Inderdaad, voor de legale optie moet je wachten tot RTL het nieuwe seizoen koopt. Dat kan vrees ik best nog even duren, vraag me uberhaupt af of het vorige seizoen wel uitgezonden was.... in dat opzicht is er eigenlijk niks veranderd met de jaren 80/90; bij aangekochte content uit het buitenland is het altijd maar de vraag of en wanneer ze alle seizoenen uitzenden, en niet dat ze na een paar seizoenen stoppen of beginnen met herhalingen....
Ik moest even goed zoeken waar ik het vorige keren ook alweer vandaan haalde; ergens in dat giga forum van Reddit heb ik m'n oplossingen gevonden. Meer helpen kan/mag niet, maar als het mij met Google lukt dan moet een ander dat ook lukken.
--------------------------------------------
De eerste ep was weer leuk!
Begonnen direct met een grote build van 14 uur (meen ik), de opdracht was
Was wel grappig, ook weer niet héél bijzonder maar een prima inkomertje.
De opzet van dit seizoen is wel een beetje raar. 4 buitenlandse teams die allemaal al ervaring hebben bij een eerdere nationale LegoMasters, vs 4 AU teams die géén ervaring hebben. Klinkt dat als een oneerlijke start? Ja, en dat is het ook een beetje, je kan direct zien welke teams dit eerder gedaan hebben en welke nog hun weg moeten vinden.
Wat óók opviel was dat de helft van de onervaren teams werkzaam zijn bij Lego stores of Lego discovery centers.... Vorig seizoen was champions of champions (lees: geen nieuwe kandidaten), dit seizoen maar 4 teams met nieuwe kandidaten waarvan de helft voor Lego werkt..... ik zie het als een bevestiging van mijn vermoeden; het grootste probleem van dit programma is het zoeken van geschikte kandidaten, de vijver is héél snel leeggevist. Ik vrees dat hoe leuk en populair het programma ook is; het binnen een paar jaar afgelopen is zonder kandidaten terug te laten komen.
Bovendien zorgen de landenteams een beetje voor nationalistisch geouwehoer bij iedereen. Wij zijn de beste, wij komen uit voor X, blabla.... hoeft van mij niet zo maar gaat helaas hand in hand met het thema.
Ik verwacht wel dat dat afneemt in de andere afleveringen, als het nieuwe van meedoen aan zo'n show er een beetje af is.
Verder is alles en iedereen weer van de partij
Terechte winnaars van de eerste ep.
Tijdens het schrijven krijg ik alweer zin in de 2e aflevering vanavond
Ik moest even goed zoeken waar ik het vorige keren ook alweer vandaan haalde; ergens in dat giga forum van Reddit heb ik m'n oplossingen gevonden. Meer helpen kan/mag niet, maar als het mij met Google lukt dan moet een ander dat ook lukken.
--------------------------------------------
De eerste ep was weer leuk!
Begonnen direct met een grote build van 14 uur (meen ik), de opdracht was
spoiler:
.het bouwwerk zal van onder een "ijsplaat" omhoog komen en door het ijs breken.... zorg dat het stevig genoeg is daarvoor en dat je bouwsel matched met het thema
Was wel grappig, ook weer niet héél bijzonder maar een prima inkomertje.
De opzet van dit seizoen is wel een beetje raar. 4 buitenlandse teams die allemaal al ervaring hebben bij een eerdere nationale LegoMasters, vs 4 AU teams die géén ervaring hebben. Klinkt dat als een oneerlijke start? Ja, en dat is het ook een beetje, je kan direct zien welke teams dit eerder gedaan hebben en welke nog hun weg moeten vinden.
Wat óók opviel was dat de helft van de onervaren teams werkzaam zijn bij Lego stores of Lego discovery centers.... Vorig seizoen was champions of champions (lees: geen nieuwe kandidaten), dit seizoen maar 4 teams met nieuwe kandidaten waarvan de helft voor Lego werkt..... ik zie het als een bevestiging van mijn vermoeden; het grootste probleem van dit programma is het zoeken van geschikte kandidaten, de vijver is héél snel leeggevist. Ik vrees dat hoe leuk en populair het programma ook is; het binnen een paar jaar afgelopen is zonder kandidaten terug te laten komen.
Bovendien zorgen de landenteams een beetje voor nationalistisch geouwehoer bij iedereen. Wij zijn de beste, wij komen uit voor X, blabla.... hoeft van mij niet zo maar gaat helaas hand in hand met het thema.
Ik verwacht wel dat dat afneemt in de andere afleveringen, als het nieuwe van meedoen aan zo'n show er een beetje af is.
Verder is alles en iedereen weer van de partij
spoiler:
.Jordy! Gold/big brick! Flauwe humor!
Terechte winnaars van de eerste ep.
Tijdens het schrijven krijg ik alweer zin in de 2e aflevering vanavond

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WOxJxJLV2RNOTWsn7B0cMH6c.jpg?f=user_large)

:no_upscale():strip_exif()/f/image/klMeO4YC5Qzbt1CGKGpnF7Jf.webp?f=user_large)