Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 129 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:52
DennisZ88 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:11:
Wat zijn de gedachten hier omtrent de nieuwe Tyrannosaurus Rex?

Mijn eerste gedachte was omg, dat lijkt mij vreselijk om te bouwen.. Maar nu ik hem een paar keer zie en qua formaat.. Zou ie toch best vet als deco kunnen zijn.. :D
Paar pagina's terug is er meer op gereageerd.

Ik ga hem zeker halen, maar wel even wachten op een aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
melst90 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:
Ein-de-lijk de Milennium Falcon afgebouwd!

[Afbeelding]
Welke set is dit? Het is niet de microfighter versie.... toch?

Edit: Disregard.... Ik heb hem al gevonden, de 30708. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Archer_VC10 op 07-03-2025 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Archer_VC10 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:37:
[...]

Welke set is dit? Het is niet de microfighter versie.... toch?
Is een mini setje die nu bij de Kruidvat ligt, allemaal papieren zakjes voor EUR 2.99 met oa Harry Potter, deze set en nog wel wat meer. Geen MicroFighter inderdaad.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-08 12:18
Will_M schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Geen verkeerde tip. Ik heb hier de 10269 Creator set nog nieuw in doos staan maar probeer het bij alleen Technic Motoren te houden.

Set destijd nieuw gekocht voor €65,- en dat ding gaat nú al voor €149,- op BOL.
De prijzen op bol zijn vaak van handelaartjes die de hoofdprijs vragen. Elders vaak goedkoper 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58
De Aston Martin en Mercedes-AMG zijn ook af. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A-kvi-RbEOEa4sSnRuPtR4WUBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoB8QJqXB4CbG2RdDOzseJDY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
buurman3 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:34:
[...]

De prijzen op bol zijn vaak van handelaartjes die de hoofdprijs vragen. Elders vaak goedkoper 👍
Inderdaad. Nieuw/sealed op Bricklink voor €119 te koop (meerdere België/Nederland). Gebruikt, edoch met in beschrijving in nette conditie, al voor €55-75. Dus tenzij je hem persé nieuw in doos wil hebben (bijv. de MISB doos verzamelaars of vanwege wantrouwen), dan kun je zo'n set al voor een gunstig prijsje in huis halen. Al zou je er €90-100 voor neertellen, omdat je meer vertrouwen hebt in die verkoper, dan nog steeds bespaar je je een hoop vergeleken met die €150 :)

Met de prijzen op internet/online shops denk je af en toe met elke set op een goudmijn te zitten :P

En tenzij je écht écht persé die ene set in de collectie moet hebben, kun je ook denken.... laat maar zitten, er zijn ondertussen tal van andere leuke sets op de markt gekomen die evenveel voldoening geven voor minder :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 07-03-2025 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:34
Haay schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Wat voor mij wel goed werkte is om van een Lego set die ik erg mooi vond maar waar ik even geen tijd voor had om die te bouwen, de set twee keer te kopen. Als je dan op termijn die extra set voor dubbele waarde kunt verkopen heb je de initiële aankoop eruit en voel je je ook niet schuldig om de eerste set open te maken en te bouwen. Beter is natuurlijk gewoon om niet zo lang te wachten om iets leuks te bouwen, maar dat heb je niet altijd zelf in de hand door omstandigheden.

Wat Dimensions betreft, die game werkt volgens mij al lang niet meer, maar er zaten hele leuke en bijzondere minifigs bij! Zo heb ik bijvoorbeeld Mogwai en de Gremlin, E.T., Homer Simpson, Marty McFly met gitaar, Doctor Who en Cyberman, Gandalf, Ethan Hunt (Mission Impossible) en Chell (Portal), naast nog enkele andere minder speciale minifigs. <edit> I stand corrected, gezien de reactie hierboven. Game schijnt dus nog wel te werken. :)

Overigens was ik gisteren jarig en heb ik van mijn vrouw en zoon samen de Boutique Hotel set gekregen. Zin in om die Modular te bouwen! :9
Ik snap niet zo goed waarom je je schuldig zou moeten voelen om een set open te maken die intussen meer geld waard geworden is. Het is en blijft een hobby, en je kan volgens diezelfde redenering maar beter alles dicht laten.

Wat betreft de Dimensions. Ik was in de tijd van Dimensions niet bezig met Lego, en ik vind het nog eeuwig zonde dat ik Chell niet heb. Ik zag hem laatst op Marktplaats nieuw in doosje, maar er werd echt een kapitaal voor gevraagd, dus helaas, niet gedaan.

Van Boutique Hotel ga je trouwens geen spijt krijgen om die open te maken. Mijn standaarden liggen hoog, maar ondanks dat ben ik nog steeds vol lof over zowel het bouwproces als het eindresultaat. Er zijn overigens leuke MOC's van gemaakt door mensen die hem flink opgeschaald hebben:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:46

L23

Blijf het hoe dan ook zonde vinden dat mensen hier vanwege backlog hele mooie sets nog steeds dicht in de doos hebben zitten die anderen mensen graag zouden hebben en bouwen. Maar goed, ik volg dit topic ook om alle mooie gebouwde creaties te zien. Begrijp ook heus wel dat als de waarde van de set stijgt de eigenaar hier anders tegenaan gaat kijken, maar om het hier om het halfjaar benoemd zien worden door dezelfde personen dat ze nog steeds niks gedaan hebben met hun Lego sets maakt mij alleen maar jaloers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
DennisZ88 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:11:
Wat zijn de gedachten hier omtrent de nieuwe Tyrannosaurus Rex?

Mijn eerste gedachte was omg, dat lijkt mij vreselijk om te bouwen.. Maar nu ik hem een paar keer zie en qua formaat.. Zou ie toch best vet als deco kunnen zijn.. :D
Ik twijfel. Ik vind hem heel mooi, maar ik vind hem echt aan de grote kant. Ik snap dat je daardoor meer detail hebt, maar dit zit echt op een punt dat ik niet weet of ik er wel de ruimte voor vrij wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 17:07
Wat is het makkelijkste kanaal om op de hoogte te blijven van de nieuwe releases? De Endurance heb ik gevonden toen er hier in dit draadje een berichtje over stond. Wellicht is er een Insta van een partij die dit goed volgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
El-Loco schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:48:
Wat is het makkelijkste kanaal om op de hoogte te blijven van de nieuwe releases? De Endurance heb ik gevonden toen er hier in dit draadje een berichtje over stond. Wellicht is er een Insta van een partij die dit goed volgt?
Afgezien van de Lego-site zelf vind ik Brickwatch altijd erg fijn. Daarin kan je ook meteen een verlanglijstje aanmaken en de prijzen bijhouden.

Edit: Beetje verkeerd verwoord. Brickwatch is ronduit prettiger dan de Lego-site zelf. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kerngezond op 07-03-2025 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:40
Op insta volg ik Lego en Bricklink, voor mijn gevoel krijg ik alles wel mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx9mwnC6qVP9ddecNp2CLfCrGp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqU3gsWVUCrYuMceErvH0hy6.jpg?f=fotoalbum_large

Even wat essentiële levensbehoeften meegenomen bij het doen van de weekendboodschappen zojuist. ;)

(Die Ferrari polybag was er helaas niet meer - zelf ben ik niet zo into auto’s maar ik koop die auto-polybags wel altijd voor een vriend van me dus ga er de komende dagen wel nog naar op zoek)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tc99m schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:45:
[Afbeelding]

Even wat essentiële levensbehoeften meegenomen bij het doen van de weekendboodschappen zojuist. ;)

(Die Ferrari polybag was er helaas niet meer - zelf ben ik niet zo into auto’s maar ik koop die auto-polybags wel altijd voor een vriend van me dus ga er de komende dagen wel nog naar op zoek)
Die komt vanzelf wel weer ;) Ik ga wel uit m'n plaat als maandag straks 2de halve prijs is bij het Kruidvat :P

Ik koop ze allemaal, en het liefst niet voor 3,99. Was vanochtend nog ff in Utrecht, bij Smyths daar hebben ze ook polybags in de aanbieding, voor 2 euro. Echt geweldig zulke aanbiedingen, en dan niks op voorraad hebben 8)7

Bij de Intertoys was er ook een nieuwe die niet voor 3,99 in de schappen lag, maar voor 2,99. https://www.intertoys.nl/...eel-van-assepoester-30695 Gelijk maar 3 meegenomen, daarna nog bij het Kruidvat 2 Ferrari Hypercars, en 2 Star Wars en 2 Spiderman vs Venom polybags/paperbags gescoord.

Ik vind het wel jammer dat het nu een papieren zakkie is geworden. Plastic is net wat fijner. De gene die erg leuk zijn, en value for money hebben, haal ik er 3 van. 2 Voor de collectie/verzameling en de andere maak ik open en zet ik op m'n tv-kast, na een weekie ofzo, haal ik die weer uit elkaar, en terug het zakkie in (die gooi ik niet weg die bewaar ik).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:21:
Blijf het hoe dan ook zonde vinden dat mensen hier vanwege backlog hele mooie sets nog steeds dicht in de doos hebben zitten die anderen mensen graag zouden hebben en bouwen. Maar goed, ik volg dit topic ook om alle mooie gebouwde creaties te zien. Begrijp ook heus wel dat als de waarde van de set stijgt de eigenaar hier anders tegenaan gaat kijken, maar om het hier om het halfjaar benoemd zien worden door dezelfde personen dat ze nog steeds niks gedaan hebben met hun Lego sets maakt mij alleen maar jaloers :P
Kwestie van brickwatch gebruiken; jouw “must have” sets toevoegen aan jouw favorieten lijst.

Zodra die set ergens in de promotie gaat, krijg je mailtje; dan snellllll klik klik en bestellen.

Zo houdt je de Lego aankopen beetje interessant - nadeel dat sommige periodes (veel promoties) je meer sets aankoopt dan kunt bouwen; zo krijg je een backlog.

Denk dat praktisch iedereen hier in topic minstens 3 sets heeft liggen die nog gebouwd moeten worden.

Proof me wrong :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Pazo

Mroaw?

Oké oké, ik doe ook mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf0RPC_3XtFCJNaJ3ldwTdcQzlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/190j40huDUzDW0NHASOqzSzC.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's hoef ik verder niet te posten want die zijn de afgelopen 4-5 pagina's al genoeg voorbij gekomen :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik laat die F1's op de Ferrari en RedBull na voor wat het is. Ik wacht wel op de summerwave, dan komen er nog 6 Speed Champions 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:23:
Ik laat die F1's op de Ferrari en RedBull na voor wat het is. Ik wacht wel op de summerwave, dan komen er nog 6 Speed Champions 8)
Same maar ik heb niks met F1. Ik sla ze volledig over. Vond die paar in de oude SC meer leuk om te verzamelen maar dit is wat veel van het goede. De normale SC ga ik wel voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:55
davidov schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:32:
[...]

Inderaad, er lijkt nu bijzonder bovengemiddeld veel mis te gaan. Het kan een statistische uitschieter zijn (niks is onmogelijk), maar waarschijnlijker is het dat er foutjes worden gemaakt.
Het lijkt er toch op dat ik een hoog foutmarge bij mijn type machine heb .
Bij zak 5 ontbrak er weer een steentje gelukkig was deze bij zak 1 extra bijgevoegd
Ik kan nu tm zak 6 bouwen Ik heb uit zak 7 de ontbrekende steentjes tijdelijk gebruikt
Nu maar hopen dat ze snel worden geleverd door Lego
Ik begin nu maar met angst en beven aan de bouw van de piano om de tussen liggende tijd op te vullen

Hans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snap ik. Troost je met de gedachte dat ik al 10 jaar niet echt de tijd of rust heb kunnen vinden om zelf veel leuke dozen te bouwen. Wel wat gebouwd, maar das op 1 hand te tellen en was max een doos van 50 euro ofzo, niet het echte leuke werk.

Iets met drukke baan, gezin en what have you :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Andersom ben ik soms jaloers op mensen die de tijd/ruimte hebben om te bouwen 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buurman3
Voor de F1 fans hier. Gesigneerde sets te winnen:

https://www.top1toys.nl/lego-f1

-

[ Voor 4% gewijzigd door buurman3 op 07-03-2025 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buurman3
Legoleak op Reddit is top 👍

https://www.reddit.com/r/Legoleak/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:09

QuattroNL

It is I.

Toch wel handig als je zoon als vakkenvuller bij Kruidvat werkt :+
(en een whopping 10% kassakorting krijgt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tkF7MJyfqRy9uiYI0LAALX2K2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRbkP002mT2bxgIJtN4hKCs2.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:46

L23

himlims_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:12:
[...]

Kwestie van brickwatch gebruiken; jouw “must have” sets toevoegen aan jouw favorieten lijst.

Zodra die set ergens in de promotie gaat, krijg je mailtje; dan snellllll klik klik en bestellen.

Zo houdt je de Lego aankopen beetje interessant - nadeel dat sommige periodes (veel promoties) je meer sets aankoopt dan kunt bouwen; zo krijg je een backlog.

Denk dat praktisch iedereen hier in topic minstens 3 sets heeft liggen die nog gebouwd moeten worden.

Proof me wrong :+
Dat was niet mijn punt. Brickwatch is geen tijdmachine, maar uiteraard maak ik er goed gebruik van bij nieuwe/huidige sets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:36
Lego heeft ook een leuk promo filmpje gemaakt rondom de F1-modellen:
YouTube: LEGO® F1® ‘Build the Thrill’ Race | LEGO Cars Race on GIANT Track 🏎️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

#Team(bijna)alles op 1 hoop *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjHMoUNnnUHojV-avQns_3BqhyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6z5Yt0PsZCw6SKMRnSAvUGA.jpg?f=fotoalbum_large

Wie het weet mag het zeggen B)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik heb helemaal niks met F1, maar ben zo enorm getriggerd om die complete Champions set te kopen.

Enerzijds om weg te leggen, maar anderszijds ook gewoon om echt te bouwen.

Dilemma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:36

Reinier

\o/

Alfa Novanta schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:14:

[Afbeelding]

Rivendell? Plus iets anders want die 1x6 brick zitbdaar niet in.

Nee 75403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

Harry Potter , iets …
Zou ook zomaar een architectuur kunnen zijn, maar daarvoor lijken het te veel blokjes

Ik blijf bij eerste indruk; eoa Harry Potter set een onderdeel van hogwards?

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 08-03-2025 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

het heeft grote flaporen :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik gaf het antwoord gisteravond al :?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:45

Amphiebietje

In de blubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Tarin

Just plain weird.

Hansw1 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Het lijkt er toch op dat ik een hoog foutmarge bij mijn type machine heb .
Bij zak 5 ontbrak er weer een steentje gelukkig was deze bij zak 1 extra bijgevoegd
Ik kan nu tm zak 6 bouwen Ik heb uit zak 7 de ontbrekende steentjes tijdelijk gebruikt
Nu maar hopen dat ze snel worden geleverd door Lego
Ik begin nu maar met angst en beven aan de bouw van de piano om de tussen liggende tijd op te vullen

Hans
Wij hadden met de Titanic 3 missende / verkeerde steentjes, maar dat was de enige set waar iets niet klopte, en we hadden een van de eerste batches dus wellicht waren de machines toen nog niet perfect ingesteld. Ik geloof dat we steeds verder konden bouwen, met een steentje uit een later zakje of door die ene 2*6 plate later op de boeg te monteren.
Maar een beetje vervelend is het wel, het haalt je uit de flow - net als een 'missend' steentje wat in het zakje is blijven hangen overigens ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zelfs al ben ik niet van LotR zijn die sets toch wel vet. Zouden ze die designers bij Marvel moeten laten kijken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
sheane schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:20:
[...]

Zelfs al ben ik niet van LotR zijn die sets toch wel vet. Zouden ze die designers bij Marvel moeten laten kijken :7
Ik schrok bijna (in negatieve zin), ik keek hier heel erg naar uit, maar vind het van veraf bijna op duplo lijken.

Ik had gehoopt op iets meer samenhang. Rivendel is dan misschien te groot, maar nu lijkt het wat blokken op elkaar gestapeld voor het huisje, een karretje, een tent en je bent er.

We gaan het zien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dag92p4kM0AQuSFIfUTfY_THcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PluEuHCXzZqNXO29dIOX2bq.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook gelukt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
Mijn verontschuldigingen voor mijn aandeel daarin, ik beloof iets 'constructiever' te zijn naar de toekomst toe met mijn posts.

Als het een troost mag wezen, ik heb dan wel het geluk gehad om meer dan een decennia geleden (blimey :o ) een aantal sets gekocht te hebben die nu blijkbaar 'collectable' zijn, maar zelfs toen heb ik nog enkele sets laten ontsnappen.

Toen ik begon aan deze hobby waren deze sets nog beschikbaar, en ik heb ze niet gekocht |:(
10224 Town Hall
10211 Grand Emporium
10228 Haunted House <-- vooral van deze heb ik spijt dat ik deze nooit gekocht heb

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:13

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben eindelijk eraan toegenomen om een video van de nieuwe Lego kamer te maken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
almightyarjen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:01:
Ik ben eindelijk eraan toegenomen om een video van de nieuwe Lego kamer te maken :)

[YouTube: Almighty Arjen's new SUPER Lego room!]
Mooie upload _/-\o_

Blijf vooral werken aan die robot die je koelkast plundert op commando :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:14
gaan we nu allemaal laten zien dat we een polybag hebben gescoord? ik heb leukere posts voorbij zien komen.

Ik heb mijn spaceshuttle aan de muur bevestigd, vind het zelf wel mooi gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaErrc-S9bknokwg8HBUMsgpevY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSnMaYylLWAEjFYzpjcNfRxe.jpg?f=fotoalbum_large

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:13:
[...]

Mooie upload _/-\o_

Blijf vooral werken aan die robot die je koelkast plundert op commando :P
Och, dat is al bijna 15 jaar geleden, dat ding heeft nooit goed gewerkt en toen merkte ik dat treinen video's het beter deden op YT. Never looked back :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Reinier schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 06:48:
Ik gaf het antwoord gisteravond al :?
Had het nummer niet zien staan, jij gaat door voor de koelkast :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Alfa Novanta schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Had het nummer niet zien staan, jij gaat door voor de koelkast :Y)
:Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

antonvdijk schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:26:
Ik schrok bijna (in negatieve zin), ik keek hier heel erg naar uit, maar vind het van veraf bijna op duplo lijken.

Ik had gehoopt op iets meer samenhang. Rivendel is dan misschien te groot, maar nu lijkt het wat blokken op elkaar gestapeld voor het huisje, een karretje, een tent en je bent er.

Alles in 1 tint groen vind ik niet mooi. Had wel iets meer afwisseling in gemogen. Weet ook niet of dit Lego's beste groen hiervoor is. Verdere build vind ik wel erg gaaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

gielie schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:28:
[...]

gaan we nu allemaal laten zien dat we een polybag hebben gescoord? ik heb leukere posts voorbij zien komen.

[Afbeelding]
Jouw melkweg zit vol met potvissen begrijp ik? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
[...]

gaan we nu allemaal laten zien dat we een polybag hebben gescoord?
Vooruit, nu niet meer! ;)

De Shire ziet er op deze afbeeldingen minder gedetailleerd uit dan ik had gehoopt, maar misschien wordt dat in het interieur goedgemaakt.
The Eagle schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Eentje is genoeg, samen met een geranium....

[ Voor 23% gewijzigd door Archer_VC10 op 08-03-2025 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:07
Archer_VC10 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:44:

[...]

Oeh, ik heb tig bloempotten van de botanical set en de 3-in-1 haai heeft een alt-build voor een walvis. En ik heb genoeg visdraad om ze op te hangen...

Misschien eens leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb een vraag over de Typemachine

Het betreft blz 189 de figuur 189 het plaatsen van het grote tandradwieltje
Moet deze op het kleine tandradwieltje komen , dit lukt niet omdat de ruimte niet toereikend is
Als hij naast het kleine tandradwieltje moet is er geen ruimte genoeg om de onderdelen van figuur 190 te plaatsen

Graag advies
Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:23
almightyarjen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:01:

[YouTube: Almighty Arjen's new SUPER Lego room!]
Nice, kleine suggestie voor je laminaat: doe wat van die vilt meubelplakkertjes onder de hoekjes van je Iris kastjes (in de video lijkt het er niet te zitten iig). Ik gok dat je er toch wel eens mee gaat schuiven? Scheelt krasjes op je (nieuwe?) laminaat en schuift makkelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 08-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:58
Hansw1 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:18:

Moet deze op het kleine tandradwieltje komen , dit lukt niet omdat de ruimte niet toereikend is
Als hij naast het kleine tandradwieltje moet is er geen ruimte genoeg om de onderdelen van figuur 190 te plaatsen

Graag advies
Hans
Ik moest even zoeken, maar zit erboven en die schuiven met de tandwielen in elkaar.
Het zou kunnen dat je de pin van één van beide in het verkeerde gat hebt gedaan?
Of de juiste lengte van de pin? Die is 5,5 lang namelijk, wellicht heb je per ongeluk de kortere gepakt?
Die voor het kleine tandwiel is die van 4 lang.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 08-03-2025 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]

Oh no, not again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 19:43
[...]

[Afbeelding]
zie ik daar een 3d printje? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansw1
Arunia schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:17:
[...]

Ik moest even zoeken, maar zit erboven en die schuiven met de tandwielen in elkaar.
Het zou kunnen dat je de pin van één van beide in het verkeerde gat hebt gedaan?
Of de juiste lengte van de pin? Die is 5,5 lang namelijk, wellicht heb je per ongeluk de kortere gepakt?
Die voor het kleine tandwiel is die van 4 lang.
Ik heb zitten slapen ik had over het kleine tandwieltje gekeken in de verpakking en een groter tandwieltje erop gezet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:58
Hansw1 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:25:
[...]

Ik heb zitten slapen ik had over het kleine tandwieltje gekeken in de verpakking en een groter tandwieltje erop gezet .
Die dingen gebeuren best wel. Ik Lego al mijn hele leven en ik heb dat soort dingen met regelmaat nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
cherrycoke schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:24:
[...]

zie ik daar een 3d printje? :o
Yep en wel deze.

Ik wil er ook 1 voor de Apollo, moet ik nog bouwen, en het ISS. Even de buurman lief aankijken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-08 15:01
Hansw1 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:18:

Graag advies
Hans
Hans, het is hier geen helpdesk of Facebookgroep he

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielie
The Eagle schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Het moeten eigelijk Purrgils voorstellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o5XW4z9mjO_v-y2eqGvMIrHZ0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZnBC2I8JU2oFLwOL6BahyltH.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Nice, kleine suggestie voor je laminaat: doe wat van die vilt meubelplakkertjes onder de hoekjes van je Iris kastjes (in de video lijkt het er niet te zitten iig). Ik gok dat je er toch wel eens mee gaat schuiven? Scheelt krasjes op je (nieuwe?) laminaat en schuift makkelijker.
Thanks, ga ik doen. Ik wil er eigenlijk zo min mogelijk mee gaan schuiven. Als ik wat nodig heb loop ik wel ff die kant op :) Geen ruimte rond het bureau waar ik ze tijdelijk neer kan zetten. Daarnaast, hoe minder ik bepaalde onderdelen gebruik, hoe verder weg ze liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15
[...]

[Afbeelding]
Heb je zelf iets gemaakt of een beugel geprint ? Heb hem zelf ook en twijfel om die zo te monteren

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:07
DCNY schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:19:
[...]

Het is hier wel meer dingen niet. Het moge duidelijk zijn dat de beste man Lego heel leuk vindt maar af en toe er zelf niet zo goed uit komt. Dan heb je 1 vraag en 1 antwoord, ach joh.

Oftewel: live and let live. oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 12:24
gielie schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Het moeten eigelijk Purrgils voorstellen.
Nice!!!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
[...]

Ik vind hem ook een beetje tegenvallen. Ik weet niet hoe duur hij gaat worden maar voor een prijzige set mag hij wel een wat hoger detailniveau hebben. Maar zoals altijd bij sets die steken laten vallen, PAB is je vriend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Kapoen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Mijn verontschuldigingen voor mijn aandeel daarin, ik beloof iets 'constructiever' te zijn naar de toekomst toe met mijn posts.

Als het een troost mag wezen, ik heb dan wel het geluk gehad om meer dan een decennia geleden (blimey :o ) een aantal sets gekocht te hebben die nu blijkbaar 'collectable' zijn, maar zelfs toen heb ik nog enkele sets laten ontsnappen.

Toen ik begon aan deze hobby waren deze sets nog beschikbaar, en ik heb ze niet gekocht |:(
10224 Town Hall
10211 Grand Emporium
10228 Haunted House <-- vooral van deze heb ik spijt dat ik deze nooit gekocht heb
Als je echt spijt hebt en ze graag had willen hebben, kan je ze niet bij elkaar kopen door via PAB de losse onderdelen te kopen? Op het eerste gezicht lijken deze dingen niet heel veel unieke blokjes te hebben. Ik heb in de planning staan om de Brick Bank te kopen door gewoon via PAB te bestellen. Het enige wat ik dan niet kan krijgen is een paar bedrukte raampjes. De prijs komt dan in de orde van grootte van het origineel voor de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Die gast heeft echt een leuk kanaal. Ik volg zijn nieuwe video's maar kijk ook regelmatig terug naar oude video's zoals deze om huisraad te maken. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Thanks, ga ik doen. Ik wil er eigenlijk zo min mogelijk mee gaan schuiven. Als ik wat nodig heb loop ik wel ff die kant op :) Geen ruimte rond het bureau waar ik ze tijdelijk neer kan zetten. Daarnaast, hoe minder ik bepaalde onderdelen gebruik, hoe verder weg ze liggen
Yup, doe precies hetzelfde, staan hier 2 Iris kasten wat verder van de bouwtafel met onderdelen die ik nauwelijks gebruik, maar als ik ze eens verschuif (bijvoorbeeld bij een reorganisatie zoals nu) is het toch fijn dat ze van die viltjes hebben, vooral omdat ze wat hoger (en dus zwaarder) zijn dan die van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
RenaldoN schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:16:
[...]

Heb je zelf iets gemaakt of een beugel geprint ? Heb hem zelf ook en twijfel om die zo te monteren
gielie schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:45:
[...]

Yep en wel deze.

Ik wil er ook 1 voor de Apollo, moet ik nog bouwen, en het ISS. Even de buurman lief aankijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

[...]

Petunia.... Schaam je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ik twijfelde nog.... had ik dan beter even op kunnen zoeken 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:59:
[...]

Ik twijfelde nog.... had ik dan beter even op kunnen zoeken 8)7
Ik ging wel door je post zoeken op de combi:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fgrq1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/476428047_1206119120872854_4724706729646202182_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_s600x600_tt6&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=pIri7Vgj81gQ7kNvgFCJxlu&_nc_oc=AdgFkSgGfxN62VzIj9f-wtxN6-FQF8XbROJi1Vu_RX6OkRFH5Vzhy76IsdVfnZmu6HA&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-2.fna&_nc_gid=AH1QoqwqsD15s7ci0__2EWJ&oh=00_AYEsnOmeUm29DQ3LYnpYs2KWGDevy7T8PZCoqpou5LFE2Q&oe=67D26197

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/mwvKDR-7ew-pt4thFT09jumWjv-lO2M8dhBMeuVCYds.jpg?auto=webp&s=434d2de57a5f8ebc249bf43af9a0f91aa307c563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik lees komt daar alleen geen fontein bovenuit :+
Maar ik snap je :)
* The Eagle 0 verstand van Starwars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Kerngezond schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:53:
[...]

Die gast heeft echt een leuk kanaal. Ik volg zijn nieuwe video's maar kijk ook regelmatig terug naar oude video's zoals deze om huisraad te maken. O+
Ik vind zijn oudere content veel leuker eerlijk gezegd, inderdaad tutorials maar ook insights in het werk als LEGO-designer. Maar nu is het een van de vele reviewkanalen en daar heb ik niks mee.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

We did a thing today

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn-JKfyEvZ7KXFRjh5wL1CCz3SU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiiJuGVQFHwSKzZ69pwnsH4e.jpg?f=fotoalbum_large

Lego is onze gemeenschappelijke interesses

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:02

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Iets wat al heel lang op het verlanglijstje stond en ik wel 6x set 75349 in bezit voor hebt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1YSpObANE17Cdznak8a8bBX1uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOavsvU6ZzJysTpfgyHcsQbS.jpg?f=fotoalbum_large

Voor sommige onder ons zijn de 3 zonder naamplaatje zeker geen onbekende, van vlnr, CC-1138, CC-5052, CT-7567, CC-2224 en CC-1010. Deze MOC's zijn op CT-7567 en CC-2224 na allemaal van Alex_BricKartuss. Deze MOC's zijn van hoge kwaliteit waardoor ik soms het idee had dat ze door LEGO zelf waren ontworpen. Hij heeft ook nog een MOC van CC-3636 maar daar twijfel ik nog over, hij lijkt niet zo goed overeen te komen met de echte helm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQrEP8jc9_minN3zLe19Hqd37Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0KnIFGhvN4vPEqczeiysPIM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTZjHYWd0z8qIEOr4iOyTUtBaNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agGWj8AaOnCpepclKE5QKmlq.jpg?f=fotoalbum_large

Ga mogelijk nog het een en ander tweaken zoals dit onderdeel nog te plaatsen bij de mond. Custom naamplaatjes moet ik nog nabestellen bij Steindrucker.

Erachter staat nog een Phase 1 Clone Trooper helmet van Alex_BricKartuss verstopt, mocht er meer interesse zijn kan ik van deze helmen en die van de P1 Clone Trooper, dan kan ik nog wat meer foto's posten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[Afbeelding]

Kloar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJjrxJ2QMDQLyR7O7OGLetglroo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eq1x1VG16z0ny56a1GyqDePi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghMLytYE2eBb4-1FP6ylWodvmrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hziBSnDJ5z1ga0oMNYUZnaO4.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuke build en die mini Grogu is ook echt onwijs geinig O+

Aanrader imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De Williams upgrade van BentoBrick is inmiddels gereleased, echt duidelijk een verbetering.

Morgen gelijk onderdelen bestellen :)

https://rebrickable.com/m...ms-fw14b-upgrade/#details

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
DCNY schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:19:
[...]

Dit lijkt me juist bij uitstek de plek om hulp te vragen als je vastloopt in een build. :)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
[...]

Ik snap je zorg, maar ik zou wat meer foto’s afwachten. Die zwarte achtergrond laat sets ook niet altijd het beste uit de verf komen vind ik.

Wat mij trouwens wel stoort is dat deze set “the Shire” heet, terwijl het feitelijk alleen het huis van Bilbo Baggins (met wat sidebuilds) is. ;)

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Zo, ruimte op zolder gemaakt, eindelijk plek om weer lego te plaatsen. Ik had me voorgenomen om deze set zelf te bouwen, maar mijn dochters van 4 en 7 hebben hem ingepikt. Had zin om hem zelf te bouwen, maar dit is eigenlijk ook wel genieten, dat je dochters dezelfde hobby delen (én goed bouwen, ze hebben heel wat ruimtelijk inzicht).

Voor het bouwen heb ik trouwens een paar van deze IKEA sorteerbakken mét deksel, dan kan ik op elk moment de set netjes aan de kant schuiven. Er past met gemak een 32x32 baseplate op. Mogen jullie raden welke set het is. De minifigs heb ik weggelaten, die liggen normaal ook in een vakje.

En de hamvraag: welke doos hebben ze gepakt? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GPxYP3iG7YaiQcikJB-lY6-OE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEG87S8Z0swYkTolIpwrxa2u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door Bint op 09-03-2025 12:47 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tc99m schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:35:
[...]

Dit lijkt me juist bij uitstek de plek om hulp te vragen als je vastloopt in een build. :)
Als je eerst wel even gekeken hebt of je eea conform de handleiding gedaan hebt ja ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:36
Bint schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:18:
Zo, ruimte op zolder gemaakt, eindelijk plek om weer lego te plaatsen. Ik had me voorgenomen om deze set zelf te bouwen, maar mijn dochters van 4 en 7 hebben hem ingepikt. Had zin om hem zelf te bouwen, maar dit is eigenlijk ook wel genieten, dat je dochters dezelfde hobby delen (én goed bouwen, ze hebben heel wat ruimtelijk inzicht).
Ik heb bijna net zoveel plezier van de kleinzoons die iets bouwen als het zelf doen.
De spanning en concentratie op de gezichtjes bij de moeilijke stukken en de ontspanning en blijdschap dat het lukt en trots dat ze iets zelf gebouwd hebben, heerlijk.
Als laatste natuurlijk je eigen triomfantelijke presentatie aan je vrouw: zie je wel, het is voor de kleintjes!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
mawashigeri schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Ik heb bijna net zoveel plezier van de kleinzoons die iets bouwen als het zelf doen.
De spanning en concentratie op de gezichtjes bij de moeilijke stukken en de ontspanning en blijdschap dat het lukt en trots dat ze iets zelf gebouwd hebben, heerlijk.
Als laatste natuurlijk je eigen triomfantelijke presentatie aan je vrouw: zie je wel, het is voor de kleintjes!
Dat geloof ik goed ;). Heerlijk om te zien hoeveel lol ze eruit halen!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Is dit al voorbij gekomen de afgelopen dagen?
72037 Lego Mario Kart set, 1972 onderdelen, €169.99, komt op 1 mei uit (misschien voorlopig Lego winkel exclusief?)

Dit zou een plaatje zijn van de set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L12iYQMs97r4T0gy8dFlQeu9z0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uOGzQVcFqI2Sym4rpzrRTbYu.jpg?f=user_large
Aankondiging van de set zou morgen zijn op "Mario dag".

Ik kan het niet goed zien op het prutplaatje, maar volgens mij zijn de achterbandjes de 56mm variant, dus qua formaat van het model moet je denken aan ietsje groter dan Icons auto's denk ik.

Ik stond gisteren nog in de winkel te kijken naar het kleintje, maar die laat ik denk ik liggen als deze daadwerkelijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
AppieNL schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:32:
72037 Lego Mario Kart set, 1972 onderdelen, €169.99, komt op 1 mei uit (misschien voorlopig Lego winkel exclusief?)

[Afbeelding]

Ik kan het niet goed zien op het prutplaatje, maar volgens mij zijn de achterbandjes de 56mm variant, dus qua formaat van het model moet je denken aan ietsje groter dan Icons auto's denk ik.

Ik stond gisteren nog in de winkel te kijken naar het kleintje, maar die laat ik denk ik liggen als deze daadwerkelijk uitkomt.
Deze valt voor mij in dezelfde categorie als alle andere Mario Kart LEGO, namelijk heel leuk, maar wegens zowel kosten als ruimtegebrek met pijn in het hart laten zitten. ;)
Ik ben een groot liefhebber van Mario Kart, maar ik heb al drie à vier thema's die ik met regelmaat koop dus helaas. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 22:21
AppieNL schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:32:

[Afbeelding]
Wel geruchten gelezen inderdaad en zit/zat te wachten op plaatjes, thanks :D

Ik weet niet hoe de aankondiging hiervan zal zijn, dat zal vast niet 00:00 onze tijd zijn als t MAR10 is...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de Classic Batmobile set open gemaakt om te bouwen. Ben t/m zakje 8 gekomen. Tot nu toe niet heel interressante bouwtechnieken, slechts 2 keer dat ik dacht, huh da's cool gedaan. Voornamelijk de koplampen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Z7h6_Rz5ArL9RR3XujqEyavFTc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E8k3IvmqVabkcCy28bscxf71.jpg?f=user_large

Dit is de stand tot nu toe dus, het was voornamelijk blokjes stapelen. Zonder stuurinrichting en motor is er in het begin natuurlijk niet veel anders te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KZpubAfxg_OfGADCRpPYKs8nXk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QoFNX82YVODL7Pnv4bEtycDu.jpg?f=user_large

Leuke details zitten er wel in, zoals de 3 pedalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXgkPzA2HjuJu-ahQXV06THmfJg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VDmsmFP2NvZ6Ynt0BacxxqB9.jpg?f=user_large

Hoewel ik dacht dat de auto een jet-engine had met een automatische versnellingsbak. Maar goed. Blijkbaar is dat nooit echt getoond in de serie (waar ik overigens niet heel veel van gezien heb, paar herhalingen in de jaren 70).

In de kofferbak zit de crime computer, was in de jaren 60 natuurlijk super vernieuwend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiVXY8NniXf697E6Og23EBqm4ew=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vsgjURjg4pNMXbyxROhI4d8I.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De basis voor het compressorstation staat. Hardware, software en elektronica doen het :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dbpx0-vmDPjBWV1o7Yx7FaoO6Uo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HIsqM1gXRAunhIuihszmInoY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fw55b86yHghRIuKiaz_WC4GDKE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n0ZcXDwvJddiNMF30CxQWUxJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU_4MSPUVnDDl65TlLTa8i57cPs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WiwqWo6TwVwc9W2LdXqcfmJS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_MtmPFvSwKHHeBA-B-TF0npOTc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TxHhT4DW4x2tS6k9mvSkZz6d.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:13
https://bouwsteentjes.inf...d-of-the-rings-the-shire/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkY716giEApNP4CtYm137Px3qnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1fDiIPdYU0BBUuUNrLyVKeAq.webp?f=fotoalbum_large

Als lotr liefhebber prima set. Alleen wel weer lastig om als display te gebruiken ironisch het grote nadeel van lego een ruimte te kort is zo gecreëerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:20
@Dagarkin Ik kan mij helaas niet vinden in dat dit voor de LotR liefhebber een prima set is.

Mijn vrouw was enorm enthousiast toen ze hoorde dat the Shire als set eraan zat te komen… tot ze de foto’s zag. Gelukkig dacht ik toen, want ik vind het 5x niks zoals ze het nu showen.

In verhouding met Barad-dûr en Rivendell is dit IMHO toch wel een teleurstelling/ erg kinderlijk. Als het in meer in lijn daarmee lag, en dan met name Rivendell… Wel goedkoper zo natuurlijk maar helaas.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:13
Thalaron schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:00:
@Dagarkin Ik kan mij helaas niet vinden in dat dit voor de LotR liefhebber een prima set is.

Mijn vrouw was enorm enthousiast toen ze hoorde dat the Shire als set eraan zat te komen… tot ze de foto’s zag. Gelukkig dacht ik toen, want ik vind het 5x niks zoals ze het nu showen.

In verhouding met Barad-dûr en Rivendell is dit toch wel een teleurstelling/ erg kinderlijk. Als het in meer in lijn daarmee lag, en dan met name Rivendell… Wel goedkoper zo natuurlijk maar helaas.
Doet mij wel een beetje aan de film denken en bij de hobbits altijd wel het beeld van lief, onschuldig en kinderlijk. Zou ook niet weten hoe ze deze set anders zouden kunnen doen. De film en boek zijn voor mij alweer jaren geleden. Ook juist wel mooi, dat je 9 minifigures erbij krijgt en voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:24
Thalaron schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:00:

In verhouding met Barad-dûr en Rivendell is dit IMHO toch wel een teleurstelling/ erg kinderlijk. Als het in meer in lijn daarmee lag, en dan met name Rivendell… Wel goedkoper zo natuurlijk maar helaas.
Die prijs van €199,99 schijnt ook niet kloppen, zou gaan om een adviesprijs van €269,99.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YJtkKSRm1xKxf7_YwNnoTby_VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK3y2sEeMrZZmJJ6jp61kKtR.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk wat tijd gevonden om Assembly Square af te maken. Daarmee zijn al mijn oude modulars gebouwd en moet ik alleen het Museum en Tudor nog.

Merk wel nu ik al 3 maanden alleen maar modulars aan het bouwen ben er een beetje desinteresse in sluipt. Het lijkt allemaal te veel op elkaar.

Komende weken/dagen dus maar even pauze.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12

SuBBaSS

-has Ryzen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRICwOLENwPdyvUwLLY7YcGPMgs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQxJgRk13xw8n97CHtD7qYjD.jpg?f=fotoalbum_medium

Heb de RB20 dit weekend in elkaar zitten knutselen. Was weer een feest, ook de stickers.
Hij staat nou mooi bij de RBx collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoCStGa_OT8AEuI6oFgbD1fjN4Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptw4LBVMKAgTJJr8zUhZ0yzW.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TheDeeGee schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:21:
De Williams upgrade van BentoBrick is inmiddels gereleased, echt duidelijk een verbetering.

Morgen gelijk onderdelen bestellen :)

https://rebrickable.com/m...ms-fw14b-upgrade/#details
Ik zit even te kijken, er zitten 2 blauwe connectors in van 2 euro per stuk, die voor het laatst in 2002 gemaakt zijn. Als veel mensen die ombouw willen doen gaat de prijs van dat onderdeel flink omhoog lijkt me. Ik denk dat ik ze in zwart bestel, ik vind het blauw niet echt veel toevoegen daar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:26:
[Afbeelding]

Eindelijk wat tijd gevonden om Assembly Square af te maken. Daarmee zijn al mijn oude modulars gebouwd en moet ik alleen het Museum en Tudor nog.

Merk wel nu ik al 3 maanden alleen maar modulars aan het bouwen ben er een beetje desinteresse in sluipt. Het lijkt allemaal te veel op elkaar.

Komende weken/dagen dus maar even pauze.
Een pauze is zeker niet verkeerd. Het bouwen is geen wedstrijd. Je tijd nemen en tijd tussen nemen. Zou zonde zijn als je er dadelijk op bent uitgekeken omdat t teveel ineens was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gim schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Een pauze is zeker niet verkeerd. Het bouwen is geen wedstrijd. Je tijd nemen en tijd tussen nemen. Zou zonde zijn als je er dadelijk op bent uitgekeken omdat t teveel ineens was.
Het komt ook omdat die oudere sets maar weinig “hoofdstukken” zijn, deze bijvoorbeeld maar 6 terwijl het toch 4000stenen zijn, een half hoofdstuk bouwen vind ik dan ook weer niet fijn dus maak ik ze meestal wel af en dan zit ik soms langer dan ik zou willen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Ik zit even te kijken, er zitten 2 blauwe connectors in van 2 euro per stuk, die voor het laatst in 2002 gemaakt zijn. Als veel mensen die ombouw willen doen gaat de prijs van dat onderdeel flink omhoog lijkt me. Ik denk dat ik ze in zwart bestel, ik vind het blauw niet echt veel toevoegen daar.
Klopt, en dat geeft hij in de beschrijving op de frontpage ook aan dat die gewoon met zwart kan.

Mochten de GoodYear banden makkelijk te verkrijgen zijn op Bricklink schaf ik ook de Jordan 191 aan.

[ Voor 9% gewijzigd door TheDeeGee op 09-03-2025 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Oh ja, goed gezien (of zoals TheDeeGee al zei, gelezen? :)) Ik vind de keuze voor blauw eigenlijk nog al loos als het niet verder doorloopt tussen de wishbones zoals in het echt, dan moet op z'n minst het ding van de stuuras ook blauw.

Hmmm, ik zie nu dat ik er een stuk of 10 in mijn bakje met die connectors liggen, waarschijnlijk jaren geleden ooit uit een Bricklink winkeltje geplukt. Tijd om een bricklink winkeltje te beginnen? >:) ;)
Pagina: 1 ... 95 ... 129 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .