Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:42
Donstil schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:58:
[...]

Mijn OCD krijgt helemaal jeuk van hoe je die auto's in de lijst hebt gehangen :P
Haha, en het is volledig bewust, want mijn OCD wist niet of de neus, de wielen, de achterkant of het midden van de auto’s op dezelfde plek moest komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

small2 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:46:
[...]

Zeer fijne stand inderdaad, maar de 2 hoog bestaat al :

https://rebrickable.com/m...ns-stand-display/#details

Hier in een Besta kast:

[Afbeelding]
Die 2 hoog is anders (en is het 'origineel'), de hoek van beide auto's is namelijk niet gelijk en daar stoor ik me mateloos aan. :+

Hoe hoog zijn jouw schappen? Of eigenlijk hoe hoog komt de stand normaal met 3 auto's erop?
Ik heb een billy kast en de schappen zijn ongeveer 30 cm, op het oog leek 3 dan te hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door JBplap op 14-02-2025 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zijn er al AFOL's die de Oracle Red Bull Racing RB20 F1 auto (42206) hebben gepre-orderd?
Helemaal leuk in combinatie met de Speed Champion

Bij Lego zelf voor 229, vanaf 1 maart maar bij diverse andere site's voor minder maar dan wel vanaf mei.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Az6vokCv1sclL3vt-1eGGCvDlMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F6g5rVIJDiOkFie0ryRxLiZ5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 14-02-2025 14:37 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 14:11
JBplap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Die 2 hoog is anders (en is het 'origineel'), de hoek van beide auto's is namelijk niet gelijk en daar stoor ik me mateloos aan. :+

Hoe hoog zijn jouw schappen? Of eigenlijk hoe hoog komt de stand normaal met 3 auto's erop?
Ik heb een billy kast en de schappen zijn ongeveer 30 cm, op het oog leek 3 dan te hoog.
30cm moet precies passen voor de meeste auto's. Enige die niet past op de hoogst trede is de Mercedes G63 (76924).

Ligt misschien ook aan mij, aangezien dit 3 kleine Besta's op elkaar zijn, in plaats van 1 grote Besta. (iets met vervoer :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Slasher schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:36:
Zijn er al AFOL's die de Oracle Red Bull Racing RB20 F1 auto (42206) hebben gepre-orderd?

Bij Lego zelf voor 229, vanaf 1 maart maar bij diverse andere site's voor minder maar dan wel vanaf mei.

[Afbeelding]
Thanks voor de heads up. Hij is gaaf maar ik wacht hem even af. Hoop heel erg dat het bedrukte steentjes zijn en geen shitload aan stickers :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:07
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:48:
[...]

Thanks voor de heads up. Hij is gaaf maar ik wacht hem even af. Hoop heel erg dat het bedrukte steentjes zijn en geen shitload aan stickers :X
Heul veel stickers zijn het :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:48:
[...]

Die shitload aan stickers kan je goed zien als je inzoomed op het plaatje :)

Edit: /spuit11 :+

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:29
Alfa Novanta schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:10:
Met de BrickLink orders binnen vrijwel al mijn oude lego en dat van mijn grootouders, wat mij jaren geleden was nagelaten, weer compleet kunnen krijgen en bouwen :*)

[Afbeelding]

Resteren nog een Shell tankstation, een politie auto, tractor en dumptruck. Allemaal 80's city.
Binnenkort nog maar eens een bestelling doen op BrickLink. :)
Die poppetjes op de jaren 70 brandweerauto kloppen volgens mij niet ;) Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van die van mij maar die hebben geen armen en ogen/mond. Alhoewel nu ik beter kijk is dit een grotere versie gezien de wielen en afmeting van de poppetjes. Van die grotere soort heb ik nog wel wat liggen waar ik niks mee doe dus mocht je nog iets nodig hebben kan ik wel ff door de voorraad snuffelen.

[ Voor 12% gewijzigd door cbr600f4i op 14-02-2025 21:53 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De Speed Champions Polybag 30709:
Afbeeldingslocatie: https://www.goodbricks.nl/media/catalog/product/3/0/30709_box1_v29.jpg

Klik

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

cbr600f4i schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:49:
Die poppetjes op de jaren 70 brandweerauto kloppen volgens mij niet ;) Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van die van mij maar die hebben geen armen en ogen/mond. Alhoewel nu ik beter kijk is dit een grotere versie gezien de wielen en afmeting van de poppetjes. Van die grotere soort heb ik nog wel wat liggen waar ik niks mee doe dus mocht je nog iets nodig hebben kan ik wel ff door de voorraad snuffelen.
Hier kun je ze beter zien
Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/55/0x0/d4e4o5g414f4w5w5n4z5m44426a4k4l4y5v244w26433w224x2u264v2f4o4f4q244m2s2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/8a/0x0/d4e4o5g414f4w5w5n4z5m44426a4k4l4y5v244w26433w224x2u224v2f4o4f4q244m2s2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NfyWz-lr2OCkMiB-yYZV00AZgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C30fWrS9C9cI1a93EqbbEJUY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-02-2025 23:08 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 10:18
Wie kan mij even helpen met Bricklink?
Ik heb al een tijdje een store waar ik regelmatig wat verkocht heb.
Nu hebben ze sinds kort dat je allerlei formulieren in moet vullen ter registratie.
Dat heb ik allemaal gedaan en is ook goedgekeurd.
Het lijkt er echter op dat er nu geen bestellingen meer geplaatst kunnen worden.
Instant Checkout kan ik enkel instellen met PayPal matketplace, ik heb al gekoppeld met mijn PayPal account maar dat werkt volgens mij niet.
Ik moet toch ook in kunnen stellen dat bestellers een invoice krijgen?

Ik heb al een aantal mailtjes van mensen gehad hoe ik de bestelling wil afhandelen, alsof ze geen bestellingen in bricklink kunnen plaatsen.

Wellicht kan iemand zien wat er nu mis is met mijn store?
https://store.bricklink.com/Marsman83?sid=992719#/shop

[ Voor 9% gewijzigd door Marsman83 op 15-02-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:36
Ik krijg de volgende melding als ik iets in mn winkelmandje heb gestopt bij jouw store:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8VwX-H0kBLAK1z4GZxFhy3w1gc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6TYysxvoJVM9UdpjXwgel9x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marsman83 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:22:
Nu hebben ze sinds kort dat je allerlei formulieren in moet vullen ter registratie.
Het lijkt er echter op dat er nu geen bestellingen meer geplaatst kunnen worden.
Instant Checkout kan ik enkel instellen met PayPal matketplace, ik heb al gekoppeld met mijn PayPal account maar dat werkt volgens mij niet.

Ik heb al een aantal mailtjes van mensen gehad hoe ik de bestelling wil afhandelen, alsof ze geen bestellingen in bricklink kunnen plaatsen.

Kan bestelling ook niet plaatsen; store requires attention domestic shipping

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:49
Afgelopen dagen begonnen met de Minecraft Crafting tabel.
Best wel een leuke set. Wilde vroeger die 4 biomes hebben, maar die zijn nu gewoon veel te duur om te kopen. Deze set lijkt een beetje qua idee op die Mario Question Mark Block.

De andere set was de Mario Kart Kart. Ook wel een leuke kleinere built.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 00:02

Tarin

Just plain weird.

Ik ben niet van plan Speed Champions te gaan verzamelen (ze zijn gaaf maar ik heb al genoeg dure hobbies ;)), maar omdat het softwarehuis achter de CAM-Software die ik voor mijn werk ondersteun Ferrari sponsort, ga ik denk ik de kleine SC Ferrari F1-auto kopen. Mijn baas wil de grote, voor op kantoor/in de trainingsruimte; dan hebben we meteen wat te doen tussendoor bij de volgende meeting :).
Klopt het dat de kleine SC wel, en de grote Technic geen bredere banden achter heeft dan voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 15-02-2025 16:32 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
himlims_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:35:
[...]

Kan bestelling ook niet plaatsen; store requires attention domestic shipping
Thanks! Dat vermoeden had ik dus al, snap alleen niet hoe ik dat moet oplossen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Tarin Ja dat klopt. En dat is een grote ergernis van velen. Overigens is er in de huidige serie SC een Ferrari F40 die erg gaaf is. Die zou ik ook meteen kopen voor hij eruit gaat en stinkduur wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door zonoskar op 15-02-2025 11:18 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:35
Marsman83 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Thanks! Dat vermoeden had ik dus al, snap alleen niet hoe ik dat moet oplossen...
Je hebt geen betaalmethode ingesteld zo te zien als ik op je 'terms' pagina kijk onder 'Payment policy'.
Dit kun je instellen/toevoegen onder 'Store settings' > 'Payments'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Wally2002 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:26:
[...]

Je hebt geen betaalmethode ingesteld zo te zien als ik op je 'terms' pagina kijk onder 'Payment policy'.
Dit kun je instellen/toevoegen onder 'Store settings' > 'Payments'
Klopt alleen ik kan daar enkel "Connect PayPal Marketplace" klikken.
Als ik daarop klik en inlog met mijn persoonlijke PayPal kan ik kiezen om die te linken en zegt hij gedaan, maar vervolgens lijkt het alsof er niks gebeurd is, er blijft "Connect PayPal Marketplace" staan...

Volgens mij stond daar vroeger gewoon Connect PayPal.

Hoe staat dat bij jullie?
En kan je zien dat er daadwerkelijk iets gekoppeld is?
Zou het kunnen dat ik iets met die nieuwe registratieformulieren verkeerd heb gedaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Marsman83 op 15-02-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

zonoskar schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:17:
@Tarin Ja dat klopt. En dat is een grote ergernis van velen. Overigens is er in de huidige serie SC een Ferrari F40 die erg gaaf is. Die zou ik ook meteen kopen voor hij eruit gaat en stinkduur wordt.
Ik houd voorlopig nog even vast aan de 'ik ga verder geen SC sparen' ;). Heb nog een kleine backlog (vetplantjes, Deku Tree, dinosaurus-skeletten (voor als onze 8-jarige over 6 jaar ofzo nog steeds paleontoloog wil worden :D)) en wil ook andere sets (Tower Bridge, oude Technic-sets) weer eens uitzoeken, opbouwen en neerzetten.
Hoewel de F40 wel een beetje een jeugdsentiment-droomauto is natuurlijk..

Voor de achterbanden van de Technic-set ga ik dan eens met mijn collega naar rubber-achtig filament kijken, hij heeft een printer zonder lange bowden tube tussen de filamenttoevoermotor en de extruder, op mijn delta-printer wordt flexibel filament geen groot succes vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 15-02-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Marsman83 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:22:

Vergelijkbare melding hier vanuit Duitsland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHlJmPQM-uGu30Ezy2fuMRG-TGQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3lXUJLikYNpbEYQtMjp8TcLg.png?f=user_large

Ik ben geen verkoper, dus ik kan je verder niet helpen vrees ik..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:36
Na de droids C3PO en R2D2 opzoek gegaan naar iets nieuws. Heb wat helmpjes besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U-WryjGBImqOxtyJsev2PraqnA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFwMPI1oLYlfbopSCZLbJRRd.jpg?f=fotoalbum_small

Hoop niet dat het helemaal uit de hand gaat lopen en de grote bouwwerken ook nog gaan komen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Witlof schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:52:
Na de droids C3PO en R2D2 opzoek gegaan naar iets nieuws. Heb wat helmpjes besteld:

[Afbeelding]

Hoop niet dat het helemaal uit de hand gaat lopen en de grote bouwwerken ook nog gaan komen ;)
Welcome to the dark side! 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Denk trouwens nooit de collectie helemaal bijelkaar te krijgen. Die oudere uitgaves zijn echt aan de prijs zeg :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Witlof schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:52:

Hoop niet dat het helemaal uit de hand gaat lopen
Volgens mij is het daar al te laat voor

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
gielie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:00:
[...]

Volgens mij is het daar al te laat voor
Kijk al regelmatig naar de Millennium Falcon en ATAT O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Witlof schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:02:
[...]

Kijk al regelmatig naar de Millennium Falcon en ATAT O+
De UCS AT-AT die sinds december uit de handel is? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
AppieNL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:27:
[...]

De UCS AT-AT die sinds december uit de handel is? :|
Ja die ja -O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF5zcVdOf3Sv5xOiBM5KiBv2g3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AV2CmdgSgGmjz1FYQcDOzDnr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYZhQqKTf2vW4ol-I2bS1cVJJOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWW3tfCmDgFaHXpK8MN7kJca.jpg?f=fotoalbum_large

2 billie kasten van de ikea in elkaar geflanst,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lego Masters is weer begonnen klaarblijkelijk, want we kregen een GWP bij de lego store net.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TietwWXvC_xYVv0pBUKwEztItxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnDBQb1Ytm28M2gkENHO01ys.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen dat er voor ons precies genoeg in de Pick a Brick muur zat. Zochten veel groen voor de stad , bloempjes, bladeren, enz en dat zat er allemaal in.

Kon een hoop van die kleine troep in die doosjes ook, dus voor €19,95 heb je best wel waar voor je geld als je dat soort kleine dingen zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sp_0QCU6ctjl2awXb9KVGQhifNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21Irntr1Q9yjgwPio5ONHeyp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Donstil op 15-02-2025 17:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Vandaag in een Duitse speelgoedwinkel de Lego brochure januari-juni meegenomen. Het valt me op de Technic Red Bull niet aanwezig is. Wel de Technic Ferrari en de oude McLaren en Mercedes. Ze zijn geen fan van Max? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:42

L23

@meesje Lijkt me dat ze in Duitsland wat minder focussen op de interesse van de Nederlandse markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:00:
@meesje Lijkt me dat ze in Duitsland wat minder focussen op de interesse van de Nederlandse markt?
Ik vind het wel vreemd, want deze catalogus pretendeert (in ieder geval) een weergave te zijn van alle nieuwe sets. Even snel gecheckt, alle andere nieuwe Technic sets zijn wel aanwezig.
De SC versie is overigens wel aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:00:
Max is een wereldkampioen welke rijd voor een team uit het Verenigd Koninkrijk, kan mij niet voorstellen dat model van die auto daarom valt onder “interesse van de Nederlandse markt”.

Naar die set kijken Lego fans over de hele wereld uit dus dan moet er een andere reden zijn zou je zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 15-02-2025 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 03:44
meesje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:58:
Vandaag in een Duitse speelgoedwinkel de Lego brochure januari-juni meegenomen. Het valt me op de Technic Red Bull niet aanwezig is. Wel de Technic Ferrari en de oude McLaren en Mercedes. Ze zijn geen fan van Max? :)
Viel mij eerder op dat er vrijwel geen reclame voor sets met met redbull in wat voor folder dan ook staat. Ik heb wel een theorie, namelijk dat in ongeveer heel Europa reclame voor energiedrankjes strikt gereguleerd is, zeker m.b.t. kinderen (lees: strikt verboden). Stake en andere cryptomeuk is dan echter weer geen enkel probleem blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carnoustie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:08:
Stake en andere cryptomeuk is dan echter weer geen enkel probleem blijkbaar :)
Nog niet, maar energiedrank aan het begin ook niet.
Regulering heeft altijd even tijd nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 17:36
Carnoustie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Viel mij eerder op dat er vrijwel geen reclame voor sets met met redbull in wat voor folder dan ook staat. Ik heb wel een theorie, namelijk dat in ongeveer heel Europa reclame voor energiedrankjes strikt gereguleerd is, zeker m.b.t. kinderen (lees: strikt verboden). Stake en andere cryptomeuk is dan echter weer geen enkel probleem blijkbaar :)
Was het ook niet zo dat de speed Champions red bull daarom 18+ is en de rest niet?

Edit: ff op LEGO zelf gekeken en yep, de red bull is 18+ en de vcarb (visa cash app) ook. De rest is 10+

[ Voor 8% gewijzigd door RubjeMazter op 15-02-2025 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Xqlus1ve eef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:59:
[...]

De platen gaan er met veel moeite in of uit, daar moet je redelijk kracht voor zetten. De deuren gaan voor 80% open, hierna zal je voorbij een ribbel heen schuiven die enige weerstand geeft, je kan dit op 2 manier benaderen, de deuren deels buigen of voorbij de ribbels drukken wat lichte kracht vereist, hierdoor is wel gelijke de losse inhoud van de display gehusseld / verschoven. En als jij continu je collectie aanvult zal je de deur dus wel vaker moeten openen als een enkele keer. Foto's zijn niet benodigd, zie hieronder ;)

[YouTube: Smyths LEGO Minifigure Display Case Mod]

[YouTube: Reviewing 5-Level LEGO Minifigure Display Case from Smyths Toys!]

[YouTube: Minifgure Display Case from Smyths Toys, Review!]

YT staat er eigenlijk vol mee.

Nogmaals 35 euro is verreweg het goedkoopste wat ik heb gezien voor een display die zoveel minifiguren kwijt kan, maar de prijs/kwaliteit is hier ook naar.
@leosand Ik ben het niet met @Xqlus1ve eens, het ligt er aan waar je deze displaykast voor wil gebruiken. In je woonkamer of elke dag figuren wisselen? Dan zou ik misschien iets mooiers/beters zoeken. Voor op mijn zolder boven mijn bouwtafel en een paar keer per jaar iets veranderen? Dikke prima! Ja, de platen gaan er lastig uit, maar ze hoeven er niet uit, je kunt de figuren er gewoon zo inzetten. Die deurtjes zijn niet gemaakt om 10x op een dag open en dicht te schuiven, maar dat hoeft meestal ook niet. Voor de prijs is de kwaliteit prima, wel heel erg plastic, maar goed, hangt er dus vanaf wat je wilt of je dat een probleem vindt.

Ik heb hem nog niet opgehangen, dus geen foto's voor je, maar de youtube filmpjes geven vast ook een duidelijk beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door PlasticFan op 15-02-2025 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10 05:13

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

PlasticFan schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:10:
[...]

@leosand Ik ben het niet met @Xqlus1ve eens, het ligt er aan waar je deze displaykast voor wil gebruiken. In je woonkamer of elke dag figuren wisselen? Dan zou ik misschien iets mooiers/beters zoeken. Voor op mijn zolder boven mijn bouwtafel en een paar keer per jaar iets veranderen? Dikke prima! Ja, de platen gaan er lastig uit, maar ze hoeven er niet uit, je kunt de figuren er gewoon zo inzetten. Die deurtjes zijn niet gemaakt om 10x op een dag open en dicht te schuiven, maar dat hoeft meestal ook niet. Voor de prijs is de kwaliteit prima, wel heel erg plastic, maar goed, hangt er dus vanaf wat je wilt of je dat een probleem vindt.
Waar ben je het niet eens mee dan?

Volgens zeg jij dezelfde bevindingen en pretendeer ik eigenlijk niets wat dicteerd hoe je ermee om mee moet gaan (ala hoe vaak die open of dicht moet). Ik zeg enkel wat de ervaring is en wat er gebeurt als een keer een plaat eruit wil hebben of een deur(verder dan 80%) wil openen.

Nogmaals voor 35 euro is dit werkelijk het goedkoopste wat je kan vinden om veel minifiguren in kwijt te krijgen. Maar een display van amazon waar je 40 figuren in kwijt krijgt weet mij momenteel meer te bekoren.

Mijn display gaat 1 x per 3 maanden open, maar dit komt ook deels omdat ik er niet mee wil kloten en mijn figuren omvallen :P Dit omdat ik de platen niet vertrouw qua tolerantie en wil voorkomen dat platen de voeten laat scheuren (voor sommige van de figuren koop je meerdere displays voor), dus heb foot plates ervoor gebruikt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:38:
[...]

Waar ben je het niet eens mee dan?

Volgens zeg jij dezelfde bevindingen en pretendeer ik eigenlijk niets wat dicteerd hoe je ermee om mee moet gaan (ala hoe vaak die open of dicht moet). Ik zeg enkel wat de ervaring is en wat er gebeurt als een keer een plaat eruit wil hebben of een deur(verder dan 80%) wil openen.

Nogmaals voor 35 euro is dit werkelijk het goedkoopste wat je kan vinden om veel minifiguren in kwijt te krijgen. Maar een display van amazon waar je 40 figuren in kwijt krijgt weet mij momenteel meer te bekoren.

Mijn display gaat 1 x per 3 maanden open, maar dit komt ook deels omdat ik er niet mee wil kloten en mijn figuren omvallen :P Dit omdat ik de platen niet vertrouw qua tolerantie en wil voorkomen dat platen de voeten laat scheuren (voor sommige van de figuren koop je meerdere displays voor), dus heb foot plates ervoor gebruikt :+
Je bericht kwam op mij over alsof je deze display compleet trash vindt, dat heb ik dan verkeerd begrepen (sorry).

Het is inderdaad geen topkwaliteit, maar ik wilde nuanceren dat, afhankelijk van hoe je hem wilt gebruiken, dat ook niet nodig is. Vooral omdat @leosand ook naar ervaringen vraagt. En dan is deze (voor mij) dus prima.

Ik vind die mod uit je eerste filmpje wel aardig, misschien dat ik dat nog een keer aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10 12:23

[Afbeelding]
Ik heb 2 grote en een kleine besteld een dikke week geleden via de LEGO website. Ben benieuwd! (Eentje is voor mijn pa die wilde er graag een hebben). Van de kleine mocht ik er ook maar 1 bestellen. De grote maximaal 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

[Afbeelding]
Ja. Via de Red Bull fanshop. Kon daar met een mooie korting kopen (o.a. 15% als het je eerste bestelling is na aanmelden nieuwsbrief). Ben wel benieuwd wanneer ik de set in huis krijg, er staat wel “dispatched in March”.
https://www.redbullshop.c...eselectedVariant=M-180836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

[Afbeelding]
Hij staat in mijn Brickwatch. Daar overigens alleen Proshop buiten Lego zelf die hem aanbiedt. Waar heb jij hem nog meer gezien?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wild Chocolate schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:17:
[...]

Hij staat in mijn Brickwatch. Daar overigens alleen Proshop buiten Lego zelf die hem aanbiedt. Waar heb jij hem nog meer gezien?
Gezien bij Playtoday, Alternate, Deens Steentje
Maar velen leveren per mei, maar wel goedkoper.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• meesje
Wij zijn klaar voor het nieuwe seizoen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rDvjyx_w6B3-uaEEfSt_gddqgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBSFZDrSLsGqMJzBIoFASeUG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17

SuBBaSS

-has Ryzen

@Slasher Hier staat hij ook in de bestelling. Wel via lego.
Zag later pas die speed champion, maar die was via lego zelf niet (meer) te bestellen ("limiet bereikt" oid. stond erbij). Vervolgens zag ik hem dan weer wel bij Proshop staan.
Maar goed, die komt allicht nog.

Zag daar overigens ook de Williams van Mansell in dezelfde stijl als de MP4/4 van/met Senna. Die vind ik eigenijk ook wel heel gaaf om ernaast te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.brickmerge.de%2Fimg%2Fsets%2Fl%2FLEGO_10353_boxprod_v39_en-gb.jpg&f=1&nofb=1&ipt=5246e1b1c68a3929df15fdecaf6e9b99a2f8065a9983588dd38c0b7d580add5c&ipo=images

Lego heeft geluisterd naar de kritiek op de MP4/4; ze hebben niet diezelfde iele bandjes (alle 4 zelfde formaat).
Hoeven we die niet te laten printen. 8)

Zit er overigens ook aan te denken om de RB20 van de concurrent die al even te koop is erbij aan te schaffen.
Leuk om te vergelijken (dat is blijkbaar niet zo'n sticker-mayhem als die van Lego gaat worden).

Overigens ben ik sowieso niet zo anti-sticker zoals menigeen hier in dit topic. Dat is niet snel een dealbreaker voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SuBBaSS schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:19:
Zag later pas die speed champion, maar die was via lego zelf niet (meer) te bestellen ("limiet bereikt" oid. stond erbij). Vervolgens zag ik hem dan weer wel bij Proshop staan.
Bij bol.com nog wel bestelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Zag daar overigens ook de Williams van Mansell in dezelfde stijl als de MP4/4 van/met Senna. Die vind ik eigenijk ook wel heel gaaf om ernaast te hebben.

[Afbeelding]

Lego heeft geluisterd naar de kritiek op de MP4/4; ze hebben niet diezelfde iele bandjes (alle 4 zelfde formaat).

Zit er overigens ook aan te denken om de RB20 van de concurrent die al even te koop is erbij aan te schaffen.
Leuk om te vergelijken (dat is blijkbaar niet zo'n sticker-mayhem als die van Lego gaat worden).

Overigens ben ik sowieso niet zo anti-sticker zoals menigeen hier in dit topic. Dat is niet snel een dealbreaker voor me.
Ben benieuwd of de wielen hiervan dan ook los bestelbaar zijn straks en onder de McLaren passen. Scheelt weer printen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 10:40
Even een random foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YESmQ7LE6puPJseMFKukSBdtWjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDL0FkAJWvPA5n0b0bcTJWoa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben een Super Mario-fan, maar uit kostenoverwegingen en andere LEGO-prioriteiten heb ik besloten om verder geen Mario-sets te kopen tenzij het echt geïntegreerd kan worden in mijn LEGO-wereld. Dat was het excuus om deze wel te kopen. De Goomba's komen in het bos. Hopelijk kunnen ze zich schuilhouden voor Tyrannosaurus rex. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 13:49
Dat kan ook komen omdat in die boekjes normaal alleen dat staat wat je overal kunt kopen. Zo gauw als sets (lego) exclusief zijn staan ze daar niet meer in.
Kan best zijn dat die in D niet overal te krijgen is omdat er een andere vraag is dan hier.
Komt daar regelmatig voor dat alleen een Amazon en/Müller etc. sets verkopen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:09
Zo dan… Dit was een vrij aardig project. Hier en daar interessante technieken maar (logisch) ook redelijk wat herhaling. Maar goed, hij staat nu mooi de hal op te fleuren 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr2Ea-nZnEF2Z7t9VHF5iB1308k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyxDLN0tUf0br80DAUvIxXPT.jpg?f=fotoalbum_large

LEGO Icons #10294 - Titanic (voor wanneer iemand er later naar zou zoeken).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 00:00
Ik heb gisteren eentje bij een Blokker meegenomen, daar staat hij ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BRO-JWE schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Ik heb gisteren eentje bij een Blokker meegenomen, daar staat hij ook niet in.
Bijzonder. Wellicht te maken met dat de set pas per 1 mei te koop is bij de retailers (en per 1/3 bij Lego)? De brochure loopt wel tot en met juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

[Afbeelding]

En er is al een mod aangekondigd ook :)

https://rebrickable.com/users/bentobrick/workbench/17536/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:27:
Zo dan… Dit was een vrij aardig project. Hier en daar interessante technieken maar (logisch) ook redelijk wat herhaling. Maar goed, hij staat nu mooi de hal op te fleuren 😎

[Afbeelding]

LEGO Icons #10294 - Titanic (voor wanneer iemand er later naar zou zoeken).
Aah cool, dat is een perfecte plek ervoor zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 10:06
Kerngezond schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:21:
[...]

Haha, dat klopt wat je zegt inderdaad! Ik ben er ook achter gekomen dat Billy's net een fractie te klein zijn in de breedte voor allerhande LEGO-toepassingen. Heel irritant, maar ik snap ook wel dat LEGO en Ikea deze zaken niet afstemmen. :P
Een heel vervelend probleem dat je wel kan oplossen met een 3D printer en een rol PETG-filament. Weliswaar op eigen risico, ik heb geen idee wat het doet met de stabiliteit van de kast.

https://www.printables.co...ly-bookcase-4mm-extension

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:07
meesje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:41:
Wij zijn klaar voor het nieuwe seizoen! :)

[Afbeelding]
Gemiste kans dat deze twee auto's een ander ontwerp hebben dan de overige City-modellen (grootste verschil is de Halo natuurlijk). Nu is het echt een gevalletje "alleen de kleurtjes lijken op de teams".

Had ergens deze collectie graag naast mijn klassieke Racing modellen gezet (o.a. 6335 en 6337), maar ook de latere F1 Ferrari modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:58

SomerenV

It's something!

rafvhoof schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Gemiste kans dat deze twee auto's een ander ontwerp hebben dan de overige City-modellen (grootste verschil is de Halo natuurlijk). Nu is het echt een gevalletje "alleen de kleurtjes lijken op de teams".

Had ergens deze collectie graag naast mijn klassieke Racing modellen gezet (o.a. 6335 en 6337), maar ook de latere F1 Ferrari modellen.
Die 2 zijn de 4+ modellen volgens mij. Dit is er eentje uit de City-lijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qkbh7_823tMIyqJQnLE10IH9jkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJBRxFyPatW27fIaznmo6PdZ.png?f=fotoalbum_large

En dan heb je nog de Speed Champions, maar die zijn direct een pak groter. Voor het formaat vind ik de City F1-wagen(s) wel geslaagd. Qua details kun je niet gek veel verschillende dingen maken, dus val je al snel terug op kleurtjes en wat stickers voor de herkenbaarheid.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 10:06
Iedereen weet dat dit de ultieme F1 LEGO wagens zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baaah9uQdn0ZWRS2UvJJkELuqEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnXvFZBHRolI9knm5eF9T8Yd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:07
SomerenV schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:09:
[...]

Die 2 zijn de 4+ modellen volgens mij. Dit is er eentje uit de City-lijn:

[Afbeelding]

En dan heb je nog de Speed Champions, maar die zijn direct een pak groter. Voor het formaat vind ik de City F1-wagen(s) wel geslaagd. Qua details kun je niet gek veel verschillende dingen maken, dus val je al snel terug op kleurtjes en wat stickers voor de herkenbaarheid.
Snap inderdaad dat het snel wat kleurtjes en stickers worden waar je mee moet gaan variëren. En daar kun je zelfs tegenwoordig al niet meer helemaal up-to-date zijn want genoeg veranderingen ieder jaar weer. Maar zonder Halo kan je tegenwoordig niet meer roepen dat je een F1-model namaakt.

En ach, tegelijk moet ik niet zeuren. Want de doelgroep ziet het verschil toch niet, alleen de papa's die er over zeuren :+.

Ferrari model staat al in de backlog overigens, want...
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbpEDBQI6uRExb7Ot3getFiQ82I_ecUQ56yg&sAfbeeldingslocatie: https://y.yarn.co/62fd1661-2e99-477e-8ff0-83ac96ac9077_text.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 13:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zezke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:17:
Iedereen weet dat dit de ultieme F1 LEGO wagens zijn:

[Afbeelding]
Die hebben we hier ook al in huis voor de dreumes. O-)

Ik zou graag nog een setje van die basisframes hebben, beetje gierig dat je er maar 3 kan bouwen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:58

SomerenV

It's something!

Zit daar eigenlijk iets van een pullback systeem in? Dat zou wel een geinige feature zijn namelijk en gezien het formaat van dat frame moet dat makkelijk passen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-10 11:51
Ik merk dat ik kastelen zo leuk vind dat ik toch overstag ben gegaan en via Marktplaats de Mountain Fortress heb gekocht. Na een heleboel reviews kijken kon ik het niet meer weerstaan :p Ik ben gisteren begonnen met bouwen, ik voel me net weer de elfjarige Jake die net kasteel Leeuwenhart (6098) heeft gekocht!

Wat me vooral heel gaaf lijkt is om het straks neer te zetten met het Leeuwenridderskasteel en de Siege Encampment erbij. Als kind had ik 6097 en 6098, waar ik veel verhaaltjes mee heb uitgespeeld: hoe ze elkaars kasteel bestormden en innamen. Mijn broertjes waren de toeschouwers. Bij 6098 zaten rovers met een kanon, en de rovers gingen vaak een wankele alliantie aan met kasteel Vleermuis :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcIiu9WGh_5-R1Lve_CIxuRff7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sl6IT7hPpzgcsbGR6dWiV9D1.jpg?f=fotoalbum_large

De verdere bouw van de Falcon Master's Castle moet nu even op zich laten wachten. Even pauze van het speuren naar steentjes in een grote berg Lego ;) Maar als deze af is ga ik daar weer mee verder. Misschien dat ik hem wel toewijs aan een andere faction. Ik zou bijvoorbeeld mijn ridders van 6097 erin kunnen zetten...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

Jakkus schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:36:
Ik merk dat ik kastelen zo leuk vind dat ik toch overstag ben gegaan en via Marktplaats de Mountain Fortress heb gekocht. Na een heleboel reviews kijken kon ik het niet meer weerstaan :p Ik ben gisteren begonnen met bouwen, ik voel me net weer de elfjarige Jake die net kasteel Leeuwenhart (6098) heeft gekocht!

Wat me vooral heel gaaf lijkt is om het straks neer te zetten met het Leeuwenridderskasteel en de Siege Encampment erbij. Als kind had ik 6097 en 6098, waar ik veel verhaaltjes mee heb uitgespeeld: hoe ze elkaars kasteel bestormden en innamen. Mijn broertjes waren de toeschouwers. Bij 6098 zaten rovers met een kanon, en de rovers gingen vaak een wankele alliantie aan met kasteel Vleermuis :p

[Afbeelding]

De verdere bouw van de Falcon Master's Castle moet nu even op zich laten wachten. Even pauze van het speuren naar steentjes in een grote berg Lego ;) Maar als deze af is ga ik daar weer mee verder. Misschien dat ik hem wel toewijs aan een andere faction. Ik zou bijvoorbeeld mijn ridders van 6097 erin kunnen zetten...
Enjoy, ik vond de mountain fortress een erg leuke build! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 13:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SomerenV schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:30:
Zit daar eigenlijk iets van een pullback systeem in? Dat zou wel een geinige feature zijn namelijk en gezien het formaat van dat frame moet dat makkelijk passen.
nee, maar past ook niet, frame is erg plat, alle "dikke" delen zijn losse blokjes.

Zo, net ook nog even Leia Boushh helm besteld, gezien ze toch weer verder gaan met deze lijn en dit de enige is die ik gemist heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 17-02-2025 10:49 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Kerngezond schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:21:
[...]

Haha, dat klopt wat je zegt inderdaad! Ik ben er ook achter gekomen dat Billy's net een fractie te klein zijn in de breedte voor allerhande LEGO-toepassingen. Heel irritant, maar ik snap ook wel dat LEGO en Ikea deze zaken niet afstemmen. :P
Opgelost!

https://www.reddit.com/r/...rdc8/lego_city_expansion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:36:

[Afbeelding]

Viel dit mee qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:30:
Ik kan me deze nog herinneren: https://www.bricklink.com...gitem.page?S=890-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Het was een paar tientjes duurder dan hij op Bricklink was, ik vond het zelf meevallen. Het was nog steeds goedkoper dan kasteel 10305...

@almightyarjen Dank je wel! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 17-02-2025 11:56 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 23:42

Mappy

Piramide van Austerlitz

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:24
Hahaha, heel slim. Had ik misschien zelf ook aan moeten denken voordat ik mijn Billy's allemaal heb weggedaan.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
rafvhoof schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Bij een City 4+ setje vind ik ‘gemiste kans’ best wel zwaar verwoord. City is natuurlijk een leuk thema, maar in mijn ogen wel luchtige en niet realistische speel setjes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:25

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik blijf sleutelen aan mijn nieuwe factie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZP85vs0jhFtrw5p5C0eNO_3IosU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuv98nqBIMmIXESqfT9FZCg6.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:05:
Nogmaals, wat is Boutique Hotel trouwens een ge-wel-dig-e set! 8) De vorm van het gebouw, de kleuren, de details, de aanwezigheid van een toilet. De hele bouwervaring is gewoon duimen omhoog :) Ik zat alleen wat te stoeien met de bladeren van de palmboom :P Echt een aanrader.

Helaas geen foto's paraat, maar Google staat er toch vol mee voor wie de set niet kent :)

Mocht ik de Jazz Club aanschaffen, dan laat ik hem denk ik wel even rusten in doos op zolder, omdat ik het (on)gegronde vermoeden heb dat het een stapje terug zal zijn. Dan liever wat tijd tussen laten qua bouw.
Augustus 2024. Ik heb woord gehouden met de 'rust periode', alleen heb ik hem al die tijd gewoon in de winkel gelaten i.p.v. op zolder. Met de 25% actie van de Intertoys hem toch maar in huis gehaald. Het ging behoorlijk rap met de voorraad bij Intertoys, maar met enige inspanning nog eentje weten te vinden 8)

Ik denk dat de Jazz Club een leuke toevoeging gaat zijn aan mijn beperkte verzameling gebouwen. De tijd goed gebruikt om de bouw van het Boutique Hotel wat weg te laten zakken en vooral positieve indrukken op te doen van de Jazz Club. M'n eerste set van 2025; toch een mooi begin van het nieuwe jaar. Hij blijft wel lekker in de doos tot de mei vakantie of zo :Y Bouwen en na afloop vieren met een pizza :*)

En wie weet of ik me daarna waag aan een MOC, zoals die van @Jakkus. Dan heb ik echter wéér een hoekgebouw erbij... al ziet ie er wel tof uit! :P Voor nu hou ik het qua Rebrickable MOC's bij de auto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyP9qBOlWlG-l8VHEhld4xcRl-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsxuKnQCc9kOpHPRw9uyBAoI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 17-02-2025 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 14:30
Jazz club is heel leuk zowel om te bouwen als om te zien. Heb de tudor corner besteld. Met de verhuiswagen erbij als GWP (40586). Past er volgens mij goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gim schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Augustus 2024. Ik heb woord gehouden met de 'rust periode', alleen heb ik hem al die tijd gewoon in de winkel gelaten i.p.v. op zolder. Met de 25% actie van de Intertoys hem toch maar in huis gehaald. Het ging behoorlijk rap met de voorraad bij Intertoys, maar met enige inspanning nog eentje weten te vinden 8)
Ah ja dat is wel een lekkere prijs, dat was hij rond BlackFriday ook want toen heb ik hem besteld :)

Voorraad komt wel regelmatig terug overigens. Want het museum was toen uitverkocht. Kwam een week later weer beschikbaar voor de afgeprijsde prijs en is nu weer afgeprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat de Jazz Club een leuke toevoeging gaat zijn aan mijn beperkte verzameling gebouwen. De tijd goed gebruikt om de bouw van het Boutique Hotel wat weg te laten zakken en vooral positieve indrukken op te doen van de Jazz Club. M'n eerste set van 2025; toch een mooi begin van het nieuwe jaar. Hij blijft wel lekker in de doos tot de mei vakantie of zo :Y Bouwen en na afloop vieren met een pizza :*)

En wie weet of ik me daarna waag aan een MOC, zoals die van @Jakkus. Dan heb ik echter wéér een hoekgebouw erbij... al ziet ie er wel tof uit! :P Voor nu hou ik het qua Rebrickable MOC's bij de auto's :)

Zeker met LED-setje is de jazz club een kleurrijke toevoeging aan iedere LEGO-stad. Heel “plat” gezegd is het eenzelfde build als politie bureau of dierenwinkel of dectective(?), maar qua creatieve oplossingen en zoals ze bij Lego-masters zeggen; de verhaaltjes - komen goed tot recht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Zeker met LED-setje is de jazz club een kleurrijke toevoeging aan iedere LEGO-stad. Heel “plat” gezegd is het eenzelfde build als politie bureau of dierenwinkel of dectective(?), maar qua creatieve oplossingen en zoals ze bij Lego-masters zeggen; de verhaaltjes - komen goed tot recht.
Het politiebureau heb ik nooit gehad. En zowel de Pet Shop als de Detective Office heb ik destijds gekocht en weer doorverkocht omdat ik had besloten om met modulars te stoppen, tja... :+

Klinkt als dat ik me over eenzelfde build wat minder zorgen hoef te maken :) En dan nog had ik me er toch mee vermaakt, zeker met de verhaaltjes en eigen details wat je al aangeeft :)

Led setje is een kant en klare of zelf samengesteld setje? Ik kijk anders wel in de oude posts want meen dat ik er ooit al eens iets van voorbij heb zien komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 17-02-2025 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Ik heb de JazzClub en het politiebureau redelijk kort na elkaar gebouwd (zat een paar weekjes tussen) maar herken eigenlijk niet dat ze heelveel overeenkomsten hebben.

Althans het zijn modulars natuurlijk dus je bouwt muren en interieur maar vond ze best van elkaar verschillen.

Vond het politiebureau de leukere van de twee om te bouwen, met de verhoging, de trap etc. Maar als eindproduct staat de JazzClub weer leuker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 00:43
Alfa Novanta schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Aww dankjewel O+ Inderdaad, ben er heel blij mee. Zit met een burnout depressief thuis... dan valt er niet zoveel te genieten en is dit toch even extra bijzonder deze creaties uit je jeugd terug te zien.
Sterkte man!! 💪 Ik heb ook net 4mnd overspannen thuisgezeten incl depressieve klachten. Lego helpt zeker om ff nergens aan te hoeven denken! Rust goed uit en zoek hulp als je daar behoefte aan hebt 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 13:49
Zo te zien is die begonnen na het gemeentehuis. Want die past niet :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MiaBella
  • Laatst online: 22:42
Gratis voor Lego Insiders: 20th Anniversary LEGO® Modular Buildings Poster Digital Download

https://www.lego.com/en-u...0zRBOc-3001042-1606623-10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VpxabkNC7z0ij7YxB6ysLekGFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeFvxb7xXd75K6QtoZ7rrTmu.jpg?f=fotoalbum_large

Celebrate 20 years of LEGO® Modular Buildings with this exclusive commemorative poster, packed with details of your favourite buildings. Perfect for your laptop, tablet or smartphone screen. 0 points per download.

The wallpaper can be downloaded in 12 different resolutions, so it's easy to add to a phone, tablet or laptop. Available sizes: Landscape format: 3840x2160, 2560x1440, 1920x1080, 1366x768, 1280x1024. Portrait format: 640x1163, 720x1280, 750x1334, 1080x1920, 1125x2436, 1242x2208, 1440x2560.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
cracking cloud schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:46:
Jazz club is heel leuk zowel om te bouwen als om te zien. Heb de tudor corner besteld. Met de verhuiswagen erbij als GWP (40586). Past er volgens mij goed bij.
Door die GWP zat ik in eerste instantie te denken aan het bestellen van Tudor, maar vervolgens kwam die Jazz Club in de aanbieding en kreeg ik het niet aan mezelf verkocht om Tudor voor €230 aan te schaffen, terwijl die naar verwachting straks een keer voor ~€172 te koop zal zijn. Gelukkig is de GWP ook nog los via een Bricklink, marktplaats of FB groep te koop :)
MiaBella schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:32:
Gratis voor Lego Insiders: 20th Anniversary LEGO® Modular Buildings Poster Digital Download
Met sommige posters had het me wel leuk geleken als LEGO ook de optie bood om een fysieke poster te kopen. En ja het kost dan wat meer en je moet zo'n koker hanteren met verzenden. Geen idee of ze dat ooit hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik begreep dat het middelste gebouw op de poster helemaal niet dat uiterlijk heeft, maar dat er een rijtje ramen in is geFotoshopt :+ Waarom? Geen idee, maar het is wel heel bijzonder dom voor zo'n bedrijf eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: https://specialbricks.nl/wp-content/uploads/2017/10/LEGO_10251_Brickbank1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 18-02-2025 13:23 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Door die GWP zat ik in eerste instantie te denken aan het bestellen van Tudor, maar vervolgens kwam die Jazz Club in de aanbieding en kreeg ik het niet aan mezelf verkocht om Tudor voor €230 aan te schaffen, terwijl die naar verwachting straks een keer voor ~€172 te koop zal zijn. Gelukkig is de GWP ook nog los via een Bricklink, marktplaats of FB groep te koop :)

[...]

Met sommige posters had het me wel leuk geleken als LEGO ook de optie bood om een fysieke poster te kopen. En ja het kost dan wat meer en je moet zo'n koker hanteren met verzenden. Geen idee of ze dat ooit hebben gehad.
ik heb die lego patenten ooit gekocht, dat waren fysieke prints

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
himlims_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:23:
[...]

ik heb die lego patenten ooit gekocht, dat waren fysieke prints
Zo, de LEGO patenten? Dat zal flink wat opleveren voor je.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
CLB schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:22:
Ik begreep dat het middelste gebouw op de poster helemaal niet dat uiterlijk heeft, maar dat er een rijtje ramen in is geFotoshopt :+ Waarom? Geen idee, maar het is wel heel bijzonder dom voor zo'n bedrijf eerlijk gezegd.

[Afbeelding]
De Brickbank... O+ Ik wijk hierbij af van velen, maar voor mij om te zien de fraaiste modular, ik kan niet uitleggen waarom... Het was één van mijn eerste modulars die ik gebouwd heb, dus ook nog eens fraaie bouw-ervaring, al moet ik toegeven dat er veel andere modular uitdagender waren om te bouwen en ook van binnen wat meer detail hadden, bij de Brickbank was het op de begane grond na wel karig....

Waarom ze de Brickbank zo hebben afgebeeld op de wallpaper weet ik ook niet, het viel mij ook al op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m

[Afbeelding]
Gevalletje "artistieke vrijheid" I suppose ;) Ze hebben denk ik bewust bij een aantal hoekgebouwen gespeeld met het perspectief zodat het totaalplaatje er iets uniformer uitziet. Je kijkt bij Cafe Corner, Department Store, Garage en het Boutique Hotel tegen de 'hoek' van het gebouw aan, dat zou je bij de Brick Bank ook zo kunnen zien.

De gebouwen zijn ook niet op dezelfde schaal weergegeven, kijk maar naar de breedte, die zou voor de meeste gebouwen hetzelfde moeten zijn (aangezien ze bijna allemaal op een 32x32 baseplate staan), maar bijv. de City Hall is veel minder breed dan het Parisian Restaurant terwijl City Hall in werkelijkheid net zo breed is. Waarschijnlijk zou deze de hoogte dan te veel afwijken van de rest van de rij.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
gielie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:34:
[...]

Zo, de LEGO patenten? Dat zal flink wat opleveren voor je.
Het patent op de originele LEGO-stenen is al sinds 1978 verlopen, dus dat zal wel meevallen. ;)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:19

MEJ

Afgelopen vrijdag de Lamborghini Countach gekocht bij intertoys (25% korting).

Komt dhl de set zojuist afleveren, gewoon zonder enige bescherming. En ook nog stickers op de doos geplakt. Deze er met een föhn wel netjes af kunnen krijgen. Mensen dit ook wel eens meegemaakt met Intertoys? Had wel ff een wtf momentje toen ik de doos in me handen kreeg.

Wonder boven wonder is de doos niet beschadigd dus ik houd hem wel gewoon. Heb geen backlog dus kan snel beginnen met bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9jA1f0A3x-UDdIwfLQ8pvlchW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxlZ5mlhWgV0Kt08FxJ2U442.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MEJ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:05:

Komt dhl de set zojuist afleveren, gewoon zonder enige bescherming. En ook nog stickers op de doos geplakt. Deze er met een föhn wel netjes af kunnen krijgen. Mensen dit ook wel eens meegemaakt met Intertoys? Had wel ff een wtf momentje toen ik de doos in me handen kreeg.

Wonder boven wonder is de doos niet beschadigd dus ik houd hem wel gewoon. Heb geen backlog dus kan snel beginnen met bouwen.

[Afbeelding]
is niet uniek, bol.com (3rd party resellers), intertoys en amazon hebben er een handje van dit zo te doen.

mijn bestelling bij amazon van barracuda island was zo gesloopt en beschadigd, waardoor zelfs de inhoud onvolledig bleek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60Dcue0INYvVeUP7uz0eDpT_8o8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lNUDYLtgr1qsf4IGSiCESvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iE21lHIa_kz16WnwNAiGHHEezg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p92bDr3jgclWWRTXj79f9S5Z.jpg?f=fotoalbum_large

geleverd met de 'flappen' open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Die kende ik niet, grappig.
Tc99m schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:45:
[...]

Het patent op de originele LEGO-stenen is al sinds 1978 verlopen, dus dat zal wel meevallen. ;)
Jammer, dit wist ik op zich wel.
himlims_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:08:
[...]

is niet uniek, bol.com (3rd party resellers), intertoys en amazon hebben er een handje van dit zo te doen.

mijn bestelling bij amazon van barracuda island was zo gesloopt en beschadigd, waardoor zelfs de inhoud onvolledig bleek:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

geleverd met de 'flappen' open
Onder het mom “het zit al in een doos” jammer dat verkopers hier zo makkelijk mee omgaan.

[ Voor 84% gewijzigd door gielie op 18-02-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16
MEJ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:05:

[Afbeelding]
Nee laatste Middeleeuws kasteel (31120), opzich geen kleine doos, was perfect verstuurd in een doos met helemaal rondom van die luchtstrips. Wellicht doen ze dat als er geen passende doos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus

[Afbeelding]
Dat ziet er wel bijzonder uit op de poster inderdaad, dat hebben ze in het geval van de Brick Bank niet erg mooi gedaan.
Ook wel bijzonder dat alle gebouwen op chronologische volgorde staan behalve de Town Hall en de Palace Cinema, die zijn omgewisseld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:23
Hier bestel ik ook geen cadeautjes meer via Intertoys, tot 2x toe kapotte verpakkingen geleverd gekregen. Alleen nog interessant als er een goede aanbieding is die voor eigen gebruik is helaas.
Ook de klantenservice bij het aankaarten van de belabberde verzendmethode viel me vies tegen, weinig inlevingsvermogen en geen oplossingsbereidheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Gezien op de Instagram van Promobricks: LEGO Botanical Vase

Onduidelijk waar/hoe je hem kunt krijgen maar wel erg leuk (ideaal voor de “kleine” bloemensets)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dehKFm-S2Sp1GmLpd1QWy4Wz_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APf2a69gsyjvz9BX2C01t3Wd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eXwuW06MqCGCjwF-OVKajKCmlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMWRej1kEl9omtNsv2v6I6dn.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:58:
Gezien op de Instagram van Promobricks: LEGO Botanical Vase

Onduidelijk waar/hoe je hem kunt krijgen maar wel erg leuk (ideaal voor de “kleine” bloemensets)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
in de category van foeilelijke vazen [..] de winnaar is :r
dan zou nog eerder zelf eentje bouwen; https://ideas.lego.com/pr...1d-4b77-b087-7bd7c001d060

//edit; ik blijf van mening dat de lego bloemen het mooiste uit komen in een 'echte' vaas

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 18-02-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
himlims_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:00:
[...]
in de category van foeilelijke vazen [..] de winnaar is :r
dan zou nog eerder zelf eentje bouwen; https://ideas.lego.com/pr...1d-4b77-b087-7bd7c001d060
Smaken verschillen haha ;) ik vind hem wel grappig (al heb ik voor de grote boeketten een grotere, glazen vaas die ik daar zeker beter bij vind passen).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
Dure foto... 8)

(even kijken naar wat op de achtergrond staat...)
Pagina: 1 ... 88 ... 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .