Wel in 4K toch?
hey mensen hoe is het hier? 
tijdje afwezig geweest.
De advengers toren + Sanctum Sanctorum is nu af.
Nu bezig met Daily Bugle.
Vorige week boutique hotel op de kop kunnen tikken voor 150 euro nieuw in doos
tijdje afwezig geweest.
A person who never made a mistake never tried anything new.
Mooie prijs voor een hele mooie setNick25 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:35:
Een gave combi, die drie Marvelgebouwen bij elkaar!Nick25 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:35:
hey mensen hoe is het hier?
tijdje afwezig geweest.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Heeft iemand toevallig recent de grotere pine trees bij een PaB wall gezien (licht of donkergroen)?
Mijn kerstdorp heeft meer flora nodig (en ik wil op tijd planten). Bij Bricks & Pieces zag ik alleen de kleine variant van deze boompjes.
Mijn kerstdorp heeft meer flora nodig (en ik wil op tijd planten). Bij Bricks & Pieces zag ik alleen de kleine variant van deze boompjes.
scintillating
Ik weet niet hoe kostbaar je tijd is, maar als je daadwerkelijk 722 masonry bricks stapelt in zo'n doosje dan kost je dat 20,00 euro terwijl ze je via PAB-online 93,86 euro hadden gekost en 75,81 euro als je ze vervangen had door 4x1 masonry bricks. De PAB-muur is efficiënt.Karp schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:38:
Vandaag was ik compleet toevallig in Den Haag.
Met geduldig stapelen kan je (19*7*5)+(19*3) = 722 masonry bricks kwijt in 1 doosje.
[Afbeelding]
Maar zo veel geduld had ik niet 😬
[Afbeelding]
Heb geen geduld gehad, heb toch alvast 1 nieuwe Speed Champion gekocht, de red bull. Ook nog stukje goedkoper via Amazon.
De Ferrari en de Mercedes moeten wachten tot een leuke kortingsactie in de toekomst.
De Ferrari en de Mercedes moeten wachten tot een leuke kortingsactie in de toekomst.
Ik kan de bron nog niet vinden, maar het lijkt erop dat er Jurassic World Rebirth Lego-sets aankomen:
Hier word ik als dinosaurusfan wel blij van!
Hier word ik als dinosaurusfan wel blij van!
YesJakkus schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:54:
[...]
Een gave combi, die drie Marvelgebouwen bij elkaar!
Daarna gaan we met de icons beginnen (Hotel , Jazzclub , Tudor etc)
Nog even terug komen op de vitrine van de smyths,
Ik was toch in Utrecht en heb hem daar maar even gehaald.
Overall ben ik (voor het geld) best tevreden het voelt zoals eerder gezegd wat goedkoop aan maar het komt toch aan de wand te hangen en van afstand en dichtbij ziet het er gewoon gaaf uit. positieve reacties opgehad.
Out of the boxes werkt het allemaal gemakkelijk en snel in gebruik te nemen.
Ja het venster er voor weg halen is dingetje maar je kunt venster buigen en dan pak je hem er makkelijk uit en weer in.
Jammer dat er schroeven bij batterijhouder zit dan moet je hem bij wisselen weer van wand pakken.
De plates die erin gaan zitten in een soort 'rails" waardoor je de laatste nop aan de zijkanten eigenlijk niet kunt gebruiken. er gaan 6x14 plates in, met een verhoging door bricks kan ik 8 minifiguren per plaat kwijt. Doordat er ook minifiguren zijn met accessoires heb ik plates met ook 6 minifiguren.
Ik ben nog even aan het kijken of ik de ahum nep plates ga vervangen voor echte lego plates voor zon hoeveelheid kom je dan wel op ongeveer op 1,20 p/s. daar wordt de vitrine toch weer iets duurder van maar als lego purist toch een noodzaak
.
Om toe te lichten de foto's hieronder.
Ik heb gekozen om op hoofdkleur van minifiguren te rangeren, wordt nog verder aangepast. was namelijk een batch vergeten en ik zal nog een venster erbij te kopen. Ook omdat het nu wel aardig vol staat.
:strip_exif()/f/image/IGHYNIBxmWXDFjYV2hF3mo1B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xkEcpxvlFOGZFEOipgphMjyp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mg6a64GXLyMYog5aSSoPoOpp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2NBRrlF2HLS4uijkk0pW8V9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WLM1KFpNlYqBdVbM0zFGDt7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EoER56sie1rg87qvxDGJ00uG.jpg?f=fotoalbum_large)
Overall ben ik (voor het geld) best tevreden het voelt zoals eerder gezegd wat goedkoop aan maar het komt toch aan de wand te hangen en van afstand en dichtbij ziet het er gewoon gaaf uit. positieve reacties opgehad.
Ja het venster er voor weg halen is dingetje maar je kunt venster buigen en dan pak je hem er makkelijk uit en weer in.
Jammer dat er schroeven bij batterijhouder zit dan moet je hem bij wisselen weer van wand pakken.
De plates die erin gaan zitten in een soort 'rails" waardoor je de laatste nop aan de zijkanten eigenlijk niet kunt gebruiken. er gaan 6x14 plates in, met een verhoging door bricks kan ik 8 minifiguren per plaat kwijt. Doordat er ook minifiguren zijn met accessoires heb ik plates met ook 6 minifiguren.
Ik ben nog even aan het kijken of ik de ahum nep plates ga vervangen voor echte lego plates voor zon hoeveelheid kom je dan wel op ongeveer op 1,20 p/s. daar wordt de vitrine toch weer iets duurder van maar als lego purist toch een noodzaak
Ik heb gekozen om op hoofdkleur van minifiguren te rangeren, wordt nog verder aangepast. was namelijk een batch vergeten en ik zal nog een venster erbij te kopen. Ook omdat het nu wel aardig vol staat.
:strip_exif()/f/image/IGHYNIBxmWXDFjYV2hF3mo1B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xkEcpxvlFOGZFEOipgphMjyp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mg6a64GXLyMYog5aSSoPoOpp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2NBRrlF2HLS4uijkk0pW8V9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WLM1KFpNlYqBdVbM0zFGDt7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EoER56sie1rg87qvxDGJ00uG.jpg?f=fotoalbum_large)
Gave verzameling en ziet er inderdaad heel nice uit zo! Heb zelf een paar van die originele LEGO display cases voor 16 minifigs, maar is een duur grapje, en zonder verlichting uiteraard...leosand schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:02:
Ik ben nog even aan het kijken of ik de ahum nep plates ga vervangen voor echte lego plates voor zon hoeveelheid kom je dan wel op ongeveer op 1,20 p/s. daar wordt de vitrine toch weer iets duurder van maar als lego purist toch een noodzaak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk zeg!leosand schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:02:
Ik ben nog even aan het kijken of ik de ahum nep plates ga vervangen voor echte lego plates voor zon hoeveelheid kom je dan wel op ongeveer op 1,20 p/s. daar wordt de vitrine toch weer iets duurder van maar als lego purist toch een noodzaak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet denken aan dit filmpje dat ik laatst keek.
Zelfs mijn vrouw zei "dat is cool, moeten we ook doen"..
Zeker!Kerngezond schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:19:
[...]
Ik weet niet hoe kostbaar je tijd is, maar als je daadwerkelijk 722 masonry bricks stapelt in zo'n doosje dan kost je dat 20,00 euro terwijl ze je via PAB-online 93,86 euro hadden gekost en 75,81 euro als je ze vervangen had door 4x1 masonry bricks. De PAB-muur is efficiënt.
Als je weet dat je iets wilt/nodig hebt van de PaB, dan kan het best lonen! Ook voor MILS lagen er onderdelen. Het enige wat ik nog miste was personeel dat wilde helpen met de klus 😄
Misschien passen er nog wel meer met een andere orientatie, maar dit ging heel mooi. "Torentjes" van 19 bricks platleggen. 7 op elkaar. 5 van de stapels naast elkaar. En dan nog 3 torentjes op hun zij.
De volgende auto in de icons serie is af, de Lamborghini Countach! Bij lancering van het model werd deze niet heel enthousiast ontvangen. Ik ben er zelf toch wel content mee. Hij haalt het niet bij de Mustang en Porsche maar komt daar wel achter. Het bouwen en eindresultaat vind ik beter dan de Corvette en Camaro bijvoorbeeld. En geen stickers is altijd zeer welkom.
Hij heeft een mooi plekje gekregen.
:strip_exif()/f/image/m36yeuguYKlQ6xMYNP099Vjz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ts8gIDRZWq0AdkLdsvF8VCW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aJuhnVUYgJ9pBBpIdngkHwke.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m36yeuguYKlQ6xMYNP099Vjz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ts8gIDRZWq0AdkLdsvF8VCW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aJuhnVUYgJ9pBBpIdngkHwke.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Als je weet hoeveel er in het doosje kunnen, of je kan dat even laten zien aan de hand van een doosje (dus kijk er gaan 19 lang, 7 hoog, 5 breed), dan heb je best kans dat je ze gewoon los kan tellen en in een zakje mag gooien.Karp schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Zeker!
Als je weet dat je iets wilt/nodig hebt van de PaB, dan kan het best lonen! Ook voor MILS lagen er onderdelen. Het enige wat ik nog miste was personeel dat wilde helpen met de klus 😄
Misschien passen er nog wel meer met een andere orientatie, maar dit ging heel mooi. "Torentjes" van 19 bricks platleggen. 7 op elkaar. 5 van de stapels naast elkaar. En dan nog 3 torentjes op hun zij.
Mijn ervaring is dat ze vaak niet zo moeilijk zijn in de winkels.
Donderdag besteld bij 4 shops in Nederland/Zweden/Duitsland/Thailand. Vandaag het 4e pakket binnen. Ik vind het supersnel allemaal!Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:16:
Nou, het is gelukt hoop ik. Besteld bij Bricklink voor 3 mocs.
Ik wilde deze aanpassing nog voor/bij 10305: https://rebrickable.com/m...nights-castle-ramp-10305/
En 2 alt builds voor de Bricklink Medieval Seaside Market:
https://rebrickable.com/m...ide-market-extra-modules/
https://rebrickable.com/m...e-market-tower-alt-build/
Nu kan ik vrij zeker de alt builds eerder bouwen dan het origineel, dat is wel een gek idee. Kijk er nu al naar uit!
Ik ben nu bezig met de Type machine 21327 maar loop bij blz 16 tegen een probleem op:
Ere ontbreekt een wit steentje namelijk nr 6371416 volgens de handleiding
Heeft iemand dat ook gehad
P.s Ik heb inmiddels misterbricks ingelicht en zij geven dit door aan Lego
Maar het is wel vervelend wantik kan nu niet verder met bouwen
Hans
Hans
Je hebt bij elke set wel wat hè?Hansw1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:02:
Ik ben nu bezig met de Type machine 21327 maar loop bij blz 16 tegen een probleem op:
Hans
Indien er een steentje ontbreekt kun je dit het beste direct bij Lego melden. Dit lijkt me sneller. Doe er je voordeel mee.
Ik heb nu denk ik 1x gehad in mijn hele collectie dat er een steentje niet in zat, in alle andere gevallen zat 't nog in 't zakje of in het subzakje. Of het lag naderhand ergens op de grond of op de stoel o.i.d.Hansw1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:02:
Hans
Heb dus 1x gehad dat het steentje er niet in zat maar dat er ook eentje in zat die helemaal niet in de set thuis hoorde
weet je heel zeker dat dit ene blokje niet toevallig in de hoek van een gefrommeld plastic zakje zit?Hansw1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:02:
Hans
onder de bouwtafel is gevallen of [..] ONDER het boek ligt,
niet dat mij dit ooit overkomt natuurlijk
Je kan die steentjes gewoon rechtstreeks via LEGO aanvragen.Hansw1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:02:
Hans
https://www.lego.com/nl-nl/service/replacement-parts
Ik heb een ander wit steentje over die wordt ook niet vermeld achter in de handleiding bij de inventaris
Hans
Ik heb even bij zakje 6 het ontbrekende steentje gebruikt dan kan ik tot en met 6 bouwen
Hans
Ik heb even bij zakje 6 het ontbrekende steentje gebruikt dan kan ik tot en met 6 bouwen
[ Voor 29% gewijzigd door Hansw1 op 05-03-2025 13:21 ]
Ik had zowel die eerste als die laatste bij 1 set afgelopen weekhimlims_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:46:
[...]
weet je heel zeker dat dit ene blokje niet toevallig in de hoek van een gefrommeld plastic zakje zit?
onder de bouwtafel is gevallen of [..] ONDER het boek ligt,![]()
niet dat mij dit ooit overkomt natuurlijk
Dat vind ik wel een groot nadeel van die 'papieren' zakjes: ze zijn niet meer doorzichtig dus je moet echt 't zakje openen en erin kijken om te zien of je alles eruit hebt gehaald t.o.v. de doorzichtige zakjes.
Zag dat er een nieuwe polybag uit was voor de Speed Champions ook.
LEGO Speed Champions 30709 - Ferrari 499P - Hypercar
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jwsFCAeeFGXBWeyfGenJE2V3.jpg?f=user_large)
Zag bij kruidvat op de site staan, maar schijnbaar uitverkocht. Nog op een andere webshop gevonden maar met torenhoge verzendkosten.
Iemand een idee waar deze voor een normale prijs te halen is? Wil graag hebben voor in de verzameling.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jwsFCAeeFGXBWeyfGenJE2V3.jpg?f=user_large)
Zag bij kruidvat op de site staan, maar schijnbaar uitverkocht. Nog op een andere webshop gevonden maar met torenhoge verzendkosten.
Iemand een idee waar deze voor een normale prijs te halen is? Wil graag hebben voor in de verzameling.
Ik zie hem gewoon op voorraad staanPopcorna schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:33:
[Afbeelding]
[YouTube: Lego GWP Ferrari 499P-Hypercar Polybag Build & Review]
https://www.kruidvat.nl/l...i-499p-hypercar/p/6240603
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik heb em gisteren bij de lokale kruidvat gewoon uit het schap kunnen halenPopcorna schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:33:
[Afbeelding]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Hier in Gouda ook gewoon bij de Kruidvat in de schappen en flink wat ook.
Net bij de Intertoys de Ferrari en Red Bull speedchampions gehaald, had geen zin meer om te wachten, de rest komt wel.
Ook Hei Hei meegenomen, favoriete disney side-character van mn vrouw, toch een tientje goedkoper dan bij Lego.
Net bij de Intertoys de Ferrari en Red Bull speedchampions gehaald, had geen zin meer om te wachten, de rest komt wel.
Ook Hei Hei meegenomen, favoriete disney side-character van mn vrouw, toch een tientje goedkoper dan bij Lego.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Intertoys en Smyths (o.a. Hoog Catherijne) hebben de polybags vaak in de winkel liggen. Ook de zelfstandige speelgoedwinkels/lego-speciaalzaken hebben ze vaak in de winkel.Popcorna schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:33:
[Afbeelding]
scintillating
Welke woonplaats zit je?Popcorna schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:33:
[Afbeelding]
Mijn boomhut was erg. Daar mistte ik een stuk of 8 steentjes, en er zat 1 steentje bij die helemaal niet bij de set thuis hoorde (zelfs de kleur was vreemd: roze...) en zat ook een extra lichaam van een poppetje in.RubjeMazter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:44:
[...]
Ik heb nu denk ik 1x gehad in mijn hele collectie dat er een steentje niet in zat, in alle andere gevallen zat 't nog in 't zakje of in het subzakje. Of het lag naderhand ergens op de grond of op de stoel o.i.d.
Heb dus 1x gehad dat het steentje er niet in zat maar dat er ook eentje in zat die helemaal niet in de set thuis hoorde
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klinkt als een leuke opener voor het LEGO journaal in een stadjeWailing_Banshee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:53:
[...]
Mijn boomhut was erg. Daar mistte ik een stuk of 8 steentjes, en er zat 1 steentje bij die helemaal niet bij de set thuis hoorde (zelfs de kleur was vreemd: roze...) en zat ook een extra lichaam van een poppetje in.
De type machine heeft nog plastic zakjesRubjeMazter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:28:
[...]
Ik had zowel die eerste als die laatste bij 1 set afgelopen week
Dat vind ik wel een groot nadeel van die 'papieren' zakjes: ze zijn niet meer doorzichtig dus je moet echt 't zakje openen en erin kijken om te zien of je alles eruit hebt gehaald t.o.v. de doorzichtige zakjes.
Er is een verkeerd wit steentje ingepakt ; ik dacht dat alles met de computer wordt gecontroleerd
Hans
Die zou ik heel graag nog eens willen hebben, maar gebrek aan ruimte begint hier nu wel een dingetje te worden.MEJ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:00:
De volgende auto in de icons serie is af, de Lamborghini Countach! Bij lancering van het model werd deze niet heel enthousiast ontvangen. Ik ben er zelf toch wel content mee. Hij haalt het niet bij de Mustang en Porsche maar komt daar wel achter. Het bouwen en eindresultaat vind ik beter dan de Corvette en Camaro bijvoorbeeld. En geen stickers is altijd zeer welkom.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In other news: Kick Sauber has joined the grid!
:strip_exif()/f/image/Nv1kOxmIytM2xi4ADYEwHBmw.jpg?f=fotoalbum_large)
Hey, vraagje
hoe bewaren jullie de boekjes bij de Lego sets?
voor de kleine hier thuis ben ik netjes alle boekjes in ringmappen en insteekhoesjes aan het doen, maar als er te veel kleine instructieboekjes in zo'n map zitten, hangen die insteekhoesjes alleen maar naar beneden.
iemand ideeën?
voor de kleine hier thuis ben ik netjes alle boekjes in ringmappen en insteekhoesjes aan het doen, maar als er te veel kleine instructieboekjes in zo'n map zitten, hangen die insteekhoesjes alleen maar naar beneden.
iemand ideeën?
Ter info: in de Kruidvat in Nieuwerkerk aan den IJssel liggen er nog meerdere. Ook nog Star Wars en andere polybags.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik heb bij Hema een paar van deze documentmappen gehaald.ymnia schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:27:
Hey, vraagje
iemand ideeën?
https://www.hema.nl/vrije...entenmap-a4-14822229.html
Ben ook terug van de intertoys. Helaas was de Batmobile niet meer te krijgen voor 112 euro, hij was nu 135,- Beetje teleurgesteld, want de set was 2 weken 112 euro en vrijwel nergens verkrijgbaar. En nu hij er weer was, was de aanbieding aangepast. Maar goed, toch maar meegenomen. De camper komt naast het Bricklink kampeersite setje, samen met de landrover.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb hier alle boekjes/boeken/bijbelsymnia schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:27:
Hey, vraagje
iemand ideeën?
Nu de MOC's nog
RaZ in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
Ik blijf die kleine auto'tjes toch wel heel erg gaaf vinden
Ey!! Macarena \o/
Net begonnen om Wall-E weer eens op te bouwen. Denk dat dat mijn eerste Ideas set is geweest die ik gekocht heb toen. Nog voor wakker gebleven.
Gewoon zo'n opbergbox (zoals deze van de HEMA) en dan in de berging. Zo vaak heb ik ze toch niet nodig, maar dan blijven ze wel in goede staat, komt er geen vocht o.i.d. bij, en kun je ze makkelijk verplaatsen als het nodig is.ymnia schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:27:
Hey, vraagje
iemand ideeën?
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 05-03-2025 20:41 ]
scintillating
Nu op ThingverseDropjesLover schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 01:06:
[...]
Revisie klaar
Geprint en hij werkt goed
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Komende dagen maar eens op thingverse zetten.
En een paar meer printen.
Heb mezelf verwend met 2 nog ontbrekende oudere reeks auto's
[...]
Of even rondvragen wie er eentje heeft, er zijn er veel werkeloos in het land. De mijne gebruik ik ook maar voor grofweg 1 projectje per jaar![]()
Ik heb wel meerdere stands zelf getekend, en er staan er veel (gratis) op internet.
Moet wel zeggen, elk ding dat ik teken kost zeker een iteratie of 5. En dan is/was 3D CAD tekenen mijn werk
https://www.thingiverse.com/thing:6969782
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Heb de SC Red Bull gebouwd, bouwen was leuk maar vind het niet geweldig staan in mijn SC display. Had tot voor deze wave alle beschikbare 8 studs wide, maar ik ga die streak helaas breken. Wil alleen nog de Ferrari en dan ben ik klaar met de F1's. Vond de vorige drie F1's ook niet zo super geweldig.
Tijd om uit te kijken naar de zomer, heb al gelezen welke auto's dan verschijnen. Denk een van de beste waves tot nu toe.
Spoiler: https://falconbricks.com/...ed-champions-summer-2025/
Tijd om uit te kijken naar de zomer, heb al gelezen welke auto's dan verschijnen. Denk een van de beste waves tot nu toe.
Spoiler: https://falconbricks.com/...ed-champions-summer-2025/
Een van de weinig sets die ik jammer vond dat ik hem niet had gekocht. Ergens nog steeds te denken om es te bricklinken o.i.d.Arunia schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:30:
Net begonnen om Wall-E weer eens op te bouwen. Denk dat dat mijn eerste Ideas set is geweest die ik gekocht heb toen. Nog voor wakker gebleven.
In ander nieuws mijn eerste papieren zakjes! En ook hier blijven ze gewoon in vastzitten de stukjes
Er schijnt een nieuwe versie Wall-E te komen met EVA erbijsheane schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:36:
[...]
Een van de weinig sets die ik jammer vond dat ik hem niet had gekocht. Ergens nog steeds te denken om es te bricklinken o.i.d.
In ander nieuws mijn eerste papieren zakjes! En ook hier blijven ze gewoon in vastzitten de stukjesleuke aanwinst voor mn mini stad denk ik zo. Kijken of die nog 1 stud hoger moet i.v.m. de grote friends collectie waar die in terecht komt [Afbeelding]
Dubbel, Foutje bedankt...
[ Voor 94% gewijzigd door Andries155 op 06-03-2025 09:25 ]
Andries155 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:22:
[...]
Er schijnt een nieuwe versie Wall-E te komen met EVA erbij
hoe kom je aan die info?
https://bouwsteentjes.info/lego-disney-43279-wall-e-and-eve/himlims_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:25:
[...]
hopelijk wordt die net zo goed als de orginele
hoe kom je aan die info?
Dit gerucht gaat al een paar weken rond
Bricklinken kon inderdaad nog wel eens goedkoper uitpakken. Ik zag hem onlangs nieuw in doos aangeboden worden op Facebook voor iets van €220-250sheane schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:36:
Een van de weinig sets die ik jammer vond dat ik hem niet had gekocht. Ergens nog steeds te denken om es te bricklinken o.i.d.
Nu schijnt er verderop in 2025 een nieuwe variant op de markt te komen van Wall-E, maar dan met Evi en wat minder blokjes voor Wall-E. Wellicht dat je die variant in de aanbieding op de kop kunt tikken. Wie weet dat je dan al héél ver bent om de originele Wall-E te bouwen en nog maar een kleine hoeveelheid blokjes via Bricklink hoeft in te slaan.
@himlims_ @Andries155
https://bouwsteentjes.info/lego-disney-43279-wall-e-and-eve/
Gerucht inderdaad. Daarbij is het ook zo dat die set kleiner wordt en beide bevat. Dus niet zo gedetailleerd als de oorspronkelijke Wall-E
Wellicht dat ik nog eens een mooie Eve model vind via Rebrickable in te bouwen voor erbij. Maar die kosten lopen ook wel hard op.
Gerucht inderdaad. Daarbij is het ook zo dat die set kleiner wordt en beide bevat. Dus niet zo gedetailleerd als de oorspronkelijke Wall-E
Wellicht dat ik nog eens een mooie Eve model vind via Rebrickable in te bouwen voor erbij. Maar die kosten lopen ook wel hard op.
[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 06-03-2025 09:42 ]
Kom nu net ff snel met een auto-buy op 119 euro (any condition van de steentjes dat wel)...maar dan heb je dit soort taferelen erin zittenhimlims_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:42:
Wall-E was net als voor @sheane, een van de sets die gemist heb. En huidige prijzen op BL vind ik buitensporig. Erg leuk als er een nieuwe build komt. Heeft wel meer blokjes dan orgineel (zal wel door EVE komen)
Ah dat ie kleiner werd had ik gemistArunia schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:41:
@himlims_ @Andries155
standaard steentje pakken en zelf sticker fabriceren?sheane schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:00:
[...]
Kom nu net ff snel met een auto-buy op 119 euro (any condition van de steentjes dat wel)...maar dan heb je dit soort taferelen erin zitten
[Afbeelding]
Dat zijn ook de enige bedrukte steentjes in de gehele set. Verder ook geen stickers gelukkig.sheane schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:00:
[...]
Kom nu net ff snel met een auto-buy op 119 euro (any condition van de steentjes dat wel)...maar dan heb je dit soort taferelen erin zitten
[Afbeelding]
Zo'n plastic doos van de Action, daar gooi ik ze allemaal in en die staat achter het schot op zolder.ymnia schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:27:
Hey, vraagje
iemand ideeën?
Zat met hetzelfde. Heb nu zoiets;ymnia schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:27:
Hey, vraagje
iemand ideeën?
https://justagirlandherbl...lego-instruction-manuals/
en je hebt ook kleinere A5/A6? binders en hoezen. Voor de kleinere boekjes.
[ Voor 7% gewijzigd door Millie-ano op 06-03-2025 11:26 ]
Voor € 135 is de Batmobile nog steeds een koopje, imho. Echt een leuke build!zonoskar schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:01:
Ben ook terug van de intertoys. Helaas was de Batmobile niet meer te krijgen voor 112 euro, hij was nu 135,- Beetje teleurgesteld, want de set was 2 weken 112 euro en vrijwel nergens verkrijgbaar. En nu hij er weer was, was de aanbieding aangepast. Maar goed, toch maar meegenomen. De camper komt naast het Bricklink kampeersite setje, samen met de landrover.
[Afbeelding]
Have fun!
Zal goed komen. Ik kijk ook erg uit naar deze MOC: https://rebrickable.com/m...es-batmobile-mod/#details die fixt alle tekortkomingen van het Lego model zoals een motorkap en deuren die open kunnen. Gedetailleerde motor, stuurinrichting, en ronde spatborden.Yonix schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:03:
[...]
Voor € 135 is de Batmobile nog steeds een koopje, imho. Echt een leuke build!

Maar als ik die scharnieren van de deur zo zie, dan snap ik waarom Lego dit niet gedaan heeft. Ziet er fragiel uit. Ook de 'vleugel' op de zijkant zal lastig zijn om deze in 1 lijn te houden op deze manier. Maar ik kan natuurlijk altijd nog de deuren bouwen zoals Lego het bedoeld heeft.
Ik heb trouwens ook de kleine, speed champions achtige variant van deze set.
[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 06-03-2025 12:31 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
sheane schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:00:
[...]
[Afbeelding]
De volledige set was destijds 55 euro, geloof ik. Ik heb heb em hier wel nog liggen, geinig setje idd.
De grootste set die ik tot nu toe gebouwd heb. Ik heb tijdens het bouwen alle LotR en Hobbit Films kunnen kijken (extended edities).
ik heb hem nog steeds op mijn lijstje staan, hoe bevalt ie?CaDje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:10:
De grootste set die ik tot nu toe gebouwd heb. Ik heb tijdens het bouwen alle LotR en Hobbit Films kunnen kijken (extended edities).
[Afbeelding]
in het echt ziet die set er zo veel beter uit dan op fotosantonvdijk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:14:
[...]
ik heb hem nog steeds op mijn lijstje staan, hoe bevalt ie?
Die set ziet er wel echt mooi uit. Met heel veel van die dingen kan ik het gewoon niet kwijt.
Super leuk om te bouwen. Denk dat die op de lijst komt om eens te huren als ik uberhaupt eens een set ga huren, want dit zeg ik echt al jaren.
Super leuk om te bouwen. Denk dat die op de lijst komt om eens te huren als ik uberhaupt eens een set ga huren, want dit zeg ik echt al jaren.
Te zeggen dat ik die set nog MISB heb liggen in mijn backlog, met zo'n prijzen wordt het bijna zonde om die te openenGim schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:34:
[...]
Bricklinken kon inderdaad nog wel eens goedkoper uitpakken. Ik zag hem onlangs nieuw in doos aangeboden worden op Facebook voor iets van €220-250
Ik ben echter geen Lego investeerder, dus ik hoop dat de nieuwe versie meer mensen toegang biedt tot dit model aan een relatief schappelijke prijs.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gewoon niet aan die absurde prijzen denken, maar aan de prijs die jezelf hebt betaald en vervolgens de verzegeling van dat doosje doorsnijden. Wall-E is echt een héél leuke IDEAS set.Kapoen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:46:
[...]
Te zeggen dat ik die set nog MISB heb liggen in mijn backlog, met zo'n prijzen wordt het bijna zonde om die te openen(idem met de fishing store die ook heel duur lijkt)
Ik ben echter geen Lego investeerder, dus ik hoop dat de nieuwe versie meer mensen toegang biedt tot dit model aan een relatief schappelijke prijs.
Fishing Store. Die heeft nu allicht concurrentie gekregen van die Bricklink Harbormaster set
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 06-03-2025 15:17 ]
Ik heb de 2 formule 1speed champions in elkaar gezet. Leuke builds en gelukkig vrij verschillend. Ik vind het vooral fijn dat de voorkant niet meer zo los zit, dat was bij de McLaren en Aston van vorig jaar wel het geval.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8QKAMwCyMhz5dz2VsSDtKK0L.jpg?f=user_large)
Wel veel stickers...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8QKAMwCyMhz5dz2VsSDtKK0L.jpg?f=user_large)
Wel veel stickers...
Echt zonde dat je met beide sets niks doet. Ik zou ze beide in huis tentoonstellen, heb helaas alleen Wall-E.Kapoen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:46:
[...]
Te zeggen dat ik die set nog MISB heb liggen in mijn backlog, met zo'n prijzen wordt het bijna zonde om die te openen(idem met de fishing store die ook heel duur lijkt)
Hele gave set en bouwervaring ja, maar je plank/kast staat wel meteen vol xD Barad Dur staat in de kast te wachten tot mijn verjaardag, heb ik nog even tijd om een plek te verzinnen...CaDje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:10:
[Afbeelding]
Nu wachten op Bag End later dit jaar. Gaan de andere LOTR sets er ook komen bij jou?
Wall-E zie ik nog wel opgebouwd raken. Fishing Store kocht ik in de tijd dat ik nog droomde van een grote layout, maar ondanks mijn verhuis van appartement naar een huis is de kans klein dat er dat effectief van zal komen.L23 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:05:
[...]
Echt zonde dat je met beide sets niks doet. Ik zou ze beide in huis tentoonstellen, heb helaas alleen Wall-E.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mijn dochter heeft er ook 3 gekocht en zijn idd leuke modellen.. en wil de hele seriezonoskar schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:00:
Ik heb de 2 formule 1speed champions in elkaar gezet. Leuke builds en gelukkig vrij verschillend. Ik vind het vooral fijn dat de voorkant niet meer zo los zit, dat was bij de McLaren en Aston van vorig jaar wel het geval.
[Afbeelding]
Wel veel stickers...
ik heb de oude McLaren en die neus is idd erg fragiel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
antonvdijk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:14:
[...]
ik heb hem nog steeds op mijn lijstje staan, hoe bevalt ie?
Het was een leuke set om te bouwen, maar het neemt idd wel veel ruimte in. Er zit erg veel detail in, alleen sommige dingen kun je nu niet zien omdat ze aan de achterkant van de set zitten (bijvoorbeeld het plateau met Narsil). Ik moet even kijken of dit de definitieve locatie wordt. Ik heb verder geen andere LotR sets op de Radar, behalve dan nu Bad EndiDutch schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:30:
[...]
Hele gave set en bouwervaring ja, maar je plank/kast staat wel meteen vol xD Barad Dur staat in de kast te wachten tot mijn verjaardag, heb ik nog even tijd om een plek te verzinnen...
Nu wachten op Bag End later dit jaar. Gaan de andere LOTR sets er ook komen bij jou?
Ik zou hem naast mijn vuurtoren zetten, maar veel ruimte voor een layout heb ik ook niet. Inmiddels ook een beetje teveel Lego in huis en er komt vast weer een nieuwe set voor een normale prijs die ook leuk naast de vuurtoren staat. Bricklinken is wellicht nog een optie, maar geen haast mee.Kapoen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:32:
[...]
Wall-E zie ik nog wel opgebouwd raken. Fishing Store kocht ik in de tijd dat ik nog droomde van een grote layout, maar ondanks mijn verhuis van appartement naar een huis is de kans klein dat er dat effectief van zal komen.
Mooi om te zien dat ze verbeteringen doorvoeren.ToolkiT schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:41:
[...]
Mijn dochter heeft er ook 3 gekocht en zijn idd leuke modellen.. en wil de hele serie
ik heb de oude McLaren en die neus is idd erg fragiel..
Ik heb de RBR nog liggen, die ga ik van het weekend bouwen.
Ik ben de typemachine aan het bouwen en tot nu toe ontbraken er twee steentjes ;
1 maal een verkeerde en eenmaal een steentje te weinig
Ik heb een melding gemaakt op de Lego site
Nu ontbreekt de tekst SYSTEM op het betreffende steentje
Hoe kan ik dit na bestellen achter in de handleiding wordt dit steentje alleen zonder tekst genoemd
Ik vraag mij af of ik een maandag morgen set heb heeft niemand anders dit gehad bij de type machine
Hans
Hoe kan ik dit na bestellen achter in de handleiding wordt dit steentje alleen zonder tekst genoemd
Ik vraag mij af of ik een maandag morgen set heb heeft niemand anders dit gehad bij de type machine
Hans
Ik heb even de handleiding erbij gepakt, en die 2x4 tile met "SYSTEM" er op is een tile met een sticker. Die moet je dus zelf aanbrengen.Hansw1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:58:
Ik ben de typemachine aan het bouwen en tot nu toe ontbraken er twee steentjes ;
Hans
M.b.t. je andere twee stenen: weet je zeker dat je niet ergens een steen hebt laten vallen, in een zakje hebt laten zitten óf per ongeluk bij een stap de verkeerde steen hebt gebruikt?
Het komt inderdaad af en toe voor dat er een steen mist, maar twee fouten in één set is heel zeldzaam.
Ik heb het zelf twee keer gehad dat er een onderdeel echt miste, maar nog veel vaker gehad dat ik dacht dat er een onderdeel miste, maar er uiteindelijk nog een steen in een zakje bleek te zitten, óf dat ik per ongeluk twee stenen had verwisseld.
[ Voor 26% gewijzigd door Tc99m op 06-03-2025 18:19 ]
scintillating
Inderaad, er lijkt nu bijzonder bovengemiddeld veel mis te gaan. Het kan een statistische uitschieter zijn (niks is onmogelijk), maar waarschijnlijker is het dat er foutjes worden gemaakt.Tc99m schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:10:
[...]
Ik heb even de handleiding erbij gepakt, en die 2x4 tile met "SYSTEM" er op is een tile met een sticker. Die moet je dus zelf aanbrengen.
M.b.t. je andere twee stenen: weet je zeker dat je niet ergens een steen hebt laten vallen, in een zakje hebt laten zitten óf per ongeluk bij een stap de verkeerde steen hebt gebruikt?
Het komt inderdaad af en toe voor dat er een steen mist, maar twee fouten in één set is heel zeldzaam.
Ik heb het zelf twee keer gehad dat er een onderdeel echt miste, maar nog veel vaker gehad dat ik dacht dat er een onderdeel miste, maar er uiteindelijk nog een steen in een zakje bleek te zitten, óf dat ik per ongeluk twee stenen had verwisseld.
Die RB SC begint nu echt wel te jeuken.. benieuwd hoe lang ik die jeuk kan weerstaan 
Vwb WALL-E: had niet in de gaten dat die al van 2015 was. Ligt hier nog steeds MISB in de backlog, eerste versie zonder nek correctie. Zoonlief wil dat ik hem opbouw
Maar holy shit. Dat ding is veel geld waard geworden zeg
Vwb WALL-E: had niet in de gaten dat die al van 2015 was. Ligt hier nog steeds MISB in de backlog, eerste versie zonder nek correctie. Zoonlief wil dat ik hem opbouw
Maar holy shit. Dat ding is veel geld waard geworden zeg
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zal binnenkort eens een foto van de backlog maken. Zit ook de F40, BTTF (vermoedelijk met drukfout) en een x aantal oude kerstsets (trein, station etc) in. Ligt allemaal op de plank. Wilde ik ooit bouwen, komt er niet van en begint nu qua waarde ook zonde te worden om de seal te verbreken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hangt er vooral vanaf of je liever geld wil vangen of toch een bepaalde set wil hebbenThe Eagle schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:20:
Zal binnenkort eens een foto van de backlog maken. Zit ook de F40, BTTF (vermoedelijk met drukfout) en een x aantal oude kerstsets (trein, station etc) in. Ligt allemaal op de plank. Wilde ik ooit bouwen, komt er niet van en begint nu qua waarde ook zonde te worden om de seal te verbreken
Zelfs met backlog gaat het hier in ieder geval gewoon open een keer! Tenzij niemand de set wil hebben, maar zelfs dan zit ik vaak wel te wachten op extra stukjes
Haha, voordat je een set uit je backlog open maakt, altijd even de waarde checken. Zeker als je over sommige sets wat minder enthousiast bent geworden of toch met andere thema’s aan de slag wil.
En, het is zover. Of althans, het is zover op 1 juni:
Mijn dinohartje maakt wel een sprongetje! De T. rex ontsnapping is een beetje meh voor mij (ik heb al drie Tyrannosaurussen) en de brick built Aquilops is niet mijn ding, maar voor de rest ga ik wel een spaarplan maken voor de zomer!
De Titanosaurus is erg mooi qua kleur, de Mosasaurus is verrassend goed geworden als brick build en erg leuk dat ze de Velociraptors eens verkleind hebben. Ze lijken nu meer op de Atrociraptors die ik al erg geslaagd vond! Ze zijn natuurlijk nog steeds veel te groot en kaal voor Velociraptor maar dat is Jurassic Park.
Mijn dinohartje maakt wel een sprongetje! De T. rex ontsnapping is een beetje meh voor mij (ik heb al drie Tyrannosaurussen) en de brick built Aquilops is niet mijn ding, maar voor de rest ga ik wel een spaarplan maken voor de zomer!
De Titanosaurus is erg mooi qua kleur, de Mosasaurus is verrassend goed geworden als brick build en erg leuk dat ze de Velociraptors eens verkleind hebben. Ze lijken nu meer op de Atrociraptors die ik al erg geslaagd vond! Ze zijn natuurlijk nog steeds veel te groot en kaal voor Velociraptor maar dat is Jurassic Park.
@The Eagle : genoeg toffe sets om nog te bouwen
WV kerst trein en Market! Wall-E! Creator F40!
Ecto-1 IDEAS is een mooi setje en past ook ideaal bij die kazerne (als je die hebt). En neemt minder plek in beslag dan die hele grote Ecto-1
Ik heb vooral m'n twijfels bij die Dimension setjes
Werkt dat überhaupt nog of is dat spel de nek omgedraaid doordat ze servers hebben uitgezet? Maar dan nog, kan niet gelijk zien om welke minifiguren het gaat met de setjes die je hebt. Als er een Scooby Doo o.i.d. bij zit dan zit je echt op waarde en dat geldt voor diverse Dimension setjes. Genoeg minifiguren ertussen (niet perse wat je hebt) die leuk zijn om te hebben 
Mooi spul voor wanneer je verlof hebt maar nog geen vakantie bestemming
Ecto-1 IDEAS is een mooi setje en past ook ideaal bij die kazerne (als je die hebt). En neemt minder plek in beslag dan die hele grote Ecto-1
Ik heb vooral m'n twijfels bij die Dimension setjes
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 07-03-2025 08:57 ]
Nu nog een plek voor vinden in huis!melst90 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:
Ein-de-lijk de Milennium Falcon afgebouwd!
[Afbeelding]
scintillating
Hahahamelst90 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:
Ein-de-lijk de Milennium Falcon afgebouwd!
[Afbeelding]
Ik moet wel zeggen dat het voor 3 euro echt een heel leuk setje is
Ey!! Macarena \o/
Heb mijn kast even moeten aanpassen, maar hij past gelukkig nu!
Maar inderdaad een leuk setje voor 3 hele euro's!
Maar inderdaad een leuk setje voor 3 hele euro's!
De PS4 game kan je nog spelen op de PS5, moet wel met disc en natuurlijk dat dock voor de poppetjes (Xbox Series X/S waarschijnlijk hetzelfde met de oude console game).Gim schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:36:
Ik heb vooral m'n twijfels bij die Dimension setjesWerkt dat überhaupt nog of is dat spel de nek omgedraaid doordat ze servers hebben uitgezet? Maar dan nog, kan niet gelijk zien om welke minifiguren het gaat met de setjes die je hebt. Als er een Scooby Doo o.i.d. bij zit dan zit je echt op waarde en dat geldt voor diverse Dimension setjes. Genoeg minifiguren ertussen (niet perse wat je hebt) die leuk zijn om te hebben
Soms willen de NFC chips niet meer lezen, maar dat kan je resetten via een appje op je telefoon, toen ook al eens moeten doen.
Kortom, ja, je kan het nog spelen
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 07-03-2025 10:51 ]
Wat voor mij wel goed werkte is om van een Lego set die ik erg mooi vond maar waar ik even geen tijd voor had om die te bouwen, de set twee keer te kopen. Als je dan op termijn die extra set voor dubbele waarde kunt verkopen heb je de initiële aankoop eruit en voel je je ook niet schuldig om de eerste set open te maken en te bouwen. Beter is natuurlijk gewoon om niet zo lang te wachten om iets leuks te bouwen, maar dat heb je niet altijd zelf in de hand door omstandigheden.Gim schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:36:
@The Eagle : genoeg toffe sets om nog te bouwenWV kerst trein en Market! Wall-E! Creator F40!
![]()
Ik heb vooral m'n twijfels bij die Dimension setjesWerkt dat überhaupt nog of is dat spel de nek omgedraaid doordat ze servers hebben uitgezet? Maar dan nog, kan niet gelijk zien om welke minifiguren het gaat met de setjes die je hebt. Als er een Scooby Doo o.i.d. bij zit dan zit je echt op waarde en dat geldt voor diverse Dimension setjes. Genoeg minifiguren ertussen (niet perse wat je hebt) die leuk zijn om te hebben
Wat Dimensions betreft, die game werkt volgens mij al lang niet meer, maar er zaten hele leuke en bijzondere minifigs bij! Zo heb ik bijvoorbeeld Mogwai en de Gremlin, E.T., Homer Simpson, Marty McFly met gitaar, Doctor Who en Cyberman, Gandalf, Ethan Hunt (Mission Impossible) en Chell (Portal), naast nog enkele andere minder speciale minifigs. <edit> I stand corrected, gezien de reactie hierboven. Game schijnt dus nog wel te werken.
Overigens was ik gisteren jarig en heb ik van mijn vrouw en zoon samen de Boutique Hotel set gekregen. Zin in om die Modular te bouwen!
Zoals ik al zei: staat nog genoeg. Maar doos open en bouwen worst steeds duurder grapje, inflatie van die dingen is hoger dan die op mijn bankrekeningGim schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:36:
@The Eagle : genoeg toffe sets om nog te bouwenWV kerst trein en Market! Wall-E! Creator F40!
Kazerne heb ik niet. Die was me met 400+ euro iets te duur.Ecto-1 IDEAS is een mooi setje en past ook ideaal bij die kazerne (als je die hebt). En neemt minder plek in beslag dan die hele grote Ecto-1
DImension sets ging me vooral om de "helden" uit mijn jeugd. WIst niet eens (meer) dat er ooit een spel wasIk heb vooral m'n twijfels bij die Dimension setjesWerkt dat überhaupt nog of is dat spel de nek omgedraaid doordat ze servers hebben uitgezet? Maar dan nog, kan niet gelijk zien om welke minifiguren het gaat met de setjes die je hebt. Als er een Scooby Doo o.i.d. bij zit dan zit je echt op waarde en dat geldt voor diverse Dimension setjes. Genoeg minifiguren ertussen (niet perse wat je hebt) die leuk zijn om te hebben
En laat mijn kids het niet horen
Geen verkeerde tip. Ik heb hier de 10269 Creator set nog nieuw in doos staan maar probeer het bij alleen Technic Motoren te houden.meesje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:44:
Haha, voordat je een set uit je backlog open maakt, altijd even de waarde checken. Zeker als je over sommige sets wat minder enthousiast bent geworden of toch met andere thema’s aan de slag wil.
Set destijd nieuw gekocht voor €65,- en dat ding gaat nú al voor €149,- op BOL.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Denk dat er nog steeds een stukje dilemma kan blijven. Als je de Brick Bank 2x kocht à €160 en je ziet dat die nu voor à €400 gaan (althans vraagprijs), dan kan het nog steeds twijfel geven of je er eentje moet open maken om te bouwenHaay schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:43:
Wat voor mij wel goed werkte is om van een Lego set die ik erg mooi vond maar waar ik even geen tijd voor had om die te bouwen, de set twee keer te kopen. Als je dan op termijn die extra set voor dubbele waarde kunt verkopen heb je de initiële aankoop eruit en voel je je ook niet schuldig om de eerste set open te maken en te bouwen. Beter is natuurlijk gewoon om niet zo lang te wachten om iets leuks te bouwen, maar dat heb je niet altijd zelf in de hand door omstandigheden.
Maar op zich niet verkeerd om er twee te kopen (van sets waarvan je met enige zekerheid kunt zeggen dat die wel in prijs gaan stijgen en genoeg animo voor is). Genoeg mensen die zo te werk gaan. Wél bouwen, maar ook een stukje financiering regelen voor wat je bouwt
Ik hou het zelf gewoon bij 1x kopen en dan tegen een scherpe prijs. En met het vraagstuk wel/niet bouwen gewoon de aanschafprijs in gedachte houden en ook vooral de vraag of ik nog enthousiast ben over de set op 't moment dat ie geopend gaat worden.
ZekerHaay schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:43:
Wat Dimensions betreft, die game werkt volgens mij al lang niet meer, maar er zaten hele leuke en bijzondere minifigs bij! Zo heb ik bijvoorbeeld Mogwai en de Gremlin, E.T., Homer Simpson, Marty McFly met gitaar, Doctor Who en Cyberman, Gandalf, Ethan Hunt (Mission Impossible) en Chell (Portal), naast nog enkele andere minder speciale minifigs. <edit> I stand corrected, gezien de reactie hierboven. Game schijnt dus nog wel te werken.
Wordt een mooie bouw tijdHaay schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:43:
Overigens was ik gisteren jarig en heb ik van mijn vrouw en zoon samen de Boutique Hotel set gekregen. Zin in om die Modular te bouwen!
Wat zijn de gedachten hier omtrent de nieuwe Tyrannosaurus Rex?
Mijn eerste gedachte was omg, dat lijkt mij vreselijk om te bouwen.. Maar nu ik hem een paar keer zie en qua formaat.. Zou ie toch best vet als deco kunnen zijn..
Mijn eerste gedachte was omg, dat lijkt mij vreselijk om te bouwen.. Maar nu ik hem een paar keer zie en qua formaat.. Zou ie toch best vet als deco kunnen zijn..
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
/f/image/KQ5A63Kg8tesRj29LWpjGm9f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NtgZgwUDXLON5XREjojqFju9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7c9kb4Mq06uz56sWTFhmO99E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uZ1RsPqVWA1iUDMRs0g5IJRU.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/s6DKaiJ4ikYuJTSyWUaa8Tq5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/64V0gpHDdPWgMYvsZ6TMgLMq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LfQ2HxWsTCU4P88kiVF5ruEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fwOdWcGeyNVkCcSZpnPkUCQO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kg9fJzJqNqHMirLfNwBGbfkV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QdrnB0k8k3opRI1wU05q7s2y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4BzmFFzKFSXViIRcy3oqPrAd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CfOjJvpBXtuthmci4rSjpb3u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fcoPwgYXKHDIA6EtGO4QYKk5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9YS5E4b7zHhLbRO1E93QQXye.jpg?f=fotoalbum_large)