Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 156 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kellso
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-12 21:33
Weet iemand toevallig welke lego steentjes er in de pick a brick wall van Den Haag zijn?

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:04
Gim schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:19:
Ik kwam deze MOC nog tegen toen ik voor de diverse WV sets naar alternatieve builds aan het zoeken was. Is een Alpine Lodge MOC.

Ik zit er dit jaar over te denken om de winterse setting iets kleiner te maken. A-Frame Cabin, Alpine Lodge, water/ijs partij, genoeg bomen of boompjes en de kerstman die op bezoek komt. Oh ja, en natuurlijk de dreigende aantocht van de AT-AT door de bomen heen ;)

Maar ja, voor dat ik er erg in heb is de setting dadelijk waarschijnlijk toch weer uitgebreid met een GWP gazebo en extra gebouwen :P Maar de intentie is in ieder geval, keuzes maken en pogen het klein en leuk te maken.

Rebrickable (€2,50)
[Afbeelding]
Ik zat ook te twijfelen over die MOC, ziet er leuk uit. Ga jij hem maken?

Mijn geld zit in stenen... :')

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:16
Ik ben samen met mijn dochter voor de 4de keer begonnen aan het Home Alone huis als advent kalender.
Ze is inmiddels 8 en (ook omdat ze de set al 'kent') doet een deel van het bouwen zelf. :-(
heerlijk om te zien :) . en dat geeft mij tijd om ondertussen de kerstkrans, arreslee etc te bouwen.
next in line: Santa's visit.
Ik overweeg om mijn belofte (aan mijzelf) om geen lego meer te kopen dit jaar te gaan breken en als nog een Alpine Lodge op de kop te tikken, voordat de prijzen de pan uitrijzen na 1 januari. Die vind ik er toch wel erguh leuk uitzien.
Ik ben niet van de volledige kerstdorpen, maar die Alpine Lodge had ik eigenlijk enkele weken in de aanbieding moeten halen.

Dit weekend heb ik zelf de Great Wave (31208) gebouwd. het ziet er erg mooi uit, maar het is niet een set die ik weer zal afbreken en over 1 jaar nog een keer doen. Prima om ´s avonds rustig wat te clicken.... maar no way dat ik die nogmaals uit elkaar ga halen.
Het is total tegengesteld wat ik tegenwoordig met lego doe (alles weer uit elkaar halen en later nog eens bouwen), maar dit is er eentje dit in de verkoop gaat als ik er op uitgekeken ben.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-12 18:27
Kapoen schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:56:
[...]

En voor het Volk van Laaf kregen ze dan LSD? :P

En daarover gesproken: De Efteling in Lego: hobbyist bouwt Volk van Laaf perfect na
Mijn hoed af voor deze bouwkunsten _/-\o_
Da's inderdaad knap! Al die steentjes voor de bestrating, daar zou ik echt het geduld niet voor hebben. :$

• Kerngezond
OmeAnne schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:42:
[...]

Nice!!! En dat uit simpelweg 2x de bookshop of er nog wel wat extra's aan toe moeten voegen?
Er moest wel wat bij. Een aantal aspecten van dit ontwerp werkte niet bij het verdubbelen van de set. Maar het aantal extra onderdelen was relatief bescheiden. Het was leuk om te bouwen. Het was in de basis een bouwwerk wat een YouTuber gemaakt had, maar ik heb hem naar eigen smaak een beetje aangepast. Ik moest vooral veel zelf interpreteren omdat die YouTuber er een leuk filmpje van had gemaakt maar geen gebruiksaanwijzing, dus ik heb echt het filmpje vele malen afgespeeld, gepauzeerd en teruggespoeld. Dat vond ik een verrassend leuke uitdaging! :)

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
STLT schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:03:
Ik zat ook te twijfelen over die MOC, ziet er leuk uit. Ga jij hem maken?
De instructies heb ik in elk geval wel gekocht. Of ik hem dit jaar bouw zal er vanaf hangen hoe ik e.e.a. vind staan wanneer ik bijv. Alpine Lodge nabij A-Frame zet en of ik er een leuke verhaal setting bij kan bedenken. Maar het idee van, eens wat anders dit jaar... zie het er wel van komen :) Maar geen twijfels bij de MOC zelf; vond hem geslaagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 08-12-2025 13:52 ]

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:30
Kellso schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:58:
Weet iemand toevallig welke lego steentjes er in de pick a brick wall van Den Haag zijn?
Kan je helaas niet verder helpen, deze site is ook niet meer zo actief als-ie ooit was: https://www.pabfinder.com/stores/nl

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:22
Kerngezond schreef op maandag 8 december 2025 @ 03:04:
[...]

Leuk feitje: Het sprookjesbos van de Efteling is ontworpen door Anton Pieck. Hij eiste bij de bouw dat het uit de losse pols moest zonder meetlint en schietlood zodat alles schots en scheef zou worden. Om dit nog extra te stimuleren gaf hij de werklieden elke ochtend een stevige borrel. ;)
Dat van die borrel wordt in Efteling-fankringen als (waarschijnlijk) apocrief beschouwd ;) hij heeft wel eens in een interview gezegd "Ik had liever metselaars gehad die stomdronken waren, want dan hadden ze een muur gemetseld zoals ik die gewenst had", maar er is geen bewijs voor (hij was er ook maar 1 keer per week voor inspectie). Maar voor de Efteling is het natuurlijk een te leuke anekdote om steeds te ontkrachten als die weer eens opduikt.

Overigens zou ik je dat vooral niet tegen laten houden om een borrel te nemen als je met LEGO aan de slag gaat! :P

scintillating

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:51
Kellso schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:58:
In de app BrickAssist is redelijk recent nog een update gedaan van de PaB inventory van de winkel in Den Haag (4 december). Hiermee krijg je wel een goede indicatie wat je kunt verwachten als het goed is!

• Kerngezond
Tc99m schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:38:
[...]

Dat van die borrel wordt in Efteling-fankringen als (waarschijnlijk) apocrief beschouwd ;) hij heeft wel eens in een interview gezegd "Ik had liever metselaars gehad die stomdronken waren, want dan hadden ze een muur gemetseld zoals ik die gewenst had", maar er is geen bewijs voor (hij was er ook maar 1 keer per week voor inspectie). Maar voor de Efteling is het natuurlijk een te leuke anekdote om steeds te ontkrachten als die weer eens opduikt.

Overigens zou ik je dat vooral niet tegen laten houden om een borrel te nemen als je met LEGO aan de slag gaat! :P
Bedankt voor het leuke linkje! Klinkt inderdaad als een sterk verhaal. Ik had het verhaal zonder controle overgenomen van Per Seconde Wijzer. :P
Ik weet niet of alcohol en LEGO samengaan bij mij. Bij het hersenloos bouwen vanaf instructie zou het kunnen werken maar ik geloof niet zo in creativiteit en verdovende middelen. Ik heb weleens een keer Space Engineers (open world building game) gespeeld terwijl ik stoned was, maar dat was een regelrechte mislukking. Ik heb in volledige ontspanning door m’n basis gewandeld maar ik heb geen blokje op de ander gezet. :z

• Kellso
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-12 21:33
iDutch schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:54:
[...]

In de app BrickAssist is redelijk recent nog een update gedaan van de PaB inventory van de winkel in Den Haag (4 december). Hiermee krijg je wel een goede indicatie wat je kunt verwachten als het goed is!
Dankje!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-12 13:28
Leuk om te zien: foto's van de nieuwe modular naast andere modulars :)

https://www.brickfanatics...-street-next-to-building/

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12 16:19
Gister begonnen met de opbouw van de Startrek Shuttlepod (40768)

Het viel mij op dat een aantal van de witte "Slope 30 1 x 2 x 2/3" niet goed op elkaar aansluiten, alsof sommige een kleine offset opzij hebben.

Iemand anders hier last van?

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:44
Weten jullie of er voor de kerst doorgaans nog wat aanbiedingen komen? Of maakt dat niet zoveel uit.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Klein, maar fijn: Lego - 40811 & 40817

Eerste bestelling ooit bij Lego zelf, omdat ze daar beide te koop waren en bij andere winkels niet.
Nog wel paar euro verzendkosten en pakket kwam stukken later binnen dan gedacht, jammer maar so be it.

Reiskoffertje kan mooi bij de Lego Wereldbol - 21332 staan, Altaar van de Doden vindt vast wel een plekje.
Wil wel eerst nog de Grote Piramide van Gizeh bouwen, die ligt al maanden stof te happen :X Iets met tijd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:56
einz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:24:
Weten jullie of er voor de kerst doorgaans nog wat aanbiedingen komen? Of maakt dat niet zoveel uit.
Volgens mij had Bol.com in de voorgaande jaren in december nog altijd een dagdeal met goede LEGO deals. Daarnaast zijn er vanaf morgen weer dubbele Insiders-punten + GWP.

https://www.bricktastic.n...punten-vanaf-10-december/

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 19:13
Jakkus schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:32:
Leuk om te zien: foto's van de nieuwe modular naast andere modulars :)

https://www.brickfanatics...-street-next-to-building/
Past heel goed, in reviews was het ook al wel te zien, maar dit is wel een heel mooie verzameling met alle combinaties.

Hier is mijn Natuurhistorisch museum net binnen na de aanbieding van 195 bij Dreamland. Voor dat geld kon ik hem niet laten staan en dat geeft mij weer excuus om er meer toe te voegen later >:)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
jip_86 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:25:
[...]

Hier is mijn Natuurhistorisch museum net binnen voor na de aanbieding van 195 bij Dreamland. Voor dat geld kon ik hem niet laten staan en dat geeft mij weer excuus om er meer toe te voegen later >:)
Gaaf hoor, ik heb me in weten te houden. Ook de McLaren P1 bewust laten schieten, want ik moet nog een stuk of 6 sets bouwen :p
Was wel heel lastig om niet te kopen voor resp. €195 en €250

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-12 09:32
M'n laatste project, de Modular Post Office in Neoclassical style.

Hij is nog niet 100% af, wellicht kun je het op de foto zien. Heb het er al eerder over gehad, maar degene die bij Lego m'n bestelling heeft afgehandeld heeft er werkelijk een bende van gemaakt dat is niet normaal meer. Heel veel stenen vergeten, waarvan ik helft al in eerdere bestelling heb laten corrigeren. En nu af kunnen maken, maar er ontbreken hier en daar dingen, die ik bij Lego al heb aangegeven en hopelijk snel eraan komt.

Set ziet er leuk uit, maar is vrij hoog m.b.t. andere modulars. Ook is hij vreselijk vierkant. Dat zie je op foto's op de website niet zo, maar links, rechts en achter is gewoon een gladde muur. Achter wat ramen, maar daar wil je eigenlijk niet naar kijken. Van binnen ziet het er wel heel leuk uit.

VRAAG: Heeft iemand wel eens stickers ergens besteld voor een custom project? Ik heb een PDF die ik ergens naartoe kan laten sturen zodat ik stickers heb voor m'n post kantoor. Ziet het er iets beter uit dan nu.

Hierna de Ewok en Gameboy nog en daarna nog wat modulars. Maar ik moet eerst m'n kamer opruimen. Staat nu een 3D printer in de weg en nog wat andere zaken, waar Lego moet komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0_vzJmrs4ILz4XXE3kykrXB1lU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfNW3AgyMIo5acr4erZVvQMm.jpg?f=fotoalbum_large

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• jip_86
Gaaf zeg, je ziet in foto's vaak wel dat de zijkanten van het dak nog iets verspringen naar achteren of dat het hek op het dak niet helemaal doorlopend is. Dat zou het vierkante misschien nog iets breken.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:31
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:27:
Set ziet er leuk uit, maar is vrij hoog m.b.t. andere modulars. Ook is hij vreselijk vierkant. Dat zie je op foto's op de website niet zo, maar links, rechts en achter is gewoon een gladde muur. Achter wat ramen, maar daar wil je eigenlijk niet naar kijken. Van binnen ziet het er w
Heeft de bovenste verdieping nog nut? Anders zou je die alsnog kunnen verlagen zodat de facade ook wat uitsteekt boven het dak

• STLT
Pat911 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:02:
[...]

Heeft de bovenste verdieping nog nut? Anders zou je die alsnog kunnen verlagen zodat de facade ook wat uitsteekt boven het dak
Daar zit juist het leukste in (vind ik), de postsortering. De tussenverdieping is een museum, leuk maar zou voor mij minder prio hebben. De postkoets kan buiten tentoongesteld worden en er kan nog wel iets bij de postsortering. Persoonlijk zou ik het wel gewoon zo laten.

Tegen het vierkante zou ik dan het idee van Jip gebruiken. En qua achterkant: klimplanten? Wat groen breekt altijd wel fijn. Een noodtrap kan ook nog.

Qua hoogte: maakt het echt uit dat het afwijkt? Bij de modulars van lego zelf hebben ze ook allemaal verschillende hoogtes. Of heb je zelf alle modulars wel in ongeveer dezelfde hoogtes?

Mooie moc hoor. https://rebrickable.com/m...oclassical-style/#details

Museumverdieping
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-160678/123493.png/1000x750p.png?1752773118.201885

Sorteercentrum
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-160678/123495.png/1000x750p.png?1752818051.2523086

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

davidov schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:33:
[...]

Aanvankelijk kon die van mij niet eens rijden, maar ik bleek 2 foutjes gemaakt te hebben (zowel in het mechaniek voor de locomotief, als het mechaniek van de ijsbeer). Dat lag dus echt niet aan de set zelf.

Ben toen gaan zoeken op internet waar het aan kan liggen, en ja; zoek en gij zult vinden, dan kom je idd veel reacties tegen van mensen die aangeven dat het niet goed werkt. Uiteindelijk de oplossing gevonden door ouderwets mn bouwwerk met de instructies na te lopen..... Dus mijn conclusie was toch achteraf dat er geen probleem is met de set, maar dat een foutje bij veel mensen waaronder mezelf snel gemaakt is.... en klagen tegen/over Lego is natuurlijk nog altijd net iets makkelijker dan toegeven dat de fout bij jezelf ligt ;)

Nadat de foutjes hersteld waren kan hij prima rijden, geen enkel probleem.
Ik krijg het niet voor elkaar. De wielen die de schoorsteen laten bewegen slippen over de rails (achteruitrijden fixt dit, want dan komt er iets meer kracht op die as :) ). Ik heb de boel al grotendeels opnieuw gebouwd. Mijn zesjarige junior had hem in elkaar gezet dus ik gaf hem uiteraard meteen de schuld :+

Overigens gebruik ik IKEA LADDA-batterijen (750mAh) maar die zijn binnen no time op. Idem met mijn 60198 goederentrein. Ik ben de accu's continu aan het opladen. Ook vind ik het coil-whine-achtige geluid mateloos irritant. Kan ik me van mijn gemotoriseerde 7710 niet herinneren :)

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:04:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. De wielen die de schoorsteen laten bewegen slippen over de rails (achteruitrijden fixt dit, want dan komt er iets meer kracht op die as :) ). Ik heb de boel al grotendeels opnieuw gebouwd. Mijn zesjarige junior had hem in elkaar gezet dus ik gaf hem uiteraard meteen de schuld :+

Overigens gebruik ik IKEA LADDA-batterijen (750mAh) maar die zijn binnen no time op. Idem met mijn 60198 goederentrein. Ik ben de accu's continu aan het opladen. Ook vind ik het coil-whine-achtige geluid mateloos irritant. Kan ik me van mijn gemotoriseerde 7710 niet herinneren :)
de schoorsteen doet het hier goed, maar nog niet gemotoriseerd, misschien alles even strak aandrukken? het kan zijn dat deze ergens aanloopt als de schoorsteen wat scheef is.

dat de 7710 beter reed is niet gek, een heel andere loc, met een 12v motor. Misschien even de technic asjes nalopen, en allemaal ruimte geven in plaats van alles strak tegen de bricks aan drukken. dit zou nog wel frictie kunnen opleveren

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ja en de laatste keer dat ik met de 7710 reed was 40 jaar geleden ;)

Het lijkt nu gefixt. De wielen zaten iets te strak, niet alleen liep het daardoor niet soepel maar de rubber ringetjes om de wielen raakten de rails niet.

Oh die ijsbeer is echt debiel aan het shaken als je de trein wat harder laat rijden :')

• PurpleBlue
  • Niet online
Vandaag eindelijk de kerstman ontvangen! (en de WillyWonka met 4x vippunten van afgelopen weekend)

Op de achtergrond de kersttrein (10361) die de kids samen bouwen, en de vuurtoren (21335) in aanbouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moYyJ9E-KSbvaxrXgvqyOnkVHC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C21SExa6zTaVi8bZ8VPjTgXl.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens zijn de kids bezig met de kerst items een plaatsje te geven.
Iemand nog een tip voor extra witte baseplates voor een goede prijs?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOKqd5M_SdKKY2kyUqielnqrvkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYyv3FqirU1HAq3UZD3X9qIi.jpg?f=fotoalbum_large

Het gebruik van elementen in een set op een niet zichtbare plaats blijft mij altijd verbazen.
Naast kleurgebruik (zal vast voor een goede oriëntatie zijn) wordt er hier een Minifigure ring gebruikt als spacer, en krijg je er 2 extra als "spare" bij :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjDh1J4t03BEmfeDJJ2H1EFcc6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrlDMrhS2jq6skQnQuNEbRvY.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk deze week nog tijd om de kerstman te bouwen, en de trein om te bouwen naar 9V met de kids samen.
Volgende week namelijk geen tijd voor, dan zit ik voor studie een week lang vlak bij de LEGO store in Amsterdam :+ :P

[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 10-12-2025 20:32 ]

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-12 20:58
mawashigeri schreef op maandag 8 december 2025 @ 03:49:
[...]

1. 42082 Rode kraan
2. Jerac Razor Crest
3. 10497 Galaxy Explorer
4. 10355 Renegade
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Tof! Nog iemand die interesse heeft in die razor crest. Vind hem zelf ook tof, maar het gebrek aan interieur maakt dat ik die voorlopig niet gaat bouwen. Eerst de UCCS Slave 1, en dan verder inkopen voor de UCCS falcon🥹

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Even ranten: ik heb altijd, altijd, altijd ruzie met BrickLink. Gisteren wilde ik een wanted list bestellen en die kwam op iets van €160 uit. Twee minuten later nogmaals laten uitrekenen en toen was het bijv. €120. Toen weer €150 ofzo. Ik snap dat er continu dingen gekocht en aangevuld worden maar dit was maf. Hoe rekent dat ding :')

En ik wil 300 2x2 tiles in DBG én 150 2x2 tiles in whatever kleur. Komt-ie met pearl gold aan wat exact tweemaal zo duur is. Waarom niet 450 keer die van 10 cent? Die verkoper heeft er zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gyvxx5Yo63Quc-WkEP9GpZERJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2bqjmEvQDuIHY0IX1dABdeKW.png?f=fotoalbum_large

Doe ik nou iets mafs :?
Ik moet dus elke keer de gegenereerde carts nauwkeurig nalopen.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:18
Sabbas-nl schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:59:
Tof! Nog iemand die interesse heeft in die razor crest. Vind hem zelf ook tof, maar het gebrek aan interieur maakt dat ik die voorlopig niet gaat bouwen. Eerst de UCCS Slave 1, en dan verder inkopen voor de UCCS falcon🥹
Mijn Razor Crest is de MOC van Jerac, niet de Lego UCS!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Kerngezond
Reinier schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:11:
Even ranten: ik heb altijd, altijd, altijd ruzie met BrickLink. Gisteren wilde ik een wanted list bestellen en die kwam op iets van €160 uit. Twee minuten later nogmaals laten uitrekenen en toen was het bijv. €120. Toen weer €150 ofzo. Ik snap dat er continu dingen gekocht en aangevuld worden maar dit was maf. Hoe rekent dat ding :')

En ik wil 300 2x2 tiles in DBG én 150 2x2 tiles in whatever kleur. Komt-ie met pearl gold aan wat exact tweemaal zo duur is. Waarom niet 450 keer die van 10 cent? Die verkoper heeft er zat.

[Afbeelding]

Even een algemene vraag. Ik heb helemaal geen ervaring met BrickLink dus misschien heb ik iets niet begrepen, maar wat is nou eigenlijk het voordeel van BrickLink ten opzichte van de officiële LEGO PAB-winkel? Ik zie dat je € 0,10 betaalt voor een 2x2 plate, terwijl je via de officiële LEGO-winkel € 0,07 voor datzelfde steentje betaalt.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
PurpleBlue schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:24:
Iemand nog een tip voor extra witte baseplates voor een goede prijs?
Kruidvat? Vanavond is er de 20% korting op twee artikelen? Dat is dan 20% korting op €7,99.

Dan heb je twee baseplates goedkoper.

• zonoskar
  • Laatst online: 10:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kerngezond schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:27:
[...]

Even een algemene vraag. Ik heb helemaal geen ervaring met BrickLink dus misschien heb ik iets niet begrepen, maar wat is nou eigenlijk het voordeel van BrickLink ten opzichte van de officiële LEGO PAB-winkel? Ik zie dat je € 0,10 betaalt voor een 2x2 plate, terwijl je via de officiële LEGO-winkel € 0,07 voor datzelfde steentje betaalt.
Beide zijn goede opties in de juiste setting. Bij PaB krijg je nieuwe Lego stenen en maar 1 keer verzendkosten. Je kan echter alleen kiezen uit het huidige aanbod, dus je hebt vaker dat je asnog wat bij BL moet bestellen. Daarnaast betaal je de Lego kilo prijs lijkt het. En als je bestelling te klein is, betaal je een euro of 6 extra als handlingskosten.

Bij BL heeft er altijd wel iemand het steentje wat je zoekt, maakt niet uit hoe oud. Maar daar betaal je dan ook voor. Hoe zeldzamer het onderdeel, hoe hoger de prijs. En andersom. Verder is het wat meer uitzoekwerk om de juiste combinatie van winkels te vinden. En je betaalt bij elke winkel verzendkosten. Je kan bij BL ook gewoon maar 1 steentje bestelen, al komt er dan vaak wel handlingskosten bij, maar die zijn vaak maar 1 of 2 euro. Vooral de verzendkosten kunnen snel oplopen, bij bestelling bij 3 winkels kan dit al snel oplopen naar 10-15 euro.

Dus soms is PaB goedkoper en soms BL. Ik had bijv deze nodig: https://www.bricklink.com...age?P=11215&C=86#T=P&C=86 (bracket 5x2). Bij BL is die ongeveer 1 cent, bij Lego 35 cent.

/edit: @Reinier Ja, de rekenmodule is een beetje vreemd. Ik had een lijst en die kostte voor NL leveranciers 6 euro. Ik dacht, misschien is er in de EU een goedkopere aanbieder, maar dat kwam dan op 7 euro (excl verzendkosten) uit. Net alsof NL niet in de EU ligt? Overigens waren 2 van de winkels ook in NL, maar 1 in Slovenie. Kies dan alleen winkels in NL als dat goedkoper is....

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 10-12-2025 21:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

@zonoskar toevallig had ik ongeveer datzelfde, gisteren geloof ik. Ik koos voor NL en zag een keurige lijst aanbieders, koos ik voor EU dan zat er geen enkele NL winkel tussen en waren de Duitse, Belgische, etc. winkels duurder dan die Nederlandse.

Ik ga er altijd maar vanuit dat ik stiekem te veel betaal :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Retro spelcomputer 3-in-1 #31380 heb ik hier nog niet gezien:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/3N39RmkPrr64/xG4qy1n/550x551.jpg
Verkrijgbaar vanaf 1 januari voor 19,99 euro.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kerngezond
Zo, even wat voorpret voordat ik aan de grote D ga beginnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOMKH4kmYS3O1Y14ebND7wfcBMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yb2hdUmahgCSHRDLWVlPvY0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqfJztWluIBvw-_Hmli9VBLf_QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XeVUkzgiNiv9N5ghnlDBzVm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkIsz3Akn9rn9hzVZNyuNTOxOYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shHC4JCUpCMUnFH7g4yB5c3W.jpg?f=fotoalbum_large

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:06

almightyarjen

When does the hurting stop?

Reinier schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:11:

[Afbeelding]

In je wanted list de bricks die qua kleur niet uitmaken moet je de kleur op "not applicable" zetten, volgens mij zou dat moeten werken dan?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 13:58
zonoskar schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:50:
[...]

Beide zijn goede opties in de juiste setting. Bij PaB krijg je nieuwe Lego stenen en maar 1 keer verzendkosten. Je kan echter alleen kiezen uit het huidige aanbod, dus je hebt vaker dat je asnog wat bij BL moet bestellen. Daarnaast betaal je de Lego kilo prijs lijkt het. En als je bestelling te klein is, betaal je een euro of 6 extra als handlingskosten.

Bij BL heeft er altijd wel iemand het steentje wat je zoekt, maakt niet uit hoe oud. Maar daar betaal je dan ook voor. Hoe zeldzamer het onderdeel, hoe hoger de prijs. En andersom. Verder is het wat meer uitzoekwerk om de juiste combinatie van winkels te vinden. En je betaalt bij elke winkel verzendkosten. Je kan bij BL ook gewoon maar 1 steentje bestelen, al komt er dan vaak wel handlingskosten bij, maar die zijn vaak maar 1 of 2 euro. Vooral de verzendkosten kunnen snel oplopen, bij bestelling bij 3 winkels kan dit al snel oplopen naar 10-15 euro.

Dus soms is PaB goedkoper en soms BL. Ik had bijv deze nodig: https://www.bricklink.com...age?P=11215&C=86#T=P&C=86 (bracket 5x2). Bij BL is die ongeveer 1 cent, bij Lego 35 cent.

/edit: @Reinier Ja, de rekenmodule is een beetje vreemd. Ik had een lijst en die kostte voor NL leveranciers 6 euro. Ik dacht, misschien is er in de EU een goedkopere aanbieder, maar dat kwam dan op 7 euro (excl verzendkosten) uit. Net alsof NL niet in de EU ligt? Overigens waren 2 van de winkels ook in NL, maar 1 in Slovenie. Kies dan alleen winkels in NL als dat goedkoper is....
het bij elkaar shoppen bij PaB is alleen veel minder gebruiksvriendelijk dan op BL. Zeker als je grote aantallen zoekt.

Water-Escape

• sheane
  • Niet online
En toen was die af! Leuke build die goed met de familie kan! Binnenkort maar beginnen met Soundwave of Grogu voor mezelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPvFITn3jR5sjzyWyx__JR4Bjt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iW9HhPPQmbIdNOqSFT0j9LWM.jpg?f=fotoalbum_large

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12 16:19
Kerngezond schreef op donderdag 11 december 2025 @ 06:21:
Zo, even wat voorpret voordat ik aan de grote D ga beginnen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had jij ook problemen met de wedges onder de deurpanelen, dat die niet goed op elkaar lijken aan te sluiten?

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:32
water_escape schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:05:
[...]

het bij elkaar shoppen bij PaB is alleen veel minder gebruiksvriendelijk dan op BL. Zeker als je grote aantallen zoekt.
Vergeet ook niet de verwerkingstijd / levertijd. Die is bij Lego een stuk langer dan zowat alle Bricklink winkels. Heb de PaB nu een keer gebruikt en moest 1,5 week wachten op de Lego. Als je dat niet uitmaakt is dat natuurlijk een ander verhaal.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

almightyarjen schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:49:
[...]

In je wanted list de bricks die qua kleur niet uitmaken moet je de kleur op "not applicable" zetten, volgens mij zou dat moeten werken dan?
Klopt ja en dat doe ik dan ook altijd (y)
Daarom kwam hij op pearl gold uit, die kleur had ik echt niet in mijn wanted list staan.

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-12 20:58
mawashigeri schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:16:
[...]

Mijn Razor Crest is de MOC van Jerac, niet de Lego UCS!
Dat weet ik. Die had ik in eerste instantie ook op mijn build list staan, maar daar de officiële set wel een interieur heeft, bouw ik die eerst liever dan deze 😉 Ben benieuwd naar je bouw ervaring!

Heb je toevallig al meer sets van Brickvault gebouwd?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:22
sheane schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:16:
En toen was die af! Leuke build die goed met de familie kan! Binnenkort maar beginnen met Soundwave of Grogu voor mezelf

[Afbeelding]
Mooi model! En mooi op tijd voor de kerst.

Khad um besteld waarbij de melding was, dat de verzenddatum 8 december zou zijn. Echter, nu staat die al op 21 januari..... Lego zal wel denken, dan istie mooi op tijd voor kerst volgend jaar 8)7 :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• sheane
  • Niet online
Ai das balen! Geen optie om hem in de winkel te halen? Ik heb hem door mijn wederhelft laten meenemen uit Utrecht omdat ik ook al de bezorgdatum zag oplopen tot na kerst!
Leut schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:23:
[...]

Mooi model! En mooi op tijd voor de kerst.

Khad um besteld waarbij de melding was, dat de verzenddatum 8 december zou zijn. Echter, nu staat die al op 21 januari..... Lego zal wel denken, dan istie mooi op tijd voor kerst volgend jaar 8)7 :+

• Kerngezond
erazer33 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:42:
[...]

Had jij ook problemen met de wedges onder de deurpanelen, dat die niet goed op elkaar lijken aan te sluiten?
Beetje flauwe vraag misschien, maar kun je even omcirkelen wat je precies bedoelt? Ik ben verder geen problemen tegengekomen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ook nog niet gespot hier: Tortelduifjes - 21365, verkrijgbaar vanaf 1 januari voor 49,95 euro:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt859e843a3f8c5af9/21365_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=70&width=1200&height=1200&dpr=1.5

Telescoop voor ruimteverkenning - 31378, verkrijgbaar vanaf 1 januari voor 34,95 euro:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt71fe323b45263a78/31378_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 12-12-2025 16:13 ]

• Tc99m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXoeyWoMO7qKcyvkzBQpkLB5mSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOQx34IaOkRhe5BTnP5MJTPb.jpg?f=fotoalbum_large

Het kerstgeschenk voor LEGO medewerkers dit jaar...

Gewoon... WAUW :o O+

scintillating

• Tc99m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPmnAIuMAhN8EETgtFS7P0YJ5co=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1a0c55HpAZtuWxmsZgrRKUBv.jpg?f=user_large

Ook nog een foto van de achterkant...

Dit hadden ze gewoon als Winter Village set moeten verkopen dit jaar i.p.v. de trein... Dit is echt precies het sfeertje dat ik leuk vind, had ik direct gekocht!

scintillating

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-12 16:10
Tc99m schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:58:
[Afbeelding]

Ook nog een foto van de achterkant...

Dit hadden ze gewoon als Winter Village set moeten verkopen dit jaar i.p.v. de trein... Dit is echt precies het sfeertje dat ik leuk vind, had ik direct gekocht!
100%. Zo leuk deze set. Die trein heb ik ook niet gekocht, die laat ik lekker schieten.

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-12 17:59
Het kan verkeren, ik hou al een tijdje 21335 (gemotoriseerde vuurtoren) in de gaten bij Bol / Lego..

Doe ik net mijn 'dagelijkse' rondje, zie ik dat ie bij Bol omhoog gegaan is (van 279 naar 290 als normale prijs), balend kijk ik wat verder, open ik toch nog eens lego.com (die had eerst dagen de melding 'niet op voorraad' en de laatste dagen 'uitverkocht', waardoor ik het daar eigenlijk had opgegeven). Maarrrrr, hij is nu weer beschikbaar voor 209 euro daar!

TLDR, De gemotoriseerde vuurtoren is weer leverbaar bij Lego.com! :D

[ Voor 6% gewijzigd door DennisZ88 op 12-12-2025 15:51 ]

• iDutch
  • Laatst online: 08:51
DennisZ88 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:50:
Het kan verkeren, ik hou al een tijdje 21335 (gemotoriseerde vuurtoren) in de gaten bij Bol / Lego..

Doe ik net mijn 'dagelijkse' rondje, zie ik dat ie bij Bol omhoog gegaan is (van 279 naar 290 als normale prijs), balend kijk ik wat verder, open ik toch nog eens lego.com (die had eerst dagen de melding 'niet op voorraad' en de laatste dagen 'uitverkocht', waardoor ik het daar eigenlijk had opgegeven). Maarrrrr, hij is nu weer beschikbaar voor 209 euro daar!

En nu weer uitverkocht? ;w

• Leut
sheane schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:30:
Ai das balen! Geen optie om hem in de winkel te halen? Ik heb hem door mijn wederhelft laten meenemen uit Utrecht omdat ik ook al de bezorgdatum zag oplopen tot na kerst!

[...]
Is ondertussen geregeld *O* Mijn vrouw kwam langs de Lego store in Leidschendam en stuurde mij een foto. Daarna was haar opdracht vrij eenvoudig 8) Ook nog eens met 2x VIP punten, hopppaaa

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

• PurpleBlue
  • Niet online
DennisZ88 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:50:

En? Heb je hem nog kunnen bestellen? :+

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-12 17:59
PurpleBlue schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:04:
[...]

En? Heb je hem nog kunnen bestellen? :+
Haha, ja, maar blijkbaar waren er niet veel.. Ik had hem gelijk besteld toen ik het zag. Daarna nogmaals gecheckt (of te zien of ik enige was) en toen ie daarna nog beschikbaar was, dat hier gepost :) Maar blijkbaar waren het er niet veel.. ;(

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb iets vreemds met de UCS Millennium Falcon 75192. Ik heb een fake set, maar 'bear with me'. Ik had de set compleet gemaakt door de bricklink inventaris te vergelijken met de set die ik had. Vrijwel alles was compleet, dus ik ga bouwen. Ik gebruik de Lego instructies (op de iPad) omdat ik dat fijner vind. Bij stap 91 ben ik aan het zoeken naar de 3 witte 2x2 bricks met pins aan 2 zijden, maar ik zoek me een ongeluk en ik kan niets vinden. Dus ik check de bricklink inventaris, geen witte van deze te vinden. Ik check mijn oude build video van een gehuurde set:
Daar zijn deze onderdelen blauw en dat was wel een echte Lego set. En die onderdelen in blauw heb ik wel en ook zitten die in de bricklink inventaris. Wat gek... Als ik zoek welke sets dat onderdeel in het wit gebruiken komt de 75192 niet voor, alleen als alternatief. Ik had het eigenloijk nog nooit gezien dat Lego af en toe alternatieve onderdelen gebruikt in sets.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-12 17:30
Voor Lego Star Wars Fans:
Jedha City: Enorm Gemeenschappelijk Lego Model uit Rogue One: A Star Wars Story.

Voor meer (detail)foto's en uitleg (in Duits) zie Stonewars.de

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZAcnLIhpUeEcgrpOAxqvwVQ_wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoL553JPxq69B1lT8mEpCi3R.jpg?f=fotoalbum_large

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:01

rammes

koekebakker 1e klas

zonoskar schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:18:
Ik heb iets vreemds met de UCS Millennium Falcon 75192. Ik heb een fake set, maar 'bear with me'. Ik had de set compleet gemaakt door de bricklink inventaris te vergelijken met de set die ik had. Vrijwel alles was compleet, dus ik ga bouwen. Ik gebruik de Lego instructies (op de iPad) omdat ik dat fijner vind. Bij stap 91 ben ik aan het zoeken naar de 3 witte 2x2 bricks met pins aan 2 zijden, maar ik zoek me een ongeluk en ik kan niets vinden. Dus ik check de bricklink inventaris, geen witte van deze te vinden. Ik check mijn oude build video van een gehuurde set:

[YouTube: Lego 75192 USC Millennium Falcon speed build and review.]

Daar zijn deze onderdelen blauw en dat was wel een echte Lego set. En die onderdelen in blauw heb ik wel en ook zitten die in de bricklink inventaris. Wat gek... Als ik zoek welke sets dat onderdeel in het wit gebruiken komt de 75192 niet voor, alleen als alternatief. Ik had het eigenloijk nog nooit gezien dat Lego af en toe alternatieve onderdelen gebruikt in sets.
Hi, dat "kopt" ik heb de set ook gehad en die fout zat er bij mij ook in.

Ik zou het doen!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
rammes schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:27:
[...]

Hi, dat "kopt" ik heb de set ook gehad en die fout zat er bij mij ook in.
Ik heb mijn set inmiddels weg gedaan maar ik weet zeker dat er in de papieren versie blauwe gebruikt worden, ik heb dit probleem dus niet ervaren.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:11
Tc99m schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:56:
[Afbeelding]

Op Marktplaats kom ik diverse sets tegen van McDonald’s, waarschijnlijk zat het in het kerstpakket. Geen idee of het originele Lego is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVIGldPUrhZ8j1Sa5utl2dnR11U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQE5QJxnvKUZSDjUWu30omQp.jpg?f=fotoalbum_large

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik gok op Chinese meuk. Leuk ook die taalfout op de achterkant (bouwse i.p.v. bouw ze).

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9qToT9UKrlrxYIQ8Fhpc47xzHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xAndbTtzDWoAaGuUlweefZHZ.png?f=fotoalbum_large

Mag dus NIET als LEGO op Marktplaats geadverteerd worden. Maar dat interesseert MP niks.

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:47
Dit jaar het kerst dorp voorzien van USB powered LEDs. Het afzonderlijk inschakelen van alle batterijen blokjes werd teveel een belemmering om het elke dag aan te zetten. Hoewel AliExpress lampjes mag ie denk ik toch wel in dit topic :).
Edit: nog wat foto's toegevoegd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPz_VkCldljXr8T2z_ZntzA4B38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPlX6An4elxtST4ih9NFaQiz.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9g_2lOSCaQ-fnBMtyVFlY2kZYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGvTJ7CwctGknGpQVFhptTvr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfOVZRqo-U2h16rsGQkMfb-fAYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03l5Z1p92IEXz2GmUpLji3lq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qi--74kHc_iOEniTpE0tYrdrQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbMOmihpor02zqfitiOBPbDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn4urNbKxlWA8SZ9LxBcs3-_sN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oatjlzef6ePblKxXmVQ4ajEx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaB-vZx9aI7qfGi97kqZfFOcSXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIA8mDwXHN1X7NImTbaL1DvQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door naizzen op 14-12-2025 11:47 ]

• mawashigeri
  • Laatst online: 10:18
naizzen schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:01:
Dit jaar het kerst dorp voorzien van USB powered LEDs. Het afzonderlijk inschakelen van alle batterijen blokjes werd teveel een belemmering om het elke dag aan te zetten. Hoewel AliExpress lampjes mag ie denk ik toch wel in dit topic :).[Afbeelding]
Leuk! In de 50 jaar dat ik met Lego speel hebben ze nog nooit ook maar een redelijk verlichtingssysteem gehad, dus dit valt buiten de 'alleen Lego' richtlijnen wat mij betreft.
In mijn jeugd gebruikten we altijd lampjes van de treinbaan, wel oppassen want die werden een stuk warmer dan die laffe Lego lampjes! Leds zijn een stuk veiliger wat dat betreft.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Tc99m
wlchris schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:26:
[...]

Op Marktplaats kom ik diverse sets tegen van McDonald’s, waarschijnlijk zat het in het kerstpakket. Geen idee of het originele Lego is.
[Afbeelding]
Als de set echte LEGO-stenen bevatte, dan had dat wel op de doos gestaan (i.p.v. 'bouwstenen'). Wel een geinig kerstcadeau, al vind ik het standaard McDonald's restaurant qua ontwerp weinig inspirerend...

Wij kregen vorig jaar allemaal een custom minifig van onszelf bij ons kerstpakket. Dat was echt een hele leuke verrassing.

[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 14-12-2025 11:59 ]

scintillating

• Tc99m
Reinier schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:43:
[Afbeelding]

Mag dus NIET als LEGO op Marktplaats geadverteerd worden. Maar dat interesseert MP niks.
Je kunt het rapporteren ;) maar voor veel mensen zijn alle bouwblokjes gewoon "lego" (net zoals ik ook wel eens Frisbee, Vaseline en Luxaflex zeg).

scintillating

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Tc99m schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:54:
[...]

Je kunt het rapporteren ;) maar voor veel mensen zijn alle bouwblokjes gewoon "lego" (net zoals ik ook wel eens Frisbee, Vaseline en Luxaflex zeg).
Doe ik niet meer. Ik heb ook duizend keer Chinese zakmessen die als Zwitsers of als Victorinox vermeld stonden gerapporteerd (dat vond ik valse concurrentie omdat ik er zelf in handelde). MP couldn't care less.

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-12 16:15
Dit jaar het kerst dorp voorzien van USB powered LEDs. Het afzonderlijk inschakelen van alle batterijen blokjes werd teveel een belemmering om het elke dag aan te zetten. Hoewel AliExpress lampjes mag ie denk ik toch wel in dit topic :).
Edit: nog wat foto's toegevoegd.[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uit nieuwsgierigheid; welke lampjes heb jij gehaald en wat waren de totale kosten?
Wil zelf volgend jaar alles gaan verlichten binnen mijn dorp. Is ongeveer even groot qua schaal als ik dat zo zie.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• neevedr
  • Laatst online: 07:51

neevedr

Dat was ik niet!

[...]

[Afbeelding]
Wat een leuk presentje van de baas. Maar om er dan €200-€270 voor te vragen is wel wat aan de hoge kant.

• naizzen
Tijll schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:32:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; welke lampjes heb jij gehaald en wat waren de totale kosten?
Wil zelf volgend jaar alles gaan verlichten binnen mijn dorp. Is ongeveer even groot qua schaal als ik dat zo zie.
Ik heb alles besteld bij Cimifun Store;
https://a.aliexpress.com/_EyMqQLE

De kosten liepen uiteindelijk aardig op, maar heb ook nog veel lampjes ongebruikt. Grove schatting 150€. Maar dat lijkt me een fractie van de originele dedicated light kits.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

gielie schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:09:
[...]

Ik heb mijn set inmiddels weg gedaan maar ik weet zeker dat er in de papieren versie blauwe gebruikt worden, ik heb dit probleem dus niet ervaren.
Wel grappig dat je dat zegt. In de video bouw ik ook vanaf mijn iPad. Toen gaven de instructies dus aan blauwe te gebruiken, terwijl deze nu witte gebruiken. Dus ergens tussen toen (3 jaar geleden en nu is het digitale bestand aangepast. En het gaat om een set uit 2017, dus niet echt een recente set waar ze even een fout herstellen.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
zonoskar schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:58:
[...]

Wel grappig dat je dat zegt. In de video bouw ik ook vanaf mijn iPad. Toen gaven de instructies dus aan blauwe te gebruiken, terwijl deze nu witte gebruiken. Dus ergens tussen toen (3 jaar geleden en nu is het digitale bestand aangepast. En het gaat om een set uit 2017, dus niet echt een recente set waar ze even een fout herstellen.
Illuminati confirmed

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zonoskar schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHupZ01vUrhHXB5mgNSoK0U22_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EO53v69uxYfPVeOKJesJL7jf.png?f=fotoalbum_large
Mijn digitale kopie, gedownload in 2021.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-txUYe63ncV3zU6xG43qGCrx10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UGeXDwrrOACoof4deGsrIB3Z.png?f=fotoalbum_large
Inderdaad anders als je nu de bouwinstructies download.

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:23
[...]

[Afbeelding]
Ik heb van mijn werkgever voor Sinterklaas een bouw-vrachtwagen gekregen in de bedrijfskleuren. De verpakking in dezelfde stijl als deze van de McDonalds. Nergens een merk kunnen vinden, dus geen Lego. De randen van de blokjes waren wat scherp, maar prima passing.

• naizzen
[Afbeelding]

Er staan er een paar op Bricklink. Heb er eentje besteld. Mooi handeltje voor de Hongaarse Lego medewerkers.

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12 21:36

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

[Afbeelding]

Prachtige set idd, past niet alleen perfect in het winterdorp maar ook heel mooi tussen de modulaire gebouwen.

-knip- geen V&A

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2025 07:33 ]

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Leut
Arosa schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:57:
[...]

Ik heb van mijn werkgever voor Sinterklaas een bouw-vrachtwagen gekregen in de bedrijfskleuren. De verpakking in dezelfde stijl als deze van de McDonalds. Nergens een merk kunnen vinden, dus geen Lego. De randen van de blokjes waren wat scherp, maar prima passing.
Zoiets kreeg ook eens van mijn werkgever. Er zit een klein bedrijfje in Nederland wat dit soort modellen maakt met echte Lego onderdelen en dan ook doosjes en handleidingen erbij doet. Best leuk bedacht overigens.

Wel een potentieel gevaar voor deze onderneming, aangezien Lego niet bepaald happig is op deze praktijken. Vorig jaar was eens iemand die treinen ontwierp en verkocht van o.a. de NS. Lego heeft hem nogal ouderwets gekielhaald en genadeloos onderuit geschoffeld, helaas... gesommeerd de praktijken te beeindigen.

• Tc99m
Leut schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:45:
[...]
Wel een potentieel gevaar voor deze onderneming, aangezien Lego niet bepaald happig is op deze praktijken. Vorig jaar was eens iemand die treinen ontwierp en verkocht van o.a. de NS. Lego heeft hem nogal ouderwets gekielhaald en genadeloos onderuit geschoffeld, helaas...
Je mag gewoon sets ontwerpen en verkopen met generieke/LEGO-compatible bouwstenen (dat is ook wat merken als COBI en BlueBrixx doen). Je mag zelfs zelf ontworpen sets verkopen met officiële LEGO-stenen, zo lang het maar duidelijk is dat het een eigen ontwerp is en LEGO er niks mee te maken heeft.

LEGO gaat er alleen voorliggen op het moment dat jij sets gaat verkopen waarvan bijv. het ontwerp op de verpakking te veel op dat van LEGO lijkt, en als jij stenen met een LEGO-merkje gaat aanpassen. Dat was het probleem met die ontwerper/verkoper van treinen (als jij tenminste ook HA Bricks bedoelt ;) ): het design op de doos leek te veel op de stijl die LEGO ook hanteert, en hij modificeerde LEGO-stenen met o.a. een lagertje.

LEGO heeft hem toen gesommeerd daarmee te stoppen. Daar heeft hij geen gehoor aan gegeven en vervolgens heeft LEGO hem inderdaad aangeklaagd. Genadeloos zou ik het dus niet noemen, het was de eigen keus om het tot een rechtszaak te laten komen en vrij voorspelbaar dat hij dat zou verliezen want er waren eerder al vergelijkbare zaken geweest die in het voordeel van LEGO werden beslist.

[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 15-12-2025 10:59 ]

scintillating

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:09
Tc99m schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:55:
[...]

Genadeloos zou ik het dus niet noemen, het was de eigen keus om het tot een rechtszaak te laten komen en vrij voorspelbaar dat hij dat zou verliezen want er waren eerder al vergelijkbare zaken geweest die in het voordeel van LEGO werden beslist.
Ik zou het gewoon dom noemen (van de verkoper, niet Lego). Het aanpassen van Lego steentjes en dan huilie huilie doen als de maker van het niet aangepaste steentje vraagt of je daar mee wil stoppen? Gewoon dom. Hij heeft gekregen wat die verdient.

Ik weet dat er ook consumenten zijn met een fake Lego set die dan gaan vragen bij Lego om vervangende steentjes als er wat mist, want zoals hier al gezegd een paar posts terug, de massa ziet alle bouwstenen als Lego. Daar hoeft deze verkoper met lagers in de steentjes niet ook nog eens bij.

• Makaja
  • Laatst online: 10:09
AppieNL schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:22:
de massa ziet alle bouwstenen als Lego.
Dat is ook de basis geweest van een rechtzaak in Duitsland, een tijd terug. Daar ging het erom, of Lego gezien kan worden als "Gattungsbegriff", ofwel een generieke naam voor klembouwsteentjes. Denk aan Luxaflex bij jalouzien, Spa Rood bij bruisend mineraalwater. In eerste aanleg heeft de rechter dat afgewezen, en is de naam Lego een zelfstandig merk, en mag je de alternatieven dus geen Lego noemen.

Voor Lego is dat natuurlijk ook heel belangrijk, als een van de meest waardevolle speelgoedfabrikanten ter wereld. Net als dat ze copyright op de minifigs heel hard verdedigen, en dat ook moeten blijven doen (want anders raken ze dat copyright kwijt...).

Maar goed, dat moet je maar net weten, en inderdaad zal dat voor de massa "wurscht" zijn...

• jip_86
[...]

[Afbeelding]
Zag er net iemand mee lopen :D
Zit iets van McDonals in hetzelfde pand.

• Tc99m
jip_86 schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:52:
[...]

Zag er net iemand mee lopen :D
Zit iets van McDonals in hetzelfde pand.
Tackle hem/haar! (aangezien ze voor 200+ euro op MP gaan blijkbaar 8)7 )

scintillating

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Edit: nog wat foto's toegevoegd.[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
_/-\o_ ik blijf er bij; -alle- lego wordt beter van (ali-expres) lampjes! zo veel meer sfeer en vibes :9~

(my 2ct; koop eoa setje behorend bij een modular = sowieso 1x lantaarn + 2/3 usb met diverse lampejs voor <10euro)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• STLT
himlims_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:56:
[...]
_/-\o_ ik blijf er bij; -alle- lego wordt beter van (ali-expres) lampjes! zo veel meer sfeer en vibes :9~

(my 2ct; koop eoa setje behorend bij een modular = sowieso 1x lantaarn + 2/3 usb met diverse lampejs voor <10euro)
Heb je misschien ook een tip voor een verkoper waar je zelf goede ervaringen mee hebt? Ik vind het lastig om door de bomen door het bos nog te zien.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
himlims_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:56:
[...]
Dat wist Lego zelfs al in de jaren '80

Afbeeldingslocatie: https://www.backoftheboxbuilds.com/wp-content/uploads/2021/11/7777p42-43-scaled.jpg

sorry, ik kon het niet laten deze weer een keertje te posten O-)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Tc99m
Kapoen schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:24:
[...]

Dat wist Lego zelfs al in de jaren '80

[Afbeelding]

sorry, ik kon het niet laten deze weer een keertje te posten O-)
Het is ook echt een prachtig plaatje, ik kon als kind uren naar dit soort foto's staren. O+

scintillating

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12 21:36

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

-knip-

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2025 07:34 ]

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00

Pazo

Mroaw?

Nou, over AliExpress lampjes gesproken: een waarschuwing van mijn kant.
Wij hadden van die lampjes van de intratuin. Maar die waren maar 1,5m. Dus ik had via AE van 5m gevonden om o.a. onze Harry Potter kasteel te verlichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGD2GrkcNR5_KDFQRMLL_bIOpx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIEzYUaiVhL21XPseK9HTwsp.jpg?f=fotoalbum_large
(Sorry voor de slechte foto, maar om een idee te geven)

Dus alles mooi in het kasteel verwerkt, op verschillende plekken zo'n lampje achter een lego lampje om deze zo te laten schijnen. Zit ik op de bank, ruik ik ineens een brandlucht en zie ik rook uit het kasteel. Blijken die lampjes zo heet te worden dat ze inbranden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdOO7kqetn-2B_Z0FzfY1nQnf4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbvn27Ih2Oe9LSgXYbmEAFBK.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal ingebrand/ gesmolten. Dat steentje kunnen we afschrijven.
Dus voel eerst even of ze warm worden.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• naizzen
Pazo schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:04:
Wij hadden van die lampjes van de intratuin. Maar die waren maar 1,5m. Dus ik had via AE van 5m gevonden om o.a. onze Harry Potter kasteel te verlichten.

[Afbeelding]

Dus alles mooi in het kasteel verwerkt, op verschillende plekken zo'n lampje achter een lego lampje om deze zo te laten schijnen. Zit ik op de bank, ruik ik ineens een brandlucht en zie ik rook uit het kasteel. Blijken die lampjes zo heet te worden dat ze inbranden!

[Afbeelding]

Altijd goed om alert op te zijn, bij mij gaat het ook uit als er niemand thuis is.
De Lego compatibel lampjes worden totaal niet warm, maar het blijft Alie.

• naizzen
Werk je voor Lego?
Ben wel benieuwd hoe het achter de schermen gaat bij het uitreiken van deze sets.
Krijg je die persoonlijk overhandigd of wordt ie opgestuurd?
Zijn er bijvoorbeeld mensen die hun set direct uit zichzelf te koop aanbieden of weggegeven. Of zijn er collega's die proberen zoveel mogelijk sets van collega's te kopen voor de handel?
Andere leuke feitjes?

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2025 07:35 ]

• STLT

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is rot! Precies daarom heb ik niet zo'n zin om zelf maar eentje uit te zoeken. Het kan natuurlijk alsnog misgaan, maar als iemand al meermaals van dezelfde verkoper besteld heeft en er tevreden over is zou ik het wel willen uitproberen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12 19:50

Cheezus

Luiaard

naizzen schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:22:
[...]

Altijd goed om alert op te zijn, bij mij gaat het ook uit als er niemand thuis is.
De Lego compatibel lampjes worden totaal niet warm, maar het blijft Alie.
Nee precies, een willekeurig LED snoer in lego steentjes proppen lijkt me ook een minder goed idee dan LEDjes specifiek gemaakt voor gebruik in LEGO sets.. toch zou je ook van zo'n snoer niet verwachten dat ze echt heet worden.
Sowieso een goed idee om, welke verlichting je ook gebruikt, ze alleen aan te zetten als je in de buurt bent :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Incendio? 😬

• GeeBee
  • Laatst online: 16-12 19:04

GeeBee

Oddball

Xqlus1ve schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding]
Mijn digitale kopie, gedownload in 2021.
Er staan 2 inventarissen op Rebrickable. Blijkbaar was de eerste uitgave blauw en is het later gewijzigd. Als het goed is, heb je wel het papieren boek(je) bij de juiste kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2lmpFUsI7KjHnS1A-VZjVxW-Yo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FIED579Hf1qaUfFBClPmedWB.jpg?f=user_large

En ja… de witte part 300000 moet zijn 30000, heb ik al doorgegeven. Update: En is inmiddels doorgevoerd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 16-12-2025 07:04 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:26
YouTube: Using LEGOs to design letters | University of Illinois Chicago
https://www.thisiscolossa...etterforms-lego-printing/

Leuke combinatie van typesetting met Lego. Echt mooi dat er aan de ene kant zo veel beperkingen worden opgelegd, en er aan de andere kant dan toch zo veel variatie uit voort komt.

• Leut
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcvUUoH7wg9omJzVqnQPFXsPzj4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eYIuIZGnPfp3Jof07CHDPHd8.jpg?f=user_large

Je kunt ze ook niet alleen laten.... Net op tijd, anders was die hele kerstboom omver geflikkerd _O-

• PurpleBlue
  • Niet online
Leut schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:24:
[Afbeelding]

Je kunt ze ook niet alleen laten.... Net op tijd, anders was die hele kerstboom omver geflikkerd _O-
In de store in Amsterdam had er zich ook al 1 verstopt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cZFQxaZSKauVxrjZfsA5cQYHHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeKCVf9mUG3kpEFR84ZA1m75.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens met dank aan wat lieve medewerkers onder andere wat oudere B.A.M. torsos kunnen scoren.. *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca5o-OvJCev0gr3bykaRCjhojys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJ7mHTJWdcdt4BneEc3d9IWo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door PurpleBlue op 16-12-2025 13:49 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Backpacker schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:14:
Welke webshop met lichtsetjes is nu het meest aan te raden? Ik snap dat het goedkoper kan als je zelf met Ali Express onderdelen aan de slag gaat, maar die tijd ontbreekt mij op dit moment en ik zou voor deze kerst graag de lego kerstboom en arrenslee willen verlichten.

Ik ben dus op zoek naar advies voor welke setjes het beste worden geacht, ook in eventuele aansturingsmogelijkheden via HomeAssistant (geen must, wel leuk)

De setjes die ik al heb gevonden zijn;

Kerstboom 40573
Light my Brick.EU
- duur
- op voorraad
- lijken te hebben nagedacht met het 2.0 ontwerp

Lightailing
- niet op voorraad momenteel
- stuk goedkoper dan Light my Bricks

Game of Bricks
- op voorraad
- Standard variant die volgens mij te vergelijken is is goedkoper dan Light my Bricks

LeLightGo
- op voorraad
- Lijkt dezelfde kit te zijn als Game of Bricks

Arrenslee 40499
Light my Bricks
Lightailing
Game of Bricks
LeLightGo
Dank voor deze links, heb je toevallig ook ervaring met 1 van de genoemde of allicht andere?

Heb net van het werk de 40573 gekregen, paar lampjes erin is natuurlijk wel leuk, smarthome hoeft niet specifiek.

-edit-
Kak, deze set heeft geen genummerde zakjes :o

Ik wou hem in delen opbouwen maar alle steentjes moeten in 1 keer, dan van het weekend maar, geen zin om iets kwijt te raken. ( ja kan in een bakje maar ik ken mijzelf..)

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 16-12-2025 19:58 ]

Wear Sunscreen!

• Tc99m
naizzen schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:33:
[...]

Werk je voor Lego?
Ben wel benieuwd hoe het achter de schermen gaat bij het uitreiken van deze sets.
Krijg je die persoonlijk overhandigd of wordt ie opgestuurd?
Zijn er bijvoorbeeld mensen die hun set direct uit zichzelf te koop aanbieden of weggegeven. Of zijn er collega's die proberen zoveel mogelijk sets van collega's te kopen voor de handel?
Andere leuke feitjes?
Members only: Even alleen voor Tweakers i.v.m. kansje op herleidbaarheid:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 16-12-2025 14:31 ]

scintillating

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

STLT schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:22:
[...]

Heb je misschien ook een tip voor een verkoper waar je zelf goede ervaringen mee hebt? Ik vind het lastig om door de bomen door het bos nog te zien.
Koop “gewoon” de gene die in de aktie is, of goedkoopste is. Die zitten allemaal aangesloten op een usb-hub, die aan/uit gaat via hue stekker (die stekker gaat aan/uit via bewegingssensor)

Loop je bij ons de hal in, gaat de verlichting van diagonal ally (Harry Potter) aan. Dat draait nu jaar of 2-3 zonder doorgebrande lampjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 155 156 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .