Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 165 166 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:29
davidov schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:15:
[...]

Ik ben zo blij met je reactie! Na m'n MF UCS fiasco me lang afgevraagd of een andere big-ass set me wél zou kunnen bevallen, en hoopte al dat de Death Star veel beter zou zijn. Nu weet ik het zeker! Deze gaat op het het verlanglijstje en mag meteen een paar plekken omhoog :D

Ben wel benieuwd welk lichtsetje je hebt gebruikt, een beetje kleur en sfeer erin doet wonderen zie ik. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer op sites als Ali, en uit angst iets te bestellen wat dan tegenvalt uiteindelijk nooit gedaan. Mocht je de link oid nog hebben dan zou ik die maar al te graag willen weten ;)
Ik heb losse lichtjes via Ali besteld met een remote 4 channel die verschillende instellingen aan kan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik denk omdat de eerste Mclaren F1 een soort pre-2022 regulations mix-match was van de uiteindelijke auto, krijgen we er op 1 maart (dacht ik iig) nog 1, maar dan gebaseerd op de MCL39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVyiwdYo-8F-vfYn3LC6hVCqEf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWNXrQ6DD6f75yysocd9kfLR.jpg?f=fotoalbum_large

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:09

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:56

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

gielie schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:43:

Ik heb wat extra figuren erin gezet, wie weet wie ze zijn?
Wat me zo gauw opviel; Dengar, Bossk, 4-LOM, IG-88, Shadow (christmas?) Guard, 2 extra Royal Guards.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:22
Pazo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:54:
Druk bezig met het Harry Potter bankgebouw.
Wat een gave draak!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier wordt er, op dit moment, ook druk gebouwd aan een Harry Potter-set (76419):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88T089Z8kABH8FZsHB0xfj5ry6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIBkZ9jgV3cTigfVxpTgsk9G.jpg?f=fotoalbum_large

Die heeft de kleine man voor zijn verjaardag gekregen, net als 76430:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ4MyEFbsH7cAiAQWNPHT_15L6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK6rk60gBWQeu5dR3AfqfPbt.jpg?f=fotoalbum_large

• gielie
Xqlus1ve schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:32:
[...]

Wat me zo gauw opviel; Dengar, Bossk, 4-LOM, IG-88, Shadow (christmas?) Guard, 2 extra Royal Guards.
De Christmas guard (in d3 hoek) moet Carnor Jax voorstellen. Past niet helemaal in de timeline.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:03

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge
Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
De nieuwe MOC challenge staat online!

Tweakers Lego MOC Challenge 39 - Februari & maart 2026

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wkm3zuoRYCZsLkl2JOwtlO2z.png

Allemaal meedoen! *O*

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:42
Mijn Death Star is af, ik ben op 22 december 2025 ermee begonnen en heb om de zoveel dagen enkele zakjes gebouwd. Dit was voor mij de leukste build ever. Mijn enthousiasme voor Lego was wat minder geworden maar na de Death Star heb ik het weer helemaal te pakken. Ik kan hem iedereen aanraden. Plaatjes zeggen meer dan worden dus bij deze.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Oja en een filmpje
[Video]
Hele toffe set! Ga ik ook zeker nog bouwen.

Moet zeggen dat het hangaar gedeelte met de TIE Fighter heel erg vol overkomt, zonder de TIE Fighter komt het grootse hangaar gevoel beter over..

• Arjan90
  • Laatst online: 04-02 15:01
Iemand de gouden tip voor mij? Ik heb de Sian eindelijk af, maar... En je hoeft maar 1x te raden, één van de differentiëlen zit verkeerd |:(

Mijn fout, ergens niet opgelet. Maar goed, de auto zit dus helemaal in elkaar. Iemand die dit varkentje eerder heeft gewassen en de gouden tip heeft om het te repareren zonder de hele auto grotendeels uit elkaar te halen? :'( Dit is ergens bij de opbouw van de assen al misgegaan.

Aan de achterkant kan dat k*t ding aanraken, maar natuurlijk niet zomaar omdraaien... Wie helpt me? :henk

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:05

rammes

koekebakker 1e klas

Arjan90 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:51:
Iemand de gouden tip voor mij? Ik heb de Sian eindelijk af, maar... En je hoeft maar 1x te raden, één van de differentiëlen zit verkeerd |:(

Mijn fout, ergens niet opgelet. Maar goed, de auto zit dus helemaal in elkaar. Iemand die dit varkentje eerder heeft gewassen en de gouden tip heeft om het te repareren zonder de hele auto grotendeels uit elkaar te halen? :'( Dit is ergens bij de opbouw van de assen al misgegaan.

Aan de achterkant kan dat k*t ding aanraken, maar natuurlijk niet zomaar omdraaien... Wie helpt me? :henk
In de kast zetten, lekker naar kijken en nooit meer aanpassen.

Ik zou het doen!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:32

Ik had bij die set een vergelijkbare fout (onderdeel omgekeerd in de verbinding tussen de voor en achter assen), voorwielen gingen vooruit en achterwielen achteruit, maar ik was er gelukkig al vrij snel achter toen ik eigenlijk alleen nog maar de twee delen binnenwerk aan elkaar had verbonden, maar ook dan is het al een flink karwei om weer genoeg los te krijgen om dat ene onderdeel om te draaien. Aan het einde gaat dat helemaal drama worden, omdat je de twee blokken steeds verder vast zet aan elkaar langs de bodem.

Ik vrees dat als je het echt wilt repareren, de hele auto grotendeels uit elkaar moet om er goed bij te komen. Je zou nog kunnen proberen alleen de buitenlaag aan de achterkant eraf te halen en kijken hoever je dan komt, maar volgens mij zitten de delen waar jouw fout zit zo diep en vastgebouwd dat dat niet zal helpen.

• Arjan90
Ik was er al bang voor. Volgens ChatGPT is het in een kwartiertje klaar, even een paar onderdelen loshalen en je kan het omdraaien. Opportunist :+

Ik heb mijn vrouw al voorgesteld dat ik hem uit elkaar haal en dat zij hem weer in elkaar mag zetten _/-\o_ Maar ik baal er juist van omdat je nu het hele versnellingensysteem niet in werking kan zien. Verdorie.

Gelukkig kan dit bij de Endurance die staat te wachten niet foutgaan :*)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• gielie
schumi1986 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:32:
[...]

Hele toffe set! Ga ik ook zeker nog bouwen.

Moet zeggen dat het hangaar gedeelte met de TIE Fighter heel erg vol overkomt, zonder de TIE Fighter komt het grootse hangaar gevoel beter over..
Van die hangar klopt, ik heb de tie fighter nog nieuw in doos zitten, dit is een versie via pab. Ik denk dat ik voor de shuttle ook iets anders ga bedenken.
(Ik heb zelfs de midi mf liggen om in de hangar te doen, wacht ik nog even mee.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Vrouwlief is ook lekker bezig geweest... In 2 dagen tijd. Bijna klaar, nog een dakje maar die wil een van onze dochters morgen bouwen.
Wat een enorm gevaarte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4Edvl8L6gnjUYsAwRG-FBL8-Bo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OiFpoD7cq4PNnxnPwvlPMRG5.jpg?f=user_large

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:25
Van het weekend 71821 gekocht, voor maar €65! Is echt een toffe Mech/Build!
Maar tot mijn verbazing is die minifigure op Bricklink nog aardig wat waard!
En dat terwijl, als je de onderdelen lost koopt dan heb je hem voor ~€8.
Zie ik iets over het hoofd?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 14:40
Mijn Death Star is af, ik ben op 22 december 2025 ermee begonnen en heb om de zoveel dagen enkele zakjes gebouwd. Dit was voor mij de leukste build ever. Mijn enthousiasme voor Lego was wat minder geworden maar na de Death Star heb ik het weer helemaal te pakken. Ik kan hem iedereen aanraden. Plaatjes zeggen meer dan worden dus bij deze.
[Afbeelding]
Oja en een filmpje
[Video]
Ben die van mij weer uit elkaar aan halen.. Kwam er natuurlijk pas nadat de Death Star klaar was achter dat ik 1 van de liftdeuren niet lekker had geplaatst & deze maar tot halverwege ging daarvoor |:( En ga ik mij dan kapot aan irriteren, dat moet & zal gecorrigeerd worden! :X

Voordeel is dat de LED kit hier ook binnen is, ga hem gewoon nog een keertje bouwen & dan ook meteen rustig die LED kit inbouwen.
Sommige ruimtes ga ik anders moeilijk bijkomen met die grote klauwen van mij :')
Ben benieuwd, eerste keer dat ik er eentje in ga bouwen! d:)b

En omdat ik nog een leuke bonus had gekregen mijzelf tijdens het dubbele insiders punten programma afgelopen weekend mijzelf ook maar op Rivendel getrakteerd O-)

• AppieNL

Kijk even bjj welke as je de hubs van de wielen het makkelijkst er af kan halen. Ik gok de vooras. Als de hubs los zijn, is het in principe alleen de aandrijfassen richting het differentieel los maken en dan heb je een differentieel dat je kan omdraaien, mits je daarvoor verder niks los hoeft te maken wat onder of boven (als je hem van bovenaf gaat omdraaien) het differentieel. Neem het omdraaien van boven of onder makkelijker ook mee in je keuze voor of je de voor- of achteras onder handen neemt. In theorie is het inderdaad een klusje van een kwartier.

Edit: ik zit een beetje de instructies door te lezen en ik zie dat ze nog wat as-stops hebben zitten in de vorm van 2L axle connectors met daarvoor nog een connector voordat het naar de hubs gaat. Dat maakt dit aanzienlijk irritanter om de aandrijfassen van het differentieel richting de hubs los te maken. Ik zie wel dat de aandrijfassen makkelijker uit elkaar te halen is bij de vooras dan de achteras, maar ja het voorste differentieel zit heel erg ingebouwd. Bij de achteras denk ik dat je wegkomt om het differentieel om te draaien door alleen de 2x LBG 3x11 curved panels ("benzinetank"?) te verwijderen en dan met een pincet gaat klooien. Oude stijl diffjes in de Sian, dus die 12T tandwieltjes in het differentieel kunnen er ook nog uitvallen (joy :')).
Succes! :(:)

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 01-02-2026 22:57 ]

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:24
iketot schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:42:
[...]Haha, ja moet hem eerst vullen! Zal binnenkort fotootje plaatsen als hij wat voller is :) :)
@himlims_

Heb hem vandaag maar afgemaakt, het is een warboel van van alles en nog wat.
Ook hebben de kids veel beentjes/torso's/hoofden met elkaar gewisseld, Was erg lastig voor mij om dat zo te laten, maar "let it go", zij vinden dat zo leuk, dus laat maar lekker gaan :P

Is wel echt leuk zo als het helemaal vol is, we hebben nog best wat losse lichaamsdelen die ze (we) moeten omtoveren naar hele poppetjes weer. Als dat gedaan is, haal ik nog zo een kastje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FM7O05ehlsW1w85XZ3kod1cIzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdSVKeGuElZBJBR0R1AXpBow.jpg?f=fotoalbum_large

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 17:57
Remy!!!! schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:54:
Van het weekend 71821 gekocht, voor maar €65! Is echt een toffe Mech/Build!
Maar tot mijn verbazing is die minifigure op Bricklink nog aardig wat waard!
En dat terwijl, als je de onderdelen lost koopt dan heb je hem voor ~€8.
Zie ik iets over het hoofd?
Hoe kom je aan de beentjes? Precies 1 op bricklink en de aanbieder zit in de VS.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:25
mawashigeri schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:00:
[...]

Hoe kom je aan de beentjes? Precies 1 op bricklink en de aanbieder zit in de VS.
Hmm goed punt, en de beentjes hebben niet eens een price guide? Dus nog nooit eerder verkocht (op dat gebied geen ervaring met BL)?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:05
CLB schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:27:
[...]

Ja leuk, ik twijfel nog een beetje... Lijkt me wel lekker dan de nieuwe grote Poeh.
Niet twijfelen: doen! Die set is echt ontzettend leuk om te maken en erg leuk om naar te kijken (ik krijg het niet voor elkaar om hem naar boven te doen dus hij blijft nog steeds beneden in de vitrinekast, hij is gewoon te leuk)

Mijn geld zit in stenen... :')

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:50
Pazo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:54:
Druk bezig met het Harry Potter bankgebouw.
Wat een gave draak!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig ook aan begonnen gisteren. Besteld met black Friday en pas recent ontvangen. Nog niet eerder gezien dat de instructies in een papieren zak zaten. De steentjes zelf zaten wel weer in plastic.

Bij het zien van de witte doos, dacht ik dat daar alle zakjes in zaten voor een van de builds maar nee, daar zat ook echt van alles in en door elkaar. Gemiste kans met zoveel zakjes.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Xqlus1ve schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:58:
Misschien een beetje oftopic maar goed, kasten worden hier ook besproken:

Black Friday, WickedBrick 5x25 minifigure display gekocht. Gezien er vele bestelling zijn geweest bij WB is de levertijd opgeschoven naar Januari. Vorige week heb ik dan eindelijk mijn pakket in ontvangst mogen nemen.

Zat een deuk in de hoek van het pakket maar alles was dusdanig verpakt dat het perfect is aangekomen. Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan om de display in elkaar te zetten echter kom ik tot stom verbazig dat eigenlijk niets goed past. De onder en bovenplaat van de display staan onder licht spanning en willen buigen. De minifuren platen passen niet goed in de achterwand (te breed), de front display cover met magneetjes, past niet, de middelste uitsparing past maar dan past links niet goed (of als je de paneel omdraait, recht niet goed). Ik heb van alles geprobeerd, schroeven los draaien om plaaten beter te kunnen monteren, platen omgedraaid (achter bodemplaat kan maar op 1 manier gemonteerd worden, zelfde geldt voor de achterplaat).
[Afbeelding]
Nu heb ik getracht contact op te nemen met WB echter sta je dan 2 weken in de wachtrij. Heb inmiddels een 2e email gestuurd maar vrees dat dit een lang verhaal wordt. Wat ik vind dat er moet gebeuren is of uitleggen wat er incorrect gemonteerd is en dat het dan magisch wel past, of een nieuwe display, of mijn geld retour. Ik geef ze nog 1 week de tijd alvorens ik met mijn rechtsbijstand ga bellen.

Ik ben eigenlijk best wel boos, je betaald voor een premium product, echter voelt alles aan alsof het een beetje van aliexpress afkomt, inplaats mooie inbus schroeven heb je ouderwetse sleufschroeven, de metalen blokken waar de schroeven in gaan, daarvan is de helft mooi afgerond, de andere helft heeft scherpe hoeken, tijdens montage stuit je overal op spanning tegen, er wordt gepretendeerd dat dit 100% stofvrij is maar de panelen zullen nooit naadloos 100% afsluiten, etc. :N
Even een voorzichtige update, want kreeg zojuist een email binnen zonder tekst of uitleg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWOV4JhXNKcKSe3TFEqqLez3WhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ltC2gg1BvMEVZklxvXpbNV8G.png?f=fotoalbum_large

Het heeft wat nodige emails gekost, diverse meet werk of nog meer fotos om ze te overtuigen dat het toch echt niet past, herhalende vragen waar ik nog chagrijniger van werdt :+ , maar het lijkt erop dat ik een nieuwe display opgestuurd gaat krijgen over circa 4 weken. Ik had overigens hoe dan ook mijn geld terug gekregen (ben verzekerd) of een nieuwe gekregen, deels of helemaal, de aanhouder wint namelijk in dit geval.

Voor de huidige display was ik al stieken aan het 'vijlen' geweest en ga ik de alles wel passend krijgen! Ik heb als goed is dus straks 2 displays voor de prijs van 1! :P

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Xqlus1ve schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:58:
Misschien een beetje oftopic maar goed, kasten worden hier ook besproken:

Black Friday, WickedBrick 5x25 minifigure display gekocht. Gezien er vele bestelling zijn geweest bij WB is de levertijd opgeschoven naar Januari. Vorige week heb ik dan eindelijk mijn pakket in ontvangst mogen nemen.

Zat een deuk in de hoek van het pakket maar alles was dusdanig verpakt dat het perfect is aangekomen. Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan om de display in elkaar te zetten echter kom ik tot stom verbazig dat eigenlijk niets goed past. De onder en bovenplaat van de display staan onder licht spanning en willen buigen. De minifuren platen passen niet goed in de achterwand (te breed), de front display cover met magneetjes, past niet, de middelste uitsparing past maar dan past links niet goed (of als je de paneel omdraait, recht niet goed). Ik heb van alles geprobeerd, schroeven los draaien om plaaten beter te kunnen monteren, platen omgedraaid (achter bodemplaat kan maar op 1 manier gemonteerd worden, zelfde geldt voor de achterplaat).
[Afbeelding]
Nu heb ik getracht contact op te nemen met WB echter sta je dan 2 weken in de wachtrij. Heb inmiddels een 2e email gestuurd maar vrees dat dit een lang verhaal wordt. Wat ik vind dat er moet gebeuren is of uitleggen wat er incorrect gemonteerd is en dat het dan magisch wel past, of een nieuwe display, of mijn geld retour. Ik geef ze nog 1 week de tijd alvorens ik met mijn rechtsbijstand ga bellen.

Ik ben eigenlijk best wel boos, je betaald voor een premium product, echter voelt alles aan alsof het een beetje van aliexpress afkomt, inplaats mooie inbus schroeven heb je ouderwetse sleufschroeven, de metalen blokken waar de schroeven in gaan, daarvan is de helft mooi afgerond, de andere helft heeft scherpe hoeken, tijdens montage stuit je overal op spanning tegen, er wordt gepretendeerd dat dit 100% stofvrij is maar de panelen zullen nooit naadloos 100% afsluiten, etc. :N
Even een voorzichtige update, want kreeg zojuist een email binnen zonder tekst of uitleg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWOV4JhXNKcKSe3TFEqqLez3WhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ltC2gg1BvMEVZklxvXpbNV8G.png?f=fotoalbum_large

Het heeft wat nodige emails gekost, diverse meet werk of nog meer fotos om ze te overtuigen dat het toch echt niet past, herhalende vragen waar ik nog chagrijniger van werdt :+ , maar het lijkt erop dat ik een nieuwe display opgestuurd gaat krijgen over circa 4 weken. Ik had overigens hoe dan ook mijn geld terug gekregen (ben verzekerd) of een nieuwe gekregen, deels of helemaal, de aanhouder wint namelijk in dit geval.

Voor de huidige display was ik al stieken aan het 'vijlen' geweest en ga ik de alles wel passend krijgen! Helaas is wel de front displat paneel gevallen omdat hij niet goed paste, en moet ik proberen wat lichte krassen eruit te polijsten met polywatch. Ik heb als goed is dus straks 2 displays voor de prijs van 1! :P

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ook zojuist email bevestiging gekregen dat ze een nieuwe gaan produceren, deels opbouwen ter controle en opsturen in circa 2 weken. Ik ga dus nu even lekker vijlen en polijsten aan de huidige display set :)

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:09
rammes schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:07:
[...]

In de kast zetten, lekker naar kijken en nooit meer aanpassen.
En dan niet meer kunnen slapen :X

Ik zou kijken hoe je het differentieel gebeuren los kunt halen zonder hem helemaal uit elkaar te moeten halen. En als dat niet lukt, opnieuw.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Holymoly, 200 euro voor een display? Geen wonder dat je er zo furieus achteraan gaat :)

@Arjan90 Als alternatief kun je misschien de voor- en achteras loskoppelen. Misschien kun je daar iets beter bij. Dan is het natuurlijk alsnog fout, maar je kan iig met de auto rijden.

[ Voor 52% gewijzigd door zonoskar op 02-02-2026 14:09 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om hem weer helemaal uit elkaar te halen en weer opnieuw op te bouwen, bouwen dat is toch het plezier van Lego d:)b

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zonoskar schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:06:
Holymoly, 200 euro voor een display? Geen wonder dat je er zo furieus achteraan gaat :)
Yup, voor zulke prijzen verwacht je echt wel degelijke kwaliteit. Ik had hem met BF gekocht, want de prijs die je ziet is ex belasting en verzending. Ik had er dan ook nog een BF display bij gekregen ter waarde van 20 euro. Maar alsnog was ik 200 totaal kwijt.

Los daar van heb ik ook een display besteld bij BlackedBrick, Meer minifiguren in een display van dezelfde grote van WB, inbus schroeven inplaats sleuf, vermoed dat er minder flexibiliteit is qua lange atributen of hoge figuren, dit was dan in totaal 136 euro inclusief verzending.

• Arjan90
Henri. schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:07:
[...]

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om hem weer helemaal uit elkaar te halen en weer opnieuw op te bouwen, bouwen dat is toch het plezier van Lego d:)b
Vrouwlief begon al te dreigen dat ik echt niet aan de Endurance mocht beginnen zonder dat de Sian echt af is :+

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Arjan90 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:49:
[...]

Vrouwlief begon al te dreigen dat ik echt niet aan de Endurance mocht beginnen zonder dat de Sian echt af is :+
Ik zou ze vragen of ze van puzzelen houd :+

Ik zou het doen!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

rammes schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:13:
[...]

Ik zou ze vragen of ze van puzzelen houd :+
Ik zou m'n broek terug opeisen :+

Ey!! Macarena \o/

• gielie
RaZ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:14:
[...]

Ik zou m'n broek terug opeisen :+
Nou ik zou gewoon luisteren, we kunnen allemaal mooie praatjes hebben hier maar uiteindelijk is er maar 1 de baas thuis. _/-\o_

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:51
Zie meerdere personen hun minifiguren display tonen, dan zal ik die van mij ook maar eens delen. Diep frame gekocht en daar zelf inverted slopes ingelijmd. Langzaam maar zeker wordt die gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvUVEM4jDowvFhWEIFsnJ2EsfCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNPVWj5J0pyDowybp2GY3ydr.jpg?f=fotoalbum_large

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:02

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:52:
[Afbeelding]

M'n echte tuxedo-kat moest er niks van hebben maar hij had er geen probleem mee :+

Ergens hoop ik op een complete serie met dit soort katten-LEGO :p
Schijnbaar leest LEGO mee want ze brengen een Orange Cat versie uit 🥳

https://www.lego.com/nl-nl/product/orange-cat-21376

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTCobZgKxXHE6GTm71yNwB4Z8MM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/P9aXqxpojnjpzbRG1Bc857yO.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 02-02-2026 19:53 ]

Strava

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Toch leuk om ook nog eens een Lego winkel te hebben als je naar Disneyland Parijs gaat! Zelf maar een kleine set gescoord en Disney is al duur genoeg :'( -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyKTVwxkdO6B0D9l4nRgaymw4W4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4hBC4atSrLctXsqLxwrBQKD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyykHZGHdgIV8wlX4VxLeDPgkvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZXSZKJ0RrFU3ZD8eAGhJOYp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUxb7VYD9LyODpze2jCqxozLo5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQSfYbcQS85eepizkeO1227L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggWpACRTlN8jTA5O07RJbr7gETc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ycj7X3UY5gPHJGt0gtveh1hJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEFamfovwQ_SEqNRvbaiF6YfHAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJWm7WMFgCiIY9wnOnVzKQd6.jpg?f=fotoalbum_large

• mawashigeri
gielie schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:01:
Nou ik zou gewoon luisteren, we kunnen allemaal mooie praatjes hebben hier maar uiteindelijk is er maar 1 de baas thuis. _/-\o_
't Is super simpel: ik zeg altijd tegen mijn vrouw dat ze ook zoveel Lego mag kopen als ze wil!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:17
gielie schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Spreek voor jezelf, ik ben alleenstaand. :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet niet of deze al bekend was https://bricksofwonder.com/
Vanaf nu te zien in Heuvel Galerie Eindhoven, tot 3 mei als ik het zo snel zie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Potverdorie wat een leuke dingen zie ik allemaal weer voorbij komen als ik de afgelopen maand terug lees! :*)

Hier overigens nog aan het wachten op wat bricklink en PaB bestellingen om de BAM collectie uit te breiden/completer te maken. :)
Hopelijk ook een dezer dagen tijd even langs een store te gaan voor de Ninjago BAM figuren, of wellicht wacht ik wacht even zodat ik dan meteen de Upscaled-space figuur kan meenemen. :9

Tevens willen wij (mede dank aan de kids) in de mei vakantie weer naar Denemarken /Billund.
Dus als ik een LEGO House special t.z.t kan meenemen voor iemand, is dat een mogelijkheid ;)

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:00

Moofnor

King of my castle

The Eagle schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:25:
Weet niet of deze al bekend was https://bricksofwonder.com/
Vanaf nu te zien in Heuvel Galerie Eindhoven, tot 3 mei als ik het zo snel zie :)
Ik ben in Leidschendam langs geweest, vond het erg leuk! Kende hem verder niet, maar veel herkenbare bouwwerken en een leuke audiotour.
Wel vooral kijken, voor de kinderen was er op het einde een plek om te bouwen maar weinig speciaal. Kon voor ons de pret niet drukken want die kon toen nog niet eens kruipen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:53
sheane schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:52:
Toch leuk om ook nog eens een Lego winkel te hebben als je naar Disneyland Parijs gaat! Zelf maar een kleine set gescoord en Disney is al duur genoeg :'( -O-

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik was er eind december en toen trok een kind even een van de bouwwerken buiten voor van de bank. Ik had verwacht dat dat wel gelijmd zou zijn o.i.d. maar dat was echt een explosie aan stukjes :o :+ personeel was ook niet zo vriendelijk (meer) :9

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:02

Wailing_Banshee

You're Next

Ik had hetzelfde bij het typemachine. Was bijna klaar, maar kwam er toen achter dat het carriage return deel niet werkte. Kon hem weer helemaal uit elkaar halen :p
mawashigeri schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:45:
[...]

't Is super simpel: ik zeg altijd tegen mijn vrouw dat ze ook zoveel Lego mag kopen als ze wil!
Dat moet mijn partner niet tegen mij zeggen, want dan kunnen we een nieuw huis gaan kopen :D Mijn lijstje met wants to have is nog veel te lang...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• AppieNL
Model T Ford plaatjes :o
In principe release 1 maart voor €130.
1060 onderdelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znolfP8kLJ_oI5V-vij4zpH9BSo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9aIfJQVrQQsc2hhkMtjMYGLB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-fhXVMoDdX37uQWXwDGonh6JL4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wUafQu9EcKAJXNHT8GJTX2xO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zd9xn2dI32JRprT0L9jcHky4whQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HBu2KvBISQeiKLYCGhCI0Dp0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNMTG4Ls1lYERNl2O4-RvivRQMQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6y86Ukg6OVm4P1IUyC21EN95.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAuO0-KBu7EE0P0XXv3E9rJpad8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jHxFC7Czau5JlUwLzrEvBXUq.jpg?f=user_large
Heel mooi model geworden imo d:)b

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02 13:26
AppieNL schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:31:
1060 onderdelen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die banden en velgen combinatie is wel erg mooi. Daar zal menig MOC maker blij van worden.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 09:17
1060 onderdelen.
[Afbeelding]
Wow! Must Have voor mijn Lego collectie!!! O+

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:54
1060 onderdelen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow! Die komt in de huiskamer *O*

Daily driver; MB R171 SLK280

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:11
Die, maar dan in alle kleuren van de regenboog? O-)

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:52
HelloIamAldo schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:13:
Die, maar dan in alle kleuren van de regenboog? O-)
Hij was ook beschikbaar in alle kleuren die je wilde, zolang het maar zwart was :D

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zat net even te kijken naar de nieuwe F1 Speed Champions. Die F1 Academy 77258 is met maar 201 bricks à €0.14 wel erg prijzig.

:'(

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 03-02-2026 10:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

1060 onderdelen.

Wat een leuk ding zeg d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pat911
  • Nu online
RichardG schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:20:
[...]

Hij was ook beschikbaar in alle kleuren die je wilde, zolang het maar zwart was :D
Blijft toch een leuk verhaal over die kleuren. In het begin van de productie was de auto in meerdere kleuren leverbaar, maar ze kwamen erachter dat zwarte lak sneller droogde dan de andere kleuren. Wat weer handig was aangezien de auto aan de lopende band werd gebouwd. Dus was de auto een hele tijd alleen in zwart leverbaar. Toen de vraag afnam, werden er ook weer andere kleuren aangeboden.

Dat gezegd hebbende, wat een leuk model.

[ Voor 5% gewijzigd door Pat911 op 03-02-2026 10:01 ]

• Pat911
  • Nu online
Will_M schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:41:
Ik zat net even te kijken naar de nieuwe F1 Speed Champions. Die F1 Academy 77258 is met maar 201 bricks wel erg prijzig.
Maar er zitten stickers op van Lego, dus ze moeten wel IP-rechten betalen :+

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
1060 onderdelen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, en eigenlijk totaal niet iets wat LEGO zou maken. Heeft veel weg van een MOC en andere brick merken zoals Pantasy.

Of ik hem aanshaf weet ik niet, past eigenlijk totaal niet bij mijn andere auto's.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDeeGee op 03-02-2026 11:53 ]

• AppieNL
TheDeeGee schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:52:
[...]

Of ik hem aanshaf weet ik niet, past eigenlijk totaal niet bij mijn andere auto's.
De oervader van de productie auto past altijd bij zijn "kinderen". ;)

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:01:
[...]

De oervader van de productie auto past altijd bij zijn "kinderen". ;)
Jaguar E-Type komt er ook nog aan ;)

• AppieNL
En ook die auto vindt het leuk om zijn "vader" naast hem in de kast te zien :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog een kleine twee weekjes voordat de pre-order opent van Bricklink Designer Program #7!
Bricklink Designer Program 7

Poll: Ik kan niet wachten op Designer Program Series 7!
Ja, kom maar op ik wil bestellen
Nee, voor mij zit er niks bij deze ronde
Ja hee, ik bestel er van 1 set twee
Ja, ik ga voor meerdere type setjes
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407434&layout=2&sort=prc
Tussenstand zien van de poll checken doe je hier of direct hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407434

Poll: Ik ga voor deze set uit Bricklink Designer Program #7
Alchemist's Shop
Antique Collection
Privateer Frigate Fortuna
Sushi Restaurant
W.A.L.T.
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407436&layout=2&sort=prc
Tussenstand zien van de poll checken doe je hier of direct hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407436

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 03-02-2026 21:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Will_M schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:41:
Ik zat net even te kijken naar de nieuwe F1 Speed Champions. Die F1 Academy 77258 is met maar 201 bricks à €0.14 wel erg prijzig.

:'(
Niet te hard over nadenken, uiteindelijk is ook 10 cent voor een klein massageproduceerd stukje plastic bizar maar blijkbaar werkt het nog want ze verkopen blijkbaar nog genoeg. En er zijn genoeg aanbiedingen bij niet-exclusives dus de marge is voldoende voor een incidentele kortingsactie. Mijn rivendell was uiteindelijk 6.3 ct per brick, minder dan de helft dan die F1 academy. En later was ie zelfs nog iets goedkoper te krijgen.

Aan de andere kant: bij kleine sets gaan andere kosten relatief meer meewegen natuurlijk: verpakking, handleiding, design (duurt wel minder lang maar is ook minder aan te automatiseren/herhalen want snel details in). Dat omslaan over 200 steentjes is een ander verhaal dan een paar duizend. En dan nog de serie/license premium natuurlijk.

• STLT
De tweede poll is niet goed, je kunt maar op 1 set stemmen. Ik kijk er trouwens wel naar uit, maar 4 keer per jaar zulke sets voor de volle mep kopen wordt toch wel erg veel.

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:02

Wailing_Banshee

You're Next

STLT schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:28:
[...]

De tweede poll is niet goed, je kunt maar op 1 set stemmen. Ik kijk er trouwens wel naar uit, maar 4 keer per jaar zulke sets voor de volle mep kopen wordt toch wel erg veel.
Ik heb de vorige gemist (krijg je ervan, als je op vakantie nooit Tweakers leest :p), maar ik ga er deze keer wel degelijk voor zitten!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• AppieNL
[...]
Ik kijk er trouwens wel naar uit, maar 4 keer per jaar zulke sets voor de volle mep kopen wordt toch wel erg veel.
Na wat grote sets te hebben gekocht van dit programma, ben ik eigenlijk wel blij dat ik van serie 6 t/m 9 alleen het aankomende WALT robotje leuk vind om te halen.

• Pat911
  • Nu online
Ik klikte per ongeluk op The Alchemist's shop - maar die gaat er dus niet komen.
Ik ben toch meer van de LEGO-auto's, zowel Speed champions, Icons als Technic. Dus daar blijft het voor mij wel bij.

Hoewel ik dolgraag een grote verzameling gebouwen zou willen hebben, zowel van de modulars als van het BDP, maar ik heb het geld er simpelweg niet voor over.

• CLB
  • Niet online

CLB

De tweede poll is niet goed, je kunt maar op 1 set stemmen.
Klopt helaas, beperking van de poll. Ik begrijp alleen niet, waarom ik geen enkele vote zie... O-)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 03-02-2026 14:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Holzschuh schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:36:
[...]

Die banden en velgen combinatie is wel erg mooi. Daar zal menig MOC maker blij van worden.
doet me denken aan de lego 390 set..
https://www.bricklink.com...gitem.page?S=390-2#T=S&O={%22iconly%22:0}

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:06

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jeugdsentiment, lego 390 set, heb ik gehad. Nooit meer kunnen terugvinden in ouderlijk huis. Zal wel weggeven zijn. :'(

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Pat911
  • Nu online
Sepp14 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:39:
[...]

Jeugdsentiment, lego 390 set, heb ik gehad. Nooit meer kunnen terugvinden in ouderlijk huis. Zal wel weggeven zijn. :'(
Dat heb ik ook. Ik dacht dat ik alle Lego wel had meegenomen, maar blijkbaar hadden m'n ouders al wat neefjes en nichtjes blij gemaakt. Of het is gewoon verdwenen in de grote rotzooi die er was toen ze gingen (moesten) verhuizen.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 13:28

key

Opnieuw een London bus per 1 maart?
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2026/01/LEGO-Creator-40953-London-Bus-6.jpg

maar belangrijker: geruchten rond een K.I.T.T. https://www.brickfanatics...night-rider-set-rumoured/

[ Voor 3% gewijzigd door key op 03-02-2026 15:02 ]

• Pat911
  • Nu online
key schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:02:
Leuk, zo'n moderne remake van de oude, die ik vroeger had:
Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/8c/800x600/d4e4o5g414p4n5x5m4g574a4u5l4a4p4e5c4v5k4m5u2y2b413t214x2v2u2i4m4n5m20324p2n2y2p2p2.jpg

En ik heb ook de Lego City tourist bus.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

key schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:02:
[Afbeelding]

maar belangrijker: geruchten rond een K.I.T.T. https://www.brickfanatics...night-rider-set-rumoured/
word die niet al verkocht? dacht die wel eens gezien te hebben in de London Lego store..
oh nee dat is de https://www.lego.com/en-gb/product/london-bus-40220

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 03-02-2026 15:20 ]

• Pat911
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:19:
[...]

word die niet al verkocht? dacht die wel eens gezien te hebben in de London Lego store..
Er is wel de Creator Londense Bus (10258), maar dat is een set van bijna 1700 stenen.
De bus die @key plaatste, lijkt me veel kleiner. Meer City scale. Maar dan wel old skool ontwerp. Zal me niets verbazen als die het echt is, dat het dan een classic re-issue achtig iets wordt. De ramen vind ik namelijk te primitief voor de huidige City-sets.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pat911 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Er is wel de Creator Londense Bus (10258), maar dat is een set van bijna 1700 stenen.
De bus die @key plaatste, lijkt me veel kleiner. Meer City scale. Maar dan wel old skool ontwerp. Zal me niets verbazen als die het echt is, dat het dan een classic re-issue achtig iets wordt. De ramen vind ik namelijk te primitief voor de huidige City-sets.
zie mijn edit.. er is er al een, maar die is iets anders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7yfDbOMdQavm_OgQPf0x_UROb0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yBFLr9BDtDk4DxauY6SQamkL.png?f=user_large
4 studs breed ipv 6

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 03-02-2026 15:26 ]

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Deze is oldschool 4 studs breed, de nieuwe is 6 breed.
Ik denk dat de nieuwe hier ook komt, dan komen ze alle 4 naast elkaar, tot nu had ik nog geen reden om de grootste te bouwen

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ymnia schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:26:
[...]

Deze is oldschool 4 studs breed, de nieuwe is 6 breed.
Ik denk dat de nieuwe hier ook komt, dan komen ze alle 4 naast elkaar, tot nu had ik nog geen reden om de grootste te bouwen
heb hem gevonden :)
https://www.lego.com/en-gb/product/london-bus-40953

p.s.
deze past er ook wel naast.. https://www.lego.com/en-g...ker-sightseeing-bus-60407
in London zie je die dingen op sommige plekken net zo vaak als de gewone dubbeldekkers ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 03-02-2026 15:29 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

En als je busspotter bent of Harry Potter fan, deze ook ;) https://www.lego.com/en-g...night-bus-adventure-76446

• Pat911
  • Nu online
Ik was al aan het typen :+

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:26
[...]

Zo, nogal. Ik wil die Sushi tent, maar €280 voor een nieuw gebouw in m'n stad is wel vrij prijzig. Vooral als ik zie dat hij extra verhoging heeft t.o.v. reguliere modulars. Dan moet ik m'n MILS dus aanpassen zodat (neem ik aan) die fontein iets naar onderen kan. Op zich wel tof, maar ik heb (nog) niet dermate veel stenen dat ik zoiets zomaar in elkaar kan knutselen. Kon ik maar eenvoudig ergens naartoe rijden en de stenen halen die ik nodig had :-)

Maar goed, misschien maak ik in het midden wel een plein en maak ik een soort "Chinatown" met de twee delen van Sushi tent en voetpad ertussen van 16 studs breed ofzo. Nog even verzinnen hoe ik een typische ingang van Chinatown kan maken. 8)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• key

key

ook lees ik net dat de minifigs van de kerstboom (grotendeels) te koop zijn via PAB.
set 41843

Zojuist mijn bestelling van de space fig gedaan

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ben al een paar maanden bezig om een grote kist met lego, van mijn, ondertussen volwassenen jongens, uit te zoeken.
Ze kregen veel lego voor verjaardagen en andere feestjes, dit werd gebouwd, mee gespeeld en daarna volledig uit elkaar gehaald en dit kwam in een grote kist en daar werd met veel fantasie mee gespeeld.
Ondertussen 132 setjes uitgezocht en zo goed als compleet, onvoorstelbaar na al die jaren dat het dagelijks over de grond verspreid lag.

In deze kist zaten een paar van mijn oude legosets waaronder 044-1 Basic Building Set, deze was ook nog voor 90 procent compleet.

Ik probeer nu via allerlei bekende sites bouwtekeningen te vinden voor deze set, maar geen succes, alleen fotos van de set. Iemand een tip?
Alvast bedankt

Mocht het niet lukken, zo ingewikkeld is de set niet, vind het alleen leuk om het weer een beetje compleet te hebben

• Archer_VC10
  • Laatst online: 04-02 16:01
ToolkiT schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:25:
[...]

zie mijn edit.. er is er al een, maar die is iets anders
[Afbeelding]
4 studs breed ipv 6
Het is mij opgevallen dat deze (de 4 studs versie, die ik ook heb) in Londen de laatste maanden flink in prijs is gedaald. Hij was rond de 16 pond altijd, maar is de laatste maanden tot onder de 10 pond gezakt. Wellicht was dat al de aanloop naar de nieuwe 6 studs brede versie. 8)

• RickMan
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 04-02 10:57
Henri. schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:47:
Ben al een paar maanden bezig om een grote kist met lego, van mijn, ondertussen volwassenen jongens, uit te zoeken.
Ze kregen veel lego voor verjaardagen en andere feestjes, dit werd gebouwd, mee gespeeld en daarna volledig uit elkaar gehaald en dit kwam in een grote kist en daar werd met veel fantasie mee gespeeld.
Ondertussen 132 setjes uitgezocht en zo goed als compleet, onvoorstelbaar na al die jaren dat het dagelijks over de grond verspreid lag.

In deze kist zaten een paar van mijn oude legosets waaronder 044-1 Basic Building Set, deze was ook nog voor 90 procent compleet.

Ik probeer nu via allerlei bekende sites bouwtekeningen te vinden voor deze set, maar geen succes, alleen fotos van de set. Iemand een tip?
Alvast bedankt

Mocht het niet lukken, zo ingewikkeld is de set niet, vind het alleen leuk om het weer een beetje compleet te hebben
Probeer deze site eens:
https://www.worldbricks.com/nl/

• mawashigeri
Bij deze sets zaten geen instructies, alleen ideeën afgebeeld op de doos!
De inhoud kan je bekijken op bricklink of peeron.
Bij oude sets zoals deze is het overigens nooit helemaal zeker dat die lijsten precies correct zijn.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

CLB schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:23:
[...]

Klopt helaas, beperking van de poll. Ik begrijp alleen niet, waarom ik geen enkele vote zie... O-)
is en bug in react, al tijden werken polls niet meer maar als je naar de bron van de pol gaat (linkje) kun je wel zien wat er gestemd is

Ik zou het doen!

• UberQuaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 21:47
rammes schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:23:
[...]

is en bug in react, al tijden werken polls niet meer maar als je naar de bron van de pol gaat (linkje) kun je wel zien wat er gestemd is
ik zie ook geen resultaat van die poll maar ook nergens een linkje naar die poll. Ik denk zelf wel 2 voor 2 sets te gaan deze ronde maar ik ben wel benieuwd hoeveel interesse er is.

• CLB
  • Niet online

CLB

rammes schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:23:
is en bug in react, al tijden werken polls niet meer maar [...]
Ik las het inderdaad, dank
UberQuaker schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:04:
ik zie ook geen resultaat van die poll maar ook nergens een linkje naar die poll.
Heb dus weer even linkjes toegevoegd :)

Hier ook last van een bug...
Lego - Winnie de Poeh - 21326
Beetje FOMO-gevoel toen ik één set ging ophalen: "Ja, maar ik heb er twee te koop" :')

• sparow
  • Laatst online: 04-02 17:33
Er zijn vandaag weer het en en ander aan onderdelen toegevoegd aan de online PaB, namelijk de onderdelen en minifigs voor de kerstboom (41843), daar zitten wel leuke figuurtjes tussen! Voor de classic space verzamelers de Bright Green classic space helm en airtanks.

Voor wie er wat aan heeft, hieronder directe links per figuur met de betreffende onderdelen.

Helaas zijn enkele onderdelen nog niet beschikbaar (ik zie ze in elk geval niet): torso van de kerstman en haar van de kerstvrouw. Ook zijn al enkele onderdelen al uitverkocht, waaronder de airtanks. Ik neem aan deze wel weer een keer beschikbaar komen.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.

Weer een heel stukje verder, de cabine begint vorm te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6WKebMO9ltkZRx7ht158fO665k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DMlwRLydGPvLCKBHq1SxwrO9.jpg?f=user_large

Waar het Technic gedeelte super strak / sterk in elkaar zit (met soms combinaties die eigenlijk niet mogelijk zijn), is het gewone / classic Lego enorm fragiel. Regelmatig vallen er weer stukken af omdat ze maar vast zitten met 1 of 2 pinnetjes. Zo kunnen de deuren wel open, maar de hele constuctie zit maar vast aan 1 grijpertje, en om die schuine lijn in de deur te krijgen zit het bovenste en onderste deel van de deur onderste boven tegen elkaar aan (dus kunnen niet vastklikken), en verbonden met een gladde plate aan de binnenkant. Is totaal niet sterk en bij het openen van de deur breek het eigenlijk al meteen af. Ik zie zelf eigenlijk betere manieren om dat steviger te krijgen. Wellicht ga ik dat later aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps9RNJCL8R8oXW6a3vXV72TkzGs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GdKQeVRx44FgdOZE4DzdpUWB.jpg?f=user_large

Moet wel zeggen dat ik knap vind dat de bedenker de kenmerkende vormen erin weet te krijgen (maar helaas ten koste van de stevigheid).

Verder begint het al wat te worden. Kennelijk ben ik voor de achterkant, boven de tank 9 chrome plates van 4x2 vergeten te bestellen (had ze wel afgevinkt op mijn lijst), dus die moeten er later maar op komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTz5aisO6h0OQIPg6tgmmbHy8dI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jDtP4m3roaEFUCNW0HnKP8fS.jpg?f=user_large

Waar ik wel een beetje van baal, is er dus niets staat over hoe de draden aangesloten moeten worden. De meeste liggen nu nog los achter de tank (die kan vrij makkelijk los gelukkig). Dus dat gaat uiteindelijk een trial and error worden denk ik.

• Pat911
  • Nu online
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:44:
Nog even verzinnen hoe ik een typische ingang van Chinatown kan maken. 8)
Voorbeelden genoeg op internet te vinden, maar ik zag recentelijk nog bij de lokale Kruidvat aardig wat sets over Chinees nieuwjaar en zo. Misschien bij die bij jou in de buurt ook wel. Als je die op 1 hoop gooit moet er wel wat van te maken zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Pat911 op 04-02-2026 08:16 ]

• Terror
  • Laatst online: 00:06
sparow schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:33:
Er zijn vandaag weer het en en ander aan onderdelen toegevoegd aan de online PaB, namelijk de onderdelen en minifigs voor de kerstboom (41843), daar zitten wel leuke figuurtjes tussen! Voor de classic space verzamelers de Bright Green classic space helm en airtanks.
Frustratiepuntje aan mijn kant is wel dat sinds de vending machine onderdelen in PaB zijn verschenen, dat er nog geen moment is geweest dat je de classic spaceman onderdelen uit deze sets in volledigheid kon bestellen. Mijn vriendin zit momenteel in de VS en zelfs als ik vanuit beide locaties tegelijk zou bestellen, kan ik de classic spaceman niet volledig bestellen.

Dit lijstje check ik dagelijks in beide PaB stores:
Link NL

Link VS

[ Voor 10% gewijzigd door Terror op 04-02-2026 11:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• key

key

Terror schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:34:
[...]

Frustratiepuntje aan mijn kant is wel dat sinds de vending machine onderdelen in PaB zijn verschenen, dat er nog geen moment is geweest dat je de classic spaceman onderdelen uit deze sets in volledigheid kon bestellen. Mijn vriendin zit momenteel in de VS en zelfs als ik vanuit beide locaties tegelijk zou bestellen, kan ik de classic spaceman niet volledig bestellen.

Dit lijstje check ik dagelijks in beide PaB stores:
Link NL

Link VS
Volledig niet helaas. Maar met de beentjes die ik met print heb besteld en de print prima heb kunnen verwijderen ben ik al ruim tevreden.

Space figuurtje van de kerstboom is ook al besteld. Jammer van iedere keer die verzendkosten.

• STLT
Henri. schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:07:
[...]

Niet helemaal, voor mij. Voor mij is het ontdekken denk ik het grootste plezier. Dus een nieuwe set en dan tijdens het bouwens ontdekken dat er leuke bouwtechnieken in zitten, dat stukjes a-k die je aan elkaar aan het maken was ineens een ... blijken te worden, hoe de gevel in elkaar zit en vorm krijgt (of een ander object). Het verrast worden eigenlijk dus. En daarna genieten van het eindresultaat van die nieuwe set die weer zo anders is dan de andere sets.

Ik vind het zelfs niet leuk om een 2e hands set die in elkaar zit en ik net af heb gebroken meteen te gaan maken. Dan zit het nog teveel in mijn hoofd hoe hij in elkaar zat en dat neemt een behoorlijk deel van mijn bouwplezier weg. Dus die zet ik dan eerst weg om pas veel later een keer te gaan bouwen.
Ik ben wel benieuwd hoe dit voor anderen is?

Iets afbreken omdat het niet werkt en dan weer helemaal overnieuw in de hoop dat het dan wel goed zit, nee dat is niet iets wat mij plezier geeft. Dat is een noodzakelijk kwaad om uiteindelijk alsnog het gewenste resultaat te bereiken. Is dat voor jou zo anders? En zo ja, koop je dan ook weinig nieuws? Want als het enkel om het bouwen gaat dan kun je dus eindeloos dezelfde stukjes gebruiken om steeds hetzelfde of een kleine variatie erop te bouwen?

• sparow
  • Laatst online: 04-02 17:33
Terror schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:34:
[...]

Ik had het geluk er snel bij te zijn, heb ze gelukkig compleet kunnen bestellen.

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53

Alvast bedankt
Er is een website met voor veel sets foto's van de alt builds die vroeger op de dozen/boekjes stonden: https://www.backoftheboxbuilds.com/. Daar kan je soms ook instructies voor oude sets vinden. Jou set staat er niet tussen maar wel heel veel ander leuk oud spul!

• PurpleBlue
  • Niet online
sparow schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:03:
[...]
Ik had het geluk er snel bij te zijn, heb ze gelukkig compleet kunnen bestellen.
Nice,
Ik twijfel of ik nu het meeste bestel zonder airtank, of even afwachten en bestellen wanneer beschikbaar, met de kans dat er weer andere delen uitverkocht zijn.

Ik wacht ook nog op een bestelling van begin januari namelijk :-( .

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wie oh wie kan mij helpen?

Bricklink 6258991 of 30166, maar ik kan nog ateeds niet herleiden welk variant ik heb, of uit welke set:

gevonden!

[ Voor 56% gewijzigd door Xqlus1ve op 04-02-2026 17:50 ]

• mawashigeri
Xqlus1ve schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:49:

Bricklink 6258991 of 30166, maar ik kan nog ateeds niet herleiden welk variant ik heb, of uit welke set:

gevonden!
Die herken ik meteen :)
StarWars battlepack #75166

• PurpleBlue
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:49:

gevonden!
Deze toch?
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30166pb01

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ja en Ja! Toen ik op naam ging zoeken inplaats nummer vond ik hem uiteindelijk.

Zit met een geleverde minifiguur die niet correct is, zocht even het complete verhaal voordat ik ga reageren :+

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:17
CLB schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:23:
[...]

Ik las het inderdaad, dank

[...]

Heb dus weer even linkjes toegevoegd :)

Hier ook last van een bug...
[Afbeelding: Lego - Winnie de Poeh - 21326]
Beetje FOMO-gevoel toen ik één set ging ophalen: "Ja, maar ik heb er twee te koop" :')
Dat is geen bug, dat is een feature. ;)

Maar in alle eerlijkheid, ik vind dit een geweldige set en waarschijnlijk mijn favoriete ooit, maar ik snap niet wat bij deze set een tweede exemplaar toevoegt. Bij sommige sets kun je met twee exemplaren een hele leuke moc maken, maar dat lijkt me bij deze niet het geval.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Kleine update, inmiddels bij stap 781 van 995.
Wordt echt wel supergaaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIFf0h1PzV-07Y9rGOJiHENidL8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/onQ3U16t1bp1hqymWx1t665N.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feU4o2jkdbJbnOsStc1R5b3ixPs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GqIODXD6gWvKW5aoeSJJrgbm.jpg?f=user_large

Nu lekker :z

Pagina: 1 ... 165 166 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .