Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-10 23:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

DistractedBldr schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:00:
Hoi allemaal! Ik doe weer mee aan Bricklink Designer Program en dit is mijn inzending voor Series 7: Desert Citadel! Het model heeft 2400 onderdelen en 7 minifiguren. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk details en interessante bouwtechnieken toe te voegen.

Het kasteel wordt bewoond door de Knight Owls en de tovenaar Zalthar. Je kan meer over hun verhaal lezen via onderstaande link!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Mocht je willen stemmen, dan kan dat hier :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supermooi! _/-\o_ Wat is nou precies het verschil tussen Bricklink Designer Program en Lego Ideas? Plaats je dit ontwerp bijvoorbeeld op beiden?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er zitten deze keer echt wel pareltjes tussen. Ik heb niks met kastelen en huizen, (sorry @DistractedBldr, ik heb jouw inzending slechts geliked, maar de rest van de huizen/kastelen/treinen een dislike gegeven :)) maar er zitten best wel wat space gerelateerde sets tussen. Deze vind ik echt super:

Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3357/3357979.03785780CD0419BD.jpg
Misschien het oranje veranderen naar blauw, dan past het bij de Galaxy Explorer.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 11-02-2025 10:26 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:36

L23

@zonoskar Ziet er inderdaad tof uit. Oranje past bij de Lego City Space sets. Ziet er uit als een mix tussen Classic Space en City Space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-10 23:20
iDutch schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:42:
[...]

Wat een gave, unieke build! Heel knap hoe je met een relatief beperkt aantal stenen zo'n compleet bouwwerk hebt kunnen maken. Heb in ieder geval op je gestemd :)
Dankjewel! Ik heb geprobeerd om het kasteel een "klassieke" LEGO-bouwervaring te geven, maar met wat onverwachte bouwtechnieken en kleine verrassingen. Ik heb bijvoorbeeld een skateboard-onderdeel gebruikt voor een tafel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-10 23:20
almightyarjen schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:20:
[...]

Supermooi! _/-\o_ Wat is nou precies het verschil tussen Bricklink Designer Program en Lego Ideas? Plaats je dit ontwerp bijvoorbeeld op beiden?
Goede vraag! Er zijn best wat verschillen. Bij LEGO IDEAS moet je 10.000 stemmen verzamelen, daarna gaat LEGO aan de slag met je ontwerp om er een "echte" set van te maken. Die wordt dan in alle winkels verkocht voor bijv. 1 of 2 jaar.

Bij Bricklink Designer Program ben je als fan verantwoordelijk voor het ontwerp van de hele set én de bouwinstructies. Als jouw ontwerp wordt gekozen ga je samen met Bricklink nog wat aanpassingen maken, maar je mag als ontwerper alles zelf bepalen. Daarna start de crowdfunding en kan je de set voor een beperkte tijd kopen via Bricklink. Er worden maximaal 30.000 sets verkocht. De sets worden geproduceerd door LEGO en ongeveer 6 maanden laten verstuurd.

Je mag sets niet tegelijkertijd op Bricklink en LEGO IDEAS zetten. Je ziet wel vaak dat ontwerpen die niet gekozen zijn op IDEAS bij Bricklink verschijnen (en andersom).

Laat maar weten als jullie meer vragen hebben! Ik durf mezelf wel een beetje ervaringsdeskundige te noemen als het om BDP gaat ;) Mijn set Snack Shack zat bij de finalisten van Series 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 20:44
zonoskar schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:24:
Er zitten deze keer echt wel pareltjes tussen. Ik heb niks met kastelen en huizen, (sorry @DistractedBldr, ik heb jouw inzending slechts geliked, maar de rest van de huizen/kastelen/treinen een dislike gegeven :)) maar er zitten best wel wat space gerelateerde sets tussen. Deze vind ik echt super:

[Afbeelding]
Misschien het oranje veranderen naar blauw, dan past het bij de Galaxy Explorer.
Ik denk dat onze likes elkaar dan uitmiddelen, ik heb het precies andersom benaderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 13:46
[b]DistractedBldr schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:00:
.....

Laat maar weten als jullie meer vragen hebben! Ik durf mezelf wel een beetje ervaringsdeskundige te noemen als het om BDP gaat ;) Mijn set Snack Shack zat bij de finalisten van Series 1.
De Snack Hack ligt bij mij nog steeds te wachten om te bouwen, afgelopen najaar in bezit gekregen en najaar / winter zijn bij uitstek de maanden voor grotere sets om te bouwen, maar backlog dunt aardig uit, dus ik verwacht in het voorjaar er aan te beginnen! Ben benieuwd naar de bouw, De kluis, uit eerdere Bricklink serie (volgens mij toen nog geen BDP) was leuk, Parisian Street (ook uit Series 1) die ik nu aan het bouwen ben vind ik minder leuk om te bouwen, tijdens het bouwen instabiel, manier van opbouwen vind ik soms onlogisch, waardoor een instabiel deel lange tijd instabiel blijft en je dus een avond lang één bepaalde steen of stenen 100 keer aanraakt om weer terug op de plaats te klikken...
Hoe het er gaat uit zien vind ik wel prima en op het eind wel stevig, dus de kids kunnen er ook nog eens af en toe (onder toezicht :) ) mee spelen!

Benieuwd dus wat de Snack Hack gaat doen, hopelijk weer net zo'n ervaring als de kluis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18
Holzschuh schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:19:
Vliegtuigen zonder vormdelen worden ook niet snel mooi. Of de schaal wordt dusdanig dat de Titanic er niets bij is. Dat vliegtuig wat Lego bij de vakantieherinneringen 41838 heeft gestopt is een exemplarisch voorbeeld.

Daarom vond ik de Sopwith Camel juist zo geslaagd. Lekker hoekig en plat WWI vliegtuig. Nu ik er over nadenk ook wel vreemd want was gewoon inclusief een setje machinegeweren. Zal wel een foutje geweest zijn.
Ja, ik snap wat je bedoelt.... het moet wel een schaalmodel blijven, en niet op ware grootte :)

De 747 heeft natuurlijk wel wat glooiingen die lastig na te bouwen zijn. Maar ik was erg onder de indruk van hoe goed dat gelukt is bij de Concorde en de Space Shuttle, zodat ik ging fantaseren over de 747.

Het lijkt me zo'n fantastische uitdaging als ontwerper bij Lego om dat dan goed en mooi te krijgen, zonder er allemaal nieuwe onderdelen voor te hoeven gebruiken.
vanenkelen schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:07:
[...]

Denk dat de vormen uiteindelijk lastig te maken zijn op een relatief betaalbare schaal. Behalve als er veel voorgevormde parts gemaakt gaan worden en dat zou ik dan weer jammer vinden.

Deze overigens wel eens gezien? _/-\o_

Boeing 747 (1,5m breed met gemotoriseerd landingsgestel en flaps).
Oh wauw, het kan dus wel! Die vind ik echt heel mooi!

[ Voor 20% gewijzigd door migchiell op 11-02-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vind die Mech's wel heel erg leuk. Spider-Man, Superman en Iron-Man natuurlijk vorige week gescoord. Van Star Wars heb ik Luke, Storm Trooper & Darth Vader.

Een Blacktron Renegade vind ik te groot en te duur. Ik vond dat vroeger wel de mooiste uit de space-series.

Een mech van oude legacy space-thema's zou voor mij wel een instant-buy zijn :Y Een Blacktron mech, een M-Tron mech.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 07:36

spok9

Groen...

DistractedBldr schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:00:
[...] Mijn set Snack Shack zat bij de finalisten van Series 1.
Die heb ik laatst in elkaar gezet met mijn dochter van 8 en was echt superleuk om te bouwen _/-\o_

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
vanenkelen schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:07:
[...]

Denk dat de vormen uiteindelijk lastig te maken zijn op een relatief betaalbare schaal. Behalve als er veel voorgevormde parts gemaakt gaan worden en dat zou ik dan weer jammer vinden.

Deze overigens wel eens gezien? _/-\o_

Boeing 747 (1,5m breed met gemotoriseerd landingsgestel en flaps).
Hehe net een echte set met kleurenkots binnenin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

RaZ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:58:
Ik vind die Mech's wel heel erg leuk. Spider-Man, Superman en Iron-Man natuurlijk vorige week gescoord. Van Star Wars heb ik Luke, Storm Trooper & Darth Vader.

Een Blacktron Renegade vind ik te groot en te duur. Ik vond dat vroeger wel de mooiste uit de space-series.

Een mech van oude legacy space-thema's zou voor mij wel een instant-buy zijn :Y Een Blacktron mech, een M-Tron mech.
Mij is het allemaal iets teveel mech :P Eerst maar een normale M-Tron set.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 23:42

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kerngezond schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:43:
Soms gaan er wel bepaalde producten uit zonder dat er een fatsoenlijke opvolger is, maar bij zoiets cruciaals als aandrijving voor treinen kan ik me niet voorstellen dat ze het hele systeem afschaffen zonder vervangend product. Klinkt meer als een versimpeling/afslanking van de productlijn.
Nouuuuu...
* Mappy huilt in 12V
Elektrische wissels, seinen, zelfs ontkoppelen van wagons O+

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/42/34/84/423484bfda027beb43d2155ec13e5879.jpg

Ik hoop dat we er nu dan LRTMS (Lego ERTMS) voor terugkrijgen :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mappy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Nouuuuu...
* Mappy huilt in 12V

[Afbeelding]

Ja, dit was fantastisch... volgens mij krijg je dat met het huidige niet voorelkaar. Dat herinnert mij er aan, ik moet veel van het 12volt spul nog bij mijn ouders ophalen, zij willen er vanaf (gebrek aan ruimte). Nu wil ik een Lego City gaan bouwen, ik vraag mij af is in de loop der jaren de spoorbreedte gelijk gebleven?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:11
_Dune_ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:37:
[...]

Ja, dit was fantastisch... volgens mij krijg je dat met het huidige niet voorelkaar. Dat herinnert mij er aan, ik moet veel van het 12volt spul nog bij mijn ouders ophalen, zij willen er vanaf (gebrek aan ruimte). Nu wil ik een Lego City gaan bouwen, ik vraag mij af is in de loop der jaren de spoorbreedte gelijk gebleven?
Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

spoor is gelijk gebleven, maar de rails kunnen best wel broos zijn, ik heb toen mijn baan opnieuw gebouwd en elke keer ging er wel iets stuk, daarom destijds de rails goed kunnen verkopen. Maar als je de ruimte hebt en je hoeft het niet steeds op en af te breken dan is het nog prima te doen

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Mappy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Nouuuuu...
* Mappy huilt in 12V

[Afbeelding]

En de volgende pagina toonde een suggestie om lichaamsdelen te gebruiken in de constructie van steunpilaren voor die trein. Mini maffia praktijken? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn2pC6TaJM3yJsRrb49zcMzsYbs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hjFNAKSH9QYf4Hy5F0wWB3c3.png?f=fotoalbum_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet alleen niet vragen wat voor kleine hoek je moet maken....om zo hoog te komen moet je minimaal anderhalve meter aanloop hebben, en dan nog steeds hopen dat je trein niet te zwaar is :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Goede vraag! Er zijn best wat verschillen. Bij LEGO IDEAS moet je 10.000 stemmen verzamelen, daarna gaat LEGO aan de slag met je ontwerp om er een "echte" set van te maken. Die wordt dan in alle winkels verkocht voor bijv. 1 of 2 jaar.

Bij Bricklink Designer Program ben je als fan verantwoordelijk voor het ontwerp van de hele set én de bouwinstructies. Als jouw ontwerp wordt gekozen ga je samen met Bricklink nog wat aanpassingen maken, maar je mag als ontwerper alles zelf bepalen. Daarna start de crowdfunding en kan je de set voor een beperkte tijd kopen via Bricklink. Er worden maximaal 30.000 sets verkocht. De sets worden geproduceerd door LEGO en ongeveer 6 maanden laten verstuurd.

Je mag sets niet tegelijkertijd op Bricklink en LEGO IDEAS zetten. Je ziet wel vaak dat ontwerpen die niet gekozen zijn op IDEAS bij Bricklink verschijnen (en andersom).

Worden er van iedere set die uiteindelijk "funded" haalt ook echt 30K sets gemaakt? ook al is een ontwerp net over de streep zoals in bij de huidige serie deze bv?

https://www.bricklink.com...4/1335/Riverside-Scholars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

dr86 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Worden er van iedere set die uiteindelijk "funded" haalt ook echt 30K sets gemaakt? ook al is een ontwerp net over de streep zoals in bij de huidige serie deze bv?

https://www.bricklink.com...4/1335/Riverside-Scholars
Lijkt me niet? Waar moeten die overige sets dan heen om verkocht te worden?

"Will produce up to 30,000 of each set."

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 11-02-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:50

Amphiebietje

In de blubber

rammes schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:40:
[...]

spoor is gelijk gebleven, maar de rails kunnen best wel broos zijn, ik heb toen mijn baan opnieuw gebouwd en elke keer ging er wel iets stuk, daarom destijds de rails goed kunnen verkopen. Maar als je de ruimte hebt en je hoeft het niet steeds op en af te breken dan is het nog prima te doen
Het bruin-grijze plastic van de dwarsliggers geeft de geest... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Amphiebietje schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:44:
[...]

Klopt. Voornamelijk de pinnetjes, deze breken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Ik weet niet welke 12v trein(en) je hebt. Met wat aanpassingen kun je deze voorzien van Powered Up en op moderne rails laten rijden. Zelf wel eens overwogen om een 7740 of 7745 te kopen, maar die prijzen zijn best flink. De 7740 was voor mij destijds DE trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:10:
Je moet alleen niet vragen wat voor kleine hoek je moet maken....om zo hoog te komen moet je minimaal anderhalve meter aanloop hebben, en dan nog steeds hopen dat je trein niet te zwaar is :X
Vandaar dan ook deze rocket-booster verderop in het boek :P *edit* klikbaar gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H57K56XRkSyBE3Giu21TR852a5U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bIa6JMpXxZoLdAMFVns1wgav.png?f=fotoalbum_tile

*edit2* toch best wel 'indrukwekkend weinig' stappen in het bouwproces die men toont :o

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 11-02-2025 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30
Amphiebietje schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:44:
Oud donkergrijs toch? De meeste die ik heb zijn nog wel goed, maar die clipjes zou ik ook niet tientallen keren willen belasten inderdaad. Misschien toch maar eens verpatsen dan, ik ben gelijk van blauw 4,5V naar het bluetooth tijdperk gesprongen :)

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ook de bricklink sets weer bekeken.
1 duidelijke favoriet, het Sushi restaurant.

Is al eerder in de running geweest, maar toen is de goldmine gekozen van dezelfde ontwerper. Denk dat ze er max 1 per keer kiezen per ontwerper. Dus hopelijk in de herkansing nu wel raak!

Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3370/3370411.79274DC9C2D8979F.jpg

https://www.bricklink.com...%AF%BF%E5%8F%B8%E5%B1%8B)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:32
16 pagina's aan inzendingen, minimaal 10 pagina's met Castle? Ik snap dat het hot is, maar goddamn, mag er een maximum op of zo?

Ik zie dat de maker van W.A.L.T. nog een poging doet met zijn leuke robotje, hopelijk komt die er nu wel door!
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3343/3343018.EFA66E4C39224855.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Vandaar dan ook deze rocket-booster verderop in het boek :P *edit* klikbaar gemaakt

[Afbeelding]

*edit2* toch best wel 'indrukwekkend weinig' stappen in het bouwproces die men toont :o
Ik vond de ‘instructies’ in de inspiratieboeken altijd wel heel erg summier. Destijds kon ik dat niet volgen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:05
JK Brickworks heeft weer een pareltje gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:04:
[...]

Ik vond de ‘instructies’ in de inspiratieboeken altijd wel heel erg summier. Destijds kon ik dat niet volgen.
Alhoewel dat ik veel nostalgie heb rond 7777 was het inderdaad niet het gemakkelijkste boek.
De instructies bevatten ook veel gespecialiseerde onderdelen die ik indertijd niet had, en zoals @The Eagle terecht opmerkte waren de layouts vrij groot. Waardoor ze niet haalbaar waren voor ons arme kindjes met een kleine collectie onderdelen :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:35

QuattroNL

It is I.

RaZ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:58:
Mechs! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDHnlvmiDo1dgzOngbE02NJS9xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2q3fBpInNFowitblx67iNkS.jpg?f=fotoalbum_large

Ze staan wat in een hoekje dus slecht licht maar ik vind ze leuk!
De gerotere wil ik nog een keer maken (maar iets met plek...). Heb de 71738 (Zane's titan mech bartle), 71865 (Ninja ultra combo mech) en de 81821 (Cole's reuzen draken mecha) nog liggen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

QuattroNL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]

De gerotere wil ik nog een keer maken (maar iets met plek...). Heb de 71738 (Zane's titan mech bartle), 71865 (Ninja ultra combo mech) en de 81821 (Cole's reuzen draken mecha) nog liggen.
Ik vind ze ook leuk, alleen die oude waarbij je de mech beter neer kan zetten want een knie-gewricht missen de nieuwe varianten, en zijn lastig neer te zetten. De Ninjago heb ik niet zo veel mee. Star Wars alleen gekocht want ze zijn herkenbaar (ik weet wat het is, zonder ooit maar 1 film gezien te hebben).

Geen zin om een complete set te kopen voor een mini-fig, en dan is een mech voor een fractie van de prijs next best thing :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:01
AppieNL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:03:
16 pagina's aan inzendingen, minimaal 10 pagina's met Castle? Ik snap dat het hot is, maar goddamn, mag er een maximum op of zo?
Ook echt... Ik dacht ik ga eens de hele lijst door maar meer dan de helft is een kasteel en/of kasteel-gerelateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RubjeMazter schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Ook echt... Ik dacht ik ga eens de hele lijst door maar meer dan de helft is een kasteel en/of kasteel-gerelateerd...
Wel goed voor mijn beurs :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

RaZ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik vind ze ook leuk, alleen die oude waarbij je de mech beter neer kan zetten want een knie-gewricht missen de nieuwe varianten, en zijn lastig neer te zetten. De Ninjago heb ik niet zo veel mee.
Die kniegewrichten is wel een dingetje ja. Is nu slechts 1 part geworden en dus, letterlijk, minder flexibel om een mech in bepaalde posities te zetten.

Met Ninjago zelf heb ik ook helemaal niks maar ik vind die grote mechs wel erg gaaf!
Hmmm....ik vind grote mechs gaaf maar grote mechs kan ik nergens kwijt 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

QuattroNL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:09:
[...]

Die kniegewrichten is wel een dingetje ja. Is nu slechts 1 part geworden en dus, letterlijk, minder flexibel om een mech in bepaalde posities te zetten.

Met Ninjago zelf heb ik ook helemaal niks maar ik vind die grote mechs wel erg gaaf!
Hmmm....ik vind grote mechs gaaf maar grote mechs kan ik nergens kwijt 8)7
Misschien een weekje ruzie met de missus :+

Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/2611/2611148.01409082460126B1.jpg

https://www.bricklink.com...-Space-Mecha-of-Blacktron

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Nice! Een soort Juggernaut Blacktron mech d:)b
Heb zelf overigens niet echt iets met Blacktron, dat is na mijn tijd. Classic space is meer mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

QuattroNL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan je de war-machine mech ook van harte aanbevelen, die ziet er zodanig generiek "militaire mech" uit dat ie buiten marvel context ook prima werkt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Bricklink vraagje, kan je een wanted list makkelijk meerdere keren in 1 keer bestellen?

Wil een stand voor m'n Speed Champions bestellen, maar dan gelijk meerdere keren.
Of moet ik handmatig de wanted list aanpassen in het aantal stuks per onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

vectormatic schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:56:
[...]

Ik kan je de war-machine mech ook van harte aanbevelen, die ziet er zodanig generiek "militaire mech" uit dat ie buiten marvel context ook prima werkt.
True that :Y

Je kan er een compleet leger mee maken, maar dat kan met de Storm Trooper mech ook 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:13

SomerenV

It's something!

JBplap schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:43:
Bricklink vraagje, kan je een wanted list makkelijk meerdere keren in 1 keer bestellen?

Wil een stand voor m'n Speed Champions bestellen, maar dan gelijk meerdere keren.
Of moet ik handmatig de wanted list aanpassen in het aantal stuks per onderdeel?
Een wanted-lijst kun je helaas niet meerdere keren in één keer bestellen. Wat je wél kunt doen is wat je wilt bestellen in Bricklink Studio zetten, dat zo vaak kopiëren en plakken als je nodig hebt, dat uploaden als Wanted List en op die manier bestellen. Een beetje omslachtig, maar het werkt prima.

Wat je ook kunt doen is de parts list exporteren en kijken of LEGO.com de steentjes heeft. Tegenwoordig kun je namelijk gewoon je lijst uploaden en op die manier bestellen. Ik ben er achter gekomen dat dat al snel gunstiger is dan Bricklink. Steentjes zijn vaak gunstig geprijsd, de steentjes zijn allemaal nieuw en je betaalt maar eenmaal verzendkosten (of helemaal geen verzendkosten als je voldoende bestelt). Bij Bricklink kan het qua verzendkosten al snel oplopen.

Toevallig ben ik samen met een vriend de afgelopen tijd bezig geweest met het uitvogelen hoe het werkt met het bestellen van mocs, en dan niet één of twee, maar meerdere en dan direct meermaals per moc. We zijn nog in de ontwerpfase, maar de eerste order liep via Bricklink en was verspreid over 4 of 5 winkels. Omdat het qua winkels nogal hit and miss kan zijn kan het zijn dat je order niet helemaal klopt, zoals bij ons het geval is geweest bij twee van de winkels. En je hebt vaak een mix van nieuwe en gebruikte steentjes, tenzij je expliciet aangeeft nieuwe steentjes te willen (wat alsnog geen garantie geeft).

De tweede order hebben we via LEGO.com gedaan, met een kleine extra order via Bricklink omdat LEGO niet alle steentjes had. Dat is eigenlijk prima gegaan, al misten we wel 2 steentjes op 300 ofzo. Kan gebeuren. Maar dan heb je wel gloednieuwe steentjes en de klantenservice van LEGO die gewoon uitstekend is.

Ik zou overigens graag wat foto's laten zien zodat dit niet puur een lego-bestelling-topic achtige reactie is, maar dat gaat niet echt zonder al te veel prijs te geven :'( Dus dat komt later een keertje (duurt nog wel een paar maanden voordat we naar buiten gaan treden). Het is overigens nog best lastig om zelf setjes te ontwerpen. Digitaal klopt het dan allemaal, maar in het echt kom je dan toch achter dingetjes die niet kloppen. Structurele integriteit die gammel is, een bouwproces dat onnodig ingewikkeld is, stabiliteit die ontbreekt of onderdelen die dermate fragiel vastzitten dat ze al losraken als je er verkeerd naar kijkt :+ Dus ontwerpen, bestellen, bouwen, aanpassen, bestellen, bouwen, eventueel nogmaals aanpassen, etc. Wel een heel tof proces en gaaf om je eigen creaties vorm te zien krijgen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Allemachtig wat is dit prachtig! Dit is echt een niveau van creativiteit en vernuft wat ik never nooit ga bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
DistractedBldr schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:00:
Hoi allemaal! Ik doe weer mee aan Bricklink Designer Program en dit is mijn inzending voor Series 7: Desert Citadel! Het model heeft 2400 onderdelen en 7 minifiguren. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk details en interessante bouwtechnieken toe te voegen.

Het kasteel wordt bewoond door de Knight Owls en de tovenaar Zalthar. Je kan meer over hun verhaal lezen via onderstaande link!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Mocht je willen stemmen, dan kan dat hier :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh, wat mooi! Schitterend! Ik heb op je gestemd! Ik vind de sfeer die deze set ademt erg goed gedaan en het woestijnthema is bovendien helemaal mijn smaak! Ik hoop dat hij het redt. Hij kon weleens een goede kans maken door zijn originaliteit. Met alle respect voor de riddersets, dit is echt veel origineler! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
[...]

Oh, cool, je bent de maker van de Snack Shack! Ik heb de set niet maar ken hem via Bricksie. Wel een eer om een echte LEGO Master Builder in ons midden te hebben. :P
Ik heb zojuist je biografie onder de Snack Shack gelezen. Ik kan me helemaal vinden in jouw ontwerpfilosofie, zowel in het punt dat er een gat zit tussen de grote modulaire sets en de kindersets als in het punt dat LEGO ook gewoon een beetje lollig moet zijn. Houd ons op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44

vhal

ಠ_ಠ

Kerngezond schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 03:47:
[...]

Allemachtig wat is dit prachtig! Dit is echt een niveau van creativiteit en vernuft wat ik never nooit ga bereiken.
Eigenlijk is dit grotendeels een uitgebreide versie van iceskating kerst GWP (40316), beetje hetzelfde idee :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
RubjeMazter schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Ook vrijwel allemaal setjes die duidelijk inspiratie hebben gehaald uit sets die al uit gebracht zijn en daardoor alleen al geen kans maken.

Maar goed, iedereen mag natuurlijk wat insturen, aan lego om straks een selectie van 5 te maken.

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vraagje over het inlijsten van CMF minifiguren.

Wie heeft er ervaring met de IKEA SANNAHED lijsten? Past daar een lego grondplaat netjes in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-10 08:16
Gim schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:15:

Wie heeft er ervaring met de IKEA SANNAHED lijsten? Past daar een lego grondplaat netjes in?
nee sorry ik heb de ribba van ikea (volgens mij niet meer leverbaar).

volgens mij past het niet:
https://www.instructables...D-LEGO-ShadowBox-Display/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kerngezond
Gim schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:15:

Ik heb het. En nee, het past net niet. Wat je doet is één rijtje nopjes eraf knippen in beide dimensies, dan past het wel. Niet leuk misschien, maar het voordeel is wel dat het niet perfect hoeft aangezien de buitenste randen toch niet zichtbaar zijn als je grondplaat eenmaal ingelijst is.

[ Voor 9% gewijzigd door Kerngezond op 12-02-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:17
Kerngezond schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb het. En nee, het past net niet. Wat je doet is één rijtje nopjes eraf knippen in beide dimensies, dan past het wel. Niet leuk misschien, maar het voordeel is wel dat het niet perfect hoeft aangezien de buitenste randen toch niet zichtbaar zijn als je grondplaat eenmaal ingelijst is.

[YouTube: How to make a LEGO display/shadowbox!]
Ik heb de grotere SANNAHED voor mijn speed champions, daar passen ook net geen 4 baseplates in. Ook hier 1 rijtje nopjes van af gehaald.
Mijn advies zou overigens zijn om af te snijden. Blokjes van 2x4 op de rand die je wilt afsnijden en met een ikea schilmesje (die van €0,99) er 2-3x langs. Kaarsrecht resultaat.

Kun je daarna ook weer in je Billy gebruiken, want met 1 afgesneden baseplate passen er precies 3 (OK, 2,95) baseplates naast elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaRoof op 12-02-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 18:37
ThaRoof schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:38:
[...]

Ik heb de grotere SANNAHED voor mijn speed champions, daar passen ook net geen 4 baseplates in. Ook hier 1 rijtje nopjes van af gehaald.
Mijn advies zou overigens zijn om af te snijden. Blokjes van 2x4 op de rand die je wilt afsnijden en met een ikea schilmesje (die van €0,99) er 2-3x langs. Kaarsrecht resultaat.

Kun je daarna ook weer in je Billy gebruiken, want met 1 afgesneden baseplate passen er precies 3 (OK, 2,95) baseplates naast elkaar.
Ik ben nog opzoek naar een manier om mijn Speed Champions te displayen. Dit klinkt als een goede optie.
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van een gevulde Sannahed?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is een kleine:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxP6P9tx6Z5Lzei2uAtrf-0kQeU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2t5D9ZE8u03UzD4aE3BVAKza.jpg?f=user_large
Het is wel erg krapjes met 3 autotjes erin. En echt hoger dan die sportauto's mogen ze niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 12-02-2025 16:10 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:09:
Dit is een kleine:

[Afbeelding]
Het is wel erg krapjes met 3 autotjes erin. En echt hoger dan die sportauto's mogen ze niet zijn.
Ben ook beetje zoekende naar display van de auto’s

Lang termijn visie, lijkt mij zo’n Volkswagen Wolfsburg toren wel iets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFQRpz3vpEThjblmgkSXlvAvT24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4btfjncBKkMO4MjqjVqcCJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Eens kijken of mooie MOC kan vinden :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
ThaRoof schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:38:
[...]

Haha, dat klopt wat je zegt inderdaad! Ik ben er ook achter gekomen dat Billy's net een fractie te klein zijn in de breedte voor allerhande LEGO-toepassingen. Heel irritant, maar ik snap ook wel dat LEGO en Ikea deze zaken niet afstemmen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:20:
[...]
Ik hou mij ook aanbevolen!

Heb voor de stad ook naar zoiets gekeken maar kon niet echt iets fraais vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Na een tip in dit topic een tijdje terug heb ik de vitrinekast voor legofiguren van Smyths aangeschaft. Het geheel is wel erg PlasticFantastic, maar dat is Lego zelf ook en voor mij geen probleem. Al met al dus tevreden met deze nieuwe aanwinst voor boven mijn bouwtafel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XthtTLLbXJdCgjz66RQxgi8OUUE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5eENUcltumHREkBsdfVAPGt7.jpg?f=user_large

Ze hebben van dit merk (Build-it) in de winkel ook kleine en grote Lego-tafeltjes voor kinderen staan, tip mocht je nog zoiets zoeken. Ik kan ze op de website niet zo snel terugvinden. Mocht je bij de legowinkel in Utrecht zijn dan zit 50 meter verderop ook de grote Smyths-winkel waar je ze kunt bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door PlasticFan op 12-02-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Donstil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:44:
[...]

Ik hou mij ook aanbevolen!

Heb voor de stad ook naar zoiets gekeken maar kon niet echt iets fraais vinden.
als zelf in stud.io aan het klikken ben, wordt het (side)project als snel duurder dan de volledige collectie :+

https://thelegocarblog.com/2014/09/03/autostadt/
here are 26,000 virtual Lego pieces in Digital Dreams’ MLCad version that took a colossal 70 hours to digitally render

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 12-02-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
PlasticFan schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:26:
Na een tip in dit topic een tijdje terug heb ik de vitrinekast voor legofiguren van Smyths aangeschaft. Het geheel is wel erg PlasticFantastic, maar dat is Lego zelf ook en voor mij geen probleem. Al met al dus tevreden met deze nieuwe aanwinst voor boven mijn bouwtafel!

[Afbeelding]

Ze hebben van dit merk (Build-it) in de winkel ook kleine en grote Lego-tafeltjes voor kinderen staan, tip mocht je nog zoiets zoeken. Ik kan ze op de website niet zo snel terugvinden. Mocht je bij de legowinkel in Utrecht zijn dan zit 50 meter verderop ook de grote Smyths-winkel waar je ze kunt bekijken.
Dat ziet er wel mooi uit. Heb je zelf al foto’s ervan? Ik ben wel geïnteresseerd hoe je gebruikservaring is en hoe het er in de praktijk uitziet. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik had mij voorgenomen even een pauze te nemen en de backlog te laten voor wat het is, maaaar dat lukte toch niet helemaal.

Vandaag de Bookshop afgerond. Leuke build wel, mede omdat je het als twee losse gebouwtjes bouwt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4ZsfFSHOZwhRkPYQScsZcwFmHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3Gl1ICktZefIe2S3djzPmiV.jpg?f=fotoalbum_large

Assembly station, Museum en Tudor zijn nog over, dan moet ik toch echt gaan geloven in het daadwerkelijk inrichten van de stad ipv het bouwen van modulars en ze op de plank schuiven 😆

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met de BrickLink orders binnen vrijwel al mijn oude lego en dat van mijn grootouders, wat mij jaren geleden was nagelaten, weer compleet kunnen krijgen en bouwen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NfyWz-lr2OCkMiB-yYZV00AZgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C30fWrS9C9cI1a93EqbbEJUY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHt-FDe30OBgDtw1RADJnq2h9lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUU4j8mrltmrWPTIraoJqVmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q228P1IxPeWBWB0r5-p9oGfQzyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YvNP0ABISD36OYRBB07fq9T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjBs2WaC873VR-bhG0g_pjiWhoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wRQECzpOiJ3CZ1mRBAXhHnt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1q8g5bEqIZdoVADgwT4ceQGHfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1G4BGxJbIz9AfSnM5BhhTd4r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxsVkL0LDjC8G7Eg9z_XUnvUJbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t69WpPG4MCCVX0sTcR9nSFCb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atn1_i-RYZR87iGp8aAMBSLdeHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTftQeX8yO9nq3GQfrAMVyQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSX1xCT_pkkZphitGVgrSekXzTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sniuGdMlwMnphdoAX5vVe5vm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8vIEq67qJbjqee3tjmjTvk8THk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKYxl1Ru7YWRdvmrBJsO6Tqk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqb2T14Ibkm_aePCrhqlr-uZZhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaqIMJcAaikBP3u4nIb3CkSv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_EWjdb3T-gudihLsBXTOgNy2n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UzjjuLwpRWZqp9Cwx32ErgO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n9d02i1jv7Dr8ZtCdZy3npUBr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gk5Qf0qD7862O3EaNPYW0lUs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qUMkpkknvcoQoOvQudbRHtTPvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqeuUucv8f0MMV1sUQVr0sEL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWk0Yiwd6y7IE8keQJtWMEgsPO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDIJe4v0FAyIbvuGFEhOGiBt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXByRbZwCsdNs2YQ8GYvPq2XsUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ax5WEsl0ePxcTa5jKJIKl88w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIF3ey4kzCFJJEfWGdMB0xz6m-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3gIAa0UUs37ZxcAioST1xsa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huvHAB1Xc47eXlN7pAaxYELUjNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AAd9rsdPyNzKRhJtAAg82Pu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScRx1y1dLLVyY3JD2sLuU0vJj0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWWM1C10Pbik9gXm2cVdtMYx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/035sKM2RVIa3EbDH7v1RdDLwHsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLpNQPyWwmEw67JlzEWJr4lG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwhD0c9DmeLf4hblk01JCuKtFD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DA3ZKbypf6Q0wgMTA66IwhU0.jpg?f=fotoalbum_large

Resteren nog een Shell tankstation, een politie auto, tractor en dumptruck. Allemaal 80's city.
Binnenkort nog maar eens een bestelling doen op BrickLink. :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:11:
Weet iemand waar dit item gebruikt werd?

[Afbeelding]

En deze?

[Afbeelding]
Misschien gemist. Maar waar was dat raampje met die reddingsboei sticker nou van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:13

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kerngezond schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:57:
[...]

Dat ziet er wel mooi uit. Heb je zelf al foto’s ervan? Ik ben wel geïnteresseerd hoe je gebruikservaring is en hoe het er in de praktijk uitziet. :)
Ik heb hem ook, het is erg goedkoop vergeleken met andere opties. De platen gaan er erg moeilijk in of uit. De deuren vergen wat handigheid om ze eruit te halen, al helemaal als je figuren langs de rand hebt staan.

Je kan er wel erg veel figuren in kwijt, zo’n circa 7 tot 8 figuren per plaat. Alhoewel ik dit een prima tijdelijke oplossing vind ga ik toch helaas een dure grote display (5x25) kopen van bijvoorbeeld wicked brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Millie-ano schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:02:
Misschien gemist. Maar waar was dat raampje met die reddingsboei sticker nou van ?
Misschien verkeerd geplakt, geen idee :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Xqlus1ve schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:11:
[...]

Ik heb hem ook, het is erg goedkoop vergeleken met andere opties. De platen gaan er erg moeilijk in of uit. De deuren vergen wat handigheid om ze eruit te halen, al helemaal als je figuren langs de rand hebt staan.

Je kan er wel erg veel figuren in kwijt, zo’n circa 7 tot 8 figuren per plaat. Alhoewel ik dit een prima tijdelijke oplossing vind ga ik toch helaas een dure grote display (5x25) kopen van bijvoorbeeld wicked brick.
Bedankt voor de info, niks voor mij dus. Ik ga toch gewoon voor de Ikea Sannahed en het versnijden van een basisplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:50

Amphiebietje

In de blubber

Millie-ano schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:02:
[...]

De onbekende stickers zouden ook uit een van de stickervellen kunnen komen die bij bepaalde bouwboeken zaten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:17
Baumans schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Ik ben nog opzoek naar een manier om mijn Speed Champions te displayen. Dit klinkt als een goede optie.
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van een gevulde Sannahed?
Foto is al wat ouder, maar geeft hopelijk een goed beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek6ekp0CvyAlB0omARx-wTdg_vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udQh6bg1Hj7mb01xehD3bFNi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ThaRoof schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Foto is al wat ouder, maar geeft hopelijk een goed beeld:

[Afbeelding]
Mijn OCD krijgt helemaal jeuk van hoe je die auto's in de lijst hebt gehangen :P

• Fraggert
  • Laatst online: 13:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zonoskar schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:09:
Dit is een kleine:

[Afbeelding]
Beetje afhankelijk van hoeveel wagens je hebt en hoeveel van die kistjes dat dan worden maar je zou er haast 2 per kist van maken, kun je net wat meer zien van je creaties :)
himlims_ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:20:
[...]

Ben ook beetje zoekende naar display van de auto’s

Lang termijn visie, lijkt mij zo’n Volkswagen Wolfsburg toren wel iets:

[Afbeelding]

Die Smart-auto's stonden toch ook in zo'n toren?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Den_Haag_SmartCenter.jpg/800px-Den_Haag_SmartCenter.jpg

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alfa Novanta schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:10:
Met de BrickLink orders binnen vrijwel al mijn oude lego en dat van mijn grootouders, wat mij jaren geleden was nagelaten, weer compleet kunnen krijgen en bouwen :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Resteren nog een Shell tankstation, een politie auto, tractor en dumptruck. Allemaal 80's city.
Binnenkort nog maar eens een bestelling doen op BrickLink. :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Supergaaf d:)b

• Donstil
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:59:

Die Smart-auto's stonden toch ook in zo'n toren?

[Afbeelding]
Je beantwoord je eigen vraag met de foto toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Donstil schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:01:
[...]

Je beantwoord je eigen vraag met de foto toch?
uh ja, ik was aan het typen en dacht.....ik zoek wel ff snel een plaatje erbij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:01:
[...]

uh ja, ik was aan het typen en dacht.....ik zoek wel ff snel een plaatje erbij :P
Misschien van het weekend eens kijken. Heb aardig wat ramen over. Ook nog ergens een zwarte plaat en industriële buizen. Verwacht wel dat het groot wordt hehe.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
sheane schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:27:
[...]

Misschien van het weekend eens kijken. Heb aardig wat ramen over. Ook nog ergens een zwarte plaat en industriële buizen. Verwacht wel dat het groot wordt hehe.
Niet helemaal overtuigd, want je hebt best veel stukjes nodig. Maar het is 5 minuten aanklooien geweest dus verwacht geen hoogstandje haha. Geeft mij meer een idee wat je kan bereiken en hoe je het soort van kan vormgeven. Vast vele malen mooier te maken, maar denk dat het een immens bouwwerk wordt als je zo'n Smart Toren wil maken.

Werk ontwijkend gedrag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7oLO_os5H8eDbKTsgi_aKFGk0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgFBsNvx1PBuzakLEwbGaB9p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8v5rFNNPwFotxVZjFTRGDu4a15o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWEtw3DnbSN9IzvxNWXBpJnx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omLUI5_DWR3S-w6HnKNgZvcOu24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xs9tW1IQ4bhXB2okiuyAfSlX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa3rcxwWqru4meG7b_7s7BABzfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1zoEfi4uZHF5kO8UOiLLv2o.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door sheane op 13-02-2025 15:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omdat ik de wielen van de Senna McLaren set had vervangen door 3D geprinte wielen had ik dus die standaard Lego wielen over. Ik was gisteren mijn Speed Champions een beetje aan het opruimen en ik zag die Dodge Dragster weer staan met die iele wieltjes waarvan Lego vond dat het wel correct zou ogen en ik dacht dat die F1 wielen best aardig zouden staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yP-CBY0mMGMPjDhlql-exmppqQY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4ESTf41jpVYGvGwHYQ56lg5d.jpg?f=user_large
Wat denken jullie? Ik heb de achterkant 1 brick langer moeten maken anders zouden de wielen te ver uitsteken omdat ze anders tegen de motor aan kwamen. Eigenlijk moet het rubber dikker zijn, maar ik vond het best aardig ogen zo.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 13-02-2025 15:15 ]

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-10 08:16
Xqlus1ve schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:11:
[...]

Maar hoezo dan? je hoeft de deuren toch eigenlijk 1x open en 1x dicht te doen.
is het dan zo crappy / gammel? zo van plaatje lijkt het wel wat maar in echt drama??

want deze kost nu 35 euro waar jij naar verwijst zon 200 euro ongeveer met verzend en invoer?

als je foto;s hebt wil je ze delen? ben toch wel benieuwd naar die van smyts ter vervanging van mijn ikea dingen

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:36
zonoskar schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:13:
Omdat ik de wielen van de Senna McLaren set had vervangen door 3D geprinte wielen had ik dus die standaard Lego wielen over. Ik was gisteren mijn Speed Champions een beetje aan het opruimen en ik zag die Dodge Dragster weer staan met die iele wieltjes waarvan Lego vond dat het wel correct zou ogen en ik dacht dat die F1 wielen best aardig zouden staan.

[Afbeelding]
Wat denken jullie? Ik heb de achterkant 1 brick langer moeten maken anders zouden de wielen te ver uitsteken omdat ze anders tegen de motor aan kwamen. Eigenlijk moet het rubber dikker zijn, maar ik vond het best aardig ogen zo.
Als ik kijk naar foto's van de echte Drag auto, dan zouden de bandjes die jij nu hebt meer komen bij het echte, maar toch vind ik het als ik naar de foto kijk te groot ofzo :9

Misschien als je van vooraf fotografeert dat het minder opvalt en het er dan beter uit ziet..?

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:44
zonoskar schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:13:

[Afbeelding]
De verhouding tussen voor en achter is wat te groot lijkt, kan ook vertekenen door perspectief van de foto.
Maar, de originele wieltjes doen hem al helemaal geen goed :|
Misschien de achterkant wat dichter bij de grond krijgen in combinatie met de F1 wielen?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQqWIacfamhIzisJdkVEk2unkp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VYtdgmyZQyLgbmhIOEUDnAR.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zag vorige week de Off-Road Mountain Truck (60447) bij Kruidvat liggen, leuke companion set voor de A-Frame Cabin. De stickers vond ik niet zo mooi en heb ik eraf gelaten, vind 'm zonder stickers ook beter passen!

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:13

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

leosand schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Maar hoezo dan? je hoeft de deuren toch eigenlijk 1x open en 1x dicht te doen.
is het dan zo crappy / gammel? zo van plaatje lijkt het wel wat maar in echt drama??

want deze kost nu 35 euro waar jij naar verwijst zon 200 euro ongeveer met verzend en invoer?

als je foto;s hebt wil je ze delen? ben toch wel benieuwd naar die van smyts ter vervanging van mijn ikea dingen
De platen gaan er met veel moeite in of uit, daar moet je redelijk kracht voor zetten. De deuren gaan voor 80% open, hierna zal je voorbij een ribbel heen schuiven die enige weerstand geeft, je kan dit op 2 manier benaderen, de deuren deels buigen of voorbij de ribbels drukken wat lichte kracht vereist, hierdoor is wel gelijke de losse inhoud van de display gehusseld / verschoven. En als jij continu je collectie aanvult zal je de deur dus wel vaker moeten openen als een enkele keer. Foto's zijn niet benodigd, zie hieronder ;)

YT staat er eigenlijk vol mee.

Nogmaals 35 euro is verreweg het goedkoopste wat ik heb gezien voor een display die zoveel minifiguren kwijt kan, maar de prijs/kwaliteit is hier ook naar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

iketot schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:27:
Misschien als je van vooraf fotografeert dat het minder opvalt en het er dan beter uit ziet..?
Zoiets? Hij moet achter idd wel wat lager, maar dan moet ik echt een heleboel aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xG3fVXzgertKHHApnaQ_HFuZ1mA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IAOePNDcotS6VwERcurBXPsQ.jpg?f=user_large

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sheane schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:57:
[...]

Niet helemaal overtuigd, want je hebt best veel stukjes nodig. Maar het is 5 minuten aanklooien geweest dus verwacht geen hoogstandje haha. Geeft mij meer een idee wat je kan bereiken en hoe je het soort van kan vormgeven. Vast vele malen mooier te maken, maar denk dat het een immens bouwwerk wordt als je zo'n Smart Toren wil maken.

Werk ontwijkend gedrag:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
denk dat de kunst zit in zichtbaarheid en effectieve ruimte (oppervlak per auto)🚘

Wel mooie opzet zo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap