Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:39

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb de lampjes voor de vuurtoren in huis. _/-\o_

Ben 'even' ter voorbereiding de handleiding door aan het lezen; 258 pagina's installatie-instructies! :D
Heel duidelijk allemaal.

- Goed en netjes verpakt
- Het komt naast de lego verlichting (je vervangt met deze set alleen de lamp in de vuurtoren).
- Battery box heeft een usb aansluiting waardoor je de verlichting 'smart' kunt maken (met een smart-stekker).
- Bediening voor de motor en verlichting in de kachel gaan dus nog steeds via de 'grot' en moeten handmatig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc1VYJVRigtl1qAMsqE--Q6zC1I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bNvLgEoZ2r6arAGTT9FeHN7.jpg?f=fotoalbum_small

Voor deze hele licht-operatie hoeft de basis niet open. Die had ik gelukkig al deels open zodat ik de motor kan dempen qua geluid.
Zo staat ie er momenteel bij. Morgen vangt de verbouwing aan. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuXVyFXc9F79YK-74UMYjmVUr6w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CciWPjZ2v6spKWXthJEBiqN.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-10 12:02
Zojuist van Lego de email mogen ontvangen dat de F1 Redbull groot en klein is verstuurd. Heb deze 1 maand geleden gepreorderd. Ben benieuwd of ze morgen bezorgd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vanavond de schedel gebouwd, dan krijg je wel een goed gevoel van grootte voor de gehele T-Rex hoor, insane!

EDIT: De huidige losse schedel vind ik trouwens mooier dan die van de hele T-rex...

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 28-02-2025 00:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:58
Je kan stickers plakken wel leuk of niet leuk vinden, het gaat mij om de kwaliteit op termijn. Die stickers vergaan jaren eerder dan bedrukte Legoblokjes. Vandaar de voorkeur voor het duurzamere product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-10 20:18

Amphiebietje

In de blubber

HelloIamAldo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:01:
Je kan stickers plakken wel leuk of niet leuk vinden, het gaat mij om de kwaliteit op termijn. Die stickers vergaan jaren eerder dan bedrukte Legoblokjes. Vandaar de voorkeur voor het duurzamere product.
En dat ligt grotendeels aan het materiaal van de stickers, want die uit de jaren '80 en '90 zijn veel steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Plus een blokje dat machinaal is bedrukt, heeft altijd de afdruk er netjes en recht op staan. Een sticker moet je er toch zelf op zien te plakken wat dus niet altijd even goed lukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutuss op 28-02-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:08
Ik ben met de space shuttle bezig, daar zitten mij toch een paar vervelende stickers bij en dan dat keer 8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUFhJ9gCzyzgHgHQtk6o5KHuBy0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yylDsRDTTQ6b2KnCIaDDXWxn.png?f=user_large

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gielie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Ik ben met de space shuttle bezig, daar zitten mij toch een paar vervelende stickers bij en dan dat keer 8
[Afbeelding]
Ik plak de stikkers altijd met behulp van een schilmesje, hoekje van de stikker op het puntje van het mesje plakken en dan kan je hem zeer precies positioneren, aandrukken en mespunt onder de stikker vandaan trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:12
Brutuss schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:45:

Plus een blokje dat machinaal is bedrukt, heeft altijd de afdruk er netjes en recht op staan. Een sticker moet je er toch zelf op zien te plakken wat dus niet altijd even goed lukt.
YouTube: Noch schlechter als Sennas McLaren? LEGO® 10353 Williams Racing FW14B en dan op 13:15 minuten. Ik bedoel maar. Prints zijn helaas ook niet alles, bij Lego.

Dat gezegd hebbende: persoonlijk plak ik nooit stickers. Die gaan er na een paar jaar lelijk uitzien, laten los, of worden lelijk. Ook bij display-sets. En dat zijn de meeste van mijn sets. Voor het MOC-en heb ik ooit een aantal kilo's losse lego via Marktplaats gekocht.

Nee, geef mij toch maar prints. 10x liever dan stickers. Zeker bij sets van >100,- of meer. Bij City zijn stickers prima. Bij 18+ niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Makaja op 28-02-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:12:
Brug + 2 alt builds, besteld bij 4 winkels, was nu ergens tussen de 250-300 inc verzenden en alles. Kan vast nog goedkoper, maar ik vond dit te overzien.
Zelf heb ik wat van zijn andere modular delen gebouwd en omgebouwd naar dezelfde stijl als de seaside market. Als die binnen is kan ik pas echt goed de verbindingen ombouwen zodat ze aansluiten, maar er staan alvast twee extra torens en een extra stuk muur klaar. Waarschijnlijk ga ik er nog wat meer bij maken om zo een grote haven met markt te creeeren. (als ik de plek er voor kan vinden)

Ben wel benieuwd wat je van deze alt builds vind. Ik wil wel graag die commanders quarters en die tower er bij maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:47

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

PaB Den Haag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DC3j6Lc_WOUBWsYXvps-G9oPE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kna45EdcTErtUVPvkuSZwuid.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKNCBALoUFHdZ_lP14ZoLFdJgKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XzLPXCCiWncXTRc8us8WouA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
Schijven ze er nooit bij welke kleur het is? En nee, dat kan ik niet zelf zien helaas.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 11:56
Ik zie 3 kleuren 2x1 Masonry, en 2x2 bricks en 4x4 plates voor MILS.
Op dit moment zou ik er wel wat doosjes kunnen vullen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:47

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mawashigeri schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:19:
[...]

Schijven ze er nooit bij welke kleur het is? En nee, dat kan ik niet zelf zien helaas.
Niet zover ik weet.

Bij afrekenen van een grote doosje kreeg ik nog eens een halve papieren zak vol met PaB stenen gratis 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIFAia__6p9MnyttUwlWNB7STlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyppoZ9RlGcnTOtHksq5ObxU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was om een andere reden in de Intertoys vanochtend maar daar stond de nieuwe lichting SC F1 cars al klaar voor verkoop vanaf morgen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDHb5Rt12GXtBqqbfKCHWSjQ1zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYak9KGuytQhgLAqklAe5maO.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteravond Bricklink Camping Adventure in elkaar gezet, zoals ik al hoopte een goede companion set voor de A-frame Cabin. <3
Leuke build en leuk resultaat. Alleen de stoel is een beetje raar uit proportie maar voor de rest vond ik het een leuke ervaring. Dat het allemaal niet zo gelikt/stabiel ging zoals bij een normale LEGO-set vond ik eigenlijk wel leuk (al kan ik niet zeggen dat het echt frustrerend werd ofzo).

Die nieuwe City Mountain Truck lijkt perfect uit te lijnen ten opzichte van de caravan, dus ik ga kijken of ik nog ergens zo’n koppelstukje vandaan kan halen, zodat de truck de caravan vooruit kan trekken.

Los van de stoel vond ik trouwens de vlammen bij het kampvuur er ook een beetje gevaarlijk uitzien. ;) Ik vraag me af waarom hier niet gewoon voor alleen het kleinere vuur-element is gekozen (of was het een bewust grapje van de designer? :p ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQdrNy_jaFuacMYX5OYqt7OXpYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnR0npW7vQzfUH8VbOsLI8cL.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
Tc99m schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:43:
Los van de stoel vond ik trouwens de vlammen bij het kampvuur er ook een beetje gevaarlijk uitzien. ;) Ik vraag me af waarom hier niet gewoon voor alleen het kleinere vuur-element is gekozen (of was het een bewust grapje van de designer? :p ). [Afbeelding]
Zijn volgende setje is een brandweerauto, daarvan maakt lego er altijd al te weinig :P

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Joosie200 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:25:
[Afbeelding]

Ik was om een andere reden in de Intertoys vanochtend maar daar stond de nieuwe lichting SC F1 cars al klaar voor verkoop vanaf morgen.
Wat is dit voor Intertoys logica? Je zet het in de winkel met een kaartje "verkoop start morgen"? Wtf?! Kinderen kwijlen bij de dozen vandaag en dan nee verkopen? In de winkel zetten is verkopen!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

_Arthur

blub

Een kleine Classic Space Lego vangst, met een modern uitstapje naar een Lego Movie setje.

6890, 6970, 70841, 6952, 6931, 6882, 918, 928 & 6971. Laatste 2 missen een enkel blokje, maar daar kom ik wel overheen. De komende weken de Classic Space basis maar eens uitbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5jQVkcuZoedJYKSNPnEjFrv5jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MltJkDUD48d31f8mgMNoLKtt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 28-02-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[Afbeelding]
Gisteravond Bricklink Camping Adventure in elkaar gezet, zoals ik al hoopte een goede companion set voor de A-frame Cabin. <3
Leuke build en leuk resultaat. Alleen de stoel is een beetje raar uit proportie maar voor de rest vond ik het een leuke ervaring. Dat het allemaal niet zo gelikt/stabiel ging zoals bij een normale LEGO-set vond ik eigenlijk wel leuk (al kan ik niet zeggen dat het echt frustrerend werd ofzo).

Die nieuwe City Mountain Truck lijkt perfect uit te lijnen ten opzichte van de caravan, dus ik ga kijken of ik nog ergens zo’n koppelstukje vandaan kan halen, zodat de truck de caravan vooruit kan trekken.

Los van de stoel vond ik trouwens de vlammen bij het kampvuur er ook een beetje gevaarlijk uitzien. ;) Ik vraag me af waarom hier niet gewoon voor alleen het kleinere vuur-element is gekozen (of was het een bewust grapje van de designer? :p ).

[Afbeelding]
Haha, ik heb hier ook het Camping Adventure setje liggen. Ook in huis gehaald vanwege de A-Frame. En met ons vele anderen schat ik zo :+ Ziet er geweldig uit samen!

In tegenstelling tot jou heb ik er echter die gele Landrover bij. Toen ik die kocht was er nog geen sprake van deze Mountain Truck. Ik moet de Landrover en Camping Adventure alleen nog bouwen een dezer dagen. Zin in :Y

Koppelstukje... is wel een goede. Welk onderdeel is dat precies? Al is het natuurlijk niet strikt natuurlijk voor de display, maar met zoveel details in de sets mag zo'n detail niet ontbreken :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 28-02-2025 13:49 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Karp
Gim schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Haha, ik heb hier ook het Camping Adventure setje liggen. Ook in huis gehaald vanwege de A-Frame. En met ons vele anderen schat ik zo :+ Ziet er geweldig uit samen!

In tegenstelling tot jou heb ik er echter die gele Landrover bij. Toen ik die kocht was er nog geen sprake van deze Mountain Truck. Ik moet de Landrover en Camping Adventure alleen nog bouwen een dezer dagen. Zin in :Y

Koppelstukje... is wel een goede. Welk onderdeel is dat precies? Al is het natuurlijk niet strikt natuurlijk voor de display, maar met zoveel details in de sets mag zo'n detail niet ontbreken :+
Dan krijg je zoiets!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFNh1VPtb5et10L5-9j5Tz_jwUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WTuQwQQH90hxUsgD5lkC9zV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m975uJKJLmWxyfBOtcCSrzW6A4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJUbW0urQ0HUSTwXFq8DMxap.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Aaaaaarrrrghhhhhhhh! :o :o :o :o SPOILERS! :P

Maar bedankt voor de foto's. Zoiets gaat het inderdaad worden. De gele Landrover springt er net wat meer uit met z'n kleur. Niet gelijk verkeerd, al heb ik destijds wel zitten kijken wat het zou kosten om het geel te vervangen door die 'groene' kleur :+

[ Voor 41% gewijzigd door Gim op 28-02-2025 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Gim schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:36:
[...]

Aaaaaarrrrghhhhhhhh! :o :o :o :o SPOILERS! :P
Potdikkeme! 😄

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier is ie ook binnen en af (heeft een plekje gekregen tussen de boomhut en A-frame in).
Het was mijn eerste Bricklink set, het eindresultaat is fraai (behalve die stoel inderdaad) maar er zaten toch wel wat minpuntjes aan vond ik:

- Geen instructieboekje. Ik zit al genoeg naar schermen te kijken de hele dag, ik vind het fijn als er gewoon een fysiek boekje bij zit. Daarnaast is het op een telefoon (inzoomen op 1 plaatje) amper te doen, vooral als de volgorde steeds wisselt tussen:
code:
1
2
1 2
3 4

en
code:
1
2
1 3
2 4

Klik daarnaast nog een paar keer per ongeluk de 'back' knop aan zodat je de link weer opnieuw kan opzoeken in google Lens en het ontbreken van papieren instructies werd serieus een stukje frustratie..
Er zaten ook nog wat fouten in de instructie waar sub-builds onvolledig werden getoond.

- Aantal stukken in het landscaping gedeelte met kleine/schuine plates waar vervolgens weer een laag overheen komt.. dan had het net zo goed een simpele rechthoekige plate eronder kunnen zijn

- M.n. in de basis van de caravan wat massief gestapel met plates wat ook prima met bricks had gekund, dat voelt een beetje als part-count inflatie.

Ohja, en met lampjes want daarmee wordt alle Lego beter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtPLzIqi5ixs-MqFEz1kFrgXtJs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/w4BWzqVCclqQ2Xu6qxZah5A3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:44:
...wat minpuntjes aan vond ik:

- Geen instructieboekje. Ik zit al genoeg naar schermen te kijken de hele dag, ik vind het fijn als er gewoon een fysiek boekje bij zit. Daarnaast is het op een telefoon (inzoomen op 1 plaatje) amper te doen, vooral als de volgorde steeds wisselt tussen:

...

Klik daarnaast nog een paar keer per ongeluk de 'back' knop aan zodat je de link weer opnieuw kan opzoeken in google Lens en het ontbreken van papieren instructies werd serieus een stukje frustratie..
Dit is dan één van de dingen waar ik m'n tablet voor gebruik; groot scherm en geen last van een of andere back knop. Met m'n telefoon zou het inderdaad allesbehalve ontspannend werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ja, dat zou het iets makkelijker maken.. Op deze manier zal ik in ieder geval geen grote set van de bricklink series bestellen, tenzij ze bijvoorbeeld met een optionele gedrukte instructie komen voor 10 euro of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:02:
Ja, dat zou het iets makkelijker maken.. Op deze manier zal ik in ieder geval geen grote set van de bricklink series bestellen, tenzij ze bijvoorbeeld met een optionele gedrukte instructie komen voor 10 euro of zoiets.
Dat zou ik ook een uitkomst vinden. Een fysiek boekjes is toch altijd net wat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:51

L23

Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:44:
[...]

Er zaten ook nog wat fouten in de instructie waar sub-builds onvolledig werden getoond.
Ik zou het ook nooit vanaf mijn iPhone 12 mini gaan bouwen, wellicht hebben andere telefoons wel een groot genoeg scherm... Ik bouw sets vrij vaak met de laptop er naast, dat gaat hier prima. Het is toch een PDF? Dan kan je die gewoon downloaden en heb je ook geen last van de 'back' knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

L23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:07:
Het is toch een PDF? Dan kan je die gewoon downloaden en heb je ook geen last van de 'back' knop.
Je kan PDF's ook in een browser bekijken, dan heb je wel een back-knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

_Arthur schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:08:
[...]

Je kan PDF's ook in een browser bekijken, dan heb je wel een back-knop ;)
Ja duh. Lekker bijdehand ben je :P Waar haal je anders die PDF vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
L23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Hier?
https://www.bricklink.com...rogram/series-3/main.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ook al bijdehand :P Maar bedankt, de set kwam hier ook deze week binnen. Weet nog niet wanneer ik het ga bouwen. De instructies in ieder geval gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

L23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09:
Dan snap ik je opmerking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

_Arthur schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:30:
[...]

Dan snap ik je opmerking niet.
Het is bijna weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:02:
De PDF is beschikbaar, dus je kunt hem ook gewoon zelf afdrukken (of laten doen bij een printshop ofzo).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Karp
Mogelijk was ik al wat aan het verzamelen in deze richting!

Nu nog bedenken hoe ik het neerzet... ik heb nooit echt een display plekje gehad (en dit is eigenlijk ook maar wat geimproviseerd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rz-19eg2ab4i_9zQRsOnJCSD2C0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bgI0nNI5AgiRk8kjI2dcFlMn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

L23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Ik zou het ook nooit vanaf mijn iPhone 12 mini gaan bouwen, wellicht hebben andere telefoons wel een groot genoeg scherm... Ik bouw sets vrij vaak met de laptop er naast, dat gaat hier prima. Het is toch een PDF? Dan kan je die gewoon downloaden en heb je ook geen last van de 'back' knop.
Mijn PC staat niet op de keukentafel en mn werk laptop maakt een pokkeherrie, ook niet echt opties.
Af laten drukken zou wel kunnen maar zal een stuk prijziger worden dan een seriematig gedrukt exemplaar van Lego zelf.
Ik snap dat een digitale variant voor een hoop mensen helemaal prima is, voor mij doet het een afbreuk aan de rustgevendheid van een Lego setje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Mijn PC staat niet op de keukentafel en mn werk laptop maakt een pokkeherrie, ook niet echt opties.
Af laten drukken zou wel kunnen maar zal een stuk prijziger worden dan een seriematig gedrukt exemplaar van Lego zelf.
Ik snap dat een digitale variant voor een hoop mensen helemaal prima is, voor mij doet het een afbreuk aan de rustgevendheid van een Lego setje bouwen.
Lijkt me voornamelijk een gedoe en wellicht vallen de kosten wel mee, maar ten opzichte van vroeger zijn de instructies tegenwoordig hele boekwerken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Brutuss
De bestelling is binnen! 10 zakken, 417 instructies, 2 enorme vellen met stickers :( dus ik weet wat ik ga doen vanavond. Valt me wel op dat de banden erg mooi gemaakt zijn. Ze zijn groot maar helaas wel van hetzelfde formaat voor en achter.

Helaas moet ik het boekje gebruiken. De instructies via de lego builder app zijn nog niet te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg56sHOSO66_a7SAHeUiRDVB8TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phIAVZK3nuQCJpIDb7XyogPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFFOot8h9s_Oarc3nKOppo_55-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLJ6nKijXAoJDzZriANaCzSM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Brutuss op 28-02-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klein beginnen dus ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:14
Beste , ik heb de Retro radio gebouwd ( 10334 ) Nu zitten er twee draaiknoppen op een voor aan en uit en een om de zenders te kiezen . Deze laatste werkt goed alleen de aan en uit knop werkt niet goed
Als je er aan draait voel je weerstand en schiet de boel los

Heeft iemand ook deze ervaring

Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blacka66er
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06 17:13
[quote]SuBBaSS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:35:

Waar heb je de lampjes gehaald? Ik ben in de markt voor verlichting Boetiekhotel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
Hansw1 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:02:
Beste , ik heb de Retro radio gebouwd ( 10334 ) Nu zitten er twee draaiknoppen op een voor aan en uit en een om de zenders te kiezen . Deze laatste werkt goed alleen de aan en uit knop werkt niet goed
Als je er aan draait voel je weerstand en schiet de boel los

Heeft iemand ook deze ervaring

Hans
Mijn vader zijn retro radio had een vergelijkbaar probleem, ik kon van buitenaf niet duidelijk achterhalen waar het probleem zat dus ik heb het binnenwerk opnieuw via het boekje gebouwd en toen werkte het wel. Ik kan helaas niet precies zeggen waar de fout zit maar 99% zeker dat het stukje techniek aan die kant of niet helemaal klopt of niet helemaal lekker in elkaar zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-10 20:33

rammes

koekebakker 1e klas

Nu had ik de gele jeep al,met de camping adventure moest er dus ook de a-frame komen. Dus die heb ik net op de kop getikt.

[ Voor 3% gewijzigd door rammes op 28-02-2025 20:15 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
AppieNL schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:04:
[...]

Wat is dit voor Intertoys logica? Je zet het in de winkel met een kaartje "verkoop start morgen"? Wtf?! Kinderen kwijlen bij de dozen vandaag en dan nee verkopen? In de winkel zetten is verkopen!
Nooit geleerd geduld te hebben? 😁

Zo kan je morgen ochtend meteen om 9 uur de set kopen als de winkel open is, en hoeven ze niet dan nog de schappen klaar te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iketot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Zo kan je morgen ochtend meteen om 9 uur de set kopen als de winkel open is, en hoeven ze niet dan nog de schappen klaar te zetten..
In de supermarkt vullen ze de dag vantevoren ook gewoon de aanbiedingen die pas een dag later in gaan in de schappen ... met een briefje erbij "Deze aanbieding is geldig vanaf xx-xx-xxxx" ... inderdaad gewoon geduld hebben :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18
redfoxert schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:45:
[...]

In de supermarkt vullen ze de dag vantevoren ook gewoon de aanbiedingen die pas een dag later in gaan in de schappen ... met een briefje erbij "Deze aanbieding is geldig vanaf xx-xx-xxxx" ... inderdaad gewoon geduld hebben :D
Maar die aanbieding mag je wel gewoon kopen. Alleen voor de volle mep :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Holzschuh schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:48:
[...]

Maar die aanbieding mag je wel gewoon kopen. Alleen voor de volle mep :*)
Dat is je straf omdat je het geduld niet kan opbrengen :P

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Blacka66er schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:54:
[quote]SuBBaSS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:35:

Waar heb je de lampjes gehaald? Ik ben in de markt voor verlichting Boetiekhotel. :)
Komen van https://www.lybmtwflight.com/
Kan daar alleen op setnummer zoeken en voor de 10297 hebben ze niets. -O-

Had de mijne via aliexpress na een tip hier in dit topic. Daar is zeker wel wat voor die set te vinden maar dus niet via deze partij.

[ Voor 14% gewijzigd door SuBBaSS op 28-02-2025 22:01 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:34
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4axuhUleZa3DTccbAEq4YuVjh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCrMVybxgaVaZBvuU0UOgnsN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb op Marktplaats set 6096 gekocht voor een mooi prijsje. Op zichzelf niet zo'n bijzondere set, maar wel in combinatie met mijn oude kasteel 6098!! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Jakkus op 28-02-2025 22:37 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 12:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

Brutuss schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:54:
De bestelling is binnen! 10 zakken, 417 instructies, 2 enorme vellen met stickers :( dus ik weet wat ik ga doen vanavond. Valt me wel op dat de banden erg mooi gemaakt zijn. Ze zijn groot maar helaas wel van hetzelfde formaat voor en achter.

Helaas moet ik het boekje gebruiken. De instructies via de lego builder app zijn nog niet te gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef toch wel een hoop stickers, was te verwachten natuurlijk.
Die van mij is vandaag vertrokken vanuit de Red Bull fanshop uit Duitsland, dus zal wel ergens volgende week worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:19
Racing Brick review van de Speed Champions F1 auto’s. Hij heeft een mooie stand ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 11:19
Een leuke recap van 2024 (en natuurlijk zijn persoonlijke mening). Voor 2024 zaten er best toffe City sets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
iketot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Want ze hebben het zo zwaar bij de Intertoys dat ze dat niet of vrijdagavond na sluiten kunnen doen of zaterdag ochtend voor openen? Zo'n kop in de winkel is maximaal 10 minuten werk (spreek uit ervaring). Dit heeft geen hol met mijn geduld te maken. Als producten in de winkel staan, mag het verkocht worden imo. Anders moet je het niet neerzetten, doe dan een bord met beschikbaar vanaf 1 maart of zo, maar iig niet de dozen.

De vergelijking met een aanbieding in de supermarkt gaat ook niet op, want zoals gezegd, die kan je tenminste nog voor de volle mep kopen (en dichte dozen in de Albert Heijn zetten als "teaser" voor de nieuwe spaaractie vind ik ook de grootste bullshit, maar dat soort onzin is blijkbaar de marketing tegenwoordig, net zoals deze bullshit bij de Intertoys)

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 01-03-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:29:
Nu had ik de gele jeep al,met de camping adventure moest er dus ook de a-frame komen. Dus die heb ik net op de kop getikt.
En zo begint de een met de duurste set en de ander met de goedkoopste :)

Ik heb er voor t complete outdoor plaatje ook maar gelijk een beer en wolf bij gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Net die review van RacingBrick en die Williams Lego Icons, toch wel weer echt een mooi model zeg. Wilde wachten tot die ergens goedkoop opdook, maar wordt moeilijk mezelf in te houden. Ik neem die Ferrari F1 SC dan ook gelijk weer mee.

Lekker bezig Lego!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-10 20:33

rammes

koekebakker 1e klas

Van die F1 modellen kon je toch ook een complete set kopen? ik heb daar iets van gezien.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Want ze hebben het zo zwaar bij de Intertoys dat ze dat niet of vrijdagavond na sluiten kunnen doen of zaterdag ochtend voor openen? Zo'n kop in de winkel is maximaal 10 minuten werk (spreek uit ervaring). Dit heeft geen hol met mijn geduld te maken. Als producten in de winkel staan, mag het verkocht worden imo. Anders moet je het niet neerzetten, doe dan een bord met beschikbaar vanaf 1 maart of zo, maar iig niet de dozen.

De vergelijking met een aanbieding in de supermarkt gaat ook niet op, want zoals gezegd, die kan je tenminste nog voor de volle mep kopen (en dichte dozen in de Albert Heijn zetten als "teaser" voor de nieuwe spaaractie vind ik ook de grootste bullshit, maar dat soort onzin is blijkbaar de marketing tegenwoordig, net zoals deze bullshit bij de Intertoys)
Dus dan moeten degenen die smorgens vroeg komen om de set te kopen maar wachten? Of personeel eerder beginnen? Dit is gewoon praktisch, heeft geen reet te maken met marketing voor die 10 klanten die in de winkel komen als dat spul staat en er ook daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 12:45
Grappig, er lag een pakketje voor me klaar bij Intertoys en ik mocht deze https://www.intertoys.nl/lego-f1-premium-poster meenemen.
Mooi voor in het kantoortje op het werk :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 12:45
rammes schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:31:
Van die F1 modellen kon je toch ook een complete set kopen? ik heb daar iets van gezien.
Er zijn meerdere verkopers die dit aanbieden https://www.goodbricks.nl...Z4J10DtWTzs0yBKegcajs2X0E deze bijvoorbeeld.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Brutuss
De eerste is klaar :D leuke build! Zitten enkele leuke dingen in zoals de push en pull rod suspension. Stuurbaar met een klein tandwielletje bovenop de T-wing. Het stuurtje bij de stoel beweegt dan ook mee. De vleugels aan de voerwielen sturen mee met de wielen. Je kunt de DRS handmatig open zetten door het bovenste gedeelte van de achtervleugel open te klappen. Twee versnellingen die de snelheid van de cilinders kunnen bepalen als je de auto beweegt.

De handleiding via de builder app is nu wel te gebruiken. Zal te maken hebben met de lanceringsdag vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmQQ4mjlbhFujlMkil1uVfQRJtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knJZTOLBGa7TKvmXikoGNbFS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOP_k39DnRy8lfINN5pPlxDGkU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rppVnvgZ9uy7UDYxzbE7PPxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py3C4Hy5D7oelioK-0mO8Tie6fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ipDjHpgXl6BHh5sl2xZiqeI.jpg?f=fotoalbum_large

Het waren erg veel stickers plakken maar met de schilmes techniek goed te doen.

In vergelijk met de mclaren is de rb20 iets kleiner in lengte en breedte. Maar het blijft een imposant groot model met 63cm lang! Je merkt wel dat dit een 2.0 auto is. De wielen zijn mooi glad (slicks) met originele opdruk van pirelli. Helaas alle vier even groot. Als de achterwielen iets groter waren had dat het wel afgemaakt. De voorvleugel voelt stevig en origineel aan. De vering is stevig. Aan de achterkant heeft hij wel heel veel speling wat niet realistisch is ten opzichte van een echte f1 auto.

Al met al een aanrader! Heeft me toch weer ongeveer 6 uur bezig gehouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Oh ja! De grote "Ultimate collectors pack" is dusver een Amazon exclusive en blijkbaar dan ook nog alleen USA Amazon.
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/11/LEGO-Speed-Champions-66802-Ultimate-Formula-1-Collectors-Pack-1.webp
Volgens het artikel op Bricktastic van november is nog niet duidelijk of het naar Europa komt (en ik zie er nu nog niks over). Dus wat mir4dor zegt, is wellicht de beste optie voor hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Na sluiten of voor openen? Ik betwijfel of die uren medewerkers betaald worden, of iig zoveel dat ze tijd hebben om schappen te vullen.

Sowieso, zo'n drama is het toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
42erik schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:22:
[...]

Na sluiten of voor openen? Ik betwijfel of die uren medewerkers betaald worden, of iig zoveel dat ze tijd hebben om schappen te vullen.

Sowieso, zo'n drama is het toch niet?
Inderdaad, je weet dat bij dit soort winkels personeel uitgebuit wordt, dus die moeten waarschijnlijk minimaal 15 minuten van te voren aanwezig zijn (onbetaald) en de winkel ook afsluiten (onbetaald).

En dan moeten ze ook de schappen voor openen of na sluiten gaan klaarmaken, want ze hebben niks anders te doen.

Ze konden er ook voor kiezen om ze gedurende de dag ergens pas in de schappen te zetten..

Blijf er bij, gewoon beetje geduld, je weet toch dat ze pas vanaf 1/3 te koop zijn, dus waarom zou je op 28/2 dan al in de Intertoys teleurgesteld moeten zijn als je ze toch ziet? Ze zijn pas vanaf 1/3 te koop en dat weet je.

(Overigens niet naar jou specifiek toe hoor, dit bericht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Brutuss schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:09:

Het waren erg veel stickers plakken maar met de schilmes techniek goed te doen.
Mooie build, ik heb hem ook in bestelling staan en de kleine versie vandaag door mijn zoon laten bouwen.
Maar schilmes techniek? Tell me more :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Brutuss schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:54:
Dacht dat de verkoop pas op 1 maart begon? Waar heb je hem vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 01-03-2025 16:43 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooi vergelijk @Brutuss

Ik ga vandaag van klein naar groot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwwFlDG7kdP-DT66U0xIsMEJec4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNpFfgsLiRLFJg9TK03sjaXm.jpg?f=fotoalbum_medium

De (grote) RB20 is nog niet binnen (gelukkig) want zo komt m'n vuurtoren nooit af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:08
Slasher schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Je kon deze toch gewoon vooruit bestellen op de Lego site?

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vogels60
Niet super spectaculair maar ik heb vandaag de grote minifigure coureur besteld. Octan heeft toch iets magisch van "vruuger", ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Vogels60 op 01-03-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
iketot schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Inderdaad, je weet dat bij dit soort winkels personeel uitgebuit wordt, dus die moeten waarschijnlijk minimaal 15 minuten van te voren aanwezig zijn (onbetaald) en de winkel ook afsluiten (onbetaald).

En dan moeten ze ook de schappen voor openen of na sluiten gaan klaarmaken, want ze hebben niks anders te doen.

Ze konden er ook voor kiezen om ze gedurende de dag ergens pas in de schappen te zetten..

Blijf er bij, gewoon beetje geduld, je weet toch dat ze pas vanaf 1/3 te koop zijn, dus waarom zou je op 28/2 dan al in de Intertoys teleurgesteld moeten zijn als je ze toch ziet? Ze zijn pas vanaf 1/3 te koop en dat weet je.
Geduld hoef ik sowieso hiervoor niet op te brengen, want ik zit niet te wachten op die F1 sets. Sowieso kan ik de sets waarop ik zit te wachten op 2 handen tellen en 1 hand daarvan is uit mijn jeugd (en dat was wachten op mijn verjaardagen of tot wanneer ik genoeg geld gespaard had, dus 24 uur wachten voor een winkel verkoop is np), maar ik vind dit bij de Intertoys gewoon een stomme actie.

Ja, die uren worden waarschijnlijk niet uit betaald, maar dat betekend dus alleen dat deze gang van zaken het gevolg is van een eerdere stomme actie (onbetaald werk). En zelfs als die uren na sluitingstijd werden uitbetaald, zal een eigenaar van de winkel nog denken: "maar toch laat ik ze dat lekker overdag doen als er even geen klanten in de winkel zijn en ze uit hun neus staan te vreten". En dat is zijn goed recht, dat bespaart geld, maar dan nog vind ik het stom om producten in de winkel te zetten die je pas een dag later (of misschien staat het er zelfs al langer?) wil verkopen. Hier denken jij en anderen hier blijkbaar anders over, prima, ieder zijn ding. Zoals 42erik ook al zei, zo'n drama is het nou ook weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 01-03-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 09:31
Vogels60 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:01:
Niet super spectaculair maar ik heb vandaag de grote minifigure coureur besteld. Octan heeft toch iets magisch van "vruuger", ben benieuwd.
Ben benieuwd hoe deze afwijkt van de reguliere grote minifigure afgezien van de alternatieve hoofddeksel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogels60
RubjeMazter schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Ben benieuwd hoe deze afwijkt van de reguliere grote minifigure afgezien van de alternatieve hoofddeksel :P
Volgens mij in hoogte al 4cm, 29 vs. 25 en de coureur heeft de noppen op de voeten afgewerkt met gladde blokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
Slasher schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Ik heb 1 maand geleden een pre order gedaan via de Lego website. Woensdag werd het geld afgeschreven via Paypal, Donderdag kreeg ik al een melding dat het pakket verstuurd was. Gisteren ging de deurbel en stond DPD voor de deur. Een dag te vroeg dan eigenlijk lijkt het.

De schilmes techniek klikt spannender dan het is :D Ik heb het ook wel eens voorbij zien komen hier. Je neemt een sticker van het velletje en "plakt" deze in een klein hoekje op je schilmes. Zo heb je de sticker niet meer in je handen en kun je zo een stuk makkelijker de sticker / schilmesje positioneren boven het te plakken lego blokje. Als de sticker mooi er boven hangt kun je het mesje met de sticker langzaam laten zakken en zo aandrukken. Als de sticker gedeeltelijk vast zit kun je het schilmesje los halen van de sticker en de sticker helemaal plakken. Een stuk makkelijker dan met de hand, zeker met kleine stickertjes. De echt grote stickers kun je ook met de hand doen.
SuBBaSS schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:56:
Mooi vergelijk @Brutuss

Ik ga vandaag van klein naar groot:

[Afbeelding]

De (grote) RB20 is nog niet binnen (gelukkig) want zo komt m'n vuurtoren nooit af. :+
Thnx! Met de kleine heb ik nu iets minder haast haha. Maar ook die ziet er erg leuk uit. Ook daar zag ik weer een flinke vel met stickers bij. Zo te horen hebben we allemaal hetzelfde probleem. Te veel lego te weinig tijd om te bouwen haha.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:13:
[...]

Oef toch wel een hoop stickers, was te verwachten natuurlijk.
Die van mij is vandaag vertrokken vanuit de Red Bull fanshop uit Duitsland, dus zal wel ergens volgende week worden.
Specifieke reden die daar te bestellen? Ik zag daar alleen de kleine op staan voor dezelfde prijs als dat deze verkocht worden in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Brutuss schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:55:
De schilmes techniek klikt spannender dan het is :D Ik heb het ook wel eens voorbij zien komen hier. Je neemt een sticker van het velletje en "plakt" deze in een klein hoekje op je schilmes. Zo heb je de sticker niet meer in je handen en kun je zo een stuk makkelijker de sticker / schilmesje positioneren boven het te plakken lego blokje. Als de sticker mooi er boven hangt kun je het mesje met de sticker langzaam laten zakken en zo aandrukken. Als de sticker gedeeltelijk vast zit kun je het schilmesje los halen van de sticker en de sticker helemaal plakken. Een stuk makkelijker dan met de hand, zeker met kleine stickertjes. De echt grote stickers kun je ook met de hand doen.
Daarnaast zijn je vingers vet en kunnen stickers weer loslaten na verloop van tijd. Door een schoon mesje te gebruiken voorkom je vette vingers op je stickers. Aanbrengen is idd veel makkelijker en nauwkeuriger. Wel trekken stickers soms vanzelf te vroeg tegen het plastic, ik denk dat, dat statische electriciteit is. Soms moet je de sticker dan even iets anders op het mesje nemen.

Ik probeer de stickers ook zo gauw mogelijk aan te brengen, voor het onderdeel gebouwd wordt en voordat ik het stukje met de hand heb vastgepakt zodat het nog schoon en vetvrij is. Handen wassen voor het bouwen en zeker geen vette dingen eten tijdens het bouwen (zoal die pizza knaap van wat reacties terug) ;)

Ik heb er al eens een video over gemaakt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-03-2025 18:28 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]
Thnx! Met de kleine heb ik nu iets minder haast haha. Maar ook die ziet er erg leuk uit. Ook daar zag ik weer een flinke vel met stickers bij. Zo te horen hebben we allemaal hetzelfde probleem. Te veel lego te weinig tijd om te bouwen haha.
Dat luxe-probleem heb ik nog niet eerder gehad maar gok dat dat bij het opgroeien tot AFOL hoort. 8)

Zat hier onlangs nog te verkondigen dat ik niet zo'n probleem met stickers had. En toen zat ik vanmiddag on_ge_loof_lijk te kloten met die stickertjes op de 1x2 plates. :X
Da's wat mij betreft ook wat teveel van het 'goede'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
SuBBaSS schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Dat luxe-probleem heb ik nog niet eerder gehad maar gok dat dat bij het opgroeien tot AFOL hoort. 8)

Zat hier onlangs nog te verkondigen dat ik niet zo'n probleem met stickers had. En toen zat ik vanmiddag on_ge_loof_lijk te kloten met die stickertjes op de 1x2 plates. :X
Da's wat mij betreft ook wat teveel van het 'goede'.
De hierboven uitgelegde methode had je denk ik wel wat gekloot bespaard ;) Maar als ik zo op de foto kijk is het je toch goed gelukt. Iedere blokje lego lijkt ook wel een sticker te hebben bij die kleine modellen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Onlangs bij Ikea een vitrinekast gescoord voor in de woonkamer voor onze "pronkstukken" :)

Linkje: https://www.ikea.com/nl/n...trinekast-bruin-50342077/

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/regissor-vitrinekast-bruin__0849591_pe672644_s5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_B72Vvjp8eRMQpX_pFdX8CpAYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZKrhChS0lvUMkruWTKVDcKD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zxKR_d4hAUYBuzaJctradBXiGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pplaxHh86o0kdji14OBRfObL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLIfUsfzQ2fbFHmaQDQes8WR5as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIIBd6KtxaYKlshCkz4JDF9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwd0e5f9faozW7AeT4Fl4x1JAXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jku3pRgkfoTaUScXlfZrZAGw.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar even puzzelen wat we er in gaan zetten. Beetje roulatie is ook wel leuk :)

De kast monteren ging onwijs goed. Het glas was wel erg smerig dus nog niet perfect, nog maar een paar keer poetsen. Het hout van de planken is vrij zacht gebeitst hout wat wel wil krassen dus een beetje oppassen. Voor het geld een leuke kast.

Was even prutsen om er verlichting in te krijgen maar het resultaat is best wel tof :P

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-03-2025 21:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 12:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Specifieke reden die daar te bestellen? Ik zag daar alleen de kleine op staan voor dezelfde prijs als dat deze verkocht worden in Nederland.
Ja. Aardige korting, kostte me 156 euro daar.
15% nieuwsbriefkorting op de eerste bestelling en 15% personeelskorting (ik werk voor een van de sponsoren).

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-03-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Alfa Novanta hebbje nu een Brimnes of een Regissör?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:46
Hier is vandaag ook een setje van de 1 maart release gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aUJ2hKBeYuKJCUwtfV4TL69Dqo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/96WYQQres9ozyjhTuuB9zqHA.jpg?f=user_large
Begin januari met korting al besteld bij Bol.com en vandaag keurig bezorgd.
Mijn dochter is dol op roze en flamingo's, die is er blij mee!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:34
Vanmiddag bij de Intertoys geweest en daar hadden ze toffe posters liggen die “gewoon” meegenomen konden worden. Ze vertelde dat de actie volgende week pas in gaat, maar wat de actie precies is, weet ik niet. Mocht er eentje meenemen voor niks. De auto’s hebben allemaal een apart glimmertje. Wel leuk voor bij de SC-collectie. Poster krult, dus let niet op de random dingen om alles recht te houden, haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtjw_4R5y2CJUyvxr09mKsHN1SM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlufKRlgbk7BA4Xyh6tTXxD0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Eppo © schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:45:
@Alfa Novanta hebbje nu een Brimnes of een Regissör?
Regissör

Dacht dat ik de link gefixed had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb de geluidsteen aangebracht in de retro radio ( 10334 ) maar hoor niets als in aan de knoppen draai
Wat kan de oorzaak zijn

Hans

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
(jarig!)
Ik heb een klein setje gekocht via Marktplaats, voor bij het tafereel dat ik gisteren deelde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CCyoGuQeEg8t-JU_v8k0ou-6sI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvmFsRCVyuaW9ATMzKHhyRZA.png?f=fotoalbum_large

De foto vond ik erg leuk gemaakt! Ik probeer geen reclame te maken (daar heb ik niks bij te winnen) maar wil het gewoon even delen omdat ik het heel creatief vind: deze verkoper heeft meer hele creatieve foto's van kleine setjes die hij te koop heeft staan. Elke foto lijkt een verhaaltje. Tof gedaan!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-10 13:08
Metal Mark schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:27:
Vanmiddag bij de Intertoys geweest en daar hadden ze toffe posters liggen die “gewoon” meegenomen konden worden. Ze vertelde dat de actie volgende week pas in gaat, maar wat de actie precies is, weet ik niet. Mocht er eentje meenemen voor niks. De auto’s hebben allemaal een apart glimmertje. Wel leuk voor bij de SC-collectie. Poster krult, dus let niet op de random dingen om alles recht te houden, haha.
[Afbeelding]
Denk je een mooie 2 + 1 actie op de nieuwe F1's? Of tweede 50% korting? Meen me te herinneren bij vorige waves dat Intertoys snel was met korting.

Maar eens goed in de gaten houden, wil sowieso de red Bull en Ferrari.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgHZOihecv0nC8lW01rmuqZlZMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQMO7PYeJ9CCAC8zqJ4XWj7a.jpg?f=fotoalbum_large

Broeders. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10 20:45
Hansw1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:47:
Ik heb de geluidsteen aangebracht in de retro radio ( 10334 ) maar hoor niets als in aan de knoppen draai
Wat kan de oorzaak zijn

Hans
Waarschijnlijk zit er een steentje niet goed.

Ruurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

America niet in eu (vooralsnog)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHZxeOO0-PS-et1IUgc9NnvDoAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulPWgjL2GDhstLOETEPnnO4V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZomFJFR7vXE5Llejc1Yjm4KPAEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMm8xo6gvXkFh3eE5q01R13E.jpg?f=fotoalbum_large

Vooralsnog een leuke build, beetje restaurant vibes qua sfeer. Sommige onderdelen van de kunt-galerij snappily niet, daar nog iets leuks voor bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik ben met het laatste gedeelte bezig te bouwen van de radio en nu is het steentje waarop FM /Am moet staan bij mij zonder deze tekst dus blanco

Heeft iemand dat ook

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hansw1 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:42:
Ik ben met het laatste gedeelte bezig te bouwen van de radio en nu is het steentje waarop FM /Am moet staan bij mij zonder deze tekst dus blanco

Heeft iemand dat ook

Hans
Ik niet. Heb de set niet, maar maakt voor jouw situatie niet uit. Gewoon contact opnemen met LEGO en laat ze je een vervanger toesturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hansw1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:47:
Wat kan de oorzaak zijn

Hans
Heb je de steen ook al los geprobeerd voordat je hem in de set verwerkte? Deed ie het dan wel? Indien ie dan wel werkt dan toch een fout tijdens t bouwen naar alle waarschijnlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45

DropjesLover

Dit dus ->

Omdat de verzameling wat groot begint te worden, met best wat nieuwe...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRBR6L56AjE-vI6RyY0mkKCHoNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NatAIXfC4YoRQavsWbJsEd5T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcUSfiY_5mfw-Xr6uSHuS-xvhLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5I9BTI78smc8JAK6SeInVjj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEcTVn0tpiKmW2CKHkAjweIqaN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAUifuQg1EV4zJjlQGPIcRl3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zyELz8CAWveIT4s-0JNJtiTHEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtFwu77nFgZD2EEL8V4WZuUi.jpg?f=fotoalbum_tile

De Chevrolets staan op een auto-lift die ik op thingverse gevonden had. Maar die vind ik wel wat groot/massief, borging met lompe pinnen , zit losjes in elkaar en dunne delen warpen wat.
Dus zelf een 2-kolom auto-lift getekend.
Is functioneel, maar de borging is sub-optimaal. Komende week een revisie geven.

Stickers plak ik met een epileer - pincet overigens.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik wacht nog even op de definitieve versies van Bentobrick voor de McLaren en Williams, er is met de standaard modellen te veel mis.

McLaren - https://rebrickable.com/m...ren-mp44-upgrade/#details

Williams - https://rebrickable.com/users/bentobrick/workbench/17536/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

TheDeeGee schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Ik wacht nog even op de definitieve versies van Bentobrick voor de McLaren en Williams, er is met de standaard modellen te veel mis.

McLaren - https://rebrickable.com/m...ren-mp44-upgrade/#details

Williams - https://rebrickable.com/users/bentobrick/workbench/17536/
Snap ik, zijn mooie verbeteringen mogelijk. Mij stoorden vooral de banden van de MP4 me erg genoeg om ze te vervangen. Vond bijv. het aanpassen van de neus van de MP4 wel erg veel werk voor iets dat me niet echt stoort. :+
Voor de rest 'zie' ik het niet echt wat er mis is, moet wel kunnen vergelijken.

Dat vergelijken kon ik wel even mooi doen met de SC versie van de RB:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFRclsrzjhmGJEE7rzd5Z46Ib4M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJpaE7BVV2HhIdvHKZvICAH2.jpg?f=fotoalbum_medium

En ja, als je kritisch bent dan klopt er wel meer niet, vooral qua verhoudingen.
Wat me hier dan nog het meest 'stoort' zijn de te kleine wielen. Maar goed, vind het best zo hoor. Mijn lego glas is halfvol en ik vind het alsnog wel een geslaagd modelletje in SC formaat (er zijn er die ik veel minder vind dan wat ze voor zouden moeten stellen).

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Jakkus
(jarig!)
De Mountain Fortress is klaar! Wat een gaaf kasteel, persoonlijk vind ik hem nóg leuker om te bouwen en mooier dan 10305, en dat zegt wat, want daar was ik ook al erg van onder de indruk!
De gelaagdheid vind ik erg mooi aan dit kasteel. Heel mooi hoe je langzaam de hoogte in bouwt. Wat ik ook heerlijk vind is dat het gewoon lekker bouwen is. Smaken verschillen daarin, maar ik hou wel van lekker stenen stapelen en niet teveel kleine 1x1-platen en -tegels erin.

Het resultaat is indrukwekkend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRlFvXCsNwzXBJPUccauHdfR9g4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ev3FrKqYUKkYrE2VJbvCFyZr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O63KQ0TL_OpoOunRZDj-Ya8PfSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ct56PTWnr0ZDazoytWc1KQ4s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxXIan5fjAT10KEX6eUrp_0x0c0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sw2E7SUrEFMxmXomBQLyLNjN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOkxC1io1yhE4q57G0elYNaHuv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meVNDg5yZTt9daw9mwvRvdAA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oll5Er1lAF0jNq2xPxllyaq7_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAGH77fCvcFRoHXxbgEVHdQk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNEw_C605jOXim0DTua7NxiqDKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6rt5pbwb4ZBn1TWdHAbrO2i.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XGMNX9GYVZTs1-kxnjXOseFj00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p70KHd2MddWvwwKWd3q6DYLs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SB_aWiOiSlmHncySLeJNP5OYko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iszI22dvQ0pfkr9RN2T0tBso.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAvn8bpCKbVROdC7qGHmXEe4jzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBre6y6pRvBtMlky2KAuHJlZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSXQGysos_I5eayplD6s5XV85hY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FbKML32TuE10Hl092p7UT4R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qi_Jp-vVTjxa2wchRzSCP7Kgd3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVXNq2th5tsThAl9OUEz39IE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAKxrTgERBZZwR4Zmv9nuLDAHbs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyR6GVRsKnvy5nZOXgk2ieFz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUq0DGMIc0ClB4Z2X68xCRICwGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAtVhIoaEuXUdrGd3nwrXB64.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD7rt8EyjmEtjmuavXLzTKnQ8JY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8Eo8L57hj5gv0QizPqac4Gh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IA5wLy_wCVtEvhagLFKsL1VsoIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWUYbG5U66vtUBkBJ5pUwzTb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv6AuAzY_Ic7AvtSFdLU_CHh6rs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9vM3mJeBDGbwxOJG20dYwtv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jfpsfGKEsO59cujp0xJ-kZD7oA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKiKDE3XJdPjsByw9Db3UbPf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/av7IaW3rMYjN8JfkOpMe9GiSE6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXChNPjZwqpkRwSfTdsOXbm1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29xdAqp3BjpktU6cWQ2-w5VpWN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mswGOMyqtvMbkU2tXwGUVaIi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4Rh6FQUJDR44sfe7T_9ICub8LE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N96gYlScDywPUUUfkuzFrzGk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTzEuHVQO85ePaSj3LBUdZqkUTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYReXianMWZOoMRG1htz78x2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbOYcO5tO2W-FM_Fz3ZmMuYluGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jY374H5QUmfPYHEhvFsymVg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:32:
De Mountain Fortress is klaar! Wat een gaaf kasteel, persoonlijk vind ik hem nóg leuker om te bouwen en mooier dan 10305, en dat zegt wat, want daar was ik ook al erg van onder de indruk!
De gelaagdheid vind ik erg mooi aan dit kasteel. Heel mooi hoe je langzaam de hoogte in bouwt. Wat ik ook heerlijk vind is dat het gewoon lekker bouwen is. Smaken verschillen daarin, maar ik hou wel van lekker stenen stapelen en niet teveel kleine 1x1-platen en -tegels erin.

Het resultaat is indrukwekkend!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Holy shit wat een fuxking gaaf bouwwerk (correctie, straks weer een BAN te pakken)

Erg indrukwekkende creatie en visueel een plaatje om te aanschouwen. Hoe heb jij deze build ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
(jarig!)
himlims_ schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:00:
[...]

Holy shit wat een fuxking gaaf bouwwerk (correctie, straks weer een BAN te pakken)

Erg indrukwekkende creatie en visueel een plaatje om te aanschouwen. Hoe heb jij deze build ervaren?
Heel erg goed! De handleiding zat goed in elkaar, ik had nauwelijks het gevoel dat het geen set was die Lego zelf heeft ontworpen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 09:31
Tovenaars hebben het wc-papier andersom hangen schijnt (Harry Potter - The Burrow - 76437). Gelukkig heeft iemand het gefixt in zijn/haar build:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeszjvVohN6CxaOs7C2MOqXscF4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/YdddKpqIEodXK1V17EOkpxTW.webp?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 19:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDIOtTGkgwTwUJB71hU7qA3lheI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cHmkB1x2LLGs3uwKNIhDVOK.jpg?f=fotoalbum_large

eerste gebouw van de x-man mansion, nu de 2 vleugels nog
Pagina: 1 ... 92 ... 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .