Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:27
kneusteun schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Kan zijn dat de fabrikant (ik gok panasonic als dit een soort pir is) niet meer de onderdelen heeft en is overgestapt van vormfactor bijvoorbeeld?
Dan zul je wel moeten aanpassen of vervangen toch?

Dit is een gok.
Als dat zo zou zijn dan zou het moeten betekenen dat er wel een vervangend product komt. In dat geval prima, dan wachten we dat af. Maar inderdaad, speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
LEGO Masters... :|

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 07-02-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:58

vanenkelen

uhmmm.....speechless

meesje schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Ah ok, de hub dus nog niet. Ik maakte me al zorgen over dat Powered Up zal verdwijnen, maar dat is kennelijk nog niet het geval. Het betreft alleen de controller. Ik heb zo’n vermoeden dat ze je meer willen laten bewegen naar het gebruik maken van de app.
Inderdaad niet alles staat op de retirement lijst. Maar het feit dat sommige Powered Up artikelen (zoals de treinmotor 88011) al langere tijd niet bij Lego, maar ook niet bij andere winkels op voorraad zijn, deed mij vermoeden dat er misschien wel meer PU onderdelen uit gaan. Maar kan ook nergens iets vinden over een opvolger/opvolgend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
vanenkelen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Inderdaad niet alles staat op de retirement lijst. Maar het feit dat sommige Powered Up artikelen (zoals de treinmotor 88011) al langere tijd niet bij Lego, maar ook niet bij andere winkels op voorraad zijn, deed mij vermoeden dat er misschien wel meer PU onderdelen uit gaan. Maar kan ook nergens iets vinden over een opvolger/opvolgend systeem.
Soms gaan er wel bepaalde producten uit zonder dat er een fatsoenlijke opvolger is, maar bij zoiets cruciaals als aandrijving voor treinen kan ik me niet voorstellen dat ze het hele systeem afschaffen zonder vervangend product. Klinkt meer als een versimpeling/afslanking van de productlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:48
Vond de eerste episode ook wat tegenvallen..
Hopelijk is episode 2 wat leuker met een leukere opdracht!

Vond het zo in de studio wel veel leuker dan wat ze nu doen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:37

L23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

spok9

Groen...

gielie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:35:
[...]

Ik ga er een beetje van uit dat ze niet verkocht worden, van de vorige serie staan er ook nog genoeg te koop. Ik hoop dat ze er lekker mee blijven zitten of verkopen voor max 5-10% van de prijs.
Zelf heb ik niks met de bricklink sets.
Nog sterker: ik heb al maanden een Ominous Isle voor de originele retail prijs op marktplaats staan (inmiddels ook VA) en raak ‘m ook niet kwijt.

Op zich niet erg, dan houd ik hem eventueel, maar met de Endurance én aanbieding op Eldorado fort werd het wat veel en dacht ik wat op te ruimen ;)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
spok9 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:10:
Nog sterker: ik heb al maanden een Ominous Isle voor de originele retail prijs op marktplaats staan (inmiddels ook VA) en raak ‘m ook niet kwijt.

Op zich niet erg, dan houd ik hem eventueel, maar met de Endurance én aanbieding op Eldorado fort werd het wat veel en dacht ik wat op te ruimen ;)
Ben benieuwd hoe anderen hier over denken, maar voor mij is het belangrijk dat er een papieren handleiding bij zit. Natuurlijk gebruik ik de computer voor bricklink, rebrickable en de enkele set waarvan ik geen papieren bouwvoorbeeld heb, maar in het algemeen vind ik het prettiger bouwen vanaf papier.
Wellicht is het deels gewoon nostalgie, maar dit maakt deze 'MOC' sets minder aantrekkelijk voor mij.

PS: zo'n 80 stuks op marktplaats met als ondergrens 220 euro en dat was geloof de nieuwprijs.

[ Voor 5% gewijzigd door mawashigeri op 08-02-2025 10:13 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mawashigeri schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:00:
[...]

Ben benieuwd hoe anderen hier over denken, maar voor mij is het belangrijk dat er een papieren handleiding bij zit. Natuurlijk gebruik ik de computer voor bricklink, rebrickable en de enkele set waarvan ik geen papieren bouwvoorbeeld heb, maar in het algemeen vind ik het prettiger bouwen vanaf papier.
Wellicht is het deels gewoon nostalgie, maar dit maakt deze 'MOC' sets minder aantrekkelijk voor mij.

PS: zo'n 80 stuks op marktplaats met als ondergrens 220 euro en dat was geloof de nieuwprijs.
910009 was mijn eerste (en tot nu toe enige) bricklink set en dat viel mij ook tegen, bouwen vanuit een boek vind ik toch het fijnst.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 10:01
Ik ben begonnen met het bouwen van de Lego Falcon Master's Castle, een MOC van Made With Brix: https://rebrickable.com/m...n-masters-castle/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmojpmU5f3Dxugmp7TWmMk-eItU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLr5ZbvbvOMTg5BDpRUqH4RN.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe leuk om te bouwen! Wel een heel zoekwerk, ik heb de steentjes niet gesorteerd dus graaf in een grote berg met Lego :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-10 08:34
Het duurde even maar mijn Millennium Falcon is klaar :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfsR38Rxfgr4_OCHW0ws4iFyv54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8swEHOd4g04jWW2zYvxTjQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:05:
Ik ben begonnen met het bouwen van de Lego Falcon Master's Castle, een MOC van Made With Brix: https://rebrickable.com/m...n-masters-castle/#details

[Afbeelding]

Tot nu toe leuk om te bouwen! Wel een heel zoekwerk, ik heb de steentjes niet gesorteerd dus graaf in een grote berg met Lego :)
Nice, ik heb de 4 benodigde sets vorig jaar ingeslagen. Denk ook dat het deze gaat worden uit de vele opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08

QuattroNL

It is I.

[Afbeelding]

Oef, erg verleidelijk!
Ik heb de 4 sets ook nog liggen maar ruimtegebrek houdt me tot nu toe tegen dus overwoog ze te verkopen.
Nu ik dit zo zie....

Ik ga even aan m'n zoon vragen wanneer hij het huis uit gaat :+
(hij is 15)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:19
yes dubbele VIP punten en de nieuwe GWP is online (tropical diorama dinges) voor aanschaffen boven de 150eu. Pffff veel geld, maar we zaten te wachten op een fatsoenlijke deal voor de Botanical Garden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:27
Donstil schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:21:
[...]

910009 was mijn eerste (en tot nu toe enige) bricklink set en dat viel mij ook tegen, bouwen vanuit een boek vind ik toch het fijnst.
Deze set is me helemaal ontgaan. Wel een een gave set! Worden bij bricklink sets helemaal geen boekwerken bij geleverd? Dat is wel zonde. Noem me maar ouderwets. :)

Het valt me overigens op dat handel in Lego sets het een stuk rustiger is dan een paar jaar geleden. Op usedproducts zie ik zelfs de LEGO Bricklink Parisian Street 910032 voor 10 euro lager verkocht worden dan de originele prijs. De gekte is nu een beetje weg, of er is veel meer aanbod bij gekomen. De Corona periode lijkt me geen graadmeter qua handel, maar wellicht heeft menig wannabee handelaar dat wel in gedachten.

Zelf kijk ik wel af en toe op Marktplaats maar dan gewoon in mijn woonplaats. Soms koop ik wel eens een gebruikte set, met de gedachte deze een keer te bouwen, even te displayen en daarna weer te verkopen voor de aankoopprijs. Het irritante is dat het ‘echte’ particuliere aanbod ondergesneeuwd wordt door al die handelaren. En menig set heeft niet eens een vraagprijs maar alles wordt er met ‘bieden’ op gezet. Jammer genoeg kun je in de marktplaats app of desnoods via Safari op mijn iPad deze verkopers niet uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje

[Afbeelding]

Wauw, vier sets benodigd. Ik dacht dat drie het maximum was, maar nu zelfs een MOC met vier sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:29:
[...]

Deze set is me helemaal ontgaan. Wel een een gave set! Worden bij bricklink sets helemaal geen boekwerken bij geleverd? Dat is wel zonde. Noem me maar ouderwets. :)
Ja tof toch, die moest ik hebben voor de stad :)
Geen idee eigenlijk of er nooit boeken bij zitten maar ik had er even kort op gegoogled (omdat ik dacht dat de verkoper het boek vergeten was) en begreep toen dat het in ieder geval hoorde voor deze set.
meesje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:29:

Zelf kijk ik wel af en toe op Marktplaats maar dan gewoon in mijn woonplaats. Soms koop ik wel eens een gebruikte set, met de gedachte deze een keer te bouwen, even te displayen en daarna weer te verkopen voor de aankoopprijs. Het irritante is dat het ‘echte’ particuliere aanbod ondergesneeuwd wordt door al die handelaren. En menig set heeft niet eens een vraagprijs maar alles wordt er met ‘bieden’ op gezet. Jammer genoeg kun je in de marktplaats app of desnoods via Safari op mijn iPad deze verkopers niet uitsluiten.
Ja eens, winkels, catawiki of verkopers die denken op goud te zitten, dat vond ik een beetje op marktplaats.

Ik heb nu een hoop gesealde (kleinere) sets gekocht op Vinted voor een stuk eerlijkere prijzen, daar ook geen advertenties voor webshops of Catawiki dus dat bevalt een heel stuk beter.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

kaanmijo

Picobello B.V.

In navolging van mijn double points vraag van afgelopen week was het na 3 jaar twijfelen eindelijk zo ver :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJuV8jZfKTrNkH2GTDxYKxpbZNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2V6QfshIYrD8hOusOdNrlLC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:43:
[...]

Ja tof toch, die moest ik hebben voor de stad :)
Geen idee eigenlijk of er nooit boeken bij zitten maar ik had er even kort op gegoogled (omdat ik dacht dat de verkoper het boek vergeten was) en begreep toen dat het in ieder geval hoorde voor deze set.

[...]

Ja eens, winkels, catawiki of verkopers die denken op goud te zitten, dat vond ik een beetje op marktplaats.

Ik heb nu een hoop gesealde (kleinere) sets gekocht op Vinted voor een stuk eerlijkere prijzen, daar ook geen advertenties voor webshops of Catawiki dus dat bevalt een heel stuk beter.
Voor de kleinere sets kun je inderdaad goed bij Vinted terecht. Bij (iets) grotere sets denkt men daar ook al snel dat ze goud in handen hebben.
Bij catawiki denk ik aan 1 woord: kansloos. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:05
Donstil schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:43:
[...]
Volgens mij had alleen de eerste ronde van de bricklink sets een fysiek boekje en alles daarna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
CKSotos schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:12:
Het duurde even maar mijn Millennium Falcon is klaar :P

[Afbeelding]
Mooi ding! Waar ik bij deze set altijd nieuwsgierig naar ben: Waar ga je hem neerzetten? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 22:56
Klein vraagje. Ik koop sinds kort ook via de website van de lego. Onderandere voor de insiders punten en de leuke extra's bij bijvoorbeeld de Tudor Corner.

Nu heb ik de RB20 in preorder besteld en betaald met PayPal. Nu staat de bestelling al een week op "Bezig met verwerken" druk je op de I voor extra informatie staat er: Je bestelling doorloopt de normale review procedure. Bij PayPal staat het bedrag gereserveerd maar is nog niet afgeschreven. Is dit normaal bij een preorder?

De Tudor Corner had ik op 4 Jan gekocht dus dat liep allemaal meteen door.

Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:02
Brutuss schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:30:
Klein vraagje. Ik koop sinds kort ook via de website van de lego. Onderandere voor de insiders punten en de leuke extra's bij bijvoorbeeld de Tudor Corner.

Nu heb ik de RB20 in preorder besteld en betaald met PayPal. Nu staat de bestelling al een week op "Bezig met verwerken" druk je op de I voor extra informatie staat er: Je bestelling doorloopt de normale review procedure. Bij PayPal staat het bedrag gereserveerd maar is nog niet afgeschreven. Is dit normaal bij een preorder?

De Tudor Corner had ik op 4 Jan gekocht dus dat liep allemaal meteen door.

Alvast dank voor de reacties!
Is normaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-10 16:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kerngezond schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:19:
[...]

Mooi ding! Waar ik bij deze set altijd nieuwsgierig naar ben: Waar ga je hem neerzetten? :P
Waar een Efferman's stand wonderen doet qua hoeveel de MF nog qua ruimte in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10 12:13
Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Waar een Efferman's stand wonderen doet qua hoeveel de MF nog qua ruimte in beslag neemt.
Succes met hem erop zetten, bij mij viel hij half uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik hoorde laatst iemand die hier een briljante oplossing voor had, namelijk een lage tafel in de woonkamer met een doorzichtig tafelblad.

Edit: typo.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kerngezond
Zo, Boetiekhotel is eindelijk klaar! Ik vond het een leuke bouwervaring met als huzarenstukje het schuine gedeelte. Ik ben ook erg tevreden over het eindresultaat. Alleen nog even nadenken of ik hem wel op deze plek wil houden want hoewel het voor mijn stadje een hele logische en leuke plek is (hotel aan het strand) komt de rechterzijkant op deze manier niet helemaal tot z’n recht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHLzW-9QPpDknyJReKBCaAtC7Fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nc0sozQEGHLrpPBD19UYFqLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXr5i4aEgYrSlCa9f9VGWwa8sJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRXnnBvejYykG4VHOhP5TndY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEXq7aKuErcvRglz_2-bi924dG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RYwNm0kO79Cl3tRHx5Za8MZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIIhyMLOAfNm9A5ovw565kWP0I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzYlWli5AOVjcUN9TOVdUeQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zu2F3dggV-ZTZZ5rn3JoDaXGkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SerDEjdzBUwwwR6RInoUZL4j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxkR35cLVmQkb0YnaXOBpPKIBtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AzyFxpSdb4ErR5f9dA955tI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd5yFoRELf2ftV0OwK78xBub5Sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6M5uidYiEsNe4vXBoeIx6jU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66zssydQWV9GiNlqfwcsk4ZWbWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9NlP7bp3oMZycYSI4Pec3bf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrguFFTGLSXdYPvtGgaFhwDHcJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BT7w4VUAHgBgKiwTTEsPWMYM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-10 16:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cherrycoke schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Succes met hem erop zetten, bij mij viel hij half uit elkaar.
Al reeds een keer of 4 gedaan, vergt een beetje handigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
LEGO heeft het bouwen van BrickHeadz, in dit geval 40792 Dumbo, wat meer uitdaging gegeven.
De 3 zakjes zijn niet meer genummerd en de onderdelen van de stappen wisselen door de 3 zakjes heen. Alle onderdelen op één hoop dus. Al is dat met 176 onderdelen wel te doen.

Benieuwd hoe lang er nog nieuwe uitgebracht worden, geen idee of dit nu zo populair is en alleen voor mij zal het niet blijven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerngezond
hemiparo schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:08:
LEGO heeft het bouwen van BrickHeadz, in dit geval 40792 Dumbo, wat meer uitdaging gegeven.
De 3 zakjes zijn niet meer genummerd en de onderdelen van de stappen wisselen door de 3 zakjes heen. Alle onderdelen op één hoop dus. Al is dat met 176 onderdelen wel te doen.

Benieuwd hoe lang er nog nieuwe uitgebracht worden, geen idee of dit nu zo populair is en alleen voor mij zal het niet blijven!
Ik heb de BrickHeadz überhaupt nooit begrepen. Het zal er mee te maken hebben dat ik meer een stadjesbouwer ben, maar hoewel ik een aantal kunstwerken wel kan waarderen heb ik nooit begrepen wat er mooi is aan slecht gelijkende blokhoofden die eruit zien alsof iemand voor het eerst Windows Paint heeft ontdekt. Maar goed, het zal een smaakkwestie zijn. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36
Brickheadz bestaan omdat Funko Pops bestaan. Lego wil gewoon een graantje meepikken op dat soort poppetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kerngezond schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:38:
[...]

Ik heb de BrickHeadz überhaupt nooit begrepen. Het zal er mee te maken hebben dat ik meer een stadjesbouwer ben, maar hoewel ik een aantal kunstwerken wel kan waarderen heb ik nooit begrepen wat er mooi is aan slecht gelijkende blokhoofden die eruit zien alsof iemand voor het eerst Windows Paint heeft ontdekt. Maar goed, het zal een smaakkwestie zijn. :P
Dat dus... soms zijn ze echt mooi bedacht gemaakt, meestal herken je wel en heel soms denk je: waarom zo? Maar het heeft wel iets (mijn mening dan :) ) en ik verzamel ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

AppieNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:11:
Brickheadz bestaan omdat Funko Pops bestaan. Lego wil gewoon een graantje meepikken op dat soort poppetjes.
Idd dit.

Ik vind ze wel geinig en snap wel waarom 'men' ze leuk kan vinden.
Heb er de nodige van Star Wars. Gewoon leuk en de prijs is wel vriendelijk.

En om dat icm een ander nieuw thema uit te melken: Brickheadz van de F1 coureurs dan maar? 7(8)7 Het zou mij niet verbazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
QuattroNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:26:
[...]
En om dat icm een ander nieuw thema uit te melken: Brickheadz van de F1 coureurs dan maar? 7(8)7 Het zou mij niet verbazen...
Geef ze nou geen ideeën...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Als ze dat opeens gaan uitbengen dan bewijst dat dat ze hier meelezen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Haha dit idd, hier hetzelfde. Heb er ooit eens twee cadeau gekregen (Ironman en Joker) en vond het ook saaie builds.

Maar goed zoals (bijna) alles Lego is is er wel een groep te vinden die het wel leuk vind, dus mij best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:44:
Alleen nog even nadenken of ik hem wel op deze plek wil houden want hoewel het voor mijn stadje een hele logische en leuke plek is (hotel aan het strand) komt de rechterzijkant op deze manier niet helemaal tot z’n recht.
Ja ik heb dat ook een beetje, leuke build en mooi eind product maar nu ik een nieuwe stad aan het bouwen ben kan ik eigenlijk (nog) niet zo lekker uit de voeten met Modulars welke hoeken zijn :P . Ik heb altijd wel een gedeelte wat niet leuk uit de verf komt.

Is natuurlijk anders als je om je stad heen kan lopen maar die luxe heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

BrickHeadz zijn ideale parts doosjes :+ met veel snot-blokjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 07:40

H.Boss

Hugo Boss

Eindelijk mijn Daily Bugle afgerond, wat een gebouw ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzdSpNSuYSNRIZ1TZbmNtyTAOU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isTqY2Y7prH0rZaOYcb30Px9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4gGInTJUOGSpmiik7WutCqVAU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iK1ytiMQfmATy0111912JBDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9zR017Y0m-u94FovZXB7g6XOUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnC3J9MbE4VBgb1Xnte3bOet.jpg?f=fotoalbum_large

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09Lbq0f3CNsHimdk_DFkjSwheb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ErCBqPu9jqDdODYl4YzZ63P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_tLtFYIy-wujAGmE87avkElJvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14yn7fxcPEuRzbD3pzodicLP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-2tUEMCysncxB08raCkyMAPnco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RlJNbnPDQnrKLBSAtQpEUsk.jpg?f=fotoalbum_large

iemand hier een verklaring voor?
stap 541 Home alone

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
ik ben voor mijn zoontje een robotics kit aan het zoeken. Vooralsnog zie ik dat er op scholen nog veel wedo 2.0 gebruikt wordt. Maar dat is ondertussen al uit production.

Spike essential schijnt de opvolger hiervan te zijn en die zou compatible zijn met spike prime. Nu vroeg ik mij af of ik gewoon een spike prime set kan kopen en dan de spike essential lessen kan volgen (misschien met wat andere blokjes).

Ik hoor sommige aangeven dat het kan, maar uitsluitsel hierover kan ik niet vinden.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:39
rammes schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

stap 541 Home alone
Heel bijzonder! Komen ze allemaal uit hetzelfde zakje? En heb je deze set zelf gekocht of is hij misschien tweedehands?

Aan de voorkant zie ik overigens geen verschil, maar dat komt misschien door de foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 09-02-2025 12:35 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 18:39
Wellicht zijn dat die nieuwere "recycled and renewable" stukken?

https://www.lego.com/nl-n...ity/sustainable-materials

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:01
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

stap 541 Home alone
Bijzonder, als ik m’n telefoonzaklamp eronder hou bij mijn set lijken ze allemaal evenveel door te schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Tc99m schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:34:
[...]
Heel bijzonder! Komen ze allemaal uit hetzelfde zakje? En heb je deze set zelf gekocht of is hij misschien tweedehands?

Aan de voorkant zie ik overigens geen verschil, maar dat komt misschien door de foto.
ja, het zelfde zakje. is een nieuwe set.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
himlims_ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:19:
[...]

BrickHeadz zijn ideale parts doosjes :+ met veel snot-blokjes
Qua onderdelen begrijp ik het, maar komt dat uit met de prijs in verhouding tot PAB-online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Donstil schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Ja ik heb dat ook een beetje, leuke build en mooi eind product maar nu ik een nieuwe stad aan het bouwen ben kan ik eigenlijk (nog) niet zo lekker uit de voeten met Modulars welke hoeken zijn :P . Ik heb altijd wel een gedeelte wat niet leuk uit de verf komt.

Is natuurlijk anders als je om je stad heen kan lopen maar die luxe heb ik helaas niet.
Ja, dat laatste vooral. Ik heb een flinke tafel (3,5 x 1,5 meter), maar ik heb voor dit oppervlakte het gemak om er omheen te kunnen lopen moeten opofferen. Mijn eerste gedachte was om Modulars wat meer naar achter te plaatsen maar je levert daar zoveel mee in qua zichtbaarheid dat ik creatievere oplossingen moet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

stap 541 Home alone
Merkte je het tijdens het bouwen of hou je alle stappen “tegen het licht”? Ik zie op de foto zonder licht geen bijzonderheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Donstil schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Merkte je het tijdens het bouwen of hou je alle stappen “tegen het licht”? Ik zie op de foto zonder licht geen bijzonderheid namelijk.
Nee ik houd niet alle stappen tegen het licht, het was duidelijk te zien zonder.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
rammes schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Nee ik houd niet alle stappen tegen het licht, het was duidelijk te zien zonder.
Je kunt dit bij Lego melden. Wellicht was er een slechte batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rammes schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Aah oke, dan zal het de foto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kerngezond schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Qua onderdelen begrijp ik het, maar komt dat uit met de prijs in verhouding tot PAB-online?
Zeker niet altijd, maar bricklinck (+shipping) of “even” naar een Lego winkel maakt het stiekem ook dure blokjes.

Hier in dorp zit een speelgoed outlet, met beetje geluk (beschadigde verpakking/onpopulair model) is een doosje tussen 3-5€ oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
justice strike schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:28:
ik ben voor mijn zoontje een robotics kit aan het zoeken. Vooralsnog zie ik dat er op scholen nog veel wedo 2.0 gebruikt wordt. Maar dat is ondertussen al uit production.

Spike essential schijnt de opvolger hiervan te zijn en die zou compatible zijn met spike prime. Nu vroeg ik mij af of ik gewoon een spike prime set kan kopen en dan de spike essential lessen kan volgen (misschien met wat andere blokjes).

Ik hoor sommige aangeven dat het kan, maar uitsluitsel hierover kan ik niet vinden.
In principe zou dit kunnen, maar de lessen in de app voor Essential (en Spike) zijn wel toegespitst op onderdelen uit die sets. En Essential heeft een kleinere hub, kleinere motors en kleinere sensors dan Prime. Dus hierin Spike Prime motors en de hub bouwen is wel een aanzienlijke aanpassing van de modellen die de lessen in de app willen dat je bouwt met Essential.

Los hiervan, binnenkort komt Lego met een nieuw Education model, waarbij accu's ingebouwd zitten bij de motors/sensors. Dit is ook gericht op de jonge kinderen, dus misschien dat nog even afwachten tot er meer bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
meesje schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Je kunt dit bij Lego melden. Wellicht was er een slechte batch.
Wat is hierin de "slechte batch" dan? Die 6x8 plates die doorschijnend zijn of die ene 6x8 die niet doorschijnend is? Persoonlijk zou ik de niet doorschijnend als goed beschouwen, maar ik verwacht eigenlijk dat de doorschijnende plates de norm zijn voor Lego tegenwoordig. De niet doorschijnende plate oogt voor mij eerder als 90's Lego toen Lego massieve ABS kleuren gebruikten ipv doorzichtig ABS waar ze kleurstof aan toe voegen zoals vandaag de dag. Wellicht is het foutje dat de samenstelling van het ABS en/of de kleurstof net wat anders was voor de niet doorschijnende plate. Wellicht Lego een mailtje over sturen, misschien kunnen zij duidelijkheid bieden hoe dit zit @rammes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
AppieNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Wat is hierin de "slechte batch" dan? Die 6x8 plates die doorschijnend zijn of die ene 6x8 die niet doorschijnend is? Persoonlijk zou ik de niet doorschijnend als goed beschouwen, maar ik verwacht eigenlijk dat de doorschijnende plates de norm zijn voor Lego tegenwoordig. De niet doorschijnende plate oogt voor mij eerder als 90's Lego toen Lego massieve ABS kleuren gebruikten ipv doorzichtig ABS waar ze kleurstof aan toe voegen zoals vandaag de dag. Wellicht is het foutje dat de samenstelling van het ABS en/of de kleurstof net wat anders was voor de niet doorschijnende plate. Wellicht Lego een mailtje over sturen, misschien kunnen zij duidelijkheid bieden hoe dit zit @rammes
Slecht=niet hetzelfde
Dus daarom voorleggen aan Lego en nieuwe plates opgestuurd krijgen. Zie je gelijk welke de juiste zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 09-02-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
himlims_ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:38:
[...]

Zeker niet altijd, maar bricklinck (+shipping) of “even” naar een Lego winkel maakt het stiekem ook dure blokjes.

Hier in dorp zit een speelgoed outlet, met beetje geluk (beschadigde verpakking/onpopulair model) is een doosje tussen 3-5€ oOo
Mijn referentie is hierbij PAB-online van LEGO zelf, en dan ervan uitgaan dat je aan het minimum bestelbedrag komt voor geen servicekosten en gratis verzending. Bricklink heb ik geen ervaring mee. Ik zal eens uitrekenen hoe dat uitkomt. Maar 5 euro voor een Brickhead is inderdaad goedkoop, dan haal je de waarde er wel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokkenman
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20-02 08:02
Iemand een idee of Bricklink Designer Sets in aanmerking komen voor de dubbele VIP punten momenteel? Als ik de Wild West Train in mijn mandje heb krijg ik de gewone VIP punten, dus voor 5% van het bedrag. Als ik er nog een ander setje uit de Lego Shop aan toevoeg, al is het maar een sleutelhanger, dan krijg ik voor 10% punten. Lijkt me een foutje te zijn. Ik zou natuurlijk kunnen bestellen, maat ik wil vermijden dat ze achteraf de punten er weer af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

blokkenman schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:18:
Iemand een idee of Bricklink Designer Sets in aanmerking komen voor de dubbele VIP punten momenteel? Als ik de Wild West Train in mijn mandje heb krijg ik de gewone VIP punten, dus voor 5% van het bedrag. Als ik er nog een ander setje uit de Lego Shop aan toevoeg, al is het maar een sleutelhanger, dan krijg ik voor 10% punten. Lijkt me een foutje te zijn. Ik zou natuurlijk kunnen bestellen, maat ik wil vermijden dat ze achteraf de punten er weer af halen.
Al eens het mandje een refresh gegeven? Ik ontdekte gisteren namelijk dat na een refresh (pagina opnieuw laden) het aantal VIP punter aanzienlijk hoger lag, terwijl deze ook direct bijgewerkt lijkt te worden als je aantallen wijzigd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-10 08:34
Kerngezond schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:19:
[...]

Ik wil hem eigenlijk verticaal ophangen tegen de muur die je nog een beetje ziet op de foto.
Moet alleen een wall mount nog printen en ervoor zorgen dat diverse plates vast zitten zodat ze er niet afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Over die punten gesproken.. Ik heb vorige week een preorder gedaan buiten deze actie.
Nu word de bestelling pas in behandeling genomen op 1 Maart. Zou ik dan als nog dubbele punten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Brutuss schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:39:
Over die punten gesproken.. Ik heb vorige week een preorder gedaan buiten deze actie.
Nu word de bestelling pas in behandeling genomen op 1 Maart. Zou ik dan als nog dubbele punten krijgen?
Je hebt een preorder gedaan buiten de actie? En je ontvangt hem buiten de actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Karp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:47:
[...]

Je hebt een preorder gedaan buiten de actie? En je ontvangt hem buiten de actie?
Ja sorry zie nu dat deze maar 4 dagen duurt.. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 13:46
Donstil schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik blijf er ook bij dat bouwen vanuit een instructieboek het fijnst is (en het beste voor mij, met epilepsie leg ik mezelf een maximum wat betreft kijken naar scherm(pje).
Ik had voor de weinige Bricklink sets dan ook instructieboekjes besteld, A5 formaat. Bij de Parisian Street (910032) had ik echter in de avond moeite met kleur-onderscheid (deels door de avond / gebruikte lichtsterkte boven de tafel, deels kleinere formaat boekje en deels misschien de printkwaliteit van het boekje). Hierdoor overgegaan naar de PDF tonend op mijn Ipad en eigenlijk bouwt dat prima, ik moet echter mijn bouw-tijd nog meer limiteren dan ik al deed (ik deed het al om niet in één week klaar te zijn met een set van 3000 steentjes of meer).

Bij de Parisian street heb ik bij vlagen wel dat het niet zo fijn bouwt als met een reguliere Lego set. Soms is de keuze mij wat vreemd om iets nu al deels te bouwen, erna ander gedeelte en pas veel later dit op elkaar te laten aansluiten. Hierdoor is een deel van de tijd een gedeelte instabiel.
Nu is dit pas mijn tweede Bricklink set die ik bouw (de kluis, een veel kleinere bouw dus was mijn eerste) dus misschien ligt het aan deze set specifiek.

Wel is het zo dat door gebrek aan instructieboekje en ervaring met Parisian street ik voorzichtig ben met bestellen Bricklink sets; de prijzen op Marktplaats of elders zijn nauwelijks hoger dan de oriignele prijs tegenwoordig, dus ik wacht eerst alle reviews af voordat ik nog wat bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Goosebirdy schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:19:
Ik had voor de weinige Bricklink sets dan ook instructieboekjes besteld, A5 formaat. Bij de Parisian Street (910032) had ik echter in de avond moeite met kleur-onderscheid (deels door de avond / gebruikte lichtsterkte boven de tafel, deels kleinere formaat boekje en deels misschien de printkwaliteit van het boekje). Hierdoor overgegaan naar de PDF tonend op mijn Ipad en eigenlijk bouwt dat prima, ik moet echter mijn bouw-tijd nog meer limiteren dan ik al deed (ik deed het al om niet in één week klaar te zijn met een set van 3000 steentjes of meer).
Wat betreft de kleuren op papier zijn er volgens mij 3 zaken: ten eerste Lego dat niet zo nauwkeurige boekjes uitbrengt, verder is het ook in de PDF vaak onduidelijk en ze zijn van een onverklaarbaar lage resolutie waardoor voor mij echt onprettig bouwt.
Als derde is er de spaarlamp/LED revolutie: de meeste lampen hebben een zeer slechte kleurcurve met rare pieken en dikke dalen in het spectrum. Reflecterend licht van papier zal dan ineens een erg onnatuurlijke of zelfs foute kleurweergave hebben.

Onlangs heb ik via Amazon wat CRI98 LED lampen (DiCuno ProOE) gekocht en die doen het inderdaad een stuk beter, maar helaas ze zijn alleen in een paar formaten verkrijgbaar.
Overdag bouwen naast het raam is nog altijd het beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mawashigeri schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:41:

Als derde is er de spaarlamp/LED revolutie: de meeste lampen hebben een zeer slechte kleurcurve met rare pieken en dikke dalen in het spectrum. Reflecterend licht van papier zal dan ineens een erg onnatuurlijke of zelfs foute kleurweergave hebben.

Onlangs heb ik via Amazon wat CRI98 LED lampen (DiCuno ProOE) gekocht en die doen het inderdaad een stuk beter, maar helaas ze zijn alleen in een paar formaten verkrijgbaar.
Overdag bouwen naast het raam is nog altijd het beste!
Ik heb mijn hele huis Philips Hue behalve boven de eettafel, daar heb ik nog een 8 tal kooldraadlampen omdat dit in de lamp veel mooier staat dan de Hue lampen die Kooldraadlampen moeten nabootsen.

Ik merk daarmee dat de lampen recht boven het boekje juist irritant schitteren in het boekje en ik het daardoor vaak net niet lekker kan lezen.

Tegenwoordig zet ik daarom de hele woonkamer op “concentreren” of “natuurlijk licht” in de Hue app en de lampen boven de eettafel uit.

Dat werkt als een speer, de woonkamer is dan volledig verlicht met wit licht en de kleuren van de steentjes en het boekje komen dan precies goed uit.

Nu zal niet iedereen overal hue hebben maar los van dat wel een enorme Aanrader.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:13

SomerenV

It's something!

Twee weken terug kwam m'n schoonvader aanzetten met een doos met oude Duplo, met daarin een trein. Nieuwe batterijen erin gedaan, maar hij deed niks. Openmaken dan maar? Dat was ook niet zo simpel. Er zaten wel van die clipjes die je normaal los kunt duwen/drukken maar ik kreeg echt geen beweging in de onderdelen. Gezocht naar een oplossing en blijkbaar kon je hem open krijgen met een waterpomptang en een bitje voor een schroevendraaien, maar ik had geen waterpomptang liggen. Alleen 2 verstelbare moersleutels, maar daarmee kreeg ik het niet voor elkaar. Gaat om dit treintje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BraKoUpdjyx_4jYrc3UFV2KlU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UCJNRx0pus1QGahgRLENaQH5.png?f=fotoalbum_large

Gisteren besloten nog een poging te wagen. Buurman gevraagd of hij een waterpomptang heeft die ik even kan lenen, en dat was geen probleem. Niet veel later had ik de trein open _/-\o_ De batterij-contacten kon je makkelijk loshalen, en daar zat corrosie op. Klein beetje geschuurd, contacten terug, nieuwe batterijen erin en....

Best tof dat de fix zo makkelijk was. Nu de hele boel nog een keer goed schoonmaken, maar dat komt wel als het wat beter weer is. Kan het mooi drogen in de zon en kan het witte spul wat er tussen zit meteen even genieten van een badje waterstofperoxide.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Donstil schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:49:
Ik heb mijn hele huis Philips Hue behalve boven de eettafel, daar heb ik nog een 8 tal kooldraadlampen omdat dit in de lamp veel mooier staat dan de Hue lampen die Kooldraadlampen moeten nabootsen.

Tegenwoordig zet ik daarom de hele woonkamer op “concentreren” of “natuurlijk licht” in de Hue app en de lampen boven de eettafel uit.

Dat werkt als een speer, de woonkamer is dan volledig verlicht met wit licht en de kleuren van de steentjes en het boekje komen dan precies goed uit.
Op basis van de spectrum metingen die ik gezien had zou ik niet snel voor een Hue kiezen, maar misschien valt het voor normale ogen wel mee :) Blijft een lastig onderwerp, ben zelf dus totaal geen maatstaf omdat ik behoorlijk kleurenblind ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mawashigeri schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Op basis van de spectrum metingen die ik gezien had zou ik niet snel voor een Hue kiezen, maar misschien valt het voor normale ogen wel mee :) Blijft een lastig onderwerp, ben zelf dus totaal geen maatstaf omdat ik behoorlijk kleurenblind ben.
Ja sommige dingen moet je ook gewoon ervaren ipv aflezen van diagrammetjes etc van internet.

Werkt hier in ieder geval erg goed! Daarnaast vinden wij de Hue verlichting sowieso erg mooi maar dat is weer voor een ander topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 22:37

Dommel

Professioneel Software Sloper

Dommel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:30:
Iemand ervaringen met lego op het moment dat een bricklink order geannuleerd is? Of je er nog iets aan kunt doen of niet?
Had het Siege Encampment besteld maar we hebben een mail gehad dat onze bestelling geannuleerd is, ondanks dat er op het moment van af ronden van de bestelling de status nog groen was (hij wat net funded). :(
Ik heb ondertussen reactie gehad van Lego... het enthousiasme voor die set was schijnbaar zo groot dat de set volgens de medewerker dus binnen 19 minuten was uitverkocht... Dan vraag ik me alleen af waarom ik die set ruim 2 uur later ook nog zag staan op beschikbaar :(

Andere vraag.... iemand toevallig die die set 2 maal heeft besteld en er 1 van wil verkopen :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjaco
  • Laatst online: 23:13
oep, foute post

[ Voor 95% gewijzigd door dirkjaco op 10-02-2025 14:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meesje
Ik had het nooit verwacht, ik keek al naar gebouwde exemplaren, maar via tweakers een geseald exemplaar van de 42054 CLAAS tractor kunnen bemachtigen. En ook nog voor een zeer schappelijke prijs. 10 euro onder de Lego adviesprijs. Ik ben er super blij mee! Deze set was net met pensioen toen ik weer interesse kreeg in Lego.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hcv0fgJH0U7lVRt9dS1LdSr3OPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQA103sTudNcWUJlv85ocQ7N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Dommel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Ik heb ondertussen reactie gehad van Lego... het enthousiasme voor die set was schijnbaar zo groot dat de set volgens de medewerker dus binnen 19 minuten was uitverkocht... Dan vraag ik me alleen af waarom ik die set ruim 2 uur later ook nog zag staan op beschikbaar :(

Andere vraag.... iemand toevallig die die set 2 maal heeft besteld en er 1 van wil verkopen :+
hmm dan verwacht ik meer annuleringen, heb de mijne besteld om 19:20

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:43:
Ik had het nooit verwacht, ik keek al naar gebouwde exemplaren, maar via tweakers een geseald exemplaar van de 42054 CLAAS tractor kunnen bemachtigen. En ook nog voor een zeer schappelijke prijs. 10 euro onder de Lego adviesprijs. Ik ben er super blij mee! Deze set was net met pensioen toen ik weer interesse kreeg in Lego.

[Afbeelding]
Mooie prijs! En mooie set! 8) De set staat hier nog verzegeld in m'n kleine backlog. Destijds voor €100 gekocht in de winkel, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Heb hem wel deels meegebouwd ergens. Ik ben wel blij te horen dat je hem nog onder de adviesprijs hebt weten te scoren, want ik hoef geen potentiële goudmijntjes in m'n backlog. Maakt het alleen maar lastig met het openmaken van de doos, ook al weet ik dat ik de doos toch open ga maken :+

Maaruh, wetende dat je van de tractoren bent (afgaande op je posts)... veel bouwplezier! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuk @meesje mooie set :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:56:
[...]

Mooie prijs! En mooie set! 8) De set staat hier nog verzegeld in m'n kleine backlog. Destijds voor €100 gekocht in de winkel, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Heb hem wel deels meegebouwd ergens. Ik ben wel blij te horen dat je hem nog onder de adviesprijs hebt weten te scoren, want ik hoef geen potentiële goudmijntjes in m'n backlog. Maakt het alleen maar lastig met het openmaken van de doos, ook al weet ik dat ik de doos toch open ga maken :+

Maaruh, wetende dat je van de tractoren bent (afgaande op je posts)... veel bouwplezier! *O*
Om verschillende redenen ben ik er erg blij mee:
1. Geseald nieuw in doos voor een prijs waarvoor je ‘m tegenwoordig in gebouwde staat kunt kopen
2. Inderdaad een tractor! :)
3. Niet een hele grote fan van elektronica, maar het oude PF is niet afhankelijk van een app. Dat vind ik een grote pre.

De grote John Deere en deze CLAAS worden wel even toegevoegd aan de backlog. De komende maanden zeker geen tijd voor. Dan krijg je de zomerperiode. Het zal dus wel snel najaar worden. In ieder geval iets leuks om naar uit te kijken.

Regelmatig impulsief een leuke set gekocht (bij goede aanbieding), maar krijg dan weer spijt en gaat ie in de verkoop. Maar deze CLAAS nooit! Ik vind ‘m ook toffer dan de John Deere. Ik hoop wat betreft JD dat Lego nog met een klassiek tractor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UberQuaker
  • Laatst online: 23-10 13:00
van mijn Belegeringskamp bestelling kreeg ik 4 februari 17.31 email dat de bestelling ontvangen was. 18.13 een bestel bevestiging. 19.10 een update over de leveringstijd (nog niet leverbaar) en 5 februari 10.54 een email met de factuur (vooruitbetaling).

Hij is dus sowieso langer dan 20 minuten beschikbaar geweest.
Ik heb er maar 1 besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Zal de topic warning nog maar eens deels delen:

Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FihDyo7LCzc8OR5AowBeRB-07c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5TtZYxCvUL9lZqLt8nQPdTo.jpg?f=fotoalbum_large

Na een paar dagen bouwen is de voorkant van het kasteel klaar! Hij is een stuk groter dan ik dacht toen ik er net aan begon. Heel tof!
Ik begin me nu wel af te vragen of het niet sneller was geweest om eerst alle steentjes te sorteren, er gaat veel tijd zitten in het zoeken. Maar ergens maakt dat het ook leuk! Dit is wat er na het eerste deel nog over is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVIaGm1YTCZllrEB45oaQkqSWpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKpKi0rcfxDnmQ3xMXU8iQU6.jpg?f=fotoalbum_large

Naast de vier kastelen zitten de Blacksmith en de Bonsaiboom er ook doorheen, na een eerdere moc :p

De handleiding is goed te volgen, maar de volgorde klopt niet altijd. Soms moet ik iets afbreken om iets wat daarna gebouwd zou moeten worden er tussen te plaatsen. Maar tot nu toe niets onoverkomelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 10-02-2025 16:13 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
@Jakkus Dat is denk ik af en toe flink zoeken zijn. In ieder geval niet aan tafel eten. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_mJwWxGJiEEH5kjLk1x_qGkxb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrZ52H3OD0MK0CWmeHsl5YF2.jpg?f=fotoalbum_large

Een stad heeft ook een electriciteitsnet nodig, althans een Windmolen waar batterijen in moeten dan 😆

Verder een oude build, wist op voorhand wel dat het een heruitgave was van een hele oude build maar dat merk je ook aan alles.

Ik heb daarom het huisje niet gebouwd, dat vond ik niet passen in onze stad. Verder is het eindproduct wel leuk en vind de kleine het natuurlijk geweldig dat hij daadwerkelijk draaien kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Jakkus schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:11:
[Afbeelding]

Na een paar dagen bouwen is de voorkant van het kasteel klaar! Hij is een stuk groter dan ik dacht toen ik er net aan begon. Heel tof!
Ik begin me nu wel af te vragen of het niet sneller was geweest om eerst alle steentjes te sorteren, er gaat veel tijd zitten in het zoeken. Maar ergens maakt dat het ook leuk! Dit is wat er na het eerste deel nog over is:

[Afbeelding]

Naast de vier kastelen zitten de Blacksmith en de Bonsaiboom er ook doorheen, na een eerdere moc :p

De handleiding is goed te volgen, maar de volgorde klopt niet altijd. Soms moet ik iets afbreken om iets wat daarna gebouwd zou moeten worden er tussen te plaatsen. Maar tot nu toe niets onoverkomelijks.
Wow, 4 keer Medieval Castle :D Hij ziet er wel fantastisch uit zeg!
Ik vond zelf de MOC met 2 keer het kasteel al een leuke verbetering op het origineel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Net een onwijs fijne ervaring bij de Lego Store in Westfield Mall. Normaal natuurlijk gekkenwerk hoe druk het is in vrijwel elke Lego winkel, maar het was nu vrijwel leeg in de winkel dus kon rustig m'n pick a brick vullen. Medewerkers gingen voor mij nog achter kijken voor bepaalde kleuren (n.a.v. random praatje) en daarna nog een keer voor stenen 😅 die helaas voor mij uitverkocht waren. Maar daardoor wel nog een scope mee kunnen pakken uit de "random" bak van de vorige selectie van de PaB wall! Maakt het bezoeken van de fysieke winkels zo extra fijn naast het bekijken van de random opgestelde bouwwerken die ik zelf niet wil

Geen foto helaas van de selectie die ze nu hebben!

Maar random tip: Lego winkels zijn zoveel chiller op onmogelijke tijdstippen voor ouders met kinderen (maandag tijdens etenstijd haha). *O* d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
meesje schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:19:
@Jakkus Dat denk ik af en toe flink zoeken zijn. In ieder geval niet aan tafel eten. :)
Ik heb alles op een groot kleed liggen, dus ik kan het makkelijk opbergen :) Een beetje net als vroeger, toen hadden we ook een kleed waar de Lego op lag, en een bak waar het met kleed en al in kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti7950
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-10 13:19
skank schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:23:
Binnenkort vrouw haar bday (44)

Ik overweeg eigenlijk een bloemetje te geven

Doen of niet ? Ik vind het wel origineel

[Afbeelding]
Zeker doen. Staat nu in korting in bol.com. Had deze set nog niet gezien, vind hem mooier dan 10280, dus ga hem ook halen :)

[ Voor 57% gewijzigd door Matti7950 op 10-02-2025 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
Donstil schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:23:
[Afbeelding]

Een stad heeft ook een electriciteitsnet nodig, althans een Windmolen waar batterijen in moeten dan 😆

Verder een oude build, wist op voorhand wel dat het een heruitgave was van een hele oude build maar dat merk je ook aan alles.

Ik heb daarom het huisje niet gebouwd, dat vond ik niet passen in onze stad. Verder is het eindproduct wel leuk en vind de kleine het natuurlijk geweldig dat hij daadwerkelijk draaien kan.
Mooie set is dat! Deze set was al uit roulatie nadat ik weer met Lego begonnen was, dus ik heb achter het net gevist. Maar niet getreurd, mijn Lego-stad krijgt zijn elektriciteit van de paarse energiekristallen uit het Space-thema! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
sheane schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:59:
Net een onwijs fijne ervaring bij de Lego Store in Westfield Mall. Normaal natuurlijk gekkenwerk hoe druk het is in vrijwel elke Lego winkel, maar het was nu vrijwel leeg in de winkel dus kon rustig m'n pick a brick vullen. Medewerkers gingen voor mij nog achter kijken voor bepaalde kleuren (n.a.v. random praatje) en daarna nog een keer voor stenen 😅 die helaas voor mij uitverkocht waren. Maar daardoor wel nog een scope mee kunnen pakken uit de "random" bak van de vorige selectie van de PaB wall! Maakt het bezoeken van de fysieke winkels zo extra fijn naast het bekijken van de random opgestelde bouwwerken die ik zelf niet wil

Maar random tip: Lego winkels zijn zoveel chiller op onmogelijke tijdstippen voor ouders met kinderen (maandag tijdens etenstijd haha). *O* d:)b
Ik kan een bezoek aan Lego-stores op dalmomenten altijd aanraden. Heerlijk om de winkel voor je alleen te hebben, en de medewerkers zijn sowieso altijd prettige mensen, dus fijne ervaring op zo'n moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sheane schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:59:

Heb eens in dit topic (of een van de vorige draadjes) een “review” gemaakt van de Lego stores in Nld (en du/be)

1. Westmall
+ relatief rustig
+ plezierig personeel (hulpzaam)
- geen moc/lokatoe unieke aankleding

2. Amsterdam;
+ mini figure print(!)
+ mooie (mix)builds en aankleding
- is Amsterdam
- “altijd” druk
- vanwege drukte beperkt in “persoonlijke aandacht”

3. Utrecht
+ plezierig personeel
+ pick’n’brick prima
+ eigen/locale events
- “altijd” druk

4. Scheveningen
+ heeft exclusieve sets
- te kleine winkel
- geen loop ruimte (veel kinderwagens ivm Lego “kids locatie”)
- parkeren kost vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 14:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nog een - voor scheveningen: je kunt geen Lego VIP gebruiken/punten sparen via die winkel.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:02:
[...]

Heb eens in dit topic (of een van de vorige draadjes) een “review” gemaakt van de Lego stores in Nld (en du/be)
Herkenbaar! Utrecht is net als Westfield 's avonds veel relaxter. Voordeel van de ruime openingstijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03
Onlangs de Concorde, de Lamborghini Countach, de Space Shuttle (en een hele zwik blommen) gebouwd... allemaal iconen van design en techniek (en niet geheel toevallig op het toppunt van hun roem tijdens mijn jeugd :)). Waardoor ik me ging afvragen, waarom bestaat er eigenlijk geen Boeing 747 van Lego?

Ik zie wel wat (oudere) inzendingen voor Lego Ideas, maar eerlijk gezegd vond ik die niet echt mooi, geen recht doen aan het iconische en direct herkenbare van de 747. Het lijkt me heel tof als ze die goed na weten te maken in Lego. Moeilijk qua vormen? Ja waarschijnlijk wel, maar dat geldt ook voor de Space Shuttle en die vind ik ook goed gelukt.

Is er ooit wel eens sprake van geweest dat deze set zou uitkomen?

[ Voor 5% gewijzigd door migchiell op 10-02-2025 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
migchiell schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:48:
Onlangs de Concorde, de Lamborghini Countach, de Space Shuttle (en een hele zwik blommen) gebouwd... allemaal iconen van design en techniek (en niet geheel toevallig op het toppunt van hun roem tijdens mijn jeugd :)). Waardoor ik me ging afvragen, waarom bestaat er eigenlijk geen Boeing 747 van Lego?

Ik zie wel wat (oudere) inzendingen voor Lego Ideas, maar eerlijk gezegd vond ik die niet echt mooi, geen recht doen aan het iconische en direct herkenbare van de 747. Het lijkt me heel tof als ze die goed na weten te maken in Lego. Moeilijk qua vormen? Ja waarschijnlijk wel, maar dat geldt ook voor de Space Shuttle en die vind ik ook goed gelukt.

Op het gevaar af te vloeken in de kerk: voor vliegtuigen moet je bij Cobi zijn. Dat is heel anders dan Lego want uit elkaar gaat het niet of nauwelijks, dus je zit dichter bij modelbouw dan herbruikbare bouwstenen. Verder zijn ze niet bang om voor 1 set een speciaal onderdeel te maken voor cockpit of vleugeldelen - alweer dichter bij modelbouw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Vliegtuigen zonder vormdelen worden ook niet snel mooi. Of de schaal wordt dusdanig dat de Titanic er niets bij is. Dat vliegtuig wat Lego bij de vakantieherinneringen 41838 heeft gestopt is een exemplarisch voorbeeld.

Daarom vond ik de Sopwith Camel juist zo geslaagd. Lekker hoekig en plat WWI vliegtuig. Nu ik er over nadenk ook wel vreemd want was gewoon inclusief een setje machinegeweren. Zal wel een foutje geweest zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:58

vanenkelen

uhmmm.....speechless

migchiell schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:48:

Denk dat de vormen uiteindelijk lastig te maken zijn op een relatief betaalbare schaal. Behalve als er veel voorgevormde parts gemaakt gaan worden en dat zou ik dan weer jammer vinden.

Deze overigens wel eens gezien? _/-\o_

Boeing 747 (1,5m breed met gemotoriseerd landingsgestel en flaps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
AppieNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:20:
[...]

In principe zou dit kunnen, maar de lessen in de app voor Essential (en Spike) zijn wel toegespitst op onderdelen uit die sets. En Essential heeft een kleinere hub, kleinere motors en kleinere sensors dan Prime. Dus hierin Spike Prime motors en de hub bouwen is wel een aanzienlijke aanpassing van de modellen die de lessen in de app willen dat je bouwt met Essential.

Los hiervan, binnenkort komt Lego met een nieuw Education model, waarbij accu's ingebouwd zitten bij de motors/sensors. Dit is ook gericht op de jonge kinderen, dus misschien dat nog even afwachten tot er meer bekend is?
Is dat niet pas in augustus oid? Dat is in die leeftijd echt een eeuwigheid. Misschien dat ik een setje wedo 2.0 koop en even uitzingen tot spike prime (of toch spike essential koop)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 13:46
himlims_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:02:
[...]

1. Westmall

2. Amsterdam;

3. Utrecht

4. Scheveningen
Scheveningen is geen officiële Lego Store als zodanig (ook geen VIP punten). Deze winkel heeft een verband met de partij die de "Lego Experiences" beheert en daarom ook speciale setjes heeft die weer enkel daar te verkrijgen zijn.

Dichtbij zit echter wel Lego Store Den Haag in de Spuistraat! Voor mij DE Lego Store. Allereerst ben ik daar met O.V. het snelst. Daarnaast bevindt het zich in de buurt van aantal winkels in Den Haag waar ik ook altijd even binnen loop als ik in de buurt ben.

Maar wat de Store zelf betreft:
+ Ik heb er nog nooit een wachtrij gezien (in tegenstelling tot Utrecht en Amsterdam).
+ zowel Engelstalig als Nederlandstalig personeel alle keren dat ik er geweest ben (die incidentele gevallen in Utrecht en Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er enkel Engelstalig gesproken werd, wat met jonge kinderen niet makkelijk is en doordat ik zelf spraakhandicap heb, lukt het mij in het Engels al helemaal niet om een praatje met wildvreemde (winkelmedewerk(st)er) te maken)
+ middelgrote winkel (kleiner dan Amsterdam, groter dan Utrecht in elk geval)
+ goed te doen met OV
- midden in centrum Den Haag, laatste stukje kan met de auto lang duren (heb je dan eenmaal parkeergarage Spui bereikt, dan ben je er wel weer snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:34
Goosebirdy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:37:
[...]

Scheveningen is geen officiële Lego Store als zodanig (ook geen VIP punten). Deze winkel heeft een verband met de partij die de "Lego Experiences" beheert en daarom ook speciale setjes heeft die weer enkel daar te verkrijgen zijn.

Dichtbij zit echter wel Lego Store Den Haag in de Spuistraat! Voor mij DE Lego Store. Allereerst ben ik daar met O.V. het snelst. Daarnaast bevindt het zich in de buurt van aantal winkels in Den Haag waar ik ook altijd even binnen loop als ik in de buurt ben.

Maar wat de Store zelf betreft:
+ Ik heb er nog nooit een wachtrij gezien (in tegenstelling tot Utrecht en Amsterdam).
+ zowel Engelstalig als Nederlandstalig personeel alle keren dat ik er geweest ben (die incidentele gevallen in Utrecht en Amsterdam heb ik wel eens meegemaakt dat er enkel Engelstalig gesproken werd, wat met jonge kinderen niet makkelijk is en doordat ik zelf spraakhandicap heb, lukt het mij in het Engels al helemaal niet om een praatje met wildvreemde (winkelmedewerk(st)er) te maken)
+ middelgrote winkel (kleiner dan Amsterdam, groter dan Utrecht in elk geval)
+ goed te doen met OV
- midden in centrum Den Haag, laatste stukje kan met de auto lang duren (heb je dan eenmaal parkeergarage Spui bereikt, dan ben je er wel weer snel)
Den Haag is idd een hele fijne Store. En als inwoner van Den Haag natuurlijk ook prettig dat er een Store in de stad is :)

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-10 23:20
Hoi allemaal! Ik doe weer mee aan Bricklink Designer Program en dit is mijn inzending voor Series 7: Desert Citadel! Het model heeft 2400 onderdelen en 7 minifiguren. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk details en interessante bouwtechnieken toe te voegen.

Het kasteel wordt bewoond door de Knight Owls en de tovenaar Zalthar. Je kan meer over hun verhaal lezen via onderstaande link!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Mocht je willen stemmen, dan kan dat hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NDNot-wlT9bCxWHbK6N9DXSwWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Rii6Dsm3WBa1gKyuciTEuGm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxHKsNy4c-6OB2XnxzJ-5MCMEgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iE0qet1zZFf0Vrcy2sO05az0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZcxtHi2La639uCmvEfxQ0s4dRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzbWEKY9BkIa5yDWfFNV2Cql.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 20:44
DistractedBldr schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:00:
Hoi allemaal! Ik doe weer mee aan Bricklink Designer Program en dit is mijn inzending voor Series 7: Desert Citadel! Het model heeft 2400 onderdelen en 7 minifiguren. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk details en interessante bouwtechnieken toe te voegen.

Het kasteel wordt bewoond door de Knight Owls en de tovenaar Zalthar. Je kan meer over hun verhaal lezen via onderstaande link!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Mocht je willen stemmen, dan kan dat hier :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een gave, unieke build! Heel knap hoe je met een relatief beperkt aantal stenen zo'n compleet bouwwerk hebt kunnen maken. Heb in ieder geval op je gestemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:27

Arno

PF5A

Die is echt gaaf!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 86 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .