Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
En daar kwam en ging aflevering 4 van LM Australië. Deze keer met een eerste eliminatie :o

De opdracht was tweedelig, waarbij het winnende duo van de eerste opdracht een voordeel kreeg in het volgende onderdeel.

Het algemene thema in beide opdrachten draaide rond pretparken en specifiek rollercoasters.
Opdracht 1:
spoiler:
Bouw een karretje naar keuze:
- het moest visueel interessant zijn (uiteraard)
- en het moest ook een afdaling + bocht op lego rollercoaster sporen overleven

De afdaling en de bocht van 90 graden er direct achter maakte dat 6 van de 8 duo's meteen gediskwalificeerd werden omdat hun constructie van de tafel vloog. :P
Een duo geraakte wel door de bocht, maar verloor een deel van hun bouwsel.
Daarmee was er slechts één duo dat de opdracht volledig afwerkte en automatisch won.

Winnaar opdracht 1:
spoiler:
Joss&Henry

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/vruUiuHCJ_GJJrKiLZo-8m-GrNI=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fe0fbfa83-8b62-468f-9392-139b38b9462b

De winnende build van de eerste opdracht werd een 'focal' point' in de tweede opdracht:
spoiler:
Op het karretje van Joss&Henry werd een action cam gemonteerd, en de duo's moesten op hun deel van de achtbaan een scene bouwen die goed in beeld kwam (POV minifigs) terwijl het karretje er langs/door reed.

Ik zou een foto kunnen posten van de winnende build, maar dat gaat in dit geval niets zeggen vrees ik.
Je moet de beelden echt gezien hebben. De winnaars van de eerste build hebben ook nummer twee gewonnen.

Er was echter ook een verliezend duo dat de wedstrijd moest verlaten:
spoiler:
Kale scale heeft hem weer de das omgedaan, wat jammer is voor zijn partner Trent vind ik.

Straks weer genieten van de vijfde aflevering :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:03
Fijne korte review weer @Kapoen! Je kiest ook telkens verdraaid goede foto's, haal je die zelf uit de ep of pluk die je elders vandaan?

Bij eerdere opdrachten waar ze een build rondom een trein en later monorail moesten bouwen zat ik al te denken "wanneer komt de achtbaan?", nou nu dus :)
Leuk gedaan, fijn dat er weer een korte opdracht vooraf ging, vind dat stiekem toch het leukst (2 builds in 1 ep).

De nieuwe regels rondom de "goldenbrick" of hoe die nu weer heet zijn ook wel prettig, of eigenlijk eindelijk perfect. Niet slechts 1 team dat beschermd is voor een hele reeks eps op rij, nee elk team kan 'm elke aflevering afpakken. Bovendien kan het dus ook niet meer "bewaard" worden voor het juiste moment, nee men zet 'm "automatisch" in door gewoon de eerst volgende aflevering immuun te zijn. En als laatste; men mag of moet gewoon doorbouwen, niet meer dat suffe "oh je kan toch niet verliezen? Ga dan maar weg...". Gewoon top!
spoiler:
Volgens mij zit die brick vastgelijmd aan de handschoen btw, en met filmen doen ze dus een goed getimede cut waarop ze de handschoenen omwisselen. Verklaarde ook de opmerking van Joss? over de muffige binnenkant (iedereen draagt telkens dezelfde steeds meer bezwete handschoen, yummie!)

Verder valt het me op dat Brickman nóg lekkerder in z'n vel zit dan ooit te voren. Kan me nog herinneren dat hij in S1 een beetje zenuwachtig of onzeker was, in S2 al minder, in S3 niks van te merken... maar nu komt hij echt los :D. Soms super streng (no holds barred) gezien dat nu ook wel mag met zoveel ervaren deelnemers, andere momenten zo relaxed dat hij behoorlijk luid in de lach schiet (theepot wagentje) of gewoon compleet onder de indruk is (ventilator). Wat een toffe vent.

----

Zin in vanavond, eindelijk weer een technische opdracht met een flinke uitdaging waar ze allemaal vermoedelijk 0,0 ervaring mee hebben. Welk team heeft een goed idee en daarmee direct een voorsprong? Welk team moet 10.000x iets aanpassen? Welke build is per definitie gedoemd te mislukken? Welk team denkt "oh eitje... shit toch niet"... etc. Beetje Lego-drama, heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:17:
Fijne korte review weer @Kapoen! Je kiest ook telkens verdraaid goede foto's, haal je die zelf uit de ep of pluk die je elders vandaan?
Ik haal al het beeldmateriaal van de officiële pagina van het programma (galleries): link (wel nog niet consulteren, spoiler alert)
De nieuwe regels rondom de "goldenbrick" of hoe die nu weer heet zijn ook wel prettig, of eigenlijk eindelijk perfect. Niet slechts 1 team dat beschermd is voor een hele reeks eps op rij, nee elk team kan 'm elke aflevering afpakken. Bovendien kan het dus ook niet meer "bewaard" worden voor het juiste moment, nee men zet 'm "automatisch" in door gewoon de eerst volgende aflevering immuun te zijn. En als laatste; men mag of moet gewoon doorbouwen, niet meer dat suffe "oh je kan toch niet verliezen? Ga dan maar weg...". Gewoon top!
Akkoord, dit is eindelijk een aanvaardbare manier om zo’n immuniteit te gebruiken.
In de context van deze editie met ‘grand masters’ had ik echter liever geen immuniteit gezien,
dit zijn kandidaten die al op een hoog niveau bouwen, die hebben geen ‘valscherm’ nodig.

Overigens had ik liever ‘de maker’ (Jordi?) van die brick opnieuw zien bouwen met andere kandidaten zoals bv. Trent
Verder valt het me op dat Brickman nóg lekkerder in z'n vel zit dan ooit te voren. Kan me nog herinneren dat hij in S1 een beetje zenuwachtig of onzeker was, in S2 al minder, in S3 niks van te merken... maar nu komt hij echt los :D. Soms super streng (no holds barred) gezien dat nu ook wel mag met zoveel ervaren deelnemers, andere momenten zo relaxed dat hij behoorlijk luid in de lach schiet (theepot wagentje) of gewoon compleet onder de indruk is (ventilator). Wat een toffe vent.
Ik blijf me vooral dat fragment herinneren waar hij de winnaar van seizoen 3 aankondigde,
en redelijk emotioneel werd (vanaf 2:55):

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Winner of LEGO Masters 2021 revealed | Lego Masters Australia

Hij heeft passie voor de kandidaten en de productie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-04 07:36
Ik herkende Trent helemaal niet, met zijn compleet andere look. Ik had hem liever met iemand anders gekoppeld zien worden. Kale drukt altijd zijn eigenwijze niet al te slimme mening door, zelfs als het onhaalbaar of compleet tegen het advies van Brickman is. Denk aan de DeLorean.

Ik ben wel blij met de meeste andere koppels. Alleen Henry en Sarah zijn voor mij een beetje kleurloos. Ik had dan liever Jackson & Alex erbij gehad. Vreemd dat zij als oud winnaars er niet bij zijn.

En Brickman is gewoon top. Goude kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Britske schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:26:
Ik herkende Trent helemaal niet, met zijn compleet andere look. Ik had hem liever met iemand anders gekoppeld zien worden. Kale drukt altijd zijn eigenwijze niet al te slimme mening door, zelfs als het onhaalbaar of compleet tegen het advies van Brickman is. Denk aan de DeLorean.

Ik ben wel blij met de meeste andere koppels. Alleen Henry en Sarah zijn voor mij een beetje kleurloos. Ik had dan liever Jackson & Alex erbij gehad. Vreemd dat zij als oud winnaars er niet bij zijn.

En Brickman is gewoon top. Goude kerel.
Ik moest inderdaad ook een paar keer kijken en even puzzelen van waar (of) ik Trent herkende :)
Hij heeft in seizoen 2 met zijn toenmalige buddy Josh één van mijn favoriete builds gemaakt die ik me nog kan herinneren:

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/XrorMFHrizXCePtTND24BHpMl5E=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fd5eb78c9-5b64-4f65-add0-2399844e2436

Wat betreft Jackson & Alex, een gelijkaardige vraag werd gesteld in dit draadje op reddit.
Relevant antwoord:
Legolady77 • 10 days ago
They just launched an Australian tour of their own exhibit Relics which is currently at the South Australian museum. They were crazy busy building during the filming period. It is a shame though, they are incredibly inspiring talents, I was obsessed with everything they created on their season.
Brickman blijft inderdaad de standaard qua jury/hulp in de Lego Masters franchise.
Nu had ik onlangs wel ff een 'wtf' momentje, vermoedelijk omdat het zo gemonteerd
werd en zonder de volledige context te kennen.

Tijdens de aflevering die draaide rond Evil Corp Disney benaderde hij een duo op een vrij atypische strenge manier, toen er al 3 uren van de totale bouwtijd verstreken waren.
Hij gaf aan dat hun build niet aan de verwachtingen voldeed qua idee.
Zonder teveel te spoileren, maar hun idee was niet 'iconisch' genoeg. Dit vond ik raar, want een ander team geraakte wel weg met hun idee dat niet zo sterk verbonden was met de gekozen franchise.
Dat duo verloor dus 3 uren (op een totaal van 10), dat vond ik jammer voor hen.
Brickman had misschien sneller kunnen/moeten ingrijpen?

Ik ben even op de rem gaan staan in verband met mijn consumptie/reviews van dit programma,
het uitzendschema is iets te snel naar mijn smaak :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05 14:28
Trent heeft duidelijk de spirit van Josh omarmt.
Ik had eigenlijk graag Katlyn en Miller als duo gezien. Tegen elkaar gespeeld en dan een koppel geworden. Had een leuke backstory geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Nu de heist aflevering aan het kijken... Hamish brengt de show wel echt een paar tikken hoger met zijn antics :D

Hoog niveau dit seizoen, elke keer zit ik met verbazing te kijken naar de indrukwekkende bouwwerken.

Ook leuke opdrachten, zoals die en waar ze een touw in moesten klimmen en de achtbaan met pov.

Leuk kijken zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 16:41

Zyron

BWRAAAAP

Hier inmiddels weer helemaal bij, alleen de finale morgenavond nog van LM Australië seizoen 5. Man man man, wat een niveau, wat een zieke builds hoor.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
*Hamish verkleed als catwoman*
Can't unsee it!

Voor de rest werden er wel veel uien gepeld sinds aflevering 10,
Brickman is extra emotioneel dit seizoen lijkt het wel.

Jammer genoeg heb ik geen tijd gehad om voor elke aflevering een korte samenvatting hier neer te gooien.
De drie overblijvende teams voor de grote finale liggen binnen mijn verwachtingen sinds het verlies van
spoiler:
David&Gus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
@Kapoen & @42erik Ja die Hamish in de Heist ep was erg op dreef. Enorm gelachen om z'n geklier, verreweg de grappigste aflevering tot nu toe. Blijft knap hoe hij telkens voor een gezellige sfeer zorgt en nog steeds niet storend is. Zelfs met z'n "I didn't touch it!!!" streken :D

Één van mn favoriete eps was de aflevering dat ze allemaal een eigen uitdaging hebben; 6-7 totaal verschillende builds! Dacht eerst dat het misschien lastig te vergelijken is, maar je merkt al snel dat sommigen hun uitdaging echt goed uitvoeren en anderen ehr hun best doen :P

Sowieso blijft het niveau ongekend hoog, ik heb tussendoor 1 aflevering NZ gekeken, maar dat viel tegen. Ik mis de topsfeer van AU, de eps zijn met 45 minuten gewoon te kort de builds zijn 123 klaar en je mist juist veel gepuzzel, en als laatste (maar dat gaat voor waarschijnlijk alle versies gelden) het niveau valt een beetje tegen als je 8 ervaren top-teams gewend bent.

Verder zijn sommige opdrachten niet meer super origineel maar toch leuk met een twist. Bijv het eerder genoemde "laat iets langs een kabel omhoog klimmen" of "bouw iets aan een muur (met slechts 6 connection points) en bouw dat zover mogelijk van de muur af".

Vanavond maar de halve finale EN de finale bingen, bijna 2,5 uur aan Lego kijken mjum! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Wát een finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Wat een manier om te winnen, zo’n risicovolle build.
Die had ik graag van dichterbij gezien :9

Ook leuk waren de cameo’s van de vele voormalige deelnemers,
maar die winnende build… gewoon wow.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/higU3Czv4XeShKujMNn20RLaRks=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F751de661-ff82-455d-9502-03a430cd8cb3
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/8u-F6dQPPVnysma4CJcer8T62T8=/2217x794:4726x3303/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fdc158958-a940-49c3-9e14-dcf8ebbe2642
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/LyIxHIiqemtUDcb3MZm9JVe4Lyg=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F4f5f54c1-f096-4a8c-bc9f-7ff3c88c4292

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
De halve finale; aanvankelijk leek het me een stomme opdracht, ik had gehoopt op iets meer spektakel dan "gewoon een grote build met voornamelijk standaard Lego blokjes" maar bleek wederom een hele goede opmaat voor de finale. Waarom?
- Een bizar grote build vereist vanaf het begin vasthouden aan een plan, halverwege opnieuw beginnen is geen optie.
- Niemand heeft ervaring met dergelijke builds, geen voordeel voor een team.
- Een leuk idee is het halve werk, maar een goed doordacht idee voorkomt dat je in de 2e helft opeens in de problemen komt omdat je idee ineens niet haalbaar of heel lastig blijkt.
- Het geheel moet er prachtig uitzien, niet alleen bepaalde elementen.
All in all een ideale generale repetitie voor de finale. Terechte winnaars en afvaller; de enige wiens build geen mooi geheel was maar een duidelijke opeenstapeling van nood-oplossingen. (verhoudingen klopten niet, vleugels te klein, veel te groffe versiering / te weinig "polish")

En dan de finale..... heb genoten als altijd, je krijgt zoveel bouwtijd te zien...het is soms adembenemend hoe die finale builds tot stand komen.
Persoonlijk vind ik de finale altijd een beetje lastig; alle afleveringen hiervoor bepaald Brickman nu wint (kennis gaat boven onderbuikgevoel) en in de finale wint juist de popular vote (onderbuikgevoel!).
Ik geniet zelf altijd het meest van de bouwwerken met de meeste "polish", voor mij is dan ook de winnaar eigenlijk altijd het team met het bouwwerk waarvan als je er naar kijkt denkt "die is echt 100% af, ik zie niks wat ze nog hadden kunnen doen" en niet "prachtige build werkelijk waar, maar volgens mij hadden jullie graag nog een uurtje gehad voor 101 details en polish".
spoiler:
Joss & Henry waren daarom mijn persoonlijke winnaars, naar mijn mening de enige die de build echt af hadden binnen de tijd. Maarja Scotty & Owen hadden wel een super krankzinnig indrukkwekkende opzet, ik snap dat menig kind z'n mond daarbij open viel. Hoe tof en vet en onmogelijk die build ook was, ik vond het toch niet helemaal geslaagd. Brickmans commentaar "niemand gaat de stad zien" bleek ook wel gedeeltelijk te kloppen; in de stad zaten nog tientallen kleine verhaaltjes en dingen om te zien, maar die waren alleen vanuit een camera aan een kraan op 3 meter hoog te zien, wat ik best een faal vind tbh.
Maargoed Joss & Henry hadden bewust iets gekozen waar ze minder goed in waren, misschien ook wel bewust om zo anderen nog een kans te geven? Ik weet niet, maar ik vond ze in elk geval niet zo gedreven om een 2e keer te winnen, in tegenstelling tot Scotty & Owen die tot het uiterste gingen en ook voor hun eerste winst streden.
All-in-all genoten en terechte winnaars, alhoewel ik zelf het een tikkeltje sneu vond hoe weinig positieve feedback Joss & Henry kregen, het was echt iets van "owja jullie zijn 2e maar jullie build was ook echt tof hoor".

Op naar een volgend seizoen! Hopelijk over een jaar een beetje vergeten hoe krankzinnig vet dit seizoen was zodat ik van een "normaal" seizoen ook nog kan genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zonder iets af te dingen van de winnaars, maar ik denk dat de winnende build ook het voordeel had dat ze centraal in de zaal stond toen de bezoekers binnenkwamen.
Iedereen die door de poort kwam zag meteen dat bouwwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Nou ja, eigenlijk wint in de finale nog altijd diegene die Brickman kiest, want 100 stemmen haal je praktisch nooit in met publiekvotes.

Echt bizar mooie builds, hoewel een duidelijke nummer 3 wat mij betreft. Tot op het laatst wist ik niet wie het ging worden, ik vond beide top 2 builds echt heel erg goed. Beide op hun eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Die finale was best heel indrukwekkend ja. Een mooie guardian maar ja, die viel in het niet bij de indrukwekkendheid van de titan.

Je zag in de blikken van de andere ook wel genoeg vrees toen de stad erop gezet werd... Die leken al door te hebben dat ze nu toch opeens flink op achterstand stonden.

Qua stemmen... Tja... 200 aan publiek, brickman 100... Het moet wel extreem lopen als degene die brickman kiest, niet wint. Dus het ziet er leuk uit, maar qua uitslag net zo heel erg van belang

Hamish maakt wel de show voor een flink deel, met bijvoorbeeld zijn heist pak en vlinderpak. Dat, samen met aansprekende deelnemers, maakt AU wel de leukste

[ Voor 13% gewijzigd door 42erik op 16-05-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Lego Masters Australië seizoen 6 lijkt in de maak te zijn, via dit topic op reddit LM vond ik een link naar een casting call voor het aankomende seizoen.

Geen idee of dit ook echt een bevestiging is, ik ken niks van TV productie uiteraard :P

Het vierde seizoen van LM USA gaat van start op 28 september, ook weer gelezen op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:39
In Nederland lijkt t wel een stille dood gestorven.. Vorig jaar zomer werd nog een AUS seizoen uitgezonden. Nu helemaal niets. En lees ook nog nergens iets over een seizoen in NL. Jammersss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 23:04
Volgens mij vroegen ze aan het einde van het laatste seizoen al om nieuwe deelnemers/aanmeldingen en de opnames waren vorig jaar rond deze tijd.
Dus kan zijn dat ze met de opnames bezig zijn. Boetes waren vrij hoog in de contracten dus van deelnemers zal je weinig horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DCNY schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:59:
In Nederland lijkt t wel een stille dood gestorven.. Vorig jaar zomer werd nog een AUS seizoen uitgezonden. Nu helemaal niets. En lees ook nog nergens iets over een seizoen in NL. Jammersss
Moet ook bekennen dat wij het vorige NL seizoen zijn afgehaakt en niet hebben afgekeken. Jamai vinden wij een stuk minder leuk presenteren dan Ruben.

Hopelijk komen er meer AUS seizoenen beschikbaar op Videoland, dan kijken wij weer :)

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 31-07-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Caayn schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:44:
[...]
Moet ook bekennen dat wij het vorige NL seizoen zijn afgehaakt en niet hebben afgekeken. Jamai vinden wij een stuk minder leuk presenteren dan Ruben.

Hopelijk komen er meer AUS seizoenen beschikbaar op Videoland, dan kijken wij weer :)
Jamai groeide wel in zijn rol en Andy was minder irritant dan in zijn andere programma's. Ik vind de NL/VL versie nog wel een leuk. Beter dan de US. Australië blijft de beste (opdrachten, brickman, kandidaten, presentator).
Uk heeft zij eigen unieke lego versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:18
stijn014 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:06:
[...]

Jamai groeide wel in zijn rol en Andy was minder irritant dan in zijn andere programma's. Ik vind de NL/VL versie nog wel een leuk. Beter dan de US. Australië blijft de beste (opdrachten, brickman, kandidaten, presentator).
Uk heeft zij eigen unieke lego versie.
Is Au nu op Videoland oid te kijken?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Snowhite0901 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:24:
[...]

Is Au nu op Videoland oid te kijken?
Lego Masters AU Seizoen 3 staat op Videoland, is het seizoen uit zomer 2022. Herinner me het als een leuk seizoen, maarja AU doet het altijd wel goed.
(Er staat dat er 2 seizoen beschikbaar zijn, maar kan toch echt geen ander seizoen zien)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

Dhrax

Prog Lord

stijn014 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Jamai groeide wel in zijn rol
Jamai is het gevolg geweest van een zenderbaas zonder enige affiniteit met Lego. Wat resulteert in behoorlijke cringe tv (imo) van een presentator die leuk probeert te doen maar eigenlijk de plank volledig mis slaat. De zoveelste BNer die nog een contract heeft en toch maar ergens ingezet moet worden.

Dat ie vervolgens ook nog liedjes moet gaan zingen was voor mij de druppel. Daar zit toch helemaal niemand op te wachten? Sowieso lijkt mij het Lego publiek nou niet bepaald de doelgroep voor Jamai Loman. Ik wil Lego zien, bouwtechnieken, meer details en achtergrond info. Bij Jamai heb ik het gevoel als kijker niet serieus genomen te worden. Het is een familie show, waar je zowel de kinderen als de volwassenen moet bedienen.

Hij voegt gewoon niks toe en haalt het niveau van het programma (wat het kan zijn) echt enorm naar beneden.

Ruben Nicolai deed dit toch veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Het concept voor het zesde seizoen van LM Australië werd aangekondigd, blijkbaar al even geleden.
Ik zag het pas nu op deze Duitse Lego fansite: LEGO Masters “Australia vs The Rest Of the World”

Een ouder artikel van de zender zelf : Huge twist announced for LEGO Masters 2024 – here's everything you need to know

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
Enkele dagen geleden verscheen een promo voor het aankomende seizoen van LM Australia vs the world:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LEGO Masters Australia V The World 2024 Promo

De andere landen zijn:
- Duitsland
- Frankrijk
- Denemarken
- VS

Helaas vermeld men nog geen specifieke datum ('soon').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Oeh zin in! Dacht er laatst nog aan dat het alweer een behoorlijk tijd is geleden sinds dat wij een seizoen hadden van dit programma :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Idem dito; realiseerde me opeens hoe erg ik hier weer zin in heb, het is weer de hoogste tijd.

Zag dat vorig jaar de afleveringen in april/mei ongeveer uitkwamen, hopelijk binnen een maandje dat het start? Nog heel ff geduld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 01-05 13:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Tof!

Australie is zoveel toffer dan de NL (net zoals zoveel programma's, WIDM belgie, etc)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
beetje jammer dat je dit niet zomaar in nl kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:23:
Idem dito; realiseerde me opeens hoe erg ik hier weer zin in heb, het is weer de hoogste tijd.

Zag dat vorig jaar de afleveringen in april/mei ongeveer uitkwamen, hopelijk binnen een maandje dat het start? Nog heel ff geduld
Ik heb even gekeken naar het bijhorende wikipedia artikel om te achterhalen wanneer vorige seizoenen werden uitgezonden (maar dat is uiteraard geen voorspelling voor dit seizoen):
The first season aired on 28 April 2019 and ended on 14 May 2019. The season was won by *spoiler*, who received $100,000 in prize money.

The second season began airing on 19 April 2020 and ended on 18 May 2020. The season was won by *spoiler*, who received $100,000 in prize money.

The third season began airing on 19 April 2021 and ended on 17 May 2021. The season was won by *spoiler*, who received $100,000 in prize money.

The fourth season began airing on 18 April 2022 and ended on 16 May 2022. The season was won by *spoiler*, who received $100,000 (plus $50 donated by Hamish) in prize money.

The fifth season began airing on 10 April 2023 and ended on 8 May 2023. The season was won by *spoiler*, who received $100,000 in prize money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
NeFoRcE schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:27:
Tof!

Australie is zoveel toffer dan de NL (net zoals zoveel programma's, WIDM belgie, etc)
De NL/BE versie van Lego Masters vind ik nog best OK. Als je vergelijkt met wat de US versie is dan doen wij dat erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:30

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Geen legomasters, maar voor lego fans wel een hele satisfying anderhalf uur _O_

Bekijk op YouTube
It took me 3 years to build... LEGO City Timelapse

Uit het commentaar:

"This is far and away, without a shadow of a doubt, the most impressive Lego city I have ever seen on the internet."

[ Voor 27% gewijzigd door FunkyTrip op 22-03-2024 19:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FunkyTrip schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:05:
Geen legomasters, maar voor lego fans wel een hele satisfying anderhalf uur _O_

[YouTube: It took me 3 years to build... LEGO City Timelapse]

Uit het commentaar:

"This is far and away, without a shadow of a doubt, the most impressive Lego city I have ever seen on the internet."
Dat snijden in die groundplates... ;(

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:30

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AW_Bos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:24:
[...]

Dat snijden in die groundplates... ;(
Het diagonaal snijden deed ie juist weer niet... ;)

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Deze video is dan ook extreem goed....

Bekijk op YouTube
Building a Cat-Sized Lego Train

Jammer dat LEGO gaan conische wielen heeft, en dat hij zijn 3D-printer heeft moeten laten werken. Helaas ook voor de spoorrails.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
Oud nieuws (stamt uit februari maar had het zelf gemist): Ruben Nicolai neemt de presentatie van Lego Masters NL 2024 weer over van Jamai, kennelijk past het dit jaar wel in z'n agenda.

Weet dat niet iedereen fan is van Ruben, maar hij deed het zoveel leuker en had er volgens mij ook gewoon écht plezier mee. Jamai voelde als een vreemde eend in de bijt, mogelijk zelf weinig met Lego gespeeld en meer met Barbies? :P

Overigens kan ik nog geen release datum voor beiden vinden. Er was een plaatje dat de AU versie op 14 april zou beginnen maar kennelijk is dat binnen een dag weer offline gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
Het klopte dus toch, aanstaande zondag 14 april begint de pret! (Zie link naar de website van de zender)

https://amp.nine.com.au/a...74-491d-bb37-924d00e40710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

En is inmiddels begonnen! Erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Zyron schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:19:
En is inmiddels begonnen! Erg benieuwd!
Is deze wel legaal ergens in nl te zien toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

davidov schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:06:
Het klopte dus toch, aanstaande zondag 14 april begint de pret! (Zie link naar de website van de zender)

https://amp.nine.com.au/a...74-491d-bb37-924d00e40710
Oeh via waar te kijken of moet ik mijn trukendoos openen? :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Vooralsnog niet legaal in Nederland te kijken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Inderdaad, voor de legale optie moet je wachten tot RTL het nieuwe seizoen koopt. Dat kan vrees ik best nog even duren, vraag me uberhaupt af of het vorige seizoen wel uitgezonden was.... in dat opzicht is er eigenlijk niks veranderd met de jaren 80/90; bij aangekochte content uit het buitenland is het altijd maar de vraag of en wanneer ze alle seizoenen uitzenden, en niet dat ze na een paar seizoenen stoppen of beginnen met herhalingen....

Ik moest even goed zoeken waar ik het vorige keren ook alweer vandaan haalde; ergens in dat giga forum van Reddit heb ik m'n oplossingen gevonden. Meer helpen kan/mag niet, maar als het mij met Google lukt dan moet een ander dat ook lukken.

--------------------------------------------

De eerste ep was weer leuk!
Begonnen direct met een grote build van 14 uur (meen ik), de opdracht was
spoiler:
het bouwwerk zal van onder een "ijsplaat" omhoog komen en door het ijs breken.... zorg dat het stevig genoeg is daarvoor en dat je bouwsel matched met het thema
.
Was wel grappig, ook weer niet héél bijzonder maar een prima inkomertje.

De opzet van dit seizoen is wel een beetje raar. 4 buitenlandse teams die allemaal al ervaring hebben bij een eerdere nationale LegoMasters, vs 4 AU teams die géén ervaring hebben. Klinkt dat als een oneerlijke start? Ja, en dat is het ook een beetje, je kan direct zien welke teams dit eerder gedaan hebben en welke nog hun weg moeten vinden.

Wat óók opviel was dat de helft van de onervaren teams werkzaam zijn bij Lego stores of Lego discovery centers.... Vorig seizoen was champions of champions (lees: geen nieuwe kandidaten), dit seizoen maar 4 teams met nieuwe kandidaten waarvan de helft voor Lego werkt..... ik zie het als een bevestiging van mijn vermoeden; het grootste probleem van dit programma is het zoeken van geschikte kandidaten, de vijver is héél snel leeggevist. Ik vrees dat hoe leuk en populair het programma ook is; het binnen een paar jaar afgelopen is zonder kandidaten terug te laten komen.

Bovendien zorgen de landenteams een beetje voor nationalistisch geouwehoer bij iedereen. Wij zijn de beste, wij komen uit voor X, blabla.... hoeft van mij niet zo maar gaat helaas hand in hand met het thema.
Ik verwacht wel dat dat afneemt in de andere afleveringen, als het nieuwe van meedoen aan zo'n show er een beetje af is.

Verder is alles en iedereen weer van de partij
spoiler:
Jordy! Gold/big brick! Flauwe humor!
.
Terechte winnaars van de eerste ep.
Tijdens het schrijven krijg ik alweer zin in de 2e aflevering vanavond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Dus ik knipper met m'n ogen en heb al twee afleveringen gemist :p

Vanavond lekker inhalen is de boodschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Ja, gaat altijd hard in Australië. Afgelopen seizoenen altijd 3 afleveringen per week (zo-ma-di). Lijkt het ook nu weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Gisteren begonnen aan de eerste aflevering, nog niet afgekeken omdat er iets tussendoor kwam.
Maar wat we tot nu toe hebben gezien word het weer een groot feest met veel leuke ontwerpen.
Ook leuke kandidaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah nice dat Australië weer begonnen is.
Dat is eigenlijk de enige nog die ik kijk maar bevalt ons prima.

Niveau was in het afgelopen Masters seizoen ook echt heel hoog en daarom extra leuk.
davidov schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:07:
Ik moest even goed zoeken waar ik het vorige keren ook alweer vandaan haalde; ergens in dat giga forum van Reddit heb ik m'n oplossingen gevonden. Meer helpen kan/mag niet, maar als het mij met Google lukt dan moet een ander dat ook lukken.
Ooh is dat lastig? Mijn “niet nader te noemen serie download tool” haalt ze gewoon van usenet 🤫

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
Donstil schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:03:
Ooh is dat lastig? Mijn “niet nader te noemen serie download tool” haalt ze gewoon van usenet 🤫
Mwah, voor de ervaren speurneus is het geen uitdaging ;) Ik zei het meer om de reeds gestelde vragen te beantwoorden en evt nieuwe te voorkomen, gezien dat een terugkerend dingetje blijkt te zijn.
Anyway, met de jouwe erbij zijn er ten minste 3 manieren om eraan te komen, opties genoeg dus.

----------------------

Tijd voor een nieuwe min of meer spoilervrije review.

Ook de 2e was weer erg fijn. Enerzijds was de opdracht niet héél boeiend, maar anderzijds wel echt heel tof, origineel en leuk gevonden. De laatste 10-20 minuten vond ik echt hilarisch. Dan heb je uuuuuuren gebouwd met dat als resultaat :') au... maar wel lache, kijken naar 16 volwassen kinderen :+

Goede sfeer weer (het nationalistische neemt al wat af), kandidaten bevallen ook wel goed... Brickman die droompjes uiteen laat spatten <3 (was wel nodig trouwens, en zó fijn dat ze dat doen ipv niks zeggen om dan kansloos te verliezen) man wat is het toch een fijn familieprogramma. En nog iets geleerd ook! Sausage sizzle, had er nog nooit van gehoord :D

Dusver wel telkens 1 opdracht per ep, hoop nog op eps met 2 opdrachten (kleine en een grote), maar volgens mij is dat meer een BNL dingetje. Kennelijk kiezen ze in BNL liever voor extra lange volle afleveringen (8-9 stuks), en in AU rekken ze liever de opdrachten uit tot een hele ep voor meer afleveringen (13-14).

Vanavond maar verder met deeltje 3 (55 min), heb de spoilers ontweken dus ben benieuwd :)
@Kapoen Ik mis je mooie screenshots om in het topic nog eens na te genieten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:40:
[...]
Tijd voor een nieuwe min of meer spoilervrije review.

Vanavond maar verder met deeltje 3 (55 min), heb de spoilers ontweken dus ben benieuwd :)
@Kapoen Ik mis je mooie screenshots om in het topic nog eens na te genieten :>
Bedankt voor de leuke reviews _/-\o_

Ik zal werk maken van de foto’s van zodra ik de schade heb ingehaald, nummer 2 en 3 staan op het menu vanavond :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Dus bij deze, op algemene aanvraag van @davidov ;)

Ik kan niet veel meer toevoegen aan davidovs leuke reviews, dus ik hou het relatief kort.

Het concept van internationale teams te mixen met de Aussies vind ik leuk gevonden, al heb ik na de 3e aflevering toch het idee dat ze zichzelf benadelen door teams met pakken ervaring uit te spelen tegen de newbies Down Under. Voor wat meer pit hadden ze misschien Jackson&Alex ook eens opnieuw kunnen selecteren, die zaten er vorig jaar niet in (terwijl ze toch seizoen 2 gewonnen hadden).

Afbeeldingslocatie: https://www.nineforbrands.com.au/wp-content/uploads/2020/05/untitled-1024x683.png

Het concept van immuniteit... ik heb er hier al eerder een boom over doorgezaagd, niet mijn kopje thee.
En al zeker niet omdat ze pretenderen te spelen met de Olympische gedachte in het achterhoofd :o

Van de 'buitenlandse teams' (voor ons zijn ze toch alle 8 buitenlands? :P ) herkende ik alleen de dame met de vleugels van team USA. Waarschijnlijk omdat ik na seizoen 1 de rest uit mijn geheugen heb verbannen, en van de andere deelnemende landen heb ik verder niets opgevolgd.

Ik kan voor de rest niet veel zinnigs zeggen over de teams, al dacht ik wel even dat 'ze Germans' een auditie deden voor American Ninja(go?) Warrior in hun intro filmpje? :*)

Ik ga de gevraagde foto's nog even met spoiler tag posten, voor het geval er nog liefhebbers zijn die dit weekend willen binge watchen ;)

De winnaar van de 1e aflevering - maak een scene die letterlijk door het ijs breekt
spoiler:
team Germany

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Na0ljPHsRfyVtmHXsF1k40d7cmU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F928d8e87-2db8-47fc-bcaf-da7840d58a42

Ik begrijp waarom dat team gewonnen heeft, maar mijn favoriet was toch de runner-up.
spoiler:
team Denmark

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/npJgXviwjq_jX9tk_OSytywNuC4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F40bb1e26-4d74-450f-94cf-5e8ff59333da

Aflevering 2 - kleed een go-cart aan en race tegen andere kandidaten (+gratis destruction derby zoals davidov al aangaf ;))

spoiler:
gewonnen door samengesteld team Germany en Denmark

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/rCi3cEjsB0pbsGwQfpZ7ukpzoJ8=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F445d92e6-4515-4cc6-9bc9-6ce9ecea1e6e

Aflevering 3, de eerste eliminatieaflevering. Het thema vond ik zeer leuk, kiezen uit 8 sprookjes en deze combineren met een thema/genre dat atypisch is voor het sprookje. Zo was er bv. Alice in Wonderland + moord/mysterie, Assepoester + western,...

And the winner is...
spoiler:
wederom een win voor de Duitsers

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/3Z-nFK1L2Sw-xfWw-xcqkxGJfgo=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Ff3ba1f3f-9286-47b2-ad4f-8e472f634365

Ik blijf het tempo en de montage aangenaam vinden om naar te kijken, hier steekt de Australische versie echt boven anderen uit. Ik had wel wat meer verwacht van de Aussie teams, vooral dat duo van dames waarvan eentje blijkbaar in een LCP atelier werkt.

De flauwekul van Hamish werkt ook nog altijd goed om de één of andere reden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Aflevering 4 ging voor de bijl :)

Ik vond dit seizoen al een hoog ’Allo ‘Allo hebben (vanwege de niet-Engelse/Aussie accenten), en dat werd in deze aflevering grappig genoeg benadrukt.

Dat had alles te maken met de opdracht en de flauwekul van Hamish en Brickman in hetzelfde thema:
spoiler:
- Een herhaling van een opdracht van vorig seizoen
- deelnemers moesten zo goed mogelijk voorwerpen nabouwen die in een scène staan
- dit jaar is het thema een Frans café/bakkerij (vorig jaar film noir detectivebureau)
- een gastjury moest de voorwerpen van op afstand proberen te vinden
- bonuspunten voor de creaties die niet gevonden werden

Listen very carefully, I shall say this only once:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/9BfWuJoQpWMpqkN69xKyNd019Uk=/31x35:1134x656/792x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F9a0e05b2-6f25-4e6b-9502-a7b4d75836bf

Ik weet niet waarom de gastjury (Sophie Monk) al voor een 4e keer mag opdraven in dit programma,
dat (hopelijk gespeeld) dom blondje stereotype vind ik irritant. Dat is ongeveer mijn enige kritiekpuntje, voor de rest was het een fijne aflevering. De opdracht was wel vrij pittig, en kandidaten konden zichzelf de das omdoen met hun keuzes. Organisch bouwen met Lego is echt niet eenvoudig.

Petje af voor al de deelnemers in feite, ik zie mezelf nooit dit soort uitdaging aangaan.

Het begint wat op een cliché te lijken, deze match duurde geen 90 minuten, maar de winnaars…
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/WPmCZTWz-z3ZPiYimTp6KZH0Jzg=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F1d5e1d05-d0bb-4277-b845-6679bebbc86e

Waar winnaars zijn, zijn helaas ook verliezers. Het was spijtig voor hen ook een eliminatieronde.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/0knkTWELjHaIWL7Miv_WyeAo5EM=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F81f10cff-ce7f-4a6d-b202-29990a4056f6

Net als in de eerste aflevering vond ik de nummer twee ook heel geslaagd:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/l4OwrlYMlbw0vlr0IZ5EAYWsVms=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F6e155ac2-164d-479f-aa4c-e68168e9699e

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 21-04-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
In aflevering 6 komt Sophie weer opdagen... ze mogen wel eens wat andere gasten laten aanrukken.
Oh.. ik zie nu in het voorstukje dat ze ook in aflevering 7 weer langs komt.

Verder blijft het heel leuk om naar te kijken. Hoewel ik wel het idee heb dat Hamish wat minder gekkigheden heeft dan andere jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Britske op 23-04-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Aflevering 5 vond ik maar 'so so', omdat de opdracht eigenlijk voor een groot stuk neerkwam op geluk hebben:
spoiler:
- eerst werd er een minfig toegewezen per team
- elk team kreeg een gemotoriseerde basis om één of ander 'destruction derby' voertuig op te bouwen in het thema van de minfig
- daarna moesten de kandidaten het tegen elkaar opnemen in verschillende rondes met hun voertuigen
- ofwel moest er een ballonnetje lek geprikt worden, of mochten ze elkaar gewoon van het platform proberen te rammen

De uiteindelijke winnar van de gouden brick:
spoiler:
team Denmark

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/ImQo32MbXiLHcwYw1iHv3r2ILWM=/0x772:8192x5380/636x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F1726e02e-5cfe-4a4f-bfe7-b532d2b89e9d

Qua concept was aflevering 6, een soort van pre-finale-light zullen we zeggen 8)
Het concept kan ik wel zonder spoilers neerplanten denk ik, het betrof immers gewoon een vrije build.
De 'twist' was dat teams terug moesten samenwerken, alleen kozen ze deze keer expliciet voor een Aussie team + andere continenten samenstelling ipv de eerdere Aussie <-> wereld aflevering.

Ik vermoed dat de productie het beu was dat alleen de Europese teams tot nu toe een gouden brick hadden gewonnen :D De uiteindelijke beoordeling werd ook door een publiek gedaan, zoals in de finale.

Alle bouwwerken, vanop afstand:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/731ueIph4S7BvGYizSQJeP_KjUI=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fee15170f-ea24-462b-87af-081c50666194

De winnende build/teams:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Z2YE5Xm1zePPxiBAPBc4aqLpgVw=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F8cfc9f1e-245d-410a-b062-78da3fce4af2

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Vo4-SzW8tHCYv9wl64U7tAhUDsM=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fb69357bb-4a87-4a81-8a61-f69072c8c158

Of het een terechte winnaar is laat ik in het midden, het is gewoon een heel ander concept dan de andere twee builds en de jury bestond voornamelijk uit kinderen en ook de recurrente (blijkbaar) gastjury dit seizoen, Sophie Monk. Nu speelde ze alsof ze in het winkelfiliaal werkt waar de bouwwerken getoond werden 8)7
Ik heb echt geen idee waarom ze haar blijven opvoeren, zoals @Britske aangeeft was ze ook nog te zien in de trailer voor komende afleveringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Aflevering 6.. daarvan zou ik ook niet direct kiezen voor deze winnaar denk ik. Ach ja, ik kijk toch alweer uit naar de volgende afleveringen. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet echt builds heb gezien die me echt omver bliezen. Misschien omdat we tegenwoordig zo verwend zijn met geweldige bouwers op internet zoals Brickcrafts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Aflevering 7, ik weet niet goed wat ervan te denken…

Om eerst nog even terug te komen op een eerdere commentaar van mezelf:
Kapoen schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:56:
Ik kan voor de rest niet veel zinnigs zeggen over de teams, al dacht ik wel even dat 'ze Germans' een auditie deden voor American Ninja(go?) Warrior in hun intro filmpje? :*)
Dit werd dus bevestigd tijdens deze aflevering, de Duitse dame heeft blijkbaar meegedaan aan dat programma :D (ik weet echter niet of het een Duitse versie van dit programma betreft?)
Ze mocht dan ook even haar kunsten tonen.

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/lqyohfQNUp_oLWXOyj0emP_XW-I=/792x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F21fc7dea-70dc-44d1-a536-2ff88a842f7a

Wat betreft de eigenlijke uitdaging heb ik een déjà vu gevoel:
spoiler:
Een scène bouwen in een voorgemaakte doos, in dit geval een TV show

Ook wat betreft de gastjury die weer bestond uit Sophie Monk.
En om nog wat meer te zeuren (sorry!), maar men toonde ook weer waarom immuniteit geen goed idee is.

spoiler:
Een duo werd naar huis gestuurd terwijl het vrijgestelde duo een onafgewerkte build had |:( , zelfs Brickman gaf dit expliciet aan.

Maar goed, hier is de terechte winnaar, al herken ik de uitgebeelde scène niet. Misschien komt dat omdat ik geen kinderen heb? :)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/T3q98-Fl5C6cydC2-StL_g_tKzU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F3afa2a97-60ae-4241-98f4-e6ea99aa99f4
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/7k1F2J6GmOZbwYyUU_vXJVgR1io=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F693b0c05-ceaf-496a-888b-6f67f1f279e3

De verliezende build, spijtig genoeg:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/cweud39mWN5lFQDRFQ4xVteq3MY=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Ffa2d55db-65a9-400a-9d20-48365a64979c

Ik begrijp de kritiek erop wel (ivm aanwezigheid van het onderwerp), maar vind het toch jammer. Het is volgens mij ook de eerste keer dat een keuze van het publiek (viewers choice) naar huis wordt gestuurd.

De build die volgens mij een exit had verdiend:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/NNq0JOevptg7daqIxlNYPOqqNg4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F92bb9abc-61fa-4ef7-8c2b-14ba89c086b6

Morgen hopelijk een leukere show :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Aflevering 8 is ook reeds voorbij en nummer 9 komt er aan vanavond denk ik.

Aflevering 8 was vooral 'whacky' zou ik zeggen, deelnemers moesten een onbestaande sport bouwen/uitbeelden en Hamish ging deze dan vervolgens pitchen bij een commitee dat bestaat uit... Brickman :P

De sporten in kwestie:
spoiler:
- team Denmark: iron neck
- team USA: banana sledding
- team Germany: elephant jumping
- team Aussie 1: cake launching
- team Aussie 2: jet pack hockey

De winnaars:
spoiler:
jet pack hockey

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Bm9fHzcytH8kj3nFdkNkTYiRKuw=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F8ec972d7-b070-4876-9362-dff2a890b478
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/WZaNmyz6iAaNqccZgK9QLJpStds=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F588144f1-7810-4de3-84b8-e753f1c1cc15
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/NmPgrhCOdrZn2btVQVFEeOQddIY=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fba66626a-cef8-410b-a47f-c40f22a14fe9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Het begint te lijken alsof ik m'n eigen echokamer heb in dit topic :o

Aangezien aflevering 9 al enkele dagen achter ons ligt ga ik me permiteren om zonder spoiler tags te schrijven deze keer.

Ik vond het een leuke aflevering, maar er zaten duidelijk wat haken en ogen aan waar de productie zich aan mispakt heeft. Het concept an sich is zeer leuk, minifigs laten opdraven in een wereld die op schaal van ons 'bigfigs' gebouwd is. Een beetje zoals in de film 'honey, I shrunk the kids' dus.

De kandidaten kregen elk een voorgemaakte kamer in een huis, een muur en een vloer met enkele typische kenmerken/voorwerpen voor die kamer:
- badkamer
- slaapkamer
- woonkamer
- keuken
- eetkamer

De bedoeling was dus een minifig verhaal op te bouwen rond voorwerpen in deze kamer die op menselijke schaal gebouwd moesten worden. En daar rammelde het concept al meteen, zoals fijntjes opgemerkt door een aantal teams. Het voorgemaakte platform waarop men moest bouwen was minder dan een m² groot, als je daar een volledige stoel, tafel, kast, bed,... op moet bouwen is er geen plaats voor andere zaken.
Laat staan dat er tijd genoeg was om op 'Kale scale' ;) te bouwen.

Ik vrees dat de montage daarna wat eenzijdig gebeurde, want het leek alsof Brickman alleen het Deense team in het vizier had met enkele opmerkingen over het feit dat hun schaal van bouwen niet groot genoeg was. Dit terwijl andere teams evengoed duidelijk (en terecht imho) afweken van de opdracht hierop.

Genoeg gezeurd hierover, uiteindelijk was het resultaat gewoon leuk om te bekijken. Ook al was deze build duidelijk niet 'human scale', toch vond ik de winnaar terecht (jaren '80/jeugdjaren vibes):

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/76-a9EOgkQU5HbdjGQas62L0IYs=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F0dec2666-0c00-4ace-96eb-c0d4b223443a
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/q-fOpLl8dFOGj78n7CSqSOxZCK0=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F53cda188-7c30-44ff-8af0-5cc805e7cbb5
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/3w549V7V0nyK2bnFmfJBZYmmZhQ=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fff8c8ec2-dc1e-44df-ab4b-30c89b750d27

De nummer twee build mocht er ook zijn, de chaos in de keuken was echt mooi om te zien.
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/1cBKE29ABq2jAeQm1RwDjw4CwSo=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F6153e468-a1bc-49ea-983e-0d60fd21fb92
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/ASw8dpYhLMtCNioH2qvI3KU74C8=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Ffe464fff-7faf-4ba9-bc42-e10cde5d32ba

In de trailer van de finaleweek zag ik dat Sophie Monk nog maar eens zal opdraven (meerdere keren vrees ik zelfs) en nog een andere cultfiguur van de show ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:22:
Ja excuses van mijn kant, ik realiseerde me later ook dat ik je eerst vroeg om foto's te plaatsen om vervolgens me niet meer te laten zien... beetje suf van me.

Het kwam door die eerste eliminatie-aflevering.... Ik had zelf toevallig m'n laatste werkweek bij m'n werkgever waar ik met veel tegenzin weg moet (bezuinigingen, tijdelijk contract, ik + team + leidinggevende allemaal zeer ontevreden erover, hogerop eist dat er zsm mensen weg moeten maakt niet uit wie, dus de verkeerde blijven en verkeerde gaan weg :X )
En ik merkte dat het gewoon even iets te dicht bij huis kwam. Het "verdorie, waarom moeten er mensen weg, kan het niet gewoon een competitie met punten zijn zodat iedereen zo lang mogelijk zich van zn beste kant kan laten zien?" gevoel was even te sterk..... en daarbij verloor ik ook een beetje de fun en zin om te posten :P

Maargoed, alles went dus.... wat vind ik dusver van het seizoen?
Och het is zoals altijd wel vermakelijk, maar als ik eerlijk ben valt het een tikkie tegen.
De opdrachten zijn het soms net-niet; zeker leuk en origineel bedacht zoals die karts en de robotwars maar eigenlijk valt er weinig te zien of te beleven bij het resultaat. Telkens die Monk die terugkomt, een keertje is prima maar een beetje variatie zou ook wel leuk zijn misschien?

De opdrachten waarbij 2 teams samen moeten werken (wat nieuw is meen ik) vind ik wel ok. Het haalt de spanning er wat af want er gaan nooit 2 teams in 1x naar huis, dus geen eliminatie. Bovendien is het een goede test voor: hoe goed kan men samenwerken, omgaan met tegenslag, met verschillende minder geslaagde ideeën toch uit te komen bij een gezamenlijk geaccepteerd goed uitgewerkt idee.
Hier vielen de Duitsers vond ik best wel hard door de mand (kom ik nog op terug)

Ik mis een beetje wat meer opdrachten waarbij ze moeten oefenen om een wereldje met verhaal volledig zelf uit de grond te stampen, maar dat kwam gelukkig bij de laatste ep weer een beetje aan bod.
Vond het wel een geslaagde doch vrij pittige opdracht; ze moesten idd iets bedenken wat tov een minifig gigantisch lijkt, maar wel op die tafel past.
Wederom hadden de normaliter altijd ijzersterke Duitsers hier wat meer moeite mee.

De kandidaten.... mja gemengde gevoelens met die landenteams. Hoewel het leuk is dat de meer ervaren teams een vorm van "mooie bouwwerkengarantie" met zich meebrengen, is het juist de groei die teams maken die ik het leukste vind... en bij hen merk je daar niet zo erg veel van.
Het Amerikaanse team vind ik uhm hoe zeg ik dat netjes, vrij vermoeiend om naar te kijken.
Charlie & Haley zal ik ook niet missen, ze bakten er niks van, zat geen groei in, en die spongebob (I know, viewers choice... maar dat krijg je met een kinderprogramma over een kinderprogramma) vond ik persoonlijk ook niet om aan te zien zo kaal en basic (check de wanden nog eens, zo kaal en plat). Wel knap dat ze het samenwerken met de Duitsers hadden overleefd....
Want die Duitsers, oef... met elke aflevering vind ik ze (en dan met name háár) steeds weer wat minder sympathiek. Trek eens normale kleding aan please, ik weet nu wel hoe fit ze zijn, begint ordinair te worden. Kunnen best wel arrogant overkomen, en héél af en toe lijkt het ook wel alsof ze niet altijd doorhebben wat ze uitstralen of gezichtsuitdrukking laten zien bijv. Zo heb ik hem een keer erg vies zien kijken toen die Deense dame een algemeen grapje maakte. Ze hebben dan wel gewonnen in Duitsland, en zij is waanzinnig goed in het bouwen van een semi-groot karakter of beest... maar daarmee win je nog geen LM AU. Hun plan lijkt telkens: we bouwen een groot karakter, en zodra daar dan wat bij komt of men er nog wat mee moet (een verhaal, een wereld etc) dan is er meteen paniek en loopt alles vast.

Nee dan zijn de Denen + Ben & Eric verreweg m'n favorieten. Leuke mensen, fijne sfeer, veel goede ideeën (al haalt de uitwerking het soms niet) ik gun ze de winst van harte.
Die moeder en zoon zijn ook fantastisch, maar ik vrees dat ze niet gaan winnen alhoewel er zeker nog genoeg ruimte voor is :)

Benieuwd naar komend weekeind. Laatste 3 eps, maandag de grote finale volgens Wiki.
Met nog 5 teams zal dat wel elke ep een afvaller betekenen denk ik, gaat nu opeens snel... spannend!

Laatste opmerking; shit, met nog 3 eps....en 2 teams die naar huis moeten voor een finale met 3 teams.... bedenk ik me nu; is er dan écht geen enkele Technic-challenge dit jaar? Normaal zijn die een fantastische afwisseling met de rest, maar juist door het moeilijke en het unieke gaat er volgens mij bij die eps nooit iemand naar huis.... dat zou dus betekenen dat daar nu geen tijd meer voor is. Ik wil iets krankzinnigs zien dat onmogelijk lijkt! Waar is de brug? Megatoren? Aardbeving? Whatever! Jammer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 14:17

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik kom er niet aan toe om de serie zelf te volgen, maar ben heel blij met je leuke samenvattingen vol foto's! _/-\o_

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Het kwam door die eerste eliminatie-aflevering.... Ik had zelf toevallig m'n laatste werkweek bij m'n werkgever waar ik met veel tegenzin weg moet (bezuinigingen, tijdelijk contract, ik + team + leidinggevende allemaal zeer ontevreden erover, hogerop eist dat er zsm mensen weg moeten maakt niet uit wie, dus de verkeerde blijven en verkeerde gaan weg :X )
En ik merkte dat het gewoon even iets te dicht bij huis kwam. Het "verdorie, waarom moeten er mensen weg, kan het niet gewoon een competitie met punten zijn zodat iedereen zo lang mogelijk zich van zn beste kant kan laten zien?" gevoel was even te sterk..... en daarbij verloor ik ook een beetje de fun en zin om te posten :P
Als het een troost mag wezen, ik begrijp dit maar al te goed. Enkele jaren geleden heb ik iets gelijkaardig meegemaakt, met m'n vorige job. Ik had echter zelf beslist om weg te gaan, maar ook met tegenzin.
Samengevat kwam het erop neer dat ik na 14 jaar mijn 'gouden kooi'/comfort zone moest verlaten wegens gezondheidsproblemen (gevolgen combinatie nachtwerk en sluimerende bore out). Op het moment zeker geen prettige ervaring, zoals je zelf beschrijft, en ik ben ook door een soort van rouwperiode moeten gaan helaas. Ik kan je gelukkig ook melden dat dat voorbij gaat en er nieuwe kansen voor ontwikkeling, sociale contacten en plezier in je nieuwe job zich zullen aandienen.

Puur toeval, in de context van dit topic kan ik wel aanraden om met Lego te spelen, dat kan je gedachten wat kalmeren (of dat heeft het toch gedaan voor mij). Het is geen oplossing voor je problemen, maar kan een rustpunt zijn.

Sterkte!
Mappy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 00:24:
[...]

Ik kom er niet aan toe om de serie zelf te volgen, maar ben heel blij met je leuke samenvattingen vol foto's! _/-\o_
Mooi om te horen, bedankt *O*
Waarschijnlijk heb ik het al gepost, maar als je meer foto's/beelden wil zien van de afleveringen:
- officiële LM AU website
- na elk seizoen posten ze aantal video's op hun eigen youtube kanaal : link

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 05-05-2024 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Ep 10 (kwartfinale) was tof, thema: Batman!

Terechte winnaar (wow wow wow, perfectie! <3 Joker), en helaas terechte verliezer (wat een bizar broddelwerk, ze waren altijd zo consistent en doordacht en nu echt helemaal niks daarvan.... en ze waren nog zo blij met het thema!?!? Onbegrijpelijk hoe dat fout kon lopen, misschien toch de vermoeidheid en heimwee?)

2 kritiekpuntjes; Brickman als Joker is creepy doch erg leuk, maar ik had toch liever Jacks versie gezien naast Catwoman ;)

En vond wel dat Brickman een beetje met twee maten zat te meten. Een lopende plant is volgens hem eigenlijk geen voertuig, maar een lopende robot is dat wel...jaja erg logisch. Een lopende plant past naar mijn idee tenminste nog bij het Batman universe (immers poison ivy), maar mechs horen daar niet thuis vind ik, dat is meer een Transformers dingetje nietwaar? Bovendien zijn mechs net zoiets als draken; te vaak gezien. En dan was er ook nog een team met niet 1 maar 2 mechs, met 0,0 verhaal (afgezien van een poppetje dat wegvliegt en een staafje dynamiet..... handjevol steentjes op een build van 8 uur... en dat is het verhaal? Seriously?) nee, die 3 "Kablammo's" die ze ervoor kregen snapte ik echt niet. Ok de build was wel af, had een geinige puzzel en zag er gelikt uit, maar de opdracht was: bouw een voertuig en een verhaal.

Ach boeie.
Onderaan de streep maakte het niks uit, de juiste wonnen en gingen naar huis hoe zuur het ook is.
Vanavond de halve finale, jeej. Helaas wel maar 55 min in tegenstelling tot 75 van gisteren, het zijn de laatste loodjes van mij mag het allemaal nu wel 75 min zijn of zelfs 90 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:09:
Ep 10 (kwartfinale) was tof, thema: Batman!
Bat-ham! :P

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/I37K1mSFWMEQ3co2UCto-UCIsMY=/70x46:1223x695/792x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F89d44cae-561e-49cb-9fc6-74e0743b2be7

En weeral Sophie Monk… geen idee wat ze precies toevoegde aan deze aflevering buiten het latexpakje.
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/GkUp9OYP9XZCAQjd5EC2TRcvnzo=/0x0:1280x720/792x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F9871652b-dce3-4873-8a6e-67deb3f246b4
Terechte winnaar (wow wow wow, perfectie! <3 Joker), en helaas terechte verliezer (wat een bizar broddelwerk, ze waren altijd zo consistent en doordacht en nu echt helemaal niks daarvan.... en ze waren nog zo blij met het thema!?!? Onbegrijpelijk hoe dat fout kon lopen, misschien toch de vermoeidheid en heimwee?)

2 kritiekpuntjes; Brickman als Joker is creepy doch erg leuk, maar ik had toch liever Jacks versie gezien naast Catwoman ;)

En vond wel dat Brickman een beetje met twee maten zat te meten. Een lopende plant is volgens hem eigenlijk geen voertuig, maar een lopende robot is dat wel...jaja erg logisch. Een lopende plant past naar mijn idee tenminste nog bij het Batman universe (immers poison ivy), maar mechs horen daar niet thuis vind ik, dat is meer een Transformers dingetje nietwaar? Bovendien zijn mechs net zoiets als draken; te vaak gezien. En dan was er ook nog een team met niet 1 maar 2 mechs, met 0,0 verhaal (afgezien van een poppetje dat wegvliegt en een staafje dynamiet..... handjevol steentjes op een build van 8 uur... en dat is het verhaal? Seriously?) nee, die 3 "Kablammo's" die ze ervoor kregen snapte ik echt niet. Ok de build was wel af, had een geinige puzzel en zag er gelikt uit, maar de opdracht was: bouw een voertuig en een verhaal.

Ach boeie.
Onderaan de streep maakte het niks uit, de juiste wonnen en gingen naar huis hoe zuur het ook is.
Vanavond de halve finale, jeej. Helaas wel maar 55 min in tegenstelling tot 75 van gisteren, het zijn de laatste loodjes van mij mag het allemaal nu wel 75 min zijn of zelfs 90 :P
toon volledige bericht
Ik kan niets toevoegen aan je excellente review buiten een klein puntje, ik dacht dat Brickman’s mascara/schmink ging uitlopen toen hij weer een typisch emo momentje had _O-
Brickman lijkt wel echt in te zitten met de kandidaten (die hij weliswaar wandelen stuurt O-) )

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/5zQ1SqNQ-BCKhAYBeFk0EpDYFbk=/792x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc212a723-5fd0-4fc5-9926-44cd1f1ad13b

Terechte winnaar inderdaad, ik vond het een origineel ‘voertuig’ :D

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/ViIjTnx4LTvOSrwFVO-sc4XAIVc=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F1b18f39d-f656-4a22-80bf-eabca0512bbc
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/kqM4XgU2BwMDFxOVtQ1PsbAfYtM=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F40c410f8-f8d7-46e4-8f13-e6530dff2cb9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
@Kapoen Geweldige foto's, ja die makeup van Brickman was fantastisch, en een pruilende joker; ik dacht ook een traantje te zien :P

En ik realiseer me nu pas dat ik mopperde over "voertuigen" waarbij ik de klappertanden gewoon doodleuk accepteerde en geen moment bij stilstond dat dat evenmin een typisch voertuig is als een plant of robot. Normaal is m'n suspension of disbelief een stuk redelijker :P

-----------------------------

Anyway; de semi-final zit erop! Maar waarom besluiten al m'n favs nu 2x op rij zo vlak voor de finale zichzelf keihard in de voet te schieten? Au ;(

Het was een mooie opdracht voor de sem-final; bouw iets natuurlijks (dier/plant) dat past op een drijvend lelieblad (let op de balans, dat het niet omslaat) en dat opvalt in een groene jungle. Hiervoor kregen ze ieder een eigen "kleur" toegewezen waarmee ze binnen dat spectrum moesten werken (blauw, geel, paars, roze....more or less).

Ze waren dus volledig vrij om te kiezen wat ze bouwen, maar moesten wel rekening houden met de balans en de kleurenlimiet, en het moet opvallen natuurlijk.

Welke 2 teams de beste waren is denk ik weinig discussie over mogelijk, en de winnaar vond ik dan ook meer dan terecht. De 2 mindere teams waren ook wel duidelijk (de 2 teams die overblijven duh), en hoewel 1 team nog best aardig zich terug vocht in de wedstrijd, voelde je eigenlijk de afvaller wel aankomen. Spijtig maar ze hadden het zelf ook wel door.

En nog een klein complimentje voor de Duitsers, ik vond ze niet altijd even sympathiek maar dat hebben ze in deze ep wel goedgemaakt door zich toch op te stellen als prettige "concullega's".

Vanavond de finale alweer, wat gaat zo'n maand toch snel. Kan nog niet zien hoe lang de ep is, staat wat later online dan gebruikelijk.... maar ik ga er vanuit dat dat toch de klassieke volle 90 minuten mag zijn.
-edit- nope 70 minuten voor een build van 28 uur, klinkt krap maar blijf benieuwd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
Het zit er weer op, het was een prima finale met voor mij een verrassende maar zeer terechte winnaar.

Ik zal het een beetje kort houden (ha, alsof me dat lukt), maar wil ook niks spoilen dus voor de verandering maar eens in tags.
spoiler:
Team AU (moeder zoon): Leuk en interessant (gedurfd) concept, had in elk geval zeker potentie om te winnen mits alles perfect uitgevoerd zou worden. Ze begonnen krankzinnig goed van start, enorm veel voorwerk verricht, maar vanaf dag 2 waar het "mooi maken" begint begonnen wel de problemen. Het kasteel pakte niet echt geweldig uit, en dan zat het ook nog erg slecht vast. Zie je nou wel! Dit is wat je krijgt als je de technic aflevering eruit haalt :P Wat een gepruts met de technic constructie.... naja het ging nog net goed. Maar in de afwerking miste ik een hoop details, de bovenkant van de rotspartijen was toch wel een beetje basic / kaal / eenvoudig me die roze wezentjes etc.
Verder was het idee met de belichting voor de oranje accenten op de rotsen erg tof, maar dit hadden ze iets verder door moeten voeren; bijv dat de lichtbron ook de grond in de canyon nét raakt, waardoor je dus een verlicht grondvlak hebt en een donkere.... en als je het precies goed doet dan kan je bijv een schaduw van je poppetje over het landschap trekken dat zou zoveel visuele impact hebben.
En verder wat ook duidelijk ontbrak en een goed voorbeeld is van de ontbrekende perfecte polish: geen voetstapjes van de astronaut vanuit z'n gecrashte pod naar waar hij nu staat. Daarmee konden ze het verhaaltje visueel duidelijk maken dat HIJ is gecrashed en nu naar dat kasteel kijkt. Doordat de voetstappen ontbreken, en de gecrashte pod nu TUSSEN de astronaut en het kasteel ligt, kon men denken dat de astronaut net aan komt lopen en dus keek naar andermans gecrashte pod.
Je hoorde ook 1 bezoeker zeggen "I wonder who's crashed pod that is".... echt een gemiste kans.

Enfin; leuk idee, maar de polish ontbrak vrijwel volledig, dat had ze de winst kunnen opleveren maar helaas.

Team GER (fitness duo); Het is onvoorstelbaar hoe goed die meid modellen kan bouwen uit haar hoofd met slechts 2x4 bricks, insane. Helaas was het wel een beetje voorspelbaar hoe dit zou aflopen, want we hebben het al een paar keer zien gebeuren: een prachtig groot 2x4 brick beest, en een leuk idee voor de wereld eromheen... maar hoe fuseer je die 2 dingen naadloos in 1 geweldige build? De scheiding van ik doe dit en jij doet dat bleek bij hen wederom niet perfect te werken. Het eindresultaat was enerzijds prachtig en indrukwekkend, anderzijds toch een bijeengeraapt zooitje wat een beetje bij elkaar gepropt is.

TEAM US (samengestelde non-finalisten): Ik vond ze eerder een tikkeltje irritant, maar de laatste paar eps lieten ze echt zien dat ze builds met een goede polish konden presenteren. En dit keer zette ze groot in; zo groot zelfs dat de Brickman oprecht en serieus denkt dat ze teveel op hun vork nemen. Ik had niet verwacht dat het zou gaan lukken, zeker niet hoe in het begin de taken verdeeld werden. Bouw jij maar even 28 uur lang 400 bakstenen met een snelheid van 1 steentje plaatsen elke 3 seconden, dan ga ik alle leuke dingen bouwen joeee! Gelukkig was de ander halverwege bereid de taak van de bakstenen over te nemen (let wel; de ander heeft er net iets van 200 gebouwd, heeft vingers die helemaal op zijn na 14 uur.... en dan zegt die ander doodleuk na het bouwen van 1-2 bakstenen "Oh DiT VaLt EiGeNliJk WeL hEeL eRg MeE" Grrrrr ik haat het als mensen dat doen, ik spreek je over 12 uur wel kijken of je dat dan nog zo droog tussen neus en lippen door zegt :P)
Maar o-m-g wat een prachtig resultaat. Gigantisch hoog, breed, en zo ontiegelijk clean. Onvoorstelbaar dat ze zo'n grote build niet alleen af hebben gekregen, maar ook nog met perfecte polish. Van een schilderijtje dat lijkt te vallen, tot de verfvlekken op de vloer.... alles was zo gelikt. En hoe ze zeer zuinig omgingen met de minifigs, perfect om te verstoppen en voor de kijker om te zoeken.... geweldig!

Ik was nog even bang dat GER zou winnen, er komen zoveel kids op af.... maar Brickman heeft zoals altijd eigenlijk gewoon de keuze wie er wint, VS won en terecht.

Zo dat was het dan voor nu. Het was een vermakelijk seizoen, maar hopelijk volgend jaar gewoon weer old-school mits er genoeg nieuwe kandidaten te vinden zijn.
Voor nu maar even kijken wanneer de NL versie eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Om aan te sluiten bij de post van davidov, hier een foto van de winnende build die schaal goed weergeeft van hun bouwwerk. En dan te bedenken dat dat bouwwerk nog lichtjes boven de andere builds uitstak die op een tafel stonden 8)7

*edit* ik zet alleen de eerste foto in spoiler, de rest van mijn review is zonder tags
mijn excuses naar de lezers met een 4k scherm/hogere resolutie

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/tAdjwehMfWSDtBpJd2vKfZTA-NI=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F5292f5b4-40ff-47d6-9dbd-e3327978417b

Het is een bouwwerk waarvan je van ver herkent wat het is, en als je dichterbij komt zie je de details tot leven komen. Zeer slim van beide dames om het concept van veraf/dichtbij te gebruiken, Brickman heeft in veel oudere afleveringen/seizoenen aangegeven dat hij hier voorstander van is. Ook bonuspunten voor de variatie in de bakstenen, ik vreesde even dat ze al die stenen in dezelfde kleur gingen maken.

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/wryD7Uf22kvMxPWFB18r5LWPIk8=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F970f54de-8c33-4eb1-92fd-3847b9d51677

Op de tweede plaats, zoals gezegd het Duitse team:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/SZKBfTav3Q378JBwHZPNwY482lU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F449fa22a-168f-485d-bcc2-fec72a2d8efd

Ook daar sluit ik mij aan bij de review van davidov. Ik vroeg mij ook af waarom ze het advies van Brickman niet hadden opgevolgd en het hoofd van het mythisch wezen niet een beetje hadden gedraaid/gekanteld naar de elfjes toe? Ik had de indruk dat het beestje voor zich uit zat te staren :P

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/p7BCo_jWY5FHbnoOSfqmUxUaU8Y=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Faa02a5b8-c848-425d-8d87-aeac43405971

Heel dapper dat ze puur voor een brick build gegaan zijn zonder minifigs, niet de gemakkelijkste weg in een finale.

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/V05tT-g_pwjwv_UIWIeUFUBqAqo=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fd88c0512-f1eb-4a43-b49f-36087a5b6933

*edit* dit is de build waarmee Felix en Annalena de Duitse LM wonnen, daarnet gevonden op reddit
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/comparing-germanys-finale-builds-2020-vs-2024-v0-avc8qwse43zc1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e1329aa141759e056303e98e33531d828072dbd8

En de laatste ereplaats ging zoals reeds vermeld naar team Aussie, een duo waarvan het mij verbaasde dat ze überhaupt zo ver geraakten. Maar ere wie ere toekomt, de Batman build en de kleurenuitdaging hadden ze met hoge kwaliteit afgewerkt, dus hun plaats in de finale was verdiend.

Ik sluit mij ook aan bij wat davidov reeds gezegd heeft, het bouwwerk heeft voetstappen in het zand nodig om wat meer duiding te geven.

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/dn1cl_J-jd0S4u8kbnARSwt1eFY=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F0b0c80e6-0ce4-4c2e-8bd1-ebeb83399acc
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/hR0QaQLTFznkQ7H_DpkNwbYi-IQ=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F41cc1355-6691-4487-95da-2a0be070c168

Ik had de indruk dat het bouwwerk zelf eigenlijk wat meer dramatische belichting nodig had om tot zijn recht te komen. Een volledig verlichte studio was niet de beste plaats om dit tentoon te stellen vind ik.
Tijdens het bouwen beslistten beide deelnemers ook dat ze hun concept wat moesten aanpassen van een louter brick build tafereel naar 'iets met minifigs'. Ik vind er helaas niet meteen goede screen captures van, maar in de zijkanten bouwden ze kleine tafereeltjes met minifigs.

Wat betreft het Aussie duo wil ik ook nog even terugspringen naar de halve finale, omdat ik hun build zo grappig vond (wegens de grappige uitdrukking van de giraf die wel erg chill lijkt ;) ).
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Ug9H1gZRg2B6VQx2u_P6UB0Seo4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F5fcbc389-0ead-4d81-9da2-c1b2988f522f

Wat mij betreft hebben ze daar absoluut de juiste keuze gemaakt door de kleur geel te kiezen en de andere teams te bedelen met de modernere kleuren waarvan je op voorhand weet dat niet alle onderdelen erin beschikbaar zijn >:)

Nog een paar laatste opmerkingen ivm de finale:
- het viel mij op dat er in tegenstelling tot andere seizoenen geen voormalige bouwers aanwezig waren,
normaal gezien stemmen de andere deelnemers aan het programma ook mee. Deze keer was er zelfs geen cameo :o
- de prijsceremonie leek me nogal gehaast en onduidelijk. Brickman's obligate emo momentje begreep ik ook niet goed, toen hij verwees naar een of andere negatieve commentaar die Felix zou gekregen hebben van het publiek (niet in de studio, maar wsl online of zo) :?
- ik had niet echt het gevoel te willen supporteren voor een specifiek team, dit seizoen had ik echt geen uitgesproken favorieten, en gelukkig omgekeerd ook niet dat ik bepaalde teams wegwenste zoals vroeger wel eens gebeurde.

Geen idee of er nog een seizoen komt, langs de ene kant vind ik het nog altijd leuke wegkijk televisie, maar ik merk ook dat er sleet op de formule zit. De Amerikaanse versie kijk ik zowiezo al niet, en ik heb het tweede seizoen van LM Nieuw Zeeland nog steeds niet bekeken. Geen idee of dat er van gaat komen.

Zoals davidov hier al een paar keer aangaf, de uitdagingen zelf waren een beetje 'meh' dit seizoen. Ook de overdaad aan Sophie Monk kon ik matig appreciëren. Op de reddit van LM las ik een topic waarbij men (hopelijk grappig bedoeld) aangaf ze misschien Hamish zou vervangen in een mogelijk volgend seizoen en dat dit de voorbereiding was naar het publiek toe 8)7

Dus ja, moest er nog een seizoen komen, hierbij mijn wensen die de producers toch niet zullen lezen 8)
- geen spoilers meer in de begingeneriek van het programma (altijd letterlijk een wegkijk moment voor mij)
- geen enkele vorm van immuniteit meer <-- heb hier al vaker over gezeurd, sorry naar jullie :)
- betere verdeling qua niveau van de deelnemers indien mogelijk (ervaren deelnemers vs beginners in dit seizoen was nogal duidelijk tot ver voorbij de helft)
- meer Sophie Monk! </sarcasm>

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 13-05-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ja, wat mij betreft terechte winnaars. Ik vind zeker in de finale de polish enorm belangrijk. Ieder steentje moet er met een reden precies zo zitten, dan krijg je het wow-effect. Dat miste ik wel een beetje dit seizoen.

Wat ik ook een beetje miste was de minifig scale builds. Er was wat dat betreft dit seizoen erg weinig te zien. Zo'n challenge zoals de Heist challenge vorig seizoen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Oh, ik lees zeker weer mee, maar lig zover achter dat ik even niet reageer. Maar je visie is leuk om te lezen.

Vanavond eindelijk de finale kijken, terwijl ik het jammer vind dat verkeerde deelnemers al naar huis zijn (denk aan een pinguin 🐧)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ok... Net de finale af... Ik ben het er niet mee eens... 😉

Ik geef toe dat het atelier groots en indrukwekkend was, maar nauwelijks een verhaal erin, en dit team heeft maar 1 eerdere aflevering gewonnen en verder een beetje in de middenmoot doorgebracht. De andere wonnen beide meerdere afleveringen. Dan vind ik die meer master.

En ja, ik geef het toe, mijn beeld is wel wat gekleurd omdat ik de Amerikanen echt verschrikkelijk irritante mensen vind... Ik weet niet waarom, maar ze komen echt heel hinderlijk op me over, al kan ik de vinger er niet opleggen waarom...

Hmm, ik lees hier over een gerucht dat Sophie de presentatie van hamish overneemt... De reden dat ik de Australische de leukste vind is juist hamish. Dat zou ik jammer vinden

• davidov
Ik vond het wat stilletjes rondom het 4e NL seizoen, dus maar eventjes gegoogeld of er iets te vinden viel...

Kom ik dit bericht tegen van juni 2024
"Het wachten is bijna voorbij voor fans van LEGO Masters, want seizoen 4 staat voor de deur met een opwindende nieuwe draai. Onder de titel "Out of the Box" belooft dit seizoen een frisse kijk te bieden op het geliefde bouwprogramma, met een nieuwe setting en een kans voor minder ervaren bouwers om deel te nemen aan het avontuur.

Nieuwe omgeving, nieuwe uitdagingen
LEGO Masters seizoen 4 zal niet langer plaatsvinden in de vertrouwde studio-omgeving. In plaats daarvan worden de deelnemende teams meegenomen naar verschillende locaties in Nederland en België. Deze verandering van omgeving belooft niet alleen een visueel spektakel te worden, maar zal ook nieuwe uitdagingen en kansen bieden voor de deelnemers om hun creativiteit te tonen in diverse omgevingen.

Update! Opnames LEGO masters gespot in de Efteling
De opnames voor het nieuwe seizoen van LEGO Masters zijn begonnen, en bezoekers van de Efteling hadden het geluk om een glimp op te vangen van een van de opnames. Zeven opnamebusjes in verschillende kleuren stonden opgesteld op het Theaterplein, wat mogelijk betekent dat er zeven teams deelnemen aan deze editie. Dit is een team minder dan vorig jaar, wat zou kunnen suggereren dat er al een team is geëlimineerd, of dat dit de tweede opnamelocatie is.

Naast de busjes stonden ook witte party tenten, wat de set-up een professioneel en georganiseerd uiterlijk gaf. Een parkbezoeker zag dat er gefilmd werd in het Sprookjesbos, een van de meest iconische delen van de Efteling.

In een van de busjes werd een muur vol LEGO minifigs en een lading vol LEGO stukjes gespot, met veel Technic onderdelen, wat erop wijst dat de deelnemers weer voor uitdagende en technisch geavanceerde bouwopdrachten komen te staan.

Inclusieve benadering: training voor minder ervaren bouwers
Een van de meest opvallende aspecten van het komende seizoen is de inclusieve benadering van het werven van deelnemers. Terwijl eerdere seizoenen vaak gericht waren op ervaren bouwers, wordt nu een speciale training aangeboden, waardoor ook minder ervaren LEGO-bouwers de kans krijgen om deel te nemen aan het programma. Deze zet zal ongetwijfeld nieuwe gezichten en talenten naar voren brengen, waardoor de competitie nog spannender wordt.

Klaar voor avontuur: "Out of the Box" dit najaar op TV
Met de aankondiging van "Out of the Box" kunnen fans niet wachten om te zien welke nieuwe bouwuitdagingen en verrassingen hen te wachten staan. Het belooft een seizoen vol innovatie, creativiteit en bovenal het plezier van het bouwen met LEGO-stenen, waar zowel deelnemers als kijkers van kunnen genieten.

LEGO Masters seizoen 4 "Out of the Box" is waarschijnlijk vanaf september te zien, dus zet je schrap voor een onvergetelijke reis door Nederland en België, vol met bouwplezier en verbazingwekkende creaties!"

---------------

Geen studio, maar op locatie. :/
Geen brickpit maar een lullig busje met wat steentjes :/
Geen experts, maar amateurs die les krijgen :/

Het enthousiasme verdampt hier -O-
Ik vreesde al wel dat de Benelux een te kleine vijver was, maar dit overtreft m'n ergste verwachtingen...
Nicolai moet wel héél veel grapjes maken wil de show hiervoor compenseren

• AW_Bos

AW_Bos

Wow, dat is een bummer zeg!
Dat klinkt behoorlijk als een downgrade wat eigenlijk de naam LEGO Masters niet waard is. :/ Beter maken ze er een spin-off van en noemen ze het dan LEGO Builders, of iets in die trant.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:25:
Ik vond het wat stilletjes rondom het 4e NL seizoen, dus maar eventjes gegoogeld of er iets te vinden viel...

"Het wachten is bijna voorbij voor fans van LEGO Masters, want seizoen 4 staat voor de deur met een opwindende nieuwe draai. Onder de titel "Out of the Box" belooft dit seizoen een frisse kijk te bieden op het geliefde bouwprogramma, met een nieuwe setting en een kans voor minder ervaren bouwers om deel te nemen aan het avontuur.

LEGO Masters seizoen 4 zal niet langer plaatsvinden in de vertrouwde studio-omgeving. In plaats daarvan worden de deelnemende teams meegenomen naar verschillende locaties in Nederland en België. Deze verandering van omgeving belooft niet alleen een visueel spektakel te worden, maar zal ook nieuwe uitdagingen en kansen bieden voor de deelnemers om hun creativiteit te tonen in diverse omgevingen.

De opnames voor het nieuwe seizoen van LEGO Masters zijn begonnen, en bezoekers van de Efteling hadden het geluk om een glimp op te vangen van een van de opnames. Zeven opnamebusjes in verschillende kleuren stonden opgesteld op het Theaterplein, wat mogelijk betekent dat er zeven teams deelnemen aan deze editie. Dit is een team minder dan vorig jaar, wat zou kunnen suggereren dat er al een team is geëlimineerd, of dat dit de tweede opnamelocatie is.

Naast de busjes stonden ook witte party tenten, wat de set-up een professioneel en georganiseerd uiterlijk gaf. Een parkbezoeker zag dat er gefilmd werd in het Sprookjesbos, een van de meest iconische delen van de Efteling.

In een van de busjes werd een muur vol LEGO minifigs en een lading vol LEGO stukjes gespot, met veel Technic onderdelen, wat erop wijst dat de deelnemers weer voor uitdagende en technisch geavanceerde bouwopdrachten komen te staan.

Een van de meest opvallende aspecten van het komende seizoen is de inclusieve benadering van het werven van deelnemers. Terwijl eerdere seizoenen vaak gericht waren op ervaren bouwers, wordt nu een speciale training aangeboden, waardoor ook minder ervaren LEGO-bouwers de kans krijgen om deel te nemen aan het programma. Deze zet zal ongetwijfeld nieuwe gezichten en talenten naar voren brengen, waardoor de competitie nog spannender wordt.

Met de aankondiging van "Out of the Box" kunnen fans niet wachten om te zien welke nieuwe bouwuitdagingen en verrassingen hen te wachten staan. Het belooft een seizoen vol innovatie, creativiteit en bovenal het plezier van het bouwen met LEGO-stenen, waar zowel deelnemers als kijkers van kunnen genieten.

LEGO Masters seizoen 4 "Out of the Box" is waarschijnlijk vanaf september te zien, dus zet je schrap voor een onvergetelijke reis door Nederland en België, vol met bouwplezier en verbazingwekkende creaties!"

---------------

Ik vreesde al wel dat de Benelux een te kleine vijver was, maar dit overtreft m'n ergste verwachtingen...
toon volledige bericht
Die september hebben ze iig niet erg gehaald... Blijkt voorjaar 2025 geworden te zijn.

Interessant concept, niveau van de bouwwerken zal lager liggen, maar ja, als de goede deelnemers op zijn moet je wat. En Ruben is terug, dus zal sowieso beter zijn dan s3 met Jamai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Lego Masters Australia lijkt ook nog een seizoen te krijgen, met een gelijkaardig concept als dit jaar:
AU vs the world.

Bron artikel op promobricks.de : link

Relevant citaat:
LEGO Masters Australien mit 6 Internationalen Teams

Bei den „Upfronts“ des Senders „Nine“ werden sämtliche TV Produktionen vorgestellt, die in der nächsten Zeit kommen werden, und darunter wird auch schon die nächste Staffel von LEGO Masters beschrieben. Es sind nicht nur vier internationale Teams, sondern sechs! Dass es dann nur zwei australische Teams geben wird, halte ich aber für unwahrscheinlich.

This is it. The best of the best. In the strongest competition of all, this season of LEGO® Masters Australia assembles a collection of the greatest builders ever from across the galaxy to vie for the ultimate title of Grandmasters, in an unsurpassed world series battle.

Contestants from six different countries – Canada, China, Finland, Sweden, the USA, and NZ will take on Australia’s own homegrown past winners and finalists in a building journey of epic proportions.

Host Hamish Blake and esteemed judge Ryan „Brickman“ McNaught are returning, alongside fan favourite Sophie Monk, who joins our dynamic duo again as a special guest for the most inspiring season of LEGO® Masters Australia yet.

In 2025, the feelgood, family-friendly sensation promises more than ever. Prepare to be dazzled by world class builds as the contestants are served up the toughest and most dynamic challenges we can throw at them. Creativity will abound in this duel, where only one team can be crowned the winners of LEGO® Masters Australia, taking home $100,000 and the title of the best LEGO® team worldwide.

LEGO® Masters Australia is produced by Endemol Shine Australia (a Banijay Entertainment company) for the 9Network.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:04:
Lego Masters Australia lijkt ook nog een seizoen te krijgen, met een gelijkaardig concept als dit jaar:
AU vs the world.

Bron artikel op promobricks.de : link

Relevant citaat:

[...]
Ja, nog steeds hamish en brickman, gelukkig. Die maken voor een deel wel de show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:46:
[...]

Ja, nog steeds hamish en brickman, gelukkig. Die maken voor een deel wel de show
Host Hamish Blake and esteemed judge Ryan „Brickman“ McNaught are returning, alongside fan favourite Sophie Monk, who joins our dynamic duo again as a special guest for the most inspiring season of LEGO® Masters Australia yet.
blimey 8)7 Ik heb niks tegen haar, maar een 'favourite' zou ik nu ook niet durven zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
US heeft momenteel weer zijn kerst special; oud deelnemer samen met een celebrity voor een goed doel. Dit keer ken ik de meeste celebs daadwerkelijk :)

Eerst opdracht is wel een leuke:
spoiler:
Beveilig een home alone huis met booby traps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
42erik schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:15:
US heeft momenteel weer zijn kerst special; oud deelnemer samen met een celebrity voor een goed doel. Dit keer ken ik de meeste celebs daadwerkelijk :)

Eerst opdracht is wel een leuke:
spoiler:
Beveilig een home alone huis met booby traps
Is die ergens legaal te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:20:
[...]

Is die ergens legaal te kijken?
Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 08:42
davidov schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:25:

---------------

toon volledige bericht
Vanaf 6 februari dus te zien; https://www.bricktastic.n...naf-februari-2025-te-zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Thnx, eindelijk duidelijkheid wanneer het komt.
Denk dat Lego op een uitzending voor de feestdagen had gehoopt, niet er juist net na :P

Overigens, in dat artikel:
De omgevingen spelen een cruciale rol in de uitdagingen en dagen de bouwers uit om hun creativiteit naar een hoger niveau te tillen, zelfs onder de beperkingen van een gecontroleerde setting.
Die 2-daagse cursus marketing is toch nog bij iemand blijven hangen :')
Een studio lijkt me min of meer de definitie van een gecontroleerde setting, maargoed. Nog 2 maandjes wachten, we gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:27

krietjur

Where am I?

Gisteravond was de 1e aflevering van Lego Masters - Out of the box. Hopelijk wordt het nog beter, ik vond de 1e aflevering erg tegenvallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Donderdag om 00:01 stonden de eerste 2 eps al op Videoland.
Had geen tijd dus heb nog geen 5 minuten gekeken.... maar voelde meer als een mix van Lego Masters en een standaard generieke spelshow bijv: teams in een trein krijgen een opdracht a la Wie is de mol / verraders en al die andere shows.
Ook flink wat meer product placement; locaties bezoeken (reclame) in allemaal dezelfde busjes rondrijden etc.

Wel een verademing dat Kurt en Ruben terug zijn, dát voelde al snel vertrouwd maar de rest nog niet echt.

Och ik denk dat ik het wel allemaal ga kijken, maar het lijkt een beetje te zijn afgezakt van "fantastisch leuk programma waar ik helemaal in op ga" naar "och het is wel prima achtergrondvulling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13

Punkrocker

Mostly harmless

davidov schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:09:
Donderdag om 00:01 stonden de eerste 2 eps al op Videoland.
Had geen tijd dus heb nog geen 5 minuten gekeken.... maar voelde meer als een mix van Lego Masters en een standaard generieke spelshow bijv: teams in een trein krijgen een opdracht a la Wie is de mol / verraders en al die andere shows.
Ook flink wat meer product placement; locaties bezoeken (reclame) in allemaal dezelfde busjes rondrijden etc.

Wel een verademing dat Kurt en Ruben terug zijn, dát voelde al snel vertrouwd maar de rest nog niet echt.

Och ik denk dat ik het wel allemaal ga kijken, maar het lijkt een beetje te zijn afgezakt van "fantastisch leuk programma waar ik helemaal in op ga" naar "och het is wel prima achtergrondvulling".
Komt het ook nog op één van de vele commerciële zenders of blijft het Videoland exclusive?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Punkrocker schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Komt het ook nog op één van de vele commerciële zenders of blijft het Videoland exclusive?
Jazeker.
Nederland = RTL 4, gister begonnen, elke donderdag 20:30 (terugkijken op Videoland, mogelijk week vooruitkijken)
België = VTM, start zaterdag 15 februari, tijd onbekend. (komt vast en zeker ook op VTM go te staan, weet niet of het met een week vooruitkijken is)

[ Voor 17% gewijzigd door davidov op 07-02-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:48

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Afgezien van de typerende (en tenenkrommende) tv-elementen, zoals een tweeling die dezelfde kleding draagt, vond ik het wel een grappige variant.

Maar de titel "lego masters" was het wat mij betreft niet waardig.

Als de aflevering "creatief met Lego" had geheten, met de insteek het laten zien waar je het allemaal voor kunt gebruiken alsof het daadwerkelijk gereedschap is, dan hat ik het logischer gevonden.

Materiaal-gedrag kennis
spoiler:
krimp en afkoelsnelheid van gegoten chocolade
was belangrijker dan blokjesbouwkunde...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
APClll schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:26:
Maar de titel "lego masters" was het wat mij betreft niet waardig.
Dat heb ik ook een beetje, het nieuwe format leunt meer op omgaan met de limieten die ze krijgen ipv laat zien waar je in uitblinkt.

spoiler:
Ep1: een klein souvenirtje nabouwen terwijl je in de trein zit met een beperkt aanbod voorgeselecteerde steentjes (suf! ik wil dat ze zelf bedenken welke steentjes handig zijn, niet dat alles wat praktisch is al voorgeschoteld is). Daarna een mal voor chocolade bouwen (tof idee, uitwerking wat minder, erg moeilijk)

All in all best een prima aflevering, maar met al dat reizen en dingen bezoeken gaat zoveel tijd verloren. Misschien dat ze 20-30 minuten in de hele aflevering bezig zijn met bouwen?

spoiler:
Ep2: De 2 teams in de gevarenzone moeten direct strijden om wie er mag blijven. Suf. En dan ook nog met zo'n enorm gelimiteerde opdracht: beiden hetzelfde stomme piepkleine schoentje maken met dezelfde steentjes, en ze mogen überhaupt niet eens afwijken van elkaar.... De hoofdopracht was een stuk leuker en soort van een klassieker: bouw half voorwerp af met een verhaal erin maar ditmaal Efteling-stijl.

Begon stom, eindigde stuk beter. Maar het on-the-go format viel voor mij hier wel echt volledig door de mand. Bouwen op een klein kuttafeltje in de regen op een druk wandelpad van de Efteling naast een attractie en dan de bezoekers (lees: geinteresseerde kleuters) telkens van je steentjes/bouwwerken wegjagen pfff.... En dan gaat het regenen, en waaien, sta je daar in je poncho met koude tengels met kleine steentjes te priegelen. Jawel hoor, het circus mocht naar binnen om verder te gaan: slepen jullie zelf even alle tafels, bouwwerken en steentjes heen en weer? doei!
En ow die busjes, heel tof 8 busjes vol met steentjes tonen en de sleutels overhandigen, en dan mag 1 team de sleutels alweer inleveren voordat ze ook nog maar een steentje uit hun busje hebben gezien, wie bedenkt deze ongein?

Had ook wel het idee dat de bouwwerken allemaal net wat simpeler ogen door oa een beperkter aanbod in steentjes. Dat krijg je als je uit 10.000 dingen kan kiezen ipv 100.000. Het is nogsteeds knap en leuk, maar het is zoveel moeilijker om het nu echt van het beeldscherm te laten spatten.

Heb zin in de rest, maar ik hoop wel dat ze op den duur nog eens meer dan 6 uur aan iets mogen bouwen.... 12-16-20 uur je weet wel, gigantische bouwwerken met een onvoorstelbare hoeveelheid steentjes. Zie alleen niet hoe ze dat moeten doen: op locatie, buiten, geen afsluitbare ruimte om de volgende dag verder te gaan, geen oneindige voorraad steentjes etc.

Het is nog altijd beter dan de VS versie, en de grapjes blijf ik stiekem toch wel leuk vinden. Zoals die keer dat Ruben een krachtterm gebruikt net als er een kleuter naast staat en geschrokken wegrent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

davidov schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:01:

Het is nog altijd beter dan de VS versie, en de grapjes blijf ik stiekem toch wel leuk vinden. Zoals die keer dat Ruben een krachtterm gebruikt net als er een kleuter naast staat en geschrokken wegrent :D
Benieuwd naar dit moment trouwens?

Ja, Ruben maakt het wel altijd weer leuk. Soms net even iets te leuk dat het niet meer leuk wordt, maar hij houdt er wel de sfeer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 21:04
davidov schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:01:
[...]

Begon stom, eindigde stuk beter. Maar het on-the-go format viel voor mij hier wel echt volledig door de mand. Bouwen op een klein kuttafeltje in de regen op een druk wandelpad van de Efteling naast een attractie en dan de bezoekers (lees: geinteresseerde kleuters) telkens van je steentjes/bouwwerken wegjagen pfff.... En dan gaat het regenen, en waaien, sta je daar in je poncho met koude tengels met kleine steentjes te priegelen. Jawel hoor, het circus mocht naar binnen om verder te gaan: slepen jullie zelf even alle tafels, bouwwerken en steentjes heen en weer? doei!
En ow die busjes, heel tof 8 busjes vol met steentjes tonen en de sleutels overhandigen, en dan mag 1 team de sleutels alweer inleveren voordat ze ook nog maar een steentje uit hun busje hebben gezien, wie bedenkt deze ongein?
Het kwam allemaal heel ondoordacht en onvoorbereid over
Vreemd amateuristisch, terwijl er al meerdere seizoenen geweest zijn

maar goed, wel benieuwd naar wat er nog gaat komen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 14:17

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik vind 't wel leuk dat ze weer eens wat nieuws bedacht hebben,in plaats van een herhaling van min of meer dezelfde bouwopdrachten zoals in de studio-versie.

Wat me nu bij de eerste aflevering (en ook bij eerdere seizoenen) wel een beetje stoort, is dat de regels voor een bouwopdracht te beknopt aan de kijker worden verteld vooraf. Dat maakt het minder leuk om zelf mee te denken, of te zien wat teams goed of fout doen. Dan ergens bij de jurering hoor je "zoals we vooraf al zeiden" als een deus ex machina.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 03:49
Ik heb vandaag zitten kijken en dan zie ik dus zo'n schitterende bus klaarstaan en een uur later is ie al niet meer nodig want er valt een team af... iets klopt daar niet aan, dat was improvisatie denk ik. Ik heb tenenkrommend naar het gesjouw gekeken met de tafels en de legomodellen. Wat een gepruts bij de programmamakers... nu naar de bouwers!

De modellen zelf vond ik best aardig geslaagd, de top 3 bevatte veel creativiteit! Ik vind het format met de busjes wel geinig, stiekem zou ik er wel eentje willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:27

krietjur

Where am I?

Ik vond de 2e aflevering weer teleurstellend, al was het wel iets beter dan de 1e. Het hele gehannes op locatie spreekt me niet aan, leuk dat ze moeten worstelen met het opzetten van een tent en dat ze naar binnen moeten verhuizen vanwege harde wind, maar daarvoor kijk ik geen Lego masters. Nee, ik zie veel liever het oude concept met de brickshop. Hopelijk keert dat een volgend seizoen weer gewoon terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ik vind het juist wel leuk, weer eens wat anders dan al al die seizoenen hetzelfde. Denk dat 8 of 9 busjes vol en een brickpit elkaar ook minder ontlopen dan we denken, aangezien die bussen een stuk effectiever lijken gevuld.

Fijn dat het meteen op scherp staat. Het laatste Australische seizoen had 4 afleveringen ofzo nodig om de 1e naar huis te sturen. Het ging dus nog niet echt om de knikkers daar.

Opnames waren overigens begin juni, dus die wolkbreuk zal onverwacht zijn geweest ja

Ik heb overigens geen weggejaagde kleuters gezien @davidov , ik zag geïnteresseerde kleuters die niet zoveel verkeerd deden?

[ Voor 7% gewijzigd door 42erik op 17-02-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik keek eigenlijk alleen naar de Australische variant, maar we kregen zaterdag bij de Lego Store in Utrecht een LM bouwwerkje cadeau dus dacht "Ik geef het eens een kans"

Maar wat een knullige productie is dit zeg, komen ze er tijdens het draaien pas achter dat de chocolade niet lekker afpelt, in aflevering 2 gaat het regenen en staan ze in de regen zelf tentjes op te zetten.

Ik snap dat ze graag wat afwisseling wilde maar het ademt dat ze dit seizoen gewoon weer in een studio hadden moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
42erik schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:08:
Ik vind het juist wel leuk, weer eens wat anders dan al al die seizoenen hetzelfde. Denk dat 8 of 9 busjes vol en een brickpit elkaar ook minder ontlopen dan we denken, aangezien die bussen een stuk effectiever lijken gevuld.
Never change a winning formula denk ik eerder; een spinoff show met "kijk eens wat je nog meer met Lego kan" had er prima naast kunnen bestaan, had ik leuker gevonden iig.
Maar no way dat die busjes in de buurt komen vd brickpit; alle busjes bij elkaar misschien wel, maar denk niet dat je ook maar de helft van deze opslag in een busje krijgt. Sowieso waren alle bakken in die busjes ook een stuk kleiner.
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/wNN-cJFGshgDanIqBzVc4hUZaeQ=/1200x628/smart/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F1fdc5c11-94c3-4d12-8912-4923bef07d97
Fijn dat het meteen op scherp staat. Het laatste Australische seizoen had 4 afleveringen ofzo nodig om de 1e naar huis te sturen. Het ging dus nog niet echt om de knikkers daar.
Again disagree. Naar huis gaan ze toch wel, het is immers een afvalrace. Maar hoezo is een aflevering leuker als er iemand naar huis gaat? Ik kijk voor de lego en het bouwen, niet voor de droevige kandidaten. Minder kandidaten = minder bouwsels = minder leuk. Bovendien vind ik het suf als mensen naar huis gaan voordat je de kans hebt gekregen om ze te leren kennen of te zien wat ze kunnen. Kan ook zijn dat kandidaten de eerste ep nog moeten wennen aan het hele circus. Nee 1-2 eps wachten voor de eerste vertrekt lijkt me perfect, maar drijft wel de kosten van de serie omhoog (extra eps...)
Ik heb overigens geen weggejaagde kleuters gezien @davidov , ik zag geïnteresseerde kleuters die niet zoveel verkeerd deden?
Ze hebben daar uren gestaan en slechts een paar sec met omstanders zijn uitgezonden. Je zag er een paar die kwamen kijken ja, maar daar stond wel telkens direct een bouwer bij om ze in de gaten te houden. Laat het 10 minuten onbeheerd achter en er zullen zeker steentjes foetsie zijn of iemand heeft aan je bouwwerk gezeten. Oftewel: ipv 100% bezig met bouwen, ben je toch 10% vd tijd bezig met omstanders op afstand te houden.

------------------

Ep 3 vh weekeind alvast vooruit gekeken. Nou die busjes waren echt een geniaal idee zeg, telkens op een kilometer afstand ergens buiten geparkeerd....Nog meer rennen....als dat maar goed gaat. Nee dus. :F
Ik kan normaal best goed tegen bloed en wonden, maar ik werd me toch een partijtje ongemakkelijk van deze uitzending.... ben benieuwd of in ep 4 de busjes zijn ingepakt met foam :+

De opdracht was best grappig, maar liet weinig ruimte voor diversiteit qua bouwstijlen wat jammer was. Maar het eindresultaat was prachtig!
De bonusopdracht was een mix van tof/leuk bedacht, en mwah moet dat nou. Maar het bonuspunt pakte mijn inziens goed uit :) (wel had ik het idee dat de man die hielp de ene keer meer hielp dan bij de andere, en niet geheel toevallig had de winnaar ook flink wat hulpmiddelen gebruikt)

[ Voor 4% gewijzigd door davidov op 17-02-2025 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 01-05 13:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Aardig met je eens! Maar voor de afwisseling vind ik dit wel een erg tof concept zo. Op naar aflevering 4!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
davidov schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:33:
Maar no way dat die busjes in de buurt komen vd brickpit; alle busjes bij elkaar misschien wel, maar denk niet dat je ook maar de helft van deze opslag in een busje krijgt. Sowieso waren alle bakken in die busjes ook een stuk kleiner.
[Afbeelding]
Nou dit idd maar ik geloof eigenlijk ook niet dat de lego die ze gebruiken exclusief uit de busjes komt.
Daarvoor is veel te weinig ruimte in dergelijke busjes en zijn de bouwwerken te divers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Never change a winning formula denk ik eerder; een spinoff show met "kijk eens wat je nog meer met Lego kan" had er prima naast kunnen bestaan, had ik leuker gevonden iig.
[Afbeelding]

[...]

Again disagree. Naar huis gaan ze toch wel, het is immers een afvalrace. Maar hoezo is een aflevering leuker als er iemand naar huis gaat? Ik kijk voor de lego en het bouwen, niet voor de droevige kandidaten. Minder kandidaten = minder bouwsels = minder leuk. Bovendien vind ik het suf als mensen naar huis gaan voordat je de kans hebt gekregen om ze te leren kennen of te zien wat ze kunnen. Kan ook zijn dat kandidaten de eerste ep nog moeten wennen aan het hele circus. Nee 1-2 eps wachten voor de eerste vertrekt lijkt me perfect, maar drijft wel de kosten van de serie omhoog (extra eps...)

[...]

Ze hebben daar uren gestaan en slechts een paar sec met omstanders zijn uitgezonden. Je zag er een paar die kwamen kijken ja, maar daar stond wel telkens direct een bouwer bij om ze in de gaten te houden. Laat het 10 minuten onbeheerd achter en er zullen zeker steentjes foetsie zijn of iemand heeft aan je bouwwerk gezeten. Oftewel: ipv 100% bezig met bouwen, ben je toch 10% vd tijd bezig met omstanders op afstand te houden.

------------------

Ep 3 vh weekeind alvast vooruit gekeken. Nou die busjes waren echt een geniaal idee zeg, telkens op een kilometer afstand ergens buiten geparkeerd....Nog meer rennen....als dat maar goed gaat. Nee dus. :F
Ik kan normaal best goed tegen bloed en wonden, maar ik werd me toch een partijtje ongemakkelijk van deze uitzending.... ben benieuwd of in ep 4 de busjes zijn ingepakt met foam :+

De opdracht was best grappig, maar liet weinig ruimte voor diversiteit qua bouwstijlen wat jammer was. Maar het eindresultaat was prachtig!
De bonusopdracht was een mix van tof/leuk bedacht, en mwah moet dat nou. Maar het bonuspunt pakte mijn inziens goed uit :) (wel had ik het idee dat de man die hielp de ene keer meer hielp dan bij de andere, en niet geheel toevallig had de winnaar ook flink wat hulpmiddelen gebruikt)
toon volledige bericht
Maar als de busjes samen in de buurt van de pit komen is er toch niks anders? Dan is het aantal steentjes vergelijkbaar. Die pit moesten ze delen ook he

Gaat me ook niet per se on teleurgestelde kandidaten, maar voor het wedstrijdelement vind ik het wel fijn. Maar die geef ik zo te lezen wat meer waarde dan jij.

Uren? Ze hadden maar een uur voor die schoenen...? Dus daar ben je ook niet 10 minuten weg, daar is je spoed te groot voor. En de hoofdopdracht was vooral binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Hoe kijken jullie eigenlijk al de 3e? Die staat hier nog onder slot in videoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 21:04
42erik schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:35:
Hoe kijken jullie eigenlijk al de 3e? Die staat hier nog onder slot in videoland
Is mijn Videoland gewoon al te kijken. Elke donderdag nieuwe aflevering, 1 week vooruit.

Misschien afhankelijk van type abonnement?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Chillz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Is mijn Videoland gewoon al te kijken. Elke donderdag nieuwe aflevering, 1 week vooruit.

Misschien afhankelijk van type abonnement?
Aha, blijkbaar verschilt day dan per abbo ja. Ik heb de 0 euro editie, die doet blijkbaar niet vooruit kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
42erik schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Maar als de busjes samen in de buurt van de pit komen is er toch niks anders? Dan is het aantal steentjes vergelijkbaar. Die pit moesten ze delen ook he
Ja ze deelden de pit, maar eigenlijk ook weer niet echt.
Denk bijv aan die grote bakken met 2x4 en 2x8 bricks: elk team gaat toch zijn eigen richting op, ik noem maar wat: een team gaat voor een western setting en gebruikt veel oranje/geel/bruin, een ander gaat voor science fiction en bouwt meer met zwart/grijs/neon, een derde team bouwt iets in een bos met veel tinten groen, de ander weer voor een waterwereld met veel blauw, de laatste maakt een kauwgomwereld met veel roze/rood/paars etc etc.
Als elke kleur dan 100.000 steentjes heeft kunnen ze echt grote dingen bouwen, omdat ze allemaal min of meer hun eigen kleuren hebben gekozen om mee te werken. Als alle teams een regenboog zouden bouwen dan delen ze echt alles ja, maar dat zit er niet snel in: hoe vaak hebben we al gezien dat als 2 teams hetzelfde idee hebben (bijv ep 2: 2 teams met muizen) dat ze worden gepushed om toch iets anders te doen.
Versus: met de busjes hebben ze allemaal hun eigen voorraad kleuren, maar zijn het er slechts 10.000.
Tja die Grand-Canyon in de finale (no spoiler, ik verzin het ter plekke) van 1 meter hoog moet dan maar in kleurenkots ;)

Daarnaast zal het aanbod aan unieke elementen ook lager zijn vrees ik. Bijv 1.000 unieke onderdelen ipv 3.000. Zaken als technic gears, spinnenwebben, pompoenen, blaadjes, flesjes, hoeden, toverstaffen, kikkers, windshields, steentjes met prints, maar ook de diversiteit van technic pieces zal kleiner zijn. Tuurlijk elk busje heeft van alles wel een selectie, maar het is niet hetzelfde. En de voorraad die ze dan hebben, zal weer kleiner zijn. Bijv: heb vaak handboeien gebruikt zien worden voor hekjes oid, stel je wil een hek rondom je hele bouwwerk maken van 200 handboeien....in de pit waren die makkelijker voorradig dan in zo'n busje. NPU lijkt me nu ook lastiger.

Het is een beetje het verschil tussen onbegrensd kunnen bouwen: alles wat Lego te bieden heeft is voorradig, als je het kan bedenken kan je het maken. Of bouwen met de middelen die je krijgt aangeboden, meer binnen de lijntjes kleuren, het lijkt me meer puzzelen en minder bouwen vanuit fantasie. Ook leuk, maar anders :)

Maar ik vind mezelf een zeurpiet worden dus ik ga wat anders doen :+
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!