Ik volg je niet. Wat heeft een tweedehands set er mee te maken? Er zijn wel vaker defecten aan Lego blokjes vanuit de fabriek. Wellicht was een foto van het blokje zonder sticker duidelijker, maar ik ga er gewoon vanuit dat als de persoon aangeeft dat er iets mis is met het plastic dat dit ook zo is.Angeloonie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:15:
[...]
Laat maar zien dan, want dat lijkt mij wat sterk (tenzij het een used set was).
De vorm van dit puntje is iets wat ik al tientallen keren voorbij heb zien komen met stickers plakken, en dat was in 100% van de gevallen een klein deeltje wat er onder zat.
Zeker gezien de stofdeeltjes die op foto te zien zijn bij de andere stukjes er omheen blijf ik bij mijn conclusie.
I stand to be corrected trouwens, want er bestaat altijd een (hele kleine) kans dat er toch iets met het stukje is. Dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.
Als de originele poster zegt (2x NB!) dat die voordat die sticker plakte al een plastic bubbeltje zag, wie ben jij dan om het in twijfel te trekken?! Zelfs nadat iemand anders je hier nog op attendeert? En hoe groot acht je de kans dat er al een tweedehands Red Bull Technic auto in omloop is?Angeloonie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:15:
[...]
De vorm van dit puntje is iets wat ik al tientallen keren voorbij heb zien komen met stickers plakken, en dat was in 100% van de gevallen een klein deeltje wat er onder zat.
Zeker gezien de stofdeeltjes die op foto te zien zijn bij de andere stukjes er omheen blijf ik bij mijn conclusie.
I stand to be corrected trouwens, want er bestaat altijd een (hele kleine) kans dat er toch iets met het stukje is. Dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.
Het is prima mogelijk dat dit een "birthmark" is op het onderdeel (maar bij dit onderdeel zit die in principe niet daar) of gewoon een beschadigd onderdeel. Die curved panels zijn van een wat zachter plastic, dus misschien ergens in de keten iets fout gegaan.
            Ik spreek puur uit mijn eigen ervaring met stickers plakken op (~100) Technic/Lego sets. Misschien ben ik daarbij stronteigenwijs, maar ik ga even af van wat ik zie niet van wat iemand zegt.
Daarbij weet ik dat de injectionmark van dat onderdeel niet daar kan zitten. De kans dat er op deze plek iets raars met zo'n puntje onstaat (dit is geen bubbeltje) is heel erg miniem.
Ook geef ik aan dat ik exact hetzelfde optische effect al vele malen eerder gezien heb bij stickers plakken en dat het altijd een deeltje onder de sticker was.
Gezien de stof op de andere stukjes lijkt dit voor mij de enige logische conclusie.
Maar wat ik al zei: Tot nu toe hebben we enkel het stukje met sticker gezien en kan ik mijn conclusie enkel baseren op deze analyse. Ik zie graag het stukje zonder sticker om mij (flink) op mijn plaats te zetten.
                    Daarbij weet ik dat de injectionmark van dat onderdeel niet daar kan zitten. De kans dat er op deze plek iets raars met zo'n puntje onstaat (dit is geen bubbeltje) is heel erg miniem.
Ook geef ik aan dat ik exact hetzelfde optische effect al vele malen eerder gezien heb bij stickers plakken en dat het altijd een deeltje onder de sticker was.
Gezien de stof op de andere stukjes lijkt dit voor mij de enige logische conclusie.
Maar wat ik al zei: Tot nu toe hebben we enkel het stukje met sticker gezien en kan ik mijn conclusie enkel baseren op deze analyse. Ik zie graag het stukje zonder sticker om mij (flink) op mijn plaats te zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 13-03-2025 11:52 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat lijkt me niet handig. Dan heeft die persoon door het verwijderen en herplaatsen van de sticker er straks allemaal stofdeeltjes onder zittenAngeloonie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:48:
Ik spreek puur uit mijn eigen ervaring met stickers plakken op (~100) Technic/Lego sets. Misschien ben ik daarbij stronteigenwijs, maar ik ga even af van wat ik zie niet van wat iemand zegt.
Maar goed, ik geef je gelijk dat er stofdeeltjes op de foto te zien zijn bij de andere stukjes er omheen. Maar zie geen reden om er hier in het topic iets anders te gaan beweren en ook niet zo interessant om je gelijk te halen of op je plaats gezet te worden.
@Slasher moet daar zelf maar een afweging in maken, maar het is natuurlijk wel een beetje de omgedraaide wereld dat jij op hoge toon en zonder enig direct bewijs claimt dat zijn ervaring niet waar kan zijn, en dat hij vervolgens het tegendeel moet gaan bewijzen.Angeloonie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:48:
Ja, het kan óók een stofje of iets dergelijks zijn, maar door de jaren heen heb ik op dit topic en andere plekken (o.a. reviews op YouTube) vaak genoeg gezien of gelezen dat er productiefouten door de kwaliteitscontrole van LEGO heen glippen. Het is zeldzaam, maar zeker niet onwaarschijnlijk.
Ik zie ook geen reden om aan de melding van Slasher te twijfelen, en vraag me ook af wat voor belang hij zou hebben om daar hier over te liegen.
scintillating
Ik ga de sticker er af niet halen, ik weet zeker dat het een plastic bobbeltje was, ik heb er aan gevoeld voordat ik de sticker plakte en was een hard gedeelte plastic.Angeloonie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:15:
[...]
Als ik de vervangende onderdeel heb zal ik de sticker er af halen. Ik was gewoon even benieuwd of andere Tweakers hier hetzelfde ervaarden, want ik weet zeker dat er hier een aantal de set hebben.
Ik heb er geen enkel baat bij,ik bedoel ik moet er ook moeite voor doen maar ik wil wel dat het goed is voor een set van 230 euro, en ik ga een eigen fout ook niet op Lego verhalen als dat überhaupt het geval was.
[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 13-03-2025 12:46 ]
Elect a clown, expect a circus.
            Vind het een vrij simpele situatie en vrij duidelijke foto. Op basis van de foto zie je 2 dingen: luchtbubbels vanwege de indents/inkepingen van het blokje, dit gaat een vervangend blokje niet fixen - zelfde mold.
Die bubbel met dat harde stukje eronder is een kruimel/stofdeeltje/sticker issue.
De echte vraag die je moet stellen is; als we voor dit soort 'problemen' collectief naar de klantenservice gaan, gaan we deze dienstverlening niet meer krijgen over een paar jaar? Dan krijg je dezelfde mensen die lopen te te klagen dat de klantenservice is afgenomen betreft vrijgevigheid.

Die bubbel met dat harde stukje eronder is een kruimel/stofdeeltje/sticker issue.
De echte vraag die je moet stellen is; als we voor dit soort 'problemen' collectief naar de klantenservice gaan, gaan we deze dienstverlening niet meer krijgen over een paar jaar? Dan krijg je dezelfde mensen die lopen te te klagen dat de klantenservice is afgenomen betreft vrijgevigheid.
Die luchtbubbels onder en boven horen zoTijll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:45:
Vind het een vrij simpele situatie en vrij duidelijke foto. Op basis van de foto zie je 2 dingen: luchtbubbels vanwege de indents/inkepingen van het blokje, dit gaat een vervangend blokje niet fixen - zelfde mold.
https://www.toypro.com/nl...-2-x-3-x-13-gebogen/zwart
Ja, gaf ik ook aan in mijn berichtSlasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:50:
[...]
Die luchtbubbels onder en boven horen zo
https://www.toypro.com/nl...-2-x-3-x-13-gebogen/zwart
Een vervangend, zelfde, blokje gaan die inkeping-luchtbubbels in ieder geval niet oplossen.
Weet je wel over wel ding ik het heb dat "pitje" in het midden van de sticker, niet die bubbels aan de onder- en bovenkant want dat hoort zo.Tijll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:00:
[...]
Ja, gaf ik ook aan in mijn bericht
Een vervangend, zelfde, blokje gaan die inkeping-luchtbubbels in ieder geval niet oplossen.
Ik wil niet te kritisch zijn maar nu valt mij op dat in de bouwinstructie van de piano de onderdelen die je moet aanbrengen niet meer rood omlijnd worden aangegeven zoals bij de type machinehimlims_ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:49:
[...]
De piano is nogal stevig in prijs - en de “doelgroep” is beperkt(er).
Heb m 2x gebouwd; eerste keer paar fouten in mechanisme gemaakt (laat avond, weinig licht, whiskey) waardoor m afgebroken heb, en opnieuw begonnen.
Dat gezegd hebben; denk dat je erg veel plezier zult hebben van deze set. Ben van mening dat het nog steeds een van de meest innovatieve, technisch hoogstandje is en prachtige display van Lego.
(Aanvullend met de app/muziek)
@Hansw1 tip: sorteer op type/variant; niet op kleur. Kan wel op kleur en type, maar dan moet je een eigen pick-n-brick opstelling hebben (veel volume) dat is weg gelegd voor mannen als bartezz (waar is die eigenlijk gebleven?
Sowieso is dat iets wat de klantenservice prima zelf kan inschatten, dat hoeven wij niet voor ze te doen. Daarnaast: de dienstverlening van LEGO wordt hierdoor juist beter.Tijll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:45:
Een heel goed voorbeeld zijn de problemen met krassen op transparante parts (met name windshields). Daar is door veel fans over geklaagd (en vast ook wel vervangende onderdelen voor aangevraagd). LEGO heeft dat vervolgens ook aangepast: die onderdelen worden steeds vaker apart verpakt zodat krassen minder vaak voorkomen. Dus vooral naar de klantenservice blijven gaan, want het helpt.
scintillating
Lego maakt 2,5 miljard winst dus ik voel me niet bezwaard.Tijll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:45:
Ik ben een keer bij Apple geweest met een product wat snel kapot ging. Wouden ze repareren, ik zeg nee dat wil ik niet gewoon een nieuwe. Premium prijzen rekenen is prima, maar dan wil ik ook Premium service.
Ik kreeg mijn geld terug. Net zoals met Lego dus
vandaar dat ik zei; erg goed opletten! (en of digitaal pdf bestandje erbij pakken) heb m niet voor niets 2x hoeven bouwen. Vandaar ook advies op type ipv kleur te sorteren.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:02:
[...]
Ik wil niet te kritisch zijn maar nu valt mij op dat in de bouwinstructie van de piano de onderdelen die je moet aanbrengen niet meer rood omlijnd worden aangegeven zoals bij de type machine
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 13-03-2025 13:17 ]
Een volledig bekrast windshield heb ik ook over geklaagd, netjes nieuw ontvangen.Tc99m schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:06:
[...]
Sowieso is dat iets wat de klantenservice prima zelf kan inschatten. Daarnaast: de dienstverlening van LEGO wordt hierdoor juist beter.
Een heel goed voorbeeld zijn de problemen met krassen op transparante parts (met name windshields). Daar is door veel fans over geklaagd (en vast ook wel vervangende onderdelen voor aangevraagd). LEGO heeft vervolgens ook dat aangepast: die onderdelen worden steeds vaker apart verpakt zodat krassen minder vaak voorkomen. Dus vooral naar de klantenservice blijven gaan, want het helpt.
Bij de Delorean, was bijvoorbeeld de ruit netjes verpakt in plastic. Geen krasje te zien.
Inzake de stickers, ook hier doen ze niet moeilijk over. Heb ooit een totaal los gekomen stickervel ontvangen. Stickers zaten overal incl in mijn instructieboek. Netjes een nieuw stickervel ontvangen, zonder enige vraag voor een foto of iets dergelijks.
Ook bij mijn Ford Mustang destijds liep de striping niet goed (bekend probleem) netjes in zijn geheel vervangen.
Als ik een onderdeeltje zelf op voorraad heb ga ik geen nieuwe bestellen, maar is het een uniek part, dan natuurlijk wel.
De klantenservice is prima, denk dat met de lego prijzen hier ook zeker wel rekening mee wordt gehouden.
            Anyway...
Iemand nog tips hoe je makkelijk een onderdeel in stud.io krijgt, als dat er officieel (nog) niet in zit?
Specifiek: https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=6920
            Iemand nog tips hoe je makkelijk een onderdeel in stud.io krijgt, als dat er officieel (nog) niet in zit?
Volgens mij is deze vraag al vaker voorbij gekomen en was het antwoord 'niet, wachten op een update' maar dat weet ik niet zekerKarp schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:13:
Anyway...
Misschien heb ik het eerder gevraagd. Het leek me vooral goed het onderwerp even te veranderen hier 😬😄RubjeMazter schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:18:
[...]
Volgens mij is deze vraag al vaker voorbij gekomen en was het antwoord 'niet, wachten op een update' maar dat weet ik niet zeker
            Ik heb in ieder geval gevonden dat het onderdeel wel een 3d model heeft: https://library.ldraw.org/parts/list?tableSearch=6920.dat
En die ga ik snel eens proberen in https://www.bricklink.com/v3/studio/partdesigner.page!
            En die ga ik snel eens proberen in https://www.bricklink.com/v3/studio/partdesigner.page!
            @Karp En je pull back buggy?

Was ook niet aanvallend bedoeld maar heb 't wel eens voorbij zien komen, vandaar.Karp schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:38:
[...]
Misschien heb ik het eerder gevraagd. Het leek me vooral goed het onderwerp even te veranderen hier 😬😄
Snap jouw uitgangspunt ook heel goed
Je hebt volkomen gelijk , Ik ontdekte gelukkig een fout die ik gemaakt had .himlims_ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:16:
[...]
vandaar dat ik zei; erg goed opletten! (en of digitaal pdf bestandje erbij pakken) heb m niet voor niets 2x hoeven bouwen. Vandaar ook advies op type ipv kleur te sorteren.
Ik had de tandwieltjes omgewisseld Het kleine tandwieltje moest op dat witte electronica waar een zwarte stekker aanzit daar had ik de grote op gezet
Lego vermeldt wel de ware grote van de staafjes in de bouwinstructie maar niet die van de tandwieltjes
Dat zou vergissingen voorkomen .
Ik zag toevallig laatst een video over dit probleem maar ook met het tellen van studs voor normale bricks. Of je nu een 8 of 10 lange moet hebben is op op zicht gebaseerd of op domweg tellen en kan niet met als met de staafjes/asjes en beams van technic via een 1:1 schaal plaatje.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Lego vermeldt wel de ware grote van de staafjes in de bouwinstructie maar niet die van de tandwieltjes
Alle tandwieltjes zijn in principe colour coded in Technic, maar sommige hebben wel wat overlap. Ik zie dat deze set 4 soorten gears heeft (tel ik de wormgear mee) en daarvan er 2 in tan heeft, 1 halve bevelgear met 12 tandjes en 1 met 20 tandjes. Ik denk dat Lego dit zo gelaten heeft omdat het verschil in formaat wel goed zichtbaar is, zowel in het echt als in de instructies.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:17:
[...]
            Mooi man, 2 pagina's over stofjes en bobbeltjes 😅 First world problems

[ Voor 16% gewijzigd door buurman3 op 13-03-2025 19:19 ]
            Ik heb nu tot en met hoofdstuk 3  gebouwd .va de piano 
Ik heb de electronica geplaatst en voorzien van 6 aa batterijen
Als ik nu op het groene knopje gedrukt maar hoor geen geluid wel knippert het
Moet ik nog iets anders aanpassen
Voorkant ziet er wel beetje vreemd uit.
Heb je je smartphone wel verbonden? Het geluid komt uit je smartphone en niet uit de ingebouwde elektronica.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:39:
Ik heb nu tot en met hoofdstuk 3 gebouwd .va de piano
:strip_exif()/f/image/fzVSFllf6rodl1v4nutLzzAt.jpg?f=fotoalbum_large) 
                                                [ Voor 37% gewijzigd door meesje op 13-03-2025 20:00 ]
            Ik heb de App gedownload en kan dan kiezen uit een aantal nummers  maar hij blijft knipperen groen en afwisselend  rood 
Kan het zijn dat ik nog ergens toestemming moet geven op de telefoon
De telefoon moet een Bluetooth verbinding maken met het apparaat, dus op je telefoon kijken met welke bluetooth apparaten je kan verbinden en deze er dus ook tussen staat.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:01:
Ik heb de App gedownload en kan dan kiezen uit een aantal nummers maar hij blijft knipperen groen en afwisselend rood
ik kan me ook herinneren dat we hier eerst de firmware van de elektronica moesten updaten. Maar dat gaat dus via de app op je telefoon of tablet.L23 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:08:
[...]
De telefoon moet een Bluetooth verbinding maken met het apparaat, dus op je telefoon kijken met welke bluetooth apparaten je kan verbinden en deze er dus ook tussen staat.
@Hansw1 En de volgorde van handelingen kan wellicht ook uitmaken. Dus eerst app opstarten, dan pas de hub.L23 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:08:
[...]
De telefoon moet een Bluetooth verbinding maken met het apparaat, dus op je telefoon kijken met welke bluetooth apparaten je kan verbinden en deze er dus ook tussen staat.
Bij de Duplo trein van mijn jongste zoon maakt dat in ieder geval verschil.
Ohja. Goed dat je me eraan herinnert 😄
Ik ben dus niet zo van 1 project tegelijk, en momenteel drukke werkweken! Deze lag al even aan de kant. 👀
Misschien dit weekend, voor jou!
Geen haast. Dacht dat je het inmiddels wel gebouwd hadKarp schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:11:
[...]
Ohja. Goed dat je me eraan herinnert 😄
Ik ben dus niet zo van 1 project tegelijk, en momenteel drukke werkweken! Deze lag al even aan de kant. 👀
Misschien dit weekend, voor jou!
De telefoon maakt verbinding echter hoor ik een fluittoon en als ik op luisteren druk gaat het kleine tandradwieltje draaien ( ik heb niet gekozen voor afspelen )L23 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:08:
[...]
En voor de mensen die, zoals ik, een schijthekel hebben aan YouTube filmpjes die gewoon een plaatje kunnen zijn:Popcorna schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:42:
[YouTube: LEGO Speed Champions INSANE Fast & Furious HONDA S2000 REVEAL!]
Voorkant ziet er wel beetje vreemd uit.
:strip_exif()/f/image/efCxYxsla0roAkSpqJkTnQcB.jpg?f=fotoalbum_large) 

it comes in pink?  

vroeger was er een ruk gifje goed 'ol times
[ Voor 53% gewijzigd door rammes op 13-03-2025 20:37 ]
Ik zou het doen!
Ik begrijp de laatste foto niet met het groene pijl ; moet het grote tandwiel het kleine tandwiel aandrijvenmeesje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:55:
[...]
Heb je je smartphone wel verbonden? Het geluid komt uit je smartphone en niet uit de ingebouwde elektronica.
[Afbeelding]
Bij mij raakt het grote wieltje het kleine niet ( zit er naast )
Wat is het nut nu als je het geluid alleen op je telefoon kan afspelen .
Wat ik ook niet begrijp is dat als ik op spelen druk het kleine wieltje gaat draaien
Zelf heb ik deze set niet, maar de hub, motortje en tandwielen zullen er voor zorgen dat de toetsen van de piano gaan bewegen.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:04:
[...]
Ik begrijp de laatste foto niet met het groene pijl ; moet het grote tandwiel het kleine tandwiel aandrijven
Wat ik ook niet begrijp is dat als ik op spelen druk het kleine wieltje gaat draaien
Mijn advies zou zijn: verdiep je eerst een beetje in de set (kijk bv naar een review op youtube) en bepaal dan pas of je de set wil kopen. Zo voorkom je verrassingen of teleurstellingen (dat de piano zelf geen muziek maakt).
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 13-03-2025 21:12 ]
Als ik dat plaatje zo zie moeten die twee tandwielen tegen/in elkaar ja.Hansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:04:
[...]
Ik begrijp de laatste foto niet met het groene pijl ; moet het grote tandwiel het kleine tandwiel aandrijven
            https://www.bricktastic.n...tuur-bij-lego-stores/amp/
Dit weekend kun je schijnbaar gratis een racestuur in de Lego winkels bouwen.
            Dit weekend kun je schijnbaar gratis een racestuur in de Lego winkels bouwen.
@Hansw1 De tandwielen moeten inderdaad tegen elkaar komen. Anders is er geen overbrenging naar de lange as. Deze lange as zal er voor zorgen dat de toetsen zullen bewegen. De groene pijl geeft in mijn ogen de draairichting aan. Indien de tandwielen niet tegen elkaar zitten moet je even terug bladeren en kijken waar je wat fout gedaan hebt.TinusXIII schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:12:
[...]
Als ik dat plaatje zo zie moeten die twee tandwielen tegen/in elkaar ja.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 13-03-2025 21:18 ]
Het is niet meer dan een muziek lijstje wat opnieuw telefoon afspeelt; en de piano toetsen laat bewegen, semi in maat met muziekHansw1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:04:
[...]
Het was (voor mij) de meest geniale entechnische Lego build, iets wat nu onlogisch is, kan over 5 zakjes pas van nut worden. Of niet, en dan weer terug puzzelen waar iets niet goed uitgelijnd is ofzo
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 13-03-2025 21:47 ]
Jeez, die is wel heel erg roze!AppieNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:24:
[...]
En voor de mensen die, zoals ik, een schijthekel hebben aan YouTube filmpjes die gewoon een plaatje kunnen zijn:
[Afbeelding]
Zou zomaar een van de eerste SC's zijn die ik ga overslaan...
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Er zijn meer mensen die een schijthekel aan spoilers hebben. Niet voor niks het filmpje geplaatst.... Top actie.AppieNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:24:
[...]
En voor de mensen die, zoals ik, een schijthekel hebben aan YouTube filmpjes die gewoon een plaatje kunnen zijn:
[Afbeelding]
Ik kon niet verbinden, maar heb het op YouTube gezien. Leuk maar boeiendhimlims_ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:46:
[...]
Het is niet meer dan een muziek lijstje wat opnieuw telefoon afspeelt; en de piano toetsen laat bewegen, semi in maat met muziek
Het was (voor mij) de meest geniale entechnische Lego build, iets wat nu onlogisch is, kan over 5 zakjes pas van nut worden. Of niet, en dan weer terug puzzelen waar iets niet goed uitgelijnd is ofzo
Het was idd wel een build waarbij er regelmatig momenten kwamen dat je denkt, huh, en later valt het kwartje opeens. Dat had ik trouwens ook bij de PacMan machine.
Exact expert nodig?
Dat is exact wat ik ook dacht bij het zien. Voelt ook niet aan of het model helemaal af is. Het is allemaal net niet. Hopelijk wordt de rest beter :-)QuattroNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:00:
[...]
Jeez, die is wel heel erg roze!
            Maar mensen doen niet moeilijk over roze F1's, die willen ze zelf heel graag. En dan is hier iets dat heel erg roze is, en is het weer niet goed...

Hoe verhoudt die tot piano? Lijkt me best gave build namelijkCrazy D schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:07:
[...]
Ik kon niet verbinden, maar heb het op YouTube gezien. Leuk maar boeiendMaar wel leuk uitgewerkt, had van mij niet gehoeven maar het feit "dat het kan" vind ik dan wel weer tof.
Het was idd wel een build waarbij er regelmatig momenten kwamen dat je denkt, huh, en later valt het kwartje opeens. Dat had ik trouwens ook bij de PacMan machine.
Ik had grote tandwieltje verkeerd om geplaatst ; nu heb ik het hersteld en valt het grote wieltje tegen het kleine wieltje aanmeesje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:17:
[...]
@Hansw1 De tandwielen moeten inderdaad tegen elkaar komen. Anders is er geen overbrenging naar de lange as. Deze lange as zal er voor zorgen dat de toetsen zullen bewegen. De groene pijl geeft in mijn ogen de draairichting aan. Indien de tandwielen niet tegen elkaar zitten moet je even terug bladeren en kijken waar je wat fout gedaan hebt.
Alleen is nu de weerstand groot ik kan de stang ( waar het grote wieltje op zit ) nu niet meer draaien
Is dat wel goed
Ps Het werkt nu goed ik heb afspelen opgestart in de App en dan draait de stang
[ Voor 5% gewijzigd door Hansw1 op 13-03-2025 22:33 ]
Fair enough, maar dan had jezelf dus ook dit plaatje onder een spoiler kunnen plakken ipv het filmpje?Popcorna schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:01:
[...]
Er zijn meer mensen die een schijthekel aan spoilers hebben. Niet voor niks het filmpje geplaatst.... Top actie.
Aangezien dit de eerste keer is dat ik deze klacht hoor in dit topic (buiten advent kalenders), zou ik wel willen weten of mensen dit soort leaks (non advent kalender sets) liever onder spoiler zien of dat het ze weinig uitmaakt?
Ikzelf val in de laatste categorie, want of ik een plaatje nou 1-4 weken zie voordat ik het exact zelfde plaatje zie officieel vanuit Lego is mij om het even.
Aan de andere kant, een spoiler tag is nou ook weer niet heel veel moeite
Een beetje saaier dankzij het repetatieve: de zijkanten zijn wat grote gele vlakken, het "speelveld" is wel saai met 80 miljoen pinnetjes en dingetjes, maar tegelijkertijd is ie wel heel leuk omdat ie echt opbouwt. Je ziet echt de machine echt ontstaan zeg maar. Beetje moeilijk vergelijken wat de piano was ook mijn 1e, ik denk dat qua indrukwekkendheid de piano gaver is, maar qua gunfactor de PacMan iets leuker is omdat die echt stukje voor stukje ontstaat, supernieuwsgierig naar het volgende stukje, wanneer komt pacman, oh lachen dit kan straks draaien, verrassing hoe pacman en de spookjes kunnen bewegen, die spookjes bovenop.himlims_ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:15:
[...]
Hoe verhoudt die tot piano? Lijkt me best gave build namelijk
Als piano nerd was het vet om te zien hoe de piano is opgebouwd en dat het concept wel echt is (het zijn niet maar wat plastic dingen zo van hoppa we hebben snaren want die horen erin maar het zou "echt kunnen werken"). Qua joy en happiness (
Exact expert nodig?
Zo'n plaatje reken ik echt totaal niet tot een spoiler.AppieNL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:18:
[...]
Fair enough, maar dan had jezelf dus ook dit plaatje onder een spoiler kunnen plakken ipv het filmpje?
Aangezien dit de eerste keer is dat ik deze klacht hoor in dit topic (buiten advent kalenders), zou ik wel willen weten of mensen dit soort leaks (non advent kalender sets) liever onder spoiler zien of dat het ze weinig uitmaakt?
Ikzelf val in de laatste categorie, want of ik een plaatje nou 1-4 weken zie voordat ik het exact zelfde plaatje zie officieel vanuit Lego is mij om het even.
Aan de andere kant, een spoiler tag is nou ook weer niet heel veel moeite
Het toont het eindresultaat wat je ook straks in de officiële plaatjes en ook op de doos gaat zien. Het is niet alsof je het einde van een boek of film verraadt
Want wat is anders het volgende? Zijn vooraankondigingen van setnummers met een titel, aantal stukjes en een prijs dan ook een spoiler? Gaat wel wat ver IMO.
Het is een ander verhaal wanneer het hele bouwproces met allerlei leuke easter eggs van tijdens de build getoond wordt. Dat kan een stukje van het bouwplezier van een ander weghalen die de set nog niet gebouwd heeft. Dan kun je spreken van serieuzere spoilers.
Maar anders ook lastig een set kopen. Eindproduct staat op de doos, op de voorkant van het instructieboekje....
[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 14-03-2025 08:40 ]
Sinds wanneer is een foto van een doos een spoiler? Loop je dan ook geen winkels meer binnen, waar de dozen staan, maar bestel je blind op basis van setnummer?Popcorna schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:01:
[...]
Er zijn meer mensen die een schijthekel aan spoilers hebben. Niet voor niks het filmpje geplaatst.... Top actie.
Even serieus: ik vind het jammer dat de sets vaak zo leunen op stickers. in dit geval snap ik het ergens wel, omdat in de films ze ook vaak voorzien zijn van allerlei 'versieringen', maar toch. En je ziet het steeds vaker bij Lego, dat de licentie eigenlijk enkel in de vorm van stickers terug te vinden is, in de set. En niet alleen bij de 'goedkopere' sets, maar ook bij de 18+ sets van 100,- of meer. Jammer, want stickers worden niet er beter op, na verloop van tijd...
            Een keer een roze speed champion is cool. Beter dan weer een grijze. Die S-2000 ziet er cool uit, die komt er zeker.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tja, Suki neemt nu eenmaal geen genoegen met minder rozeQuattroNL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:00:
[...]
Jeez, die is wel heel erg roze!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Oh de auto matcht zeker met de film, dat is het issue ook niet.Superkiwi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:33:
[...]
Tja, Suki neemt nu eenmaal geen genoegen met minder rozeIk denk dat de kleur perfect matcht met de filmvariant.
Hell, hij past zelfs zeer goed bij de SC Dodge Charger en de Nissan Skyline uit de F&F. Voor de liefhebbers een must have lijkt me.
Welke kleur er op een auto zit (in het echie of op een model) maakt voor mij veel uit (en maakt of breekt de auto). Ik had dat dus ook met de SC Jaguar Panasonic dubbelset, die Azuurblauwe kleur vond ik ook fugly dus die set heb ik ook niet.
En voordat iemand 'm inkopt: ja ik heb de 75895 Porsche 911 in 21 kleuren gemaakt, ook in het Azuurblauw. En als alle parts er in het roze waren had ik die (met enige tegenzin) ook gemaakt. Gewoon omdat het kan.
            Als iedereen toch zijn F1 auto’s aan het showen is, hierbij de Ferrari’s die ik nog thuis tegenkwam:
:strip_exif()/f/image/TMhYnjDiOozabZLsPpO3dG5b.jpg?f=fotoalbum_large)
De F1 moest ik natuurlijk wel 2x hebben, om zowel Fernando Alonso (5) als Felipe Massa (6) te kunnen showen.
Deze komen nog uit 2012, toen je bij de Shell kon sparen voor Official Licensed Ferrari Lego auto’s.
:strip_exif()/f/image/Ftoy1lmC0u58VkfErKrhKP0q.jpg?f=fotoalbum_large)
Allemaal hebben ze een pullback motor.
:strip_exif()/f/image/JYQsnajLEdZJEoy2XyNyJMXF.jpg?f=fotoalbum_large)
De blauwe Ferrari hoort officieel niet bij deze collectie.
Die is van 2014, samen met een (lichtelijk vergeeld, stoffig en helaas net incompleet) Shell Service Station:
:strip_exif()/f/image/KYYVZLTpm5fCzXF5MSHzA4bP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aC4BPOWTGEaoDeqnxm2gYwwb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet eigenlijk niet eens meer waarom ik daarbij niet voor de overige auto’s (inclusief die F1 versie) heb gespaard. Zal waarschijnlijk wel ermee te maken hebben dat ik de benzineprijzen bij hen toch net iets te hoog vond
Om ze dan nu toch een beetje te kunnen beschermen tegen stof en verkleuring (beter te laat dan nooit), heb ik ze nu maar netjes in een IKEA Sannahed geplaatst (in ieder geval de 2012 collectie):
:strip_exif()/f/image/X6wfW3fYTlu7bHgiSCeBjPMV.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ja, die Shell medewerker hoort eigenlijk bij het Service Station)
Dan past die weer mooi naast de Muppet collectie:
:strip_exif()/f/image/JuzaI1EP16O3LKagE5bpHFbt.jpg?f=fotoalbum_large) 

:strip_exif()/f/image/TMhYnjDiOozabZLsPpO3dG5b.jpg?f=fotoalbum_large)
De F1 moest ik natuurlijk wel 2x hebben, om zowel Fernando Alonso (5) als Felipe Massa (6) te kunnen showen.
Deze komen nog uit 2012, toen je bij de Shell kon sparen voor Official Licensed Ferrari Lego auto’s.
:strip_exif()/f/image/Ftoy1lmC0u58VkfErKrhKP0q.jpg?f=fotoalbum_large)
| :strip_exif()/f/image/pPSWipti2CZniRHmh27VgF1D.jpg?f=fotoalbum_tile) | :strip_exif()/f/image/R9nnHAZehtKcpYw6yBw4Gzb6.jpg?f=fotoalbum_tile) | :strip_exif()/f/image/8FehJ7I1zkeGbLZBnLYeLf3P.jpg?f=fotoalbum_tile) | 
| :strip_exif()/f/image/9ZhAIizMhl0SWRWrBqPMhdfe.jpg?f=fotoalbum_tile) | :strip_exif()/f/image/e2g62oH7iFX82vR089BUzmkJ.jpg?f=fotoalbum_tile) | 
:strip_exif()/f/image/JYQsnajLEdZJEoy2XyNyJMXF.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is van 2014, samen met een (lichtelijk vergeeld, stoffig en helaas net incompleet) Shell Service Station:
:strip_exif()/f/image/KYYVZLTpm5fCzXF5MSHzA4bP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aC4BPOWTGEaoDeqnxm2gYwwb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet eigenlijk niet eens meer waarom ik daarbij niet voor de overige auto’s (inclusief die F1 versie) heb gespaard. Zal waarschijnlijk wel ermee te maken hebben dat ik de benzineprijzen bij hen toch net iets te hoog vond
Om ze dan nu toch een beetje te kunnen beschermen tegen stof en verkleuring (beter te laat dan nooit), heb ik ze nu maar netjes in een IKEA Sannahed geplaatst (in ieder geval de 2012 collectie):
:strip_exif()/f/image/X6wfW3fYTlu7bHgiSCeBjPMV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JuzaI1EP16O3LKagE5bpHFbt.jpg?f=fotoalbum_large) 
                                                At the end of each great post, there is a disappointing signature
Misschien heeft die nieuwe SC set nu de juiste onderdelen voor een roze 911QuattroNL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:51:
En voordat iemand 'm inkopt: ja ik heb de 75895 Porsche 911 in 21 kleuren gemaakt, ook in het Azuurblauw. En als alle parts er in het roze waren had ik die (met enige tegenzin) ook gemaakt. Gewoon omdat het kan.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb de hele 2014 Shell collectie gekregen bij de aankoop van twee flesjes water voor zover ik mij kan herinnerenRichardG schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:40:
Als iedereen toch zijn F1 auto’s aan het showen is, hierbij de Ferrari’s die ik nog thuis tegenkwam:
Het feit dat ik meteen de hele collectie meekreeg was waarschijnlijk een foutje van de dame aan de kassa.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Achja Suki hoort er natuurlijk ook bij, ik haal hem wel, al had ik liever de Mazda RX-7 gezien.Metal Mark schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:08:
[...]
Dat is exact wat ik ook dacht bij het zien. Voelt ook niet aan of het model helemaal af is. Het is allemaal net niet. Hopelijk wordt de rest beter :-)
Shit ja. Damn!zonoskar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:45:
[...]
Misschien heeft die nieuwe SC set nu de juiste onderdelen voor een roze 911

Lalala....ik wil het niet weten....lalala

@QuattroNL 
Ik was benieuwd aangezien de wielkasten nu dus wel in de goede kleur beschikbaar zijn, maar deze connector:

Nog niet beschikbaar in het roze en ik zie dat ook niet snel gebeuren (of een Friends set moet er mee aan de haal gaan). Nu heb je hem volgens mij voor sommige 911 autootjes wel anders opgelost, maar dat kan natuurlijk absoluut niet voor deze in het roze he? 

Ik was benieuwd aangezien de wielkasten nu dus wel in de goede kleur beschikbaar zijn, maar deze connector:

Nog niet beschikbaar in het roze en ik zie dat ook niet snel gebeuren (of een Friends set moet er mee aan de haal gaan). Nu heb je hem volgens mij voor sommige 911 autootjes wel anders opgelost, maar dat kan natuurlijk absoluut niet voor deze in het roze he?
Held! Nu dit part er niet in het roze is hoef ik hem dus niet te bouwenAppieNL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:15:
@QuattroNL
[Afbeelding]

Nee zonder dollen. Als deze bij 1 van de andere kleuren niet bestond dan gebruikte ik (tijdelijk) een zwarte. En dan 1x per jaar ofzo kijken of ie toevallig in de juiste kleur beschikbaar is gekomen.
Zelfde geldt voor de 4x2 slopes.
Zwart kán een mooi contrast geven met een andere kleur maar het blijft een work-around.
First world problems
            Zo ik ben weer redelijk genezen van Lego via marktplaats. Ik had een paar 31120 'in ongeopende doos' gekocht. Maar hier blijkt vakkundig het 7e zakje te ontbreken. Bij nadere inspectie blijkt toch de verzegeling weer opnieuw dicht geplakt. Weten jullie hoe Lego omgaat met het kopen van een ontbrekend zakje?

Oei, dat is balen zeg! Maar in die set zitten toch helemaal geen bijzondere minifigs of onderdelen? Benieuwd wat dat zakje 7 zo bijzonder maakt.Subz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:51:
Zo ik ben weer redelijk genezen van Lego via marktplaats. Ik had een paar 31120 'in ongeopende doos' gekocht. Maar hier blijkt vakkundig het 7e zakje te ontbreken. Bij nadere inspectie blijkt toch de verzegeling weer opnieuw dicht geplakt. Weten jullie hoe Lego omgaat met het kopen van een ontbrekend zakje?
            Ik heb zakje 7 erbij gepakt, maar zie niet echt iets bijzonders. Zit niet eens een minifig in ofzo.
Dit is volgens mij nog de meest zeldzame in het zakje (zit maar in 4 sets): https://brickset.com/part...rner-outside-3x3-25%C2%B0
Een whopping 4ct per stuk
            Dit is volgens mij nog de meest zeldzame in het zakje (zit maar in 4 sets): https://brickset.com/part...rner-outside-3x3-25%C2%B0
Een whopping 4ct per stuk
            Mogelijk al ooit eens voorbij gekomen, maar vond het wel interessant.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zhdeid_V9Ks]
            [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zhdeid_V9Ks]
Heb een keer een Technic-set gekocht in de LEGO Shop met een ontbrekend zakje, die werd zonder problemen toegestuurd. Gewoon even bellen met de klantendienst.Subz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:51:
Echt tof man!RichardG schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] 
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vooral die Muppets. Nooit geweten dat die ook in Lego bestonden.
Die zijn zeer geslaagd, helaas wel te weinig! Ik mis Dr. Teeth, Floyd, Zoot en Lips van de Electric Mayhem Band, ook Sam the Eagle had er nog wel bij gemogen.SuBBaSS schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 00:09:
Vooral die Muppets. Nooit geweten dat die ook in Lego bestonden.
Volgens mij is die set nog wel voor een redelijke prijs bij elkaar te sprokkelen, da's toch meer voor de oudjes onder ons.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Nice, ik heb nog een aantal van deze sets in de zakjes zitten, ongeopendRichardG schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]
Ik hoop stiekem (tegen beter weten in?) nog op een vervolg van deze serie. En dan daarin ook de rest van de band, inderdaad.mawashigeri schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 01:39:
[...]
Die zijn zeer geslaagd, helaas wel te weinig! Ik mis Dr. Teeth, Floyd, Zoot en Lips van de Electric Mayhem Band, ook Sam the Eagle had er nog wel bij gemogen.
Volgens mij is die set nog wel voor een redelijke prijs bij elkaar te sprokkelen, da's toch meer voor de oudjes onder ons.
En Scooter is nu wel aanwezig, maar dat is dan op de laptop die Statler vast heeft (wat aan zich al wel een bijzondere keuze is).
Ik had de complete serie via UniekeBricks weten te scoren. Ze hadden de zakjes wel even geopend om te kijken wat erin zat en daarna weer dichtgeplakt met een labeltje wat erin zat. Dan hoefde ik niet al die zakjes in de winkel te gaan voelen (hoewel dat met het scannen van de doosjes nu ook een stuk makkelijker gaat). En ik had dan in 1x de serie compleet.
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Ik ben zelf op zoek naar een soort van vitrinekastenoplossingachtig-iets, maar dit ziet er wel strak utipekelveld schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:36:
[...]
Het zijn de diepe Billy kasten geworden. Zie foto's.
***members only***
De genoemde sets in quote zijn nog steeds niet gebouwd en passen er op deze manier ook niet in overigens. Wel toegevoegd is onder andere de McLaren P1 (vanavond even afbouwen). De Titanic wordt op dit moment ook gemaakt en komt op een andere kast te staan.
Dit zijn niet de standaard deuren van de Billy, toch? Is dit de Hogbo, of een ander type deur? De combinatie van de witte kast met de zwarte deur spreekt me op zich ook wel aan
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nieuwe onderdeel heeft dezelfde uitsparing.Slasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:08:
[...]
Nee het zit al op het paneeltje.
Ik heb even met de Lego Klantenservice gebeld en krijg een nieuw onderdeel en stickervel.
Gewoon de sticker niet zo hard aandrukken op die plek.
Slasher in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"TheDeeGee schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:59:
[...]
Nieuwe onderdeel heeft dezelfde uitsparing.
Gewoon de sticker niet zo hard aandrukken op die plek.
Hogbo in het zwart, met de diepe variant Billy. Past mooi bij elkaar! Deuren zijn wel ongeveer allemaal beschadigd binnengekomen (ik had het laten bezorgen). Veel stukjes van de verf af. Je kan ze beter zelf ophalen.ralpje schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:01:
[...]
Ik ben zelf op zoek naar een soort van vitrinekastenoplossingachtig-iets, maar dit ziet er wel strak uti
Dit zijn niet de standaard deuren van de Billy, toch? Is dit de Hogbo, of een ander type deur? De combinatie van de witte kast met de zwarte deur spreekt me op zich ook wel aan
De klantenservice bellen als je een zakje mist in een nieuwe doos is logisch, maar toch niet als hij mist in een geopende doos van marktplaats?NotSoSteady schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:44:
[...]
Heb een keer een Technic-set gekocht in de LEGO Shop met een ontbrekend zakje, die werd zonder problemen toegestuurd. Gewoon even bellen met de klantendienst.
Hij schrijft toch dat hij het ontbrekende zakje wil kopen.42erik schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:02:
[...]
De klantenservice bellen als je een zakje mist in een nieuwe doos is logisch, maar toch niet als hij mist in een geopende doos van marktplaats?
Gecertificeerd ongeleid projectiel
@Subz wel ja, maar dat kopen haal ik niet uit de post van @NotSoSteadyEdgenumber schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Hij schrijft toch dat hij het ontbrekende zakje wil kopen.
            Zo, hier is de serie ook compleet. Ondanks het sticker festijn leuk om te bouwen. Ze zijn allemaal anders gebouwd.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FMcCX8yZ7uZBJ4Gg0Wnm5gA6.jpg?f=user_large)
En deze stond ook al een tijdje op de wensenlijst, en was vandaag zowaar in de aanbieding.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zjxaqb9xX6BGoT4Z1fOqFaHE.jpg?f=user_large)
Dus we kunnen door 

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FMcCX8yZ7uZBJ4Gg0Wnm5gA6.jpg?f=user_large)
En deze stond ook al een tijdje op de wensenlijst, en was vandaag zowaar in de aanbieding.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zjxaqb9xX6BGoT4Z1fOqFaHE.jpg?f=user_large)
Dus we kunnen door
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Volgens mij heb de Shell autotjes en garage etc toendertijd allemaal bijelkaar gevroemd op mijn benzinepasRichardG schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] 
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb ze nog steeds op mijn bureau staan
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
De klantendienst van LEGO is doorgaans erg behulpzaam en vriendelijk. Weet niet of ze je er voor zullen laten betalen met dit verhaal, maar het is wel enige punt die toegang heeft tot de zakjes.42erik schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:46:
[...]
@Subz wel ja, maar dat kopen haal ik niet uit de post van @NotSoSteady
Die herken ik! Gelijk zin om het weer te bouwen.Rene schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:09:
Ik dacht dat ik geen F1 auto’s heb. Maar ik kwam er toch 1 tegen. Eens kijken of ik vanavond de onderdelen kan vinden
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PeTaPOJokUZritJjxO7av7e7.jpg?f=fotoalbum_large) 

Present! 
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hJJfd7yGnoqgv6u18VOEECjl.jpg?f=user_large)
Ik mis alleen een rood blokje op de vleugel zie ik nu.
                    :no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hJJfd7yGnoqgv6u18VOEECjl.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Pazo op 15-03-2025 18:26 ]
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
            F1 was nog geen ding in mijn jeugd 
Heb wel deze:

Heb wel deze:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik wil hem graag hebben, maar hij is 1 cent te weinig voor free shipping en ik heb nog geen excuus gevonden om binnen de openingstijden van de store naar het centrum van Utrecht te gaanL23 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:43:
Mijn nostalgie en zin om te bouwen weer gehad. Al mensen die de Grote minifiguur van een coureur 40819 gekocht hebben en aan het bouwen zijn? Heb het hier volgens mij nog niet voorbij zien komen.
Mijn vader heeft wel net een paar dagen in Billund doorgebracht met mijn oudste zoon (super vet opa-kleinzoon uitje natuurlijk) en ik ben getrakteerd op de nieuwe Lego House exclusive. Daar beginnen we maar aan, dan!
:strip_exif()/f/image/du6nLO8YohKvF9dq4Zo8I4Lo.jpg?f=fotoalbum_large) 
                                                Die Lego House exclusive wil ik ook graag. Ben benieuwd naar je bouwervaringThaRoof schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:17:
[...]
Ik wil hem graag hebben, maar hij is 1 cent te weinig voor free shipping en ik heb nog geen excuus gevonden om binnen de openingstijden van de store naar het centrum van Utrecht te gaan
Mijn vader heeft wel net een paar dagen in Billund doorgebracht met mijn oudste zoon (super vet opa-kleinzoon uitje natuurlijk) en ik ben getrakteerd op de nieuwe Lego House exclusive. Daar beginnen we maar aan, dan!
[Afbeelding]
De rugleuning mist ook zie ik nuPazo schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:25:
Present!
[Afbeelding]
            Heb deze ook nog ergens:

Staat voor het eerst in de catalogus van 1980 

Staat voor het eerst in de catalogus van 1980
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Idd. Is ook een foto van een hele tijd geleden. Heb m wel in een doosje liggen , zal binnenkort eens kijken of ie compleet is.
                        Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
 .
 .

Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_icc():strip_exif()/u/652037/crop5dc6dc6d99e01_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/306718/th_Tifa60x60.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/114152/ava2.gif?f=community) 
            /u/601702/crop5671675c109e6_cropped.png?f=community) 
            /u/2021/crop68ac8b9f3e448_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/706417/crop68af95654cda3_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/7689/Copicon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/318/29569.jpg?f=community) 
            /u/78932/Jewel3GoT.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/298635/crop6032d035cb816_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/10274/crop67712295188a6_cropped.jpg?f=community) 
            /u/331757/crop68e8e19bdda8c_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1244740/crop619835423e299_cropped.jpg?f=community) 
            /f/image/Vxpw9dPjYUWGuYTA6wg904ee.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/u/2177/avatar.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/681094/crop5e395bb7bceb7_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/217093/Gizmo.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/55793/froggy.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/19747/557px-Coat_of_Arms_of_Indonesia_Garuda_Pancasila_svg2.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/356502/crop5b17f4bc39e72_cropped.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/54126/Barely-Stopping--ICO.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/u1aIF3ZVZYb6K3RulPgNmeUq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bTl0qrmfVILeJi7C4YPvmb8D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/svSBwHg27jL4yDjAI1SLVAiM.jpg?f=fotoalbum_large)
/u/97359/crop64803232ade4a_cropped.png?f=community) 
            /u/157772/crop646e49fe679e7_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/637339/crop633ae976c5979_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/175929/crop58a6afb052def_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/30256/right_of_way_065.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/233529/crop61f3927668eb4_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/kB38LYzeYnDQA649Fwqs8vVA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qLm31b1CjWscSqlU6SUWFORU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i6pT4StwXWPo2hDriPXAZjoF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/46486/RayBan.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/J4CYcNQwl9FpdvWr21ZsyFt4.jpg?f=fotoalbum_large)