Toon posts:

Lego Masters

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46
En daar kwam en ging aflevering 4 van LM Australië. Deze keer met een eerste eliminatie :o

De opdracht was tweedelig, waarbij het winnende duo van de eerste opdracht een voordeel kreeg in het volgende onderdeel.

Het algemene thema in beide opdrachten draaide rond pretparken en specifiek rollercoasters.
Opdracht 1:
spoiler:
Bouw een karretje naar keuze:
- het moest visueel interessant zijn (uiteraard)
- en het moest ook een afdaling + bocht op lego rollercoaster sporen overleven

De afdaling en de bocht van 90 graden er direct achter maakte dat 6 van de 8 duo's meteen gediskwalificeerd werden omdat hun constructie van de tafel vloog. :P
Een duo geraakte wel door de bocht, maar verloor een deel van hun bouwsel.
Daarmee was er slechts één duo dat de opdracht volledig afwerkte en automatisch won.

Winnaar opdracht 1:
spoiler:
Joss&Henry

spoiler:

De winnende build van de eerste opdracht werd een 'focal' point' in de tweede opdracht:
spoiler:
Op het karretje van Joss&Henry werd een action cam gemonteerd, en de duo's moesten op hun deel van de achtbaan een scene bouwen die goed in beeld kwam (POV minifigs) terwijl het karretje er langs/door reed.

Ik zou een foto kunnen posten van de winnende build, maar dat gaat in dit geval niets zeggen vrees ik.
Je moet de beelden echt gezien hebben. De winnaars van de eerste build hebben ook nummer twee gewonnen.

Er was echter ook een verliezend duo dat de wedstrijd moest verlaten:
spoiler:
Kale scale heeft hem weer de das omgedaan, wat jammer is voor zijn partner Trent vind ik.

Straks weer genieten van de vijfde aflevering :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:28
Fijne korte review weer @Kapoen! Je kiest ook telkens verdraaid goede foto's, haal je die zelf uit de ep of pluk die je elders vandaan?

Bij eerdere opdrachten waar ze een build rondom een trein en later monorail moesten bouwen zat ik al te denken "wanneer komt de achtbaan?", nou nu dus :)
Leuk gedaan, fijn dat er weer een korte opdracht vooraf ging, vind dat stiekem toch het leukst (2 builds in 1 ep).

De nieuwe regels rondom de "goldenbrick" of hoe die nu weer heet zijn ook wel prettig, of eigenlijk eindelijk perfect. Niet slechts 1 team dat beschermd is voor een hele reeks eps op rij, nee elk team kan 'm elke aflevering afpakken. Bovendien kan het dus ook niet meer "bewaard" worden voor het juiste moment, nee men zet 'm "automatisch" in door gewoon de eerst volgende aflevering immuun te zijn. En als laatste; men mag of moet gewoon doorbouwen, niet meer dat suffe "oh je kan toch niet verliezen? Ga dan maar weg...". Gewoon top!
spoiler:
Volgens mij zit die brick vastgelijmd aan de handschoen btw, en met filmen doen ze dus een goed getimede cut waarop ze de handschoenen omwisselen. Verklaarde ook de opmerking van Joss? over de muffige binnenkant (iedereen draagt telkens dezelfde steeds meer bezwete handschoen, yummie!)

Verder valt het me op dat Brickman nóg lekkerder in z'n vel zit dan ooit te voren. Kan me nog herinneren dat hij in S1 een beetje zenuwachtig of onzeker was, in S2 al minder, in S3 niks van te merken... maar nu komt hij echt los :D. Soms super streng (no holds barred) gezien dat nu ook wel mag met zoveel ervaren deelnemers, andere momenten zo relaxed dat hij behoorlijk luid in de lach schiet (theepot wagentje) of gewoon compleet onder de indruk is (ventilator). Wat een toffe vent.

----

Zin in vanavond, eindelijk weer een technische opdracht met een flinke uitdaging waar ze allemaal vermoedelijk 0,0 ervaring mee hebben. Welk team heeft een goed idee en daarmee direct een voorsprong? Welk team moet 10.000x iets aanpassen? Welke build is per definitie gedoemd te mislukken? Welk team denkt "oh eitje... shit toch niet"... etc. Beetje Lego-drama, heerlijk :9

• Kapoen
davidov schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:17:
Fijne korte review weer @Kapoen! Je kiest ook telkens verdraaid goede foto's, haal je die zelf uit de ep of pluk die je elders vandaan?
Ik haal al het beeldmateriaal van de officiële pagina van het programma (galleries): link (wel nog niet consulteren, spoiler alert)
De nieuwe regels rondom de "goldenbrick" of hoe die nu weer heet zijn ook wel prettig, of eigenlijk eindelijk perfect. Niet slechts 1 team dat beschermd is voor een hele reeks eps op rij, nee elk team kan 'm elke aflevering afpakken. Bovendien kan het dus ook niet meer "bewaard" worden voor het juiste moment, nee men zet 'm "automatisch" in door gewoon de eerst volgende aflevering immuun te zijn. En als laatste; men mag of moet gewoon doorbouwen, niet meer dat suffe "oh je kan toch niet verliezen? Ga dan maar weg...". Gewoon top!
Akkoord, dit is eindelijk een aanvaardbare manier om zo’n immuniteit te gebruiken.
In de context van deze editie met ‘grand masters’ had ik echter liever geen immuniteit gezien,
dit zijn kandidaten die al op een hoog niveau bouwen, die hebben geen ‘valscherm’ nodig.

Overigens had ik liever ‘de maker’ (Jordi?) van die brick opnieuw zien bouwen met andere kandidaten zoals bv. Trent
Verder valt het me op dat Brickman nóg lekkerder in z'n vel zit dan ooit te voren. Kan me nog herinneren dat hij in S1 een beetje zenuwachtig of onzeker was, in S2 al minder, in S3 niks van te merken... maar nu komt hij echt los :D. Soms super streng (no holds barred) gezien dat nu ook wel mag met zoveel ervaren deelnemers, andere momenten zo relaxed dat hij behoorlijk luid in de lach schiet (theepot wagentje) of gewoon compleet onder de indruk is (ventilator). Wat een toffe vent.
Ik blijf me vooral dat fragment herinneren waar hij de winnaar van seizoen 3 aankondigde,
en redelijk emotioneel werd (vanaf 2:55):

Hij heeft passie voor de kandidaten en de productie denk ik :)

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 17:01
Ik herkende Trent helemaal niet, met zijn compleet andere look. Ik had hem liever met iemand anders gekoppeld zien worden. Kale drukt altijd zijn eigenwijze niet al te slimme mening door, zelfs als het onhaalbaar of compleet tegen het advies van Brickman is. Denk aan de DeLorean.

Ik ben wel blij met de meeste andere koppels. Alleen Henry en Sarah zijn voor mij een beetje kleurloos. Ik had dan liever Jackson & Alex erbij gehad. Vreemd dat zij als oud winnaars er niet bij zijn.

En Brickman is gewoon top. Goude kerel.

• Kapoen
Britske schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:26:
Ik herkende Trent helemaal niet, met zijn compleet andere look. Ik had hem liever met iemand anders gekoppeld zien worden. Kale drukt altijd zijn eigenwijze niet al te slimme mening door, zelfs als het onhaalbaar of compleet tegen het advies van Brickman is. Denk aan de DeLorean.

Ik ben wel blij met de meeste andere koppels. Alleen Henry en Sarah zijn voor mij een beetje kleurloos. Ik had dan liever Jackson & Alex erbij gehad. Vreemd dat zij als oud winnaars er niet bij zijn.

En Brickman is gewoon top. Goude kerel.
Ik moest inderdaad ook een paar keer kijken en even puzzelen van waar (of) ik Trent herkende :)
Hij heeft in seizoen 2 met zijn toenmalige buddy Josh één van mijn favoriete builds gemaakt die ik me nog kan herinneren:

Wat betreft Jackson & Alex, een gelijkaardige vraag werd gesteld in dit draadje op reddit.
Relevant antwoord:
Legolady77 • 10 days ago
They just launched an Australian tour of their own exhibit Relics which is currently at the South Australian museum. They were crazy busy building during the filming period. It is a shame though, they are incredibly inspiring talents, I was obsessed with everything they created on their season.
Brickman blijft inderdaad de standaard qua jury/hulp in de Lego Masters franchise.
Nu had ik onlangs wel ff een 'wtf' momentje, vermoedelijk omdat het zo gemonteerd
werd en zonder de volledige context te kennen.

Tijdens de aflevering die draaide rond Evil Corp Disney benaderde hij een duo op een vrij atypische strenge manier, toen er al 3 uren van de totale bouwtijd verstreken waren.
Hij gaf aan dat hun build niet aan de verwachtingen voldeed qua idee.
Zonder teveel te spoileren, maar hun idee was niet 'iconisch' genoeg. Dit vond ik raar, want een ander team geraakte wel weg met hun idee dat niet zo sterk verbonden was met de gekozen franchise.
Dat duo verloor dus 3 uren (op een totaal van 10), dat vond ik jammer voor hen.
Brickman had misschien sneller kunnen/moeten ingrijpen?

Ik ben even op de rem gaan staan in verband met mijn consumptie/reviews van dit programma,
het uitzendschema is iets te snel naar mijn smaak :o

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:50
Trent heeft duidelijk de spirit van Josh omarmt.
Ik had eigenlijk graag Katlyn en Miller als duo gezien. Tegen elkaar gespeeld en dan een koppel geworden. Had een leuke backstory geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44
Nu de heist aflevering aan het kijken... Hamish brengt de show wel echt een paar tikken hoger met zijn antics :D

Hoog niveau dit seizoen, elke keer zit ik met verbazing te kijken naar de indrukwekkende bouwwerken.

Ook leuke opdrachten, zoals die en waar ze een touw in moesten klimmen en de achtbaan met pov.

Leuk kijken zo!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:08

Zyron

BWRAAAAP

Hier inmiddels weer helemaal bij, alleen de finale morgenavond nog van LM Australië seizoen 5. Man man man, wat een niveau, wat een zieke builds hoor.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
*Hamish verkleed als catwoman*
Can't unsee it!

Voor de rest werden er wel veel uien gepeld sinds aflevering 10,
Brickman is extra emotioneel dit seizoen lijkt het wel.

Jammer genoeg heb ik geen tijd gehad om voor elke aflevering een korte samenvatting hier neer te gooien.
De drie overblijvende teams voor de grote finale liggen binnen mijn verwachtingen sinds het verlies van
spoiler:
David&Gus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davidov
@Kapoen & @42erik Ja die Hamish in de Heist ep was erg op dreef. Enorm gelachen om z'n geklier, verreweg de grappigste aflevering tot nu toe. Blijft knap hoe hij telkens voor een gezellige sfeer zorgt en nog steeds niet storend is. Zelfs met z'n "I didn't touch it!!!" streken :D

Één van mn favoriete eps was de aflevering dat ze allemaal een eigen uitdaging hebben; 6-7 totaal verschillende builds! Dacht eerst dat het misschien lastig te vergelijken is, maar je merkt al snel dat sommigen hun uitdaging echt goed uitvoeren en anderen ehr hun best doen :P

Sowieso blijft het niveau ongekend hoog, ik heb tussendoor 1 aflevering NZ gekeken, maar dat viel tegen. Ik mis de topsfeer van AU, de eps zijn met 45 minuten gewoon te kort de builds zijn 123 klaar en je mist juist veel gepuzzel, en als laatste (maar dat gaat voor waarschijnlijk alle versies gelden) het niveau valt een beetje tegen als je 8 ervaren top-teams gewend bent.

Verder zijn sommige opdrachten niet meer super origineel maar toch leuk met een twist. Bijv het eerder genoemde "laat iets langs een kabel omhoog klimmen" of "bouw iets aan een muur (met slechts 6 connection points) en bouw dat zover mogelijk van de muur af".

Vanavond maar de halve finale EN de finale bingen, bijna 2,5 uur aan Lego kijken mjum! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:08

Zyron

BWRAAAAP

Wát een finale.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
Wat een manier om te winnen, zo’n risicovolle build.
Die had ik graag van dichterbij gezien :9

Ook leuk waren de cameo’s van de vele voormalige deelnemers,
maar die winnende build… gewoon wow.

spoiler:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davidov
De halve finale; aanvankelijk leek het me een stomme opdracht, ik had gehoopt op iets meer spektakel dan "gewoon een grote build met voornamelijk standaard Lego blokjes" maar bleek wederom een hele goede opmaat voor de finale. Waarom?
- Een bizar grote build vereist vanaf het begin vasthouden aan een plan, halverwege opnieuw beginnen is geen optie.
- Niemand heeft ervaring met dergelijke builds, geen voordeel voor een team.
- Een leuk idee is het halve werk, maar een goed doordacht idee voorkomt dat je in de 2e helft opeens in de problemen komt omdat je idee ineens niet haalbaar of heel lastig blijkt.
- Het geheel moet er prachtig uitzien, niet alleen bepaalde elementen.
All in all een ideale generale repetitie voor de finale. Terechte winnaars en afvaller; de enige wiens build geen mooi geheel was maar een duidelijke opeenstapeling van nood-oplossingen. (verhoudingen klopten niet, vleugels te klein, veel te groffe versiering / te weinig "polish")

En dan de finale..... heb genoten als altijd, je krijgt zoveel bouwtijd te zien...het is soms adembenemend hoe die finale builds tot stand komen.
Persoonlijk vind ik de finale altijd een beetje lastig; alle afleveringen hiervoor bepaald Brickman nu wint (kennis gaat boven onderbuikgevoel) en in de finale wint juist de popular vote (onderbuikgevoel!).
Ik geniet zelf altijd het meest van de bouwwerken met de meeste "polish", voor mij is dan ook de winnaar eigenlijk altijd het team met het bouwwerk waarvan als je er naar kijkt denkt "die is echt 100% af, ik zie niks wat ze nog hadden kunnen doen" en niet "prachtige build werkelijk waar, maar volgens mij hadden jullie graag nog een uurtje gehad voor 101 details en polish".
spoiler:
Joss & Henry waren daarom mijn persoonlijke winnaars, naar mijn mening de enige die de build echt af hadden binnen de tijd. Maarja Scotty & Owen hadden wel een super krankzinnig indrukkwekkende opzet, ik snap dat menig kind z'n mond daarbij open viel. Hoe tof en vet en onmogelijk die build ook was, ik vond het toch niet helemaal geslaagd. Brickmans commentaar "niemand gaat de stad zien" bleek ook wel gedeeltelijk te kloppen; in de stad zaten nog tientallen kleine verhaaltjes en dingen om te zien, maar die waren alleen vanuit een camera aan een kraan op 3 meter hoog te zien, wat ik best een faal vind tbh.
Maargoed Joss & Henry hadden bewust iets gekozen waar ze minder goed in waren, misschien ook wel bewust om zo anderen nog een kans te geven? Ik weet niet, maar ik vond ze in elk geval niet zo gedreven om een 2e keer te winnen, in tegenstelling tot Scotty & Owen die tot het uiterste gingen en ook voor hun eerste winst streden.
All-in-all genoten en terechte winnaars, alhoewel ik zelf het een tikkeltje sneu vond hoe weinig positieve feedback Joss & Henry kregen, het was echt iets van "owja jullie zijn 2e maar jullie build was ook echt tof hoor".

Op naar een volgend seizoen! Hopelijk over een jaar een beetje vergeten hoe krankzinnig vet dit seizoen was zodat ik van een "normaal" seizoen ook nog kan genieten ;)

• Kapoen
Zonder iets af te dingen van de winnaars, maar ik denk dat de winnende build ook het voordeel had dat ze centraal in de zaal stond toen de bezoekers binnenkwamen.
Iedereen die door de poort kwam zag meteen dat bouwwerk.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 17:01
Nou ja, eigenlijk wint in de finale nog altijd diegene die Brickman kiest, want 100 stemmen haal je praktisch nooit in met publiekvotes.

Echt bizar mooie builds, hoewel een duidelijke nummer 3 wat mij betreft. Tot op het laatst wist ik niet wie het ging worden, ik vond beide top 2 builds echt heel erg goed. Beide op hun eigen manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44
Die finale was best heel indrukwekkend ja. Een mooie guardian maar ja, die viel in het niet bij de indrukwekkendheid van de titan.

Je zag in de blikken van de andere ook wel genoeg vrees toen de stad erop gezet werd... Die leken al door te hebben dat ze nu toch opeens flink op achterstand stonden.

Qua stemmen... Tja... 200 aan publiek, brickman 100... Het moet wel extreem lopen als degene die brickman kiest, niet wint. Dus het ziet er leuk uit, maar qua uitslag net zo heel erg van belang

Hamish maakt wel de show voor een flink deel, met bijvoorbeeld zijn heist pak en vlinderpak. Dat, samen met aansprekende deelnemers, maakt AU wel de leukste

[Voor 13% gewijzigd door 42erik op 16-05-2023 14:04]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee