Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:32
Oei.... na enige dagen hier veel gelezen te hebben over missende steentjes (en meer) had ik gisteravond missend-steentje-stress!!! ;) Door alle Speed Champions verhalen hier en elders maar eens begonnen aan een Mercedes dubbel-set uit 2024 - 76924 (ik heb niks met F1). Bij de zwarte bolide miste ik een... zwarte steen. Tafel is wit, viel goed te zien dat die daar niet lag. Vloer is echter donker rood-bruin, het was woensdag, dus vrouw thuis geweest, kinderen 's middags thuis geweest en nog niet gezogen, dus (bij beperkt kunst-licht) lastig te zien of iets rommel was of Lego. Ik kon ook niet verder en / of uit eigen voorraad een steen tijdelijk halen.
Dus maar opruimen met idee andere keer verder te gaan en ..... wat kom ik - nadat ik dat al 3 keer gecontroleerd had - tegen in het opgescheurde plastic ............. de bewuste steen (ik zeg bewust steen, want het was niet eens een mini-steentje)..................... |:( 8)7 :?
Dolblij als een kind kon ik dus betreffend zakje afbouwen en zelfs nog volgend zakje geopend en even doorgebouwd! Nu op de helft van de bolide!

Toch tevreden mijn avond kunnen afsluiten! :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
Pat911 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Erg mooi, en groot.

In een Lego-winkel in Brugge staan ook een aantal flinke bouwwerken, zoals een lokaal gebouw, maar ook dat bekende Duitse slot.

[Afbeelding]
Die moet eigenlijk een beetje scheef staan >:)
Kan "scheef" belfort van Brugge een aardbeving trotseren?

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 20-03-2025 10:37 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH619MmalBHxHlW8wlDF7pYE1wM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9UrsVJjZ5zn4ebhvCaS8pyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Soms..

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:44
Goosebirdy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:16:
na enige dagen hier veel gelezen te hebben over missende steentjes
Ik bouw nu al zo'n 15 jaar sets op, nadat ik Lego herontdekt had. Al met al tientallen sets opgebouwd. In al die tijd is het denk ik nog nooit voorgekomen dat er een steentje mistte. Altijd zat er nog iets in een zakje, of had ik iets over het hoofd gezien. Dus ik zou me niet te druk maken over missende steentjes. Die kans is tegenwoordig echt heel klein. Niet voor niets dat ze er ook een aantal reserve steentjes bij doen.

Van wat ik begrepen heb, sorteert Lego op gewicht. En dan speelt met name bij de 1x1 steentjes dat dat gewicht te laag is, om echt 100% nauwkeurigheid te halen. Vandaar dat ze die vaak extra meeleveren. Maar dat zal bij de grotere bricks en plates echt geen probleem zijn. De kans dat je dan ook 3 of meer sets hebt met ontbrekende steentjes lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Ik zou het dan echt bij mij zelf zoeken.

• Goosebirdy
Dus ik zou me niet te druk maken over missende steentjes
Ook ik heb sinds 2017 / 2018 best veel gekocht en gebouwd. Ik denk keer of vier een missend steentje gehad, waarbij twee keer 100% zeker (andere twee keer verliep het bouw-proces dusdanig langzaam dat er best eens een steentje in de stofzuiger kan zijn beland, ook omdat kinderen graag mee hielpen indertijd).

Dus het kan dus wel degelijk. Laatste keer, bij de Lego Friends Villa (42639 - gezamenlijk project met dochters in een vakantie) viel er omheen te werken, dat had gisteravond niet het geval geweest als ik daadwerkelijk steen niet had. Van die villa verwachtte ik 50% te moeten bouwen, maar ik heb uiteindelijk nog geen 10% hoeven doen :) en uitgerekend in het zakje die ik dus wel deed, miste een steen..... :'(

Ik neig nu naar het komende Disney kasteel als April-project, maar mooi dat ik daarvoor de avonden reserveer en niet overdag bouw, want daarvan wil ik wel 99% van de bouw doen!!! :)

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:21
Ik bouw al ruim 40 jaar lego (slik), maar moet wel constateren dat het tegenwoordig vaker voorkomt dat er foutjes in verpakkingen zitten.
Ik had bij de Halloween GWP (die heks) dat er een zakje miste en een ander zakje dubbel in zat. Heel apart.
En, misschien toeval, maar bij de laatste modular miste ik een blokje en had een ander extra blokje ervoor in de plaats. Een compleet ander blokje dat vele zakjes verder wel in de set voorkwam, maar daar ook gewoon in het zakje zat. Ook was de glazen deur gebarsten. Beide onderdelen maar nabesteld en zonder problemen gekregen.
Bij de Bricklink Art of Chocolate had ik een misvormd blokje. Gelukkig een standaard 1x4 die ik nog genoeg in de reservevoorraad heb zitten. Daar heb ik verder geen actie op ondernomen.

Van alle jaren ervoor kan ik me maar 1x herinneren dat er een blokje miste in al die tientallen/honderden dozen. Dus het is zeldzaam, maar het komt voor.

Groter probleem blijven de oude bruine blokjes, daar heb ik hele ladingen reserve van besteld bij PaB om te vervangen bij herbouw.

• Makaja
Bardu schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:43:
Groter probleem blijven de oude bruine blokjes, daar heb ik hele ladingen reserve van besteld bij PaB om te vervangen bij herbouw.
Ik heb het Ghostbuster's gebouw hier staan. Destijds opgebouwd, en staat bovenop een kast. Die hoort tot de categorie Brittle Brown. Durf hem nu ook niet meer uit elkaar te halen...

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Daar is weinig Hollands aan 8)7

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Goosebirdy
Op grote afstand en beetje simpel gezegd is een molen typisch Hollands..... Dan dus ook deze molen!!! ;)

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:57
Stel LEGO zou een Architecture skyline van Amsterdam maken, wat zou er dan in komen? Het Rijksmuseum en/of het Centraal Station, de Magere Brug, een rijtje grachtenpanden... en dan?

Er zijn genoeg bijzondere of historische gebouwen in Amsterdam (A'DAM-toren, NEMO, de 'Badkuip' van het Stedelijk Museum, Paleis/Monument op de Dam, Amsterdamse School), maar ik vraag me af of die voor een internationaal publiek dezelfde iconische status hebben als een Tower Bridge, Eiffeltoren of Empire State Building. En bijv. het Achterhuis is natuurlijk heel bekend, maar zou in een Architecture set heel klein worden.

scintillating

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
Tc99m schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:40:
En bijv. het Achterhuis is natuurlijk heel bekend, maar zou in een Architecture set heel klein worden.
Ligt wel aan de schaal. Met kasteel Himeji hebben ze natuurlijk in miniatuur gewerkt. Voor het achterhuis zou het wat groter kunnen worden met een beweegbare kast.

Grachtenpanden op Modular building niveau zou ik wel heel mooi vinden. Maar dan liever de Utrechtse variant, dan heb je ook nog leuke werfterrassen en zo.

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:57
Pat911 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:50:
[...]Grachtenpanden op Modular building niveau zou ik wel heel mooi vinden. Maar dan liever de Utrechtse variant, dan heb je ook nog leuke werfterrassen en zo.
Grachtenpanden zijn qua inspiratie voor interessante bouwtechnieken wel uitermate geschikt. Heb daar zelf altijd foto's van gebruikt in de tijd dat ik dacht dat ik nog wel eens wat kon MOC'en -O-

Er zijn wel meerdere "Dutch house facade Amstel" te vinden bij een niet nader genoemde Duitse producent. Dus er is zeker een markt voor buiten Nederland.

• Tc99m
Pat911 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Ligt wel aan de schaal. Met kasteel Himeji hebben ze natuurlijk in miniatuur gewerkt. Voor het achterhuis zou het wat groter kunnen worden met een beweegbare kast.

Grachtenpanden op Modular building niveau zou ik wel heel mooi vinden. Maar dan liever de Utrechtse variant, dan heb je ook nog leuke werfterrassen en zo.
Ik bedoelde dus zo'n skyline, niet een losse set van één gebouw, dan heb je die mogelijkheden inderdaad wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 20-03-2025 11:55 ]

scintillating

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:32

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Goosebirdy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Ook ik heb sinds 2017 / 2018 best veel gekocht en gebouwd. Ik denk keer of vier een missend steentje gehad, waarbij twee keer 100% zeker (andere twee keer verliep het bouw-proces dusdanig langzaam dat er best eens een steentje in de stofzuiger kan zijn beland, ook omdat kinderen graag mee hielpen indertijd).

Dus het kan dus wel degelijk. Laatste keer, bij de Lego Friends Villa (42639 - gezamenlijk project met dochters in een vakantie) viel er omheen te werken, dat had gisteravond niet het geval geweest als ik daadwerkelijk steen niet had. Van die villa verwachtte ik 50% te moeten bouwen, maar ik heb uiteindelijk nog geen 10% hoeven doen :) en uitgerekend in het zakje die ik dus wel deed, miste een steen..... :'(

Ik neig nu naar het komende Disney kasteel als April-project, maar mooi dat ik daarvoor de avonden reserveer en niet overdag bouw, want daarvan wil ik wel 99% van de bouw doen!!! :)
Heb in de afgelopen 4 jaar 50+ sets gebouwd, 3 keer LEGO moeten benaderen vanwege missende onderdelen, waaronder set 75192 waar ik 8 stukjes miste :P

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51

Wailing_Banshee

You're Next

Makaja schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:27:
[...]
Ik bouw nu al zo'n 15 jaar sets op, nadat ik Lego herontdekt had. Al met al tientallen sets opgebouwd. In al die tijd is het denk ik nog nooit voorgekomen dat er een steentje mistte. Altijd zat er nog iets in een zakje, of had ik iets over het hoofd gezien. Dus ik zou me niet te druk maken over missende steentjes. Die kans is tegenwoordig echt heel klein. Niet voor niets dat ze er ook een aantal reserve steentjes bij doen.

Van wat ik begrepen heb, sorteert Lego op gewicht. En dan speelt met name bij de 1x1 steentjes dat dat gewicht te laag is, om echt 100% nauwkeurigheid te halen. Vandaar dat ze die vaak extra meeleveren. Maar dat zal bij de grotere bricks en plates echt geen probleem zijn. De kans dat je dan ook 3 of meer sets hebt met ontbrekende steentjes lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Ik zou het dan echt bij mij zelf zoeken.
En toch gaat het soms wel degelijk fout. Zo had ik ook een paar missende steentjes bij m'n boomhut, maar klopte het gewicht waarschijnlijk wel. Want ik had 1 steentje erbij die er absoluut niet bijhoorde (een paars vleugelachtig steentje) en 1 steentje die er nooit dubbel in had gemoeten (een lichaampje van een lego poppetje).

Maar meestal zit het missende steentje inderdaad nog ergens verstopt. In een ander steentje bijvoorbeeld :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Stel LEGO zou een Architecture skyline van Amsterdam maken, wat zou er dan in komen? Het Rijksmuseum en/of het Centraal Station, de Magere Brug, een rijtje grachtenpanden... en dan?

Er zijn genoeg bijzondere of historische gebouwen in Amsterdam (A'DAM-toren, NEMO, de 'Badkuip' van het Stedelijk Museum, Paleis/Monument op de Dam, Amsterdamse School), maar ik vraag me af of die voor een internationaal publiek dezelfde iconische status hebben als een Tower Bridge, Eiffeltoren of Empire State Building. En bijv. het Achterhuis is natuurlijk heel bekend, maar zou in een Architecture set heel klein worden.
Zoals deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLns1VFqQ-wNsVdunHueHazT_oM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9xObwj7gGcbmRGdz35v690L8.png?f=user_large

Een paar grachtenpanden met een brug inderdaad. En dan met rijks en/of CS ernaast. Dan zie ik NEMO het beste voor me daarbij.

De uitstraling van Amsterdam zit voor mijn gevoel minder in individuele gebouwen, en meer grachtenpanden/grachten/opbouw van de stad.

Eigenlijk is Rotterdam dan geschikter!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had al een tijdje het gevoel dat Bricklink niet echt voordelig meer is. Toen ik de Hennessey Venom MOC op basis van de McLaren P1 zag ben ik eens gaan kijken wat het kost om die te kunnen bouwen. Bij Bricklink kom ik op 148 euro bij 8 winkels, dus nog iets van 40 euro verzendkosten. Bij Lego PaB komt het op 146 euro uit. Dan mis ik wel 100 onderdelen (waar onder, vreemd genoeg, 70 blauwe 3L pins). Ik moet nog even nadenken over die 150 euro, maar ik ga de PaB site van Lego toch vaker overwegen, het scheelt niet veel meer met Bricklink en veel minder gedoe.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:30
zonoskar schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:07:
Ik had al een tijdje het gevoel dat Bricklink niet echt voordelig meer is. Toen ik de Hennessey Venom MOC op basis van de McLaren P1 zag ben ik eens gaan kijken wat het kost om die te kunnen bouwen. Bij Bricklink kom ik op 148 euro bij 8 winkels, dus nog iets van 40 euro verzendkosten. Bij Lego PaB komt het op 146 euro uit. Dan mis ik wel 100 onderdelen (waar onder, vreemd genoeg, 70 blauwe 3L pins). Ik moet nog even nadenken over die 150 euro, maar ik ga de PaB site van Lego toch vaker overwegen, het scheelt niet veel meer met Bricklink en veel minder gedoe.
Let wel op dat je bestelling gemiddeld 2 weken of zelfs nog langer duurt eer deze bezorgd word.
Voordeel is wel geen verzendkosten, je verdient lego punten, en alle lego is nieuw welke je krijgt.

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
Brutuss schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Let wel op dat je bestelling gemiddeld 2 weken of zelfs nog langer duurt eer deze bezorgd word.
Voordeel is wel geen verzendkosten, je verdient lego punten, en alle lego is nieuw welke je krijgt.
Volgens mij is alles via de lego site nu met 8 dagen binnen. Alles komt nu vanuit Polen.
Ik heb dit jaar al 2 bestellingen via PaB gedaan en steeds met 8 dagen binnen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31

Martinspire

Awesomeness

Karp schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Zoals deze?

[Afbeelding]

Een paar grachtenpanden met een brug inderdaad. En dan met rijks en/of CS ernaast. Dan zie ik NEMO het beste voor me daarbij.

De uitstraling van Amsterdam zit voor mijn gevoel minder in individuele gebouwen, en meer grachtenpanden/grachten/opbouw van de stad.

Vind het jammer dat ze daar niet verder mee gegaan zijn. Vond ze leuk om te bouwen en te zien. En erg geschikt voor kinderen. De sets gingen al snel in prijs omhoog toen ze niet meer verkrijgbaar waren. Nu betaal je je helemaal blauw.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:02

Je zou Nederland kunnen pakken dan, dan kan je bijv ook de Euromast meepakken en dan een oude molen bijv :+

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
Martinspire schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Vind het jammer dat ze daar niet verder mee gegaan zijn. Vond ze leuk om te bouwen en te zien. En erg geschikt voor kinderen. De sets gingen al snel in prijs omhoog toen ze niet meer verkrijgbaar waren. Nu betaal je je helemaal blauw.
Singapore was de laatste als ik me niet vergis, de focus lijkt meer te liggen op de gebouwen (die veel groter/duurder zijn).

Ik mis er nog een paar, maar de grotere laat ik links liggen tenzij er echt eentje uitspringt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Heb in de afgelopen 4 jaar 50+ sets gebouwd, 3 keer LEGO moeten benaderen vanwege missende onderdelen, waaronder set 75192 waar ik 8 stukjes miste :P
Die zal ik dan gekregen hebben want bij die set had ik juist wat grotere blokjes over. Die 1*1 blokjes zijn altijd extra, maar deze waren echt groter. Omdat ik er van uit ging dat ik ze wel ergens gemist zou hebben heb ik een paar avonden besteed om ze allemaal te controleren, maar die zaten toch echt allemaal waar ze zouden moeten zitten.

[removed]

• Tc99m
Bossie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Singapore was de laatste als ik me niet vergis, de focus lijkt meer te liggen op de gebouwen (die veel groter/duurder zijn).

Ik mis er nog een paar, maar de grotere laat ik links liggen tenzij er echt eentje uitspringt.
De skyline van Berlijn is nog steeds mijn white wale, maar helaas alleen voor meer dan €125 tweedehands te krijgen...

scintillating

• Tc99m
Karp schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Zoals deze?

[Afbeelding]

Ja, die inderdaad. En verder helemaal eens met dat de uitstraling van Amsterdam niet echt in individuele gebouwen zit (al zie ik LEGO helaas nog niet zo snel een skyline van Rotterdam maken).

scintillating

• Bossie
  • Laatst online: 14:56
Tc99m schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:42:
[...]

De skyline van Berlijn is nog steeds mijn white wale, maar helaas alleen voor meer dan €125 tweedehands te krijgen...
Ik heb 4x de chinese muur hier op een rijtje staan, een warenhuis hier in de stad had daar nog een paar van staan (afgeprijst uiteraard want oud).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Karp
jip_86 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:31:
[...]

Je zou Nederland kunnen pakken dan, dan kan je bijv ook de Euromast meepakken en dan een oude molen bijv :+
Molen: ✅

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:51
Bossie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Ik heb 4x de chinese muur hier op een rijtje staan, een warenhuis hier in de stad had daar nog een paar van staan (afgeprijst uiteraard want oud).
Die staat nog op mijn lijstje. Maar de prijzen waar Brickwatch telkens mee aankomt, zijn mij veel te hoog.
Heb wel verschillende malen gezocht, maar kwam hem niet voor een interessante prijs tegen.
Ben bang dat het eerder nog Bricklinken wordt op die manier.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Gim
  • Niet online
Makaja schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Ik heb het Ghostbuster's gebouw hier staan. Destijds opgebouwd, en staat bovenop een kast. Die hoort tot de categorie Brittle Brown. Durf hem nu ook niet meer uit elkaar te halen...
Oh.... word die ook daartoe gerekend. Nu zie ik mezelf die set niet snel afbreken, maar goed om te weten.

• Makaja
Gim schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Oh.... word die ook daartoe gerekend. Nu zie ik mezelf die set niet snel afbreken, maar goed om te weten.
Ja, die hoort daar ook bij. Het komt vaak voor bij sets van voor 2017. ik dacht met name reddish brown, brown en dark red. Schijnt iets te maken te hebben met de manier van produceren. Oppassen dus, mocht je de set ooit uit elkaar halen.

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:29
Nog voor een geschikte prijs op ebay gevonden:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben weer wat verder met het compressorstation. De kabels en buizen zijn mooi weggewerkt onder de vloer. Uiteraard ben ik tegen wat problemen aan gelopen, in Stud.io te weinig rekening gehouden met bewegende delen, maar niets onoverkomelijks :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWwNl3kezqRZz8C2SAKBq3D-JIE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1IldF3dZlKGtjAYRIgDfk3qz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLWf7-TZUOdaDj-kjHHm7Dqrm68=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/99RLkVcOGU0FQGSYx5QTIZ0U.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOu6CiuqwUhVjPreO3pN5MTR7_A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RiMV8eLgEraJ4FqltmtMd3i9.jpg?f=user_large

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

procaliber schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:37:

***members only***
Sleurhutten in de file.
Ook een typisch Hollands tafereel :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• procaliber
The Eagle schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:04:
[...]

Sleurhutten in de file.
Ook een typisch Hollands tafereel :+
Haha ja, ze vragen in Nederland ook Nederlandse prijzen :+

• Gim
  • Niet online
procaliber schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:37:

***members only***
Heel wat mensen zijn ontevreden over dit setje; dat is de enige verklaring die ik ervoor heb dat het zo massaal ter verkoop wordt aangeboden op diverse plekken.

Ik heb op Facebook ook een exemplaar van iemand over gekocht en hem wat extra geld bovenop de adviesprijs toegestopt om toch wat van zijn teleurstelling te compenseren. Iets over hebben voor de medemens, net zoals jij gedaan hebt :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
Vandaag toch maar de Milkyway besteld. Komt vanavond binnen. Later dit jaar of volgend jaar de lichtset via Lightmybricks (vind dat toch fijne sets). De set wordt in de woonkamer opgehangen. Mijn vrouw vind hem mooi en ik ook. Twijfel nog even over welke van de twee plekken, maar dat komt wel goed.

• Karp
Gim schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Heel wat mensen zijn ontevreden over dit setje; dat is de enige verklaring die ik ervoor heb dat het zo massaal ter verkoop wordt aangeboden op diverse plekken.

Ik heb op Facebook ook een exemplaar van iemand over gekocht en hem wat extra geld bovenop de adviesprijs toegestopt om toch wat van zijn teleurstelling te compenseren. Iets over hebben voor de medemens, net zoals jij gedaan hebt :)
Ik had er per ongeluk 2 (😬) en er 1 zelf gebouwd. Maar prima tevreden mee hoor. Ik vind hem wel leuk!

Misschien meer mensen die zelf wilden bouwen, en dan doorverkopen?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Zouden het geen scalpers zijn die nu van het setje af willen voor 5 euro winst?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:29
zonoskar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Zouden het geen scalpers zijn die nu van het setje af willen voor 5 euro winst?
precies, ontevreden over de prijsstijging, haha.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Tc99m
[...]

Ik hoor er juist veel positieve geluiden over en vond het zelf ook een leuke set om te bouwen. Die stoel is wel een beetje gek (dat vindt inderdaad zo'n beetje iedereen) en sommigen vinden de constructie van de caravan wat instabiel. al is ook een beetje inherent aan Bricklink Designer Program sets (al vond ik het zelf meevallen), maar als geheel vond ik het juist een hele geslaagde set.

Ik hoop dus dat je niet in een zielig verhaal van een scalper bent getrapt ;) al hoeft dat je bouwplezier natuurlijk ook niet in de weg te staan.

scintillating

• Tc99m
Arunia schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:37:
Vandaag toch maar de Milkyway besteld. Komt vanavond binnen. Later dit jaar of volgend jaar de lichtset via Lightmybricks (vind dat toch fijne sets). De set wordt in de woonkamer opgehangen. Mijn vrouw vind hem mooi en ik ook. Twijfel nog even over welke van de twee plekken, maar dat komt wel goed.
Ik heb hem bij vrienden gezien, ik vond het echt een hele leuke set in het echt. Hij heeft nogal wat kritiek gekregen bij de aankondiging maar volgens mij is hij best populair nu. Ook een leuke set om met z'n tweeën aan te bouwen.

scintillating

• Arunia
Tc99m schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Ik heb hem bij vrienden gezien, ik vond het echt een hele leuke set in het echt. Hij heeft nogal wat kritiek gekregen bij de aankondiging maar volgens mij is hij best populair nu. Ook een leuke set om met z'n tweeën aan te bouwen.
Goed om te horen. Denk wel dat ik hem alleen bouw. Ben best wel egoïstisch met mijn Lego. Daarbij geeft het bouwen van sets ook rust voor mij.

Moet alleen even kijken hoe dat ding opgehangen wordt, maar verwacht dat Lego dat wel beschreven heeft.

Vond de Starrynight ook zo'n leuke build om te doen. Vooral omdat deze dwars gebouwd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 21-03-2025 10:01 ]

• Gim
  • Niet online
Mensen mensen.... het was maar een geintje ;)

Ja ik heb het setje gekocht en ja ik zie het setje massaal verkocht worden en ja ik heb er wat extra voor betaald, omdat ik ook wel weet dat er genoeg gekocht is met de gedachte om door te verkopen en een beetje winst te vangen :)

Ik dacht alleen, laat ik het wat anders schrijven :P

Het is juist een hartstikke leuk setje welke uistekend past bij een paar andere sets :Y

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-01 09:50
Gim schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:05:
Mensen mensen.... het was maar een geintje ;)

Ja ik heb het setje gekocht en ja ik zie het setje massaal verkocht worden en ja ik heb er wat extra voor betaald, omdat ik ook wel weet dat er genoeg gekocht is met de gedachte om door te verkopen en een beetje winst te vangen :)

Ik dacht alleen, laat ik het wat anders schrijven :P

Het is juist een hartstikke leuk setje welke uistekend past bij een paar andere sets :Y
Als je deze mensen echt wil steunen.
Ik heb nog een lost city beschikbaar voor €269, bijna een hele euro onder de verkoopprijs. :P

• Tc99m
pukvg schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Ik heb nog een lost city beschikbaar voor €269, bijna een hele euro onder de verkoopprijs. :P
Oh dan heb ik ook nog een Sailboat Adventure 40487 en een Fortnite Brite Bomber 40728 die ik aan de straatstenen niet kwijtraak :P

scintillating

• Gim
  • Niet online
pukvg schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:12:
Neuh ;) Gaat erom welk bedrag ik ervoor over heb; los ervan of het dan betekent dat de verkoper winst of verlies maakt. Een set boven de €200 laat ik sowieso vrijwel altijd aan me voorbij gaan; in al die jaren maar één uitzondering op gemaakt :+

• Karp
Tc99m schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Oh dan heb ik ook nog een Sailboat Adventure 40487 en een Fortnite Brite Bomber 40728 die ik aan de straatstenen niet kwijtraak :P
Zonde, ik vond die sailboat best leuk om te bouwen!

• procaliber
[...]

haha ja iets extra is geen probleem, maar geen verdubbeling van de prijs 8)7

Overigens heb ik nog een Porsche op zolder staan in de hoop dat ie nog wat meer waar word, misschien dat ik hem ook gewoon ga bouwen naast de Targa zet :+

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:40
Eindelijk wat meer te zien van LEGO Icons 10354 The Lord of The Rings: The Shire.

https://www.reddit.com/r/...d_of_the_rings_the_shire/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCBxgUs7QgvgKBnNvHfLPc41w1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MjznvVII2FN44LAPVJFRZA6U.png?f=fotoalbum_large

• gielie
wlchris schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:45:
Eindelijk wat meer te zien van LEGO Icons 10354 The Lord of The Rings: The Shire.

[Afbeelding]
Ik heb niks met LOTR en deze set ziet er uit als een 4+ set, niet mijn ding dus.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Tc99m
Karp schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Zonde, ik vond die sailboat best leuk om te bouwen!
WIl je er nog een? ;) 20 euro en hij is van jou!

Nee, maar alle gekheid op een stokje: ik denk ook dat het vast een leuke set is om te bouwen, maar ik zou hem niet hier willen hebben staan (ik vind het nu al veel, en dat zijn de sets die ik écht leuk vind). Dus dan zou het alleen voor de bouwervaring zijn.

Daarnaast ga ik hem aan de lokale Speelgoedbank doneren als ik hem echt niet verkocht krijg, en die zijn blijer met een set die nog gesealed is dan met een gebruikte set.

scintillating

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:27
Leuk ik kijk erg uit naar deze "4+" 8)7 set.
Past mooi onze huidige 79003

Ik ben benieuwd hoe de GWP er uit gaat zien; minifigure's of Brickheadz.
In het laatste geval koop ik hem zeker nog niet gelijk voor de (te) hoge adviesprijs

[ Voor 14% gewijzigd door Verbatz op 21-03-2025 12:51 ]

• Arunia

[Afbeelding]
Ik vind die andere sets super mooi om te zien, maar deze valt me echt heel hard tegen. Nu heb ik die andere sets ook niet gekocht, maar wil die wel eens huren om te bouwen.

• Karp
Tc99m schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:56:
[...]

WIl je er nog een? ;) 20 euro en hij is van jou!

Nee, maar alle gekheid op een stokje: ik denk ook dat het vast een leuke set is om te bouwen, maar ik zou hem niet hier willen hebben staan (ik vind het nu al veel, en dat zijn de sets die ik écht leuk vind). Dus dan zou het alleen voor de bouwervaring zijn.

Daarnaast ga ik hem aan de lokale Speelgoedbank doneren als ik hem echt niet verkocht krijg, en die zijn blijer met een set die nog gesealed is dan met een gebruikte set.
Ik heb er 1 gebouwd, en nog 1 over in doos die weg mag. Kopen? 😄

• Tc99m

[Afbeelding]
Waarom kunnen de personen die voor deze lekken zorgen nu nooit eens een goede foto maken... :P

scintillating

• Tc99m
Karp schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:35:
[...]

Ik heb er 1 gebouwd, en nog 1 over in doos die weg mag. Kopen? 😄
Haha, ik pas. ;)

scintillating

• Tc99m
Resultaten van de Ideas review zijn bekend: https://brickset.com/arti...s-review-results-revealed

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/750b1e50-8f68-46a4-af20-550c37ca3904/resize:900:600/webp

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/093b227f-cbd3-43f4-a6ee-493595381560/resize:900:600/webp

scintillating

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:57
Snoopy, benieuwd hoe dat zit qua licenties. Bij onze Oosterburen maken ze daar ook al sets van.
Maar dit is toch best teleurstellend of ligt dat aan mij? Daar zaten toch leukere ideeën bij voor mijn smaak.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Holzschuh schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Snoopy, benieuwd hoe dat zit qua licenties. Bij onze Oosterburen maken ze daar ook al sets van.
Maar dit is toch best teleurstellend of ligt dat aan mij? Daar zaten toch leukere ideeën bij voor mijn smaak.
onderaan de streep is het toch een populariteits wedstrijd?

daarmee doel ik op dat aantal stemmen bepalend is, niet het kwaliteit van de set; dus flink promoten op de socials, stemmen 'kopen' en harken, dummy accounts en scripts = winning

of is dat niet meer?

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2025 15:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tc99m
Holzschuh schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Ze hebben de licentie blijkbaar geregeld, anders gaan ze er geen set van maken.

scintillating

• Tc99m
himlims_ schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:11:
[...]

onderaan de streep is het toch een populariteits wedstrijd? of is dat niet meer? daarmee doel ik op dat aantal stemmen bepalend is, niet het kwaliteit van de set; dus flink promoten op de socials, stemmen 'kopen' en harken, dummy accounts en scripts = winning
Ja, om kandidaat te worden wel ja, maar dit zijn de twee inzendingen (uit de 30+ die de drempel van 10k stemmen hadden gehaald) die daadwerkelijk als set worden ontwikkeld, en daar telt alleen het oordeel van LEGO zelf.

Daarnaast zijn er deze ronde ook nog twee sets in de "parking lot" gezet - dat is nieuw.

Die sets worden nu niet verder ontwikkeld, maar wel meegenomen naar een volgende ronde, zonder dat de bedenker het ontwerp opnieuw moet indienen en er weer 10k stemmen moeten worden verzameld. Gaat deze ronde om de maanraket van Kuifje en het landhuis van Downton Abbey:

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/85c1e36e-6f72-4b8e-aeeb-d8703701a3bb/resize:900:600/webp

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/99fedc2e-1cdb-4668-9811-a4343e0d8a15/resize:900:600/webp

scintillating

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou het fijn vinden als ze die licenties eens loslieten en 'gewoon' weer eigen lego gingen maken. Maar dat is al eens voorbij gekomen. Maar ja.. iets met geld.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Millie-ano schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:42:
Ik zou het fijn vinden als ze die licenties eens loslieten en 'gewoon' weer eigen lego gingen maken. Maar dat is al eens voorbij gekomen. Maar ja.. iets met geld.
Ah zoals Ninjago, Friends, Botanical Collection, Dreamzzz, Creator, City, Monkie Kid, Classic, Space, Icons?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:32

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWmLAwD3yvDyj-FaWFwhoxPdfJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvz9jbKBFixvLLB73vx5e30q.jpg?f=fotoalbum_large

#75429: Op bijna alle fronten een flinke verbetering. De bouw is compleet anders op de stand na. Er zitten wel wat gaps in wat bij de oude nagenoeg niet zichtbaar was. Ben benieuwd naar de Jango Fett & Kylo (gerucht) helmen :)

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:24:
[...]

Ah zoals Ninjago, Friends, Botanical Collection, Dreamzzz, Creator, City, Monkie Kid, Classic, Space, Icons?
ja.. als je het zo zegt O-)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

The Eagle schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:16:
[...]

Ugh. Die guppen van mij zijn gek op Pokemon, dus ik heb al wel in de gaten waar dat gaat eindigen. Bij een hoop gele blokjes :X :+
En papa mag zijn beurs / creditcard trekken :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

aReaRe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:44:
[...]

En papa mag zijn beurs / creditcard trekken :P
Zolang ik niks zeg weten ze niet dat het er is ;)

En anders heb ik een goed excuus om zelf ook de backlog groter te maken :Y) :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

The Eagle schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Zolang ik niks zeg weten ze niet dat het er is ;)

En anders heb ik een goed excuus om zelf ook de backlog groter te maken :Y) :P
Onder het motto "Hobby's mogen geld kosten " :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kapoen
aReaRe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Onder het motto "Hobby's mogen geld kosten " :P
Lego helpt zelfs besparen op andere hobby's :P

Vorig jaar heb ik deze gekocht van de Sint gekregen ipv een echt exemplaar dat 'ietsje meer' kost, en ik kreeg er nog een versterker bij O-)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/21329-1/21329_alt1.jpg

ik heb dan maar in ruil een groter bedrag aan gitaareffecten bakjes gekocht |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 22-03-2025 08:12 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Mn 2 kolom auto lift doet het goed, en een 3 verdiepingen hoge variant werkt ook prima en stabiel *O*

En de Camero nieuw/2e hands gekocht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMI6O72BRwMI-wZzU4H2UEvdyUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImCUYlH9WPw7EtWRcp6QN8xw.jpg?f=fotoalbum_large

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Kapoen
DropjesLover schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:20:
Mn 2 kolom auto lift doet het goed, en een 3 verdiepingen hoge variant werkt ook prima en stabiel *O*

En de Camero nieuw/2e hands gekocht
[Afbeelding]
Ik vind dit een leuke foto om naar te kijken, zoveel kleuren die eruit spatten _/-\o_

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-01 21:51
Arunia schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:37:
Wij hebben hem gister toevallig afgemaakt. Echt een heel leuke set om samen te bouwen. Staat nu te pronken in de woonkamer.
Wel een enorme priegel klus haha

• Arunia
HansAnders07 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Wij hebben hem gister toevallig afgemaakt. Echt een heel leuke set om samen te bouwen. Staat nu te pronken in de woonkamer.
Wel een enorme priegel klus haha
Haha, ik ben t/m het eerste zakje kleur gekomen. Inderdaad veel priegel en veel opletten.
Maar zie dat de rest gewoon 2 of 3 zakjes per vierkante plaat is om te doen. Kan niet wachten om rustig geld te hebben voor de verlichtingset. Vind het tof dat mijn vrouw en dochter hem beide leuk vinden en hij dus in de woonkamer komt te hangen. Wilde ook altijd al op die plek iets met hout en fotolijstjes doen, maar wellicht zijn Lego lijstjes ook wel tof om te maken en gebruiken.

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Lenteopruiming in mijn legokamer: (bijna) alle dozen gaan de papierbak in. Doet toch een beetje pijn 😭

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:04

L23

PlasticFan schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:05:
Lenteopruiming in mijn legokamer: (bijna) alle dozen gaan de papierbak in. Doet toch een beetje pijn 😭
Plastic zakjes gooi je ook weg?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18

rammes

koekebakker 1e klas

tja ieder zijn ding ik bewaar ze allemaal kunt ze ook nog op mp verkopen

Ik zou het doen!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb wel eens Lego dozen in bulk aangeboden op Marktplaats, kreeg er toch nog een paar tientjes voor, voor 20 dozen of zo. Dus het kan wat opleveren :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Dozen nemen wel echt veel ruimte in, en zijn toch al open gescheurd. Heeft in mijn ogen weinig toegevoegde waarde om eerlijk te zijn...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:16
DropjesLover schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:13:
[...]

Dozen nemen wel echt veel ruimte in, en zijn toch al open gescheurd. Heeft in mijn ogen weinig toegevoegde waarde om eerlijk te zijn...
Dan maak je ze gewoon niet netjes open B)

(Ik mik ze ook bij het oud papier dus mij boeit het ook niet :P )

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55

SeatRider

Hips don't lie

almightyarjen schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb wel eens Lego dozen in bulk aangeboden op Marktplaats, kreeg er toch nog een paar tientjes voor, voor 20 dozen of zo. Dus het kan wat opleveren :)
Ik heb vorig jaar een doos of 20, 30 (vnl modulars en 1:10/1:8 auto's) verkocht voor iets van € 250.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RubjeMazter
SeatRider schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:42:
[...]

Ik heb vorig jaar een doos of 20, 30 (vnl modulars en 1:10/1:8 auto's) verkocht voor iets van € 250.
Ben nu wel benieuwd, wat moet je met lege dozen van sets? Je huidige (wellicht kapotte) doos vervangen? Snap de waarde niet helemaal.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:04
Graag de discussie over nut van lege dozen laten voor wat het is. Daarin heeft ieder z’n eigen voorkeuren.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-01 20:10
Ik had een grote kartonnen doos gemaakt en daar doe ik alle lego dozen in, platgevouwen. Gaat prima. Neemt weinig ruimte in beslag.

• RubjeMazter
meesje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:06:
Graag de discussie over nut van lege dozen laten voor wat het is. Daarin heeft ieder z’n eigen voorkeuren.
Als je het er niet mee eens bent rapporteer je het of negeer je het... Met dit soort posts creëer je alleen maar meer discussies wat we volgens mij allemaal willen vermijden in dit topic.

Ik ben gewoon benieuwd naar waar de waarde hem zit in lege LEGO dozen gezien ik zelf ook die van 1:8 scale allemaal nog op zolder heb staan. Als er geld op zolder ligt wil ik dat wel weten :+

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
RubjeMazter schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:48:
[...]
Ik ben gewoon benieuwd naar waar de waarde hem zit in lege LEGO dozen gezien ik zelf ook die van 1:8 scale allemaal nog op zolder heb staan. Als er geld op zolder ligt wil ik dat wel weten :+
Het heeft zijn eigen categorie op Bricklink

En voor de boekjes

En voor stickervelletjes

Om (waarschijnlijk) de leukste te noemen van de 1:8's voor knaken: De Porsche 42056 (vooral te danken aan dat het de eerste van de serie was)

Doos te koop voor ongeveer €100 (tweedehands) op het moment (met recent sales tussen €15 tot €100)
Boekje voor ongeveer €60
Stickervel voor €40

Het is wat een gek er voor geeft natuurlijk, maar dit soort dingen zitten er wel tussen. Ik denk dat 95% van allerlei dozen gewoon in de €1-5 categorie valt, maar het controleren voor je het bij het karton gooit, kan geen kwaad.

• meesje
RubjeMazter schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Als je het er niet mee eens bent rapporteer je het of negeer je het... Met dit soort posts creëer je alleen maar meer discussies wat we volgens mij allemaal willen vermijden in dit topic.

In je eerdere reactie heb ik ‘waarde’ gelezen als nut. Uit je laatste reactie maak ik op dat je benieuwd bent naar waarde (in valuta). Dat is wel een verschil.

• meesje
AppieNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:08:
[...]

Het heeft zijn eigen categorie op Bricklink

En voor de boekjes

En voor stickervelletjes

Om (waarschijnlijk) de leukste te noemen van de 1:8's voor knaken: De Porsche 42056 (vooral te danken aan dat het de eerste van de serie was)

Doos te koop voor ongeveer €100 (tweedehands) op het moment (met recent sales tussen €15 tot €100)
Boekje voor ongeveer €60
Stickervel voor €40

Het is wat een gek er voor geeft natuurlijk, maar dit soort dingen zitten er wel tussen. Ik denk dat 95% van allerlei dozen gewoon in de €1-5 categorie valt, maar het controleren voor je het bij het karton gooit, kan geen kwaad.
Voor mij is dit wel een eyeopener. Ooit wel eens gekeken naar tweedehands 42056. Zonder doos en handleiding zou ik deze nooit kopen, aangezien deze set ook via Ali te koop is. Je kan de doos en handleiding dus ook los kopen. Voor mij een reden om een gebouwde 42056 te laten voor wat het is. Sowieso ben ik nu nog terughoudender met het kopen van menig gebouwde set. Ik schrik van welke kopieën je via China kunt bemachtigen.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:45
En dan te bedenken dat die set ergens tussen alle bloksjes van mijn zoontje zit 🤣

Boekje en ongeplakte stickers moet ik nog wel ergens hebben. Ben nooit zo van het stickers plakken.

Edit. Toen ik hem uit elkaar haalde was het nog gewoon een set die je met goede korting in de winkels kon krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Edgenumber op 22-03-2025 17:54 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-01 21:51
Arunia schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:16:
[...]

Haha, ik ben t/m het eerste zakje kleur gekomen. Inderdaad veel priegel en veel opletten.
Maar zie dat de rest gewoon 2 of 3 zakjes per vierkante plaat is om te doen. Kan niet wachten om rustig geld te hebben voor de verlichtingset. Vind het tof dat mijn vrouw en dochter hem beide leuk vinden en hij dus in de woonkamer komt te hangen. Wilde ook altijd al op die plek iets met hout en fotolijstjes doen, maar wellicht zijn Lego lijstjes ook wel tof om te maken en gebruiken.
Haha ja ik had in het begin ook wel moeite hoor, allemaal van dat transparante paars op de eerste platen. Maar geeft uiteindelijk erg veel voldoening

• Arunia
HansAnders07 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Haha ja ik had in het begin ook wel moeite hoor, allemaal van dat transparante paars op de eerste platen. Maar geeft uiteindelijk erg veel voldoening
Dat transparante is wel even 2 keer kijken. Gebruik op dit moment de builder app. Maar dat is meer omdat ik met het boekje te weinig ruimte heb om te bouwen (naast mijn vrouw voor de televisie).

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-01 13:46
Ben normaal niet van de grotere sets, maar kijk erg uit naar de Nissan Skyline in groot formaat die in juni released (non Technic _O_ )

Zal fantastisch bij mijn speed champions collectie staan.

42210 2 Fast 2 Furious Nissan Skyline GT-R (R34) 18+

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:12
Popcorna schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:56:
Ben normaal niet van de grotere sets, maar kijk erg uit naar de Nissan Skyline in groot formaat die in juni released (non Technic _O_ )

Volgens mij word dit wel een Technic set (zover ik de leaks heb gevolgd)..

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tijll schreef op zondag 23 maart 2025 @ 00:31:
[...]

Het zou (IMHO) ook best wel schandalig zijn als er nu een 1:8 Nissan Skyline als NON-Technic Lego model uitgebracht zou gaan worden :o

En dat zeg ik als échte autoliefhebber waarbij ik eigenlijk altijd zeg dat échte auto's uit Duitsland komen....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:40
Popcorna schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:56:

Setnummer begint met 42, da’s Technic ;)

• gielie
De gwp van de LOTR Shire is bekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtL_1VdyefDdn4M8HWGK8P1OL9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PvQJFM3s382OS3Rf7VvJYf15.webp?f=fotoalbum_large
Lego LOTR 40671 Smeagol and Deagol

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
gielie schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:13:
[Afbeelding]
Die is wat mij betreft beter geslaagd dan de shire set zelf

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Will_M schreef op zondag 23 maart 2025 @ 00:49:
[...]

Het zou (IMHO) ook best wel schandalig zijn als er nu een 1:8 Nissan Skyline als NON-Technic Lego model uitgebracht zou gaan worden :o
Ik denk dat de Skyline eerder 1:10 zal zijn zoals de Dodge Charger van Dom. Ook gezien de verwachte prijs van de set.

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-01 13:46
Tijll schreef op zondag 23 maart 2025 @ 00:31:
[...]

Ik zie het inderdaad.... Vreselijk om te lezen dit, meen ik echt. Had me verheugd op een gewone lego set ervan.
Vind Technic altijd zo meh meh :( Maar ik ben groot van van deze auto met bijbehorende livery, dus misschien eens niet gaan zeuren.

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:21
Oh wauw - ik had 40819, de Octan maxi-minifigure gekocht, omdat ik ook de andere grote minifigures allemaal heb. Toch een beetje FOMO, hoewel hij me niet echt heel spannend lijkt om te bouwen.
Begin is ook heel standaard, onderlijf, benen, armen. Tot je het hoofd gaat doen en deze jongen gebaseerd blijkt te zijn op een V6 :D. Geweldig grappig, stiekem daardoor een heel leuke set.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
gielie schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:13:
[Afbeelding]
Ziet er wel leuk uit, grappig gemaakt dat onder water/ boven water. Benieuwd of ze nu meer voorraad hebben ook dan vorig jaar.

200 fish found!

Pagina: 1 ... 100 ... 160 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .