Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Klopt, ik keek 1 januari rond 11 uur en toen was de gwp al weg, wordt op Reddit veel over geklaagd dat hij zo snel weg was. Hopelijk komt hij terug als hij op 4 januari voor het grote publiek beschikbaar komt.NoTimeRemains schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:28:
Goh ik baal wel... op 31 Dec stond op de LEGO website stond dat de Stranger Things set nog niet te koop was en over vier dagen te krijgen was. Dus ik kijk vanochtend, issie EN al uitverkocht EN de GWP is al weg... WTF?
Wat ik mij niet gerealiseerd heb is dat stranger things in de USA heel veel groter is dan hier in nl.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Niet ingelogd dan...
Deze ging snel, heel snel. US is groot in deze, maar normaal is er een EU/US/?? verdeling in GWPs.
Afwachten of er op 04/01 meer GWPs beschikbaar komen, maar zou een eerste keer zijn. Maar, wie weet.
Ik ben alleen in de (gesorteerde) Technic-hoek bezig geweest om zoveel mogelijk te verzamelen. De buit na anderhalf uur:
:strip_exif()/f/image/47sDWiNDbfWmjtwUhHAoLBfb.jpg?f=fotoalbum_medium)
985 Technic steentjes voor €43,60. Zitten wel een hoop pinnetjes bij.
Daarnaast heb ik al 2 servo motors kunnen krijgen. Die krengen zijn hartstikke duur, maar ik had al gehoord van een Chinese variant en toen ik er naar vroeg bleek hij ze te verkopen. Heeft er honderden verkocht, en misschien een enkeling terug gehad die niet werkte (en kosteloos geruild). Ik heb er nu 2 die per stuk €13,- kosten, terwijl de originelen op Brickink voor meer dan €70 per stuk worden verkocht. Er moeten ook nog 4 andere motors in voor het sturen, die kreeg hij loop deze maand weer op voorraad. €8,50 per stuk tegen ca €30 per stuk op Bricklink. Dat vind ik een dusdanig groot verschil dat ik hierbij voor de Chinese varianten ga.
Ik heb nu zo'n 15% binnen van wat ik nodig heb. Het kriebelt om morgen weer te gaan
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Lego Store heeft de GWP over algemeen langer dan online (in elk geval Den Haag, ik denk de minst drukke Lego Store, afgaande op wat ik ervaar en soms voor wachtrij-foto's zie online bij andere winkels (en zelf zie in Amsterdam als ik daar in lunch pauze of na werktijk even langs loop...JPDeckers schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:54:
[...]
Niet ingelogd dan...
Deze ging snel, heel snel. US is groot in deze, maar normaal is er een EU/US/?? verdeling in GWPs.
Afwachten of er op 04/01 meer GWPs beschikbaar komen, maar zou een eerste keer zijn. Maar, wie weet.
Wil je de GWP en woon je in de buurt van een Lego Store is het dus even kijken en vragen!
Nee dat stond er niet.RubjeMazter schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:54:
[...]
Bedoelden ze dan niet over 4 dagen geleverd ipv te bestellen? Groot verschil
This is the Way.
4 januari voor de niet Insiders, Insiders konden vanaf 1 januari bestellen.
Maar ging echt heel snel ja.
De Lego servo motoren zijn speciaal in de zin dat ze alle tussenstappen kunnen sturen (mits analoog aangestuurd), terwijl de Chinese varianten alleen neutraal en direct links/rechts kennen.Pazo schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:31:
Daarnaast heb ik al 2 servo motors kunnen krijgen. Die krengen zijn hartstikke duur, maar ik had al gehoord van een Chinese variant en toen ik er naar vroeg bleek hij ze te verkopen. Heeft er honderden verkocht, en misschien een enkeling terug gehad die niet werkte (en kosteloos geruild). Ik heb er nu 2 die per stuk €13,- kosten, terwijl de originelen op Brickink voor meer dan €70 per stuk worden verkocht. Er moeten ook nog 4 andere motors in voor het sturen, die kreeg hij loop deze maand weer op voorraad. €8,50 per stuk tegen ca €30 per stuk op Bricklink. Dat vind ik een dusdanig groot verschil dat ik hierbij voor de Chinese varianten ga.
Als je geen remote hebt met analoge aansturing dan werkt dit sowieso niet natuurlijk - het nut ervan is ook dubieus tenzij je veel gaat rijden.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Bedankt voor de toelichting, iets om rekening mee te houden.mawashigeri schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:56:
[...]
De Lego servo motoren zijn speciaal in de zin dat ze alle tussenstappen kunnen sturen (mits analoog aangestuurd), terwijl de Chinese varianten alleen neutraal en direct links/rechts kennen.
Als je geen remote hebt met analoge aansturing dan werkt dit sowieso niet natuurlijk - het nut ervan is ook dubieus tenzij je veel gaat rijden.
Nu zal het waarschijnlijk het meest een display model worden, maar het is een leuke bijkomstigheid als het ook kan rijden.
Voor het enorme verschil in prijs vind ik het wel de moeite waard.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
:strip_exif()/f/image/q5BrXd9DLpthKQeIAo4ZFLmh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lB5H1jroYSrdzGnm522a1CqP.jpg?f=fotoalbum_large)
Was leuk bouwen, en leuke eastereggs. Ook top bijvoorbeeld dat de zelda cartridge een extra menory chip en batterijtje heeft voor de savegames die de mario cartridge niet heeft!
En dat er echt een “speakertje” onder dat blokje rechtsonder zit.
[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 02-01-2026 21:19 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kGjUVqbPHHOaoAkeIcuUTkWH.jpg?f=user_large)
Voor de LOTR fans onder ons, de Sauron buste is gelekt! De Sauron minifigure wordt in ieder geval een stuk toegankelijker om te verkrijgen.
200 fish found!
Meh...ik vind het lichte grijs eigenlijk niet zo geslaagd....Volledig zwart zou ook niet echt werken denk ik....Maar ja....iDutch schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:00:
[Afbeelding]
Voor de LOTR fans onder ons, de Sauron buste is gelekt! De Sauron minifigure wordt in ieder geval een stuk toegankelijker om te verkrijgen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Pearl dark gray zou zeer goed werken denk ik.Deathchant schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:56:
[...]
Meh...ik vind het lichte grijs eigenlijk niet zo geslaagd....Volledig zwart zou ook niet echt werken denk ik....Maar ja....
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TxY5A2V2jBKl9QXLO4LSkOSm.jpg?f=user_large)
En vandaag ook nog bij Blokjesland geweest en ruim 2 uur aan het zoeken geweest naar onderdelen. Momenteel ruim de helft in bezit maar de overige steentjes voor mijn Scania project zal ik waarschijnlijk toch moeten gaan bestellen via Bricklink.
Geluksbrenger:

Wilde dieren: kleurrijke kolibrie 3-in-1:

Zeedieren: prachtige dolfijnen:

Carl, Russel & Kevin:

Woeste haai met schatkist:

Wilde dieren: machtige neushoorn met vogels 3-in-1:

Bloeiende cactus:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat HP setje komt er bij mij ook binnenkort, wordt dan voorzien van witte torens en andere sneeuwlooks, zodat ie volgend jaar als kerkje in het kerst dorp kan shinen.Pazo schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:29:
Nieuw speelgoed om mee te bouwen
[Afbeelding]
En vandaag ook nog bij Blokjesland geweest en ruim 2 uur aan het zoeken geweest naar onderdelen. Momenteel ruim de helft in bezit maar de overige steentjes voor mijn Scania project zal ik waarschijnlijk toch moeten gaan bestellen via Bricklink.
Ik moest bij het zien van de afbeelding echt direct hier aan denken:iDutch schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:00:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/4MoyxAOQwu5NgUGmZhIzb0UU.png?f=user_large)
Ziet er inderdaad uit als een remake (kleine verschillen + andere kleur), erg leuk ding om te bouwen - de oude dan toch. Die barraki ogen zijn eigenlijk wel mooier in de nieuwe set, misschien wat eng voor de kleintjes.Pazo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:05:
[...]
[Afbeelding]
Die haai doet me sterk denken aan 31088 - Deep Sea Creatures
[Afbeelding]
Bricklink Designer Program 7-sets gaan vanaf 1 februari in de pre-order, is dat om 00.00?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Want? daar zitten zulke mooie sets in?CLB schreef op zondag 4 januari 2026 @ 18:38:
Op de zaken vooruitlopend, maar ik wacht al maanden met veel plezier...
Bricklink Designer Program 7-sets gaan vanaf 1 februari in de pre-order, is dat om 00.00?
Persoonlijk vind ik het een saaie serie.
Ik zou het doen!
:strip_exif()/f/image/JENucuSvYhtCYjKyh3AQKpRG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xCAKv6w8t3FFk6gawje7Xbr5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NaUtvrsZGcQZfex2BkEvNpZH.jpg?f=fotoalbum_large)
Met deze nog even in de wacht voor komende week / volgend weekend:
:strip_exif()/f/image/B5nEMSbFUjw1ETmakFXNDGGU.jpg?f=fotoalbum_large)
Trouwens, de nieuwe ‘Build Together-functie’ van de Lego Builders-app is wel echt erg tof! Je ziet het nu ook bij nieuwe sets op de doos vermeld staan, met hoeveel mensen je de set tegelijk kunt bouwen.
/f/image/35NBRPcSKksRLke9gPI0gxR0.png?f=fotoalbum_large)
Zo hebben mijn zoontje en ik samen de DeLorean gebouwd. Alle zakjes op tafel, ieder een andere stap en regelmatig wissel je dan bouwwerkjes uit. Echt leuk gedaan!
Andere keren was het om 17.00. Kan nu met wintertijd een uur verschillen.CLB schreef op zondag 4 januari 2026 @ 18:38:
Op de zaken vooruitlopend, maar ik wacht al maanden met veel plezier...
Kijk er zelf ook al lange tijd naar uit. Sushi restaurants eerste submit was geloof ik serie 4, nu eindelijk als set
[ Voor 15% gewijzigd door JBplap op 04-01-2026 20:56 ]
De MOC is van Nico71.
https://rebrickable.com/m...2cv-red-enhanced/#details
Het is niet de meest stabiele body maar de vormen zijn geweldig gevangen.
:strip_exif()/f/image/WJPST7gI3uBhoBnZwyrlXGqY.jpg?f=fotoalbum_large)
Er moet nog wel wat gebeuren:
Het linker achterportier mist nog (inventarisfoutje...) en beide achterportieren moeten (van mij dan...) nog recht gemaakt worden. De flex axle en kromming hoort m.i. meer bij de Charleston-variant. De voorportieren zijn al recht gemaakt en de blauwe pinnen aan de buitenkant zijn zwart.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het kan wel, na wat modden...Archer_VC10 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:29:
[Afbeelding]
Blijkbaar moet dat hier expliciet vermeld worden om misverstanden te voorkomen.....![]()
(Speelgoedwinkel in Hong Kong)
.geek: De LEGO Game Boy is nu al gemod om echte games te kunnen spelen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
https://www.instagram.com...igsh=MTFwMDQzMTJhN2J0cQ==
Nieuwe Mindstorms met AI? Pratende minifigs?
[ Voor 12% gewijzigd door SunnieNL op 04-01-2026 22:30 ]
Ik moest denken aan de smart play features waarvan ik een tijdje terug leaks zag langskomen, ben benieuwd!:SunnieNL schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:28:
Wat gaat lego morgen op de ces 2026 lanceren?
https://www.instagram.com...igsh=MTFwMDQzMTJhN2J0cQ==
Nieuwe Mindstorms met AI? Pratende minifigs?
https://www.reddit.com/r/...p/lego_smart_play_update/
Ik had die idd al gezien, de medewerkers in de winkel blijkbaar niet 😉Fiber schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:22:
[...]
Het kan wel, na wat modden...
.geek: De LEGO Game Boy is nu al gemod om echte games te kunnen spelen
Op de Bricklink website staat dat de verkoop op 16 februari om CET 17:00u begint (8:00 Pacific Time).JBplap schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:55:
[...]
Andere keren was het om 17.00. Kan nu met wintertijd een uur verschillen.
Kijk er zelf ook al lange tijd naar uit. Sushi restaurants eerste submit was geloof ik serie 4, nu eindelijk als set
Ik denk dat het sushi-restaurant wel eens heel populair kan worden, dat gaat ook mijn keuze zijn
* CLB moet nu nog langer wachten en zet nieuwe datum en tijd in de agenda
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 05-01-2026 08:58 ]
Archer_VC10 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:29:
[Afbeelding]
Blijkbaar moet dat hier expliciet vermeld worden om misverstanden te voorkomen.....![]()
(Speelgoedwinkel in Hong Kong)
Krijg ze post niet gebonden
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 05-01-2026 00:39 ]
Dat is mooi om te weten. Staat inmiddels in de agenda genoteerd. Ben ook al lange tijd geïnteresseerd in het Sushi restaurant. Vooral benieuwd wat deze gaat kosten..luukske schreef op zondag 4 januari 2026 @ 23:46:
[...]
Op de Bricklink website staat dat de verkoop op 16 februari om CET 17:00u begint (8:00 Pacific Time).
Ik denk dat het sushi-restaurant wel eens heel populair kan worden, dat gaat ook mijn keuze zijn
Wil een kleine "Japanse" hoek maken in "Brutopia".
Geinig ding, ik heb een aantal MOC's van hem voor de 42100. Die modellen zitten echt goed in elkaar, goede beschrijvingen ook, die gast kan wel wat met een berg losse stenenGeeBee schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:58:
De afgelopen 3 dagen ben ik bezig geweest met deze 2CV, beter bekend als De Lelijke Eend.
De MOC is van Nico71.
https://rebrickable.com/m...2cv-red-enhanced/#details
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Eerste plaatje dacht ik, "wat een kansloze set", 2e plaatje "dit zouden voetbalfans wel kunnen waarderen, leuk verzonnen."
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
We wonen hier al een paar maanden en op zolder een raar hoekje waar ik een kast wilde hebben, op maat laten maken online kwam op vele honderden euro's, dus zelf de stoute schoenen aangetrokken en naar de Gamma gereden. Paar MDF platen in stroken laten zagen en thuis verder aan de gang. Verre van perfect, moet hem nog afkitten/verven, maar ik was benieuwd wat er allemaal in ging passen. Al met al vrij tevreden voor een eerste keer.
Heb nog een hele doos met auto's staan (de Icon wagens) en de nodige slachtoffers van de verhuizing die gerepareerd moeten worden. Dus de kast is net te klein, maar gelukkig heb ik aan de andere kant nog een muur
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 05-01-2026 13:24 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zowel op Lego als op Brickwatch zie ik dat die uitverkocht is (77252).zonoskar schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:21:
Is de APXGP auto een Lego exclusive? Ik zag hem niet liggen bij Dreamland of Intertoys. Ik heb wel de Time Machine meegenomen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Halen meer mensen hier hun kerst/winter LEGO helemaal uit elkaar?Wailing_Banshee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:48:
Pfff, dit weekend alle kerstlego weer uit elkaar gehaald (2 kransen, kerstboom en kerstster, we zijn nog niet uit of we de kerstman ook uit elkaar gaan halen...) en m'n duimen doen nog zeer! Maar ze liggen weer op zolder, te wachten tot het eind van het jaar
Ik stop alles "as is" in opbergboxen, ik demonteer alleen wat nodig is om het goed te laten passen. Ik ben nu al minstens een middag of avond bezig met het opbouwen en afbreken van het kerstdorp, als ik alles helemaal moet afbreken ben ik pas in februari klaar met afbreken en moet ik in september alweer gaan opbouwen.
(niet dat ik de lol niet snap, maar waar haal je de tijd vandaan?)
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 05-01-2026 17:56 ]
scintillating
Nu een paar jaar niet meer uitgestald, maar destijds de sets inderdaad zo heel mogelijk opbergen in kunststof boxen. Elk jaar alle sets volledig bouwen zag ik niet zitten. Dan kon ik in de Herfstvakantie al beginnen. En de gedachte was dat er elk jaar wel een set bij kwam. Alleen die set bouwen rond Kerst leek me wel prima. Maar ja nu staat alles al een paar jaar op zolder waarvan vier sets nog in dichte doos.Tc99m schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:50:
[...]
Halen meer mensen hier hun kerst/winter LEGO helemaal uit elkaar?
Ik stop alles "as is" in opbergboxen, ik demonteer alleen wat nodig is om het goed te laten passen. Ik ben nu al minstens een middag of avond bezig met het opbouwen en afbreken van het kerstdorp, als ik alles helemaal moet afbreken ben ik pas in februari klaar met afbreken en moet ik in september alweer gaan opbouwen.
Michael Schumacher met Ferrari F2004
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aheeJwGbcr9KNIndHtkL8MUL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YMfMuYJioO38hRCCIapSOtpl.jpg?f=user_large)
735 parts, waarschijnlijk weer rond de €80 adviesprijs. Release 1 maart.
Die ziet er erg goed uit zeg! Ook vet met die Bridgestone bandjes, mooi dat ze een speciale mold ervoor hebben gemaakt.AppieNL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:52:
Nieuwe Icons F1 auto:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze gaat er wel komen. Wordt wel een mooie serie zo met die Icons.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Vet!AppieNL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:52:
Nieuwe Icons F1 auto:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Origineel er ook maar even bij, gaat er zeker komen. Met een extra stickersetje om hem accurater te maken
Vind ik ook dat Marlboro erop hoort (meer dan andere tabak merken op voorgaande auto's in de Lego F1 serie imo). Gebruikte ze in die tijd niet ook de barcode ipv het woord Marlboro? Had prima gekund op de Lego versie.JBplap schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:58: Marlboro hoort erop (ook al ontbrak dat toen wel voor het eerst op een aantal GP's ivm toenemend gezeik rond tabaksreclame.
Dat is niet te doen. Als ik dan klaar ben met afbreken kan ik weer gaan opbouwen. Alle huisjes staan opgebouwd in de kast bij de andere kerstspullen. Netjes achter elkaar op een schap in rij van 2. Kast staat wel vol, dus vraag is of ik komend jaar nog nieuw huisje erbij kan nemenTc99m schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:50:
[...]
https://www.thebrickfan.c...ly-announced-at-ces-2026/
https://www.engadget.com/...right-here-130005940.html
Lego bricks come in a ridiculously vast array of sizes and shapes, but the company is unveiling an entirely new take on its classic shape at CES 2026. Meet the Lego Smart Brick, a standard-sized 2 x 4 brick that’s packed with modern technology to enable sets that can respond to how they’re played with or the sets you build. It’s part of a new initiative called Smart Play, which encompasses the Smart Brick as well as Smart Minifigures and Smart Tags. While we obviously don’t know yet how Lego fans will take to this new system, it’s still fair to say it’s the biggest move Lego has every made to infuse its products with connected technology.
The Smart Brick has a 4.1mm ASIC chip inside of it that Lego says is smaller than a standard Lego stud. It runs something called the Play Engine that can sense things like motion, orientation and magnetic fields. Thanks to this and some integrated copper coils, the Smart Brick can sense distance, direction and orientation of other Smart Bricks near it when you’re building. The brick also has a tiny built-in speaker, an accelerometer and an LED array. Lego says the speaker can produce audio that is “tied to live play actions” rather than just playing pre-recorded clips.
de eerste sets die uitkomen met deze smartbrick zijn 3 StarWars sets#LEGO announced #SMART Brick at #CES. Kids are digital natives. Wanted to bring tech into physical play. Stay true to the system open ended. Truly intuitive. Silicon chip smaller than one brick stud. pic.twitter.com/y29lAyOh3a
— Jeff (@mediawhiz) 5 januari 2026
[ Voor 81% gewijzigd door rammes op 05-01-2026 20:15 ]
Ik zou het doen!
Ik mis een setje ski'sAppieNL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:52:
Nieuwe Icons F1 auto:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar gave set geworden. Imho veel mooier dan de vorige twee
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klinkt mij nog niet zo boeiend in de oren, maar ben benieuwd naar de eerste producten (en reviews)..rammes schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:03:
LEGO heeft een nieuwe SMART Brick geintroduceerd op CES.
https://www.thebrickfan.c...ly-announced-at-ces-2026/
https://www.engadget.com/...right-here-130005940.html
Lego bricks come in a ridiculously vast array of sizes and shapes, but the company is unveiling an entirely new take on its classic shape at CES 2026. Meet the Lego Smart Brick, a standard-sized 2 x 4 brick that’s packed with modern technology to enable sets that can respond to how they’re played with or the sets you build. It’s part of a new initiative called Smart Play, which encompasses the Smart Brick as well as Smart Minifigures and Smart Tags. While we obviously don’t know yet how Lego fans will take to this new system, it’s still fair to say it’s the biggest move Lego has every made to infuse its products with connected technology.
The Smart Brick has a 4.1mm ASIC chip inside of it that Lego says is smaller than a standard Lego stud. It runs something called the Play Engine that can sense things like motion, orientation and magnetic fields. Thanks to this and some integrated copper coils, the Smart Brick can sense distance, direction and orientation of other Smart Bricks near it when you’re building. The brick also has a tiny built-in speaker, an accelerometer and an LED array. Lego says the speaker can produce audio that is “tied to live play actions” rather than just playing pre-recorded clips.
[X]
de eerste sets die uitkomen met deze smartbrick zijn 3 StarWars sets
[Afbeelding]
Voor nu lijkt het meer een manier om een set nóg duurder te maken, door zo een brick erin te verwerken..
Ik denk dat de doelgroep ook kinderen zijniketot schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:17:
[...]
Klinkt mij nog niet zo boeiend in de oren, maar ben benieuwd naar de eerste producten (en reviews)..
Voor nu lijkt het meer een manier om een set nóg duurder te maken, door zo een brick erin te verwerken..
Ik zou het doen!
Voor kids vast leuk, als het ding geluid en licht geeft op basis van hoe ze er mee spelen.
Lachen manThe Eagle schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:08:
[...]
Ik mis een setje ski's
Maar gave set geworden. Imho veel mooier dan de vorige twee
De prijzen zijn inmiddels bekend!CLB schreef op maandag 5 januari 2026 @ 00:17:
Ah 16 februari pas inderdaad, elke keer overheen gelezen, thanks!
* CLB moet nu nog langer wachten en zet nieuwe datum en tijd in de agenda
Privateer Frigate Fortuna € 349,99

W.A.L.T. € 39,99

Sushi Restaurant € 279,99

Alchemist's Shop € 199,99

Antique Collection € 109,99

https://www.bricklink.com...rogram/series-7/main.page
En final renders!JBplap schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:49:
De prijzen zijn inmiddels bekend!
https://www.bricklink.com...rogram/series-7/main.page
Ik ga voor The Antique Collection, kijk er al een hele tijd naar uit.
Wel echt minder dat er zoveel Ninjago-stuff in is gekomen uiteindelijk.
Doet beetje afbreuk aan prachtige origineel wat mij betreft.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u8ewo2HwmpRjK4wfFBPb0PMn.jpg?f=user_large)
En chapeau:
Tc99m schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:44:
Tja, iets met een glazen bol en die niet hebben enzo![]()
Maar even wat nattevingerwerk: Ik heb de Camping Adventure (667 onderdelen, € 49,99) en die kwam op een redelijke price-per-part ratio van € 0,07 uit. Ik weet niet hoe het met de andere sets uit het Designer Program zit, maar als je dat doortrekt naar deze set kom je met 1471 onderdelen uit op ongeveer € 100,-.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sn1TWTkT8Nv9TuW1PNZ3Je6x.jpg?f=user_large)
En een boel meer info over de Smart Brick / Smart Play
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 06-01-2026 08:06 ]
Wij hebben niet zo heel veel (geen kerstdorp o.i.d.) En wanneer we het opbouwen? We beginnen in december met z'n tweeen in de lunchTc99m schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:50:
[...]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
@AppieNL Marlboro stickers laten printen, instabuy!
[ Voor 80% gewijzigd door zonoskar op 06-01-2026 09:52 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Om het enthousiasme gelijk maar te temperen (sorry), dat LEGO dolgraag een winkel in Eindhoven wil is waarschijnlijk gebaseerd op dit artikel uit 2021, al hebben ze het daar over 500 m2 ipv 400 m2. Maar het is dezelfde persoon die wordt geciteerd (iemand van een grote bedrijfsmakelaar hier in de regio, die natuurlijk ook graag wat interesse voor z'n pandjes wil genereren).
Niet dat ik niet blij zou zijn met een LEGO store in Eindje, integendeel.
[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 06-01-2026 09:57 ]
scintillating
Zijn uiteindelijk ook iets meer stukjes... en inflatie enzo
https://www.bol.com/be/nl...4aa5.g.i.QueryContextHook
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0dB6ZcFTthi3aRYVQbmclo2V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/viBCBNx14mYOzqWdqUU8G6Ox.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lVIIbZP3lwLBuy3ev8lTiQxp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/M0vzMcmQ9ePLMr08z34JGj4q.jpg?f=user_large)
De bouw was niet zo interessant als van andere speed champions setjes, maar wel interessant genoeg. Het was leuk te zien hoe ze deze iconische auto hebben gemaakt op deze schaal en nog voldoende details hebben weten te behouden. Zelfs de flux capacitor en de time circuits zijn aanwezig.
Ik miste wel 1 onderdeel, een 2x1 wedge tile. Even nabestellen dan maar.
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 06-01-2026 10:46 ]
Nu heb ik indertijd een mega bedrag (€ 25?) betaald voor die license plate. Ik zie dat die nieuwe iets lichter blauw is. Maakt verder ook niet uit, grappig dat deze plate opnieuw is uitgebracht.
:strip_exif()/f/image/fu36sKLaHSikfE2mhD7ftT7J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OsPrZ7O1OfM6irIluI6dDojR.jpg?f=fotoalbum_large)
En ja, de Delorian sticker hangt scheef
Daily driver; MB R171 SLK280
https://x.com/MLozada/status/2008401694418260187/video/1
[ Voor 19% gewijzigd door Archer_VC10 op 06-01-2026 11:18 ]
Is er een andere plek om het filmpje te bekijken? Is age restricted op 18+ en moet inloggen op X, maar heb geen account daarArcher_VC10 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:17:
Dit laat wel leuk een aantal van de mogelijkheden zien van de smart bricks in de Star Wars sets die uitkomen:
https://x.com/MLozada/status/2008401694418260187/video/1
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ik vraag mij af waarom, de modellen zien er niet uit en de minifiguren hebben blijkbaar ook iets in zich om hier mee te kunnen werken. Gemaakt voor kinderen lijkt mij dus maar dan toch veel te duur?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik vraag me vooral af hoe die geluiden in de smart brick komen. Kun je de bricks zelf programmeren en geluid genereren ofzo? Hoe komt het dat TIE en X-Wing samen kunnen werken? En ga maar door. Zoveel vragen.gielie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Ik vraag mij af waarom, de modellen zien er niet uit en de minifiguren hebben blijkbaar ook iets in zich om hier mee te kunnen werken. Gemaakt voor kinderen lijkt mij dus maar dan toch veel te duur?
Kinderen lijkt me inderdaad de primaire doelgroep. Ik weet niet wat de prijzen zijn. Maar menig City set is ook al best aan de prijs. En dan heb je niet eens een licentie.gielie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Als ik naar mijn kinderen kijk, zij hebben helemaal niks met Star Wars, maar ook niet met Marvel. Ik vraag me dan altijd af van wat moet je met deze thema’s en dan voornamelijk de sets welke gericht zijn op kids gericht. Even een extreem voorbeeld: een 4+ Marvel setje, een kind van rond die leeftijd (vaak nog wat jonger) weten toch helemaal niet wie Spider-Man is? Laat ik het voor zekerheid nog maar even op ons gezin betrekken
De Smart tags en/of de Smart minifigs vertellen de Smart Brick wat voor geluiden hij moet maken. Vermoedelijk zitten in die TIE en X-Wing set dus zowel tags als minifigs die de Brick aansturen en daarom die geluidjes maken. Ik denk dus dat als je Darth Vader in een X-Wing zet dat hij dan ook de Imperial March gaat draaien. Dit stuk van Bricktastic vond ik alles wel goed uitleggen: https://www.bricktastic.n...ve-sets-vanaf-maart-2026/Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:15:
[...]
Ik vraag me vooral af hoe die geluiden in de smart brick komen. Kun je de bricks zelf programmeren en geluid genereren ofzo? Hoe komt het dat TIE en X-Wing samen kunnen werken? En ga maar door. Zoveel vragen.
Ik zag ook een filmpje met een Smart Brick waarin die op een Creator dinosaurus en eend werden geplaatst, met bijpassende geluidseffecten, dus het wordt waarschijnlijk niet voorbehouden aan de IP-sets. Maar het is natuurlijk wel een logische zet om het in de marketing meer aan Star Wars te koppelen omdat dit wat meer tot de verbeelding spreekt.meesje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:16:
[...]
Kinderen lijkt me inderdaad de primaire doelgroep. Ik weet niet wat de prijzen zijn. Maar menig City set is ook al best aan de prijs. En dan heb je niet eens een licentie.
Als ik naar mijn kinderen kijk, zij hebben helemaal niks met Star Wars, maar ook niet met Marvel. Ik vraag me dan altijd af van wat moet je met deze thema’s en dan voornamelijk de sets welke gericht zijn op kids gericht. Even een extreem voorbeeld: een 4+ Marvel setje, een kind van rond die leeftijd (vaak nog wat jonger) weten toch helemaal niet wie Spider-Man is? Laat ik het voor zekerheid nog maar even op ons gezin betrekken, mijn kinderen hebben daar in ieder geval geen flauw benul van. Wel bv Bluey.
En voor wat betreft Marvel en kinderen: Ik heb een neefje van 5 en die is al sinds z'n 3e enorm fan van Spider-Man (ook vanwege Spidey and His Amazing Friends denk ik), die heb ik met z'n verjaardag heel erg blij gemaakt met een doosje Spider-Man LEGO. Hij heeft ook een doos vol met Avengers-actiefiguren en weet precies wie welke Avenger is en wat diens superkrachten zijn.
scintillating
Mooi ook hoe ze heel erg de nadruk leggen op spelen en bouwen in de fysieke wereld, er zit geen app o.i.d. bij, dus geen afleiding van schermen voor de kinderen, geen data die heimelijk wordt verzameld, en het heeft veel potentie voor originele, creatieve toepassingen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 06-01-2026 12:49 ]
scintillating
Zou het tof vinden als je de kleuren kan instellen bijv. Genoeg opties voor spelen (auto/motot/f1 geluiden, bots geluiden, remmen enz, vliegen schieten etc etc)
Er zou ook in de nabije toekomst een Daft Punk piramide komen; die set zou alleen werken met diverse lichtjes en geluiden lijkt mij, daar is deze nieuwe brick echt ideaal voor.
Ik zeg; weg met oude light en soundbrick en kom maar door met dit leuke nieuwe speeltje/gimmick
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 06-01-2026 12:59 ]
Jij hebt niks met Star Wars en Marvel? De kinderen moeten het toch ergens van meekrijgenmeesje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:16:
[...]
Kinderen lijkt me inderdaad de primaire doelgroep. Ik weet niet wat de prijzen zijn. Maar menig City set is ook al best aan de prijs. En dan heb je niet eens een licentie.
Als ik naar mijn kinderen kijk, zij hebben helemaal niks met Star Wars, maar ook niet met Marvel. Ik vraag me dan altijd af van wat moet je met deze thema’s en dan voornamelijk de sets welke gericht zijn op kids gericht. Even een extreem voorbeeld: een 4+ Marvel setje, een kind van rond die leeftijd (vaak nog wat jonger) weten toch helemaal niet wie Spider-Man is? Laat ik het voor zekerheid nog maar even op ons gezin betrekken, mijn kinderen hebben daar in ieder geval geen flauw benul van. Wel bv Bluey.
Leuk! De rechter heb ik ook gebouwd. De Speed Champion set moet ik nog halen, maar komt zeker in huis.mir4dor schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:17:
Ik heb de SC time machine ook direct gehaald, ik had m al als MOC.
Nu heb ik indertijd een mega bedrag (€ 25?) betaald voor die license plate. Ik zie dat die nieuwe iets lichter blauw is. Maakt verder ook niet uit, grappig dat deze plate opnieuw is uitgebracht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ja, de Delorian sticker hangt scheef
Haha. Juist wel! Niet dat ik er Lego sets van heb.L23 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:10:
[...]
Jij hebt niks met Star Wars en Marvel? De kinderen moeten het toch ergens van meekrijgen
De oudste vind alleen tig kanalen op YT interessant en de jongste kijkt naar kinderfilmpjes.
En dat is grappig, want .....?
imho erg ongepast
#keepfightingmicheal
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dit heb ik inmiddels kunnen achterhalen uit verschillende bronnen en wat logisch redeneren:Tc99m schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:43:
[...]
Ik zag ook een filmpje met een Smart Brick waarin die op een Creator dinosaurus en eend werden geplaatst, met bijpassende geluidseffecten, dus het wordt waarschijnlijk niet voorbehouden aan de IP-sets. Maar het is natuurlijk wel een logische zet om het in de marketing meer aan Star Wars te koppelen omdat dit wat meer tot de verbeelding spreekt.
De nieuwe Smart Brick werkt niet met geluidsbestanden die per set vastliggen, maar met vooraf geprogrammeerde gedrags- en geluidsmodellen in de firmware. De tags in minifigs of tiles bevatten alleen een eenvoudige ID die iets zegt over de context, bijvoorbeeld ‘snel voertuig’, ‘vliegend’, ‘emergency’ of ‘character’. Op basis daarvan kiest de Smart Brick intern een passend geluidsprofiel en genereert hij het geluid on-the-fly via een ingebouwde synthesizer.
Dat betekent wel dat alle mogelijke geluidsprofielen al in de brick moeten zitten op het moment dat hij geproduceerd of geüpdatet is. Functioneel kun je dus zeggen: een TIE-fighter-achtig motorgeluid zit al in de brick, alleen niet als een WAV-bestand maar als een parametrisch model. De tag geeft iets aan, waarna de firmware bepaalt welk geluid daarbij hoort.
Als LEGO later een nieuw, echt afwijkend profiel wil toevoegen (bijvoorbeeld een uniek Slave I-geluid), dan vereist dat een firmware-update. Oudere bricks zonder die update zullen zo’n object gewoon als een bestaand, generiek profiel behandelen. De flexibiliteit zit dus in de context en herbruikbaarheid, niet in onbeperkte uitbreidbaarheid. De intelligentie zit in de brick, maar wel binnen grenzen die LEGO vooraf definieert.
Mooiste zou zijn als er een SDK beschikbaar kwam, maar dat vraag ik me af. Ook vraag ik me af hoe boeiend dit is voor al mijn UCS sets die nooit gaan bewegen, anders dan afstoffen en verplaatsen, waarop hij "be careful moving me!" zou moeten zeggen ;-)
Te vroeg?Alfa Novanta schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:53:
[...]
En dat is grappig, want .....?
imho erg ongepast
#keepfightingmicheal
Ik vond m wel grappig eigenlijk
Alle foto's staan in het artikel uiteraard, ik ga hier geen 75 ideas zetten
*edit* onderaan het artikel zie ik dat in de vorige ronde 146 ideas zitten, dus 'maar' de helft deze keer?
[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 06-01-2026 15:14 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Laten we bij die McLaren F1 dan ook een hoofdje doen met een stuurstang er doorheen...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wel weer veel dezelfde ideas (of van hetzelfde/soortgelijke thema...)Kapoen schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:12:
75 sets zijn geselecteerd ter stemming in de volgende ideas ronde: 75 Product Ideas Qualify for the Third 2025 LEGO Ideas Review
Alle foto's staan in het artikel uiteraard, ik ga hier geen 75 ideas zetten
*edit* onderaan het artikel zie ik dat in de vorige ronde 146 ideas zitten, dus 'maar' de helft deze keer?
Gelukkig zijn er nog wel een paar originel ideas tussen, die ook niet teveel op bestaande sets lijken.
Ik vind zelf de iMac G3 wel een leuke build. Maar dat ook wel t emaken met het feit dat ik op het omment ook bezig ben om een old-skool desktop (IBM compatible) te bouwen (van een ander, hier niet nader te noemen, blokjes merk; zie ook het andere topic hiervoor
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Mijn vrouw werkt op een kinderdagverblijf, in de groep van peuters (2-4 jarigen), en daar is onder meerdere kinderen Spider-Man een populaire figuur! Hoe vaak zij al niet een verjaardagsmuts voor een kind heeft moeten maken met Spider-Man er op!meesje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:16:
Ik las ergens dat het waarschijnlijk wel mogelijk wordt om (ik dacht via Bluetooth) de Smart Brick te updaten met nieuwe interacties. Als dat klopt (kan even niet terugvinden waar ik het heb gelezen) is hij dus niet helemaal schermvrij, maar in ieder geval wel voor het 'normale' gebruik.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:03:
[...]
Dit heb ik inmiddels kunnen achterhalen uit verschillende bronnen en wat logisch redeneren:
[...]
scintillating
Sorry, de meeste Twitter links werken gewoon, maar deze blijkbaar niet. Youtube werkt wel (ietsje langer dan de versie hierboven:iketot schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:23:
[...]
Is er een andere plek om het filmpje te bekijken? Is age restricted op 18+ en moet inloggen op X, maar heb geen account daar
YouTube: Hands-On With New LEGO Smart Play Sets!
Welke projecten bedoel je dan? De techniek in Super Mario lijkt hier nog het meeste op en is toch behoorlijk succesvol gebleken (er blijven nieuwe sets van komen). En bijv. de Sound Brick wordt toch ook in vrij veel sets gebruikt. Doordat dit vrij generieke techniek is die je bij vrijwel alle thema's kan inzetten lijkt me de kans dat dit echt slecht uitpakt klein (al kan het ook lauw worden ontvangen en daardoor een stille dood sterven, maar dan is het nog niet direct een flop).NotSoSteady schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:59:
Ben benieuwd, dit soort projecten hebben tot nu toe niet bijzonder goed uitgepakt voor LEGO. Wel verstandig dat ze het ditmaal koppelen aan Star Wars en later dit jaar Pokémon in plaats van een geheel nieuw thema, zoals Hidden Side. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar hoeveel kinderen van 6, 7 of 8 kopen hun LEGO-sets überhaupt zelf.
De enige échte flop in recente jaren op innovatie/technologie-gebied was denk ik VIDIYO. Zelfs Hidden Side heeft het nog twee jaar en meerdere waves uitgehouden - nog steeds erg jammer vind ik want de sets zaten goed in elkaar.
scintillating
Jammer dat ik Spider-Man heb genoemd. Slecht voorbeeld.Haay schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:44:
[...]
Mijn vrouw werkt op een kinderdagverblijf, in de groep van peuters (2-4 jarigen), en daar is onder meerdere kinderen Spider-Man een populaire figuur! Hoe vaak zij al niet een verjaardagsmuts voor een kind heeft moeten maken met Spider-Man er op!
Dan is het zeker ook "wel grappig" om een SC te maken van Grosjean' monocoque/chassis... Ja, was sterk ongepast.Vinnocchio schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:19:
[...]
Te vroeg?
Ik vond m wel grappig eigenlijk
Ik heb 3 jongens en in mijn gezin speelt de oudste met spulletjes die de jongste (zit 5 jaar tussen) dan ook wil. En dan zit er nog een middelste tussen die ook mee wil doen.meesje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:49:
[...]
Jammer dat ik Spider-Man heb genoemd. Slecht voorbeeld.Laten we het dan maar op 4+ Star Wars sets houden.
Dus sta ik Marvel zooi te kopen voor 2, 5 en 7 …
Kan me heel goed voorstellen dat dat in andere gezinnen met Star Wars of andere thema’s ook gebeurt.
En mijn kinderen weten door mijn Icons sets wat Transformers zijn zonder een film te hebben gezien. Zul je zien dat die jongste straks een Optimus Prime rugzak wil en de oudste een gele VW Kever.
[ Voor 16% gewijzigd door ThaRoof op 06-01-2026 17:10 ]
Tja, dan hebben jij en ik waarschijnlijk een andere definitie van een flop. Als een geheel nieuw thema na twee jaar verdwijnt na alle investeringen dan zou ik dat niet scharen onder 'bijzonder goed uitgepakt'.Tc99m schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:04:
[...]
Welke projecten bedoel je dan? De techniek in Super Mario lijkt hier nog het meeste op en is toch behoorlijk succesvol gebleken (er blijven nieuwe sets van komen). En bijv. de Sound Brick wordt toch ook in vrij veel sets gebruikt. Doordat dit vrij generieke techniek is die je bij vrijwel alle thema's kan inzetten lijkt me de kans dat dit echt slecht uitpakt klein (al kan het ook lauw worden ontvangen en daardoor een stille dood sterven, maar dan is het nog niet direct een flop).
De enige échte flop in recente jaren op innovatie/technologie-gebied was denk ik VIDIYO. Zelfs Hidden Side heeft het nog twee jaar en meerdere waves uitgehouden - nog steeds erg jammer vind ik want de sets zaten goed in elkaar.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/xwKpV0Dgu1E1bYUQHdsNYjcX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jNPkkefgVxcHNr7UCS0aUpOR.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/pX3sBEXJXqJKroEproNMeAM8.png?f=fotoalbum_large)