Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dinosaurusfossielen: Tyrannosaurus rex staat nu ook op de site, met wat extra foto's en filmpjes...

Staat nu wel op 15 maart, waar dat eerst nog 2 maart was.

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 25-02-2025 16:06 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
himlims_ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:14:
[...]

auto-select = kak O-) meestal gebruik ik dat wel als initiele actie, waarna er de helft weer handmatig vervang voor een beter/efficientere levering. pak je de auto-select betaal je een vermogen aan shipping.

soms wil het helpen door het in stud.io in te laden, en dan zoeken naar alternatieve blokjes
Kak op welke manier? Wat doet het niet/verkeerd?
En hoe doe je die handmatige vervanging dan? Heb je een bepaald process oid?

Alternatieven, als je weet welke de duurdere zijn neem ik aan? (Er zat oa een diertje in van ±4e/st, en dat 4 keer. Leek me niet nodig 😬)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
gielie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Als je gangbare blokjes nodig hebt kan je de lijst ook invoeren bij PaB, dan heb je allemaal nieuwe blokjes direct bij lego zelf vandaan, heb ik al meerdere malen gebruik van gemaakt.
Het zijn op zich wel goedkope onderdelen. Ik zal het even checken, maar PaB was duurder volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
almightyarjen schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:22:
[...]

Wat ik vaak doe is de dure/zeldzame items zelf uitkiezen en vervolgens in die stores ook de rest van de (niet zeldzame) items erbij zoeken. Wat ik dan nog overhoud gooi ik door de auto-select :)
Hoe vind je welke duurder zijn dan? Heb je daar een makkelijke manier voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
(Is er al ergens BaaS? Bricklink as a Service? Dat je iemand wat betaalt om een bestelling te plaatsen oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Karp schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:37:
(Is er al ergens BaaS? Bricklink as a Service? Dat je iemand wat betaalt om een bestelling te plaatsen oid?)
*denkt terug aan de 2x dat ik 1500+ onderdelen heb besteld voor MOCs via Bricklink, dat kostte een hele werkdag sowieso en wellicht 2 en dan nog zooi na moeten bestellen :')

Kan lekker in de papieren lopen als je zoiets wilt uitbesteden.

Al jaren niet meer gedaan. Tegenwoordig als ik een "kleine" bestelling wil doen, speur ik vaak nog door veel/alles verder in het winkeltje. Ben je ook zo 1-2uur verder en is je "kleine bestelling" niet zo klein meer :D

En 9 van de 10x ontdek je een ander onderdeel 1-2 dagen later dat je ook wilt hebben en dat winkeltje waar je net die bestelling hebt gedaan, heeft het toevallig ook, maar je hebt het niet besteld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:51
Karp schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:37:
Klinkt als een gat in de markt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Karp schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Kak op welke manier? Wat doet het niet/verkeerd?
En hoe doe je die handmatige vervanging dan? Heb je een bepaald process oid?
Kak als in; volgens mij pakt hij wel de goedkopere blokjes - maar vervolgens komt er nog een bak verzendkosten bij omdat je bij meerdere shops moet bestellen.

Soms kan het financieel interessanter zijn door een verkoper te pakken die ppb (price per brick) duurder is, maar groter volume heeft waardoor je bij minder verschillende verkopers een order moet plaatsen.

Ook zijn soms “alternatieve” blokjes (aanzienlijk) goedkoper; 2e hands, andere kleur, of andere uitgave van blokjes.

Beetje spelen tussen verkopers, type en aantal. Ik heb de indruk dat jij dat beter kan inschatten dan de auto-select.

(Of het moet afgelopen 6-12mnd verbeterd zijn - laatste bricklink order was begin 2024)

Misschien dat @almightyarjen of @Jakkus tips hebben, zij bestellen periodiek een ‘kleine’ hoeveelheid blokjes, toch?

Ps; wat ik bedoelde met stud.io is de app, ik vond die wel fijn om snel verschillende/goedkopere varianten te kiezen (om te bekijken of MOC aanpassen) en vanuit die app een nieuwe wishlist naar BL sturen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:36
himlims_ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Kak als in; volgens mij pakt hij wel de goedkopere blokjes - maar vervolgens komt er nog een bak verzendkosten bij omdat je bij meerdere shops moet bestellen.

Soms kan het financieel interessanter zijn door een verkoper te pakken die ppb (price per brick) duurder is, maar groter volume heeft waardoor je bij minder verschillende verkopers een order moet plaatsen.

Ook zijn soms “alternatieve” blokjes (aanzienlijk) goedkoper; 2e hands, andere kleur, of andere uitgave van blokjes.

Beetje spelen tussen verkopers, type en aantal. Ik heb de indruk dat jij dat beter kan inschatten dan de auto-select.

(Of het moet afgelopen 6-12mnd verbeterd zijn - laatste bricklink order was begin 2024)

Misschien dat @almightyarjen of @Jakkus tips hebben, zij bestellen periodiek een ‘kleine’ hoeveelheid blokjes, toch?

Ps; wat ik bedoelde met stud.io is de app, ik vond die wel fijn om snel verschillende/goedkopere varianten te kiezen (om te bekijken of MOC aanpassen) en vanuit die app een nieuwe wishlist naar BL sturen.
Voor mij werkt auto select vooral niet omdat ik zelf wel oke ben met alternatieven.

Ik gebruik het in begin voor essentiële onderdelen van mijn MOC. Daarna speur ik een beetje met mijn wanted list bij de hand door de betreffende winkel. Vaak vind ik alternatieve onderdelen prima. Vormen van plates bijvoorbeeld. 2x 1x4 is voor mij vaak net zo goed als 1x 1x8. Of een afwijkende kleur bijvoorbeeld.

Gisteren trouwens nog 3 orders geplaatst voor mijn MOC.

Wat ik ook nog doe bij mijn wanted list is de default prijs toevoegen. Dat vind ik wel echt een handige feature.

In Studio zelf kijk ik eigenlijk nooit naar de prijzen. Misschien moet ik dat ook eens doen. Ik maak nogal eens onhandige keuzes qua prijs. Ik had in mijn design bijvoorbeeld wat 1x1 tiles trans dark blue. Die dingen zijn gewoon 40 cent per stuk. Had ik net zo goed meteen kunnen voorkomen ipv daar tijdens het bestelproces pas achter komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-10 14:03

Wailing_Banshee

You're Next

CLB schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:56:
Dinosaurusfossielen: Tyrannosaurus rex staat nu ook op de site, met wat extra foto's en filmpjes...

Staat nu wel op 15 maart, waar dat eerst nog 2 maart was.
Gelijk op m'n lijstje gezet! Hoort bij m'n andere fossielen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Ok, dus als ik het goed begrijp:

Auto-select kan prima zijn maar:
- PaB kan goedkoper zjn
- Andere onderdelen kunnen goedkoper zijn (2e hands/andere kleur/etc)
- De verzendkosten kunnen slecht uitpakken

Maar:
- Je gaat niet "per ongeluk" meer bestellen doordat je in winkels neust 😄
- Je bent niet een dag bezig om alles uit te zoeken

Het gaat mij om 2 rebrickable MOCs met vooral veel kleinere onderdelen. Ik kan die snel selecteren in BL, maar niet met PaB. Ik zal kijken of er nog uitschieters zijn qua prijzen, maar als BL de order niet verdeelt over 26 winkels dan lijkt me dat auto-select een praktische oplossing is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Karp schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:49:
Het gaat mij om 2 rebrickable MOCs met vooral veel kleinere onderdelen. Ik kan die snel selecteren in BL, maar niet met PaB. Ik zal kijken of er nog uitschieters zijn qua prijzen, maar als BL de order niet verdeelt over 26 winkels dan lijkt me dat auto-select een praktische oplossing is!
Sommige BL verkopers bieden blokjes aan in 'bulk' (100x500x1000 stk) dat kan qua prijs soms erg interresant worden;

random voorbeeld; 2x2 blokje 0.05ct 100stk = 5euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Karp schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:49:

Auto-select kan prima zijn maar:
- PaB kan goedkoper zjn
- Andere onderdelen kunnen goedkoper zijn (2e hands/andere kleur/etc)
- De verzendkosten kunnen slecht uitpakken

Maar:
- Je gaat niet "per ongeluk" meer bestellen doordat je in winkels neust 😄
- Je bent niet een dag bezig om alles uit te zoeken

BL auto select werkt natuurlijk opzich prima. Helemaal als je specifiek alleen deze onderdelen wil hebben.

Ik ben zelf wel uren bezig. Voor mij is dit ook onderdeel van de hobby, want waar hebben we het uiteindelijk over? Misschien bespaar ik een tientje maar ben ik er wel 3 uur mee bezig. Je moet dat shoppen dus leuk vinden.

Tip: kijk als je autoselect gebruikt nog wel even naar de prijzen van de onderdelen. Vrij makkelijk door na de select de winkelmand te bewerken en te selecteren op prijs. Anders kun je wel eens verrast worden door een niet essentieel blokje van 4 euro ofzo.

PaB vind ik niet fijn werken. Het zoekt niet lekker.

Wat ga je maken? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:51:
[...]
Een maandje geleden nog 2k onderdelen besteld voor een compressor station (nog niet aan toe gekomen, er moet eerst een gat in de tuin voor een trampoline gegraven worden :D ) en auto-select is nog steeds een drama die je niet goed kan vertrouwen. Mijn werkvolgorde is als volgt:
  1. Maak een wanted list van de onderdelen die je nodig hebt.
  2. Identificeer de dure/zeldzame onderdelen of onderdelen waar je er heel veel van nodig hebt (waardoor selectie van BL-winkels die het onderdeel in dat aantal verkopen beperkt is).
  3. Selecteer met de in 2 geselecteerde onderdelen de goedkoopste (Nederlandse) BL-winkels en neem daarbij PAB ook mee.
  4. Probeer de rest van je wanted list te vullen in de geselecteerde BL-winkels en PAB, hierbij in het achterhoofd houdende dat een onderderdeel wellicht een paar cent duurder is in een geselecteerde BL-winkel dan de goedkoopste optie op BL, maar dat rechtvaardigt meestal niet de verzendkosten van die extra BL-winkel die je daarmee zou selecteren.
  5. Het restant wat je daarna nog overhoudt kan je zelf bij elkaar zoeken in nieuwe BL-winkels of er de auto-select op los laten. Ik probeer altijd eerst auto-select en kijk hoeveel extra BL-winkels dit oplevert. Bij auto-select dan nog wel checken of sommige onderdelen niet exorbitant geprijsd zijn: BL-winkels doen dit soms en komen daarmee weg omdat auto-select deze winkels kan selecteren omdat ze toevallig veel van andere onderdelen op je wanted list hebben.
Het is en blijft een hoop gepuzzel en het begint eigenlijk al tijdens het ontwerpen: check bij elk gebruikt onderdeel hoe goed deze beschikbaar is in (Nederlandse) BL-winkels.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
himlims_ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:05:
[...]

Sommige BL verkopers bieden blokjes aan in 'bulk' (100x500x1000 stk) dat kan qua prijs soms erg interresant worden;

random voorbeeld; 2x2 blokje 0.05ct 100stk = 5euro
Is dat waarom auto-select soms 111% (OID) van de wanted list selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-10 10:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kan ik ergens zien wat de huidige PaB wall selectie is in Den Haag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Lennnn schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:26:
[...]

BL auto select werkt natuurlijk opzich prima. Helemaal als je specifiek alleen deze onderdelen wil hebben.

Ik ben zelf wel uren bezig. Voor mij is dit ook onderdeel van de hobby, want waar hebben we het uiteindelijk over? Misschien bespaar ik een tientje maar ben ik er wel 3 uur mee bezig. Je moet dat shoppen dus leuk vinden.

Tip: kijk als je autoselect gebruikt nog wel even naar de prijzen van de onderdelen. Vrij makkelijk door na de select de winkelmand te bewerken en te selecteren op prijs. Anders kun je wel eens verrast worden door een niet essentieel blokje van 4 euro ofzo.

PaB vind ik niet fijn werken. Het zoekt niet lekker.

Wat ga je maken? :)
Ik heb niet zo veel met winkelen, en bouw eigenlijk zelden MOCs. Misschien als ik een gesorteerde voorraad onderdelen had ipv sets, dat ik het anders zou beleven 🤔

Ik heb gevonden dat er 2 alt builds zijn voor de aankomende Medieval Seaside Market van Bricklink: https://brickset.com/sets/910047-1/Medieval-Seaside-Market
En die wil ik allebei wel bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Xqlus1ve schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:19:
Kan ik ergens zien wat de huidige PaB wall selectie is in Den Haag?
Ik heb toevallig wat foto's van A'dam, een maand geleden. Maar niet allesomvattend, want niet met dit doel gefotografeerd. Misschien kunnen we in dit topic meer PaB-muren bijhouden? Zou ik wel tof vinden.

Amsterdam, 26 januari:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEyeV_DaMGmUpxXoZ1wJpYaDegc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PnF6IYzEWWO4sLi7jSGy11Cr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHqfhBXLBQipwOIINYxBi8-xkf4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pg1riPUSXGizMFj2QJFGJQad.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zL3hMN2PKeAXWmGMG-Qe8mniZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tqBO00YZ5Cc4ysUrgOimd5kB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJExvJhO4xNExc-68xsoEzr7Pgc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rHX4I72aVSUcOxuAozxndfcQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfifHtBda_VeqVqYQqm7RcrnvuA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XXiZSL0oQKlkbJTASP41uVyq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_v7rPMizDGyUOJE3kF1cKUdydE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Oj1yoUiHHhzlXMNpDA4AQzM8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Karp schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:08:
[...]

Ik heb toevallig wat foto's van A'dam, een maand geleden. Maar niet allesomvattend, want niet met dit doel gefotografeerd. Misschien kunnen we in dit topic meer PaB-muren bijhouden? Zou ik wel tof vinden.
meen dat er op socials een actieve community zit dit de inhoud deelt. vraag me niet waar; heb geen socials :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 13:29
Je kan altijd hier kijken. Over het algemeen redelijk up to date.https://www.pabfinder.com/stores

PSN: Leech1984

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MiaBella
  • Laatst online: 21:03
Volgens Bricktastic verschijnt op 1 maart 2025 een nieuwe Insiders Reward: LEGO Ideas 40786 Micro Command Centre.
De verwachting is dat de set 2.000 Insiders-punten zal kosten in het Insiders Rewards Center, wat neerkomt op een waarde van €13,33. Het ontwerp is gebaseerd op de inzending van Falkorich, die bijna een jaar geleden de bouwwedstrijd Exploring The Cosmos won.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLRz3zoOxIhJrrWNVOsJJpVTJ68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cqk1IAqSqeYAGRSjUI9zEOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

krietjur

Where am I?

Ik heb geen Lego winkel in de buurt en nog nooit iets gehaald bij de PAB wall.. maar wat ik me altjd afvraag bij het zien van foto's/video's hiervan: hoe kom je in vredesnaam bij de bovenste containers van zo'n wall? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
krietjur schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:29:
Ik heb geen Lego winkel in de buurt en nog nooit iets gehaald bij de PAB wall.. maar wat ik me altjd afvraag bij het zien van foto's/video's hiervan: hoe kom je in vredesnaam bij de bovenste containers van zo'n wall? :)
Niet, de bovenste containers zijn ter decoratie. Zit ook alleen een print in met steentjes, geen daadwerkelijke steentjes.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:56
De verwachting is dat je een trapje bouwt uit de voorraad van de onderstaande bakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13

L23

J-M-T schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:21:
[...]

De verwachting is dat je een trapje bouwt uit de voorraad van de onderstaande bakken.
Ja ja. En bovenaan maak je zeker een glijbaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:18

Amphiebietje

In de blubber

Mag je steentjes trouwens samendrukken als je zo'n PaB doosje vult?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

L23 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Ja ja. En bovenaan maak je zeker een glijbaan?
Alleen als de glijbaan onderdelen in de PaB wall zitten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Amphiebietje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:34:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het hoofd van de nieuwe T-rex is bijna identiek aan de T-rex schedel aldus BrickFanatics.

Dat skelet kost trouwens 249,99 euro, dus die is niet te matchen met
NotSoSteady schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:12:
LEGO 40601 Majisto’s Magical Workshop als GWP vanaf €250.
Werkt ook in combinatie met LEGO 40586 Moving Truck en pre-orders.Link via Bricktastic
Gaat dat echt niet lukken op die ene cent? Iemand ervaring mee?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 10:54
CLB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:52:
Het hoofd van de nieuwe T-rex is bijna identiek aan de T-rex schedel aldus BrickFanatics.

[...]

Sleutelhanger toevoegen.

https://www.lego.com/nl-n...nnec-shand-keyring-854245

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 26-02-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ah kijk eens aan, zo leer ik nog eens wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 10:54
CLB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Ah kijk eens aan, zo leer ik nog eens wat!
Sorry, dat blijkt niet te werken, Pick & Brick wordt afzonderlijk verstuurd, dus daar komen nog verzendkosten bij. Goedkoopste lijkt dus de sleutelhanger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ook duidelijk! Ik ga vandeweek eens kijken allemaal, dank.
Vanaf 12 maart te koop voor 'Insiders' las ik, dat ben ik ook nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
Voorbeeldje van reddit geplukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbmbqRHiw6IXBGVVhnpnoxjb-zQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iY0Mh71Snf4zrX5cn7mBRGbs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die doosjes zijn ook stuk efficenter en eenvoudiger tot 'max' te vullen dan de plastic bekers.
vond die bekers wel fijn om studs/blokjes in te bewaren, ziń fragiel kartonnen doosje knikker meteen weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:21:
[...]

die doosjes zijn ook stuk efficenter en eenvoudiger tot 'max' te vullen dan de plastic bekers.
vond die bekers wel fijn om studs/blokjes in te bewaren, ziń fragiel kartonnen doosje knikker meteen weg :)
Belangrijker nog: laat die doosje dichtplakken door de medewerkers. Menig autorit, treinreis, etc. Is minder gevaarlijk :') vooral als je de doosjes goed vol doet.

T.a.v. bekers vs doosjes: single stud dingen zijn toch irritanter ergens tussen te proppen als lucht opvulling. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zeker. Doosje schudden tot er helemaal geen beweging meer in zit, laagje erop, repeat.

Ik moest veel groen voor de stad hebben en heb zo twee massieve blokken mee naar huis genomen laatst. Medewerkers vonden het helemaal mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sp_0QCU6ctjl2awXb9KVGQhifNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21Irntr1Q9yjgwPio5ONHeyp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:02:
Ook duidelijk! Ik ga vandeweek eens kijken allemaal, dank.
Vanaf 12 maart te koop voor 'Insiders' las ik, dat ben ik ook nog niet.
Een insider is "gewoon" een lego account hebben, niets meer dan dat, het klinkt vooral fancy.
Dus dat kan je alvast even voorbereiden en dan de 12e daarmee inloggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-02-2025 15:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Donstil schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:15:
Een insider is "gewoon" een lego account hebben, niets meer dan dat, het klinkt vooral fancy.
Dus dat kan je alvast even voorbereiden en dan de 12e daarmee inloggen.
Yes dacht ik al, thanks! Of ik 'm direct ga bestellen, dat weet ik echter nog niet... :9

EDIT: Zeer blij met m'n bijnaam, misschien wel wat voor een nickchange hier op GoT ook:
Lego-account

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 26-02-2025 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

In Keulen staat er wel degelijk een vrij hoge ladder om effectief op te klimmen.
(daar hebben ze ook geen overzichtsplaat met wat ze allemaal hebben, die ze in Brussel wel hebben zoals jullie onderhand wel weten :9 )

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
In dezelfde lijn, weet iemand of ze 2x1 masonry light grey hebben bij de PaB in Utrecht of Amsterdam? Net gebeld en ze zeiden van niet, maar niet compleet overtuigd of ik goed overbracht welk onderdeel het was 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:45
Amphiebietje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Alleen als de glijbaan onderdelen in de PaB wall zitten. ;)
Zitten die er wel eens in ja? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10 09:50
Ja, absoluut. Ik weet nog wel dat ik er de eerste keer een paar uur op m'n gemak een massief blok van blokjes en plaatjes aan het bouwen was die precies in het doosje paste. Ik geneerde me een beetje omdat het als valsspelen voelde. Op een gegeven moment komt er een LEGO-medewerker langslopen die geamuseerd kijkt hoe ik bezig ben en zegt: "Kijk, als je de blokjes zo en zo stapelt kunnen er nog meer bij."

Sindsdien is de gêne weg, de LEGO-medewerkers vinden dit soort dingen ook prachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
DCNY schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:10:
[...]

Zitten die er wel eens in ja? :P
Ja, weleens gezien. Het is alleen vrijwel onmogelijk om ze efficient in een doosje te krijgen. Ik heb het daar weleens over gehad met de medewerkers. Die zeiden: "ja, dat is inderdaad een probleem. Soms als we zien dat een kind een doosje van 20 euro vult met een paar glijbaantjes dan halen we de glijbaantjes eruit en doen ze gratis in een tasje zodat er in het doosje ruimte is voor kleinere blokjes". Hetzelfde heb ik weleens gehad met die grote rotselementen. Na eindeloos passen en meten hebben ze mijn doosjes geseald en bij het afrekenen wat extra rotselementen in het tasje gedaan. Je kan er niet vanuit gaan want het is letterlijk geluk hebben met hun vrijgevigheid, maar als je op een rustig moment gaat, vriendelijk bent en er niet op staat dan zijn ze vaak erg makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
Karp schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:05:
In dezelfde lijn, weet iemand of ze 2x1 masonry light grey hebben bij de PaB in Utrecht of Amsterdam? Net gebeld en ze zeiden van niet, maar niet compleet overtuigd of ik goed overbracht welk onderdeel het was 😬
Ze hebben ze een tijdje gehad in Utrecht want ik heb er toen vele honderden meegenomen, maar de laatste keer dat ik er was heb ik ze niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:46
Je eigen foto van Amsterdam laat zien dat Amsterdam ze heeft (ze waren er in ieder geval ook vorig weekend daar). Utrecht weet ik niet zo direct (ben daar al wat langer niet meer geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ik zie ze er bij elke PAB foto update hier er tussen staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Welke steen is dat? Als ik Google kom ik op baksteen in light grey maar ik zit niet zo in de terminologie.
Als dat de steen kan die je zoekt dan kan ik je vertellen dat Utrecht die een week geleden in ieder geval niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Zeker. Doosje schudden tot er helemaal geen beweging meer in zit, laagje erop, repeat.

Ik moest veel groen voor de stad hebben en heb zo twee massieve blokken mee naar huis genomen laatst. Medewerkers vonden het helemaal mooi.

[Afbeelding]
Wat betaal je voor zo'n doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Welke steen is dat? Als ik Google kom ik op baksteen in light grey maar ik zit niet zo in de terminologie.
Als dat de steen kan die je zoekt dan kan ik je vertellen dat Utrecht die een week geleden in ieder geval niet had.
https://www.bricklink.com...age?P=98283&C=86#T=C&C=86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lennnn schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:55:
[...]

Wat betaal je voor zo'n doosje?
€19,95 voor het grote doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
CLB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:52:

[...]

Volgens mij ronden ze het in een fysieke Lego winkel wel naar boven af. Dus als er 1 in de buurt is...

Daarnaast hebben fysieke Lego winkels vaak ook nog GWP's op voorraad die al op zijn op de Lego site (waar nu die verhuiswagen op is geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Kerngezond schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:16:
[...]

Ze hebben ze een tijdje gehad in Utrecht want ik heb er toen vele honderden meegenomen, maar de laatste keer dat ik er was heb ik ze niet meer gezien.
Volgens mij is de oorzaak van dat probleem toch redelijk duidelijk... :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 25-10 11:13
Voor een 4+ set word ik hier toch wel blij van.

- 33 euro 👍
- 4 minifigs 👍
- geen stickers 👍
- tempel 👍

Mooie uitbreiding vd collectie 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTqVun-uLFqBg4oLj8g4KSZXrwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XbxCgWks9aT9nBHXUimvHoR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
De Bricklink set met de camper binnengekregen en inmiddels ook afgebouwd. Het is een leuke set geworden maar de camper zit wel zwak in elkaar. Mocht er nog een tweaker zijn die er ook nog eentje zoekt, heb er nog eentje liggen voor de normale prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GqoMEX_s74AuulBjsLMIXCsehU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uQXbv6AIsAw0Phk3ikr5NZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33

rammes

koekebakker 1e klas

Metal Mark schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:44:
De Bricklink set met de camper binnengekregen en inmiddels ook afgebouwd. Het is een leuke set geworden maar de camper zit wel zwak in elkaar. Mocht er nog een tweaker zijn die er ook nog eentje zoekt, heb er nog eentje liggen voor de normale prijs.
[Afbeelding]
Leuk, ik wil de caravan ombouwen tot een tent trailer. als iemand nog tips heeft ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Metal Mark schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:44:
[Afbeelding]
Ook per ongeluk twee besteld? 😬👀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:50
Volgens mij hier nog niet voorbij zien komen. Destijds dacht ik van ‘deze moet ik hebben’, maar nu ik de review zie, vind ik deze set zwaar teleurstellend. Om een paar dingen te noemen: 230 euro voor 1300 steentjes, stickers, smalle achterbanden, bij het sturen bewegen de spatborden (ongetwijfeld niet de juiste term :) ) niet mee. En zo kan ik nog wel wat dingen noemen. Als je dit vergelijkt met de Kick/Sauber van CaDA, mag Lego zich wel enorm schamen. Ongetwijfeld zal deze set enorm goed verkopen (Lego, Technic, Formule 1, Ferrari, dat is natuurlijk een mooie combi), maar van mij mogen we al een decennia verder zijn en dat Lego (hopelijk) meer de concurrentie voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Net even gekeken. Blijkbaar toch eerder al 100 van die blokjes meegenomen van de PaB, dus genoeg in de persoonlijke voorraad 😄

Les voor de volgende keer. Vooral alles kopen wat in de PaB-muur zit 😇

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTwbEKs_-ftjytoV4RtPVe3qu_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivPW9baK1OQ5IXWw8P456LDt.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag m’n Camping Adventure ontvangen. Ik verbaasde me een beetje dat het zo netjes per stap is verpakt, ik had eerlijk gezegd gewoon twee of drie grote zakken verwacht (al zeg ik er gelijk bij dat dit m’n eerste Bricklink Designer Program set is en ik me niet echt in dit soort details had verdiept). Ik kijk in ieder geval uit naar ‘t bouwen.

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:12:
Volgens mij hier nog niet voorbij zien komen. Destijds dacht ik van ‘deze moet ik hebben’, maar nu ik de review zie, vind ik deze set zwaar teleurstellend. Om een paar dingen te noemen: 230 euro voor 1300 steentjes,
ben een behoorlijke f1 fan en daarom erg enthousiast over de nieuwe samenwerking tussen lego en F1. Echter de prijs van sommige sets [..] en zoals jij aanstipt; veel stickers, beperkte functionaliteit en technische mogelijkeden.... ben ik niet overtuigd van sommige sets.

Vervolgens zie/lees ik over de ontwikkelingen en innovatieve (technic)builds van F1 auto's door 'chineese producenten'; geen stickers maar bedrukte blokjes, complexe functies voor een 'acceptabele' prijs voor 3000+ onderdelen. Doet mij toch sterk overwegen om een 'race auto' te bestellen bij Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic ook omdat best positieve reacties lees over het kwaliteit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:06

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge
Deze maand stond in het teken van het bouwen van een foodtruck. Inmiddels zijn de inzendingen binnen en kan er vanaf heden gestemd worden op de gepinde posts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tyieThUhBH0aorfBRPZOpo0f.png

Stemmen kan tot vrijdag 28 februari om 21:00.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
meesje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:12:
Volgens mij hier nog niet voorbij zien komen. Destijds dacht ik van ‘deze moet ik hebben’, maar nu ik de review zie, vind ik deze set zwaar teleurstellend. Om een paar dingen te noemen: 230 euro voor 1300 steentjes, stickers, smalle achterbanden, bij het sturen bewegen de spatborden (ongetwijfeld niet de juiste term :) ) niet mee. En zo kan ik nog wel wat dingen noemen. Als je dit vergelijkt met de Kick/Sauber van CaDA, mag Lego zich wel enorm schamen. Ongetwijfeld zal deze set enorm goed verkopen (Lego, Technic, Formule 1, Ferrari, dat is natuurlijk een mooie combi), maar van mij mogen we al een decennia verder zijn en dat Lego (hopelijk) meer de concurrentie voelt.

[YouTube: LEGO Technic 42207 Ferrari SF-24 F1 Car detailed building review - looks great, but...]
Het (enige?) pluspunt van deze F1 sets is de shitload aan nieuwe onderdelen en/of onderdelen in een nieuwe kleur die dan weer gebruikt kunnen worden in MOCs d:)b
https://www.newelementary...-oracle-red-bull.html?m=1

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 22:22
Ik heb de bricklink kerstset binnen. Nog wel een beetje te vroeg om te gaan 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mQxOzV1kOE7yGxEoptyxSKG044=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwdcgKVxILb0S7IDqQZhqV3n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:28
Heb al even gezocht naar dit onderwerp in dit topic. Antwoorden zijn iets ouder en ben dus benieuwd of er recentere ervaringen zijn.

Sinds kort mijn werkkamer ingericht en heb een ruimte gereserveerd voor een kast voor lego. (Ik ben in het verleden iets te enthousiast geweest en nu heb ik een aardige backlog :+ ).
Het overgrote deel van mijn sets zijn de wat grotere (denk aan de Apollo raket en de Concorde). Liefst wel een kast met deuren, zodat afstoffen geen dagtaak wordt.

Welke kasten hebben jullie in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

champion16 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:43:
Heb al even gezocht naar dit onderwerp in dit topic. Antwoorden zijn iets ouder en ben dus benieuwd of er recentere ervaringen zijn.

Sinds kort mijn werkkamer ingericht en heb een ruimte gereserveerd voor een kast voor lego. (Ik ben in het verleden iets te enthousiast geweest en nu heb ik een aardige backlog :+ ).
Het overgrote deel van mijn sets zijn de wat grotere (denk aan de Apollo raket en de Concorde). Liefst wel een kast met deuren, zodat afstoffen geen dagtaak wordt.

Heb je serieus veel ruimte?
- maatwerk kasten/tafels en schapjes/lades

Standaard of universele toepassing;
- bakjes/ladenkast via Blokker, action, xenos, wehkamp
- IKEA kasten en vitrines
- …

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:55
Ik wil jullie dit gave project niet ontnemen. Erg gaaf 😃😃
https://www.l1nieuws.nl/n...concert-nagebouwd-in-lego

Zit ook een filmpje bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 27-02-2025 08:59 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
Nou, het is gelukt hoop ik. Besteld bij Bricklink voor 3 mocs.

Ik wilde deze aanpassing nog voor/bij 10305: https://rebrickable.com/m...nights-castle-ramp-10305/
En 2 alt builds voor de Bricklink Medieval Seaside Market:
https://rebrickable.com/m...ide-market-extra-modules/
https://rebrickable.com/m...e-market-tower-alt-build/

Nu kan ik vrij zeker de alt builds eerder bouwen dan het origineel, dat is wel een gek idee. Kijk er nu al naar uit!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn Bricklink Designer set is ook binnen gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_o9xND9htmnKNBy3PGUk7n-nFk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7ShjC6DswIW7JdCeWsdFEVmx.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Karp
zonoskar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:31:
[Afbeelding]
Ik ben relatief snel met het bouwen en bij het laatste zakje (9 van 9). En jeetje.. wat vind ik het soms toch een crime om bomen te bouwen 😄

Verdel wel leuk setje zo! Leuk landschap en aankleding. De stoel vind ik lomp, en had van mij niet gehoeven. De caravan is wat kwetsbaar tijdens de bouw, maar wel ok aan het eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 27-10 13:14
Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:47:
Verdel wel leuk setje zo! Leuk landschap en aankleding. De stoel vind ik lomp, en had van mij niet gehoeven. De caravan is wat kwetsbaar tijdens de bouw, maar wel ok aan het eind.
Tja, dat is het verschil tussen een Bricklink Designer set, gemaakt door een amateur Lego designer, en een officiële Lego set ontwikkeld door een professionele Lego designer, waarbij het ontwerp ook nog door een review proces gaat en dat aan bepaalde eisen van Lego moet voldoen. ;)

Afgezien daarvan, mijn vorig jaar bestelde Bricklink set The Art of Chocolate ook gisteren ontvangen :*)

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 13:49
Haay schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:25:
[...]

Tja, dat is het verschil tussen een Bricklink Designer set, gemaakt door een amateur Lego designer, en een officiële Lego set ontwikkeld door een professionele Lego designer, waarbij het ontwerp ook nog door een review proces gaat en dat aan bepaalde eisen van Lego moet voldoen. ;)

Afgezien daarvan, mijn vorig jaar bestelde Bricklink set The Art of Chocolate ook gisteren ontvangen :*)
Is dat de verklaring waarom turquoise, magenta en lavender ontbreken in de parts lists :*)

Setjes zien er goed uit, ben altijd wel blij dat er door Lego zaken worden uitgebracht zonder teveel aanpassingen aan de originele bedenker zijn/haar bedoelingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Holzschuh op 27-02-2025 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:16:

Ik wilde deze aanpassing nog voor/bij 10305: https://rebrickable.com/m...nights-castle-ramp-10305/

Nu kan ik vrij zeker de alt builds eerder bouwen dan het origineel, dat is wel een gek idee. Kijk er nu al naar uit!
Oh, en in lijn met jullie feedback. Ik heb er 4 zeemeeuwen uitgehaald. Die dingen kostten ±2,- per stuk. Samen was dat ±8e voor wat vogels, dat vond ik niet nodig!
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=12891pb01

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
(jarig!)
Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:16:

Mooi! Die ramp kan ik erg aanbevelen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqK9lBdG-hArc9D49vGvz0da40k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWeEJGaAlWjzQ601YLfphCpg.jpg?f=fotoalbum_large

Goed idee om de onderdelen voor die alt builds bij te bestellen. Hoeveel was je ongeveer kwijt voor de 'extra modules', denk je? Exclusief zeemeeuwen :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Brug + 2 alt builds, besteld bij 4 winkels, was nu ergens tussen de 250-300 inc verzenden en alles. Kan vast nog goedkoper, maar ik vond dit te overzien.

• Jakkus
(jarig!)
Karp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:12:
Brug + 2 alt builds, besteld bij 4 winkels, was nu ergens tussen de 250-300 inc verzenden en alles. Kan vast nog goedkoper, maar ik vond dit te overzien.
Leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het straks wordt!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Mooi! Die ramp kan ik erg aanbevelen!

[Afbeelding]

Goed idee om de onderdelen voor die alt builds bij te bestellen. Hoeveel was je ongeveer kwijt voor de 'extra modules', denk je? Exclusief zeemeeuwen :p
erg gave build; meer pics!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
Mastergo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanaf maart te koop.
105 cm breed.
250 eurootjes. Maar damn wat is deze gaaf!!!
Ik vind hem fantastisch! Alleen vind ik het wel onnodig om de set aan Jurassic Park te koppelen. Drijft de prijs weer omhoog vanwege de licentie. Minifigs en JP-logo op plakkaat hadden van mij daarom niet gehoeven. Geen idee of het tientjes scheelt maar daar zou ik voor hebben geopperd. Dino’s verkopen toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

Tarin

Just plain weird.

zonoskar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:31:
[Afbeelding]
Dat was precies ook mijn bestelling :). Camping Adventure kwam daarnet binnen, nu nog een tow ball socket bestellen, en een lijstje andere losse blokjes om een paar sets compleet te maken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:08
Vraagje voor de mensen met instore-event ervaring:

Ik wil graag naar een Lego store voor het Formule1 event waar je het F1 stuurtje mag bouwen en meenemen. De tijd van het event in de dichtstbijzijnde winkel is van 14:00 tot 16:00.

Hoe gaat dit in zijn werking? Geven ze de setjes pas om die tijd weg? Of begint dit al ‘s ochtends? Is er genoeg voorraad als je wat later komt?

Hoor graag jullie ervaringen :)

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijll schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:42:

Ik wil graag naar een Lego store voor het Formule1 event waar je het F1 stuurtje mag bouwen en meenemen. De tijd van het event in de dichtstbijzijnde winkel is van 14:00 tot 16:00.

Hoe gaat dit in zijn werking? Geven ze de setjes pas om die tijd weg? Of begint dit al ‘s ochtends? Is er genoeg voorraad als je wat later komt?

zorg dat je er RUIM voor 14:00u in de rij staat (reken op efteling tafferelen!!)
heb paar maal zoń event bezocht, maar ik ga geen 1-2uur in de rij staan voor iets, daar is mijn vrij-tijd te kostbaar voor :+

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 27-02-2025 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 11:23
Tijll schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:42:

Als dat deze is: [Afbeelding]

Dan zou ik me de tijd besparen. Daar ga ik geen uren voor in de rij staan... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 25-10 11:13
champion16 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:43:

Ikea Billy en Ikea Platsa (metalen versie).

• Tijll
himlims_ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:01:
[...]

zorg dat je er RUIM voor 14:00u in de rij staat (reken op efteling tafferelen!!)
heb paar maal zoń event bezocht, maar ik ga geen 1-2uur in de rij staan voor iets, daar is mijn vrij-tijd te kostbaar voor :+
Makaja schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:15:
[...]

Als dat deze is: [Afbeelding]

Dan zou ik me de tijd besparen. Daar ga ik geen uren voor in de rij staan... 8)7
Is het dan wel mogelijk om van te voren in de winkel wat setjes af te rekenen en de PAB-wall te bezoeken?

Ik ga er vanuit dat er dan een aparte rij word gevormd voor de F1-stuur setjes?

Bedankt in ieder geval voor alle informatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:08
Ik heb een tijd terug voor een harry p toverstaf in de rij gestaan voor vrouw lief. Een setje nog simpler dan simpel en generieke onderdelen.

Daar stond een rij voor. Man man man. Er werden in mall of the NL wel nummertjes uitgedeeld. Dus je kon wel even uit de rij.
Maar dat was meer een persoonlijk initiatief van een van de medewerkers dan standaard protocol.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Klopt het dat je bij bricklink designer program sets niet in aanmerking komt voor GWP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
(jarig!)
meesje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:52:
Klopt het dat je bij bricklink designer program sets niet in aanmerking komt voor GWP?
Ja, dat klopt. Ik weet niet precies hoe het bijvoorbeeld zit met dubbele Insider-punten, maar voor een GWP kom je niet in aanmerking.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-10 22:41
Hoppa!

Wederom een toffe set! In oktober besteld en nu al bezorgd, ruim binnen de gestelde 6 maanden.
Ruimte wordt wel een dingetje met al die kastelen de laatste jaren…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YEh4i529aJxhjWcQwYs-Y0Dm1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bH8ETGWcFBQKuxhWK15YWxa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Laatst online: 00:00
Even wat zitten uitproberen met de BlackTron verbindingen om de clips te vervangen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCxpEm8JjY_8zQVILH_F_O8w49g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnkpQGUPekh1Dk6UTZrvCN6O.jpg?f=fotoalbum_large
Deze oplossing met dubbele 1x2 technic bricks en een 3L friction pin bevalt me het best. Onder links en boven rechts zodat alles op alles aangesloten kan worden, en een container zoals je rechts ziet hoeft helemaal geen pinnen te hebben omdat het met twee stuks al stevig genoeg zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWg1R7FnscG5wm90ezOaZ29A9E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rjeqbjUW2RO4hTgmriX5jc3.jpg?f=fotoalbum_large
Echt veilig lijkt het niet te zijn, maar misschien is die Hazmat Guy wel onnodig nerveus.

Heeft iemand misschien nog een betere alternatief?

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Op de oorspronkelijke Blacktron sets werden inderdaad dit soort verbindingen gebruikt (nou ja, de 2-stud lange versies).

• mawashigeri
Amphiebietje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:06:
Op de oorspronkelijke Blacktron sets werden inderdaad dit soort verbindingen gebruikt (nou ja, de 2-stud lange versies).
Daar waren het twee stuks 2x2 brick modified met pin naast elkaar, maar dat waren geen friction pins. Ik heb al even in de handleiding van de nieuwe Renegade gekeken (even wachten op een aanbieding) en daarin lijkt genoeg ruimte om hetzelfde te doen.

• meesje
Wederom een video wat duidelijk maakt waar Lego grote steken laat vallen. Niet alleen printed bricks en juist formaat banden, maar ook qua ontwerp ziet het er bij de concurrent beter uit.

• Tijll
meesje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:15:
Wederom een video wat duidelijk maakt waar Lego grote steken laat vallen. Niet alleen printed bricks en juist formaat banden, maar ook qua ontwerp ziet het er bij de concurrent beter uit.

[YouTube: Lego Speed Champions 77247 KICK Sauber F1 Team C44 / Cada C55032W]
Ik zou zelfs het tegenovergestelde durven beweren, dat Lego juist geen steken laat vallen met deze 'wave' van F1-wagens.

Qua printed bricks vs stickers is subjectief. Als liefhebber vind ik het leuk om de stickers perfect te plakken op mijn sets. Iemand anders zal dit weer afschuwelijk vinden.

Qua design & ontwerp vind ik het meer dan logisch, die van CADA is 9,5 studs breed vergeleken met lego 8,5 studs. Je zou denken dat 1 stud niet veel uitmaakt, maar dat geeft veel meer vrijheid en wiggle-room om mee te experimenteren voor de designer (vooral op deze schaal). Ik zie dit al bij mezelf met ontwerpen van mijn kersthuisjes, vaak is 1 stud extra in een bepaalde richting fantastisch om bepaalde technieken in te gebruiken.

Zelf heb ik de Red Bull van een ander 3rd party merk, deze heb ik gehaald in de tijd dat er nog geen Lego-alternatief voor bestond. Die set is (vergeleken met toen de Mclaren F1-set) veel fragieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Tijll 1 stud verschil, daar heb ik niet goed op gelet. Dat biedt inderdaad meer design mogelijkheden.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 27-02-2025 20:26 ]

• L23

L23

mawashigeri schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:17:
[...]

Daar waren het twee stuks 2x2 brick modified met pin naast elkaar, maar dat waren geen friction pins. Ik heb al even in de handleiding van de nieuwe Renegade gekeken (even wachten op een aanbieding) en daarin lijkt genoeg ruimte om hetzelfde te doen.
En de Renegade oplossing is niet toe te passen op deze set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-10 10:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

meesje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:15:

[YouTube: Lego Speed Champions 77247 KICK Sauber F1 Team C44 / Cada C55032W]
Ik heb de Red Bull F1 van RASTAR cadeau gekregen, ondanks dat hij er erg leuk uit ziet, wat een verschrikkelijke build waarbij sommige onderdelen op een enkele stud zeer los zitten of zelfs scheef omdat het te veel op spanning staat.

Nu heb ik die van CaDa niet gebouwd, maar waar LEGO soms steken laat vallen zijn ze naar mijn mening toch echt heer en meester in bouw designs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijll schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:03:
[...]

[...]

Ik ga er vanuit dat er dan een aparte rij word gevormd voor de F1-stuur setjes?
in mijn ervaring niet; is gewoon de rij om de winkel in te komen. en lego hanteert een max. aantal bezoekers per filiaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
L23 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:40:
En de Renegade oplossing is niet toe te passen op deze set?
Jawel, maar ik ben geen fan van clips. Je kan deze set compatible maken met de Renegade, maar een kant van de container is enkelsteens dus daar moet gesmokkeld worden of herbouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Jakkus schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:21:
[...]

Leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het straks wordt!
Ik ook 😄

En waar ik het allemaal ga laten. Idealiter 3x bricklink + LKC + town square + blacksmith + siege camp + D&D + forest stronghold en nog 2 GWPs.... als ik het zo op een rijtje zet wordt het er niet makkelijker op 😬
Pagina: 1 ... 91 ... 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .