Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 119 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-06 16:54
Uit de losse pols, volgens mij de stelregels voor CMF zijn:

Is het van een oud thema? (Bijv: classic space, ridders)
Heeft het een of meer unieke los onderdelen?
Unieke hoofdvorm?
Heeft het veel stukjes?

Minimaal 3/4 ja: scalpers gaan los
Anders: worden er wel tussenuit gezocht

Uitzondering: classic space in nieuwe kleur. En als ze ooit iets met een masker voor Bionicle doen wordt het ook gekkenhuis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
De Mocs van de John Deere (das mien merk) zijn vind ik leuker dan het origineel :) Misschien heeft het er ook mee te maken dat dit model wel erg snel uit de handel is genomen? "Jun 2023 to Dec 2024"

Deze MOC is ook leuk om te bouwen de grijp functie werkt erg goed.
https://rebrickable.com/m...42157-log-loader/#details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDH1fY3pZsNuIug9foB-FB5XBAs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KCN6BxikI4m6cl2J2KdhtFp0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
pekelveld schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:31:
Ik ga binnenkort mijn werkkamer inrichten en ben voornemens daar een wandje te maken met in ieder geval 2,40 meter aan Billy kasten van Ikea (hoogte 2 meter). De huidige opstelling van 2 meter (hoogte 1 meter) is al een tijdje vol en er staat nog LEGO te wachten in de doos. Alles moet een plaats krijgen en daarna achter de glazen Högbo deuren verdwijnen.

Na het inrichten wil ik best wel een foto plaatsen van de huidige collectie. In de backlog zitten voorlopig onder andere nog een space shuttle (10283), Porsche, Ferrari en Peugeot (42096, 42125, 42156), Een BMW en Yamaha motor, 2 F1 auto's van Mercedes en Mclaren, een wereldbol (21332) en wat kleiner spul ;). Wellicht kan een deel daarvan direct mee op de foto.
Het zijn de diepe Billy kasten geworden. Zie foto's ;).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De genoemde sets in quote zijn nog steeds niet gebouwd en passen er op deze manier ook niet in overigens. Wel toegevoegd is onder andere de McLaren P1 (vanavond even afbouwen). De Titanic wordt op dit moment ook gemaakt en komt op een andere kast te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21
Terror schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:10:
Ik heb recent een lego yellow castle gescoord (set 375). Alles ziet er puntgaaf uit, alleen zijn de visors vastgelijmt aan de helmen...

Lijm ziet eruit als contactlijm. Wat zouden jullie aanraden om de lijm mee op te lossen zonder het plastic te beschadigen?

Op basis van wat desk research wil ik 99,9% isopropyl alcohol , niet genaturaliseerd testen op wat ruimte lego uit de zelfde periode. Dit spul lijkt lijm wel op te lossen maar ABS-plastic niet.

Wellicht zijn er betere opties. Ideeën welkom.
Weet je zeker dat het los moet? Een pure contactlijm kan misschien wel mooi los, maar als ze een verwekende lijm gebruikt hebben (aceton e.d.) dan kan je er beter niet aankomen.

Verder, mogelijkerwijze zijn helmpjes en/of vizieren niet van ABS of van een andere samenstelling dan gewone stenen. Als voorbeeld had ik gisteren toevallig een element waar expliciet bij stond "Parts with the main item number 47720 are completely manufactured with ABS, while parts with the alternate item number 65553 are dual molded with two different types of plastic: ABS for the main body of the part and another plastic for the pins."

Dus dan inderdaad: eerst uitproberen op een kapotte space-helmet of zo. Je loopt nog wel het risico dat er onzichtbare schade ontstaat door weekmakers op te lossen, dat merk je mogelijk pas na langere tijd als de boel barst! Gelukkig is alles vervangbaar, maar zo'n grijze space-helm + zwart vizier wordt wel een beetje kostbaar.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 18:55
Terror schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:10:
Ik heb recent een lego yellow castle gescoord (set 375). Alles ziet er puntgaaf uit, alleen zijn de visors vastgelijmt aan de helmen...

Lijm ziet eruit als contactlijm. Wat zouden jullie aanraden om de lijm mee op te lossen zonder het plastic te beschadigen?

Op basis van wat desk research wil ik 99,9% isopropyl alcohol , niet genaturaliseerd testen op wat ruimte lego uit de zelfde periode. Dit spul lijkt lijm wel op te lossen maar ABS-plastic niet.

Wellicht zijn er betere opties. Ideeën welkom.
Als de lijm er al heel lang op zit werkt het misschien niet goed, maar voorzichtig verwarmen met een fohn kan lijm soms weer een beetje vormbaar maken. Je kunt dan de lijm er proberen vanaf te pulken (eventueel nadat je het even hebt laten weken in een sopje). Eventueel kun je ook olijfolie of babyolie proberen om lijmresten te verwijderen.

Mocht dat niet werken, dan kun je naar zwaardere middelen zoals wasbenzine etc. grijpen, maar wel altijd eerst testen op plekken waar het niet opvalt (of idd andere stenen uit dezelfde periode). Sowieso heel goed uitkijken met geprinte elementen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Tc99m schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:40:
Mocht dat niet werken, dan kun je naar zwaardere middelen zoals wasbenzine, aceton, etc. grijpen, maar wel altijd eerst testen op plekken waar het niet opvalt (of idd andere stenen uit dezelfde periode). Sowieso heel goed uitkijken met geprinte elementen.
IPA is het veiligste (en meest geschikt om lijm op te lossen), maar ook dit is niet helemaal safe als je bedenkt dat het in de 3D print wereld gebruikt wordt om prints glad te maken... ligt er dan wel een dagje in. Met pech kan je een waasje op het plastic krijgen.

Zeker geen aceton! Als je dat gebruikt kan je de boel daarna weggooien. Wasbenzine is meer een ontvetter maar gaat matig samen ABS, stickers en prints veeg je er inderdaad zo mee weg.

Beter dus ook geen wasbenzine gebruiken:
* CHEMICAL: Hexane (en ook Heptane)
* Material: ABS plastic
* Compatibility: D - Poor

* CHEMICAL: Benzene
* Material ABS plastic
* Compatibility: C1 - Fair

Bron: https://www.coleparmer.com/chemical-resistance

Ratings - Chemical Effect
A - Excellent
B - Good: Minor Effect, slight corrosion, or discoloration.
C - Fair: Moderate Effect, not recommended for continuous use. Softening or loss of strength, and swelling may occur.
D - Severe Effect: Not recommended for any use.
E - Information not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
mawashigeri schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Zeker geen aceton! Als je dat gebruikt kan je de boel daarna weggooien. Wasbenzine is meer een ontvetter maar gaat matig samen ABS, stickers en prints veeg je er inderdaad zo mee weg.
Ja, je hebt helemaal gelijk m.b.t. aceton, mijn brein zit denk ik nog in de vakantiemodus. 8)7 Heb m'n post aangepast.

Wasbenzine heb ik zelf nooit gebruikt, maar wel vaker gelezen/gehoord dat het kan werken. Maar ik zou het sowieso zelf eerst zonder dat soort middelen proberen, met fohn, zeepsop, olie, etc. Geduld hebben doet soms wonderen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mawashigeri schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:13:
[...]

IPA is het veiligste (en meest geschikt om lijm op te lossen),
WD40!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

mistahk1 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:28:
Vandaag na 10 uur bouwen de LR 13000 af kunnen ronden *O*
Wat een ding 8)7

Voor een tweedehands gekregen set mag ik niet klagen, er ontbraken slechts een aantal kleine onderdeeltjes die uit eigen voorraad aangevuld konden worden (lampjes, pinnetjes etc.)

[Afbeelding]

De hond was net zo impressed als mevrouwk1... :O
Die kraan is nog groter dan die keffer :+

En binnen, eerst nog wat ruimte maken (Diner afbreken, Bricksbanck) om plaats te maken voor het Museum en Tudor Corner.

Lekker bouwen oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP33qLBlqQBe5cOtwhilHn8R7uQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BrMoEkjUTQB5R3rQ6n4gqZgD.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door aReaRe op 06-01-2025 16:07 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:26
Sorry was even van de radar ging niet helemaal ok persoonlijk :)

Ja ik heb genoeg onder de boom gehad hoop klein spul.
Schijnbaar was bij Kruidvat veel Marvel lego 50% afgeprijsd.

Mechapantsers 6 x ofzo(hulk , Spiderman , Venom , etc) & 76280 (past mooi bij Sanctum Sanctorum)

De 76269 Avengers toren is almost klaar.. O+

[ Voor 8% gewijzigd door Nick25 op 06-01-2025 16:20 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Laatst online: 15:44
pekelveld schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:36:
[...]

***members only***

De genoemde sets in quote zijn nog steeds niet gebouwd en passen er op deze manier ook niet in overigens. Wel toegevoegd is onder andere de McLaren P1 (vanavond even afbouwen). De Titanic wordt op dit moment ook gemaakt en komt op een andere kast te staan.
Wauw, mooi geworden. Misschien zelf ook maar eens kijken naar die deuren.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 23:03
IPA is toch dat geitenzeik wat hipsters als bier beschouwen? :+ (en nee, zelf geen fan van dus :X)

Nu mijn verhuizing grotendeels achter de rug is begonnen met wat kleine sets weer op te bouwen d:)b
Nu bezig met de T-Rex breakout🦖 8)

Hierna ga ik beginnen aan de grotere sets welke ik op de kast ga plaatsen of op ga hangen, zo staat oa de titanic, venator & space shuttle al smachtend te wachten tot ze gebouwd kunnen worden :9

(Negeer de kale muur trouwens, als het goed is komen deze week ook de akoestische wandpanelen binnen :*) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Sf90ryUrt3QVHtW5DqrafWCFPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjfzAMIYwSf9d4j2N8XJNh6P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SpeedyNick schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:09:
[...]

IPA is toch dat geitenzeik wat hipsters als bier beschouwen? :+ (en nee, zelf geen fan van dus :X)
Oordeelt iemand met een Pompstation verkeersbordje aan zijn kast :+

(En ja, zelf zeker wel fan van IPA 🍺)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

In de lunchpauze bij de Kruidvat vlak bij mijn werk geweest, en daar stonden drie volle dozen minifigs. Ik kon dus rustig uitzoeken welke ik wilde hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzA6-74or0v0KSlgmw9vidHkmbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jq1bN6ygBQkXnmnCC56cepWK.jpg?f=fotoalbum_large

Een deel van mijn LEGO collectie staat te koop via BrickLink en hier op V&A.
Bekijk mijn 3D models en prints op mijn Printables profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56
R3W schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:47:
In de lunchpauze bij de Kruidvat vlak bij mijn werk geweest, en daar stonden drie volle dozen minifigs. Ik kon dus rustig uitzoeken welke ik wilde hebben.
[Afbeelding]
Die kaketoe... _/-\o_

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:52
Leuk om na het herontdekken van Lego weer échte cadeaus voor m'n verjaardag te kunnen vragen ipv een envelopje 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbuBU_rPeNFv6LLmgYjeFbxccK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fl1k7zrZvCB9xF9gnHiGosy.jpg?f=fotoalbum_large

Na de Tuxedo cat en de Orchidee is dit mijn eerste wat grotere build. Blij mee!

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Indian Pale Ale, het best lauw genuttigd tijdens het darten met een halve peuk er in :)
IPA is ook IsoPropyl Alcohol (of isopropanol, of 2-propanol), het onderwerp van ontlijmdiscusie.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06 11:31
Van het weekend in een soort van impuls een batch van 20 kg lego gekocht omdat ik wat mooie steentjes zag 8)7 Gokje pakte mooi uit. Dit pareltje er tussen gevonden :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqQXaaStZyMgtqTsXZiJ91qYja8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GroP8S2qqlF0ChosgBCgGZe3.jpg?f=fotoalbum_large

Rechter vlag is wat brak en een vervanging voor besteld. Rest is verbazingwekkend in uitmuntende staat.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvAevmgQrDwHWUgl4UBuAHkzYUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHBl9ES9E3GyA1TtEMTfbs5W.jpg?f=fotoalbum_large

De prijzen voor de 4 februari wave.
Ik vind die 230 euro voor de Siege Encampment tegenvallen, wel veel minifigs, maar die had ik rond de 100/120 euro verwacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:33
Hij is af!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgzFp4ecrSMHx4Ec31VvzMktEzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMmwUXiHbZV0H8CVcX0ZtAny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/la4syxpSKlPSXhFBIB_ad34xRZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kloQfuPqbYbkZifRXitcwAy7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3qiKLXx-ZqfvePRdhR3BMX120w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZbQoZZn8ZSO2pZZo94tA3l9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XgqLpf_lONFCa9bEvPzVzQ5B60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITE0GYD4Ksuo6ia0x4Ez8D5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwYqO-Ok6oshJ4hWCfsbNuzTWVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1IWU0X3Z1tazFIyL6kpECst.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIVNA8xzVNLn_KZAZ0jJdRVR-cI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7tSn4Wu2jRBmwpjUt4o27oQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:39

rammes

koekebakker 1e klas

ojee weer fomo. Die Market gaat er wel komen. Denk dat het weer snel zal gaan, en de rest op marktplaats staat.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 19:35
Prosac schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:56:
[Afbeelding]

Ik vind die 230 euro voor de Siege Encampment tegenvallen, wel veel minifigs, maar die had ik rond de 100/120 euro verwacht eerlijk gezegd.
2600 parts en 18 minifigs voor 100/120 euro 8)7 :P

Die 230 is best schappelijk voor die aantallen.

Gelukkig heb ik deze rond niets dat ik leuk vind, kan ik me geld bewaren voor de volgende :+

[ Voor 7% gewijzigd door iketot op 06-01-2025 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:59
Mij was eigenlijk ontgaan wat de finalisten waren voor Series 4. Die Wild West trein vind ik wel erg leuk. Pakt perfect het sfeertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pekelveld schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:36:
[...]

wauw, dat is netjes zeg. _/-\o_
Nick25 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:19:
Sorry was even van de radar ging niet helemaal ok persoonlijk :)

Ja ik heb genoeg onder de boom gehad hoop klein spul.
Schijnbaar was bij Kruidvat veel Marvel lego 50% afgeprijsd.

Mechapantsers 6 x ofzo(hulk , Spiderman , Venom , etc) & 76280 (past mooi bij Sanctum Sanctorum)

De 76269 Avengers toren is almost klaar.. O+
Welkom terug Nick *O* :) Fijn je weer te zien.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:48
iketot schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:07:
[...]

2600 parts en 18 minifigs voor 100/120 euro 8)7 :P

Die 230 is best schappelijk voor die aantallen.

Gelukkig heb ik deze rond niets dat ik leuk vind, kan ik me geld bewaren voor de volgende :+
ik had niet naar de parts gekeken, gewoon naar "de grootte" van het geheel toen de winnaars bekend waren. en dacht dat het een relatief goedkopere set zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
Zijn allemaal vrij dure sets eigenlijk. Toch jammer dat er niet meer sets van rond de 100 euro bij zitten.

Heb zelf nog het Forestmen Castle komend van de vorige serie.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38

vhal

ಠ_ಠ

Kruidvat Berkel en Rodenrijs had nog flink wat liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgP3vFCGbJ091_Db-t6Obw0D2c8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mpsm05WtcFjucREyaJrTVuSj.jpg?f=user_large

Maar uiteindelijk geen Beastmaster gevonden, die had iemand er al uit geplunderd. De piraat en steampunk minifig lagen er nog genoeg. Voor de rest heb ik de rest van de set wel compleet. Vervolgens ben ik nog even langs Intertoys gelopen maar daar was alles nagenoeg op. De eigenaresse wist van het bestaan af, er kwam nog wel een nieuwe doos aan. Ik gaf haar nog de tip mee om die Beastmaster maar even achter de kassa te houden. Vond ze prima plan, ze vertelde nog van een advertentie die ze zag van een persoon die er 12 aanbood voor 15 euro per stuk. Schandalig vond ze het en ik kon het alleen maar eens zijn met haar.

Ondertussen zag ik op marktplaats een persoon in 't dorp die er sinds gisteren 6 aanbood voor €12,50, mij iets te toevallig gezien ik de meeste figuren wel 6 keer heb gezien :+

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 07-01-2025 10:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
vhal schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:03:
Ondertussen zag ik op marktplaats een persoon in 't dorp die er sinds gisteren 6 aanbood voor €12,50, mij iets te toevallig gezien ik de meeste figuren wel 6 keer heb gezien :+
Erg lullig inderdaad. De beastmaster is overigens echt meer waardevol dan de andere figuren vanwege de mantel, het schild en de wolf - dat bij elkaar kost je al ruim meer dan de €3,49 die je bij Kruidvat betaald.
Kijk maar eens op bricks & pieces wat de officiële prijzen zijn: ijsbeertje (referentie) €2,58 ; schild €1 ; cape €3,64 (!). Je kan je dan afvragen wie zoveel wil betalen, maar op Bricklink ga je de losse onderdelen ook niet goedkoper krijgen.

Als ik de kans krijg koop ik ook extra BeastMaster want hij is echt mooi, dan voor ~€0,75 extra hoofdjes en helmen erbij voor de variatie. Een flinke roedel wolven is ook leuk!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

Flabergasted

Prepare to die !

Wellicht een apart topic aanmaken voor minifig Serie 27 ?
Het houdt maar niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:31
mawashigeri schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:41:
[...]

Erg lullig inderdaad. De beastmaster is overigens echt meer waardevol dan de andere figuren vanwege de mantel, het schild en de wolf - dat bij elkaar kost je al ruim meer dan de €3,49 die je bij Kruidvat betaald.
Kijk maar eens op bricks & pieces wat de officiële prijzen zijn: ijsbeertje (referentie) €2,58 ; schild €1 ; cape €3,64 (!). Je kan je dan afvragen wie zoveel wil betalen, maar op Bricklink ga je de losse onderdelen ook niet goedkoper krijgen.

Als ik de kans krijg koop ik ook extra BeastMaster want hij is echt mooi, dan voor ~€0,75 extra hoofdjes en helmen erbij voor de variatie. Een flinke roedel wolven is ook leuk!
Letterlijk alleen die hood is al zo'n 5 euro waard helaas. Dat is onderdeel 59276. :X 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Flabergasted schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:53:
Lijkt me prima om het gewoon over de minfiguurtjes zelf te hebben. Alleen die verbazing dat bepaalde minifiguurtjes voor meer op Marktplaats staan mag wel een keer klaar zijn.

Maar goed, waar trek je de grens. Ik heb persoonlijk bijvoorbeeld niks met foto's van nieuwe aangekochte gesealde Lego-sets. Leukste vind ik foto's van de bouwervaring, het resultaat en MOC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:04:
Lijkt me prima om het gewoon over de minfiguurtjes zelf te hebben. Alleen die verbazing dat bepaalde minifiguurtjes voor meer op Marktplaats staan mag wel een keer klaar zijn.
Volgens mij beargumenteer ik juist dat het helemaal logisch is dat deze figuur voor veel meer de deur uit gaat!
Evengoed zou het niet zo'n gek idee zijn om per CMF serie even af te splitsen.

Tip: koop geen losse kovel maar neem een volledige Obi-Wan!

Edit: ik denk niet dat iedereen zich ervan bewust is hoe duur sommige losse onderdeeltjes zijn omdat ze schaars gehouden worden. Die kovel had ik niet eens op de radar omdat de witte bij lego 28ct kost.
Dat een losse textiel-mantel meer kost dan het hele figuur is ook een openbaring...

[ Voor 21% gewijzigd door mawashigeri op 07-01-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flabergasted schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:53:
Ja ach Serie 28 komt vanzelf en dan zal het niet meer over 27 gaan :+

Maar zonder gekheid, niets houd je tegen om een los topic te maken als een onderwerp je interesseert natuurlijk! Anders gewoon overheen lezen, niet alles is voor iedereen en dat geld zeker voor het diverse karakter van Lego, een topic wat helemaal volledig voor iedereen interessant is ga je nooit krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

mawashigeri schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:25:
[...]

Volgens mij beargumenteer ik juist dat het helemaal logisch is dat deze figuur voor veel meer de deur uit gaat!
Evengoed zou het niet zo'n gek idee zijn om per CMF serie even af te splitsen.

Tip: koop geen losse hood maar neem een volledige Obi-Wan!
Ik had het niet tegen jou, ik reageerde toch op Flabergasted? En het is inderdaad logisch, volgens mij weet iedereen dat nu wel.

Afsplitsen vind ik geen goed idee. Ruilen is al een topic voor. En waar ze te vinden zijn past meer in het topic Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:28:
[...]

En waar ze te vinden zijn past meer in het topic Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.
Hier stoor ik me eigenlijk nog het meeste aan (samen met de Marktplaats verhalen). Wat voor toegevoegde waarde heeft het om te weten dat een Kruidvat/Intertoys in 1 of ander gehucht Series 27 op voorraad heeft? En als je dat al moet verkondigen, waarom dan niet in het topic dat er imo voor bedoeld is: "ervaringen met (web)shops". Daar mogen dus volgens mij ook prima de verhaaltjes over fysieke winkels. Ik heb hier 5 pagina's geleden of zo al bij 1 zo'n reply een topic report voor gedaan dat die imo beter thuis hoort in dat topic, maar de mod dacht er blijkbaar anders over, want die reply staat er nog steeds. Het zij zo, ik ga er uiteindelijk niet over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Hier stoor ik me eigenlijk nog het meeste aan (samen met de Marktplaats verhalen). Wat voor toegevoegde waarde heeft het om te weten dat een Kruidvat/Intertoys in 1 of ander gehucht Series 27 op voorraad heeft? En als je dat al moet verkondigen, waarom dan niet in het topic dat er imo voor bedoeld is: "ervaringen met (web)shops". Daar mogen dus volgens mij ook prima de verhaaltjes over fysieke winkels. Ik heb hier 5 pagina's geleden of zo al bij 1 zo'n reply een topic report voor gedaan dat die imo beter thuis hoort in dat topic, maar de mod dacht er blijkbaar anders over, want die reply staat er nog steeds. Het zij zo, ik ga er uiteindelijk niet over.
Da's wel goede ja, is dit niet het andere topic?

Mods? Uw visie? Hoort dit niet bij het bestellingen topic?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
In ander neiwus, we mogen weer kijken naaar de nieuwe potentiële ideas sets

https://ideas.lego.com/bl...a1-42a4-8d83-12fc623bda0e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
De prijzen van de sets voor Bricklink designer program serie 4 zijn bekend.

Vanaf 4 februari kan er besteld worden 😎

https://www.bricktastic.n...ies-4-sets-bekendgemaakt/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Handig voor Poker :)
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/19096f4c-173e-44c7-b9bd-9a945f027567/resize:950:633/legacy

Past leuk naast de T-Rex, Indominous Rex en de raptors
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/dd8c3d54-07ce-428f-9522-6cea85c83408/resize:1600:900/legacy

Oe... Ik heb die minifigs nu in friends theater staan... Weer niet of ik die niet mooier vind alleen want kleuriger. Maar deze is wel kloppender (als dat een woord is)
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/7b41b5af-0aea-44e3-93aa-5939c7e07b05/resize:950:633/legacy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha ik heb er zo een van €15,- van Ali. Werkt al best leuk als je katten kaarten niet te glad zijn.

Zie het idee niet slagen maar mocht dat toch gebeuren dan koop ik er zeker een :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 19:35
Donstil schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Haha ik heb er zo een van €15,- van Ali. Werkt al best leuk als je katten niet te glad zijn.

Zie het idee niet slagen maar mocht dat toch gebeuren dan koop ik er zeker een :)
Het is ook niet bedoeld voor je katten.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iketot schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Het is ook niet bedoeld voor je katten.. :+
Hehe, dikke vingers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51
42erik schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:55:

Woohoo Taylor Swift set, eindelijk! uiteraard /s >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL

Wow, ik denk voor het eerst sinds de Landrover van Sheepo (jaren en jaren geleden) dat een echte Technic build 10k stemmen heeft?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3RWNGWrZgWd0jQzrqPcdtxdLK4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/suqzwc46jtPhbaV5eeAHCl5c.gif?f=fotoalbum_large
https://ideas.lego.com/pr...62-4d23-ba8e-f4fc94eef5c7

Zal waarschijnlijk net als de Landrover sneuvelen omdat Lego het te moeilijk vindt om een set van te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
42erik schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:26:
Oe... Ik heb die [muppet] minifigs nu in friends theater staan... Weer niet of ik die niet mooier vind alleen want kleuriger. Maar deze is wel kloppender (als dat een woord is)
[Afbeelding]
Als deze nou met het gordijn open was en een of andere ranzige act van Gonzo met Camilla... ik voel wel wat ideetjes opborrelen nu :)

Overigens een mooie tip van die Friends theater set (41714), zeer geschikt!

[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 07-01-2025 13:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

42erik schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:26:
Oe... Ik heb die minifigs nu in friends theater staan... Weer niet of ik die niet mooier vind alleen want kleuriger. Maar deze is wel kloppender (als dat een woord is)
[Afbeelding]
Ach, die van mij zitten in een ruimteschip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-gVxLj1x_tCP83GbXP0xoYmze4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2ZUr5h2Fr6EUqsHxrYaHLse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
AppieNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:38:
[...]

Wow, ik denk voor het eerst sinds de Landrover van Sheepo (jaren en jaren geleden) dat een echte Technic build 10k stemmen heeft?
[Afbeelding]
Te technisch en ook te gemakkelijk na te bouwen omdat er geen exotische onderdelen nodig zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Donstil schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:27:
[...]

Maar zonder gekheid, niets houd je tegen om een los topic te maken als een onderwerp je interesseert natuurlijk! Anders gewoon overheen lezen, niet alles is voor iedereen en dat geld zeker voor het diverse karakter van Lego, een topic wat helemaal volledig voor iedereen interessant is ga je nooit krijgen.
En met bovenstaande kan ik prima leven. Volgens mij is het gewoon een onderdeel van LEGO en kan het hier besproken worden. Persoonlijk (en met mij mijn collega's) ben ik geen voorstander om van elk type set een nieuw topic te blazen ;)

Zullen we het hierbij houden?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mawashigeri schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Te technisch en ook te gemakkelijk na te bouwen omdat er geen exotische onderdelen nodig zijn.
De tweede reden houdt Bricklink Designer sets ook niet tegen, dus dat is denk ik geen argument.

Daarnaast, wat betreft exotische onderdelen, ze zitten er wel in. Hij lijkt hij een ouderwetse wind-up motor te gebruiken (wellicht te vervangen voor een moderne, maar hij zal hem wel gekozen hebben voor het kleinere formaat) en een 24T Crown gear (zichtbaar voorop het model) en die is volgens mij niet meer in productie. Die 1:3 overbrenging zal vast cruciaal zijn voor de timing, dus daar zou je dan wel wat anders op moeten verzinnen of de mal van stal halen als het een set wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Outerspace schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:48:
[...]

[mbr]En met bovenstaande kan ik prima leven. Volgens mij is het gewoon een onderdeel van LEGO en kan het hier besproken worden. Persoonlijk (en met mij mijn collega's) ben ik geen voorstander om van elk type set een nieuw topic te blazen ;)

Zullen we het hierbij houden?[/]
Dit geeft alleen geen antwoord op deze vraag?
42erik schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:49:
[...]

Da's wel goede ja, is dit niet het andere topic?

Mods? Uw visie? Hoort dit niet bij het bestellingen topic?
Anders kan je imo de haakjes van "(web)shops" ook net zo goed uit die topic titel weghalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
Outerspace schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:48:
[...]

[mbr]En met bovenstaande kan ik prima leven. Volgens mij is het gewoon een onderdeel van LEGO en kan het hier besproken worden. Persoonlijk (en met mij mijn collega's) ben ik geen voorstander om van elk type set een nieuw topic te blazen ;)

Zullen we het hierbij houden?[/]
Het onderwerp minifiguren past natuurlijk prima in deze thread. Alleen de updates met "Intertoys in X heeft er nog genoeg/bij Kruidvat in Y zijn ze al allemal op" passen i.m.o. beter in het LEGO (web)shops topic.

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2025-07-01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdVktleIHwuTXZAFD_m3ApXqbQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oi3EnFFvMFjMkoGZNWEhmLN8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38

vhal

ಠ_ಠ

Donstil schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:27:
[...]

Vooral het doorscrollen ja, dat sommige mensen daadwerkelijk ropicreports gaan plaatsen of geagiteerd reageren. Bijzonder.

Dank aan degene die wel even de moeite hadden genomen om te vertellen waarom juist deze minifig zo populair is. Ik wist dit niet en al doende leert men weer wat :)

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 07-01-2025 14:25 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
vhal schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:22:
[...]

Vooral het doorscrollen ja, dat sommige mensen daadwerkelijk ropicreports gaan plaatsen of geagiteerd reageren. Bijzonder.
Praten over minifigs: prima, leef je uit, hoort absoluut in dit topic (zoals Tc99m ook al zei), maar als we al een topic hadden en hebben voor Lego winkels, waarom zouden dat soort posts dan niet thuishoren in dat topic?

Natuurlijk is niet alles in dit topic boeiend voor iedereen en scrollen we daar gewoon door heen, maar als iets (imo) in een ander topic hoort, is het dan echt zo raar dat iemand dat meldt door middel van een topic report?

En nogmaals, als mods zeggen: ja, de posts over wat er te vinden is fysieke winkel A/B/C in stad X/Y/Z hoort hier ook. Prima, scroll ik gewoon weer door, maar wat duidelijkheid mbt de vraag over de fysieke winkel posts die dusver alleen over de minifigs gaan (wie weet wat het volgende is), zou wel fijn zijn imo.

(En ja, mocht je het afvragen, de "glijbaan" posts die eigenlijk hetzelfde zijn, scroll ik ook doorheen, maar die zijn tenminste niet zo frequent en komen niet pagina's achter elkaar terug zoals deze winkelupdates mbt de minifigs).
Dank aan degene die wel even de moeite hadden genomen om te vertellen waarom juist deze minifig zo populair is. Ik wist dit niet en al doende leert men weer wat :)
Dit is dus ook niet waar ik een probleem mee heb.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 07-01-2025 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tc99m schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Het onderwerp minifiguren past natuurlijk prima in deze thread. Alleen de updates met "Intertoys in X heeft er nog genoeg/bij Kruidvat in Y zijn ze al allemal op" passen i.m.o. beter in het LEGO (web)shops topic.
Updates van bestellingen passen daar m.i. ook beter, zie ook de TW :) Maar het bespreken van minfigs in het algemeen past hier verder uitstekend.

En op het moment dat je er aan stoort, dien een TR in en dan kijken we zeker. Ik ben hier niet elke dag present en merk ook niet altijd het eea op :)

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 07-01-2025 14:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Heeft iemand toevallig de Marvel X-Men: de X-Mansion (76294) set?

ben erg benieuwd hierna :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blokkenman
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20-02 08:02
Hier een trouwe lurker van dit forum. Ik vind het net leuk dat er zoveel gediscussieerd wordt, en zeker ook over minifigs. En wat me niet interesseert, lees ik wel over. Om mijn duit in het zakje te doen: ik koop altijd een hele doos om die daarna te verdelen met mijn broer. Gemakkelijk en ook nog eens goedkoper dan losse figuren. Hier in België namelijk geen 3 voor 9€ in kruidvat. In ons geval zat er een steampunk extra in de doos ten koste van een jetpack. Dus geen garantie op 3 volle reeksen, de vorige reeks hadden we hetzelfde probleem. De app scande effectrief een jetpack. Dus mogelijks een foute code geprint of doosje verkeerd gevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Fraggert schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:27:
[...]

wauw, dat is netjes zeg. _/-\o_

[...]

Welkom terug Nick *O* :) Fijn je weer te zien.
liefffff O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Updates van bestellingen passen daar m.i. ook beter, zie ook de TW :) Maar het bespreken van minfigs in het algemeen past hier verder uitstekend.

En op het moment dat je er aan stoort, dien een TR in en dan kijken we zeker. Ik ben hier niet elke dag present en merk ook niet altijd het eea op :)
Dat updates van bestellingen daar beter passen weten we, dat was alleen de vraag niet...

De vraag was of de opmerkingen over de (on)beschikbaarheid van bepaalde minifigs in de lokale kruitvat en intertoys daar niet ook horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 13:34
Whelp, er stonden drie dozen minifigs in de Kruidvat, maar de Wolfpack was uiteraard al weg. Gelukkig wel de piraat kunnen scoren voor in Barracuda Bay, en een monster voor mijn zoontje.

Weet iemand of de 60446 ook "gewoon" beschikbaar komt of dat deze exclusief is aan Lego? Het lijkt me wel een toffe set, maar ik koop 'm natuurlijk liever met korting.
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blta10ad9dcaf10952e/60446_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

ErikT738 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:18:
Weet iemand of de 60446 ook "gewoon" beschikbaar komt of dat deze exclusief is aan Lego? Het lijkt me wel een toffe set, maar ik koop 'm natuurlijk liever met korting.
[Afbeelding]
Ik heb nog niet gekeken waar ik deze set kan kopen, ging er vanuit dat omdat het een City set is deze ook gewoon bij de Intertoys te vinden is...

Volgens Brickwatch ook bij Toychamp te koop.

https://www.brickwatch.ne...r-Galactic-Spaceship.html

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 07-01-2025 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

key

Als je denkt dat je alle nieuwe space figs hebt. Zie je deze post. Nieuwe versie in de futuron stijl.🫤
Helaas nog niet op pab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:02
key schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:54:
Als je denkt dat je alle nieuwe space figs hebt. Zie je deze post. Nieuwe versie in de futuron stijl.🫤
Helaas nog niet op pab.
Deel al wel, zag ik!
Het blauwe torso vond ik, en de gekleurde helmen (incl visor) ook al; https://www.lego.com/nl-n...446&category=7&category=6
Even in de gaten houden, hier wordt mijn zoontje wel heel gelukkig van. Ik totaal niet natuurlijk O-)

Oh, en die alien ook!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:24

MEJ

Afgelopen avonden het ? Blok van Mario gebouwd. Kan hem niet echt vergelijken met een andere set maar hij is zeer geslaagd. Naast enkele andere Mario sets heb ik alleen Auto’s/voertuigen in mijn collectie. Voor mij 5 sterren! De mini werelden met alle 1x1 stukjes waren wel een keer leuk voor afwisseling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RR887_tzhFNPSzHxJrj6R4Jtb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msXnnCkNBOnGbSIYCovUi4i9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq9Jv2UOpPs7lezIZ8Huq7i8joQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gk4Y8AvOsGxGij0IjnDW770T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8w1Di6KRhWEv-EW6hBCsWCgdPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kysH87LdBzhvnmXgYb8wsXb4.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Prosac schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:56:
[Afbeelding]

Die western train lijkt vrij sterk op de Lone Ranger Constitution Train Chase uit 2013: https://www.bricklink.com...tem.page?S=79111-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Die kun je op bricklink ook voor 140 euro gebruikt halen als je wilt. Stuk goedkoper. Of gewoon de bouw instructies van de lego site afhalen :)

Mijn kids vinden die set heel leuk kan ik melden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vandaag door alle commotie ook even bij de Kruidvat (welke vestiging is niet boeiend. Want dit post ik niet als ervaringen met een bepaalde shop post) binnengelopen bij het boodschappen doen.

Ze hadden ongeveer 60 doosjes liggen, alles behalve het riddertje was er.

Had de scan app nooit gebruikt maar werkte wel verrassend goed en snel moet ik zeggen. Voelde mij wel op een bepaalde manier bezwaard maar personeel vond er verder niets van merkte ik.

Mijn kleine heeft uiteindelijk het piraten vrouwtje, de telescoop gebruiker en het katten vrouwtje/mannetje gekozen, leuke figuurtjes. Misschien bij nader inzien toch wel leuk om te gaan verzamelen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kom deze net tegen in m'n feed, hebben hebben hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

key

ThaRoof schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:07:
[...]

Deel al wel, zag ik!
Het blauwe torso vond ik, en de gekleurde helmen (incl visor) ook al; https://www.lego.com/nl-n...446&category=7&category=6
Even in de gaten houden, hier wordt mijn zoontje wel heel gelukkig van. Ik totaal niet natuurlijk O-)

Oh, en die alien ook!
Die staan er in meerdere kleuren op. Die met de schuine streep helaas nog niet.
De alien wil ik ook nog wel hebben.

PAB dus even in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:29
Ik post even midden in de nacht een berichtje om uit te huilen. Ik had de Dark Falcon (75389) op m’n verlanglijstje staan. Ik ben zelf niet bijzonder into Star Wars (ik ben meer een Trekkie) maar heb erg veel plezier gehad aan LEGO Star Wars Rebuild the Galaxy. Omdat ik qua LEGO doorgaans andere prioriteiten heb had ik met mezelf afgesproken dat ik hem zou kopen mits hij afgerond onder de € 100 zou komen. Bij het Kruidvat was het een krap uurtje geleden zover. Een korting van meer dan 50% op de adviesprijs, dus daar gingen we dan. Ik maakte een klein foutje bij het invullen van het bezorgadres wat ik vervolgens dus moest aanpassen, en hopla, ik kan de betaling niet meer voltooien omdat hij al uitverkocht is. Blijkbaar is in tien minuten beslissen om zo’n grote aankoop te doen niet snel genoeg. :F
Nou ja, schrale troost, ik heb in ieder geval wel Tranquil Garden binnen. O+
En ik heb nu tenminste ook nog LEGO-budget over voor de rest van de maand. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 14-06 18:52

Wailing_Banshee

You're Next

AppieNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]

Zal waarschijnlijk net als de Landrover sneuvelen omdat Lego het te moeilijk vindt om een set van te maken :/
Dit zou wel een FOMO set zijn voor mij. Ik moet zeggen, er zitten wel meer ideeen in deze serie waar ik op gestemd heb (en ook gelijk zou kopen). Ik bedoel: Portal!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:45

Voor de Wintersport liefhebbers is Round House wel echt enorm leuk.
Weet iemand toevallig hoeveel van die 54 er uiteindelijk gemaakt worden?

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/370f9da4-53c7-483c-a432-f2a1525b3a45/resize:950:633/webp

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

toolkist schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:45:
Kom deze net tegen in m'n feed, hebben hebben hebben :9~
[YouTube: The most complex LEGO Tank]
Ha, mijn algoritme slingerde deze ook naar boven :P op de kijklijst gezet voor het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 23:14
Kerngezond schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 03:54:
Ik post even midden in de nacht een berichtje om uit te huilen. Ik had de Dark Falcon (75389) op m’n verlanglijstje staan. Ik ben zelf niet bijzonder into Star Wars (ik ben meer een Trekkie) maar heb erg veel plezier gehad aan LEGO Star Wars Rebuild the Galaxy. Omdat ik qua LEGO doorgaans andere prioriteiten heb had ik met mezelf afgesproken dat ik hem zou kopen mits hij afgerond onder de € 100 zou komen. Bij het Kruidvat was het een krap uurtje geleden zover. Een korting van meer dan 50% op de adviesprijs, dus daar gingen we dan. Ik maakte een klein foutje bij het invullen van het bezorgadres wat ik vervolgens dus moest aanpassen, en hopla, ik kan de betaling niet meer voltooien omdat hij al uitverkocht is. Blijkbaar is in tien minuten beslissen om zo’n grote aankoop te doen niet snel genoeg. :F
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik heb de LEGO Star Wars Rebuild the Galaxy serie nog niet gezien, maar deze Dark Falcon zou wel mooi naast de witte Kessel Run Millennium Falcon (75212) passen. Maar inderdaad wel voor een leuke prijs.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tijll schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:41:
[...]

Voor de Wintersport liefhebbers is Round House wel echt enorm leuk.
Weet iemand toevallig hoeveel van die 54 er uiteindelijk gemaakt worden?

[Afbeelding]
Geen vaststaand aantal, als Lego ze allemaal leuk vind, kunnen ze ze allemaal uitbrengen. Ervaring leert dat ze een stuk of 2 3 per ronde doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:29
RichardG schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:49:
[...]

Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik heb de LEGO Star Wars Rebuild the Galaxy serie nog niet gezien, maar deze Dark Falcon zou wel mooi naast de witte Kessel Run Millennium Falcon (75212) passen. Maar inderdaad wel voor een leuke prijs.
Ik kan die serie aanraden. Hij is niet lang (tot nu toe vier afleveringen) en erg geestig mits je van Star Wars houdt en bereid bent je hersens een beetje uit te zetten. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 13:34

Er staan weer een hoop kansloze sets in, met die Brickheadz als dieptepunt.

Ergens hoop ik dat het Taskmaster huis er doorheen komt omdat ik dat vaak met mijn vrouw kijk, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:32

Voor mij zijn de favorieten:
- Music & Jewelry
- Magic bookends
- Camping trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
The Eagle schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:23:
[...]

Die western train lijkt vrij sterk op de Lone Ranger Constitution Train Chase uit 2013: https://www.bricklink.com...tem.page?S=79111-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Die kun je op bricklink ook voor 140 euro gebruikt halen als je wilt. Stuk goedkoper. Of gewoon de bouw instructies van de lego site afhalen :)

Mijn kids vinden die set heel leuk kan ik melden ;)
Voor 140 euro heb je die set niet hoor, altijd goed kijken wat je krijgt voor de laagste prijs op Bricklink!
Reken op minstens 200 euro voor een complete set. Voordeel: koop dan gewoon een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:34:
Had de scan app nooit gebruikt maar werkte wel verrassend goed en snel moet ik zeggen. Voelde mij wel op een bepaalde manier bezwaard maar personeel vond er verder niets van merkte ik.

Mijn kleine heeft uiteindelijk het piraten vrouwtje, de telescoop gebruiker en het katten vrouwtje/mannetje gekozen, leuke figuurtjes. Misschien bij nader inzien toch wel leuk om te gaan verzamelen :)
Ik denk dat personeel er alleen wat moeite mee kan hebben wanneer ze nét het schap netjes gevuld hebben, dat jij vervolgens een ellendige rotzooi in het schap achter laat :P

Het is ook leuk om te verzamelen :Y Ik was met de complete CMF series na een aantal gestopt, maar met de D&D Series en nu deze Series 27 uiteindelijk toch voor de complete set gegaan. Ze blijven leuk, of het nu is om aan de muur te hangen of om te verwerken in een of andere MOC of lay-out.

Zelf wil ik ze gaan inzetten met fotografie, een andere interesse waar ik helaas te weinig mee doe. De minifiguren kunnen fungeren als onderwerp; bedenk iets creatiefs bij een bepaald figuur en ga aan de slag. Of het allemaal gaat lukken weet ik niet, maar het is in ieder geval weer genoeg excuus om nieuwe minifiguren te kopen >:)

Ik zag onlangs ook iets van een boek "In Focus" of iets dergelijke voorbij komen in dit forum. Had volgens mij ook met minifiguren te maken. Ook nog iets waar ik naar moet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Nick25 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:00:
Heeft iemand toevallig de Marvel X-Men: de X-Mansion (76294) set?

ben erg benieuwd hierna :)
Nobody? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:06
Geen reviews online te vinden? Ik heb 'm niet dus dan reageer ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik vrees het niet...als ik de zoekfunctie er op los laat.

Online zijn er wel wat reviews te vinden met de Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 14-06 18:52

Wailing_Banshee

You're Next

UnderAVoidSky schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Voor mij zijn de favorieten:
- Music & Jewelry
- Magic bookends
- Camping trip
Absolute buys:
- Turing Machine
- The moon: Lunar Landscape
- Gizmo
- Portal 2

Reservelijst:
- Microscoop
- Woodland Wildlife
- Bob Ross
- Lily pad frogs

Ik heb wel eens een lijst gezien met minder inzendingen die ik wel zou willen hebben :D

Het viel me trouwens op dat die A-frame mock ook in de tweede lijst van 2024 staat (de Mystery Shack), alleen met meer detail.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat personeel er alleen wat moeite mee kan hebben wanneer ze nét het schap netjes gevuld hebben, dat jij vervolgens een ellendige rotzooi in het schap achter laat :P
Nou sterker nog, ik heb dat super netjes achtergelaten en gestapeld weer . Moest toch weer een beetje aan mijn vakkenvuller dagen denken :*)
Zelf wil ik ze gaan inzetten met fotografie, een andere interesse waar ik helaas te weinig mee doe. De minifiguren kunnen fungeren als onderwerp; bedenk iets creatiefs bij een bepaald figuur en ga aan de slag. Of het allemaal gaat lukken weet ik niet, maar het is in ieder geval weer genoeg excuus om nieuwe minifiguren te kopen >:)

Ik zag onlangs ook iets van een boek "In Focus" of iets dergelijke voorbij komen in dit forum. Had volgens mij ook met minifiguren te maken. Ook nog iets waar ik naar moet kijken :)
Ja dat was ik inderdaad, ik heb dat boek voor Kerst gekregen. Staan echt gave voorbeelden in.
Ik wil daar ook wel wat mee gaan doen als de stad wat verder gevorderd is, komen de studio lampen toch nog een beetje van pas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Fraggert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:28:
[...]

ik vrees het niet...als ik de zoekfunctie er op los laat.

Online zijn er wel wat reviews te vinden met de Google.
Ja maar dat zijn echt van die gesponsord lego influ people... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Ja maar dat zijn echt van die gesponsord lego influ people... :+
Daar heb je ook wel gelijk in hoor, maar ik gebruik dit soort "reviews" (of het nou Lego, gereedschap of electronika is) om een indruk te krijgen van het spul.

Het zal mij spreekwoordelijk jeuken wat hij/zij er van vindt verder :)

Maar inderdaad, een lekkere ongezouten Tweakers mening hier kan een stuk waardevoller zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Fraggert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Daar heb je ook wel gelijk in hoor, maar ik gebruik dit soort "reviews" (of het nou Lego, gereedschap of electronika is) om een indruk te krijgen van het spul.

Het zal mij spreekwoordelijk jeuken wat hij/zij er van vindt verder :)

Maar inderdaad, een lekkere ongezouten Tweakers mening hier kan een stuk waardevoller zijn :)
Dat dus :>

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 15:09
Eindelijk m'n Speed Champions collectie een plekje gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esMfeFUIZU2P3pY6GRsSs-q3cPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7lPzxUHFKrnWWfCPg63956v.jpg?f=fotoalbum_large

Glas moet nog schoongemaakt worden. Wilde even kijken of alles paste en algehele indruk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@small2 ziet er gaaf uit! mooie setup zo. Zou er zelf denk ik een 'race' achterwand in maken; eoa foto van cirquit of tribune. beetje extra sfeer

//edit; lastig uitleggen, ik bedoel iets als dit: https://boxxco.co.uk/prod...d-dodge-charger-r-t-76912

[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 08-01-2025 11:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:50:
Ja dat was ik inderdaad, ik heb dat boek voor Kerst gekregen. Staan echt gave voorbeelden in.
Ik wil daar ook wel wat mee gaan doen als de stad wat verder gevorderd is, komen de studio lampen toch nog een beetje van pas :P
Straks eens even bij LEGO S@H kijken; scheelt toch wat in prijs vergeleken met een Bol o.i.d. en het lijkt me een leuk boek. Zover ik begrijp staat er niet echt in hoe de foto genomen is, maar puur vanwege de mooie plaatjes en mogelijke inspiratie wel interessant :)

Mij gaat het ook vooral om LEGO i.c.m. de echte wereld en dan ook de belichting, DOF e.d. goed krijgen. Even kijken of het gaat lukken met een travel zoomlens; moet kunnen. Ik heb een flitser, die ik off-camera kan gebruiken met een kleine softbox.

Foto's maken van minifiguren binnen LEGO gebouwen ga ik nog niet zo snel aan beginnen. Dan heb je toch al snel zo'n "scope lens" (of hoe het ook heet) nodig, om echt dichtbij je figuur in het gebouw te kunnen komen. Ik zag hier een voorbeeld van zo'n lens:
YouTube: Take photos from INSIDE your LEGO sets - How to capture the minifigu...

Als het allemaal goed gaat lukken kan ik natuurlijk altijd nog dat als tweede, derde of vierde stap overwegen, maar ik wil niet gelijk enthousiast geld gaat uitgeven aan gear die ik misschien niet (genoeg) ga gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 08-01-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:38

"Motorized Howl's Moving Castle" zou ik wel heel bijzonder vinden als ze die zouden uitvoeren!

https://ideas.lego.com/pr...49-4cb9-8b9f-0db647456696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Straks eens even bij LEGO S@H kijken; scheelt toch wat in prijs vergeleken met een Bol o.i.d. en het lijkt me een leuk boek. Zover ik begrijp staat er niet echt in hoe de foto genomen is, maar puur vanwege de mooie plaatjes en mogelijke inspiratie wel interessant :)

Mij gaat het ook vooral om LEGO i.c.m. de echte wereld en dan ook de belichting, DOF e.d. goed krijgen. Even kijken of het gaat lukken met een travel zoomlens. Ik heb een flitser, die ik off-camera kan gebruiken met een kleine softbox.

Foto's maken van minifiguren binnen LEGO gebouwen ga ik nog niet zo snel aan beginnen. Dan heb je toch al snel zo'n "scope lens" (of hoe het ook heet) nodig, om echt dichtbij je figuur in het gebouw te kunnen komen. Ik zag hier een voorbeeld van zo'n lens:
YouTube: Take photos from INSIDE your LEGO sets - How to capture the minifigu...

Als het allemaal goed gaat lukken kan ik natuurlijk altijd nog dat als tweede, derde of vierde stap overwegen, maar ik wil niet gelijk enthousiast geld gaat uitgeven aan gear die ik misschien niet (genoeg) ga gebruiken.
Ja in gebouwen moet ik ook nog eens naar kijken, daar wilde ik ook niet aan beginnen voor nu, meer verhaaltjes "In de stad" (als die stad ooit af is).

Ik heb nu een Canon R6 maar wil dit jaar de overstap maken naar midden formaat dus daarom even geen nieuwe objectieven kopen tot ik dat echt besloten heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
small2 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:16:
Eindelijk m'n Speed Champions collectie een plekje gegeven.

[Afbeelding]

Glas moet nog schoongemaakt worden. Wilde even kijken of alles paste en algehele indruk
Ziet er netjes uit zo. Die standaard of weet ik hoe het heet waar je ze op hebt staan, is daar een bouwtekening van? Of zijn dit kant en klare setjes die je ergens aan kunt schaffen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik plaats deze even hierzo (ipv het kortingcode topic) omdat ik graag wil dat een liefhebber de code gebruikt.

Ik heb nog een code voor een Lego Backpack (geldig tot 21.01.2025). Ik had er 2 gekocht en ga er maar 1 gebruiken. Mocht iemand graag een rugzak willen kan je deze code gebruiken: RS7UL9VP9E

(ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is om deze codes weg te geven?

Is deze rugzak:

https://rebrickable.com/s...figure-backpack/#comments

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Rene schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:35:
Ik plaats deze even hierzo (ipv het kortingcode topic) omdat ik graag wil dat een liefhebber de code gebruikt.

Ik heb nog een code voor een Lego Backpack (geldig tot 21.01.2025). Ik had er 2 gekocht en ga er maar 1 gebruiken. Mocht iemand graag een rugzak willen kan je deze code gebruiken: RS7UL9VP9E

(ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is om deze codes weg te geven?

Is deze rugzak:

https://rebrickable.com/s...figure-backpack/#comments
Gebruikt, hartelijk dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 15:09
pjlgt schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Ziet er netjes uit zo. Die standaard of weet ik hoe het heet waar je ze op hebt staan, is daar een bouwtekening van? Of zijn dit kant en klare setjes die je ergens aan kunt schaffen?
Display welke ik gebruik is deze: https://rebrickable.com/m...xl-display-stand/#details

Ik gebruik zelf alleen de flexibele connector (stap 33). Past in principe alles op, soms zijn wat single studs nodig om te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Karp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:50:
[...]

"Motorized Howl's Moving Castle" zou ik wel heel bijzonder vinden als ze die zouden uitvoeren!

Je kent het? Waar is het van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Karp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Toch even aankloppen bij Studio Ghibli met de vraag en een pot geld om het uit te mogen brengen lijkt me.

Ik zou t echt wel tof vinden als ze een of meerdere sets van Ghibli films uitbrengen. Zo is er ook nog het badhuis van Spirited Away. Maar risico bestaat dat de sets gaan teleurstellen wegens hoge verwachtingen.
Pagina: 1 ... 76 ... 119 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .