Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46
Afgelopen maandag was er de 9e en tevens laatste aflevering van Lego Masters New Zealand Aotearoa (ik vind het Māori woord mooi :*) ).

De finale an sich was niet zo hoogstaand als in andere edities, maar dat ligt in de lijn van de rest van het seizoen. De winnende build kan ik wel smaken, het is allezinds de grappigste:

spoiler:
"Seal of approval" - een zeeleeuw die alles goedkeurt/afstempelt -> mooie interpretatie van deze uitdrukking
Afbeeldingslocatie: https://www.nzherald.co.nz/resizer/-bGGah6V_hx6RYxY86xAHyh80Tw=/1440x960/smart/filters:quality(70)/cloudfront-ap-southeast-2.images.arcpublishing.com/nzme/XFVSSXJFXANBQWAL6JMT3X4C4Y.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.nzherald.co.nz/resizer/wSl9TzFJa7LQgQN4BquyV9fIw2E=/1440x810/smart/filters:quality(70)/cloudfront-ap-southeast-2.images.arcpublishing.com/nzme/XPCYGAM34YWJL4GY3X7RMRKZVM.jpg

De beoordeling werd volledig overgelaten aan de brickmaster, er was geen publiek dat kwam kijken en mee stemmen (zoals in andere edities). Ik kan me wel vinden in de uiteindelijke rangschikking die hij gaf, de winnaars waren consistent het betere duo tijdens de vorige afleveringen.

Er komt een tweede seizoen volgend jaar, ik ben benieuwd of het budget dan wat omhoog gaat en/of ze dichter naar de Australische versie gaan leunen qua showgehalte ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
Is RTL4 begonnen met Lego Masters NL terwijl Lego Masters Australië nog loopt op RTL5? Wat onwijs onhandig. Ik volg de versie uit Australië met de kids en voel er weinig voor om 2 varianten door elkaar heen te kijken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:07

Punkrocker

Mostly harmless

cheiron schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:17:
Is RTL4 begonnen met Lego Masters NL terwijl Lego Masters Australië nog loopt op RTL5? Wat onwijs onhandig. Ik volg de versie uit Australië met de kids en voel er weinig voor om 2 varianten door elkaar heen te kijken.
Erg onhandig!
Ik kwam erachter door die promo tijdens de reclamebrake. Wij hebben wel nog naar de NL versie gekeken.

De presentatie is nu oa in handen van Jamai en voorlopige conclusie is dat hij het beter doet dan die totaal niet leuke Ruben nogwat van de vorige seizoenen.

De Australische versie is volgende week klaar. In dit topic staan er, dacht ik, geen spoilers over...

Onze twee favoriete teams staan in de finale. Ze zijn favoriet omdat ze met veel plezier bouwen en het derde team veel competatiever is. En natuurlijk hun bouwwerken spreken ons meer aan.

De brickmaster is een aardige man maar ook best een vreemde vogel.

spoiler:
Halverwege het seizoen riep mijn vrouw al dat Gus en Dave gaan winnen omdat brinkman verliefd is op ze... 8)
Wij hopen dat één van die andere teams wint.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 28-08-2022 09:13 . Reden: Typo ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:10
Punkrocker schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

De presentatie is nu oa in handen van Jamai en voorlopige conclusie is dat hij het beter doet dan die totaal niet leuke Ruben nogwat van de vorige seizoenen.
Een verbetering echt? Ik vind het een verschrikking nu. Van 2 zeer ervaren en zelfverzekerde presentatoren die gewoon normaal en relaxed presenteren maar wel hun eigen (flauwe) stijl handhaven om zo de show dat "kinderlijke/familie" tintje te geven... naar 2 onervaren presentatoren zonder enige humor, en daarom maar heel overdreven kinderlijk presenteren om toch dat kinderlijke sfeertje te krijgen. Juist Jamai kwam onervaren op me over, alsof de productie hem letterlijk naar een team schuift en zegt "nu moet je met hen gaan praten". Vaak weer diezelfde kinderlijke vragen "En wat brengt jullie samen?". Doet ook de hele tijd zo enorm gemaakt enthousiast alsof hij voor een klas vol kinderen staat, brrr.
Ik was al gewaarschuwd dat die Vlaamse presentator één van de irritantste Vlamingen momenteel op TV zou zijn, maar hij viel me nog wel mee. Gewoon een (dom) blij ei die betaald krijgt om erbij te staan en meermaals trots kan vertellen dat hij weet wat Lego Dark Ages betekenen, nou pfoe huiswerk gedaan zeg goed werk. :/

Ok ik ben een beetje zuur, ik vond de chemie van de vorige 2 gewoon erg goed werken, het tilde voor mij de show naar een hoger niveau waardoor het zich bij vlagen kon meten aan de AU versie. Nu kreeg ik eerder een beetje de vibe van de NZ versie; beetje onwennig, net geen echt lekkere klik.

Gelukkig zijn de bouwwerken, opdrachten en teams weer even leuk om naar te kijken. De eerste opdracht had zo uit de VS kunnen komen. De show in z'n geheel is nu zn kenmerkende NL-BE vibe een beetje kwijt, voelt nu als een generieke Lego Masters kloon die door de eerste beste semibekende of zelfverklaarde BN'er of BV'er gepresenteerd kan worden.

Jammer dat er direct een team naar huis moest, welk team het was was wel te begrijpen, maar toch... In 1 ep naar huis, dan heb je dus ook geen 2e kans gekregen om te tonen wat je wél kan of dat je van je fouten hebt geleerd. Nee, gegokt en verloren, direct naar huis.

Ook vind ik het wel jammer dat we nu alweer een 3e nieuwe Brickmaster hebben, vond de vorige 2 prima had graag gezien dat een oude bekende weer terug zou komen. Niks ten nadele van de nieuwe, een dame ditmaal, maar ze is wel een tikkie jong. Dat hoeft voor de beoordeling helemaal niks uit te maken, ik vrees wel dat ze wat minder kennis en ervaring opzak heeft met grote ingewikkelde bouwwerken en daarom de teams minder goed van tips of advies kan voorzien tijdens het bouwen. In deze ep bleef het dan ook beperkt tot tips als "vergeet geen kleurtjes te gebruiken!" ipv concrete bouwtechnische tips. Juist omdat ze minstens 2 bewegende functies eiste ditmaal, daar had ze prima een bepaald team even op weg kunnen helpen, nu viel dat team ook direct door de mand. Jammer gezien een "meedenkende Brickmaster" het juist een wat gezelliger en minder competitief programma maakt. Dusver vind ik de eerste ep dus enerzijds een stuk kinderachtiger via de presentatie, anderzijds meer een keiharde afvalrace vanuit de Brickmaster en spelopzet.

[ Voor 18% gewijzigd door davidov op 28-08-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

davidov schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Een verbetering echt? Ik vind het een verschrikking nu. Van 2 zeer ervaren en zelfverzekerde presentatoren die gewoon normaal en relaxed presenteren maar wel hun eigen (flauwe) stijl handhaven om zo de show dat "kinderlijke/familie" tintje te geven... naar 2 onervaren presentatoren zonder enige humor, en daarom maar heel overdreven kinderlijk presenteren om toch dat kinderlijke sfeertje te krijgen. Juist Jamai kwam onervaren op me over, alsof de productie hem letterlijk naar een team schuift en zegt "nu moet je met hen gaan praten". Vaak weer diezelfde kinderlijke vragen "En wat brengt jullie samen?". Doet ook de hele tijd zo enorm gemaakt enthousiast alsof hij voor een klas vol kinderen staat, brrr.
Ik was al gewaarschuwd dat die Vlaamse presentator één van de irritantste Vlamingen momenteel op TV zou zijn, maar hij viel me nog wel mee. Gewoon een (dom) blij ei die betaald krijgt om erbij te staan en meermaals trots kan vertellen dat hij weet wat Lego Dark Ages betekenen, nou pfoe huiswerk gedaan zeg goed werk. :/

Ok ik ben een beetje zuur, ik vond de chemie van de vorige 2 gewoon erg goed werken, het tilde voor mij de show naar een hoger niveau waardoor het zich bij vlagen kon meten aan de AU versie. Nu kreeg ik eerder een beetje de vibe van de NZ versie; beetje onwennig, net geen echt lekkere klik.

Gelukkig zijn de bouwwerken, opdrachten en teams weer even leuk om naar te kijken. De eerste opdracht had zo uit de VS kunnen komen. De show in z'n geheel is nu zn kenmerkende NL-BE vibe een beetje kwijt, voelt nu als een generieke Lego Masters kloon die door de eerste beste semibekende of zelfverklaarde BN'er of BV'er gepresenteerd kan worden.

Jammer dat er direct een team naar huis moest, welk team het was was wel te begrijpen, maar toch... In 1 ep naar huis, dan heb je dus ook geen 2e kans gekregen om te tonen wat je wél kan of dat je van je fouten hebt geleerd. Nee, gegokt en verloren, direct naar huis.

Ook vind ik het wel jammer dat we nu alweer een 3e nieuwe Brickmaster hebben, vond de vorige 2 prima had graag gezien dat een oude bekende weer terug zou komen. Niks ten nadele van de nieuwe, een dame ditmaal, maar ze is wel een tikkie jong. Dat hoeft voor de beoordeling helemaal niks uit te maken, ik vrees wel dat ze wat minder kennis en ervaring opzak heeft met grote ingewikkelde bouwwerken en daarom de teams minder goed van tips of advies kan voorzien tijdens het bouwen. In deze ep bleef het dan ook beperkt tot tips als "vergeet geen kleurtjes te gebruiken!" ipv concrete bouwtechnische tips. Juist omdat ze minstens 2 bewegende functies eiste ditmaal, daar had ze prima een bepaald team even op weg kunnen helpen, nu viel dat team ook direct door de mand. Jammer gezien een "meedenkende Brickmaster" het juist een wat gezelliger en minder competitief programma maakt. Dusver vind ik de eerste ep dus enerzijds een stuk kinderachtiger via de presentatie, anderzijds meer een keiharde afvalrace vanuit de Brickmaster en spelopzet.
Ach, ik vind de presentaties in NL programma's sowieso bedroevend. Ben al blij dat we van Ruben zijn non-humor af zijn...
Jamai was ook niet top, ik geef hem nu nog het voordeel van de twijfel. Geen idee wat en hoe hij normaal gesproken iets presenteert. (voor het eerst dat ik programma kijk waarin hij meedoet)

Ik kijk vooral voor de bouwwerken. Knap allemaal.
Afvallen in ep 1 vond ik ook nogal cru. Zeker ook omdat ze meteen al bewegende elementen wou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 16:23
ik vond de beoordeling heel bijzonder, waarom verteld de brickmaster niet zelf wat ze er van vond en waarom iemand naar huis moet.
Een envelop afgeven en er dan naast staan te duimendraaien terwijl jouw beoordeling vanaf een papier wordt opgelezen vind ik erg afstandelijk overkomen.

Jamai kan ik slecht uitstaan en ik vond Ruben echt leuker. Maarja smaken verschillen altijd natuurlijk.

meteen een elimatie vind ik ook wat rap, zeker als er ook nog een gouden steentje wordt gegeven , het mag niet teveel afleveringen zijn denk ik dan.

daarnaast vond ik het gek dat 2 teams bestaan uit mensen die elkaar niet kennen. dat is toch vragen om gedoe? of is dat juist de truuk van RTL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W23
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-10-2022

W23

[...]

Helemaal mee eens! Ze hebben echt alle humor uit het programma gehaald nu. Ik vind juist de foute, flauwe grappen (zeker in de AU versie maar ook voorheen in NL) zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W23
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-10-2022

W23

DaTimMan schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:49:

daarnaast vond ik het gek dat 2 teams bestaan uit mensen die elkaar niet kennen. dat is toch vragen om gedoe? of is dat juist de truuk van RTL?
Inderdaad, dat doet alleen maar denken dat er te weinig aanmeldingen zijn om het programma mee te vullen.

En het zijn erg weinig afleveringen dit seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:20
W23 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Inderdaad, dat doet alleen maar denken dat er te weinig aanmeldingen zijn om het programma mee te vullen.

En het zijn erg weinig afleveringen dit seizoen.
Niet alleen dat, maar ook dat een team nog maar net een maand uit de dark ages was gekomen? Of was dit zodat die Belgische commentator dat nog even kon zeggen alsof hij goed zijn huiswerk deed.

Ik vond het echt een verschrikking.
Er zit geen humor meer in. Eerste opdracht meteen vrij massaal en groot.
Je zag bij de zogenaamd grappige intro van Jamai ook sommige kandidaten echt kijken van: hou toch op met dit geleuter en laat ons toch bouwen.
De overdreven reacties bij het openen van de brickshop. Compleet cringe

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-06 15:34

ID5

Volgens mij waren er inderdaad niet heel veel aanmelding, redelijk laat werden er nog mensen gezocht.

Presentatie, ik ben er nog niet helemaal over uit, Australië vind ik wel leuker.

Over de (technische) opdracht en dan de eerste aflevering al afvallen, dat vind ik wel wat jammer, mag je eindelijk meedoen en dan is dat het ook meteen.

Sommige bouwers ken ik dit keer, tenminste hun bouwwerken, dat is wel leuk:
Jaap: https://www.flickr.com/photos/98322162@N04/
Mathijs: https://www.flickr.com/photos/133320869@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Jammer hoor, keek de vorige series met veel plezier maar deze ga ik overslaan. Presentatie is echt hemeltergend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het verbaasde mij ook dat de druk om meteen iets bewegends te maken meteen al erg hoog lag. Die vijftien uur was ook best lang voor een klein ding als dit, maar ik denk dat ze extra tijd hebben meegerekend zodat de bouwers konden kennismaken met de aandrijvingen etc.

Verder vind ik het jammer dat Jamaï het presenteert. Weinig humor Ruben deed het veel leuker. (Is de ananasgrap al hier eens gemaakt?)

We gaan het zien.... :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Toevallig zag ik dat nieuw seizoen was gestart.
In het begin van de aflevering zei men 'jullie zijn de gelukkige kandidaten die het tot de studio hebben geschopt"

Daarna dus een team wat uit 2 vreemde bestond, een ander team waarin 1 van de deelnemers zei "tot een maand geleden deed ik niks meer met LEGO'

Iets zegt me dat de keuze niet reuze was..

We gaan het zien. Ook nieuwe Brickmaster wat zorgt voor andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gisteren zitten kijken... Ja, ook ik wil Ruben en Kurt terug. Die humor mis je wil zo.

Wel prettig dat de eisen wat hoger liggen, gewoon meteen eliminatie, niet dat gedoe dat het in aflevering 1 nog niet echt ergens over gaat. Dat hadden ze in AUS op een gegeven moment, drie afleveringen zonder eliminatie... Dat killed de spanning van de competitie voor mij.

Maar de editing kamer moet wel wat harder werken en knippen. 5 kwartier is lang voor 1 bouwwerk. Hopen dat dat kwam omdat het de 1e van het seizoen was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
42erik schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:40:
Gisteren zitten kijken... Ja, ook ik wil Ruben en Kurt terug. Die humor mis je wil zo.

Wel prettig dat de eisen wat hoger liggen, gewoon meteen eliminatie, niet dat gedoe dat het in aflevering 1 nog niet echt ergens over gaat. Dat hadden ze in AUS op een gegeven moment, drie afleveringen zonder eliminatie... Dat killed de spanning van de competitie voor mij.

Maar de editing kamer moet wel wat harder werken en knippen. 5 kwartier is lang voor 1 bouwwerk. Hopen dat dat kwam omdat het de 1e van het seizoen was
Haha, precies de dingen waar jij je aan ergert vind ik juist fijn: de rust om er in te komen in de Australische versie, en dat de tijd wordt genomen om het bouwproces in beeld te brengen.

Ik heb de eerste aflevering van het nieuwe seizoen nog niet gezien trouwens, als het goed is komen ze straks op VTM te staan en kan ik ze dan weer terugkijken :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 13:20
Ik mis Ruben en Kurt. De huidige Vlaming is verkleed als deelnemer en was ik ook telkens kwijt. Jamai heb ik sowieso niks mee en hield wel van de droge, flauwe humor van Ruben. Dit is helemaal doodgeslagen nu.

En iemand die pas net een maand weer bouwt... was er dan echt niemand beschikbaar? Of zijn de productietijden zo onhandig dat niemand meedoet?

En hoe kan je op je 25e als Senior(!) partdesigner zijn. Ze komt net kijken. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

42erik schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:40:

Ik had eerst gedacht dat dit een warmlopertje was met een kleine opdracht van iets van 5 uurtjes ofzo, waarna er een andere opdracht volgde.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:34:
Ik mis Ruben en Kurt. De huidige Vlaming is verkleed als deelnemer en was ik ook telkens kwijt. Jamai heb ik sowieso niks mee en hield wel van de droge, flauwe humor van Ruben. Dit is helemaal doodgeslagen nu.

En iemand die pas net een maand weer bouwt... was er dan echt niemand beschikbaar? Of zijn de productietijden zo onhandig dat niemand meedoet?

En hoe kan je op je 25e als Senior(!) partdesigner zijn. Ze komt net kijken. :X
Ze komt net kijken? Jij weet haar hele loopbaan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:32
ID5 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:53:
Volgens mij waren er inderdaad niet heel veel aanmelding, redelijk laat werden er nog mensen gezocht.

Presentatie, ik ben er nog niet helemaal over uit, Australië vind ik wel leuker.

Over de (technische) opdracht en dan de eerste aflevering al afvallen, dat vind ik wel wat jammer, mag je eindelijk meedoen en dan is dat het ook meteen.

Sommige bouwers ken ik dit keer, tenminste hun bouwwerken, dat is wel leuk:
Jaap: https://www.flickr.com/photos/98322162@N04/
Mathijs: https://www.flickr.com/photos/133320869@N05/
Thnx voor de bevestiging! zat me al de hele tijd af te vragen of dit idd Jaapxaap was. die paarse blokjes kon eigenlijk niet missen, natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Webgnome schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Ze komt net kijken? Jij weet haar hele loopbaan?
Iemand die 25 is, komt net kijken ja. Zeker als je nog bv VWO + Uni eraf haalt, dan hou je niet zo heel veel werkbare jaren over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davidov
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die Ruben en Kurt missen, vooral Ruben krijgt online vaak gezeur over zich heen dat hij niet grappig maar wel irritant is... nu hij ontbreekt merk je toch dat hij een prettige presentator is (lekker zichzelf, nuchter, niet alles te serieus nemen) en dat presenteren zelf ook een vak is.

Dat ze teams zelf koppelen komt bij alle versies wel voor, er zijn nou eenmaal mensen die heel graag mee willen doen maar niemand kunnen vinden die zo gek is van Lego of zo gek is dat hij met z'n kop op TV wil (en daar 1-2 maanden al je vrije weekeinden voor wil opofferen...)
Succesvol zijn die teams helaas zelden, je mist toch dat je elkaar blind kan inschatten en daar waar het schuurt geeft dat ook alleen maar problemen (een issue niet tijdig oppakken, gewoon door pruttelen en dan te laat erachter komen dat het ..jawel te laat is om er nog wat aan te doen)....

Verder was de spoeling bij seizoen 1 en 2 ook al merkbaar dunner dan in AU of VS. Ik vrees dat ze na 2 seizoenen en pakweg 20 teams de vijver relatief leeg hebben gevist. Net zoals wel vaker (Heel Holland Bakt bijv) komen dan in latere seizoenen opeens kandidaten langs die eerdere seizoenen niet door de selectie waren gekomen, misschien speelt dat nu bij Lego Masters ook wel.

En hier ook iemand die blij is met de langere afleveringen, snap dat voor sommigen het misschien wat veel is 60 min (of langer?) voor 1 bouwwerk.... maar ik geniet er juist van; lekker een halve avond Lego kijken, zien hoe het van het prille begin (bedenkfase) via het opbouwen (evt wijzigingen) naar eindresultaat gaat.

Ook wel grappig; in de NL versie geven ze gewoon aan dat ze klaar zijn met een dag filmen en de volgende dag verder gaan. In de VS en AU versie doen ze dat volgens mij niet, waardoor het lijkt alsof ze 10-20 uur in een dag bouwen... Het zijn juist die kleine aanpassingen die de NL versie zo fijn nuchter maken.

Behalve de winnaar bekendmaken via de envelop, dat was idd een stomme nieuwe verandering. Onpersoonlijk en niet spannend ofzo, bovendien mis ik daardoor de op maat gemaakte feedback van de Brickmaster. Maar wie weet vonden de vorige Brickmasters het naar huis sturen wel het vervelendste van de job, komen ze daardoor telkens niet terug, en heeft men daarom nu besloten het via een envelop te doen... minder persoonlijk is ook minder pressure voor de Brickmaster. Toch jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
poe, ik had niet per se in een forum over lego masters verwacht dat een jonge vrouwelijke brickmaster meteen kritiek krijgt als "ze komt net kijken" en "wat minder kennis en ervaring opzak heeft met grote ingewikkelde bouwwerken en daarom de teams minder goed van tips of advies kan voorzien tijdens het bouwen"

Jammer.... :/ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
42erik schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:00:
poe, ik had niet per se in een forum over lego masters verwacht dat een jonge vrouwelijke brickmaster meteen kritiek krijgt als "ze komt net kijken" en "wat minder kennis en ervaring opzak heeft met grote ingewikkelde bouwwerken en daarom de teams minder goed van tips of advies kan voorzien tijdens het bouwen"

Jammer.... :/ :(
Ow he, begrijp me goed betreffende "minder kennis / ervaring en mogelijk minder tips kunnen geven", niks ten nadele van haar, heeft ook niet te maken met dat het een dame is noch haar jonge leeftijd!
Ik vond ook dat ze het prima deed, zeker voor een eerste aflevering, ik herinner me dat de vorige 2 ook een beetje onwennig waren zo voor het eerst prominent voor de camera... het zijn ook geen acteurs maar gewoon iemand geplukt van het Lego kantoor.

Het is meer de letterlijke ervaring in de richting waarin ze zit. De AU Brickmaster heeft zelf al honderden van die life-sized modellen gemaakt en heeft dus bergen aan ervaring met bouwtechnieken, groot bouwen, moeilijke omstandigheden (ondersteboven, aan een draad, rijdende voertuigen whatever)... zonder twijfel is hij de beste Brickmaster uit alle versies..... in het laatste seizoen kon je ook zien hoe hij in een paar minuten een prachtige herkenbare toevoeging voor de teams kan bouwen.... simpelweg indrukwekkend.

De vorige 2 NL Brickmasters hadden ervaring met het ontwerpen van sets met alle bijkomende hindernissen (stevig bouwen, bewegende en technic skills). Misschien geen ervaring met alle rariteiten die je in Lego Masters tegen komt, maar ze konden regelmatig wel uit ervaring spreken (bijv een team van een afstandje bekijken en tegen de presentator zeggen "owjee als ik zie wat ze van plan zijn dan schat ik nu al in dat dat problemen gaat geven".....

En die nieuwe dame, als partdesigner weet ze natuurlijk erg veel van alle steentjes, zoals ze zelf claimt alle afmetingen van alle steentjes te kennen. Maar in hoeverre heeft ze ervaring met alle bizarre uitdagingen? Misschien heeft ze enorm veel kennis en ervaring, maar in tegenstelling tot de andere Brickmasters had men het er ditmaal niet over, vorige keren zag/hoorde je een paar sets die ze hadden ontworpen meen ik.
De kandidaten moeten zelf ook gewoon een hele hoop nieuwe dingen leren, er zijn zat teams die aangeven normaal nooit met Technic te bouwen... Kijk naar de eerste ep, meteen 2 bewegende onderdelen vereist en dus Technic skills... Het viel me gewoon op dat het team dat later naar huis ging geen "tip op de valreep" kreeg, dat was een uitgemeten kans voor de Brickmaster. Weet alleen niet of dat niet gebeurde omdat ze geen advies te geven had, of dat het niet in het script stond, of dat de productie het liever niet had.

En oh. De maandag duurt lang en zaterdag is nog erg ver weg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Ow he, begrijp me goed betreffende "minder kennis / ervaring en mogelijk minder tips kunnen geven", niks ten nadele van haar, heeft ook niet te maken met dat het een dame is noch haar jonge leeftijd!
Ah, dat valt mee, goed te lezen
er zijn zat teams die aangeven normaal nooit met Technic te bouwen
ja, dat die daar niet van te voren mee oefenen... als je meedoet weet je toch dat dat gaat komen. De stevigheidstest gaat ook nog komen, dat is ook technic (of australier met lang haar zijn en een massief blok bouwen :p )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 20-06 12:59
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Iemand die 25 is, komt net kijken ja. Zeker als je nog bv VWO + Uni eraf haalt, dan hou je niet zo heel veel werkbare jaren over.
Ze werkt al sinds 2017 voor lego. Sinds April dit jaar als senior designer. Dus waarom zou het niet kunnen?
Wie weet heeft ze een aantal hele specifieke lastige ontwerpen voor lego stukjes gemaakt in de afgelopen jaren (ze heeft immers een minor in nieuwe materialen)
https://www.linkedin.com/...5a9/?originalSubdomain=dk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel zijn er stukjes zoals de T2 die wat subpar qua kwaliteit zijn. ;) Hoop niet dat ze daarbij betrokken is.

Maar goed, we dwalen af. Ik heb de eerste aflevering teruggekeken en zou eerder het springkussen eruit gegooid hebben dan die feestwagen eerlijk gezegd. Het zwarte technic deel zag er niet uit en wat de draak moest voorstellen vond ik ook niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Señor Sjon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:07:
Ik heb de eerste aflevering teruggekeken en zou eerder het springkussen eruit gegooid hebben dan die feestwagen eerlijk gezegd. Het zwarte technic deel zag er niet uit en wat de draak moest voorstellen vond ik ook niet zo sterk.
Je liet me schrikken, heb direct de "finale" even teruggekeken (omg ik gruwel van Jamai z'n imitatie van een superstrenge basischooldocent, hoe hij die text voorleest ongelofelijk...) ; en het is idd die draak met het zwarte technic deel die eruit vloog, niet de feestwagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ow, dan was ik toch in de war. :p Lekker duidelijk in beeld gebracht, not. Bij een 1e aflevering ben ik nog een goudvis qua geheugen wie wat gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 04:13

Zyron

BWRAAAAP

Ook hier thuis kijken we Lego Masters AUS en NL/BE. Van AUS seizoen 2 gezien en nu ergens richting het einde van seizoen 4 (3 even gemist, wie weet, ooit), van NL/BE tot dusver alles.

Wat iemand anders ook al noemde als plus t.o.v. NL/BE kan ik me ook wel in vinden; Lego Masters AUS seizoen 4 bestaat uit 14 afleveringen, wij hebben er nu 11 gezien en er zijn nog 5 van de 8 teams over. Daarmee wordt er niet heel snel geëlimineerd, maar juist dat vind ik leuk om de progressie van sommige teams te zien, of om juist te zien dat ze bij een bepaalde opdracht zodanig uit hun comfortzone of overmoedig geraken, dat ze opeens flink door de mand vallen. De flauwe Hamish-grapjes kan ik persoonlijk wel waarderen. Wat me hier wel opviel is dat er inderdaad bij de lange opdrachten geen 'knip' in zit, maar ik neem toch aan dat ze niet >12 uur achter elkaar bouwen.

Dus ja, dan vind ik het wel netjes/tof dat ze die 'knip' in NL/BE gewoon laten zien. Kon Ruben & Kurt wel waarderen en moet heel erg wennen aan Jamai en de Vlaamse meneer. Op basis van 1 aflevering voor ons allesbehalve een vooruitgang, maar we prikken er wel doorheen. Benieuwd naar de rest.. :)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

davidov schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:00:

En die nieuwe dame, als partdesigner weet ze natuurlijk erg veel van alle steentjes, zoals ze zelf claimt alle afmetingen van alle steentjes te kennen. Maar in hoeverre heeft ze ervaring met alle bizarre uitdagingen?
De nieuwe brickmaster is Esmee Kuenen. Zij heeft ook veel onderdelen voor de nieuwe Ferrari Daytona SP3 supercar set ontworpen. Ze stond ook in het exclusieve boek van Lego (wat ik alweer verkocht heb, saai boek).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Punkrocker schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

De brickmaster is een aardige man maar ook best een vreemde vogel.

spoiler:
Halverwege het seizoen riep mijn vrouw al dat Gus en Dave gaan winnen omdat brinkman verliefd is op ze... 8)
Wij hopen dat één van die andere teams wint.
Told ya so.

Knap gedaan hoor. Maar Lego is voor mij humor, kleur, actie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Nou, dat was een leuk seizoen van LM Australië. Mooie builds gezien, interessante uitdagingen en en gewoon leuk gepresenteerd. Met de uiteindelijke winnaars ben ik het wel eens. De scène die Gus en David lieten zien was prachtig neergezet.
De circustent vond ik, met de ronddraaiende secties, leuk bedacht maar voelde een beetje leeg aan.
De creatie van Scott en Owen was overweldigend maar zo onwijs druk dat het van een afstandje nauwelijks te zien was wat er gebeurde. De "orkaan" om de tovenaar heen vond ik wel onwijs cool.

Ik had wel het idee dat ik andere edities veel grotere creaties heb gezien in de finale.

Al met al, leuk seizoen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
[...]
Hier in België lopen ze achter met het uitzendschema (één week later begonnen dan in Nederland 8)7 ), dus ik kan nog niets zeggen over aflevering twee (en ik probeer heel hard om niet te ver in dit topic mee te lezen).

De eerste opdracht ivm de praalwagens werd inderdaad ook aangeboden in het tweede seizoen van Lego Masters US, per toeval ook in hun eerste aflevering :P

Qua sfeer/vibe was ik inderdaad ook een beetje verbaast (tot dusver, aflevering 2 pas volgende week hier zoals gezegd). Het voelt een beetje plat aan, maar nog altijd veel relaxer dan de 'over the top' Amerikaanse versie waar men in seizoen twee persé 12 duo's presenteerde in een format van 45 minuten.

Lego Masters Australië blijft voor mij toch de betere versie qua afweging flauwekul vs effectief bouwen en jureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 13:38
Ik vond de BE/NL aflevering (wij vlamingen lopen 1 weekje achter) ook maar bijzonder flauwe saus. Presentator-duo was bijzonder "meh", brickmaster moet ook nog groeien in haar rol en ook de kandatenduo's straalden niet echt veel uit.
Andere seizoenen had je nogal uitgesproken duo's of individuen en dat was vaak leuk om te zien. Hier was het nogal eenheidsworst, behalve dat 1ne vlaamse wicht die ik persoonlijk gewoon heel irritant vond doen.

Qua builds zelf vond ik het dan ook nog eens minder dan wat je andere seizoenen/landen te zien kreeg en het was allemaal nogal fel gerokken en uitgesponnen. Denk dat ik dit seizoen ga laten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De kijkcijfers zijn ook uitermate beroerd. Natuurlijk helpt mooi weer e.d. niet mee, maar dit is wel heel droevig.
https://bouwsteentjes.inf...ijfers-lego-masters-2022/ (incl uitgesteld kijken vermoed ik)
https://www.mediacourant....flink-schrikken-voor-rtl/
https://www.mediacourant....laagste-kijkcijfers-ooit/
631k live vorige week, 478k voor aflevering 2. Ik snap ook niet dat ze Jamai neerzetten daar als presentator. Het is zijn eerste grote show en het kabbelt voort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:38
Ik mis de, hoe zal ik 't noemen, "misplaatste arrogantie-humor" van de presentatoren, zoals wel bij de Australische en Amerikaanse versie. Wellicht komt dat nog. Maar de gekozen brickmaster, vind ik geen brickmaster. Ze is designer van de bricks. Niet van sets e.d.

Wij zitten nu in het tweede seizoen USA. Is toch leuker.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 20-06 12:59
cheiron schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:32:
Nou, dat was een leuk seizoen van LM Australië. Mooie builds gezien, interessante uitdagingen en en gewoon leuk gepresenteerd. Met de uiteindelijke winnaars ben ik het wel eens. De scène die Gus en David lieten zien was prachtig neergezet.
De circustent vond ik, met de ronddraaiende secties, leuk bedacht maar voelde een beetje leeg aan.
De creatie van Scott en Owen was overweldigend maar zo onwijs druk dat het van een afstandje nauwelijks te zien was wat er gebeurde. De "orkaan" om de tovenaar heen vond ik wel onwijs cool.

Ik had wel het idee dat ik andere edities veel grotere creaties heb gezien in de finale.

Al met al, leuk seizoen.
De australische versie was steengoed dit jaar. Al die teams waren op hoog niveau (vond het zelf jammer dat de 2 dames er net voor het einde moesten..). Als je daarna overschakelt naar de NL editie dan is hier het niveau bedroevend laag dit jaar.

Vond de NL editie eigenlijk ook wat vreemd. Geen eliminatie. Je kon alleen de yellow submarine winnen. Er zat niet eens een voordeel aan voor de volgende aflevering of een nadeel voor de verliezers (doom-steentje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Yellow Submarine was ooit iets van 50 euro en vond ik te lelijk om te kopen, heb ook niks met die band. En nu is ie blijkbaar de hoofdprijs waard.

Maar goed, het gaat er allemaal een beetje lam aan toe. Begrijp ook dat men grote moeite heeft gehad met het vinden van geschikte kandidaten. Meeste AFOLs kunnen de productietijd niet combineren met hun werk/privéleven en dan hou je zoiets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Korte spoilervrije review van NL S03E02; voelde al iets minder onwennig en iets meer vertrouwd aan.

De Vlaamse presentator was al wat losser en maakte wat grapjes maar komt nog niet in de buurt van het vorige presentatie duo, maar Jamai.... Misschien kan ik het beter niet zeggen, want "once seen it can't be unseen" maar ik heb het idee dat met zijn theater/musical/artiesten achtergrond dat hem in z'n kop is gestampt "ALTIJD OOGCONTACT MAKEN MET HET PUBLIEK, OGEN OPEN EN KIIIIJJJJKKK HET PUBLIEK AAN"... en dat doet hij dus ook extreem overdreven bij het presenteren. Vooral aan het eind bij de jurering, heel merkwaardig ziet het eruit. In combinatie met de horkerige/kinderachtige wijze van het oplezen van de kaartjes in de enveloppen maakt dat het meest tenenkrommende stukje van de uitzending.

Genoeg daarover, meer over de kandidaten; Die lijken nu ook wat losser te komen, men begint al lekker heen en weer te rennen, dingen navragen bij de andere teams, praatjes maken etc. Lijkt me in elk geval weer een gezellige groep mensen. Voor mij nog geen team waar ik me aan stoor, de enige dame is soms een tikkie druk en doet ietwat moeilijk met haar boten-verbod maar waar heb ik het over....
M'n favorieten lijken Rik & Noah te worden, sympathiek en vlot duo met een leuke samenwerking. Runner-ups voor mij zijn Matthijs & Jaap, beetje vreemd koppel maar komen lekker geeky op me over.

De kritiek van de weinige Brickmaster feedback lijkt gehoord te zijn (jaaaa, ik weet dat het allang is opgenomen), ze had wat goede opmerkingen hier en daar en gaf ook meer feedback.

Builds zelf waren prima, opdracht niet heel bijzonder (ze moeten weer met water aan de slag, hoe en wat moet je zelf maar zien) maar zorgde weer voor lekkere chaos..lees; weinig pakte precies uit zoals bedoeld.
Geen afvaller deze week (bizar vind ik dat, je zal maar het 1e team zijn dat afviel en de week erna vrij oefenen), maar zoals vermeld een Lego setje voor de winnaars.

Een oude bekende kwam weer langs om te helpen met de jurering (dekbedoverhemdenvanmama-dude), hij doet het altijd erg fijn vind ik. Beetje overdreven vrolijk maar dan op de juiste Lego manier.

En godzijddank geen Brick of Doom, dat bleef gelukkig beperkt tot 1 seizoen AU. All in all blijft het best prima wegkijken maar de euforie van de eerste 2 seizoenen lijkt wel (voor nu althans) een beetje weg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
Wat betreft de presentators sluit ik mij volledig aan bij de rest, de huidige presentators zijn gewoon ongeschikt voor het programma. En ja ik kan de humor van Ruben wel heel erg waarderen en dat mis ik nu echt. Gelukkig maakt de humor van Jaap en Matthijs nogal een deel goed.

Wat betreft de bouwwerken na twee afleveringen, ik vind het nog allemaal maar een beetje matig. Tot nu toe nog geen bouwwerk gezien wat er uit knalde/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik denk dat er ook een groot deel zit in hoe er gemonteerd wordt en wat voor gevoel de regiseur wil overbrengen.
Ik ken 1 van de kandidaten en die had uitgerekend dat er voor bijv afl 1 er meer dan zo'n 300 uur film materiaal zou moeten zijn, wat ze dus moesten terugbrengen naar 90 minuten.
Ze lopen bijv wel 100x naar de brickshop, wil je stress laten zien dan zend je natuurlijk uit als ze dat rennend doen (wat ze misschien allemaal maar 1x gedaan hebben), wil je een relaxte sfeer dan laat je alleen zien als ze rustig lopen.
Hij had het er over dat er gewoon een toffe sfeer hing, en idd in afl 1 zag je dat minder terug dan in afl 2 (maar waarschijnlijk omdat ze dat niet hebben laten zien).

Persoonlijk weet ik eignelijk ook niet of ik gekeken zou hebben als die bekende er niet in zou zitten (al zouden mij kinderen het sowieso willen zien dus dan zou ik met 1 oog het wel gevolgd hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
S3E3: Auw ;( ;w

Keek wel weer lekker weg maar minder happy met de uitkomst :P
Snap wel dat ze bij de minste hoorden... maarrrr het hele "jullie hadden wel 1 vd lastigste onderwerpen" was een beetje een wassen neus. Het klonk alsof ze er rekening mee hielden maar uiteindelijk leek het er niet op, jammer maar helaas.

Presentatie lijkt steeds wat beter te gaan, het onwennige lijkt eruit te groeien, benieuwd wat de rest van het seizoen nog gaat brengen. Nu naar mijn idee een leuk team eruit is hoop ik dat dat wat meer gecompenseerd kan worden met bijzondere opdrachten, de extra beginopdracht was wel koddig maar een beetje superkort.

[ Voor 94% gewijzigd door davidov op 11-09-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

davidov schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:47:
S3E3: Auw ;( ;w

Keek wel weer lekker weg maar minder happy met de uitkomst :P
Snap wel dat ze bij de minste hoorden... maarrrr het hele "jullie hadden wel 1 vd lastigste onderwerpen" was een beetje een wassen neus. Het klonk alsof ze er rekening mee hielden maar uiteindelijk leek het er niet op, jammer maar helaas.

Presentatie lijkt steeds wat beter te gaan, het onwennige lijkt eruit te groeien, benieuwd wat de rest van het seizoen nog gaat brengen. Nu naar mijn idee een leuk team eruit is hoop ik dat dat wat meer gecompenseerd kan worden met bijzondere opdrachten, de extra beginopdracht was wel koddig maar een beetje superkort.
Ik vond het wel opvallend dat de gastjury (Zanger? Acteur? Vlogger?) echt alle songs wist te raden....
Yeah right.

Inderdaad waren sommige songs veel moeilijker uit te beelden dan de rest. When the lady smiles. Hoe ga je dat in nu uitbeelden?
Cold Heart... Ook moeilijk. Maar dat hart in 10 (?) uur niet af krijgen is best wel een fail. Hoe sympatiek die jongens ook zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 11-09-2022 19:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Punkrocker schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:23:
[...]

Ik vond het wel opvallend dat de gastjury (Zanger? Acteur? Vlogger?) echt alle songs wist te raden....
Yeah right.

Inderdaad waren sommige songs veel moeilijker uit te beelden dan de rest. When the lady smiles. Hoe ga je dat in nu uitbeelden?
Cold Heart... Ook moeilijk. Maar dat hart in 10 (?) uur niet af krijgen is best wel een fail. Hoe sympatiek die jongens ook zijn.
Dat hart moet wel de aandacht trekken en dus het grootste ding daar zijn net als de lady, alleen bij een lady kan je nog alle kanten op, een hart geeft 2 opties; echt of figuurlijk, en beiden zijn immens moeilijk want vereisen een bepaalde perfectie... elk hart is hetzelfde en dan 3d, terwijl elke dame anders is en het draait vooral om de smile die ook op 11 manieren kan (101 vond ik wat ver gaan :P). Bovendien zag ik in eerste instantie niet dat het niet af was, en die thermometer was ook supergoed wat helaas als microfoon gezien werd (hoe dan? ze hadden nog wel de cijfers gedaan met SNOT etc).

Maar idd kan niet ontkennen dat een build die niet af is een absolute faux-pas is binnen het programma. Daar wringt het voor mij, met dit onderwerp vond ik coulance op z'n plek en had ik liever 1 team met een moeilijke opdracht en 1 met een makkelijke die te weinig deed gezien. Zo vond ik ghost-town een beetje tegenvallen. Ipv een groot dorp dat goed leeg is met wat spoken was het nu een superdruk plein met 3 huizen en 40 spoken, ging z'n doel naar mijn idee zoveel voorbij dat een reprimande wel op z'n plek leek.

Dat Vlaams lokt Franse woordjes uit gek genoeg 8)7

• Señor Sjon
Ik mis een beetje de kleine inleidende opdrachtjes tot een grote opdracht? Of ligt dat aan mij?

• davidov
Señor Sjon schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:33:
Ik mis een beetje de kleine inleidende opdrachtjes tot een grote opdracht? Of ligt dat aan mij?
Ik miste ze ook een beetje, maar de 3e ep heeft weer een superkleine opdracht vooraf. Die heeft verder niets met de hoofdopdracht te maken (de winnaars mochten weer de onderwerpen verdelen over de teams) maar de afwisseling was prettig.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 16:29
davidov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:15:
[...]

Die heeft verder niets met de hoofdopdracht te maken
Jaap kreeg de rozen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
SunnieNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:01:
[...]

De australische versie was steengoed dit jaar. Al die teams waren op hoog niveau (vond het zelf jammer dat de 2 dames er net voor het einde moesten..). Als je daarna overschakelt naar de NL editie dan is hier het niveau bedroevend laag dit jaar.
@cheiron Gewoon voor de volledigheid, het seizoen met Gus & David als winnaars was seizoen 3. Ik vermoed dat SunnieNL het heeft over seizoen 4 als ik mij niet vergis? :) Dus je hebt nog een seizoen voor de boeg (gelukzak ;) ) indien je wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Kapoen schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:52:
[...]

@cheiron Gewoon voor de volledigheid, het seizoen met Gus & David als winnaars was seizoen 3. Ik vermoed dat SunnieNL het heeft over seizoen 4 als ik mij niet vergis? :) Dus je hebt nog een seizoen voor de boeg (gelukzak ;) ) indien je wenst.
Oeps, dacht dat we het allemaal over hetzelfde seizoen hadden, dat wat op RTL werd uitgezonden. Maar leuk dat er nog een seizoen is!

Flickr PSN ID= cheironnl

• Kapoen
We have lift off! Het derde seizoen van LM US ging van start gisteren.
Ik kan niet zeggen dat ik het echt goed vond, maar dat is subjectief uiteraard.

Zaken die mij in vorig seizoen al irriteerden zijn nog wat uitvergroot:
- teams die heel stereotiep gekleed werden (verplegers in hospitaal uniformen, opa’s met vlinderdasjes, Canadezen in hockey shirts,…)
- 12 teams in een format van 45 minuten, daardoor geen focus op het bouwen noch jureren
- de focus op de presentatie/scripted flauwekul door Will Arnett
- een groot stuk van de aflevering en het seizoen worden al gespoilerd in de eerste minuten

De uitdaging zelf was wel leuk, deze kan potentieel beter uitgewerkt worden in andere uitgaves van de show :P
spoiler:
een ruimteschip bouwen rond een voorgemaakt docking element, en deze aan een ISS achtige constructie hangen

Ik heb allezinds nog weinig zin om verder te kijken vrees ik.

Ondertussen zijn er ook nog twee aankondigingen gedaan ivm LM Australië:
- er komt dit jaar nog een tweedelige Kerstaflevering
- seizoen 5 wordt een soort ‘all stars’ feestje:
LEGO Bricksmas [2022] LEGO Masters, one of the biggest hits on television, will return later this year for a two-part LEGO Bricksmas Special. This year’s festivities will begin early as some of Australia’s favourite celebrities team up with contestants from the past four seasons in a very special Christmas celebration. Who will take the honours with the best and most magical Christmas build? The two-part Christmas special will feature Poh Ling Yeow, Emma Watkins, Darren Palmer and Lincoln Lewis. Expect new builds, new twists, and a giant sackful of LEGO as we wish you a very Merry Bricksmas! LEGO Bricksmas is produced by Endemol Shine Australia (A Banijay company) for the 9Network.

LEGO Masters exploded onto our screens in 2019 and has cemented itself as one of the most popular shows on TV.
In 2023, the feelgood, family-friendly format – a ratings phenomenon – is back with an allstar cast as the best of the very best return with a new wave of brilliant building and imagination for LEGO Masters: Grand Masters. In this epic construction contest, the elite LEGO builders of the past four seasons will be competing for the ultimate title of Grand Masters. Host Hamish Blake and resident judge Ryan “Brickman” McNaught will be joined by the fan favourites and previous champions, all ingenious builders. Prepare to be dazzled by the most amazing challenges the show has ever seen, both in-studio and outside, when our teams duel it out for the chance to win $100,000 and to be crowned the very best LEGO building team in LEGO Masters history. Grand Masters. LEGO Masters is produced by Endemol Shine Australia (A Banijay company) for the 9Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:33:
We have lift off! Het derde seizoen van LM US ging van start gisteren.
Ik kan niet zeggen dat ik het echt goed vond, maar dat is subjectief uiteraard.

Zaken die mij in vorig seizoen al irriteerden zijn nog wat uitvergroot:
- teams die heel stereotiep gekleed werden (verplegers in hospitaal uniformen, opa’s met vlinderdasjes, Canadezen in hockey shirts,…)
- 12 teams in een format van 45 minuten, daardoor geen focus op het bouwen noch jureren
- de focus op de presentatie/scripted flauwekul door Will Arnett
- een groot stuk van de aflevering en het seizoen worden al gespoilerd in de eerste minuten

De uitdaging zelf was wel leuk, deze kan potentieel beter uitgewerkt worden in andere uitgaves van de show :P
spoiler:
een ruimteschip bouwen rond een voorgemaakt docking element, en deze aan een ISS achtige constructie hangen

Ik heb allezinds nog weinig zin om verder te kijken vrees ik.

Ondertussen zijn er ook nog twee aankondigingen gedaan ivm LM Australië:
- er komt dit jaar nog een tweedelige Kerstaflevering
- seizoen 5 wordt een soort ‘all stars’ feestje:

[...]
Net vandaag zitten kijken.... ja, het is erg stereotype ja, met bijvoorbeeld ook brandweermannen in kostuum, die ook dat als theme gebruiken. De producenten zitten daar wat veel op ja.

Kijkt verder wel leuk, leuke special effects, leuke opdracht en zo te zien ook de volgende keer (space en jurrassic park....'nough said ;) ), lekker tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:24:
[...]

Net vandaag zitten kijken.... ja, het is erg stereotype ja, met bijvoorbeeld ook brandweermannen in kostuum, die ook dat als theme gebruiken. De producenten zitten daar wat veel op ja.

Kijkt verder wel leuk, leuke special effects, leuke opdracht en zo te zien ook de volgende keer (space en jurrassic park....'nough said ;) ), lekker tempo
Na deze aflevering ben ik helaas wel klaar met deze versie van Lego Masters vrees ik.

Mijn verontschuldigingen voor mijn 'zeur lijst', maar dezelfde zaken blijven me irriteren:
- de aflevering is veel te kort om zoveel teams te tonen + overmatige flauwekul/show van de gastheer
- het blijven hameren op stereotiepen (kledij, samenstelling teams, flauwe woordspelingen uitlokken,...)
- jurering te chaotisch (wegens tijdsgebrek in de montage)

Daarbij komt ook iets raars, deze aflevering was duidelijk één groot reclameblok voor Jurassic World/Park films. En hun 'guest celebrity'
spoiler:
Chris Pratt
moest dat duidelijk maken.
Alleen hebben ze hem er blijkbaar achteraf in gemonteerd, want hij heeft geen enkele interactie met de kandidaten zelf. Zelfs die gespeelde interactie in de brick pit toont geen van beide personen in hetzelfde shot.

Guest celebrities voegen sowieso al weinig toe aan dit format, als je ze dan ook overduidelijk slecht monteert in het geheel is het helemaal lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:40:
[...]
Alleen hebben ze hem er blijkbaar achteraf in gemonteerd, want hij heeft geen enkele interactie met de kandidaten zelf. Zelfs die gespeelde interactie in de brick pit toont geen van beide personen in hetzelfde shot.

Guest celebrities voegen sowieso al weinig toe aan dit format, als je ze dan ook overduidelijk slecht monteert in het geheel is het helemaal lachwekkend.
Echt?!?! Wow, dat is wel extreem treurig... Gelukkig keek ik het al niet meer maar ik voel me gesterkt in mn besluit :P

Dat riekt enorm naar marketing. Enorm JP lopen pushen, een gast uitnodigen die nog wat verkoop kan stimuleren...maar dan past het niet in z'n schema. Laat dan maar zou ik denken. Maar nee, we fixen het wel met monteren... |:(

---------

Ik vind de Benelux versie toch wel weer lekker wegkijken. De presentatie went, ze groeien er duidelijk in, en er is weer een fijne sfeer op de vloer (zover we dat allemaal meekrijgen natuurlijk).
Afgelopen weekeind was er weer de bekende opdracht die volgens mij tot nu toe als enige altijd terugkomt.
spoiler:
Voorwerp doormidden gezaagd
Maar wel met een leuke letterlijke mini-opdracht erbij.

Verliezers vond ik niet meer dan terecht. Ik kan me niet eerder herinneren dat iemand een speech van 3 minuten moest houden om uit te leggen waar ze nou naar keken :D

Kijk uit naar morgenavond :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:40:
[...]

Na deze aflevering ben ik helaas wel klaar met deze versie van Lego Masters vrees ik.

Mijn verontschuldigingen voor mijn 'zeur lijst', maar dezelfde zaken blijven me irriteren:
- de aflevering is veel te kort om zoveel teams te tonen + overmatige flauwekul/show van de gastheer
- het blijven hameren op stereotiepen (kledij, samenstelling teams, flauwe woordspelingen uitlokken,...)
- jurering te chaotisch (wegens tijdsgebrek in de montage)

Daarbij komt ook iets raars, deze aflevering was duidelijk één groot reclameblok voor Jurassic World/Park films. En hun 'guest celebrity'
spoiler:
Chris Pratt
moest dat duidelijk maken.

Niet in zelfde shot...?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.seat42f.com/wp-content/uploads/2022/09/28140354/LM-S3_302_ScCPBrickPit_TG_0008-1536x1121.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5f_-riZWU8bkFdfvTkelKsOO1qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLR0kY00exdQFiA6TN81CjVc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Je hebt gelijk, ik heb mij vergist om volgende redenen:
- ik heb met lage verwachtingen gekeken (en een half oog op mijn tablet)
- daarna reddit/lego masters gelezen
- mijn grijze massa heeft onderstaande citaten van reddit erbij getrokken
- en ik ben in hyperbool modus gegaan blijkbaar (mijn zeuren en frustraties zijn wel echt jammer genoeg)
Yeah I agree it was pretty obvious. I wonder if the two contestants he “interacted” with was done later in the season when he was available (meaning potential spoilers in terms of who will make it far).
Of course he was not there, why do you think he only was shown in the brick pit and over the clock, but was never seen with the judges or at the tables. It felt so embarrassing when they pretended to surprise one contestant, although the whole thing was of course staged. What did they tell her why she should come outside of the regular filming?
The Chris Pratt segment was embarrassing, look I know that you can’t have him in the studio during the building, since he is busy, but it was edited so badly when they try to pretend he was there. If he would have been really there during the building why don’t we ever see him visiting the tables, but instead he is hiding in the brick pit or above the clock.
Mijn excuses aan de mede tweakers voor de onbedoelde misleiding, dit was veel te slordig van mijn kant.
Bedankt om er mij op te wijzen @42erik

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 02-10-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
davidov schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:25:
[...]

spoiler:
Voorwerp doormidden gezaagd
Maar wel met een leuke letterlijke mini-opdracht erbij.
Mini-opdracht misschien wel leuk, maar had totaal geen toegevoegde waarde.

De mini-bouwsels werden niet beoordeeld, niet eens bekeken (in beeld) maar gelijk in een balletje gestopt. En de winnaars van voorgaande aflevering hadden eerste keus én daarna weer, voor de overigen was het random.
Dus waarom deden ze die mini-opdracht nu eigenlijk...?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

niemand kijkt de finale?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davidov
Ik wacht ff tot het na de uitzending online staat, trek de hoeveelheid reclame namelijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

spoiler:
Jawel, beetje een verrassende winnaar al viel het wel te verwachten dat hun thema nogal in de smaak zou vallen bij de "publieks-stemmers". :P

Persoonlijk had dat Walhalla-gebeuren mogen winnen van mij. :P Ben in ieder geval blij dat dat dwingelandje van een Jaap niet gewonnen had, ik snap niet dat die Mathijs zich altijd zo erg over zich heen liet lopen. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 22-10-2022 22:02 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

In België was het vanavond de halve finale, dus graag nog een weekje (of langer) spoiler tags gebruiken voor de finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

KrazyJay schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

In België was het vanavond de halve finale, dus graag nog een weekje (of langer) spoiler tags gebruiken voor de finale.
Goed dat je het zegt, had een gedeelte van m'n post in spoilertags gezet, nu de rest ook. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Ik heb niet alle afleveringen van de Belgisch/Nederlandse Lego Masters gekeken. Op het begin ergerde ik me vooral aan Jamai. Dat is later overgesprongen op de Brick Master. Haar feedback bestond voor 90% uit het woord 'leuk'. Echt zo armoedig. Ik snap niet dat er niet door een regisseur op is bijgestuurd. Per bouwwerk zo vaak het woord 'leuk'... En dan merk je dat gastjury's een veel grotere woordenschat gebruiken bij het feedback geven. Het ergerde me enorm.

spoiler:
Verder was het heel slim om zo 'n vet zeemonster met piratenboot en -eiland te maken als je weet dat kinderen komen kijken!

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 23-10-2022 21:43 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ferrywijn schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:58:
Ik heb niet alle afleveringen van de Belgisch/Nederlandse Lego Masters gekeken. Op het begin ergerde ik me vooral aan Jamai. Dat is later overgesprongen op de Brick Master. Haar feedback bestond voor 90% uit het woord 'leuk'. Echt zo armoedig. Ik snap niet dat er niet door een regisseur op is bijgestuurd. Per bouwwerk zo vaak het woord 'leuk'... En dan merk je dat gastjury's een veel grotere woordenschat gebruiken bij het feedback geven. Het ergerde me enorm.

spoiler:
Verder was het heel slim om zo 'n vet zeemonster met piratenboot en -eiland te maken als je weet dat kinderen komen kijken!
Die spoiler tags he... :/

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 23-10-2022 21:43 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Misschien niet in het topic kijken als je de laatste aflevering nog moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ferrywijn schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Je geeft serieus de uitslag aan terwijl het net een dag geleden uitgezonden is... In België zelfs nog niet eens... Er is letterlijk al om spoiler tags gevraagd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

spoiler:
Jawel, beetje een verrassende winnaar al viel het wel te verwachten dat hun thema nogal in de smaak zou vallen bij de "publieks-stemmers". :P

Persoonlijk had dat Walhalla-gebeuren mogen winnen van mij. :P Ben in ieder geval blij dat dat dwingelandje van een Jaap niet gewonnen had, ik snap niet dat die Mathijs zich altijd zo erg over zich heen liet lopen. :X
Mwa vond die Mathijs ook vaak klagen en moeilijk doen en in veel tijd weinig bouwen.

Uiteindelijk maar een schraal seizoen. Feit dat het Belgisch koppel met vrouw geforceerd de halve finale werd geloodst sloeg helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
net finale gezien....
spoiler:
Opeens waren er al mensen weg, dus ik heb het idee dat ik een aflevering gemist heb..

Mooi bouwwerken, verdiende winnaar denk ik. Al komt een deel van de winst uit het thema vandaan. De bouwtechniek van valhalla waren namelijk wel indrukwekkender vind ik.

Maar 1h40m... Poe, da's lang... Prima als achtergrond als je zelf Lego in handen hebt, maar om gefocussed te kijken is het mij te lang zo

Overall betere seizoenen gezien. Vind de deelnemers niet echt aansprekend dit keer, en brick master maakte zich er net geschreven beoordelingen wel wat makkelijk vanaf vind ik

[ Voor 18% gewijzigd door 42erik op 23-10-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
Nee, na de aflevering waar die muts terug kwam ben ik afgehaakt.
Als je dan zo'n build off doet geef ze dan hetzelfde voorwerp, zodat je echt op kwaliteit kan beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

spoilers -na- uitzdending niet meer nodig toch?

vond hele seizoen maar mweh qua presentatie, voelde allemaal zo geforceerd. Jemaiy(?) echt een raadsel waarom ze hem gekozen hebben; duidelijk 0 affiniteit met product. Had dan fred van leer opgetrommeld, van bekende nederlander is hij duidelijk groot fan van lego.

de teams, de opbouw allemaal zo leuk op papier; in praktijk voelde het vrij 'fake/geforceerd' aan.

benieuwd of ze het volgend seizoen over andere boeg gooien, zo niet bne ik er wel klaar mee :+

de finale; ... tjah, met zo'n schilder (hoe leuk qua idee) weet je dat je het neit gaat redden. Iets van draken, grote figure/modellen, en veel figures kom je een eind mee. Vond de piraten wel een leuk thema (bevooroordeeld) :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
42erik schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:51:
net finale gezien....
spoiler:
Maar 1h40m... Poe, da's lang...
Zonder reclame 1h15m, scheelt een half uur en een hoop verloren energie, maakt het een stuk beter vol te houden :)

--------------------------------------

In NL zit het er dus weer op. Ik weet niet waar het aan ligt; de kandidaten, de opdrachten, de presentatie... maar het spectaculaire was er een beetje af dit seizoen. Best leuk en aardig, maar ik zat niet op het puntje van m'n stoel en keek steeds vaker met een half oog....alleen bij de eind-jurering als de build goed volledig in beeld komt zat ik nog rechtop ;) ... kan ook een teken zijn dat nu ik een seizoen of 7 gezien heb het speciale er een beetje af is.

Had ook zelf niet zoveel met de kandidaten, dat helpt ook niet natuurlijk. Het team dat ik het fijnste vond viel al heel vroeg af, toen ze aan het einde nog kort in beeld waren realiseerde ik me hoeveel invloed dat toch kan hebben op het kijkplezier.

Eens kijken of ik een volgende editie met evenveel plezier weer oppak, de Australische versie blijf ik sowieso wel kijken denk ik.
Terechte winnaar, maar was geen verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Zonder reclame 1h15m, scheelt een half uur en een hoop verloren energie, maakt het een stuk beter vol te houden :)
Goed punt. Normaal keek ik hem via de site, nu via de settop box. Maar alsnog wel wat lamg, maar ja, via site had hey beter geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:09:
[...]
spoilers -na- uitzdending niet meer nodig toch?
Toch niet iedereen kijkt het meteen op de dag zelf? Dus dan zijn tags gebruiken toch gewoon vriendelijk voor die mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-06 18:02
42erik schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Toch niet iedereen kijkt het meteen op de dag zelf? Dus dan zijn tags gebruiken toch gewoon vriendelijk voor die mensen?
En radio, tv en internet uit? Je weet dat andere wel gekeken hebben. Dus dan moet je gewoon het topic even niet meer openen tot je wel gekeken hebt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
davidov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

, de Australische versie blijf ik sowieso wel kijken denk ik.
De Australische versie is dan ook de gold standard. Uk vind ik ook nog leuk omdat ze het daar compleet anders doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

En radio, tv en internet uit? Je weet dat andere wel gekeken hebben. Dus dan moet je gewoon het topic even niet meer openen tot je wel gekeken hebt.
Sodeju, waarom is het zo moeilijk voor mensen om gewoon even tags te doen?

Sommigen willen misschien even lezen of het een leuke aflevering was, zonder de uitslag te lezen. Sommigen wisten niet de de finale net geweest was, zoals ik, en zagen gewoon een nieuwe post en lezen dan opeens de winnaar. In België is ie nog niet eens uitgezonden.

Kleine moeite, groot plezier... Maar blijkbaar voor sommigen echt zoveel moeite... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door 42erik op 24-10-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
stijn014 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

De Australische versie is dan ook de gold standard. Uk vind ik ook nog leuk omdat ze het daar compleet anders doen.
Ik dacht heel even dat je bedoelde dat er nieuwe UK seizoenen zijn, maar volgens mij gaat het om de originele seizoenen van 2017 en 2018. Dat is volgens mij de show die de wereldwijde opkomst van Lego Masters heeft veroorzaakt. De enige variant die ik nog niet heb geprobeerd (leek me te oud en daardoor misschien wat gedateerd), maar als je zegt dat UK na AU de leukste was moet ik het misschien nog een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Ik dacht heel even dat je bedoelde dat er nieuwe UK seizoenen zijn, maar volgens mij gaat het om de originele seizoenen van 2017 en 2018. Dat is volgens mij de show die de wereldwijde opkomst van Lego Masters heeft veroorzaakt. De enige variant die ik nog niet heb geprobeerd (leek me te oud en daardoor misschien wat gedateerd), maar als je zegt dat UK na AU de leukste was moet ik het misschien nog een kans geven :)
Ik heb er wel wat van gezien, was best goed gedaan wat ik me ervan herinner. Ik liep er destijds vooral tegenaan dat ze echt slecht te vinden waren (voor mij iig)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
De winnaar is logisch gezien het publiek dat ook beoordeelde..

Verder
spoiler:
was dit seizoen wel de minste die ik heb gezien. Teams die vooral bouwden op 1 persoon, teams die net een paar weken aan het oefenen waren. Ik heb weinig groei gezien.

De presentatie werd gaandeweg wel iets beter, maar Jamai is het niet voor dit programma. Wel positief dat er vooruitgang in zat.

Rare opdrachten. Meteen grote dingen in het begin, ipv rustig opbouwen. Dat zal ook wel een reden zijn geweest van weinig groei.. Immers als je meteen groot moet is er geen tijd voor nieuwe technieken je eigen te maken mbv de brickmaster.

Grootste kritiekpunt is de brickmaster en de wijze van beoordeling. Ontzettend weinig feedback, tijdens een build alleen zeggen dat ze vindt dat er weinig gesculpt wordt, of het concept niet begrijpt. Bij de beoordeling is iets leuk, of ze begrijpt het nog steeds niet. Máár met een NPU ben je bijna zeker weten door..
Sowieso die focus op NPU.. zorg voor toffe builds, dan zal het mij roesten of ogen gemaakt zijn met een simpele stud of door NPU gebruik van zwaarden als wenkbrauwen.
De wijze van mensen wegsturen met een briefje was ook, tsja..
Ik heb vooral de positieve toevoeging van de brickmaster gemist, goede ideeën durven noemen.
Ik kreeg vooral het gevoel dat ze niet echt keek naar wat er in het geheel gebouwd was, maar welke Bricks gebruikt waren..

Ik vraag me af of er voor NL/BE nog wel een volgend seizoen komt

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 25-10-2022 00:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 16:29
Over de finale:
spoiler:
Eens met de kritiek op de Brickmaster, ze heeft het niet qua feedback.

Verder is de winnende formule vrij duidelijk: trek de aandacht met iets groots/opvallends en houd daarna vast met veel kleine verhaaltjes met minifigs. Niet verrassend, al vond ik overall Arne & Sander het beste team. Al helemaal als je bedenkt dat ze elkaar niet kenden en toch zo goed samenwerkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkownage_1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-01 15:29
GAIAjohan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:23:

Ik vraag me af of er voor NL/BE nog wel een volgend seizoen komt
Registratie is alvast open voor volgend seizoen. Hopelijk ook andere Brick Master, werken bij Lego is niet noodzakelijk gelijk aan goede Brick Master.

[ Voor 81% gewijzigd door darkownage_1 op 25-10-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

ferrywijn schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Ik heb nu net de finale gezien en ben hier sinds zaterdagmiddag niet meer geweest...
Bang voor spoilers.

Edit
Sterker nog: Mathijs had zaterdag een artikel in de krant (PZC) en ik heb maandag alleen het katern met landelijk nieuws gelezen omdat ik (terecht) bang was voor een tweede artikel met de uitslag.

Ik ga geen finales kijken waarvan ik de uitslag al weet.

[ Voor 30% gewijzigd door Punkrocker op 25-10-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

millerman_sf schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:24:
Over de finale:
spoiler:
Eens met de kritiek op de Brickmaster, ze heeft het niet qua feedback.

Verder is de winnende formule vrij duidelijk: trek de aandacht met iets groots/opvallends en houd daarna vast met veel kleine verhaaltjes met minifigs. Niet verrassend, al vond ik overall Arne & Sander het beste team. Al helemaal als je bedenkt dat ze elkaar niet kenden en toch zo goed samenwerkten.
Alleen al daarom moesten zij winnen vond ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Ik vond de winnaar op basis van wat is gebouwd wel terecht.

spoiler:
Het kleurgebruik bij Arne en Sander was deze aflevering voor mij net iets te onsamenhangend als je dat vergeleek met die piratenbaai

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Net de 4e us aflevering gekeken... Wat een leuke opdracht, die mag wel vaker gebruikt worden vind ik. Ze hebben de hele tijd al van die originele ideeën

spoiler:
bouw een boomhut in een echte boom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Dankzij het assymetrische uitzendschema kregen we de finale pas gisteren te zien hier in België.
Dat is meteen ook mijn grootste kritiek op dit seizoen, ik begrijp niet waarom het verschil in uitzenden tussen beide landen nodig was.

Mijn commentaar op de finale aflevering ligt in lijn met wat ik hier reeds gelezen heb:
- de aflevering an sich werd terecht gewonnen door Tom en Peter
=> ze hielden zich gewoon het best aan het concept van 'duidelijk van ver, ontdekken van dichtbij'

- op basis van het hele seizoen verwachtte ik dat Arne en Sander LM gingen winnen
=> hun idee vond ik wel het meest intelligente, maar helaas voor het publiek dus moeilijker toegankelijk
=> van ver zag ik alleen maar een berg stenen in 50/50 licht/donker verdeling, maar geen direct verhaal
=> ik ben ook niet zo thuis in de mythologie waarover deze build handelde, dus zelfs van dichtbij zou ik waarschijnlijk ook moeite gehad hebben om het allemaal te begrijpen

- de derde plaats voor Jaap en Matthijs was ook terecht vond ik
=> laat ik eerst aangeven dat ik het wel ontzettend moedig vond om niet te kiezen voor een minifig scale verhaal (kom ik nog even op terug)
=> mooie sculpting van de schilder, maar zoals de gastjury ook al aangaf klopte de schaal van het hele bouwwerk gewoon niet
=> om een finale te winnen met sculpting moet het wel 'above and beyond' zijn, zoals David en Gus toonden in LM Australië (seizoen 3):

En de gekende reactie/epiloog van Brickman (vanaf minuut 2:55) : uitslag finale LM AU

Wat betreft de rest van het seizoen:
- ik denk dat alleen de opdracht met de ballon exclusief was voor de Benelux editie, al de rest had ik reeds gezien in AU en US edities
- de jury vond ik inderdaad een beetje 'meh', als er nog een seizoen zou komen (wat wel geïmpliceerd werd door één van de presentatoren) zou ik liever hebben dat ze opteren voor een 'brickman (of women ;))'/LCP. Ik zou zelfs durven zeggen om niet voor een Nederlander of Belg te gaan.
- de presentatie liet mij warm noch koud, maar ik ben al blij dat ze niet de afschuwelijke Amerikaanse stijl hebben gekopieerd
- vergeleken met de Amerikaanse stijl ben ik wel tevreden met de looptijd van de afleveringen (en doorspoelen van reclame ftw)
- het was zeker niet zo levendig en interessant als de Australische versie, maar vergeleken met NZ dan weer wel beter
- het gouden steentje... daar heb ik al veel bomen over doorgezaagd. Ik ben vooral blij dat het niet gebruikt werd.

Ik las hier van een medetweaker een interessant punt ivm de terugkeer van een eerder uitgeschakeld (Belgisch) duo. Eerlijk gezegd dacht ik initieel ook dat ze dat deden om 'quota' te hanteren, maar dan eerder in de richting van 2 BE en 2 NL duo's in de halve te finale te hebben ipv 1 vs 3.

Het is wel zo dat dit specifiek scenario (tot de bouwuitdaging toe) exact werd overgenomen uit een eerdere editie van LM Australië (ik geloof seizoen 2). In seizoen 3 gingen ze daarop nog verder door zelfs 4 teams een kans te geven om terug in het spel te geraken. In seizoen 4 maakten ze een eind aan dit scenario (en terecht).

Over LM Australië gesproken, er komt dit jaar nog een Kersteditie zoals vorig jaar.
Deze bestaat uit twee afleveringen, en het concept draait om voormalige kandidaten die een duo vormen met 4 'celebrities'. Dit alles in de context van een liefdadig doel.

Seizoen 5 van LM Australië werd aangekondigd als een 'all stars editie', dus met duo's van afgelopen edities.
Wanneer deze precies zal worden uitgezonden (volgend jaar, duh :P ) weet ik nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Afgelopen zondag was er de eerste (van twee) Bricksmas specials van LM Australië.

Het concept was gelijkaardig als vorig jaar, voor een liefdadig doel vormen vier bekende Australiërs een team met vier voormalige deelnemers van LM Australië. Buiten een Kerstversie van de gekende LM trofee staat er voor de deelnemers niet echt iets op het spel.

Hamish mag overuren draaien qua flauwekul, maar de interacties met de deelnemers zijn iets leuker dan de vorige editie. De bekende Australiërs doen allezinds meer moeite om mee te bouwen, en de resultaten zijn best geslaagd.

Helaas ken ik geen enkele van de bekende Aussies :P

De deelnemers van vorige LM edities
spoiler:
seizoen 1 - G (nee echt, zo heet hij)
seizoen 2 - Alex (winnaar van S2)
seizoen 3 - Sarah & Fleur (deze keer zijn ze minder irritant gemonteerd)

Dankzij de opdracht heb ik een nieuw Nederlands woord geleerd, ik wist namelijk niet hoe je een 'Christmas cracker' vertaalt naar het Nederlands. Volgens wikipedia: Knalbonbon :P

Anyhoo, de kandidaten kregen dus een gigantische 'knalbonbon' waarin ze één of andere verassing moesten bouwen.

De winnende build:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/tOnd2Ya3PpZxVv884Czm9gSqAq0=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fb73dd901-fc82-4f28-b610-ec7c89754bdf
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/3UtORwoDkLZqiRpt1E6Ce2l_QVs=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F2c58b255-18c6-4c35-ad6b-c696cd0d92c0

Is dit een volwaardige editie van LM?
Niet echt, het is voor het goede doel, maar het was toch leuke 'feel good' TV.
Kijk voor het geleuter van Hamish zou ik zeggen, en ook nog voor dit mits je interesse hebt:
spoiler:
Brickman bouwt met elk team een uurtje mee, dus hier en daar kan je wat bouwtechnieken meepikken.

Ik ga zeker de tweede aflevering nu zondag ook bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En zoals beloofd (aan mezelf ;) ) heb ik ondertussen ook de tweede aflevering van LM Australië 'Bricksmas' bekeken. Dit was tevens ook de finale van dit liefdadigheidsevent.

Eigenlijk kan ik mijn 'review' van de vorige aflevering gewoon herhalen. Een hele hoop feel goed televisie,
maar niet noodzakelijk een echte LM competitie. Gewoon kijken voor de humor en geleuter zou ik zeggen.

Ik zag vandaag op reddit dat er ook een UK editie komt van de Bricksmas special, maar er is nog geen datum bekend. De jury zou bestaan uit Matthew Ashton (senior designer/management bij Lego) die reeds eerder gast was bij 'onze editie' van LM, en Brickmaster Amy van LM USA.

En zoals eerder gezegd komt er ook nog een 5e seizoen van LM Australië aan, met kandidaten van afgelopen seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
De AU kerstspecials waren nog best vermakelijk, het scheelt dat ik momenteel teveel vrije tijd heb en niet superveel dingen om te kijken dat wel ;)

Zag toevallig dat vanavond op RTL 4 20:30-22:13 de Nederlandse Kerstspecial op TV is.
Met dit stel BN'ers: Erik de Zwart en Barry Paf, Fenna Ramos en Kes van den Broek, Hugo Kennis en Thomas Cammaert, Jordy en Sander Huisman en Marouane Meftah en Carré Albers.

Ben tikkeltje benieuwd. Erik heeft modeltreinen in zn tuin, benieuwd of dat gefreubel nog een bijdrage brengt aan Lego. Verder lijkt Hugo mij een perfect eeuwig-kind voor een show als dit.

-edit-
Staat al online op Videoland evt.

-edit 2-
Er ontbrak een 6e team: Jeangu en Xillan Macrooy

[ Voor 19% gewijzigd door davidov op 28-12-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Vorig jaar was de special tenenkrommend slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Die van dit jaar was nog best geslaagd vond ik, voor een kerstspecial dan eh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

davidov schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:22:
De AU kerstspecials waren nog best vermakelijk, het scheelt dat ik momenteel teveel vrije tijd heb en niet superveel dingen om te kijken dat wel ;)

Zag toevallig dat vanavond op RTL 4 20:30-22:13 de Nederlandse Kerstspecial op TV is.
Met dit stel BN'ers: Erik de Zwart en Barry Paf, Fenna Ramos en Kes van den Broek, Hugo Kennis en Thomas Cammaert, Jordy en Sander Huisman en Marouane Meftah en Carré Albers.

Ben tikkeltje benieuwd. Erik heeft modeltreinen in zn tuin, benieuwd of dat gefreubel nog een bijdrage brengt aan Lego. Verder lijkt Hugo mij een perfect eeuwig-kind voor een show als dit.

-edit-
Staat al online op Videoland evt.

-edit 2-
Er ontbrak een 6e team: Jeangu en Xillan Macrooy
Net, na een kwartiertje, weg willen zappen.
Mijn vrouw wil nog even verder kijken of het beter wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik vond toch dat de meesten best nog wat aardigs gebouwd hadden... In 1 show, 2 opdrachten maar, voor duo's die niet echt speciaal geinteresseerd zijn in bouwen of veel geoefend hadden.

Zeker ook over de winnaars positief verrast!

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Seizoen 5 van LM Australië zit er aan te komen (in April), hier is alvast een trailer.
Zoals reeds verwacht is het een 'all star' editie van kandidaten uit de vorige 4 seizoenen.
Indien je geen spoilers wilt ivm het deelnemersveld zou ik de trailer links laten liggen.

[YouTube: Lego Masters Australia promo 2023 - Grand Masters]

Hamish is ehm... Hamish? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gisteren was er de eerste aflevering van seizoen 5 van LM Australië.
Dit seizoen draait rond een 'show down' tussen kandidaten van de vorige 4 seizoenen.

De meeste duo's (8 in totaal) waren identiek aan vorige edities, op een nieuwe mix van enkele cultfiguren na:

Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/F994OS4vJGZ-43KEi4Up_fxrJeE=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F76a190bb-0150-44fb-bdfc-dec0934a889f
Het is duidelijk dat dit duo voor het nodige drama en entertainment gaat zorgen in de komende weken :)

Ook dit is een nieuw duo:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/_VRwYbUF7roOtUJkV-QMcDtoC0E=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F47b867ce-abad-49a4-8665-b18afae7804f

Voor de rest was het een redelijk normale aflevering zoals elk seizoen begint, met uiteraard hier en daar de nodige flashbacks naar de eerdere seizoenen om kijkers te herinneren aan de vele tics/bloopers/... van de duo's.

Er werd nog geen immuniteit uitgereikt, daarvoor moeten de duo's de hoogste score halen na 3 builds.
Een Lego leaderboard toont de stand tussen de kandidaten.
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/9YDeMhZse4k7YQZyirxZnTn_97c=/636x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fe8105b44-00f4-414e-934e-07deead68862

De build uitdaging van gisteren was wel een leuke, de kandidaten mochten naar keuze een scene/wereld bouwen op een zwevend eiland (met één centrale kabel naar het plafond). De winnende build:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/n3TwiLz5AQMhWNp0AtA1Fxo804M=/0x1063:5464x6527/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F39bfce1b-2a7c-499b-8e28-460e9764afd3
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/tZXDkrbV2t5W3omzVu102qwcdug=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F8dfa9ff3-bb55-44bc-a811-dbb139d17fba

Het kwaliteitsverschil met de Amerikaanse serie was weer overduidelijk, ik waardeer vooral het rustigere tempo (8 duo's volgen op ongeveer een 1u20). Voor de mensen die nog gaan kijken stel ik wel voor om zeker de eerste 2,5 minuten vooruit te spoelen, er zitten teveel spoilers in de intro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:21:
Gisteren was er de eerste aflevering van seizoen 5 van LM Australië.
Dit seizoen draait rond een 'show down' tussen kandidaten van de vorige 4 seizoenen.
Thnx voor de reminder! Zat vorige week al te zoeken, dit weekeind er niet aan gedacht....

Goed nieuws voor de junks: ze lijken weer op maandag, dinsdag én woensdag uit te zenden, en gezien Autralië op ons voor loopt.... staan de eerste 2 eps dus "online".

Ik zal me iig niet vervelen vanavond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:07:
[...]

Thnx voor de reminder! Zat vorige week al te zoeken, dit weekeind er niet aan gedacht....

Goed nieuws voor de junks: ze lijken weer op maandag, dinsdag én woensdag uit te zenden, en gezien Autralië op ons voor loopt.... staan de eerste 2 eps dus "online".

Ik zal me iig niet vervelen vanavond :+
En jij bedankt om er mij aan te herinneren dat er idd meerdere afleveringen per week zijn,
ik was dat echt al glad vergeten 8)7

14 afleveringen zou wat veel zijn met slechts een per week O-)

*edit*
@davidov Lego Masters NZ is ook weer bezig blijkbaar, seizoen 2 startte op dezelfde dag als LM AU.
Ook deze telt al 3 episodes ondertussen, het risico op overdaad is groot :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 12-04-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:41:
[...]

En jij bedankt om er mij aan te herinneren dat er idd meerdere afleveringen per week zijn,
ik was dat echt al glad vergeten 8)7

14 afleveringen zou wat veel zijn met slechts een per week O-)

@davidov Lego Masters NZ is ook weer bezig blijkbaar, seizoen 2 startte op dezelfde dag als LM AU :P
Ha, ja ik keek dus bij m'n bron en zag de 2e ep staan en dacht al "hoekandatnou" maar al snel begon er iets te dagen dat me dit bekend voor kwam ;)

Een bizar uitzendschema wel ja, ik kijk ietsie pietsie veel teveel TV, maar kan me niet heugen dat ik ooit een show, programma of serie heb gezien die er standaard 3 per week doorheen knalt. Misschien iets typisch Australisch?

Eerste 2 eps gezien, kon het niet bij eentje laten gisteren... het kijkt toch weer bijzonder prettig weg allemaal. Zo'n best-of competitie heeft zo z'n voordelen en nadelen. Voordeel is dat het niveau omhoog schiet, nadeel is een beetje dat je direct oude sterke/zwakke punten direct terug ziet komen. Je leert kandidaten niet kennen, je kent ze al. Vooralsnog niks te klagen, leuke opdrachten, fijne sfeer. Kandidaten zijn duidelijk ook een stuk relaxter, logisch ook, ze weten nu uit ervaring hoe het er aan toe gaat (geen onderschattingen bijv) en alleen de kandidaten die er zin in hadden zijn teruggekomen.

Over de kandidaten gesproken...
Kale. Die gast is een karikatuur van zichzelf geworden, volgens mij is z'n gedrag nu echt opzettelijk; het was een karaktereigenschap, inmiddels is het een trade-mark :/ Gelukkig heb ik inmiddels wat eelt op de zere plek die hij telkens raakt, dus ik kan er nu wat beter tegen. Ook wel bijzonder geestig om te zien hoe ze iemand gevonden hebben die mentaal weerbaar genoeg is om met Kale te kunnen samenwerken, indrukwekkend want ik doe het 'm niet na! :D

Vanavond maar door met ep 3.

-edit- ah er kwam nog iets tussendoor. Ja nee de NZ versie laat ik denk ik toch voor wat het was voorlopig. Hoewel ik enerzijds niet genoeg van dit programma kan krijgen, merk ik toch dat ik vooral enthousiast ben over de AU en NL versie, beiden naar mijn idee perfect.... VS en NZ kan ik me lichtelijk aan storen soms en dan gaat de glans me er te snel van af, ik wil niet dat het als een "moetje" gaat aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@Kapoen en @davidov, hoe kijken jullie ze nu al? Ik zit al een half uur te zoeken maar vind niks helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Ik wou dat ik je daarbij kon helpen maar dat vinden ze hier niet zo leuk geloof ik.

Jammer want episode 3 vond ik één van de tofste ooit ;) :P
Ja de bouw een voorwerp na opdracht hebben wel al tig keer gezien, maar dit keer was het wel een nieuw hoogtepunt zeg mijn hemel :o

Tot nu toe was het 3x 60-75 minuten genieten, kan niet wachten op maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:59:
Ik wou dat ik je daarbij kon helpen maar dat vinden ze hier niet zo leuk geloof ik.
Daar sluit ik me bij aan, sorry 42erik.
Tot nu toe was het 3x 60-75 minuten genieten, kan niet wachten op maandag :)
Goed nieuws, je hoeft niet te wachten tot maandag. De volgende aflevering komt morgen al.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!