Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 146 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:22
Donstil schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:26:
[Afbeelding]

Eindelijk wat tijd gevonden om Assembly Square af te maken. Daarmee zijn al mijn oude modulars gebouwd en moet ik alleen het Museum en Tudor nog.

Merk wel nu ik al 3 maanden alleen maar modulars aan het bouwen ben er een beetje desinteresse in sluipt. Het lijkt allemaal te veel op elkaar.

Komende weken/dagen dus maar even pauze.
Maar jij was toch een LEGO-tafel aan het bouwen met je kroost? Zo ja, dan heb ik een makkelijke tip: wissel de modulars bouwen af met kleine sets die je in je stadje zet. Dan sluipt de desinteresse er veel minder snel in. Ik doe dat zelfs tijdens het bouwen van een modular. Dan ga ik weer eens een uurtje een modular bouwen, pauzeer ik, ga ik een dag later als ik bijvoorbeeld moe ben van werk weer één of twee kleine sets maken en de dag erna als ik weer meer zin heb in het grote bouwwerk pak ik de modular weer op. En ik kan het zeker aanraden om er een gewoonte van te proberen te maken om bij het pauzeren niet te wachten tot het hoofdstuk af is. Gewoon stoppen wanneer je zin hebt, de boel laten liggen en weer oppakken wanneer je de smaak weer te pakken krijgt. Ik heb op die manier weleens 10 dagen over een modulaire set gedaan (Assembly Square zelfs als ik het me goed herinner) en tussendoor zeker drie kleine sets gebouwd. Achteraf gezien was dat een hele prettige bouwervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

SuBBaSS schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:54:
[Afbeelding]

Heb de RB20 dit weekend in elkaar zitten knutselen. Was weer een feest, ook de stickers.
Hij staat nou mooi bij de RBx collectie.

[Afbeelding]
Nice. Ik ben zelf niet helemaal fan van Lego Technic (als kind al niet geweest) maar toch een mooi model!

Zelf dit weekend de Red Bull F1 van de Lego Speed Champions gescoord en gebouwd voor mijn collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXjKakgZz_r4ooWpmeTi9dxvH3s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzITepHi3ptVrRC5VaRrUvTD.jpg?f=fotoalbum_medium

Stickers, stickers overal. :+
Maar dat verwachtte ik al. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:24
almightyarjen schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:53:
De basis voor het compressorstation staat. Hardware, software en elektronica doen het :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Euhm vet!! :9~ Ik vind vooral de combinatie mooi (het gebruik van lego en electronica). Alles is netjes verwerkt, gesoldeerd, kripkous gebruikt, scherm met informatie.

Heb je wellicht een video van het geheel in werking?
Waarvoor heb je dit gebouwd? Of wat ga je hiermee voorzien van lucht?
Of was de compressor in de garage stuk? ;)

Zo heb ik gisteren voor het eerst ook electronica (ESP3266) gebruikt via HA om daar een stoplicht mee aan te sturen. Mini ledjes van 0,3mm gebruikt. Leuk om twee hobby's met elkaar te combineren. Jou project is daar een goed voorbeeld van!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21

Ottooo

Vuurvlieg

Afgelopen dagen veel vooruitgang geboekt met de Baldurs Gate moc. Blijft tot nu een erg leuke build en het zit echt gewoon goed in elkaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8eqLEEM0y7itH-ZCpv_vw5NRtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppJXFyPGN3jy22c1VwqKCQnb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0_hTk6VMjMKhFTgKp4Bm9oPtZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9krXzDcrkQYHmNV1kaUG5Vqo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik verwacht deze week mijn dark tan 1x1 plates te ontvangen, dus dan kan ik een paar overgeslagen stappen ook afmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:21

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik moet deze maand naar Copenhagen voor een paar weken, is lego gunstiger geprijst in Denemarken?

Ik ben mij bewust dat LEGOLAND veel duurder is dan brickwatch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:18:
Ik moet deze maand naar Copenhagen voor een paar weken, is lego gunstiger geprijst in Denemarken?

Meestal niet, maar Brickstory had laatst een item over soort van indoor vlooienmarket waar ze vaak ook lego hebben én waar ze oudere sets hebben nieuw in doos.

----------------------

@almightyarjen je nieuwe filmpje was nice! En de nieuwe terminal is weer next level!

----------------------

@Xqlus1ve ga je ook voor nog andere MOCs van die helmen zoals Kylo e.d.? Ik houd het zelf bij de originele omdat ik anders denk ik net zo los zou gaan als jij met allerlei varianten :9~

-------------------------------

Zowel de burgertruck als de donut truck huisjes getweaked zodat de Friends poppetjes van m'n dochter er in kunnen :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbhRn5WlJEdMGVz96toPX1f8eL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkHdsLxVFpPpmfuofrp38HUD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door sheane op 10-03-2025 09:52 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:24

ID5

Gisteren Miku gemaakt voor de Miku dag:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54375523119_17195e77d0_b.jpg
World is Mine by Ids de Jong, on Flickr

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:02
Aankondiging is geweest, hieronder 2 (hogere resolutie) plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpDkTLBNuZ2KLnAiaEb97AuoOjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8sJY1tbAXafRatJ7OVmmtBRs.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HJ_KqHI-2dEXkOnlwgImy1ZVbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hIy7OcdEtbfxDQwYQBPcBVB9.webp?f=fotoalbum_large

Met de stand is 'ie in allerlei hoeken/houdingen te verplaatsen en de handen + hoofd zijn ook verstelbaar.

Vind hem persoonlijk heel nice (al ga ik wel ergens anders shoppen dan bij LEGO zelf denk ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Auredium schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:07:
[...]

Nice. Ik ben zelf niet helemaal fan van Lego Technic (als kind al niet geweest) maar toch een mooi model!

Zelf dit weekend de Red Bull F1 van de Lego Speed Champions gescoord en gebouwd voor mijn collectie:

[Afbeelding]

Ik was allang blij dat er een aantal bedrukte steentjes bij zaten, dat had ik dan weer niet verwacht :o

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:18
Karp schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Andersom ben ik soms jaloers op mensen die de tijd/ruimte hebben om te bouwen 😬
Ik koop bijna alleen maar als ik tijd en ruimte heb! Eén, max. 2 sets op voorraad voor geval dat.
Wat tijd betreft:
In de zomer zorg ik voor één enkele set, meestal toch buiten de deur in vrije tijd en zo kan ik in de winter zo wel iedere week wel één of meerdere avonden een uurtje bouwen.
Wat de ruimte betreft: verkoop de gebouwde sets waar je uitgekeken op bent en geen mod-plannen mee hebt.

Op die manier kun je zonder Lego-kamer toch veel bouwen het jaar-rond.

Door zo te handelen mis je wel eens een set die je achteraf graag had willen bouwen, maar kwestie van niet te lang over nadenken, niet te vaak online kijken en je geniet van een geweldige hobby.

Ik snap mensen dan ook niet met FOMO en vervolgens klagen over een zolder vol met "backlog"......

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:31

Tarin

Just plain weird.

Auredium schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:07:
[...]

[Afbeelding]

Zelfde hier, maar dan de Ferrari. Ik heb eerst zelf alle (38 als ik goed geteld heb) stickertjes zitten plakken, en daarna heb ik hem samen met mijn dochter in elkaar gezet. Leuke build, voor een 8-jarige wat lastige puntjes (eigenlijk alleen de technic elementen, als je die niet gewend bent, en de halo) maar we hebben ons vermaakt :). En wat @Mad-Matt zegt: leuk dat er nog best een aantal bedrukte blokjes in zitten, ik had verwacht dat de hele neus bestickerd was. Grappig gemaakt hoe de wit/gele strepen aan de zijkant over de verschillende blokjes doorlopen, met halverwege een 1x2 plate met witte opdruk en een gele 1x2 inverted bracket).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn42Nski1-N1cgm_FxGlzi6EPmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWFnNUjx4WtlzXvpm3QqqVR0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 10-03-2025 11:06 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27
Tarin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Zelfde hier, maar dan de Ferrari. Ik heb eerst zelf alle (38 als ik goed geteld heb) stickertjes zitten plakken, en daarna heb ik hem samen met mijn dochter in elkaar gezet. Leuke build, voor een 8-jarige wat lastige puntjes (eigenlijk alleen de technic elementen, als je die niet gewend bent, en de halo) maar we hebben ons vermaakt :). En wat @Mad-Matt zegt: leuk dat er nog best een aantal bedrukte blokjes in zitten, ik had verwacht dat de hele neus bestickerd was. Grappig gemaakt hoe de wit/gele strepen aan de zijkant over de verschillende blokjes doorlopen, met halverwege een 1x2 plate met witte opdruk en een gele 1x2 inverted bracket).

[Afbeelding]
Zit het poppetje er niet goed in of hoort dit zo dat hij boven de halo uit kijkt?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Goosebirdy schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Ik koop bijna alleen maar als ik tijd en ruimte heb! Eén, max. 2 sets op voorraad voor geval dat.
Wat tijd betreft:
In de zomer zorg ik voor één enkele set, meestal toch buiten de deur in vrije tijd en zo kan ik in de winter zo wel iedere week wel één of meerdere avonden een uurtje bouwen.
Wat de ruimte betreft: verkoop de gebouwde sets waar je uitgekeken op bent en geen mod-plannen mee hebt.

Op die manier kun je zonder Lego-kamer toch veel bouwen het jaar-rond.

Door zo te handelen mis je wel eens een set die je achteraf graag had willen bouwen, maar kwestie van niet te lang over nadenken, niet te vaak online kijken en je geniet van een geweldige hobby.

Ik snap mensen dan ook niet met FOMO en vervolgens klagen over een zolder vol met "backlog"......
Klinkt als een slimme aanpak 8)

De hobby leuk, praktisch en betaalbaar houden :)

(En ook geen set kopen wanneer je dacht ruimte te hebben gemaakt, die al voor iets anders bedoeld was |:( Nu moet of de Jazz modular retour of moet nog een andere gebouwde set het veld ruimen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gielie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Zit het poppetje er niet goed in of hoort dit zo dat hij boven de halo uit kijkt?
Is bij mij ook zo.
Bij de Ferrari lijkt hij lager te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:18
Gim schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Klinkt als een slimme aanpak 8)

De hobby leuk, praktisch en betaalbaar houden :)

(En ook geen set kopen wanneer je dacht ruimte te hebben gemaakt, die al voor iets anders bedoeld was |:( Nu moet of de Jazz modular retour of moet nog een andere gebouwde set het veld ruimen)
Ook ik maak wel eens foutjes.... ;) Heb nu tegen wat ik net zei al set liggen voor tweede deel van de herfst.... :o (Bricklink Chocolade set).... :)

Ben nu wel klaar met bouwen overigens en wel tijd! Zit dus rond te kijken wat het zal worden..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Xqlus1ve schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:18:

Alles is duurder in Denemarken, zou het lekker op internet bestellen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

gielie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Ha, klopt - scherp!. Zo beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dn6V7jcZ34SYN4j494xyrByfMGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDyTXYzmEUZd2Sarz6tIsle6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tarin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Ha, klopt - scherp!. Zo beter?

[Afbeelding]
Bij de RBR zit hij bij mij hoger op de 1 of andere manier, maar volgens mij zit de halo lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:21

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

sheane schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:50:
[...]

@Xqlus1ve ga je ook voor nog andere MOCs van die helmen zoals Kylo e.d.? Ik houd het zelf bij de originele omdat ik anders denk ik net zo los zou gaan als jij met allerlei varianten :9~
Voorlopig niet, want er staan ook weer 2 UCS sets op de planning en anders kom ik kasten te kort :+ Jango fett MOC wou ik maken uit de Mandalorian helm, maar die komt die jaar al uit samen met de Slave 1 UCS.

Kylo Ren staat als gerucht voor 3e helm release dit jaar vanuit LEGO zelf.

[ Voor 36% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-03-2025 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

Persoonlijk koos ik voor de Speed Champions reeks om een paar redenen:
1) Ik vond het altijd leuk om naar miniatuur auto's te kijken. :P
2) Het zijn compacte sets die consistent ongeveer dezelfde hoeveelheid beperkte ruimte innemen.
3) Financieel zijn relatief betaalbaar ook over langere tijd. (Ik heb Magic te Gathering gespeeld en verzameld van 1995 tot 2023 dus ik weet hoe duur een hobby kan worden haha)
4) Niet veel losse items in de set zelf.

Ik wist sowieso al dat ik geen hele grote sets wilde omdat het simpelweg veel ruimte in beslag neemt (los van de kosten).
Ik wilde ook niet van grote IP's afhankelijk zijn. Denk hierbij aan Harry Potter, Lord of the Rings, Star Wars of Marvel. Dit was om verschillende redenen. Harry Potter en LotR zijn feitelijk voltooide franchise (Oke, HP nog niet volledig). Bij Star Wars en Marvel weet ik gewoon niet alle verhalen en karakters omdat ik geen Disney+ volg (en niet van plan ben, principe kwestie). Ik heb wel wat experimenten door gevoerd bij Star Wars (Dus heb wat kleinere sets) maar het viel mij op dat je met heel veel losse onderdelen komt te zitten. minifigures e.d. Ik vind dat zelf wat rommelig. Lego Technic bevalt mij niet (heeft het nooit gedaan).

Ik denk dat bij keuze hoeveel je eraan kwijt wilt zijn en welke hoeveelheid ruimte je hebt belangrijk is. Ook is het belangrijk om te weten wat je bent - een verzamelaar, enthousiast of investeerder bijvoorbeeld.
Als je een verzamelaar bent moet je keuzes maken wat je wilt verzamelen en waarom bijvoorbeeld. Maar als je liever dozen koopt en ongeopend in een kast zet om tien of twintig jaar later door te verkopen met winst ben je duidelijk een investeerder (Niets mis mee overigens).

In mijn geval had ik een kast om te vullen met iets om naar te kijken. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:12
RubjeMazter schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Aankondiging is geweest, hieronder 2 (hogere resolutie) plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met de stand is 'ie in allerlei hoeken/houdingen te verplaatsen en de handen + hoofd zijn ook verstelbaar.

Vind hem persoonlijk heel nice (al ga ik wel ergens anders shoppen dan bij LEGO zelf denk ik :P).
Cool! Mooi gelukte set. Kan ook sturen zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Schijf ik notabene vanochtend nog dat de Jazz Club misschien de deur uit moet, realiseer ik me nu net pas dat de Assembly Square, waarvoor ik nog een plekje gedacht had in de vitrine... helemaal niet goed uitkomt door z'n brede baseplate. Even totaal vergeten |:(

Assembly Square dan toch maar de deur uit of zou 't een doodzonde zijn? Mezelf toch weer even aan het uitdagen met die vraag. Waarschijnlijk blijft deze set gewoon in m'n miniscule backlog, los ervan of en wanneer hij aan de beurt komt, maar misschien heb ik de set ook wel geidealiseerd en onterecht hoog gepostioneerd.

@Donstil : met jouw recente bouwervaringen van al die modulars. Hoe schaal jij hem anno 2025 in? Steekt hij er echt uit qua fun-build, bouwtechnieken en resultaat of valt het allemaal wel mee. En nee, ik laat het echt niet alleen van jouw mening afhangen. Gewoon benieuwd :P

[ Voor 159% gewijzigd door Gim op 10-03-2025 17:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kerngezond
Gim schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:14:
Schijf ik notabene vanochtend nog dat de Jazz Club misschien de deur uit moet, realiseer ik me nu net pas dat de Assembly Square, waarvoor ik nog een plekje gedacht had in de vitrine... helemaal niet goed uitkomt door z'n brede baseplate. Even totaal vergeten |:(

Assembly Square dan toch maar de deur uit of zou 't een doodzonde zijn? Mezelf toch weer even aan het uitdagen met die vraag. Waarschijnlijk blijft deze set gewoon in m'n miniscule backlog, los ervan of en wanneer hij aan de beurt komt, maar misschien heb ik de set ook wel geidealiseerd en onterecht hoog gepostioneerd.

@Donstil : met jouw recente bouwervaringen van al die modulars. Hoe schaal jij hem anno 2025 in? Steekt hij er echt uit qua fun-build, bouwtechnieken en resultaat of valt het allemaal wel mee. En nee, ik laat het echt niet alleen van jouw mening afhangen. Gewoon benieuwd :P
Ik denk dat het een smaakkwestie is, maar ik vind Assembly Square echt een van de beste modulars ooit. Ik heb hem zelf gekocht vlak voordat hij uit productie ging en hij staat nu in mijn stadje. Ik zou hem nooit kwijt willen. Qua bouwtechnieken heel goed, maar vooral ook zeer rijk qua scènes met veel variatie en van bijna alle kanten leuk om te zien. Eigenlijk is mijn enige minpuntje dat de minifiguurtjes de ouderwetse expressieloze gezichtjes hebben, maar dat is nou typisch een dingetje wat voor een paar euro aan te passen is. Nogmaals, smaakkwestie, maar ik zou hem niet weg doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
En de laatste, de Alpine is ook af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2kl3ascC1OJe8hf93GyCMdgGp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2TjPJBNBWpd6dJr4Lh15fzW.jpg?f=fotoalbum_large

Het begint nu wel wat krapper te worden, met al die Speed Champions. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGxD2AQ4c1-4MJOiwEawkbr1obM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qxn0K5Wg5AXkEC5v5skndgW3.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke builds wel, de F1 Speed Champions. Leuk ook dat ze afwisselend waren. (y) Wat betreft de minifigures vond mijn zoontje het opvallend dat er ook ‘meisjes’ tussen zaten, want ‘er rijden toch geen meisjes in F1?’. :P Uiteindelijk was die verhouding 50-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:44
AppieNL schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:32:
Is dit al voorbij gekomen de afgelopen dagen?
72037 Lego Mario Kart set, 1972 onderdelen, €169.99, komt op 1 mei uit (misschien voorlopig Lego winkel exclusief?)

Dit zou een plaatje zijn van de set:
[Afbeelding]
Aankondiging van de set zou morgen zijn op "Mario dag".

Ik kan het niet goed zien op het prutplaatje, maar volgens mij zijn de achterbandjes de 56mm variant, dus qua formaat van het model moet je denken aan ietsje groter dan Icons auto's denk ik.

Ik stond gisteren nog in de winkel te kijken naar het kleintje, maar die laat ik denk ik liggen als deze daadwerkelijk uitkomt.
Voor de liefhebber 30 euro goedkoper bij Proshop *edit ex verzendkosten
https://www.proshop.nl/LE...-en-standaardkart/3340329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:19
Ik mis helaas weer een steentje van de Type machine
Op blz 234 staan in het diagram linksboven 24 haakjes vermeld voor de bevestiging van de stangetjes
Nu wil ik het bestellen maar dit steentje wordt niet vermeld bij de inventaris achter in de gebruiksaanwijzing
Weet iemand het nummer

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ruud.k schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:37:
[...]

Voor de liefhebber 30 euro goedkoper bij Proshop *edit ex verzendkosten
https://www.proshop.nl/LE...-en-standaardkart/3340329
En pas vanaf 1 juli leverbaar ipv 1 mei (wat me eigenlijk reuze meevalt, ik dacht dat het wel september of oktober zou worden of zo voor andere retailers). Bij Misterbricks is die €142,95 inclusief verzendkosten. Scheelt weer een paar euro.

Als deze post hier niet hoort, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Hansw1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:29:
Op blz 234 staan in het diagram linksboven 24 haakjes vermeld voor de bevestiging van de stangetjes
Nu wil ik het bestellen maar dit steentje wordt niet vermeld bij de inventaris achter in de gebruiksaanwijzing
Weet iemand het nummer

Hans
Hoi Hans, ik heb deze set zelf niet maar, wellicht handig om een screenshot/ foto in je post te plaatsen van de sectie in de handleiding waar het omgaat?
Dan kunnen "we" sneller en meer makkelijk meekijken.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:37
Weet iemand het nummer

Hans
Bladzijde 258, 2e rij van links, 2e van onder, bedoel je die?

Je mist trouwens wel echt heel vaak een stukje, kan me bijna niet voorstellen dat het door de set komt..
Zakjes openen maken boven een bakje om alles op te vangen en goed leeg maken de zakjes, blijft regelmatig wat achter hangen.

Succes ermee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
Weet iemand het nummer

Hans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-L6_IIxP1ehS78LZ3xynkWUTb0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q4NhOdtFVKaNwCpVdxzZ0XxE.png?f=user_large

Ik zie hem anders gewoon staan? Maar voor je iets gaat bestellen, zou ik gewoon eerst goed de zakjes doorzoeken, want je las hier dus ook overheen, misschien kijk je ook over het onderdeel heen? :)

Aangezien je dusver volgens mij nagenoeg alles zelf hebt opgelost door uiteindelijk toch het juiste onderdeel te vinden, is wat zelfonderzoek voordat je hier een bericht neerzet wel verstandig? We helpen graag, maar de probleempjes van je posts zijn wel nogal laagdrempelig? Nou is de typewriter ook niet de meest makkelijke set (zeker als eerste bouwset?) dus ik snap het wel, maar zelf ontdekken is toch ook leuk ipv gelijk naar het forum te gaan?

Nog 1 klein mierenneuk dingetje: je hoeft niet onder elk bericht "Hans" te zetten, op tweakers doen we elkaar altijd de groeten zoals hier valt te lezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb alles heel goed nagekeken en ik mis totaal 4 steentjes
In zak 1 zat er een ander steentje bij dat niet wordt gebruikt
Ik gebruik 6 plastic bakjes en sorteer eerst op kleur
Ik heb zo goed als zo kwaad door kunnen bouwen door e ontbrekende weg te laten
Ik heb laatst de Vespa en Retro radio gebouwd en daar was alles compleet
Ik vindt dit erg slordig van Lego
Ik wil binnenkort met de bouw van de Piano beginnen en hoop dat deze compleet is

P.s iketot schreef : Bladzijde 258, 2e rij van links, 2e van onder, bedoel je die?
dat is inderdaad het steentje bedankt ik had er overheen gekeken door de afwijkende kleur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gim schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:14:

Ja ik vind dat lastig, ik heb er in de laatste 3 maanden 7 gebouwd (Diner, Corner Hotel, Book store, Jazzclub, Lego store, police station en Assembly Square) en denk dat het voornamelijk smaak is.

Je merkt wel aan alles dat ze enorme stappen gemaakt hebben door de jaren heen, je ziet dat natuurlijk aan het design ook wel maar met bouwen is het ook goed merkbaar, mijn liefde gaat wat meer uit naar de nieuwere modellen.

Ik had van Assembly Square wel iets meer verwacht denk ik, die stond online wel heel hoog aangeschreven maar vond hem daar eigenlijk niet bijzonder genoeg voor als build zelf.

Voor nu gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de police station, maar ik heb het Museum nog in doos en die spreekt mij op de foto’s het meeste aan dus dat wordt de volgende :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Donstil schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:46:
[...]

Ik had van Assembly Square wel iets meer verwacht denk ik, die stond online wel heel hoog aangeschreven maar vond hem daar eigenlijk niet bijzonder genoeg voor als build zelf.
Ik denk dat die online hoog staat aangeschreven omdat die allerlei technieken uit de modulars die ervoor kwamen, werden gebruikt in Assembly Square. Het was daardoor een soort tribute in de modular serie en daardoor ook een goede modular anniversary set.

Dit betekent echter ook dat zonder de eerdere modulars te hebben gebouwd of ze te kennen, deze "nostalgie" geen waarde heeft en omdat Assembly Square een anniversary set is van de eerste 10 jaar modulars, zijn sommige nostalgische technieken ook wel gewoon heel simpel of nu gewoon standaard.

Assembly Square op zichzelf vind ik wel een mooie modular. Ik had alleen Parisian Restaurant modular voor ik hem bouwde, dus had maar een beetje die nostalgie bij de bouwtechnieken, maar het resultaat vind ik gewoon leuk, vooral dat pleintje in het midden met 3 gebouwen er omheen is toch vrij uniek voor een modular.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat die online hoog staat aangeschreven omdat die allerlei technieken uit de modulars die ervoor kwamen, werden gebruikt in Assembly Square. Het was daardoor een soort tribute in de de modular serie en daardoor ook een goede modular anniversary set.

Dit betekent echter ook dat zonder de eerdere modulars te hebben gebouwd of ze kennen, deze "nostalgie" geen waarde heeft en omdat Assembly Square een anniversary set is van de eerste 10 jaar modulars, zijn sommige nostalgische technieken ook wel gewoon heel simpel of nu gewoon standaard.

Assembly Square op zichzelf vind ik wel een mooie modular. Ik had alleen Parisian Restaurant modular voor ik hem bouwde, dus had maar een beetje die nostalgie bij de bouwtechnieken, maar het resultaat vind ik gewoon leuk, vooral dat pleintje in het midden met 3 gebouwen er omheen is toch vrij uniek voor een modular.
Ah ja dat is een goeie uitleg. Die nostalgie mis ik inderdaad.

Eindresultaat vind ik verder ook wel leuk hoor, gaat zeker leuk in de stad staan :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-10 09:28
Ottooo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:13:
Afgelopen dagen veel vooruitgang geboekt met de Baldurs Gate moc. Blijft tot nu een erg leuke build en het zit echt gewoon goed in elkaar

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik verwacht deze week mijn dark tan 1x1 plates te ontvangen, dus dan kan ik een paar overgeslagen stappen ook afmaken. :)
Heel gaaf, dat is deze neem ik aan? Lijkt me ook mooi om een keer te maken maar is dat een beetje te doen, 9530 steentjes bij elkaar scharrelen? Via Bricklink of PAB?

Zelf het weekend samen met zoon (7) Forest Stronghold 910043 gebouwd en gelijk een beetje aangepast/uitgebreid. Een erg leuke build, hoewel niet erg ingewikkeld. De bomen zijn nogal fragiel en een beetje een gedoe om te maken maar ze maken het geheel wel af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEpJ0hQjg6AE7_xcPUVNtnKy9Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RD7vA8D29eHKn9FD2E4EszIi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Na al de missende steentjes leed kan ik melden dat ik een extra steentje heb in de classic batmobile. Ik ben nog niet klaar, maar er zaten 3x een 6L bar with stop ring in de set (zakje 4 geloof ik, ben nu bij 11), terwijl de inventory maar 2 daarvan laten zien. Bricklink laat ook geen spare zien van dit element. Hopelijk is die niet in plaats van een ander element verderop in de build, al lijkt me dat er per zakje gewogen wordt, niet per set.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004

Ottooo

Vuurvlieg

LvanW schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:25:
[...]

Heel gaaf, dat is deze neem ik aan? Lijkt me ook mooi om een keer te maken maar is dat een beetje te doen, 9530 steentjes bij elkaar scharrelen? Via Bricklink of PAB?
klopt, dat is hem.

Beetje overal en nergens de steentjes vandaan gehaald. Voor het middelste deel heb ik nu zo'n beetje alles bij elkaar, voor de brugdelen mis ik nog wel wat. Veel uit de voorraad/oude sets/moc's kunnen halen. Het binnenframe heb ik flink aangepast en daarvoor heb ik veel gele 2x4 bricks gebruikt waar ik een enorme voorraad van heb. Hier en daar nog wat andere onderdelen aangepast (1x5 plates zijn relatief duur, die heb ik vervangen door 1x2 en 1x3 plates. Er was ook nog een zeer zeldzame curved tile die ik door een andere kleur heb vervangen, zie de comments op Rebrickable ;) ).

De laatste maanden elke keer als ik in de buurt van Hoog Catherijne (woon redelijk in de buurt) was altijd even de PAB wall gechecked in de Lego winkel en uiteindelijk ook via zowel Bricklink als PAB besteld. Die nieuwe import functie bij Pab is wel heel handig, dat maakte het vergelijken van de prijzen een stuk eenvoudiger. Bepaalde onderdelen zijn via PAB een stuk goedkoper dan Bricklink, maar andersom is dat zeker ook vaak het geval.

Bestellen via Bricklink heeft wat mij betreft wel een paar valkuilen. Als je je winkelwagentje automatisch vult dan komt daar niet altijd de beste prijs uit. Verzendkosten worden niet meegenomen in de kosten (een reden waarom ik hoofdzakelijk bij Nederlandse verkopers shop) en er wordt vaak gekeken naar welke winkel zo veel mogelijk onderdelen van je lijst heeft, waardoor het regelmatig voorkomt dat er onderdelen tussen zitten waarvan de verkoopprijs veel hoger is dan de gemiddelde verkoopprijs. Dat moet je dan zelf in de gaten houden, want dat zie je niet terug in het winkelmandje. Een maximumprijs instellen werkt ook niet altijd even goed, je loopt dan de kans dat je dan bij veel meer verschillende shops uitkomt, waardoor je dus met extra verzendkosten te maken krijgt.

Ook komt het nog wel eens voor dat de kwaliteit niet altijd even best is. Nu had ik ook een shop waar ik best veel had besteld, maar een aantal blokjes en platen hadden duidelijke gebruikssporen en zelf verkleuringen. Die winkel gaat dan gelijk tussen de disliked stores, zodat ik daar niet meer kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:27
LvanW schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:25:
[...]

Zelf het weekend samen met zoon (7) Forest Stronghold 910043 gebouwd en gelijk een beetje aangepast/uitgebreid. Een erg leuke build, hoewel niet erg ingewikkeld. De bomen zijn nogal fragiel en een beetje een gedoe om te maken maar ze maken het geheel wel af:

[Afbeelding]
Wauw, wat gaaf gedaan met het landschap eromheen! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bricklink is zowiso vreemd. Ik was de blokjes aan het zoeken voor de Williams F1 ombouw en als ik in NL zoek krijg ik 2 winkels en het totaal is 18 euro. Als ik Europeesch zoek dan krijg ik 3 winkels in Duitsland voor 25 euro totaal. NL is toch ook europeesch, dus waarom selecteert ie dan niet die 2 NL winkels als die de goedkoopste zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-10 09:28
Ottooo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 00:59:
[...]

klopt, dat is hem.

[...]
Dankjewel voor de toelichting! Via Bricklink stel ik meestal een maximum prijs in van gemiddelde + 20 % maar dan moet je inderdaad heel veel blokjes nog handmatig toevoegen en krijg je alsnog veel verschillende bestellingen. Misschien deze gedurend het jaar bij elkaar scharrelen en dan als winter project :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27
zonoskar schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:45:
Bricklink is zowiso vreemd. Ik was de blokjes aan het zoeken voor de Williams F1 ombouw en als ik in NL zoek krijg ik 2 winkels en het totaal is 18 euro. Als ik Europeesch zoek dan krijg ik 3 winkels in Duitsland voor 25 euro totaal. NL is toch ook europeesch, dus waarom selecteert ie dan niet die 2 NL winkels als die de goedkoopste zijn?
Kan het zijn dat de blokjes ansich goedkoper zijn maar omdat er verzendkosten bij komen het totaal duurder is?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:17:
Na al de missende steentjes leed kan ik melden dat ik een extra steentje heb in de classic batmobile. Ik ben nog niet klaar, maar er zaten 3x een 6L bar with stop ring in de set (zakje 4 geloof ik, ben nu bij 11), terwijl de inventory maar 2 daarvan laten zien. Bricklink laat ook geen spare zien van dit element. Hopelijk is die niet in plaats van een ander element verderop in de build, al lijkt me dat er per zakje gewogen wordt, niet per set.
Volgens mij heb ik die bar ook wel eens extra gehad in sets, maar wel apart dat ze niet in de spare parts lijst staan dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kerngezond schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:21:
Ik denk dat het een smaakkwestie is, maar ik vind Assembly Square echt een van de beste modulars ooit. Ik heb hem zelf gekocht vlak voordat hij uit productie ging en hij staat nu in mijn stadje. Ik zou hem nooit kwijt willen. Qua bouwtechnieken heel goed, maar vooral ook zeer rijk qua scènes met veel variatie en van bijna alle kanten leuk om te zien. Eigenlijk is mijn enige minpuntje dat de minifiguurtjes de ouderwetse expressieloze gezichtjes hebben, maar dat is nou typisch een dingetje wat voor een paar euro aan te passen is. Nogmaals, smaakkwestie, maar ik zou hem niet weg doen.
Hoogstwaarschijnlijk blijft hij ook gewoon. Vooral even aan het checken of ik de set niet ben gaan idealiseren, doordat hij al die tijd al ligt te wachten. Ik vermoed dat ik te zijner tijd op zoek moet naar een andere vitrine zodat e.e.a. wel gaat passen ;)
Donstil schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:46:

Voor nu gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de police station, maar ik heb het Museum nog in doos en die spreekt mij op de foto’s het meeste aan dus dat wordt de volgende :)
Police Station heb ik destijds overgeslagen, omdat ik toen nog maar een paar modulars had (na verkoop) en al snel m'n keuze op een andere set had laten vallen. Ik heb me er ook niet echt meer goed in verdiept, maar mij staat bij dat ik hem op dat moment niet bij de rest (die ik nog had) vond passen omdat ik hem te 'statig' vond o.i.d.
AppieNL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:12:
Dit betekent echter ook dat zonder de eerdere modulars te hebben gebouwd of ze te kennen, deze "nostalgie" geen waarde heeft en omdat Assembly Square een anniversary set is van de eerste 10 jaar modulars, zijn sommige nostalgische technieken ook wel gewoon heel simpel of nu gewoon standaard.
Ik had het destijds geïnterpreteerd als zijnde: "Al heb je al die vorige modulars niet gebouwd, met Assembly Square heb je ze dan toch alsnog allemaal een beetje gebouwd" :+ Maar ja, zonder kennis van al die voorgaande modulars herken je natuurlijk ook niet wat in teken van de ene of de andere modular erin zit :P

Ik heb Parisian Restaurant en Palace Cinema gebouwd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jakkus
Gim schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:54:
[...]
Ik had het destijds geïnterpreteerd als zijnde: "Al heb je al die vorige modulars niet gebouwd, met Assembly Square heb je ze dan toch alsnog allemaal een beetje gebouwd" :+ Maar ja, zonder kennis van al die voorgaande modulars herken je natuurlijk ook niet wat in teken van de ene of de andere modular erin zit :P
Ook leuk aan de Assembly Square: dat je er heel veel alternatieve builds mee kan bouwen! Zo staan op Rebrickable handleidingen van een aantal van de oudere modulars door fan designers die je met de stenen van het Assembly Square kunt nabouwen :)
https://rebrickable.com/s...e/?inventory=2#alt_builds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ip_x_-U3BJtgQNawTK63U29XL0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XfsFL6r1UM0MZ9iLDmulpy0L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFWLagrJWeswdBEAPe9OiSXmLos=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qM6iWD8eDSL6MIpzHXknYTWm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHQOIEUTRzjLso_iik31xM4lI_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZ4FNLetSKGHFcdVzbIWDdK3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNB1a44sCC7Yq2X-XUAoNxn36rQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tzxzF1LFNUu9xN5FA7Y7nfpg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNZ9qKy-3Ht7ZkChiDwFJi0_zLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15br3QYJsXBNgT3mJtHZe6IT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9z46JmnZgruJzklcgiSebG4kXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5anICj6wr9MhIWEDbiMwFi7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFBFL5fV5PfvWn3xHS77BL_bcfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThLZreLygI67udAdEx1lmNZz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 63% gewijzigd door Jakkus op 11-03-2025 10:03 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:41

Pazo

Mroaw?

Yonix schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:30:

Leuke builds wel, de F1 Speed Champions. Leuk ook dat ze afwisselend waren.
Ik heb er nu 6 van 10 af.
Erg leuk inderdaad dat ze allemaal anders gebouwd worden. De neus en de achtervleugel zijn steeds hetzelfde, maar de body (is tot nu toe) steeds anders gebouwd. Dat maakt het wel leuk. Vind het echt wel knap hoe ze die bouwtechnieken verzinnen. Tot nu toe vermaak ik mij er goed mee.

Zit alleen nog te denken als ze allemaal klaar zijn hoe ik ze ga displayen. Misschien ophangen, zoals Goodbricks toont: https://www.goodbricks.nl...peed-champions-zwart.html
Of zelf iets ontwerpen / bouwen dat ze allemaal schuin staan. Nog eens over nadenken.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

gielie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Kan het zijn dat de blokjes ansich goedkoper zijn maar omdat er verzendkosten bij komen het totaal duurder is?
Volgens mij houdt de automatische selectie op bricklink geen rekening met verzendkozten. Dus het zijn puur de blokjes die duurder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 10:56
weet niet of eerder voorbij is gekomen
maar leuk stukje over brick storage.
tevens hier labels te vinden voor je brick opslag

https://brickarchitect.com/guide/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb eens gekeken met de nieuwe sets die uit komen en een wishlist gemaakt, wordt duidelijk dat ik moet gaan schrappen, zowel financieel als ruimtegebruik

T-Rex skelet
Star Wars ATAT helm
F1 autootjes (8x)
Triceratops schedel
USS Enterprise D
Transformers: Soundwave
Pirates of the Caribbean: The Black Pearl
UCS Death Star
Kylo Ren Helmet
Jango Fett Helmet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:54:
Ik heb eens gekeken met de nieuwe sets die uit komen en een wishlist gemaakt, wordt duidelijk dat ik moet gaan schrappen, zowel financieel als ruimtegebruik

T-Rex skelet
Star Wars ATAT helm
F1 autootjes (8x)
Triceratops schedel
USS Enterprise D
Transformers: Soundwave
Pirates of the Caribbean: The Black Pearl
UCS Death Star
Kylo Ren Helmet
Jango Fett Helmet
Met de Death Star alleen kom je financieel al een heel eind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Met de Death Star alleen kom je financieel al een heel eind :)
Ik denk ook dat die als eerste eraf gaat, maar ik zit met spanning te wachten op leaks en foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22
Zonder beoordelen, iedereen maakt zijn eigen keuzes en heeft eigen voorkeuren, maar waarom telkens zoveel nieuwe sets kopen? Als je een beetje bijhoudt wat je allemaal hebt kan je met rebrickable vrij snel zien wat voor steentjes je te kort komt voor een set die je wil bouwen. Het aardige van Lego blijft toch dat het ook weer uit elkaar kan om er iets anders van te bouwen.
Overigens is dat ook niet een volledige oplossing voor ruimteproblemen, uiteraard ben ik zelf ook schuldig aan impulsaankopen en FOMO dus er liggen ook bij mij nog leuke setjes te wachten om te bouwen.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
mawashigeri schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:11:
Zonder beoordelen, iedereen maakt zijn eigen keuzes en heeft eigen voorkeuren, maar waarom telkens zoveel nieuwe sets kopen? Als je een beetje bijhoudt wat je allemaal hebt kan je met rebrickable vrij snel zien wat voor steentjes je te kort komt voor een set die je wil bouwen. Het aardige van Lego blijft toch dat het ook weer uit elkaar kan om er iets anders van te bouwen.
Het is voor mij voornamelijk de reden dat je gewoon 'dom' een doos kan opentrekken en kan gaan bouwen a.d.h.v. een instructie i.p.v. dat ik eerst tijd kwijt ben aan het uitzoeken van wat ik wel/niet heb en wat ik dus wel/niet nodig zou hebben om iets te bouwen danwel via een instructie danwel zelf bedacht.

Ik acht mezelf ook totaal niet creatief (meer) met het verzinnen van LEGO bouwsels al kijk ik wel vaak met een schuin oog naar de maandelijkse challenge of ik er aan kan meedoen. Sommige sets heb ik ook in bezit maar heb er dan uiteindelijk geen tijd voor gevonden om er aan mee te doen terwijl 't concept me wel aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Overigens is dat ook niet een volledige oplossing voor ruimteproblemen, uiteraard ben ik zelf ook schuldig aan impulsaankopen en FOMO dus er liggen ook bij mij nog leuke setjes te wachten om te bouwen.
Er zijn genoeg mensen die een of meerdere sets kopen om te bouwen en vervolgens te displayen. Dat is inderdaad gewoon een keuze en prima. De een vind het verkwisting, maar als de ander van zoiets geniet, prima. Natuurlijk altijd goed om je uitgaven een beetje in de gaten te houden, zodat je niet verzuipt en de hobby kapot maakt voor jezelf.

Ik ben overigens wel voorstander van het gebruik van Rebrickable om andere dingen te bouwen van één set, maar ik ben er niet happig op om allemaal sets te gaan combineren om er wat nieuws van te bouwen.

Met één set iets herbouwen of om er een MOC (van een ander) mee te bouwen is dus prima en ja dan kan het zijn dat je al die steentjes redelijk op een hoop hebt, maar je weet dat het tot één set behoort.

Iets nieuws bouwen van stenen van meerdere sets dwingt iemand denk ik al snel tot het netjes sorteren van onderdelen op kleur/soort en dus ook het werken met een of ander bakjes storage systeem. Dat laatste hoeft voor mij allemaal niet.

Ik hoef niet persé elk jaar een bepaald quota aan nieuwe sets te hebben, maar niks mis met een nieuwe set van tijd tot tijd. Ik hanteer ook niet een jaarlijk budget van dit mag en gaat op.

Met een goede reminder post, zoals die van @Jakkus vandaag, dat je met de Assembly Square tal van leuke alternatieve builds kunt maken. Met zoiets ben ik echt wel blij. Hetzelfde met de vele alternatieve builds die van de Icons Porsche gemaakt kunnen worden; ook deze zijn veelvuldig benoemd in dit forum door @mir4dor als ik me niet vergis. Langer en meer plezier met eenzelfde set.

Zelf pas ik ook vaker het principe toe van... komt er een nieuwe set binnen, wat kan er eventueel de deur uit. Dat heeft dan weer niks te maken met iets nieuws bouwen van de stenen die je al hebt, maar meer met oog op kosten en ruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 11-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Mad-Matt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:54:

T-Rex skelet
Bij de aankondiging van deze set had ik echt zoiets van: hebbuh!

Maar bedacht me kort erna: ik heb de T-Rex Rampage set al en ze allebei hebben vind ik eigenlijk nogal nutteloos (of ik moet de eindscene van Jurassic Park 1 na willen bouwen dat de T-rex door het skelet heen loopt, maar dat is een hoop ruimte die dat in beslag neemt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
RubjeMazter schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:18:
Het is voor mij voornamelijk de reden dat je gewoon 'dom' een doos kan opentrekken en kan gaan bouwen a.d.h.v. een instructie i.p.v. dat ik eerst tijd kwijt ben aan het uitzoeken van wat ik wel/niet heb en wat ik dus wel/niet nodig zou hebben om iets te bouwen danwel via een instructie danwel zelf bedacht.
Daar kan ik wel in mee, het is inderdaad 'werk' om dingen bij elkaar te zoeken en evt. nog een bricklink bestellinkje te doen om iets te kunnen bouwen. Daarmee is het tijdsaspect ook nog een goed argument.

Zonder rebrickable/bricklink en het relatieve gemak daarin bij te houden wat je allemaal hebt zou ik er ook niet zo snel aan beginnen!
Gim schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:23:
Iets nieuws bouwen van stenen van meerdere sets dwingt iemand denk ik al snel tot het netjes sorteren van onderdelen op kleur/soort en dus ook het werken met een of ander bakjes storage systeem. Dat laatste hoeft voor mij allemaal niet.
Zeker, ook dat is een investering in tijd, ruimte en spullen - daar moet je inderdaad een zekere lol uit halen.

Misschien is het omgekeerd ook wel lekker om een set te bouwen, maandje of twee laten staan en dan weer te verkopen. Ik zie dat ook geregeld op marktplaats.

[ Voor 29% gewijzigd door mawashigeri op 11-03-2025 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
[...]
Ik acht mezelf ook totaal niet creatief (meer) met het verzinnen van LEGO bouwsels al kijk ik wel vaak met een schuin oog naar de maandelijkse challenge of ik er aan kan meedoen. Sommige sets heb ik ook in bezit maar heb er dan uiteindelijk geen tijd voor gevonden om er aan mee te doen terwijl 't concept me wel aanspreekt.
Wel eens overwogen om wat MOCs van Rebrickable te maken? Hoe andere mensen sommige dingen oplossen kan de eigen creativiteit weer aanwakkeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick a Brick Brussel 2025-03-11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VC0qSZdoeWjowPzwkRvqAdJa6gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcJ0ibMQ2mwrGPlRXRyzyZ9w.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
[...]

Lekker toch?

Als je 10 mensen met een Lego-hobby vraagt hoe ze die invullen, krijg je 10 verschillende antwoorden. Bouwen vs verzamelen vs spelen vs display vs zelf bouwen, en alle combinaties. En dan met alle verschillende interesses van Star Wars en Marvel tot Space of City of auto's of mechs of retro of of of of..
Je kan alle kanten op met die kleine blokjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Omdat alles wat ik koop en bouw ik ook uitstal. Dus steentjes hergebruiken zit er niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt9ea99aea2b526f91/21355_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

Ben wel erg van dit setje gecharmeerd. Heb deze naast de Jaws set in mijn mandje zitten maar zit nog te twijfelen...

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltf51319e5e0f94542/21350.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

Vind die boot een leuke toevoeging bij de vuurtoren. Die haai ook wel, maar hoef dan eigenlijk de basis niet eens te bouwen. Da's op zich wel een beetje zonde...

[ Voor 15% gewijzigd door SuBBaSS op 11-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

SuBBaSS schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:46:
[Afbeelding]

Ben wel erg van dit setje gecharmeerd. Heb deze naast de Jaws set in mijn mandje zitten maar zit nog te twijfelen...

[Afbeelding]

Vind die boot een leuke toevoeging bij de vuurtoren. Die haai ook wel, maar hoef dan eigenlijk de basis niet eens te bouwen. Da's op zich wel een beetje zonde...
De science-set staat in de winkel in Brussel uitgestald, en vind ik in het echt een pak beter overkomen dan de plaatjes online. Zeker een aanrader wat mij betreft.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:58
Wat....geen glijbanen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RubjeMazter
AppieNL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Wel eens overwogen om wat MOCs van Rebrickable te maken? Hoe andere mensen sommige dingen oplossen kan de eigen creativiteit weer aanwakkeren?
Jazeker! Heb er al eentje in de kast staan (De Murcielago van Firas):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOSpBKnwGlkAbr3uY2SI43AmUC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3lTydMNM3WhUT3GjtZcCcoF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Jahoor ik vind het helemaal prima zoals het nu gaat :D
Rebrickable is heel leuk voor het opnieuw gebruiken van sets (en het kan idd ook de creatieve geest wat vrij spel geven als je ziet hoe anderen dingen hebben gemaakt/opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb de type machine afgebouwd zonder de ontbrekende steentjes
Dat wordt nog een klus om die nog te plaatsen als ze binnen komen
Ik ga nu met de piano starten
Ik vind op het forum weinig bouw ervaringen van de piano
Ligt dit aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hansw1 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:56:
Ligt dit aan mij
Een gokje.... misschien omdat de Piano al wat ouder is en je er meer posts van vind in een vorig deeltje? Wellicht meer resultaat in Deel 7 o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Hansw1 Wat @Gim zegt: 'piano' in Het Grote Lego Topic - Deel 7

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 11-03-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat ik probeer kritischer te zijn nu ik de hobby weer heb opgepakt sinds een aantal jaren. Ik "spaar" sommige sets en daarmee wil ik ze wel compleet hebben. Dus ook bij mij zijn er elk jaar "lijstjes" én zit ik langzaam maar zeker tegen een ruimte probleem aan.

Voordeel is wel dat ik een bouwer ben, dus ik breek rustig iets af om de steentjes te verwerken in eigen bouwwerken. Echter moet je uiteindelijk keuzes maken wat je wel en niet tentoon gaat stellen.

Dit jaar worden het (zonder de excuus Friends sets):
De helmen
De normale Speed Champions
Soundwave
En de Enterprise.

Maar van de oude lijst mis ik nog dingen 😅😅😅 FOMO is real

[ Voor 3% gewijzigd door sheane op 11-03-2025 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ligt dit aan mij
De piano is nogal stevig in prijs - en de “doelgroep” is beperkt(er).

Heb m 2x gebouwd; eerste keer paar fouten in mechanisme gemaakt (laat avond, weinig licht, whiskey) waardoor m afgebroken heb, en opnieuw begonnen.

Dat gezegd hebben; denk dat je erg veel plezier zult hebben van deze set. Ben van mening dat het nog steeds een van de meest innovatieve, technisch hoogstandje is en prachtige display van Lego.

(Aanvullend met de app/muziek)

@Hansw1 tip: sorteer op type/variant; niet op kleur. Kan wel op kleur en type, maar dan moet je een eigen pick-n-brick opstelling hebben (veel volume) dat is weg gelegd voor mannen als bartezz (waar is die eigenlijk gebleven?

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2025 18:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:22
Hansw1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:20:
Ik heb alles heel goed nagekeken en ik mis totaal 4 steentjes
In zak 1 zat er een ander steentje bij dat niet wordt gebruikt
Ik gebruik 6 plastic bakjes en sorteer eerst op kleur
Ik heb zo goed als zo kwaad door kunnen bouwen door e ontbrekende weg te laten
Ik heb laatst de Vespa en Retro radio gebouwd en daar was alles compleet
Ik vindt dit erg slordig van Lego
Ik wil binnenkort met de bouw van de Piano beginnen en hoop dat deze compleet is

P.s iketot schreef : Bladzijde 258, 2e rij van links, 2e van onder, bedoel je die?
dat is inderdaad het steentje bedankt ik had er overheen gekeken door de afwijkende kleur
Tip: sorteer op type steen/formaat en niet op kleur. Het is makkelijker om een 1x4 witte plate te vinden tussen 1x4 plates van een andere kleur, dan tussen andere witte plates met andere afmetingen.

Zeker als je straks met die piano aan de slag gaat (weinig kleurafwisseling) kan je dat misschien helpen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:49:
[...]
Kan wel op kleur en type, maar dan moet je een eigen pick-n-brick opstelling hebben (veel volume) dat is weg gelegd voor mannen als bartezz (waar is die eigenlijk gebleven?
Goeie vraag! @Bartezz bezig met nieuwe awesome MOC?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-10 23:36
Pazo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Ik heb er nu 6 van 10 af.
Erg leuk inderdaad dat ze allemaal anders gebouwd worden. De neus en de achtervleugel zijn steeds hetzelfde, maar de body (is tot nu toe) steeds anders gebouwd. Dat maakt het wel leuk. Vind het echt wel knap hoe ze die bouwtechnieken verzinnen. Tot nu toe vermaak ik mij er goed mee.

Zit alleen nog te denken als ze allemaal klaar zijn hoe ik ze ga displayen. Misschien ophangen, zoals Goodbricks toont: https://www.goodbricks.nl...peed-champions-zwart.html
Of zelf iets ontwerpen / bouwen dat ze allemaal schuin staan. Nog eens over nadenken.
op het youtube kanaal van racing brick staat een link naar printable stands voor de f1 sets.
heb ze zelf ook laten printen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• procaliber
  • Laatst online: 11:51
Vanavond lampjes in de Endurance gemaakt, ben er blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzXzJwqn-FNFJPKHb96T7BDvpW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rj6An7dOITfbMZIFgvppOLNC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
Het simpele antwoord is dat ik het gewoon echt allemaal wil hebben. Ik ben vrij stellig in dat ik weinig last heb van FOMO maar gewoon een imposante hobby heb wat betekent dat ik veel LEGO koop en dat ook echt gebruik. Sets staan eenmaal gebouwd bijna nooit te verstoffen maar hebben echt een plaatsje in mijn huis. M’n backlog aan ongeopende sets is groot maar niet groeiende. Ik koop sets bijna altijd in aanbiedingen en laat ze dan staan tot ze aan de beurt zijn om gebouwd te worden. 8)
Mad-Matt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:46:
[...]

Omdat alles wat ik koop en bouw ik ook uitstal. Dus steentjes hergebruiken zit er niet in.
Dit ben ik in een notendop. Ik stal bijna alles uit. Een klein deel zijn echte display sets maar het grootste gedeelte van mijn aankopen wordt geïntegreerd in mijn LEGO-stad. In het zeldzame geval dat ik iets als een miskoop bestempel (Creator Hoofdstraat is een voorbeeld) dan haal ik het uit elkaar en gaat het als losse onderdelen mijn opbergsysteem in voor latere mocs en aanpassingen aan mijn stadje. :D

Nu ik het er over heb bedenk ik me dat het onderhand weer hoog tijd wordt dat ik eens wat foto’s post. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Kerngezond schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 05:57:
Nu ik het er over heb bedenk ik me dat het onderhand weer hoog tijd wordt dat ik eens wat foto’s post. :$
Leuk, ik ben benieuwd!

De Hoofdstraat heb ik zelf niet, maar ook daar kan je een paar mooie Alternative builds van maken voor in je stad! :)
https://rebrickable.com/s...t/?inventory=1#alt_builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Ligt dit aan mij
Zal inderdaad komen, omdat het al een oudere set is. Hier gaat het toch meer om de sets die net uit zijn, nog uit gaan komen, MOCs of heel oude sets.

Dat gezegd hebbend: ik heb de piano zelf. Is een heel leuke mix tussen simpel blokjes stapelen, wat technische elementen en goed opletten. Vooral de as die de toetsen bedient luistert nauw. Dus goed opletten! Maar, er zitten ook wat controlestappen is onderweg, waarmee je kunt bepalen of alles werkt, zoals bedoelt. Voer die ook uit!
Werkt het niet, dan lekker puzzelen om te kijken wat je verkeerd gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Ligt dit aan mij
De piano was mijn 1e set :) Leuke build, gaaf hoe het mechanisme "echt" is, geen kort-door-de-bocht nabootsing. Heel geinig ook dat het sustainpedaal "echt" werkt. Ik vond 'm leuk en het eindresultaat is ook gaaf om te zien.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 13:26

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, achteraf gezien had ik die piano ook gewoon moeten kopen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:41
Gisteren even in de winkel geweest om een Mario-duploset te kopen voor m'n kleinkind. Stond daar ook een hele display met alle nieuwe F1-speed champions. Dus natuurlijk kijk ik even naar de RB20 en laat die even zien aan mijn mijn vrouw waarop ze zegt: dan neem je die toch ook gelijk mee.
Als een kind zo blij natuurlijk (niet dat ik toestemming nodig heb, maar ik probeer juist niet zo veel 'prullen' meer te kopen), maar ook teleurgesteld dat ik niet de Technic Ferrari heb laten zien :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Batmobile is af en hij is groot... Tijdens de bouw krijg dat al snel door want de set wordt laag voor laag opgebouwd, dus in het begin is de afmeting al vrij snel bekend. Maar als hij er dan staat realiseer je nog meer hoe groot hij is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2YZxGbHSV74Si2QPHWJ0WlpBHg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ACyitfzZAfwSdxael1Of0hk1.jpg?f=user_large

Ik heb niet alle stickers geplakt. Ik vond die oranje rechthoekjes met een beschrijving van een gadget niet echt iets toevoegen aangezien niets echt werkt. En dat is beetje het thema van deze set. Niets werkt. Je kan alleen de achterklep openen. Maar goed, dat wist ik en er is een goede MOC die dit allemaal fixt. Kost wel weer 100 euro aan extra blokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBgS_GEG-fqL3ggiBcWDqr1Nc90=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eiPeEWhHlCiEeKk2WNtbE8EL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9K8xukyo-pJWmcPrcZZZrCrw8M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NTvOw362CQ41Qs6AKM77MH4z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc8UjtUm2L1rXSwp3Tkpn1uaR78=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/N3tetFYWBeOwJiicUh9yd30g.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9NjNamFewVUSxA48Y4HmSZ1feQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RPPUYZEjBDBYnkHjYOYWGe6j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3eMmDLXdH-yw6HlKlJLdKz1ib0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7PWi6MLpJt5ytxXkSzUvT2ES.jpg?f=user_large

Dus nu maar kijken hoe ik aan de blokjes kom. Misschien kan ik de SC Mercedes G wagon afbreken, vind dat toch een lelijke set.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

Flabergasted

Prepare to die !

procaliber schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:17:
Vanavond lampjes in de Endurance gemaakt, ben er blij mee
Lampje zijn zeker gaaf.
Ik heb me met de kerst laten verleiden tot de aanschaf van een Limited edition case voor de Endurance.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9C4ZZ0NEOaMUgYfQf32fFuq-1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEkvgLmqElcilrhfb7pDy5cE.jpg?f=fotoalbum_large

Kost wat, maar de set en zeilen stofvrij houden is ook wat waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
zonoskar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:05:
Ik heb niet alle stickers geplakt. Ik vond die oranje rechthoekjes met een beschrijving van een gadget niet echt iets toevoegen aangezien niets echt werkt.
Dat is toch ook hoe het in de serie was? Dat bijna tot op het absurde toe overal een naamplaatje op zat (alsof Batman zijn gadgets niet uit elkaar kon houden ;)).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Laatst online: 11:51
Flabergasted schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Lampje zijn zeker gaaf.
Ik heb me met de kerst laten verleiden tot de aanschaf van een Limited edition case voor de Endurance.

[Afbeelding]

Kost wat, maar de set en zeilen stofvrij houden is ook wat waard :)
Ziet er wel mooi uit! Alleen nu mocht ie zo op de piano staan, met zo'n case zeker niet.
Neem het stof dan maar voor lief :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb hier ook wat zitten experimenteren met lampjes in de rustgevende tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCT_IcZEK-eJgKknAu5i9eeWoDo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmPots6aPrWP3Xp1Y61VxsJR.jpg?f=fotoalbum_medium

Heb de lampjes die eigenlijk voor de lighthouse bedoeld waren opgeofferd. O-)
De ledjes passen mooi in de lantaarns in de tuin en er zit er eentje in het huisje.

Heb nog een aantal ledjes die ik zou kunnen gebruiken.
Heb de boel overigens op een usb adapter aangesloten ipv. de battery box en die dan weer in een "smart" stekker waardoor ik hem als al mijn andere lampen via een app kan schakelen.
En eerlijk gezegd vind ik het wat jammer dat dit niet dimbaar is op deze manier. Het lijkt op de kleine foto fel maar *klikklik* en je zie op de grote dat het nog wel meevalt. Alsnog zou het wmb. wat minder mogen.

[ Voor 41% gewijzigd door SuBBaSS op 12-03-2025 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Jakkus schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 06:54:
[...]

Leuk, ik ben benieuwd!

De Hoofdstraat heb ik zelf niet, maar ook daar kan je een paar mooie Alternative builds van maken voor in je stad! :)
https://rebrickable.com/s...t/?inventory=1#alt_builds
Oeh, bedankt voor de tip! Ik was vergeten dat er inderdaad leuke alternatieve opties zijn. Sterker nog, ik was een beetje kwijt dat het natuurlijk een 3 in 1-set was. Ik zal de andere officiële alternatieven eens proberen. Zeker als ik ze daarna aanpas met extra blokjes moet daar wel wat leuks van te maken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
  • Laatst online: 14:32
Kerngezond schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:59:
[...]

Oeh, bedankt voor de tip! Ik was vergeten dat er inderdaad leuke alternatieve opties zijn. Sterker nog, ik was een beetje kwijt dat het natuurlijk een 3 in 1-set was. Ik zal de andere officiële alternatieven eens proberen. Zeker als ik ze daarna aanpas met extra blokjes moet daar wel wat leuks van te maken zijn.
Ik heb deze (in de aanbieding) gekocht, juist vanwege de alternatieven. Er zitten leuke kleuren in en uiteindelijk wil ik (op basis van de door Lego bedachte details) er een modular mee maken. Dat zal inderdaad door aanvullen vanuit de eigen voorraad moeten, maar voorraad genoeg! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

procaliber schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:15:
[...]

Ziet er wel mooi uit! Alleen nu mocht ie zo op de piano staan, met zo'n case zeker niet.
Neem het stof dan maar voor lief :+
Ach, toen m'n bloemen nogal stoffig waren, heb ik alles uit elkaar gehaald, en weer in elkaar gezet. Resultaat: geen stof meer!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:29:
Ja, achteraf gezien had ik die piano ook gewoon moeten kopen...
Die piano is toch gewoon te koop voor 'slechts' 400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tja, "slechts"... Daarom had ik hem eerder moeten kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-10 20:59

Deathchant

Don't intend. Do!

SuBBaSS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:16:
Heb hier ook wat zitten experimenteren met lampjes in de rustgevende tuin.

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad wel sfeervol uit! Overigens, heb je gewoon een Billy kast van ikea om je lego uit te stallen? Ik ben me aan het bedenken hoe ik het beste mijn lego kan uitstallen zonder alle sets op 1 plek in 1 kast te hebben staan, maar ik ben een beetje inspiratieloos....

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 12-03-2025 16:11 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Deathchant schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel sfeervol uit! Overigens, heb je gewoon een Billy kast van ikea om je lego uit te stallen? Ik ben me aan het bedenken hoe ik het beste mijn lego kan uitstallen zonder alle sets op 1 plek in 1 kast te hebben staan, maar ik ben een beetje inspiratieloos....
Nee, dit is een gammel ding van de action webshop:
https://shop.action.com/n...od-product_variants_nl-nl

Kost bijna niets, stelt ook niet veel voor (ik heb er twee en bij de ene kon ik na het uitpakken meteen met de zwarte lakstift aan gang en werkelijk geen enkele schroef ging er recht in (niet goed voorgeboord). Tweede was wel beter maar alsnog geen hele goede kwaliteit afwerking.

Geen gezeur hoor, bij vol bewustzijn gekocht en verwachtte ook weinig.
Maar de sets staan er leuk op en dat was het doel. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9Bb913oUhWccEiKjLlwYqDkFBQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOV1JlZNFowKwhNSA9oBbbkd.jpg?f=fotoalbum_medium

Verder nog een paar Ikea Kallax 1x2 elementen waarop ik de 1:8 wagens heb uitgestald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbpiYjg-KFbcZyl5ZfrveKfYVd8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBRlp0QyreWAEqANGcV1QZ0U.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 14% gewijzigd door SuBBaSS op 12-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
En de Lego Speed Champion (mini) - Ferrari 499P is ook af! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-sCNgPfJMHt_VdKlggEqTVOYLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNuxyUoOw3rRFATU4hG9eWGc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6I3XrqE0cVVw6Tn6WfoSMkF5PZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VTuu3rRNchdbkRmhDVfqdHg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 01:33

Sméagol

Master of Mayhem

Nieuwe video van m'n favoriete Lego Youtuber:

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb een vraag, ik ben met de Lego Red Bull bezig en was gisteravond met de voorspoiler bezig,
daarin viel me op dat er een plastic bubbel op het stukje zat. Ik heb uiteindelijk de sticker erop geplakt maar zag vanmorgen dat het er toch lelijk uit ziet.

Eigenlijk zou ik dit bij Lego willen melden om een vervangend stuk en ook het de sticker willen vervangen.

Hebben de AFOL's die deze set ook hebben ook een stukje met hetzelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ayta0XYtUeIyxQnvh4mItlbWBkk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eznBIMBdFipJ10C0DWZnRH0W.jpg?f=user_large

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Slasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:39:
Ik heb een vraag, ik ben met de Lego Red Bull bezig en was gisteravond met de voorspoiler bezig,
daarin viel me op dat er een plastic bubbel op het stukje zat. Ik heb uiteindelijk de sticker erop geplakt maar zag vanmorgen dat het er toch lelijk uit ziet.

Eigenlijk zou ik dit bij Lego willen melden om een vervangend stuk en ook het de sticker willen vervangen.

[Afbeelding]
Parts die echt kapot zijn (barsten, afbrokkelende stukjes) kun je sowieso laten vervangen, daar doet LEGO niet moeilijk over, en ik heb ook wel eens gehoord dat LEGO meestal stenen met kleurverschil of transparante onderdelen waar krassen op zitten vervangt.

Dus ik zou zeggen: stuur een mail naar de klantenservice, grote kans dat ze coulant zijn en je sowieso een nieuw stickervel toesturen. Of ze ook een nieuw onderdeel toesturen durf ik niet te zeggen, als dit de mold mark is kunnen ze er weinig aan doen (lastig te beoordelen op een foto).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:02
Slasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:39:

[Afbeelding]
Dit gebeurd regelmatig, kleine stofdeeltjes of kruimeltjes die onder je stikker vast komen te zitten. Zo ziet het in ieder geval uit. Van een afstandje ga je dit absoluut niet zien, vooral niet op zo'n groot model.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Tijll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Dit gebeurd regelmatig, kleine stofdeeltjes of kruimeltjes die onder je stikker vast komen te zitten. Zo ziet het in ieder geval uit. Van een afstandje ga je dit absoluut niet zien, vooral niet op zo'n groot model.
Nee het zit al op het paneeltje.

Ik heb even met de Lego Klantenservice gebeld en krijg een nieuw onderdeel en stickervel.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dit is 100% een stofdeeltje/kruimeltje of iets. Heb dit ook meerdere keren gehad. Een nieuw onderdeel is totaal onnodig, je kunt de sticker er zeker met nieuwe stickers makkelijk afhalen.

Belangrijkste bij het plakken van stickers:
- Was je handen om te ontvetten
- Zorg dat je korte mouwen aan hebt (of stroop je mouwen op), er komen stofdeeltjes uit je kleding door beweging van je polsen.
- Maak (liefst met een antistatisch doekje) het stukje waar je op gaat plakken goed schoon.
- NIET blazen, want de kans dat je daarmee een vochtdeeltje op het stukje krijgt is vrij groot, en dat zorgt ook voor rariteiten.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:59

L23

@Angeloonie Je was er bij? Er werd al twee keer benoemd dat het Lego blokje zelf een defect heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

L23 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:12:
@Angeloonie Je was er bij? Er werd al twee keer benoemd dat het Lego blokje zelf een defect heeft :P
Laat maar zien dan, want dat lijkt mij wat sterk (tenzij het een used set was).

De vorm van dit puntje is iets wat ik al tientallen keren voorbij heb zien komen met stickers plakken, en dat was in 100% van de gevallen een klein deeltje wat er onder zat.
Zeker gezien de stofdeeltjes die op foto te zien zijn bij de andere stukjes er omheen blijf ik bij mijn conclusie.

I stand to be corrected trouwens, want er bestaat altijd een (hele kleine) kans dat er toch iets met het stukje is. Dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 13-03-2025 11:16 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 96 ... 146 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .