Wow die is inderdaad wel heel cool! Ik heb geen berg/wintersport gebied in mijn stad maar ik zou het er bijna voor gaan bouwen hahaTijll schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:41:
[...]
Voor de Wintersport liefhebbers is Round House wel echt enorm leuk.
Weet iemand toevallig hoeveel van die 54 er uiteindelijk gemaakt worden?
[Afbeelding]
            Als deze toch ooit zou uitkomen heh 

https://www.instagram.com.../DCkgWkPKHd5/?img_index=1
                    https://www.instagram.com.../DCkgWkPKHd5/?img_index=1
[ Voor 9% gewijzigd door Nick25 op 08-01-2025 13:54 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
            voor de AFOL's met diepe zakken...er staat een complete Bricklink-winkel op Marktplaats
https://www.marktplaats.n...winkel-inventaris-te-koop
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
            Hoe hebben jullie je backlog staan/georganiseerd? Foto's?
Ik kwam op reddit dit tegen, met wat foto's in de reacties.
https://www.reddit.com/r/...s/my_niece_has_a_problem/
En nou ben ik benieuwd, hoe hebben jullie het staan?
Zelf vind ik het best onhandig dat er zoveel verschillende maten dozen zijn, dat ik nog geen praktische manier gevonden heb.
Zelf vind ik het best onhandig dat er zoveel verschillende maten dozen zijn, dat ik nog geen praktische manier gevonden heb.
flikker alles op zolder, en als iets wil bouwen dan kijk ik daar.Karp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:27:
Vervolgens ben ik verrast; "owjah die set had ik ook nog"
Steinküste beoordeelt hem als tergend slecht. En als ik de beelden zo zie, dan sla ik ook over. En dat zegt wat, als verzamlaar van modulars die ook zaken als de Daily Bugle en Sanctum Sanctorum heeft...Fraggert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:28:
[...]
ik vrees het niet...als ik de zoekfunctie er op los laat.
Online zijn er wel wat reviews te vinden met de Google.
Thanks!Makaja schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Steinküste beoordeelt hem als tergend slecht. En als ik de beelden zo zie, dan sla ik ook over. En dat zegt wat, als verzamlaar van modulars die ook zaken als de Daily Bugle en Sanctum Sanctorum heeft...
@Nick25 is bovenstaande kritisch genoeg of twijfel je nog?
Ik heb het zo staan. Ik vind het wel wat rommelig. Wellicht in ons nieuwe huis het in (pax) kast ofzo stapelen.Karp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:27:

Toch maar even over de schaamte heen gestapt en een zooi serie 27 figuren staat scannen in Kruidvat. Maar gezien de “slordigheid”  van de dozen had ik het ook wel kunnen weten.. na 30 figuurtjes en voornamelijk cupido’s en boogymans was ik er wel weer klaar mee. 
Over een paar maanden maar weer eens kijken.
Even als Lego virginProsac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:52:
Toch maar even over de schaamte heen gestapt en een zooi serie 27 figuren staat scannen in Kruidvat. Maar gezien de “slordigheid” van de dozen had ik het ook wel kunnen weten.. na 30 figuurtjes en voornamelijk cupido’s en boogymans was ik er wel weer klaar mee.
Ik kan wel blik werpen bij onze kruidvat als er mensen nog interesse hebben in mini figs?
Toch heeft proberen wel zin, ik heb mijn zusje vandaag op pad gestuurd en die heeft in de berg bij haar lokale Kruidvat nog een riddertje gevondenProsac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:52:
Toch maar even over de schaamte heen gestapt en een zooi serie 27 figuren staat scannen in Kruidvat. Maar gezien de “slordigheid” van de dozen had ik het ook wel kunnen weten.. na 30 figuurtjes en voornamelijk cupido’s en boogymans was ik er wel weer klaar mee.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
FOMONick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Even als Lego virginwat is er dan zo wow aan die gewilde mini figs?
is overprices voor wat je krijgt; flink wat licentie kosten. Gok dat de set bijna volledig kan bouwen aan liggende blokjes. misschien voor kids wel leuk(er)? maar ik heb dan ook helemaal niets met marvel.Makaja schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Steinküste beoordeelt hem als tergend slecht. En als ik de beelden zo zie, dan sla ik ook over. En dat zegt wat, als verzamlaar van modulars die ook zaken als de Daily Bugle en Sanctum Sanctorum heeft...
Vond de daily bugle and Sanctum interresanter als leek.
Passen vaak bij een bepaalde serie (zoals nu de Beastmaster bij de ridderkastelen) of zijn uniek omdat ze nooit ergens anders bij zitten of er zit iets extra’s bij. Bagpiper bv.Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Ik kan wel blik werpen bij onze kruidvat als er mensen nog interesse hebben in mini figs?
Soms koop ik de figuurtjes gewoon op bricklink, dan maar een euro extra. Maar ik weiger 10+ te betalen voor recent figuurtje.
En de scalpers te belonen die gelijk alles er tussenuit trekken. Dat je scant om er 1 of 2 mee te nemen voor jezelf en een vriend prima hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door Prosac op 08-01-2025 14:58 ]
Ik heb dat toevallig vandaag ook gedaan. 2 dozen waren al aangebroken, dus weinig hoop. Maar heb alle minifiguren kunnen vinden en er was zelfs nog een extra wolf poppetje over toen ik wegging.Prosac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:52:
Duidelijk zijn er people hier die nog iets zoeken? (i kill u if you a scalperProsac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:57:
[...]
Passen vaak bij een bepaalde serie (zoals nu de Beastmaster bij de ridderkastelen) of zijn uniek omdat ze nooit ergens anders bij zitten of er zit iets extra’s bij. Bagpiper bv.
Soms koop ik de figuurtjes gewoon op bricklink, dan maar een euro extra. Maar ik weiger 10+ te betalen voor recent figuurtje.
En de scalpers te belonen die gelijk alles er tussenuit trekken. Dat je scant om er 1 of 2 mee te nemen voor jezelf en een vriend prima hoor.
ga ik straks even kijken!
Bij Kruidvat komt nooit een 2e lading minifigs, wat ze nu hebben is dus alles.Prosac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:52:
Na het succes van de D&D serie dachten ze bij de Kruidvat vast: "laten we deze serie flink inkopen, want die minifigs verkopen als warme broodjes", want zelfs bij de kleinere filialen waar ik was lagen 2+ dozen aan minifigs en natuurlijk waren vrijwel alleen de Wolfpack's weg...
Jammer heh Kruidvat, deze serie loopt een stuk minder dan gedacht
Brickstory en Held er Steine zijn ook niet te spreken erover.Fraggert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:49:
[...]
Thanks!
@Nick25 is bovenstaande kritisch genoeg of twijfel je nog?
Nu is de Held wel vaker kritisch tegenover Lego, maar Brickstory niet. En dan heb je dus 3 bronnen (weliswaar alledrie Duits) die kritisch zijn.
Als ik zelf kijk, dan vind ik met name de binnenkant zwak: weinig details en vooral erg klein. Ook Cerebro stelt erg weinig voor. Zeker voor de adviesprijs zou ik er met een grote boog omheenlopen.
Hmm dan ga ik maar na de Daily Bugle & Sanctum Sanctorum & Avengers toren door na Icons sets..Makaja schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Brickstory en Held er Steine zijn ook niet te spreken erover.
Nu is de Held wel vaker kritisch tegenover Lego, maar Brickstory niet. En dan heb je dus 3 bronnen (weliswaar alledrie Duits) die kritisch zijn.
Als ik zelf kijk, dan vind ik met name de binnenkant zwak: weinig details en vooral erg klein. Ook Cerebro stelt erg weinig voor. Zeker voor de adviesprijs zou ik er met een grote boog omheenlopen.
Iemand advies voor de mooiste Icon sets.. (echt huisjes en dat werk dat het allemaal past bij de bovenstaande marvel sets
bv boetiekhotel . Natuurhistorisch museum 10326 etc etc
@Donstil jij had toch ook wat parels?
[ Voor 13% gewijzigd door Nick25 op 08-01-2025 15:11 ]
Je doet mij en mijn dochter een plezier met Beastmaster, telescope kid en crazy cat lover.Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:01:
[...]
Duidelijk zijn er people hier die nog iets zoeken? (i kill u if you a scalper)
Jammer dat de zakken niet zo diep zijn 😂...dat en de vrouw begraaft me dan 3m diep 😂Fraggert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:21:
voor de AFOL's met diepe zakken...er staat een complete Bricklink-winkel op Marktplaats
50k en 121k stukjes, en genoeg dieren voor een dierentuin of 10...
            Ben met mijn zoon (5,5 jaar) de boomhut aan het maken. Heel mooi en veel bouwplezier. Is een 16+ doos maar hij heeft massa plezier en af en toe een kleine frustratie (de trap blijft in stukken gaan)

Dit was volgens mij de tweede set die ik weer ging bouwen. Ik vond hem best pittig. Zeker de huisjes aan het einde. Leuk dat je dit samen kan doen. Ik ben nu samen met mijn zoon van 3 steeds 6+ sets aan het bouwen die hij vervolgens stuk maakt haha.Larmoth schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
Ben met mijn zoon (5,5 jaar) de boomhut aan het maken. Heel mooi en veel bouwplezier. Is een 16+ doos maar hij heeft massa plezier en af en toe een kleine frustratie (de trap blijft in stukken gaan)
Mocht dit niet lukken kan ik vrijdag hier bij de kruidvat nog even kijken. Laat maar weten.Prosac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Je doet mij en mijn dochter een plezier met Beastmaster, telescope kid en crazy cat lover.
Die heb ik ook een maand geleden gebouwd. Eindresultaat mag er zijn, maar de bouw vond ik knap frustrerend. Niet zozeer vanwege de methodes of zo, maar puur doordat er gebruik wordt gemaakt van dat donkerbruin, waardoor in de handleiding soms erg lastig te zien was, wat je moest doen. Heb de halve bouw een hoofdlampje gedragen, om maar genoeg licht te hebben voor de handleiding. Ook het plaatsen van sommige elementen op de stam (lampjes bijvoorbeeld) was soms erg onduidelijk. Maar de hutten waren erg leuk om te bouwen!Larmoth schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
Diezelfde ervaring had ik vorige week overigens ook, bij het in elkaar zetten van de Mercedes G-klasse: op sommige punten was gewoon niet duidelijk wat de bedoeling was of was het slecht aangegeven, zoals bijvoorbeeld stap 538 in de instructies. Kostte me echt even tijd om te zien wat nu moest doen met die twee pinnetjes, ook doordat het dak zo prominent in beeld staat, en ik dus in eerste instantie mijn focus daarop had.
Deze opmerking gaf me toch een vraag: hoe diep dient een mens begraven te worden. Volgens het internet dient een kist minimaal 65cm onder de grond te liggen, dus vanwaar die 3 meter...sheane schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:30:
Jammer dat de zakken niet zo diep zijn 😂...dat en de vrouw begraaft me dan 3m diep 😂
Blijkbaar wordt circa 3 meter aangehouden bij het begraven van 3 personen. Was je van plan een Bricklink winkel te kopen met twee partners?
Jaja, off-topic, tenzij het begraven van AFOLs met een uit de hand gelopen hobby vaker voorkomt
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 08-01-2025 15:52 ]
            Balen, wilde de 10308 set (Kerst dorpsstraat) mss nog aanschaffen, maar EOL bij Lego en overal uitverkocht. Om nu €50,- erbovenop te betalen bij een shady Bol.com verkoper, dat gaat me te ver. Jammer. 
Hier mensen ideeen of er een soortgelijke set die ook te motoriseren is eraan staat te komen? Ben op zoek naar een kerstdorp achtig setje met een treintje dat over 1 track heen en weer kan rijden. Heb me suf gegoogled, maar waarschijnlijk verkeerde zoektermen?
            Hier mensen ideeen of er een soortgelijke set die ook te motoriseren is eraan staat te komen? Ben op zoek naar een kerstdorp achtig setje met een treintje dat over 1 track heen en weer kan rijden. Heb me suf gegoogled, maar waarschijnlijk verkeerde zoektermen?
Denk niet dat er zo snel weer een nieuwe set komt. We hebben de Holiday trein gehad en nu deze tram. Denk dat het nog wel een poos gaat duren voordat er weer zoiets komt.austin_77 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:51:
Balen, wilde de 10308 set (Kerst dorpsstraat) mss nog aanschaffen, maar EOL bij Lego en overal uitverkocht. Om nu €50,- erbovenop te betalen bij een shady Bol.com verkoper, dat gaat me te ver. Jammer.
En bij een 3e partij op BOL kopen zou ik sowieso niet doen; op BOL zie je vaak belachelijke woekerprijzen. Heb je al eens gekeken op Bricklink? Daar zie ik verkopers die het voor €119-125 nieuw verkopen. €20-25 boven de adviesprijs.
In ieder geval een stuk goedkoper dan die Holiday trein van een aantal jaar terug; die is wat duurder tegenwoordig
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 08-01-2025 16:00 ]
Thnx voor de tips. Zal eens kijken op Bricklink, nog niet gekeken idd. Bol heeft helaas woekerprijzen, daar blijf ik van weg. Ik vind het een erg mooie set, vandaar.Gim schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:57:
[...]
Denk niet dat er zo snel weer een nieuwe set komt. We hebben de Holiday trein gehad en nu deze tram. Denk dat het nog wel een poos gaat duren voordat er weer zoiets komt.
En bij een 3e partij op BOL kopen zou ik sowieso niet doen; op BOL zie je vaak belachelijke woekerprijzen. Heb je al eens gekeken op Bricklink? Daar zie ik verkopers die het voor €119-125 nieuw verkopen. €20-25 boven de adviesprijs.
In ieder geval een stuk goedkoper dan die Holiday trein van een aantal jaar terug; die is wat duurder tegenwoordig
De Lego wordt meebegraven, dan heb je dus wat meer diepte nodig.Gim schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:50:
[...]
Deze opmerking gaf me toch een vraag: hoe diep dient een mens begraven te worden. Volgens het internet dient een kist minimaal 65cm onder de grond te liggen, dus vanwaar die 3 meter...
Blijkbaar wordt circa 3 meter aangehouden bij het begraven van 3 personen. Was je van plan een Bricklink winkel te kopen met twee partners?Of doet je vrouw gewoon héél veel moeite alleen voor jou; maakt je wel speciaal
Jaja, off-topic, tenzij het begraven van AFOLs met een uit de hand gelopen hobby vaker voorkomt
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
En dan nog in een kast ofzo?himlims_ schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:45:
[...]
flikker alles op zolder, en als iets wil bouwen dan kijk ik daar.
Vervolgens ben ik verrast; "owjah die set had ik ook nog"
Ik heb op brickset.com een label "backlog" en dat helpt me enorm!
"Ik heb zin om te bouwen... eens kijken wat ik nog in m'n "winkel" heb!"
Mogelijk hebben we een overlappende smaak. Hier staan wat sets die ik de afgelopen tijd met plezier gebouwd heb: https://www.reddit.com/r/...f_the_best_sets_lego_has/Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Hmm dan ga ik maar na de Daily Bugle & Sanctum Sanctorum & Avengers toren door na Icons sets..
Iemand advies voor de mooiste Icon sets.. (echt huisjes en dat werk dat het allemaal past bij de bovenstaande marvel sets![]()
bv boetiekhotel . Natuurhistorisch museum 10326 etc etc
@Donstil jij had toch ook wat parels?
Als in Modulars?
Want ik heb de JazzClub, Corner Hotel, BookStore, PoliceStation, Diner, Modular LEGO Store en Tudor Corner. Althans laatste als de DPD mijn pakket weer terugvind
JazzClub ben ik nu aan het bouwen, dat is mijn eerste die ik bouw en is vanavond af denk ik.
Vind het als bouwwerken wel leuk moet ik zeggen, dus ik ga de backlog wel wegwerken de komende weken.
Ik heb ChatGPT laten bepalen dat ik aan de JazzClub moest beginnen dus dat was random, hierna doe ik hetzelfde weer denk ik.
Benieuwd wat hij er voor vraagt.Fraggert schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:21:
Kwam toevallig laatst op Reddit ook 1 tegen.
Die heeft een waarde van 52K$ en neemt genoegen met 30% van die waarde, dus 15,6K$
Dat is een flinke korting.
Als deze dat ook doet, kom je ook uit rond de 15K euro dan..
we hebben net alles afgewerkt tot de bladeren. Die gaan we de komende dagen doen. Spannend.Makaja schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:50:
[...]
Die heb ik ook een maand geleden gebouwd. Eindresultaat mag er zijn, maar de bouw vond ik knap frustrerend. Niet zozeer vanwege de methodes of zo, maar puur doordat er gebruik wordt gemaakt van dat donkerbruin, waardoor in de handleiding soms erg lastig te zien was, wat je moest doen. Heb de halve bouw een hoofdlampje gedragen, om maar genoeg licht te hebben voor de handleiding. Ook het plaatsen van sommige elementen op de stam (lampjes bijvoorbeeld) was soms erg onduidelijk. Maar de hutten waren erg leuk om te bouwen!
Diezelfde ervaring had ik vorige week overigens ook, bij het in elkaar zetten van de Mercedes G-klasse: op sommige punten was gewoon niet duidelijk wat de bedoeling was of was het slecht aangegeven, zoals bijvoorbeeld stap 538 in de instructies. Kostte me echt even tijd om te zien wat nu moest doen met die twee pinnetjes, ook doordat het dak zo prominent in beeld staat, en ik dus in eerste instantie mijn focus daarop had.
            Aan de ervaren lego bouwers hier. Hoe bewaren jullie de gebouwde en ongebouwde sets ?
Ik heb mijn oude bak á 15 kilo lego van jaren 90 nog met boekjes en al nog. Mijn zoontje speelt hier inmiddels samen met mij al een goeie 1,5 mee (hij is nu net 6) ..
Voor een aantal gebouwde sets wil ik een ikea vitrine kopen zodat hij die op zijn kamer kan stallen en weer eruit kan halen als hij wil rommelen/spelen
Maar helaas kan dat niet met alles, en zeker niet met de komst van zijn eigen lego setjes. Ik heb nu een eindeloze voorraad een vershoudzakjes met zo'n dubbele klik laag. Maar er moet toch een betere/nettere manier zijn? Mijn 15 kilo heb ik inmiddels ook bijna per set weer bij elkaar gezocht. Vroeger kon ik wel uit mijn fantasie wat bouwen van de grote hoop, maar mijn zoontje wil het toch echt via het boekje doen. En dan is eindeloos zoeken niet heel leuk.
            Ik heb mijn oude bak á 15 kilo lego van jaren 90 nog met boekjes en al nog. Mijn zoontje speelt hier inmiddels samen met mij al een goeie 1,5 mee (hij is nu net 6) ..
Voor een aantal gebouwde sets wil ik een ikea vitrine kopen zodat hij die op zijn kamer kan stallen en weer eruit kan halen als hij wil rommelen/spelen
Maar helaas kan dat niet met alles, en zeker niet met de komst van zijn eigen lego setjes. Ik heb nu een eindeloze voorraad een vershoudzakjes met zo'n dubbele klik laag. Maar er moet toch een betere/nettere manier zijn? Mijn 15 kilo heb ik inmiddels ook bijna per set weer bij elkaar gezocht. Vroeger kon ik wel uit mijn fantasie wat bouwen van de grote hoop, maar mijn zoontje wil het toch echt via het boekje doen. En dan is eindeloos zoeken niet heel leuk.
Ga zo ff kijkenProsac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Je doet mij en mijn dochter een plezier met Beastmaster, telescope kid en crazy cat lover.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick25 op 08-01-2025 16:54 ]
Ik heb net mn kerstvakantie project afgerond in dit kader. Nieuwe ladekasten met bakjes en alles gesorteerd. Het was dagen werk maar het eindresultaat mag er zijn. 2 Alex lade blokken, nog een doos groot en ongesorteerd en een bak met platen. Voorheen de Trofast met grotere bakken gehad. Veel bouwwerken kunnen hier gemakkelijk in. Gebruik dit voorlopig nog voor bijvoorbeeld voertuigen waar nu even niet mee wordt gespeeld, of kleinere beperkte bouwwerken.Millie-ano schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:28:
Aan de ervaren lego bouwers hier. Hoe bewaren jullie de gebouwde en ongebouwde sets ?
......
Over het algemeen wordt het of neergezet door mijzelf als show / verzamel stuk, of er wordt actief mee gespeeld, of het eindigt in een verzamelbak (action, doorzichtig) per thema (zoals nu de Lego Friends Kermis sets), of afgebroken.
:strip_exif()/f/image/EhtPSbUf2QgZq4iIjLX8GQFd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. @Gim de normale "6 feet deep" is al lang niet meer van toepassing nadat ze Supernatural heeft gekeken. En ik vond het begraven met Lego ook wel goed van @mawashigeri 😂
Als je een Android toestel hebt dan heet de app Minifig Scan.Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:49:
[...]
Hoe kan ik deze artikelen scannen? welke app
Laat dan even weten waar je LEGO begraven wordtsheane schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:53:
Ps. @Gim de normale "6 feet deep" is al lang niet meer van toepassing nadat ze Supernatural heeft gekeken. En ik vond het begraven met Lego ook wel goed van @mawashigeri 😂
foundGim schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:55:
[...]
Als je een Android toestel hebt dan heet de app Minifig Scan.
Ik snap deze sneer niet zo goed.chrisO schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:02:
[...]
Jammer heh Kruidvat, deze serie loopt een stuk minder dan gedacht
Het is voor ons liefhebbers toch juist top dat er een grote retailer met vestigingen door het hele land en met een grote online presence deze dingen met korting aanbiedt?
Gebouwde sets van mij in een kast, gebouwde sets van hun op hun kamer ;-)Millie-ano schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:28:
Afgebroken spul gaat op volgorde in die plastic ikea zakjes (ISDAT) en daarna gaat het met het boekje in een SAMLA bak boven op zolder.
Ik heb wel een excelletje waarin ik de setnummers die ik heb afgebroken noteer, anders vergeet ik gegarandeerd wat ik heb.
De kersttrein was van 2016, de tram van 2022. Dus ik denk dat er 2028 wel weer een spoorgebonden setje komtaustin_77 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:51:
Maar dan nu echt; Ik vrees van niet. Wellicht voldoet de Harry Potter Zweinstein Express aan je wensen?
Die voldoet zeker! Punt is dat eenmaal begonnen met aanschaffen het niet meer stopt hahaThaRoof schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:14:
[...]
De kersttrein was van 2016, de tram van 2022. Dus ik denk dat er 2028 wel weer een spoorgebonden setje komt![]()
Maar dan nu echt; Ik vrees van niet. Wellicht voldoet de Harry Potter Zweinstein Express aan je wensen?
Een beetje door het hele huis heen, maar wat ik relatief snel ga bouwen, staat in een hoek van de woonkamer – tot grote ergernis van mijn betere helftKarp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:27:
Ik vind hem juist wel leuk en heb liever dit in een modular straatje dan de Museum modular, maar dat is vooral het jeugdsentiment met X-men. Ja, de ruimtes in het huis zijn klein, maar de kleine verwijzingen die erin zitten, vind ik wel leuk.Makaja schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Brickstory en Held er Steine zijn ook niet te spreken erover.
Daily Bugle of Sanctum Sanctorum heb ik dan weer niks mee, vooral de Bugle vind ik gewoon een hoog, beetje schreeuwerig gebouw (door alle zooi en figuurtjes op de gevel). Ik weet de poppetjes hoeven daar niet per se, maar de plaatjes ervan nodigen mij niet uit tot aankoop.
De hoogte is ook een dingetje waarom ik de Avenger's Tower niet wil, maar die vind ik wel leuker dan de Bugle (ook al kan die ook aardig schreeuwerig).
Dat gezegd hebbende, voor de X-Men mansion zou ik ook absoluut niet de MSRP betalen, maar de sets waarvoor ik dat wel heb gedaan, kan ik op 1 hand tellen denk ik.
            Vandaag begonnen aan Tudors Corner. Aangename verrassing dat alle zakjes van papier waren! Eerste lego set van mij die dit heeft.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Waarschijnlijk kom je plastic zakjes in het papierenzakje tegen. Notre Dame heeft ook plasticzakjes in de papierenzakjes. Das om af te kicken 😜Maikjuh schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:41:
Vandaag begonnen aan Tudors Corner. Aangename verrassing dat alle zakjes van papier waren! Eerste lego set van mij die dit heeft.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Nooit een grotere backlog dan 1 of 2 sets.Karp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:27:
:strip_exif()/f/image/jJqaLe3FsHQsJexpA9s2G81b.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staat een IKEA vitrinekast met 3 of 4 sets gebouwd erin. Zodra er een nieuwe set af is breek ik de oude op volgorde weer af en bewaar ze in koffers voor de volgende bouw. Zie:Millie-ano schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:28:
Hoe ik m’n backlog georganiseerd heb? Slecht. Het is letterlijk een stapel dozen op een tafel die ik nergens anders voor gebruik. Grote dozen achter en onder, kleine dozen boven en vooraan. Laatst voor het eerst gehad dat ik mezelf erop betrapte dat ik van een 80 euro kostende set niet meer wist of ik hem nou al had of niet. Maar mijn LEGO-tafel is nu net af (foto’s volgen nog) dus op dit moment wordt er sneller gebouwd dan dat de backlog wordt aangevuld dus ik verwacht dat er vóór de zomer een punt komt dat de backlog weer op een plankje past.Karp schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:27:
Ik kan deze vraag alleen maar persoonlijk beantwoorden. Er spelen bij mij twee zaken: verzamelwoede en daadwerkelijk een wereld bouwen.Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Het eerste is vrij simpel, ik heb dit jaar besloten alle nieuw uitgekomen series te gaan sparen met ingang van serie 26 (Space) geholpen door het feit dat er sinds afgelopen jaar een scanbare barcode op zit die het proces enorm vergemakkelijkt. Maar dit is echt sparen en als display tentoonstellen op een plankje. Door me te beperken tot de nieuwe sets is het goed betaalbaar en ik woon in een kleine stad met een Intertoys vlakbij dus ik kan er regelmatig even binnenwippen om scalpers te snel af te zijn.
Het tweede is het bouwen van mijn LEGO-stad. Dat betekent dat ik sommige figuurtjes veel meer dan één keer wil hebben om daarin te verwerken en te recombineren met andere figuurtjes. Het toeval wil dat dit meestal de minder populaire figuurtjes zijn dus ook dit gaat vrij gemakkelijk. Mooi voorbeeld zijn de Alien Tourist en Beetlezoid uit serie 26. Makkelijk te vinden en niet zo populair, ik heb er wel 12 van elk denk ik.
Ja, maar ik red me wel. De reeks is pas een week uit dus ik snap de opwinding niet helemaal. We hebben nog maanden de tijd om de serie compleet te krijgen en als ik het zo hoor is het vooral die stomme wolf die lastig is.Nick25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:01:
[...]
Duidelijk zijn er people hier die nog iets zoeken? (i kill u if you a scalper)
Oeh, de Book Store is zo ontzettend leuk! Ik weet dat hij juist wat minder goed aangeschreven staat maar ik vind hem charmant en het was de eerste 100+ euro set die ik in m’n leven kocht.Donstil schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:20:
[...]
Als in Modulars?
Want ik heb de JazzClub, Corner Hotel, BookStore, PoliceStation, Diner, Modular LEGO Store en Tudor Corner. Althans laatste als de DPD mijn pakket weer terugvind![]()
JazzClub ben ik nu aan het bouwen, dat is mijn eerste die ik bouw en is vanavond af denk ik.
Vind het als bouwwerken wel leuk moet ik zeggen, dus ik ga de backlog wel wegwerken de komende weken.
Ik heb ChatGPT laten bepalen dat ik aan de JazzClub moest beginnen dus dat was random, hierna doe ik hetzelfde weer denk ik.
Het was daarmee de set die in mijn hoofd het knopje omzette van “LEGO is leuk voor kinderen” naar “ik ga serieus geld steken in deze hobby”. Het is ook de enige grote set die ik dubbel gekocht heb om hem om te toveren tot een grotere moc.
Mee eens. Je gaat in het Kruidvat die wolf niet vinden maar ik heb daar toch maar even 3 x 3 = 9minifiguurtjes met korting kunnen kopen zodat ik voor 27 euro toch al mooi driekwart van de verzameling compleet heb. Dank aan Kruidvat voor het betaalbaar houden van mijn uit de hand lopende hobby.ThaRoof schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:08:
[...]
Ik snap deze sneer niet zo goed.
Het is voor ons liefhebbers toch juist top dat er een grote retailer met vestigingen door het hele land en met een grote online presence deze dingen met korting aanbiedt?
Ik mis de optie: Ik bouw te snel om een backlog te hebben.XFlame schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:00:
Ik mis een optie: Ben niet rijk genoeg om een backlog te hebben
Mooie kasten. Die BROR heb ik toevallig afgelopen weekend ook opgebouwd. Denk dat ik het ook voornamelijk voor Lego ga gebruiken. Zowel opslag en complete sets.R3W schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Nooit een grotere backlog dan 1 of 2 sets.
[Afbeelding]
Ben je in je werk net zo georganiseerd, en zoek je nog collega's? 😄R3W schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:51:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Hier staat een IKEA vitrinekast met 3 of 4 sets gebouwd erin. Zodra er een nieuwe set af is breek ik de oude op volgorde weer af en bewaar ze in koffers voor de volgende bouw. Zie:
[...]
Supernetjes! Ik zou misschien wat vrijheid missen als ik het zo gestructureerd zou willen doen.
Die Beetlezoid is echt geweldig, geen idee waarom die niet aansloeg. M:Tron en RoboNurse+baby zijn mijn andere favorieten. Orion mag er ook zijn met z'n mooie schild en natuurlijk Iceplanet+pinguin!Kerngezond schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:17:
Mooi voorbeeld zijn de Alien Tourist en Beetlezoid uit serie 26. Makkelijk te vinden en niet zo populair, ik heb er wel 12 van elk denk ik.
De D&D reeks heeft een half jaar gelopen, maar buiten 'mijn' kruidvat heb ik nergens anders de Dragonborn Paladin kunnen vinden. Theoretisch heb je nog lang de tijd, maar dat geldt ook voor de scalpers!Kerngezond schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:17:De reeks is pas een week uit dus ik snap de opwinding niet helemaal. We hebben nog maanden de tijd om de serie compleet te krijgen en als ik het zo hoor is het vooral die stomme wolf die lastig is.
Ook hier is het opmerkelijk dat Tiefling met draakje niet speciaal gewild is (ik heb er 5).
Overigens is 'die stomme wolf' wel echt heel leuk, en het figuurtje met kap, longsword, schildje en cape is ook zeer compleet - dat is deel van de opwinding, je krijgt t.o.v. losse onderdelen kopen een megadeal voor 4 euro!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Met 12 Beetlezoid ben ik wel benieuwd hoe jouw LEGO stad eruit ziet.Kerngezond schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:17:
[...]
Het tweede is het bouwen van mijn LEGO-stad. Dat betekent dat ik sommige figuurtjes veel meer dan één keer wil hebben om daarin te verwerken en te recombineren met andere figuurtjes. Het toeval wil dat dit meestal de minder populaire figuurtjes zijn dus ook dit gaat vrij gemakkelijk. Mooi voorbeeld zijn de Alien Tourist en Beetlezoid uit serie 26. Makkelijk te vinden en niet zo populair, ik heb er wel 12 van elk denk ik.
Zo vind ik die Pterodactyluskostuum ook erg leuk, maar de Wolventemmer is qua accessoires inderdaad zeer compleet. Zelf voornamelijk gek op die schildjes. Een van de redenen dat ik die Leeuwenridders kasteel gekocht heb.mawashigeri schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:14:
[...]
Overigens is 'die stomme wolf' wel echt heel leuk, en het figuurtje met kap, longsword, schildje en cape is ook zeer compleet - dat is deel van de opwinding, je krijgt t.o.v. losse onderdelen kopen een megadeal voor 4 euro!
Cool, ja die spreekt mij ook wel heel erg aan, juist ook omdat het twee losse gebouwtjes zijn.Kerngezond schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:18:
[...]
Oeh, de Book Store is zo ontzettend leuk! Ik weet dat hij juist wat minder goed aangeschreven staat maar ik vind hem charmant en het was de eerste 100+ euro set die ik in m’n leven kocht.
Het was daarmee de set die in mijn hoofd het knopje omzette van “LEGO is leuk voor kinderen” naar “ik ga serieus geld steken in deze hobby”. Het is ook de enige grote set die ik dubbel gekocht heb om hem om te toveren tot een grotere moc.
Misschien schuif ik hem wel naar voren na deze aanbeveling
Ik heb de Bookstore ooit vergroot (een 2e hands set voor weinig op MP gekocht), vond het origineel eigenlijk best wel wat ielig.Kerngezond schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:18:
[...]
Oeh, de Book Store is zo ontzettend leuk! Ik weet dat hij juist wat minder goed aangeschreven staat maar ik vind hem charmant en het was de eerste 100+ euro set die ik in m’n leven kocht.
Kon alleen nog een oudere foto vinden van het rechter gebouw:
:strip_exif()/f/image/hP5u3dByzWiYTPnwOdsa8mpz.jpg?f=fotoalbum_large)
En in een boekenwinkel horen.....VEEL boeken! Dus een paar extra kasten geplaatst:
:strip_exif()/f/image/RLOGyo7h5UW37tuu1cgkS8lO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zpAMbBB5pm7HQvOo1CzyRauB.jpg?f=fotoalbum_large)
                    Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ja, dat lijkt mij ook. Ruime verkrijgbaarheid is alleen maar fijn. Dus ik snap ook weinig van @chrisOThaRoof schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:08:
[...]
Ik snap deze sneer niet zo goed.
@Outerspace, de storm is nu al weer wat gaan liggen, maar een antwoord zou best handig zijn for future reference42erik schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:26:
[...]
Dat updates van bestellingen daar beter passen weten we, dat was alleen de vraag niet...
De vraag was of de opmerkingen over de (on)beschikbaarheid van bepaalde minifigs in de lokale kruitvat en intertoys daar niet ook horen?
Aan de ene kant ben ik als groot Star Trek fan enthousiast, aan de andere kant denk ik ook: waar laat ik in hemelsnaam nóg een 3600 stenen grote set...42erik schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:35:
Tabblad weg geklikt dus even de link kwijt, maar lees net dat star trek rond Black Friday uitkomt en 3600 stenen heeft en flink wat mini figs.
Da's niet klein, groter dan de broertjes van bluebrixx.
Bij Bluebrixx heeft me dat ook altijd tegengestaan, ik vond die Runabout set op minifig scale heel gaaf, maar ik zou hem nergens kwijt kunnen.
Ik vraag me af of er uiteindelijk ook een serie kleinere modellen komt (a la de Starshio Collection van Star Wars). De ruimteschepen van Star Trek zijn daar minder geschikt voor i.m.o. omdat ze vaak veel meer ronde vormen en relatief dunne verbindingen hebben tussen de verschillende delen van de romp, dus ik zou heel benieuwd zijn hoe de designers dat oplossen. Een CMF-serie zou natuurlijk ook heel nice zijn.
scintillating
            Voordat ik het ziekenhuis in ging de Sonic set voor mijn dochter gebouwd, daarna afgebroken. In de Lego store voor ons allen de Tuxedo cat gekocht. Maar die moet uberhaupt nog gebouwd gaan worden.
Die Milkyway set willen we nog wel een keer kopen met licht set en dan ophangen.
Voor de rest voor mij staan alleen de bloemensets er nog om te kopen (welke ik mis) en de laatste 2 jaren winter village. En toch bij die blijf ik twijfelen of ik ze weg ga doen en dan die kleinere varianten op rebrickable ga bouwen, of toch houden. FWP.
            Die Milkyway set willen we nog wel een keer kopen met licht set en dan ophangen.
Voor de rest voor mij staan alleen de bloemensets er nog om te kopen (welke ik mis) en de laatste 2 jaren winter village. En toch bij die blijf ik twijfelen of ik ze weg ga doen en dan die kleinere varianten op rebrickable ga bouwen, of toch houden. FWP.
Helaas alleen maar cupido en skateboarder ofzoProsac schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Ik gebruik sinds deze kerst precies hetzelfde systeem van twee IKEA Alex blokken gevuld met NOJIG bakjes. Er zijn mensen die de bakjes 3D printen, maar toen ik me realiseerde dat ik dan een jaar aan het printen ben kocht ik toch maar voor een paar tientjes honderden bakjes. Grappig detail, voor het eerst had ik controle bij de IKEA zelfscan, dus die arme meid mocht al die bakjes natellen. Ik vind de bakjes erg handig, makkelijk uitsplitsen naar kleinere bakjes of overstorten in een grotere als hij vol raakt (en makkelijk verkrijgbaar in grote hoeveelheden). Ik gebruik de indeling van https://brickarchitect.com/labels/ om niet zelf te hoeven bedenken welk onderdeel in welk bakje moet belanden. Hiervoor had ik plastic zakjes in SAMLA boxen, maar als je dan onderdelen bij elkaar wilt zoeken voor een nieuw huisje uit idee boek 6000 blijkt dat toch redelijk irritant/tijdrovend.sheane schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:53:
[...]
Ik heb net mn kerstvakantie project afgerond in dit kader.
Wellicht wel relevant, ik bouw tegenwoordig vooral B-models, zaken uit de ideeboeken van destijds, MOCs en dozen van destijds waar ik (vrijwel) alle onderdelen al wel van heb. Daarom wilde ik over van opslag per set naar opslag per soort brick.
die labels heb ik omgekat naar dymo, mocht je geen brother printer hebben. je kunt mijn labels downloaden bij; https://drive.google.com/...eALr3_tja0xMc?usp=sharingrobhuls schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:16:
[...]
Ik gebruik sinds deze kerst precies hetzelfde systeem van twee IKEA Alex blokken gevuld met NOJIG bakjes. Er zijn mensen die de bakjes 3D printen, maar toen ik me realiseerde dat ik dan een jaar aan het printen ben kocht ik toch maar voor een paar tientjes honderden bakjes. Grappig detail, voor het eerst had ik controle bij de IKEA zelfscan, dus die arme meid mocht al die bakjes natellen. Ik vind de bakjes erg handig, makkelijk uitsplitsen naar kleinere bakjes of overstorten in een grotere als hij vol raakt (en makkelijk verkrijgbaar in grote hoeveelheden). Ik gebruik de indeling van https://brickarchitect.com/labels/ om niet zelf te hoeven bedenken welk onderdeel in welk bakje moet belanden. Hiervoor had ik plastic zakjes in SAMLA boxen, maar als je dan onderdelen bij elkaar wilt zoeken voor een nieuw huisje uit idee boek 6000 blijkt dat toch redelijk irritant/tijdrovend.
Wellicht wel relevant, ik bouw tegenwoordig vooral B-models, zaken uit de ideeboeken van destijds, MOCs en dozen van destijds waar ik (vrijwel) alle onderdelen al wel van heb. Daarom wilde ik over van opslag per set naar opslag per soort brick.
                                                [ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2025 12:02 ]
Ik twijfel nog over de labels. Ik ben nu nog teveel aan het omhusselen. Zelfs qua hele lades. Tot nu toe is het wel echt mega fijn en snel iets vinden. Zeker als je goed in je hoofd hebt zitten wat je wil en nodig hebt.robhuls schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:16:
[...]
Ik gebruik de indeling van https://brickarchitect.com/labels/ om niet zelf te hoeven bedenken welk onderdeel in welk bakje moet belanden. Hiervoor had ik plastic zakjes in SAMLA boxen, maar als je dan onderdelen bij elkaar wilt zoeken voor een nieuw huisje uit idee boek 6000 blijkt dat toch redelijk irritant/tijdrovend.
Hoeveel categorien/bakjes heb je dan zoal? Hoe breed is het uitgesplitst?robhuls schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:16:
[...]
Ik gebruik sinds deze kerst precies hetzelfde systeem van twee IKEA Alex blokken gevuld met NOJIG bakjes. Er zijn mensen die de bakjes 3D printen, maar toen ik me realiseerde dat ik dan een jaar aan het printen ben kocht ik toch maar voor een paar tientjes honderden bakjes. Grappig detail, voor het eerst had ik controle bij de IKEA zelfscan, dus die arme meid mocht al die bakjes natellen. Ik vind de bakjes erg handig, makkelijk uitsplitsen naar kleinere bakjes of overstorten in een grotere als hij vol raakt (en makkelijk verkrijgbaar in grote hoeveelheden). Ik gebruik de indeling van https://brickarchitect.com/labels/ om niet zelf te hoeven bedenken welk onderdeel in welk bakje moet belanden. Hiervoor had ik plastic zakjes in SAMLA boxen, maar als je dan onderdelen bij elkaar wilt zoeken voor een nieuw huisje uit idee boek 6000 blijkt dat toch redelijk irritant/tijdrovend.
Welke opbergdozen zijn dit?R3W schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:51:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Hier staat een IKEA vitrinekast met 3 of 4 sets gebouwd erin. Zodra er een nieuwe set af is breek ik de oude op volgorde weer af en bewaar ze in koffers voor de volgende bouw. Zie:
[...]
Lijkt op deze?R3W schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:57:
[...]
Ik breek de stets op volgorde van zakje weer af en doe ze in sorteerkoffers. In de bakjes plak ik een labeltje met het nummer van het zakje en op de zijkant de set nummer en naam.
[Afbeelding]
https://www.allekabels.nl...gbox-20-opbergvakken.html
[ Voor 5% gewijzigd door Karp op 09-01-2025 12:43 ]
Daar worstel ik ook een beetje mee: ik heb zo'n 60 kilo aan losse lego, en dat bevat talloze verschillende stukjes. Ik heb niet zoveel bakjes, dus probeer dan toch maar zaken samen te voegen. En met de system- en technic-bricks is dat niet zo lastig. Maar dat zit je ook weer met allerlei afwijkende/special parts: hoe ga ik die opdelen... Ik sorteer nu per soort (en niet op kleur). Maar dat levert al gauw meer dan 100 bakjes op...Karp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Hoeveel categoriën/bakjes heb je dan zoal? Hoe breed is het uitgesplitst?
heb het volgende gedaan; flike de lego op een groot stuk stof (kleedje, dekbedovertrek etc.)Makaja schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:46:
[...]
Daar worstel ik ook een beetje mee: ik heb zo'n 60 kilo aan losse lego, en dat bevat talloze verschillende stukjes. Ik heb niet zoveel bakjes, dus probeer dan toch maar zaken samen te voegen. En met de system- en technic-bricks is dat niet zo lastig. Maar dat zit je ook weer met allerlei afwijkende/special parts: hoe ga ik die opdelen... Ik sorteer nu per soort (en niet op kleur). Maar dat levert al gauw meer dan 100 bakjes op...
vervolgens stapeltjes maken:
1. voertuigen (wielen, spoor, auto frames etc.)
2. bricks (standaard bricks / plates)
3. figures en toebehorenen
en zo iedere dag de grote berg, verdelen in kleinere (gegroupeerde blokjes), paar uur per dag. over periode van paar wk.
die bergjes steeds verder uitsprlitsen; voertuigen -> stapeltjes wielen -> cocpits etc. etc.
super leuk [...]
@Karp

"Iris organiser" (blokker, wehkamp, xenox etc)
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2025 12:54 ]
"Dit product is tijdelijk uitverkocht" Waarschijnlijk omdat ze allemaal bij @R3W liggenKarp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:42:
[...]
[...]
Lijkt op deze?
😄Fraggert schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:52:
[...]
"Dit product is tijdelijk uitverkocht" Waarschijnlijk omdat ze allemaal bij @R3W liggen![]()
Er zijn meer maten zie ik!
            Hulde aan de Kruidvat medewerkster die me had onthouden en een doos voor me had achtergehouden!!!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iD7yTPOsYvDBK112BTnt6nAm.jpg?f=user_large)
Die cape is trouwens wel van raar materiaal gemaakt. Als ik deze niet zelf uit de doos had gehaald dan zou ik denken dat deze fake is.
            :no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iD7yTPOsYvDBK112BTnt6nAm.jpg?f=user_large)
Die cape is trouwens wel van raar materiaal gemaakt. Als ik deze niet zelf uit de doos had gehaald dan zou ik denken dat deze fake is.
persoonlijk vind ik die te klein (tenzij je zooooo veel hebt dat het per type, per kleur moet)
anders zou ik het gewoon per soort houden:
1x1 bricks in een lade
1x2 bricks in andere lade
etc.
andere 'kast' voor plates etc. etc.
Ik denk dat je onderschat, hoeveel 60kg Lego is...himlims_ schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:52:
[...]
heb het volgende gedaan; flike de lego op een groot stuk stof (kleedje, dekbedovertrek etc.)
vervolgens stapeltjes maken:
1. voertuigen (wielen, spoor, auto frames etc.)
2. bricks (standaard bricks / plates)
3. figures en toebehorenen
en zo iedere dag de grote berg, verdelen in kleinere (gegroupeerde blokjes), paar uur per dag. over periode van paar wk.
die bergjes steeds verder uitsprlitsen; voertuigen -> stapeltjes wielen -> cocpits etc. etc.
super leuk [...]
@Karp [[URL
Het grootste deel is intussen gesorteerd, maar dat levert zó vreselijk veel bakjes op, dat ik het overzicht kwijt raak. Dat is te doen, als ik een set volgens instructie bouw, en moet verzamelen. Maar voor spontaan iets bouwen, is dat lastig en beperkt het me.
Ik zoek dus eigenlijk een opslagmethode, en niet zozeer een sorteermethode besef ik nu...
Die LEGO City Modulair ruimtestation is tof!ErikT738 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:58:
Hulde aan de Kruidvat medewerkster die me had onthouden en een doos voor me had achtergehouden!!!
[Afbeelding]
Persoonlijk heb ik deze recentelijk gekocht. Heeft meer (kleinere) vakken, stevig en een goede prijs. Zeker aan te bevelen. (En genoeg op voorraad)

32 dezelfde vakken:
https://www.conrad.nl/nl/...verdeling-in-1597292.html
15 verschillende vakken:
https://www.conrad.nl/nl/...verdeling-in-1597291.html
Thanks anyway.Nick25 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:17:
[...]
Helaas alleen maar cupido en skateboarder ofzo
hier kleine 20kg, dat heb op bovenstaande manier gesorteerd.Makaja schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:04:
[...]
Ik denk dat je onderschat, hoeveel 60kg Lego is...![]()
Het grootste deel is intussen gesorteerd, maar dat levert zó vreselijk veel bakjes op, dat ik het overzicht kwijt raak. Dat is te doen, als ik een set volgens instructie bouw, en moet verzamelen. Maar voor spontaan iets bouwen, is dat lastig en beperkt het me.
Ik zoek dus eigenlijk een opslagmethode, en niet zozeer een sorteermethode besef ik nu...
of nu 20-of-120kg is, manier blijft hetzeflde
sterkte!
Zeker! Hij was nu in de aanbieding voor 60 euro, en daarvoor kon ik 'm niet laten liggen. Nu is het nog wachten op een aanbieding van het nieuwe modulaire ruimteschip. Ze zijn ook nog eens compatible.
Jammer dat ik daar niet woon. Er zitten veel stenen bij die ik wel kan gebruiken.
Ik heb het ook voor die prijs gekocht, maar enkel nog twee capsules gebouwd. Inderdaad vanwege het koppelen. Ik wou die Interstellair ruimteschip 60430 modulair maken en daarvoor zijn al die capsule onderdelen wel handig.ErikT738 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:43:
[...]
Zeker! Hij was nu in de aanbieding voor 60 euro, en daarvoor kon ik 'm niet laten liggen. Nu is het nog wachten op een aanbieding van het nieuwe modulaire ruimteschip. Ze zijn ook nog eens compatible.
Daarna ook nog LEGO City Ruimtebasis en Raketlanceringsplatform gekocht voor 70 euro, dat was een impulsaankoop... Denk dat ik nu wel even klaar ben met Lego City Space sets, maar van het nieuwe modulaire ruimteschip hoop ik ook op een mooie aanbieding.
Klopt, de Perel OMR18. Maar via Amazon zijn ze een stuk goedkoper en ook vaak in de aanbieding.
https://www.amazon.nl/Per...-organizer/dp/B009EO0IAU/
hmm die zijn wel goedkoop zelf keek ik naar deze 2 omdat ze stapelbaar zijnR3W schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:13:
[...]
[...]
Klopt, de Perel OMR18. Maar via Amazon zijn ze een stuk goedkoper en ook vaak in de aanbieding.
https://www.amazon.nl/Per...-organizer/dp/B009EO0IAU/
https://www.hbm-machines....-vergrendelbare-organizer
en
helaas uitverkocht https://www.hbm-machines....assortimentskoffer-deluxe
Ik kocht eerst 1 Alex kast met 40 kleine, 10 medium en 8 grote bakjes. Die was vol voordat de collectie erin zat, dus kocht ik nog een Alex kast met ongeveer dezelfde bakjes. Ik heb nog wat laden zonder bakjes voor base plates, handleidingen, dat soort zaken. Ik splits eerst per pagina aan onderdeeltjes uit (een pagina van het totaal overzicht van alle labels), als dat niet meer past dan splits ik het uit in kleinere groepen. 1xn en 2xn bricks heb ik nu bijvoorbeeld een bakje per soort, net als de meeste soorten plates. In de kleine bakjes heb je dan 1x1 en 1x2, maar voor 1x4 heb ik zoveel dat ik een medium heb en voor lange technic beams heb ik groot nodig. Aan de andere kant zitten allerhande soorten vensters allemaal samen in 1 medium bakje en het bakje 'overig' bevat een ratjetoe aan dingen waar ik er hooguit een paar van heb, wat in totaal zeker 5 pagina's aan labels is.Karp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Hoeveel categorien/bakjes heb je dan zoal? Hoe breed is het uitgesplitst?
Ik heb nog vrij veel 'oude LEGO' liggen. Sorteren daarvan kost mij disproportioneel veel tijd omdat ik op dit moment ook alles wat gesorteerd is in rebrickable heb zitten en daarom eigenlijk eerst moet tellen en het dan pas in de Alex kasten kan stoppen (en die oude LEGO zijn geen sets die je via brickset ineens in rebrickable kunt overnemen).
            Misschien ten overvloede, de Brick Architect heeft ook een taxonomie van LEGO onderdelen
https://brickarchitect.co..._LABELS-CONTACT_SHEET.pdf
In mijn kast zit in de bovenste la 1. BASIC en dan alleen BASIC-brick, in de tweede la BASIC-plate, en zo verder totdat ik uiteindelijk bij 15. OTHER ben. Omdat die NOJIG bakjes universeel zijn kun je af en toe doorschuiven als BASIC-brick bijvoorbeeld niet meer past. Tip vooraf, hou wat ruimte vrij in de lades zodat je niet 2..15 allemaal moet doorschuiven omdat er wat BASIC-bricks bij zijn gekomen. Je kunt dan eerst gewoon een groep splitsen of een groter/extra bakje gebruiken. Mijn ervaring is dat je redelijk snel veel onderdelen blind kunt vinden. Ik splits zelf ook niet te veel uit. Je kunt heel veel bakjes spenderen aan allemaal speciale onderdeeltjes met heel weinig onderdeeltjes per bakje, maar mijn ervaring is dat je die ook makkelijk terug vind als er wat meer verschillende soorten onderdeeltjes in een niet te klein bakje liggen (ook omdat je ze er makkelijk uit kunt halen om even te zoeken).
            https://brickarchitect.co..._LABELS-CONTACT_SHEET.pdf
In mijn kast zit in de bovenste la 1. BASIC en dan alleen BASIC-brick, in de tweede la BASIC-plate, en zo verder totdat ik uiteindelijk bij 15. OTHER ben. Omdat die NOJIG bakjes universeel zijn kun je af en toe doorschuiven als BASIC-brick bijvoorbeeld niet meer past. Tip vooraf, hou wat ruimte vrij in de lades zodat je niet 2..15 allemaal moet doorschuiven omdat er wat BASIC-bricks bij zijn gekomen. Je kunt dan eerst gewoon een groep splitsen of een groter/extra bakje gebruiken. Mijn ervaring is dat je redelijk snel veel onderdelen blind kunt vinden. Ik splits zelf ook niet te veel uit. Je kunt heel veel bakjes spenderen aan allemaal speciale onderdeeltjes met heel weinig onderdeeltjes per bakje, maar mijn ervaring is dat je die ook makkelijk terug vind als er wat meer verschillende soorten onderdeeltjes in een niet te klein bakje liggen (ook omdat je ze er makkelijk uit kunt halen om even te zoeken).

Dit is toch wel leuk nieuws, de afbeelding wekt al de suggestie van een leuke nieuwe opgroei lijn. Ben erg benieuwd!
Ik vond juist de 'eigen' lijnen van Lego heel sterk. En meer getuigen van fantasie in de makers wat toch een belangrijk onderdeel is van open-einde speelgoed, waar ik lego onder schaar.njiwedu0b schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:46:
[Afbeelding]
Dit is toch wel leuk nieuws, de afbeelding wekt al de suggestie van een leuke nieuwe opgroei lijn. Ben erg benieuwd!https://www.lego.com/nl-n...studios-bluey-partnership
Maar ja, alles is te lego-fyen... en voor Lego natuurlijk een dikke markt. Soms wel eens jammer. Maar voor de beginnende bouwers natuurlijk heel leuk het herkenbare te bouwen en te introduceren in lego. Ik heb het vroeger niet gemist om van mijn series/programma, strips geen lego variant te hebben.
Ik begrijp en deel jouw gedachten, ik merk zelf bij mijn zoon toch wel de aantrekkingskracht naar dergelijke herkenbaar speelgoed zoals (helaas) PawPetrol en ben dan wel aanmoedigend om Bluey naar binnen te lokken.Millie-ano schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:19:
[...]
Ik vond juist de 'eigen' lijnen van Lego heel sterk. En meer getuigen van fantasie in de makers wat toch een belangrijk onderdeel is van open-einde speelgoed, waar ik lego onder schaar.
Maar ja, alles is te lego-fyen... en voor Lego natuurlijk een dikke markt. Soms wel eens jammer. Maar voor de beginnende bouwers natuurlijk heel leuk het herkenbare te bouwen en te introduceren in lego. Ik heb het vroeger niet gemist om van mijn series/programma, strips geen lego variant te hebben.
Voor de rest is hij ook nog steeds erg blij met een berg blokken waarop zijn fantasie los gaat.
                        Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
 .

Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
 - Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
 - Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
 - Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
 - Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
 - Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_exif()/f/image/5wHdVu896DydqNr3jlNsMZne.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/ru9C59Y87RdPZjSq1yNGsywC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aXptR2BAjPZBqRo1Mx9RFyxa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uIytRLm2sDyG7bUMDTUx8byH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LDJvb2MYjZfxGABKMrU9zDDp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YBrlE3a0cJoGcUWA6CvMMuWq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3lO8faPuLHM6Qr623aKbFuUY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EnXq8L3bcNlevS4o2Fspt5EG.jpg?f=fotoalbum_large)