Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Iemand enig idee hoe ik Lego Masters US/AU kan kijken in NL? Ik kan hier helaas niets over gevonden krijgen en zelfs minder legale manieren bieden geen (complete) uitkomst...

Voor de duidelijkheid vraag ik niet om een linkje naar the Pirate Bay o.i.d. maar ik kan het simpelweg niet gevonden krijgen :/

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:59

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:54:
Iemand enig idee hoe ik Lego Masters US/AU kan kijken in NL? Ik kan hier helaas niets over gevonden krijgen en zelfs minder legale manieren bieden geen (complete) uitkomst...

Voor de duidelijkheid vraag ik niet om een linkje naar the Pirate Bay o.i.d. maar ik kan het simpelweg niet gevonden krijgen :/
Nee, ook dit kan/mag niet

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 17-05-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 17:39
Aanrader, met afstand het beste seizoen van alle versies die ik tot nu toe bekeken heb :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Er zou toch een kids editie komen?
We wouden gisteravond kijken maar kunnen hem niet vinden op Videoland, vreemd want hij is zaterdag uitgezonden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

RBH

G_Dragon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:47:
Er zou toch een kids editie komen?
We wouden gisteravond kijken maar kunnen hem niet vinden op Videoland, vreemd want hij is zaterdag uitgezonden.
Staat gewoon op Videoland, gisteren ook bekeken. https://www.videoland.com.../lego-masters-kidsspecial :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Oh serieus? wij keken onder seizoen 2, dan is dat onze fout :P
Dank u wel :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:11

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26
@G_Dragon Deze?
https://www.videoland.com.../lego-masters-kidsspecial
Dat zou die wel moeten zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ja dat is hem, wij zijn gisteren naar onze kijklijst gegaan en hebben bij seizoen 2 gekeken.
Maar blijkbaar staat die los van Lego Masters O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@G_Dragon En dat is heel vaag, want in de opname lijst van de Ziggo box komt die wel onder seizoen twee te staan. Heel fijn dat iedereen het anders implementeert! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij VTM Go is de Kids special hij niet beschikbaar (of ik zie hem in ieder geval nergens). Hij werd ook niet aangekondigd bij hun, dus het zal wel een alleen-Nederland dingetje zijn. Bij VTM Go gaan ze overigens de Amerikaanse versie uitzenden. Die kan ik ook niet bekijken omdat ik niet in België woon.

Bij RTL XL kon ik hem wel terugkijken, daar zit hij ook in een apart onderdeel en niet bij de reguliere Lego Masters.
Bartvw schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:46:
Ik vond alleen de tweede finalisten raar. Eerder werd laten zien dat de Brickmaster originaliteit belangrijk vond en ze dat rode lanceerplatform niet moesten namaken, en wat staat er in de finale.. een rood lanceerplatform.
Ik denk dat er ook wel een verschil zit tussen een rood lanceerplatform maken en bij het voorbeeld gaan kijken om het rode lanceerplatform precies na te bouwen.

Ik vond het trouwens ook leuk om naar te kijken; vooral grappig dat de kinderen de grapjes van Ruben totaal niet oppikten en gewoon negeerden. Of opmerkingen over de Brickmaster als "hij bedoelt mooi uit zien, maar hij had er een gek woord voor" (dat was: esthetiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JeroenE Ik denk dat hij bij VTM Go niet te zien was, omdat het volgens mij alleen Nederlandse kinderen waren die mee deden. De Belgische presentator was er ook niet bij namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 24-09 19:05

PB-powell

Mr. Laziness

Arunia schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:50:
@JeroenE Ik denk dat hij bij VTM Go niet te zien was, omdat het volgens mij alleen Nederlandse kinderen waren die mee deden. De Belgische presentator was er ook niet bij namelijk.
Klopt, waren alleen Nederlandse kinderen die mee deden.
Overigens vonden we het een best leuke aflevering, de kinderen hadden mooie bouwwerken met goede verhalen. Terechte winnaars ook. Maar 1 aflevering met kinderen is wel voldoende, een hele serie zouden wij niet kijken O-)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Arunia Dat bedoelde ik (al legde ik het vast onhandig uit): het was alleen maar Nederland, niets uit België inderdaad. Zou er bij onze zuiderburen geen animo zijn om dit met kinderen toe doen? Of wellicht is daar andere wetgeving qua kinderen op TV? Of simpelweg de afstand te ver of niet toegestaan om in het buitenland te mogen optreden/werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 24-09 19:05

PB-powell

Mr. Laziness

JeroenE schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:54:
@Arunia Dat bedoelde ik (al legde ik het vast onhandig uit): het was alleen maar Nederland, niets uit België inderdaad. Zou er bij onze zuiderburen geen animo zijn om dit met kinderen toe doen? Of wellicht is daar andere wetgeving qua kinderen op TV? Of simpelweg de afstand te ver of niet toegestaan om in het buitenland te mogen optreden/werken etc.
Zal misschien ook corona-technisch gedaan zijn omdat reizen tussen BE en NL alleen voor noodzakelijke reizen geldt. Geen idee of er in BE helemaal geen kinder-aflevering is/was/komt...

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:37:
Zal misschien ook corona-technisch gedaan zijn omdat reizen tussen BE en NL alleen voor noodzakelijke reizen geldt. Geen idee of er in BE helemaal geen kinder-aflevering is/was/komt...
Maar die regels zijn voor volwassenen toch niet anders? Ik weet ook niet precies wanneer alles is opgenomen natuurlijk. Ik neem aan ook vorig jaar, de hulp was immers van de winnaars van S1 en niet die van S2.

Ik vond hun beiden wel goede tips aan de kinderen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:02
JeroenE schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Maar die regels zijn voor volwassenen toch niet anders? Ik weet ook niet precies wanneer alles is opgenomen natuurlijk. Ik neem aan ook vorig jaar, de hulp was immers van de winnaars van S1 en niet die van S2.

Ik vond hun beiden wel goede tips aan de kinderen geven.
Denk dat dit gewoon in één weekend is opgenomen waarbij ze samen met hun ouders verbleven in een vakantiewoning op een park ofzo. Iedereen getest en in een bubbel, ouders ook.

Wat mij betreft ook prima dat het gewoon bij een aflevering blijft, al was een heel seizoen met kinderen sowieso lastig geworden. Die kan je moeilijk een aantal weken op een park parkeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 15:13
JeroenE schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:54:
Wij hebben een Bake off Vlaanderen met kinderen gehad, die is dit weekend op NPO uitgezonden onder de Titel heel Vlaanderen Bakt Kids. Dus we doen het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
JeroenE schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:41:
Bij VTM Go is de Kids special hij niet beschikbaar (of ik zie hem in ieder geval nergens). Hij werd ook niet aangekondigd bij hun, dus het zal wel een alleen-Nederland dingetje zijn. Bij VTM Go gaan ze overigens de Amerikaanse versie uitzenden. Die kan ik ook niet bekijken omdat ik niet in België woon.
Ik had gevraagd achter seizoen 2 en 3 van Australië maar daar hadden ze geen plannen voor bij VTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chillz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
Wat ik nog 'opvallend' vond,
Aan het begin werd gezegd: "Jullie mogen bouwen wat je wilt, totaal vrije keuze"

Hoe toevallig is het dan dat ze alle drie kiezen voor een zelfde stijl bouwwerk?
Alle drie een landschap/dorpjes constructie op minifig-hoogte.

Dan zou ik gaan denken dat er toch iets van een instructie is geweest.
Want bij geheel vrije keus, zou je verwachten dat er wel een stuk meer verschil in uiteindelijk resultaat gaat komen.
Aan de ene kant denk ik dat er wel extra uitleg is geweest, aan de andere kant, ook qua schaling het makkelijkste om minifig-hoogte aan te houden. Die poppetjes zijn er natuurlijk, alle attributen, voertuigen, andere attributen (huizen) zijn dan meteen op de juiste schaal.
Lijkt met het makkelijkste.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Arunia schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:50:
Het zal ook met de sponsors van het programma te maken hebben.
In Nederland is dat Intertoys, die nu voor de kinderen een prijs beschikbaar stelde.

Volgens mij zijn er in België geen Intertoys winkels. Dus dan is het ook begrijpelijk dat die sponsor kan meebeslissen over waar de prijzen naartoe gaan. Dan dus niet naar België, want dat levert ze uiteindelijk niks op.

[ Voor 27% gewijzigd door Chillz op 17-05-2021 12:12 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Chillz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
Wat ik nog 'opvallend' vond,
Aan het begin werd gezegd: "Jullie mogen bouwen wat je wilt, totaal vrije keuze"

Hoe toevallig is het dan dat ze alle drie kiezen voor een zelfde stijl bouwwerk?
Alle drie een landschap/dorpjes constructie op minifig-hoogte.

Dan zou ik gaan denken dat er toch iets van een instructie is geweest.
Want bij geheel vrije keus, zou je verwachten dat er wel een stuk meer verschil in uiteindelijk resultaat gaat komen.
Omdat vorig jaar de set met verhaaltjes won en niet de gesculpte draak. Ook is minifig schaal makkelijk om snel een terrein te vullen.
Kapoen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Klopt helemaal, om de een of andere reden zijn sommige opdrachten echt moeilijker gemaakt in de Benelux editie. Bv. vorig seizoen moesten de kandidaten een veel langere brug bouwen dan in de US/AUS editie. Daardoor leken de constructies veel zwakker. Dit seizoen moesten ze een toren bouwen op een andere basis/drilplaat dan de US/Aus kandidaten, waardoor alle builds er vlugger vanaf lagen.
Die baseplate test was een aanfluiting. De toren zou altijd last hebben van de hechting op een baseplate, dus het was meer een luck-based mission dan lego bouwkunde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

https://www.rtl.nl/pers/p...-bij-rtl/YIkj-BAAACIAwf1f
Lego Masters Australië S2

In de Australische versie van het zeer succesvolle familieprogramma LEGO MASTERS strijden acht duo’s om 100.000 Australische dollars en de felbegeerde titel van LEGO Master. In elke aflevering moeten de bouwers een opdracht onder tijdsdruk volbrengen en ze zetten alles op alles om indruk te maken op gastheer Hamish Blake en jurylid Ryan "Brickman" McNaught. Helemaal uit het hoofd, want in LEGO MASTERS bestaan geen bouwtekeningen.

Vanaf 3 juli
Elke zaterdag | 20:00 uur
Het 2e seizoen van Lego Masters wordt vanaf 3 juli op RTL4 uitgezonden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
In seizoen 3 in Australië heeft Kale blijkbaar een bepaalde rol. Kijk ik nu niet echt naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stijn014 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:33:
In seizoen 3 in Australië heeft Kale blijkbaar een bepaalde rol. Kijk ik nu niet echt naar uit.
Hij is er maar 1 aflevering, en is een stuk liever daar vond ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En Jordy uit seizoen 1 loopt er ook rond, en onlangs hebben ze nog een andere kandidaat uit seizoen 2 opgevist als figurant. It's all part of the show :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Oeh seizoen 3 is er ook al van Australië? Ff zoeken ernaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Basekid schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:16:
Oeh seizoen 3 is er ook al van Australië? Ff zoeken ernaar!
Het is zelfs al bijna afgelopen, ze hebben net aflevering 13 uitgezonden en als ik me niet vergis zal 14 de laatste zijn. Wel fijn dat ze zoveel extra afleveringen gemaakt hebben t.o.v. seizoen 2 dat 'maar' 9 afleveringen telde.

*edit*
spoiler:
Ik ben overigens wel tevreden dat ze het debacle van het platinum steentje min of meer hebben rechtgezet door het benadeelde duo een kans te geven terug in de wedstrijd te geraken. Wat hun overigens ook gelukt is.

Niet getreurd, vanaf begin juni begint Lego Masters US (seizoen 2 uiteraard) :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 17-05-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 17:45
mwoa, is maar 1 aflevering en die is best vermakelijk.. goed stukje zelf spot gelukkig.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Joster schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:54:
Denk dat dit gewoon in één weekend is opgenomen waarbij ze samen met hun ouders verbleven in een vakantiewoning op een park ofzo.
Dat denk ik ook, maar ik zou niet weten waarom Belgische kinderen dan niet mee zouden mogen doen.
Wat mij betreft ook prima dat het gewoon bij een aflevering blijft, al was een heel seizoen met kinderen sowieso lastig geworden. Die kan je moeilijk een aantal weken op een park parkeren :D
Dat is zeker waar, dan had het enkel opnames in het weekend moeten zijn. Dat is nu natuurlijk lastiger te organiseren.
Chillz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:10:
Volgens mij zijn er in België geen Intertoys winkels. Dus dan is het ook begrijpelijk dat die sponsor kan meebeslissen over waar de prijzen naartoe gaan. Dan dus niet naar België, want dat levert ze uiteindelijk niks op.
Dat is ook een punt, maar dan had er natuurlijk wel prima een Belgische Lego Masters Kids aflevering geweest kunnen zijn. Maar misschien is het wel zo dat men in Nederland wel een complete aflevering wilde sponsoren en in België de winkel Dreamland (die daar de reclame maakt met Lego Masters) dat niet wilde doen (om wat voor reden dan ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 15:58
HA, voor het eerst een seizoen lego masters gekeken met de kids, erg leuk!!

Roy en zijn vriend zijn wat mij betreft de winnaars, vanwege de creativiteit. Maar hun grootste kracht lag in hun aanpassingsvermogen. Halverwege observeerde ze hun eigen bouwwerk en waren erg kritisch op zichzelf en vaak pasten ze hun plan fors aan ook al was dat veel werk! Iedere kanttekening van de Jury hoorden ze goed aan en huppa, weer werd eea aangepast.

Overigens vond ik hun eindstuk maar matig uitgevoerd. Ook nu hebben ze aanpassingen gemaakt, maar niet zo goed als anders. Ook ik vond de berg nog steeds niet erg bergachtig. De bomen trouwens waren erg erg mooi!

Wat me in het algemeen erg opviel was dat er bizar weinig technisch lego werd gebruikt. Ze hadden zich bizar veel werk kunnen besparen door een onderliggende constructie te fabriceren en zich meer te concentreren op de afwerking...

Trouwens, die stabiliteitstoren opdracht was een echte farce. Gewoon puur geluk dat door de massaopbouw een toren bleef staan op de baseplate. hier zag je mooi dat een technisch legotechniek de sterkte bizar verbeterde...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 21:17
De aflevering met Kale vond ik tot nu toe de leukste aflevering van seizoen 3. De opdracht heet "Go big or go home" en drijven de spot met onder andere de fysieke lengte van Kale en de reden waarom hij in seizoen 1 naar huis ging.
Kale is in de aflevering ook relaxed, aardig en grappig. In seizoen 1 was Kale gestressed, omdat hij deel uitmaakte van een samengesteld duo en zijn partner niet van zijn skill-level was. Hij was ook de deelnemer met de meeste/beste bouwskills en had dus wat te bewijzen, dat resulteerde in veel stress en kwam tot uiting dmv arrogantie en boosheid.
Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Voordeel van de US versie is dat de afleveringen een stuk korter zijn en als je alle flauwe grappen en grollen van de host fast-forward, dan ben je in 20minuten klaar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door chrisO op 17-05-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:06
wowly schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:02:
Wat me in het algemeen erg opviel was dat er bizar weinig technisch lego werd gebruikt. Ze hadden zich bizar veel werk kunnen besparen door een onderliggende constructie te fabriceren en zich meer te concentreren op de afwerking...
Technisch Lego in LM? Daar zijn ze aardig vies van. Het is alleen maar creatief steentjes stapelen en liever niks van technisch lego, behalve als ze er verplicht toe worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
chrisO schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:03:
[...]

De aflevering met Kale vond ik tot nu toe de leukste aflevering van seizoen 3. De opdracht heet "Go big or go home" en drijven de spot met onder andere de fysieke lengte van Kale en de reden waarom hij in seizoen 1 naar huis ging.
Kale is in de aflevering ook relaxed, aardig en grappig. In seizoen 1 was Kale gestressed, omdat hij deel uitmaakte van een samengesteld duo en zijn partner niet van zijn skill-level was. Hij was ook de deelnemer met de meeste/beste bouwskills en had dus wat te bewijzen, dat resulteerde in veel stress en kwam tot uiting dmv arrogantie en boosheid.
Dan zet ik mijn vooroordelen opzij en bekijk ik het eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:15:
[...]

En Jordy uit seizoen 1 loopt er ook rond, en onlangs hebben ze nog een andere kandidaat uit seizoen 2 opgevist als figurant. It's all part of the show :)
Jordan werkt volgens mij tegenwoordig voor the Brickman.
Hij heeft ondertussen ook een marathon gelopen (naar aanleiding van alle grapjes over zijn lopen in de show)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Hij heeft ondertussen ook een marathon gelopen (naar aanleiding van alle grapjes over zijn lopen in de show)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@LordSinclair Het heeft er wellicht ook mee te maken dat je met Technic niet zo maar een "mooi" bouwwerk hebt? Dat heb je met normaal Lego natuurlijk eerder. Natuurlijk kan je combineren, maar dan moet je dat wel goed kunnen.

Maar ik vind inderdaad dat er heel vaak (in allerlei landen en seizoenen) wordt geroepen in de trant van "ik heb nog nooit wat met een motor gedaan en nu heb ik iets gebouwd en het kan bewegen!!1!"
stijn014 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:24:
Eerlijk gezegd vond ik zijn optreden in S2 ook heel erg grappig gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:01
Ik vond de Lego Kids aflevering verrassend leuk en aandoenlijk :D
En dat voor iemand die niks heeft met kids, en zich er vooral aan stoort als ze weer eens als losgelaten beesten rondrennen in de supermarkt :')

Was behoorlijk onder de indruk van de creativiteit, en vond de aanpak van de productie met de coaching van Ruben en de Brickmaster ook best geslaagd. Erg leuk voor een losse special.

Opvallend dat het alleen Nederlanders waren inderdaad. VTM en RTL delen de kosten, maar toch heb ik het idee dat RTL net een paar duiten meer dan VTM bijdraagt. Zo heeft Ruben beduidend meer te doen en meer screentime dan z'n Vlaamse partner, heeft NL een veel groter potentieel publiek, en is het programma volgens mij ook in relatieve zin beter bekeken in NL dan in Vlaanderen.
Ik denk dat RTL wel brood zag in een beetje extra investeren voor een kids ep, en dat VTM daarvan af zag. Mogelijk ook nog eens makkelijker met plannen/reizen/verblijf en de te winnen prijs, maar dat zal wel niet doorslaggevend zijn.

----------------

Inmiddels helemaal bij met Lego Masters AU, gistermiddag ep 13 kunnen vinden, hopelijk staat de finale vandaag ook "ergens online".

Lego Masters AU blijft voor mij de moeder van alle Lego Masters. Hier komen de nieuwe uitdagingen het eerste voorbij die we later waarschijnlijk ook in NL gaan krijgen.

De Brickmaster is ook de beste van allemaal, toffe gast, scherpe blik, en een warm hart.
Soms kan hij wel heel streng zijn, dan schieten teams ook in de stress etc. Zo waren er meen ik 2 of 3 momenten dat het de sfeer ook echt een beetje drukte, wat ik wel jammer vond.
LM is normaal een heerlijk vrolijk leuk programma dat lekker wegkijkt, een droom als het ware.... en op die paar momenten veranderde het meer in een hel/nachtmerrie.

Die emotionele reacties van de Brickmaster vond ik in seizoen 1 heel oprecht en leuk (ik gok: hij moest ook wennen aan de druk voor de camera), in seizoen 2 was dit al minder aanwezig, en nu in seizoen 3 is het opeens weer sterk terug. Ik proef dat de productie in z'n oor heeft gefluisterd "psst die emotionele reacties vielen juist heel goed bij het publiek! zou je dat weer kunnen proberen?"

Ik las dat iemand zei dat Hamish veel minder van een teleprompter af zou lezen dan Ruben.... die snapte ik echt niet. Zoveel lezen ze uberhaupt niet op, en verder lijkt mij dat AU veeeel meer scripted is dan NL.
Tuurlijk, als in het script staat "host trekt raar pak aan" dan doet zowel Ruben als Hamish dat.
Maar wat doen ze daarna? Ruben loopt beetje rond en gaat improviseren, waar Hamish tot op de letter het script volgt -> je gaat nu bij elke tafel dezelfde grap vertellen -> je gaat nu naar het dagboek kamertje en in de camera je grap uitleggen etc.
Sowieso heeft de host niks te zoeken in de dagboekkamer (of hoe je het ook noemt), faker dan dat kan het niet worden, puur tijdrekken om de show te vullen... wat niet hoeft want wij vinden het bouwen al leuk genoeg, vul daar de show maar mee.

Verder weer een superleuk seizoen, zoals gebruikelijk was er 1 team dat ik erg vervelend vond, maar ook zij zijn er ein-de-lijk uit... perfecte timing voor de finale. Hopelijk (maar ook helaas) kan ik vanavond het Lego Masters seizoen van 2021 weer afsluiten. Mixed feelings :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat meer kennis van technisch lego veel mensen had kunnen helpen om snel een geraamte te maken. Die kan je weer uitvullen met plates en zo heb je snel een hoge toren voor elkaar. Nu ging men maar driftig stapelen. Zal ook wel wat te maken hebben met de beschikbaarheid van kandidaten. Als je wekenlang verstoken van familie op een vakantiepark moet wonen voor opnames, dan haken er al snel veel mensen af. Ik vind lego leuk, maar niet 12-14 uur (eten ze ook nog?!) per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:40
Ik heb de TS aangepast. Als iemand nog aanvullingen heeft, laat het gerust weten.

@Señor Sjon Haha, ik vroeg me ook al af wanneer ze eten op zo'n dag waarop ze 14 uur moeten bouwen. En mán, wat zal je moe zijn na een paar weken achter elkaar elke dag zo'n tijd bouwen, en dan ook steeds weer onder druk, waarbij je elke keer weer wat creatiefs neer moet zetten!

@davidov Ik weet het niet, maar ik vind de Brickmaster uit Australië niet het type dat dat makkelijk kan faken, al kan ik ernaast zitten. Het kan ook te maken hebben met de groep die hij voor zich heeft, en of hij zich daar emotioneel betrokken bij voelt? Dat gevoel heb ik bij seizoen 3 in elk geval wel. Sowieso vind ik het erg mooi hoe de deelnemers met elkaar omgaan bij deze show. Er is wel concurrentie, maar toch ook ontspanning en meeleven met elkaar. En dat terwijl er toch een enorm geldbedrag te winnen is!

[ Voor 41% gewijzigd door Jakkus op 17-05-2021 15:45 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet alleen dat, maar er gaan ook heel veel spiergroepen protesteren door dagen zo te staan/zitten/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Waarschijnlijk roepen ze wel een paar keer vaker op een dag "Ennnnn... Stop de tijd!"
Maar dan om (voor beeld) minder boeiende dingen te gaan doen, als eetpauzes.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wij hebben de twee Nederlandse seizoenen gekeken en ook wij vroegen ons af hoe ze het met (toilet/eet) pauzes doen als je zo lang op één dag bezig bent. Ik kan mij lastig voorstellen dat ze tussendoor niet een paar keer een kwartier á half uurtje pauze krijgen. Maar daarmee wordt de rusttijd tussendoor ook weer korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
@davidov Ik weet het niet, maar ik vind de Brickmaster uit Australië niet het type dat dat makkelijk kan faken, al kan ik ernaast zitten. Het kan ook te maken hebben met de groep die hij voor zich heeft, en of hij zich daar emotioneel betrokken bij voelt? Dat gevoel heb ik bij seizoen 3 in elk geval wel. Sowieso vind ik het erg mooi hoe de deelnemers met elkaar omgaan bij deze show. Er is wel concurrentie, maar toch ook ontspanning en meeleven met elkaar. En dat terwijl er toch een enorm geldbedrag te winnen is!
Ow begrijp me goed, ik ben er van overtuigd dat die emotie oprecht is en zeker niet geacteerd. De beste man is gewoon een doodnormale volwassen vent met een passie voor Lego, zeker geen acteur.

Ik bedoelde meer dat het in het begin leek alsof hij probeerde de emotie niet te laten merken (zenuwen, onwennig voor camera, een man moet niet huilen op TV etc), en dat het inmiddels niet meer onderdrukt hoeft te worden (zelfverzekerd, valt goed bij publiek, wees jezelf en laat je gaan).

-----------------

Fack. In m'n zoektocht naar de AU finale (nog nergens gevonden.... duurt lang) al de winnaars vd finale gezien. Pas dus op als je gaat googlen, als je op de officiële site komt ben je al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@davidov Ah, zo bedoelde je dat!

Hoeveel afleveringen heeft seizoen 3 van Australië uiteindelijk, weet jij dat? 13? Wel leuk dat het er zoveel zijn. Ik ben nu bij aflevering 6.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:30:
@davidov Ah, zo bedoelde je dat!

Hoeveel afleveringen heeft seizoen 3 van Australië uiteindelijk, weet jij dat? 13? Wel leuk dat het er zoveel zijn. Ik ben nu bij aflevering 6.
14, vanavond is de finale daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hPVwBvY7vPXeKAExIPzbmNHHD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6rxjyEOxlupVCTctPncBSf7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 17-05-2021 17:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:52:
[...]

14. Vanavond is de finale daar.
Klopt.
Maar die is dus al uitgezonden, gezien het inmiddels alweer dinsdag is in Australië en de finale was op maandag :P
Jakkus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:30:
Wel leuk dat het er zoveel zijn. Ik ben nu bij aflevering 6.
Het is mij een beetje om het even wat ik liever heb; 9 hele sterke afleveringen of 14 met meer ruimte voor andere dingen.
Zo is het leuk dat ze wat meer spel-elementen toe konden voegen
spoiler:
goldenbrick heet nu platinum maar werkt nu wel hetzelfde als in NL, brick of doom (suf), een kans voor 2 vd 4 afgevallen teams om terug te keren in de wedstrijd (tof)

Echter met 14 afleveringen is het wel lastig om 14+ opdrachten te bedenken die allemaal even origineel en spectaculair zijn... sommige challenges vond ik een beetje "meh".
Dan denk ik aan NL waar we dit seizoen die mosaic/portret opdracht hadden, heb enorm gelachen om de mislukte portretten :D Simpel, en toch zo moeilijk... had dit graag in AU ook gezien.
Ook relatief weinig uitdagingen als: bouw de hoogste toren, maak een brug, overleef een trilplaat, lanceer je bouwwerk, onder/door de tafel heen bouwen etc...
Het was nu meer: bouw een snowglobe, bouw iets op een tak, bouw iets met kleur, bouw een avontuur, bouw een jaargetijde, WEER bouw een doormidden gezaagd voorwerp af.

De tofste opdracht van AU vond ik tot nu toe de "bouw iets dat hangt aan een ballon en zorg dat de ballon niet zakt of stijgt" .....
De grootste "meh" opdracht die uiteindelijk wel grappig was: Bouw iets waar een bowlingbal doorheen komt rammen. Beetje een rip-off van de lanceer/baseball bat/drop je bouwwerk, maar dan zonder link tussen je bouwwerk en het slopen.... Sloeg nergens op, slappe smoes voor toffe slowmotion plaatjes (dat dan weer wel).

Maar ik verwacht niet dat we in NL volgend jaar ook 14 eps krijgen, klinkt nogal prijzig voor Nederlandse begrippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Het is zelfs al bijna afgelopen, ze hebben net aflevering 13 uitgezonden en als ik me niet vergis zal 14 de laatste zijn. Wel fijn dat ze zoveel extra afleveringen gemaakt hebben t.o.v. seizoen 2 dat 'maar' 9 afleveringen telde.

*edit*
spoiler:
Ik ben overigens wel tevreden dat ze het debacle van het platinum steentje min of meer hebben rechtgezet door het benadeelde duo een kans te geven terug in de wedstrijd te geraken. Wat hun overigens ook gelukt is.

spoiler:
daar was ik ook heel blij mee ja :)

Als door die platinum de finale niet gehaald hadden, had ik dat best een beetje zuur gevonden. En ook volledig verdiend vind ik, bijen zijn niet kubusvormig...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
davidov schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Klopt.
Maar die is dus al uitgezonden, gezien het inmiddels alweer dinsdag is in Australië en de finale was op maandag :P
Ja das waar ook. Ik zat met Usenet in mijn hoofd :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ho ho, wat meer respect voor...De BRICK OF DOOM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3A3RqvT8goUe-PjBkMaL2tVues=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9VqZ1reLhgBQS3vUcdbP02N5.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:26:
[...]
Dan denk ik aan NL waar we dit seizoen die mosaic/portret opdracht hadden, heb enorm gelachen om de mislukte portretten :D Simpel, en toch zo moeilijk... had dit graag in AU ook gezien.

WEER bouw een doormidden gezaagd voorwerp af.
Ik kan mij vergissen, maar ik geloof dat ze in S2 van LM AUS reeds die portret opdracht hebben afgewerkt. Ik kan ook verwarren met de Amerikaanse versie.

*edit* even nagekeken, deze zat inderdaad in S2, al was de opdracht vrijer.
Kandidaten mochten zelf een onderwerp kiezen, maar ze moesten wel alle baseplates/richtingen bekleden.

Dat van die doorgezaagde items vond ik inderdaad ook vreemd, daar was de inspiratie op blijkbaar. Gelukkig hebben ze de obligate Star Wars aflevering vervangen door een andere franchise :P

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 17-05-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar ik geloof dat ze in S2 van LM AUS reeds die portret opdracht hebben afgewerkt. Ik kan ook verwarren met de Amerikaanse versie.

*edit* even nagekeken, deze zat inderdaad in S2.

Dat van die doorgezaagde items vond ik inderdaad ook vreemd, daar was de inspiratie op blijkbaar. Gelukkig hebben ze de obligate Star Wars aflevering vervangen door een andere franchise :P
SW was in australie volgens mij al in s2 geweest. Dus in s3-nl verwacht ik ook marvel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik vind het juist wel leuk dat het in Australië wat langzamer gaat. Dan kunnen wij langer van een seizoen genieten :) En de opdrachten: ik vind het in Nederland juist niet zo leuk dat het zulke technische opdrachten zijn. Ik geniet meer van de storytelling.

spoiler: title
De 'Brick of doom' vind ik echt ontzettend flauw. Zeker omdat ze hem niet hebben 'verdiend'. Het maakt de wedstrijd minder gelijk, en daardoor niet meer eerlijk. Ook al is het maar 5 minuten minder bouwtijd, toch doet het psychologisch ook wel wat. En ze kunnen ook steeds pas als laatste kiezen, en als laatste naar de Brick pit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Jakkus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:29:
ik vind het in Nederland juist niet zo leuk dat het zulke technische opdrachten zijn. Ik geniet meer van de storytelling.
Ik vind beiden zo leuk, dat ik zeg "give me a bit of both".
De leukste eps vind ik: begin met een pittige technische opdracht om de kandidaten te trainen en te testen, geef een klein voordeeltje aan de winnaar voor de 2e opdracht. 2e opdracht krijgen ze meer vrijheid om verhaaltjes te bouwen met evt een uitschakeling.
spoiler: title
De 'Brick of doom' vind ik echt ontzettend flauw. Zeker omdat ze hem niet hebben 'verdiend'. Het maakt de wedstrijd minder gelijk, en daardoor niet meer eerlijk. Ook al is het maar 5 minuten minder bouwtijd, toch doet het psychologisch ook wel wat. En ze kunnen ook steeds pas als laatste kiezen, en als laatste naar de Brick pit.

Mja, heel erg mee eens.
Ik vond het bijzonder lullig dat dit zo uitpakte bij precies dat team.
Ze kwamen op mij over als een typisch team dat langzaam op gang komt, in het begin een beetje knullig en basic bouwt, maar naar mate ze meer ervaring op doen en meer zelfverzekerd worden opeens heel veel groei-potentie blijken te hebben.
Maar helaas: elke keer weer die psychologische tik krijgen, elke keer weer die flauwe grapjes van Hamish, elke keer weer als laatste iets mogen kiezen.... het leek echt een self-fulfilling prophecy te worden :/
Gelukkig komt het allemaal goed en loopt het met een sisser af... maar dat element mag van mij echt wegblijven.
Het programma is al zo leuk zoals het is, ze moeten een beetje oppassen dat ze niet teveel fluff erin stoppen om de show nog spectaculairder te laten lijken.

Seizoen 4 en 5 voor de AU zijn overigens al besteld, Brickmaster en Hamish zijn ook in 2022 en 2023 van de partij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

*knip* Vragen naar downloads is niet de bedoeling. Zie ook de TW.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2021 11:27 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Seizoen 2 vanaf 3 juli op RTL4, zie DCNY in "Lego Masters" en Yorinn in "Lego Masters"

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2021 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Britske
  • Laatst online: 24-09 16:03
Als je zo de finale van LM Australië S3 bekijkt, dan is er toch wel een behoorlijk verschil in kwaliteit met Nederland. Nummer 3 was mwa. Maar nummer 1 wat mij betreft terechte winnaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 17:45
Britske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:50:
Als je zo de finale van LM Australië S3 bekijkt, dan is er toch wel een behoorlijk verschil in kwaliteit met Nederland. Nummer 3 was mwa. Maar nummer 1 wat mij betreft terechte winnaar.
Ik vond zelfs nummer 3 nog beter dan de deelnemers uit NL… beetje jammer dat hun laatste build niet de beste was die ze hebben gemaakt, maar de hele top 3 lag echt mijlen voor op wat de NL kandidaten hebben laten zien.

En de winnaars waren echt volledig terecht. Wat een vette build was dat… in 28 uur.. wow. Emotie van Brickman was ook echt terecht en prachtig om te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieB op 19-05-2021 00:15 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
RobbieB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:13:
[...]

Ik vond zelfs nummer 3 nog beter dan de deelnemers uit NL… beetje jammer dat hun laatste build niet de beste was die ze hebben gemaakt, maar de hele top 3 lag echt mijlen voor op wat de NL kandidaten hebben laten zien.

En de winnaars waren echt volledig terecht. Wat een vette build was dat… in 28 uur.. wow. Emotie van Brickman was ook echt terecht en prachtig om te zien.
Ik zie Brickman die gast ook zo een baan aanbieden. Hij heeft volgens mij echt respect en bewondering voor wat hij kan neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
RobbieB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:13:
[...]
Dat stukje vond ik nog het sterkste van heel de aflevering, heel mooi om te zien.
Ik had heel graag de winnende build ook eens 'in 't echt' bewonderd, maar van de beelden kon ik al opmaken dat het inderdaad een topper is en een terechte winnaar.

Nummer twee en drie waren wat mij betreft uitwisselbaar, ik vond het circus net iets overzichtelijker en gemakkelijker qua verhaal om te begrijpen. Ik was sowieso al blij dat Gabby&Ryan (de bouwers van het circus) in de finale geraakt waren. Ondanks de tegenslagen en gimmicks door de productie opgelegd hebben ze toch een mooie evolutie getoond en verdienden ze een plaats bij de laatste 3.

Suggesties voor volgende seizoenen:
- gouden/titanium/... steentje of welke vorm van immuniteit -> way of the dodo
Zeker in de versie van dit seizoen was deze joker veel te sterk en heeft tot een situatie geleid waar een team zelfs weggeraakte met een ingestortte build |:( (gelukkig hebben ze dat nog rechtgezet)
- brick of doom was een nutteloze gimmick -> ook way of the dodo
- één speciale aflevering waarbij teams moeten bouwen met Gallidor, Znap, Clickits, Scala,... en andere succesvolle Lego thema's >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:35:
- één speciale aflevering waarbij teams moeten bouwen met Gallidor, Znap, Clickits, Scala,... en andere succesvolle Lego thema's >:)
Kan natuurlijk leuk zijn met een minder succesvolle thema. Bijvoorbeeld Duplo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Een keer een duplo-opdracht zou best grappig zijn eigenlijk.
Het is nu ook een beetje willekeurig wat je kan winnen met de niet-eliminatie opdrachten. De ene keer een minuscuul voordeel voor de volgende opdracht, de andere keer niet kunnen elimineren.
Bovendien zou het wel leuk zijn als diegenen die immuun zijn even goed moeten bouwen. Hoe meer leuke builds hoe beter toch? Ze kunnen er dan ook nog eens van leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik vond het een leuke afleverings met die kids, mogen ze van mij vaker doen.
Wat een karakter hebben sommige al, daar was ik wel verbaast over.
Kunnen ze niet een heel seizoen doen met kids? :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chillz
Britske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:59:
Een keer een duplo-opdracht zou best grappig zijn eigenlijk.
Zeker!
Duplo is er tegenwoordig ook in alle denkbare vormen. Alleen stuk groter dan normale blokjes. Toch wel weer een extra uitdaging

---

Mijn dochter (4) heeft toevallig gisteren met mij de show nagespeeld met haar Duplo. :D
Inclusief 'gouden' (=> geel) blokje en getekende toegangskaart voor het Lego park voor de winnaar.

Helaas hebben we wel verloren van de hond en zn knuffel, zij hadden het gouden steentje verdiend (ondanks geen blokje aangeraakt te hebben natuurlijk) 8)7

8)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@G_Dragon Die aflevering was zeker leuk.
En inderdaad, kinderen hebben al echte karakters. Onze dochter van 7 begon met 4 al. Kolere! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33

Lagune

Its time for warp

2 juni seizoen 2 van lego masters USA *O*

die presentator is wel verschrikkelijk (will arnet?) , geef mij maar die gast van Australië (Hamish Blake) die is tenminste wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Lagune schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:20:
2 juni seizoen 2 van lego masters USA *O*

die presentator is wel verschrikkelijk (will arnet?) , geef mij maar die gast van Australië (Hamish Blake) die is tenminste wel grappig
Ah, ik ben dus niet de enige die dat vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:35:
[...]
Suggesties voor volgende seizoenen:
- gouden/titanium/... steentje of welke vorm van immuniteit -> way of the dodo
Zeker in de versie van dit seizoen was deze joker veel te sterk en heeft tot een situatie geleid waar een team zelfs weggeraakte met een ingestortte build |:( (gelukkig hebben ze dat nog rechtgezet)
- brick of doom was een nutteloze gimmick -> ook way of the dodo
En wat komt er dan voor die bricks in de plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Niks als het aan mij ligt :)

Van wat ik begrepen heb wordt elke aflevering opgenomen over meerdere dagen. Dat wil zeggen dat de winnaars die vrijgesteld worden van eliminatie enkele dagen rust hebben, dat lijkt me al een heel mooi voordeel.

Jokers en/of immuniteiten hebben gewoon geen plaats in dit soort wedstrijden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Niks als het aan mij ligt :)

Van wat ik begrepen heb wordt elke aflevering opgenomen over meerdere dagen. Dat wil zeggen dat de winnaars die vrijgesteld worden van eliminatie enkele dagen rust hebben, dat lijkt me al een heel mooi voordeel.

Jokers en/of immuniteiten hebben gewoon geen plaats in dit soort wedstrijden vind ik.
ik denk dat de kijkcijfers dan wel een dingetje worden, toch een minder dynamisch programma dan, dat gaat denk ik kijkers kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik vind het gouden steentje wel iets hebben. Zeker omdat het helemaal aan het begin is dat je hem kunt verdienen. Daarmee is de eerste challenge niet meteen een eliminatie, maar staat er wel echt iets op het spel, waardoor meteen de toon gezet wordt, wat het niveau denk ik ook ten goede komt.
Hij is volgens mij ook alleen in te zetten in de eerste helft van het programma. Vanaf de halve finale kun je hem niet meer gebruiken.

De brick of doom vind ik totaal iets anders. Ik vind hem weinig toevoegen aan de wedstrijd (misschien een beetje spanning bij de kijker). Hij doet er eerder afbreuk aan, omdat het het speelveld ongelijk maakt.

De 'platinum brick' in Australië is hetzelfde als het gouden steentje in Nederland. Zij hadden eerst het systeem dat degene die het gouden steentje had, een wedstrijd naar keuze niet mee hoefde te spelen. Met de platinum brick moeten ze wel meedoen, maar mogen ze hem inzetten om niet mee te hoeven doen aan de eliminatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 21-05-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:34:
Ik vind het gouden steentje wel iets hebben. Zeker omdat het helemaal aan het begin is dat je hem kunt verdienen. Daarmee is de eerste challenge niet meteen een eliminatie, maar staat er wel echt iets op het spel, waardoor meteen de toon gezet wordt, wat het niveau denk ik ook ten goede komt.
Hij is volgens mij ook alleen in te zetten in de eerste helft van het programma. Vanaf de halve finale kun je hem niet meer gebruiken.
Ik zit net US season1 te kijken en daar zeggen ze iig net expliciet dat hij bij het afscheid nemen van het laatste team (dus de 4e beste) het laatste moment is dat hij mag.
De brick of doom vind ik totaal iets anders. Ik vind hem weinig toevoegen aan de wedstrijd (misschien een beetje spanning bij de kijker). Hij doet er eerder afbreuk aan, omdat het het speelveld ongelijk maakt.
Het is een gimmcik, ik moest elke keer wel gniffelen als ze de effecten eroverheen gooiden. Ongelijk, ongelijk... die 5 minuten zal het verschil niet maken, zeker omdat je al wel kan nadenken over dingen.
De 'platinum brick' in Australië is hetzelfde als het gouden steentje in Nederland. Zij hadden eerst het systeem dat degene die het gouden steentje had, een wedstrijd naar keuze niet mee hoefde te spelen. Met de platinum brick moeten ze wel meedoen, maar mogen ze hem inzetten om niet mee te hoeven doen aan de eliminatie.
Sinds het laatste seizoen van AU twijfel ik of ik die zo nog wel leuk vind... als mensen die op het laatste moment hun eigen bouwwerk slopen daarmee een goed team naar huis kunnen sturen... hmm... twijfel... aan de andere kant zal dat ook niet vaak zo extreem gebeuren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
42erik schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:12:
Het is een gimmcik, ik moest elke keer wel gniffelen als ze de effecten eroverheen gooiden. Ongelijk, ongelijk... die 5 minuten zal het verschil niet maken, zeker omdat je al wel kan nadenken over dingen.
De effecten hadden wel iets grappigs inderdaad. Maar ik had gewoon echt met dat team te doen die het had. Ze waren al niet de sterkste, en ook al is het maar 5 minuten, toch hadden ze wel steeds een valse start. Mentaal doet dat ook wel iets. Gelukkig werd dat later in het seizoen voor mijn gevoel minder.
Nog los van dat ze steeds als laatste konden kiezen.
Het gouden steentje heb je verdiend, door te winnen. De 'Brick of doom' krijg je gewoon, zonder reden. Dat vind ik er ook niet sterk aan.
Ik heb zelf net aflevering 7 gezien.
spoiler: over die aflevering
Daar verliezen ze hem eindelijk. Maar helaas gaan ze er daarna uit.. Al ben ik benieuwd naar de twist in aflevering 8!

Ik vond in aflevering 7 de Brickman trouwens wel erg lief voor het team dat het gouden steentje had. Dat hun bouwwerk kapot ging was sneu, maar het was volgens mij ook te verhelpen geweest door technisch beter te bouwen, en niet alleen maar te stapelen.

Over de 'Platinum brick': ik vond het in Australië eerst juist jammer dat ze met de Golden brick helemaal niet mee hoefden te doen bij een opdracht. Dat vind ik sowieso jammer in de Australische versie, dat teams soms als voordeel krijgen dat ze niet mee hoeven te bouwen. Maar ja, daar staan weer meer afleveringen tegenover, doordat er minder vaak een eliminatie is :)

Ik vond het in Nederland het laatste seizoen ook jammer dat het gouden steentje werd gebruikt. Het team dat toen naar huis moest, had denk ik best ver kunnen komen! Maar ja, het is net als bij 'Heel Holland bakt': soms gaat er iemand naar huis omdat het zijn/haar dag of opdracht niet is.

Ik heb trouwens het idee dat als ze het gouden steentje te lang bewaren, er vanuit de regie/presentator/Brickman toch langzaam meer druk wordt uitgevoerd op degene die hem heeft om hem toch te gebruiken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 22-05-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Op VTM en VTm go geven ze nu blijkbaar ook de USA versie. Voorlopig voel ik het nog niet. Ze werken ook vaak met special effects tijdens het tonen van de builds. Ik wil de builds zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
stijn014 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:55:
Op VTM en VTm go geven ze nu blijkbaar ook de USA versie. Voorlopig voel ik het nog niet. Ze werken ook vaak met special effects tijdens het tonen van de builds. Ik wil de builds zien.
Kennelijk hebben ze alleen de uitzendrechten voor België verkregen, helaas niet te streamen vanuit NL.
"Gelukkig" gaat morgen op 1 juni seizoen 2 van US van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:06
42erik schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:31:
Of blijf wel iets doen met zo'n steentje maar verwerk het in een meer methodische manier van beoordelen. Nu zijn er ook opdrachten waar het winnen van de eerste opdracht een voordeel in de 2e opdracht geeft. Echter, die 2e opdracht (met potentieel eliminatie) wordt je vervolgens zwaarder afgerekend op je "voordeel" en je prestatie van de eerste opdracht is al weer vergeten.

Wat ik graag zou zijn is dat voor een opdracht er een score gegeven wordt uitgedrukt in punten. Om te beginnen zou een opdracht op een aantal (door iemand met meer kennis te bepalen) categorieën te waarderen met een score 1-10:
  • Storytelling
  • Gebruikte techniek
  • 3e factor?
Wanneer er sprake is van een tussenopdracht zonder eliminatie kan je bij de "hoofdopdracht" kiezen het gemiddelde te nemen of bijvoorbeeld 50% mee te rekenen. Als het noodzakelijk is voor vermaak kan je ook nog met een "gouden steentje" werken die dan bijvoorbeeld een bonuspunt geeft bij de hoofdopdracht oid.

Vervolgens zou ik vanwege de diversiteit in opdrachten ook nog wel graag iets van beveiliging zien tegen eenmalig falen van topteams. Ik zou graag een gemiddeld cijfer door alle opdracht zien dat dan bijvoorbeeld voor 20% meetelt bij beoordeling o.i.d. (genoeg om iets te compenseren maar niet teveel om onaantastbaar te zijn).

Maar goed, ik denk dat de programmamakers wellicht een beter beeld hebben wat het gemiddeld publiek graag heeft :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
davidov schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Kennelijk hebben ze alleen de uitzendrechten voor België verkregen, helaas niet te streamen vanuit NL.
"Gelukkig" gaat morgen op 1 juni seizoen 2 van US van start.
ah, bedankt voor de tip!

seizoen 1 vond ik zeer de moeite waard, toen ik eenmaal aan de humor van Will gewend was :) Of hij zijn grappen beter maakte, ik weet niet welke van de 2 het is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Die is er al: esthetiek; hoe kan je die nu vergeten? :P
Misschien als vierde nog iets als: volgen van de opdracht in combinatie of juist originaliteit. Dat is misschien niet bij alle opdrachten van toepassin.
Vervolgens zou ik vanwege de diversiteit in opdrachten ook nog wel graag iets van beveiliging zien tegen eenmalig falen van topteams.
Dat vind ik wel lastig. Bij al dit soort shows is het zo dat je bij een slechte dag er gewoon uit ligt. Zo'n voordeel wat jij voorstelt wordt ook steeds groter naarmate het seizoen vordert omdat een "topteam" dan steeds meer "punten" krijgt ten opzichte van een "middelteam".

Maar het is een afvalrace en geen competitie of toernooi waarbij al lang voor het einde van het spelen van de laatste wedstrijd duidelijk kan zijn wie de kampioen gaat worden.

Als je bij (ik noem maar wat) een tennistournooi een keer een slechte dag heb dan mag jij ook niet door als je verliest omdat jij de vorige wedstrijd zo veel punten had gehaald en je huidige tegenstander de vorige wedstrijd nipt heeft gewonnen.

Dus dat dit hier ook kan gebeuren vind ik op zich ook wel iets hebben. Je kan nog zo goed zijn, maar als je eerst een halve opdracht gaat lopen miezeren dat je een schilderij hebt gekregen wat je niet mooi vind dan lig je er toch uit omdat je het slechtste eindresultaat hebt gemaakt.

Waarom zo een (mindere) kandidaat die juist die dag heel goed heeft gebouwd niet mogen winnen van een (betere) kandidaat die die dag juist heel slecht heeft gebouwd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb net de laatste aflevering van seizoen 3 (Australië) gekeken. Wauw!
Ik vond ook de speech van de Brickman erg indrukwekkend. Die heb ik uitgetypt. Maar wel even in een spoiler gezet, want je kunt er misschien uit afleiden wie er gewonnen heeft ;)

spoiler: speech Brickman
Look, it’s really interesting. Lego itself is humble. It’s ubiquitous. It’s lots of different things to different people. But its humility is exactly how you build. Exactly.
When Lego makes you feel something – it does – we take it for granted. It makes us happy. We play with it, we love it, we drive it around, we smash it up, we do all sorts of crazy stuff with it. But it means something to all of us. You’ve made a build in 28 hours – feel! I feel like I’m in a forest. I feel like there’s danger. I feel anticipation, I feel concern, I feel tranquility – I feel all of these things. Out of a plastic brick? What? Are you nuts? It’s beautiful. It really is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
assje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Of blijf wel iets doen met zo'n steentje maar verwerk het in een meer methodische manier van beoordelen. Nu zijn er ook opdrachten waar het winnen van de eerste opdracht een voordeel in de 2e opdracht geeft. Echter, die 2e opdracht (met potentieel eliminatie) wordt je vervolgens zwaarder afgerekend op je "voordeel" en je prestatie van de eerste opdracht is al weer vergeten.

Wat ik graag zou zijn is dat voor een opdracht er een score gegeven wordt uitgedrukt in punten. Om te beginnen zou een opdracht op een aantal (door iemand met meer kennis te bepalen) categorieën te waarderen met een score 1-10:
  • Storytelling
  • Gebruikte techniek
  • 3e factor?
Wanneer er sprake is van een tussenopdracht zonder eliminatie kan je bij de "hoofdopdracht" kiezen het gemiddelde te nemen of bijvoorbeeld 50% mee te rekenen. Als het noodzakelijk is voor vermaak kan je ook nog met een "gouden steentje" werken die dan bijvoorbeeld een bonuspunt geeft bij de hoofdopdracht oid.

Vervolgens zou ik vanwege de diversiteit in opdrachten ook nog wel graag iets van beveiliging zien tegen eenmalig falen van topteams. Ik zou graag een gemiddeld cijfer door alle opdracht zien dat dan bijvoorbeeld voor 20% meetelt bij beoordeling o.i.d. (genoeg om iets te compenseren maar niet teveel om onaantastbaar te zijn).

Maar goed, ik denk dat de programmamakers wellicht een beter beeld hebben wat het gemiddeld publiek graag heeft :P
er is denk ik geen enkele producent die iets als dit een goed idee vind als ik eerlijk ben. Een programma moet wel "lekker weg kijken", ik heb bijna een rekenmachine nodig om je verhaal te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
US versie is gister aan S02 begonnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 02:47:
US versie is gister aan S02 begonnen :)
Ik heb net de eerste episode gezien... veel show en effecten, maar weinig schermtijd voor het bouwen en de resultaten. Met 12 duo’s die de revue moeten passeren in 45 minuten is er natuurlijk weinig ruimte om alles goed te tonen, maar het tempo en show gehalte voelden chaotisch aan.

De winnaars van het gouden steentje hebben het verdiend _/-\o_
Itt de Australische versie kunnen ze het ook kwijt geraken als ze het niet inzetten, maar toch bij de laatste twee eindigen. Daarmee vermijdt de productie toch al deels wat er in de Australische versie gebeurde.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 04-06-2021 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag begonnen met Lego masters australie seizoen 1.
Heel herkenbaar omdat we de opdrachten ook bij ons al voorbij hebben zien komen.
Maar wel leuk om te kijken. We gaan er mee door in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:01:
Vandaag begonnen met Lego masters australie seizoen 1.
Heel herkenbaar omdat we de opdrachten ook bij ons al voorbij hebben zien komen.
Maar wel leuk om te kijken. We gaan er mee door in ieder geval.
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar het tempo van de Australische versie is veel langzamer
vergeleken met de Amerikaanse editie. Anderhalf uur (+/-) per aflevering tegen 45 minuten (US editie).

Vandaar waarschijnlijk dat de eerste aflevering van US seizoen 2 zo chaotisch aanvoelde,
ze hebben er 12 teams ingestoken dit seizoen. 8 teams op anderhalf uur versus 12 op 45 minuten 8)7
De tweede aflevering van Lego Masters US S2 heb ik hier klaarstaan voor vanavond, ik hou m'n hart al vast O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@Kapoen 12 teams, dat is me nogal wat! Ik kan me voorstellen dat er dan weinig ruimte is om de bouwwerken te bekijken.

Soms zou ik ze wel in het echt willen zien. Volgens mij zijn de meeste bouwwerken echt de moeite waard om er eens in alle rust naar te kunnen kijken! Ze zouden een soort online gallery van alle bouwwerken moeten maken :)

Edit: en die blijkt er ook gewoon te zijn, zoals deze van Australië seizoen 3:
https://9now.nine.com.au/...-4b22-8a99-ffb24765c8b2#3

[ Voor 23% gewijzigd door Jakkus op 09-06-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Jakkus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:24:
@Kapoen 12 teams, dat is me nogal wat! Ik kan me voorstellen dat er dan weinig ruimte is om de bouwwerken te bekijken.
Ook de tweede aflevering had duidelijk last van dit probleem. Ze hebben gelukkig de Will Arnett show een beetje verminderd tov de eerste aflevering, maar je merkt nog altijd dat ze met een tijdsprobleem zitten.
Door de snelheid/chaos van de montage is er jammer genoeg alleen maar tijd om de winnaars en verliezers iet of wat te tonen. Vandaar dat de interviews en achtergrondverhalen met bepaalde duo's waarschijnlijk
een belangrijke spoiler weggeven tijdens het programma 8)7

De bouw uitdaging zelf kwam uit het tweede seizoen van LM Australia.
spoiler:
De deelnemers moesten een minifig loten en een 'explosie'. Vervolgens moesten ze een scene bouwen voor die minifig en die laten ontploffen met ofwel water, slijm, krijt of glitters in de achtergrond.

Met zo'n type uitdaging is er natuurlijk een stuk geluk gemoeid, maar de winnaars waren wel duidelijk.
Een mooie bouw en de 'random factor' voegde alleen maar toe aan het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren aflevering 2 van seizoen 1 gekeken van de AU versie.
Lijkt heel sterk qua grappen op die van ons. Of wellicht andersom.
Maar vind dan Ruben minder geforceerd over komen. :P

Net als seizoen 1 van ons, vind ik de builds wel erg leuk geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 11-06-2021 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:53:
Gisteren aflevering 2 van seizoen 1 gekeken van de AU versie.
Lijkt heel sterk qua grappen op die van ons. Of wellicht andersom.
Maar vind dan Ruben minder geforceerd over komen. :P

Net als seizoen 1 van ons, vind ik de builds wel erg leuk geworden.
Ik heb onlangs seizoen 1 AU ook eens herbekeken, het is een benchmark voor de andere producties.
De finalisten zijn heel terecht en de uiteindelijke winnaars ook. Moest je na het herbekijken van dit seizoen
nog tijd en/of zin hebben dan raad ik het tweede seizoen ook van harte aan, dat ging gewoon crescendo
tov S1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Kapoen Na deze gaan we zeker door met 2 en 3. Alle 3 staan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Foto’s van alle builds uit de tweede aflevering van LM USA staan in dit brickset artikel (en interview met de verliezers): link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De derde episode van Lego Masters US S2:
- de opdracht was ook weer een oude bekende:
spoiler:
bouw een toren op een trilplaat, de toren die het snelste valt verliest het spel

- net zoals de vorige twee episodes was de montage chaotisch en veel te kort
-> er zitten/zaten 11 teams in die aan bod kwamen in 45 minuten + jury
- teveel Will Arnett show/humor/flauwekul
-> dit zou best kunnen als de show an sich niet zo kort was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Drie kwartier is ook wel écht kort. Dat zou het al zijn met minder teams ;) Ik vind dat bij andere landen juist leuk, als een aflevering wat langer duurt kun je wat meer recht doen aan hoeveel tijd er in het bouwen gaat zitten.

Ik zou best wel eens een kijkje in de studio willen nemen tijdens het bouwen, het lijkt me gaaf om te zien hoe al die bouwwerken stukje bij beetje tot stand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik ben nu season 1 van de US aan het kijken en het is inderdaad snelsnel bouwen dat je ziet.
Compliment voor onze BeNe versie die de pacing wel goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hier inmiddels ook bij met alle AU, BE/NL en USA versies van Lego Masters. Ik denk dat ik de Australische versie het leukst vind, heel kort daarop NL en de USA-versie is bijna een ander programma.

Verder heb ik wel het idee dat in 'onze' versie het minst gespeeld wordt met de status van builds op een bepaald tijdstip. In de AU versie wordt het soms aangedikt maar in de USA versie is het gewoon niet te volgen. Daarnaast, zoals door wel meer mensen aangemerkt, het zijn zoveel teams in 40 minuten dat is gewoon niet te doen, zeker nu in seizoen 2. Je weet ook al wie er in de top en bottom zitten, want dat zijn de enige builds die aandacht krijgen vóór het jury-commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Mja ik heb 3x AU en 2x NL met extreem veel plezier zo snel mogelijk gekeken...
Maar US... oef ik weet niet hoe ik hier een seizoen van heb kunnen kijken.
Ben nu ook met seizoen 2 gestopt...

Bij AU en NL draait het écht om Lego en alles wat erbij komt kijken. Het bouwproces, het puzzelen, de tegenslagen, de vooruitgang, het plannen en opnieuw beginnen etc etc. Maar bij de US lijkt dat veruit van ondergeschikt belang te zijn, daar draait het vooral om SHOW SHOW en nog meer SHOW.

In het begin van elke ep stoor ik me al snel aan de toon vd show, al snel verlies ik m'n aandacht en kijk ik nog maar met een half oog, en opeens is iedereen klaar met bouwen, vliegen er 12 builds voorbij en einde aflevering.

Alleen de Amerikanen kunnen een perfect gepolijste diamant in een handomdraai omtoveren in een vergulden drol. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Wat me ook opvalt in de Amerikaanse versie is die 'stereotypering' van een aantal mensen.
Bv. de winnaars van de afgelopen aflevering zijn per toeval ingenieurs van beroep, en dus lopen ze al elke aflevering rond in een stofjas :s

De verliezers van vorige aflevering waren altijd gekleed als bikers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Jajofisher schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:10:

Verder heb ik wel het idee dat in 'onze' versie het minst gespeeld wordt met de status van builds op een bepaald tijdstip.
Soms heb je bij ons toch ook dat de klok op 1 minuut staat en dat ze dan iets beginnen te bouwen wat een beetje later enorm indrukwekkend is.
De UK versie kan ik je ook nog aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik denk dat de deelnemers in Amerika het zichzelf aandoen om zich als een typetje neer te zetten, en dat het niet eens door de programmamakers is bedacht. In seizoen 1 stoorde ik me aan een vrouw die steeds een hele overdreven gezichtsuitdrukking had als de presentator iets zei. Dat voelde heel erg gemaakt. Een beetje als: zo hóór ik te reageren in een TV-show.

@stijn014 Bedankt voor de tip!

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!