Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 182 183 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• Mictur
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18:52
The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:09:
[...]

Nice, mooi gedaan.

Alleen het Metropolitan bordje met "Pigalle" mist nog ;)
Haha, bedankt! 😄

Eigenlijk zit er aan de achterkant al een kleine metro-ingang 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rI2L6uAewQhPs3fAVbjpl3c2SpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TtYWmgixj4wiZoUzRlQ7fXiy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Mictur op 15-05-2026 21:22 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kerngezond schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 18:49:
Dit is een standaard foto, heb je ook toevallig een foto van het product in aanbouw?
Heb 'm vanavond afgemaakt en zag toen dit berichtje pas...
Ik zal morgen wel een fotootje maken van de gehele set als ik eraan denk!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Zo, ik heb mijn collectie minifiguurtjes maar eens bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtsKzkVrkVtDeQWO05xeg3E562c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sc0ZekN5DKCWrIfgYHXmq2P4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfoMN2A94O0_CwwLJKru5izqXkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzgzvyDhS4xu35bn32DhVqzM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlvP3k_oUyAFP1AEtd835fzK_6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zWyBbumaoeIZ2RgScj94rpy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1TJLeMinyP7CilA_0oBdqv-i5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfQjfyKiztVsE8OQuFEfezRV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeTiyGqN2bIcTwMNh3jo_G46SVc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdIMwHKSSccvmRhY3xhgP3Ul.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNdxWst_m6g71ZqZr1SPL3Wqymc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qb8OuJa2kYOvzcIW7SHiPc3W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eBid9eOJ1eZpl5znky2hYU2RX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nf9idtEXcNykLUmGTxviSGBf.jpg?f=fotoalbum_tile
Begint toch een mooie verzameling te worden al zeg ik het zelf. :D

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 11:04
Kerngezond schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 03:38:

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
gaaf!! jij heb wel de plates gebricklinkt? ( ;)) ik zat nog te twijfelen. je behoudt de plates bij de minis? ik heb ze eruit gehaald vanwege ruimte en de diverse kleuren, ben benieuwd hoe het er straks bij je uitziet.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:42
Vannacht een verschrikkelijke nachtmerrie gehad: gedroomd dat een vriend mijn Blacktron Renegade uit m’n backlog had gehaald en zelf maar was gaan bouwen omdat het zo lang duurde. ;)
Ik denk dat mijn onderbewustzijn me toch iets probeerde te vertellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bA8DZsjPcI9EFNb6jhROr60rDa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZh2Ly7NKNzwSeLe5u6vr3nn.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

• Tc99m
Gelijk maar even de koe bij de horens gevat ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB4y3-hLipd3fIKkmAeBXRCINzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qK8fCU74K6r9oyqEVCQujxH.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

• Kerngezond
  • Nu online
leosand schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:03:
[...]

gaaf!! jij heb wel de plates gebricklinkt? ( ;)) ik zat nog te twijfelen. je behoudt de plates bij de minis? ik heb ze eruit gehaald vanwege ruimte en de diverse kleuren, ben benieuwd hoe het er straks bij je uitziet.
Niet zozeer Bricklink als wel LEGO pab-online, die vind ik een stuk prettiger. En ja, ik behoud de individuele plates omdat ik ze vaak wel een leuk onderdeel van de set vind en ze leuk vind contrasteren met de grote grijze plates. Die grote plates heb ik expres medium stone grey gekocht omdat ik het minder donker vind ogen en dan eventueel nog de optie heb om er een klein diorama van te maken met bestrating, iets wat ik waarschijnlijk niet ga doen uiteindelijk. :P

• Kerngezond
  • Nu online

[Afbeelding]
Ik wil trouwens nog even aan m’n eigen verhaal het verhaal toevoegen van de Ronin. Blijkbaar is het nogal een dingetje en is hij moeilijk te vinden. De reden dat ik deze nog als enige erin heb zitten is letterlijk omdat ik er pas eentje gekocht heb en deze blind degene was die erin zat! O-)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:46

SomerenV

It's something!

QuattroNL schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:37:
[...]

Ja die Tie Fighter Pilot helm vind ik wel het meest geslaagd, logischerwijs gevolgd door de Stormtrooper.

Had de mijne in het begin in de aanbieding bij Bol gekocht voor 65,-. De huidige prijzen zijn echt bizar.

Rijtje helmen:

[Afbeelding] Die rode helm is een Sith Trooper, een MOC van Rebrickable.
Waarom is die Tie Fighter Pilot helm eigenlijk zo bizar duur tweedehands? Ik heb hier een aantal helmen (waar ik eigenlijk van af wil) maar de meeste leveren 'maar' ergens tussen 30 en 45 euro op terwijl die Tie Fighter Pilot op 150+ zit.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:05:
[...]

Waarom is die Tie Fighter Pilot helm eigenlijk zo bizar duur tweedehands? Ik heb hier een aantal helmen (waar ik eigenlijk van af wil) maar de meeste leveren 'maar' ergens tussen 30 en 45 euro op terwijl die Tie Fighter Pilot op 150+ zit.
Denk omdat het toen ook al bizar ingewikkeld om aan te komen. Deze was niet zoals eigenlijk alle andere gewoon te vinden dacht ik. Maar het is even geleden, kan een gat in mn geheugen zitten :D

In ander nieuws, deze was echt bovengemiddeld ingewikkeld vergeleken de rest van deze wave van Speed Champions. Ben ook wel echt gelukkig met de mindere hoeveelheid stickers tegenwoordig. Komt de modellen ten goede!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkVCOqKp5MXnEEi-AqXClHF8tsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrIjfQzkWHugnrodLODW2ViH.jpg?f=fotoalbum_large Iemand nog een goed idee wat je met die reserve helm schermen kan MOC'n?

[ Voor 3% gewijzigd door sheane op 16-05-2026 17:02 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:54:
[...]

Doel je nou op die vrachtwagen of op zijn vrouw? :P
Die laatste krijg je makkelijker op de kast dan op een plank....

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat als de 1:8 supercar geruchten maar half kloppen en het deze bak wordt, ipv een Koeningsegg Saidar's Spear, een Kimera K39 met een Koeningsegg V8 met 1000 pk. Ach, we kunnen dromen. Zo'n Saidar's Spear ziet er ws vrijwel precies zo uit als de McLaren P1. Zeker van een afstandje.
Fingers crossed.

@sheane Moet je de Lightning McQueen set kopen, die zit echt totaal weird in elkaar. De set gebruikt niet eens de standaard car chassis plate.

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 16-05-2026 20:40 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:19
Tc99m schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:28:
[Afbeelding]
Veel plezier, maar….. schoenen aan in huis? :P

Vandaag wat ruimte maken voor de Minas Tirith set. We hebben al een Harry Potter gedeelte en de LotR sets staan in een andere kamer, maar met de aankomende set moet ik even gaan puzzelen. Wordt wel een uit de hand gelopen hobby zo, is er een website om de waarde van de sets (gebouwd uiteraard) bij te houden?

• sheane
  • Niet online
@zonoskar ja alleen dat heb ik wel eerder gehad met enkele modellen. Vond het hier gewoon bijzonder creatief weer opgelost met allerlei vinnetjes, en draaien van blokjes, en veel leunen van onderdelen op andere onderdelen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Orangelights23 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:45:
[...]
Je weet toch? Op steentjes staan is zonder schoenen niet chill. :P

Mijn dochter is bezig met diverse Friends sets. Die poppetjes voelen fragiel. Benieuwd hoe dat zich door de jaren gaat houden.

Sommige oude astronauten of piraten doen het nog perfect. Soms wat blokjes die klemkracht verloren hebben.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

hier onder de rivieren zeggen we; “ik ben toch geen kamper of moslim

Aan een tafel bouwen is qua lichaamshouding wel meest plezierig. Maar knikker ik de blokjes het liefst op een hoop. Gespreid over een kleedje midden op de vloer, rete irritant in de doorloop. Bouw zo al Lego sinds de eerste sets van Sinterklaas. Voelt als stukje beleving of nostalgie. Echter vinden mijn knieën en rug dat steeds moeilijker worden :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:46

SomerenV

It's something!

himlims_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:26:
[...]
hier onder de rivieren zeggen we; “ik ben toch geen kamper of moslim

Aan een tafel bouwen is qua lichaamshouding wel meest plezierig. Maar knikker ik de blokjes het liefst op een hoop. Gespreid over een kleedje midden op de vloer, rete irritant in de doorloop. Bouw zo al Lego sinds de eerste sets van Sinterklaas. Voelt als stukje beleving of nostalgie. Echter vinden mijn knieën en rug dat steeds moeilijker worden :+
Ik kom van onder de rivieren maar die uitspraak heb ik echt nog nooit gehoord :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Tc99m
[...]
sh4d0wman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:58:
[...]
Je weet toch? Op steentjes staan is zonder schoenen niet chill. :P
Ik maak nogal iets los ;) Binnenshuis geen schoenen dragen is denk ik inderdaad iets Hollands (al hield mijn ex-schoonfamilie in Leiden hun schoenen gewoon aan), hier in Brabant en Limburg (en wellicht ook in andere provincies?) zie je het niet vaak, de enige van mijn vrienden die het doen zijn expats.

…en dan heb je ook nog mensen die een paar schoenen hebben dat ze alléén binnen dragen, hoezo ging je er niet van uit dat dat het geval was? ;) Of (om toch maar een beetje ontopic te blijven) had ik beter deze moeten dragen:

Afbeeldingslocatie: https://www.retaildetail.eu/wp-content/uploads/sites/2/2026/01/Lego-crocs.jpg
SomerenV schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:08:
[...]
Ik kom van onder de rivieren maar die uitspraak heb ik echt nog nooit gehoord :+
Voor mij ook onbekend, ik loop heus ook wel eens op sokken, slippers of sloffen door het huis. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tc99m op 17-05-2026 14:00 ]

scintillating

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik twijfel heel erg tussen de MCLaren P1, de Volvo EC500 en Jack sparrows pirate ship.Mijn keuze valt meer op die graafmachine.

Die raket met tintin is ook wel gaaf.

Ik twijfel ook over de Deku tree en de dungeons and dragons set met draak. Maar die staan wat lager op de lijst

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-05-2026 14:58 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• sheane
  • Niet online
Zakkenwasser schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:58:
Ik twijfel heel erg tussen de MCLaren P1, de Volvo EC500 en Jack sparrows pirate ship.Mijn keuze valt meer op die graafmachine.

Ik twijfel ook over de Deku tree en de dungeons and dragons set met draak. Maar die staan wat lager op de lijst
Alles in je handtekening verkopen en alles kopen })

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien helpt dit; de twee laatste sets welke je noemt gaan er dit jaar uit. Heb je daar nog een aanbieding voor zal dat hoogstwaarschijnlijk de laatste kans Zijn. 😃

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:54
himlims_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:26:

Echter vinden mijn knieën en rug dat steeds moeilijker worden :+
Mijn eerste 2 sets na mijn "dark ages" heb ik op de grond gebouwd, want "nostalgisch". Knieën: "dat gaan we niet meer doen vriend" en dus ook niet meer gedaan.

• AppieNL
Koop wat je leukt vindt, maar de Volvo EC500 is zo'n beetje de allerslechtste Technic set van de afgelopen 10 jaar. Als je het alleen neer gaat zetten en de technische functie (en of ze goed werken) je niet uit maken, is het een prima koop. Boeit dat wel? Dan is het een gevalletje "stem met je portemonnee" om dit soort bagger in de toekomst te voorkomen imo.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik twijfel heel erg tussen de MCLaren P1, de Volvo EC500 en Jack sparrows pirate ship.
Je noemt nu wel 3 heel verschillende sets op. 1 technic model wat eigenlijk alleen goed is voor display, 1 technic model met functies waar je eigenlijk mee moet spelen en een niet-technic display set van een piratenship. SUcces met kiezen :) Van die 3 heb ik alleen de P1, maar eigenlijk alleen omdat ik geen ruimte heb voor het ship. Die Volvo interesseert me niet zo heel erg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tc99m
Tc99m schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:28:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVPvvCzIGqckxziNl1fnD2FC-yQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIjaogbgkhTYJcXnGws2uWpE.jpg?f=fotoalbum_large

Spaceships!!

scintillating

• Tc99m
En zoals sommigen misschien al wisten is de Blacktron Cruiser GWP (40580) soort van compatible met de Blacktron Renegade. Niet heel erg stabiel (en voor sommige combinaties moet je eerst de verbindingsstukken ombouwen), maar wel een geinig resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdLksrSKo0wFCoSSyqNqb-XgRPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJjGWfqLYtoJuClB7Zt4ZKb8.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Is er al iets van een datum wanneer er bekend wordt gemaakt wat de nieuwe 1:8 technic supercar gaat zijn?

Lees dat hij in juli dit jaar uit zo moeten komen, maar tis toch wel erg stilletjes

[ Voor 29% gewijzigd door TepelStreeltje op 17-05-2026 18:44 ]

Battle.net Spud#2543

• AppieNL
TepelStreeltje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:43:
Is er al iets van een datum wanneer er bekend wordt gemaakt wat de nieuwe 1:8 technic supercar gaat zijn?

Lees dat hij in juli dit jaar uit zo moeten komen, maar tis toch wel erg stilletjes
Is sinds een paar 1:8 auto releases altijd zo. Meestal komt er een grote aankondiging enkele weken voor de release, dus ergens in juni waarschijnlijk de officiële aankondiging, misschien ervoor al een lekje of officiële teaser.

• Zakkenwasser
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:36:
[...]

Misschien helpt dit; de twee laatste sets welke je noemt gaan er dit jaar uit. Heb je daar nog een aanbieding voor zal dat hoogstwaarschijnlijk de laatste kans Zijn. 😃
Bedankt voor de tip, het gaan dan toch die laatste twee sets worden.

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-05 08:49
Goedemorgen allemaal!

Ik doe weer mee aan het Bricklink Designer Program, ondertussen Series 11. Voor deze ronde heb ik 2 bestaande (maar verbeterde) sets ingestuurd: Paradisa Hotel en Samurai Castle:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSk_ZC1qgivvLUwKc9LHklvYbTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IOFwXtg3NkBbEjXcXkYhapmn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_E_km_fm2-34ijfC76tM-P0usw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIb16inmPxLarYDWGFxBz9mz.png?f=fotoalbum_large

Paradisa Hotel is geïnspireerd op de hotels in Art Deco stijl aan Ocean Drive in Miami. Tegelijkertijd is het een klein eerbetoon aan Paradisa, het klassieke LEGO-theme uit de jaren 90.

Mocht je de set leuk vinden, dan kan je stemmen via deze link. Je kan daar ook meer plaatjes bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmFb3sHdXSX2iKebxbNC8QBiyfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gS7uBXnJrZPHlpxVvA40McHN.png?f=fotoalbum_large

Mijn 2e inzending is Samurai Castle. Een Japanse kasteel met een volledig gedetailleerd interieur. Ik heb eerder 10K stemmen gehaald op LEGO Ideas, maar ben helaas niet gekozen in de laatste ronde. Vandaar dat ik het nog één keer probeer bij BDP.

Mocht je willen stemmen, dan kan dat hier.

Ben benieuwd wat jullie van de sets vinden! :)

• Tc99m
DistractedBldr schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:40:
Goedemorgen allemaal!

Ik doe weer mee aan het Bricklink Designer Program, ondertussen Series 11. Voor deze ronde heb ik 2 bestaande (maar verbeterde) sets ingestuurd: Paradisa Hotel en Samurai Castle:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paradisa Hotel is geïnspireerd op de hotels in Art Deco stijl aan Ocean Drive in Miami. Tegelijkertijd is het een klein eerbetoon aan Paradisa, het klassieke LEGO-theme uit de jaren 90.

Mocht je de set leuk vinden, dan kan je stemmen via deze link. Je kan daar ook meer plaatjes bekijken.

[Afbeelding]

Mijn 2e inzending is Samurai Castle. Een Japanse kasteel met een volledig gedetailleerd interieur. Ik heb eerder 10K stemmen gehaald op LEGO Ideas, maar ben helaas niet gekozen in de laatste ronde. Vandaar dat ik het nog één keer probeer bij BDP.

Zag deze ook op Brickset langskomen, heel leuk! Succes!

scintillating

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Goedemorgen allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

alleen nog een klein beetje aanpassen, iets met een kettingzaag en een douche, en tony montana figure :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmxxyqrLacR5NayhD5Gi5wmxQOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gqgNFMIuu9LQEUJh7bzOpY2R.png?f=fotoalbum_large

maar goed, dat (scarface) zal door lego nooit door de keuring heen komen. ik hoop dat jouw build dat wel doet, ik ga m dan zeker bestellen

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 18-05-2026 10:03 ]

• DistractedBldr
himlims_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:20:
[...]

alleen nog een klein beetje aanpassen, iets met een kettingzaag en een douche, en tony montana figure :+

maar goed, dat (scarface) zal door lego nooit door de keuring heen komen. ik hoop dat jouw build dat wel doet, ik ga m dan zeker bestellen
Haha! Thanks! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan :)

Je werkt bij BDP S11 alleen met de onderdelen die in 2027 in productie zijn en door een foutje stond een nieuw torso-onderdeel even in de lijst. Die had ook wel aardig gewerkt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGi_cwFfueo69F0Jx1W4707rZAg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nNqXvYn7H38bXFx0YlbzxzUv.png?f=user_large

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
Goedemorgen allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel gaaf, dat Samurai Castle.
Mijn stem heb je!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Minifiguren blijven een vreemd iets. Je gaat naar de winkel omdat je één favoriet hebt, nou vooruit een favoriete top 3... en vervolgens loop je de winkel uit met negen exemplaren. Magic! :o

Blijkbaar is Bionicle Cosplayer hét gewilde figuurtje? Ik snap niet waarom, maar ach ik heb 'em ;) Trash Monster had ik in eerste instantie niks mee, maar vind die bij nader inzien eigenlijk wel leuk :) Iets voor de Jazz Club pizzeria.

Kans wordt nu echter wel steeds groter dat de rest er ook weer komt, zelfs Boba Cup Fan :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksPOKRfiuKDnJmQXPEV979-r-Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEzCkyLB8B4DIcXWqMkBGvsT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 18-05-2026 11:13 ]

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
Gim schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:05:
Minifiguren blijven een vreemd iets. Je gaat naar de winkel omdat je één favoriet hebt, nou vooruit een favoriete top 3... en vervolgens loop je de winkel uit met negen exemplaren. Magic! :o

Blijkbaar is Bionicle Cosplayer hét gewilde figuurtje? Ik snap niet waarom, maar ach ik heb 'em ;) Trash Monster had ik in eerste instantie niks mee, maar vind die bij nader inzien eigenlijk wel leuk :) Iets voor de Jazz Club pizzeria.

Kans wordt nu echter wel steeds groter dat de rest er ook weer komt, zelfs Boba Cup Fan :X

[Afbeelding]
Hier ook net dit weekend gekocht. In een niet-volle doos bij de Intertoys zaten zowaar alle variaties nog!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3W1DFoVYz3CIG1oC-PYkIB5dwM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDCMfIL3h7lFLcxhu0TnLx70.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKJ__t5me_meLyXjUgYyxXCSB10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy60InC0DK76cWKVC9PKIjxJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aVqm6WBVMZj565-2DWjUu_eiVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/md9dVcgNLhqcZyZjjdF1KHGZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMnLK24KOBGmQDGPcioDtS786YI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YcAvgWTEFmb22Bj8SCeqOAi.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik heb voor mijn oom de McLaren P1 mogen bouwen, want hij kwam er zelf niet helemaal uit. Ik heb weinig ervaring met grote technisch Legosets, maar voor een keer was het leuk en uitdagend om deze te bouwen :) Het grootste deel heb ik gebouwd met ons halfjarige zoontje op mijn schoot, dat was ook uitdaging genoeg :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Tc99m
Voor de geïnteresseerden: gelekte beelden van de nieuwe Disneyland Main Street U.S.A. set (3899 onderdelen, verwachte prijs €399, waarschijnlijk verkrijgbaar vanaf 1 juni)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXGnguhaZrODyfoI6sernJ69cdc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDaDk0WHykRKWonftJuDr5h2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzmN9xpMMc8bbQ8f0KxiHO8v6qQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEij8x9sRFQ4tuhl9soQhlIf.jpg?f=fotoalbum_tile

scintillating

• Kerngezond
  • Nu online
Goedemorgen allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind je Paradisa Hotel nog steeds schitterend en ook nu weer hoop ik dat hij erdoor komt! Mijn stem heb je! *O*
Wat heb je verbeterd deze keer?

• Kerngezond
  • Nu online
Gim schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:05:

[Afbeelding]
Nou, als je met negen figuurtjes naar buiten loopt, dan kunnen die overige drie er ook nog wel bij. :9
Ik vind ze bijna allemaal weer leuk en spaar gewoon de hele serie, maar ik vind het Trash Monster wel echt enorm goor! _O-

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:31
Schijnt dat er een LEGO Pokemon Arcanine aan zit te komen.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_C7O-aTTrlDWRkKQSVTZ-qYySs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0NnFe3JUCZ8INsGMkr7ybrE9.png?f=fotoalbum_large

99,99

• PurpleBlue
  • Niet online
...
Nice!
Hoe passen de originele 6x14 plate's ten opzichte van de bijgeleverde plates in de kast?
De bijgeleverde plaatjes passen bij mij niet altijd even lekker in de kast (klemt vaak)
sh4d0wman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:58:
[...]
Mijn dochter is bezig met diverse Friends sets. Die poppetjes voelen fragiel. Benieuwd hoe dat zich door de jaren gaat houden.
Dat gaat prima hoor!
Hier wordt al 6 jaar met Friends gespeeld, en dat gaat prima :-)
(Bij sommige kleine delen voor op het hoofd, zoals een kroon, of haarknip kan het "pinnetje" breken, maar de figuren zelf zijn degelijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVn48rOD8puC7AR5ziLloESQcxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBSPuboqB46wSTFb31F0gfP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBWzCnc_R5RFrCo71nBaapiWujs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tv2S6ywdNrVmcOBIrUds1Epj.jpg?f=fotoalbum_large
Figuurtjes worden veel aangepast, en gewisseld.

[ Voor 3% gewijzigd door PurpleBlue op 19-05-2026 12:31 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Bah, tijdje zitten wachten op de aankondiging van #43302 - Disney Main Street, maar de eerste leaks zien er toch een stuk kinderlijker uit dan de wat meer volwassen Modular uitstraling die ik had verwacht :|

per aspera ad astra

• Tc99m
LAD93 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:49:
Bah, tijdje zitten wachten op de aankondiging van #43302 - Disney Main Street, maar de eerste leaks zien er toch een stuk kinderlijker uit dan de wat meer volwassen Modular uitstraling die ik had verwacht :|
Het is erg plat inderdaad, een beetje in de stijl van de Diagon Alley set. Ik vind het er voor de (verwachte) prijs van €400 toch ook wel erg karig uitzien, lijkt er op dat veel van de +/- 3900 onderdelen vooral 1x1 en 1x2 plates zijn. En het ziet er ook wel uit dat het weer een stickerfestijn gaat worden.

De gelekte foto's zijn van matige kwaliteit, dus ik heb nog geen oordeel over hoe mooi ik de facades vind. Positief puntje zijn wat mij betreft de diverse Disneyland easter eggs in het interieur (verwijzingen naar attracties en films). Leuk dat het appartement van Walt Disney er ook in zit, maar als het maar 4 studs diep is vind ik dat ook wel wat teleurstellend.

Het zal voor mij er wel vanaf hangen of er een hele goede deal aankomt, ik heb het eerste kasteel en het Disney Station en daar zal deze set vast goed naast passen, maar 400 euro vind ik deze set i.i.g. tot nu toe niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Tc99m op 19-05-2026 10:58 ]

scintillating

• LAD93
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:56:
[...]

Het is erg plat inderdaad, een beetje in de stijl van de Diagon Alley set. Ik vind het er voor de (verwachte) prijs van €400 toch ook wel erg karig uitzien, lijkt er op dat veel van de +/- 3900 onderdelen vooral 1x1 en 1x2 plates zijn. En het ziet er ook wel uit dat het weer een stickerfestijn gaat worden.

De gelekte foto's zijn van matige kwaliteit, dus ik heb nog geen oordeel over hoe mooi ik de facades vind. Positief puntje zijn wat mij betreft de diverse Disneyland easter eggs in het interieur (verwijzingen naar attracties en films). Leuk dat het appartement van Walt Disney er ook in zit, maar als het maar 4 studs diep is vind ik dat ook wel wat teleurstellend.

Het zal voor mij er wel vanaf hangen of er een hele goede deal aankomt, ik heb het eerste kasteel en het Disney Station en daar zal deze set vast goed naast passen, maar 400 euro vind ik deze set i.i.g. tot nu toe niet waard.
Je klinkt al positiever dan ik :o - ik vind de Diagon Alley set wel de Harry Potter vibe hebben, ik krijg bij deze set vooral een kinderset vibe.

per aspera ad astra

• Tc99m
LAD93 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:07:
[...]

Je klinkt al positiever dan ik :o - ik vind de Diagon Alley set wel de Harry Potter vibe hebben, ik krijg bij deze set vooral een kinderset vibe.
Ik heb al zo vaak foto's van leaks voorbij zien komen ;) ze zijn vaak zo crappy dat het soms een wereld van verschil is met de officiële productfoto's, dus op sommige punten wacht ik met mijn oordeel en geef ik ze het voordeel van de twijfel. ;)

Overigens is deze set gebaseerd op Main Street USA in Disneyland Anaheim, en die versie van Main Street wat kleurrijker en speelser. Main Street in Disneyland Parijs heeft een wat ingetogener ontwerp heeft (voor Disney-begrippen dan).

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 19-05-2026 11:25 ]

scintillating

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2026-05-19
(iets schuin gefotografeerd zodat de grotere plates/... beter zichtbaar zijn)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVV9UBLhuBXyi1TajsADGabpFwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYBjNcLTQ7ulFnKhVJ7OfBJ2.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

roeleboel schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:19:
Pick-a-Brick Brussel 2026-05-19
(iets schuin gefotografeerd zodat de grotere plates/... beter zichtbaar zijn)
[Afbeelding]
O+ tan kleur bricks :P

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
Main Street, U.S.A.
€349,99
Binnenkort op 4 juni 2026

https://www.lego.com/nl-nl/product/disney-43302-43302

[ Voor 5% gewijzigd door wlchris op 19-05-2026 15:16 ]

• JohanR91
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:00
Dat was de leak, dit is de officiële aankondiging/productpagina met de uiteindelijke prijs (welke dus €50,- lager ligt dan verwacht).

Ik vind de set niet geweldig. Hij is net iets te kleurrijk vergeleken met de echte omgeving. Daarbij vind ik de prijs ook te hoog voor wat je krijgt. Sure er zitten veel custom delen en minifigs bij, maar dit is het niet waard vind ik.

• Tc99m
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/131946_High%201.jpg

https://brickset.com/arti...ain-street-u-s-a-revealed!
https://www.lego.com/nl-nl/product/disney-43302-43302

Toch 'maar' €349 ipv €399 volgens de geruchten, maar nog steeds veel geld voor een set die mij als LEGO en Disney fan toch niet echt weet te bekoren.

De uitstraling vind ik prima, en past i.m.o. goed bij de originele Main Street USA in Disneyland Anaheim, al mis ik wel wat details, zoals bijvoorbeeld de reclameprints fictieve bedrijfjes op Main Street op de ramen op de eerste verdieping, die verwijzen naar de mensen die een rol hebben gespeeld in de geschiedenis van Disneyland/the Walt Disney Company. Zoals al eerder opgemerkt hier zijn het ook wat magere gebouwtjes, vooral bij het appartement van Walt Disney op de bovenverdieping van het brandweergebouw vind ik dat zonde.

Die brandweerauto had van mij achterwege gelaten mogen worden, net zoals ongeveer de helft van de minifigs. Daarentegen verwacht ik van een set in deze prijscategorie toch echt wat meer prints, zeker op de borden aan de buitenkant van de gebouwen. Dat is voor mij wel een dealbreaker, gemiste kans.

Wellicht dat ik wacht op een aanbieding, maar geen day one purchase voor mij (tenzij er echt een fantastische GWP bij zit).

[ Voor 13% gewijzigd door Tc99m op 19-05-2026 15:51 ]

scintillating

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:31
Voor degenen die graag meer details en minder kinderlijke Disney gebouwen willen zien: https://rebrickable.com/users/WDWBricks/mocs/?page=1#sets

Alleen wel heel veel steentjes sourcen want het zijn geen kleine gebouwtjes.

• Kerngezond
  • Nu online
RubjeMazter schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:19:
Schijnt dat er een LEGO Pokemon Arcanine aan zit te komen.
spoiler:
Oeh, dat is wel een mooi ding! Niet mijn ding, maar desalniettemin een mooi ding! :)

• Kerngezond
  • Nu online
PurpleBlue schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:45:
[...]

Nice!
Hoe passen de originele 6x14 plate's ten opzichte van de bijgeleverde plates in de kast?
De bijgeleverde plaatjes passen bij mij niet altijd even lekker in de kast (klemt vaak)

[...]
Eh, net zo slecht. Als in, het is wisselend maar de dimensies van de bijgeleverde plaatjes zijn volgens mij exact gelijk aan die van Lego. Bij mij passen de meesten goed, en een paar klemmen inderdaad een beetje en ik zie daarin geen verschil tussen de meegeleverde en die van Lego.

• LAD93
  • Niet online
Logico schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:05:
Voor degenen die graag meer details en minder kinderlijke Disney gebouwen willen zien: https://rebrickable.com/users/WDWBricks/mocs/?page=1#sets

Als ze Main Street in deze stijl hadden uitgebracht was het voor mij echt een insta-buy geweest.

per aspera ad astra

• DistractedBldr
Kerngezond schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:43:
[...]

Ik vind je Paradisa Hotel nog steeds schitterend en ook nu weer hoop ik dat hij erdoor komt! Mijn stem heb je! *O*
Wat heb je verbeterd deze keer?
Dankjewel! :) De grootste aanpassing zit in de overkapping boven de ingang. Die is groter geworden en heeft een nieuw "hotel"-bord. De hele overkapping boven de begane grond is nu in dezelfde stijl als de andere overkappingen en ik heb extra "neon" toegevoegd daar.

Verder wat kleine aanpassingen aan het interior, waaronder een nieuwe plafondlamp, ventilator en een tas van de LEGO-winkel.

Ben benieuwd hoe het gaat dit keer!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:31
LAD93 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:52:
[...]

Als ze Main Street in deze stijl hadden uitgebracht was het voor mij echt een insta-buy geweest.
Voor mij is dit het juist niet, te stijfjes (ben nooit in Disney parken geweest, dus hoe het er daadwerkelijk uitziet als je er doorheen loopt is 0,0 voor mij).

De officiële Main Street set is erg kleurrijk! Maar ook dit is voor mij niet direct een inkoppertje. Ik bouw graag met de kinderen, wat dat betreft is deze set wel een plus, maar ik ga eerst begin juni maar eens naar een Lego Store om de set daadwerkelijk opgebouwd te zien. Heb vaker gehad dat ik een set niet veel vond, maar dat in werkelijkheid de set veel leuker eruit zag dan ik dacht, maar andersom ook!

Voor nu bouw ik eerst de DC3 van Pan-Am af en hierna start ik met een set uit de Bricklink designer reeks; heb instructies laten printen op A5 formaat-boekje, erg klein dus, dit is echter beste tijd van het jaar in de avonden om zo te bouwen met veel daglicht nog in de avond (kunst-licht op de tafel die ik gebruik om te bouwen is niet ideaal).

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Goosebirdy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:12:
[...]

Voor nu bouw ik eerst de DC3 van Pan-Am af en hierna start ik met een set uit de Bricklink designer reeks; heb instructies laten printen op A5 formaat-boekje, erg klein dus, dit is echter beste tijd van het jaar in de avonden om zo te bouwen met veel daglicht nog in de avond (kunst-licht op de tafel die ik gebruik om te bouwen is niet ideaal).
Er is een DC-3?!

* Bundin zet die acuut op verlanglijstje.

Hoeveel stickers zitten daarbij, of is t netjes geprint allemaal?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Bundin schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:09:
[...]

Er is een DC-3?!

* Bundin zet die acuut op verlanglijstje.

Hoeveel stickers zitten daarbij, of is t netjes geprint allemaal?
Geen stickers (y)
https://brickset.com/arti...glas-dc-3-pan-am-airliner

• Zakkenwasser
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:36:
[...]

Toch maar die Dungeons & Dragons set gehaald. Die was 259.- bij Bol.com.

Nu nog ruimte maken voor de doos.

Volgens mij gaat deze er iets eerder uit dan die Zelda?

• Tc99m
Logico schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:05:

Goosebirdy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:12:
[...]

Voor mij is dit het juist niet, te stijfjes (ben nooit in Disney parken geweest, dus hoe het er daadwerkelijk uitziet als je er doorheen loopt is 0,0 voor mij).
De MOCs zijn gebaseerd op Main Street USA van het Magic Kingdom in Walt Disney World Florida. Die gebouwen zijn anders en een stuk groter dan die in Disneyland Californië. Ik denk dat de kleuren wel redelijk getrouw zijn, komt denk ik vooral door de renders dat ze er niet zo uitspringen als op de productfoto's.

Wat me wel opvalt is dat alle verdiepingen ongeveer dezelfde hoogte hebben, in Disneyland zijn de bovenste verdiepingen hoe dichter je bij het kasteel komt steeds een stukje kleiner dan de begane grond, om een geforceerd perspectief te creëren. /nerd

Overigens vind ik wel dat de MOCs goed het "idee" van Main Street USA beter weten uit te beelden, als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 20-05-2026 10:26 ]

scintillating

• CLB
  • Niet online

CLB

Lego X-Files set komt er ook echt aan...
+/- 1500 steentjes #21369 voor 199,99 euro?

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CLB schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:42:
Lego X-Files set komt er ook echt aan...
+/- 1500 steentjes #21369 voor 199,99 euro?
..... erg benieuwd naar, hebben we al pixelated leaks ?

• AppieNL
Zakkenwasser schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:48:
[...]

Toch maar die Dungeons & Dragons set gehaald. Die was 259.- bij Bol.com.

Nu nog ruimte maken voor de doos.

Volgens mij gaat deze er iets eerder uit dan die Zelda?
Beide sets zijn in principe na 31 juli 2026 exit.

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik had mezelf beloofd eens wat actiever te zijn in dit topic, aangezien het hier ook vol staat met Lego :)

Mijn vrouw die niet zoveel met Lego had is toch langzaam overstag aan het gaan. Toen ze de Death Star (slice) voor het eerst zag grapte ze half "die wil ik voor mijn verjaardag", en zo het geschiedde...
Ik weet dat er een hoop commentaar kwam op dit ding, maar ik vind hem toch wel gaaf en ben een beetje jaloers dat ik er niet aan mee mag bouwen :P.

Hebben een stuk van de Billy kast leeggehaald om hem mooi te plaatsen, en langzaam maar zeker komen er verdiepingen bij. Alleen de laser past er niet geheel in :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_TgSxMH2Ei2PJhTVd6FQZZUBxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIdP1Ffw9rpYeh9cGWEqHV04.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMt8vo1mzX3_1NJzJSQlU3OXbSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18ISX5CltjjfoMH0B88JqRK0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKRr0A-DLRcRENjM73OVpB1c4xg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuDTbPU4xhbjF6bid9xorTXU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmD-G1rHuLdTdpcWM16pWBvuum4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jH22VDAewxa2Y1wnnvur6iWM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z60uYDPqVYrNMv-zF0_JdSGJq5I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfTmEVZtVMy1SMMc3m4Vrr03.jpg?f=fotoalbum_tile

• Zakkenwasser
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:54:
[...]

..... erg benieuwd naar, hebben we al pixelated leaks ?
Via Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsdrEpB4gLP_od4uEtePOUwmSwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igAAcI8BHycxZmAWJDRMlB7r.jpg?f=fotoalbum_large

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kijk heel graag naar The X-Files, maar dan had ik liever een mozaïek gezien van de "I Want To Believe" poster.

• Tc99m
Dat is gewoon de inzending zoals die bij IDEAS ook te zien is: https://beta.ideas.lego.c...2d-4a34-a07a-224d75ffe105

Dat is dus géén lek van de uiteindelijke set.

scintillating

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:31
Inderdaad geen stickers en bedrukking is (tot nu toe) prima!

Ook de bouw ervaar ik als fijn! Simpele, logische fases afgewisseld met momenten dat je even goed moet kijken. Nu nog mooi relatief compact om tijdelijk op te bergen, maar ik begin mogelijk vanavond met de eerste vleugel, dan gaat het echt ruimte innemen!

Benieuwd of ik deze uiteindelijk langer laat staan dan de Concorde en de 747+NASA Space Shuttle. Beide hadden te kort het "wauw-gevoel" dat ik de display-ruimte die het innam al snel weer vrij maakte voor andere set.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheDeeGee schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:07:
[...]

Kijk heel graag naar The X-Files, maar dan had ik liever een mozaïek gezien van de "I Want To Believe" poster.
Wordt dit echt een set? Of nog idee fase?

• Tc99m
himlims_ schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:26:
[...]

Wordt dit echt een set? Of nog idee fase?
Ja, is momenteel in ontwikkeling. Via Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pxz83f16z42h1.jpeg
https://beta.ideas.lego.c...2d-4a34-a07a-224d75ffe105

Dit is de winnaar van de "Build Your Nostalgia – 90s Throwback!" wedstrijd:
https://beta.ideas.lego.c...3-fa37b45d1280?tab=builds

[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 20-05-2026 14:52 ]

scintillating

• Kerngezond
  • Nu online
_Tygernoot schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:34:
Ik had mezelf beloofd eens wat actiever te zijn in dit topic, aangezien het hier ook vol staat met Lego :)

Mijn vrouw die niet zoveel met Lego had is toch langzaam overstag aan het gaan. Toen ze de Death Star (slice) voor het eerst zag grapte ze half "die wil ik voor mijn verjaardag", en zo het geschiedde...
Ik weet dat er een hoop commentaar kwam op dit ding, maar ik vind hem toch wel gaaf en ben een beetje jaloers dat ik er niet aan mee mag bouwen :P.

Hebben een stuk van de Billy kast leeggehaald om hem mooi te plaatsen, en langzaam maar zeker komen er verdiepingen bij. Alleen de laser past er niet geheel in :)
[Afbeelding][Afbeelding]
Als je een vrouw hebt die niet veel heeft met LEGO en dan voor haar eerste stapjes meteen de Death Slice koopt dan is het wat mij betreft een blijvertje. ;)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:03

rammes

koekebakker 1e klas

Tc99m schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:51:
[...]

Ja, is momenteel in ontwikkeling. Via Reddit:
[Afbeelding]
https://beta.ideas.lego.c...2d-4a34-a07a-224d75ffe105

Dit is de winnaar van de "Build Your Nostalgia – 90s Throwback!" wedstrijd:
https://beta.ideas.lego.c...3-fa37b45d1280?tab=builds
I want to believe!!

Ik zou het doen!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Inmiddels begonnen hier aan het thema groot met klein. Te beginnen met deze!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se2hUHMhhPZ2o6QD3VASvtwVCGk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hrEQXQwuiJwwaCynSj5p6Y05.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Omni op 21-05-2026 10:48 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Kerngezond
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnW0rjI0jvgPFTnYjOOJMCMl9eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDh316AJgqEZd75ybfZWHGcM.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt hier een strandje gebouwd. :9

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:59
Omni schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:16:
Leuk idee! Ik doe ook mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgBbyZdVSh11H-2wzYMmng9lbjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7V1JKpbIpywG4hpyJTVVnyrx.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• Bundin
  • Niet online
Goosebirdy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:16:
[...]

Inderdaad geen stickers en bedrukking is (tot nu toe) prima!

Ook de bouw ervaar ik als fijn! Simpele, logische fases afgewisseld met momenten dat je even goed moet kijken. Nu nog mooi relatief compact om tijdelijk op te bergen, maar ik begin mogelijk vanavond met de eerste vleugel, dan gaat het echt ruimte innemen!

Benieuwd of ik deze uiteindelijk langer laat staan dan de Concorde en de 747+NASA Space Shuttle. Beide hadden te kort het "wauw-gevoel" dat ik de display-ruimte die het innam al snel weer vrij maakte voor andere set.
Ik vind 'm mooi (al is de neus niet helemaal passend), maar die grootte krijg ik niet leuk weggezet. Zeker niet met twee katten. Dus ik ga het er helaas maar bij laten.

Wel de Dungeons and Dragons set gekocht met bol Select korting, dankzij de tip van @Zakkenwasser. Veel te duur zonder korting maar voor 260 relatief netjes geprijsd.

• Omni
  • Niet online

Omni

Haha, ben ik nou een trendsetter? :P

Was nog niet in mij opgekomen maar ik heb zelf 4 formaten Space Shuttles haha. Heb alleen niet die heel kleine zoals jij hem hebt. Welk nummer is die?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Die D&D set is weer 329.- geworden, gelukkig was ik net optijd O+

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:09

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Waarom is die Project Hail Mary set alleen nog maar bij Amazon of de Officiele Lego shop verkrijgbaar. Uit principes bestel ik nooit iets bij Amazon maar had gehoopt dat die elders goedkoper te vinden zou zijn...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Omni schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:16:

[Afbeelding]
Heb je de nog kleinere ook? de 75295 en de 30708? Om het compleet te maken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Omni
  • Niet online

Omni

Gunner schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:42:
[...]

75295 heb ik niet maar zou ook uit de toon vallen, maar 30708 heb ik wel! Die gaat er zsm ook bij als ik die gevonden en gebouwd heb :)

• Bundin
  • Niet online
Zakkenwasser schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:38:
Die D&D set is weer 329.- geworden, gelukkig was ik net optijd O+
Het is nog steeds een Select deal. Als je niet ingelogd bent zie je de oorspronkelijke 325 euro prijs op bol.

Heb nog even getwijfeld over Starry Night maar zo te zien is dat heel veel plates op elkaar drukken voor de hele achtergrond en dat spreekt me toch niet echt aan. Al is het eindresultaat prachtig. Dus die heb ik toch ook maar besteld na nog even een paar build reviews gelezen te hebben. Ik heb de daken van Rivendell ook overleefd :)

[ Voor 37% gewijzigd door Bundin op 21-05-2026 14:04 ]

• Tc99m
MonkeySleeve schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:39:
Waarom is die Project Hail Mary set alleen nog maar bij Amazon of de Officiele Lego shop verkrijgbaar. Uit principes bestel ik nooit iets bij Amazon maar had gehoopt dat die elders goedkoper te vinden zou zijn...
Als je op Brickwatch kijkt zie je bij het kopje 'Niet leverbaar' ook een aantal andere webshops staan die de set (momenteel) niet meer leveren. Mogelijk komt hij daar weer terug op voorraad.

Ik bestel zelf ook nooit bij Amazon, dus ik juich je toe, maar helaas kosten je principes je in dit geval een tientje... Je kunt ook nog even wachten, de set is pas net een paar maanden uit en komt vast wel weer bij meer shops terug op voorraad (met wellicht een betere deal).

scintillating

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:59
Omni schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Haha, ben ik nou een trendsetter? :P

Was nog niet in mij opgekomen maar ik heb zelf 4 formaten Space Shuttles haha. Heb alleen niet die heel kleine zoals jij hem hebt. Welk nummer is die?
De hele kleine hoort bij de ISS set; https://brickset.com/sets...ternational-Space-Station :)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:02
MonkeySleeve schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:39:
Voor sommige sets heeft LEGO een exclusieve overeenkomt met een winkel. De overige shops die de set hebben aangeboden hebben deze vaak gewoon via de reguliere LEGO Shop gekocht, daarom zijn ze daar sinds begin april ook niet meer beschikbaar. Als je de set niet via Amazon wil kopen dan kun je beter tot midden juni wachten dan zijn er naar verluidt weer dubbele punten + GWP te scoren.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor de puristen, even wegkijken. Voor de Formule 1 fans:
spoiler:
Voor degene die zich kapot ergeren aan de onwil van Lego om fatsoenlijke wielen uit te brengen voor hun Technic F1 auto's, je kan nu wielen kopen bij CaDA in de correcte maat. Je moet dan alleen ook andere hubs kopen, want bij CaDA zitten de pinnetjes aan de velg en bij Lego aan de hub (92909). Maar Lego maakt ook de hub met pinholes: 35189. Ik heb dit ook al in het andere topic gepost, maar ik gok dat daar niet zoveel mensen zitten die hier baat bij hebben aangezien CaDA en Rastar al de correcte wielen meeleveren, alleen Lego niet. Ik heb 2 setjes gekocht :) voor 20 euro per setje. Het duurt wel even voordat het er is. Het zijn zwarte velgen met de medium (gele) band, die ook in de Alpine set (C64012w) van CaDA zitten.

• Omni
  • Niet online

Omni

Gunner schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:42:
[...]

Tadaaaa :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUdT3Ti3VyFF3w8loeNgr3sCqWQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OgJqjPLyvkeWaTEFI0ecurIr.jpg?f=user_large

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nu nog de Star Wars adventkalender van 2024 scoren, daar zit een nog kleinere Falcon bij :P

Ey!! Macarena \o/

• Omni
  • Niet online

Omni

RaZ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:40:
[...]

Nu nog de Star Wars adventkalender van 2024 scoren, daar zit een nog kleinere Falcon bij :P
Haha tsja, we kunnen zo nog wel even doorgaan, er is tenslotte ook nog de 10179 falcon en weet ik veel hoeveel playset formaat falcons. Maar inderdaad die microversie is toch wel grappig. Misschien beter dat als losse steentjes te bestellen dan een hoge tweedehandsprijs te betalen...

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vandaag binnen gekomen. Jammer met wat schade. Gelukkig wordt het allemaal netjes opgelost (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOn_uaU8svEg5mtguY-cpBewuto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEJqr0tjpnUwrHdnSrcMlPjb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2tQjeRvUqhGCM6JwaYbA0T3YJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts1r2Klc5TAQ0dcjieN7QkjO.jpg?f=fotoalbum_tile

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zakkenwasser schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:26:
Vandaag binnen gekomen. Jammer met wat schade. Gelukkig wordt het allemaal netjes opgelost (y)
[Afbeelding][Afbeelding]
Maar goed dat jij niet weet wat ik met mijn LEGO dozen doe...

Nu waarschijnlijk wel :P

• Zakkenwasser
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:45:
[...]

Maar goed dat jij niet weet wat ik met mijn LEGO dozen doe...

Nu waarschijnlijk wel :P
Ik heb voorlopig geen tijd. Dus wel leuk om naar de doos te kijken. Kreukels en deukjes vallen mij snel op.

Net trouwens een stukje begonnen aan zakje 5 van de Optimus Prime.

Donkerblauw is echt slecht te zien in die handleiding.

[ Voor 11% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-05-2026 20:08 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Zakkenwasser schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:07:
[...]

Ik heb voorlopig geen tijd. Dus wel leuk om naar de doos te kijken. Kreukels en deukjes vallen mij snel op.

Net trouwens een stukje begonnen aan zakje 5 van de Optimus Prime.

Donkerblauw is echt slecht te zien in die handleiding.
Zeer herkenbaar, ik heb met het bouwen van die veel fouten gemaakt. Ook was dat de slechtste set ooit voor mij qua ontbrekende onderdelen. Had hem op day 1 gekocht en heb er nog steeds spijt van. Had gewoon moeten wachten op de sale. The nostalgia was too strong 8)7

• Omni
  • Niet online

Omni

Waar bestellen jullie het liefst meerdere, verschillende, losse blokjes?

Hetgeen ik probeer te doen faalt al meteen bij Lego PAB zelf, 1e blokje dat ik zoek hebben ze al niet 8)7

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omni schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:47:

Hetgeen ik probeer te doen faalt al meteen bij Lego PAB zelf, 1e blokje dat ik zoek hebben ze al niet 8)7
Bricklink.com of Brickowl.com

• Kerngezond
  • Nu online
Omni schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:47:

Kun je me misschien vertellen welk blokje je zoekt? Het klopt zeker dat ze bij LEGO pab niet altijd alles hebben, maar het is me ook wel eens overkomen dat ik een blokje toch heb kunnen vinden omdat het gewoon een net iets andere naam had dan ik dacht. Ze geven blokjes weleens een nieuwe uitgave met bijbehorend nummer.
Pagina: 1 ... 182 183 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .