Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 114 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qNqD2gUOZa94jSp6rXkms16a/full.jpg

Deeltje 8 al weer van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Utrecht, Nederland, Amsterdam, Nederland, [url=Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZEOdVOp7cgG4TxhLKxrLmfbPVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tuVDemApeaTmYHKoPqfFSFDb.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o373DGDHzT09VYKjxL1BpGZvMts=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/stbCVKbOPiVvUIictinDES9Z.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RWqBVg00fnJLRBv82aTvX1HegA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YmY7nIoZjoZJcGZ3INHG1nHo.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKUcp-KU-qWjQ91D9msLPjNbMNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vMiRbyuDAUZKTdws4goEI9fE.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AC8pILJ593JTDIvZ8EUvQV0N-as=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oONs5agTlbFD9bhVP3H6f605.jpg?f=user_largeJaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YZp-Mh1gKItogCYNTtA-k2FsUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oApi9wBYo2QrJD1Z7ybSuV5g.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU8QFCLWxjMR9RTkCBsLKkKgiuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q6TCzcx9bwmptkSrJabnN5QC.jpg?f=user_large

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel

Jaren 00
Lego behaalt steeds meer succes met het uitbrengen van sets gebaseerd op bekende merken/ films zoals Star Wars, Harry Potter, Spongebob en Formule 1, Maersk of olieproducenten. De sets gebaseerd op films zoals Star Wars bestaan op dde dag van vandaag nog altijd waarbij er regelmatig nieuwe sets worden uitgebracht.

Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste sets op dat moment, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon zag het licht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Zo bestaat er de mogelijkheid om via https://ideas.lego.com/#all (eerder Cuusoo) ideen in te sturen welke, met voldoende support en goedkeuring, een echte beschikbare set kunnen worden. Onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Nieuwe thema's zoals Atlantis, Alien Conquest en Ninjago zien het licht waarbij laatst genoemde nog steed bestaat.

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje. Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjwxxbYFu0pe8ARWdpMGYgM-2hU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A7EsyFbnMvUIvcM3oXfVSp8e.png?f=fotoalbum_large

heden
Er verschijnen jaarlijks nog altijd vele sets in verschillende thema's. De grote modulars, achitecture sets, lgo technic sets en nog veel meer nieuwe soorten sets. De grootste lego set staat moementeel op naam van de 31203 Wereldkaart.

Daarnaast experimenteert Lego momenteel druk met duurzamere alternatieven voor het klassieke plastic steentje en ook voor de welbekende plasticzakjes waar de steentjes van bijna alle lego sets momenteel nog in te vinden zijn. In 2018 mochten de consumenten de eerste beschikbare steentje gemaakt uit suikerriet aanschouwen. Ook mochten we vorig jaar de eerste door een mens bestuurbare auto aanschouwen.

Lego thema's

Een aantal populaire Lego thema's:

Help, hoe sorteer ik nu al die steentjes

Sorteren is een onderwerp waar al uitvoerig over gesproken is in dit topic en de vorige delen. De zoekfunctie kan daarover een hoop interessante reacties naar boven brengen.

Voor sorteren zijn er twee voor de hand liggende opties, op kleur of op type onderdeel. Op kleur heeft het voordeel dat je steentjes van een specifieke kleur snel kunt vinden en vergt minder bakjes, lades en enz. voor de onderdelen (afhankelijk nog van de hoeveelheid). Echter kan het wel nog steeds lastig zijn dat ene stukje wat je net zoekt terug te vinden tussen een hoop andere steentjes van dezelfde kleur.

Wanneer je op type sorteert heb je snel het gewenste stukje gevonden en hoef je nog enkel te zoeken naar de juiste kleur. Het voordeel hier is dus dat je specifieke steentjes snel vindt. Nadeel is wel dat je al snel torens aan bakjes hebt voor alle soorten stukjes en je tussen de verschillend bakjes moet zoeken in welk bakje nu dat type onderdeel hebt zitten.

Bij het sorteren is het materiaal wat je gebruikt ook nog een belangrijke factor. Zo is het wellicht makkelijk snel wat trommels bij elkaar te vinden, maar voor een paar euro kun je een kratje bijvoorbeeld aanschaffen welke over verschillende vakjes beschikt op die manier wordt het sorteren wat makkelijker. Als voorbeeld kun je alle onderdelen van het formaat van een stud in een krat opbergen waarbij je de onderdelen weer op typen verdeel over vakjes (rond, vierkant, transparant, onderdelen zonder stud en enz).

Plastic ladekastjes is ook een veelgebruikte methode om te sorteren. Wanneer je een aantal kastjes koopt kun je mooi de onderdelen over de lades verdelen. Let er bij het kopen dan wel op dat je kastjes koopt met verschillende formaten. Plates nemen als snel veel ruimte in beslag maar een kastje met drie lades waarbij één lade wordt volgestort met 500 nopjes is al snel zonde van de ruimte ;). Ladekastjes hebben daarbij weer het voordeel dat je deze indien je het juiste formaat komt onder tafels kunt plaatsen waarbij je vervolgens boven op de tafels je bouwwerken plaatst.

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.
  • Lego Shop - de officiele online Lego shop
  • Bricklink - Zeer uitgebreide Lego Database en optie om sets en onderdelen te kopen.
  • Brickshop - Nederlandse Lego Shop
  • Brickfever - Nederlandse Lego Shop
  • Lifelites.com - Kant en klare lichtsets voor Lego
  • Brick City Depot - Online store
  • Blok Bricks - Online store - parts
  • Het Deense Steentje - Nederlandse store
  • Losseminigiguren.nl Website waar zeer veel losse minifiguurtjes kunnen worden besteld. Heeft ook een fysieke winkel in Blaricum
  • In een van de vier officiële fysieke LEGO winkels in Nederland namelijk: Utrecht, Leidschendam, Denhaag & Amsterdam. Of Belgie in Wijnegem of Brussel

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Andere LEGO topics op Tweakers

Binnen de community zijn er nog andere LEGO topics te vinden zoals onderstaande:

Challenges
Lego is een veel besproken onderwerp op Tweakers. Daarom is er sinds kort ook de maandelijkse “ Tweakers Lego MOC Challenge”. Hierbij wordt er maandelijks een challenge bedacht waarmee alle gebruikers mee mogen doen voor het winnen van de eewige roem :P en een plekje op het scorebord is het discussie topic. :).

Tweakers Lego MOC Challenge Discussie topic: Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic. Hier kan er is zijn algemeen gediscussieerd worden en vind je uitgebreide uitleg met betrekking tot de challenge.

Wil je mee doen? Dan vind je in de topicwarning van bovengenoemde topic de meest actuele challenge van dit moment :)
Aanbiedingen & ruil topics
Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic topic voor het delen van interessante aanbiedingen.
[LEGO] minifigure ruil topic Topic om lego minifiguren te ruilen met mede tweakers.

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel

Officiele Lego Channel

Bronnen

Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics! :)

[ Voor 100% gewijzigd door Zeehond op 02-02-2024 10:56 ]

Select * from fish

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Bij deze een nieuw topic, ik heb wat vlug onderhoud gedaan zodat niet werkende filmpjes vervangen zijn en wat updates voor de MOC-challenge en kleine andere dingetjes zoals een wat mooiere topic warning. Kan best zijn dat ik op een later moment nog wat meer oppoets :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:35
Ik moet zeggen dat ik van de retro McLaren F1 MP4/4 met Senna wel blij word.
Wel duur, maar ach: geld moet rollen toch? :D

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Zeehond De plaatjes van de poppetjes van de jaren 70 kloppen niet echt. De eerste lego poppetjes hadden geen beweegbare armpjes en hadden ook geen print op het gezicht, dat was gewoon een geel tonnetje. Poppetje op de brancard is nieuwer dan de andere 2 poppetjes.

Om een indruk te geven, afgelopen weken een set gebouwd waarvan het boekje nog half aanwezig was... (set 386, 1976)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1spDpDQjveAAJcOEbmAy0Y0f0Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdEReleeJ6x0pkH0vozuuNm7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 01-02-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Volgens mij heb ik die ook gehad, maar gok dat veel onderdeeltjes daarvan wel gesneuveld zijn.
Scharnieren bijvoorbeeld van de deurtjes.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:10:
@Zeehond De plaatjes van de poppetjes van de jaren 70 kloppen niet echt. De eerste lego poppetjes hadden geen beweegbare armpjes en hadden ook geen print op het gezicht, dat was gewoon een geel tonnetje. Poppetje op de brancard is nieuwer dan de andere 2 poppetjes.

Om een indruk te geven, afgelopen weken een set gebouwd waarvan het boekje nog half aanwezig was... (set 386, 1976)
[Afbeelding]
Eigenlijk staan die eerste er vooral een beetje voor de fun bij waarna ik poppetjes heb proberen te pakken bij de latere jaren voor wat toen nieuw was :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Wat betreft de technic supercar zou ik een McLaren F1 LM (zoals de oranje speedchampion) wel heel tof vinden.
Hoeft van mij niet zozeer een nieuw model te zijn.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rf28RqYZvdbfjSkzwf8W6DLkrBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55G082VgAbbjmXV0piZygXnc.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal eigenlijk altijd van de steden maar vond een keer iets met ridders toch ook wel leuk :)

Select * from fish

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Leuk nieuws voor de Architecture fans, grote kans dat deze zomer de grootste set tot nu toe uitkomt in de vorm van de Notre Dame! :D

https://www.bricktastic.n...-1-juni-2024-beschikbaar/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoerin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 12:36
Zeehond schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:58:
Bij deze een nieuw topic, ik heb wat vlug onderhoud gedaan zodat niet werkende filmpjes vervangen zijn en wat updates voor de MOC-challenge en kleine andere dingetjes zoals een wat mooiere topic warning. Kan best zijn dat ik op een later moment nog wat meer oppoets :)
Misschien handig om te melden bij 'websites' https://www.lego-checklist.com/
Als je een set bij elkaar zoekt of hem uit elkaar haalt kan je dit heel gemakkelijk bij houden en weet je precies of je alles hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

JBplap schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:16:
Wat betreft de technic supercar zou ik een McLaren F1 LM (zoals de oranje speedchampion) wel heel tof vinden.
Hoeft van mij niet zozeer een nieuw model te zijn.
Of de P1 of de F1, Hoewel die al wat ouder zijn, wel legendarische modellen.
Welke het ook is, hele grote kans dat de Lego set imer sowieso gaat komen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
caspervc schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:59:
Ik moet zeggen dat ik van de retro McLaren F1 MP4/4 met Senna wel blij word.
Wel duur, maar ach: geld moet rollen toch? :D
Ff wachten tot hij in de rabat komt ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:51

Wailing_Banshee

You're Next

TestDummie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:01:
Leuk nieuws voor de Architecture fans, grote kans dat deze zomer de grootste set tot nu toe uitkomt in de vorm van de Notre Dame! :D

Hmm, vind ik wel interesant.... Alvast beginnen met sparen denk ik :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04
Ik vind Senna F1 wagen anders er ook erg leuk uit zien! Misschien niet voor de purist maar wellicht moet je als purist ook niet zoiets als massaproduct willen hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 20:31
De 'Dune Atreides Royal Ornithopter' is binnen gekomen gisteren dus ik kan niet wachten om er weer een Build timelapse van te maken.

Tevens komt als het goed is morgen 'Optimus Prime' binnen, dus die kan ik ook nog gaan timelapsen :P

Nu nog even tijd vinden wanneer ik dat kan doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afgelopen week begonnen aan de Lego T2 camper van, op internet waren de reviews niet zo lovend. Maar ik vind t een erg leuk model om te bouwen. Hij is zo goed als niet symmetrisch dus je bouwt weinig dezelfde dingen. Hiervoor de Fiat 500 gemaakt en daar bouw je voor je gevoel alles steeds twee keer. Ook barst het in de camper van van de snot technieken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:40

Met micro build brandweerwagen? >:)

Ok, stout van mij, sorry. Voor de liefhebbers van deze oudere gebouwen ongetwijfeld een leuke toevoeging aan hun collectie.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:48

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:43:
[...]

Met micro build brandweerwagen? >:)

Ok, stout van mij, sorry.
Meer stout: als alternatieve/B-model versie een zwart geblakerde (veel zwart/d-brown) parts incl een grote hoeveelheid steigers.
>:)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

RBH

Interessant, er schijnt ook een nieuwe 4x4 vehicle te komen:

42177 - Licensed 4x4 vehicle (18+) - 2891 pcs - $249,99

Ik denk dan direct aan een opvolger van de Defender, dat was ook een licensed 4x4, met een ruime 2500 stenen. :)

Het wordt een mooi (en duur!) najaar zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:53
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:38:
Afgelopen week begonnen aan de Lego T2 camper van, op internet waren de reviews niet zo lovend. Maar ik vind t een erg leuk model om te bouwen. Hij is zo goed als niet symmetrisch dus je bouwt weinig dezelfde dingen. Hiervoor de Fiat 500 gemaakt en daar bouw je voor je gevoel alles steeds twee keer. Ook barst het in de camper van van de snot technieken.
Heb je hem al af? Zo nee, ben benieuwd naar je mening als je bij zakje 9 bent ;-)

Ik herken de negatieve feedback van het internet namelijk wel en vond het echt geen leuke build. Zeer instabiel, als je de achterbumper er op drukte denderde de voorkant er af en tijdens de build zijn de deuren er bij mij een keer of 86 uit gevallen. Ook was de schaal anders dan die van de T1, wat ik erg jammer vond. Leuke bouwtechnieken, zeker in het begin, maar mij echt te fragiel.

Ik heb de T1 zonder aarzelen aan mijn moeder cadeau gedaan, die ongeveer 1 legoset per 2 jaar bouwt. De T2 zou ik haar absoluut niet geven, dat ding komt nooit af.

Schuifdeur was wel echt super gedaan, klapdakje ook erg leuk, zeker dat je hem er zo uit kunt schuiven, stickers leuk om hem te personaliseren en het eindresultaat ziet er leuk uit mits je hem niet naast andere Creator Expert auto's zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Vandaag of morgen komt de Ornithopter binnen en daar heb ik toch wel bijzonder veel zin in. Vind het echt een prachtige set.
Die ruimteset GWP is er ook weer eentje in de categorie waarvoor ik even een lijstje van 200+ ga samenstellen op Lego.com O+

Wel bijzonder dat ik de Galileo GWP nog gewoon bij deze levering krijg, blijkbaar leggen ze dat apart bij een voorbestelling.

Volgende week is ook de voorverkoop van series 1 Lego Ideas. Waar ik de mountainfortress erg gaaf vind, twijfel ik wel of ik niet beter gewoon het kasteel van Lego zelf kan kopen. Qua kleurstelling toch “hetzelfde”.

[ Voor 22% gewijzigd door Prosac op 02-02-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-05 15:29
ThaRoof schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:47:
[...]
Heb je hem al af? Zo nee, ben benieuwd naar je mening als je bij zakje 9 bent ;-)

Ik herken de negatieve feedback van het internet namelijk wel en vond het echt geen leuke build. Zeer instabiel, als je de achterbumper er op drukte denderde de voorkant er af en tijdens de build zijn de deuren er bij mij een keer of 86 uit gevallen. Ook was de schaal anders dan die van de T1, wat ik erg jammer vond. Leuke bouwtechnieken, zeker in het begin, maar mij echt te fragiel.

Ik heb de T1 zonder aarzelen aan mijn moeder cadeau gedaan, die ongeveer 1 legoset per 2 jaar bouwt. De T2 zou ik haar absoluut niet geven, dat ding komt nooit af.

Schuifdeur was wel echt super gedaan, klapdakje ook erg leuk, zeker dat je hem er zo uit kunt schuiven, stickers leuk om hem te personaliseren en het eindresultaat ziet er leuk uit mits je hem niet naast andere Creator Expert auto's zet.
Grappig hoe meningen toch verschillen. T2 had ik mn vriendin kado gedaan met kerst 2 jaar geleden (T1 ook afgelopen jaar) en samen gebouwd. Zaten wel wat lastige stukken tussen, maar voor de rest vonden wij het gewoon een leuke build.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voor de McLaren MP4/4 zat ik aan deze fix te denken.

Goed, het zijn geen slicks. Maar Senna was koning in de regen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuKpEaK-lqzMEtgJQphs5FvPOUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmnzxYaEEMMOZtZZ0Xpzt1j6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:29
sypie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:10:

[Afbeelding]
Dat blauwe achterwieltje op de helicopter is ook niet origineel, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Prosac schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
Volgende week is ook de voorverkoop van series 1 Lego Ideas. Waar ik de mountainfortress erg gaaf vind, twijfel ik wel of ik niet beter gewoon het kasteel van Lego zelf kan kopen. Qua kleurstelling toch “hetzelfde”.
Ik heb Lion Knights al, en ik overwoog deze er naast te zetten, maar ik twijfel toch best wel, met name door die prijs.
Volgende week bestel ik in elk geval een Train Shed en een Parisian Street, ik kijk wel even hoe hard het kasteel loopt voordat ik toehap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
Ik heb zojuist de Lego 10262 Aston Martin DB5 op de kop kunnen tikken voor €90. Helaas wel zonder doos maar komt toch in mijn vitrine te staan.

Zin om te bouwen!!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSztRXLrtp4BEyMvWMjz1R8NWmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEjEtIbnKA0vW7PpJz2jTPXV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg vanochtend dit pakket binnen. Kan niet wachten met bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:26

Arno

PF5A

LuPo schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:27:
Ik heb zojuist de Lego 10262 Aston Martin DB5 op de kop kunnen tikken voor €90. Helaas wel zonder doos maar komt toch in mijn vitrine te staan.

Zin om te bouwen!!
Gave deal! Ik heb die ook staan en de gimmicks zijn echt vet :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Jobius schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:29:
[Afbeelding]

Telkens ik foto's zie van die Dune Ornithopter denk ik er een grote Lego vliegenmepper bij om de een of andere reden... :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
Ik ben nu onderdelen aan het sorteren om deze te gaan maken:
https://rebrickable.com/m...-medieval-castle/#details

Ik had een andere MOC gemaakt van drie keer kasteel 31120, daar moest ik eerst de onderdelen van één kasteel tussenuit sorteren. Dat was best een klus! Nu alleen nog de Blacksmith en de Bonsai tree op kleur sorteren, en dan kan ik lekker aan de slag :)

Voor wie de nieuwe Interstellar Spaceship hebben: deze MOC van 2x de Interstellar Spaceship ziet er ook goed uit!
https://rebrickable.com/m...tellar-spaceship/#details

[ Voor 23% gewijzigd door Jakkus op 02-02-2024 10:43 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:41:
Ik ben nu onderdelen aan het sorteren om deze te gaan maken:
https://rebrickable.com/m...-medieval-castle/#details

Ik had een andere MOC gemaakt van drie keer kasteel 31120, daar moest ik eerst de onderdelen van één kasteel tussenuit sorteren. Dat was best een klus! Nu alleen nog de Blacksmith en de Bonsai tree op kleur sorteren, en dan kan ik lekker aan de slag :)

Voor wie de nieuwe Interstellar Spaceship hebben: deze MOC van 2x de Interstellar Spaceship ziet er ook goed uit!
https://rebrickable.com/m...tellar-spaceship/#details
Gaaf, ik heb 2x het kasteel en 2x de Blacksmith zodat ik onderstaande sets kan maken.

https://rebrickable.com/m...eval-castle-keep/#details\
https://rebrickable.com/m...eval-castle-gate/#details

Ook allebei van Gr33tje13

Die MOC van 2x Intersellar Spaceship is ook echt tof, misschien toch nog een setje kopen als die weer 17 euro is bij BOL.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Een nieuw topic, met een mega-TS! 🎉

Mogen we ook verbeterpunten aangeven @Zeehond?

Dit viel me op:
In een van de twee officiële fysieke LEGO winkels in Nederland in Utrecht & Amsterdam (Binnenkort ook in Leiden).
Volgens mij staat de teller op 4 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
ReVision. schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:48:
[...]

Gaaf, ik heb 2x het kasteel en 2x de Blacksmith zodat ik onderstaande sets kan maken.

https://rebrickable.com/m...eval-castle-keep/#details\
https://rebrickable.com/m...eval-castle-gate/#details

Ook allebei van Gr33tje13

Die MOC van 2x Intersellar Spaceship is ook echt tof, misschien toch nog een setje kopen als die weer 17 euro is bij BOL.
Leuk dat je dat gaat doen! Kun je die ook tegen elkaar aan zetten? :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:51:

Leuk dat je dat gaat doen! Kun je die ook tegen elkaar aan zetten? :)
Owja zeker :)

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
yoerin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:39:
[...]

Misschien handig om te melden bij 'websites' https://www.lego-checklist.com/
Als je een set bij elkaar zoekt of hem uit elkaar haalt kan je dit heel gemakkelijk bij houden en weet je precies of je alles hebt.
Volgensmij kan dit wel ook via rebrickable of bricklink. Ik probeer de lijst wel een beetje compact te houden want er zijn natuurlijk wel heel veel sites :P
Karp schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:49:
Een nieuw topic, met een mega-TS! 🎉

Mogen we ook verbeterpunten aangeven @Zeehond?

Dit viel me op:

[...]

Volgens mij staat de teller op 4 toch?
Uiteraard, ik heb ze erbij gezet en ook even de lijst uitgebreid met de twee stores in België :)

Select * from fish

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:51

Wailing_Banshee

You're Next

[Afbeelding]

Houd op met posten dat deze gekocht is! Ik wil geen grote sets meer kopen dit jaar!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:24
[Afbeelding]

Ik kreeg de ornithopter gisteren binnen, ben van plan die te bewaren voor mijn vakantie over 3 weken, gaat nog lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:31
Heeft iemand de kingfisher al? Hoe is deze? Een leuke build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 20:31
[Afbeelding]

Ik kreeg de 31e de doos al binnen, heb alleen niet eerder tijd als zondag.... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:07:
[...]

Houd op met posten dat deze gekocht is! Ik wil geen grote sets meer kopen dit jaar!
Sterkte, het jaar is nog jong >:) :P

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:18
Prosac schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
Vandaag of morgen komt de Ornithopter binnen en daar heb ik toch wel bijzonder veel zin in. Vind het echt een prachtige set.
Wel bijzonder dat ik de Galileo GWP nog gewoon bij deze levering krijg, blijkbaar leggen ze dat apart bij een voorbestelling.
Ik wou net hetzelfde melden. Ik kreeg ook netjes de Galileo GWP. Met Insiders krijg je toch al vaak early access, en zonder die GWP zijn er weinig redenen om een pre-order te plaatsen.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Nu online
Veneficus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Ik wou net hetzelfde melden. Ik kreeg ook netjes de Galileo GWP. Met Insiders krijg je toch al vaak early access, en zonder die GWP zijn er weinig redenen om een pre-order te plaatsen.
Ja precies, ik stel “Lego-exclusive” aankopen vaak uit tot er een leuke GWP bij zit. De Concorde heb ik bv nog niet omdat er geen interessante GWP bij zat om de 199 euro te verantwoorden voor mezelf. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:10:
Dat blauwe achterwieltje op de helicopter is ook niet origineel, denk ik.
Klopt, ik had ook niet alle geduld van de wereld om super lang te zoeken in de grote berg met blokjes. Ook het rode blokje aan het onderkant/eind van de staart hoort er niet, die zou wit moeten zijn. Kon geen wit schuin blokje meer vinden. Dan maar zo. De kleine jongen bij ons in huis wilde er mee spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoerin
Zeehond schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Volgensmij kan dit wel ook via rebrickable of bricklink. Ik probeer de lijst wel een beetje compact te houden want er zijn natuurlijk wel heel veel sites :P
[...]

Uiteraard, ik heb ze erbij gezet en ook even de lijst uitgebreid met de twee stores in België :)
Bij rebrickable.com kan je ook zoiets inderdaad, daar is het echter enkel afvinken en niet aantallen bij houden. Als je dus batches hebt moet je van elk onderdeel eerst alle individuele stukken bij elkaar zoeken voor je kan zeggen dat het aanwezig is. lego-checklist.com maakt dat een stuk makkelijker. Vandaar het verzoek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Nu online
YouTube: LEGO Mountain Fortress REVIEW | Series 1 BDP Set

Al een review van de Mountain Fortress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Iemand ervaring met de website GoodBricks? De hele wave speed champions (5 auto's) van 1 maart is daar te preorderen voor €107, bij lego zelf €131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Popcorna schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:01:
Iemand ervaring met de website GoodBricks? De hele wave speed champions (5 auto's) van 1 maart is daar te preorderen voor €107, bij lego zelf €131
Geen persoonlijke ervaring.

Wel vermelding gevonden op Brickwatch:
https://www.brickwatch.net/nl-NL/site/137/reviews/

Doorgaans vertrouw ik de sites die bij Brickwatch staan als zijnde geen malafide webshop. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarmee dan ook goed verpakken en snel verzenden. De reviews in link geven wellicht een beeld qua service. Ik dacht net te zien dat ze wel aardig scoorden?

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 02-02-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:04
Ervaringen webshops

@Zeehond kan je "minigiguren" aanpassen naar "minifiguren" in de Lego linkjes lijst? Linkje klopt wel maar tekst niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mooie moc/mod :9 Deze doet me een beetje denken aan de moc die op de cover van dit boek staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES39UHq5ugtC5HoxW0ebzzQOUbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5ExqCf3kNlECozLdtjwrDVI.jpg?f=fotoalbum_large

Het boek is overigens een aanrader, je vind er ook meer foto's in terug van die moc (helaas geen volledige plannen). Het concept van een volledige stad op één 48x48 baseplate heeft wel wat vind ik.

*edit* even in mijn exemplaar gebladerd, en hier is de link naar het flickr album dat ook in het boek staat:
snugburg (wat een naam voor een moc :o )

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 02-02-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:24
yoerin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Bij rebrickable.com kan je ook zoiets inderdaad, daar is het echter enkel afvinken en niet aantallen bij houden. Als je dus batches hebt moet je van elk onderdeel eerst alle individuele stukken bij elkaar zoeken voor je kan zeggen dat het aanwezig is. lego-checklist.com maakt dat een stuk makkelijker. Vandaar het verzoek
En volgens mij is die pagina ook gemaakt door een tweaker. Heb hem laatst gebruikt bij het uit elkaar halen van de kerst sets om er voor te zorgen dat ze compleet waren.

Enige wat ik zou willen zien is het sorteren op soort blokje ipv kleur.

Ben namelijk kleurenblind en dat was soms echt heel lastig, terwijl als ik weet dat er 12 1x1 tiles moeten zijn ongeacht de kleur kan ik dat lekker afvinken als ik ze allemaal bij elkaar heb liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

iketot schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:40:
[...]

En volgens mij is die pagina ook gemaakt door een tweaker. Heb hem laatst gebruikt bij het uit elkaar halen van de kerst sets om er voor te zorgen dat ze compleet waren.

Ben namelijk kleurenblind en dat was soms echt heel lastig, terwijl als ik weet dat er 12 1x1 tiles moeten zijn ongeacht de kleur kan ik dat lekker afvinken als ik ze allemaal bij elkaar heb liggen..
Je kan ?sort=part aan de url toevoegen om te sorteren op soort onderdeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoerin
iketot schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Klopt, dat ben ik 😊
Ik zal er voor je naar kijken voor de sortering. Zou de tekst kleur bij elk onderdeel of een patroon er bij die een kleur voorstelt ook iets zijn?

Er is nu een github issue voor gemaakt waar we verder in kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door yoerin op 02-02-2024 15:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvBzXLBWPl5gBwJEVmjAKfcQlbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X77x77JBprCoqUTAQVLSq7tT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTd3i_-jFWoc3TX2jthMsC80wuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbtqhpM4IKdxfDBQmBLNfLss.jpg?f=fotoalbum_tile
De draak zit in elkaar. Prima build, ziet er goed uit, maar niks heel bijzonders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-luC_dpkTG7tAvz7jKW5EDn4ec=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4WMYMlU7ceD7sjtd8GnLxO2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_mrqitbCi7kpN5iwbWnJv2njEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlnvyLNOHUMG52kQshNXyA4e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvDfDZIUxI3i5ZrKLe99qDBGJjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooyTm7xNeMBkRcoACVGSH7ga.jpg?f=fotoalbum_tile
En omdat ik het zo naar mijn zin had ben ik gelijk doorgegaan met de Lunar New Year VIP Add-On Pack. Ik heb in ongeveer 2 uur deze MOC bedacht. De MOC bestaat alleen uit de onderdelen in het zakje (op de minifig na). En ik heb bijna alle onderdelen gebruikt (ik wist alleen niet wat ik met de onderdelen 11090 en 37762 aanmoest)

Best wel blij met het resultaat, al helemaal gezien het mijn eerste echte MOC is. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1VOxHrhXsu2vELrm72B6pvyZCI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bd0uMQyEmaLgZApemrv9w5EB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ghw7PZ82I2L731mUgsKl-zp-jIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z8D89EkwkuKES8VFGkMW6ai.jpg?f=fotoalbum_tile
De konijnenkeizer houd zijn buit goed verborgen onder de tempel.

De Dune-thopter ga ik later dit weekend aan beginnen. En dan rustig een zakje per dag denk ik om er zo lang mogelijk van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
krietjur schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:44:
[...]

Je kan ?sort=part aan de url toevoegen om te sorteren op soort onderdeel
Dat wist ik niet, maar dan krijg ik alles onder elkaar, niet overzichtelijk wat dat betreft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
yoerin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Klopt, dat ben ik 😊
Ik zal er voor je naar kijken voor de sortering. Zou de tekst kleur bij elk onderdeel of een patroon er bij die een kleur voorstelt ook iets zijn?

Ik zal hier overigens een github issue voor aanmaken dan kunnen we daar in verder.
Deze post zal ik daar later voor updaten
Ahh nice! Werkt als een trein.

Ik zie dat je overal wel de juiste benaming hebt van elk onderdeel, dus bv "Black Bracket 1 x 2 - 2 x 2". Ik denk dat handig is om de kleur weg te halen, en enkel te werken met het onderdeel.

Dat je dan ipv Black Bracket 1 x 2 - 2 x 2 (2 stuks), Red Bracket 1 x 2 - 2 x 2 (1 stuk), Tan Bracket 1 x 2 - 2 x 2 (4 stuks) ziet staan : Bracket 1 x 2 - 2 x 2 (7 stuks) en dan eventueel de kleuren erbij vermeld, maar niet als los item.

Ik merk zeker als het avond is, dat het sorteren op deze manier echt veel moeite kost bij sets met kleuren die voor mij veel op elkaar lijken. Red, Reddish Brown, Dark Green, Dark Brown, Dark Red etc en dat allemaal in 1 set haha..

Merkte bij het uit elkaar halen van 1 van die kerst sets dat ik soms maar wat aan t gokken was, en dat geeft uiteindelijk niet, als ik 4 brackets reddish brown wegklik terwijl ze eigenlijk dark red zijn, en later dan 4 dark red wegklik terwijl ze reddish brown zijn is niet erg, uiteindelijk gaat het om het totaal aantal steentjes dat moet kloppen. Maar daar door kwam ik er op dat sorteren per soort blokje misschien handiger is voor ons kleurenblinden :*) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Nu online
En daar is de review van de Parisian Street ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Kennelijk zijn de nieuwste Bricklink wave sets verdeeld over de bekende kanalen, bij deze die van Tiago:

LEGO Parisian street Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik verwacht dat ze wel onder de €20 te verkrijgen zijn, ik zelf wacht tot ze die prijs zijn.
Zijn ook nog wel even te krijgen (zo'n 2 jaar?), dus heb nog de tijd om die prijs af te wachten :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Op https://bouwsteentjes.info/overzicht-lego-geruchten-18-sets/ staat er een plaatje bij van de Arc de Triomphe. Is het wel zeker dan dat het de Notre Dame wordt?

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Sircuri schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:39:
[...]

Op https://bouwsteentjes.info/overzicht-lego-geruchten-18-sets/ staat er een plaatje bij van de Arc de Triomphe. Is het wel zeker dan dat het de Notre Dame wordt?
Dat is slechts een plaatje voor het thema. Ze hebben gewoon iets genomen om het thema te illustreren. En per thema komt dan te staan wat er voor dat thema verwacht wordt aan één of meerdere sets. Zo staat verderop ook Technic met een plaatje van een Technic set die verder niks te maken heeft met het lijstje aan te verwachten sets.

[ Voor 26% gewijzigd door Gim op 02-02-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:03
Heb je een link, kan hem niet vinden onder de thema Speed Champion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Metal Mark schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Heb je een link, kan hem niet vinden onder de thema Speed Champion.
als je ze gewoon in je mandje gooit, komt het totaal op 107. Het is geen speciale pakket prijs oid.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Hij is binnen (pre-order) :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9cqXiJMEZqYa5rnvIgp6pK-HQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8gMcRJWzZfTmCydA3o8MeJG.jpg?f=fotoalbum_large

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:44
Kwam zojuist de eerste plaatjes van de Mercedes F1 tegen. Weet eerlijk gezegd nog niet helemaal wat ik er van vind. Denk wel dat je er gaat komen zodra de prijs wat daalt, want dat gebeurt onherroepelijk.

Edit: ik vind de achterkant wel redelijk gelukt, de voorkant (en dan met name die versmalling vanaf de cockpit naar de voorkant van de neus toe) een beetje “mwoah”. En ik mis de Pirelli branding op de banden. Toch een beetje kaal zo. Dit doen alternatieve bouwsteentjes toch beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzDIe6tcPCq949K7EmNYIeZdYZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jiMiEayLA1iN7w7IDaVv3hEx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kADCXiUW66f5i5rnZakeJJhdYOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IwS4hUAkf4VDgogBxyChAiMd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAnVsvLal03o_Kwg0zv9YUIBEDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bjNhrfCX8as7ObiWOc5S7bSb.png?f=user_large

https://www.brickwatch.ne...F1-W14-E-Performance.html

[ Voor 14% gewijzigd door maussert op 02-02-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
maussert schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:53:
Kwam zojuist de eerste plaatjes van de Mercedes F1 tegen. Weet eerlijk gezegd nog niet helemaal wat ik er van vind. Denk wel dat je er gaat komen zodra de prijs wat daalt, want dat gebeurt onherroepelijk.

Edit: ik vind de achterkant wel redelijk gelukt, de voorkant (en dan met name die versmalling vanaf de cockpit naar de voorkant van de neus toe) een beetje “mwoah”. En ik mis de Pirelli branding op de banden. Toch een beetje kaal zo. Dit doen alternatieve bouwsteentjes toch beter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.brickwatch.ne...F1-W14-E-Performance.html
Ik neem aan dat de build hetzelfde is als de McLaren. Nu zitten er wel slicks onder dat is wel weer beter, maar mist idd Pirelli logo. Ik heb geen idee hoe het met licenties zit maar op de Speed Champions van McLaren zit dan wel weer het Pirelli logo…

Ik wacht ook nog even op een prijsdaling. Tot nu toe kan de McLaren Speed Champions set mij het meest bekoren. De McLaren van Senna doet me ook te weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Wauw, Lego heeft flinke stappen gemaakt qua detaillering. De ‘oude’ Mercedes ziet er nu best gedateerd uit. Ik ben erg benieuwd hoe de Aston Martin er straks uit gaat zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjwuF0KGA9IY-0i-ps6-Pb9bVcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Afy9EIQsjsjO0dDkn8J1kq9U.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwxUe_ZUCyeu9KNncg_YyEWOfQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IdMFYNy97VVzxk8R0GdhCfp8.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
meesje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:14:
Wauw, Lego heeft flinke stappen gemaakt qua detaillering. De ‘oude’ Mercedes ziet er nu best gedateerd uit. Ik ben erg benieuwd hoe de Aston Martin er straks uit gaat zien.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
En wanneer krijgen we eens een RedBull? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
Ben aan het kloten om een stand te maken voor mijn speed champions. Wil ze graag in een hoek omlaag kijkend in mijn vitrinekast hebben.
Heb even wat geprobeerd, let niet op de kleuren. Kom hierbij makkelijk over de 120 euro uit als ik er 50 (ook voor de toekomst) wil maken (losse parts).
Is me beetje teveel van het goede.

Iemand een alternatief idee wat ook meer betaalbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAsXzC8lW1vLLIIBGXQ67lW3XKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGr1jBzBzHp4VMKQW0kDN6cv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb9r0gwhr894glnWNy0eut9ejgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tvbh7JOQuRdjC6yQ5HaUk7n2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:31
Popcorna schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:59:
Ben aan het kloten om een stand te maken voor mijn speed champions. Wil ze graag in een hoek omlaag kijkend in mijn vitrinekast hebben.
Heb even wat geprobeerd, let niet op de kleuren. Kom hierbij makkelijk over de 120 euro uit als ik er 50 (ook voor de toekomst) wil maken (losse parts).
Is me beetje teveel van het goede.

Iemand een alternatief idee wat ook meer betaalbaar is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://www.bricklink.com...talogitem.page?id=756#T=C
Dat groene onderste deel skippen en dat bochtje gelijk prikken in zo iets? Zijn vast nog wel andere maten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:59
Ik had net eerder vandaag voor me zelf uitgemaakt dat ik hem zou laten schieten. De prijs is me toch net aan de hoge kant.
Er komen dit jaar gewoon nog te veel andere leuke sets die ik ook zeer interessant vind.

Maar gvd als je hem naast leeuwenridder kasteel ziet staan,… ziet er schitterend uit. Het doet mij toch weer twijfelen.
Na het zien van de review, is voor mij het grootste minpunt (I.c.m. De prijs) de kaalheid van het interieur.

Maar van buiten / voorkant indien uitgeklapt, overal mooie details en mooi opgebouwd met al die modules. Dat is beter geregeld dan het leeuwenridder kasteel.

Ik merk dat ik me nog steeds erger aan de beroerde afwerking van de ramp van het leeuwenridder kasteel. Ik ben blij dat ik die moc voor die ramp heb gevonden.

Ik ben er nog niet uit of ik ga bestellen op de 7de

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:20

Secsytime

Automagisch

Ze zijn de Bricklink sets behoorlijk aan het pushen zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoerin
iketot schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Dat wist ik niet, maar dan krijg ik alles onder elkaar, niet overzichtelijk wat dat betreft..
Als proof of concept heb ik `&group=part` als optie in de url toegevoegd.
Dus zeg https://www.lego-checklist.com/?set=76141-1&group=part deze groepeert hij het op onderdeel naam.

Zou dit voor je kunnen werken @iketot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Secsytime schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:30:
Ze zijn de Bricklink sets behoorlijk aan het pushen zeg..
En serie 5, 6 en 7 zijn ook al aangekondigd …
Ik vraag me toch af of dit net zo populair gaat zijn als de eerste lading Bricklink Designer sets. In feite zijn we nu met vaste interval MOCs in een doos aan het stoppen.

Overigens heb ik wel een reminder in m’n agenda staan voor volgende week …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:20

Secsytime

Automagisch

Tsjah, zoals ik het begrijp kun je de order gewoon nog annuleren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap