Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Work in progress classic spaceman display

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UxTPTutGDaqKhYRrYjCP90suxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2jkZyq69NhdXpG2wFUpfmPu.jpg?f=fotoalbum_large

Gele bricks worden nog vervangen door Tan bricks. Die achterwand wordt lager en krijgt nog wat meer details. Spaceman moeten verder nog wat tools krijgen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03

D75

Terror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:50:

[Afbeelding]

Gele bricks worden nog vervangen door Tan bricks. Die achterwand wordt lager en krijgt nog wat meer details. Spaceman moeten verder nog wat tools krijgen.
LEUK!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

[Afbeelding]

Ga hier zeker mee door :Y

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb veel van m'n Lego in ziplockzakken, in dozen/bakken. Meestal zit het boekje er bij. Maar nu heb ik hier nog een stapel boeken waarbij dat niet zo is. Hoe bergen jullie zoal de instructies op?

• Omni
  • Niet online

Omni

Karp schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:58:
Ik heb veel van m'n Lego in ziplockzakken, in dozen/bakken. Meestal zit het boekje er bij. Maar nu heb ik hier nog een stapel boeken waarbij dat niet zo is. Hoe bergen jullie zoal de instructies op?
Voor niet heel bijzondere setjes zit het bij gebrek aan originele doos in een of meerdere schoenendozen. Voor bijzondere sets en/of grote dikke instructies gebruiken wij plastic bakken met afsluitdeksel.

[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 02-04-2026 14:04 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-04 21:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Meer mensen last dat je niet kan inloggen op je Bricklink account? Mijn LEGO account op hun eigen website is wel gewoon benaderbaar...

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:02
Xqlus1ve schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:07:
Meer mensen last dat je niet kan inloggen op je Bricklink account? Mijn LEGO account op hun eigen website is wel gewoon benaderbaar...
Yes, same here, ligt dus niet aan mij.
Geen foutmelding, krijg gewoon 2FA code op de mail, en dat ik ingelogd ben. Maar vervolgens ben ik niet ingelogd.

[ Voor 16% gewijzigd door Pazo op 02-04-2026 14:19 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

[Afbeelding]

Wauw, dat is een display piece om u tegen te zeggen, knap werk _/-\o_

Wanneer ik jouw en andere mede-tweakers' collectie van Classic Space (minifigs) zie maak ik me altijd de bedenking dat dit lijkt op het verzamelen van een specifiek thema aan postzegels (bv. vlinders, bloemen,...). Lijkt heel simpel op voorhand, maar wanneer je erin zit merk je dat het best wel inspanning vraagt om elk onderdeeltje/kleur bij elkaar te sparen.

Mijn hoed af voor de gepassioneerde verzamelaars onder jullie :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:08
Xqlus1ve schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:07:
Ja, erg irritant. Ik wil vandaag nog een paar orders verwerken maar dat wordt lastig op deze manier. Hopelijk werkt het straks weer.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

[Afbeelding]

Goed idee om ook de 'suffe' minibuilds van toen te laten zien, die zijn anders wat pietepeuterig maar hier klein genoeg voor decoratie.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Terror
  • Nu online
Lennnn schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:38:
[...]
Ja, erg irritant. Ik wil vandaag nog een paar orders verwerken maar dat wordt lastig op deze manier. Hopelijk werkt het straks weer.
Bricklink login is op dit moment kapot en resulteert in een loop. Maar als je een deeplink naar een bricklink store hebt, dan kan je de loop doorbreken.

Edit: werkt toch niet allemaal zie ik nu.

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 02-04-2026 15:06 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Pazo
Terror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:03:
[...]

Bricklink login is op dit moment kapot en resulteert in een loop. Maar als je een deeplink naar een bricklink store hebt, dan kan je de loop doorbreken.

Edit: werkt toch niet allemaal zie ik nu.
Nee werkt ook niet.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pazo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:51:
De trailer begint al vorm te krijgen. Het is best makkelijke build, is ook veel classic lego met een Technic chassis. Bouwt dus behoorlijk vlot. Inmiddels halverwege :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wacht alleen nog op een berg tiles van 8x1 om de bovenkant mee te bedekken, verwacht die morgen of overmorgen te krijgen.
En nou niet weer gaan hakken, zagen en lijmen omdat je de draaiende delen niet goed passend krijgt he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pazo
The Eagle schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:44:
[...]

En nou niet weer gaan hakken, zagen en lijmen omdat je de draaiende delen niet goed passend krijgt he ;)
Ik zeg niks. O-)
Er gaat sowieso ook verlichting in komen, dus waarschijnlijk zal ik die steentjes wel moeten 'modificeren' om de draadjes erin te krijgen.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Pazo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:47:
[...]

Ik zeg niks. O-)
Er gaat sowieso ook verlichting in komen, dus waarschijnlijk zal ik die steentjes wel moeten 'modificeren' om de draadjes erin te krijgen.
Dan zijn je lampjes en draadjes te groot.
Ik heb in mijn Pixar lampje ook verlichting. DIe kabeltjes zijn zo dun dat ze tussen blokjes door kunnen. Vrij fragiel en onwijs prutswerk om in te bouwen (en met min 5 zie ik het dichtbij niet meer zo goed :X) maar het werkt wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:00
Omni schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:03:
[...]

Voor niet heel bijzondere setjes zit het bij gebrek aan originele doos in een of meerdere schoenendozen. Voor bijzondere sets en/of grote dikke instructies gebruiken wij plastic bakken met afsluitdeksel.
Dus je hebt dan de instructies samen in een grote bak?

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:36
The Eagle schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:52:
[...]

Dan zijn je lampjes en draadjes te groot.
Ik heb in mijn Pixar lampje ook verlichting. DIe kabeltjes zijn zo dun dat ze tussen blokjes door kunnen. Vrij fragiel en onwijs prutswerk om in te bouwen (en met min 5 zie ik het dichtbij niet meer zo goed :X) maar het werkt wel :)
Misschien zonnebril afzetten?

• Omni
  • Niet online

Omni

Karp schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:18:
[...]

Dus je hebt dan de instructies samen in een grote bak?
Klopt, het instructieboekje van de UCS Millenium Falcon bijvoorbeeld zit in die bak. Originele doos niet aanwezig en dat boekje is voor Lego begrippen reusachtig. Zit daar samen met andere relatief grote boekjes van doosloze sets.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
Hier werkt ie inmiddels weer.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:59
Nooit alleen naar de lego winkel gaan :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Y2HIoFQgkFz7x5JJn0_Vj3cyxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNCA6T1fuPm1TdiUsWYqkDGV.jpg?f=fotoalbum_large

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:24
jip_86 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:43:
Nooit alleen naar de lego winkel gaan :+
[Afbeelding]
Ha dat is het cadeau voor mijn vader dit jaar. Ik had hem voor de zekerheid maar met pre-order gedaan want ik kon slecht inschatten of deze set heel populair zou zijn. Had blijkbaar niet gehoeven, dus.

Ik moet zeggen dat ik niet zo veel Technic stukjes had verwacht aan de binnenkant, hoe bevalt de bouw tot nu toe?

• Pazo
Zo, het bed van de semidieplader is inmiddels klaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oigQy1E7ZhsEYh6P4XYmhIOoXfE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jiCAZ4khVvfsmlB0GgNbfVbf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWumBY6Q3jS6dLHOBFew9Gn0kUY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Bmax2VkMNiBMTooKFpMmytsw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eln73iRrnUGzz1mFJNr6zLi09lc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/e8sW62ROat0xeAXoBJ2VAaKh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJQXCLfb93GLaIKF0eB3032I1Ng=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rYbcNkkaJmN15qVKq6xt0x8t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4RiEXfSqI7dqntD38zqVZQVKqc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AckzSlh6qeH3qDLZ8oy5eeJf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsQKTSNDZai1pRfh8OkmY0BL67I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G4pjz1gVI9P7Siqqo3xn0NYt.jpg?f=user_large

Nu de zwanenhals / nek nog.

• jip_86
HelloIamAldo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:43:
[...]
Ha dat is het cadeau voor mijn vader dit jaar. Ik had hem voor de zekerheid maar met pre-order gedaan want ik kon slecht inschatten of deze set heel populair zou zijn. Had blijkbaar niet gehoeven, dus.

Ik moet zeggen dat ik niet zo veel Technic stukjes had verwacht aan de binnenkant, hoe bevalt de bouw tot nu toe?
Had mazzel denk ik, Lego zelf is die al in backlog. Maar Dreamland Zwolle lagen er nog meerdere. Sprak vandaag alleen al twee collegas die geïnteresseerd waren, dus interesse is wel groot denk ik.

Binnenwerk is wel vernuftig en solide maar tegelijk ook wel alles x3 voor het deel van de poten of x6 voor rondom de brandstoftank. Toch denk ik dat het wel een gaaf ding word om neer te zetten.

• HelloIamAldo
jip_86 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:32:
[...]

Had mazzel denk ik, Lego zelf is die al in backlog. Maar Dreamland Zwolle lagen er nog meerdere. Sprak vandaag alleen al twee collegas die geïnteresseerd waren, dus interesse is wel groot denk ik.

Binnenwerk is wel vernuftig en solide maar tegelijk ook wel alles x3 voor het deel van de poten of x6 voor rondom de brandstoftank. Toch denk ik dat het wel een gaaf ding word om neer te zetten.
Bedankt, dat er flinke herhaling in zat had ik al wel door. Hij gaat denk ik 1x gemaakt worden en dan een paar jaar de vitrinekast in. Of we ruilen 'em in voor zo'n Moulinsart raket.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Kerngezond
Ik heb vrij weinig met voetbal en kijk vooral met enige gemengde gevoelens naar komend WK, maar toegegeven, die sets met minifiguurtjes zijn best wel leuk gedaan! En met 30 euro nog best betaalbaar ook! :)

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 08-04 15:17

Wailing_Banshee

You're Next

Kerngezond schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 02:12:
[...]

Ik heb vrij weinig met voetbal en kijk vooral met enige gemengde gevoelens naar komend WK, maar toegegeven, die sets met minifiguurtjes zijn best wel leuk gedaan! En met 30 euro nog best betaalbaar ook! :)
Maar waarom zou je het Amerikaanse tenue willen kopen????

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Omdat dat puur op de Amerikaanse markt gericht is. Anders had er ook wel football gestaan ipv soccer

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07-04 21:06
Ik blijf die 'voetballegendes' gedrochten van sets vinden. Die kleinere voetbalsets vind ik er dan wel weer aardig uitzien. Al is het waarschijnlijk niet iets wat ik zelf zal kopen.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:20

SomerenV

It's something!

Ik kom net dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://bricksblocksandmocs.com/cdn/shop/files/LEGO_RC-Chassi_steering.gif?v=1774452344&width=535

Afbeeldingslocatie: https://bricksblocksandmocs.com/cdn/shop/files/LEGO_RC-Chassi_drift.gif?v=1774451594&width=535

Een platform bedoeld als basis voor Speed Champion-wagentjes om ze om te toveren tot radiografisch bestuurbare wagens. Helaas wel app-controlled, maar wat is dat een onwijs gaaf idee! LEGO, take notes, dit is zóveel vetter dan de Smart Brick.

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 03-04-2026 13:30 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Pazo
Erg gaaf! Als dat uitkomt denk ik dat ik er wel eentje wil proberen.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:42
Ik zag 'm recent ook voorbij komen maar ik hou nu alvast mijn hart vast voor de prijs als ze daadwerkelijk op de markt komen..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@SomerenV

Een gelijksoortig iets hebben ze al sinds medio 2024 in de vorm van een Technic Porsche GT4-e Performance.

Uiteraard is de schaal wel anders maar... :'( :9

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 03-04-2026 14:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:22
Hoe bewaren jullie sets als jullie ze uit elkaar halen?

• Omni
  • Niet online

Omni

rickskeg99 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:21:
Zoveel mogelijk in de originele doos. Als ik heel veel zin heb, probeer ik de onderdelen in de genummerde zakjes terug te stoppen, maar dat gebeurt...niet heel vaak. Meestal gewoon in meerdere ziplock bags terug de doos in, grof gesorteerd op kleur en soort. Bij gebrek aan originele doos, gebruiken we een kartonnen vouwdoosje op een passend formaat, met dan daarin de ziplock bags met legosteentjes. En dan op de doos een etiket met setnummer en omschrijving. En dat alles dan weer in de kast!

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07-04 21:06
De losse stenen gaan in ziplockzakjes met daarop het setnummer. De zakjes gaan in een bak met deksel. Aan de buitenkant noteer ik setnummers, naam en het aantal zakjes voor die set. De meeste bakken verdwijnen op zolder om daar vervolgens bijna nooit meer vandaan te worden gehaald...

• HelloIamAldo
Bakjes van de Chinees/Indiër enz, stukje schilderstape met naam+nummer erop. Alles onder 1k stukjes is nog wel te behappen als ik het bij elkaar mieter.

Let wel, dit gaat tot een bepaalde grootte. Als het grotere objecten zijn dan haal ik ze met een doel uit elkaar: doorverkopen (iemand nog een Lego Globe?) of ombouwen tot wat anders.

• rammes
  • Laatst online: 13:25

rammes

koekebakker 1e klas

Chinese tupperware

of ziplock zakjes

Ik zou het doen!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ziplock en dan in zo'n grote opbergkist van de Action.
Will_M schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:14:
@SomerenV

Een gelijksoortig iets hebben ze al sinds medio 2024 in de vorm van een Technic Porsche GT4-e Performance.

Uiteraard is de schaal wel anders maar... :'( :9

[YouTube: Ein unbeschreibliches Elend zum Wahnsinnspreis: LEGO® 42176 Porsche GT4]
Dat is dan toch weer echt een heel ander beestje. Hier op zolder heb ik ook een RC LEGO-wagen staan, maar helaas zonder afstandsbediening (gekregen van m'n schoonvader een tijd terug). Maar zoiets in het formaat van Speed Champions is echt heel vet.
la_fusion schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:59:
Ik zag 'm recent ook voorbij komen maar ik hou nu alvast mijn hart vast voor de prijs als ze daadwerkelijk op de markt komen..
Ja, ik ben er ook bang voor dat dit een duur en niche product gaat worden, ook al is de techniek erachter waarschijnlijk niet eens zo heel spannend. Grote kans dus, dat als het populair blijkt, dat het gekopieerd gaat worden. In de video heeft hij het erover dat het 5 jaar en 60.000 dollar gekost heeft maar de realiteit ligt net wat anders. Het uiteindelijke prototype is ontwikkeld middels/via een startup-competitie die hij gewonnen heeft. En die 5 jaar is van het begin van het idee tot nu, ook al zitten er jaren tussen waarbij er niks mee gedaan is. Uiteindelijk is de RC body niet veel meer dan een ESP32 met een accu en kleine servos (en die kunnen echt enorm klein zijn) in een plastic body. Dan nog moet je uiteraard met het idee komen én het uitwerken, maar het is niet dermate spannend dat het een hoop geld moet gaan kosten.

Tenzij je gokt op een niche en je je investeringen er niet uit gaat krijgen zonder dat het 150+ gaat kosten :X

• Kerngezond
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:22:
[...]

Maar waarom zou je het Amerikaanse tenue willen kopen????
Omdat je een Amerikaan bent? Zoals gezegd, dit is niet voor mij, maar voor een Amerikaan is dit toch leuk? En daarbij moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk vooral doelde op Mbappé, Ronaldo en Messi. :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Ken Block's Hoonicorn is officieel gepresenteerd en telt 345 steentjes voor 27,99 euro.
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt49bde8f983b2d55e/blt2e5240070ad5f2ec-77262_boxprod_v29.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt43b59b756575a499/blt2e5240070ad5f2ec-77262_Box5_v29.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

CLB schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:07:
Ken Block's Hoonicorn is officieel gepresenteerd en telt 345 steentjes voor 27,99 euro.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice eindelijk gouden wielen/doppen combo.
Daar gaat m'n Subaru Impreza blij van worden :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JBplap schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:38:
[...]

Nice eindelijk gouden wielen/doppen combo.
Daar gaat m'n Subaru Impreza blij van worden :)
Moeten ze bij Lego eigenlijk ook nog even de '555' bedrukte steentjes gaan leveren.... (Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, want: Tabaksreclame) .

:7

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-04-2026 23:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mir4dor
la_fusion schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:59:
Is ook relatief denk ik?
Lekker prutsen en steeds weer een andere SC er op bouwen waar "je" er toch genoeg van hebt? Ik zeg; laat maar komen _/-\o_

Daily driver; MB R171 SLK280

• Maximus
  • Laatst online: 16:13

Maximus

There is no substitute

Het is fijn dat het al geregeld is, maar normaal is dit voor Vraag en Aanbod

[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2026 15:26 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-04 14:24
Voor het eerst een missend steentje, de juiste vorm zat er wel in alleen de verkeerde kleur. Als het nou ergens verborgen zat, had ik het niet zo erg gevonden.
Maar voor deze plaats toch een vervangend onderdeel aangevraagd.

Leuke build verder met mooie mechanische werking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfGAnUNWrjO2UKndAv2O64pO0UI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Y4HBFFz1NCR0J8vM1uDj9qC.jpg?f=fotoalbum_large

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zo, klaar met de Cobra opbouwen in Studio.

Wist dat het een kleuren kots was, maar dit is wel extreem. Heel wat werk aan de winkel dus voor een ontkleuring voordat hij in het echt gebouwd gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYtSJVvMSDwOrkElvNqjyfG-36Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hCPOo9bW1tFwjoyTI5620mCB.png?f=fotoalbum_large

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee wanneer de Verstappen helm als icoon beschikbaar komt? Zie alleen Hamilton en Leclerc tot nu toe

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• TheDeeGee
  • Niet online
Kleuren kots gefixed, nu nog onderdelen bestellen :D

Moeten er ook een paar bij merk X vandaan komen, maar dat is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUAZ5GK5eB_L6WAAimK5VwcTGmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QeLCImXEhp3Qts6Qvs2eYcD1.png?f=fotoalbum_large

Ook nog even een uitlaat mod geprobeerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzVcKzefM6w8ztw1nI3wfDFt1xg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Omp3hRYLZ3NSgoAvLe4NsT4Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door TheDeeGee op 04-04-2026 20:09 ]

• Pazo
De trailer is zo'n beetje klaar :)

Eerst nog even het sturen testen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji2P50MQXP6_Wov4tiFIBLuWUWU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/UWPyXC2xbxqH0nwDkMFOB8bu.gif?f=user_large

Mooi 7 van de 8 assen die sturen.

Vervolgens de zwanenhals van de trailer afgebouwd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4gsUxqqw0Mc8Z7_ERGUwo5eULQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/01kJdr6qkYpwvhvOTbY8eMzx.jpg?f=user_large

Die kan je kan ook nog een stukje naar boven en naar beneden draaien, zodat ie altijd goed achter de trekker past.

En daarna een eerste test om te kijken of ie achter de Scania past :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLq1GTjHOYc-A7GLJkYIVeCPtR8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6AMCYeXA6ZP0Jkhxjpy9Usz0.jpg?f=user_large

Alleen was de accu te ver leeg, dus de combinatie kwam niet echt makkelijk van zijn plek af. Hopelijk gaat het met een volle accu beter. En anders ga ik bedenken of ik misschien een extra motor in de trailer kan bouwen die (de enige niet-sturende) as kan aandrijven als extra hulpmiddel.
Ook moet ik de trailer nog koppelen aan de accu van de trekker zodat die mee kan sturen, maar het snoertje is te kort dus die moet ik eerst verlengen.

Eerste indruk: dikke combinatie geworden :)
Binnenkort meer!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Maximus schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:32:
Ik heb hier liggen de LEGO boekjes van 1991 t/m heden. Daar wil ik wel vanaf. Als iemand hier tegen verzendkosten interesse heeft, laat het dan weten. Dan mag je deze gratis, wanneer je dus de verzendkosten betaald, hebben. Heb liever dat 't naar een verzamelaar gaat, dan de papierbak.

First come, first serve.
De boekjes zijn nog beschikbaar. Dit zijn ze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iHjQnZU.jpeg

[ Voor 24% gewijzigd door Maximus op 05-04-2026 11:51 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:05
Gisteren wat Ferrari's aan de collectie toegevoegd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDlAikG-VmjM9Dt5h2ATuVhhRRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agNw5QzXnBaToofAgDaxeh4o.jpg?f=fotoalbum_large
Beetje jammer dat F1 nul geprinte onderdelen heeft terwijl de Speed Champions dat wel hebben. Bij de Speed Champions bijna paar keer verkeerd gebouwd met zo'n printed zwart lijntje op de zijkant en ik niet goed oplet bij de instructies. Allemaal leuke builds, de F40 vond ik het leukst van de 3.

Ook nog wat gebouwd uit de backlog, de Landrover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Biq1rLQkBnI6Yd5FF884In5CSZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BP36IIh4X48tISug1jvZtety.jpg?f=fotoalbum_large
Leuke build en mooie kleur (had de Technic Landrover in deze kleur leuker gevonden).

De configuratie is nogal een mismatch allicht, maar zo vond ik hem het leukst op het moment :)

Ik vond een schepje leuk om te hebben, maar niet hoe die op de motorkap vanuit Lego is gemonteerd (volgt de lijn van de motorkap langs het reservewiel niet). In plaats van de motorkap aanpassen heb ik van de reserve onderdelen een klippunt gemaakt voor achterop de wagen, want de brandblusser ging ik niet ophangen daar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-51ATjiEO_dtr5zh1V6d6J0XSX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Qw3TMU5BgtQQsl3ibothy9P.jpg?f=fotoalbum_large

Minpuntje vond ik wel dat als je de voorvering maximaal induwt, het wiel de wielkast aan de voorkant aanraakt, ook als het stuur recht staat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02-pijhMXl2NteYCOqaNkKnP0yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SQRhfW5qKrAJgRGyhDaPnMW.jpg?f=fotoalbum_large
De achterkant van de wielkast voor is wel goed. Het fiksen is wat lastig denk ik, want daarvoor moet ik de constructie voor de voorbumper zwakker of geheel anders maken en heb ik van 1 curved brick in de body kleur eigenlijk een holle versie nodig. Het stoort me ook niet heel erg, want hoe vaak doe je maximale vering uitslag, dus ik laat het zo.

• Omni
  • Niet online

Omni

Maximus schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:48:
[...]

De boekjes zijn nog beschikbaar. Dit zijn ze:

[Afbeelding]
Ophalen ook een optie? Indicatie van locatie is dan wel handig. Zou het ook even proberen in het V&A Overig / VAO forum.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Omni schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:12:
[...]

Ophalen ook een optie? Indicatie van locatie is dan wel handig. Zou het ook even proberen in het V&A Overig / VAO forum.
Ophalen kan ook, in Assen. Als het hier niet lukt, dan gaan ze weg :)

• Archer_VC10
  • Laatst online: 15:46
Ik kwam deze op een ander forum tegen, wellicht zijn er hier ook supporters: https://beta.ideas.lego.c...db-4286-9e83-5f2e8d243ad1
Cessna 172 voor LEGO Ideas!

[ Voor 8% gewijzigd door Archer_VC10 op 05-04-2026 15:02 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

MOC-257891 - Corgi dog (21376 Orange Cat Alternative build)
Die orange cat staat hier nog wel op de wishlist, maar ik kwam deze toevallig tegen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-257891/878158.png/1000x800.png?1775336970.1371922

Maar het mooiste... een ingebouwde raketwerper _O-
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-257891/878149.JPG/1000x800p.JPG?1775334414.7887654

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:51
CLB schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:36:
MOC-257891 - Corgi dog (21376 Orange Cat Alternative build)
Die orange cat staat hier nog wel op de wishlist, maar ik kwam deze toevallig tegen:

[Afbeelding]

Maar het mooiste... een ingebouwde raketwerper _O-
[Afbeelding]
Heel gaaf, dat lijkt wel op mijn Basenji, dus wellicht ga ik die proberen!

• Kerngezond
pixels66 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:39:
[...]

Heel gaaf, dat lijkt wel op mijn Basenji, dus wellicht ga ik die proberen!
Vallen honden met een ingebouwde raketwerper niet onder een fokverbod?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:51
Kerngezond schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:36:
[...]

Vallen honden met een ingebouwde raketwerper niet onder een fokverbod?
Nog niet gehoord maar die van mij is meer een Tasmaanse duivel op cocaine. Doe maar een rondje YouTube “Basenji” dan weet je genoeg..

• Maximus

Maximus

There is no substitute

De boekjes zijn aan @Hobbez86 toegezegd. Fijn dat ze een goede plek krijgen.

• Hobbez86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:43
Bedankt! Boekjes zijn een deel jeugdsentiment, en een deel nieuwsgierigheid naar het latere aanbod uit m'n dark ages :) Kijken of ik als kind nog bepaalde boekjes heb gemist! Heb er wel wat, maar zeker niet zo'n brede verzameling!

• mawashigeri
  • Laatst online: 15:44
Hobbez86 schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:25:
Bedankt! Boekjes zijn een deel jeugdsentiment, en een deel nieuwsgierigheid naar het latere aanbod uit m'n dark ages :) Kijken of ik als kind nog bepaalde boekjes heb gemist! Heb er wel wat, maar zeker niet zo'n brede verzameling!
Staat ook allemaal online hoor, maar het is gewoon lekker om door fysieke boekjes te bladeren.
Veel plezier ermee!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Maximus schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:13:
De boekjes zijn aan @Hobbez86 toegezegd. Fijn dat ze een goede plek krijgen.
Vind het toch een toffe actie van je! Ik had eerder de Tweakers topics moeten vinden paar jaar geleden toen ik 90% digitaal ben gegaan (paar bijzondere boekjes bewaar ik)

• TheDeeGee
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:05:
Gisteren wat Ferrari's aan de collectie toegevoegd:[Afbeelding]
Beetje jammer dat F1 nul geprinte onderdelen heeft terwijl de Speed Champions dat wel hebben. Bij de Speed Champions bijna paar keer verkeerd gebouwd met zo'n printed zwart lijntje op de zijkant en ik niet goed oplet bij de instructies. Allemaal leuke builds, de F40 vond ik het leukst van de 3.

Ook nog wat gebouwd uit de backlog, de Landrover:
[Afbeelding]
Leuke build en mooie kleur (had de Technic Landrover in deze kleur leuker gevonden).

De configuratie is nogal een mismatch allicht, maar zo vond ik hem het leukst op het moment :)

Ik vond een schepje leuk om te hebben, maar niet hoe die op de motorkap vanuit Lego is gemonteerd (volgt de lijn van de motorkap langs het reservewiel niet). In plaats van de motorkap aanpassen heb ik van de reserve onderdelen een klippunt gemaakt voor achterop de wagen, want de brandblusser ging ik niet ophangen daar:
[Afbeelding]

Minpuntje vond ik wel dat als je de voorvering maximaal induwt, het wiel de wielkast aan de voorkant aanraakt, ook als het stuur recht staat. [Afbeelding]
De achterkant van de wielkast voor is wel goed. Het fiksen is wat lastig denk ik, want daarvoor moet ik de constructie voor de voorbumper zwakker of geheel anders maken en heb ik van 1 curved brick in de body kleur eigenlijk een holle versie nodig. Het stoort me ook niet heel erg, want hoe vaak doe je maximale vering uitslag, dus ik laat het zo.
De Landrover heb ik ook nog staan (in doos), ooit eens gekocht omdat ik alle auto's wilde hebben. Maar ben sindsdien kieskeuriger geworden, misschien gaat ie maar weer de sealed de markt op.

De T Ford sla ik ook al over bijvoorbeeld.

• AppieNL
TheDeeGee schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:16:
[...]

De Landrover heb ik ook nog staan (in doos), ooit eens gekocht omdat ik alle auto's wilde hebben. Maar ben sindsdien kieskeuriger geworden, misschien gaat ie maar weer de sealed de markt op.

De T Ford sla ik ook al over bijvoorbeeld.
Ik ga nu beginnen aan de Shelby (wel met kleurenkots ;)).
Dan nog de Lambo die hier ook in doos staat en dan mis ik alleen nog de T-Ford, maar die koop ik ergens dit jaar wel. Dusver hoef ik nog niet kieskeurig te worden in wat ik er van koop of op de plank zet, want ik heb wat meer kastruimte gemaakt voor de wagens :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Kwam net Stebrick tegen en had het hier niet eerder gespot... voor als je echt teveel geld hebt.
Zitten mooie dingen bij, ook met honderden geprinte steentjes, maar die prijzen zijn echt skyhigh.

10.000 bricks - The Sphinx
18.000 bricks - Temple of Horus:
63.000 bricks - The Notre Dame
100.000 bricks - The Seven Rings

• SomerenV

SomerenV

It's something!

CLB schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:26:
Kwam net Stebrick tegen en had het hier niet eerder gespot... voor als je echt teveel geld hebt.
Zitten mooie dingen bij, ook met honderden geprinte steentjes, maar die prijzen zijn echt skyhigh.

[YouTube: The Sphinx - LEGO MOC by Stebrick]

[YouTube: Temple of Horus - LEGO MOC by SteBrick]

[YouTube: Notre Dame de Paris - PART #1 THE FACADE - LEGO Moc by SteBrick]

[YouTube: The Seven Rings - ComicCon Stuttgart 2021]
Ik heb de Temple of Horus open, maar de prijzen vind ik eigenlijk nog wel meevallen. 18.244 onderdelen. Tegen 10 cent per onderdeel is dat 1824 euro, puur aan steentjes.Die steentjes moet je ergens vandaan toveren, checken of je alles hebt, wat voor zo'n set belachelijk veel tijd kost. Dan heb je nog het ontwerpen, maken van instructies, verpakkingsmaterialen om te verzenden. Bijna 6.000 euro is enorm veel geld, maar voor een niche product als deze niet eens exorbitant veel ofzo. Ik zou eerder zeggen dat ik het aan de lage kant vind.

Als ik custom spul verkoop doe ik eigenlijk altijd de standaard 10 cent per part keer twee, omdat het anders al snel niet meer rendabel is. En dat is dan met kleine sets van max 300 onderdelen.

Morgen die website eens wat beter bekijken want het ziet er wel echt heel tof uit. Niet dat ik dat ooit van m'n leven kan betalen maar toch :+

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:43

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Nog een weekje te gaan en dan is het eindelijk zover: we gaan naar de Lego Inside Tour in Billund. 🥳🥳 iemand nog tips ?

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Kerngezond
CLB schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:26:

[YouTube: The Sphinx - LEGO MOC by Stebrick]

[YouTube: Temple of Horus - LEGO MOC by SteBrick]

[YouTube: Notre Dame de Paris - PART #1 THE FACADE - LEGO Moc by SteBrick]

[YouTube: The Seven Rings - ComicCon Stuttgart 2021]
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven dan jij deed. Als ik geld teveel zou hebben dan zou ik zeker de Sfinx en de tempel van Horus kopen, maar een teveel aan geld is helaas geen probleem bij mij. :'(
Iets in de esthetiek van het oude Egypte heeft me altijd wel getrokken. Jammer dat LEGO zelf er niets mee doet.

• Kerngezond
the_ra2_master schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:03:
Nog een weekje te gaan en dan is het eindelijk zover: we gaan naar de Lego Inside Tour in Billund. 🥳🥳 iemand nog tips ?
Ja, maak foto’s voor ons. :P

• PurpleBlue
  • Niet online
the_ra2_master schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:03:
Genieten van de beleving! :9
Ben erg benieuwd naar je verhaal!

• AppieNL
TheDeeGee schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 14:14:
Zo, klaar met de Cobra opbouwen in Studio.

Wist dat het een kleuren kots was, maar dit is wel extreem. Heel wat werk aan de winkel dus voor een ontkleuring voordat hij in het echt gebouwd gaat worden.

[Afbeelding]
Ik heb deze dus zojuist afgebouwd en toen ik dit stukje van de achteras in elkaar zette, klikte het pas wat die kleurenkots aan de onderkant verder aan moest refereren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvMCgSFMWyVChm2JGnWZmClXgWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBCH25IQ1Oe7SQkc8gFcVCpF.png?f=fotoalbum_large
'Murica

Ofwel je bent (gezien de huidige status van de VS: terecht?) een easter egg uit de build aan het slopen ;)

Zojuist dus de mijne afgemaakt. Hele leuke build. Hoe de body van boven het voorwiel tot net voor het achterwiel een heel klein beetje schuin naar beneden loopt vond ik knap in elkaar gezet. De wielkasten achter zitten ook in een leuke hoek en op een aparte manier vast aan de rest van de auto en toch stevig. Deuren en kofferbak met rondingen die eigenlijk naadloos aansluiten op de body vond ik ook heel mooi gedaan. Neus zit ook gewoon goed vast iit de Caterham. 1 van de betere builds uit de Icons auto serie imo.

• TheDeeGee
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:16:
[...]

Ik heb deze dus zojuist afgebouwd en toen ik dit stukje van de achteras in elkaar zette, klikte het pas wat die kleurenkots aan de onderkant verder aan moest refereren:
[Afbeelding]
'Murica

Ofwel je bent (gezien de huidige status van de VS: terecht?) een easter egg uit de build aan het slopen ;)

Zojuist dus de mijne afgemaakt. Hele leuke build. Hoe de body van boven het voorwiel tot net voor het achterwiel een heel klein beetje schuin naar beneden loopt vond ik knap in elkaar gezet. De wielkasten achter zitten ook in een leuke hoek en op een aparte manier vast aan de rest van de auto en toch stevig. Deuren en kofferbak met rondingen die eigenlijk naadloos aansluiten op de body vond ik ook heel mooi gedaan. Neus zit ook gewoon goed vast iit de Caterham. 1 van de betere builds uit de Icons auto serie imo.
De link met de murica easter egg had ik wel begrepen, maar in een vitrine met glazen liggers ziet zo'n auto er niet uit. Dit zit gewoon mijn OCD dwars ^^

Het is i.d.d. een hele geavanceerde build, en heeft veel weg van een Rebrickable MOC.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afgelopen week steentjes binnengekregen voor 3 van m'n wagentjes, om te kijken of bepaalde dingetjes wel of niet werken, en of het allemaal stevig genoeg is. Ik ben gelukkig maar weinig gekke dingen tegengekomen en alles werkt zoals ontworpen _/-\o_ Wel nog wat finetuning nodig en de haakarm moet wat steviger, maar het valt me alles mee. Ze zijn ook wel echt heel tof om ze zo in het echt te zien O+

Net even wat foto's geschoten om ze hier te delen. Is toch anders het zo te zien dan via een render.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bPbTTC7XobYKNnM1iZOOJAbmn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhvjHCjW9pSTmrEDxEavhQZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J73ulUGYp1_AFG-_iMHS8eNRQZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hff8889S8HE2xNcMr9QvNAfG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeiZ-5W_uygL7gkUUxPjj3On7yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ypriawbZ0cP43Q9E1bQvdTl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuBbruCXzchdufWHNwX3AgIeGUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QxwkNjKc6XGOMmhmYfkre9W.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
TheDeeGee schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:50:
[...]

maar in een vitrine met glazen liggers ziet zo'n auto er niet uit. Dit zit gewoon mijn OCD dwars ^^
Snap ik. Ik heb dat met mijn Ideas Mickey Mouse boot. Die staat op een glazen plaat in de kast waar ik vanaf de bank vol onder kijk in het kleurenkots mechaniek. Kon hem afbreken en dat ontkleuren of een zwart afdek plaatje maken onder de boot. Voor het gemak heb ik toen het laatste gekozen.

De Cobra hier komt ook op een glazen plaat, maar die zit op een hoogte dat ik er niet onder kan kijken, dus laat ik zo.

• Terror
  • Nu online
Spaceman display is vrijwel helemaal af. Ondertussen een mooi plekje gevonden en het team wat tools gegeven. Staat naast mijn thuiswerkplek. Geeft me elke keer weer een glimlach als ik er langs loop :)

Nog even wachten op de steentjes om de achterwand af te ronden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-pvdLBXeyaYvolHCrd9b1u9adU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GmAJ7i2uEJmprIa3xyA7jWk.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie iets soortgelijks wil bouwen. Maanlandschap base heb ik van rebrickable: link

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:48
Er is weer een mooie nieuwe MOC van firas_legocars.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-257796/877513.jpg/1000x800.jpg?1775316708.2623208

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15
Zijn er hier mensen die wel eens naar het Legio Museum zijn geweest? Mijn partner wil hier heel graag heen echter als ik de website zo bekijk en de foto's al daar dan zie ik het niet zo zitten om 2 uur heen en 2 uur terug te rijden voor dit museum.

Ben dus benieuwd of dat het de moeite waard is?

Strava | AP | IP | AW

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44

QuattroNL

It is I.

Ingelogd schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:38:

[Afbeelding]
Check, heel gaaf, ben 'm nu aan het bouwen.
En t/m 12 april 25% korting met de code EASTER25 (dan kost ie maar 10,25 ipv $20,-)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Pin0
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:04:
Zijn er hier mensen die wel eens naar het Legio Museum zijn geweest? Mijn partner wil hier heel graag heen echter als ik de website zo bekijk en de foto's al daar dan zie ik het niet zo zitten om 2 uur heen en 2 uur terug te rijden voor dit museum.

Ik vond het de moete waard. (1,5 uur gereden) en ze hebben uitgebreid sinds ik er was. Maar maak er anders een dagje van, nog een ander museum/wandeling door de buurt daar, lekker uit eten etc...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• CLB
  • Niet online

CLB

Dit is toch leuk:
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2026/04/LEGO-1106-Rocking-Plants-el-Review-Mixed-with-Happy-Plants-1400x788.jpg
The only downside to the Rocking Plants is they aren’t built to hold hands like the previous two, mostly due to their rocking action but also because their arms are lined up differently. If you want to display them all together and joining hands, you’ll need to remove the rounded bottom pieces and play around with positioning.

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 07-04-2026 10:22 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ingelogd schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:38:

[Afbeelding]
Damn, die is vet. Wel benieuwd wat dat ding in een andere kleur zou kosten (zeg geel of donkerblauw ofzo)

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

The Eagle schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:30:
[...]

Damn, die is vet. Wel benieuwd wat dat ding in een andere kleur zou kosten (zeg geel of donkerblauw ofzo)
Als je de 10295 set al hebt: pleur de parts list in Bricklink, verwijder alles wat niet wit is en vervang de kleur naar de kleur die je wilt. D-blauw is soms een lastige kleur maar normaal blauw zou toch moeten lukken.
Én: ook intern worden witte parts gebruikt dus je hoeft niet alles van kleur te veranderen, scheelt weer wat centen.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:32
Webgnome schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:04:

Ik ben er twee keer geweest, en vond het erg leuk! Je moet denk ik niet te hoge verwachtingen hebben. Het is geen groot museum, maar ze hebben wel een leuke tijdlijn met Lego door de generaties heen. Wat mij betreft was het de moeite waard. En anders kan je het inderdaad combineren met iets leuks daar in de buurt. De stad Groningen is daar niet ver vandaan, die is ook een bezoekje waard :) En al die Groningse dorpjes zijn ook erg leuk. Zoutkamp is een leuk plaatsje, en het Lauwersmeer is ook mooi.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• jip_86
CLB schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:20:
Dit is toch leuk:
[Afbeelding]
The only downside to the Rocking Plants is they aren’t built to hold hands like the previous two, mostly due to their rocking action but also because their arms are lined up differently. If you want to display them all together and joining hands, you’ll need to remove the rounded bottom pieces and play around with positioning.
Die gaat er zeker komen bij mij. Maar inderdaad wel zonder de wiebelonderkant.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 14:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kIjsh2R9J8b9oo_J69sspF-TWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eubf6g2wZPwo3QfFvTQpSJBe.jpg?f=fotoalbum_large

Erg Leuke build weer! Indrukwekkende technieken om al die verschillende hoeken samen te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3831xdghXhXM5baq_Z3grXm4ddA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nleT8w41kprtXRBITU7sg5f0.jpg?f=fotoalbum_large
})

• TheDeeGee
  • Niet online
Heel wat extra onderdelen nodig, maar man man <3

https://rebrickable.com/m...930-rwb-widebody/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lweE_MUJOAdKFGKh2yUaZc_pYtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wp7qVoCGrecInmjzlXwChaDC.png?f=fotoalbum_large

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:42
Tijd dat Lego die 911 in wat andere kleuren uitbrengt :+

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:54:
Wordt vanzelf geel >:)

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

la_fusion schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:54:
Ja zeg, doe ff leuk, heb sinds enige tijd de 6-stud SpeedChampion 911 in 21 kleuren af.
Ik vind dat wel even genoeg, gaat anders een nóg veel duurdere hobby worden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5aaQIlNVwLclhgAcUKf1FRCpbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0b9wnsu1cgAhyl6Qj6H2Oo9M.jpg?f=fotoalbum_large

• CLB
  • Niet online

CLB

Lego - Triceratops officieel, inderdaad 99,99 euro:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltaa445fffef92ed12/blt7dfb23345a86bf30-77985_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt9bca0531318aaabf/blt7dfb23345a86bf30-77985_WEB_SEC01_NOBG.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3a

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt147398afecd45e0c/blt7dfb23345a86bf30-77985_WEB_SEC04_NOBG.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt8951e4ad842ed24a/blt7dfb23345a86bf30-77985_Lifestyle_Cons_01.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt8a169ec52f4dcca5/blt7dfb23345a86bf30-77985_Lifestyle_Build_06.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3a

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blte48eaf8180c6f942/blt7dfb23345a86bf30-77985_Lifestyle_Envr_01.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 08-04-2026 16:26 ]

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:11

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Nog meer Jurassic Park/World aankondigingen vandaag, terug te vinden via https://brickset.com/arti...ssic-world-sets-announced

O.a. een Creator-achtige Pteradon (77977) - 373 onderdelen, €24.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/130974_Wings%202.jpg

Jurassic Park Jeep Wrangler (77984) - met Dennis Nedry (Wayne Knight) minifig, incl busje scheerschuim :+ , 1924 onderdelen, €199.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/130974_Grappler%201.jpg

En een set met misschien wel de bekendste (en enige?) 'Nederlandse' dinosaurus 8) (Mosasaurus a.k.a. Maashagedis):

Mosasaurus Dinosaur Boat Attack (77983) - 703 onderdelen, €99,99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/130974_Rows%202.jpg

Verder nog wat meer 4+ / 7+ setjes (zie bovenstaande link)

scintillating

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja ook geinig, ben benieuwd wanneer de eerste reviews verschijnen...
Ik wil die Triceratops weleens zien naast de T-Rex, ben benieuwd hoe dat eruit ziet bij elkaar.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:45
Komende zomervakantie willen wij 2 weken naar Denemarken en dan ook naar LEGO Land met 2 kinderen van (net) 3 en 4 jaar. Nu las ik dat je zelfs voor kinderen van die leeftijd al volledige entreekaarten koopt van tegen de 70 EUR? Of zijn er manieren waarop kinderen wel goedkoper/gratis zijn? En ons plan is om maar 1 dag te gaan en dus geen overnachting daar te hebben, of is dat erg zonde omdat je dan te weinig van LEGO land kan zien?

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:31
Martijn1990 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:29:
Komende zomervakantie willen wij 2 weken naar Denemarken en dan ook naar LEGO Land met 2 kinderen van (net) 3 en 4 jaar. Nu las ik dat je zelfs voor kinderen van die leeftijd al volledige entreekaarten koopt van tegen de 70 EUR? Of zijn er manieren waarop kinderen wel goedkoper/gratis zijn? En ons plan is om maar 1 dag te gaan en dus geen overnachting daar te hebben, of is dat erg zonde omdat je dan te weinig van LEGO land kan zien?
Tip 1: LEGO boekjes.
Tip 2: Insiders punten inzetten voor tickets.

Zelf geen ervaring met heen gaan maar volgens mij zijn dat goede besparingstips :P

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:45
RubjeMazter schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:31:
[...]

Tip 1: LEGO boekjes.
Tip 2: Insiders punten inzetten voor tickets.

Zelf geen ervaring met heen gaan maar volgens mij zijn dat goede besparingstips :P
Thanks! Met LEGO boekjes bedoel je de catalogus die ik in een LEGO store kan vinden of andere boekjes? :P

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Martijn1990 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:29:
Met kinderen van 3 en 4 jaar oud lijkt me één dag prima, zeker omdat je dan toch niet in alle attracties gaat (in ieder geval niet met de kinderen). Uiteraard onder voorbehoud van drukte etc.

Als je al een dag extra overweegt is het misschien leuk om naar LEGO House te kijken? Je zou even kunnen zoeken online wat de ervaringen met 3-jarigen zijn (adviesleeftijd is dacht ik 4 jaar).

scintillating

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
De nieuwe One Piece sets. De Going Merry uit wave 1 was briljant, maar hiervan ben ik niet echt onder de indruk.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lego-one-piece-season-2-sets-have-been-officially-revealed-v0-cswqn13e56ug1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=9da6bdaa71c23588d6c6a9dc25a40210c0d7a2ba
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lego-one-piece-season-2-sets-have-been-officially-revealed-v0-yje4213e56ug1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=d275250f04fe119a673b09e13642e7151e1698e7
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lego-one-piece-season-2-sets-have-been-officially-revealed-v0-22t2813e56ug1.jpg?width=890&format=pjpg&auto=webp&s=d1f8b9839a7946e1483ad2d46f14b19df5e11066
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lego-one-piece-season-2-sets-have-been-officially-revealed-v0-8umey03e56ug1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7ba9d8e5747dc12d2eaffa94becfc47b5781db91
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lego-one-piece-season-2-sets-have-been-officially-revealed-v0-sr9uko3e56ug1.jpg?width=652&format=pjpg&auto=webp&s=0004ca62d5d9d02e089c2a8d3fa60d1ac58f4d34
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lego-one-piece-season-2-sets-have-been-officially-revealed-v0-19ugi23e56ug1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e3619bac223faee24eb1bbd43d63631c175c78a6
Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .