Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kapoen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:11:
[...]

Het was me nog niet eerder opgevallen, maar het tempo van de Australische versie is veel langzamer
vergeleken met de Amerikaanse editie. Anderhalf uur (+/-) per aflevering tegen 45 minuten (US editie).

Vandaar waarschijnlijk dat de eerste aflevering van US seizoen 2 zo chaotisch aanvoelde,
ze hebben er 12 teams ingestoken dit seizoen. 8 teams op anderhalf uur versus 12 op 45 minuten 8)7
De tweede aflevering van Lego Masters US S2 heb ik hier klaarstaan voor vanavond, ik hou m'n hart al vast O-)
Tja, het is de VS hè. Oppervlakkig & snel en elke 5 minuten 5 minuten reclame. In AU namen ze er mooi de tijd voor. In NL is vaak de Hollandse kneuterigheid zichtbaar: ze krijgen maar 5 uur om iets te bouwen en de lego room ziet er ook een stuk beperkter uit.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Jan, winnaar van het eerste NL-seizoen met Lola, is overleden :o

https://www.omroepbrabant...verdrietig-en-onwerkelijk
Eind december 2020 waren ze nog niet naar het Lego House geweest vanwege alle maatregelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Pino112 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:01:
Jan, winnaar van het eerste NL-seizoen met Lola, is overleden :o

https://www.omroepbrabant...verdrietig-en-onwerkelijk
Eind december 2020 waren ze nog niet naar het Lego House geweest vanwege alle maatregelen ;(
Die komt wel even onverwacht binnen vallen ;(

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:50
Hoe onwerkelijk :'(
Slechts 31 jaar............

https://www.ad.nl/show/le...is-er-niet-meer~a48e0250/

[ Voor 10% gewijzigd door Versaevel op 09-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
Ja, best schrikken om dat te lezen! Zo'n jonge man nog..

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Er komt blijkbaar een Nieuw-Zeelandse editie van Lego Masters: bronartikel op brickset.com.

Ik ben benieuwd welke stijl ze aanhouden, meer de rustige Australische (of BE/NL) of de chaotische US :)
De jury is alvast een brickmaster/Lego Certified Professional (dus zoals de Australische editie).

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 21-07-2021 12:48 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik zag het! Ik hoop van harte dat hij op de Australische versie gaat lijken! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:46:
De jury is alvast een brickmaster/Lego Certified Professional (dus zoals de Australische editie).
In de AUS versie roepen ze toch altijd dat hun man de enige LCP is op het zuidelijke halfrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
JeroenE schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:11:
[...]
In de AUS versie roepen ze toch altijd dat hun man de enige LCP is op het zuidelijke halfrond?
Ja dat klopt (denk ik), ze hebben een Canadees gevraagd om jury te spelen:
Based in Canada, Robin Sather will soon be travelling to New Zealand to start the hunt to find the best LEGO builders in New Zealand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Net de laatste aflevering van US gekeken, een demolition Derby! Niet de meest hoogwaardige builds daardoor, maar wel leuk om te kijken :)

In de preview van de volgende keer een nieuwe variant op de trilplaat,de lompe ventilator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Morgen de finale van Lego Masters Australië, ben benieuwd!
Wij vinden deze al een stuk leuker dan de Nederlandse versie, vooral de aflevering van vorige week.
Haha die Star Wars aflevering hoe ze allemaal reageerden _O-

[ Voor 62% gewijzigd door G_Dragon op 06-08-2021 09:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

G_Dragon schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:34:
Wij vinden deze al een stuk leuker dan de Nederlandse versie, vooral de aflevering van vorige week.
Waar ik dacht dat gisteren de finale op Videoland zou staan, stond er de halve finale op. Volgende week de finale dus pas kijken :)

spoiler:
Hoop echt dat die Jackson en Alex hem gaan winnen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

WAT EEN FINALE!! :) Wij zijn erg blij met de winnaars.. *O*

spoiler:
Jackson en Alex als winnaars!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:23
@G_Dragon
spoiler:
Met de opvolging van je twee posts is er geen reden meer om spoiler tags te gebruiken ;)

Post 1: Ik hoop dat die en die winnen
Post 2: We zijn blij met de winnaars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jwlb schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:17:
@G_Dragon
spoiler:
Met de opvolging van je twee posts is er geen reden meer om spoiler tags te gebruiken ;)

Post 1: Ik hoop dat die en die winnen
Post 2: We zijn blij met de winnaars
Haha dank je voor de tip!
Ik heb het gelijk even aangepast zodat mensen het niet direct zien :*)

• 42erik
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:28:
WAT EEN FINALE!! :) Wij zijn erg blij met de winnaars.. *O*

spoiler:
Jackson en Alex als winnaars!
Volledig eens, die hadden echt elke keer de mooiste dingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

G_Dragon schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:34:
Niet gezien, maar was ook de Stromtrooper aanwezig die met zijn hoofd tegen de deur aanknalde :P?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Niet gezien, maar was ook de Stromtrooper aanwezig die met zijn hoofd tegen de deur aanknalde :P?
yup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik verteer de Aussies wel vrij slecht eerlijk gezegd. Veel doodslaande grappen met een presentator die gewoon niet grappig is.

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 20-08-2021 00:33 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:32:
Ik verteer de Aussies wel vrij slecht eerlijk gezegd. Veel doodslaande grappen met een presentator die gewoon niet grappig is.
Meningen kunnen verschillen blijkt maar weer :)

Ik vind Hamish de fijnste presentator, met prima grappen. Die amerikaan Will met elke keer dezelfde grappen vind ik dan weer mwoa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@AW_Bos
Storm Trooper :)

[ Voor 53% gewijzigd door 42erik op 20-08-2021 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

Señor Sjon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:32:
Afgelopen tijd zapte ik af en toe langs LEGO Masters Australië en ik kan me helemaal vinden in je post. Ik dacht altijd dat Amerikaanse shows geforceerd, geacteerd en overdreven waren maar Australië kan er ook wat van :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Inderdaad. Heel overdreven reacties op alles.

Kijk, een blokje! AAAAAAH, AAAW, etc.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12
Enorm genoten van de Australische variant van LM. Wat mij betreft een goede mix van likeable kandidaten, ok presentatie maar ook een goede brickman. De emotie die hij had bij elke eliminatie en in de finale voegt toch iets toe.

Prachtige creaties in de finale overigens. Terechte winnaars imo, maar alle builds waren spectaculair.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Geen idee of het hier thuishoort of beter in een ander Lego-topic kan maar heeft iemand enig idee wat voor verlichtingsoplossing er in de finale van LM Australia werd gebruikt in de cockpits van die mechs?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:39
Seizoen 2 van lego masters Australie loopt sinds dit weekend op VTM en de VTMGo app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Afgelopen week was er de finale van LM USA seizoen 2. Mijn mening is uiteraard maar subjectief :)
Ik kan me wel vinden in de uiteindelijke winnaar van dit seizoen.

Door covid was er deze keer geen publieksstemming, maar moest de jury zelf beslissen.
Al bij al een weinig spectaculaire aflevering, de drie overgebleven teams toonden niet noodzakelijk hun beste werk. Voor foto's/spoilers gaan we ongetwijfeld binnen enkele dagen terecht kunnen op brickset.com.

Over het hele seizoen bekeken vind ik het leuk dat ze tenminste een aantal originele opdrachten hebben verzonnen voor de kandidaten, al hadden er wel veel te maken met 'laten we de boel maar afbreken' >:)
De presentatie was te Amerikaans voor mijn smaak: te chaotisch, teveel scripted drama, een irritante gastheer,... Ik vermoed dat het grootste probleem is dat ze alles in afleveringen van 45 minuten staken.

Door de korte afleveringen leek de jurering ook maar 'meh', terwijl ze blijkbaar toch net zoals in Australische versie moeite hadden met beslissen (zie interview met beide juryleden). De montage heeft hen duidelijk niet geholpen.

Door de korte/chaotische montage was er ook te weinig focus op het bouwen zelf, en de vooraf aangekondige grotere brickpit hebben we nauwelijks gezien. Dit was een nogal vergeetbaar seizoen voor mij, jammer genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 19-09-2021 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Kapoen Bedankt voor je verslag! Hoewel ik groot fan ben van Lego Masters ben ik bij het tweede seizoen van Amerika al na de eerste aflevering afgehaakt. Ik ben het met je eens, drie kwartier is net te weinig. Wat me juist aanspreekt is dat je een beetje over de schouders van de bouwers mee kunt kijken, en dat ontbreekt dan. Zeker met zoveel teams als bij Lego Masters USA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
@Jakkus ik denk erover om hetzelfde te doen moest er nog een derde seizoen komen van de US editie. Als het geen leuke tv is vanaf de eerste aflevering zal ik waarschijnlijk ook afhaken. Ik heb dit seizoen al doorgeworsteld, en dat zou niet mogen als het om Lego draait…

Anyhoo, voor de geïnteresseerden zijn hier de spoilerrijke interviews en foto’s:
- LEGO Masters: Interview with the Season 2 winners!
- LEGO Masters: Interview with the second place team
- LEGO Masters: Interview with the third place team

• Jakkus
@Kapoen Ik vind het wel erg gaaf wat ze gemaakt hebben!

• 42erik
  • Niet online
Ik vond het seizoen best leuk en vermakelijk, maar de finale viel me echt tegen... ik vond de bouwwerken niet heel indrukwekkend, meeste teams hadden eerder in het seizoen mooiere dingen neergezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
In de categorie vijgen na Pasen, Lego Masters Australië heeft tijdens de afgelopen feestdagen een 'bricksmas special' gehouden. Het concept was dat 4 bekende Australiërs (zonder affiniteit met Lego) samenwerken met 4 kandidaten uit de vorige 3 seizoenen van LM Australië, en dit tijdens twee afleveringen.

De inzet was een schenking van 20000 Australische dollars aan Lego aan een goed doel, en een speciale versie van de gekende trofee:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/66rxadyqbZxcTujPHSw_UD6iHCo=/118x9:1167x600/636x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fa667b0ac-b5ff-4d1a-b133-9d40ca1cd868

Ik vond deze korte versie best genietbaar voor wat het was, een aktie voor het goede doel.
Van de combinatie Lego Master deelnemer + celebrity verwachtte ik niet veel, maar er waren toch best leuke builds (allemaal geïnspireerd door Kerstmis). Ook mocht Brickman eindelijk zelf eens wat tonen, aangezien elk duo een uur van zijn tijd mochten gebruiken.

4 duo's volgen in afleveringen van +/-1u20 liet ook wat ruimte voor wat flauwekul 'interplay' tussen de celebrities die ik van haar noch pluim ken, vooral in de tweede aflevering. Ik ga het niet spoileren voor de mensen die nog willen kijken ;) Maar al bij al was het zeker genietbaar tov de Amerikaanse editie vorig jaar.

Aan het einde van de special kondige Hamish aan dat LM Australië seizoen 4 van start zal gaan in april.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Kapoen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:09:
Aan het einde van de special kondige Hamish aan dat LM Australië seizoen 4 van start zal gaan in april.
En bij deze dus :)

Gisteren begon het 4e seizoen van LM Australië, en ik vond het een leuke start.
Best wel veel kwalitatieve builds, en qua montage vrij relax (8 teams + seizoen intro/overzicht op 1u20).
Op eerste zicht hebben ze ook geen 'vervelende typetjes' gecast of de beelden op die manier laten spreken.

Nieuwigheden voor dit seizoen:
- in de intro/trailer toonde men buitenlocaties, dus er wordt ook buiten de studio gebouwd?
- er werd expliciet gezegd dat er geen herkansing komt voor teams itt vorige seizoenen
- dat komt omdat het hele systeem van immuniteit en eliminatie werd aangepast
=> er word niet meer op voorhand gemeld of er al dan niet een eliminatie zal zijn deze aflevering
=> de immuniteit (titanium brick) zal veel sneller van team wisselen
=> de immuniteit kan gewonnen worden van een ander team

Zelf leggen ze het zo uit:
"The Titanium Brick will be up for grabs every single build, which means if you win it today then another team can win it off you tomorrow," Hamish explained to the teams.

"It will keep you safe at elimination, however this year you'll never know when an elimination is coming. We're going to spring them on you."

Hamish explained that it'll mean more teams will be building in challenges than ever before.

"This means that this year every team builds in every build, and if you make it to the final three, no doubt you will have used this brick well to get to the final."
Ik weet nog niet wat dit betekent, want gisteren was er uiteraard nog geen eliminatie.
Vermoedelijk deden ze dit om een paar foutjes van vorige seizoenen te vermijden (met het debacle van vorig seizoen als overtreffende trap). Daarnaast heb ik ook gemerkt dat ze itt vorig seizoen geen 'brick of doom' hebben uitgedeeld. Prima wat mij betreft, want dat concept voegde eigenlijks niets toe aan het programma.

De opdracht:
- 'drain the ocean'
- een kuip gevuld met water, met op de bodem een wrak van een piratenschip en 8 platforms erond
- de teams moesten bouwen wat zij denken dat er te vinden is op de bodem van deze oceaan
- de build moest zowel onder water als tijdens het wegpompen van water voor zich spreken
- dat onder water deel begreep ik niet zo goed, want er was werkelijk niets te zien toen het bad onder water stond 8)7

- meer foto's zijn te vinden op de website van LM Australië: link

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/Zny7uN6MaXtx3wwF_KAiksZmW8Q=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F758e5d1e-8481-4534-b40e-c20af7a3c30a

De eerste winnaars (tevens ook van de titanium brick), terecht wat mij betreft:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/4x1cQ7u0XDBwjQLW5xdqcF5YIZA=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F9e85a89b-3fb9-4ffa-afc8-97c1c2cd5ad3
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/hb9TUoN2y6cxSuRxZjollulb2W0=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F470f9b0a-da08-4e5f-b5ee-6cf4ee601c66
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/V6SDQLL3S6GKc5R_WrnSmB0UHz4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fae51e693-da6c-4eff-bd3c-be75931ffc48
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/c0jS1-UJjNlhI341KlVf5y-UPTU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F65f78a9a-ae45-4e27-95be-d9dd0eec0c79

*edit*
blijkbaar is er een druk uitzendschema deze week, vandaag en morgen krijgen we aflevering 2 en 3.
En op zondag nummer 4 blijkbaar. Ik heb echter geen idee waarom het zo snel moet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 19-04-2022 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Laatst online: 18:37
Kapoen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:02:
[...]

En bij deze dus :)

Gisteren begon het 4e seizoen van LM Australië, en ik vond het een leuke start.
Best wel veel kwalitatieve builds, en qua montage vrij relax (8 teams + seizoen intro/overzicht op 1u20).
Op eerste zicht hebben ze ook geen 'vervelende typetjes' gecast of de beelden op die manier laten spreken.

Nieuwigheden voor dit seizoen:
- in de intro/trailer toonde men buitenlocaties, dus er wordt ook buiten de studio gebouwd?
- er werd expliciet gezegd dat er geen herkansing komt voor teams itt vorige seizoenen
- dat komt omdat het hele systeem van immuniteit en eliminatie werd aangepast
=> er word niet meer op voorhand gemeld of er al dan niet een eliminatie zal zijn deze aflevering
=> de immuniteit (titanium brick) zal veel sneller van team wisselen
=> de immuniteit kan gewonnen worden van een ander team

Zelf leggen ze het zo uit:

[...]

Ik weet nog niet wat dit betekent, want gisteren was er uiteraard nog geen eliminatie.
Vermoedelijk deden ze dit om een paar foutjes van vorige seizoenen te vermijden (met het debacle van vorig seizoen als overtreffende trap). Daarnaast heb ik ook gemerkt dat ze itt vorig seizoen geen 'brick of doom' hebben uitgedeeld. Prima wat mij betreft, want dat concept voegde eigenlijks niets toe aan het programma.

De opdracht:
- 'drain the ocean'
- een kuip gevuld met water, met op de bodem een wrak van een piratenschip en 8 platforms erond
- de teams moesten bouwen wat zij denken dat er te vinden is op de bodem van deze oceaan
- de build moest zowel onder water als tijdens het wegpompen van water voor zich spreken
- dat onder water deel begreep ik niet zo goed, want er was werkelijk niets te zien toen het bad onder water stond 8)7

- meer foto's zijn te vinden op de website van LM Australië: link

spoiler:

De eerste winnaars (tevens ook van de titanium brick), terecht wat mij betreft:

*edit*
blijkbaar is er een druk uitzendschema deze week, vandaag en morgen krijgen we aflevering 2 en 3.
En op zondag nummer 4 blijkbaar. Ik heb echter geen idee waarom het zo snel moet.
Gisteren ook de 1ste aflevering gezien. Net als de vorige seizoenen van AU is het niveau weer hoog.

LM AU blijft toch mijn favoriet. Top bouwers, meeste vernieuwingen qua challenges en leuke presentatie. Tenminste, dat vind ik. Niet dat gruwelijke stereotype casten, fake leuk doen en drukte als in de VS, maar wel weer minder stijfjes dan NL.

Kapoen gaf al een mooie recap van de eerste aflevering en ik sluit me helemaal aan betreft de winnaars. Dat was een prachtig bouwwerk.

Vorig jaar werden er overigens ook al meerdere afleveringen zo kort op elkaar uitgezonden.
Geen idee waarom, maar mij hoor je niet klagen.
Ik zag al heel wat interessante shots voorbijkomen in de preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
3...2...1... chook!

De aflevering van gisteren was korter dan normaal (minder dan een uur), maar de bouwtijd voor de kandidaten was dat ook. De opdracht was om een rijtuig te bouwen dat vervolgens door een hoepel werd geschoten en over een aantal Lego bussen moest vliegen om dan zo spectaculair mogelijk te crashen op de vloer :o

In deze aflevering zagen we voor de eerste keer het nieuwe immuniteitssysteem in actie:
- er was geen eliminatie
- de winnaars van de immuniteit in de eerste aflevering moesten deze weer afgeven
- zij mochten wel de opdracht van gisteren weer sturen (minifigs/thema's kiezen voor andere kandidaten)
- de winnaars van de aflevering van gisteren ontvingen het steentje en zijn dus veilig in de aflevering van vandaag (moest er een eliminatie zijn)

De winnaar van deze aflevering:
spoiler:
Rocket Man (speling op het nummer van Elton John) door Lexi & Rachael.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/IuKcoWCKuqCFGlL0OPLpo2qDzLw=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F7f8d21b2-3264-4286-ad27-912b09841d84

Jammer genoeg kwam de neiging van de productie weer boven om bepaalde kandidaten als 'villain' te monteren in de beelden, met name in het winnaarsduo.

Ik had niet echt een uitgesproken favoriet qua winnaar, bouwwerken die crashen/opgeblazen worden/instorten/... moeten het vooral hebben van goed camerawerk en een portie geluk.
Maar grappig was het wel, vooral bij het laatste duo dat men in beeld bracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

edit: Topic Warning over het hoofd gezien.

[ Voor 102% gewijzigd door Flimovic op 20-04-2022 09:22 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
Kapoen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:56:

Jammer genoeg kwam de neiging van de productie weer boven om bepaalde kandidaten als 'villain' te monteren in de beelden, met name in het winnaarsduo.

Ik had niet echt een uitgesproken favoriet qua winnaar, bouwwerken die crashen/opgeblazen worden/instorten/... moeten het vooral hebben van goed camerawerk en een portie geluk.
Maar grappig was het wel, vooral bij het laatste duo dat men in beeld bracht :D
Leuk seizoen weer tot nu toe, moest wel even weer een kwartiertje wennen aan de drukte en soms flauwigheid van Hamish, maar daarna kijkt het lekker weg. Fantastische 1e aflevering, absoluut terechte winnaars van de 1e ep, als je mij vraagt misschien wel de gedoodverfde winnaars van het seizoen als je zo'n prachtig beest kan bouwen in de allereerste ep.

Ik snap wat je bedoelde met dat de winnaars van ep 2 als "bad guys" werden neergezet, maar dat doen ze ook echt een beetje zelf. Sommige teams bestaan uit 2 kandidaten die door de productie bij elkaar zijn gezet omdat ze zich in hun eentje hebben aangemeld, en ik heb een flauw vermoeden dat dat bij die dames ook het geval is? Althans ik merkte duidelijk dat beide kandidaten een tikkeltje geprikkeld konden raken van het gedrag van de ander, op een manier die je niet ziet als je elkaar al jaren kent.
Wat me ook opviel is aan het einde van de aflevering, dan is 1 kandidaat nog aan het opscheppen over het Titanium blokje in de "biechtkamer", vervolgens is er geknipt in een zin, en in het volgende frame zie je dat het teamlid al is opgestaan en niet meer in beeld is, terwijl de andere kandidaat nog aan het doorpraten is. Kwam op mij over alsof het teamlid uit irritatie is opgestaan :D

Ik heb dan ook het idee dat de Brickman hen liet winnen als een soort aanmoedigingsprijs: kom op jullie kunnen het, blijf goed samenwerken!
Er zijn serieuze bouwopdrachten en wat meer speelse, en dit was duidelijk een speelse opdracht. Zoals je ook aangaf komt er flink meer geluk bij kijken hoe het valt en of de slowmo-beelden wat moois opleveren. Een goed moment om een team een opsteker te geven.

Zin in de 3e ep vanavond! Wel jammer dat dit seizoen "slechts" 8 episodes kent.

[ Voor 6% gewijzigd door davidov op 20-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:32:
[...]
Ik heb dan ook het idee dat de Brickman hen liet winnen als een soort aanmoedigingsprijs: kom op jullie kunnen het, blijf goed samenwerken!
Dat gevoel had ik ook bij de eerste aflevering toen Brickman een top 3 van duo's naar voren riep ipv de geplande 2. Het duo die de gezonken kunst + aangepaste vissen had gemaakt was technisch niet zo sterk als de andere twee duo's. Ik vond het fijn dat Brickman toch hun verhaal/creativiteit een extra erkenning wilde geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:14:
[...]

Dat gevoel had ik ook bij de eerste aflevering toen Brickman een top 3 van duo's naar voren riep ipv de geplande 2. Het duo die de gezonken kunst + aangepaste vissen had gemaakt was technisch niet zo sterk als de andere twee duo's. Ik vond het fijn dat Brickman toch hun verhaal/creativiteit een extra erkenning wilde geven _/-\o_
Die gezonken kunst... toch leuk dat ze 2 kunstenaars kiezen en dat het dan 2 Nederlandse zijn :D
En inderdaad, dat zij als 3e naar voren werden geroepen viel me ook op.
Het meer mensen naar voren roepen + een joker-brick die continu van team kan verwisselen ipv permanent bij 1 team blijft hangen geeft mij beiden het idee dat ze het wat eerlijker/leuker/toegankelijker voor alle teams willen maken. Zo heeft iedereen een kans, en kunnen ook de wat mindere teams een keertje in de top 3 komen. Bovendien geeft het zo meer motivatie om de joker-brick van het beste team af te pakken, zo kan een minder team toch nog zichzelf overstijgen :)
En die Brickman blijft een toffe gozer ja, goede tips, kritisch maar rechtvaardig, ziet altijd wel iets wat beter kan maar ook al gaat alles fout dan ziet hij ook altijd wel iets dat goed gaat. _/-\o_

Verdorie, krijg nu al zin om vanavond te kijken, en het is nog ochtend ;)

[ Voor 7% gewijzigd door davidov op 20-04-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Staat het nieuwe seizoen van LM Australië ook op Videoland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

G_Dragon schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:27:
Staat het nieuwe seizoen van LM Australië ook op Videoland?
Alleen seizoen 2 (2020).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ah jammer ... hopelijk komt die er nog wel op! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
En aflevering 3 zit er al weer op, net zoals nummer 2 ook een iets kortere (bijna een uur).

De opdracht was leuk, de duo's moesten elk de titel van een toegewezen plaat bouwen.
De winnaars van de tweede aflevering mochten kiezen welk duo welke plaat uit de jukebox kreeg.

Vervolgens moest een gastjurylid (Delta Goodrem) zonder bijkomende uitleg de titel van het nummer kunnen raden. De dame in kwestie ken ik helaas niet, maar ze heeft blijkbaar veel platen verkocht in Australië.
Dat verklaart ook waarom ik één van de gekozen plaatjes (sitting on top of the world) niet herkende, het is één van haar liedjes. Al de rest draaide rond classic rock (Led Zeppelin, AC/DC, Deep Purple,Beatles,...).

De caveat was volgens mij dat sommige teams heel concreet mochten bouwen (bv. stairway to heaven) en anderen het een pak moeilijker hadden (bv. (highway to the) danger zone) omdat hun plaat/titel een concept was.

Gelukkig had Brickman dat ook begrepen, en ik kan me dan ook vinden in de uiteindelijke winnaar van deze aflevering:
spoiler:
(Highway to the) Danger Zone (Top Gun soundtrack?)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/ir2awJe27tVBzacC_NLs982VkG4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F763216c3-8f33-4e53-9684-df8beb189a2c

Er was geen eliminatie deze aflevering, dus het titanium steentje veranderde gewoon van eigenaar zonder ingezet te worden. Dit moet wel één van de betere veranderingen zijn t.o.v. de vorige seizoenen, het voordeel van die immuniteit inperken. Nog beter was geweest (naar mijn bescheiden mening) om helemaal geen immuniteit te voorzien, maar goed, het blijft ook een spelprogramma met de nodige drama/toeters en bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Goede samenvatting Kapoen :)
Was een leuke aflevering, niet helemaal gelijk gebalanceerd qua moeilijkheid maar daar hielden ze inderdaad rekening mee.

Er moeten vanaf nu wel echt koppen gaan rollen. Nog 5 afleveringen en in de 5e is de finale dus dan valt niemand af. Er zijn nu nog 8 teams, de finale is met 3, dus er moeten nog 5 teams afvallen in 4 afleveringen. Ik gok dat die platinum brick de komende afleveringen pas écht interessant gaat worden. Ben wel benieuwd of de brick ingezet moet worden en dan uit het spel gaat zoals de goldenbrick, of dat in het bezit hebben genoeg is om immuniteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Kapoen Waar kijk jij het nieuwe seizoen?

EDIT:

Wij hebben inmiddels 2 afleveringen gekeken, vind het echt een geweldig seizoen!
En wat een enthousiaste deelnemers, ben heel benieuwd wat er allemaal gebouwd gaat worden.

[ Voor 69% gewijzigd door G_Dragon op 25-04-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:20:
Ben wel benieuwd of de brick ingezet moet worden en dan uit het spel gaat zoals de goldenbrick, of dat in het bezit hebben genoeg is om immuniteit te krijgen.
In de vierde aflevering werd het getoond, de brick hebben is genoeg. Echter moet het team met het steentje wel meedoen met de opdracht (itt eerdere seizoenen van LM) om opnieuw de immuniteit te kunnen winnen. Dat is wat er gisteren gebeurde in de vierde aflevering. Ik vind dit een goed idee, zo blijft het vrijgestelde team wel gemotiveerd om iets mooi te bouwen.

Gisteren was er weer een relatief lange aflevering (1u20), en voor de eerste keer dit seizoen eentje met 2 opdrachten.

Eerste opdracht: bouw een zwevende auto van de toekomst. Je mag zwevend letterlijk nemen, de duo's moesten een auto bouwen op een zwevende magneet/schijf. De moeilijkheid zat hem in het balanceren van de constructie op de schijf en in het magnetisch veld. Het eindresultaat was best cool (tevens ook de winnende build):

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/U527bKaQcxg_Hrls-tR2vDwJtS8=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F3ddcbd8b-1214-4b17-92bf-b9188da3873e

Geen flauw idee hoe dat technisch precies werkte, de kenners mogen mij gerust bijscholen :)
Ik vermoed iets met tegengestelde polariteiten die elkaar afstoten?
Ik weet echter niet hoe je dat tegen elkaar balanceert zodanig dat de schijf mooi blijft zweven, en sommige duo's ook niet. Een bijkomende moeilijkheid was dat elk team maar 1 minuut kreeg om de auto op de schijf te zetten tijdens een 'verkooppraatje' door Hamish. Slechts 4 van de 8 teams slaagden hierin.

Het winnende team van deze opdracht kreeg een voordeel in nummer twee, uit 8 beschikbare voorwerpen mochten ze hun eigen favoriet kiezen en de rest verdelen onder de andere teams.

Opdracht 2: een variatie op een oudere opdracht, bouw een verhaal met/op een bestaand voorwerp.
In de oudere versie was het object telkens doormidden gezaagd, dat was nu niet meer het geval.
De voorwerpen in kwestie: reiskoffer, staande klok, spinnewiel, piano, koelkast, naaimachine, platendraaier, vintage televisie.

De winnende build, van het duo dat ook opdracht 1 won en bijkomend hun titanium steentje mocht behouden:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/jq3w6SuzrFzqewyL6UPBmkUiFK8=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc351ab23-e06a-4dcc-ac8b-cdc635aa0b32

Mooi om te zien dat het nieuwe eliminatiemechanisme dus niet leidt tot luiheid bij het vrijgestelde team :)

De 'bottom 2' en de uiteindelijke afvaller was wel terecht volgens mij.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/nVsTlR81T_9v5TwBxo2-F5k_8cg=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F8da04c21-74d5-4663-b3f6-904f2905a8a2

Het valt mij op dat ik dit seizoen het altijd eens ben geweest met de kritiek en keuzes van Brickman.
Terechte winnaars en afvallers tot dusver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Ik miste een beetje waardering voor het team dat ditmaal de "viewers choice" won. Maargoed het komt vaker voor dat een team zó goed is, dat eigenlijk wel zeker is dat die doorgaan... dus die krijgen later nog wel aandacht, en dan is er nu meer ruimte voor teams die afvallen of juist groeien.

Blijft een superfijn programma, de AU versie is de beste naar mijn idee, NL dik 2e maarja kleiner budget en kleinere vijver om in te vissen voor kandidaten. Het is wel mooi om te zien in AU dat de emoties oprecht zijn, bij zowel kandidaten als hosts.

Van de twee minste teams had ik eigenlijk verwacht dat de ander zou afvallen, die falen eigenlijk continu. Maar ook dit heb ik vaker gezien, het schuurt een beetje tussen die twee (1 vd 2 is ook echt goed met poppetjes maar is een beetje een weirdo) en dat brengt "leuke tv" dus zolang er maar "zogenaamde groei" in zit, mogen die blijven en valt er een ander team af. Ja het team dat afviel had een mislukt verhaal, maar er was zoveel meer te zien, zoveel meer dynamiek (zelfde soort poppetjes met uitdrukkingen als de winnaar bijv)... ik had niet verwacht dat ze zouden afvallen puur omdat iemand in het andere team voor het eerst een koppie heeft gemaakt (en dat was dan ook het enige positieve aan de build).

Nu meteen ep 5 kijken :9 ook in AU waren er weer 2 dagen op rij een uitzending

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:04:
Nu meteen ep 5 kijken :9 ook in AU waren er weer 2 dagen op rij een uitzending
En vanavond is er ook weer een aflevering ;)
Over episodes gesproken, ik had hier in het draadje gelezen dat dit seizoen uit 8 episodes zou bestaan.

Ik denk dat we veel meer afleveringen zullen krijgen. Gisteren was er weer geen eliminatie dus er zijn nog 7 teams in de running. Als we ervan uitgaan dat er 3 teams in de finale aantreden, dan zouden er in de komende twee afleveringen nog liefst 4 teams moeten afvallen. Volgens de bijhorende LM Reddit zou dit seizoen even lang lopen als het vorige (en dat bestond uit 14 episodes).

Moesten er daadwerkelijk 14 afleveringen zijn dan hebben we alvast een mooie aansluiting met Lego Masters New Zealand dat op 9 mei begint :9
davidov schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:04:
Van de twee minste teams had ik eigenlijk verwacht dat de ander zou afvallen, die falen eigenlijk continu. Maar ook dit heb ik vaker gezien, het schuurt een beetje tussen die twee (1 vd 2 is ook echt goed met poppetjes maar is een beetje een weirdo)...
De dynamiek in het verliezende duo zat eigenlijk ook niet goed. De dame in kwestie was iets teveel bezig met haar wereldje als model, cosplay en influencer aan te prijzen. Het is helaas eigen aan de productie dat ze toch geopteerd hebben om 'villains' en extra spanning te monteren.

Kale Frost (voormalig deelnemer aan LM AU en bekend van de beruchtte 'Kale scale') had er dit over te zeggen op Reddit:
FrostBricks
1 hr. ago
Contestant - Kale Frost

They might be right about Lexi/Rachael.

I got partnered with someone who not only couldn't build, but refused to step up and even try (whilst also being more than a bit of a trolling bully) and whilst I certainly won't name names, I'm not the only one who was in that situation (without the trolling bullyness)

Haven't met Rachael or Lexi yet, but you're gotta remember, it's TV, and not everybody in real life contributes well to the teams they're on. We've all been on one of "Those" group projects right? Imagine if yours was televised?

[ Voor 64% gewijzigd door Kapoen op 26-04-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
@Kapoen Klopt, volgens wiki zijn er 8 eps maar ik kan me niet voorstellen dat in de volgende 2 afleveringen er 2x2 kandidaten vertrekken, alhoewel Hamish in ep 1 aangaf dat er mogelijk een dubbele executie komt.

En betreffende dat verliezende team heb je gelijk, die zat teveel in haar eigen wereldje. Zonde want elk team heeft daar wel eens last van, gebrek aan inspiratie etc.

De issues met de speciale Brick lijken nu definitief opgelost, het nieuwe systeem werkt een stuk beter.

Ep 5 was wel aardig, een build maken die als het ware doormidden is gesneden; "cut through". Bleek lastiger dan velen van tevoren hadden gedacht. Er was eindelijk wat meer waardering voor mijn favoriete team, en vandaag is er weer een uitzending, hoera! De brugbouw ep is next :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:47:
Er was eindelijk wat meer waardering voor mijn favoriete team, en vandaag is er weer een uitzending, hoera! De brugbouw ep is next :)
Ik veronderstel dat je het hebt over de winnaars van de eerste aflevering? De 'drakenbouwers'? ;)
Hier kan je meer zien van de portfolio van Joss Woodyard (de helft van dat duo): link naar brothers brick

De opmerking van Brickman was wel terecht, ze moeten uitkijken wanneer ze hun troefkaart spelen.
Daarnaast hoop ik voor hen dat ze geen 'one trick pony' zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:28:
[...]

Ik veronderstel dat je het hebt over de winnaars van de eerste aflevering? De 'drakenbouwers'? ;)
Hier kan je meer zien van de portfolio van Joss Woodyard (de helft van dat duo): link naar brothers brick

De opmerking van Brickman was wel terecht, ze moeten uitkijken wanneer ze hun troefkaart spelen.
Daarnaast hoop ik voor hen dat ze geen 'one trick pony' zijn.
Jup zij zijn, of waren eigenlijk m'n favorieten. Gewoon relaxte gasten die zwijgzaam lekker door bouwen zonder al die hectiek en drama, heerlijk. Ik vind het iig sympathieke gasten en ook knap wat ze al kunnen op 21 en 24 jarige leeftijd meen ik. Maar ik moet zeggen dat de 1e ep tot nu toe hun beste was, en dat ze telkens elke ep daarna steeds een tikje minder sterk waren, met die doorgesneden draak idd als dieptepunt zover. Kritiek van de Brickman was wel terecht, als ik hen was had ik een voorkant van een draak gemaakt en die in een grot gestopt alsof hij uit de grot komt -> ad voorkant heb je dan een dreigende draak, en aan de achterkant konden ze een cut-out maken van een berg met draak erin.... geeft meer verhaal en ruimte voor minifigs... Nu hadden ze wel een mooie volledige draak maar gewoonweg te klein om er veel in te kunnen doen.

Enfin, de bruggen ep is ook altijd een lastige, voor veel teams ligt het volledig buiten hun comfortzone. Begrijpelijk als je nooit Technic gebruikt en alleen mooie esthetische dingen bouwt, nu gaat het opeens om brute kracht. Daarom twijfel ik ook of dat een executie gaat worden.

-edit- En thnx voor die link, leuk om even doorheen te bladeren, bevestigd maar weer waarom ik ze zo tof vind :D

[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 26-04-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En ondertussen hebben we ook weer aflevering 6 achter de rug, de Australiërs vliegen er goed door met 3 afleveringen per week :o

Ook deze keer viel er geen team af, dus het ziet er naar uit dat we nog veel meer afleveringen zullen krijgen :*)

De opdracht was een combinatie van twee oudere uit vorige seizoenen:
- bouw een brug
- de drilplaat uitdaging waarbij een bouwwerk wordt getest op stevigheid

De kandidaten moesten dus een brug bouwen met als basis twee drilplaten
(what could possibly go wrong? :+ )

De uiteindelijke winnaars wisten de drilplaten te verslaan, hun brug ging niet kapot.
De andere bouwsels varieerden tussen een snelle verlossing uit hun lijden of tot stand 9 (op 12),
wat dat ook mogen betekenen.

De winnaar, die vooral geen schoonheidsprijs verdient:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/2M1fHnBVhKzd8h5qxE5sLwJLYCs=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc5d72688-61cc-445f-88dd-37a7a8f84e2f

En hiermee verlengen de huidige kampioenen van het titanium steentje weer eens hun titel,
naar eigen toegeven meer met dom geluk dan vaardigheden.
spoiler:
Dat klopt wel denk ik, het wegdek van hun brug was zelfs niet meer verbonden met de pilaren maar bleef toch liggen
8)7

Ik vond het wel een grappige aflevering en interessant om te zien dat sommige teams toch probeerden een mooie brug te maken en anderen gingen experimenteren met technieken.
spoiler:
Vooral de hangende brug (letterlijk) vond ik interessant, maar had al een voorgevoel dat dat experiment niet echt ging lukken.

Iets minder vond ik eigenlijk het 'voordeel' dat het winnende team uit de vorige aflevering kreeg.
Het 'voordeel' bestond uit de mogelijkheid om een ander zelfgekozen team een beetje te pesten.
Eigenlijk was dit ook al in de vijfde aflevering zo, waar het winnende team een voordeel kreeg omdat de rest afgeremd werd. Dit deed mij denken aan 'the brick of doom' uit het vorige seizoen,
en ook toen vond ik er niks aan.

Een voordeel toekennen is altijd leuk, maar andere teams stokken in de wielen steken daarbij vind ik weinig toevoegen aan het programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Kapoen Bedankt voor het delen, leuk om je verhalen te lezen! Ter zijner tijd hoop ik dit seizoen ook te gaan kijken.
Kapoen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:17:
Een voordeel toekennen is altijd leuk, maar andere teams stokken in de wielen steken daarbij vind ik weinig toevoegen aan het programma.
Dat lijkt mij ook niet 'opbouwend' :+. Er zit weinig eer in als je wint door een ander team te dwarsbomen.
Ik ben trouwens wel erg blij dat de Brick of Doom weg is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Aflevering 7 stelt ook niet teleur, weinig tijd voor beide opdrachten en er gebeurd veel!
Ik wil niks spoilen... maar het lijkt alsof de titanium brick afgezwakt raakt nadat je 'm te lang hebt... eerst is het een dik voordeel ten opzichte van de rest (aka iedereen een nadeel), daarna voordeel tov 1 team (nadeel 1 team) en nu..... naja no spoilers maar er is dik geknipt het was erger in het echt :+

Verder merk ik dat het begin van het seizoen relaxed was, maar fun-time is over, het is tijd om mensen naar huis te sturen. Brickman is altijd tof, maar begint nu strepen te trekken en verwacht van iedereen groei en is niet perse meer onder de indruk van iets simpels als "jeetje wat groot!" wat zorgt voor hier en daar wat harder commentaar. Maarja dat brengt weer emotie teweeg -> oef wat een einde, het is wel geestig om te zien hoe alle teams die blijven meer tranen laten dan het team zelf. Hechte groep geworden in korte tijd, zelf voelden ze het al aan en zat de acceptatie al in de koppies maar velen van de groep hadden het er (bijzonder) zwaar mee.

Dat was 7, wederom deze week 8 op maandag en 9 op dinsdag.... gevonden op wiki zodat anderen dat niet hoeven want je komt er per ongeluk de afvallers en winnaars tegen |:( (ja ik wist de afvallers van 7 al... desalniettemin was het einde heftig lol)

[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 02-05-2022 00:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 2 mei 2022 @ 00:57:
Aflevering 7 stelt ook niet teleur, weinig tijd voor beide opdrachten en er gebeurd veel!
Je zou kunnen zeggen dat... deze aflevering... voorbijvloog? *badum tish* :P

De eerste opdracht vond ik vanuit het bouwtechnische standpunt zeer interessant,
want de kandidaten moesten zo licht mogelijk bouwen.

spoiler:
De duo's moesten een zo licht mogelijke draak bouwen, die op een gyrocopter/drone pastte.
Het gewicht was belangrijk want men moest hun bouwwerk door verschillende checkpoints vliegen op een cricketveld.

Ik snap dat men van de productie uit enkele spectaculaire beelden hoopten te schieten,
maar uiteindelijk vond ik het een beetje tegenvallen. De heel brede shots (buitenlocatie) maakten alles superklein, en de camera die aan elk bouwwerk hing toonde in feite niets speciaals (ironisch genoeg, niets van het bouwwerk zelf).

Maar goed, dat is muggenzifterij van mijn kant. Er werd gelukkig wel wat afgelachen onder de kandidaten,
en ze waren oprecht aan het supporteren voor elkaar.

opdracht 1 winnaar (ze waren zelf verbaasd denk ik)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/BEqyIj4s3v07wY2axLsuNF8G4m4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fc31b6fb8-2d4b-47b5-b160-aa5ddc103047

De tweede opdracht was iets klassieker, de duo's moesten een landschap naar keuze bouwen.
Dit landschap moest liefst zo groot mogelijk zijn.

Wat ik hier heel leuk vond om te zien was dat één van de duo's (en tevens favorieten om de finale te halen) initieel bezorgd was over hun kansen, wegens buiten hun comfort zone qua opdracht.
Gelukkig hebben ze zichzelf niet in een eliminatie gezeurd, in tegendeel :D

opdracht 2 winnaar (en tevens van het titanium steentje)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/tEqUr-Ph-pLRVE8H2jlUiKJyyTM=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F3c2b5608-47b7-45b9-aae4-cefad136e9c6

De uiteindelijke eliminatie, hoewel terecht werd een 'onion cutting event' voor iedereen.
Het duo dat naar huis werd gestuurd zorgde wel voor een komische noot en zelfrelativering (zie eerste opdracht in deze episode) in het programma, maar hun bouwwerk was inderdaad minder van kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Episode 8, het serieuze werk begint!

Er is altijd een opdracht waarbij ze naar mijn gevoel voor het eerst in het diepe worden gegooid. Meestal is dat net als in deze aflevering een opdracht waarbij ze enerzijds heel specifiek een thema moeten volgen, in dit geval Spooky (en niet horror of scary!) en dan heeft elk team ook weer een eigen minifig als sub-thema, voor de rest worden ze volledig vrijgelaten.

En zoals wel vaker zorgt dit voor problemen bij vrijwel alle teams; gebrek aan inspiratie, gebrek aan een duidelijk plan, gebrek aan samenwerking, het niet eens kunnen worden etc. Het was een goede vuurproef om te zien of ze er gaandeweg samen uit kunnen komen.

Ook werd mij nu duidelijk dat bij 1 van de teams er weer een deelnemer is die een groot gebrek heeft aan social skills en alles wat goed gaat op zichzelf betrekt en alles wat fout gaat op de ander afschuift.
Voorbeeld: de een bouwt een huis, de ander bomen. Het huis is pas op 1,5 verdieping en de Brickman zegt: pas op, die bomen moeten even groot of groter zijn dan het huis.
Wat doet de deelnemer die het huis bouwt? Mijn huis is niet te hoog, jouw bomen zijn te klein, en gaat als een speer een torenhoog huis bouwen... gooit daarmee de teamgenoot praktisch onder de bus, alsof de Brickman slechts 1 teamlid naar huis zou sturen....

Enfin, tot mijn grote verbazing werd dat team ook nog eens beloond voor hun gekissebis en stonden ze bij de beste 2. Echter gezien het geen executie was zie ik dit als een aanmoediging van de Brickman in de hoop dat ze nu realiseren dat ze het kunnen met teamwerk. Ik vrees echter een tegenovergestelde uitwerking, waarbij de één denkt "zie je wel, ik ben fantastisch, de problemen komen door jou"....

Het meest verrassende aan de ep vond ik dat het team dat altijd alles maar won nu opeens een beetje middenmoot was, en dat de winnende build een succes is geworden dat had ik halverwege écht niet verwacht. Had van mij best een executie mogen zijn overigens, maargoed nu hebben we meer afleveringen, jeej!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:06:
Enfin, tot mijn grote verbazing werd dat team ook nog eens beloond voor hun gekissebis en stonden ze bij de beste 2. Echter gezien het geen executie was zie ik dit als een aanmoediging van de Brickman in de hoop dat ze nu realiseren dat ze het kunnen met teamwerk. Ik vrees echter een tegenovergestelde uitwerking, waarbij de één denkt "zie je wel, ik ben fantastisch, de problemen komen door jou"....

Het meest verrassende aan de ep vond ik dat het team dat altijd alles maar won nu opeens een beetje middenmoot was, en dat de winnende build een succes is geworden dat had ik halverwege écht niet verwacht. Had van mij best een executie mogen zijn overigens, maargoed nu hebben we meer afleveringen, jeej!
Ik vond het ook raar dat net dat duo bij de top 2 hoorde, aangezien er zelfs geen link was met hun minifig op eerste zicht (ze hadden dat spook/fantoom).

De winnaar was wel terecht volgens mij.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/jMjRjdjNFHag5LJi2HvJHOy9Nro=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Ff45d2be7-9028-41a7-aa7c-1bdbd89b7d55

Ergens was ik ook blij dat er geen eliminatie was in deze aflevering, want de 'bottom 2' vind ik best wel sympathieke duo's, die nu per toeval een mindere dag hadden.

Voor de rest niets toe te voegen aan jouw verhaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Net aflevering 2 gezien, een grappige opdracht! Mooie bouwwerken ook. Vond ook deze wel weer wat langzaam gemonteerd, 60 minuten voor 1 opdracht is in mijn ogen wat veel.

Ik snap alleen de deelnemers niet zo. Blij zijn als je hoort dat er geen eliminatie is...? Je wilt toch juist ook anderen weg kunnen spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 03-05-2022 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
42erik schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:50:
Net aflevering 2 gezien, een grappige opdracht! Mooie bouwwerken ook. Vond ook deze wel weer wat langzaam gemonteerd, 60 minuten voor 1 opdracht is in mijn ogen wat veel.

Ik snap alleen de deelnemers niet zo. Blij zijn als je hoort dat er geen eliminatie is...? Je wilt toch juist ook anderen weg kunnen spelen?
Ik ben juist wel blij met de lange afleveringen, hebben ze meer tijd voor alle bouwwerken en het tonen van de vooruitgang. In de US zag ik voor m'n gevoel alleen het prille begin, een hoop flauwekul en opeens is het af. Maar ik kan voorstellen dat zeker de afleveringen van 80 minuten voor sommigen teveel van het goede zijn, ik smul echter gewoon :)

Blij zijn bij geen eliminatie?
Het is een feel-good programma, de teams onderling hebben ook wel lol samen en groeien erg snel naar elkaar toe, dat krijg je als je binnen enkele dagen 30+ uur samen optrekt. Bovendien gaan de teams sowieso wel naar huis, waarom moet daar haast bij zijn? Iedereen hoopt gewoon zolang en zoveel mogelijk met Lego te kunnen bouwen in die studio, dus geen executie is gewoon uitstel van executie en ondertussen meer plezier! Voor velen is het een droom die uitkomt, en als het een leuke groep is dan is het toch niet gek dat ze voor zowel zichzelf als voor anderen hopen dat die droom zo lang mogelijk duurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
En ook aflevering 9 zit er weer op, wederom zonder afvallers.
Ik heb geen idee hoe lang ze het willen rekken, maar met interessante opdrachten zoals vandaag mag het nog even duren :)

Met behulp van een grote ventilator en veel Technic moesten de duo’s een bewegend model maken. Uiteraard heb je bij dit soort uitdagingen uitblinkers en minder begaafde bouwers ;)

Ik had medelijden met een van de ‘middelmatige’ teams, een team dat veel groei toont. Ze zagen hun build deels afbrokkelen net voor de deadline :N
Ze konden het nog deels recupereren, en werden getroost door een van de koplopers. Jammer genoeg geen hoofdprijs voor hen, maar wel een eervolle vermelding door Brickman omdat ze wel een goed idee hadden.

De top 2 builds:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/ceolPccdlBcPBVBiAMlBoECwUWM=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fb2b72409-4b9e-4723-af61-7918c1b0a686

Een onverwachte wending aan het einde van de aflevering:
spoiler:
de top 2 werden beide als winnaars aangeduid, en beide duo’s kregen een titanium brick

Ik weet niet goed wat ik moet denken van deze verrassing:
spoiler:
- de rups vond ik beter dan de gitarist
- de productie zet nu de twee koplopers/favorieten volledig uit de wind,
terwijl deze duo’s waarschijnlijk wel de finale konden halen op eigen verdiensten

De productie heeft door deze wending wel de duimschroeven aangehaald bij sommige teams denk ik >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Leuke verrassing was ep 9, originele opdracht met die windmachine, knap hoeveel opdrachten telkens weer nieuw en origineel zijn ipv recycling (zoals tril of brug opdracht maar zelfs die zijn nooit 1:1 hetzelfde en idd gewoon te leuk en dienen ook een belangrijke les).

Die dames die zo slecht samenwerken zijn inmiddels best goed geworden! Maar niet in samenwerken :F
Wel geestig hoe degene die vorige keer nog onder de bus geworpen werd met "m'n huis is niet te groot, je bomen zijn te klein" nu eindelijk een keer tegengas gaf en zei "The mechanism that I've built STILL won't move THAT amount of weight" ok ik zet het dik aan maar het was erg geestig. :D

Fantastische winnaar. Het had van mij wederom een executie mogen zijn maar hoera dat is minstens 1 extra aflevering erbij. Al hoewel... winnaar? (spoilers)

@Kapoen Ik vond het ook een rare wending aan het einde. Maar zie het zo, met al die extra eps (alhoewel wrschnlk gewoon weer 12-14 eps?) zien ze meerdere malen de kans om wat vaker aanmoedigingsprijzen uit te reiken. Zoals nu ook aan dat "groeiende" team dat idd anders zeker bij de top 2 had gezeten, ik vond de rocker ook niet geweldig. De rocker was een tof concept, al helemaal met de verborgen wieken id versterker? maar het werkte even slecht als bij de meeste teams.... Er was maar 1 build die 100% deed wat het moest doen en zoals het min of meer vanaf het begin bedacht was.
Ach, het kaf is nu van het koren gescheiden, 2 teams denken in de finale te staan en misschien is dat ook zo.... 1 van hen zal het zeker halen, welke weet ik niet, misschien toch beiden. En die brick? die gaat denk ik spontaan samensmelten tot 1.... oeps spoilers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Na 5 afleveringen viel me het accent van Branko op. Klinkt niet erg Australisch. Sterker nog, soms zit er bijna een Nederlandse uitspraak bij. Even opgezocht en ja hoor, Branko en Max komen gewoon uit Nederland! Dat had ik even gemist in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 00:55:
Ach, het kaf is nu van het koren gescheiden, 2 teams denken in de finale te staan en misschien is dat ook zo.... 1 van hen zal het zeker halen, welke weet ik niet, misschien toch beiden. En die brick? die gaat denk ik spontaan samensmelten tot 1.... oeps spoilers!
Wat betreft de kansen van de teams in dit seizoen mogen we wel stellen dat twee duo's er echt bovenuit steken, en op één titanium brick na (na de vliegende auto uitdaging) hebben ze ze allemaal gewonnen.

Het is een beetje moeilijk te gokken wat die twist nu precies gaat opleveren:
- vorig seizoen telde 14 afleveringen, maar volgens imdb krijgen we er nu 12
- in vorig seizoen zagen we in de voorlaatste aflevering (nr 13) nog altijd 4 teams
- dus rekenmachine + glazen bol:
spoiler:
- komende aflevering een dubbele eliminatie bij de 'middenmotor' teams
- sowieso moeten er nog 3 teams afvallen in de volgende twee episodes, tenzij ze ook hier weer een twist plaatsen of toch nog 14 afleveringen uitzenden (wishful thinking)

- gokje: de twee topteams + dat groeiteam of het dino/vijvermonster/... team gaan naar de finale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
millerman_sf schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 07:34:
Na 5 afleveringen viel me het accent van Branko op. Klinkt niet erg Australisch. Sterker nog, soms zit er bijna een Nederlandse uitspraak bij. Even opgezocht en ja hoor, Branko en Max komen gewoon uit Nederland! Dat had ik even gemist in het begin.
Grappig, ik heb gisteren de eerste aflevering gezien en toen viel me ook meteen op dat hij niet heel Australisch klinkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Ik ben juist wel blij met de lange afleveringen, hebben ze meer tijd voor alle bouwwerken en het tonen van de vooruitgang. In de US zag ik voor m'n gevoel alleen het prille begin, een hoop flauwekul en opeens is het af. Maar ik kan voorstellen dat zeker de afleveringen van 80 minuten voor sommigen teveel van het goede zijn, ik smul echter gewoon :)
Hihi, blijkbaar ben ik minder geduldig :p
Het is een feel-good programma, de teams onderling hebben ook wel lol samen en groeien erg snel naar elkaar toe, dat krijg je als je binnen enkele dagen 30+ uur samen optrekt. Bovendien gaan de teams sowieso wel naar huis, waarom moet daar haast bij zijn? Iedereen hoopt gewoon zolang en zoveel mogelijk met Lego te kunnen bouwen in die studio, dus geen executie is gewoon uitstel van executie en ondertussen meer plezier! Voor velen is het een droom die uitkomt, en als het een leuke groep is dan is het toch niet gek dat ze voor zowel zichzelf als voor anderen hopen dat die droom zo lang mogelijk duurt :)
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk. Ik merk dat het voor mij wat vlakker wordt om te kijken, als het "nergens" om gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 07:57:
[...]

Wat betreft de kansen van de teams in dit seizoen mogen we wel stellen dat twee duo's er echt bovenuit steken, en op één titanium brick na (na de vliegende auto uitdaging) hebben ze ze allemaal gewonnen.

Het is een beetje moeilijk te gokken wat die twist nu precies gaat opleveren:
- vorig seizoen telde 14 afleveringen, maar volgens imdb krijgen we er nu 12
- in vorig seizoen zagen we in de voorlaatste aflevering (nr 13) nog altijd 4 teams
- dus rekenmachine + glazen bol:
spoiler:
- komende aflevering een dubbele eliminatie bij de 'middenmotor' teams
- sowieso moeten er nog 3 teams afvallen in de volgende twee episodes, tenzij ze ook hier weer een twist plaatsen of toch nog 14 afleveringen uitzenden (wishful thinking)

- gokje: de twee topteams + dat groeiteam of het dino/vijvermonster/... team gaan naar de finale
Ik denk dat er meer dan 12 afleveringen komen (jeej!). Dankzij je tip dat het op imdb staat even gekeken, bij ep 12 begint de omschrijving met "In the lead-up to finals week and a known elimination, teams must build their creations........."
En gezien ze telkens 3 afleveringen per week doen, en ze spreken over een finale-week, worden het denk ik 14 of 15 afleveringen.

----

Grappig inderdaad van Branko & Max, ik meende ook al hier en daar een licht NL accentje te horen, niet verder bij stilgestaan maar ze wonen idd nu 15 jaar in AU. Dacht even dat ze vanuit NL waren afgereisd speciaal voor de show maar dat is dus niet zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
davidov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Volgens mij wordt er met de eliminatie veel gestaged.
Nu wordt pas aan het eind vd opdracht aangegeven of het een eliminatie betreft.
Dan kunnen ze op dat moment kijken of ze een bepaald team willen sparen dat een slechte dag had.

Niet dat ik het erg vind, maar het voelt ook niet echt zinnig.
Liever zou ik dan zien dat ze het aanpakken zoals bij ‘School of chocolate’, waarbij niemand geëlimineerd wordt, maar uiteindelijk degene wint die het vaakst opdrachten gewonnen heeft.
Om toch wat meer een hoog niveau te stimuleren, zouden ze ook cijfers kunnen geven, waarbij het totaal telt en de laatste opdrachten zwaarder wegen in de einduitslag.

En als er niemand afvalt…. Meer bouwwerken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
_NooT_ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]
Volgens mij wordt er met de eliminatie veel gestaged.
Nu wordt pas aan het eind vd opdracht aangegeven of het een eliminatie betreft.
Dan kunnen ze op dat moment kijken of ze een bepaald team willen sparen dat een slechte dag had.

Niet dat ik het erg vind, maar het voelt ook niet echt zinnig.
Liever zou ik dan zien dat ze het aanpakken zoals bij ‘School of chocolate’, waarbij niemand geëlimineerd wordt, maar uiteindelijk degene wint die het vaakst opdrachten gewonnen heeft.
Om toch wat meer een hoog niveau te stimuleren, zouden ze ook cijfers kunnen geven, waarbij het totaal telt en de laatste opdrachten zwaarder wegen in de einduitslag.

En als er niemand afvalt…. Meer bouwwerken!
Het zou prima kunnen, zoals alles op TV; men laat weinig aan het toeval over.
Toch denk ik dat het bij LM wel meevalt, vorige seizoenen lieten ze het vooraf weten en dan mocht 1 team niet meebouwen... Dat vond ik suffe TV opleveren en ik denk dat ik daar niet alleen in stond. Nu doen ze het achteraf waardoor iedereen supergemotiveerd is om bij elke challenge z'n uiterste best te doen, immers elke kan je laatste zijn.

Maar zoals je zelf ook aangeeft is de jurering een beetje arbitrair bij LM, als ze een team zo nodig willen matsen dan kiest de Brickmaster of gewoon 2 andere teams, of hij stuurt de ander van de 2 teams naar huis. Dit kan mogelijk ook soms verklaren waarom niet iedereen het met elke beslissing eens is, we kunnen niet volledig in z'n koppie kijken wat er allemaal meewoog.

Wat denk ik ook een rol speelt is de geluksfactor bij een hoop opdrachten. Denk aan: auto door hoepel lanceren, de dragon drone race, maar ook bruggen bouwen of de laatste windopdracht. Soms heeft men geniale ideeën die flink mislukken, terwijl een ander maar wat aanklooit en eindigt met de beste build. Zo keek ik ook een beetje naar de winnaars van de brugopdracht dit seizoen. Bij dergelijke opdrachten sturen ze volgens mij vrijwel nooit iemand naar huis.

Maarja dat soort opdrachten zijn wel weer heel erg leuk. Hoewel ze bij "bouw iets moois om lang naar te kijken"-opdrachten al hun creativiteit kwijt kunnen, is het bij die specifieke uitdagingen veel spannender om te zien of "het" lukt of niet.

Nog maar 2 nachtjes slapen voor meer LM AU oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
davidov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat er meer dan 12 afleveringen komen (jeej!). Dankzij je tip dat het op imdb staat even gekeken, bij ep 12 begint de omschrijving met "In the lead-up to finals week and a known elimination, teams must build their creations........."
En gezien ze telkens 3 afleveringen per week doen, en ze spreken over een finale-week, worden het denk ik 14 of 15 afleveringen.
Aan het eind van aflevering 9 kondigen ze volgende week aan als ‘the blockbusting final week’.
Het lijkt er dus op dat het toch bij 12 afleveringen blijft…. Tenzij ze meer dan 3 afleveringen in een week gaan uitzenden.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de high wire opdracht. Die ziet er ontzettend vet uit in de vooruitblik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
_NooT_ schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:21:
[...]
Aan het eind van aflevering 9 kondigen ze volgende week aan als ‘the blockbusting final week’.
Het lijkt er dus op dat het toch bij 12 afleveringen blijft…. Tenzij ze meer dan 3 afleveringen in een week gaan uitzenden.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de high wire opdracht. Die ziet er ontzettend vet uit in de vooruitblik.
Wel grappig om te zien dat we zo laat in het seizoen nog steeds speculeren over het aantal afleveringen.
Dit is overigens ook het geval op reddit waar ik een appart draadje heb gezien om hierover te praten :P
Als ik de commentaar van Hamish goed heb begrepen is het deze week finals week. Dus oftewel ronden we morgen af op 12, oftewel op 13 zondag... of zondag 12... wie weet? :D

Anyhoo, gisteren was er dus aflevering 10 en het lot van sommige teams... hing aan een draadje >:)
Er moesten twee opdrachten afgewerkt worden, waarbij de eerste een voordeel opleverde in nummer 2.
Deze keer was er ook een eliminatie, waardoor we dus met 5 teams de 'finals week' ingaan.

Opdracht 1, de high wire opdracht zoals @_NooT_ al aangaf _/-\o_
- de duo's moesten een (technisch) model maken dat in staat was om te balanceren op een kabel en zo een afstand van 10 meter te overbruggen
- kleine caveat (of zo werd het toch gemonteerd): de kandidaten werden niet vooraf verwittigd dat de uiteindelijke uitdaging buiten zou afgewerkt worden ipv in de veilige studio

Ik kan mij voorstellen dat de omstandigheden 'lichtjes variëren' tussen de studio en enkele meters hoogte in een haven 8) De beoordeling door Brickman was deze keer zeer eenvoudig,
spoiler:
aangezien slechts 1 duo de eindmeet haalde.

De winnaars van de eerste opdracht:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/k5T2QNXNVOa3fDf-55KsGbe9w9I=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F0ae0fba7-d384-44e0-b8ac-4413432545ac
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/0yEDzd_Ah0wDm7nw4couYtAeztw=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Feadfae57-0bf8-4b29-9520-f96176c3cfdd

Blij om te zien dat het een keer niet de topfavorieten waren die een trofee/voordeel binnenhalen.

Voor de tweede opdracht was er een variatie op de klassieke stadslayout build. Elk duo kreeg een stukje stad (met een scene/verhaal) toegewezen door de winnaars van de vorige opdracht. De kandidaten moesten dan aan hun stadsdeel een 'geheime twist' toevoegen die niet zichtbaar was vanuit het standpunt van de minifigs.

Eerlijk gezegd, ik had niet meteen door wat men precies bedoelde met deze opdracht, maar het kwam uiteindelijk neer op het oude gezegde: zich van geen kwaad bewust zijn (voor sommige minifigs >:))

De winnende build, en tevens bevestiging van hun stijgende lijn qua niveau:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/2mDnQwBkTKzvXVF5uDCCPVMGuP4=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F13f106e8-dfe3-4c76-9043-82f76858fed0

Helaas werd tevens ook de dalende lijn van een ander sympathiek duo bevestigd, en zij moesten dus de wedstrijd verlaten.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/SdQgZrKHiYbOzVbqXhT94A7vGAc=/0x458:6000x3833/636x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F6a35d89b-3901-4b59-bdad-322a64962d0f

Ik geef toe, mijn Australisch Engels is niet meer wat het (n)ooit geweest was, maar ik ga ervan uit dat we dus vandaag beginnen aan de finals week (met 5 duo's) :*)

Bijkomend begint vandaag ook Lego Masters New Zealand, ik kijk al uit naar het Kiwi Engels :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 09-05-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij hebben net de 4e aflevering gezien :)
Vind dit seizoen echt heel erg leuk gedaan, veel leuke opdrachten en goede humor van Hamish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Op VTM geven ze sinds dit weekend het tweede US seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:02:
[...]
Als ik de commentaar van Hamish goed heb begrepen is het deze week finals week. Dus oftewel ronden we morgen af op 12, oftewel op 13 zondag... of zondag 12... wie weet? :D
...
Ik geef toe, mijn Australisch Engels is niet meer wat het (n)ooit geweest was, maar ik ga ervan uit dat we dus vandaag beginnen aan de finals week (met 5 duo's) :*)
Goede samenvatting!

Mij viel hetzelfde op, waar eind ep 9 een shot werd getoond met "volgende week Finals week" gaf Hamish in ep 10 duidelijk aan dat Finals week vanaf ep 11 ingaat. Wat mij inderdaad doet vermoeden dat zondag de finale pas is en dat zou het dan brengen op 13 afleveringen.

Het is inderdaad geestig dat we zo ver in het seizoen nog zo bezig zijn uit te vogelen hoeveel eps we krijgen, ze zijn in elk geval geslaagd in spanning opbouwen :P
Bijkomend begint vandaag ook Lego Masters New Zealand, ik kijk al uit naar het Kiwi Engels :+
Oeh, bedankt voor de tip, misschien die ook eens proberen (als ik die ergens kan vinden op reddit oid). De US laat ik voortaan links liggen, maar voorlopig ben ik kennelijk nog niet verzadigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
davidov schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Oeh, bedankt voor de tip, misschien die ook eens proberen (als ik die ergens kan vinden op reddit oid). De US laat ik voortaan links liggen, maar voorlopig ben ik kennelijk nog niet verzadigd :+
Volgend jaar krijg je ook onze Vlaamse/NL versie terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de Tweakers die ook LM New Zealand willen kijken twee tips:
- Engelse ondertiteling helpt (tenzij je de Maori taal machtig bent)
- staar naar het plafond tijdens de introductie, ze verklappen redelijk veel

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 09-05-2022 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Vragen:
1) kan je een indigestie krijgen van teveel Lego Masters kijken op een avond?
2) hoeveel episodes zitten er in een seizoen van LM Australië?

Antwoorden:
1) geen indigestie, maar ik ga toch afstappen van deze vorm van 'binge watching' (combinatie AU/NZ kijken)
Een aflevering per avond is wel genoeg voor mij. Dus ik ga opteren om NZ later te bekijken.

2) Hamish wees eens duidelijk! De definitie van wat 'finals week' is lijkt elke aflevering wel te veranderen :P
In de aflevering van gisteren meen ik begrepen te hebben dat finals week zondag begint, met 4 teams.
Eergisteren leek het alsof deze week finals week is... gekke Australiërs!

Vandaag geen tijd gehad om een recap te doen van beide afleveringen, misschien doe ik dat later nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:48:
Vragen:
1) kan je een indigestie krijgen van teveel Lego Masters kijken op een avond?
2) hoeveel episodes zitten er in een seizoen van LM Australië?

Antwoorden:
1) geen indigestie, maar ik ga toch afstappen van deze vorm van 'binge watching' (combinatie AU/NZ kijken)
Een aflevering per avond is wel genoeg voor mij. Dus ik ga opteren om NZ later te bekijken.

2) Hamish wees eens duidelijk! De definitie van wat 'finals week' is lijkt elke aflevering wel te veranderen :P
In de aflevering van gisteren meen ik begrepen te hebben dat finals week zondag begint, met 4 teams.
Eergisteren leek het alsof deze week finals week is... gekke Australiërs!

Vandaag geen tijd gehad om een recap te doen van beide afleveringen, misschien doe ik dat later nog.
Ik had een soortgelijke ervaring haha, riep ik van de week nog dat ik er geen genoeg van kon krijgen... nou eerst AU en daarna NZ kijken was een vergissing. Kon het niet opbrengen om te investeren in een nieuwe groep kandidaten en keek er al snel maar met een half oog naar -> uitgezet, bewaren voor later als er geen AU te kijken is ofzo.

Wiki geeft duidelijkheid over de eps (niet kijken, spoilers!) vandaag is 12 te zien (5 > 4 kandidaten), zondag 13 (4 > 3) en dan maandag de finale ep 14.
-------------------
Betreffende ep 11: Ik vond de winnaars zeker terecht, die build zag er zo gelikt uit, daar zat ik stiekem al een tijdje op te wachten: een aflevering waarin een team iets maakt dat er 200% af uit ziet, alles mooi rond afgewerkt, kleine details etc.
Het andere team met de skateboard vond ik ook erg tof, maar net iets meer rommelig en iets minder gelikt.

En donkere wolken boven het team dat niet zo lekker samenwerkt, die Lexi toch oei oei oei. Ik zag Rachael meerdere malen oogcontact maken met de camera-crew zo van "hoor jij het ook? het ligt toch niet aan mij he??" Ik zet m'n geld in op dat ze na vandaag de koffers kunnen pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:05:
[...]

Wiki geeft duidelijkheid over de eps (niet kijken, spoilers!) vandaag is 12 te zien (5 > 4 kandidaten), zondag 13 (4 > 3) en dan maandag de finale ep 14.
Dat lijkt me inderdaad logisch, seizoen 3 telde ook 14 afleveringen. Bedankt voor het opzoekwerk _/-\o_

Ja aflevering 11 was... speciaal. Dat gedoe met die pesterijen naar de teams mag er van mij wel uit naar volgend seizoen. Een voordeel uitreiken aan het team met titanium brick mag best, maar niet door middel van flauwe geintjes...

En ja het team met de villain is apart. Initieel dacht ik echt dat het aan de montage lag (en dat zal in zekere zin nog altijd zijn). Sommige uitspraken van Lexi zijn toch moeilijk verkeerd te interpreteren, montage of niet.

Lego Masters NZ
=============
De NZ versie lijkt nog het meeste op onze Benelux editie, heel kalm en gemoedelijk qua sfeer.
Het viel mij al op dat de kandidaten hun jury/brickmaster gewoon aanspreken met zijn voornaam (Robin),
dat is wel leuk.

Ik heb begrepen dat er maar 1 aflevering per week komt van deze editie.
Gezien er maar 6 teams meedoen lijkt het me wel logisch dat ze dan wat trager uitzenden.

Mijn advies ivm de ondertiteling heb ik gedaan omdat ik mij initieel hard moest concentreren:
- de presentator (Dai Henwood) spreekt Engels met enkele Maori woorden erbij
=> dat vind ik best wel cool, ik heb achteraf een beetje zitten googlen over wat het allemaal precies betekent
- de brickmaster is een Canadees
=> dat verschil in accent tussen jury, presentator en kandidaten is echt merkbaar :P

De prijzenpot is ook wel afwijkend van andere edities:
- brick trophy is gelijk
- $25000 NZD om uit te geven in een ketenwinkel (The Warehouse -> blijkbaar ook de sponsor van de brick pit in deze editie)
- 2x Fiat 500 wagen (de real deal, niet het Lego model)

Ik had nog niet direct een ‘waauw effect’ bij de eerste opdracht/bouwwerken, maar het niveau zal ongetwijfeld nog stijgen.

*edit* blijkbaar was er gisterenavond ook weer een uitzending van LM NZ, maar deze heb ik nog niet bekeken.

[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 11-05-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Ep 12 van AU was weer ouderwets leuk. Men moet op een draaischijf 3 "voorstellingen" bouwen die samen een verhaal brengen. Ze moeten in de tijd van 1 grote build dus 3 kleinere dingen bouwen, maar dat vergt nog flink wat tijd. Wel weer een uitgemeten kans om het helemaal mooi af te maken, of zoals ze in de show ook zeggen, de build van "polish" kunnen voorzien.

De beste drie waren er super gemakkelijk tussenuit te pikken, leuk dat 1 van de teams die groeiende was nu duidelijk grote stappen hebben gezet en zich opeens kunnen meten met de besten.

Mijn gokje van gister pakte anders uit dan gedacht, spijtig, ik kon het team dat naar huis ging meer waarderen maarja hun build was misschien wel de minste dit keer.

Nu een paar dagen wachten op de laatste 2 eps....alhoewel.... misschien de tijd vullen met NZ maar daar ben ik nog over uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
De halve finale van LM Australië zit erop: waren we in de wolken met deze aflevering? :P

De 4 overgebleven teams kregen elk een template/wolk om op te bouwen.
Deze werd na het afwerken van de bouwsels aan het plafond van de studio gehangen.

Een voorbeeld van één van de winnende duo's die naar de finale mogen:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/FrmfuErC3dv5f-cod-xZ9R5QfCc=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Fe67a7293-3b44-491a-a794-4c24934f77fd

Mits de duo's geen steken lieten vallen was de uitslag van deze halve finale wel redelijk voorspelbaar:
- het team dat het meeste progressie maakte dit seizoen kreeg als eerste een plaats in de finale
- de twee koplopers kregen wat kritiek, maar er was nooit echt twijfel over hun capaciteiten
- de 'publiekslieveling' viel af (met een dosis sarcasme >:) )

Al bij al kan ik me wel vinden in de keuze voor de laatste drie duo's. Ik ben vooral blij voor de 'outsiders' die eigenlijk wel een kans maken om te winnen, itt andere seizoenen waar het '3e team' vooral dat was.

Voor de rest was er geen gebrek aan drama/ajuinen snijden deze aflevering:
- ik weet niet waar ik oorzaak/gevolg + montage moet zien, maar ik vond Brickman toch redelijk hard overkomen naar de 'drakenbouwers'. Ik kon zijn opmerking wel plaatsen ivm het weeral bouwen van zo'n beestje, maar het gevolg was blijkbaar een serieuze dip in zelfvertrouwen + tijdsverlies voor dit duo.
Dit gebeurde ook al enkele afleveringen geleden (die met het vangen van de wind) waarbij een duo een
mooie dino aan het bouwen was en Brickman vervolgens doodleuk hun planning overhoop gooit door te vragen nog meer dino's te bouwen. Daardoor ging het duo ook hard aan zichzelf twijfelen.

Zoals ik zei: oorzaak/gevolg + montage maken er waarschijnlijk meer van dan wat er werkelijk gebeurde.

- anderzijds was er ook een scene waarin Brickman een deelnemer troostte in de brickpit, dat was ofwel 100% echt of gemonteerde 'cringe'. Ik verkies het eerste, gezien Brickman toch vaak met de krop in de keel duo's 'elimineert'.

Ik kijk al uit naar de finale vanavond :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
Bedankt voor de review, er gebeurde zoveel... ik zag zoveel kleine dingen, dat ik bij een poging vh schrijven van een review volledig verdronk.

Betreffende "harde" Brickman richting de "drakenbouwers": zoals ik wel vaker heb laten doorschemeren zijn zij m'n fav team, maar oef, ik vond de kritiek meer dan terecht. Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat ze gigantisch gematst zijn en eigenlijk vond ik dat ze naar huis moesten, het drama-team was nog beter dan wat zij hadden gedaan, pijnlijk gewoon. Zowel van boven als van onder was hun build eigenlijk gewoon kaal, er zat 0,0 verhaal in, en ze zijn gewoon wederom volop vastgelopen in het denkproces van "we willen een grote vogel/draak maken, en nu nog hoe bedenken we daar een verhaal omheen en hoe passen we het aan naar de huidige situatie, oh shit dat lukt niet aaah paniek paniek wat moeten we nu...weet je wat we passen niks aan en gaan stoicijns door" ....

Wat ik had gedaan als ik hen was: een vogelnestje op de wolk bouwen, wat kleinere vogel maken (50% grootte van wat ze nu deden) die met vleugels over de rand van het nestje naar beneden kijkt naar jonge vogeltjes die uit het nest vallen of voor het eerst proberen te vliegen oid. Heb je toch je mooie vogels/vleugels, maar ook wat meer verhaal en details zowel boven als onder je bouwwerk....

Anyway, de 2 heren waren dusdanig van slag, dat iedereen op de vloer dat wel merkte. Hamish, Brickmaster, andere kandidaten...iedereen had het door en kwam ook ff helpen of moed inspreken.
Opvallend ook bij het einde: de "aardige" kandidaat uit het horror-koppel ging bij de heren staan om ze te omarmen en liet haar eigen kandidaat in tranen alleen staan. Dat zegt mij genoeg, die lieve dame gunde het hen zoveel meer om door te gaan, dan dat ze zelf nog de finale moest doen met dat mens dat ze niet meer aan kon zien :D

Heb wel een nieuwe favoriet voor de finale nu: het team dat door bleef groeien. Zij hebben zoveel plezier met Lego en het maken van de verhaaltjes, dat is precies wat je nodig hebt in de finale. De drakenbouwers krijgen het nog zwaar, zeker als ze wéér 1 groot sierlijk beest maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat ze gigantisch gematst zijn en eigenlijk vond ik dat ze naar huis moesten, het drama-team was nog beter dan wat zij hadden gedaan, pijnlijk gewoon.

Heb wel een nieuwe favoriet voor de finale nu: het team dat door bleef groeien. Zij hebben zoveel plezier met Lego en het maken van de verhaaltjes, dat is precies wat je nodig hebt in de finale. De drakenbouwers krijgen het nog zwaar, zeker als ze wéér 1 groot sierlijk beest maken.
Het klopt dat ze door het oog van de naald gekropen zijn qua beoordeling, maar hun 'reservoir' van goede en dramaloze builds dit seizoen is vele male groter dan dat van het duo dat afviel. Ik zou het jammer gevonden hebben dat ze omwille van een mindere build op de valreep naar huis moesten, terwijl 'you know who' tijdens het seizoen al meerdere keren op de vingers getikt werd omwille van slecht teamwerk.

Akkoord met de favoriet, ik zou het fijn vinden hen te zien winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Het klopt dat ze door het oog van de naald gekropen zijn qua beoordeling, maar hun 'reservoir' van goede en dramaloze builds dit seizoen is vele male groter dan dat van het duo dat afviel. Ik zou het jammer gevonden hebben dat ze omwille van een mindere build op de valreep naar huis moesten, terwijl 'you know who' tijdens het seizoen al meerdere keren op de vingers getikt werd omwille van slecht teamwerk.

Akkoord met de favoriet, ik zou het fijn vinden hen te zien winnen.
Agreed. Daar zit het "matsen" 'm ook in; puur op basis van deze aflevering zouden ze niet zijn doorgegaan, maar iedereen in de studio wist dat ze beter kunnen en dat hebben ze ook eerder laten zien, op basis daarvan zijn ze duidelijk doorgegaan. Potentie van de heren was duidelijk groter dan dat van de dames die eigenlijk aanhoudend bleven stuntelen (had het wel met die blonde dame te doen, die loopt al meerdere eps zich volledig uit te sloven en bokst eigenlijk boven haar niveau omdat ze maar geen blok aan het been van haar helse partner wil zijn... geen wonder dat ze het prima vond dat de heren door mochten)

Anderzijds hing dit probleem al vanaf aflevering 1 boven het hoofd van de heren: stap uit je comfort zone en doe ervaring op met dingen bouwen die je normaal niet 123 bouwt... Het is een vereiste eigenlijk om in de finale te kunnen komen, je moet meer kunnen dan 1 mooi ding bouwen, je moet ook het geheel eromheen erbij kunnen betrekken... het is spijtig dat ze die les pas hardhandig in de halve finale moesten leren.
Zo zonde, want aan het begin van het seizoen dacht ik nog "zij kunnen de mooiste finaletafel bouwen, stel je voor dat alles zo mooi afgewerkt is" maar nu denk ik "ojee, die gaan een prachtige showstopper bouwen, maar de rest eromheen gaat weer karig zijn".

Vanavond alvast gereserveerd voor de finale. Voor het eerst dat er 3 teams zijn die ik alle drie zéér gun, ik ben dus sowieso al tevreden met de winnaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zal een boon zijn, maar waar in hemelsnaam kan je LM AU kijken dan? Ik zie het nergens?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Owja, en het viel me ook op dat de kijkers in AU elke aflevering die broers als favoriet bestempelden, maar ook in AU kozen de kijkers juist deze aflevering niet voor hen maar voor de winnaars van de ep. De gemiddelde AU is zo gek nog niet :P

@NeFoRcE Ik zie een hele duidelijke rode topic warning waar ik me aan moet houden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
En daarmee zit dit seizoen (helaas) erop, een winnaar werd gekroond.

Dus bij deze alvast een foto van de winnende build (zie ook officiële website voor nog meer plaatjes vanuit andere hoeken)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://imageresizer.static9.net.au/1mXRvIL3l3YDRwDusDhl8mz8QDU=/1200x0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2F0a01bc78-8753-45b9-96e7-d5f032a7109d

Een fijne aflevering als je het mij vraagt, waarbij de uiteindelijke nummers één en twee voor mij beiden mochten winnen. Over nummer 3:
spoiler:
het verbaast me enigzinds dat het dominerende duo van dit seizoen niet zo goed uit de verf kwam qua ideeën en uitwerking.

Het was leuk om te zien dat het een gebalanceerde finale was, ik had aan het begin het gevoel dat alle drie de duo's een kans maakten om te winnen. Andere jaren zag je dat er 'spek en bonen' team bijzat dat eigenlijk geen kans maakte, maar dus niet dit jaar.

Ik kan me wel vinden in het uiteindelijke klassement, al had ik de winst ook aan de nummer twee van harte gegund. Niet omdat ze sympathiek overkomen (+bonus voor Brickman imitatie), maar vanwege het traject dat ze hebben afgelegd dit seizoen. Ik had graag ook meer details gezien van hun build. Ik kan me zo inbeelden dat de bezoekers in de studio heel lang hebben staan kijken ernaar om al de verhaaltjes te ontdekken. :9

De winnende build was ook terecht denk ik, al had ik toch even het gevoel dat het weer meer van hetzelfde was van dit duo. Dit gezegd zijnde was het wel een indrukwekkende scene waarbij ze inderdaad deden zoals beloofd: al hun builds van dit seizoen samenvatten.
spoiler:
met als duidelijkste link de spider build, brug en uiteraard... monsters!

Over het algemeen vond ik dit seizoen een pak beter dan het vorige:
- ze hebben het systeem van de immuniteiten grondig hervormd, en daarmee calamiteiten zoals vorig seizoen vermeden
- de cohesie van de groep bouwers leek ook veel beter, maar dat kan ook aan de montage gelegen hebben
- er is nog wat werk aan het filmen van de buitenlocaties, maar ze hebben tenminste weer wat nieuws geprobeerd
- hoeveel afleveringen krijgen we nu precies? ;)
- de evolutie van één van de duo's in de finale, ik gaf ze weinig kans in het begin om eerlijk te zijn

In de categorie muggenziften:
- de 'voordelen' die werden uitgedeeld waren vaak flauwe geintjes/benadeling naar andere teams, dat voegde voor mij niets toe
- het blijft een 'reality show', dus hielden ze de 'villain' vrij lang aan boord. Jammer voor de andere kandidaat in het duo, maar dit team moest eigenlijk sneller vertrekken. Ze kregen een paar keer te horen dat hun teamwerk niet goed zat, maar bleven toch in het spel ten koste van andere teams die misschien nog meer progressie in zich hadden.

Op naar het vijfde seizoen zou ik zeggen, en in de tussentijd vermaken we ons nog met Lego Masters NZ.

Naar verluidt begint binnenkort ook de US editie weer, maar zoals ik al vroeger zei in dit topic, ik weet niet of ik nog zo happig ga zijn om dat te volgen. Als de eerste aflevering weer zo'n chaotische bedoening is haak ik waarschijnlijk af. Het vorige seizoen heb ik uitgekeken omwille van de 'sunken cost fallacy', maar dat laat ik dit keer niet meer gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Fijne recensie weer, thnx Kapoen!

Ik vond het een fantastische finale, denk de leukste van alle seizoenen die ik tot nu toe heb gezien. De start was echt indrukwekkend, ze hadden 28 uur de tijd en na 1/3 van de tijd stonden er al gigantische hoeveelheden blokjes op de tafels. Op dat moment was het echt superspannend welke kant het op zou gaan, de boom groeide supersnel en zag er goed uit, de monsters kwamen beetje traag op gang maar daar gaat ook de meeste tijd inzitten, en het landschap van team 3 was ook indrukwekkend groot.

Echter daar begonnen ook de problemen voor 2 teams; they bit off more then they could chew. Een vaak gezien probleem in de finale; ze willen groot, groter grootst...beginnen op volle snelheid... gaan iets te lang door, en als ze op 2/3 zijn beginnen ze te merken dat de tijd sneller opraakt dan gedacht en is er opeens te weinig tijd om alles mooi af te bouwen. Er was vond ik ook maar 1 build waar geen twijfel over bestond dat het af was, de andere 2 hadden zichtbaar nog een paar uur door kunnen/willen bouwen.

Die boom was mooi, maar te groot, als ze de diameter van de stam smaller hadden gehouden dan had dat denk ik al snel een paar uur aan steentjes leggen gescheeld, hadden ze goed kunnen gebruiken voor meer aankleding van het landschap op de grond.
En het team met het verhoogde landschap had dat eigenlijk niet hoeven doen, als ze het gewoon "op de grond" hadden gebouwd ipv "alles 20 cm verhogen" dan hadden ze 10 uur extra gehad voor aankleding.

Eigenlijk trapten 2 teams in dezelfde soort van fout als wat de winnaars nog vorige aflevering deden: te lang vastzitten in een niet perfect idee. Het was mooi om te zien dat de winnaars de harde les net op tijd geleerd hadden, want hun planning was praktisch perfect. Zoals Brickman ook zei: als je het moeilijkste eerst bouwt heb je daarna zeeën van tijd voor de afwerking.

Genoten! Nu afkicken met wat LM NZ, en dan braaf wachten op het Benelux seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclejeffie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2022
Hoi, weet iemand waar je de afleveringen van US/UK/AUS kunt bekijken in Belgie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:57:
Fijne recensie weer, thnx Kapoen!

Genoten! Nu afkicken met wat LM NZ, en dan braaf wachten op het Benelux seizoen :)
Goede inzichten davidov (ook op de andere afleveringen), ik had het vaak nog niet zo bekeken _/-\o_

Afkicken inderdaad, ik loop ondertussen al twee afleveringen van LM NZ achter, dus die komen op het menu de komende dagen.

Lego Masters US seizoen 3 is alvast uitgesteld, op reddit kwam ik een link tegen naar dit artikel:
‘Fantasy Island’ & ‘Lego Masters’ Move From Summer To In-Season At Fox; Will Arnett-Hosted Series Gets Celebrity Special

Relevante citaten:
The low-cost drama and the Will Arnett-hosted unscripted series were previously set to launch on May 31. However, this morning with the reveal of Fox’s latest slate, the two shows are being pushed to later in the season.
Separately, Lego Masters is getting its own celebrity spinoff – Celebrity Lego Masters: Holiday Bricktacular is being launched as a “multiple-night event” on the network.
Voor mij alvast geen groot gemis, zoals je zelf al aangaf de Benelux editie is 'where the money is' qua verwachtingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij hebben gisteren de 5e aflevering gezien, waarbij ze dingen door de helft moesten bouwen.
Wat een geniale actie dat ze door middel van die knop de The Brickroom voor zichzelf kregen, die deed wel echt goed zeer bij sommige deelnemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
G_Dragon schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:01:
Wij hebben gisteren de 5e aflevering gezien, waarbij ze dingen door de helft moesten bouwen.
Wat een geniale actie dat ze door middel van die knop de The Brickroom voor zichzelf kregen, die deed wel echt goed zeer bij sommige deelnemers.
Ik begrijp dat het in weze een spel/drama show is, maar zelf ben ik niet te vinden voor dit soort benadeling door de productie.

Het centrale idee draait rond het concept dat alle duo's binnen een opgelegde timing zo goed mogelijk bouwen, en dan gaan ze ze 'saboteren' om één team te bevoordelen? :N
Akkoord dat ze sommige teams wat extra belonen, maar ten koste van anderen die er niets tegen kunnen doen... dat vind ik minder. Daarom was ik ook blij dat ze dit seizoen die 'brick of doom' achterwege hebben gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Kapoen schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Afkicken inderdaad, ik loop ondertussen al twee afleveringen van LM NZ achter, dus die komen op het menu de komende dagen.

Lego Masters US seizoen 3 is alvast uitgesteld

Voor mij alvast geen groot gemis, zoals je zelf al aangaf de Benelux editie is 'where the money is' qua verwachtingen :D
Ik heb de eerste 4 eps van LM NZ nu gezien, vind het wel ok maar niet fantastisch.
Ben natuurlijk verwend met de AU en BNL versie, maar voor m'n gevoel zit NZ een beetje tussen AU en US in. Leuker en persoonlijker dan de US versie, maar vervelender en korter gemonteerd dan de AU versie.
Voorbeeld 1: Er is een brugbouw aflevering met een wéér een nieuwe twist (leuk!), maar het viel me op dat de 1e 5 min zijn de introductie, vervolgens bouwen ze 20 min, en krijgen we nog eens 20 min jurering en testen. Geen wonder dat voor m'n gevoel net als bij de US versie de builds "opeens" klaar waren.
Voorbeeld 2: De nieuwe presentator haalt net als Hamish graag grapjes uit, alleen net wat vervelender. Zoals stiekem bij iemand van achteren zonder dat hij het merkt aan beide kanten in zn zij prikken zodat de persoon enorm schrikt terwijl hij aan het bouwen is....leuk als je net een fragiel stukje aan het bewerken bent :/

Ik krijg als kijker in elk geval minder de kans om de kandidaten snel goed te leren kennen, en daarom heb ik ook meer moeite echt volledig op te gaan in de show. Waar ik bij AU makkelijk 70-80 minuten aan het beeld gekluisterd zit, merk ik dat ik bij de 45 min eps van NZ soms met een half oog kijk en op m'n mobiel begin te pielen. Ach prima vulling dat dan weer wel.

Van leukst naar minst zou ik zeggen: AU/BNL op gelijke hoogte (AU heeft groter budget dan BNL, maar BNL is weer knusser/dichter bij huis/herkenbaarder), daarna NZ en als laatst US.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:26
Zaterdag 4 juni, 18:00u, RTL5. Lego Masters AUS seizoen 3!

Einde tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Eindelijk ook bij, net ep11 gezien.
davidov schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Betreffende "harde" Brickman richting de "drakenbouwers": zoals ik wel vaker heb laten doorschemeren zijn zij m'n fav team, maar oef, ik vond de kritiek meer dan terecht. Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat ze gigantisch gematst zijn en eigenlijk vond ik dat ze naar huis moesten, het drama-team was nog beter dan wat zij hadden gedaan, pijnlijk gewoon.
Puur op deze ja, maar overall waren ze nog steeds heel veel sterker. En zou ik dus zeggen dat ze meer recht op doorgaan hebben. Maar ja, dat blijft complex, gaat het nu over de laatste build of over het totaal... Voelde zo iig prima voor mij.
Anyway, de 2 heren waren dusdanig van slag, dat iedereen op de vloer dat wel merkte. Hamish, Brickmaster, andere kandidaten...iedereen had het door en kwam ook ff helpen of moed inspreken.
Huh? Dat heb ik heel niet gezien. Ja, af en toe een zinnetje, maar dat iedereen lamgs liep..?
Opvallend ook bij het einde: de "aardige" kandidaat uit het horror-koppel ging bij de heren staan om ze te omarmen en liet haar eigen kandidaat in tranen alleen staan.
Jaa.... Dat zag er heel gek uit...Werd ook mooi geknipt, de 3 in beeld met dat mens er net buiten _O-

Vanavond of morgen de finale eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Het werd een bende met quoten dus dan maar zo :+
@42erik
- Ja het blijft bij dit soort spellen/shows altijd de vraag: moet je doorgaan op basis van je laatste prestatie of op basis van je groei/wat je al getoond hebt.... Denk dat het antwoord in een mix van beide zit.

- Ja ik overdreef een beetje, als ik het me goed herinner reageerde iig Hamish en Brickman, een team van dichtbij en een team van verder af... denk dat er misschien wel meer gefilmd is maar niet alles getoond was, maar dat is een gokje :P Feit is iig wel dat in zo'n kleine ruimte niemand iets ontgaat.

- En hoe beviel de finale? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
terechte winnar, met die vette kaju (dat spel je anders... maar hoe) Kaiju dus. Wat jammer dat ie deels verborgen was door water, maar dat gaf wel een mooi actieeffect weer vond ik. Kreeg er pacific rim vibes van, was goed dat het een krab was en niet een grote robot denk ik.

Niet verdiende 2e, die boom was in mijn ogen echt te strak en "gemaakt". Ze vielen me tegen, na hun hele mooie visser.

3e vond ik mooi (en in mijn ogen 2e), denk dat een paarse trol ze wel geholpen had. Wat meer kleur en knal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:51

Punkrocker

Mostly harmless

DCNY schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:29:
Zaterdag 4 juni, 18:00u, RTL5. Lego Masters AUS seizoen 3!

Einde tip
Nice. (y)

18:00u?
Niet echt een lekkere tijd. -O- Dat wordt kijken via Uitzending Gemist of opnemen of zo...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:26
Punkrocker schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:45:
[...]

Nice. (y)

18:00u?
Niet echt een lekkere tijd. -O- Dat wordt kijken via Uitzending Gemist of opnemen of zo...
Dacht ik ook eerst, maar nu kan ik m opnemen en 's avonds kijken en de reclame doorspoelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Het beste aan LM AU seizoen 3 waren de winnaars, die waren zelfs indrukwekkend naar mijn bescheiden smaak. Voor de rest is het mijn minst favoriete seizoen van alle vier, voor redenen die ik hier vaak heb herhaald, dus daar ga ik jullie niet meer mee vervelen ;)

Anyhoo, ik heb (eer)gisteren aflevering 7 en 8 bekeken van LM NZ:
- hun brickman is niet altijd even rechtlijnig, meerdere keren kwam hij tussen bij het bouwen om te zeggen dat een team te letterlijk bezig was of zijn opdracht verkeerd had geïnterpreteerd.
Misschien moet hij eens naar zichzelf kijken en gewoon duidelijke instructies geven?
- de humor van Daï is wat afgevlakt, er zijn geen onnozele akkefietjes meer zoals het kietelen van kandidaten
- ik vind de Maori uitdrukkingen best wel wat hebben -> maar ondertiteling blijft nodig zodanig dat je achteraf kan googlen wat er nu precies gezegd werd :+

Ik volg voor de rest ook het idee van @davidov, het is moeilijk binding te krijgen met de kandidaten.
Buiten dan één duo dat net heel hard wordt uitgespeeld vanwege emotionele problemen (één van de kandidaten in dat duo brengt zelfs zijn begeleidingshond mee) blijft de rest redelijk anoniem.
Daarnaast heb ik ook het gevoel dat het niveau niet zo hoog is als bij de buren in Australië, dus het maakt me niet zoveel uit wie er nu precies de finale zal winnen (komende week).

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!