dm-dutchman schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:25:
[...]
Wat mij betreft eerst nog de gouden 93 supra en de oranje 93 RX7 om de collectie van 2F2F af te maken. Daarna mag de hele collectie van Fast 1 wel inclusief de witte 95 Jetta. En anders de autos van Tokio drift waaronder de Mona Lisa, de 97 RX 7 en de 67 mustang.
Dat zegt mij echt helemaal niks. Ik heb 0,0 verstand van auto's
Maar als er een auto van Cars is, en een DeLorean die kan vliegen, wanneer komt er een Speed Champion van The Jetsons

Maar een vliegende blauwe Ford van Harry Potter kan dan ook

Of de auto van Inspector Gadget. etc..etc..
Ik ben dus gewoon verslaafd aan die speed champions, niet omdat het snelle auto'tjes zijn. maar vanwege het formaat en het hoge detailniveau en de onwijs gave bouw ervaring, en ik ze over het algmeen in de aanbieding koop heb ik gemiddeld gezien nog nooit meer dan 19 euro voor zo'n karretje betaald.
Ik vind treinen ook heel gaaf, maar Lego maakt geen treinen die betaalbaar zijn met hoog detailniveau. De enige trein die ik kan bedenken is de Creator Horizon Express, en die is al EOL, en veels te duur om er daar 2 van te kopen, want het is een halve trein.
Die nieuwe trein die Lego nu heeft, de
Vintage Stoomtrein vind ik een hele gave locomotief, maar het wagonnetje er achter vind ik dan weer te klein/ te kort. Maar kopen doe ik hem echt wel, puur alleen voor de locomotief, en dat wagonnetje en het perron, boeit me dan weer totaal niet.
Mocht Lego locomotieve gaan verkopen voor zeg, een duo-pack speed champion prijs, dan heb ik er weer een verslaving/obsessie bij, want dan moet ik ze gewoon ook verzamelen