Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27
avdieren schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:09:
[...]

hier hetzelfde, hij is er nog steeds niet. de hele set lijkt wel van de site verdwenen nu.
Zat ook al te kijken, heb genoeg punten en ga na de release van de Nintendo Switch 2 sparen voor de Mario kart set (had die kleinere al gekocht).
Hou wel van dat soort dingen, niet de speelsets, maar wel die grotere sets.
Heb gelukkig wel genoeg punten, mocht ik hem online zien, dan post ik dat ook hier.
Snap ook niet waarom bepaalde Lego sites aangeven dat hij beschikbaar is, maar ook daar niemand hem kan vinden. Volgens mij zijn die sets niet ineens op lijkt me.

Ik lees op meerdere plakken dat het een stuk later zal zijn, maar goed. Het is afwachten en verversen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 15-05-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:27
Arunia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Volgens mij zijn die sets niet ineens op lijkt me.
Neuh, dan had iemand hem wel gezien én was de productpagina er ook. Als je nu op het nummer zoekt bestaat 'ie niet eens, maar de baby astronaut bijv. wel.
Als ik 'm zie zal ik 't ook laten weten :)

Gekke is dat de instructies al wel beschikbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RubjeMazter op 15-05-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Neuh, dan had iemand hem wel gezien én was de productpagina er ook. Als je nu op het nummer zoekt bestaat 'ie niet eens, maar de baby astronaut bijv. wel.
Als ik 'm zie zal ik 't ook laten weten :)

Gekke is dat de instructies al wel beschikbaar zijn.
Ik lees op Reddit dat iemand 4.30AM EST zegt, dat komt op 10.30 voor onze tijd. Dan duurt het nog een paar uurtjes.

Maar het loopt heel raar en vooral ook dat iedereen het er over heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 15-05-2025 08:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14
himlims_ schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:38:
[...]

heel die serie is mij een grote onbekend; gaaf _/-\o_ :9~
En dan zie je ook van waar de mosterd komt bij deze nog te verschijnen Creator set ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.thebrickfan.com/wp-content/uploads/2025/04/LEGO-Creator-3-in-1-Haunted-Mansion-31167.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10228-1/10228_box1_na.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:10
Kapoen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:27:
Ik weet niet of het oudere thema Monster Fighters onder steampunk mag gerekend worden? Heeft allezinds wel Van Helsing/Dracula vibes, maar is misschien een stretch om het onder steampunk te zetten.

In de Lego Movie zaten allezinds wel enkele verwijzingen naar steampunk:
- 70810 MetalBeard's Sea Cow
- 70807 MetalBeard's Duel
Time Cruisers? :+

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Arunia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:51:
[...]

Ik lees op Reddit dat iemand 4.30AM EST zegt, dat komt op 10.30 voor onze tijd. Dan duurt het nog een paar uurtjes.

Maar het loopt heel raar en vooral ook dat iedereen het er over heeft.
Yep. Ik had ook verwacht dat de GWP óf om 00:00 óf om 01:00 beschikbaar was. Ik heb vannacht ook nog op de Australische LEGO site gekeken maar daar was 'ie ook nog niet beschikbaar. Toen heb ik 't opgegeven en ben ik naar bed gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Oh god, ik herinner me opeens dat ik set 6496: Whirling Time Warper heb. :X Als je ze nu zo bekijkt is het toch echt wel laat een kind een set maken. Blij met de kwaliteitsverbetering. Dreamzz is niet mijn ding, maar toch fijn dat dat stukken beter is dan dit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
sheane schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Oh god, ik herinner me opeens dat ik set 6496: Whirling Time Warper heb. :X Als je ze nu zo bekijkt is het toch echt wel laat een kind een set maken. Blij met de kwaliteitsverbetering. Dreamzz is niet mijn ding, maar toch fijn dat dat stukken beter is dan dit!
Ik had/heb de Hypno Cruiser, dat was wel echt een van mijn favoriete sets als kind, en Magic Mountain Time Lab wilde ik hééél graag. Het thema van uitvinden en tijdreizen sprak bij mij wel heel erg tot de verbeelding, ook het "bij elkaar geraapte" vond ik juist wel grappig (maar ik snap de kritiek die dit thema heeft gehad ook wel haha). Dreamzzz is dan toch wel een beetje een verre afstammeling van dit thema (maar dan wel veel beter gelukt).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:39:
[...]

Bizar hoe amateurisch deze set is. Ik denk dat dit niet eens een 3e plek haalt bij de LEGO wedstrijd van de lokale speelgoedwinkel.
Mja alle sets uit die tijd waren natuurlijk vrij minimalistisch en rechttoe-rechtaan qua bouwtechnieken.

Dus als je het met sets van nu vergelijkt wel ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@RubjeMazter @avdieren Hij is beschikbaar!
Code gekregen, maar lukt niet om die in te wisselen. :+

Serieus? Moet je dus punten gebruiken en dan een aankoop doen? Zo lijkt het wel namelijk.
Je moet uberhaupt iets bestellen zo te zien. Lege tas is niets krijgen.

Sleutelhanger moet ik toch nog vervangen. Die is helemaal versleten. De Kart komt later wel een keer.

Bestelling lijkt gelukt en met alleen een sleutelhanger erbij. Denk dat een pab steentje ook genoeg zal zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door Arunia op 15-05-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Kan je nog een Insiders reward bestellen ook al staat er limiet 1? Dan moet ik de gegenereerde code op een ander account gebruiken gok ik? Niet dat ik nu punten uitgeef als ik er niks mee kan :P
Mijn zusje zou de Spiny shell ook wel graag willen bouwen maar die heeft niet genoeg punten op haar account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:13:
Kan je nog een Insiders reward bestellen ook al staat er limiet 1? Dan moet ik de gegenereerde code op een ander account gebruiken gok ik? Niet dat ik nu punten uitgeef als ik er niks mee kan :P
Mijn zusje zou de Spiny shell ook wel graag willen bouwen maar die heeft niet genoeg punten op haar account.
Als er limiet 1 staat, en je hebt al 1 code gegenereerd, kan je niet nog een code genereren, is mijn ervaring.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Poekie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:15:
[...]

Als er limiet 1 staat, en je hebt al 1 code gegenereerd, kan je niet nog een code genereren, is mijn ervaring.
De interface doet iets anders vermoeden, ik kan helemaal door tot 't eind waarbij het nieuwe puntensaldo toont. Vandaar de vraag :D

Bedenk me nu ook dat dit gewoon in het bestellingtopic hoort :X

[ Voor 9% gewijzigd door RubjeMazter op 15-05-2025 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:43

Chiron

Moderator Discord
dr86 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Was er in de jaren 90 niet een soort thema geweest wat lijkt op wat we tegenwoordig steampunk noemen?

Kan mij iets herinneren van een soort space voertuig met piraten/castle elementen?
Je omschrijving doet me denken aan de "Twisted Time Train" die we hebben gehad, die was nog best grappig, versus de rest van de modellen in de serie, zoals hierboven gepost }:O

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6497-1.jpg

Stiekem was dit een beetje een verre voorloper van "Dreamzzz"

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chiron schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Je omschrijving doet me denken aan de "Twisted Time Train" die we hebben gehad, die was nog best grappig, versus de rest van de modellen in de serie, zoals hierboven gepost }:O

[Afbeelding]

Stiekem was dit een beetje een verre voorloper van "Dreamzzz"
Het lijkt wel een trein uit de Pride optocht met de typische jaren 80 snorretjes en kleppetten :o

Een andere vraag: Waar printen jullie de achtergronden van de Sannahed frames? Die zijn te groot voor een A3 printer, dus ik loop even vast.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Eerlijk is eerlijk, het was voor mij als kind een goed aansluitende set. Wat @Tc99m ook al zei, het sprak wel tot de verbeelding. Rond dezelfde tijd zat ik volop in het space thema met die 6975 Alien Avenger UFO en 6969: Celestial Stinger/Space Swarm als hoogtepunten. Daarna kwamen er een paar technische sets en in 1999 mijn eerste Star Wars sets. Helaas begonnen toen mijn dark ages en heb ik veel van Star Wars daarna gemist tot een aantal jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door sheane op 15-05-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:43

Chiron

Moderator Discord
Mad-Matt schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:11:
[...]

Het lijkt wel een trein uit de Pride optocht met de typische jaren 80 snorretjes en kleppetten :o

Een andere vraag: Waar printen jullie de achtergronden van de Sannahed frames? Die zijn te groot voor een A3 printer, dus ik loop even vast.
Elk karretje heeft een ding wat gaat bewegen als je ermee gaat rijden, dat vond ik wel grappig gedaan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
dr86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Mja alle sets uit die tijd waren natuurlijk vrij minimalistisch en rechttoe-rechtaan qua bouwtechnieken.

Dus als je het met sets van nu vergelijkt wel ja
In 1996 kwam ook deze uit:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/IN/0/8480-1.png
Ze konden echt wel beter hoor!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
mawashigeri schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:37:
[...]

In 1996 kwam ook deze uit:
[Afbeelding]
Ze konden echt wel beter hoor!
Is dat niet een van die beruchte sets die door de fiber-optic onderdelen voor meer geld geproduceerd werden dan de adviesprijs waarvoor ze in de winkel lagen?

Edit: dit verhaal dus:
The LEGO company at that stage had no idea how much it cost to manufacture the majority of their bricks, they had no idea how much certain sets made. The most shocking finding was about sets that included the LEGO micro-motor and fiber-optic kits — in both cases it cost LEGO more to source these parts then the whole set was being sold for — everyone of these sets was a massive loss leader and no one actually knew.
(bron: https://www.businessinsid...orst-failures-2014-2?IR=T en https://museumoffailure.com/exhibition/lego-fiber-optic)

[ Voor 41% gewijzigd door Tc99m op 15-05-2025 13:59 ]

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik ruik een semi-verkiezing!

Wat vinden jullie nou echt de toppers van 1996?
https://brickset.com/sets/year-1996

Een selectie/voorzetje van mijn kant:
- Fort legoredo: Indrukwekkend formaat met 10 minifigs maar ook super speelbaar, goed te combineren, en prima andere dingen van te maken. Cowboys was sowieso wel tof imho. Ook met Sheriff's Lock-Up
- Pneumatic Log Loader - Want wat was pneumatisch toch tof heh? Ik vond dat heel indrukwekkend. Net als de genoemde shuttle met fiber optic.
- Giant Truck - Volgens mij had Model Team geen slechte sets? Superindrukwekkend.
- Dark Forest Fortress - Bijna een klassieke castle-set? Lekker veel speelelementen. Vergelijkbaar met Legoredo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Tc99m schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Is dat niet een van die beruchte sets die door de fiber-optic onderdelen voor meer geld geproduceerd werden dan de adviesprijs waarvoor ze in de winkel lagen?

Edit: dit verhaal dus:

[...]

(bron: https://www.businessinsid...orst-failures-2014-2?IR=T en https://museumoffailure.com/exhibition/lego-fiber-optic)
Dat verklaart een hoop 😄

Ik had een van de weinige sets met zo'n micromotor. Echt wel een tof onderdeel dat veel mogelijk maakte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
Karp schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:

Er zit heel veel leuks tussen, maar ik ga gewoon af op wat ik heel graag wilde toen (maar niet kreeg :p)

Explorien Starship en Explorien Android Base

scintillating

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:08

almightyarjen

When does the hurting stop?

De beste set staat al bovenaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJgZbY2pThCc7UrIodfNOg93XFk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EfsXdUNgacDMyqMjiiSWotyx.jpg?f=user_large

Gaaf man. Geen controle over snelheid en sturen. Gewoon aanzetten en raggen (y)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Karp schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Dat verklaart een hoop 😄

Ik had een van de weinige sets met zo'n micromotor. Echt wel een tof onderdeel dat veel mogelijk maakte!
Ja, ik vind het wel echt een heerlijke anekdote, al denk ik wel dat het een beetje is overdreven - ik kan me bijna niet voorstellen dat die twee onderdelen op zichzelf al zo duur waren en dat niemand dat in de gaten had, maar ik gebruik hem ook wel eens in het dagelijks leven als ik met een project bezig ben dat uit de klauwen dreigt te lopen omdat iedereen maar links en rechts wensen voor extra features aan het indienen is.

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Tc99m schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Ja, ik vind het wel echt een heerlijke anekdote, al denk ik wel dat het een beetje is overdreven - ik kan me bijna niet voorstellen dat die twee onderdelen op zichzelf al zo duur waren en dat niemand dat in de gaten had, maar ik gebruik hem ook wel eens in het dagelijks leven als ik met een project bezig ben dat uit de klauwen dreigt te lopen omdat iedereen maar links en rechts wensen voor extra features aan het indienen is.
En toch was de verborgen kost van onderdelen een groot probleem voor Lego in de jaren 90.
Sorry ik kan niet meteen een fatsoenlijke bron presenteren, maar deze samenvatting door ChatGPT lijkt me wel correct op basis van wat ik mij zelf nog kan herinneren.
LEGO's Crisis in the Early 2000s

1. Lack of Understanding of Part Costs
LEGO had created an incredibly complex and sprawling inventory of unique parts — far more than they actually needed. At its peak, LEGO was producing over 12,000 different parts, many of which were only used in a single set. However, they did not have a system in place to track the true cost of designing, producing, and storing each individual part. This meant they couldn’t accurately assess how much it cost to make a particular set.

2. Overproduction of Unique Pieces
Creating new molds for injection molding is very expensive (sometimes tens of thousands of dollars per mold). But LEGO kept creating new pieces instead of reusing or modifying existing ones, which significantly increased overhead. Because they didn't associate costs directly with individual parts, this didn't show up clearly in their financial planning.

3. Sets Priced Too Low for Complexity
Because they didn't know how much individual parts cost, sets were sometimes sold at prices that didn’t reflect their true manufacturing costs — especially those with many unique or complex pieces. This led to poor profit margins or even losses on some products.
Ik geloof dat sets met oa. die fiber optic onderdelen en de beroemde monorails zeker onder dat laatste punt vielen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 15-05-2025 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
Kapoen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:58:
[...]

En toch was de verborgen kost van onderdelen een groot probleem voor Lego in de jaren 90.
Ik neem ook zonder meer aan dat het niet goed in beeld hebben van de totale productiekosten daadwerkelijk aan de hand was bij LEGO (naast de bekende problemen dat de productcatalogus veel te breed was, dat ze geen focus hadden, etc. etc.), maar specifiek die anekdote over dat die twee onderdelen alleen al duurder waren dan de verkoopprijs van de set vind ik wel héél sterk (en ook typisch zo'n verhaal dat een eigen leven gaat leiden). Maar ik geloof wel direct dat die fiber optic sets in hun geheel duurder waren om te produceren dan waarvoor ze verkocht werden - dat ontken ik ook niet toch? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Tc99m op 15-05-2025 15:12 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Dan heb ik het allicht verkeerd begrepen, mea culpa.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Pazo

Mroaw?

Oeh ik heb er wel een paar uit dat jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2v-pwN6UnuLuw1qA0b52fqwDrQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wZO6awjaTYwvlDYas2ReA57e.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UActoh8_QOf7ZtdwP_ef2WlQwYg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4qqCLJbI4Gym8IBpxhGZaiQB.jpg?f=user_large

En die Model Team truck heeft mij broer nog liggen.

Ik heb wel de voorloper, die in 1994 uit kwam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-M7UtI63b1YHAbfkXxcnVgn0G44=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LqRBkTkSMIcGbEW6zwIoQRh5.jpg?f=user_large

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:05

Ik had deze twee:
https://brickset.com/sets/6232-1/Skeleton-Crew
https://brickset.com/sets/6815-1/Hovertron

Van die eerste wist ik zelfs nog dat ik hem kocht bij de Blokker (dubbele nostalgie!). Die heb ik ook nog. Ik vond hem heel gaaf, en ook een beetje spannend door het skelet. De tweede set is spoorloos verdwenen...

In mijn vorige huis had dat setje zelfs nog een plek in mijn stad (helemaal achterin, bij het blauwe huis) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wdR0n_7hTbfOgAoJ0bh-6uE5PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5iu9Wh8HOGfOJWT7qMYFdT6.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Gezocht NAV de opmerkingen:
The most shocking finding was about sets that included the LEGO micro-motor and fiber-optic kits - in both cases it cost LEGO more to source these parts then the whole set was being sold for - everyone of these sets was a massive loss leader and no one actually knew.
https://www.reddit.com/r/...hise_infographic/cf8vdl3/

(whoops. Edit in origineel gemist!)

[ Voor 6% gewijzigd door Karp op 15-05-2025 15:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online

Een selectie/voorzetje van mijn kant:
- Fort legoredo: Indrukwekkend formaat met 10 minifigs maar ook super speelbaar, goed te combineren, en prima andere dingen van te maken. Cowboys was sowieso wel tof imho. Ook met Sheriff's Lock-Up
- Pneumatic Log Loader - Want wat was pneumatisch toch tof heh? Ik vond dat heel indrukwekkend. Net als de genoemde shuttle met fiber optic.
- Giant Truck - Volgens mij had Model Team geen slechte sets? Superindrukwekkend.
- Dark Forest Fortress - Bijna een klassieke castle-set? Lekker veel speelelementen. Vergelijkbaar met Legoredo wel.
Ja ik heb nog deze fiber optic set https://brickset.com/sets/8456-1/Fiber-Optic-Multi-Set die waren wel echt serieus gaaf. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 20:58
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:41:
[...]

_O-

Life choices! >:)

spoiler:
"Nee schat, ik heb geen zin vandaagdeze weekdeze maand"
LEGO als voorbehoedsmiddel; moet kunnen!

Die uitdaging heb ik dan weer niet en daar ben ik in dit geval wel blij mee. 8)
Tsja eerder terugtrekken voortaan ;-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:44

rammes

koekebakker 1e klas

Willen jullie stoppen met vintage LEGO posten? Ik word daar zoooo hebberig van!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:48
Weet iemand me te vertellen vanaf welke grootte set je een qr code kunt vinden voor de insiders punten?

Met de steekwoorden: lego, set, insiders, punten is als schieten met hagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Aardappel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:49:
Weet iemand me te vertellen vanaf welke grootte set je een qr code kunt vinden voor de insiders punten?

Met de steekwoorden: lego, set, insiders, punten is als schieten met hagel.
Ik meende alles behalve lego exclusives maar nu je dit aanhaalt twijfel ik :P
Brickheadz hebben ze bijv. niet en de andere exclusives ook niet. Ik heb zelf geen city o.i.d. om te verifiëren of het daar wel op zit.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mawashigeri
rammes schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:20:
Nou vooruit dan, ik zal niet de 6979 Interstellar Starfighter laten zien
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/6979-1_used_000.JPG

1997, met fiber-optics en een heleboel neon groen. Oh ja, en stickers die op warmte reageren.
Over grote en specialistische onderdelen en grote prints gesproken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Brickheadz hebben ze bijv. niet en de andere exclusives ook niet. Ik heb zelf geen city o.i.d. om te verifiëren of het daar wel op zit.
Ik weet vooral dat GWPs en promos ze niet hebben. Polybags ook niet. Verder niet bewust van missende codes?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIN4F6bLtYFlKtFiUJ-WPjE9yOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7J0oZT6D9XtvQnLYekgP8Hfr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Nog eentje dan, omdat ie gewoon nog steeds er toe doet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJyY1i2RZ9LMOwYpSju2-mbxf7c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/nkqZSueWreX3jEavcrnTWHVh.gif?f=user_large

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:48
RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Vrouw had de 40725 kersenbloesems maar zie geen code?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24

SomerenV

It's something!

Deze heb ik half gebouwd/afgebroken op zolder staan. Op zichzelf vind ik het een tof thema, maar omdat ik het totaal niet bij de rest van m'n Space-verzameling vindt passen (Classic Space, Blacktron II, M-Tron, Space Police II en Ice Planet) staat het niet uitgestald. Niet dat ik er heel veel van heb overigens. Een drie of viertal kleine setjes en de Alien Avenger uit jouw post.

Wel eens met @rammes. Door het vintage spul begint het hier ook te kriebelen :D

@Pazo Die vrachtwagen met racewagentjes vond ik vroeger echt zó tof! Ik heb alleen de chrome uitlaatpijpen niet meer, en van die rode oprijbalken is er eentje ooit vernaggeld door de hond. Een tijdje terug van m'n schoonvader overigens wel dit gekregen (met een hoop random steentjes, heb nog niet uitgezocht wat er exact allemaal in zit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOb8zmKiT74FYHMy4yYENR3-F6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lzu4AsX4UFFZHzPKwqE0gnBF.png?f=fotoalbum_large

Overigens deze ook gekregen, volgens mij met de juiste inhoud, maar dit thema zegt/doet mij niet echt iets. Ik heb zo'n vermoeden dat het een nieuwere Adventurers-theme is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYAJO-dMwKU2Fc24mrmKxsxFFSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5TWqucAA6sBLSRsMUCAY5fdl.png?f=fotoalbum_large

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@SomerenV de 'oude / nostalgische' lego van de jaren '90 heeft echt wel wat. In het vorige deel van deze topic reeks heb het grootste gedeelte van mijn verzameling uit mijn jeugd uitgezocht / opgebouwd en gepost.

Voor de diegene die dat nog eens willen zien:

Nostalgie deel 1
Nostalgie deel 2
Nostalgie deel 3
Nostalgie deel 4
Nostalgie deel 5
Nostalgie deel 6
Nostalgie deel 7
Nostalgie deel 8
Nostalgie deel 9
Nostalgie deel 10

Inmiddels een aardige verzameling nieuwe Lego, omdat mijn dochters en vrouw het ook steeds leuker beginnen te vinden. Maar is toch wel heel anders (met name gedetailleerder) dan vroeger. Het heeft allebei wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

SomerenV schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Deze heb ik half gebouwd/afgebroken op zolder staan. Op zichzelf vind ik het een tof thema, maar omdat ik het totaal niet bij de rest van m'n Space-verzameling vindt passen (Classic Space, Blacktron II, M-Tron, Space Police II en Ice Planet) staat het niet uitgestald. Niet dat ik er heel veel van heb overigens. Een drie of viertal kleine setjes en de Alien Avenger uit jouw post.
Dit was verder mijn Space-verzameling. Past op zich prima bij U.F.O., maar allemaal losse thema's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wps90XNHN4F79oXadPaHgxhYJM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/1YqA582BCYPnUF7KtjF9j1LR.gif?f=fotoalbum_large

Classic Space uitgezocht en gebouwd, maar is allemaal van mijn broer. Heb nu wel de Classic Space Strata Scooter 6827.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OkYxpaN8USllppPBiwy14Ug67I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/yFUiapZvQ79hBbk1ATcRRGtI.gif?f=fotoalbum_large

Bij het uitzoeken van alle Lego in 2020 ontstond pas de interesse in Classic Space. Volgens mij vroeger die sets ook nooit compleet gezien, maar wel met de onderdelen gebouwd. Nu heb ik wel een aardige (Classic) Space collectie met al die nieuwe heruitgaves. Ook aardig wat van de Lego City Space sets. Moet nog steeds een keer de Modulair galactisch ruimteschip kopen, maar het wordt ook een beetje teveel...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@L23 Die kleine setjes heb ik ook bijna allemaal, op die Space Police 1 set na. De interesse in Classic Space is hier altijd wel een beetje geweest, maar ik ben het ook pas later echt gaan waarderen. De eenvoud en onschuld van dat thema vind ik echt bijzonder tof. Een beetje wat @Pazo heeft met de 90's, maar ik heb dat ook met de 80's. Dat is ook waarom ik de super gedetailleerde sets van nu van de ene kant wel jammer vindt. Het is tof om te zien, maar ik heb het idee dat het spul van vroeger veel meer tot de verbeelding sprak en de fantasie meer prikkelde. En door de relatief eenvoudige steentjes was het makkelijker zelf los te gaan met de steentjes. Het is ook zonde dat Space nu gewoon één factie is en niet net zoals vroeger diverse facties zoals Blacktron, M-Tron en Space Police, waarbij er wel een beetje good guy-bad guy was, maar vooral heel oppervlakkig. Tegenwoordig moet alles zo... uitgediept zijn ofzo. Althans, zo voelt het soms een beetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-MdWBxNjySYKA4LcTMKn3aJc_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgqmCo1CcAPsKdG3dZTQs2SU.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels is de setup hier een beetje veranderd, maar dat is wat ik aan Space momenteel heb staan. Van de oudere thema's heb ik veel de afgelopen paar jaar pas gekocht. Uiteindelijk wil ik al die thema's (behalve Classic, want dat thema is huge) sowieso compleet maken, maar dat kost een aardige duit :'( Op zolder heb ik dan ook nog UFO, 2 setjes Spyrius, eentje van Exploriens en één of twee van die insecten. En nog wat City Space-spul. Én nog wat ruimtevaart-spul, waaronder de classic Shuttle Transcon 2, en een launchpad met een shuttle met werkende lichten en geluiden.

Ik heb inmiddels uit nieuwsgierigheid even de inhoud van de twee dozen gecheckt. Doos van het racewagentransport:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIqgO4KiEQjQhWlOERpkHuzKy-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jvFHT27Y19tdKVh378xKLxBU.png?f=fotoalbum_large
Beetje jammer :+

Doos van die Orient Expedition:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlnAeYjidHQc1bz1Bn6qnwPwMlE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OJLBh9KTPuaLOW7zHta2oRb2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7H-ZxmjYgp_vFWBX8yME4BuwjaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lDSm3lwlpRpBp74MVI3YKYEH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGp_pQ6p18hgR8C2crY895eE-rg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DlxU9c9HctS3xCzmQ0echRRh.png?f=fotoalbum_large

Die lijkt zo op het eerste oog compleet en zo goed als nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 15-05-2025 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

SomerenV schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:13:
De interesse in Classic Space is hier altijd wel een beetje geweest, maar ik ben het ook pas later echt gaan waarderen. De eenvoud en onschuld van dat thema vind ik echt bijzonder tof. Een beetje wat @Pazo heeft met de 90's, maar ik heb dat ook met de 80's.
Ik vond het ook erg leuk en herkenbaar om al mijn sets uit de jaren 90 weer op te bouwen. Inderdaad een bepaalde eenvoud. Dat vond ik bij de sets van eind jaren 80 ook nog leuk. Wel had ik uit interesse Town House with Garden 376 gekocht op Marktplaats. Die is van 1978. Leek me interessant om te hebben vanwege dat dit het eerste huisje met minifigure was, maar ik had niks met de bouwervaring die toch wel weer anders is dan een jaren 80/90 huisje. Nostalgie is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:03
Pazo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb deze set ook en het feit dat Lego hier een batterij box met lampjes in deed is vrij normaal, maar dan ook nog een Technic schakelaar EN micro motor voor de touwfunctie (!!!), vooral met de kennis van nu over de kosten van de micro motor is echt 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Rant:
Modern contrast: de nieuwe flagship set van Technic, de Volvo Excavator 42215 met 1 L-motor voor een gearbox om de arm te bedienen met een adviesprijs van €400 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

De inmiddels 15 jaar oude 8043 is op elke mogelijke manier superieur, de 42042 is zelfs beter (want 1 van de gearbox functies bij die set was rijden, wat de 42215 niet kan) en de 42082 rode kraan allemaal voor een aanzienlijk lagere adviesprijs (zelfs met inflatie correctie).

Ik ben niet zo teleurgesteld geweest in een Technic flagship sinds de CAT Bulldozer 42131 met brick built actuators |:(

Maar... de excavator schep is nice, bestel ik wel los :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Oude Lego week! *O*

Mijn (nu niet opgebouwde) nostalgie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATdjO42VQ3zZOYxEj_f2yAjnJhg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bQLt5BQM65URrLA3ZRpbNakH.jpg?f=user_large
Met werkende garageschuifdeur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaU2pDv3osju2fK4o9V3vibG8bs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vGIIyhAJk41DiMLHMHXhSrWL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCMJ6WZtLmg2X6VWM2WoRWiJl4I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GMPSYbyZqEI9rhNQGPaaV7bP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF-62e_miZStrJWc10JhHJtBQUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqbz3SzdEegjJJ08Bp6xF6Oo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GLnV8GNDPNazvOj8uB6PG_okKg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WlPYCeDLlI2vyaskTNqZxOw9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukacRUj8VAlkZdj7r2zy5V1JqC0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FezHxbxtqp4yqzjXTAZ7h5G8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DEPwU3rarPzn9c54dOPg4jkkdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85P88s0wdzpAIBRlkzKe1R58.jpg?f=fotoalbum_large
Deze hele koepel klapt open en daar lanceer je dan de raket met astronaut uit :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzhrgL3FkBNc8TjOJEpIMSe3etY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i71Vs9ZjOSg7Qe1LXpXA72Y0.jpg?f=user_large
Met licht én geluid?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-unf3hlDxEYwBKk8yO3g71eQgEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFLa7NEDnjwOojsAweJDFhr4.jpg?f=fotoalbum_large
Zo ongeveer het hoogtepunt van pneumatische lego, over loss leaders gesproken :Y

[ Voor 4% gewijzigd door PlasticFan op 16-05-2025 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
PlasticFan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:26:
Oude Lego week! *O*

[Afbeelding]
Met werkende garageschuifdeur!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze hele koepel klapt open en daar lanceer je dan de raket met astronaut uit :D

[Afbeelding]
Met licht én geluid?!

[Afbeelding]
Zo ongeveer het hoogtepunt van pneumatische lego, over loss leaders gesproken :Y
Die 6270 ligt hier ook ergens op zolder. Zoveel piratenavonturen mee gehad :)
Alleen nooit het fort erbij gehad. Mijn "good guys" waren karig bedeeld met Sabre Island.

https://www.toysperiod.co...s/lego-6265-sabre-island/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Oude Lego week! *O*

[…]

[Afbeelding]
6953 heb ik ergens midden jaren ‘90 met mijn vader op de rommelmarkt op de kop getikt. Dat was echt een van mijn favoriete sets, vooral vanwege de onderdelen, die heb ik als kind nog jarenlang hergebruikt in allerlei ruimte-achtige bouwwerken. <3

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De upscaled spacebaby lijkt alweer uitverkocht...

/edit: Hmm, als ik een grote set in de tas stop krijg je de spacebaby er wel bij. Zou het komen doordat ik een voorbestelling in mijn tas had van een Speed Champion die pas in aug uitkomt? Maar ik dacht dat die voorbestellingen ook telden voor de GWP.
/edit2: Ja, dus. Voorbestelling SC eruit en een andere SC er in en dan krijg ik de spacebaby wel.

[ Voor 86% gewijzigd door zonoskar op 16-05-2025 11:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
zonoskar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:10:
Vind 35 uur nog best schappelijk eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 15:51
zonoskar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:10:

/edit: Hmm, als ik een grote set in de tas stop krijg je de spacebaby er wel bij. Zou het komen doordat ik een voorbestelling in mijn tas had van een Speed Champion die pas in aug uitkomt? Maar ik dacht dat die voorbestellingen ook telden voor de GWP.
/edit2: Ja, dus. Voorbestelling SC eruit en een andere SC er in en dan krijg ik de spacebaby wel.
Pre orders deden niet mee, vermoed dat het daarom niet toegevoegd werd. Back orders doen wel mee hoop ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AppieNL
De informatie om te deel te nemen aan Lego World "Fanzone" is recent bekend gemaakt. Dit is een gedeelte op Lego World waar Lego fans (verrassend) staan met eigen bouwwerken. Het is een gedeelte van Lego World dat altijd zeer gewaardeerd wordt door bezoekers. Ik had gezegd dat ik hier wat informatie zou delen mochten mensen interesse hebben om zich hiervoor aan te melden, dus bij deze:

Inschrijving voor Lego World informatie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dingen als motortjes, software en hardware (arduino) van third party mag op zich wel, zolang het bouwwerk maar wel Lego is. Andere bouwsteentjes mag natuurlijk niet op een event voor Lego. Je kan het "sneaky" wel doen, maar wie ben je dan precies aan het neppen? Vooral jezelf denk ik dan.

Ik zit niet in de selectie commissie of überhaupt iets van de organisatie, maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust en ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden (of mail de stuurgroep uit de informatie hierboven). In principe worden er 80 mensen geselecteerd om deel te nemen aan de Fanzone (pin me niet vast op dit exacte aantal, 10 meer of minder is ook mogelijk, de stuurgroep weet het exacte aantal).

[ Voor 200% gewijzigd door AppieNL op 16-05-2025 16:41 . Reden: wat kleine tweaks ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
Yonix schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:50:
Hier afgelopen woensdag deze in huis gehaald:
[Afbeelding]

Dit is de 76239 uit 2021 en dus niet de re-release van dit jaar - de 76303.

Deze Tumbler is iets groter en wordt op het internet verkozen boven de re-release.

Inmiddels wordt er alweer druk gebouwd natuurlijk. :*)
[Afbeelding]
Inmiddels staat de Tumbler alweer een tijdje ‘on display’:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19wrIzLOTJdejz48ti1NTqGjBxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAzByJc5xINFlOI8auD1bwsr.jpg?f=fotoalbum_large

En heeft papa weer wat nieuws besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JP57A2IdCBFRLA2uoRGn4S5b4p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZH1quyJ5P1oXp0FhCDaa5cwH.jpg?f=fotoalbum_large

:p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

@Yonix Ben benieuwd wanneer er tegen papa wordt gezegd dat we genoeg Lego in huis hebben :P Toch een hele andere generatie waar Lego en games in overvloed zijn. Denk dat die generatie er straks heel anders op terug kijken dan wij. Ik ben zelf in ieder geval niet zo opgegroeid ten opzichte van wat ik nu voor mezelf qua Lego koop. Verder geen kritiek hoor, maar ben benieuwd of die generatie straks ook in een nog hogere mate Lego aanschaft voor kun kinderen. Nostalgie voor bepaalde sets lijkt me ook een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:39:
De informatie om te deel te nemen aan Lego World "Fanzone" is recent bekend gemaakt. Dit is een gedeelte op Lego World waar Lego fans (verrassend) staan met eigen bouwwerken. Het is een gedeelte van Lego World dat altijd zeer gewaardeerd wordt door bezoekers. Ik had gezegd dat ik hier wat informatie zou delen mochten mensen interesse hebben om zich hiervoor aan te melden, dus bij deze:

Inschrijving voor Lego World informatie

***members only***

Dingen als motortjes, software en hardware (arduino) van third party mag op zich wel, zolang het bouwwerk maar wel Lego is. Andere bouwsteentjes mag natuurlijk niet op een event voor Lego. Je kan het "sneaky" wel doen, maar wie ben je dan precies aan het neppen? Vooral jezelf denk ik dan.

Ik zit niet in de selectie commissie of überhaupt iets van de organisatie, maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust en ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden (of mail de stuurgroep uit de informatie hierboven). In principe worden er 80 mensen geselecteerd om deel te nemen aan de Fanzone (pin me niet vast op dit exacte aantal, 10 meer of minder is ook mogelijk, de stuurgroep weet het exacte aantal).
Dank je! Overweeg je zelf deel te nemen? En zo ja waarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
@PlasticFan
Waarschijnlijk wel.
Dusver is het idee om samen met iemand anders allerlei soorten gravertjes (wheel loader, excavator etc.) te bouwen (en trucks met opleggers waar ze op kunnen ook waarschijnlijk). Wordt dan op podium delen waarschijnlijk, wat beter zichtbaar voor de kinderen. Schaal 1:17 oid (staat niet per se vast). Allemaal remote control. Daarmee dan regelmatig over de dag wat demo's doen. Hadden we 2 jaar geleden ook zoiets met "Load Zone" (geen opname van Lego World). Of de hele dag door daarmee klooien als ik geen tafel erbij doe (was wel wat druk 2 jaar terug met ook een tafel). Wel wat ideeën voor een tafel, maar of dat kan en lukt is een tweede.

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 16-05-2025 19:11 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Eindelijk gereed: het compressor station, met 16 pompen!

Een paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBnRm2wwm9juvjoxrK4JRDIBP-c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9FeLVV9e9wSXQP3ZXiXPPvw.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQhTBxVeKBrVpAJNqDOgslJNRgY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXhM3JBUCMLJIJAWUCKMpjaB.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSn2NSqWwIOE2cmVmL8yzAK_CSs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2S1RFEfnc0BgQaidAmAiy797.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_URvMu2CkXxiR9-E1jP7KigQr4w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0851ONSwcJIExy9cQMhnCTp.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgFdyWP4jNYI5EbUXDelS5aibFw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APak6YGXpaqCBEjNtebD24KW.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KizWPW0tu9VpYUjHaDNzswsZ1xE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypfCq5YRSZGQoquRTjfIIb4v.jpg?f=fotoalbum_medium

En uiteraard een video, enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

3 bar. Daar kun je een fietsband mee op spanning zetten :D

Van die flessen zou ik trouwens een mooie silo maken. Of ze vermommen als zeppelin ofzo :)

[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 16-05-2025 20:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:20:
3 bar. Daar kun je een fietsband mee op spanning zetten :D

Van die flessen zou ik trouwens een mooie silo maken. Of ze vermommen als zeppelin ofzo :)
Ja, ik heb erover gedacht om de flessen ook in een "gebouw" te stoppen, maar daarvan werden de kosten wel erg hoog vanwege de grootte. Ik verstop ze wel onder de tafel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:45:
[...]

Ja, ik heb erover gedacht om de flessen ook in een "gebouw" te stoppen, maar daarvan werden de kosten wel erg hoog vanwege de grootte. Ik verstop ze wel onder de tafel :D
https://oldinstructions.c...0-1-Technic-Idea-Book.pdf
P50/51 voor inspiratie ;)

Edit: of je pakt een halve liter fles en zet er een trein onderstel onder, kan ie op het spoor blijven staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 16-05-2025 21:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:51:
Inmiddels wel aan het bouwen, heerlijk wat mij betreft! En weer door...
Binnenkort toch eens zoeken naar leuke mocs voor de wereldkaart denk :+
Lego World Map

"Lijkt wel diamond painting", zei mn schoonmoeder vandeweek... "En... bedankt!"

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 16-05-2025 21:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:16:
[...]

https://oldinstructions.c...0-1-Technic-Idea-Book.pdf
P50/51 voor inspiratie ;)

Edit: of je pakt een halve liter fles en zet er een trein onderstel onder, kan ie op het spoor blijven staan :)
Och jongens, dat is wel 30 jaar geleden dat ik door dat boek heb gebladerd! Ik had hem vroeger, helemaal vergeten! :D Leuke zepplin idd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:50

Amphiebietje

In de blubber

almightyarjen schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:45:
[...]

Watertoren.

Wat betreft het geluid, luchtlekken tussen de steentjes + geen enkele vorm van echte demping door absorberend materiaal helpt natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Amphiebietje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:34:
[...]

Watertoren.

Wat betreft het geluid, luchtlekken tussen de steentjes + geen enkele vorm van echte demping door absorberend materiaal helpt natuurlijk niet. ;)
Die luchtlekken zaten er omdat ik tijdens het opnemen vaak het dak eraf moest halen. En geen absorberende delen nee, het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 22:57
Nou mijn eerste sets zijn ook gebouwd. De Onyx Cinder was als eerste klaar. Maar afgelopen weekend ook de Tie Bomber gekocht, en de Snowtrooper battleset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_c0VFqvEMPpYiPahkhd8RDJSwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh4Cqmw3ienAlacRjCFXgN8M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJMZPhrCcF6pl8MI0sjXQUkVDjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nDX3pFMI445Lsojqs1MOedT.jpg?f=fotoalbum_large

En omdat ik met enkel een plank en de bovenkant van een kast wel erg weinig ruimte had een hele zut aan witte platen en blokken gekocht deze week via Bricklink. Zie daar, een brug tussen de plank en de bovenkant van de kast :p hier leven de snowtroopers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OODFbjc198Q0Jo9d2Jbbr-3ss7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mULNECv5Btz1SC43Qc4YSi8.jpg?f=fotoalbum_large

En misschien is er ook wel een Millennium Falcon onderweg die ik vanavond heb besteld :X

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 21:54
Thanks nog voor de tip, leuke build en mooi eindresultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWu2YmTA1J5p1EiVP6_cn4rENno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mgBBkKmjhrS1zjvE5YTnayI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
[Afbeelding]
Sorry, maar voor mij was dat deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuTFc2TSTtTc9vhtIKjGSg6T8oI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EzdKNT1GEwa3NbBwwPCXaehz.png?f=fotoalbum_large
;)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Karp
"Leak": Ideas 21358 The Prize Machine

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgp6i6Prw4_7ST4W06SwXpxjUEU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RVUbBE1vIzPfKyHK5XBhAWfk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Z8wTOwoEVosYBQGbejSWZ9r38o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vyFxHNz72LZQnB2CBhHUpPsx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Karp schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat wordt een dure CMF serie... of zouden de minifig onderdelen bestelbaar worden bij Lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Heeft iemand de instructies van deze? Kan hem niet meer vinden op rebrickable.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUUTmSm1hJt0Le-eIcQ66UkznnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kkYU4ketzk0XnqwoVcHsQDf7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Karp schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:52:

[Afbeelding]
Die heeft Lego gewoon op hun website staan ;)

https://www.lego.com/nl-nl/product/seinfeld-21328

Oh, die MOC op rebrickable: Voila! https://rebrickable.com/m...ovated-residence/#details

Voila, voor 4 euro kan je die kopen ;)

Edit: is hem ook net niet |:( Naja lijkt er op :P

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 17-05-2025 09:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh gouden en dark turquoise classic space minifigs, sommigen hier gaan helemaal lijp worden :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
Karp schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:52:

[Afbeelding]
De designer was Mictur, stuur hem een mailtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
RaZ schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Die heeft Lego gewoon op hun website staan ;)

https://www.lego.com/nl-nl/product/seinfeld-21328

Oh, die MOC op rebrickable: Voila! https://rebrickable.com/m...ovated-residence/#details

Voila, voor 4 euro kan je die kopen ;)

Edit: is hem ook net niet |:( Naja lijkt er op :P
Dit was de link van het origineel: https://rebrickable.com/m...1328-alternative/?q=21328

Maar die werkt dus niet meer...
Bedenker: https://rebrickable.com/users/Mictur/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie die set via waybackmachine:
https://web.archive.org/w...1328-alternative/#details

Kostte toen ook geld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:09:
[...]

Oh gouden en dark turquoise classic space minifigs, sommigen hier gaan helemaal lijp worden :D
Ik heb al weer enige tijd geleden besloten elke vorm van verzamelwoede af te zweren als het om Lego gaat. Anders is het hek totaal van de dam. Wel slim van Lego dit :Y

En toffe update van de container terminal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
en
mawashigeri schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Dat wordt een dure CMF serie... of zouden de minifig onderdelen bestelbaar worden bij Lego?
Verbeter mij indien ik het fout heb, maar ik dacht (hoop?) dat die minifigs in de ideas set zetten en dus geen CMF zijn? Zelfs als de set met de helft komt van die groepsfoto is het nog altijd een indrukwekkende selectie vind ik :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Kapoen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:20:
Verbeter mij indien ik het fout heb, maar ik dacht (hoop?) dat die minifigs in de ideas set zetten en dus geen CMF zijn? Zelfs als de set met de helft komt van die groepsfoto is het nog altijd een indrukwekkende selectie vind ik :9
Was ook schertsend bedoeld, maar volgens de geruchten gaat 'ie 170 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Vraag voor de ervaren bricklink gebruikers: Ik heb een aantal set die ik wil verkopen. Gaat voor een deel om nieuwe sets (o.a. Seinfeld, designer programme mushroom house, charles dickens GWP en mogelijk de pirates of barracuda bay) en voor een deel om gebruikte Lego. Ik heb nog geen bricklink account waar ik ook iets mee gekocht heb: is het zinvol hiervoor een shop op te zetten (en dus eerst iets te kopen bij iemand) of heeft dat niet zo veel zin en kan ik het beter op marktplaats verkopen? Gaat om ongeveer 10 sets, een paar grote set en de rest wat kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem_48
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:08
Afas schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:47:
Vraag voor de ervaren bricklink gebruikers: Ik heb een aantal set die ik wil verkopen. Gaat voor een deel om nieuwe sets (o.a. Seinfeld, designer programme mushroom house, charles dickens GWP en mogelijk de pirates of barracuda bay) en voor een deel om gebruikte Lego. Ik heb nog geen bricklink account waar ik ook iets mee gekocht heb: is het zinvol hiervoor een shop op te zetten (en dus eerst iets te kopen bij iemand) of heeft dat niet zo veel zin en kan ik het beter op marktplaats verkopen? Gaat om ongeveer 10 sets, een paar grote set en de rest wat kleiner.
Ik zou het op marktplaats (en evt hier ook in V&A) zetten. Is m.i. het makkelijst

Bricklink zie ik meer als je dat echt een kleine winkel hebt en er in handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mawashigeri schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:25:
[...]

Was ook schertsend bedoeld, maar volgens de geruchten gaat 'ie 170 euro kosten.
Haha, ik moet echt aan mijn taalbegrip werken lijkt het wel O-)

Alle gekheid op een stokje, ik meen mij te herinneren toen ik uit mijn dark ages kwam (2013-2014) en ik begon te kijken naar de reviews van Jangbricks dat hij het aantal minifigs in een set gebruikte als maatstaf om de prijs/waarde verhouding te bepalen.

Ik vermoed dat 16 minifigs in een set van €170 wel snor zit qua verhouding dan :P

*edit* hier maakt hij letterlijk dat argument ($3/minfig): Lego Movie 2019 Benny's Space Squad reviewed <-- volgens deze logica moeten er dan... 57 minifigs in deze set zitten? >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 17-05-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
Ach jeetje toch... die gouden en groene figs... nou moet ik ze ook verzamelen. Ik heb elke kleur dus moet deze ook...

waarom nou in een grote lego set... hopelijk komen ze apart verkrijgbaar... zit er niet op te wachten om dat ding te moeten kopen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tc99m
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121562_Tower%201.jpg

LEGO: Welk subthema willen jullie voor de volgende City set gebruiken?
LEGO designers: Ja.

LEGO City: the City Tower

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

key

almightyarjen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:09:
[...]

Zal ik dan maar......
De set zelf heb ik niks mee. Maar die nieuwe classic space figs en die beer van fabuland zijn een must. Hoop op PAB maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Tc99m schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:41:
[Afbeelding]

Ik vind hem best tof, maar 200e en maar 7 minifigs... Voor dat geldt kun je veel anders leuks kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Tc99m schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:41:
[Afbeelding]

Wat een gedrocht :|

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:13
Qua "hoe goed staat het in de stad van een AFOL" is het een gedrocht ja, enorm.

Maar het kleine kind in me komt weer naar boven als ik er verder naar kijk, ik zie zelden sets met zoveel speelmogelijkheden.... brandweer + auto, politie + auto, skatepark met schans, werkende hijskraan met stortkoker, een tram met plate waarop je 'm zo vanaf de weg weer op de rails kan duwen (stiekem m'n favoriete deel, bestond die plate al langer eigenlijk?) en letterlijk een ruimteschip met lanceerplatform als kers op de taart.

Complete waanzin, maar als logica nog niet echt het ding is van je kind dan zijn dit 6 kleine sets in 1; een complete stad met meer speelopties dan de volwassen setjes van papa of mama.

Misschien maar snel een partner vinden en kids regelen, dan heb ik toch nog een smoes om het te kopen :P

[ Voor 4% gewijzigd door davidov op 17-05-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

key schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Zal ik dan maar......
De set zelf heb ik niks mee. Maar die nieuwe classic space figs en die beer van fabuland zijn een must. Hoop op PAB maar ben er bang voor.
Deze set zat er al een tijdje aan te komen. Ik moet zeggen dat ik de set nu interessanter vind dan verwacht. Ik dacht dat er maar 1 Classic Space minifigure bij zou zitten, nu is het 2 nieuwe kleuren en van elke 2 stuks. Die twee minifiguren van Fabuland vind ik ook tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Lijkt opzettelijk te zijn, haha. Ik moest er wel om lachen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

davidov schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:48:
Qua "hoe goed staat het in de stad van een AFOL" is het een gedrocht ja, enorm.

Maar het kleine kind in me komt weer naar boven als ik er verder naar kijk, ik zie zelden sets met zoveel speelmogelijkheden.... brandweer + auto, politie + auto, skatepark met schans, werkende hijskraan met stortkoker, een tram met plate waarop je 'm zo vanaf de weg weer op de rails kan duwen (stiekem m'n favoriete deel, bestond die plate al langer eigenlijk?) en letterlijk een ruimteschip met lanceerplatform als kers op de taart.

Complete waanzin, maar als logica nog niet echt het ding is van je kind dan zijn dit 6 kleine sets in 1; een complete stad met meer speelopties dan de volwassen setjes van papa of mama.

Misschien maar snel een partner vinden en kids regelen, dan heb ik toch nog een smoes om het te kopen :P
Niet er op die manier naar gekeken, je hebt zeker een punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:09
Ik ben een sherlock holmes fan en heb de lego bookcase set voor besteld
Nu kreeg ik van iemand de volgende link :

https://www.1001hobbies.n...t-221b-6973817321825.html

Heeft iemand ervaring met dit merk en firma

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Hansw1
Die vraag kan je beter bij de buren vragen: Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Hier alleen "echte" Lego® :P

[ Voor 56% gewijzigd door RaZ op 17-05-2025 19:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Nog een paar leuke oude sets. Zelf uren speelplezier mee gehad en nu al zin om er met m'n eigen kids mee te gaan spelen :P Het erge (of juist mooie) is dat dit nog niet alles is :+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkHLvQ7CyCVtc0RK0vIUCmOVygs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8rYuQyhgBSbxkN4jYovaE4u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djcpQufeZjeA4EqzJM5SXgTWXCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzqiOT1L3zDiq9JXkClTEG7C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDeZy04IDv9-35u5PRz_bpTLTpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfiJbtZ2LgI3eYM2PIVtdWp8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L44vjsyFuaLRoqTZHwC5sCyZF6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4J7BG7IqUQbRnJcP8vSmudBe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWkF04mEIxZlXa1jdzBj1gGcFus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETZDEBSgKWTcfx6n7bVyhtPd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phFYPR8k3CZx2QRwRcXKE4SRGuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7rnqeJhgwgQsjrISMRf2BdE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73J7QMXSAH8mHjJrXBakRdmRu0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TLb4CnVy4kARhR0Q9gAzIcH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Pazo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]
En dan niet de fout maken dat je de batterij erin laat zitten als je hem opruimt.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:58:
[...]

Deze set zat er al een tijdje aan te komen. Ik moet zeggen dat ik de set nu interessanter vind dan verwacht. Ik dacht dat er maar 1 Classic Space minifigure bij zou zitten, nu is het 2 nieuwe kleuren en van elke 2 stuks. Die twee minifiguren van Fabuland vind ik ook tof.
En dan zijn er ook nog 2 nieuwe ridderordes met elk 2 minifigs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

rafvhoof schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:31:
Nog een paar leuke oude sets. Zelf uren speelplezier mee gehad en nu al zin om er met m'n eigen kids mee te gaan spelen :P Het erge (of juist mooie) is dat dit nog niet alles is :+.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Damn, ik ben bijna al die sets hier ook liggen :+ Jij bent niet toevallig zo rond de 35 lentes jong? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:44

rammes

koekebakker 1e klas

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja deze gaat er sowieso komen, die minifigs O+

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Kapoen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:34:
[...]

En dan zijn er ook nog 2 nieuwe ridderordes met elk 2 minifigs :)
Komt inderdaad ook wel van pas bij mijn Leeuwenridders kasteel :) Al had ik zelf niet gestemd op de nieuwe ridderordes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap