Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Bruin zou niet misstaan, maar dan vrees ik wel voor het brittle brown syndroom. Misschien grijs, of paars?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik moet zeggen, dat ben ik geheel met je eens. Ik zou zelfs willen zeggen, dat ben ik volledig met je eens.GeeBee schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:24:
Ik vind het een mooie raket, maar hij is mij te repetitief.
Sterker nog: Ik vind het een mooie raket, maar hij is mij te repetitief.
Lol, moest hardop lachen om je comment
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Brittle brown zou zij opgelost sinds een paar jaar, maar ik zie sowieso liever een supercar in het paars dan in een kleur die ik in de wc zie liggenzonoskar schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:
Volgens iemand op eurobricks wordt de volgende 1:8 Technic supercar definitief een Koenigsegg Sadair Spear. Hij brengt het heel overtuigend, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar. Maar omdat er een maand geleden ook al geruchten gingen dat het een Koenigsegg zou worden lijkt het een done deal.
[Afbeelding]
Bruin zou niet misstaan, maar dan vrees ik wel voor het brittle brown syndroom. Misschien grijs, of paars?
@Pazo de Lego motortjes zijn 12V motors, wat Buwizz geloof ik maximaal doet (of was het 11,3V?) Dus ja, de motortjes kunnen het prima aan, Lego doet het voor de veiligheid en levensduur van de motortjes op maximaal 9V.
Wat betreft vering aanpassen voor stijve assen, die vering is denk ik ook nog wel functioneel te krijgen met een andere hoek of desnoods een derde vering erbij, maar goed, als jij er zo content mee bent, prima toch.
De fenders die bij het sturen aanliepen, was al te zien bij de achteras in de video van de maker, hoopte nog dat er gewoon wat los zat. Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen.
Dank, met mij zullen velen nu weer rustig kunnen slapen!
Even iets anders: een pop-up LEGO store in de terminal van Kuala Lumpur airport (T1) met wat kenmerkende gebouwen uit de stad, stukje natuur, een aantal airport themed settings en natuurlijk sets te koop.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 94% gewijzigd door Archer_VC10 op 12-03-2026 15:24 . Reden: Even wat foto's uit Maleisië toegevoegd. ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die arme Bobby moet het zonder helm doen op de maan.CLB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:57:
Wat betere afbeeldingen van Kuifje z'n raket: en veel spoilers te zien (daar).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar mooie set, had wel gehoopt op iets meer interieurs, maar goed, denk dat hij wel op m’n nice-to-have lijst komt, mooie displayset. Vraag me nog af of de panelen in de “stuurhut” prints of stickers zijn, kan het aan de foto’s niet duidelijk zien.
scintillating
Op een video van de unveiling dacht ik te horen dat het stickers zijn.Tc99m schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:12:
[...]
...
Vraag me nog af of de panelen in de “stuurhut” prints of stickers zijn, kan het aan de foto’s niet duidelijk zien.
Nog wat anders over deze auto: https://www.koenigsegg.co...cifications-sadairs-spearzonoskar schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:
Volgens iemand op eurobricks wordt de volgende 1:8 Technic supercar definitief een Koenigsegg Sadair Spear. Hij brengt het heel overtuigend, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar. Maar omdat er een maand geleden ook al geruchten gingen dat het een Koenigsegg zou worden lijkt het een done deal.
[Afbeelding]
De achtervleugel is dus "dynamisch en active", maar god-fuckin-damn wat doet imo die vleugel afbreuk aan de rest van de auto. Waar allerlei hypercars mooie achtervleugels hebben die net boven de body of helemaal in de body gaan in "rust stand" heb je hier een stereotype straatracer bakbeest van een achtervleugel.
Ik snap dat het doel van de auto een circuit auto is, maar ik weet nu al dat ik het ga modden. Zo lelijk vind ik die vleugel. Als Lego het zelf al niet doet, wordt hij bij mij sowieso in de body kleur zodat die al wat beter past en ik maak hem ietsje kleiner (minder zijkant en minder dikke main vleugel) zodat die ingetogener oogt zoals dit prototype plaatje van deze auto.
Al is die wel saai om te bouwen denk ik. Drie vinnen en heel veel witte/rode vakjes maken
Op de site zijn de foto's wat beter: 3 stickers; 2 voor de panelen en 1 voor het "tafel achtige ding", maar die zal je dus zelden zien of je moet de raket "open" displayen.Tc99m schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:12:
[...]
Vraag me nog af of de panelen in de “stuurhut” prints of stickers zijn, kan het aan de foto’s niet duidelijk zien.
Hmm, toch jammer (er was een tijd dat IDEAS sets altijd alleen prints hadden), die tijd is dus blijkbaar definitief voorbij (eerdere sets hadden ook al stickers). Maar goed, het is beperkt en ik kan me ook wel voorstellen dat printen aan de binnenkant van die ronde delen lastig is.davidov schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:06:
[...]
Op de site zijn de foto's wat beter: 3 stickers; 2 voor de panelen en 1 voor het "tafel achtige ding", maar die zal je dus zelden zien of je moet de raket "open" displayen.
Ik zie nu trouwens de prijs 1283 onderdelen voor €159.99, 12,5 cent per piece. Zal wel door het IP en de minifigs komen (al ik het wel vijf keer hetzelfde torso), had voor mij ook een tientje of twee minder gemogen.
scintillating
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaTBrOEGPx40vfdPQUHPQlQ9.jpg?f=user_large)
(ja, dat is de maximale stuuruitslag...)
Het ziet er goed uit, vooral de spatborden zijn een stuk beter dan wat Lego verzonnen heeft. De deuren kunnen open, maar het gaat heel moeilijk doordat er een 1x1 round plate eigenlijk in de weg zit (by design). De motorkap kan open, maar de luchtinlaat van de motor blijft hangen achter een versteviging in de motorkap, dus dat gaat ook moeilijk. De banden vind ik ook een beetje te breed, maar deze zijn de enige banden die passen. De stuuruitslag is heel erg gelimiteerd, dus ook dat is niet top
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 13-03-2026 09:58 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Meer foto's: https://www.reddit.com/r/...eon_from_kupi_brick_news/
[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 13-03-2026 10:36 ]
Ey!! Macarena \o/
Zag deze ook langs komen. De eerdere Nike-releases zijn dus blijkbaar succesvol genoeg geweest om een nieuwe ronde te releasen.
Persoonlijk zie ik de appeal niet zo, maar dat zal wel een generatiedingetje zijn, misschien voor tieners wel leuk.
scintillating
En nu wachten op de Airmax 90 set in vergelijkbare stijl.
volgens mij gebruikte setsTc99m schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:26:
[...]
Wat zijn die sets die in een 'normale' kartonnen doos zitten met een afbeelding voorop? Beschadigd/retouren ofzo?
Was bliksembezoek, post wat meer info later
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 13-03-2026 13:44 ]
Ik heb er helemaal niks mee, maar ik vind dat AIR wel erg mooi gedaan.Tc99m schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:54:
[...]
Zag deze ook langs komen. De eerdere Nike-releases zijn dus blijkbaar succesvol genoeg geweest om een nieuwe ronde te releasen.
Persoonlijk zie ik de appeal niet zo, maar dat zal wel een generatiedingetje zijn, misschien voor tieners wel leuk.
Nomen nescio
Ik wel. Maar dat komt ook omdat ik ze in 1995 zelf nieuw gekocht heb, en een jaar of 10 geleden nogmaals toen er een re-release van de OG kwam.Tc99m schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:54:
[...]
Mijn paartje (oudere foto, maar nog steeds in de zelfde vrijwel nieuwstaat:
:strip_exif()/f/image/jONLBY7lzhTMlMHTn8DyzfMg.jpg?f=fotoalbum_large)
Tieners zegt dit geen donder. Maar alles wat zijn jeugd in de jaren 90 had des te meer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nike heeft onlangs juist de 95 weer gereleased, en deze lego set valt daar mee samen: https://sneakernews.com/2...air-max-95-neon-lego-set/The Eagle schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:49:
[...]
Ik wel. Maar dat komt ook omdat ik ze in 1995 zelf nieuw gekocht heb, en een jaar of 10 geleden nogmaals toen er een re-release van de OG kwam.
Mijn paartje (oudere foto, maar nog steeds in de zelfde vrijwel nieuwstaat:
[Afbeelding]
Tieners zegt dit geen donder. Maar alles wat zijn jeugd in de jaren 90 had des te meer
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
:strip_exif()/f/image/BjusqfLyqy0bhm2qPy8taGKq.jpg?f=fotoalbum_large)
Lego 77984 - Jurassic Park Jeep Wrangler
Zonet gespot op reddit.com/r/lego
EDIT: En hier de bijbehorende promovideo op YouTube...
[ Voor 19% gewijzigd door TestDummie op 13-03-2026 16:35 ]
En nu met beeld erbij gaat het helemaal niet kriebelen, prima dus, skip.
Wachten op betere beelden van de Triceratops wel, ziet er wat lompig uit nu ofzo.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En om het verhaal compleet te krijgen, hierbij nog even twee foto's van de LEGO store in the Suria KLCC mall naast de Petronas Towers. Niet heel groot, geen unieke displays of sets, maar een aardig compleet aanbod. Ik heb niet gezocht of er meer LEGO winkels in de stad zaten, misschien heb ik de echte nu misgelopen.Archer_VC10 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:18:
[...]
Even iets anders: een pop-up LEGO store in de terminal van Kuala Lumpur airport (T1) ...
![]() | ![]() |
Das dan de derde keer, in 2015 ook al (de mijne zijn van toen).Chiron schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:00:
[...]
Nike heeft onlangs juist de 95 weer gereleased, en deze lego set valt daar mee samen: https://sneakernews.com/2...air-max-95-neon-lego-set/
Hier geen vergelijk tussen de 1995 en 2015 versie (noot dat de 1995 wat verkleurd zijn mettertijd en ook de zool doorzichtig hoort te zijn): http://www.dunksrnice.com...ike-air-max-neon.html?m=1
Blijf aan de gang zo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Project Scania 10x4: Update
Hierbij weer een update van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.Vanavond aan de slag gegaan met het aanlopen van de wielen in de wielkassen bij het sturen. Heel lang zitten dubbelen / puzzelen / dingen proberen om het anders te bouwen, maar het wilde maar niet lukken. De dikte van de verticale stijl waren dus 4 plates, en dat moest eigenlijk 3 plates zijn. Maar ja, met symetrische bogen aan beide kant kan je nooit op 3 plates dik komen. Uiterlijk een oplossing gevonden die ik eerder gebruikt heb: de zaagPazo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:47:
Dus goed, zonder opbouw (alleen het chassis) kan ik bijna door de kamer scheuren zo snel als ie kan. Maar helaas moeten toch de wielkassen aangepast worden. Rechtdoor gaat prima, maar bij het sturen komen de stuurassen tegen de wielkassen aan en loopt de boel aan / vast.
[Afbeelding]
Waarschijnlijk zal ik de wielkassen opnieuw moeten ontwerpen. Dat wordt nog wel een puzzel, maar ik wil het gewoon goed hebben wat er moeten nog een trailer achter komen en hele span moet wel door de kamer kunnen rijdenGenoeg te doen dus nog, maar stapje voor stapje wordt ie steeds beter.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ysMA9I5i6es0u000MFCX8QVV.jpg?f=user_large)
Ik heb 1 van de bogen op het uiteinde van 2 plates dik naar 1 gemaakt, zodat ik het totaal op 3 plates dik zou uitkomen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RApnZ4fzIDP8TN0krQfVg1la.jpg?f=user_large)
Links 3 plates dik, rechts 4 plates dik. Het valt eigenlijk amper op.
Resultaat: meer ruimte bij de stuuras waardoor deze niet meer aanloopt bij het sturen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2JrWnimi9HLP0t5V5HC5jkfu.jpg?f=user_large)
En ja, het geheel wil nu eindelijk redelijk goed rijden! Redelijk, want op onze gladde PVC vloer slippen de aangedreven assen een beetje door... Zonder cabine erop gaat het super, met cabine erop is het gewicht op de voorste 2 assen bijna te hoog waardoor de aangedreven assen slippen. Maar goed, met wat schoteldruk zou het beter moeten gaan, dus hopelijk met trailer ook.
Zal binnenkort een filmpje proberen te maken.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Pazo schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:46:Project Scania 10x4: Update
Hierbij weer een update van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.
[...]
Vanavond aan de slag gegaan met het aanlopen van de wielen in de wielkassen bij het sturen. Heel lang zitten dubbelen / puzzelen / dingen proberen om het anders te bouwen, maar het wilde maar niet lukken. De dikte van de verticale stijl waren dus 4 plates, en dat moest eigenlijk 3 plates zijn. Maar ja, met symetrische bogen aan beide kant kan je nooit op 3 plates dik komen. Uiterlijk een oplossing gevonden die ik eerder gebruikt heb: de zaag![]()
[Afbeelding]
Ik heb 1 van de bogen op het uiteinde van 2 plates dik naar 1 gemaakt, zodat ik het totaal op 3 plates dik zou uitkomen:
[Afbeelding]
Links 3 plates dik, rechts 4 plates dik. Het valt eigenlijk amper op.
Resultaat: meer ruimte bij de stuuras waardoor deze niet meer aanloopt bij het sturen![]()
[Afbeelding]
En ja, het geheel wil nu eindelijk redelijk goed rijden! Redelijk, want op onze gladde PVC vloer slippen de aangedreven assen een beetje door... Zonder cabine erop gaat het super, met cabine erop is het gewicht op de voorste 2 assen bijna te hoog waardoor de aangedreven assen slippen. Maar goed, met wat schoteldruk zou het beter moeten gaan, dus hopelijk met trailer ook.
Zal binnenkort een filmpje proberen te maken.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Zagen: ga modelbouw doen.
Te lui om 2 onderdelen te verwijderen vond ik al belachelijk. Dit druist gewoon in tegen de principes van Lego.
Ik was benieuwd hoe je het ging oplossen, het zal dus geen verrassing zijn dat ik teleurgesteld ben in je "oplossing". Lego mission failed imo.
Eigenlijk is dit ook een soort modelbouw. Model zal niet meer uit elkaar gaan.
[ Voor 41% gewijzigd door Pazo op 14-03-2026 12:05 ]
:strip_exif()/f/image/mofsLCLiuFdTaQJKEenifra1.jpg?f=fotoalbum_large)
De tweede as is ook sturend, maar in plaats van te zagen heeft deze bouwer bij de stuuras het spatbord boven in ongeveer een stud breder gemaakt dan bij de achterste twee assen. Kan dus dezelfde slopes gebruiken als die jij hebt verzaagd op alle assen, maar wel 1 sturend. Het enige wat jij daarvoor had hoeven doen is bij de stuuras een extra (halve) stud opschuiven naar achteren.
Ja, dan zijn al je spatborden niet meer perfect symmetrisch, maar dat zijn ze nu ook niet en zoals ik al zei, Lego is altijd een compromis.
Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wilt met jouw Lego, maar idd dit gaat mij te ver.
Vooropgesteld, het zijn zijn onderdelen, dus hij mag er inderdaad mee doen wat hij wil (en ik snap gezien de duur van het project ook wel dat het soms makkelijker is om het zo op te lossen), maar als je in het Grote LEGO topic post over hoe je LEGO-onderdelen stuk maakt om het te laten passen, mag je ook wel wel wat commentaar verwachten op je ‘bouwstijl’.CLB schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:28:
Ieder z'n ding toch, laat een ieder lekker bezig met Lego op zijn of haar manier zou ik zeggen
Ik kon ergens nog wel meekomen in het afzagen van de technic beam (gezien de uren die in het af- en weer opbouwen zouden zitten, en dat je het dan feitelijk ‘ombouwt’ naar een ander bestaand onderdeel), maar het structureel bijschaven/bijzagen van onderdelen omdat het niet werkt in je build (i.p.v. een andere oplossing zoeken) vind ik dan weer van een heel andere orde.
De uitdaging van met LEGO bouwen zit er voor mij (en ik denk voor de meeste AFOLs) juist in dat je op zoek gaat naar de mogelijkheden binnen het assortiment stenen dat beschikbaar is. Dat stimuleert creativiteit, je moet nadenken over wat wel en niet kan, dingen proberen en soms terug naar de tekentafel. Op het moment dat je letterlijk gaat schaven neem je shortcuts waardoor de “beperkingen” van LEGO worden omzeild.
Dan is het geen LEGO bouwen meer, maar inderdaad “normale” modelbouw, wat overigens ook weer op zijn eigen manier uitdagend is en ik wil daar zeker niet neerbuigend over doen. Ik vind het ook knap dat hij er al zoveel werk in heeft gestoken met een mooi resultaat, de gekozen oplossing heeft dan alleen in mijn ogen weinig meer met LEGO te maken.
scintillating
Uiteindelijk zijn het maar 4 steentjes op de bijna 4000 die aangepast zijn.
@AppieNL Die is van Jaap Technic, en die trailer wil ik waarschijnlijk ook gaan maken. Beschrijving kan je bij hem kopen.
Het opschuiven van 1 stud heb ik uiteraard geprobeerd, maar dat lukte niet / kreeg ik nog steeds niet passend. Het is lastig uit te leggen wat ik allemaal geprobeerd heb, ik denk dat ik zeker 2 uur aan het puzzelen ben geweest om het op een ander manier te doen, maar het lukte me niet.
Anyway, hierbij twee (LQ) gifjes van het rijden.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/frk8uOYv1zug3im8oKkiPThB.gif?f=user_large)
Bij deze zie je dat het achteruit rijden makkelijker / sneller gaat dan het vooruit rijden. Omdat de wielen dus doorslippen.
Kan kan je bij dit tweede gifje goed zien, bij het sturen krijgen de aangedreven assen nog meer tegendruk en slippen ze door. Achteruitrijden en sturen gaat dan wel weer soepel.
Nogmaals, ik denk dat je een indrukwekkende build hebt gemaakt, dat je daar voor (een inderdaad heel klein deel) een onconventionele niet-LEGO oplossing hebt gekozen doet niks af aan het resultaat of aan de rest van je build.Pazo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:51:
@Tc99m Ik snap je betoog, helemaal prima.
Uiteindelijk zijn het maar 4 steentjes op de bijna 4000 die aangepast zijn.
Mijn ‘betoog’ (beknoptheid is niet mijn sterkste kant
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 14-03-2026 14:42 ]
scintillating
Intussen heb ik wat tafels aangepast en vooral ook wat tafelruimte erbij gemaakt. Het resultaat is schematisch gezien als volgt: Elk vakje is een standaard basisplaat van 32x32 nopjes. Getalletjes geven een grove indicatie voor hoogteverschil, kleurtjes een grove indicatie voor de functie (groen voor bebossing, grijs voor stedelijk, geel voor strand en blauw voor zee).
Tafel 1, de grote tafel:
/f/image/k2FtGcoSeBuccSMywQ1foJzD.png?f=fotoalbum_large)
Tafel 2, een kleinere complementaire tafel:
:strip_exif()/f/image/Sj7OI7X3UAY7zOUSd19WvjDC.png?f=user_large)
Tafel 3, een lanceerbasis voor raketten:
:strip_exif()/f/image/wPcrV2oTPp40AORS6mtQoDXK.png?f=user_large)
Tafel 4, een andere planeet:
:strip_exif()/f/image/azY3yMjSnHuLLcdIYUTiFMmb.png?f=user_large)
Tafel 1 en 2 staan aan weerskanten van de kamer, maar er komt een dun plankje tussen met rails en autoweg. Dat plankje is makkelijk uitneembaar en zal meest van de tijd er ook niet in zitten omdat het een looproute blokkeert.
De insinuatie is dat tafel 3 alleen per schip bereikt kan worden.
De insinuatie is dat tafel 4 alleen per ruimteschip bereikt kan worden.
Hierna is de ruimte in huis wel een beetje op. Er komen nog wel wat kleinere plankjes bij voor kleinere projecten maar dat zal allemaal de hoogte in moeten. Die zullen ook niet groter zijn dan een drietal basisplaten. Denk daarbij aan een kleine asteroïdebasis, een besneeuwd bergdorpje, een ruimtestation, dat soort dingen.
Foto's volgen nog zodra er ook daadwerkelijk Lego op staat.
Wat een gave bouw technieken, heerlijk om in elkaar te zetten en hij ziet er fantastisch uit!
![]() | ![]() | ![]() |
Ik hoop dat ze die vaker gaan gebruiken, sinds de 8-wide vind ik de verhouding tussen de wielen en de rest op de een of andere manier niet echt kloppen.
Dan pas?!Kerngezond schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:06:
Hierna is de ruimte in huis wel een beetje op.
Ben benieuwd naar het resultaat, succes!
scintillating
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kCfAKmDV6xTVKwvRxyp6dwo4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G1KKJneydf0hkA67l8ew9U5A.jpg?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 14-03-2026 16:00 ]
Ziet er veel beter uit! Hoeveel kost die upgrade ongeveer?Speedy schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:59:
Hier een tijdje terug Rivendell gebouwd, fantastische set en daarmee met een schuin oog kijken naar the Shire, maar wat Lego daar van heeft gemaakt mag geen naam hebben met die afgrijselijke bomen. Gelukkig is er iemand die daar een oplossing voor heeft bedacht wat het geheel de uitstraling geeft wat bij zo'n set past. De build was wat minder, maar het resultaat mag er zijn, aanrader voor iedereen die de Lego uitvoering overweegt/heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor wie ook de specifieke MOC zoekt, het is deze! https://rebrickable.com/m...ire-lusher-trees/#details
Het is inderdaad de lusher tree modTestDummie schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:39:
[...]
Ziet er veel beter uit! Hoeveel kost die upgrade ongeveer?![]()
Voor wie ook de specifieke MOC zoekt, het is deze! https://rebrickable.com/m...ire-lusher-trees/#details
Bij 3 Bricklink shops was ik 150 euro in totaal kwijt (bovenop de set zelf) voor nieuwe onderdelen.
Hebben!TestDummie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:29:
[Afbeelding]
Lego 77984 - Jurassic Park Jeep Wrangler
Zonet gespot op reddit.com/r/lego
EDIT: En hier de bijbehorende promovideo op YouTube...
[YouTube: Lego 77984 Jeep Wrangler Rubicon #jurassicworld #jurassicpark €199,99]
Maar die prijs
The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:26:
Waarom niet gewoon op minifig schaal maar ook 4 studs breed zoals jaren 80/90 normaal was?
:strip_exif()/f/image/Y6uceyqXdj3EjyOyPWM5h3ag.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals deze?
Soon™
Nee, geen idee of en wanneer ik hier instructies van ga maken. Als ik dat doe wil ik het sowieso eerst zelf bouwen om te checken in hoeverre het allemaal klopt en stevig is. Maar dan nog neem ik graag de tijd, al komt dat meer doordat ik vaak meerdere dingen tegelijkertijd heb lopen, en dan hop ik van het een naar het ander na een paar weken. Gevolg van m'n ASS. Dus het kan goed zijn dat ik de interesse hierin weer verlies, en verder ga met iets anders. Zo moet ik m'n trein ook nog af maken
Wat ik nooit begrijp, dit heb je digitaal gemaakt en dus nog niet in het echt, correct? Gaat dat nou sneller dan het fysiek maken? Ik heb zo’n programma wel eens geprobeerd maar ik kom altijd al snel tot de conclusie dat het sneller gaat om gewoon de losse onderdelen uit de kast te trekken en fysiek te gaan prutsen.SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:36:
[...]
[Afbeelding]
Zoals deze?
[...]
Soon™
Nee, geen idee of en wanneer ik hier instructies van ga maken. Als ik dat doe wil ik het sowieso eerst zelf bouwen om te checken in hoeverre het allemaal klopt en stevig is. Maar dan nog neem ik graag de tijd, al komt dat meer doordat ik vaak meerdere dingen tegelijkertijd heb lopen, en dan hop ik van het een naar het ander na een paar weken. Gevolg van m'n ASS. Dus het kan goed zijn dat ik de interesse hierin weer verlies, en verder ga met iets anders. Zo moet ik m'n trein ook nog af maken
Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.Kerngezond schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:49:
[...]
Wat ik nooit begrijp, dit heb je digitaal gemaakt en dus nog niet in het echt, correct? Gaat dat nou sneller dan het fysiek maken? Ik heb zo’n programma wel eens geprobeerd maar ik kom altijd al snel tot de conclusie dat het sneller gaat om gewoon de losse onderdelen uit de kast te trekken en fysiek te gaan prutsen.
Dus ik ontwerp vooral digitaal en soms bestel ik de steentjes om iets in het echt te maken.
Ik heb ook wel echt een zwak voor 4 wide wagentjes waar een minifig in kan, maar je bent dan wel best beperkt in je opties qua design, wat ik jammer vind. Dus ik doe daar eigenlijk niet echt wat mee. Een tijdje terug heb ik wel deze ontworpen:
:strip_exif()/f/image/lNVdIqFHbIetl117afx5PAdG.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is overigens wel 5 wide. Maar mijn doel is eigenlijk altijd om het speelbaar te houden én zo stevig mogelijk. Liever dat je kunt spelen met een setje dan dat het 100% accuraat is vind ik, aangezien het toch gewoon speelgoed blijft. En liever dat iets stevig is dan een 1:1 namaak. Soms zie je van die LEGO-modellen die er echt idioot goed uit zien, maar die te fragiel voor woorden zijn. Dat vind ik persoonlijk altijd wel zonde. LEGO moet je mee kunnen spelen (als kind zijnde).
Ik snap wat je bedoelt. Hierin is mijn situatie wel anders. Het is mij gegeven dat ik elke maand wel wat geld opzij kan zetten voor LEGO en ik koop ook relatief veel losse LEGO en daarnaast heb ik ook iets meer ruimte. Dat gezegd hebbende heb ik wel ervaren dat juist veel kleine specifieke onderdeeltjes gewoon als extra onderdeeltjes komen uit opgebouwde sets. En verder is me opgevallen dat losse LEGO ook weer niet heel erg duur is als je een beetje slim shopt (bij bijvoorbeeld de PAB-muur). Al met al is het opbouwen van een inventaris mij makkelijker afgegaan dan ik verwacht had.SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
[...]
Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.
Dus ik ontwerp vooral digitaal en soms bestel ik de steentjes om iets in het echt te maken.
[...]
Ik heb ook wel echt een zwak voor 4 wide wagentjes waar een minifig in kan, maar je bent dan wel best beperkt in je opties qua design, wat ik jammer vind. Dus ik doe daar eigenlijk niet echt wat mee. Een tijdje terug heb ik wel deze ontworpen:
[Afbeelding]
Die is overigens wel 5 wide. Maar mijn doel is eigenlijk altijd om het speelbaar te houden én zo stevig mogelijk. Liever dat je kunt spelen met een setje dan dat het 100% accuraat is vind ik, aangezien het toch gewoon speelgoed blijft. En liever dat iets stevig is dan een 1:1 namaak. Soms zie je van die LEGO-modellen die er echt idioot goed uit zien, maar die te fragiel voor woorden zijn. Dat vind ik persoonlijk altijd wel zonde. LEGO moet je mee kunnen spelen (als kind zijnde).
Wat betreft de speelbaarheid, daarin ben ik het helemaal met je eens. Ik wil een integrale LEGO-wereld bouwen op een paar tafels, maar er moet bij mij ook altijd ruimte blijven voor geintjes, verhaaltjes en het moet speelbaar blijven. Dat super realistische wat sommige bouwers nastreven vind ik maar saai. Niks is leuker dan een idyllisch stadje bouwen waar ook dinosaurussen rondlopen en een ruimteschip geparkeerd staat naast de hamburgertent.
Dat busje is trouwens erg leuk! Welk programma gebruik je eigenlijk voor het ontwerpen?
Ik gebruik Bricklink Studio voor m'n digitale creaties. Renders haal ik nog even door Lightroom om het net iets meer oempf te geven. Nu ik dit gewend ben kan ik denk ik ook niet meer makkelijk naar een volledig 'analoge' manier van ontwerpen. Ik heb nu alle steentjes die bestaan, in alle kleuren, en kan zonder issues van alles proberen. Wat me wél chill lijkt is een combinatie van beide, waarbij ik primair digitaal ontwerp, maar sommige dingen in het echt uit kan testen om te kijken of het past, of het soepel kan bewegen, of iets blijft zitten, you name it.Kerngezond schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:01:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Hierin is mijn situatie wel anders. Het is mij gegeven dat ik elke maand wel wat geld opzij kan zetten voor LEGO en ik koop ook relatief veel losse LEGO en daarnaast heb ik ook iets meer ruimte. Dat gezegd hebbende heb ik wel ervaren dat juist veel kleine specifieke onderdeeltjes gewoon als extra onderdeeltjes komen uit opgebouwde sets. En verder is me opgevallen dat losse LEGO ook weer niet heel erg duur is als je een beetje slim shopt (bij bijvoorbeeld de PAB-muur). Al met al is het opbouwen van een inventaris mij makkelijker afgegaan dan ik verwacht had.
Dat busje is trouwens erg leuk! Welk programma gebruik je eigenlijk voor het ontwerpen?
Financieel gezien staat LEGO momenteel even op de achtergrond hier. Ouderschapsverlof is eraf, ik ben een dag minder gaan werken, en draai minder uren dan voorheen, dus ik heb even niet de luxe om zo nu en dan wat geld stuk te slaan op deze hobby. Maar dat komt ook wel weer.
Hier staat de ruimtetoerist (alien met een zomeroutfit en camera) ook tussen de Mushroom-sets van BricklinkWat betreft de speelbaarheid, daarin ben ik het helemaal met je eens. Ik wil een integrale LEGO-wereld bouwen op een paar tafels, maar er moet bij mij ook altijd ruimte blijven voor geintjes, verhaaltjes en het moet speelbaar blijven. Dat super realistische wat sommige bouwers nastreven vind ik maar saai. Niks is leuker dan een idyllisch stadje bouwen waar ook dinosaurussen rondlopen en een ruimteschip geparkeerd staat naast de hamburgertent.
Oei, wel leuk hoor, maar je ziet uiteraard duidelijk waarom Lego de set 99,99 euro laat kosten... Het had voor mij wel grootser en gedetailleerder mogen zijn allemaal.
Dan heb je dit dus al:
:strip_exif()/f/image/0axhzvE8pXZDukB4L0JuP9VN.png?f=user_large)
Kom je met dit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6IqSfNqHP6dnMWOKTZNnWoCf.jpg?f=user_large)
Dan is het wat mwah, in vergelijking met:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9PVkH4kGbbIAnmgmambsg0Ca.jpg?f=user_large)
En officiële videoteaser en bewegend beeld: https://www.instagram.com...6V/?igsh=NmFoeTd4eWZpbzF]
Even wachten op de vergelijkingen qua grootte met de T-Rex voor mij, ben benieuwd. Anders Photoshop ik straks wel zelf wat alvast, op basis van de minifigs.
Volgens Lego is hun T-Rex een schaalmodel van een 13,5 meter lange dinosaurus en dat ding is 105 centimeter ofzo? De Triceratops van Lego is 8,9 meter noemen ze, dan hebben we het over een model van 69 centimeter als we het over dezelfde schaal van 1:12 hebben. In combinatie met die minifig van Gerry Harding op de afbeelding, twijfel ik daaraan.
Wat AI-hulp maakt er dit van;
:strip_exif()/f/image/o8VNl5bfhmEjDa4eKmfZZi2Y.png?f=user_large)
Met de notitie: "Dat de T-Rex in vergelijking met de Triceratops te groot wordt weergegeven."
[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 15-03-2026 22:56 ]
Ik wil mijn Scania zwaartransport trekker waarschijnlijk gaan voorzien van verlichting. Maar dan ook alles: dus koplampen, remlichten, knipperlichten, contourverlichting en zwaailichten. Ik heb een beetje zitten zoeken, en bijvoorbeeld Steentjeswereld lijkt wel te hebben wat ik zoek. O.a. ook controller en afstandsbediening om alles (afzonderlijk) aan te sturen. Maar.... als ik dan een beetje ga configureren naar wat ik nodig heb gaat de prijs ook richting de €100. Het mag op zich wel wat kosten, als het dan ook maar goed werkt. Iemand hier ervaring mee? Voor minder mag ook: misschien heeft iemand een goede ervaring met verlichting van Ali Express bijvoorbeeld?
EDIT: ik heb het gevoel dat deze op Ali hetzelfde verkoopt tegen een fractie van de prijs.
[ Voor 18% gewijzigd door Pazo op 15-03-2026 19:29 ]
Lijkt te kloppen? Welnee. Leg dat mannetje in de lengte weg tegen de kop van de Trex en dan zou hij er minstens al 3x inpassen. Stel irl ben je 1,80 dan zou de kop alleen al 5,40 meter zijn.HelloIamAldo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:02:
Lijkt vwb schaal met irl beesten wel te kloppen, dat vind ik er juist charmant aan.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Blader even een paar pagina's terug in dit topic, er was niet al te lang geleden een mooi voorbeeld van een gesmolten steentje met dank aan goedkope Ali lampjesPazo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:16:
EDIT: ik heb het gevoel dat deze op Ali hetzelfde verkoopt tegen een fractie van de prijs.
Ik denk dat HelloIamAldo bedoelt dat de dinosaurussen onderling qua schaal wel redelijk kloppen. Het is zeker zo dat ze in verhouding tot een LEGO-poppetje niet kloppen.JoeZuCK schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:06:
[...]
Lijkt te kloppen? Welnee. Leg dat mannetje in de lengte weg tegen de kop van de Trex en dan zou hij er minstens al 3x inpassen. Stel irl ben je 1,80 dan zou de kop alleen al 5,40 meter zijn.
Dank je, dat bedoelde ik.Kerngezond schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:58:
[...]
Ik denk dat HelloIamAldo bedoelt dat de dinosaurussen onderling qua schaal wel redelijk kloppen. Het is zeker zo dat ze in verhouding tot een LEGO-poppetje niet kloppen.
haha, I see what you did thereArcher_VC10 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:22:
[...]
Blader even een paar pagina's terug in dit topic, er was niet al te lang geleden een mooi voorbeeld van een gesmolten steentje met dank aan goedkope Ali lampjes
Nee dat klopt, maar daarom vraag ik ook of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben.
En wat steentjeswereld verkoopt is volgens mij exact hetzelfde als mijn link van Ali. Wellicht halen zij het daar ook vandaan. De reviews zijn veelbelovend.
En nu kiezen ze dan voor de Jeep....Ook leuk enzo (niet voor die prijs btw, damn), maar er is zoveel moois om als grote set te maken, ipv een velociraptor, een Spinosaurus, de Indominus Rex of een andere coole, iconische dino....Ik krijg een beetje het gevoel alsof ze er een beetje van wegblijven, en dat de keuze voor een gebouw/voertuig makkelijker is....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Misschien is het wel een triceratops die nog wacht op de groeispurtCLB schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:38:
Wat AI-hulp maakt er dit van;
[Afbeelding: Google Gemini - schaalmodel]
Met de notitie: "Dat de T-Rex in vergelijking met de Triceratops te groot wordt weergegeven."
Maakt mij niet uit, ik vind hem qua schaal wel mooi, en hij gaat er zeker komen (heb ook beide schedels en de volledige T-rex en ook nog de oorspronkelijke dino-skeletten, wat mijn eerste set was als volwassene...)TestDummie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:50:
[...]
Misschien is het wel een triceratops die nog wacht op de groeispurt
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Leuke build inderdaad! Wat mij opviel is dat de knoppen mechanisch.aanvoelen als de echte GB, althans, wat ik me herinnerdonkerlicht schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:34:
Afgelopen zaterdag heb ik de Gameboy in elkaar gezet en vond het een leuke build. Het is een kleine set, maar wat een leuke bouwtechnieken. De kinderen vinden het ook leuk dat het schermpje kan bewegen en de cartridges vervangen kunnen worden, ondanks, of misschien wel dankzij, hun missende ervaring met dergelijke apparaten.
Daily driver; MB R171 SLK280
Hier vast en zeker ook, ondanks het gemis aan details imo. Ik vind 'm inmiddels wel een stuk toffer, gisteren was het even: poeh. Ik wil tzt nog wel even kijken naar die twee zwarte staanders, zodat ze wat meer lijken op de T-Rex variant, dit oogt wel cheap. Skull van de triceratops heb ik niet, doet me altijd beetje twijfelen. Misschien wel leuk als losstaande unit, maar ik vind het weer geen match met de T-Rex-skull ofzo.Wailing_Banshee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:24:
En hij gaat er zeker komen
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 17-03-2026 12:55 ]
en? geweest?iDutch schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:58:
[...]
Dank voor de melding en foto's! Laat ik daar nou net in de buurt zitten komend weekend
Het zijn natuurlijk wel de meest bekende dino's. Momenteel ben ik naar The Dinosaurs op Netflix aan het kijken en hebben ze de kleine Heterodontosaurus laten zien. Zo'n skelet zou wel erg klein worden. Als ze ooit de volledige "cast" uit Platvoet en zijn vriendjes maken, dan wordt het voor mij interessant, uit jeugdsentiment. Maar wegens plaatsgebrek laat ik de volledige skeletten op dit moment passeren. Beide schedels heb ik wel. En ook T. Rex in 2 groottes (uit T. Rex Chaos en T. Rex Rampage).Deathchant schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:35:
Ben ik nou als Jurassic Park fan écht de enige die de keuzes van "welke set zullen we nu eens uitbrengen" net wat te gemakkelijk/saai vindt? Ja, die skeletten zijn cool, maar sinds de T.Rex Rampage zijn er eigenlijk geen coole adult sets meer uitgekomen. Je ziet veel "kinder" lego van JP enzo, maar echt goeie grotere sets...niet echt...
En nu kiezen ze dan voor de Jeep....Ook leuk enzo (niet voor die prijs btw, damn), maar er is zoveel moois om als grote set te maken, ipv een velociraptor, een Spinosaurus, de Indominus Rex of een andere coole, iconische dino....Ik krijg een beetje het gevoel alsof ze er een beetje van wegblijven, en dat de keuze voor een gebouw/voertuig makkelijker is....
De Giraffatitan MOC staat hier ook. De kast staat al aardig vol zo.
Ik heb verder niets met de JP sets. De dino figuren doen me meer aan Playmobil denken dan aan Lego. Een Lego dino moet uit bricks bestaan!
Moet je even bij de buren langsgaan, daar hebben ze die. Ik heb hier indominus rex, indoraptor, velociraptor staan en nog een ankylosaurus en mososaurus in de doos zittenDeathchant schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:35:
Ben ik nou als Jurassic Park fan écht de enige die de keuzes van "welke set zullen we nu eens uitbrengen" net wat te gemakkelijk/saai vindt? Ja, die skeletten zijn cool, maar sinds de T.Rex Rampage zijn er eigenlijk geen coole adult sets meer uitgekomen. Je ziet veel "kinder" lego van JP enzo, maar echt goeie grotere sets...niet echt...
https://rebrickable.com/m...hiosaurus-fossil/#details
Jazeker! Een mooie winkel die soms zelfs aanvoelt als een museum gezien de oude sets die ze aanbieden. Helaas vond ik het aanbod losse LEGO wel echt te verouderd om zelf veel mee te kunnen (echt jaren 80/90 aanbod). Verder waren er veel tweedehands sets duurder dan wanneer je ze nieuw bij een webshop zou kopen, of zou LEGO pick a brick goedkoper zijn dan de tweedehands voorverpakte onderdelen die werden aangeboden. Dus al met al met lege handen weer weggegaan wat vrij uniek is na een bezoek aan een LEGO winkel
Die is wel heel mooi ja, afgezien van de kop dan vind ik, maar ik kan het zelf toch niet beterKerngezond schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:59:
Ik ben vooral benieuwd of er door die nieuwe Triceratops nog leuke MOC’s gaan ontstaan.
Ik vond de Brachiosaurus wel leuk gemaakt.![]()
https://rebrickable.com/m...hiosaurus-fossil/#details
gave build - nog wat meer fotos van?SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
[...]
Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.
[...]
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Mooi dat je qua Lego fansoorten naast de koopt-alle-sets, zeurt-overal-dat-er-geen-nieuwe-bionicles-opnieuw-komen, heeft-meerdere-F5-toetsen-versleten-aan-leak-websites en bid-dat-partner-vergiffenis-geeft-voor-nieuwste-aankoop er dus ook een doorzoekt-patent-databases-voor-nieuwe-onderdelen fansoort bestaat!
737freak schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:00:
Vandaag opgehaald. €100 via Marktplaats; 3.5 ct/piece.
[Afbeelding]
Van 2 naar 1. Naja...1,5737freak schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:40:
[...]
Zeker! Deze gaat uit elkaar en ga ik gebruiken om de Jazz Club die ik al heb te verbreden naar 48 studs, als een semi-MOC. Althans, dat is het plan; kijken of dat wat wordt.
:strip_exif()/f/image/mwLiYfY72Vbd6tLdFkeP8bMS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IpK9ijk7xP1CgmCQqjw4ekZn.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk projectje. Beetje van Maggi, beetje van mijzelf. Jazz Club met 10 noppen verbreed en de Pizzeria met 6; komt perfect uit.
Bij beter (dag)licht nog maar even betere foto's maken
- Er een Sagrada Familia-set komt van meer dan 12.000 steentjes #21065
- Er een New York skyline-set komt van +/- 1500 steentjes #21066
Die Sagrada-unit, dat wordt insane zeg...
Edit: Promo voor de DC-3 hieronder... lijkt een groter model te worden dan ik basis van de afbeeldingen van de doos dacht.
https://x.com/OnDisasters/status/2033942394836508869?s=20
[ Voor 51% gewijzigd door Archer_VC10 op 17-03-2026 22:44 ]
Misschien willen ze dat je hem met de hele familie bouwt.Archer_VC10 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:37:
Misschien willen ze dat je over de bouw van een Lego Sagrada Familia ook 144 jaar doet?
Sowieso met meerdere die meebetalenKerngezond schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:43:
[...]
Misschien willen ze dat je hem met de hele familie bouwt.
Eerlijk gezegd niet het hele filmpje elke minuut bekeken, maar hij laat alleen de patenten zien?
Paar maanden terug had RacingBrick een video over de nieuwe Education sets waar deze onderdelen inzitten.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LgukholiNy3B6SfCxcCVCfdk.jpg?f=user_large)
Lego winkel Rotterdam opent 26-03-2026.
https://www.lego.com/nl-nl/stores/events/rotterdam-opening
Make lovecraft not warcraft.
Wat mooi gedaan! Ik vind beide gebouwen erg goed tot hun recht komen zo737freak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:36:
[...]
[...]
Van 2 naar 1. Naja...1,5![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk projectje. Beetje van Maggi, beetje van mijzelf. Jazz Club met 10 noppen verbreed en de Pizzeria met 6; komt perfect uit.![]()
Bij beter (dag)licht nog maar even betere foto's maken
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 18-03-2026 07:31 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Omni in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"Sméagol schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 05:16:
Was dit al voorbij gekomen?
Lego winkel Rotterdam opent 26-03-2026.
https://www.lego.com/nl-nl/stores/events/rotterdam-opening
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Inderdaad! Even gezocht, het is een educatie set #45522 van $529AppieNL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:45:
[...]
Eerlijk gezegd niet het hele filmpje elke minuut bekeken, maar hij laat alleen de patenten zien?
Paar maanden terug had RacingBrick een video over de nieuwe Education sets waar deze onderdelen inzitten.
[YouTube: SPIKE Retires, FLL Changes, AI Arrives, And Maybe… Monorail? LEGO’s New Direction]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien dat de losse onderdelen bestelbaar worden.
Mooi ding maar 219,99 € voor 1903 steentjes lijkt mij nogal aan de hoge kant. Ik had eerder 150~180 € verwachtEdgenumber schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:51:
Douglas™ DC-3™ PAN AM®
GTA VI - All aboard the hype train!!
vooralsnog lijken ze inderdaad allemaal plat, bochten zijn al wel gespot. Maar voor een monorail in een stad lijkt me dat al grotendeels genoeg, en waar nodig kun je natuurlijk net zoals treinen omhoog en naar beneden gaan. Zeker deze tracks kun je omhoog best wat gewicht trekkenPin0 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:00:
Die 'monorail' stukken lijken mij gewoon alleen recht. Ik zie geen gebogen onderdelen om hoogte verschillen te maken zoals in de originele monorail onderdelen. Lijkt er meer op alsof het voor technic is bedoeld.
Voor een tientje heb je een heteluchtpistool bij de Action, if you catch my driftPin0 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:00:
Die 'monorail' stukken lijken mij gewoon alleen recht. Ik zie geen gebogen onderdelen om hoogte verschillen te maken zoals in de originele monorail onderdelen. Lijkt er meer op alsof het voor technic is bedoeld.
Eerst even oefenen bij goedkope 'afval'platen!
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/0v0wBBFi9kFXIf4gDoAKgIjj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ly7ptecHE7z4OMapFJIF5MfL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UJUsYzjmmaow9NUrckgxOm8w.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/X76XC88K9fYF8evI1aK0XHXi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aS9bRDYAZPsRWOkcH7dDZV2N.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/W7NmZUomtWmv8LVGVrl2d7nB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HznodEPSyrv6vvt5VDLlCgF8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tTsWZikI0IrzrUN3hJwSIN3j.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/v55R0l16vbmKKG6mXH4R50Mw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/43QNZV52e2PUHyLyMUqrW8Kj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Src0wNEbBgQsk16yS4liwgU5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TWSpPNMeO5TMxHMKUxuJQBVz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/z43dy1hxZu9fcVbRpSiCxK8W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tRVDCoduTqvGJoHUXrmutSsr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1w2aheee04fSuHEupWRhcPxv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KGj8ld9eTa5fxw3ifduuc5DT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mceBoRuOkO7A7IXvLZbr7NZB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Y4aqoZ5nM6rAG4OMnsrVIKl8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uK25sw53iLA3Gj40waErr4Xh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gXxHzaO5FlrIA8skuQgVHoqA.jpg?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/yzLCRDYtkEOlsXNYJ4KCzNJR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fHcZthBSOdpSRuhpIabO70Aq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/syliNX2mo9OzuQFUzbItsyBW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/niDqF47U5hqt6p2d2fA5r5I7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/g46ox8ukA5b64tnTqTqehZrf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jzkdK43TDFmJX1YC4BD1dCRE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dRqsyYHIyioupyXcgr6lLO1K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kk4fQS7N4Zz9YZ4XZHZg5JxK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8RimiU0ZcQ7p1cMkjTulKHLD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ogtLavr2D09aEgN9IMHEYax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SKVazAgB2VjleocYsDc939Om.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFFyRsF3pvLy7uTcgMCniIeQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/79IItq9qGBbik4FBuSQ5oXxi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OHSi3GZLNQOB8o9y6cqlv2xX.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r9gRAxPragfJ14mHkXXMu3bQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IUzDCXbKe45fZijIMx3LucrX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KBOTg60jpKGE0eoZPxogmHTk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7hrHpCBrYD6QXt7FFV7AtfoL.jpg?f=user_large)