Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56

QuattroNL

It is I.

Nog even als laatste dan:

Liep net bij de Intertoys in Roden binnen.
Daar stond al een scalper alle CMF27 doosjes te scannen en al wat apart leggen.
Ik vroeg of ie een bepaald figuurtje zocht en idd, 3x raden welke.
Terwijl hij de doosjes in het rekje scande zei de baliemedewerker dat ie achter de toonbank nog 2 nieuwe dozen had.
Van de losse doosjes waren trouwens alle barcodes afgeplakt. De sticker was gemakkelijk te verwijderen wat de medewerker ook gelijk deed.

Ik haalde er de spacefig uit en 2 Wolfpacks.
Iemand (@KW25 ?) nog zo'n Wolfpack hebben (voor de normale prijs)?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:38:
Liep net bij de Intertoys in Roden binnen.
Daar stond al een scalper alle CMF27 doosjes te scannen en al wat apart leggen.
Man man, of sommige het nou voor het schoolplein vinden of niet, ik snap echt niet waarom we dit zo normaliseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-01-2025 15:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:10
QuattroNL schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:38:

Iemand (@KW25 ?) nog zo'n Wolfpack hebben (voor de normale prijs)?
Ja graag! Ik dacht te bricklinken, maar daar al prijzen van 10+ euro en ik heb eerlijk gezegd geen zin in scannen in de winkel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 11:15
Zo, net klaar met de PacMan-kast.

Wat een leuke build. Vooral de combi van 'ouderwetse' blokjes en technisch lego vond ik heel leuk.
Ingenieus hoe ze de beweging van de pacman+spookjes in die kast hebben weten te krijgen.

Heb in etappes gebouwd en bijgehouden hoe lang ik aan de bouw heb gewerkt. Op 1 minuut na heb ik er 7 uur over gedaan. Had wel sneller gekund, maar ik heb lekker op mijn gemak gebouwd. En steeds goed gekeken hoe het ontwerp nou in elkaar zat.

Foto van internet:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt6a615254f84256ed/10323_alt1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 13:48

key

Ook hier geen wolfpack meer te krijgen bij de Intertoys.
Heb wel 2 andere figuurtjes kunnen vinden die ik zocht.
De man achter de balie gaf al aan dat er die morgen al meerdere mensen waren geweest.

Alles voorradig behalve de wolfpack. De Marktplaatsprijzen ga ik er niet voor betalen.
Ik hoop dat ik binnenkort geluk heb als er een nieuwe doos wordt neergezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
Tijdje geleden Lego 60008 tweedehands gekocht, maar vond de kleuren van de politie-auto niet goed passen bij al onze andere politieauto's. Daarom maar even wat blokjes mee besteld toen ik toch aan de slag ging op Pick a Brick:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eOhDJO6CEVOHB6thIIvXX_dxTo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mocRPE2ccp3LTkMSV5Gkmuc7.jpg?f=fotoalbum_medium

De meeste andere politieauto's die we hebben zijn 'gewoon' blauw, maar de nieuwe Lego serie is ook donkerblauw dus vind dit al een hele verbetering zo. Hoewel ik nog wel twijfel om toch ook stiekem de bovenkant qua kleuren aan te passen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

himlims_ schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:01:
[...]

https://apps.apple.com/nl...-app/id1477221636?l=en-GB

Of

https://apps.apple.com/nl...nkey/id1602067461?l=en-GB

Tot heden weinig enthousiasme hierover.

De builds vond ik vrij inspiratieloos, via rebrickable (moc) vind je veel meer mogelijkheden en creatieve oplossingen.

De suggesties van de scan-brick-app vind ik erg vergelijkbaar met de builds van een “parts set” (zoon doos met x blokjes, en vervolgens generieke instructies voor bepaalde dieren. Erg basic en weinig uitdaging)
Ik had inderdaad Brickit gezien. In de app zelf wordt gerefereerd aan Pilometer, geschikt voor het scannen van grotere hoeveelheden blokjes. Beide zou ik wel eens willen uitproberen om een overzicht te maken van de mega hoeveelheid steentjes die ik nog ongesorteerd heb liggen en ook zakken met sets waar waarschijnlijk een en ander aan ontbreekt. En dan ontbrekende parts bestellen op Bricklink ofzo. Zulke apps zouden praktisch zijn voor het voorraadbeheer, scheelt misschien heel veel uitzoekwerk. Ik zou zeker geen jaarabonnement nemen, maar misschien 1 maand als ik een keer tijd heb om alles te scannen en uit te zoeken. Maar dan is de vraag of de scans en uitkomsten ergens op te slaan zijn voordat de abonnementen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:15
Die Wolfpack was ook op hier . maar ik maak me niet druk. Er komen nog meer dozen aan. De vorige keer met die goatherd, die was ook al snel op. En na 2 maanden lagen er genoeg in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Bij de meeste winkels doen ze daar niet moeilijk over hoor. Ik ben het er ook niet mee eens dat de populaire minifiguren massaal meegenomen worden op deze manier. Ik geef alleen aan waarom ik het verrassingselement minder leuk vind dan jij dat vind :) Ik ga er nooit vertrouwen in hebben. Door de QR-codes te kunnen scannen is het verrassingselement wellicht weg, je weet in ieder geval gewoon wat je koopt inplaats van de verrassing dat de kans op een bepaald minifiguurtje behoorlijk klein is.
Overschat men het effect niet wanneer AFOLs specifieke minifigs eruit vissen? Worden de meeste figuurtjes niet door reguliere winkelbezoekers als impulsaankoop mee genomen als verrassingscadeautje voor de (klein)kinderen? Die gaan er bij aankoop waarschijnlijk heel niet vanuit dat als ze 1 mysteryfiguurtje kopen, 1 of meerdere van de figuurtjes niet meer beschikbaar zijn en komen daar ook nooit achter. Vergelijk het met de playmobil zakjes met verrassingsfiguren, als ik die zou kopen voor de verjaardag van een neefje of nichtje als cadeau, zou het mij ook niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Loader schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:40:
Die Wolfpack was ook op hier . maar ik maak me niet druk. Er komen nog meer dozen aan. De vorige keer met die goatherd, die was ook al snel op. En na 2 maanden lagen er genoeg in de winkel.
Dan toch geluk gehad. Die heb ik toen hij pas uit was 1 gekocht. Wilde een 2de voor het kerstdorp van mijn moeder, maar ik heb er geen meer kunnen vinden.

Zelfde voor de bruine space figure. Deze had ik zelf graag een 2de gehad gezien ik de spacefiguren verzamel. ook maar 1 kunnen vinden. Meerder winkels geweest.

Wellicht dat er hier in de buurt iemand ze koopt voor op marktplaats/bricklink. Maar ik wacht geduldig af.
Zolang het geen space minifig is, vind ik het minder erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:25
key schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:13:
[...]

Dan toch geluk gehad. Die heb ik toen hij pas uit was 1 gekocht. Wilde een 2de voor het kerstdorp van mijn moeder, maar ik heb er geen meer kunnen vinden.

Zelfde voor de bruine space figure. Deze had ik zelf graag een 2de gehad gezien ik de spacefiguren verzamel. ook maar 1 kunnen vinden. Meerder winkels geweest.

Wellicht dat er hier in de buurt iemand ze koopt voor op marktplaats/bricklink. Maar ik wacht geduldig af.
Zolang het geen space minifig is, vind ik het minder erg.
Wellicht heb ik nog zo een Benny. Ik woon in Noorwegen maar als ik op bezoek in NL ben kan ik hem wel meenemen. Uiteraard voor retail prijs :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:25
Ik ben in Voorburg langs de intertoys gelopen, en daar was geen Wolfpack/piraat/steampunk meer te vinden. Personeel stelde dat er om 9.30u al iemand langs was gekomen en 18 stuks mee had genomen. Ik heb genoeg van de anderen gescand daar dus daar hoef je het ook niet te proberen.

De kruidvat had ook een set of 9 staan. Genoeg steampunk en piraten over, maar wederom geen Wolfpack.
Nu was ik naast de Wolfpack op zoek naar de piraat & steampunk en de boeman, dus ik ben semi geslaagd.

Ik zal de komende maanden af en toe nog wel even checken voor wolfpacks, maar denk niet dat ik nog veel hoop heb op die Wolfpack. En de 2de hands prijzen zijn idioot.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Rene schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:46:
[...]

Wellicht heb ik nog zo een Benny. Ik woon in Noorwegen maar als ik op bezoek in NL ben kan ik hem wel meenemen. Uiteraard voor retail prijs :+
Benny (blauwe uit de Lego Movie) heb ik al.
De bruine uit de space cmf serie zou mooi zijn.

Vanaf maandag zijn de minifigs van serie 27 trouwens bij de Kruidvat in de aanbieding.
Gisteren waren er nog geen te vinden bij de Kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01
Wat een gedoe joh. Jullie motiveren me wel om gewoon een set van 12 online te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:24

rammes

koekebakker 1e klas

Karp schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:35:
Wat een gedoe joh. Jullie motiveren me wel om gewoon een set van 12 online te bestellen!
goedkoopste wat ik gezien heb is 46,90 incl verzenden voor een complete set.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 02:19

SomerenV

It's something!

Vandaag even langs de Intertoys in Veghel geweest en ik ben geslaagd. Wolfpack wil ik ook nog wel hebben, maar heeft absoluut geen prio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq4tPbG9lj5ceyl_Dy-U8qzaIUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08tuom05EP3AezcViQaj9IGp.jpg?f=fotoalbum_large

Steampunk, Piraat en Wolfpack ben ik niet tegengekomen, maar ik vermoed dat die al weg waren. Wel veel Longboarders gezien, paar keer de astro kid en paar keer de Cat lover. De doos was nog aardig vol. Leken slechts een paar minfigs weg te zijn.

Overigens heb ik ook meteen de F1 pitstop meegenomen. Lijkt me een leuk begin van mijn F1 City collectie.
Stappieterug schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:55:
Ik ben in Voorburg langs de intertoys gelopen, en daar was geen Wolfpack/piraat/steampunk meer te vinden. Personeel stelde dat er om 9.30u al iemand langs was gekomen en 18 stuks mee had genomen. Ik heb genoeg van de anderen gescand daar dus daar hoef je het ook niet te proberen.

De kruidvat had ook een set of 9 staan. Genoeg steampunk en piraten over, maar wederom geen Wolfpack.
Ik kan daar echt leip om worden... Fuck die mensen. Dan ben je gewoon puur uit op geld. Heeft niks meer met het beoefenen van een hobby te maken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:00

spok9

Groen...

key schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:21:
[...]
Vanaf maandag zijn de minifigs van serie 27 trouwens bij de Kruidvat in de aanbieding.
Oh echt? Waar heb je de aanbieding gespot?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

spok9 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:57:
[...]

Volgens mij verkoopt de Kruitvat de CMF series standaard met korting. 3 euro in plaats van 4 ofzo? Maar ik heb ze hier in het dorp nog nooit gezien helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
spok9 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:57:
[...]

Ik zag ze iig net al liggen voor 3,49 per stuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Pazo

Mroaw?

Nieuwe aanwinsten voor het grote Harry Potter kasteel (de modular):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgEuW0ZqEEXG67aquRQTLHLJZ3c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GrJbC5xAkOxPnrtVWITVcwBv.jpg?f=user_large

76447 - Hogwarts Castle: Flying Lessons
76442 - Hogwarts Castle: Charmes Class
76441 - Hogwarts Castle: Duelling Club

Als aanvulling op:
76435 - Hogwarts Castle: The Great Hall
76426 - Hogwarts Castle: Boathouse
76430 - Hogwarts Castle: Owlery
76431 - Hogwarts Castle: Potions Class

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGZaWcgeD9PvXmQx3Vnfww59eKc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4ce7UqLIw01e7KJIHjZrJHjx.jpg?f=user_large

Zoekend op de volgende kwartaal sets: er zou dan o.a. 'Main tower' moeten gaan komen a ca. 200USD, dus dat zal een beste aanvulling worden :)

En terwijl ik aan het zoeken was, kwam ik deze tegen: Kasteel van 5,5 x 3,5 meter en meer dan 1 miljoen steentjes :o

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:55

L23

neanderthaler schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:04:
[...]

Overschat men het effect niet wanneer AFOLs specifieke minifigs eruit vissen? Worden de meeste figuurtjes niet door reguliere winkelbezoekers als impulsaankoop mee genomen als verrassingscadeautje voor de (klein)kinderen? Die gaan er bij aankoop waarschijnlijk heel niet vanuit dat als ze 1 mysteryfiguurtje kopen, 1 of meerdere van de figuurtjes niet meer beschikbaar zijn en komen daar ook nooit achter. Vergelijk het met de playmobil zakjes met verrassingsfiguren, als ik die zou kopen voor de verjaardag van een neefje of nichtje als cadeau, zou het mij ook niet uitmaken.
Wat je zegt klopt, begrijp alleen het overschatten niet? Het effect is er gewoon. Je maakt een ander punt. Er zijn inderdaad genoeg mensen die een minifig kopen en het niet uitmaakt of gewoon niet weten. En de winkels zullen uiteindelijk ook alle minifigs verkocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 23:24

rammes

koekebakker 1e klas

Oneliners in de vorm van een smiley horen hier niet

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 04-01-2025 01:30 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
rammes schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:44:
[...]

goedkoopste wat ik gezien heb is 46,90 incl verzenden voor een complete set.
Nog goedkoper dan Intertoys ook 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:25
key schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Benny (blauwe uit de Lego Movie) heb ik al.
De bruine uit de space cmf serie zou mooi zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQCfzl4MpMF8KtpAZKHfbRhhq2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3Pfdg8P4ChdZOEatuYJYpga.jpg?f=fotoalbum_large

Net even gekeken. Als je geen haast hebt kan ik hem apart houden totdat ik naar NL kom. Heb ook nog een vampier knight als iemand die mist.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

L23 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:10:
[...]

Wat je zegt klopt, begrijp alleen het overschatten niet? Het effect is er gewoon. Je maakt een ander punt. Er zijn inderdaad genoeg mensen die een minifig kopen en het niet uitmaakt of gewoon niet weten. En de winkels zullen uiteindelijk ook alle minifigs verkocht hebben.
Ik las allerlei posts van users over het door liefhebbers uitvissen van bepaalde minifigs uit zo’n serie en de ergernis daar over. Het kwam een beetje over alsof snode bendes iedere Kruidvat of Intertoys tot in alle uithoeken van het land ontdeden van populaire minifigs door zakjes in de winkel open te knippen of met behulp van handlangers die in de winkel werken [/geintje]. Dat bedoelde ik met ‘overschatten’.

En waarom is die wolfpack ridder zo gewild eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 03-01-2025 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

neanderthaler schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Ik las allerlei posts van users over het door liefhebbers uitvissen van bepaalde minifigs uit zo’n serie en de ergernis daar over. Het kwam een beetje over alsof snode bendes iedere Kruidvat of Intertoys tot in alle uithoeken van het land ontdeden van populaire minifigs door zakjes in de winkel open te knippen of met behulp van handlangers die in de winkel werken [/geintje]. Dat bedoelde ik met ‘overschatten’.

Maar je reageerde specifiek op mijn bericht? Ik weet verder niet hoe anderen het zien. Ik vind het verder ook geen interessante discussie en @rammes begint irritant te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
neanderthaler schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Hihi liefhebbers 😏

Dat laatste ben ik ook wel benieuwd naar, jutten ze elkaar allemaal op of is er daadwerkelijk iets unieks aan dat poppetje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:52:
[...]

Hihi liefhebbers 😏

Dat laatste ben ik ook wel benieuwd naar, jutten ze elkaar allemaal op of is er daadwerkelijk iets unieks aan dat poppetje?
Castle-thema is gewoon heel populair onder afols en Wolfpack is niks of weinig moderns van. Maar het is ook een heel stuk elkaar opjutten hoor. De een doet het en vraagt er grof geld voor en voor je het weet ruikt iedereen geld en gaan ze het ook doen. Om die reden worden deze praktijken ook steeds erger. Men weet dat er een hoop geld omgaat in LEGO en buit dat maximaal uit wanneer het kan. Dat begon met de Goat Herder (want het geitje was uniek), daarna de Dragonborn Paladin, en nu de Wolfpack Beastmaster. Al zie je dat het nu ook uitbreid naar andere minifigs zoals dat steampunk mannetje en de piraat.

Het is gewoon enorm triest gedrag waarbij men bewust het plezier van anderen vergalt om wat extra geld binnen te harken.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 03-01-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag een poging gedaan om de Lego store in Utrecht te bezoeken. Pff, stond een rij van 20 mensen buiten. Ik heb even door het raam gekeken, maar wat een kleine winkel is dat zeg. De Lego sectie van de lokale toychamp is bijna groter. Natuurlijk heb je geen BAM en PAB. Uiteindelijk niet in de rij gaan staan, ik had toch eigenlijk niets willen kopen. Ik heb eigenlijk alleen de blacktron set op het oog. Is de Lego store in Amsterdam groter? Ik ben al eens in Leidschendam geweest, die was groter dan in Utrecht. Niet veel groter mind you.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHrxjBT7c6wzQ1CpkEf2PM2KtWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpJB42IuFa9WwWbvIG4yXXRS.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe dag nieuwe set nadat ik vanmorgen de Loop Coaster voltooid heb.

JazzClub, Museum, Corner Hotel, Diner, Police station en Tudor Corner staan nog in de wacht dus een randomizer maar laten kiezen 🤷‍♂️

Volgens Google een uurtje of 5 deze build dus dat is precies lekker voor het weekend.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 03-01-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-04 07:36
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:34:
[Afbeelding]

Nieuwe dag nieuwe set nadat ik vanmorgen de Loop Coaster voltooid heb.

JazzClub, Museum, Corner Hotel, Diner, Police station en Tudor Corner staan nog in de wacht dus een randomizer maar laten kiezen 🤷‍♂️

Volgens Google een uurtje of 5 deze build dus dat is precies lekker voor het weekend.
Dan heb je nog voor heel wat euro's aan bouwwerk tegoed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Britske schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:59:
[...]

Dan heb je nog voor heel wat euro's aan bouwwerk tegoed!
Haha ja klopt, gelukkig niet allemaal op hetzelfde moment gekocht, dat scheelt.

Maar nu de fundering voor de stad ligt kan ik eindelijk de modulars bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Pazo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:51:
Nieuwe aanwinsten voor het grote Harry Potter kasteel (de modular):

[Afbeelding]

76447 - Hogwarts Castle: Flying Lessons
76442 - Hogwarts Castle: Charmes Class
76441 - Hogwarts Castle: Duelling Club

Als aanvulling op:
76435 - Hogwarts Castle: The Great Hall
76426 - Hogwarts Castle: Boathouse
76430 - Hogwarts Castle: Owlery
76431 - Hogwarts Castle: Potions Class

[Afbeelding]

Zoekend op de volgende kwartaal sets: er zou dan o.a. 'Main tower' moeten gaan komen a ca. 200USD, dus dat zal een beste aanvulling worden :)

En terwijl ik aan het zoeken was, kwam ik deze tegen: Kasteel van 5,5 x 3,5 meter en meer dan 1 miljoen steentjes :o

[YouTube: Massive Harry Potter Hogwarts Castle From 1,000,000 LEGO Bricks WORLD RECORD]
Heerlijk! Heb best wat HP maar dat is toch next level…

Die modular komt op mijn verlanglijstje, ben nu bezig aan Gringotts wizarding bank (van de sint gekregen :+ ) en kon de Loop Coaster ook niet laten liggen bij Dreamland laatst, dus nog wat te doen, maar dat ziet er ook leuk uit!

Overigens met veel plezier aan Gringotts bezig, heb nu zo’n 5 uur gebouwd en echt leuk (zit aan zakje 14 van de 31), stond al lang op mijn wenslijst en hij stelt niet teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:13
zonoskar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:24:
Vandaag een poging gedaan om de Lego store in Utrecht te bezoeken. Pff, stond een rij van 20 mensen buiten. Ik heb even door het raam gekeken, maar wat een kleine winkel is dat zeg. De Lego sectie van de lokale toychamp is bijna groter. Natuurlijk heb je geen BAM en PAB. Uiteindelijk niet in de rij gaan staan, ik had toch eigenlijk niets willen kopen. Ik heb eigenlijk alleen de blacktron set op het oog. Is de Lego store in Amsterdam groter? Ik ben al eens in Leidschendam geweest, die was groter dan in Utrecht. Niet veel groter mind you.
Ik ben nog nooit in een andere winkel dan Utrecht geweest (ik kom uit Gelderland en alleen Utrecht is een beetje makkelijk te bereizen) dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik had er ook meer van verwacht toen ik er voor de eerste keer langskwam. Zo druk heb ik het echter nog nooit gezien. Ik heb nooit hoeven wachten. Normaliter was het wat druk tot gewoon rustig. Ze hebben er overigens ook super aardig personeel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kerngezond
Zo, over plunderen gesproken, ik heb laatst de IKEA even geplunderd voor de Byggleks. Vandaag even een half uurtje staan uitpakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FD00-NklAqoIPaNB4feNBEKxylk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2nHeyTwJIaWzvTUZbEjbe3e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-05 14:08
[
Zo, over plunderen gesproken, ik heb laatst de IKEA even geplunderd voor de Byggleks. Vandaag even een half uurtje staan uitpakken:
Plundra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht of al die exotische namen nou legitieme Zweedse woorden zijn of dat Ikea de rest van de wereld gewoon al decennia lang in de zeik neemt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Kerngezond schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht of al die exotische namen nou legitieme Zweedse woorden zijn of dat Ikea de rest van de wereld gewoon al decennia lang in de zeik neemt. :P
Byggleks betekend Constructie Speelgoed in het Zweeds aldus Google Translate ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Rumors voor de Star Trek Enterprise D :D. Van mij mag dit een gigantische set zijn net zoals de limited edition van de Millenium Falcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Rene schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:36:
[...]

[Afbeelding]

Net even gekeken. Als je geen haast hebt kan ik hem apart houden totdat ik naar NL kom. Heb ook nog een vampier knight als iemand die mist.
Bruine spaceman! En een mini spaceman. Die vampire is leuk, maar er zijn mensen die meer liefhebber zijn denk ik.

Vooral nog op zoek naar de futuron poppetjes. Vooral de groene, en de space police witte statue.

[ Voor 8% gewijzigd door key op 04-01-2025 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Squishie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 01:07:
Rumors voor de Star Trek Enterprise D :D. Van mij mag dit een gigantische set zijn net zoals de limited edition van de Millenium Falcon.
Ik ben in dubio. Als Star Trek-fan mag hij van mij ook lekker groot zijn want hoe groter hoe meer detail, maar ik ben wel bang dat het daarna lijkt alsof een foton torpedo mijn portemonnee heeft geraakt. Hij zal sowieso niet zoals de Millennium Falcon op minifig-schaal kunnen zijn want dan praten we over een metertje of vijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:35
Kerngezond schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:41:

[Afbeelding]
Ik zie een leuke achtergrond daarnaast met sorteerbakjes. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Devke schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 05:03:
[...]

Ik zie een leuke achtergrond daarnaast met sorteerbakjes. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
Oh, die heb ik gewoon op bol.com gekocht. Het zijn ladenkastjes en assortimentdozen van het merk Stanley. Ik ben erg blij mee, maar let bij aankoop wel een beetje op de prijs. De prijs waarvoor ik ze nu op bol.com zie staan daarvoor heb ik ze absoluut niet gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 01:35:
[...]

Ik ben in dubio. Als Star Trek-fan mag hij van mij ook lekker groot zijn want hoe groter hoe meer detail, maar ik ben wel bang dat het daarna lijkt alsof een foton torpedo mijn portemonnee heeft geraakt. Hij zal sowieso niet zoals de Millennium Falcon op minifig-schaal kunnen zijn want dan praten we over een metertje of vijf.
Dat is slechts een halve woonkamer, geen probleem toch? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Afas schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:57:
[...]
En de andere helft houden we voor een UCS DS-9? >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:36:
[...]

[...]

Ja ik heb YouTube en Google er even op nageslagen, op Reddit zag ik dat veel mensen hetzelfde “probleem” hebben en op YouTube wel veel build videos maar die slaan of stappen over of komen niet verder dan “je moet het goed afstellen”.

Iets zwaarder maken is wel een goed idee, dat ga ik even proberen.

Ik heb hem nu zo afgesteld dat hij wel continu werkt maar elke 4x die kop bovenop los is en even vastgedrukt moet worden, anders laat ik het daar maar bij.

Toch bedankt 🙏🏼
Ik had deze set, inmiddels verkocht door ruimtegebrek.
Heb hier echter geen last van gehad, had er zelfs een motor opgezet zodat hij continue kon lopen en dat ging prima.
Hij zou dus goed moeten kunnen lopen zonder aanpassingen.

Volgens mij raakte het gewicht bij mij de bovenkant niet, wel de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:35
Kerngezond schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 05:17:
[...]

Oh, die heb ik gewoon op bol.com gekocht. Het zijn ladenkastjes en assortimentdozen van het merk Stanley. Ik ben erg blij mee, maar let bij aankoop wel een beetje op de prijs. De prijs waarvoor ik ze nu op bol.com zie staan daarvoor heb ik ze absoluut niet gekocht.
Ik zag bij bol idd ook e.a. staan. 40 euro ben je zo kwijt. Ik weet niet welke jij gekocht hebt en tegen welke prijs, ter vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Kerngezond schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 01:35:
[...]

Tja hij zal sowieso je portemonnee laten exploderen, maar liever eentje op redelijk formaat dan een kleine aanfluiting van 20x30 cm. Eerste release mag wel een vlagschip zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:15
Nou, ik heb de CMF kunnen bemachtigen en ik moet zeggen dat ik de Steampunk heel leuk vindt.

Ook de telescope kid, cat lover, priate quartermaster, en de plush toy collector.

De Wolfpack beastmaster heb ik ook maar ik vind de wolf die erbij hoort leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
M'n laatste post over die verrekte figuren :P

12 CMF bij Bol besteld, ontvang je:
- 4x piraat
- 4x steampunk
- 2x cupido
- 1x monster kostuum
- 1x wolfpack figuur

En dat terwijl juist de Steampunk en de Piraat naast de Wolfpack bij Intertoys 2 filialen allen leeggeroofd waren.

Steampunk ziet er geslaagd uit. Met de Wolfpack had ik wel moeite om het figuurtje het zwaard in zijn handen te krijgen. De handjes zijn bruin... Geen brittle brown perikelen hoop ik >:)

Het monster figuurtje gaat retour met de dubbele. Leuk voor de verzamelaars van halloween/monster kostuums.

Cupido is wel een geinige, die hou ik ook :) Komt allicht van pas met een verhaaltje of met Valentijn. En anders voorzie ik de wolf gewoon van vleugels :P De vleugels zijn weer een nieuwe uitvoering; in ieder geval anders dan die van de D&D reeks.

Maar een Astronomer erbij, nee hoooo maar :+

Maar mensen, geef de moed dus niet op! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 04-01-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
. Dubbel post -O-

[ Voor 97% gewijzigd door Gim op 04-01-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:48
Net bij Kruidvat in Roelofarendsveen geweest. Daar stonden twee volle dozen met de nieuwe CMF’s. Ik heb een complete serie meegenomen, maar er waren er nog meer dan genoeg over, dus misschien heeft iemand iets aan deze info.

Ze kosten €3,49 per stuk.

Vanaf volgende week 3 voor €9.

[ Voor 6% gewijzigd door basvanderploeg op 04-01-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 22:31
basvanderploeg schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:21:
(...)dus misschien heeft iemand iets aan deze info.
(...)
Ja, de scalpers die ze voor €15,- per stuk op Marktplaats willen aanbieden :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Mijn zoontjes hebben vandaag de nieuwe robot en draak uit de Creator 3in1 gebouwd.
Echt super leuke sets en...... Papieren Zakjes! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBdY6d9yMt0CrDmP9E3BGXU-_d4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUVSdrUuyjawpaVpPTFgwS6g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjkEKLuYzQT3X435uwp6_08s8Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qzCwvj0oBS2X0kPmgYUrIY8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Eindelijk weer eens een MOC gebouwd van een van mijn Technic sets. Dit maal weer eentje van de 42055 bucket wheel.

Verrassend dat je er een vliegtuig van kunt maken, en ook nog geen kleintje. Het is een Douglas C-47: https://rebrickable.com/m...ructor/douglas-c-47/#info welke gratis te downloaden is.

Ding is 90 cm lang, 120 cm breed en 23 cm hoog. Kijken of er een plekje voor is in huis... Laaddeuren aan de zijkant kunnen automatisch open en dicht, de propellers draaien en de wielen kunnen omlaag en omhoog met de motor. Flaps, hoogteroer en roer bewegen handmatig.

Paar foto's van toen het af was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql-2lsv-L1UDEukC2V0Kc6E9QfU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDVMFTZaB2nTbc9AzX6KcxUh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNbyT1poTEeY8nak6f7eR05I2JA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dgw44UBGawwOkSE2SRCa9rL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szk8WiuIxoiHeBHZrywEJRPRFfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QD9K9OXVAfjPpC65pn2Nz0Km.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Urov7HW91dx_r6NFG0s5RMSQE8U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFz1sFNkuKInVpEPaldLQrh1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUINYCMCmEKcYA-VPIcdw7fkALE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RgvJDyS8ILimnJRLim9psvu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0ScHzSIwMFNjbgEwvT_v4NsOD8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QU2qn2MLqr1dJe8G23WDovCl.jpg?f=fotoalbum_tile

Aanrader als je deze set hebt.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Marsman83 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:36:
Mijn zoontjes hebben vandaag de nieuwe robot en draak uit de Creator 3in1 gebouwd.
Echt super leuke sets en...... Papieren Zakjes! *O*
Dacht dat ze daar bij nieuwe sets wel volledig op over zouden gaan, maar gisteren de pink flower bouquet (10342) binnengekregen die net uit is gekomen, en die heeft nog gewoon plastic zakjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerngezond
Afas schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:57:
[...]
Bij sommige mensen een hele. O-)
Kapoen schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:01:
[...]

En de andere helft houden we voor een UCS DS-9? >:)
Deep Space Nine is anderhalve kilometer groot dus omgerekend naar LEGO mag je dan wel verhuizen naar een ruimbemeten villa. ;)
Squishie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:45:
[...]

Tja hij zal sowieso je portemonnee laten exploderen, maar liever eentje op redelijk formaat dan een kleine aanfluiting van 20x30 cm. Eerste release mag wel een vlagschip zijn :p
Ja, wel mee eens. Een type-9 shuttle zou ik persoonlijk ook heel leuk vinden omdat die dan op minifiguurschaal gemaakt kan worden, maar een groot vlaggenschip kan eindelijk de regel logenstraffen dat Star Trek-speelgoed meestal prut is. Maar ik hoop vooral dat het niet een eenmalig ding wordt maar dat het een begin is van meer Star Trek sets. Star Trek is echt mijn jeugdliefde en hetgeen mij voor een deel gevormd heeft dus ik hoop van harte dat er meer (ook kleinere) sets komen als dit een succes is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Devke schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Ik zag bij bol idd ook e.a. staan. 40 euro ben je zo kwijt. Ik weet niet welke jij gekocht hebt en tegen welke prijs, ter vergelijk.
Ik heb drie verschillende gekocht die leuk op elkaar passen. Dat zijn deze:

https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Echter, ik heb die eerste echt niet voor 48 euro gekocht maar voor 28,89 euro. De andere twee wel voor de huidige prijs van 16,47 en 22,88 euro. Nog steeds niet goedkoop, maar het is goede kwaliteit dus ik vond het de investering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Bastien schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:09:
Eindelijk weer eens een MOC gebouwd van een van mijn Technic sets. Dit maal weer eentje van de 42055 bucket wheel.
Mooi zeg! Het creatief om deze van die set te maken!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:48
Kerngezond schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:44:
[...]

Ik heb drie verschillende gekocht die leuk op elkaar passen. Dat zijn deze:

Echter, ik heb die eerste echt niet voor 48 euro gekocht maar voor 28,89 euro. De andere twee wel voor de huidige prijs van 16,47 en 22,88 euro. Nog steeds niet goedkoop, maar het is goede kwaliteit dus ik vond het de investering waard.
Ik heb 2 stuks van de versie met de kleine & grote bakjes. Ben zeer tevreden over de kastjes.

Heb er ook deviders voor besteld voor in de bakjes zelf, helaas moest ik die apart laten bestellen via de Fabory hier in de buurt. Kon ze online nergens vinden (jaar of 2 terug).

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 15:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTGVPaoImhDPNS4OhV_-64MkpI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBMbQFZPP0L6CBrxciBCuilX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ad1VjHM5bxneGD4MLF7Myhi4NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCnk6OgPcJRtWVaVYgdm8SBb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VMKu2Qj4UO8L50jE7ajpP59Y9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9u95BQlTa8j29lsJm31OEyA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWzQW1TWLlY3U9tjklEbn8LRlXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqQAeempONV6LQnlq4v855m7.jpg?f=fotoalbum_large

Dark Falcion, leuke build, ook leuke display opties.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Enige tijd geleden had ik bij Steindrucker al eens bedrukte stenen besteld voor de Aston Martin DB5 en met de feestdagen heb ik deze set maar eens uit mijn backlog gehaald. Op foto's komt de auto altijd wat vreemd over maar in het echt valt het mij zeker niet tegen, ook de bouw was leuk met de verschillende gadgets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzVMFD9ZWrPi4j0_QmIJEcC7dTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYQ95rPKyOBsogmk6USacaXY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCLJVSqkNONA-b80IVGtiRaQ5Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hnux59cYitbuLMVb8o1DBlwi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Laatst online: 23:42
Vandaag bij de Lego store in de Mall (Leidschendam) geslaagd met de minifig.

Gevraagd of ze achter wat hebben liggen, want wilde graag de kaketoe (dus de piraat). Dat hadden ze wel, meteen werd er gezegd geen Wolfpack en geen Steampunk.

Daarna nog wat scannen voor de kids (Monster en nog 1) en toch nog de Steampunk gevonden. Daarna had ik geen zin meer om te scannen, waren er heel veel, zal me niets verbazen als er toch nog n Wolfpack tussen zou zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
iketot schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:11:

Gevraagd of ze achter wat hebben liggen, want wilde graag de kaketoe (dus de piraat). Dat hadden ze wel, meteen werd er gezegd geen Wolfpack en geen Steampunk.

Daarna nog wat scannen voor de kids (Monster en nog 1) en toch nog de Steampunk gevonden. Daarna had ik geen zin meer om te scannen, waren er heel veel, zal me niets verbazen als er toch nog n Wolfpack tussen zou zitten..
Hoe is de LEGO store in Leidschendam eigenlijk in z’n algemeenheid? Beetje leuke winkel? Groot? Klein?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:40
Vandaag na 10 uur bouwen de LR 13000 af kunnen ronden *O*
Wat een ding 8)7

Voor een tweedehands gekregen set mag ik niet klagen, er ontbraken slechts een aantal kleine onderdeeltjes die uit eigen voorraad aangevuld konden worden (lampjes, pinnetjes etc.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH3EaAlUZWnPKqTb16Cc0yI0zeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycWUUSrvuZI5ishT1dKdyfje.jpg?f=fotoalbum_large

De hond was net zo impressed als mevrouwk1... :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
mistahk1 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:28:
Vandaag na 10 uur bouwen de LR 13000 af kunnen ronden *O*
Wat een ding 8)7

Voor een tweedehands gekregen set mag ik niet klagen, er ontbraken slechts een aantal kleine onderdeeltjes die uit eigen voorraad aangevuld konden worden (lampjes, pinnetjes etc.)

[Afbeelding]

De hond was net zo impressed als mevrouwk1... :O
Mooi. Heb er ook over gedacht om dit te kopen maar mij te groot. Ik bouw zelf al te grote dingen af en toe die ik nergens kwijt kan. :D

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 07:30
Kerngezond schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Hoe is de LEGO store in Leidschendam eigenlijk in z’n algemeenheid? Beetje leuke winkel? Groot? Klein?
Niet de iketot, maar...

Het is een flink grote winkel midden in Mall o/t Netherlands. Personeel is merendeels Engelstalig, maar volgt goed de instructies "blij ei zijn". Daarnaast zijn ze ook gewoon goed op de hoogte van wat ze verkopen en wat er nog meer speelt op Lego gebied. Het is makkelijk om een leuk gesprek met ze te hebben over de hobby.

Ze hebben er geregeld store specific gifts with purchases, zo kregen we een Friends bloempje mee rond Moederdag. Soms hebben ze iets wat je gratis meekrijgt wanneer je het in de winkel bouwt. Dan staat er een rij tot 2 winkels verder van AFOLs. Dat wordt dan wel netjes in goede banen geleid door het personeel en de beveiliging van de Mall houdt dat ook in de gaten. Het is Westfield (de uitbater van dat het hele klotegebouw) er wel alles aan gelegen om het shoppend volk zo relaxt mogelijk dingen te laten kopen.

Doordat het in een groter gebouw is, is het sowieso een rustigere plek dan de Lego store in het centrum, daar heb je de hele stad langslopen, in de Mall zijn het specifiek alleen mensen die aan het shoppen zijn.

Nou mag van mij heel die klote Mall tegen de vlakte en Westfield failliet gaan, maar dat is een discussie voor het Grote Leidschendam -Voorburg Topic wat ongetwijfeld binnenkort van start gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Laatst online: 23:42
HelloIamAldo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Niet de iketot, maar...

Het is een flink grote winkel midden in Mall o/t Netherlands. Personeel is merendeels Engelstalig, maar volgt goed de instructies "blij ei zijn". Daarnaast zijn ze ook gewoon goed op de hoogte van wat ze verkopen en wat er nog meer speelt op Lego gebied. Het is makkelijk om een leuk gesprek met ze te hebben over de hobby.

Ze hebben er geregeld store specific gifts with purchases, zo kregen we een Friends bloempje mee rond Moederdag. Soms hebben ze iets wat je gratis meekrijgt wanneer je het in de winkel bouwt. Dan staat er een rij tot 2 winkels verder van AFOLs. Dat wordt dan wel netjes in goede banen geleid door het personeel en de beveiliging van de Mall houdt dat ook in de gaten. Het is Westfield (de uitbater van dat het hele klotegebouw) er wel alles aan gelegen om het shoppend volk zo relaxt mogelijk dingen te laten kopen.

Doordat het in een groter gebouw is, is het sowieso een rustigere plek dan de Lego store in het centrum, daar heb je de hele stad langslopen, in de Mall zijn het specifiek alleen mensen die aan het shoppen zijn.

Nou mag van mij heel die klote Mall tegen de vlakte en Westfield failliet gaan, maar dat is een discussie voor het Grote Leidschendam -Voorburg Topic wat ongetwijfeld binnenkort van start gaat. :+
Sluit me hier bij aan, behalve met het laatste stuk, ik vind de Mall een grote toevoeging aan de winkel centra in de buurt (DH centrum, de Bogaard, Rotterdam centrum en Stadshart) en het is ook een erg mooie Mall.. 😉

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 09:28

vhal

ಠ_ಠ

Eindelijk heb ik deze maar eens gemaakt, stond al een tijdje in de backlog. Er ontbrak helaas wel een onderdeel maar er zat dan wel weer een onderdeel bij wat er niet thuis hoorde :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mU8yWRqLlYIqucICQNVurp9QL8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ck5Va2uvxpu79GIvdZtKIhz4.jpg?f=user_large

Zat nog een leuke easter egg in ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdRmvtVXl56CjmE8zlGwM-l_HLo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dtX7flDMtw2DfjtTjnoCV1nS.jpg?f=user_large

Al met al is het best een groot ding geworden voor een midiscale schip. Een kudo voor degene die het missende onderdeel weet te spotten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH48v9PfttyjwCfiTvCgflEFEb0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YmdRFZuqFkkcC1anwMhnY6FA.jpg?f=user_large

En nu wil ik de rest ook van de midiscale sets :+

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 05-01-2025 09:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Complete set van 12 in 1 keer gekocht voor minder dan 4e per stuk. Succes met jullie zoektocht 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:28

-pollem-

Are you threatening me?

vhal schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:09:. Een kudo voor degene die het missende onderdeel weet te spotten :P
De brug mist.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 13:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Wil je eerst koffie of eerst boarden op de verse sneeuw? - Ja!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-POWYXZ4lTGpGi_cljvbHchyCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLtxfYTXddyyDYAcwbF8akpT.jpg?f=fotoalbum_large

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

En dank voor je oplettendheid, die 1x2 plate was zo'n onderdeel die ik over had aan het eind en ik even niet kon plaatsen waar deze moest :P

Maar het ging om zo'n grijze wall element.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8hqtnCLVFOTEXF4dd5J12nVKO8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YyTLU3GDKujg66QAf5v1megp.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-04 07:36
Ik dacht even dat onze keukentafel voorbij kwam, wij hebben precies dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
iketot schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:11:

De Kruidvat bij mijn moeder in de buurt had de inhoud van twee hele dozen klaarliggen in een mand, dus geslaagd met de Wolfpack - vanaf morgen zijn ze daar 3 voor 9 euro, dus komende week inderdaad de kaketoe en misschien ook de cat-lady (leuke kat namelijk) en de telescoop jongen halen.
Is die steampunk echt populair? Op bricklink is deze niet speciaal duur.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:40
Bastien schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:36:
[...]

Mooi. Heb er ook over gedacht om dit te kopen maar mij te groot. Ik bouw zelf al te grote dingen af en toe die ik nergens kwijt kan. :D
Erg herkenbaar, heb eerder dit jaar de 42082 afgerond en een mega ding van Mould King, de 19002.

Je merkt het verschil in kwaliteit goed. Bij Mould King moet je veel forceren om te passen en bij Lego klikt het gewoon. Hoewel leuk om te bouwen, zou ik zelf niet voor zo’n set kiezen. Pneumatisch is het ook maar zo zo… maar goed, iets met een gegeven paard

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
mistahk1 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:39:
[...]
Erg herkenbaar, heb eerder dit jaar de 42082 afgerond
Daar heb ik al vaak wat anders van gemaakt, zijn heel veel mooie moc's voor te vinden. Mijn laatste variant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8KoztM2glgblsjSnWmC1F1rsLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwBQKjGsTjRVcJcpR63EebzH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCPlA3QsptnvcuYR8pm3QAShpqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/553IexifIBJ8khMbEbj53Vuw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 15:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zdg_W6trfuuSop6UyjlRW-heyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ivs40HuJMyEGR0n86T5EWDg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCO8dfmAIMhx6uaI289tK9puJz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwtnqEnASJTQqXYsViDquPg2.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende Perseverance, lang geleden alweer dat ik eene tecnic build in elkaar heb geflanst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32
mawashigeri schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:28:
[...]

De Kruidvat bij mijn moeder in de buurt had de inhoud van twee hele dozen klaarliggen in een mand, dus geslaagd met de Wolfpack - vanaf morgen zijn ze daar 3 voor 9 euro, dus komende week inderdaad de kaketoe en misschien ook de cat-lady (leuke kat namelijk) en de telescoop jongen halen.
Mijn buurjongen werkt bij de plaatselijke kruidvat en daar werden de Wolfpack door een collega eruit gehaald, zo kan het ook natuurlijk. Deze minifigures sla ik over.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJY-2bMfDPe9abGSPPW7epZqo7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK5K9R1ppAgYAdJa71GHq5zL.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaat de goeie kant op. Leuke maar ook wel korte build tot nu toe, je ramt er echt doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
vhal schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:09:
Eindelijk heb ik deze maar eens gemaakt, stond al een tijdje in de backlog. Er ontbrak helaas wel een onderdeel maar er zat dan wel weer een onderdeel bij wat er niet thuis hoorde :?

[Afbeelding]

Zat nog een leuke easter egg in ook

[Afbeelding]

Al met al is het best een groot ding geworden voor een midiscale schip. Een kudo voor degene die het missende onderdeel weet te spotten :P

[Afbeelding]

En nu wil ik de rest ook van de midiscale sets :+
Ik hoop vooral dat er nog een midiscale Star Destroyer komt (en dan niet die ene met de minifigs)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Donstil schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:48:
[Afbeelding]

Dit gaat de goeie kant op. Leuke maar ook wel korte build tot nu toe, je ramt er echt doorheen.
Ja, Lego is wat betreft prijs/uur geen goedkope hobby. :)
En zie ik op de achtergrond de bekende Technic Porsche? Ook gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

LAD93 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Ik hoop vooral dat er nog een midiscale Star Destroyer komt (en dan niet die ene met de minifigs)
Op zich is die er al, je hebt alleen een goed gevulde portemonnee nodig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yaa_Pk7hHmRDAVOTWV-gTjNPVY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iuBgvQ4tNPK2Wy9rIZlZdl0q.jpg?f=user_large

Geldt ook voor de 77904 Nebulon-B Frigate :/

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
meesje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:01:
[...]

Ach, afgelopen dagen de kleinkinderen met uitsluitend basisblokjes laten spelen plus wat wielen - dikke pret.
Waren wel zo'n 3000 blokjes, dus dan kan je nog eens wat volume bouwen. Dus torens, stoeltjes voor de pluche dieren, in elkaar schuivende constructies en een paar mega auto's.
Ook bouwt de oudste (5) graag al technic sets, dit keer de mini-Claas en een vrachtauto. Zelfs sommige kleine creator sets zijn nog verrassend knap gemaakt zoals deze 31027, daar was die van bijna 4 heerlijk zoet mee.
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/31027-1.png
Ook zo'n oud mini-technic autootje 8247 is nog best leuk voor beginners
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/IN/0/8247-1.png

Bij elkaar denk ik zo'n 100 euro aan 2e hands Lego waar ze de volgende keer weer mee aan de slag gaan! Die van 5 heeft mij door denk ik en vroeg "Opa, waarom heb je eigenlijk zoveel Lego?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:01:
[...]

Ja die 1:8 sportauto’s heb ik wel gebouwd, ook wel toffe builds. Al ligt dat normale Lego mij wel meer merk ik nu. Ik vind het wat leuker als het in het zicht is zeg maar, de eerste uren waar je de versnellingsbak en motor enz bouwt van de 1:8 wagens vind ik verschrikkelijk altijd 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Ja die 1:8 sportauto’s heb ik wel gebouwd, ook wel toffe builds. Al ligt dat normale Lego mij wel meer merk ik nu. Ik vind het wat leuker als het in het zicht is zeg maar, de eerste uren waar je de versnellingsbak en motor enz bouwt van de 1:8 wagens vind ik verschrikkelijk altijd 🙃
Zelf ben ik wel gecharmeerd van Technic. Als ik bepaalde delen heb gebouwd, kan ik er best wel even de tijd voor nemen om het aandachtig te bekijken. Hoe mooi de binnenkant ook is, uiteindelijk is het een display set.
Ik ben overigens minder gecharmeerd van elektronica in Technic. Dus al die grote machines die met een app bestuurd kunnen worden, hoeft van mij niet. Dan liever de ouderwetse Power Functions (zonder app).

@mawashigeri Ja! De Claas mini tractor. Dat is echt mijn favoriete Technic sets in de prijscategorie tot 10 euro. Erg jammer dat ik destijds bij de grote Claas (42054) nog geen interesse had in Lego. Nu hebben wel alle John Deere modellen in huis. Twee kleine sets (reeds gebouwd) en één grote welke nog op zolder ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
meesje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:51:
Ja! De Claas mini tractor. Dat is echt mijn favoriete Technic sets in de prijscategorie tot 10 euro. Erg jammer dat ik destijds bij de grote Claas (42054) nog geen interesse had in Lego. Nu hebben wel alle John Deere modellen in huis. Twee kleine sets (reeds gebouwd) en één grote welke nog op zolder ligt.
Er is een mooie Xerion MOC van de 42082 als je die toevallig hebt:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-47508/329248.jpg/1000x800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mawashigeri schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:10:
[...]

Er is een mooie Xerion MOC van de 42082 als je die toevallig hebt:
[Afbeelding]
Ik heb die set niet, maar ken deze MOC wel. Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
vhal schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:22:
[...]

[Afbeelding]

Haha ja, hoop op een nieuwe release precies om die reden :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• meesje
Nu ik het toch over John Deere heb (42157), ik kwam deze MOC tegen op rebrickable. Erg mooi gemaakt.

Staat mooi naast de Claas. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbchGRgoG4384kFonWQGOoD9U4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43XbhKPwxU2fDxcY0yYmK7P6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 23:14

Eurionair

Senior Destructor

[b]Donstil in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"

Haha , bij mij is het dus precies andersom. Zodra ik aan deurtjes , spiegeltjes , lichtjes en andere afwerking moet beginnen dan daalt het bouwplezier. Geef mij maar tandwieltjes , asjes en motortjes. Prachtig hoe iedereen er weer op een andere manier leut uit haalt :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:50
vhal schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:22:
[...]

[Afbeelding]

Gelukkig paar jaar geleden ingeslagen, maar deze is volgens mij nu nog steeds wel redelijk betaalbaar.

Zelf nu een paar in bezit via onderstaande site zie je de mooie aanbiedingen.

https://www.satakore.com/...Sets-and-Minifigures.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veToU9y05bh76_jF6alf_A-M-Uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uM9ihi1boJV8x2AUhYEkOxa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Dagarkin op 05-01-2025 23:52 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
Zojuist is mijn eerste creatie op Rebrickable verschenen:
https://rebrickable.com/m...ck-60414-trailer/#details

Niet heel spannend of zo maar dacht ik deel 'm met het internet voor anderen die dit ook achter hun brandweerwagen willen hebben :P.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pier-nl
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:44
Ik heb afgelopen week de Crop sprayer MOC gemaakt. https://rebrickable.com/m...ere-4940-sprayer/#details Heel erg leuke build om te doen. Compleet iets anders dan de originele houttransportmachine (42157). En er zijn nog meer leuke MOC's van deze set, dus deze zal niet lang staan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vozmeCyh0lUzzZVNyr4bRu4pr_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLeC7OUhRI0lxYGuTmLzOkAY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifqYxEn2cZrK5aQwVGOihvNMcr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJtMINYZwqfDCYvuIR14euj2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:11
Kerngezond schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:17:
[...]

LEGO huren, ik zou het niet kunnen. Als ik LEGO krijg wil ik het houden voor de rest van m’n leven. Een van de leukste dingen aan LEGO is nou juist dat je het eindeloos kan laten staan en je hele huis ermee vol kan bouwen. Maar ik snap wel dat het een goedkopere manier is om veel te ervaren en te bouwen.
Toen ik hem net gebouwd had dacht ik wel dat ik hem misschien beter had kunnen kopen.
Maar na een paar dagen keek ik er al minder naar om en vond ik het prima om hem ( in een uurtje of 3 ) af te breken.

Heb nu 25 euro betaald voor een kleine 2 weken, ipv pakweg 350 euro.
Volgend jaar met kerst ben ik denk ik wel weer hetzelfde van plan.
Maar tussendoor zullen er vast nog wel wat betaalbaardere sets gekocht worden :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mawashigeri schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Ik heb niet het idee dat deze super populair is; of overschat? Hetzelfde ook met die Quartermaster piraat. Op beide figuren zie ik amper geboden worden in diverse Facebook groepen en de prijs op Bricklink afgelopen vrijdag viel ook mee; althans €5-6. Natuurlijk is alles duur vergeleken met Kruidvat :P

Dadelijk doet de kattenpersoon het nog beter, omdat die schijnbaar goed past bij de Tudor modular set :+ De kat is inderdaad leuk. Het poppetje zelf is niet zo interessant; wel geinig dat er kattenhaar op de broek zit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 06-01-2025 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
pier-nl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:47:
Ik heb afgelopen week de Crop sprayer MOC gemaakt. https://rebrickable.com/m...ere-4940-sprayer/#details Heel erg leuke build om te doen. Compleet iets anders dan de originele houttransportmachine (42157). En er zijn nog meer leuke MOC's van deze set, dus deze zal niet lang staan :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Altijd al een zwak gehad voor tractorbanden, maar ik zou ze hier toch andersom doen ('punt' naar voren)!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:21
Vanochtend naar de kruidvat geweest hier in het dorp voor de nieuwe minifiguren, er stonden 3 dozen, het is me gelukt om de hele serie compleet te maken, maar wel alle 3 de dozen moet scannen, want de steampunk en wolfpack zaten er niet veel meer in, gelukkig gevonden in de laatste doos onderin.

Tot nu toe is het me elke keer gelukt om de series minifiguren die ik heb te scoren voor 36€.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlIggF3I2ptR8K08f876HbvomFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JJLGz0qUtdhMvllp82PF3VB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 02-05 12:15
Ik heb recent een lego yellow castle gescoord (set 375). Alles ziet er puntgaaf uit, alleen zijn de visors vastgelijmt aan de helmen...

Lijm ziet eruit als contactlijm. Wat zouden jullie aanraden om de lijm mee op te lossen zonder het plastic te beschadigen?

Op basis van wat desk research wil ik 99,9% isopropyl alcohol , niet genaturaliseerd testen op wat ruimte lego uit de zelfde periode. Dit spul lijkt lijm wel op te lossen maar ABS-plastic niet.

Wellicht zijn er betere opties. Ideeën welkom.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .