Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
davidov schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:02:
[...]
Maar ik vind mezelf een zeurpiet worden dus ik ga wat anders doen :+
Oh, dat valt wel mee hoor, wel interessant om een ander standpunt te lezen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:24
Nee, ik ben ook geen fan van het format van dit seizoen.
Je krijgt nog meer te zien van de omgeving en de plek waar ze zijn en nog minder van het werkelijke bouwen.
Misschien hadden ze het sponsorgeld nodig ofzo.

Ook aflevering 4 vond ik maar zo zo. Ik hou toch meer van de wat vrijere opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Getuige de gigantische terugloop in kijkcijfers; van 1.6mio naar 900k [..] zal me benieuwen of dit niet het laatste seizoen is geweest.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het hele concept buiten de studio om voelt gewoon als een flop. Als ze dit weer in studioformat doen, dan lopen de cijfers vast wel weer hoger. Vorige keer werd het ook onderbroken door het nieuws, dus dat kan ook een storende factor zijn. Mensen willen gewoon aan de lopende band zien dat mensen steentjes bouwen, en geen onnodig gebabbel tussendoor.

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 26-02-2025 10:55 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:18
himlims_ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:16:
Getuige de gigantische terugloop in kijkcijfers; van 1.6mio naar 900k [..] zal me benieuwen of dit niet het laatste seizoen is geweest.
Valt wel mee toch?
Heb een beetje gezocht en de eerste 3 seizoenen scoorde uiteindelijk (dus met uitgesteld kijken) altijd zo tussen de 1,5 - 2 miljoen kijkers.
Ten tijde van seizoen 3 (dat slechter werd ontvangen door de nieuwe presentatoren) werd ook geopperd "kijkcijfers dramatisch gezakt naar 600k (oid), zoals bijv mediacourant.nl (is altijd vervelend negatief, niet te vertrouwen). Maar als ik de cijfers op zoek incl terugkijken dan zie ik geen opvallende afname.
Overigens had ik wel het idee dat de kijkcijfers in België teruglopen, maar dat kan ook komen doordat ze meestal 1-2 weken achterlopen op NL.

Ook dit seizoen: ep 2 van 13 februari had uiteindelijk 1.532.000 kijkers. Daarmee was het na Eva, RTL Boulevard, het 20:00 NOS journaal en VI Inside het meest (terug)bekeken programma van de dag. Gezien die 4 namen altijd een vaste schare kijkers hebben was Lego Masters toch wel het lokkertje van die dag.

Ben wel benieuwd of dat zo blijft, cijfers van de glas-in-lood opdracht komen pas morgen.

-------------------------------------------------------------

Tja het hele seizoen voelt gewoon een stuk knulliger aan nu. De NL versie wás al wat knulliger, maar nu begint het een beetje extreem te worden.

Zeepkist, leuk idee. Lego AU had vorig jaar een go-kart versie. De verschillen zijn pijnlijk voelbaar.
Waar in AU 2 teams samen aan 1 auto moesten werken (4 mensen per auto) en een volledige brickpit hadden, moeten we in NL/BE het met z'n 2en doen met een busje met steentjes.

Het verschil is gigantisch.
AU
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/u0xZGMeTHqt45jP2PXMwXkzc4jE=/1280x0/vms-tv-images-prod.s3-ap-southeast-2.amazonaws.com%2F2024%2F04%2F584354%2Flift-4.png

vs

NL
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.ijmondnieuws.nl/wp-content/uploads/2024/06/WhatsApp-Image-2024-06-21-at-18.04.34.jpeg

Ter Land Ter Zee en In de Lucht meets Lego?
Het blijft best een leuk programma, echt geschikt om met de familie en de kids te kijken. Maar de "grandeur" is er wel vanaf nu, weet ook niet of dat terug komt, ik hoop het maar volgens mij is het een te duur programma voor een kleine markt als BE/NL.

-edit- beetje laat maar de NL foto toch ff in spoilertags gezet gezien de uitzending officieel pas morgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:22
Daarstraks de nieuwe aflevering in de bibliotheek gekeken.....

Vriendin en ik hebben ons er voornamelijk aan lopen ergeren.
Het is weer iets (kleins) bouwen, mét hindernissen, veel meer tijd kwijt aan traplopen en steentjes uit de bus halen dan bouwen; weinig nagedacht over het concept, te flauwe grappen;
en heel vreemde en storende achtergrondmuziek - viel me nu erg op

Het kind vindt het leuk, dus we kijken.
Maar het concept is echt flink minder dan 'gewoon' in de studio.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:23

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Tot nu toe blijk ik bij m'n eerdere standpunt: het is een heel leuk familieprogramma wat perfect de titel "Creatief met Lego" had kunnen heten. En, eventueel ook de ondertitel is wel passend "out of the box".

Dus, vermakelijk? Ja. Zeker wel.
Maar Lego Masters? Nee, dat is het absoluut niet...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:09
Ik vind het op zich leuk om naar te kijken. Het budget lijkt een stuk kleiner, en het is wat knulliger. Maar ook vermakelijk. Het kan niet tippen aan Lego Masters Australië, maar dat geeft niet. Ik vind het leuk dat Lego Masters in deze vorm toch weer op de buis is :)

Ik was het bij de aflevering in de bibliotheek alleen écht wel heel erg oneens met de Brickmaster:
spoiler:
Ik vond Dolfje het Weerwolfje verreweg het mooiste bouwwerk van allemaal! Ik was daar echt van onder de indruk, zeker vergeleken met de andere bouwwerken verdiende die het in mijn ogen absoluut niet om zo laag te eindigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 28-02-2025 22:10 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gister de zeepkist gekeken, poe, dit zijn niet de beste bouwers die er ooit in een Lego Masters gezien hebben. Nu zal een deel komen door het andere concept, maar dit lijken me geen toppers (niet dat ik het beter kan hoor).

Maar wel leuk om te kijken, met veel plezier naar ontploffende karts zitten kijken, qua humor zit het wel goed, dus prima om te blijven volgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik weet niet waarom, maar de uitzendschema's van dit programma in Nederland en België waren niet synchroon. Hier in België zond men gisteren de finale uit. Daarom bleef ik dus weg uit dit topic om spoilers te vermijden, maar blijkbaar was dat ook niet nodig :P

Om meteen maar in te pikken op de finale, ik krab me een beetje achter de oren...
Ergens ben ik blij dat landgenoten deze editie winnen, maar om eerlijk te zijn vond ik het werk van het Nederlandse duo beter. Zoals de jury zelf al aangaf, het was het enige bouwwerk van de drie dat presentabel was in een gallerij met één aanzicht dat het hele verhaal duidelijk vertelt.

De lokatie vond ik ook raar gekozen. Maken ze de kandidaten en kijkers eerst lekker met een wandeling in Lego House, om dan vervolgens in een saai atrium te landen. Uiteraard is er de wow factor omdat het het Lego hoofdkantoor/ontwerpstudio betreft, maar het is maar dat... een kantoorgebouw. Blij dat ze de talloze passages van de bouwers door de toegangspoortjes niet hebben gefilmd |:(

De cameo's van winnaars (nu Lego designers) van andere buitenlandse edities van deze wedstrijd kon ik wel smaken. En 'mr loud shirts' als gast jury vond ik wel grappig, ik had hem of Matthew Ashton wel verwacht toen ze vorige week de trailer van de finale lieten zien (hier in België).

winnend bouwwerk:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.uc.assets.prezly.com/ec738f57-2907-44d1-8bb4-6931f146b4de/-/preview/2000x2000/-/resize/1600/Lego-Masters_S4_AF09_021.jpg

Mijn algemene indrukken van het hele seizoen:
- de gimmick met de busjes en het over en 't weer rennen van de kandidaten smaakte ik niet zo, de vermeende kijkwaarde ging aan mij verloren
- in sommige afleveringen gingen ze in dat concept nog verder door de kandidaten ook nog te laten traplopen 8)7
- het concept van een andere lokatie had wel kunnen werken, bv. Efteling als backdrop + brickpit ipv de eeuwige fake industriële look van de gekende studio.
- het niveau van de bouwers... daar kan ik niet veel over zeggen aangezien ze allemaal beperkt waren door de inhoud van de busjes plus de opdrachten
- ik heb heel weinig minifigs in bouwwerken gezien, waarschijnlijk omwille van mijn vorige punt

Conclusie te weinig Sophie Monk, er zat wat mij betreft een hoog 'net niet' gehalte in dit seizoen.
Als zoethouder voor de aankomende Australische versie was het wel meegenomen :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn mening over de reizende setting met Lego Masters is vrij kort: "Eens, maar nooit meer".
Ik zie ze liever lekker graaien in de bakken in de studio dan afgeleid worden dat ze op andere locaties bezig zijn. Die thema's zouden ook prima in de studiosetting hebben gepast.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:23

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Op zich ben ik geen tegenstander van deze reizende variant, maar ik vond de balans tussen "zien hoe ze bouwen" en "gesprekjes / randverschijnselen" helemaal zoek.

Zoals hierboven al genoemd, het continu filmen van traplopende deelnemers voegt daadwerkelijk _niets_ toe aan het programma. Die minuten had ik liever gevuld gezien met steentjes stapelen...

Maar hoe dan ook, ik blijf bij m'n standpunt: dit was een hoogst vermakelijke "creatief met Lego". En absoluut géén Lego Masters.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

https://9now.nine.com.au/...2a-4a81-8ff5-7154d77cc35d

1 Juni 2025 start het nieuwe seizoen van de Australische versie.

[ Voor 15% gewijzigd door Moby op 21-05-2025 22:40 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:28
Moby schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:38:
https://9now.nine.com.au/...2a-4a81-8ff5-7154d77cc35d

1 Juni 2025 start het nieuwe seizoen van de Australische versie.
Leuk, maar jammer dat RTL gestopt is met uitzenden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
En de Amerikanen zijn net een paar dagen geleden seizoen 6 gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
De eerste nieuwe ep van LM AU was vanochtend en staat inmiddels ergens op Reddit. Net even op wiki gekeken wie de deelnemers zijn (nu nog veilig, met 1 ep uit staat wiki nog niet vol met spoilers) en ziet er goed uit! Zin in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:28
davidov schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:32:
De eerste nieuwe ep van LM AU was vanochtend en staat inmiddels ergens op Reddit. Net even op wiki gekeken wie de deelnemers zijn (nu nog veilig, met 1 ep uit staat wiki nog niet vol met spoilers) en ziet er goed uit! Zin in :*)
Waar op Reddit? Ik vraag dit voor een vriend :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
@DCNY Beetje gedoetje: DownUnderTV, onder 1e post staat een code -> die door een Base64 decoder halen en voila

[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 01-06-2025 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 01:39:
En de Amerikanen zijn net een paar dagen geleden seizoen 6 gestart
en
davidov schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:32:
Omdat ik in vakantie ben en wat tijd op overschot heb dacht ik een soort van experiment te doen. Ik heb zonet beide 1e episodes van de nieuwe seizoenen US en AU bekeken :P

Wat betreft de Amerikaanse versie kan ik zeggen dat het me niet tegenstond, maar de Australische versie is nog steeds superieur naar mijn smaak. Alleen al de totale tijd per aflevering toont een groot verschil:
- US - 11 teams (waarvan direct 1 eliminatie) op 45 minuten montage
- AU - 10 teams (wat ook een primeur is, normaal doen ze er 8 ) op 1u15 minuten

Ik heb opzettelijk enkele seizoenen van de US versie overgeslagen om verschillende redenen, maar deze aflevering viel best mee. Er kwam bv. geen onnozele kledingdracht aan te pas om bepaalde clichés uit te vergroten. Voor de rest was het wel nog steeds teveel Red Bull/hyperkinetisch voor mij, dus ik weet niet of ik de tweede aflevering ook nog ga kijken.

Ik wil wel als positief punt aangeven dat na Lego Masters Benelux het fijn was om weer eens de vertrouwde studio en brickpit te zien, en minifigs! Het centrale thema was Star Wars icm vul een half object (in dit geval een planeet) uitdaging aan. 11 teams en all de sketches van Will Arnett in beeld brengen in 45 minuten is natuurlijk heel krap. Vooral tijdens de jurering was de montage dan ook een beetje 'wonky'.

Ik had hier graag een foto gezet van de winnende build, maar heb er helaas nog geen gevonden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, is er een bepaalde nuance in het aanduiden van een team als 'brother & sister' t.o.v. 'siblings'? Het viel mij op dat ze dus verschillende teams op een andere manier benoemen.

Anyhoo, de Australische versie dan. Nuja, Australisch is nogal een stretch met 4 Aussie teams tegen 6 globale teams 8) Van de internationale selectie kan ik helaas niet zoveel zeggen, op de NZ versie na die ik ooit bekeken heb en weinig memorabel was. Het Nieuw-Zeelandse team herinnerde ik mij niet jammer genoeg.
Het Zweedse team is blijkbaar een samenstelling. De andere landen: US, Finland, China en Canada.

Wat mij opviel bij de Australische selectie: twee teams uit seizoen 1 en twee samengestelde van andere seizoenen.
- Gabby & Owen (beide S3, Owen won S5 met Jackson, terwijl Gabby ook in het vorige GM seizoen zat)
- Trent & Alex (de juffrouw) (S2, S4 en GM)
- Henry & Cade (winnaars S1, Henry ook nog andere seizoenen en specials)
- David & G (finalisten S1)

Eerlijk gezegd dacht ik na het verloop van vorig grand master seizoen dat Australië alleen zou opteren voor hun sterkste teams (Owen & Scott, Alex & Jackson,...), maar na de eerste aflevering denk ik wel dat er muziek zit in de samengestelde teams.

De eerste opdracht leek wel symbolisch, een verbinding/knikkerbaan bouwen tussen verschillende werelden :Y Teams kregen punten op 20 voor hun build en de tijd die het balletje spendeerde in hun bouwsel. Zat het balletje vast dan kregen ze 0 punten. Alhoewel dat er geen eliminatie aan vasthing was een hoge score wel belangrijk.

De eerste 3 builds van dit seizoen worden op een ranking gezet, de winnaar krijgt de 1e 'magic brick' van dit seizoen. De 'running gag' die Jordy is mocht deze brick presenteren :D Het concept van deze brick werd nog niet uitgelegd, maar ik ben sowieso geen fan van immuniteit of een sabotage van teams naar keuze.

De build was voor de rest vrij te kiezen, deze moest alleen aansluiten op de reeds voorziene buizen.
Het was meteen duidelijk dat sommige teams voor hun sterkten kozen en volle bak aan de slag gingen met mechanieken en technische elementen, anderen gingen eerder voor een mooie build met een failproof traject voor het balletje.

Welke teams voldeden uiteindelijk aan de gevraagde elementen van Brickmaster?
spoiler:
Twee teams kregen helaas dus een brilscore omdat de bal niet door hun bouwwerk geraakte, Finland en US.
Henry & Cade vielen me wat tegen, ze verloren veel tijd met een poging tot een complexe build die ze uiteindelijk heel zwaar moesten vereenvoudigen waardoor er niet veel overbleef qua bouwsel.

Wat mij betreft een spectaculaire build en terechte winnaar van deze eerste aflevering (klikbaar):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/bUFoIUw_TkAz8Gz1XE-j8XR3HnA=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fa4946d32-2fa6-4aae-bddb-fcb39f1fd331

Ongeveer elk element op deze foto is een bewegende mechaniek, en dit gecombineerd met een mooie build/verhaal.

Bij het toonmoment van de builds was het verschil tussen de US en AU versie van dit programma heel duidelijk. De Australische versie liet alle builds uitgebreid aan bod komen, met hier en daar nog wat tijd voor een kwinkslag door Hamish en Brickman.

Als ik mij niet vergis is er morgen en overmorgen weer een episode van de AU versie, ik kijk er alvast naar uit.

*edit* nog vergeten te melden, maar er zitten behoorlijk wat spoilers in de begin- en eindgeneriek, dus misschien is het best even weg te kijken op dat punt van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Oh trent en G terug? Al direct een reden om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah tof de Australische loopt weer, dat is toch wel de leukste van allemaal.
De chemie tussen de twee presentatoren blijft geweldig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
Wat een verademing om weer LM AU te zien na het wat tegenvallende laatste BENL avontuur.
Thnx @Kapoen voor de review ;)

Het concept werkt gewoon beter in een studio waar ze letterlijk alles bij de hand hebben.
En dan bedoel ik niet alleen steentjes, maar al die teams volgen met camera's is ook makkelijker als ze dicht bij elkaar zijn. Immers er zijn maar een X aantal camera's, nu kunnen ze op elk moment iedereen filmen. Terwijl als de kandidaten 5 minuten heen-en-terug moeten lopen, dan moet daar ook weer een camera mee die dan weer niet de rest kan filmen etc.

Na 20 minuten was ik alweer helemaal verkocht door de sfeer, de aandacht voor alle teams, het stapsgewijs de builds kunnen volgen van de meesten, de uitdaging, het commentaar en ga zo maar door.... echt genieten geblazen!

Achja het scorebord en het bijzondere steentje. Ik weet dat er weinig fans van zijn, ik ben ook geen fan, maar ik snap het wel. De eerste 3 builds gaat er niemand naar huis, mag iedereen even op gang komen en wennen aan wat voor een circus het ook alweer allemaal is. Ik heb wel het idee dat ze echt geleefd worden bij zo'n opname, jij moet dit, jij moet dat, praat in de camera, zeg wat leuks, hup de biechtkamer in etc om van de stress en creatieve dingen bedenken nog niet te spreken. Ik vind het top, na 1 ep naar huis is altijd een beetje een dooddoener; het is gewoon pech. Wie weet had een andere opdracht de volgende keer de afvallers wel bij de beste 3 geplaatst. Pas na 3 opdrachten kan je denk ik redelijkerwijs wel een beetje inschatten wie niet de finale zou halen ook al viel er nooit iemand af tot de finale.
Maarja omdat het ook weer suf is om 3 afleveringen voor spek en bonen te spelen, en omdat het ook geen gek idee is om de teams een beetje te motiveren adhv een wortel voor hun neus hangen; voila een scorebord en een suffe beloning (die eigenlijk niks uitmaakt; winners gonna win, losers gonna lose).

Terechte winnaars. Las hier en daar online dat het Chinese team ook wel in trek was, maar volgens mij klopt het wel dat zij net een tikkeltje te safe hebben gespeeld en dan leg je het af tegen iemand die zwaar gokt en wint (de gok dan, en daarmee ook de ep).

En zoals Kapoen al zei, ep 2 staat al online en druppelt nu binnen. 2e ep is wel iets korter zie ik, een uurtje.
En dan morgen waarschijnlijk weer! Oh jongens wat een pret :)

[ Voor 4% gewijzigd door davidov op 02-06-2025 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
stijn014 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:42:
Oh trent en G terug? Al direct een reden om te kijken
G heeft alvast voor een aantal komische noten gezorgd in de tweede aflevering :P

Net zoals gisteren is het ook weer beter om even weg te kijken bij de intro, teveel spoilers jammer genoeg.

De tweede aflevering is helaas een kwartier korter dan de eerste, maar voelde niet overhaast qua montage.
De opdracht was wel indrukwekkend, op basis van een vliegtuigframe iets bouwen dat vervolgens effectief gelanceerd werd vanaf een toren van 10 meter :o

In de context van het lopende scorebord werd elke build weer beoordeeld op 20 punten, met 5 bonuspunten voor de creatie die het verste vliegt (mja, laat ons eerder zeggen crasht >:) ). Het geheel had een grote tobbedansen vibe. Bijkomende twist, er waren 5 frames voorzien dus teams werden samengesteld uit de 4 aussie en NZ teams + ander internationaal team:
- Owen & Gabby + Dai & Jiayuan (China)
- Trent & Alex + Vidar en Albin (Zweden) <-- ik vond deze match-up heel sympathiek overkomen
- Henry & Cade + Nick en Stacey (Canada)
- Emily & Sarah (NZ) + Oskari en Aura (Finland)
- David & G + Paul & Nealita (USA)

De heavy hitters van gisteren dus in één team, dat schept verwachtingen. Het viel mij op (of was zo gemonteerd?) dat Owen echt duidelijk de leiding nam/het team trok, en dan nog opteerde om een stukje Chinese cultuur te bouwen :o

David & G kregen Brickmaster zo ver om een extra 5 punten te beloven + zijn job als jury indien hun bouwsel veilig zou kunnen landen O-) David claimde expertise omdat hij blijkbaar gewerkt heeft als vliegtuig technicus.

Hoe is dat afgelopen... ?
spoiler:
*dun dun dun* iets of wat voorspelbaar zullen we zeggen, ze hebben alvast geen extra punten binnen gehaald.

Ik vond het echt een leuke aflevering, met net genoeg flauwekul tussen het bouwen door.
Dus ik ga deze review niet te lang meer rekken.

Conclusies:
- kippen en varkens kunnen dus wel degelijk vliegen :D
- tenzij er nog een grote twist komt hebben de teams onderaan het scorebord eigenlijk geen kans meer om de eerste 'magic brick' binnen te halen.

Het winnende bouwwerk en team(s):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/kyNYUFL0z88AeRzF-xc8yAPE2do=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F135fe61a-7c9a-4298-8d24-3bb9e96e9ac4
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/9epY9hp0cYYlqsRfnZtpo5D4mfQ=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F8d12e3f0-bf2b-4071-b0b1-104d98c74f8f

Bijkomende info over de winnaars:
spoiler:
arme Oskari was slachtoffer van een lopende grap met de montage waardoor hij dus steeds op de verkeerde plaats in de uitzending gezapt werd. Ik veronderstel dat hij ziek was of zo…

Morgen verschijnt Sophie Monk blijkbaar weer op het toneel, yay 8)7
Ook hier weer het advies om de outro over te slaan, want de opdracht van morgen zit erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 03-06-2025 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
slechts een cameo voor Sophie Monk in deze aflevering!

't is te merken dat ik vakantie heb en dus is er tijd om posts te wijden aan een programma over een stukje speelgoed O-)

De derde aflevering is reeds voorbij, en de laatste van deze introductieweek volgens Hamish.
Laat ik eerst en vooral zeggen dat ik het leuk vind dat het niveau meteen redelijk hoog ligt en vergeleken met vorig jaar is het fijn dat de Aussie teams nu ook ervaren zijn.

Klein kritiekpuntje, de looptijd was iets minder dan een uur en naar mijn smaak werd er iets teveel aandacht besteed aan een toneeltje tussen Hamish en Brickman en te weinig aan de jurering. Daardoor was de montage in het laatste deel onevenwichtig.

Vandaag was de opdracht wel heel 'meta', met Lego een ander fictief speelgoed bouwen.
De teams moesten een lege doos kiezen/grabbelen die een naam/thema aangaf waarmee ze aan de slag moesten. Tevens was dit dus ook de laatste beslissende opdracht met als inzet de 'magic' brick die immuniteit oplevert.

Om mezelf even te citeren:
Kapoen schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:12:
[...]
- tenzij er nog een grote twist komt hebben de teams onderaan het scorebord eigenlijk geen kans meer om de eerste 'magic brick' binnen te halen.
Called it :P
spoiler:
de productie had duidelijk dit scenario voorzien, de laatste opdracht werd gequoteerd op 40 punten ipv 20

De winnende build, zeker verdiend als je bedenkt wat het gekozen thema was 8)7
Volgens Brickman heeft het winnende team eindelijk hun groove/ritme gevonden.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/b4wkc2FDytrMLhku6dK-j2Q-aIo=/158x0:1238x720/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fb33790e7-3475-498b-b405-a12e3113ba71
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/zV5Vyr_UXk2ACEyFlSFzkEQgMd4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fa1e324f3-67e8-405b-b910-800e6c340f42

Dit bouwsel zet ik zonder spoilers, 3x raden wie deze koos. Net als in de eerste aflevering bouwen die gasten gewoon fijn vanuit hun eigen wereld.
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/UFdQyvtpsFZfQP-WgLcq6w0L0SQ=/48x27:1673x947/1200x0/filters:saturation(1.12)/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc9aadafa-b0c2-4c73-8ab8-b43a70ac83d2

Wat mij opviel deze aflevering:
- de snelle shot van Trent's 'mancave' met z'n collectie action dolls figurines, ik geloof dat ze die vroeger ook al eens toonden. Als ik het niet verkeerd heb begrepen betreft het meer dan 3000 figuren.
- G is een softie en kattenliefhebber, dat werd gisteren ook al duidelijk gemaakt :P

Wat betreft het scorebord en de eerste winnaars van de magic brick:
spoiler:
- de twist bij de puntenverdeling heeft niet zoveel veranderd, de teams die onderaan stonden hebben hun slag niet kunnen slaan
- met slechts 1 punt verschil werd het beslecht, team NZ eindige 2e met 70 punten

De winnaars van de eerste immunity brick, na deze derde aflevering geen verassing wat mij betreft.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Z-8pnwLriynkcQJONdoZM5jLYQs=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F9eeb7834-2ddf-4e6a-9442-561ffac66aa1

Komende zondag/maandag zal ik waarschijnlijk geen reviews doen, tijd om de buitenlucht op te snuiven met een city trip 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Het uitdelen van punten vind ik echt natte vingerwerk door de Brickman. Ik vond dat geen fijne manier van jureren.

Dat gezegd hebbende, de vliegende Legovliegtuigenopdracht was legendarisch te noemen. De winnaars van die opdracht was echt fantastisch gebouwd.

Daarbij vond ik wel dat er te weinig beeld werd besteed aan dat vliegtuig. Hoe hun het balans in de lucht hebben opgelost, geniaal en het werkte feilloos.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Quad schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:59:
Daarbij vond ik wel dat er te weinig beeld werd besteed aan dat vliegtuig. Hoe hun het balans in de lucht hebben opgelost, geniaal en het werkte feilloos.
Ik meen begrepen te hebben dat het winnende team net geen aandacht had besteed aan de aerodynamica van hun bouwsel :o

Het enige team dat wel expliciet een poging tot engineering deed geraakte niet eens van het platform af >:)

Qua jurering kan je inderdaad stellen dat die scores weinig transparant zijn, maar om heel eerlijk te zijn ben ik niet ontevreden met het resultaat. De immuniteit is geland bij een team die deze waarschijnlijk niet nodig heeft.
De ironie is zelfs dat het winnende team (of toch 1 lid) ervaring heeft met het scenario waarbij de immuniteit per toeval werd uitgereikt aan een minder sterk team met een geluksdag (1 beslissing van Brickman).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb eindelijk tijd gehad om de 3 afleveringen van afgelopen zondag, maandag en dinsdag te bekijken.
Het ziet er naar uit dat mijn vorige comment ivm de immuniteit nogal ontploft is in mijn gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7vURIGdJAIpT_gUAF7Hd1UWPY8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WOxJxJLV2RNOTWsn7B0cMH6c.jpg?f=user_large

Om mijn post niet kilometers lang te maken ga ik e.e.a. samenvatten :P

Aflevering 4
=========
Concept : voor de derde maal (over alle seizoenen heen) moesten de kandidaten een voorwerp uit een grotere scene zo precies mogelijk nabouwen. Een gastjury moest vervolgens proberen de Lego van de echte voorwerpen te onderscheiden. Extra bonuspunten van Brickman voor de bouwsels die niet ontdekt werden, en voor de duo's die meer risico namen door een voorwerp in de voorgrond te kiezen.

Thema: het decor waaruit de duo's konden kiezen was een Chinees restaurant.

Gastjury : net zoals bij de vorige edities van deze uitdaging... Sophie Monk!
spoiler:
Deze keer kon ze verbazend weinig bouwsels onderscheiden, ik geloof slechts twee of drie.

Winnaars (volledig terecht wat mij betreft)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/p1lR-ElMWLZF4WLgcZ5tNZL3kfQ=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F726e95ea-1855-4611-b483-a82c0f53b347
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Sk1hqEprOLllNu50tkj502crwVs=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc1a26f8f-31d9-44ef-8006-a184184fdffd

Elke aflevering tot aan de finale heeft een eliminatie blijkbaar, dus bij deze de eerste.
Ik had het gevoel dat dit duo nooit lekker in de wedstrijd zat.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/P0rKNQ8qvyw2GqhpG3weeMBe7V8=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F7b05c760-0763-4f69-8d15-6bb7c8e10e68

De winnaars van deze aflevering ontvingen ook de volgende immuniteit, wat op zich geen slecht idee is.
Zo heeft elk team wel altijd iets om voor te strijden.

Aflevering 5
=========
Concept :
- Elk duo kreeg een aquarium dat voor de helft afgedekt was met een bouwplaat.
- Op basis van een blind gekozen minfig/thema moesten de kandidaten een wereld onder en boven water bouwen.

Winnaars (en tevens ontvangers van de volgende immuniteit):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/cA776Ls1sDaTIRjhLv9f5Nwe9eU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fa9f0485d-8270-45f7-9ab2-af42cfdef494
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Eaj9HgvFEqJBQFDummMxXAUntoY=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F6f0f9824-549b-4993-986b-d24c76a3cca1

Meerdere builds waren aan elkaar gewaagd in deze aflevering vond ik, maar ik kan mij vinden in de winnaars.

Helaas ook weer een eliminatie, waarbij de 'bottom two' (team Canada was het andere team) wel terecht was:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/lNLV8YuZyG3MSzi47ZYePFDIgJc=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F3d11bd1d-7858-4eee-af98-2e1cd734c2fc

Aflevering 6
=========
En hier verwijs ik naar de foto van de gezichtsuitdrukking van Alex die ik aan het begin van deze post zette 8)
De afloop was nogal onverwacht voor iedereen.

Concept : Hamish rijdt met een Lego wagentje een parcours van vier thema's waarbij elk duo hem moet proberen te stoppen met booby traps (expliciet met een spatie ertussen zoals Hamish droogjes vermeldde O-) ).

Het zorgde allezinds voor leuke slow-motion beelden bij de grote onthulling van al de bouwwerken :)

De winnaars, ik denk terecht, maar wanneer builds steunen op mechanieken en spectaculaire slow-mo beelden is er natuurlijk altijd een element van geluk mee gemoeid. De foto's doen ook geen eer aan de bewegende aspecten van hun build:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/jheA_ay7jMWM5TmyunHTFrh5vIc=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F899ad0a5-1326-4146-89ea-6980a77f174f
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/YgPWYgzYPdXg6uY4bUKEHYGQ9ow=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fe6539cae-bda2-421a-a492-6372521055f8

En de verliezers... zoals de expressie van Alex aangeeft in de foto (die samen met Trent ook in de bottom two was beland en zelf verwachtte naar huis te moeten gaan):

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/XZWsS0TIhYy8dR7SgGC43MHl254=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fb1741486-f804-41b4-8aa0-c90145931ab5

Jammer dat de favorieten zichzelf zo in de voet geschoten hebben. Alles wedden op één paard weinig getestte functionaliteit en het was een foute gok 8)7 Dat is natuurlijk ook het spel uiteraard, en in deze 'grand masters' mag je zo'n fouten niet maken. Al de andere teams bouwden meerdere valstrikken voor Hamish, terwijl dit duo alles op alles zette met slechts één idee.

Andere uitgesproken favorieten heb ik niet, en door de wisseling van de immuniteit elke aflevering kan het dus alle kanten uitgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
En aflevering 7 kwam en ging, als ik mij niet vergis is het volgende week al de finale dus we zitten jammer genoeg reeds over de helft.

Concept/Thema:
- er werden voorgemaakte grondplannen voorzien in een huis
- op basis van het gekozen grondplan/kamer moesten de duo's een misdaadscene bouwen
- Brickman gaf aan elk duo een enveloppe met de misdaad die ze moesten uitbeelden
- een gastjury (en je raadt nooit wie ze daarvoor gekozen hadden) moest op basis van 0 informatie kunnen achterhalen wat het uiteindelijke bouwsel precies moest voorstellen.

De 'gastjury' kon elk verhaaltje achterhalen, dus op basis daarvan was er alvast geen eliminatie.

Tussendoor was er wat interactie met Hamish die zogezegd ergens opgesloten zat,
door raadsels op te lossen konden de duo's hem vrijlaten.

De reactie van G op deze afleiding van het bouwen was top : I don't care O-) (ik denk dat veel kijkers stiekem hetzelfde dachten).

De winnaars:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/EUHNbo_Ezsbo8ylApxbbxATz9VI=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F676d6bc2-7923-4fd4-9d53-5f08125845eb
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/t2xzb3lvMHVXei2ocEClgDnakQU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F2bb2c15b-ccaa-47bc-9d58-fe06dcce243b

En helaas, waar er winnaars zijn zijn er ook verliezers. Met 2 Aussie teams in de top 2 en een derde beschermd tegen eliminatie ging er dus sowieso een team van de internationale competities naar huis.
Het gebrek aan techniek vergeleken met het andere duo in de bottom two (Finland) heeft hen de das omgedaan.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/GuJjJ4ZlaKLoVBN2PsI9RF42LLs=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F708118c8-a16f-4682-99df-6d7bab1a1342

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
We zijn reeds aanbeland in de finale week van Lego Masters Australia jammer genoeg,
en blijkbaar heb ik de vorige twee afleveringen nog niet doorgelicht 8)7

Aflevering 8
=========
Op basis van de gekende minifigs die verkleed zijn als een groente/fruit moesten de kandidaten
een alternatieve superheldenscene bouwen. Ik vond dit een hele fijne uitdaging, waarbij de specialisten in 'character builds' duidelijk in het voordeel waren.
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2022/12/LEGO-Minifigures-Series-24-LEGO-Vegetable-Costume-Minifigures-1400x876.jpg?is-pending-load=1

Helaas was deze aflevering de laatste van een geliefd duo (denk ik? ;)), die voor mij altijd de underdog waren in deze competitie. Ik had ze zeker een plaats in de finale gegund, maar jammer genoeg was hun build duidelijk kleiner en had minder 'impact' dan die van de andere duo's.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/DVhk01MAzSxUnRia5FKF0qglMyw=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fce239953-5de7-44b8-b17d-884b234a0591

Tijdens de aflevering zelf werd het al snel duidelijk wie de favorieten waren in deze uitdaging.
Brickman (of was het Hamish?) gaf al aan dat ze in vorige seizoenen steeds beter gingen presteren naar de latere afleveringen, en dat dit echt hun ding was.

En daar ging de laatste magic brick, ze zijn dus zeker van een plaats in de halve finale.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/GLQf_uTggTRYCVPsEj5lIRuVbWg=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fa2f188f8-f5b8-4725-bc6e-f8095aedbf7f

Aflevering 9
=========
Simpel concept denk ik, 'bouw een auto', klaar :)
Het venijn zat 'm in de details vermoed ik, waardoor het al vrij snel duidelijk was welk team waarschijnlijk ging verliezen. Het moest meer een modelauto zijn met correctie proporties dan een 'speelgoedauto'.

Ik ben niet helemaal akkoord met de uitslag van aflevering 9. In aflevering 8 was dit duo nog bij de 'bottom two', en in deze aflevering leken ze helemaal kopje onder te gaan. Toch hebben ze een mooie build verwezenlijkt ondanks dat dit helemaal niet hun forte is blijkbaar.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/rwcGozUWBSusFMsFjDw4EpZy8uI=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F70c62012-01c8-4eba-95d5-eede751ebff1

De uiteindelijke winnaars hebben het ook wel verdiend denk ik, maar ik heb het gevoel dat de jurering dit seizoen de prijzen en magic brick aan iedereen een keertje wil gunnen in de mate van het mogelijke.
Ook de volgorde waarin teams naar huis worden gestuurd valt op...

Desalnietemin krijgt dit duo een voordeel in de halve finale.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/P9hwRNI9JHc-3lb5evms5hL9APU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F1452f53c-9413-4171-8d51-0746d848b72a

Voor de eerste keer dit seizoen had ik ook de indruk dat de vorige winnaars van de magic brick de immuniteit ook echt nodig hadden. Auto's waren duidelijk niet hun sterkste kant, of ze deden niet genoeg moeite aangezien ze sowieso doorstoten naar de halve finale.

Dus zoals eerder gezegd, dit duo nam de aanwijzingen van Brickman tijdens het bouwen niet (goed) mee.
Omdat de proporties van de build niet helemaal juist zaten (ondanks dat vond ik het toch een mooi model) was het dus exit voor hen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/9I-9Z1IrGreW-Og7cpeADyH2nwc=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F238048e6-c4d8-4023-94cd-4ab62c5822da

En toevaligheid der toevaligheden, naar de halve finale toe blijven er eventeel Aussie teams als 'internationale' teams over. Die ga ik straks bekijken, een veel te warme woonkamer en volle zon/daglicht nodigt niet uit tot TV kijken om de een of andere reden... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De Jeep was echt een Lego-autootje, daarom terechte exit wmb. Als ze een maatje grotere velg hadden gepakt en de auto een paar mm meer body hadden gegeven was het stukken beter geweest.

Persoonlijk vond ik de Chinese variant ook minder, die was - naast dat het echt wel een gave auto was - echt teveel Lego-achtig. Maar verhouding was wel iets beter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
"Ga ff papa worden en kom dan terug om verder te bouwen in de finale" :o
Geweldige twist als je 't mij vraagt ;)

Cade werd voor de derde keer vader, het werd gemonteerd alsof zijn vrouw naar het einde van deze opdracht weeën kreeg. Sophie Monk werd dan even ersatz-Cade tijdens de slotceremonie.
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/WKPqNEcjHTWurAAosBo_Yz1FD6E=/105x18:1218x645/1274x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F272d7b58-6417-4b8d-91ab-f0eafde5ffb1

Als ik mij niet vergis krijgen we straks dus de finale, en daardoor is dit seizoen een aflevering korter dan het vorige ;(

Het thema van deze halve finale was een franchise aflevering zoals we die vroeger ook al kregen in andere seizoenen (al viel deze dan wel eerder in het seizoen dacht ik). Deze keer was het de beurt aan Harry Potter.
Disclaimer, ik ken niks van de Harry Potter lore. Ik heb de films ooit wel eens gezien lang geleden :P

Op basis van de 4... clans, factions,houses ... (hoe heet zoiets?) in het HP universum moesten de duo's een 'lopend' verhaal in een gang bouwen. Aan het einde van deze gang is er een grote kamer waarin de reveal/finale van het verhaal zich bevindt. Ik zeg letterlijk lopend verhaal, want het geheel moest er goed uitzien wanneer een camera erdoor rolt. Voor de grap werd de scene met de sorteerhoed nagespeeld waarbij de duo's hun thema toegewezen kregen.

Het voordeel dat belooft werd aan Henry&Cade in de vorige aflevering, een uur 'hulp' van... Sophie Monk 8)7
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/vDo7ALTm5lRPy5M22gw295n1pTc=/1274x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F63ea8dd2-da05-4ca4-b196-54aea5ea4405
Alleen maar een soort 'comic relief' dus en geen effectief voordeel (ik zou zelfs denken dat zo'n afleiding eerder nadelig is in een halve finale).

Het was meteen duidelijk voor mij wie deze aflevering ging winnen, ik wou eigenlijk al direct de aflevering pauzeren om het deurmechanisme dat dit duo bouwde rustig te bekijken :o Voorts nam dit duo ook grote risico's door extra mechanismen in te bouwen, maar gelukkig voor hen heeft dit gerendeerd tijdens de uiteindelijke reveal.

De foto's doen geen recht aan dit winnende bouwwerk, zowel de belichting als het gebrek aan animatie doen afbreuk.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/qYOFc_FKRA-2bagXRVAkfRtg63c=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F0cee9d3c-3086-455a-9f67-a1d251084b51
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/9lFcwpSdgGXBiKhjFehXC3XhcWI=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fa8657a5f-99f6-42dc-8ad9-26920b5f3d40
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/PUd6sE2PYfg60PLEAOFuMJeXzWE=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Faeeeba09-6833-4893-9d97-2ee04861ee3f

Over de keuze voor het duo dat jammer genoeg moest vertrekken zou je één en ander kunnen zeggen:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/kOvRM_g951JceYOOmuoQVHyvXxQ=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc5463962-ce07-439a-9088-1afce0a73556
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/kqscu0O3127A1tqgo-4daVbj3D0=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F9e99764c-4d28-4787-9988-dc627057294f
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/uh9JYU8FbPYAhWOAXpSUjSn5jOA=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fe16529aa-7613-49bd-83a3-d11f65cbc08b

Hier zien we waarom de beslissing van Brickman nogal discutabel is. Het andere duo in de bottom two had een build die hier en daar te wensen overliet.

spoiler:
De vensters in het gangpad werden niet netjes weggewerkt, itt het bouwwerk van het andere duo dat verloor.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/nrz14c1xEWgt43wjg9wW0GCqGQg=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fe0d93d6c-1ea5-404b-a36e-60cdb14ceb19

Misschien was de build van het verliezende duo niet zo polished, en ze hadden inderdaad veel tijd verloren met de verandering het kleurenpalet. Dit nieuwe palet was helaas ook niet zo schitterend, maar het was tenminste een volledige build vergeleken met het ander team dat wel mocht blijven.

Anyhoo, straks dus de laatste aflevering spijtig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
'The only problem they have now is finding somewhere to store the world’s most inconvenient trophy.' - H. Blake

En dan viel reeds het doek over dit seizoen, met de gekende free build en 28 uren op de klok die nog te weinig leken voor sommige bouwers :P

Deze 28 uren werden onverwacht onderbroken door Hamish om een speciaal record te vieren.

"I know a lot of you have spent a lot of time building in this series, but there's someone in the room who's spent a lot more time building," Hamish began. "And in 10 seconds time, they will become officially the person who's built the longest in the world on LEGO Masters!"

"That's you," build partner Trent suddenly turned to Alex, who looked shocked as she realised he was right.

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/zV4TtoHZL4s4iQrBkwh3TP9fsc8=/1274x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F1e10a8a6-4925-4e56-859a-e0f926903bdd

"First 450s the hardest and then it gets a bit easier after that" - H. Blake :+

Laat ik ook meteen haar (en Trents) build plaatsen:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/qvg_UIQzo2unqZv6XEgs2-YkgVw=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fd8c89fff-8630-4344-ad41-8806c48dd0a1

Build van Henry&Cade (deze deed mij terugdenken aan hun build uit seizoen 1 gezien het thema van Griekse mythologie):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/aCr0IhoenqU8NBxdXRhhzXA_J_s=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc9f315db-25ae-4ee3-a6b1-dc8c1bad865f

Build van Vidar en Albin:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/MJWlijdCWwHfE-dp83jdqWlSSaE=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fcad22d13-bca6-4124-979f-4831a4588dbc

Ik vind het moeilijk te duiden of de uiteindelijke winnaars al dan niet terecht verkozen werden door het publiek van 200 + Brickman met zijn eigen magic brick die 100 punten waard is. Op TV gaan er veel details en nuances verloren door de montage.

De derde plaats was terecht vond ik, het concept was leuk gevonden, maar de positie van de hoofdspeler in die build was nogal... 'stokstijf' (bij gebrek aan een betere vergelijking? ;)) spijtig genoeg.
Nummer één en twee ging voor mij over de gunfactor vs zaken die wij niet te zien kregen als kijkers op een ander continent. Voor mij had nummer twee ook mogen winnen.

Mijn algemene indrukken van dit hele seizoen:
- de jurering heeft de magic brick opvallend verspreid toegekend
- Gaby&Owen nooooooo ;w
- te weinig Sophie Monk
- alleen team Canada kwam voor mij op het randje van irritant, maar over het algemeen waren alle teams wel 'likeable'
- vrij hoog niveau, maar dat is normaal als je alleen ervaren teams uitnodigt natuurlijk
- één aflevering korter dan vorig seizoen, geen idee of dit een boodschap is ivm de toekomst van het programma

Sowieso, welk concept zouden ze nog uit hun hoed kunnen toveren moest er nog een seizoen bijkomen?
Masters of the parallel universe? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Mooi seizoen hoor. Veel prachtige bouwsels. Henry en Cade hadden een prachtige hydra en pegasus gebouwd. Daardoor ging er geen tijd in details van de omgeving, jammer, maar daardoor leed het onderwerp er niet door.

Trent en Alex hadden oprecht een prachtige hond gebouwd, kat was minder goed gelukt, maar de expressie was wel mooi.

Team Zweden terecht derde, een mens realistisch bouwen is eigenlijk niet te doen.

Verder werd ik de gehele aflevering wel afgeleid door Alex. :9

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Leuk seizoen om te kijken, leuke en een paar verrasende opdrachten. Maar ik ben het niet altijd eens met brickmaster... Gabby en Owen eruit, al is dat besluit wel te begrijpen is het wel jammer, had graag meer van ze gezien.
Finale... Nee, die winnende build was echt zo kaal, maar 3 hoofden ipv de 5 die ze wilden, nee die was het hem niet vind ik.
Quad schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:05:
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
Quad schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:05:
Dat viel me ook op ja..

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!