Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
@Joster Zoiets idd. 2 a 3 weken. Maar zeker wel elke dag iets. Als er een week tussen zou zitten, zouden ze niet zo verrot zijn op een gegeven moment. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bartvw schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:25:
Mogen bibi en Marcel niet winnen van de Brickmaster? Wij vonden hier hun 1e bouwwerk wederom mooier dan de concurrenten, maar de Brickmaster mag ze niet lijkt het wel.
Ik denk dat ie wel professioneel genieg is om zoiets geen invloed te laten hebben. En ik heb ze zelf ook nog geen 1 keer willen zien winnen eigenlijk, dit keer was het hoofd gewoon niet op niveau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09

Punkrocker

Mostly harmless

Pandorian schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:41:
Een stormtrooper die z'n hoofd stoot tegen de deur, leuk detail :)
Zelfs dat hebben ze nageaapt van de Aussie versie...
Ook daar een Stormtrooper die zijn hoofd staatte.
Of zouden ze dat toch zelfstandig hebben bedacht?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik denk dat de spoeling qua talent wel dunner is als men ook 3 weken beschikbaar moet zijn om te draaien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Punkrocker Het is natuurlijk ook 1 van de bekendste easter eggs/bloopers van Star Wars dus dat het terug komt in zo'n aflevering is natuurlijk ook niet zo heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

JeroenE schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:18:
@Punkrocker Het is natuurlijk ook 1 van de bekendste easter eggs/bloopers van Star Wars dus dat het terug komt in zo'n aflevering is natuurlijk ook niet zo heel gek.
Dat is wel waar ja.

Gelukkig heeft niet iedereen zo weinig verstand van SW als die Nederlandse presentator. (Die van die telecomprovider reclame).
(Wat een eikel is dat trouwens, verpest een hoop kijkplezier.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:06
Punkrocker schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:28:
[...]

Dat is wel waar ja.

Gelukkig heeft niet iedereen zo weinig verstand van SW als die Nederlandse presentator. (Die van die telecomprovider reclame).
Grappig, die presentator maakt het voor mij juist de moeite om naar te kijken :D

Die Belgische presentator heeft verder weinig toe te voegen aan het programma. Die is heel erg op de achtergrond.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ach, je moet er een beetje door heen kijken denk ik. Het idee is blijkbaar dat er een grappige presentator is; bij de Australische serie moet de presentator dat ook zijn. Zowel in Nederland als in Australië vind ik dat soms beter geslaagd dan op andere momenten, vind ik. Maar op zich vind ik het niet zo erg dat het mijn humeur verpest. Wellicht in de Amerikaanse versie ook? Die heb ik zelf nog niet gekeken.

Ik ken Ruben verder niet dus heb geen achtergrondinformatie of hij wel of niets van Star Wars weet. Ik heb meer het idee dat het een "rolletje" is zodat hij diverse zaken fout zegt, maar dan heel "toevallig" wel rijmend etc. Dat is iets heel anders dan wanneer je er helemaal niets van af weet zoals bij sommige kandidaten het geval was.

Vergelijk met de Australische presentator die bij de eerste aflevering van een seizoen de verkeerde kaartjes gaat oplezen bij alle kandidaten. Iets in de richting als "ik zie dat jullie allebei werkzaam zijn in de oliesector" bij de oma en kleinzoon etc. Dat is mijns inziens ook overduidelijk in scene gezet.

Wat dat betreft ben ik er ook nog niet over uit of ik alle stukjes waar 2 kandidaten iets vertellen over wat er gebeurde in de aflevering wel echt leuk vind. Ik bedoel: het is overduidelijk na afloop opgenomen, ook al gaat het over een gebeurtenis in het midden van de aflevering. Maar soms zitten er dan toch grappige momenten bij. Maar het voelt een beetje aan als programmavulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:01
Alles wat de presentatoren doen is gescript, en alle interacties met de kandidaten (onderling, in de confessionals, of de 'spontane' praatjes die de presentatoren aan de bouwtafels komen maken) zijn op z'n minst gestuurd door een productiemedewerker (die stelt bijv. buiten beeld een vraag, of zegt dat ze moeten praten over hoe veel of hoe weinig ze van bijvoorbeeld Star Wars weten). Dat wordt dan zo geknipt dat het (volgens de makers) het meest interessante stukje televisie oplevert.

Bijvoorbeeld de kandidaten die niet zo veel van Star Wars weten, die kunnen dan worden gevraagd om dat een beetje te overdrijven. Van al het materiaal dat is gefilmd, worden de paar minuten gekozen waarin dat het beste naar voren komt, waardoor het lijkt alsof ze totaal wereldvreemd zijn. En Ruben is natuurlijk een ervaren presentator, dus die meet zichzelf gewoon een typetje aan, omdat het 'grappig' is.

Met andere woorden: behalve de bouwsels is alles nep aan het programma. ;) En het komt soms een beetje gekunsteld over, zoals de confessionals (die natuurlijk achteraf zijn opgenomen). Maar dat heb je nu eenmaal met reality TV.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Dat is wel waar ja.

Huh? Die zorgt juist voor de nodige komische noot. Anders zou het echt als heel lang voelen.

Dat is eigenlijk ook mijn enige kritiekpunt... Lengte... Met 50 minuten per aflevering zou het beter zijn denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 15:56

Dhrax

Prog Lord

[...]
Mja ben het wel met je eens. Hij voegt bijzonder weinig toe aan het geheel. Grappig is het vaak niet, en hij verbloemd zijn onkunde vaak met onzinnige opmerkingen waardoor het er eigenlijk niet echt beter van word. Kurt trek ik wat dat betreft een stuk beter. Die lijkt ook oprecht interesse te hebben en weet wanneer ie zijn mond moet houden.

Ach, dat gezegd hebbende, ik vind het wel een van de leukere tv programma's van de afgelopen jaren. Wij kijken altijd met heel veel plezier met z'n allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 15:56

Dhrax

Prog Lord

42erik schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:09:
[...]

Huh? Die zorgt juist voor de nodige komische noot. Anders zou het echt als heel lang voelen.

Dat is eigenlijk ook mijn enige kritiekpunt... Lengte... Met 50 minuten per aflevering zou het beter zijn denk ik
Zijn screentime kunnen ze veel beter inzetten om het bouwen meer te benadrukken, bepaalde technieken, handigheden e.d. Die ruimte is er genoeg binnen dit blok van 1,5 uur. 50 min is echt veels te kort :)

[ Voor 36% gewijzigd door Dhrax op 30-04-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

42erik schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:09:
[...]

Ieder zijn eigen voorkeuren. :+

Ik word vrolijk van het enthousiasme van sommige bouwers. Als je ziet hoe die leraren glunderden die hele aflevering. Mooi is dat.
(Dat homostel vond ik niet erg sympathiek: Laat ik hem lekker aan de praat houden, dan kan hij niet bouwen. gniffel gniffel...)

Wij kijken altijd een (half) uurtje later, dan spoelen we de reclame door. Voelt al een stuk minder lang.
50 minuten lijkt mij wel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik begrijp de sentimenten om Ruben Nicolai wel :+ Ik ben er ook niet zo van, maar hij heeft gelukkig ook niet zo heel veel screen time.

Ben het trouwens ook niet altijd eens over het commentaar van die lego master, lijkt ook een beetje inconsistent af en toe van wat hij nu wil/verwacht, maar voor mij zijn 'verhaaltjes' ook niet het belangrijkst. Vind de oude deathstar (dat grijze gevaarte dat aan een kant half kapot is) ook tig keer mooier dan die nieuwe met al die kamertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die was nog under construction. Om te bouwen was dat een PITA aangezien je effectief 2x dezelfde halve bol aan het maken was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dhrax schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:38:
[...]

Zijn screentime kunnen ze veel beter inzetten om het bouwen meer te benadrukken, bepaalde technieken, handigheden e.d. Die ruimte is er genoeg binnen dit blok van 1,5 uur. 50 min is echt veels te kort :)
Technieken en handigheden? Voor mijn gevoel zien we die helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
sewer schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:49:
Ik begrijp de sentimenten om Ruben Nicolai wel :+ Ik ben er ook niet zo van, maar hij heeft gelukkig ook niet zo heel veel screen time.

Ben het trouwens ook niet altijd eens over het commentaar van die lego master, lijkt ook een beetje inconsistent af en toe van wat hij nu wil/verwacht, maar voor mij zijn 'verhaaltjes' ook niet het belangrijkst. Vind de oude deathstar (dat grijze gevaarte dat aan een kant half kapot is) ook tig keer mooier dan die nieuwe met al die kamertjes :P
Die oude is ook zeker mooier!

De nieuwe is denk ik meer op spelen gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Marco en Ernesto eruit...

Ik vond die banaan goed gelukt, maar niet echt sterk in het verhaal. Een alien was wat geloofwaardiger geweest. Of ze waren Hyves-fans ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 14:37
Leukste opdracht van het seizoen wat mij betreft. Interessante bouwtechnieken, spelen met licht, veel verhaaltjes; superleuk.
Jammer voor Ernesto en Marco, maar op basis van deze opdracht wel terecht.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 17:39
In verband met die banaan moest ik aan de Lego Movie (2) denken, daar zit ook zo'n figuur in:
Afbeeldingslocatie: http://bricksfanz.com/wp-content/uploads/2018/12/TLM2-70824-Set3501.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik kan de Brickmaster niet goed volgen. De ene week is het commentaar te veel kleur en deze week weer te weinig kleur (in de eerste opdracht). Volgens mij was die gewoon met z'n verkeerde been uit bed gestapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
LordSinclair schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:20:
Ik kan de Brickmaster niet goed volgen. De ene week is het commentaar te veel kleur en deze week weer te weinig kleur (in de eerste opdracht). Volgens mij was die gewoon met z'n verkeerde been uit bed gestapt.
Waar de Brickmaster op let verschilt nogal per aflevering. Vorige week werden ze vrij los gelaten maar moesten ze zich wel houden aan de stijl + kleurenschema van Star Wars. Als je dan een darkside ship bouwt met lightside kleurtjes dan snap ik die kritiek helemaal. (verder is Star Wars vooral vrij kleurloos ja... héél veel grijs)

Echter bij deze oefenopdracht waren geen regels over kleur, en ze mogen bouwen wat ze willen. Alhoewel geen regels over kleur: in't algemeen is eentonigheid nooit goed (tenzij je Star Wars bouwt :P) En met de finale in zicht is dit een prima test om te kijken of ze ook met beperkte middelen nogsteeds creatief en onderscheidend kunnen bouwen.

Maar helaas 3x iets van glas en 1 bootje op een bedje van glas, en voor de rest vrijwel alles zandkleurig. Snapte de teleurstelling van de Brickmaster wel, kennelijk was iedereen enorm gefocused op de steentjes die het gebouw maakten ipv wat erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:40:

Ik vond die banaan goed gelukt, maar niet echt sterk in het verhaal. Een alien was wat geloofwaardiger geweest. Of ze waren Hyves-fans ;).
Zo, ik ben soms onhandig... Dit topic openen terwijl ik de aflevering nog moet zien... Doh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 15:13
Ik vond het wel grappig hoe Jan, die normaal niet veel zegt, ineens een spraakwaterval werd toen hj het verhaal van hun build ging uitleggen.

Wij krijgen na de aflevering trouwens reclame met een Kürt legofiguurtje voor Dreamland. Krijgen de Nederlandse vrienden deze met een Ruben figuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 14:18
AW_Bos schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:40:

Het is jammer dat ze weg moesten, maar als je ook de buitenlandse Lego Masters hebt gezien kun je ze in deze aflevering niet origineel noemen. Uiteindelijk was het dan een banaan ipv een alien, maar toch..
Vond zelf de bruiloft minder geslaagd omdat je (op TV) het 'nachtelijke feest' al duidelijk zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Malandro schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Het is jammer dat ze weg moesten, maar als je ook de buitenlandse Lego Masters hebt gezien kun je ze in deze aflevering niet origineel noemen. Uiteindelijk was het dan een banaan ipv een alien, maar toch..
Vond zelf de bruiloft minder geslaagd omdat je (op TV) het 'nachtelijke feest' al duidelijk zag.
Volgen dde buitenlandse versies van Lego Masters dezelfde thema's als de Nederlandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 14:18
Haribo112 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Volgen dde buitenlandse versies van Lego Masters dezelfde thema's als de Nederlandse?
Ja in grote lijnen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb het via VTM Go gekeken en ik het leek bij de eerste opdracht wel alsof men aan de kleurinstellingen zat te draaien toen alle eindresultaten werden getoond (zeg maar net voor de daadwerkelijke beoordeling). Dat vond ik wel een beetje vaag overkomen.

Ik snapte op zich het commentaar op het glas wel, maar ook wel dat iedereen er iets mee ging doen. Dat ligt ook nogal voor de hand als je veel van die stukjes in je eigen build hebt gestopt en iedereen er dus veel zal hebben.

Misschien zat iedereen ook nog wel een beetje in de Star Wars sferen met het zandplaneet sfeer van de diverse builds?

Wat ik als kijker dan ook weer afvraag hoe het nu zit met de hints die een brickmaster uitdeelt. Ik bedoel: bij Roy en Thomas is er halverwege commentaar gegeven dat je van te voren niet al zou moeten kunnen zien wat er binnen in het gebouw te zien is. Bij de eindbeoordeling werd juist als commentaar aan Jan en Julien gegeven dat je van het vervallen gebouw en binnen in het normale gebouw al te veel kon zien van wat er ging gebeuren.

Nu is dat natuurlijk volkomen terecht als ook aan Jan en Julien dat commentaar halverwege was gegeven, maar dat is niet getoond. Dus nu heb ik echt zoiets van: waarom zeg je het wel tegen koppel A, maar niet tegen koppel B? Waarom "straf" je koppel B daar dan op af terwijl koppel A met de eer gaat strijken omdat je het wel tegen hen hebt verteld?

Ik vond trouwens dat van de verlichting zelf wel heel weinig in beeld werd gebracht. Is dat nu standaard Lego? Ik dacht juist dat "verlichting" een veel gevraagd onderdeel is die Lego niet echt heeft en dat 'iedereen' daarom of zelf knutselt of op Chinese websites spullen besteld die daar al geknutseld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:07
Arunia schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:43:
@Joster Zoiets idd. 2 a 3 weken. Maar zeker wel elke dag iets. Als er een week tussen zou zitten, zouden ze niet zo verrot zijn op een gegeven moment. :D
Marco gaf op twitter aan dat hij ergens blij was dat hij na 4,5e week weer naar zijn gezin kon (8>

Dit zal wel echt flinke invloed hebben gehad op het aantal beschikbare (en dus potentieel goede) kandidaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
JeroenE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:59:

Wat ik als kijker dan ook weer afvraag hoe het nu zit met de hints die een brickmaster uitdeelt. Ik bedoel: bij Roy en Thomas is er halverwege commentaar gegeven dat je van te voren niet al zou moeten kunnen zien wat er binnen in het gebouw te zien is. Bij de eindbeoordeling werd juist als commentaar aan Jan en Julien gegeven dat je van het vervallen gebouw en binnen in het normale gebouw al te veel kon zien van wat er ging gebeuren.

Nu is dat natuurlijk volkomen terecht als ook aan Jan en Julien dat commentaar halverwege was gegeven, maar dat is niet getoond. Dus nu heb ik echt zoiets van: waarom zeg je het wel tegen koppel A, maar niet tegen koppel B? Waarom "straf" je koppel B daar dan op af terwijl koppel A met de eer gaat strijken omdat je het wel tegen hen hebt verteld?
Ik had eigenlijk net hetzelfde. Maar Thomas en Roy hadden wel al veel gebouwd op de moment dat de brickmaster langskwam. Jan en Julien waren toen nog aan het klooien met hun polonaise.

Geen gemakkelijke naam voor de brickmaster trouwens: Julien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
stijn014 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:49:
Ik had eigenlijk net hetzelfde. Maar Thomas en Roy hadden wel al veel gebouwd op de moment dat de brickmaster langskwam. Jan en Julien waren toen nog aan het klooien met hun polonaise.
Dat is zeker zo, maar is er dan ook een regel dat er maar 1 keer iets gezegd mag worden door de Brickmaster? Kon hij dat een paar uur later niet meer zeggen?

Wat dat betreft begrijp ik het ook niet altijd hoe het gaat. De ene aflevering is er bij wijze van spreken 3 keer een "Brickmaster, hoe vind jij dat het gaat met de kandidaten tot nu toe?"-momentje tussen de Brickmaster en de presentatoren en een andere aflevering is dat er helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
JeroenE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:59:

Ze moeten 2 dagen bouwen terugknippen naar een uurtje TV. Ik denk dat we er wel van uit mogen gaan dat alle deelnemers dezelfde informatie krijgen over welke eisen er aan een specifieke opdracht worden gesteld, alleen haalt dat niet altijd de versie die wij als kijker te zien krijgen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Tc99m schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:55:
Ze moeten 2 dagen bouwen terugknippen naar een uurtje TV. Ik denk dat we er wel van uit mogen gaan dat alle medewerkers dezelfde informatie krijgen over welke eisen er aan een specifieke opdracht worden gesteld, alleen haalt dat niet altijd de versie die wij als kijker te zien krijgen.
Dat zou kunnen, maar zoals ze de aflevering nu gemonteerd hebben lijkt dat in ieder geval niet zo te zijn. Dat was natuurlijk simpel op te lossen door diezelfde opmerking aan beide kandidaten te laten zien (of allebei niet).

Zoals het nu wordt getoond is het net alsof aan het ene koppel een goede extra hulp is gegeven die er voor heeft gezorgd dat ze veel hoger zijn geëindigd dan als die hulp niet was gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, maar dan zou je in een uurtje netto uitzending 4x hetzelfde verhaal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:59:
[...]
Dat zou kunnen, maar zoals ze de aflevering nu gemonteerd hebben lijkt dat in ieder geval niet zo te zijn. Dat was natuurlijk simpel op te lossen door diezelfde opmerking aan beide kandidaten te laten zien (of allebei niet).

Zoals het nu wordt getoond is het net alsof aan het ene koppel een goede extra hulp is gegeven die er voor heeft gezorgd dat ze veel hoger zijn geëindigd dan als die hulp niet was gegeven.
Dat wordt saaie tv, elke keer hetzelfde gesprek kijken.

Het zal er vast wel eerlijk aan toe gaan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat ik zo vreemd vind is dat de uitzending het doet voorkomen dat alle leuke, kleine verhaaltjes pas in de laatste 10 minuten toegevoegd worden. Alleen kan ik dat niet echt geloven. Het merendeel van de uitzending staan de bouwers te prutsen met een bouwwerk wat half af is. En dan is het ineens af en voila twintig kleine verhaaltjes erin en het resultaat is totaal anders dan in de laatste beelden daarvoor. Ik snap dat ze de spanning hoog willen houden en niet alle leuke dingen willen verklappen, maar het lijkt echt net alsof er 3/4 van het programma niets gebeurd en dan ineens is het af.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

stijn014 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:13:
Ik vond het wel grappig hoe Jan, die normaal niet veel zegt, ineens een spraakwaterval werd toen hj het verhaal van hun build ging uitleggen.

Wij krijgen na de aflevering trouwens reclame met een Kürt legofiguurtje voor Dreamland. Krijgen de Nederlandse vrienden deze met een Ruben figuurtje?
Nee, wij krijgen reclame van een speelgoedwinkel, die korting geeft op bepaalde Lego thema's. En een "maak je eigen kunstwerk over thema XYZ" en maak kans op een waardebon van die speelgoedwinkel.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
zonoskar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:09:
Wat ik zo vreemd vind is dat de uitzending het doet voorkomen dat alle leuke, kleine verhaaltjes pas in de laatste 10 minuten toegevoegd worden. Alleen kan ik dat niet echt geloven. Het merendeel van de uitzending staan de bouwers te prutsen met een bouwwerk wat half af is. En dan is het ineens af en voila twintig kleine verhaaltjes erin en het resultaat is totaal anders dan in de laatste beelden daarvoor. Ik snap dat ze de spanning hoog willen houden en niet alle leuke dingen willen verklappen, maar het lijkt echt net alsof er 3/4 van het programma niets gebeurd en dan ineens is het af.
Dat is in de buitenlandse versie niet anders, maar met een klein verschil. In de BE/NL editie wordt er expliciet getoond dat kandidaten mogen gaan maffen, en de volgende dag meestal andere kleren aan hebben. De tweede helft van het bouwen is meestal korter, en ze kunnen dus niet terug springen naar de dag ervoor.

In de buitenlandse edities lijkt alles op één take (zelfde kleren), en toch zit je met hetzelfde fenomeen van 'ineens is alles af'.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 04-05-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@zonoskar Ja, ik heb ook het idee dat ze heel vaak "heen en weer" springen in de tijd. Niet zo zeer bij de koppels zelf, maar wel tussen de koppels onderling. Dus van koppel A is al iets getoond van halverwege en dan komt koppel B die 'net' begonnen is.

Nu geloof ik ook wel dat het ene koppel sneller kan bouwen dan het andere of dat men ergens blijft steken. Denk aan de polonaise die niet wilde werken, of de Mona Lisa waarbij men maar bleef hangen in er geen zin in hebben. Maar soms heb ik ook zoiets van: dit kan in de tijdslijn helemaal niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:40
Dit gaat meer over taal dan over Lego, maar toch iets wat ik leuk vind om te delen: bij Lego Masters zegt de Vlaamse presentator steeds als er nog één uur over is: "Jullie laatste uur is geslagen!". Ik ergerde me daar erg aan, het voelde niet goed. In Nederland zeggen we: "Jullie laatste uur heeft geslagen". Tot ik ging nadenken: taalkundig klopt 'is' hier beter dan 'heeft'. 'Is' slaat op het uur, maar 'heeft', waar slaat dat op? Op de klok? Wij Nederlanders zitten dus fout! :p

Om het toch een beetje meer on-topic te maken: Lego schijnt voor kinderen goed te zijn voor hun taalontwikkeling, heb ik eens gelezen :)

Zelf kijk ik Lego Masters nu steeds via de VTM-app. Dat is erg leuk. Vooral omdat het Nederlands wordt ondertiteld, en soms zelfs vertaald naar het Vlaams :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jakkus op 04-05-2021 11:43 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
JeroenE schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:08:
@zonoskar Ja, ik heb ook het idee dat ze heel vaak "heen en weer" springen in de tijd. Niet zo zeer bij de koppels zelf, maar wel tussen de koppels onderling. Dus van koppel A is al iets getoond van halverwege en dan komt koppel B die 'net' begonnen is.
Net als dat je bij Heel Holland Bakt wel eens ziet dat een taart uit de oven wordt gehaald door een kandidaat, en in het volgende shot in de achtergrond ziet dat diezelfde kandidaat de taart nog in de oven moet zetten. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Jakkus Ik vind dat juist wel grappig; ik kijk dus via VTM Go en dan kan je via de ondertiteling ook zien welke Nederlandse begrippen in Vlaanderen onbekend zijn. Bijvoorbeeld "kliko" -wat op zich in Nederland ook al regionaal gebruikt wordt en niet overal- wat dan wordt ondertiteld als "rolcontainer" (als ik dat goed onthouden heb).

Wat ik trouwens enorm irritant vind is die stomme rode kleur als er nog maar 1 uur over is. Die kleur gaat dan vanzelf weer uit, maar ik vind het altijd te lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
JeroenE schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:56:
@Jakkus Ik vind dat juist wel grappig; ik kijk dus via VTM Go en dan kan je via de ondertiteling ook zien welke Nederlandse begrippen in Vlaanderen onbekend zijn. Bijvoorbeeld "kliko" -wat op zich in Nederland ook al regionaal gebruikt wordt en niet overal- wat dan wordt ondertiteld als "rolcontainer" (als ik dat goed onthouden heb).
Kliko is een merknaam, logisch dat ze die niet gebruiken in de ondertiteling.

Komt op hetzelfde neer dat iedereen over luxaflex heeft terwijl ze horizontale jaloezieën bedoelen. En over Vim als ze schuurmiddel bedoelen. En Ipad ipv tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Vim en Kliko zijn niet gekend in Vlaanderen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
ook niet overal in Nederland :)

(Ik gebruik nooit Kliko, haast niemand hier in de buurt, misschien omdat we hier ook geen containers hebben van dat merk..? En Vim zou ik niet weten wat het is :) )
Jakkus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:39:
Dit gaat meer over taal dan over Lego, maar toch iets wat ik leuk vind om te delen: bij Lego Masters zegt de Vlaamse presentator steeds als er nog één uur over is: "Jullie laatste uur is geslagen!". Ik ergerde me daar erg aan, het voelde niet goed. In Nederland zeggen we: "Jullie laatste uur heeft geslagen". Tot ik ging nadenken: taalkundig klopt 'is' hier beter dan 'heeft'. 'Is' slaat op het uur, maar 'heeft', waar slaat dat op? Op de klok? Wij Nederlanders zitten dus fout! :p
Wat ik nog vreemder vind hieraan;

Zijn laatste uur heeft geslagen.
Hij sterft bijna, dit wordt vaak als dreigement gebruikt.

bron

Het gezegde wordt meestal niet in context van te gebruiken tijd gebruikt, maar eerder in de betekenis van "bijna dood". (in Nederland althans)
Kurt had hier naar mijn idee beter gezegd: Jullie laatste uur is ingegaan.

en nu weer gewoon On-topic...? ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Vim - jif - cif, als je in de 40 bent dan heb je ze alle 3 meegemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Vond de builds van de halve finale erg goed. Ik denk dat Marko en Enesto ook een beetje ongelukkig waren met hun toegewezen baseplate/Fabriek waardoor je al snel een grauwe/grijze building krijgt. waar woningen natuurlijk helemaal in het plaatje van bibi en Marcel valt die erg goed zijn met verhaaltjes/minifigs.

De builds waren stuk voor stuk ijzersterk maar gingen wel van supergoed naar goed.
Die eerste 2 waren echt geniaal. Met De chagarijnige 9-5 werkers en de clerc die helemaal los gaat, dat verhaal klopte helemaal in lijn met de opdracht en die geprojecteerde schaduwen bij dat huis van bibi en marcel ook echt geniaal.

Ben benieuwd naar de finale, persoonlijk vind ik Bibi en Marcel het beste duo, zei hebben de leukste verhaaltjes, net zoals Nola en Jan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55
davidov schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Waar de Brickmaster op let verschilt nogal per aflevering. Vorige week werden ze vrij los gelaten maar moesten ze zich wel houden aan de stijl + kleurenschema van Star Wars. Als je dan een darkside ship bouwt met lightside kleurtjes dan snap ik die kritiek helemaal. (verder is Star Wars vooral vrij kleurloos ja... héél veel grijs)

Echter bij deze oefenopdracht waren geen regels over kleur, en ze mogen bouwen wat ze willen. Alhoewel geen regels over kleur: in't algemeen is eentonigheid nooit goed (tenzij je Star Wars bouwt :P) En met de finale in zicht is dit een prima test om te kijken of ze ook met beperkte middelen nogsteeds creatief en onderscheidend kunnen bouwen.

Maar helaas 3x iets van glas en 1 bootje op een bedje van glas, en voor de rest vrijwel alles zandkleurig. Snapte de teleurstelling van de Brickmaster wel, kennelijk was iedereen enorm gefocused op de steentjes die het gebouw maakten ipv wat erin zat.
Wat ik vooral raar vond was het commentaar van Marco. Er was niet genoeg kleur zegt ie. Sorry maar er zaten 35.000 stukjes in die toren en daar was erg veel kleur bij. Dat is gewoon een zwaktebod. En het viel mi jook een beetje tegen wat iedereen maakte je zou toch juist als je ziet dat er naast je iemand iets doet wat jij ook doet iets anders gaan maken?

Verder vonden wij het een leuke aflevering en zijn niet verrast over waarom Marco & Ernesto er uit zijn. Die hadden gewoon net iets te weinig fantasie terwijl ik denk dat wanneer Ernesto bijv samen met Thomas had samen gewerkt dit echt een mooi koppel zou zijn qua bouwwerken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Voor mijn gevoel hebben alle overgebleven teams een unieke skill, maar zal die van 1 van de teams het beste uit de verf komen in de finale.

Bibi en Marcel: goed duo qua fantasie en esthetiek (Bibi) + bouwvaardigheden (Marcel) plus beiden de lego-verhalen skills die zo gezocht worden in het programma en hiermee groot voordeel in finale.

Roy en Thomas: zijn het beste qua interpretatie van de opdrachten, goede bouwvaardigheden, zeer uitgesproken eigen stijl, dit kan beide kanten uitpakken (zie laatste opdracht die briljant was versus de rare star wars jumper, rare melkmeisje).

Jan en Julien: beiden uitstekende bouwvaardigheden, systeembouwen, de Bjorn en Corneel van vorig jaar. Kunnen ook sterk naar een thema bouwen, maar het blijft allemaal vrij realistisch getint. Maar de twists zijn wat minder vindingrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anakin_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:
Vond de builds van de halve finale erg goed. Ik denk dat Marko en Enesto ook een beetje ongelukkig waren met hun toegewezen baseplate/Fabriek waardoor je al snel een grauwe/grijze building krijgt. waar woningen natuurlijk helemaal in het plaatje van bibi en Marcel valt die erg goed zijn met verhaaltjes/minifigs.

De builds waren stuk voor stuk ijzersterk maar gingen wel van supergoed naar goed.
Die eerste 2 waren echt geniaal. Met De chagarijnige 9-5 werkers en de clerc die helemaal los gaat, dat verhaal klopte helemaal in lijn met de opdracht en die geprojecteerde schaduwen bij dat huis van bibi en marcel ook echt geniaal.

Ben benieuwd naar de finale, persoonlijk vind ik Bibi en Marcel het beste duo, zei hebben de leukste verhaaltjes, net zoals Nola en Jan.
Juist een fabriek/industrie kan je van alles mee. Een lopende band die overdag minifigs maakt en 's nachts skeletten etc, je bent eigenlijk veel vrijer dan bij de andere thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik vond bij Marco en Ernesto de twist ook erg klein. Overdag was het ook al een vreemd, louche gebouw. Spijtig want alle 4 de teams waren sterk.

Wordt het in Nederland eigenlijk goed gekeken? In Vlaanderen vallen de cijfers (zeker voor een zaterdagavond primetime erg tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
stijn014 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:14:
Wordt het in Nederland eigenlijk goed gekeken? In Vlaanderen vallen de cijfers (zeker voor een zaterdagavond primetime erg tegen).
Yep, laatste 2 afleveringen stonden beide keren op de 4e plek van best bekeken programma's die dag (volgens kijkonderzoek.nl)

[ Voor 5% gewijzigd door mortael op 06-05-2021 13:38 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Anakin_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:
Ik was even in de war omdat ik niet begreep dat hoe je Julien als Nola kon schrijven, voordat ik me bedacht dat je Lola en Jan (van vorig jaar) bedoelde. Toen begreep ik het gelijk :F
Webgnome schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:00:
Wat ik vooral raar vond was het commentaar van Marco. Er was niet genoeg kleur zegt ie. Sorry maar er zaten 35.000 stukjes in die toren en daar was erg veel kleur bij. Dat is gewoon een zwaktebod.
Ik begreep het meer in de redenatie dat er te weinig stukken van iedere kleur was om iets "groots" te bouwen.

Dat er veel stukjes in de toren zat klopt natuurlijk wel, maar je hebt in die paar minuten niet echt tijd om de juiste stukjes te zoeken. Dat was letterlijk "pakken wat je pakken kan".
ik denk dat wanneer Ernesto bijv samen met Thomas had samen gewerkt dit echt een mooi koppel zou zijn qua bouwwerken
Misschien een idee voor een extra aflevering waarbij niemand er per se uit hoeft: mix de koppels en kijk wat er dan gebeurd. Hoewel de kans natuurlijk dan ook bestaat dat er weinig van terecht komt omdat die mensen dan niet zo goed op elkaar ingespeeld zijn.
stijn014 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:14:
Ik vond bij Marco en Ernesto de twist ook erg klein. Overdag was het ook al een vreemd, louche gebouw.
Oh, ik had die twist juist andersom begrepen. Overdag vreemd, louche, kaal en leeg en 's avonds een groot feest. Beetje in dezelfde richting als Thomas en Roy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
JeroenE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:46:

Oh, ik had die twist juist andersom begrepen. Overdag vreemd, louche, kaal en leeg en 's avonds een groot feest. Beetje in dezelfde richting als Thomas en Roy.
Misschien had ik het wel fout gezien. Verhaal was dus best wat warrig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 21:55
Nee hoor de twist was dat het overdag een 'gewone' fabriek lijkt maar dat je al kan zien dat het niet helemaal klopt door de mannetjes boven op het gebouw. Maar 's avonds komt de banaan tevoorschijn en dat maakt de twist af. Maar daarom juist vond ik deze ook niet heel interessant. Er werd al teveel bloot gelegd over wat er aan de hand is.

Dat kun je bij dat bouwwerk van Bibi en Jan ook zeggen (die hadden toch het weerwolven idee gedaan?) maar daarbij waren het vooral de unieke features die de doorslag gaven en het een 'wauw' factor kreeg. Vooral die schaduwen was erg leuk bedacht. En daar ging het natuurlijk om. Je mag best zien wat er aan zit te komen maar de nacht variant moet ook een wow variant zijn en dat was het bij Marco / Ernesto gewoon niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Vanavond de finale!

Sommige mensen kunnen wekenlang uitkijken naar een voetbalwedstrijd, tour de france, schaatsen, of weet ik het.
Nou, ik zit al een week lang elke dag me te verheugen op de finale van Lego Masters :+

Ben benieuwd of de kandidaten de druk en vrijheid aankunnen. In de 4 finales die ik nu heb gezien is er altijd wel een team dat moeite heeft hun idee écht goed uit te werken, en dan een beetje blijft haken op iets aardigs maar dus niet echt spectaculair is.

Gaan ze voor één hele grote build? -> Krijgen ze het dan wel af? Zijn er wel genoeg details en verhaaltjes? Is het van 1 kant te bekijken of van alle kanten?
Of gaan ze voor een tafel vol kleinere builds met een showstopper als aandachtspunt? -> Is het wel een mooi geheel? Is er genoeg te zien? Is er genoeg inspiratie of bouwen ze gewoon een themapark?

Normaal komen er 100-200 mensen stemmen, vooral kinderen, en dan wint meestal het team dat het langst de meeste kindjes weet te betoveren... Niet gek, op een enkele grote build is een kind eerder uitgekeken dan een tafel vol verhaaltjes waar je niet op uitgekeken raakt.
Maarja Corona.... ik vraag me af of ze ivm de situatie de finale hebben aangepast. Komen er nogsteeds 50-100-200 kids stemmen, of neemt de jury het ditmaal volledig over?

Zin in!

-edit-

Oh boy, oh boy!
Voor iedereen die niet genoeg kan krijgen en ook de AU versie kijkt....
Een maand geleden stond nog op wiki dat seizoen 3 AU eraan kwam... wat zie ik nu: sinds 19 april 2021 zijn er al 9! afleveringen uitgekomen (finale AU is dus ook deze of volgende week)...
Ik heb na vanavond dus nog een voorraadje om komende tijd af te kicken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
Oprecht genoten van de finale: fantastische bouwwerken, veel fantasie, niet teveel drama.

Fijn programma. Moet.morgen.LEGO.kopen :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik vond het een leuk einde, maar ik had wel een beetje medelijden met de bouwers. 28 uur bouwen in 2 dagen! Zelfs al zou dat in 3 dagen zijn, dan was het nog een prestatie van jewelste.

@cheiron Je kan ook mee doen met Tweakers Lego MOC Challenge 1 - mei 2021 Daar gaat de tijd niet in uren, maar in dagen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenE op 09-05-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:09:
Oh boy, oh boy!
Voor iedereen die niet genoeg kan krijgen en ook de AU versie kijkt....
Een maand geleden stond nog op wiki dat seizoen 3 AU eraan kwam... wat zie ik nu: sinds 19 april 2021 zijn er al 9! afleveringen uitgekomen (finale AU is dus ook deze of volgende week)...
Ik heb na vanavond dus nog een voorraadje om komende tijd af te kicken :P
En in juni is er Lego Masters US seizoen 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 14:55

Poekie McPurrr

Mreoww~

spoiler:
Terechte winnaars, en leuk bedacht die skipiste op een reus. Wel jammer dat de gondel dan weer niet werkend was.
Het kasteel was ook mooi (en groot :O ) maar miste wel aankleding en eens met de jury, niet echt duidelijk waar die groentjes ontstaan zijn. Maar goed.. Ridders! :D
Het themapark was meh.. terecht derde in mijn optiek. Veel aan de hand maar met verhaaltjes alleen win je het niet.

Over algemeen wel jammer dat ze de uiteindelijke builds redelijk kort in beeld brachten.

Benieuwd naar de kinder-editie. Zal wel huilen/krabben/schreeuwen worden als iets niet lukt of de ander verprutst wat / doet niet wat de ander wil :D

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Poekie McPurrr schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:04:

Benieuwd naar de kinder-editie. Zal wel huilen/krabben/schreeuwen worden als iets niet lukt of de ander verprutst wat / doet niet wat de ander wil :D
Bake off Vlaanderen had ook een kinder editie en die was eigenlijk beter dan de gewone.
Lego masters had ook gewoon kinderen in de competitie. Een duo is zelfs erg ver geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:07
In mijn optiek - zeker over het hele seizoen - inderdaad terechte winnaars :)

Wat ik ergens wel vreemd vond was de puntentelling. Ruben gaf volgens mij aan dat de skipiste 'de rest' van de kinderstemmen hebben gehad maar zei niets over de stemmen van de ex-kandidaten. Omroep Brabant meldt ook dat ze de meeste kinderstemmen wisten te bemachtigen: https://www.omroepbrabant...ekend-het-was-zo-spannend Apart is dan dat van de 30 stemmen (naast de 20 punten die de brickmasters konden verdelen) er kennelijk 9 naar Marcel en Bibi en ook 9 naar Thomas en Roy gingen (die eindigden immers op 29 punten en hadden beide stemmen van de brickmasters). Dat zou dus betekenen dat Jan en Julien 12 stemmen hadden, alleen afkomstig van kinderen en / of ex-kandidaten. Zij zijn imo dan eigenlijk de 'publiekswinnaars' maar dat werd nergens gemeld..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davidov
Het was een tof seizoen met een toffe finale!

Zelf ben ik het eigenlijk helemaal niet eens met de winnaars.
Zoals ik het zag bij aanvang:
- Roy en Thomas speelden op "hard mode" en gingen voor de grootste uitdaging: een berg sculpten, daarop een reus sculpten die weer opgaat in de berg, daaroverheen een deken van sneeuw sculpten voor oa een piste, en daar dan nog eens een heel winterdorp bij.
- Jan en Julien speelden op "medium": een groot kasteel met een groot gevecht, niet het meest orginele maar vereist nogsteeds vrij veel bouwwerk voor kasteel en aankleding.
- Bibi en Marcel gingen voor "easy": een soort themapark met een treintje en een berg + verschillende "wereldjes".

Zoals ik het had beoordeeld:
- Bibi en Marcel hebben hun target gehaald en scoren een 7. Zijn er nog dingen toegevoegd die het niveau van easy overstijgen waardoor het een 8/9/10 kan worden? Niet echt. Kritiek/advies van Brickmaster was: maak iets groots, iets opvallends, iets dat alles zal verbinden... en tja "brickwood + klapper" was niet echt wat ze bedoelden. Lichtjes van de trein die getimed waren...was best ok... vooruit ze eindigen met een 7.5.
- Jan Julien... is hun target gehaald? Eigenlijk net op het randje, het kasteel was maar net af te noemen (van binnen wat kaal, weinig kleur) en de groenten waren tof maar wat spaars. Target gehaald, dus ze verdienen een 8. Nog dingen die het niveau medium overstijgen? Nou, die groentes waren wel heel tof en grappig, en het kasteel was imponerend groot en hoog. Vooruit, ze eindigen op een 8.5 of 9.
- Thomas en Roy, is hun target gehaald? Naar mijn idee: nee, nee en nog eens nee. De berg was te laag -> de knieën van de reus waren hoger dan de top van de berg + hoofd reus. De reus was zelf vond ik ook niet goed genoeg gesculpt. De kritiek van de Brickmaster (verhoog de berg + reus en zorg voor meer hoogteverschil) vond ik maar zeer beperkt nageleefd en de jury leek ook niet volledig overtuigd. Verder vond ik het dorpje prachtig, maar vreemd bovenop de voeten van de reus gebouwd. (Waarom een weg langs het dorp? sloop die weg, zet de huisjes daar op de plaats en maak zo een mooi winterplein rondom de voeten: speelweide voor kids, sleetjes, terrasje etc).
Maar m'n aller-allergrootste kritiekpunt: 80% rondom de berg lagen nog kale baseplates, met wat copy-paste rotsjes erop zodat het minder opvalt. Dat is not done, dat is vind ik totaaaal onacceptabel.
9 afleveringen lang worden ze klaargestoomd in plannen, timen, ontwerpen, vooruitdenken, aanpassen, doorpakken etc... Dan krijgen ze 28 uur! en dan lukt het ze niet om op tijd alle baseplates een beetje te bedekken? Come on. Dan heb je te hoog ingezet en had je iets makkelijkers moeten bouwen. Kale baseplates is voor mij een directe diskwalificatie voor de winst. Daar kom je in de eerste episode mee weg, maar toch niet in de finale?!? Over wat mooi is, sterk is, origineel is, boeiend is etc kan je over discussiëren, maar dat de build niet af was daar kan geen twijfel over bestaan.
Van mij kregen ze een 8 ipv 9 (want target imho niet gehaald), en een half puntje erbij omdat dat wat wel af en gelukt was dan ook echt prachtig was... eindcijfer: 8,5.

Enfin, en dan is er nog wat @Joster zei over de punten van de gasten.... dat was ditmaal ook een wassenneus. Meestal split de jury z'n voorkeur over 2 teams, zodat ze 2 teams een klein beetje voortrekken en de 3e nog een kleine kans heeft.
Thomas & Roy kregen 9 stemmen (ruben noemde kids, maar volgens mij bedoelde hij ook oud kandidaten)
Jan & Julien kregen 12 stemmen (werd in Belgie ondertiteld toen Ruben dat zei met lawaai op achtergrond... wat al aangeeft dat oud kandidaten hierbij WEL inbegrepen zitten).
Dus Bibi & Marcel kregen ook 9 stemmen.
Oftewel het publiek koos nipt voor het kasteel, maar de jury heeft keihard Tomas & Roy er doorheen gedrukt. Wat ik écht niet snap gezien die kale baseplates. :/

Long story short: om m'n persoonlijke onvrede te sussen maar direct ep 1 van 3e seizoen Australië gekeken :D
Conclusie: Nederland is veel nuchterder, rustiger en vriendelijker dan AU.... maar de spoeling is wel dun hoor. Poe, zelfs de minste kandidaten van Australië zouden de beste Beneluxers nog laten blozen, en dat al bij ep 1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik snap ook niet waarom die 2 gewonnen hebben, je zou haast zeggen dat ze bij RTL ook een divibokaal hebben. :+ Met een vrij platte reus met spillebenen, een niet-werkende skilift en zonder al teveel humor winnen. Tja. Ik denk dat Marcel en Bibi meer aanspraak hadden op de titel gezien de vele technische elementen erin die ook nog eens perfect werkten, en of het 1 geheel van het kasteel dat dus kennelijk de "popular vote" had gewonnen.

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Mijn stem zou voor Marcel en Bibi zijn. Die was in mijn ogen gewoon af. Ja, er had iets groots op die rots gekund, maar zo is er altijd wat aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Joster schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:51:
In mijn optiek - zeker over het hele seizoen - inderdaad terechte winnaars :)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker de laatste afleveringen hebben ze inderdaad progressie gemaakt. Toch mogen we niet vergeten dat ze daar geraakt zijn door dat gouden steentje.

Ik heb dit al eerder aangegeven, ik ben niet te vinden voor immuniteiten in dit soort wedstrijden. Jammer genoeg heeft men in de Australische versie in seizoen 3 ook zo’n zelfde immuniteit ingevoerd itt de oudere minder ingrijpende versie van de vorige twee seizoenen.

*edit* en per toeval heb ik net een aflevering van LM Australië seizoen 3 bekeken, waarin men weer aantoont waarom immuniteit een slecht idee is.
spoiler:
een team eindigt zonder een build, en stuurt een ander team naar huis dat de opdracht wel heeft afgewerkt |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 09-05-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:46
Waar is Lego Masters AU te bewonderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 16:03
Zie je PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:51
@davidov helemaal eens met je kritiek op roy en thomas. Ik heb er ook wat moeite mee dat zij gewonnen hebben. Het zou niet mogen meetellen, maar ik kan dat overdreven nichterige gedoe ook moeilijk aan.
Maar wat van hun build wel fantastisch was, was het gezicht van de reus. Daar zit echt een leuk stukje techniek achter. En dat miste ik in de andere builds een beetje.
Verder helemaal eens met je verhaal. De verhoudingen van die reus klopten echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

DCNY schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:11:
Waar is Lego Masters AU te bewonderen? :)
Ben ook wel benieuwd nu! Lijkt me leuk. Wij hebben genoten van LEGO Masters BE/NL 2021 :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-09 14:52
Zou je die ook naar mij kunnen sturen? :P

Vond zelf geen enkele build er echt bovenuit steken, maar voor mij hadden Jan en Julien toch wel de gunfactor. Veruit de leukste kandidaten en ook de beste bouwers over het hele seizoen. Alleen hebben ze niet van die zogenaamd 'originele ideeën en verhaallijnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:12
Ik ben benieuwd waar je de AU uitzendingen kunt bekijken dus als je het wilt delen, graag! (y)

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
davidov schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:24:
De kritiek van de Brickmaster (verhoog de berg + reus en zorg voor meer hoogteverschil) vond ik maar zeer beperkt nageleefd en de jury leek ook niet volledig overtuigd.
Mwoh, op zich zij hij wel dat hij vond dat het nu goed genoeg was voor ene piste. Ik vraag me trouwens wel af of dit er mede voor heeft gezorgd dat ze ook zijn stem kregen. Want ze hadden juist wel wat met zijn kritiek gedaan, terwijl Bibi en Marcel het gewoon hebben genegeerd.
Verder vond ik het dorpje prachtig, maar vreemd bovenop de voeten van de reus gebouwd.
Nee, de huisjes stonden precies naast de voeten. Er was verder ook niet heel veel ruimte volgens mij, zeker niet als je niets op de voeten wil zetten.

Overigens vond ik dat juist 1 van de mindere punten: de benen/voeten etc had veel breder gekund (en het "lijf" dus eigenlijk ook). Het kwam voor mij niet heel duidelijk naar voren of ze dit nu bewust zo hadden gedaan. Bijvoorbeeld om aan de zijkanten nog wat extra dingen neer te zetten (wat ze uiteindelijk dus niet echt hebben gedaan) of dat ze dachten dat het dan makkelijker te bouwen zou zijn in de tijd.
Maar m'n aller-allergrootste kritiekpunt: 80% rondom de berg lagen nog kale baseplates, met wat copy-paste rotsjes erop zodat het minder opvalt. Dat is not done, dat is vind ik totaaaal onacceptabel.
Ik vond de rest ook wel karig aanvoelen, maar helemaal kaal was het natuurlijk ook niet.

Ik vind trouwens zelf dat het helemaal niet nodig zou moeten zijn om alles te bedekken. Als je ergens "gras" wil hebben en je hebt een groene baseplate dan vind ik het niet logisch dat je er dan groene plates op zou moeten drukken. Of bedoel je iets anders met bedekken?

Bij de andere kandidaten waren er ook baseplates waar de oorspronkelijke noppen nog zichtbaar waren. Bibi en Marcel hadden ook heel stukken waar het enkel de baseplate was, met niets anders er op. Zij hadden dan wel veel meer minifigs of cactussen of wat dan ook er op staan, maar bedekt was het ook niet.
Volgens mij hadden zelfs Jan en Julien dit (wel op een heel klein gedeelte) aan de kant van de groentes. Als ik me niet vergis hadden die zelfs een baseplate met wat gewassen er op schuin op de 'echte' baseplate gelegd.
Oftewel het publiek koos nipt voor het kasteel, maar de jury heeft keihard Tomas & Roy er doorheen gedrukt. Wat ik écht niet snap gezien die kale baseplates. :/
Ja, dat is wel zo, maar dat is natuurlijk het hele idee van twee soorten stemmen. Ik bedoel: als de makers dit niet hadden gewild dan hadden ze alleen het publiek stemblokjes moeten geven en niet ook aan 2 juryleden (of natuurlijk alleen de juryleden en niet het publiek).

Ik vond het trouwens wel leuk dat we nu ook de uitslag van de stemmen te horen kregen, volgens mij was dat vorig seizoen niet.

Wat ik wel vond is dat Roy en Thomas het meest originele idee hadden. Ik vond wel dat er qua "groot" verhaal weinig in zat. In principe is het: een reus wordt wakker. Dat was ook wel zo voor Bibi en Marcel, dat was eigenlijk niet eens een verhaal: het is een ritje met een treintje. Bij Jan en Marcel was er dan wel een "groot" verhaal, maar wel een beetje onduidelijk (als argeloze toeschouwer) hoe en wat er nu achter het gevecht zat. Ik bedoel: het is dat ze zeiden dat het kasteel de "slechterikken" waren, maar zoals ze het hebben gebouwd zou het ook nog andersom kunnen zijn; de tovenares moest je ook maar net zien (en bedenken dat die bij het verhaal hoorde). Bovendien had dat net zo goed een slechte heks kunnen zijn. Waarom zou het kasteel de mensen niet beschermen tegen de boze betoverde groenten?

Ik vond de blauwe kamikaze druiven (bessen?) wel grappig, maar ik denk dat het nog leuker was geweest als ze niet alleen op de muren van het kasteel waren gebarsten, maar dat er dan ook duidelijk was dat het kasteel er last van had. Bijvoorbeeld een stuk(je) toren er af waar zo'n bes terecht was gekomen.

Ik weet dat originaliteit van het verhaal niet de beslissende factor is (of althans niet als criteria werd gegeven), maar het verhaal is wel een beetje het standaard "kasteel tegen aanvallers". Dat heb ik zelf ook driehonderduizend keer heb gespeeld in mijn jeugd, natuurlijk. Ik had dan weliswaar geen betoverde groentes en zeker niet zo'n enorm kasteel, maar het is wel bekend terrein zullen we maar zeggen.

Ik ben er nog steeds niet over uit wie ik nu echt zou kiezen. Ik vond iedereen wel iets goeds (en minder goed) hebben. Qua publieksstemmen zag je dat ook wel, iedereen had min of meer hetzelfde aantal. Ik bedoel: het was niet alsof er een team was met 4 stemmen, een team met 8 en een team met 18 stemmen.

Maar dat Roy en Thomas wonnen vond ik ook niet echt gek in de zin dat ik duidelijk vind dat ze niet hadden moeten winnen.
Kapoen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:36:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker de laatste afleveringen hebben ze inderdaad progressie gemaakt. Toch mogen we niet vergeten dat ze daar geraakt zijn door dat gouden steentje.
Ja, ik ben er nog niet uit of ik de Nederlandse variant van dat steentje leuker vind dan bijvoorbeeld in AU. Daar moet je van te voren kiezen of je hem wil inzetten en als je dat doet mag je niet eens mee te bouwen. Of althans wel in de eerste twee seizoenen, ik begrijp van je dat het in seizoen 3 anders is (ik ben nog ergens halverwege seizoen 2).

Bij de NL variant kan je na het bouwen kiezen of je hem in wil zetten, dus dan kan je veel beter kiezen of het zinnig is of niet. Dat is dus voor de kandidaten veel 'beter' omdat ze hem langer kunnen bewaren. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel leuker omdat er dan een bouwwerk meer te bewonderen is.
Ik heb dit al eerder aangegeven, ik ben niet te vinden voor immuniteiten in dit soort wedstrijden.
Ik ben er ook niet echt kapot van; zelfde als met de voordelen die je kan winnen. Een uur eerder beginnen met bouwen ofzo, ik vind dat aan de andere kant dan ook "oneerlijk". Bovendien vind ik de verhoudingen tussen de voordelen ook niet altijd hetzelfde. Het ene voordeel is veel meer een voordeel dan het andere voordeel.

Ik weet ook niet waarom het er in zit, ik vind het ook een beetje vreemd. Maar ik geloof dat dit tegenwoordig in allerlei andere spelletjes ook heel gewoon is. Dus waarschijnlijk zit het hier daarom ook in.

Ik zit te wachten op de tijd dat je ook bij de Olympische Spelen immuniteit kunt winnen en het publiek mag (mee)kiezen wie de winnaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
JeroenE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:12:
Ik zit te wachten op de tijd dat je ook bij de Olympische Spelen immuniteit kunt winnen en het publiek mag (mee)kiezen wie de winnaar is ;)
Er zijn in ieder geval genoeg sporten met een jury aanwezig. Dan ben je als sporter ook heel erg afhankelijk van hoe de jury jou beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@LordSinclair Weet ik, maar dat is iets anders dan het publiek laten kiezen. Bij Lego Masters is er (behalve de laatste aflevering) ook alleen de jury die kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat te verdienen voordeel is natuurlijk vooral een incentive om die eerste opdracht te willen winnen. Anders zou dat een beetje een loze opdracht zijn.

Andere oplossing zou dan zijn dat je cijfers geeft en die over de aflevering middelt. Deze opzet zorgt natuurlijk wel voor betere televisie, omdat je de voordelen wat humor (het rolkarretje om op te liggen) of strijd (een uur eerder beginnen terwijl de rest niet mag praten) brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Wat ik nog 'opvallend' vond,
Aan het begin werd gezegd: "Jullie mogen bouwen wat je wilt, totaal vrije keuze"

Hoe toevallig is het dan dat ze alle drie kiezen voor een zelfde stijl bouwwerk?
Alle drie een landschap/dorpjes constructie op minifig-hoogte.

Dan zou ik gaan denken dat er toch iets van een instructie is geweest.
Want bij geheel vrije keus, zou je verwachten dat er wel een stuk meer verschil in uiteindelijk resultaat gaat komen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik vond dat alle drie de finalisten een goed, finale-waardig, bouwwerk hadden neergezet.

Dat Thomas en Roy van beide juryleden 10 punten/stemmen kregen, wijst er in ieder geval voor mij op dat zij gewoon de opdracht het beste hebben uitgevoerd, de juryleden zien de bouwwerken ook in het echt, wij niet. Dat wil niet zeggen dat de andere kandidaten het niet goed hebben gedaan, maar als je twee keer een 8 hebt en een 8.5, dan wint de 8.5 natuurlijk.

Ik vermoed dat het voor de jury alle punten het beste aantikte die belangrijk waren: complex en goed uitgevoerd technic element (veel complexer dan bijv. het molentje bij Julien en Jan), origineel idee, een aantal in het oog springende visuele elementen, gedetailleerde afwerking (bijv. de rotsen werden nadrukkelijk genoemd). Daarnaast hadden zij ook de kritiek/hints van de jury het beste verwerkt. De anderen scoorden ook goed op een aantal van die punten, maar Thomas en Roy blijkbaar over de gehele linie het beste.

Voor wat betreft de opzet met publieksstemmen, dat weegt natuurlijk alleen significant mee als de 20 stemmen van de jury niet op één team zitten. Maar dat was gewoon nu niet het geval, als de jury verdeeld was, hadden de publieksstemmen een grotere rol gespeeld.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 19:05

PB-powell

Mr. Laziness

Wij vonder overall gezien Thomas en Roy wel de terechte winnaars. Zij hebben door de competitie heen de beste bouwwerken afgeleverd (op het schilderij na). Persoonlijk kon ik ze niet uitstaan, maar dat doet niets af aan hun bouwkwaliteiten. Marcel en Bibi gunden we de overwinning meer, maar voornamelijk omdat we hun bouwwerken leuker vonden, niet per se beter. En de kritiek in de finale vond ik ook wel redelijk, sowieso vond ik die vrij consistent door het seizoen. Ook met de gastjury's werkte prima, daardoor kreeg je in ieder geval een eerlijkere beoordeling dan met 1 jury lid.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Chillz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
Dan zou ik gaan denken dat er toch iets van een instructie is geweest.
Wellicht gewoon het feit dat ze wisten dat er ook stemmen van kinderen zouden komen. Die vinden een scene met veel figuurtjes toch meestal veel leuker dan een -ik noem maar wat- nagebouwde theepot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:36:
[...]

spoiler:
een team eindigt zonder een build, en stuurt een ander team naar huis dat de opdracht wel heeft afgewerkt |:(
Ik was serieus teurgesteld dat ze dat deden ja.... Ik had denk ik gezegd "met ons resultaat wil ik niet eens door, we gaan zelf".

En dan ook nog "sorry" zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@42erik Ik heb die aflevering nog niet gezien, maar het is natuurlijk een wedstrijd. Je kan er in AU ook best wal geld mee verdienen, dus ik snap wel dat mensen dan ook gewoon alle voordelen gaan gebruiken ook al is het "minder netjes". In dit seizoen van LM werd er toch ook "tactisch gekozen" door deelnemers? Toen zei het team dat mocht kiezen ook niet "goh, ik geef koppel x dit voorwerp/onderwerp want ik weet dat ze dat heel goed kunnen".

Wat dat betreft is een gouden steentje dat natuurlijk precies hetzelfde. Die zet je (in ieder geval in NL) in als je denkt dat je er anders uit gaat. Dat is nu eenmaal hoe het spelletje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
JeroenE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:11:
Wat dat betreft is een gouden steentje dat natuurlijk precies hetzelfde. Die zet je (in ieder geval in NL) in als je denkt dat je er anders uit gaat. Dat is nu eenmaal hoe het spelletje werkt.
Ik ga ervan uit dat je de spoiler nog niet gelezen hebt, maar het is echt een klepper van een 'wtf? moment'.
Daar had de jury en/of productie toch kordater mee moeten omgaan. Het zou jammer zijn moest het betreffende duo toch nog de wedstrijd winnen.

Sowieso vind ik het derde seizoen van LM Australië niet zo lekker wegkijken als de vorige twee:
- De presentator gaat helemaal los als een soort van sideshow/clown
-
spoiler:
brick of doom + irritant effect?
Ik vraag me toch af wat nou precies het nut is van deze gimmick...
- de kwaliteit van de builds is niet bepaald beter dan de vorige seizoenen

[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 10-05-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Ik ga ervan uit dat je de spoiler nog niet gelezen hebt, maar het is echt een klepper van een 'wtf? moment'.
Daar had de jury en/of productie toch kordater mee moeten omgaan. Het zou jammer zijn moest het betreffende duo toch nog de wedstrijd winnen.

Sowieso vind ik het derde seizoen van LM Australië niet zo lekker wegkijken als de vorige twee:
- De presentator gaat helemaal los als een soort van sideshow/clown
-
spoiler:
brick of doom + irritant effect?
Ik vraag me toch af wat nou precies het nut is van deze gimmick...
- de kwaliteit van de builds is niet bepaald beter dan de vorige seizoenen
@JeroenE Het is waar dat dat het spelletje is, maar met helemaal niks hebben een andere groep er alsnog uit... Die ging me wat te ver... Blij dat ze terug kwamen de keer ernaar. Sindsdien erger me ook spontaan meer aan ze ;) :p

Brick of doom, tja, inhoudelijk doet het niet zoveel. Het is puur de gimmick en de sound- en lightefffects. Ik vind hem wel leuk gevonden, maar puur uit entertainmentvalue ja, niet uit bouwvalue nee. Qua hamisch, ik vind hem het leuk doen. Ikzit regelmatig hardop te lachen 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Zonder spoilers, het was een leuke finale! Weet iemand toevallig of er ook nog goede foto's van de finalebuilds (en misschien ook de bouwwerken van de andere afleveringen) ergens te vinden zijn?

Ik vind het altijd wat jammer als de uiteindelijke prestatie eigenlijk zo kort in beeld is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:41:
Stiekem wel, maar dat ben ik vast weer vergeten tot ik het zie (en ik weet nog niet wanneer dat is; ik kijk er onregelmatig naar).
42erik schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:05:
@JeroenE Het is waar dat dat het spelletje is, maar met helemaal niks hebben een andere groep er alsnog uit...
Nouja, dat is het hele eieren eten met dat soort immuniteit. Jij gaat er niet uit, ook al ben je laatste dus gaat er iemand anders uit die een-na-laatste is geworden.

Wat dat betreft is het natuurlijk ook wel zo dat degene die er niet uit gaan op dat moment ook niet de beste prestatie hadden uitgelegd. Maar bij een team als Bibi en Marcel die op een gegeven moment achter elkaar tweede of een-na-laatste werden heb je dan wel behoorlijk pech als dat de aflevering is dat je onderaan zit ipv bovenaan.

In dit seizoen van LM gingen ook degene die tot dan toe als enige twee keer hadden gewonnen er uit omdat ze de Mona Lisa niet zo geweldig hadden gedaan.
TestDummie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:02:
Weet iemand toevallig of er ook nog goede foto's van de finalebuilds (en misschien ook de bouwwerken van de andere afleveringen) ergens te vinden zijn?
Eigenlijk zouden ze gewoon een handleiding moeten maken om het na te kunnen bouwen ;)

Ik vind het ook wel jammer dat er soms wel heel snel over bouwwerken heen wordt gevlogen. Bij de finale namen ze toch best wel de tijd (al zijn er dan natuurlijk nog steeds zaken die onderbelicht waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:22:
[...]
Nouja, dat is het hele eieren eten met dat soort immuniteit. Jij gaat er niet uit, ook al ben je laatste dus gaat er iemand anders uit die een-na-laatste is geworden.
Ja, dat is ook zo. Heb er eerder ook nooit zo een mening over gehad, maar als je echt niks hebt immuun zijn, tja, dat vind ik toch wat too much. Helpt ook niet dat ik al geen fan van ze was hoor, dat geef ik eerlijk toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@42erik Ja, ik weet niet wat er precies gebeurd is (en je hoeft het ook niet uit te leggen, natuurlijk). Maar in de vorige AU seizoenen was het altijd al zo dat degene die de immuniteit kregen/gebruikten helemaal niets bouwden. Dat mochten ze dan niet eens. Dus dan heb je als kijker helemaal geen idee of ze de opdracht wel hadden kunnen doen of niet. Nu is dat voor de kijker wel duidelijk, natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 20:00
Tc99m schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:51:
Ik vond dat alle drie de finalisten een goed, finale-waardig, bouwwerk hadden neergezet.

Dat Thomas en Roy van beide juryleden 10 punten/stemmen kregen, wijst er in ieder geval voor mij op dat zij gewoon de opdracht het beste hebben uitgevoerd, de juryleden zien de bouwwerken ook in het echt, wij niet. Dat wil niet zeggen dat de andere kandidaten het niet goed hebben gedaan, maar als je twee keer een 8 hebt en een 8.5, dan wint de 8.5 natuurlijk.

Ik vermoed dat het voor de jury alle punten het beste aantikte die belangrijk waren: complex en goed uitgevoerd technic element (veel complexer dan bijv. het molentje bij Julien en Jan), origineel idee, een aantal in het oog springende visuele elementen, gedetailleerde afwerking (bijv. de rotsen werden nadrukkelijk genoemd). Daarnaast hadden zij ook de kritiek/hints van de jury het beste verwerkt. De anderen scoorden ook goed op een aantal van die punten, maar Thomas en Roy blijkbaar over de gehele linie het beste.

Voor wat betreft de opzet met publieksstemmen, dat weegt natuurlijk alleen significant mee als de 20 stemmen van de jury niet op één team zitten. Maar dat was gewoon nu niet het geval, als de jury verdeeld was, hadden de publieksstemmen een grotere rol gespeeld.
Wat wij thuis jammer vonden was dat alle Jury stemmen in 1 blokje van 10 stemmen gingen. Leuker was het geweest als de Jury allebei 10 stemblokjes hadden gehad die ze mochten verdelen over de 3 kandidaten. Dan was het iets minder "Winner Takes it All" geweest en meer waardering voor de andere kandidaten ...

Toch erg genoten van dit seizoen. Het is een heerlijk programma om met het gezin naar te kijken.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@nocalimero Ik denk niet dat het gaat werken als de jury zelf 10 losse stemmen moet gaan verdelen. Stel je vind de bouwwerken bijvoorbeeld (als cijfer op de schaal van 1-10) een 8, 8 en 9. Ga je dan 2 keer 3 stemmen geven en 1 keer 4? Dan had je net zo goed maar 1 stem kunnen uitbrengen. Als je het gaat verdelen in 2, 2 en 6 of 1, 1 en 8 vind je dan eigenlijk dat de andere 2 het best slecht hebben gedaan?

Misschien is het wel makkelijker kiezen als je alleen maar de winnaar hoeft aan te wijzen en je niet druk hoeft te maken over hoe je losse stemmen dan precies gaat verdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

himlims_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:21:
DE lego creatie van de maand gaat naar ....

https://twitter.com/LEGO_Group/status/1393204742411759620

damn :P erg gaaf gedaan, en weer die lampjes die de sfeer maken. kan me niet voorstellen dat het nog lang duurt voordat lego met eigen (semi-betaalbaar) systeem komt
Heel gaaf, ook gelijk duidelijk hoeveel hoger het niveau bij Lego Masters AU ligt tov Benelux (en USA ftm)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 23-09 21:03

Dommel

Professioneel Software Sloper

Tomba schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Heel gaaf, ook gelijk duidelijk hoeveel hoger het niveau bij Lego Masters AU ligt tov Benelux (en USA ftm)
Dat zal ook wel niet gemaakt zijn in de tijd voor een challenge bij Lego Masters :P

Maar de opdrachten schelen soms ook wel, ondanks dat zie je inderdaad wel een verschil in bouwstijlen tussen de diverse landen.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dommel schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Dat zal ook wel niet gemaakt zijn in de tijd voor een challenge bij Lego Masters :P

Maar de opdrachten schelen soms ook wel, ondanks dat zie je inderdaad wel een verschil in bouwstijlen tussen de diverse landen.
Nee dat klopt maar deze bv wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbedkM2j6tqMlJtzb2Ow-XZFFfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEPmTfS0QJdy52fUaJ9qbZXT.jpg?f=fotoalbum_large
(Gebouwd door de winnaars van het eerste seizoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dommel schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Klopt helemaal, om de een of andere reden zijn sommige opdrachten echt moeilijker gemaakt in de Benelux editie. Bv. vorig seizoen moesten de kandidaten een veel langere brug bouwen dan in de US/AUS editie. Daardoor leken de constructies veel zwakker. Dit seizoen moesten ze een toren bouwen op een andere basis/drilplaat dan de US/Aus kandidaten, waardoor alle builds er vlugger vanaf lagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
Wat een leuke kids special vanavond. Oprecht onder de indruk van de Lego skills en fantasie van de kids..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Kapoen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Klopt helemaal, om de een of andere reden zijn sommige opdrachten echt moeilijker gemaakt in de Benelux editie. Bv. vorig seizoen moesten de kandidaten een veel langere brug bouwen dan in de US/AUS editie. Daardoor leken de constructies veel zwakker. Dit seizoen moesten ze een toren bouwen op een andere basis/drilplaat dan de US/Aus kandidaten, waardoor alle builds er vlugger vanaf lagen.
Ik vroeg mij bij de benelux editie echt af hoe je die toren kunt bouwen wilt ie langer dan stand 5-6 kunnen volhouden. Bij elk gebouw zag je hetzelfde gebeuren. Onderaan bij de (ik meen een gewone basis plaat) knapte ze er vanaf.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik denk dat het ook om goede TV gaat, op ik meen de AU versie waren er bijvoorbeeld bruggen die niet door wilden zakken omdat ze zo sterk waren. Door de brug langer te maken gebeurt dat wel en heb je én een winnaar en meer drama…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:40
Tomba schreef op zondag 16 mei 2021 @ 06:13:
Ik denk dat het ook om goede TV gaat, op ik meen de AU versie waren er bijvoorbeeld bruggen die niet door wilden zakken omdat ze zo sterk waren. Door de brug langer te maken gebeurt dat wel en heb je én een winnaar en meer drama…
Klopt. De sterkste brug was grappig genoeg technisch niet heel bijzonder: ze hadden de bricks zijwaarts gebouwd, waardoor ze beter hielden.

Persoonlijk vind ik de brickmaster van Australië ook een held. Je merkt dat hij de bouwers echt coacht. Hij is opbouwend ( :p ) kritisch, daagt de bouwers echt uit, en kan er oprecht van geraakt worden als er een mooi bouwwerk voor hem staat.

Ik denk dat er in Nederland meer technische opdrachten zijn, maar nog vind ik wel echt dat het niveau in Australië ook wel een stuk hoger ligt. Al vond ik in Nederland dit jaar bij de laatste opdrachten het niveau ook ineens flink hoger dan daarvoor! Misschien hadden ze het gewoon nodig om even goed uitgedaagd te worden (door een brickmaster die zei dat het echt beter moest).
Nog best leerzaam voor het dagelijks leven: blijkbaar gaan mensen echt beter presteren als ze op een goede manier uitgedaagd worden :)

Persoonlijk denk ik niet dat ik blij zou worden van meedoen met Lego Masters, met de druk die erop ligt. Maar wat zou het gaaf zijn om zo'n voorraad steentjes tot je beschikking te hebben, en gewoon te kunnen bouwen! Ik vraag me af of ze die studio door het jaar heen ook verhuren :p En anders zit daar misschien wel een markt in voor iemand, om zo'n studio te openen en te verhuren! *O*

Ik hou het maar bij wat kleinere bouwwerken: ik heb de fontein nog weer een klein beetje aangepast, en ik ben begonnen met de pub van Versteinert (alternative build van de Corner Garage).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkfdKUF90wkHr-Sz4HGzLyADKOo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLddohf9WWCMlaJnPLpuCMnD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYJsvGl2w6MRb-PZO7YxUETtQhQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJuJIY4j8WeeZucLPYqk6ePQ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 16-05-2021 09:29 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jakkus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Persoonlijk vind ik de brickmaster van Australië ook een held. Je merkt dat hij de bouwers echt coacht. Hij is opbouwend ( :p ) kritisch, daagt de bouwers echt uit, en kan er oprecht van geraakt worden als er een mooi bouwwerk voor hem staat.
[…]
Ik ben echt fan van Brickman; geeft goede tips en is ook tijdens het bouwen al duidelijk in wat hij van de kandidaten verwacht (verander dit, kijk eens van een afstandje etc) Hij leeft ook echt mee met de kandidaten; je ziet hem oprecht emotioneel worden als hij een team naar huis moet sturen.

Overigens word ik ook een stuk blijer van Hamish dan van het slappe autoprompt lezende aftreksel dat we in Nederland hebben rondlopen (Ruben :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:48
Ik vond alleen de tweede finalisten raar. Eerder werd laten zien dat de Brickmaster originaliteit belangrijk vond en ze dat rode lanceerplatform niet moesten namaken, en wat staat er in de finale.. een rood lanceerplatform.

Verder lekker gebouwd hoor door die kids!
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Het verzoeken naar waar je LM van een ander land kan bekijken, mogen hier achterwege gelaten worden. We hebben hier zoiets als een policy Het algemeen beleid #verbodenhacken. Let daar op!