Dan heb je ergens een fout gemaakt. Oftewel terug naar de handleiding en controlerenHansw1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:47:
Ik heb de geluidsteen aangebracht in de retro radio ( 10334 ) maar hoor niets als in aan de knoppen draai
Wat kan de oorzaak zijn
Hans
Al een tijdje niets gedaan met Lego plus dat ik uit een zeer zwaar deel van mijn leven probeer te kruipen. Tijd voor wat vrolijkheid!
De BL camping adventure kon ik overnemen van een vriendelijke mede Tweakert. Ik heb me er goed mee vermaakt
Nog voor de Defender 40650 uitkwam waren er al knutselaars die hem bouwde en op Rebrickable zetten. Heb ik ook gedaan met stukjes uit eigen voorraad indertijd.
Qua kleuren vind ik deze er eigenlijk best wel goed bijpassen
:strip_exif()/f/image/YVd65qpuNG6d27YqLEyKCYYv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mnIMqsT46eGnJRevPBxbXwg7.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder is de boom een struik geworden, anders past het hier niet in de kast
De BL camping adventure kon ik overnemen van een vriendelijke mede Tweakert. Ik heb me er goed mee vermaakt
Nog voor de Defender 40650 uitkwam waren er al knutselaars die hem bouwde en op Rebrickable zetten. Heb ik ook gedaan met stukjes uit eigen voorraad indertijd.
Qua kleuren vind ik deze er eigenlijk best wel goed bijpassen
:strip_exif()/f/image/YVd65qpuNG6d27YqLEyKCYYv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mnIMqsT46eGnJRevPBxbXwg7.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder is de boom een struik geworden, anders past het hier niet in de kast
Daily driver; MB R171 SLK280
Ja . dan hoor ik geluid als ik op het knopje druk .Gim schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:06:
[...]
Heb je de steen ook al los geprobeerd voordat je hem in de set verwerkte? Deed ie het dan wel? Indien ie dan wel werkt dan toch een fout tijdens t bouwen naar alle waarschijnlijkheid.
Hans
Ik heb de set niet, maar kan het zijn dat er van het bedrukte steentje ook normale onbedrukte exemplaren in de set zaten? En dat wellicht het bedrukte steentje per ongeluk eerder al is gebruikt zonder op te merken dat de andere kant bedrukt was?Hansw1 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:42:
Ik ben met het laatste gedeelte bezig te bouwen van de radio en nu is het steentje waarop FM /Am moet staan bij mij zonder deze tekst dus blanco
Heeft iemand dat ook
Hans
Een klassieker als het gaat om vergissinkjes, ik dacht ik opper het maar.
En over de soundbrick; ik kwam wat reacties tegen van mensen die bij het draaien aan de knop dachten teveel weerstand te voelen en dat de knop dus niet verder gedraaid kon worden. Maar dat was dus wel de bedoeling, men moest even wennen dat het meer kracht vereiste dan verwacht. Ik kan vanaf hier niet inschatten hoe "fout" het voelt, maar in het algemeen is het moeilijk om met de hand Lego "kapot te maken/draaien" dus misschien toch iets meer verder draaien dan comfortabel voelt?
Hopelijk is de oplossing snel gevonden!
Ben tussendoor ook nog even bezig geweest met de vuurtoren. Met goed en minder goed gevolg.
Het goede is dat ik het geluid van de constructie aardig heb weten te dempen.
:strip_exif()/f/image/bWenDnfqOUEMc3wKOTXv4WR3.jpg?f=fotoalbum_medium)
Heb de "beugel" (de zwart-witte zuilen met een rode plaat eronder) verwijderd en het contact-geluid is daardoor aanmerkelijk minder.
Helaas is de motor zelf niet stil te krijgen, maar hier is op zich wel mee te leven.
Had eerder het binnenwerk van de rots al volgepropt met keukenpapier, dat scheelde ook al aardig wat.
Heb daarnaast Senna en Mansell hun vaste plek gegeven en daarvoor de stand van de McLaren wat aangepast door hem te verhogen.
Het goede is dat ik het geluid van de constructie aardig heb weten te dempen.
:strip_exif()/f/image/bWenDnfqOUEMc3wKOTXv4WR3.jpg?f=fotoalbum_medium)
Heb de "beugel" (de zwart-witte zuilen met een rode plaat eronder) verwijderd en het contact-geluid is daardoor aanmerkelijk minder.
Helaas is de motor zelf niet stil te krijgen, maar hier is op zich wel mee te leven.
Had eerder het binnenwerk van de rots al volgepropt met keukenpapier, dat scheelde ook al aardig wat.
Heb daarnaast Senna en Mansell hun vaste plek gegeven en daarvoor de stand van de McLaren wat aangepast door hem te verhogen.
[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 02-03-2025 18:09 ]
Dat is mij al (te) vaak overkomen; gezien veelvuldig gebruik van stickers, controleer ik blokjes vaak niet, en dan blijkt dat toch de bedrukte heb gebruikt (50 pagina’s terug) ipv de onbedrukte variant.davidov schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:34:
[...]
Ik heb de set niet, maar kan het zijn dat er van het bedrukte steentje ook normale onbedrukte exemplaren in de set zaten? En dat wellicht het bedrukte steentje per ongeluk eerder al is gebruikt zonder op te merken dat de andere kant bedrukt was?
Hopelijk is de oplossing snel gevonden!
Heb de radio niet gebouwd, dus kan niet oordelen of dat überhaupt mogelijkheid is. Maar wat @davidov achrijft - zou zeker niet uitsluiten
@SuBBaSS bij 3D-model sites, vind je diverse ontwerpen waarbij een speedchampion of
f1 auto’s creatief op een (niet Lego) basis gemonteerd worden; zie dit (random) voorbeeld; https://www.printables.co...lar-display-stand-last-up
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 02-03-2025 18:30 ]
Ik heb zelf de set ook niet maar tegenwoordig hebben ze dit opgelost door alle gelijke stenen ook te bedrukken (in elk geval alle 1x1's), bijv. alle Ferrari logos op de speed Champions 1x1's.davidov schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:34:
[...]
Ik heb de set niet, maar kan het zijn dat er van het bedrukte steentje ook normale onbedrukte exemplaren in de set zaten? En dat wellicht het bedrukte steentje per ongeluk eerder al is gebruikt zonder op te merken dat de andere kant bedrukt was?
Nu weet ik alleen niet of ze dat ook met grotere stenen doen en om welk steentje t überhaupt gaat bij de radio
Haha, jij hebt duidelijk geen inschatting van schaal. Dat is hoogstens een paar doosjes.Amphiebietje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:38:
[...]
Volgens mij is de oorzaak van dat probleem toch redelijk duidelijk...
Dat vind ik wel het enorme voordeel van 4+ sets, geen stickers.buurman3 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:38:
Voor een 4+ set word ik hier toch wel blij van.
- 33 euro 👍
- 4 minifigs 👍
- geen stickers 👍
- tempel 👍
Mooie uitbreiding vd collectie 👍
[Afbeelding]
Geen idee of dat mag eigenlijk. 'Tuurlijk kan Lego wel dinosaurussen verkopen zonder Jurassic World licentie, maar ik kan me zo voorstellen dat het bedrijf achter Jurassic World daar niet blij van wordt. Zal me niks verbazen als er impliciet danwel expliciet afgesproken is dat ze dat niet gaan doen.D. Ninjai schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Ik vind hem fantastisch! Alleen vind ik het wel onnodig om de set aan Jurassic Park te koppelen. Drijft de prijs weer omhoog vanwege de licentie. Minifigs en JP-logo op plakkaat hadden van mij daarom niet gehoeven. Geen idee of het tientjes scheelt maar daar zou ik voor hebben geopperd. Dino’s verkopen toch wel.
Te weinig? Ik ben slecht met sarcasme maar deze weet ik bijna zeker.mawashigeri schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:59:
[...]
Zijn volgende setje is een brandweerauto, daarvan maakt lego er altijd al te weinig
Ik snap wel dat veel mensen liever zonder scherm werken. Zelf gebruik ik een grote iPad Pro, dat is toch wel een prettig en groot scherm. Het is een iPad die ik alleen maar privé gebruik en waar ik bijna alle meldingen op heb dichtgegooid, dus voor mij voelt het wel als een ontspannend apparaat. En je kan hem zo neerzetten dat hij ook minder ruimte inneemt op je bureau (mijn bureau is niet groot).Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:03:
[...]
Mijn PC staat niet op de keukentafel en mn werk laptop maakt een pokkeherrie, ook niet echt opties.
Af laten drukken zou wel kunnen maar zal een stuk prijziger worden dan een seriematig gedrukt exemplaar van Lego zelf.
Ik snap dat een digitale variant voor een hoop mensen helemaal prima is, voor mij doet het een afbreuk aan de rustgevendheid van een Lego setje bouwen.
Pfwoah, toch wel jammer dat ze die basisplaten niet meer maken.Jakkus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:02:
[Afbeelding]
Ik heb op Marktplaats set 6096 gekocht voor een mooi prijsje. Op zichzelf niet zo'n bijzondere set, maar wel in combinatie met mijn oude kasteel 6098!!
De schilmestechniek. Ik snapte het gezeur rond stickers nooit zo. Althans, ik snap wel goed dat men moppert over kwaliteit en slijtage van stickers (die zorg deel ik), maar juist het plakken zelf vind ik nooit zo'n punt. Ik realiseer me nu we het over de schilmestechniek hebben pas dat ik simpelweg de ideale vingers heb voor het plakken van stickers, namelijk heel lang en dun.Brutuss schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:55:
[...]
Ik heb 1 maand geleden een pre order gedaan via de Lego website. Woensdag werd het geld afgeschreven via Paypal, Donderdag kreeg ik al een melding dat het pakket verstuurd was. Gisteren ging de deurbel en stond DPD voor de deur. Een dag te vroeg dan eigenlijk lijkt het.
De schilmes techniek klikt spannender dan het isIk heb het ook wel eens voorbij zien komen hier. Je neemt een sticker van het velletje en "plakt" deze in een klein hoekje op je schilmes. Zo heb je de sticker niet meer in je handen en kun je zo een stuk makkelijker de sticker / schilmesje positioneren boven het te plakken lego blokje. Als de sticker mooi er boven hangt kun je het mesje met de sticker langzaam laten zakken en zo aandrukken. Als de sticker gedeeltelijk vast zit kun je het schilmesje los halen van de sticker en de sticker helemaal plakken. Een stuk makkelijker dan met de hand, zeker met kleine stickertjes. De echt grote stickers kun je ook met de hand doen.
[...]
Thnx! Met de kleine heb ik nu iets minder haast haha. Maar ook die ziet er erg leuk uit. Ook daar zag ik weer een flinke vel met stickers bij. Zo te horen hebben we allemaal hetzelfde probleem. Te veel lego te weinig tijd om te bouwen haha.
[...]
Specifieke reden die daar te bestellen? Ik zag daar alleen de kleine op staan voor dezelfde prijs als dat deze verkocht worden in Nederland.
Erg leuk inderdaad, maar niet voor mij helaas. Noem me een neuroot, maar ik koop LEGO toch liever altijd nieuw in een doosje. Maar ik heb desondanks wel goede ervaringen met Marktplaats. Ik heb deze laatst nog van iemand in de buurt gekocht, nieuw dus:Jakkus schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:28:
Ik heb een klein setje gekocht via Marktplaats, voor bij het tafereel dat ik gisteren deelde:
[Afbeelding]
De foto vond ik erg leuk gemaakt! Ik probeer geen reclame te maken (daar heb ik niks bij te winnen) maar wil het gewoon even delen omdat ik het heel creatief vind: deze verkoper heeft meer hele creatieve foto's van kleine setjes die hij te koop heeft staan. Elke foto lijkt een verhaaltje. Tof gedaan!
Erg gaaf hoor. Het is een kasteel dat ik nog "mis" en ik heb niet eerder zulke uitgebreide fotos gezien!Jakkus schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:32:
De Mountain Fortress is klaar! Wat een gaaf kasteel, persoonlijk vind ik hem nóg leuker om te bouwen en mooier dan 10305, en dat zegt wat, want daar was ik ook al erg van onder de indruk!
De gelaagdheid vind ik erg mooi aan dit kasteel. Heel mooi hoe je langzaam de hoogte in bouwt. Wat ik ook heerlijk vind is dat het gewoon lekker bouwen is. Smaken verschillen daarin, maar ik hou wel van lekker stenen stapelen en niet teveel kleine 1x1-platen en -tegels erin.
Het resultaat is indrukwekkend!
Uitslag Lego MOC Challenge februari
De challenge voor het bouwen van een foodtruck is ten einde, evenals de stemronde en dus zijn de winnaars bekend| 🥇@R3W | 🥈@Marsman83 | 🥉@JBplap |
![]() | ![]() | ![]() |
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Deze: https://www.bricktastic.n...llectie-in-de-aanbieding/?rammes schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:31:
Van die F1 modellen kon je toch ook een complete set kopen? ik heb daar iets van gezien.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Thnx maar zoals hier boven al beschreven alleen in de VS
Ik zou het doen!
Goodbricks.nl is toch geen USA?rammes schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:50:
Thnx maar zoals hier boven al beschreven alleen in de VS
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
https://bouwsteentjes.info/lego-ideas-21356-river-steamboat/
/f/image/Hh7kGDwroZHvGedwpqMWHmFG.webp?f=fotoalbum_large)
Wel twijfel je krijgt wel weer een exclusieve reward.
https://bouwsteentjes.info/lego-40786-micro-control-center/
/f/image/GPObwQiy9K2mHod24Xu8k84a.webp?f=fotoalbum_large)
Deze is helaas nog niet online. Zonet gekeken en meende, dat ik te laat was, maar weer een fout van lego, deze komt dus later als insider reward.
/f/image/Hh7kGDwroZHvGedwpqMWHmFG.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/GPObwQiy9K2mHod24Xu8k84a.webp?f=fotoalbum_large)
Deze is helaas nog niet online. Zonet gekeken en meende, dat ik te laat was, maar weer een fout van lego, deze komt dus later als insider reward.
Dit zijn gewoon alle 10 auto's los.
Waar ze het over hebben is 1 grote doos waar alle 10 auto's in zitten.
Ah my bad, dank!iketot schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:41:
Dit zijn gewoon alle 10 auto's los.
Waar ze het over hebben is 1 grote doos waar alle 10 auto's in zitten.
Ik hoop zó erg dat er een nieuwe monorail komt en dat deze GWP daar een hint naar is. Dat zal wel niet het geval zijn, maar hoop doet leven.Dagarkin schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
AFOL favorieten thema’s:SomerenV schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:26:
[...]
Ik hoop zó erg dat er een nieuwe monorail komt en dat deze GWP daar een hint naar is. Dat zal wel niet het geval zijn, maar hoop doet leven.
- piraten
- ridders
- space
Van de piraten is barracuda een uitzonderlijk set, bij de ridders het lion heart kasteel, van space (space ship = movie) maar nog geen heruitgave of ideas of expert variant uit het verleden. Jouw hoop lijkt me niet ongegrond… een moderne implementatie van de “moon base”(?) lijkt me wat dat betreft een kwestie van tijd
LEGO ondertussen:himlims_ schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:38:
[...]
AFOL favorieten thema’s:
- piraten
- ridders
- space
Van de piraten is barracuda een uitzonderlijk set, bij de ridders het lion heart kasteel, van space (space ship = movie) maar nog geen heruitgave of ideas of expert variant uit het verleden. Jouw hoop lijkt me niet ongegrond… een moderne implementatie van de “moon base”(?) lijkt me wat dat betreft een kwestie van tijd

Het jammere is dat LEGO de AFOL-markt veelal echt lijkt te zien als enorme melkkoe, onder de noemer 'je bent oud, hebt werk, dus vast ook geld. Pay up.'. Maar deze AFOL heeft liever meerdere kleinere sets dan één grote. Maakt uitstallen ook gewoon een stuk leuker. Beetje mix & match. Afbreken en opnieuw bouwen is dan ook een stuk makkelijker en minder tijdrovend.
Maar een moderne intepretatie van een klassieke moon base met monorail? Pfoe... Dag geld
Nou ik merk ook dat de kleinere sets me vaak meer doen dan die enorme sets.
Ik had eind vorig jaar de Republic Attack Cruiser voor een mooie prijs gekocht.
De bouw ervan viel me eerlijk gezegd best tegen. Heel veel plates stacken.
Mijn zoontje was er zelfs klaar mee halverwege.
De Loop Coaster daarintegen vonden we wel heel tof om te bouwen.
De 3 in 1 sets bevallen echter nog altijd het beste!
Ik had eind vorig jaar de Republic Attack Cruiser voor een mooie prijs gekocht.
De bouw ervan viel me eerlijk gezegd best tegen. Heel veel plates stacken.
Mijn zoontje was er zelfs klaar mee halverwege.
De Loop Coaster daarintegen vonden we wel heel tof om te bouwen.
De 3 in 1 sets bevallen echter nog altijd het beste!
ow jeetje, sterkte Mir4dor....vervelend te horen maar sterkte gewenst natuurlijk.mir4dor schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:05:
Al een tijdje niets gedaan met Lego plus dat ik uit een zeer zwaar deel van mijn leven probeer te kruipen. Tijd voor wat vrolijkheid!
zo mocht ik jouw Liebherr overnomen toen ik thuis zat in een beste dip, ik weet dat je meer richting de auto's ging met Lego maar de de Liebherr, CAT D11, de offroader en de LaRo wil ik zo aan je uitlenen mocht je even wat anders willen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Hoi allemaal! Helaas is mijn Samurai Castle niet gekozen voor BDP Series 6, maar ik ga nu een poging wagen met een verbeterde versie op LEGO Ideas!
Samurai Castle is een ode aan Ninja, het Castle sub-thema uit 1998 en 1999. Bekend van sets als 6093 Flying Ninja Fortress. Dit was een van mijn favoriete thema's uit mijn jeugd.
Bij Ninjago ligt er veel focus op draken en voertuigen/mechs. Ik zou graag weer een meer "realistische" samurai/ninja set zien van LEGO, vandaar deze inzending.
Ik heb nog een lang weg te gaan tot 10K stemmen. Mocht je willen supporten, dan kan dat via deze link: https://ideas.lego.com/projects/7269e3e9-cec7-4c84-bb5c-e602f23abe91
Hoor graag wat jullie er van vinden!
/f/image/S1Boap1xNw7ezK0RzbLl1GRQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gIPZoP5z4i0DXQ5CXtEfOuJF.png?f=fotoalbum_large)
Samurai Castle is een ode aan Ninja, het Castle sub-thema uit 1998 en 1999. Bekend van sets als 6093 Flying Ninja Fortress. Dit was een van mijn favoriete thema's uit mijn jeugd.
Bij Ninjago ligt er veel focus op draken en voertuigen/mechs. Ik zou graag weer een meer "realistische" samurai/ninja set zien van LEGO, vandaar deze inzending.
Ik heb nog een lang weg te gaan tot 10K stemmen. Mocht je willen supporten, dan kan dat via deze link: https://ideas.lego.com/projects/7269e3e9-cec7-4c84-bb5c-e602f23abe91
/f/image/S1Boap1xNw7ezK0RzbLl1GRQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gIPZoP5z4i0DXQ5CXtEfOuJF.png?f=fotoalbum_large)
Zaterdag de eerste 2 pakketjes al binnen (van 4) uit Nederland en Zweden.Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:16:
Nou, het is gelukt hoop ik. Besteld bij Bricklink voor 3 mocs.
Ik wilde deze aanpassing nog voor/bij 10305: https://rebrickable.com/m...nights-castle-ramp-10305/
En 2 alt builds voor de Bricklink Medieval Seaside Market:
https://rebrickable.com/m...ide-market-extra-modules/
https://rebrickable.com/m...e-market-tower-alt-build/
Nu kan ik vrij zeker de alt builds eerder bouwen dan het origineel, dat is wel een gek idee. Kijk er nu al naar uit!
Pakketje 3 is vanuit Duitsland nu onderweg naar Nederland. Donderdag wordt pakketje 4 bezorgd vanuit Thailand.
Tot nu toe heel vloeiend proces, en gaat ook best snel!
Omdat ik even klaar ben met de officiele licentie sets van Lego (vind ze allemaal erg duur worden) maar steentjes besteld voor 2 MOCs.
1: M.A.S.K. Thunderhawk van Linse

2: M.A.S.K. Rhino van NickCreate.

Dank aan @LoCuTuS2000 voor de post over de Rhino waardoor ik nu echt de keuze heb gemaakt om alles te bestellen.
1: M.A.S.K. Thunderhawk van Linse
2: M.A.S.K. Rhino van NickCreate.
Dank aan @LoCuTuS2000 voor de post over de Rhino waardoor ik nu echt de keuze heb gemaakt om alles te bestellen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Onwijs tof! Ik zou deze zo in huis halen. Oogt simple en clean, met veel details. Gewoon een mooi ding!DistractedBldr schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:14:
Hoi allemaal! Helaas is mijn Samurai Castle niet gekozen voor BDP Series 6, maar ik ga nu een poging wagen met een verbeterde versie op LEGO Ideas!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn support heb je.
Spoiler: T-rex 76968-review met inhoud van de doos, wat stukjes uit de handleiding, easter-eggs enzovoort...
Hij is wel tof, maar ik wacht wel op een aanbiedingCLB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:17:
Spoiler: T-rex 76968-review met inhoud van de doos, wat stukjes uit de handleiding, easter-eggs enzovoort...
Exclusieve Renard bij de steamboat is toch die ticket booth?Dagarkin schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een tijdje terug deze hele toffe moc gevonden van Wyrm's Crossing uit Baldurs Gate. Sindsdien bezig geweest met steentjes verzamelen. Gelukkig had ik nog een goede voorraad dark bluish gray slopes, dus dat scheelde al een hoop. Verder het één en ander besteld via Bricklink en Lego zelf. Nu eindelijk kunnen beginnen met het eerste deel:
:strip_exif()/f/image/umGZGHZxnJBWqvrslN0pWJj8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hZ52hiCM86EydUkBs5LxwDo5.jpg?f=fotoalbum_large)
De moc zit goed in elkaar en is ook erg leuk om te bouwen tot nu toe. De instructies van Rebickable zijn ook meer dan prima.
Het binnenwerk van de rotsen heb ik wel aangepast. I.p.v. het speciale frame heb ik een lading gele 2x4 bricks gebruikt, waar ik echt een karrevracht van heb liggen. Komen die ook een keer van pas.
Enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik per ongeluk 50 stuks Tan 1x1 plates heb besteld, terwijl dit dark tan had moeten zijn...
:strip_exif()/f/image/umGZGHZxnJBWqvrslN0pWJj8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hZ52hiCM86EydUkBs5LxwDo5.jpg?f=fotoalbum_large)
De moc zit goed in elkaar en is ook erg leuk om te bouwen tot nu toe. De instructies van Rebickable zijn ook meer dan prima.
Het binnenwerk van de rotsen heb ik wel aangepast. I.p.v. het speciale frame heb ik een lading gele 2x4 bricks gebruikt, waar ik echt een karrevracht van heb liggen. Komen die ook een keer van pas.
Enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik per ongeluk 50 stuks Tan 1x1 plates heb besteld, terwijl dit dark tan had moeten zijn...
Hij is weer op voorraad, ik zat met dezelfde vraag, maar nu toch zojuist deze kunnen bestellenantonvdijk schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:36:
Tijdje geleden zag ik een air duster van Floki voorbij komen voor het stofvrij houden van de lego.
https://www.bol.com/nl/nl...sed-air/9300000179866495/
Nu is deze niet meer leverbaar en ik kan verder weinig vinden over het merk op internet.
Zit er veel verschil in deze air dusters? Of kan ik ook een willekeurige van Amazon halen?
Ik sta open voor aanbevelingen
Ik dacht eerst "jeetje, wat een onzin, ik heb al een spuitbusje en make-upborstel om mijn sets stofvrij te houden", maar nu ik zie dat deze zowel kan blazen en zuigen en je hem ook kunt gebruiken om luchtbedden etc. op te blazen, begin ik toch een beetje te twijfelen.iDutch schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:01:
[...]
Hij is weer op voorraad, ik zat met dezelfde vraag, maar nu toch zojuist deze kunnen bestellen
scintillating
Ik gebruik gewoon een zachte kwast met de stofzuiger.
Schitterend ding! Ik heb je in goed Nederlands gesuppord!DistractedBldr schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt ja.Frantic schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:47:
[...]
Exclusieve Renard bij de steamboat is toch die ticket booth?
Ik ga denk ik zelf eerst wachten, aangezien ik deze gwp niet erg bijzonder vindt.
Ook anders nieuws
https://bouwsteentjes.inf...-de-status-quo-verstoren/
pers wel blij mee en hoop dat het een goede concurrent wordt, aangezien, dan hopelijk weer een rem op de prijzen komt.In een aankondiging heeft de grootste concurrent van LEGO op de speelgoedmarkt, laten weten dat ze de status quo gaan verstoren. Die aankondiging vond plaats op de Nuremberg Toy Fair en op een dag die voor LEGO belangrijk is. Daarmee laat Mattel op ietwat brutale wijze zien dat ze niet zomaar even komen spelen.
Eerste producten al snel verkrijgbaar
De eerste producten worden binnenkort gepresenteerd. Mattel geeft aan dat de eerste producten al in mei verkrijgbaar zijn. Over de producten, licenties en de toekomst van MEGA (Blocks) is niets gezegd. Het is daarom afwachten waar ze mee komen en of MEGA nu verdergaat onder de naam Mattel Brick Shop of losstaat van wat Mattel van plan is met hun Mattel Brick Shop.
[ Voor 19% gewijzigd door Dagarkin op 03-03-2025 12:55 ]
Bedankt voor de tip zojuist besteld! Ik heb steeds meer en meer Lego dus ook meer dingen die stofvangeniDutch schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:01:
[...]
Hij is weer op voorraad, ik zat met dezelfde vraag, maar nu toch zojuist deze kunnen bestellen
Met alle respect voor de redactie van Bouwsteentjes, ze laten zich wel erg makkelijk voor het karretje spannen van de marketingafdeling van Mattel door termen zoals "bouwsteentjesoorlog" over te nemen. Het gaat gewoon om een rebrand van MEGA blocks (er komt dus geen nieuwe partij bij), natuurlijk horen daar ronkende teksten in een persbericht bij, maar dat wil nog niet zeggen dat nu de markt ook opeens verandert, zeker als er nog niks concreets is gepresenteerd.Dagarkin schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:54:
Ook anders nieuws
[...]
pers wel blij mee en hoop dat het een goede concurrent wordt, aangezien, dan hopelijk weer een rem op de prijzen komt.
Er zijn al jarenlang concurrerende merken met bouwstenen, een rebrand van een bestaande speler verandert weinig aan het speelveld.
scintillating
GesupportKerngezond schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:52:
[...]
Schitterend ding! Ik heb je in goed Nederlands gesuppord!
Sorry, kon het na je opmerking over goed Nederlands niet laten
Met de voetnoot dat mattel al wel een stapel een licenties heeft liggen. En een ander imago dan de andere steentjesboeren die toch te kampen hebben met een aantal hardnekkige voordelen als "Ze kopiëren alleen maar" en "de steentjes zijn slecht".Tc99m schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:05:
[...]
Met alle respect voor de redactie van Bouwsteentjes, ze laten zich wel erg makkelijk voor het karretje spannen van de marketingafdeling van Mattel door termen zoals "bouwsteentjesoorlog" over te nemen. Het gaat gewoon om een rebrand van MEGA blocks (er komt dus geen nieuwe partij bij), natuurlijk horen daar ronkende teksten in een persbericht bij, maar dat wil nog niet zeggen dat nu de markt ook opeens verandert, zeker als er nog niks concreets is gepresenteerd.
Er zijn al jarenlang concurrerende merken met bouwstenen, een rebrand van een bestaande speler verandert weinig aan het speelveld.
Maar ja, het is wel een slecht geschreven artikel, ik snap ook niet waarom ze opeens over de star trek geruchten beginnen..?
iemand die weet of dit Lego is en waar het bij hoort? Ik heb er meerdere terug gevonden in de bak met vanalles maar het past eigenlijk nergens in/aan/op…
[ Voor 25% gewijzigd door Jer0en op 03-03-2025 13:35 ]
Ja, maar MEGA Bloks was dus al van Mattel. Feitelijk verandert er (vooralsnog) niks; alleen krijgt MEGA een andere naam. Mattel kondigt dat (logisch natuurlijk, vanuit hun oogpunt) aan als een soort aanval op LEGO, ze willen zich in de kijker spelen, maar er is nog niks concreets gepresenteerd.42erik schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:21:
[...]
Met de voetnoot dat mattel al wel een stapel een licenties heeft liggen. En een ander imago dan de andere steentjesboeren die toch te kampen hebben met een aantal hardnekkige voordelen als "Ze kopiëren alleen maar" en "de steentjes zijn slecht".
Verder heb ik geen problemen met concurrende bouwsteenmerken hoor, denk dat dit zo ook voor de meeste AFOLs geldt, genoeg ruimte voor meerdere aanbieders.
Mja, het is denk ik ook maar gewoon een site beheerd door liefhebbers die het in hun vrije tijd doen, dus ik wil ze ook weer niet te hard afkraken, maar het zijn af en toe wel matig geschreven stukjes (al weet ik niet of ik het zelf beter kan).Maar ja, het is wel een slecht geschreven artikel, ik snap ook niet waarom ze opeens over de star trek geruchten beginnen..?
Ze beginnen denk ik over Star Trek omdat MEGA in het verleden een Star Trek licentie heeft, maar die is denk ik al lang verlopen, want BlueBrixx heeft in de tussentijd ook Star Trek sets uitgebracht.
scintillating
Staat er ergens LEGO® op en/of past het in de hand van een minifig?Jer0en schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:35:
iemand die weet of dit Lego is en waar het bij hoort? Ik heb er meerdere terug gevonden in de bak met vanalles maar het past eigenlijk nergens in/aan/op…
[Afbeelding]
scintillating
Dat is ook zo, het is tot nu toe alleen een rebrand... Maar eens zien waar ze mee komenTc99m schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:38:
[...]
Ja, maar MEGA Bloks was dus al van Mattel. Feitelijk verandert er (vooralsnog) niks; alleen krijgt MEGA een andere naam. Mattel kondigt dat (logisch natuurlijk, vanuit hun oogpunt) aan als een soort aanval op LEGO, ze willen zich in de kijker spreken, maar er is nog niks concreets gepresenteerd.
Verder heb ik geen problemen met concurrende bouwsteenmerken hoor, denk dat dit ook voor de meeste AFOLs is, genoeg ruimte voor meerdere aanbieders.
[...]
Mja, het is denk ik ook maar gewoon een site beheerd door liefhebbers die het in hun vrije tijd doen, dus ik wil ze ook weer niet te hard afkraken, maar het zijn af en toe wel matig geschreven stukjes (al weet ik niet of ik het zelf beter kan).
Ze beginnen denk ik over Star Trek omdat MEGA in het verleden een Star Trek licentie heeft, maar die is denk ik al lang verlopen, want BlueBrixx heeft in de tussentijd ook Star Trek sets uitgebracht.
Ah, zij hadden de licentie, vandaar. Ja, bluebrixx heeft die tussendoor gehad dan, is hem nu kwijt aan Lego.
die 'speaker' zou ik bijna met zekerheid zeggen; geen legoJer0en schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:35:
[Afbeelding]
dat rode ding twijfel over, maar komt niet legitiem over op mij.
staat er ergens L/Lego op bedrukt? zo niet? dan weet je eigenlijk al genoeg
//edit; lijkt bijna op spulletjes welk uit zoń chocolade ei komen
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 03-03-2025 13:50 ]
Ik ben er ook wel blij mee. Ik zie mezelf niet snel spullen van een ander merk kopen, maar zeker wel goed dat er een beetje extra marktdruk op Lego komt te staan. Als het gaat over een rem op de prijs, op zich ook niets op tegen, maar liever eerst werken aan kwaliteit. Vooral de slechte kwaliteit stickers mogen er van mij uit, liefst helemaal.Dagarkin schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Klopt ja.
Ik ga denk ik zelf eerst wachten, aangezien ik deze gwp niet erg bijzonder vindt.
Ook anders nieuws
[...]
pers wel blij mee en hoop dat het een goede concurrent wordt, aangezien, dan hopelijk weer een rem op de prijzen komt.
Vaak zit er playmobil tussenJer0en schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:35:
[Afbeelding]
https://www.picclickimg.c...ton-70er-Jahre-Art-Nr.jpg
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
voor mij ook de reden dat nooit meer 'bulk/per kilo' lego koop op marktplaatsKerngezond schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:52:
[...]
Ik ben er ook wel blij mee. Ik zie mezelf niet snel spullen van een ander merk kopen, maar zeker wel goed dat er een beetje extra marktdruk op Lego komt te staan. Als het gaat over een rem op de prijs, op zich ook niets op tegen, maar liever eerst werken aan kwaliteit. Vooral de slechte kwaliteit stickers mogen er van mij uit, liefst helemaal.
te vaak zitten er 'immitatie' blokjes tussen. en als je gaat kilo-scheppen merk je dat niet zo snel op
Rode ding lijkt wel van dit spul:Jer0en schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:35:
[Afbeelding]
https://www.ebay.fr/itm/405342809552
Hela, ik herken ineens een paar verkeersborden! Kunnen ze gelijk de juiste bak inmarkvt schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:02:
Vaak zit er playmobil tussenDie megafoon iig
https://www.picclickimg.c...ton-70er-Jahre-Art-Nr.jpg
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
eigenlijk had je ze 2x moeten kopen voor een full gridYonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:18:
Dus …
[Afbeelding]
![]()
En we gaan meteen bouwen!
[Afbeelding]
GoodBricks.nl biedt de bundel aan voor € 209,95 en dat was een ‘instant buy’ voor mij.sheane schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:32:
[...]
Iemand wilde niet wachten tot een aanbiedingKomt er ook een circuit, pitstraat of startopstelling?
Die conclusie trok mijn zoon ook al.himlims_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:36:
[...]
eigenlijk had je ze 2x moeten kopen voor een full grid![]()
Ach dat is wel een beetje kortingYonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:16:
[...]
GoodBricks.nl biedt de bundel aan voor € 209,95 en dat was een ‘instant buy’ voor mij.
[...]
Die conclusie trok mijn zoon ook al.
[ Voor 3% gewijzigd door sheane op 03-03-2025 15:24 ]
Volgens mij is die megafoon van Playmobiel.Jer0en schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:35:
[Afbeelding]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
@Yonix Ik vond ze allemaal een beetje gortig, dus ik heb de Red Bull en de Ferrari. Samen met de Aston en McLaren van vorig jaar toch bijna helft van de grid
Zeker de McLarens zijn bijna identiek, op de wielen en de ophangingsonderdelen van de vooras na.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Weet iemand nog ergens een site waar ik de Red Bull F1 42006 kan kopen?
Ik had een bestelling lopen via de Red Bull store maar die gaat pas na 29 april geleverd worden ondanks een bestelling een paar weken geleden. Heb met veel pijn en moeite deze kunnen annuleren, dus ben op zoek naar een alternatief. is er behalve de Lego site nog ergens voorraad?
het lijkt wel of er een embargo op zit, diverse sites verkopen pas na 01-05.
Ik had een bestelling lopen via de Red Bull store maar die gaat pas na 29 april geleverd worden ondanks een bestelling een paar weken geleden. Heb met veel pijn en moeite deze kunnen annuleren, dus ben op zoek naar een alternatief. is er behalve de Lego site nog ergens voorraad?
Elect a clown, expect a circus.
Dat klopt, vanaf 1 mei beschikbaar bij retailers. Pre-orders zijn ook niet toegestaan.Slasher schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:57:
Weet iemand nog ergens een site waar ik de Red Bull F1 42006 kan kopen?
Ook wel bijzonder dat de Red Bull en VCARB 18+ zijn.Yonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:18:
Dus …
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
Heeft waarschijnlijk met de energy drink sponsorring te maken.TinusXIII schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:14:
[...]
Ook wel bijzonder dat de Red Bull en VCARB 18+ zijn.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Waar heb je deze gekocht?Vissa66 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We kunnen ook weer aan de slag! De Ferrari en de RB voor 5 tientjes per set minder als de LEGO prijs gekocht, dan is het nog wel acceptabel.
Ik heb een tijdje terug wat ongesorteerde setjes cadeau gekregen. Een paar maar
Teller staat nu op 57 sets.
Het is best een klusje om het uit te zoeken: er zitten op een uitzondering na geen dozen en instructies bij, dus o.b.v. specifieke onderdelen (vooral met prints of stickers, dat zoek makkelijker) ben ik het aan het inventariseren.
:strip_exif()/f/image/66kVnSfKIXlNbcDpWmRBQZJ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat me opvalt is dat er echt kostbare sets tussen zitten, zoals 6286, 7018 en een suf Bionicle-setje van €55
Dit zijn 10 van de 28 bakken. Het houdt je van de straat
Het is best een klusje om het uit te zoeken: er zitten op een uitzondering na geen dozen en instructies bij, dus o.b.v. specifieke onderdelen (vooral met prints of stickers, dat zoek makkelijker) ben ik het aan het inventariseren.
:strip_exif()/f/image/66kVnSfKIXlNbcDpWmRBQZJ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat me opvalt is dat er echt kostbare sets tussen zitten, zoals 6286, 7018 en een suf Bionicle-setje van €55
Dit zijn 10 van de 28 bakken. Het houdt je van de straat
Heb ze ook gekocht inderdaad, alleen er zitten weer stickers opVissa66 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We kunnen ook weer aan de slag! De Ferrari en de RB voor 5 tientjes per set minder als de LEGO prijs gekocht, dan is het nog wel acceptabel.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij is hier ooit een filmpje gepost van wat Lego "behind the scenes". Daarin kwam naar voren dat ergens rond 2015 Lego wel het plan had om monorail nieuw leven in te blazen, maar dat er uiteindelijk is gekozen voor het "achtbaan" systeem, omdat het veelzijdiger was.SomerenV schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:26:
[...]
Ik hoop zó erg dat er een nieuwe monorail komt en dat deze GWP daar een hint naar is. Dat zal wel niet het geval zijn, maar hoop doet leven.
Nou, de eerste twee zijn af:
:strip_exif()/f/image/Pxncq1kB4hWhhDSpWDfOWonQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke builds en mooie upgrades t.o.v. de F1 Mercedes-AMG Petronas W12 (76909) en F1 McLaren 2023 (76919).
:strip_exif()/f/image/GyaxUf1wUQcc6Rms48FB04MC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mwcXbxGCryb9JxdXpr8Cvfz5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lX2RNA5OOMmsemfdwFUSacil.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cpZT3nYibwky4y1xCSJjmcc2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OIjolQsgN4DU3gnSJDLk03Nv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/StWNVOBEe8QSL9nKHNKm6cUb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJiMkBR5H5T8d5PKTG3nzKSS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EBZ2IAMz1gtuZKaVsXJoVv01.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pxncq1kB4hWhhDSpWDfOWonQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke builds en mooie upgrades t.o.v. de F1 Mercedes-AMG Petronas W12 (76909) en F1 McLaren 2023 (76919).
:strip_exif()/f/image/GyaxUf1wUQcc6Rms48FB04MC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mwcXbxGCryb9JxdXpr8Cvfz5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lX2RNA5OOMmsemfdwFUSacil.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cpZT3nYibwky4y1xCSJjmcc2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OIjolQsgN4DU3gnSJDLk03Nv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/StWNVOBEe8QSL9nKHNKm6cUb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJiMkBR5H5T8d5PKTG3nzKSS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EBZ2IAMz1gtuZKaVsXJoVv01.jpg?f=fotoalbum_large)
De dozen en boekjes zijn ook anders vormgegeven:TinusXIII schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:14:
[...]
Ook wel bijzonder dat de Red Bull en VCARB 18+ zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 03-03-2025 17:46 ]
Volgens mij moet de RedBull een noodgedwongen pitstop maken voor een nieuwe front-wingYonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:41:
[Afbeelding]
[...]
Leuke builds zo te zien, denk dat ik er me ook een paar ga meenemen tijdens het F1 event in-store.
Ja, die voorvleugel miste wat stukjes. Was n.a.v. een crash met LEC.Tijll schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:53:
[...]
Volgens mij moet de RedBull een noodgedwongen pitstop maken voor een nieuwe front-wing![]()
Leuke builds zo te zien, denk dat ik er me ook een paar ga meenemen tijdens het F1 event in-store.
Is flinke investering, en dan nog pacecar. Pitsstraat etc.
Nee ook ik houdt t wel bij 1x per bolide
Op YouTube staan paar leuke creative filmpjes
En meen dat 7-maart(?) Lego en f1 samen met film 🎥 komen (Alonso zou erin verschijnen volgens gerucht)
Als in bioscoopfilm?himlims_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:29:
[...]
En meen dat 7-maart(?) Lego en f1 samen met film 🎥 komen (Alonso zou erin verschijnen volgens gerucht)
Hoe kom je al aan een foto van Hamilton en Verstappen van Monza 2025?Yonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:07:
[...]
Ja, die voorvleugel miste wat stukjes. Was n.a.v. een crash met LEC.
[Afbeelding]
.
[ Voor 99% gewijzigd door TheDeeGee op 03-03-2025 19:26 ]
En even 634 stickers plakken 😅Yonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:18:
Dus …
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
Heb zelf op dit moment alleen de Red Bull variant van de speed champions, maar zag bij de Ferrari ook grappig gebruik van standaard stukjes. Zit ook een leuk easter egg in de Red Bull vond ik.
Nintendo speler sinds '94.
Bedankt voor de reacties!Jer0en schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:35:
Er staat geen LEGO op en dat is dus niet voor niets.
De megafoon gaat naar de neefjes met playmobil
Het rode hoekprofiel is zoals @jip_86 al zei waarschijnlijk van de firma "MAJOKIT MAJORETTE", mocht iemand dit sparen dan hoor ik het graag want anders gaat het binnenkort weg.
Ze kunnen als bankjes gebruikt worden zo te zien.
:strip_exif()/f/image/33P6IWWem38cnm5cr2JQqQpP.png?f=user_large)
Dat even voor de volledigheid.
En dan nog even ontopic:
Eindelijk begonnen aan een gridfinity invulling van de Alex ladekast (ikea), in eerste instantie om de technic Lego uit te sorteren. Ben voor de beams en grote plaatdelen nog wel aan het kijken naar betere oplossingen dan een geprint bakje want dat past vaak net niet lekker.
[ Voor 13% gewijzigd door Jer0en op 03-03-2025 20:18 ]
cherrycoke schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:28:
Hoop stickers weer
Denk dat de meeste lego bouwers liever bedrukte blokjes zien in plaats van stickers. Vind zelf niet heel vervelend, mede omdat de prijs van een set met stickers (altijd?) lager uit valt dan dezelfde blokjes bedrukt.
Maar zeker in het geval van de speed-champions en/of de nieuwe lego formule-1 lijn.. hebben sommige sets best veel stickers, maar realistisch gezien; hoort dat er ook een beetje bij.
Neem nu de Jordan (ik vind m geweldig), en ben eerlijk;
met
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dv6vRJnkEbKejWwlt9JdoQDP.jpg?f=user_large)
of zonder
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 03-03-2025 21:23 ]
Ik verwacht dat Bentobrick zijn Mansell Williams mod ook nog verder gaat aanpassen, zodat de luchthapper dezelfde stijl krijgt als de Jordan.himlims_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:20:
[...]
[...]
[...]
Denk dat de meeste lego bouwers liever bedrukte blokjes zien in plaats van stickers. Vind zelf niet heel vervelend, mede omdat de prijs van een set met stickers (altijd?) lager uit valt dan dezelfde blokjes bedrukt.
Maar zeker in het geval van de speed-champions en/of de nieuwe lego formule-1 lijn.. hebben sommige sets best veel stickers, maar realistisch gezien; hoort dat er ook een beetje bij.
met
[Afbeelding]
of zonder
[Afbeelding]
Krijgen morgen 2x de Williams in huis, FOMO vanwege de banden ^^
Voor de liefhebber van de Micro Rocket Launchpad is nu de Micro Command Centre beschikbaar voor 2250 vip punten. Wat neerkomt op €15.
https://www.lego.com/nl-n...command-centre-868vgl5f51
Yep zou eerst dus 1 maart en hij zou voor 2000 punten. Wel bijzonder waarom deze vertraagd is.Ruud.k schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:01:
Voor de liefhebber van de Micro Rocket Launchpad is nu de Micro Command Centre beschikbaar voor 2250 vip punten. Wat neerkomt op €15.
[Afbeelding]
Vind die Jordan ook echt gaaf.himlims_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:20:
[...]
[...]
[...]
met
[Afbeelding]
of zonder
[Afbeelding]
Maar dat met dat "zonder" bedoel je zonder rode spiegels?
Die staan ook tof bij de stickerloze versie imho.
Revisie klaarDropjesLover schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:23:
Omdat de verzameling wat groot begint te worden, met best wat nieuwe...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De Chevrolets staan op een auto-lift die ik op thingverse gevonden had. Maar die vind ik wel wat groot/massief, borging met lompe pinnen , zit losjes in elkaar en dunne delen warpen wat.
Dus zelf een 2-kolom auto-lift getekend.
Is functioneel, maar de borging is sub-optimaal. Komende week een revisie geven.
Geprint en hij werkt goed
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Komende dagen maar eens op thingverse zetten.
En een paar meer printen.
Heb mezelf verwend met 2 nog ontbrekende oudere reeks auto's
Of even rondvragen wie er eentje heeft, er zijn er veel werkeloos in het land. De mijne gebruik ik ook maar voor grofweg 1 projectje per jaarsheane schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:47:
[...]
Bijna genoeg redenen om toch die 3d printer aan te schaffen
Ik heb wel meerdere stands zelf getekend, en er staan er veel (gratis) op internet.
Moet wel zeggen, elk ding dat ik teken kost zeker een iteratie of 5. En dan is/was 3D CAD tekenen mijn werk
[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 04-03-2025 08:52 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Bijna genoeg redenen om toch die 3d printer aan te schaffenDropjesLover schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 01:06:
[...]
Revisie klaar
Geprint en hij werkt goed
Komende dagen maar eens op thingverse zetten.
En een paar meer printen.
Heb mezelf verwend met 2 nog ontbrekende oudere reeks auto's
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Yonix Netjes die stickers geplakt daar bij al die F1 auto's! En dank voor de detail foto's. Zijn inderdaad weer wat mooier dan die oude F1 auto's, maar trekken mij toch niet over de streep
[ Voor 9% gewijzigd door sheane op 04-03-2025 08:47 ]
Gaaf! Ik ga de RBR en Ferrari halen en de rest komt ooit nog wel een keer. (Heb de oude Mclaren en Aston al)Yonix schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
De dozen en boekjes zijn ook anders vormgegeven:
[Afbeelding]
Binnenkort eens naar de Intertoys, Hei Hei moet ik ook hebben voor mn vrouw (daar in de aanbieding) en de nieuwe Star Wars helm, gaat weer een dure periode worden
@Yonix Blijft de bouwervaring leuk of wordt het na de zoveelste auto een beetje van hetzelfde? Zitten er nog verassende verschillen tussen de sets?
Net toevallig een review gezien dat er best wat variatie in zit.L23 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:42:
@Yonix Blijft de bouwervaring leuk of wordt het na de zoveelste auto een beetje van hetzelfde? Zitten er nog verassende verschillen tussen de sets?
Wat @Mad-Matt zegt: er zit, verrassend genoeg, best wat variatie tussen de verschillende builds. Met name de constructie van de vloer of ‘kuip’ is anders per build.L23 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:42:
Tot nu toe vond ik de Ferrari het leukste om te bouwen, de McLaren lijkt de moeilijkste te zijn - aldus mijn zoontje.
Mooi om te zien wat ze in korte tijd al weer verbeterd hebben!Yonix schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:40:
En de Williams en McLaren zijn ook gebouwd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mmmh mss ga ik toch experimenteren met de sidepods, vind de oude mooier, maar de rest is de nieuwe beter
Poeh, ik vond de vorige mclaren al heel erg tof (zeker vergeleken met oude speed champions f1 autos), maar het nieuwe model is toch weer een zichtbare verbetering.Yonix schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:40:
En de Williams en McLaren zijn ook gebouwd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk dat ie ook op de lijst gaat, naast de Ferrari
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_exif()/f/image/NiH180HwJ8HwecI9G9O8NMzu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3W3UdrmDlTEQzqVQyzRXodms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vxaxmCV0gpi3TdMxcKfTMkdD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rsxSK6Ztr0g5Uv8iH287K29i.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DCfbSD30QK28XnQHq4AiKyi5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BRnHvOv5R4GUdpZgWyjFfhMY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7OSepO91900edJcuVob0FtDa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/A2Fq7qNAIYAEhM2IvM5Uq519.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PyARft4aXr5TYc8wSFF1qUqV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/s6P2OU9PWuEbOWVgnTTVvFTT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ERbGFIW9nEIwRJIBxArNyIg3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PzLAq6Q8wk359RNKZzoArzQo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TLOE3wDQy9djizaBi8alE3ud.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dheFlTNqeEw5ts4dyyTwlWNd.jpg?f=fotoalbum_large)