Beste LEGO-fanatici. Is er iemand met wat meer ervaring met PoweredUp? Ik loop tegen een ingewikkeld probleem aan met mijn treinen. Ik krijg het niet voor elkaar om de Hub en afstandsbediening goed te pairen. Wat het probleem hierbij compliceert is dat ik meerdere Hubs en afstandsbedieningen heb. Eerst maar eens een foto van de vloot inclusief afstandsbedieningen ter illustratie.
De configuratie zou als volgt moeten zijn:
Remote 1 (linksboven)= 2 x lichtgroene Passagierssneltrein (60337)
Remote 2 (rechtsboven)= 2 x donkergele Passagierstrein (60197)
Remote 3 (linksonder)= 1 x lichtgele/-blauwe Goederentrein (60336)
Remote 4 (rechtsonder)= 1 x donkergroene Vrachttrein (60198)
Ik heb tot vandaag het voor elkaar gekregen om remote 1 en 2 hun respectievelijke treinen goed aan te laten sturen. Ik heb hierbij bij de achterste locomotief de motor omgedraaid bij beide treinen waardoor ze effectief dezelfde kant op trekken. Dit heeft langere tijd gewerkt, en ook bij beide treinen tegelijk door elkaar.
Ook heb ik de Goederentrein en Vrachttrein al een keer laten rijden met hun respectievelijke remotes, echter alleen met z’n tweeën (dus zonder dat de andere treinen of remotes aan stonden).
Het probleem ontstaat wanneer ik het geheel door elkaar wil laten werken. Het is een rommeltje van remotes en hubs die elkaar proberen over te nemen. Ik krijg het niet voor elkaar om het systeem netjes te krijgen zoals ik in de configuratie beschreven heb.
Ik heb al gegoogeld voor wie zich dat afvraagt, maar ik kom geen zinnige resultaten tegen. Ook heb ik de hubs al een keer verbonden met de iPad PoweredUp-app om hun firmware te updaten.
Heeft iemand tips? Ervaringen? Zou dit moeten kunnen? Kunnen er wel zoveel kanalen door elkaar lopen? Weet iemand bij gebrek aan een elegante oplossing een botte bijlmethode om het geheel te resetten en opnieuw stapje voor stapje te configureren?