probeer het opnieuw. Niets mis mee, gebeurt bij iedereen wel eens, en kaboom beetje de charme van het bouw proces vind ik
En … lukt het niet meteen, zie je niet hoe/wat/waar … laat het los! Kijk dag later nog een keertje
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2025 23:54 ]
:strip_exif()/f/image/a2ck4GqKI9FjqDIONGdWEChf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/heSE2Ka9HfqvwQQU84yv8lgp.webp?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/aO3eCp6d3DA6P1Gm2KlKNHKl.webp?f=user_large)
/f/image/wdjLeoFVf4rR6gi78QVDUkN1.webp?f=fotoalbum_large)

/f/image/R11Vh6DHIR11lKBubgBpfTBs.png?f=fotoalbum_large)