Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Mede-auteur:
  • Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02

Jakkus

Lego Masters

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_7O_nBnSHGkYCJh_I2OkgJMLFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S11UcgcCPvTEqveFGcQUZNSU.webp?f=fotoalbum_large

Dit topic is bedoeld voor alle gesprekken rondom Lego Masters, zowel de Nederlandse versie als andere versies.

Lego Masters is een programma waarbij de kandidaten worden uitgedaagd om aan de hand van opdrachten bouwwerken te maken van Lego. Van de kandidaten wordt daarbij gevraagd om zowel technisch goede bouwwerken neer te zetten, als ook esthetisch, en - afhankelijk van de opdracht – een goed, duidelijk en leuk verhaal neer te zetten. De bouwwerken worden beoordeeld door de ‘Brickmaster’: een medewerker van Lego die afkomstig is uit het land waar de serie wordt opgenomen.
De kandidaten hebben beschikking over miljoenen stenen, dus de mogelijkheden zijn onbegrensd!
-
Lego Masters Nederland en België
In Nederland en België zijn inmiddels twee seizoenen uitgezonden van Lego Masters, die zijn gepresenteerd door Ruben Nicolai en Kürt Rogiers. Het winnende duo kreeg beide keren een geldprijs van €25.000,-, een reis naar The Lego House en een grote beker, gemaakt van Lego.

Het eerste seizoen is uitgezonden in het voorjaar van 2020. De Brickmaster was Bas Brederode. Het winnende duo was Jan en Lola.

Alle builds tot aan de finale:

De builds van de finale:

Tijdens het tweede seizoen, uitgezonden in 2021, was Jonathan Bennink de Brickmaster. Dit seizoen is gewonnen door Jan en Juliën.

Ook zijn er een Kerstspecial en een Kidsspecial geweest.

Met de VTM GO-app kun je Lego Masters seizoen 1 en 2 terugkijken.
-
Lego Masters in andere landen
Lego Masters is begonnen in het Verenigd Koninkrijk, in 2017. Inmiddels hebben verschillende andere landen hun eigen versie. Zo wordt het ook uitgezonden in Duitsland, Polen, Zweden en Frankrijk. Maar het meest bekend zijn de versies van Australië en Amerika.

In Australië zijn inmiddels drie seizoenen uitgezonden, waarin indrukwekkende bouwwerken te zien zijn. Ryan McNought is de Brickmaster, en Hamish Blake is de presentator. Winnaars krijgen een prijs van 100.000 Australische dollars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEHfcgNh9UMRBHmsFuLIbv5zVxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtB1FPLmvOwYfV49Y9liMWxa.jpg?f=fotoalbum_large

Het tweede seizoen van Lego Masters Australië wordt vanaf 3 juli uitgezonden op RTL4.

In Amerika is één seizoen uitgezonden, en wordt gewerkt aan het tweede seizoen. Brickmasters zijn Jamie Berard en Amy Corbett, en Amish Blake is de presentator. Winnaars krijgen een prijs van 100.000 dollar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0fDi70srflu8hlKk6Aa0SlqHso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CVkD3o8g8hjMufoyjOjNeDRc.jpg?f=user_large
-
Regels voor dit topic
-Hou het opbouwend en positief.
-Let op met spoilers: het uitzendschema tussen NL en BE is niet altijd gelijk, waardoor de één wat voor kan lopen op de ander. Al kun je, als je helemaal geen spoilers wilt zien, beter dit topic niet bekijken.
-Het is niet de bedoeling om elkaar in dit topic te vragen naar (illegale) manieren om Lego Masters-seizoenen uit het buitenland te kijken.
-Als je een toevoeging of wijziging voor de TS hebt, laat het gerust weten.
-Dit topic is bedoeld voor praat over Lego Masters. Voor overige Legopraat is er Het Grote Lego Topic - Deel 7. En als je zelf mee wil doen aan een leuke challenge met Lego, is er de Tweakers Lego MOC Challenge!

[ Voor 105% gewijzigd door Jakkus op 17-05-2021 22:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik hoef niet zo nodig op alle details van de laatste 2 afleveringen van NL/BE in te gaan, dus hierbij een poging tot een spoilervrije review... die voor de zekerheid toch in spoilertags staat.

spoiler:
ik vond de eerste twee afleveringen weer lekker wegkijken. Vrijwel dezelfde show als vorig jaar, nogsteeds koppels "met een thema", opdrachten enerzijds hetzelfde anderzijds net ietsje anders etc.
Als je de US/AU versie kent merk je ook dat ze kleine elementen lenen van andere landen.
Nieuwe Brickmaster; ik vond de vorige iets meer uitgesproken, maar misschien moet de nieuwe nog een beetje in z'n rol groeien.
Bij de beoordeling nu idd een 2e jury-lid, gelukkig geen sterren die niks met lego hebben zoals in US, maar een andere Lego medewerker. Had van mij niet gehoeven, maar ik denk dat het voor de Brickmaster wel zo prettig is dat hij de last (en kritiek) niet in z'n eentje hoeft te dragen. De vorige kreeg namelijk elke week nogal wat negatieve reacties over zich heen.

Verder heb ik na 2 afleveringen al een kandidaat gevonden die het bloed onder mn nagels haalt en van mij liefst zo snel mogelijk mag vertrekken. Helaas lijkt hij of zij wel enige skills te hebben dus ik vrees dat ik er nog lang niet vanaf ben (goh, doet me denken aan iemand uit AU seizoen 1....)

Voor hen die het gelezen hebben, geen spoilers toch? of wil men er echt volledig blind in gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
davidov schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:03:
Ik hoef niet zo nodig op alle details van de laatste 2 afleveringen van NL/BE in te gaan, dus hierbij een poging tot een spoilervrije review... die voor de zekerheid toch in spoilertags staat.

spoiler:
ik vond de eerste twee afleveringen weer lekker wegkijken. Vrijwel dezelfde show als vorig jaar, nogsteeds koppels "met een thema", opdrachten enerzijds hetzelfde anderzijds net ietsje anders etc.
Als je de US/AU versie kent merk je ook dat ze kleine elementen lenen van andere landen.
Nieuwe Brickmaster; ik vond de vorige iets meer uitgesproken, maar misschien moet de nieuwe nog een beetje in z'n rol groeien.
Bij de beoordeling nu idd een 2e jury-lid, gelukkig geen sterren die niks met lego hebben zoals in US, maar een andere Lego medewerker. Had van mij niet gehoeven, maar ik denk dat het voor de Brickmaster wel zo prettig is dat hij de last (en kritiek) niet in z'n eentje hoeft te dragen. De vorige kreeg namelijk elke week nogal wat negatieve reacties over zich heen.

Verder heb ik na 2 afleveringen al een kandidaat gevonden die het bloed onder mn nagels haalt en van mij liefst zo snel mogelijk mag vertrekken. Helaas lijkt hij of zij wel enige skills te hebben dus ik vrees dat ik er nog lang niet vanaf ben (goh, doet me denken aan iemand uit AU seizoen 1....)

Voor hen die het gelezen hebben, geen spoilers toch? of wil men er echt volledig blind in gaan?
Ik hap wel... Wie haalt het bloed onder je nagels vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23

Mappy

Piramide van Austerlitz

Señor Sjon schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:54:
Let wel, in haar oneindige wijsheid is het uitzendschema tussen NL en BE niet gelijk, waardoor de Belgen een aflevering voor lopen
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210315legomasterskerst.jpg

:P

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
42erik schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Ik hap wel... Wie haalt het bloed onder je nagels vandaan?
Ha, het was echt niet bedoeld als bait, ik heb graag dat mensen zelf het plaatje inkleuren ipv dat ze al van tevoren mogelijk beïnvloed zijn. Daarom ben ik benieuwd of iemand na het zien van de eps met de gegeven omschrijving wist wie ik bedoelde...

Maargoed het gaat dus om
spoiler:
dat NL/BE homo-koppel. Niks tegen homo's, ik ben er zelf 1 :+ maar mijn god wat is die Nederlander (kerel met bril) een draak van een vent. Zuur, negatief, mopperen, zeuren, klagen, en die Vlaamse partner duidelijk maar proberen het beste ervan te maken door positief en aardig te zijn... oef... Als ik die Vlaming was had ik 'm na 2 eps al ingebouwd achter een muur van Legoblokjes :P
In het Australische seizoen 1 had je ook zo'n koppel; een heus Lego genie met een monsterlijk giftige persoonlijkheid, en een veel te lieve partner die alles met lede ogen aanziet (de boksbal van het koppel). Dat liep destijds zo erg uit de hand dat zelfs de Brickmaster ze moest aanspreken op het feit dat het een teamwedstrijd is, en dat het niet de bedoeling is dat de één 90% doet en de ander vrijwel niks omdat dat van de partner niet mag.

Ze zullen er door de redactie wel op uitgekozen zijn denk ik. Zo gun je het ene team het juist wel, en een ander team juist niet, beetje leven in de brouwerij.

Het grappige van seizoen 1 in NL vond ik wel dat juist het koppel dat aanvankelijk super veel ruzie had (en daar ook duidelijk op uitgekozen was) naar mate het seizoen vorderde steeds beter samen ging werken en uiteindelijk ook de finale won. Maar om de een of andere reden zie ik dat dit keer niet gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
davidov schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:10:
[...]

Ha, het was echt niet bedoeld als bait, ik heb graag dat mensen zelf het plaatje inkleuren ipv dat ze al van tevoren mogelijk beïnvloed zijn. Daarom ben ik benieuwd of iemand na het zien van de eps met de gegeven omschrijving wist wie ik bedoelde...

Maargoed het gaat dus om
spoiler:
dat NL/BE homo-koppel. Niks tegen homo's, ik ben er zelf 1 :+ maar mijn god wat is die Nederlander (kerel met bril) een draak van een vent. Zuur, negatief, mopperen, zeuren, klagen, en die Vlaamse partner duidelijk maar proberen het beste ervan te maken door positief en aardig te zijn... oef... Als ik die Vlaming was had ik 'm na 2 eps al ingebouwd achter een muur van Legoblokjes :P
In het Australische seizoen 1 had je ook zo'n koppel; een heus Lego genie met een monsterlijk giftige persoonlijkheid, en een veel te lieve partner die alles met lede ogen aanziet (de boksbal van het koppel). Dat liep destijds zo erg uit de hand dat zelfs de Brickmaster ze moest aanspreken op het feit dat het een teamwedstrijd is, en dat het niet de bedoeling is dat de één 90% doet en de ander vrijwel niks omdat dat van de partner niet mag.

Ze zullen er door de redactie wel op uitgekozen zijn denk ik. Zo gun je het ene team het juist wel, en een ander team juist niet, beetje leven in de brouwerij.

Het grappige van seizoen 1 in NL vond ik wel dat juist het koppel dat aanvankelijk super veel ruzie had (en daar ook duidelijk op uitgekozen was) naar mate het seizoen vorderde steeds beter samen ging werken en uiteindelijk ook de finale won. Maar om de een of andere reden zie ik dat dit keer niet gebeuren :D
Hmm, was me nog niet opgevallen. Vond hun idee in e01 wel erg matig, specifiek de 100 jaar versie... Een duif..:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:52
Was er ook al een koppel naar huis gestuurd in de eerste aflevering? Heb het einde niet helemaal gezien namelijk, Had direct na het bekendmaken van de winnaar overgeschakeld naar een andere zender.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
42erik schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Hmm, was me nog niet opgevallen. Vond hun idee in e01 wel erg matig, specifiek de 100 jaar versie... Een duif..:/
Ja van die duif stond ik ook te kijken. :/

Zonder goed samen kunnen brainstormen en gaandeweg aanpassingen kunnen maken kan je dit spel niet winnen. Misschien dat de volgende episode dat beter aan het licht brengt :)
Sato schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:29:
Was er ook al een koppel naar huis gestuurd in de eerste aflevering? Heb het einde niet helemaal gezien namelijk, Had direct na het bekendmaken van de winnaar overgeschakeld naar een andere zender.
In de eerste ep gaat nooit iemand naar huis, wel wint iemand "the golden brick / het gouden steentje" wat een soort joker is (werking verschilt per land en evt per seizoen).

[ Voor 34% gewijzigd door davidov op 15-03-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:59
Señor Sjon schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:54:Let wel, in haar oneindige wijsheid is het uitzendschema tussen NL en BE niet gelijk, waardoor de Belgen een aflevering voor lopen.>>
In zoverre ik weet een tijdelijk probleem. Aflevering 3 of 4 komt in België een week later (dus tegelijk met NL), want dan heeft VTM wat op die zaterdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:39:
Even een vraagje aan de Belgen, worden de Nederlanders in Lego Masters op VTM ondertiteld? Ik snap namelijk niet waarom perfekt verstaanbare Belgen op RTL ondertiteld moeten worden...
Ik ben geen Belg, maar op de VTM Go app wordt alles van Lego Masters ondertiteld.

Ik vind het zelf trouwens niet zo heel netjes als je maar de helft van de mensen zou ondertitelen. Het is niet alsof doven/slechthorenden de ene helft van de mensen uitstekend verstaat en de andere helft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Ep 3 via VTM Go gezien, wat blijft het toch een heerlijk programma om naar te kijken.
Opdrachten waren volgens mij hetzelfde als in vorig seizoen, maar maakte mij niks uit, blijft indrukwekkend.

Verder lijken alle deelnemers nu de smaak wel te pakken te hebben, ook het team waar ik eerder over mopperde werkte nu veel beter samen.
spoiler:
Ok er was nogsteeds een momentje dat de één iets wil voorstellen, maar dat de ander er niet eens naar wil luisteren / 'm afkapt en direct verwijst "naar het stappenplan dat ze samen hadden opgezet".... afgezien daarvan presteerden ze bijzonder goed

Verslavend, heb zin om meer te kijken... Seizoen 3 van Australië is al opgenomen volgens wiki maar kan nog geen uitzenddatum vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik vind dit seizoen tot nu toe al beter dan seizoen 1. Zoals ik al eerder meldde, de keuze voor de gastjury vind ik geslaagd. Mensen met kennis van zaken ivp celebrities.

De opdrachten zijn natuurlijk niet echt verassend als je LM AUS (S2) en US al gezien hebt, maar dat hoeft niet natuurlijk. De opdrachten van episode 3 waren trouwens variaties maar niet 100% hetzelfde.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Kapoen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:41:
Ik vind dit seizoen tot nu toe al beter dan seizoen 1. Zoals ik al eerder meldde, de keuze voor de gastjury vind ik geslaagd. Mensen met kennis van zaken ivp celebrities.
Maar NL seizoen 1 had toch geen celebrities? Dat was alleen een enkele Brickmaster. Volgens mij had alleen US celebrities, wat inderdaad nergens op sloeg, kennelijk moet het voor Amerikanen extra spectaculair allemaal.
De opdrachten zijn natuurlijk niet echt verassend als je LM AUS (S2) en US al gezien hebt, maar dat hoeft niet natuurlijk. De opdrachten van episode 3 waren trouwens variaties maar niet 100% hetzelfde.
De mogelijkheden met Lego zijn oneindig, maar het aantal aan unieke opdrachten lijkt mij van niet. Vind ik ook niet erg, zolang de kandidaten maar originele dingen blijven bouwen.
spoiler:
Zo komt de “bouw voorwerp na” en “breng voorwerp tot leven” elke keer 1:1 terug. Ok andere voorwerpen en misschien een variatie rondom kiezen/uitdelen en uitwisselen, maar dat zie ik als losstaan van het spel; dat zijn knopjes waar ze bij elk onderdeel aan kunnen draaien voor net wat meer pit in de aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:24:
[...]
Maar NL seizoen 1 had toch geen celebrities? Dat was alleen een enkele Brickmaster. Volgens mij had alleen US celebrities, wat inderdaad nergens op sloeg, kennelijk moet het voor Amerikanen extra spectaculair allemaal.
Niet helemaal te vergelijken, omdat het format niet hetzelfde is, maar de UK versie had ook celebrities.

Ik moet trouwens bekennen dat ik de uitdaging ivm het bouwen van een toren uit de tweede aflvering lichtjes heb nagebootst. Omdat ik binnen afzienbare tijd ga verhuizen heb ik al mijn 'classic lego' steentjes op elkaar gestapeld, gewoon om eens te kijken of zo'n toren makkelijker te verhuizen is dan een zak/doos met steentjes. Mijn toren is niet zo hoog als die in Lego Masters en een stuk steviger ('modulairder'?) :P

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 21-03-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Señor Sjon Via de VTM Go app kun je de nieuwste uitzending zien ook als deze nog niet in Nederland s uitgezonden. Impact van dat gedag kan wel zijn, dat het volgend jaar in Nederland niet meer wordt geprogrammeerd door tegenvallende kijkcijfers en dat het in België juist een kijkcijfer kanon wordt :)

[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 22-03-2021 07:14 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Ik ben geen Belg, maar op de VTM Go app wordt alles van Lego Masters ondertiteld.

Ik vind het zelf trouwens niet zo heel netjes als je maar de helft van de mensen zou ondertitelen. Het is niet alsof doven/slechthorenden de ene helft van de mensen uitstekend verstaat en de andere helft niet.
Ik vind de VTM Go app heel fijn, ook de ondertitels zijn in een prettig lettertype. Navigeert sneller en soepeler en werkt beter dan de NPO app op Google TV.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@djwice Ja, ik vind het ook wel een fijne app (al kijk ik alleen Lego Masters). Ik vond het wel verwarrend toen de ondertiteling niet helemaal 100% aansloot bij de gesproken tekst. Er was een stukje waarin (ik meen Ruben) continu "hij" zei, maar de ondertiteling steeds "ze" schreef.

Op de een of andere manier vind in de Belgische reclames ook minder irritant. Misschien omdat ik ze nog niet allemaal heb gezien of me verbaas over het feit dat de AH hun 10-jarige bestaan gaan vieren.

Ik vind het tot nu toe best vermakelijk al vond ik het helemaal niet erg dat de eerste kandidaten vertrokken. Die hadden voor mij echt geen "klik".

Van S2E3 vond ik de verbaasde reacties op de
spoiler:
"jullie voordeel is dat je zelf een voorwerp mag kiezen en de andere voorwerpen uitdelen" zelf verbazingwekkend. Dat is precies hetzelfde als in seizoen 1. Of zou de verbazing zijn dat het precies hetzelfde is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:41:

Op zich is het helemaal niet erg als opdrachten zich herhalen. Voorbereidde teams kunnen dan prachtige constructies maken en zal het niveau hoger maken. Er zijn wel meer van die shows (zoals The Apprentice UK) die elk jaar een aantal opdrachten hetzelfde hebben. Niks mis mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 16:11

Poekie McPurrr

Mreoww~

Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Op zich is het helemaal niet erg als opdrachten zich herhalen. Voorbereidde teams kunnen dan prachtige constructies maken en zal het niveau hoger maken. Er zijn wel meer van die shows (zoals The Apprentice UK) die elk jaar een aantal opdrachten hetzelfde hebben. Niks mis mee. :)
Precies, als je steeds unieke opdrachten hebt blijf je beetje op hetzelfde niveau hangen. Het lijkt er wel op dat ze een standaard draaiboek voor type koppels aanhouden..

Dat Arne weg is is wel fijn, jammer van dat meisje dat wel moeite leek te doen (ook al was hun Lego kennis heel smal leek het)

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat je niks van Technic weet helpt niet om mee als je iets wil bouwen. Zelfs de meest basale manieren van frame bouwen zorgen ervoor dat je al veel meer kan en dat het blijft hangen. Die Pinokkio zat gewoon slecht in elkaar voor de tijd die ze hadden. Na 9 uur kom je met een pop die nauwelijks is afgewerkt. Dat is wel erg mager.

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:28:
Niet helemaal te vergelijken, omdat het format niet hetzelfde is, maar de UK versie had ook celebrities.
Welke versie is dat precies? Ik heb eens op internet rondgekeken, maar vond alleen een serie van Channel 4 uit 2017. Daar deden trouwens ook kinderen aan mee, zowel als koppel als samen met een ouder.

Ik vond die serie ook wel leuk (iets minder dat ze sommige opdrachten van te voren mochten voorbereiden). Het leukste vond ik nog wel dat er kinderen aan mee deden. Die kijken toch heel anders tegen het bouwen aan.

Maar ik heb geen bekende UK'ers gezien, behalve dan als presentator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
JeroenE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Welke versie is dat precies? Ik heb eens op internet rondgekeken, maar vond alleen een serie van Channel 4 uit 2017. Daar deden trouwens ook kinderen aan mee, zowel als koppel als samen met een ouder.

Ik vond die serie ook wel leuk (iets minder dat ze sommige opdrachten van te voren mochten voorbereiden). Het leukste vond ik nog wel dat er kinderen aan mee deden. Die kijken toch heel anders tegen het bouwen aan.

Maar ik heb geen bekende UK'ers gezien, behalve dan als presentator.
Ik verwees inderdaad naar die versie, daarvan zijn er twee seizoenen geweest indien ik mij niet vergis.
Het is al lang geleden, maar ik herinner me nog een aflevering met Dara O' Brian (komiek) als gastjury.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10
Ik vind de Brickmaster van dit seizoen in ieder geval al een stuk beter qua tv-persoonlijkheid/ presentatie dan die van vorig jaar

Bij de Kerst-aflevering moest hij nog een beetje inkomen, leek het. Wennen aan de camera. Maar het gaat nu wel goed

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:15:
Ik verwees inderdaad naar die versie, daarvan zijn er twee seizoenen geweest indien ik mij niet vergis.
Het is al lang geleden, maar ik herinner me nog een aflevering met Dara O' Brian (komiek) als gastjury.
Ah, ja die heb ik wel gezien, dat is in de serie uit 2017.

Dat heb ik dan verkeerd begrepen (en verwoord). De gastjury waren (soms, niet altijd volgens mij) ook bekende UK'ers. Ik dacht dat je bedoelde dat die ook gingen bouwen.
Chillz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:04:
Ik vind de Brickmaster van dit seizoen in ieder geval al een stuk beter qua tv-persoonlijkheid/ presentatie dan die van vorig jaar
Ik vond die van vorig jaar ook niet echt slecht, maar deze is zeker niet verkeerd. Ik weet nog niet echt wat ik nu van de gast juryleden vind. Die hebben soms wel goede opmerkingen, maar af en toe vind ik het commentaar ook wel oppervlakkig.
Bij de Kerst-aflevering moest hij nog een beetje inkomen, leek het. Wennen aan de camera. Maar het gaat nu wel goed
Die heb ik niet gezien en bij RTL kan je niet terug kijken. Of althans niet als je niet extra wil betalen en dan geef ik mijn geld liever uit aan Lego ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik vond die griekse tempel persoonlijk echt heel mooi.
Chillz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:04:
mee eens, die van vorig jaar kwam arrogant over, wist het altijd beter en had altijd wat te zeiken met een grote glimlach. Deze veel meer...naturel/natuurlijk en positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Anakin_ Die was zeker heel erg mooi. De nieuwe Brickmaster geeft soms wel duidelijker aan waarom een team toch wint. Bijvoorbeeld omdat de gebruikte technieken veel complexer zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59
Wat een leuk gast-jurylid deze week. Zijn commentaar vond ik echt toegevoegde waarde.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
Wij zijn ook weer aan het kijken.
Deze brickmaster vind ik erg fijn voor het programma.
Ik zie dat er ook wel keer gehint wordt naar wat ze nog kunnen doen om te verbeteren.

Wel heb ik het idee dat de kwaliteit van de creaties iets minder is. Maar wellicht heb ik het vorige seizoen anders in mijn hoofd.

Maar, we vermaken ons zeker wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 28-03-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
Wij zijn ook weer aan het kijken en we genieten er weer van. Ik heb het idee dat het niveau van de koppels dit jaar een stuk hoger is ( dit dus in tegenstelling tot @Arunia :+) ). We hebben wel genoten van de afgelopen paar afleveringen. Maar toch heb ik het idee dat ik naar een herhaling van vorig jaar zit te kijken.

Verder was het gewoon tot nu toe hartstikke leuk en hebben ze echt geleerd van vorig seizoen. De brickmaster is een stukje beter en de gasten zijn echt een goede toevoeging :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
@Webgnome Haha, we zijn niet perse kritisch, maar kan er mijn vinger niet op leggen.
Denk dat ze wel juist creatiever zijn dan vorig jaar en meer bezig met verhaal. Maar qua technic en bewegingen is het wel een groot verschil. Alhoewel vorig jaar het er maar 2 waren die het gebruikten en dit jaar eigenlijk haast een must lijkt te zijn.

Qua presentatie van beide presentatoren vind ik het wel een vooruitgang. En de humor van Ruben kan ik zo nu en dan wel waarderen.

Wat wij ook best leuk vinden aan Lego Masters is dat ze ook bij elkaar kijken en af en toe een beetje helpen met tips e.d.

Gewoon een lekkere wegkijk reeks zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Alle kandidaten zaten met een ei gisteren *badum tish* :p

Voor zover ik weet was de Paasei opdracht uniek voor onze editie van Lego Masters,
de schuddende toren was dan weer 'geleend' bij LM Australië. Toch een belangrijk verschil,
in de Australische versie moesten de kandidaten geen ei of ander voorwerp inbouwen.

Daardoor was de Benelux versie van deze opdracht een stuk moeilijker blijkbaar,
aangezien niemand tot stand 10 raakte (itt de Australische kandidaten).
Ik vond het wel fijn om naar te kijken, het is altijd leuk om zo'n constructies tegen
de grond te zien gaan >:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik vond het wel jammer dat het uiteindelijk niet ging om welke toren het stevigst was, maar welke toren het beste vast zat op de base plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Was een leuke aflevering om te kijken met die torens.

We ergeren ons best wel aan Roy, die komt wat negatief en zelfingenomen over. Zijn partner is een stuk rustiger en bouwt ondertussen een groot deel in elkaar...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:18
De baseplaat die ze gekregen hadden was gewoon de zwakste schakel en dat is jammer. Ik denk dat die baseplaat vervormde door de bevestiging aan de machine. Dan gaat alle Lego zo los. Zoals @ocmer al zei, het ging helemaal niet om de rest van de toren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49
Dat met die baseplate verpest gewoon de gehele opdracht.
Ik vind dit toch wel heel amateuristisch opgezet van de programmamakers, het kwam bij deze opdracht toch echt meer neer op geluk als goed kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Zou dat ook de achterliggende reden zijn geweest waarom er deze keer geen eliminatie was?
Blijkbaar wisten ze vooraf al dat toeval een te grote factor zou zijn...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zou best kunnen. Ik zat in gedachten al een klemsysteem van Technic te maken die als klauwen zou uitklappen om de baseplate. Ik zag gelijk al dat de baseplate alleen zou werken als je zelf een baseplate zou maken waar Technic doorheen zou kunnen. Het verpestte wel de proef in tegenstelling tot de brug van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@APClll In het eerste seizoen was er tussendoor ook een aflevering waar niemand er uit ging. Wellicht omdat bij ons in de tweede aflevering al een team moet vertrekken en in bijvoorbeeld de Australische serie dat pas in de derde aflevering is?

Ik denk niet dat ze dit deden omdat ze verwachtten dat de torens niet op de baseplates zouden blijven staan.

Bij het begin en de test halverwege zat er ook nog een tafel om de trilplaat heen. Wellicht dat het daarom niet te zien was, maar bij de echte testen leek het alsof de trilplaat veel heftiger heen en weer ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:33:
Alle kandidaten zaten met een ei gisteren *badum tish* :p

Voor zover ik weet was de Paasei opdracht uniek voor onze editie van Lego Masters,
de schuddende toren was dan weer 'geleend' bij LM Australië. Toch een belangrijk verschil,
in de Australische versie moesten de kandidaten geen ei of ander voorwerp inbouwen.

Daardoor was de Benelux versie van deze opdracht een stuk moeilijker blijkbaar,
aangezien niemand tot stand 10 raakte (itt de Australische kandidaten).
Ik vond het wel fijn om naar te kijken, het is altijd leuk om zo'n constructies tegen
de grond te zien gaan >:)
Hoe hebben ze t dan bij de Australische LM gedaan, dat de torens daar wel goed bleven staan? Althans, standje 10 dan kunnen ze niet t baseplate probleem hebben gehad lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Eventjes kort reageren dacht ik... :+
----

Er zijn nu 2 verschillende "trilplaten" als ik het goed heb gezien.

In AU was het een plaat die een ronddraaiende beweging maakte, met een tafel eromheen.
Dit lijkt dezelfde te zijn als de trilplaat die ze nu in NL gebruikten bij het voorbeeldgebouw.
Echter deze trilplaat heeft 2 nadelen zoals ook te zien was in AU:
- teveel gebouwen blijven lang staan, zeker als er heel veel gewicht in de toren zit. Immers het platform zelf kan niet kantelen, en de toren is solide, dan zal het platform veel van de klap opvangen.
- bij teveel gewicht wil die draaiende plaat omhoog komen, wat niet kan. Als ik het me goed herinner begon in AU de hele tafel te schokken en bewegen... en leek het er bijna op dat de trilplaat het zou begeven.

Nu hebben ze in NL voor de kandidaten een ander soort trilplaat gebruikt. Ik ken de technische term niet, maar het was nu een plateau op staafjes die kunnen bewegen, waardoor de plaat zelf ook kan kantelen.
- voordeel: draaitafel gaat niet meer stuk door gewicht vd torens, immers tafel vangt de klap niet meer op maar de torens moeten het zelf opvangen
- nadeel: torens laten sneller los van de baseplate, waar de meeste stress op de studs staat. Immers het platform zwiept alle kanten op, maar de enorme massa vd toren is te traag om te blijven plakken aan de baseplate.

---------------

Vond het weer een leuke ep, niet erg bijzonder maar gewoon leuk. Wil een keer complimenten aan Ruben geven, ik vind hem op een leuke manier veel humor toevoegen. In de US is het iets té vaak kandidaatje pesten, en in AU zijn de grappen net iets te fake (presentator gaat vaak net zoals kandidaten in het "hokje" om recht in de camera z'n grappen uit te leggen... de AU presentator is leuk, maar van grappen uitleggen gruwel ik). Ruben werkt meer met zelfspot en laat ook wat ruimte over voor de kandidaten om zelf scherp uit de hoek te komen.

Het ei onderdeel vond ik ook leuk. Kleine variatie op bijvoorbeeld een perfecte bal maken, maar wel een stuk lastiger. Simpel, sterk.

De torens waren niet het hoogtepunt van het seizoen. Desalniettemin was het leuk om het bouwen te volgen. Van de kandidaten vielen me 2 teams op:
- Moeder en zoon komen steeds vaker in de problemen met ruzies etc (Ruben als chagrijnig konijn: Lief Doen! .... ik lag dubbel :D (Heb zelf m'n mams afgelopen jaar verloren, Ruben had groot gelijk ;) )
- Roy. Ik las dat ik niet de enige ben die hem vervelend vind/vond, maar ik vind 'm al iets minder irritant.
Waar hij voorheen bij een vraag van zn partner direct afkapte en zei "kijk naar het stappenplan! kijk naar het stappenplan!" ... kon hij dit keer wel luisteren naar tips van zn collega. Wat wel opviel is dat Roy op een bepaald moment die tip leert van zn partner, en nog geen 10 minuten later dit heel tof verteld aan de brickmaster of presentatoren alsof het z'n eigen conclusie was. Ik ruik onzekerheid bij Roy :D

-----

Betreffende geen speler er uit: dit heeft denk ik niet zozeer met de opdrachten te maken, meer planning vanuit de productie gok ik. Bij Lego Masters AU of US is in elk geval 1x (miss wel 2x) een team vrijwillig gestopt door stress en evt ziekte, en zeker met Corona is dat nu lastig. Mocht er iemand een keer uitvallen dan is die persoon mogelijk dan meteen uitgeschakeld en hoeven ze in een toekomstige ep niemand weg te sturen. Heel Holland Bakt had meen ik daar dit jaar ook profijt van. En als iedereen blijft hebben we gewoon een extra ep gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:29:
[...]

Hoe hebben ze t dan bij de Australische LM gedaan, dat de torens daar wel goed bleven staan? Althans, standje 10 dan kunnen ze niet t baseplate probleem hebben gehad lijkt me?
In de Australische versie zag de uiteindelijke constructie/trilplaat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/f76932_c9d9fd0c90e24e758fc54b6928335906~mv2.jpg
Volgens mij is de trilplaat gewoon anders opgebouwd, en zoals ik al zei het verwerken van dat paasei heeft voor een extra zwakheid in de constructies gezorgd.

In het vorige seizoen was de opdracht met het bruggenbouwen veel moeilijker in de BE/NL versie.
In de US/AUS versie was de 'te overbruggen' afstand een stuk korter, en dus veel gemakkelijker.
davidov schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:12:
Betreffende geen speler er uit: dit heeft denk ik niet zozeer met de opdrachten te maken, meer planning vanuit de productie gok ik. Bij Lego Masters AU of US is in elk geval 1x (miss wel 2x) een team vrijwillig gestopt door stress en evt ziekte, en zeker met Corona is dat nu lastig. Mocht er iemand een keer uitvallen dan is die persoon mogelijk dan meteen uitgeschakeld en hoeven ze in een toekomstige ep niemand weg te sturen. Heel Holland Bakt had meen ik daar dit jaar ook profijt van. En als iedereen blijft hebben we gewoon een extra ep gehad :)
Ik heb voor nieuwjaar een artikel gelezen in de Belgische pers waarin men vermeldde dat de opnames
van dit seizoen van Lego Masters in een quarantaine omgeving plaats vonden, precies om het gevaar van Corona te omzeilen.

[ Voor 37% gewijzigd door Kapoen op 05-04-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Er was deze aflevering trouwens ook geen gast jurylid, dus ik denk een geplande 'tussen aflevering' in de competitie waarbij niemand eruit gaat.

Ik vind het zelf wel jammer dat ze minder met Technic doen, geef eens een opdracht waarbij ze een 4-speed gearbox moeten maken of iets dergelijks :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 22:47
mortael schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:48:
Er was deze aflevering trouwens ook geen gast jurylid, dus ik denk een geplande 'tussen aflevering' in de competitie waarbij niemand eruit gaat.

Ik vind het zelf wel jammer dat ze minder met Technic doen, geef eens een opdracht waarbij ze een 4-speed gearbox moeten maken of iets dergelijks :)
Inderdaad, zo vond ik het ook jammer dat er niemand koos voor een toren van Technic i.p.v. simpelweg stapelen. Er was 1 duo die wel wapening aanbracht in het bouwwerk, maar een soort open Eifeltoren structuur had me ook wel tof geleken (even los van het lostrillen van de baseplate).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Joster schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:06:
[...]

Inderdaad, zo vond ik het ook jammer dat er niemand koos voor een toren van Technic i.p.v. simpelweg stapelen. Er was 1 duo die wel wapening aanbracht in het bouwwerk, maar een soort open Eifeltoren structuur had me ook wel tof geleken (even los van het lostrillen van de baseplate).
In de Australische versie was er een duo die een technic toren bouwden, hier zie je het resultaat:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Kapoen schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:15:
[...]

In de Australische versie zag de uiteindelijke constructie/trilplaat er zo uit:
[Afbeelding]
Volgens mij is de trilplaat gewoon anders opgebouwd, en zoals ik al zei het verwerken van dat paasei heeft voor een extra zwakheid in de constructies gezorgd.
Dat paasei hielp sowieso niet nee. Maar check dit filmpje (nu we toch bezig zijn):

Ik had daar echt sterk de overtuiging de machine te zwak was voor het gewicht van de toren.
In plaats van dat de toren in beweging komt, komt de machine zelf in beweging. Op 1:38 zie je dat de toren schuin staat puur en alleen omdat de machine is losgekomen van z'n plek.
Dat ze standje 10 halen kwam niet zozeer door uitmuntende bouwtechnieken, maar meer doordat de toren te zwaar was voor de trilplaat. Beter zelfs, volgens mij was de machine na standje 8 al stuk.
Alles in Lego Masters ziet er strak uit, maar dit kwam een beetje amateuristisch op me over. Ik gok dat de producers/Lego er zo ook over dachten en dat er een nieuwe trilplaat is ontworpen.
En voila, die wij in NL zagen die kantelde de baseplate wel; nu moest de toren de klap opvangen van het zwiepen ipv de machine zelf... waardoor die situatie uit het filmpje ook niet meer kon gebeuren. Gevolg is wel dat ze een beetje saai allemaal juist op die baseplate loslieten.
Terug naar de tekentafel, ben benieuwd naar het "3e ontwerp" trilplaat ;)
Ik heb voor nieuwjaar een artikel gelezen in de Belgische pers waarin men vermeldde dat de opnames
van dit seizoen van Lego Masters in een quarantaine omgeving plaats vonden, precies om het gevaar van Corona te omzeilen.
True true, maar zonder een quarantaine of bubbel kan je ook niks nu als TV producent. Lego Masters, Holland Bakt, De Mol, al dat werk kan nu alleen met een quarantaine. En dan nog blijkt het mis te kunnen gaan, bij holland bakt was er een deelnemer een weekeindje niet zo lekker en besloot toch even thuis te blijven. En zelfs zonder pandemie zijn er in het buitenland teams gestopt wegens stress of omstandigheden.... dus tenzij de producers het risico willen lopen dat alle 8 eps vlekkeloos moeten verlopen, is het verstandig om 1-2 eps extra in te bouwen, mits het budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 22:05
Joster schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:06:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken. het lostrillen hoeft niet eens een probleem te zijn.
Als je een buitenmuur maakt van 5 bricks hoog, dan is die veel minder zwaar en raakt waarschijnlijk minder snel los van de baseplate. Dat zou je nog een keer kunnen doen aan de binnenkant van die muur tegen de buitenste muur aan. Dan daar in weer een gebouw van technik bouwen. Mocht die loskomen van de baseplate door de hoogte en het gewiebel, dan wordt dat opgevangen door de buitenste losse muren, waardoor hij waarschijnlijk makkelijker weer vastklikt (gezien hij niet kan verschuiven).
Maar misschien zit ik totaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:26
davidov schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:28:
Ik had daar echt sterk de overtuiging de machine te zwak was voor het gewicht van de toren.
In plaats van dat de toren in beweging komt, komt de machine zelf in beweging. Op 1:38 zie je dat de toren schuin staat puur en alleen omdat de machine is losgekomen van z'n plek.
Dat ze standje 10 halen kwam niet zozeer door uitmuntende bouwtechnieken, maar meer doordat de toren te zwaar was voor de trilplaat. Beter zelfs, volgens mij was de machine na standje 8 al stuk.
Je zou ook kunnen zeggen dat door veel gewicht in de toren te stoppen, en (afgaande op deze beelden) het zwaartepunt laag in de toren te houden, ze juist wel een hele goede en slimme techniek hebben gebruikt. :P Ook als de trilplaat sterker was hadden ze dan alsnog waarschijnlijk wel goed gescoord, het hoeft niet complex te zijn om goed te werken.

Het viel me ook wel op dat veel teams in deze opdracht toch kozen voor torens die toch vrij breed waren aan de bovenkant. En stiekem hoopte ik dat er een team was die het paasei als contragewicht zou gaan gebruiken (zoals in Taipei 101). Gemiste kans. ;)

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:07
Was vanavond onder de indruk van het portret en de Van Gogh van Marco en Ernesto. Heel mooi gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Pino112 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:55:
Was vanavond onder de indruk van het portret en de Van Gogh van Marco en Ernesto. Heel mooi gedaan.
Ze hebben inderdaad verdiend gewonnen. Dat ander portret met het schip vond ik ook heel mooi.

Toch is er een aspect waar ik minder blij van werd, met name de manier van jureren.
Begrijp me niet verkeerd, ik wens niets weg te nemen van de prestaties van andere teams of het feit dat het een spelshow is, etc... dat snap en aanvaard ik. Ik wil wel aangeven dat ik het jammer vind dat een team dat over het algemeen goed presteert er na een mindere dag uitvliegt, terwijl de minder consistente teams er met een gelukje (een kunstenaar in het winnende team) of een joker doorgeraken.

Op deze manier gaan we weer naar een situatie zoals in het vorige seizoen waar het naar mijn smaak niet het beste team was dat had gewonnen (bekeken over het hele seizoen vond ik Martijn en Jos de beste).

*edit* ik wil mijn woorden verder nuanceren, ik weet dat het vaak zo loopt met dit type shows en de manier van jureren.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 11-04-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Tja, ik vond het ook jammer dat zo’n sterk team na een mindere dag eruit wordt gezet, maar zo werken spelprogramma’s nou eenmaal. Op school overigens ook, of je rij examen. Allemaal moment opnames, heb je even een mindere dag dan haal je het niet.

Ik zou ook het liefst zien dat er naar beide opdrachten wordt gekeken. Beetje Heel Holland Bakt idee. Of dat ze bv de paasopdracht mee hadden laten wegen.

Het mooiste zou zijn om met een score bord te werken. Laat eerst een paar afleveringen iedereen er in. Tel alle scores bij elkaar op en laat dan afvallen. De andere afleveringen doe je steeds een gewogen score van alle opdrachten van de laatste 3 afleveringen. Dan heeft zo’n slechte dag niet direct impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

SunnieNL schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:08:
Het mooiste zou zijn om met een score bord te werken. Laat eerst een paar afleveringen iedereen er in. Tel alle scores bij elkaar op en laat dan afvallen. De andere afleveringen doe je steeds een gewogen score van alle opdrachten van de laatste 3 afleveringen. Dan heeft zo’n slechte dag niet direct impact.
Nadeel dan is dat een team dan na een paar afleveringen al vrijwel zeker weet dat ze eruit gaan, ook al bouwen ze nog iets heel moois. Dat is dan weer slecht voor het showelement en de bouwers zelf hebben dan wellicht ook al geen zin meer in nog een aflevering.

Je zag in deze aflevering goed dat iets van lego bouwen en kunstenaar zijn elkaar mooi complementeren, maar zeker geen vaststaande combi is :D

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• davidov
  • Nu online
Wat blijft het toch een fijn programma om naar te kijken!

Allereerst nog even over het eerste onderdeel: mosaic portret maken. Ik ben er 99,9% zeker van dat die opdracht is geïnspireerd op de voorwerp-nabouw opdracht van vorig jaar, waarbij dat ene team een polaroid camera + foto/mosaic van de brickmaster had gemaakt. Dat Ruben de desbetreffende polaroid camera aan het begin ook vasthield zie ik als een hele grote knipoog daarnaar.
Leuk gevonden, voortbouwend op goede ideeen van oude kandidaten.
Ik ben ook héél benieuwd of we dit kleine onderdeel ook in een andere internationale versie terug gaan zien, bijvoorbeeld AU seizoen 3 dat onderweg is. Als dat het geval is dan is dat denk ik wel het perfecte bewijs dat er een internationaal team van Lego bij betrokken is die per land bekijkt wat goed werkt en die ervaringen meeneemt naar andere versies. (zie bijv trilplaat verschillen tussen de landen).

Verder naar de resultaten en de winnaars: de winnaars hadden meer dan terecht gewonnen, gedurende de hele aflevering blonken ze uit. Terecht gewonnen, maar ergens ook tikkie flauw. Van de alle kandidaten was er niemand met zoveel "kunst" ervaring, en dat was eigenlijk geen gelijk speelveld, maar ach wat moeten ze anders je kan moeilijk een team buitenspel zetten.

De verliezers, ja daar baalde ik ook van. Voor mij was dat wel het prettigste team om naar te kijken, zowel hun persoonlijkheid als hun bouwwerken... Maarja deze aflevering waren ze echt de klos. Het leek wel een death-trap. Alleereerst dat mosaic, best ok gelukt, maar volgens mij was de brickmaster extra streng omdat ze een voordeel hadden, en naar zijn idee hadden ze daar meer mee moeten kunnen doen. Het voordeel konden ze niet ongedaan maken, dus leuk een foto maar ook een lat die flink hoger ligt dan bij de andere teams.
En vervolgens krijgen ze de Mona f*ckng Lisa, niet zelf door pech gekozen, nee bleef als enige over.
Sorry hoor, maar als er 1 schilderij is waarvan ik denk: dat is niet te doen, dan is het wel die verdraaide blik van de Mona Lisa. Als het met verf/tekenen al een enorme uitdaging is, hoe doe je dat dan met Lego. Ik vond de mysterieuze blik nog best ok gelukt, maar de Jury leek weinig begrip te hebben voor de extra moeilijkheid vond ik.
Verder vond ik de Mona Lisa zich ook het minst gemakkelijk lenen voor een twist. Bij die zwaan had ik zelf een KLM vliegtuig gebouwd dat bij opstijgen de zwaan wegjaagt (knipoog naar KLM en natuurbescherming)... maar bij de ML zag ik alleen mogelijkheden om dat hoofd maar niet te hoeven doen (Mona Lisa draait haar hoofd weg, of ze draagt een bruiloft sluier ofzo). Maar dan had de jury vast gemopperd dat het meest kenmerkende: het gezicht, niet te zien is.

Ik vond de gastjury ook onnodig zuur, het leek alsof hij het puur op kunst beoordeelde en 0,0 in overweging meenam dat het ging om Lego en dat dat z'n eigen uitdagingen met zich meebrengt. Een reddingshelikopter als twist niet leuk vinden omdat het niet past bij de tijd van houten schepen... come on zeg.

All in all weer een prachtige aflevering, alleen jammer dat één van de leukste teams gedoemd was te falen dit keer. Van mij mag er ook meer naar de aflevering in z'n geheel, + een plukje "zit er nog voldoende ontwikkeling/vooruitgang in" gekeken worden, in plaats van alleen het eindresultaat. Maar ik vrees dat het ditmaal geen verschil had gemaakt, de Mona Lisa stond in schril contrast met de andere bouwwerken en van de portretten had men ook meer verwacht ivm het voordeel van een foto.

Ik snap eigenlijk niet waarom de Mona Lisa erdoor gekomen is, de productie had iets anders moeten kiezen. Mondriaan is duidelijk weer te makkelijk, maar iets van Esscher? Ik bouw liever een optische illusie dan het meest bekende gezicht van de wereld met de meest mysterieuze blik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Vind de uitslag van gisteren ook erg tegenvallen met betrekking welk team is afgevallen aangezien ze juist erg sterk presteerde. Mischien hadden ze mona lisa een grote wortel in de hand moeten geven aangezien dat toch een beetje als beeldmerk werd bestempeld.

Vond ook niet dat ze een heel groot voordeel hadden. De eerste opdracht telde niet erg zwaar mee en ze werden extra kritisch beoordeel naar mijn gevoel.

Wel mooi om te zien dat het winnende team ook eens een aflevering heeft met iets wat hunnelement is waar ze in konden uitblinken :)

Viel mij vorige week op dat alle torens overigens wel stevig leken, maar gewoon van de baseplate af knapte.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 11-04-2021 17:38 ]

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kapoen schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:52:
[...]

Ze hebben inderdaad verdiend gewonnen. Dat ander portret met het schip vond ik ook heel mooi.

Toch is er een aspect waar ik minder blij van werd, met name de manier van jureren.
Begrijp me niet verkeerd, ik wens niets weg te nemen van de prestaties van andere teams of het feit dat het een spelshow is, etc... dat snap en aanvaard ik. Ik wil wel aangeven dat ik het jammer vind dat een team dat over het algemeen goed presteert er na een mindere dag uitvliegt, terwijl de minder consistente teams er met een gelukje (een kunstenaar in het winnende team) of een joker doorgeraken.

Op deze manier gaan we weer naar een situatie zoals in het vorige seizoen waar het naar mijn smaak niet het beste team was dat had gewonnen (bekeken over het hele seizoen vond ik Martijn en Jos de beste).

*edit* ik wil mijn woorden verder nuanceren, ik weet dat het vaak zo loopt met dit type shows en de manier van jureren.
Volledig mee eens: een team dat 4x op rij (of bijna op rij) de aflevering wint en bij een offday meteen eruit ligt klopt niet helemaal. :X Over de winnaar van het vorige seizoen: volledig mee eens. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De productie kan misschien het concept van het gouden steentje aanpassen:
- afschaffen
- wanneer het team met steentje een aflevering verliest: steentje afgeven, maar geen enkel (ander) team gaat naar huis
- of zoals in de Australische versie: daar moet het team met steentje voor het begin van elke opdracht evalueren of ze hun joker al dan niet inzetten, in plaats van op het einde tijdens/na de jurering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

- Van de twee slechtste teams van die dag ook de vorige afleveringen meenemen in de beslissing wie er weg moet.

Als je dan een hele goede dag hebt tussen wat slechtere door, kun je niet naar huis omdat je niet bij de slechtste van die dag zit, en maak je dus nog steeds kans.
Maar één slechte dag kost je ook minder snel de kop.

[ Voor 8% gewijzigd door Mappy op 11-04-2021 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kapoen schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:55:
De productie kan misschien het concept van het gouden steentje aanpassen:
- afschaffen
- wanneer het team met steentje een aflevering verliest: steentje afgeven, maar geen enkel (ander) team gaat naar huis
- of zoals in de Australische versie: daar moet het team met steentje voor het begin van elke opdracht evalueren of ze hun joker al dan niet inzetten, in plaats van op het einde tijdens/na de jurering
Eigenlijk is dat gouden steentje ook best raar: alleen de winnaars van de eerste aflevering maken er kans op en daarna niemand meer. Aangezien de lui van het gouden steentje al een aflevering of 2-3 niet in opperbeste vorm waren hadden ze nu ook een oneerlijke voorsprong door dat steentje. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:39
Het is dubbel. Dit keer winnen de artistieke mensen. Maar de andere afleveringen wonnen de architecten omdat dat meer in hun richting lag. Zo heeft iedereen wel eens een voordeel denk ik.

Maar alsnog jammer dat een van de sterkere en creatieve koppels eruit is.

Wel vraag ik mij af of die Van Gogh of het schip nu op BrickLink komt , want damn die wil ik wel bouwen en ophangen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-05 12:23
Mappy schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:54:
[...]

Nadeel dan is dat een team dan na een paar afleveringen al vrijwel zeker weet dat ze eruit gaan, ook al bouwen ze nog iets heel moois. Dat is dan weer slecht voor het showelement en de bouwers zelf hebben dan wellicht ook al geen zin meer in nog een aflevering.

Je zag in deze aflevering goed dat iets van lego bouwen en kunstenaar zijn elkaar mooi complementeren, maar zeker geen vaststaande combi is :D
Dit zou je kunnen oplossen door de winnaar van iedere opdracht een beloning te geven net zoals dat de van Gogh nu in een winkel komt te hangen. Ik vind het überhaupt jammer dat er teams af moeten vallen. het liefst zie ik iedere week 10 bouwwerken waar teams hun eigen interpretatie hebben gegeven aan de opdracht. Dan kunnen de deelnemers zich ook ontwikkelen. Maar ja het moet een afvalrace zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:18
Het is jammer dat ze er uit zijn, maar dat 6 uur lang mopperen helpt ook niet mee aan de sfeer/gunfactor natuurlijk. Ik denk als ze hun stemming hadden kunnen omzetten de eerste dag dat ze de aflevering wel overleefd hadden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Inderdaad dit @LordSinclair Echt vanaf het moment dat ze de Mona Lisa (alhoewel, toen de mogelijkheid er was dat ze die konden krijgen) al zeuren. Dat trok voor mij echt een deel van het programma omlaag. Maak iets positiefs van hetgeen je krijgt.
De andere twee met Het Melkmeisje hebben er ook een draai aan gegeven. Niet perse een goede, maar ze deden wel iets.
Dat hadden zij ook kunnen doen. Maar ieder shot met hen was gewoon een kop om op te schieten. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Leuke aflevering, maar we zijn t hier niet erg eens met de “winnaars”. Metname de “matruska”, had toch gewonnen moeten worden door team van de “vuilniswagen”(?).

Hoe ervaarden jullie dat?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
De vuilniswagen vond ik zelf ook beter.

De boom is zeker de winnaar. Dat was de beste van alle creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Mee eens, die boom voldeed aan alle eisen en was zeker het mooist. In de eerste game had het zeker de vuilniswagen moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@himlims_ Ik vond de vuilniswagen ook wel beter, maar ik snap ook wel dat het een andere is geworden. De kliko viel natuurlijk al gedeeltelijk uit elkaar en ook de stofzuiger was niet meer heel.

Niet dat ik het beter kan, maar ik vond trouwens in het algemeen dat er niet heel veel fantasie zat in de voedselketen zelf. Ik bedoel: ik zou het verrassender vinden als een heks een vuilniswagen zou opeten dan zoals nu dat een kliko in de vuilniswagen verdwijnt (dat gebeurd in het echt ook wel eens trouwens).

Misschien heb ik niet goed begrepen wat er nu precies verrassend moest zijn aan de voedselketen?

In het algemeen heb ik trouwens het idee dat er veel meer "regeltjes" zijn die je als kijker niet altijd te horen krijgt. In een eerdere aflevering met de portretten riepen er een paar op het laatst iets als "oh ja, alles moet bedekt zijn" en rende weg om dit nog snel even te doen.

Bij de buitenlandse series heb ik ook wel het idee dat ik soms wat "extra regels" mis, vooral als die dan halverwege of op het eind genoemd worden in een (tussen)beoordeling. Ligt dat aan mij dat ik het idee heb dat er soms ineens regeltjes boven water komen?

Qua eindopdracht vond ik de boom wel het mooiste. Maar ook hier kreeg ik halverwege ineens mee dat er een "betere verbinding" moest zijn tussen de werelden boven en onder de tafel. Dat kwam naar voren toen er kritiek kwam op de raket die de enige verbinding was tussen het eiland en zee.

Wat ik daarom weer niet begreep was dat de gevangenisontsnapping nummer 2 werd. Ik bedoel: het was heel mooi gemaakt, maar het waren helemaal geen twee werelden. Het was gewoon 1 wereld met een stukje boven en beneden. Dat was precies wat er met de raket (voor ze begonnen met de octopus) ook te zien was: een stuk er boven en een stuk er onder.

* JeroenE is duidelijk niet geschikt als jurylid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Er is best wat te zeggen over de Matroesjka opdracht inderdaad, maar ik ben blij dat ze deze originele opdracht voor de BE/NL editie bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:25
Ik vond de bouwtijd voor beide opdrachten ook wel kort, dat is denk ik in de uiteindelijke ontwerpen wel zichtbaar.
Overall denk ik wel dat het minste team de wedstrijd moest verlaten deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik probeerde vandaag Lego Masters terug te kijken via de RTL XL-app, maar dat lukte niet. Hij staat daar niet op, ik weet niet waarom. Gelukkig lukt het wel via de Vlaamse variant: de VTM-app. Voor wie tegen hetzelfde aanloopt :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:37:
Ik probeerde vandaag Lego Masters terug te kijken via de RTL XL-app, maar dat lukte niet. Hij staat daar niet op, ik weet niet waarom. Gelukkig lukt het wel via de Vlaamse variant: de VTM-app. Voor wie tegen hetzelfde aanloopt :)
https://www.rtlxl.nl/programma/lego-masters
Staat er (op dit moment in elk geval) gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ja, hij staat er nu inderdaad op!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
JeroenE schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:34:
@himlims_

In het algemeen heb ik trouwens het idee dat er veel meer "regeltjes" zijn die je als kijker niet altijd te horen krijgt. In een eerdere aflevering met de portretten riepen er een paar op het laatst iets als "oh ja, alles moet bedekt zijn" en rende weg om dit nog snel even te doen.
Dat idee had ik ook ja.
Qua eindopdracht vond ik de boom wel het mooiste. Maar ook hier kreeg ik halverwege ineens mee dat er een "betere verbinding" moest zijn tussen de werelden boven en onder de tafel. Dat kwam naar voren toen er kritiek kwam op de raket die de enige verbinding was tussen het eiland en zee.
Ik vond de boom zeker het mooiste inderdaad. Dat is voor mij wel het niveau dat ik wil zien bij Lego Masters, van de rest was ik niet echt onder de indruk.. (niet dat ik het zelf beter kan overigens).
Wat ik daarom weer niet begreep was dat de gevangenisontsnapping nummer 2 werd. Ik bedoel: het was heel mooi gemaakt, maar het waren helemaal geen twee werelden. Het was gewoon 1 wereld met een stukje boven en beneden. Dat was precies wat er met de raket (voor ze begonnen met de octopus) ook te zien was: een stuk er boven en een stuk er onder.

* JeroenE is duidelijk niet geschikt als jurylid
Ik vond de gevangenisontsnapping an sich wel een heel leuk idee en volgens mij was het geen vereiste dat er 2 werelden waren, maar dat onder en boven een connectie moesten hebben met elkaar 'die er vanaf zou spatten'. Apart vond ik wel dat men daar bij het ene koppel kritischer op leek te zijn dan bij het andere koppel.

Overigens vond ik de gevangenisontsnapping helemaal niet zo mooi gebouwd als dat de jury het deed overkomen. Ik vond er nogal wat recht toe recht aan muren in zitten, schaalverdeling die niet klopte en hun bouwstijl op dit soort vlakken is gewoon niet zo mijn smaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
Ik vond zelf de octopus ook erg mooi! Voor mij was dat mijn favoriet. Alleen, zoals de Brick Master zei, erg jammer dat de armen niet doorliepen van onder de tafel naar boven de tafel.
Sowieso erg knap, deze bouwsels. Het naar beneden bouwen lijkt me echt niet zo makkelijk.

Het niveau lijkt wat mij betreft ook niet zo heel erg hoog in vergelijking met vorig jaar (al sluit ik me aan bij Joster dat ik het zelf niet beter zou kunnen). Vorig jaar waren een aantal teams in het begin trouwens ook niet bijzonder goed, die zag je gaandeweg echt groeien. Toen lag de nadruk erg op verhaal, en nu meer op techniek, heb ik het gevoel. Persoonlijk vind ik een nadruk op verhaal mooier.
Ik vraag me trouwens ook af of het camerawerk er nog aan bijdraagt hoe de bouwwerken overkomen: volgens mij waren er vorig jaar (en in afleveringen in Australië en Amerika) meer mooie camerashots. Maar dat is maar een gevoel ;)

Tot nu toe blijft seizoen 2 van Australië echt mijn favoriet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:43:
Ik vraag me trouwens ook af of het camerawerk er nog aan bijdraagt hoe de bouwwerken overkomen: volgens mij waren er vorig jaar (en in afleveringen in Australië en Amerika) meer mooie camerashots. Maar dat is maar een gevoel ;)
Camerawerk en montage kan alles anders maken :) Alleen al de positie van de camera.
Voorbeeldje (zelfde camera, zelfde instellingen):

Simpel shot:
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210419owlrabbit.jpg

Cinematic shot:
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210419rabbitowl.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Die vuilniswagen had in eerste opdracht bovenin mogen eindigen, maar wellicht hebben we daar ook niet alles goed gezien. Sowieso mis ik regelmatig een rustig shot van 10 seconde van de gemaakte bouwsels. Ik zet soms de video even op pauze om goed te kijken :D

De gevangenis werd op tv wel het mooist uitgelicht, inclusief licht- en geluidseffecten. Dat niet op schaal bouwen had wat cartoonesks, moet je van houden inderdaad.
Octopus met hand door de grond naar boven vond ik 't mooist om naar te kijken, met een leuk dorpje ook.
De boom leek aan de onderkant wat lomp, maar een heel mooi verhaal!
Ik vind wel dat de onderkant echt ondersteboven gebouwd zou moeten worden bij iedereen, studs on bottom. Of dat zo was, was niet overal goed te zien. Wat je er dan van maakt is vers twee :)
Zelfs als je er een tweede vloer onder maakt, had je die ondersteboven kunnen bouwen om het upside-downthema er netjes in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Mappy Ja, die troll met de hand boven de grond vond ik ook leuk, maar ik snapte de kritiek op het platform ook wel. het was veel mooier geweest als ze die troll 'gewoon' tegen de onderkant hadden gemaakt.

Die ontsnapping vond ik eigenlijk niet echt van het grote verhaal afleiden. Dat soort kritiek vind ik trouwens ook lastig, de ene keer is het juist positief als je veel verhaaltjes hebt, de volgende keer weer niet. Misschien juist omdat het nu geen heel klein verhaal (met 1 of 2 minifigs) was, maar veel groter?

Ik vond wel dat de ontsnapping uit de kooi van de troll minder mooi was uitgewerkt dan de rest. Zeker als je het vergeleek met het dorp; dat zag er veel mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mappy schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:55:
Die vuilniswagen had in eerste opdracht bovenin mogen eindigen, maar wellicht hebben we daar ook niet alles goed gezien. Sowieso mis ik regelmatig een rustig shot van 10 seconde van de gemaakte bouwsels. Ik zet soms de video even op pauze om goed te kijken :D
dat doe ik ook geregeld (tot irritatie van vriendin) - conclusie is dat er best belabberd gebouwd wordt als gaat om stevigheid. Verschilt beetje per team. Feit dat de helft uit elkaar viel bij het oppakken van stofzuiger/spin/wagen etc. onderstreept dat wel.

Persoonlijk had ik verwacht van 'masters' dat hier best kritisch(er) naar gekeken mag worden. Sommige teams zie je echt creatief gebruik van blokjes (andere functie geven dan oorspronkelijk bedoeld is). Andere frotten wat blokjes langs/tegen/op elkaar in de hooop dat het iets wordt.

Gebruikte technieken en bouwkunsten lijkt totaal niet meegenomen te worden; vanuit dat perspectief is het wel logisch dat men voor snellere/zwakkere oplossingen gaat, want tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die octopus was ook wel gaaf gemaakt, alleen vraag ik mij af hoe je het voor elkaar kan krijgen om die tentakel niet van onder naar boven door de baseplate te bouwen? Dat is toch het eerste waar je aan denkt, lijkt me? De verhaallijn was wel een beetje vergezocht, maar verder echt mooi gedetailleerd... :P

Ik ben benieuwd wat er met die kunstwerken gebeurt....
Het moet al pijn in je hart zijn om dit weer te slopen na de uitzending. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 20-04-2021 22:57 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Australië seizoen 3 is ook van start gegaan.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:55:
Ik ben benieuwd wat er met die kunstwerken gebeurt....
Het moet al pijn in je hart zijn om dit weer te slopen na de uitzending. ;)
Dat 3D schilderij met de moderne versie van Rembrandt, van een paar weken geleden, die hangt nu bij de LEGO store van Utrecht (Hoog Caterijne) in de etalage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AW_Bos Alleen de winnaar zou daar komen te hangen. Verwacht dat de rest gewoon weer uit elkaar gehaald wordt.

Maar het doet wel zeer hoe ze met een hamer (begrijp de reden) de blokjes op platen vast timmeren.
En uiteraard aan de onderkant de eerste blokjes gelijmd zijn. Dat gaat echt tegen Lego in volgens de film. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Arunia Ik weet niet of ik het in de Nederlandstalige versie ook heb gezien, maar in andere versies gebruiken ze soms tangen of schroevendraaiers om blokjes of plates weer los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JeroenE Hier ook, die was ik inderdaad vergeten. Ouch.

Vroeger gebruikten wij ook wel een oud aardappelschilmesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JeroenE schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:
@Arunia Ik weet niet of ik het in de Nederlandstalige versie ook heb gezien, maar in andere versies gebruiken ze soms tangen of schroevendraaiers om blokjes of plates weer los te krijgen.
of hamer [..] gaat lekker subtiel aan toe - sinds die brickseperator eigenlijk toch geen ander gereedschap meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Wat leuk om hier een topic over te lezen.
Ik vond de vuilniswagen enorm goed gelukt omdat het afwijkend ontwerp is wat passend is in de LEGO stenen. Daar zit de echte kracht in. Het hoeft niet realistisch te zijn, LEGO is spelen en verbeelden.
Tussen de teams zie je daar grote verschillen in.

Ik vind het soms onduidelijk of de mini figs?(poppetjes) met kleine verhaaltjes nu toevoegen aan de story ... of dat er meer focus moet zijn op het object wat er neergezet wordt.

Ik kan mij bijna niet voorstellen hoe ingewikkeld het bouwen op de kop is ... Dat lijkt mij bizar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:44
Een stormtrooper die z'n hoofd stoot tegen de deur, leuk detail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Pandorian schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:41:
Ik ken niet veel van het SW universum, maar hebben stormtroopers ook niet als bijnaam 'bucketheads'? ;)
*edit* ik ken er wel genoeg van om te weten dat stormtroopers geen clones zijn (moest ff lachen toen Marco dat beweerde).

Ik vond het een leuke aflevering, en ik kan mij vinden in de winnaar. Het nabouwen van de stormtrooper was een unieke opdracht voor de BE/NL versie als ik mij niet vergis. SW fan of niet, ik had dat winnend bouwsel ook mee naar huis willen nemen :9
Moby schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 03:20:
Australië seizoen 3 is ook van start gegaan.
Bedankt om dit te melden, ik was er mij totaal niet van bewust terwijl ik de AU edities toch de leukste vind (tot nu toe) _/-\o_

Mogen we ook over de inhoud van buitenlandse edities posten in dit topic?

[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 25-04-2021 09:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
@Kapoen euh?
Aside from a few outside sources, the vast majority of stormtroopers were Fett clones, engineered through Kaminoan and Arkanian processes.

Deels waar. ;) denk dat later in de films er minder en minder clones zijn. Vanaf deel 1 gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:31:
@Kapoen euh?
Aside from a few outside sources, the vast majority of stormtroopers were Fett clones, engineered through Kaminoan and Arkanian processes.

Deels waar. ;) denk dat later in de films er minder en minder clones zijn. Vanaf deel 1 gezien.
Ok, I stand corrected _/-\o_

Disclaimer: ik heb er wel bij gezegd dat ik er niet veel van kende ;) En toch heb ik het gevoel dat ik niet noodzakelijk verkeerd ben, gezien verschillende media (zoals bv. reddit):
Clones were phased out of the Stormtrooper Corps shortly after the end of the Clone Wars, and were replaced with non-clone volunteers.

Out-of-universe, Pablo Hidalgo has confirmed that the stormtroopers are not clones as of the events in Star Wars Rebels (which occur 5 years before the events of Episode IV). The explanation given is that the production of clones has been phased out, and since the clones age at twice the rate of normal humans they are too old to serve as stormtroopers. They have been replaced with non-clone volunteers who are patriotic and loyal to the Empire. Video evidence can be found on Youtube (starting at about 2:56 into the video).

In-universe, the canon novel Tarkin confirms this fact since it includes an incident where a group of stormtroopers are seen by Moff Tarkin without their helmets. The stormtroopers are led by a Kamino clone sergeant but all the other troopers are non-clone recruits. Here is the relevant quote from p. 94 (the stormtroopers are loading Darth Vader's meditation chamber onto Tarkin's ship):
Maar goed, dit is niet het topic om een welles-niets discussie op te zetten over bucketheads (welke trouwens wel de grappigste minifigs zijn in mijn Lego collectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 23:29
Pandorian schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:41:
Vond hem briljant. Ben benieuwd hoeveel kijkers begrepen dat dit een bewust ongelukje was. Moest mijn vriendin hem even uitleggen. Na afloop zat ze op YouTube te zoeken en vond een documentaire van 40 minuten erover. Heb ik zelf overigens nog niet bekeken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Kapoen haha inderdaad. Helemaal gelijk.

@Cass Casey ik ben bekend met de hoofdstotende stromtrooper, maar heb die gemist.
Was toen een ongelukje in de film en hebben ze er in gelaten. Past er ook wel bij.
Zit ook in één van de star wars games. Volgens mij de single player van battlefront 2.
Hou daar wel van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:44
Staat er net op:
https://www.rtlxl.nl/prog...72-4ee6-8b1b-70f1c50abd7e

Om nou niet een 40 min youtube filmpje hoeven te kijken:
Afbeeldingslocatie: https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2015/03/storm-trooper.gif

En door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En om dan meteen de battlefront video er bij te pakken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Heeft iemand trouwens een idee hoe dat zit met de opmerking dat Marco al weken zijn dochter niet meer heeft gezien? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze doordeweeks gewoon thuis zouden zijn (of op hun werk natuurlijk), maar dat is blijkbaar niet zo. Of is dat alleen in zijn specifieke geval zo en heeft het op zich minder met het programma te maken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:07
JeroenE schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:10:
Heeft iemand trouwens een idee hoe dat zit met de opmerking dat Marco al weken zijn dochter niet meer heeft gezien? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze doordeweeks gewoon thuis zouden zijn (of op hun werk natuurlijk), maar dat is blijkbaar niet zo. Of is dat alleen in zijn specifieke geval zo en heeft het op zich minder met het programma te maken ?
Volgens mij zitten ze een paar weken op een bungalowpark, zoiets staat me bij van vorig seizoen. Opnames zullen dan niet alleen in het weekend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@JeroenE ze zeggen, dat ze naar huis gaan, maar ze zitten in een bubbel. Dus die zitten ergens in een huisje of hotel oid waar niemand bij komt. Daarbij is het anders ook best wel reizen iedere dag.
Denk dat ze 2 weken van huis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Pino112 @Arunia Aha, ik had wel gedacht dat ze tussen twee opnames uit 1 aflevering door in een hotel/huisje zouden zitten (dat is volgens mij hoe het bijvoorbeeld bij Heel Holland Bakt gaat), maar de doordeweekse dagen weer thuis.

Ik vind het trouwens wel veel "eerlijker" dat ze in de Nederlandstalige versie laten zien dat de deelnemers soms gestopt worden en pas de volgende dag weer verder kunnen. Bij andere series laten ze dat meestal niet zien en is het net alsof ze 28 uur achter elkaar door aan het bouwen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Tijdens elke aflevering strijden verschillende koppels tegen elkaar en valt er iedere week een stel af. In de finale wordt er met drie teams gestreden voor de overwinning. De opnames zijn al achter de rug, dus Bibi en haar gezien weten al wie er gewonnen heeft. De uitslag moet Bibi echter de komende weken geheim houden en dat valt niet altijd mee. 'Ik wil eigenlijk een fotoboek maken over hoe de draaidagen waren, maar ik durf het niet te doen. Want dan zien fotomedewerkers misschien wie er gewonnen heeft', lacht Bibi.

Tijdens de opnames zaten de deelnemers in een vakantiepark en kwamen ze niet thuis. 'Om 7.00 uur werden we dan opgehaald. Het waren best pittige draaidagen. Het lastigste was de dat de vermoeidheid na een tijdje parten ging spelen', herinnert Bibi zich. 'Er waren dagen dat het met Marcel goed ging en dat ik mijn dag niet had. Dan voelde ik me schuldig naar hem toe dat het niet goed lukte. Dat was wel lastig.'
In een vakantiepark dus...
Ik ga er maar vanuit dat ze vooraf getest zijn op corona, en dat ze in de tussentijd geen contact met andere mensen mochten hebben. Ik geloof dat de studio in Hilversum staat, al dan niet op het Mediapark.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 25-04-2021 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartvw
  • Laatst online: 19:25
Mogen bibi en Marcel niet winnen van de Brickmaster? Wij vonden hier hun 1e bouwwerk wederom mooier dan de concurrenten, maar de Brickmaster mag ze niet lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Bartvw schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:25:
Mogen bibi en Marcel niet winnen van de Brickmaster? Wij vonden hier hun 1e bouwwerk wederom mooier dan de concurrenten, maar de Brickmaster mag ze niet lijkt het wel.
Mah, dan waren zij er vorige week wel uitgevlogen toen ze bij de slechtste twee zaten. Vond de twee modellen om het even, maar het hoofd van het model kijk je toch wel als eerste naar en is denk ik ook moeilijker dan de benen goed krijgen. Dus ik begrijp de keuze.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Arunia schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:38:
@JeroenE ze zeggen, dat ze naar huis gaan, maar ze zitten in een bubbel. Dus die zitten ergens in een huisje of hotel oid waar niemand bij komt. Daarbij is het anders ook best wel reizen iedere dag.
Denk dat ze 2 weken van huis zijn.
Denk eigenlijk wel 3 weken, 10 afleveringen x 2 dagen?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!