Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
njiwedu0b schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Ik begrijp en deel jouw gedachten, ik merk zelf bij mijn zoon toch wel de aantrekkingskracht naar dergelijke herkenbaar speelgoed zoals (helaas) PawPetrol en ben dan wel aanmoedigend om Bluey naar binnen te lokken.

Voor de rest is hij ook nog steeds erg blij met een berg blokken waarop zijn fantasie los gaat.
Om meer kinderen naar lego te lokken (iets wat denk ik ook wel lukt zonder de licentie deals) .. is het wel ideaal

Maar vroeger had je Lego Dino... dat is nu Lego Jurassic World. Vroeger had je verschillende space Blacktron, ICE Planet en M-tron! Dat is nu Lego Starwars! etc.

Allemaal met een extra prijskaartje want licentie voor het IP. Beiden hebben hun charmes hoor. Maak me ook schuldig dat ik het toch koop en ben er ook blij mee.

Ik ga weer verder zwijmelen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:54
De meeste kennen het wellicht maar ik vermoed dat dit wel een dingetje zal zijn voor jullie.. Lego & Bluey :)

https://www.polygon.com/toys/505974/bluey-lego

Tekst is wel in het engels but you get the idea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:37
Derbiss schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:43:
De meeste kennen het wellicht maar ik vermoed dat dit wel een dingetje zal zijn voor jullie.. Lego & Bluey :)

Ik heb een zoontje van drie en een dochter van nul, dus hier zal ik wel wat van aan moeten schaffen ben ik bang.

Al heeft mijn zoontje eigenlijk meer met Spidey en zijn Vriendjes momenteel. Gelukkig (?) is daar ook Lego van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
ErikT738 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Ik heb een zoontje van drie en een dochter van nul, dus hier zal ik wel wat van aan moeten schaffen ben ik bang.

Al heeft mijn zoontje eigenlijk meer met Spidey en zijn Vriendjes momenteel. Gelukkig (?) is daar ook Lego van :P
Die vind ik persoonlijk net iets minder.. éénmalig geprobeerd maar uiteindelijk toch maar toch terug naar City ed gegaan (mijn jongens e ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Derbiss schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:43:

Is 5 posts geleden al gepost ook ;)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81261086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:37
Derbiss schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Die vind ik persoonlijk net iets minder.. éénmalig geprobeerd maar uiteindelijk toch maar toch terug naar City ed gegaan (mijn jongens e ;))
De setjes zijn niet bijzonder nee, maar hij gebruikt wel graag de minifigs. Gelukkig hebben we sinds de laatste adventskalender ook Ghost Spider en daarmee de meeste belangrijke karakters wel compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Al excuses.. had erover gekeken dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:08
Makaja schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat je onderschat, hoeveel 60kg Lego is... :D
Het grootste deel is intussen gesorteerd, maar dat levert zó vreselijk veel bakjes op, dat ik het overzicht kwijt raak. Dat is te doen, als ik een set volgens instructie bouw, en moet verzamelen. Maar voor spontaan iets bouwen, is dat lastig en beperkt het me.

Ik zoek dus eigenlijk een opslagmethode, en niet zozeer een sorteermethode besef ik nu...
Ik moet dan weer hier aan denken ;)
YouTube: Adam Savage Builds a LEGO Sorting and Storage System!

Er zijn sowieso heel veel leuke YT vids over Lego storage en sorteren :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Van de week de Middeleeuwse stad in elkaar gezet en de timing met de nieuwe minifig kon niet beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25FgblhKMxfHOZWTEBATY_Q8rr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxoIu6Wkv9ioB7m48TBrGW10.jpg?f=fotoalbum_large

Geitjes pas op voor de wolf!!! :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oei tof, er komt naast de NES in Oktober ook een Lego Nintendo Gameboy.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 09-01-2025 19:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-10 00:39
Leuk, ze zijn wel lekker vroeg met het teasen van een set die in oktober verschijnt. :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:17:
[...]

Leuk, ze zijn wel lekker vroeg met het teasen van een set die in oktober verschijnt. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8FqSIdoH19zRCPqkDmdf8cTJio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/30iuQJ4IfECFlpFTxOsMFi6i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
robhuls schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:26:
[...]

Ik kocht eerst 1 Alex kast met 40 kleine, 10 medium en 8 grote bakjes. Die was vol voordat de collectie erin zat, dus kocht ik nog een Alex kast met ongeveer dezelfde bakjes. Ik heb nog wat laden zonder bakjes voor base plates, handleidingen, dat soort zaken. Ik splits eerst per pagina aan onderdeeltjes uit (een pagina van het totaal overzicht van alle labels), als dat niet meer past dan splits ik het uit in kleinere groepen. 1xn en 2xn bricks heb ik nu bijvoorbeeld een bakje per soort, net als de meeste soorten plates. In de kleine bakjes heb je dan 1x1 en 1x2, maar voor 1x4 heb ik zoveel dat ik een medium heb en voor lange technic beams heb ik groot nodig. Aan de andere kant zitten allerhande soorten vensters allemaal samen in 1 medium bakje en het bakje 'overig' bevat een ratjetoe aan dingen waar ik er hooguit een paar van heb, wat in totaal zeker 5 pagina's aan labels is.

Ik heb nog vrij veel 'oude LEGO' liggen. Sorteren daarvan kost mij disproportioneel veel tijd omdat ik op dit moment ook alles wat gesorteerd is in rebrickable heb zitten en daarom eigenlijk eerst moet tellen en het dan pas in de Alex kasten kan stoppen (en die oude LEGO zijn geen sets die je via brickset ineens in rebrickable kunt overnemen).
Ah, sorteren... }:|

Naast Brick Architect is dit artikel van HispaBrick (sowieso een aanrader) erg herkenbaar als je probeert je verzameling onder controle te krijgen: The evolution of lego sorting (pdf).

Ik zit in fase 14 -O- . Misschien wordt het tijd voor Lego Anonymous.: "Ik verzamel Lego en dat is een probleem ..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik heb trouwens (flauw vind ik zelf) geen foto's van m'n backlog. Hij is verdeeld over 2 plekken op dit moment, en niet makkelijk te fotograferen. Het meerendeel staat in 2 stellingkasten van 60cm diep. Maar ik vind het best onhandig, want al die dozen hebben een ander formaat!

Brickset.com zegt dat ik 71 sets in m'n backlog heb. Zitten ook sets tussen zoals cadeautjes tussen voor de kinderen, en ongebouwde GWPs. Maar alsnog, ik hoef me niet snel te vervelen 😬

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 13:29
leech1984 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:31:
Wat is er beter dan 1 treinremise (10027)?

3!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hou mijn originele in de oorspronkelijk staat en ga van de 2 andere 1 grote maken.

Misschien dat het ooit op MILS platen gaat, maar dit is iets wat ik voor het eerst zelf ga opbouwen. Ik zal wat foto's maken van de vorderingen.
Het ging voorspoediger dan gedacht. De buitenmuren staan er nu en het dak zit er ook op. Nu de binnenkant wat afwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyBVdo3xv7wEq5OiLGMTJd-7F7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNyTpp9sUBuEG9RNYy4jyUKI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxPVM-DSEaxvhykmqf9hbFS_a2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L44alKblArrhQzASD2di5aR9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNP6bVz8hdpBISOklGyfOyEX0vU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSkCTMxQORGy3AX0DcEij8VX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fq6bvpUd8Opr08rAdK18Vix_XY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h44fbD4dSAlb3TtFmri3IA9T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IjDB9q8dMMKCpcBrzkqnVoXX20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0a8assIAbvXcgO3Xb6YjEt09.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN: Leech1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

leech1984 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:17:
[...]

Het ging voorspoediger dan gedacht. De buitenmuren staan er nu en het dak zit er ook op. Nu de binnenkant wat afwerken.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Die 9V rails maken het voor mijn gevoel ook helemaal af, dat glimmende metaal hoort in mijn hoofd gewoon echt bij treinen. O-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Laatst online: 21:44
https://x.com/NintendoAmerica/status/1877400996462166302

_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door cherrycoke op 09-01-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:01

rammes

koekebakker 1e klas

de brandweer is er maar druk mee. #Spuit11

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:54
Toch wel hele goede herinneringen aan deze Gameboy, wellicht wel halen puur voor de nostalgie!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59
Geinig een Nintendo Gameboy, maar ik verheug me eigenlijk meer op MOC'ers die van deze set een Gameboy Color, GBA (SP) en/of Nintendo DS maken. Leuker was geweest als Lego dit zelf deed, maar dat zal wel niet gebeuren.

Moet wel zeggen, een set(je!) 10 maanden van te voren aankondigen is ronduit belachelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 09-01-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Dat is puur om te trollen i.v.m. de aanstaande aankondiging van de Switch2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SandaX schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:22:
Dat is puur om te trollen i.v.m. de aanstaande aankondiging van de Switch2.
Ja dat hoor ik ook al twee jaar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PlasticFan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Naast Brick Architect is dit artikel van HispaBrick (sowieso een aanrader) erg herkenbaar als je probeert je verzameling onder controle te krijgen: The evolution of lego sorting (pdf).

Ik zit in fase 14 -O- . Misschien wordt het tijd voor Lego Anonymous.: "Ik verzamel Lego en dat is een probleem ..."
Geloof dat @Kapoen @almightyarjen Eva in dit topic fase 24 hebben bereikt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 09:09
himlims_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 00:34:
[...]

Correct, ik heb een huis met een dedicated Lego kamer. Alleen zit die zo vol en is onoverzichtelijk dat deze niet echt uitnodigd om leuk met deze hobby bezig te zijn :(

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kapoen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:22:
[...]

Correct, ik heb een huis met een dedicated Lego kamer. Alleen zit die zo vol en is onoverzichtelijk dat deze niet echt uitnodigd om leuk met deze hobby bezig te zijn :(
ouch.......dat is wel het summum, zo'n eigen Lego-cave _/-\o_

Zou dat gevoel niet eens een mooie reden zijn om eens kritisch te kijken naar óf hoe je het beter kunt opslaan óf dat het zelfs tijd is eens wat van de hand te doen. Sets verkopen lijkt me nooit leuk voor de die-hard AFOL maar als je daar weer je kamer mee terugkrijgt zodat je weer met veel plezier kunt gaan zitten bouwen dan wordt afscheid nemen van een aantal sets misschien een stuk minder vervelend.

Had je al eens een fototje gedeeld hier van je Lego-cave? Ben wel benieuwd :) Misschien kunnen anderen je nog inspireren met ideeen voor een betere manier om je sets op te slaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 10-01-2025 08:45 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 23:12
Metal Mark schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:58:
Van de week de Middeleeuwse stad in elkaar gezet en de timing met de nieuwe minifig kon niet beter.

[Afbeelding]

Geitjes pas op voor de wolf!!! :-)
Leuke foto! Heb je veel Medieval LEGO? Die cmf's zijn inderdaad een leuke toevoeging aan dit thema.

Ik ben zelf nu aan het verzamelen om een mooie Medieval opstelling te gaan maken, maar heeft nog wel wat voeten in de aarde denk ik voor het echt wat moois wordt. Vandaag komt m'n tweede set van de Medieval Town Square binnen waar ik een leuke moc van rebrickable mee ga maken (via Marktplaats voor 110eu op de kop kunnen tikken :) ) In de Kerstvakantie het Bricklink Mountain Fortress gebouwd, en verder nog het Lion Knights Kasteel in de doos klaarstaan om te bouwen. De Blacksmith ook gebouwd en wel staan, dus het begint wel iets te worden, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:41

L23

iDutch schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:45:
[...]

Leuke foto! Heb je veel Medieval LEGO? Die cmf's zijn inderdaad een leuke toevoeging aan dit thema.

Ik ben zelf nu aan het verzamelen om een mooie Medieval opstelling te gaan maken, maar heeft nog wel wat voeten in de aarde denk ik voor het echt wat moois wordt. Vandaag komt m'n tweede set van de Medieval Town Square binnen waar ik een leuke moc van rebrickable mee ga maken (via Marktplaats voor 110eu op de kop kunnen tikken :) ) In de Kerstvakantie het Bricklink Mountain Fortress gebouwd, en verder nog het Lion Knights Kasteel in de doos klaarstaan om te bouwen. De Blacksmith ook gebouwd en wel staan, dus het begint wel iets te worden, al zeg ik het zelf.
Ben benieuwd naar je opstelling. Dus een middeleeuwse LEGO stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er vet uit. Moet mijn 10027 maar weer eens compleet maken. Ik heb heel veel 9V spul waar de prijzen soms echt achterlijk hoog van zijn. Deze gaat tweedehands ook voor 300-350,-, dus je hebt 1000,- aan 10027 staan :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Fraggert schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:44:
[...]

ouch.......dat is wel het summum, zo'n eigen Lego-cave _/-\o_

Zou dat gevoel niet eens een mooie reden zijn om eens kritisch te kijken naar óf hoe je het beter kunt opslaan óf dat het zelfs tijd is eens wat van de hand te doen. Sets verkopen lijkt me nooit leuk voor de die-hard AFOL maar als je daar weer je kamer mee terugkrijgt zodat je weer met veel plezier kunt gaan zitten bouwen dan wordt afscheid nemen van een aantal sets misschien een stuk minder vervelend.

Had je al eens een fototje gedeeld hier van je Lego-cave? Ben wel benieuwd :) Misschien kunnen anderen je nog inspireren met ideeen voor een betere manier om je sets op te slaan.
Je hebt gelijk, ik speel al lang met het idee om mijn collectie drastisch te verkleinen in de eerste plaats.
Daarnaast moet ik misschien ook het idee laten varen om een stad(je) te bouwen, dat leek me ooit een goed idee, maar ik zie het niet meer gebeuren om eerlijk te zijn. Mijn Lego kamer is ook 'maar' 9m² en wordt nu al grotendeels ingepalmd door twee rekken backlog en mijn 'werktafel'. Veel ruimte voor extra tafels is er niet.

Hier zijn een paar foto's van vlak na mijn verhuis (bijna 4 jaar geleden), ondertussen is het geheel nog voller geworden qua dozen zullen we zeggen ;) De twee tafels zijn echt het maximum dat ik nog heb aan ruimte om een layout te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFkAe3oLkU7ZFY5v4ygOo03x_nk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxfaQrKYP8EzUhUDxF9Ar4Ie.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2tBoav7mSe3B_rnp_RmRLWPwVA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETTW8bbr99I1vMRBuK9kvxDy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3_0I91U7ZsvdRYbM9VARRIdQ6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtv9jY15hJO3NMixa10DCiar.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarnaast heb ik een luxeprobleem qua vrijetijd. Mijn andere hobby is gitaarspelen, ook creatief, veel socialer (twee keer per week muziekschool/jammen) en vraagt ook tijd natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

vectormatic

Warlock of the doorlock

PlasticFan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Grappig, kwa formaat van collectie zou ik toch wel ergens rond diezelfde stap 14 moeten zitten, maar ik heb een compleet ander pad bewandeld.

Mijn collectie is grofweg verdeeld op onderwerp/tijdperk. Al mijn pre-darkage (dus jeugd) spul zit in twee grote bakken, 1 voor technic, 1 voor alle system spullen. Daarna heb nu-technic soort van bij elkaar, en naast alle tentoongestelde sets nog een grote bak met oudere speed champions/star wars etc.... Vervolgens heb ik nog een paar bakken waar wat klein gerommel (extra onderdelen en wat bricklink ge-experimenteer) in terecht is gekomen.

Dan op mijn bureau staan de meest recent gebouwde sets en liggen wat hoopjes spare-parts, vanuit hier stromen de sets doorgaans door naar of een permanente display plek, of de bak der vergetelheid.

Nou ben ik (na mijn dark age) ook op technic na nooit zo bezig geweest met zelf nieuwe dingen bouwen, dus nooit zo de behoefte gehad om alle onderdelen gesorteerd te hebben. De technic sortering heb ik me van voorgenomen om daar weer eens werk van te maken, maar iets met ruimte of zo.....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-10 12:37
[...]

Leuk. Ik ben van plan in mijn nieuwe huis hier ook een opstelling voor te maken. Ik heb al deze sets (1 keer medieval town square) ook en nog 3x de medieval castle. Ben van plan om een soort stadje te maken hiervan, maar nog geen concrete planning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kapoen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:55:
[...]

Je hebt gelijk, ik speel al lang met het idee om mijn collectie drastisch te verkleinen in de eerste plaats.
Daarnaast moet ik misschien ook het idee laten varen om een stad(je) te bouwen, dat leek me ooit een goed idee, maar ik zie het niet meer gebeuren om eerlijk te zijn. Mijn Lego kamer is ook 'maar' 9m² en wordt nu al grotendeels ingepalmd door twee rekken backlog en mijn 'werktafel'. Veel ruimte voor extra tafels is er niet.

Hier zijn een paar foto's van vlak na mijn verhuis (bijna 4 jaar geleden), ondertussen is het geheel nog voller geworden qua dozen zullen we zeggen ;) De twee tafels zijn echt het maximum dat ik nog heb aan ruimte om een layout te bouwen.
Gaaf zeg! Dat is wel nextlevel sjiek, zo'n aparte kamer _/-\o_ d:)b

Even de vraag nog of je met "voller" een doos of 10 bedoelt......of 100 ;) maar ik zie nog best een hoop potentieel voor "beter" opslaan........beter is natuurlijk subjectief want je moet het maar net handig vinden.

Persoonlijk komt het wat ongeorganiseerd/rommelig over maar dat komt vooral doordat ik nogal OCD heb als het op opbergen komt (ik ben as we speak wat items aan het 3d-printen voor de losse steeksleutels in mijn gereedschapskar).

Ik zie in elk geval al best wat ongebruikte muurruimte. Je zou met F-haken zelfs planken boven de radiator kunnen maken. Je tafel zou tegen het raam kunnen, want een kast wil je daar niet, maar natuurlijk licht met bouwen en een beetje uitzicht is misschien wel leuk.

Tevens zie ik wat verschillende soorten bakjes, bakken, dozen en tassen. nou heb ik heel veel Tetris gespeeld maar dat waren nog blokjes die enigzins op elkaar leken, die pasten een stuk beter in elkaar dan random vormen.

Wij hebben laatst onze logeerkamer aangepakt; daar stonden deels open kasten (onderzijde lades, boven glazen vitrine-achtig. In die kasten bewaarden wij een assorti aan rotzooi, van boeken tot dozen voor camera lenzen tot bakjes met obscure kabels en laders, ongebruikte vazen, oude electronica en allerlei andere meuk.

Die kasten hebben wij geruild voor ondiepe (30cm) compleet dichte witte PAX-kasten van IKEA tot aan het plafond.
Alleen al het feit dat het witte kasten zijn met, een beetje landelijke, witte deuren en dat je het spul niet meer direct in zicht hebt is een ware verademing.

Maar zoals je zegt......je kunt eens kijken naar de eerste quickwin door wat zaken van de hand te doen waar je meteen van zegt....this does not spark joy (anymore) :+

Trust me, er is zat hoop in die kamer om dat aan te pakken zodat je weer met plezier kunt bouwen :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDutch
L23 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Ben benieuwd naar je opstelling. Dus een middeleeuwse LEGO stad?
De opstelling is nu nog toekomstmuziek eerlijk gezegd. Ik wil eerst nog een paar sets in elkaar zetten (Lion Knights Castle + MOC Medieval Town Square + eventueel nog een MOC voor een losse toren waar ik gisteren blokjes voor besteld heb), voordat ik er een opstelling van ga maken.

Twijfel of ik het Viking Dorp en de Vikingboot nog in het geheel ga betrekken, want het bureau waar ik het op ga zetten is 'maar' 160x80cm. Daarnaast ook Bricklink Forest Stronghold besteld, dus ik gok dat het er grofweg als volgt uit gaat zien:
- Ene uiteinde Lion Knights Castle + Dorpje
- Andere uiteinde Mountain fortress + losse toren (Winter Themed Watch Tower)
- Er tussenin een bos met de Forest Stronghold + Forestmen’s Hideout bijv.

Foto's volgen als er wat gerealiseerd is. Ben er wel bang voor dat ik uiteindelijk nog heel wat extra blokjes nodig heb om een fatsoenlijk landschap toe te voegen zodat het er niet als een kale bende uitziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iDutch
jordy89 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Leuk. Ik ben van plan in mijn nieuwe huis hier ook een opstelling voor te maken. Ik heb al deze sets (1 keer medieval town square) ook en nog 3x de medieval castle. Ben van plan om een soort stadje te maken hiervan, maar nog geen concrete planning.
Ah nice, houd ons maar op de hoogte als het zover is. Kunnen we een tegenhanger bieden voor al die moderne LEGO cities die hier gedeeld worden;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Metal Mark
[...]

Bedankt. Niet zozeer meer sets maar ben wel erg gecharmeerd van de “knusse” Lego sets. Zo heb ik ook de vuurtoren en het volgende tafereeltje nog staan. Ik zit nu zelf nog te kijken naar het kasteel, maar 400 euro blijf ik erg veel vinden voor deze set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/df1AovhNk6iZ1N98yWcCpPNLVCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aw7ucZwNxzUYqi2tlw4oYbKN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
Metal Mark schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Bedankt. Niet zozeer meer sets maar ben wel erg gecharmeerd van de “knusse” Lego sets. Zo heb ik ook de vuurtoren en het volgende tafereeltje nog staan. Ik zit nu zelf nog te kijken naar het kasteel, maar 400 euro blijf ik erg veel vinden voor deze set.

[Afbeelding]
Mooi gevulde plank zo!

Komt deze er ook nog bij? (schijnt ook goed te koppelen aan de land rover)
https://www.bricklink.com...-3/1017/Camping-Adventure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Leuk display zo, zeker als je er nog groene platen onder zou leggen.

Vind die “bos” sets ook wel leuk, kijk uit naar die sequoia bomen set ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53

vhal

ಠ_ಠ

[...]

[Afbeelding]
Nu ik deze 3 sets zo zie, het is wel grappig dat de doos van de boomhut enorm groot is vergeleken met de 2 andere sets terwijl de daadwerkelijke grootte niet eens zo heel veel verschilt.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leech1984
Kuusj schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:39:
[...]

Ziet er vet uit. Moet mijn 10027 maar weer eens compleet maken. Ik heb heel veel 9V spul waar de prijzen soms echt achterlijk hoog van zijn. Deze gaat tweedehands ook voor 300-350,-, dus je hebt 1000,- aan 10027 staan :+
Als je goed zoekt dan kan je er makkelijk 100 euro per set afhalen.

Mijn originele heb ik nog bij Lego gekocht. Voor de andere 2 was ik in totaal 400 euro kwijt. Bij beide zat geen boekje (heb ik al) en bij eentje ontbreekt een zwarte schuifdeur (heb ik nog liggen). Wel allebei het gele steekwagentje.

Als je wilt huilen qua prijzen, dan heb ik hier nog een foldertje voor je...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFiQ2uqZF2_fZyToQqb5AE2Kkz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LV2L49zt45TdmZN1QMz20jxF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMH0KC6UDjgRyBEAp7PTeiwXWH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m490tDalwuFlU6VaH5Vczrsf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TME30qAIwtddQja7Mz0IVZMP8HI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diBluIrdVFIJ65LBGcK5GcE8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wJHaFb35nrZlcWLMMbjheqVbPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l74psPlFhzDcZhURcrWr2CCm.jpg?f=fotoalbum_tile

Die dubbeldekker wagon van de metroliner staat nog erg hoog op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
@Kapoen
Naast de goede tips van Fraggert zou ik ook willen zeggen: de ongebouwde sets niet zo'n plekje te geven alsof het de bedoeling is dat ze op die stellingkasten horen.

Persoonlijk merk ik, als het gevoel er is dat er geen ruimte is voor gebouwde sets, ze ook niet worden gebouwd. Ik zou ze er iig (even) afhalen. Desnoods gelijk "even" kijken of je wat weg wilt doen, maar naar een lege kast kijken, kan fijn zijn. Dan kan je een beetje spelen met de indeling.

Om nog even verder met de suggestie van Fraggert. Vooral lekker boven je bouwtafel wat planken monteren, boven de sorteer kastjes ga je waarschijnlijk niet nog meer kastjes doen (continu opstaan en zo, onpraktisch), dus kan je daar juist leuk iets als een Lego straatje doen (hoeft toch ook geen stad te zijn) of zelfs 2 boven elkaar. Als je zorgt dat je planken iets van 40cm diep zijn kan je er een modular op kwijt en heb je nog wat ruimte over voor wat autootjes e.d. voor de huisjes, dan "leeft" het straatje ook een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Laatst online: 24-10 17:12
leech1984 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Als je wilt huilen qua prijzen, dan heb ik hier nog een foldertje voor je...
Vind het ergens nog wel meevallen. Niet ver, van de huidige prijzen: 434 stukjes, voor $40... 326 stukjes voor $35..

Als je echt wilt huilen: ik kocht mijn eerste modular (ik meen Palace Cinema) voor iets van €120 of zo. Pet Shop gekocht voor ook zoiets. Misschien tientje meer. Moet je zien wat de nieuwste kost... Niet dat dat me tegenhoudt, overigens... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
Karp schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Mooi gevulde plank zo!

Komt deze er ook nog bij? (schijnt ook goed te koppelen aan de land rover)
https://www.bricklink.com...-3/1017/Camping-Adventure
Thnx. Natuurlijk, nog een paar maanden wachten. :) Lijkt mij een mooie toevoeging.

Moet nog de minifig Forest Elf nog ergens zien te scoren. Kan die alleen niet voor een normale prijs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Makaja schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:03:
[...]

Vind het ergens nog wel meevallen. Niet ver, van de huidige prijzen: 434 stukjes, voor $40... 326 stukjes voor $35..

Als je echt wilt huilen: ik kocht mijn eerste modular (ik meen Palace Cinema) voor iets van €120 of zo. Pet Shop gekocht voor ook zoiets. Misschien tientje meer. Moet je zien wat de nieuwste kost... Niet dat dat me tegenhoudt, overigens... 8)7
Ik bedoelde ook meer wat je er toen voor betaalde en wat je nu ervoor moet betalen nieuw in doos. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Nou nog de 10128 overweg erbij en de zaak is compleet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
iDutch schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:12:
[...]

De opstelling is nu nog toekomstmuziek eerlijk gezegd. Ik wil eerst nog een paar sets in elkaar zetten (Lion Knights Castle + MOC Medieval Town Square + eventueel nog een MOC voor een losse toren waar ik gisteren blokjes voor besteld heb), voordat ik er een opstelling van ga maken.

Twijfel of ik het Viking Dorp en de Vikingboot nog in het geheel ga betrekken, want het bureau waar ik het op ga zetten is 'maar' 160x80cm. Daarnaast ook Bricklink Forest Stronghold besteld, dus ik gok dat het er grofweg als volgt uit gaat zien:
- Ene uiteinde Lion Knights Castle + Dorpje
- Andere uiteinde Mountain fortress + losse toren (Winter Themed Watch Tower)
- Er tussenin een bos met de Forest Stronghold + Forestmen’s Hideout bijv.

Foto's volgen als er wat gerealiseerd is. Ben er wel bang voor dat ik uiteindelijk nog heel wat extra blokjes nodig heb om een fatsoenlijk landschap toe te voegen zodat het er niet als een kale bende uitziet.
Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Ik vind de medieval dorpjes zelf altijd wat uit perspectief, omdat er zoveel kastelen in staan. Het 'natuurlijkste' is een groot kasteel en dan een dorp er buiten. Zelf ben ik er daarom ook nog niet helemaal over uit hoe ik het ga doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 00:34:
[...]

Yes, eigenlijk fase 26 :') :X
26. You begin to long for the day when you could sit at your desk and actually reach every piece you owned without getting up.

Ik ben bezig met een video van de nieuwe Lego room, ik zal hem hier uiteraard posten :)

[ Voor 7% gewijzigd door almightyarjen op 10-01-2025 14:53 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 12:48
jordy89 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Ik vind de medieval dorpjes zelf altijd wat uit perspectief, omdat er zoveel kastelen in staan. Het 'natuurlijkste' is een groot kasteel en dan een dorp er buiten. Zelf ben ik er daarom ook nog niet helemaal over uit hoe ik het ga doen.
Herkenbaar, het is puzzelen, zeker ook omdat de Blacksmith zo groot is in verhouding met het kasteel. Maar voor mij hoeft het niet perfect te zijn. Gewoon lekker rommelen. Wij hebben nu dit staan op de beperkte ruimte die we hebben (nog work in progress hoor, stadsplein moet nog beter neergezet worden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OleAOTGSi-jSkXy9Dx_yRisjCEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8ohXh5LngkNfMgB9d0wbIa9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slg6XVICIXCMUaVNNX4o8yxpFNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZQ8EP5G9BFtt1r9ezZk4eJW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmfgXJle4IXKdmmTNtIdNX6huww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5W4nFc5cjKYHlVRUJH8TBqdl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Donstil schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Leuk display zo, zeker als je er nog groene platen onder zou leggen.

Vind die “bos” sets ook wel leuk, kijk uit naar die sequoia bomen set ook.
discutabele tip :+

Misschien beetje vloeken in de kerk het draadje;

maar op bepaalde Chinese webshop koop je goedkoop een baseplate (diverse kleuren).

Vervolgens kan je die baseplate op gewenste maat knippen/snijden van de ondergrond, van vitrine, schapje of andere kast.

Een originele baseplate kapot snijden gaat mij wat ver gezien de prijzen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 00:31

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Inhakend op 't zachtjes uitbouwen van de collectie, ik ben sinds de kerstvakantie zelf ook weer een stap verder in de ontwikkeling...

M'n eerste display-case-setup. :*)
(in een omgekeerd en schoongemaakt oud aquarium van de kringloop :+ )

...maar, zoals dat gaat met die blokjes, wat je ook doet, de bewaar-doos krimpt. Eerst past het erin, en later opeens niet meer O-)
* APClll moet maar weer eens kijken bij de kringloop voor een groter aquarium :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsCFjdWVtvapOZds1g-UH9EYjgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3HJaZ88fMLOGUcHZmAWP6Zi.jpg?f=fotoalbum_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:39:
[...]
discutabele tip :+

Misschien beetje vloeken in de kerk het draadje;

maar op bepaalde Chinese webshop koop je goedkoop een baseplate (diverse kleuren).

Vervolgens kan je die baseplate op gewenste maat knippen/snijden van de ondergrond, van vitrine, schapje of andere kast.

Ja eens hoor! Ik heb er voor de stad ook besteld, eerst eentje en die was op het gebied van kwaliteit prima.

Voordeel was ook dat het een rechthoek was, nu ik weet dat die kwaliteit goed is ga ik er meer bestellen voor de hoeken etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Yes, eigenlijk fase 26 :') :X
26. You begin to long for the day when you could sit at your desk and actually reach every piece you owned without getting up.

Ik ben bezig met een video van de nieuwe Lego room, ik zal hem hier uiteraard posten :)
Hoewel ik zeker ergens in die laatste fases zit (eigenlijk meerdere tegelijk) heb ik hier (nog) niet zo'n last van.
Onderdelen waarvoor ik op moet staan, zijn vaak onderdelen die je maar 1x gebruikt of in 1x pakt voor een MOC zoals banden, motors, turntables, pneumatic, touw etc.

Voor 90% kan ik lekker op mijn luie reet blijven zitten :)
Ik heb (volgens mij wel eerder verteld) 3 plankjes met wieltjes ("meubelhondjes") gemaakt met elk 10 Iris lades (2x 5 lades op 1 hondje), die staan dan om mijn stoel heen (en dan nog lades op de bouwtafel), dus ik hoef alleen mijn stoel om te draaien om wat te pakken dat niet in de lades op de bouwtafel zit. Ben ik niet aan het bouwen, schuif ik alle drie de hondjes onder de bouwtafel. Staat het weer lekker opgeruimd :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
sparow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Herkenbaar, het is puzzelen, zeker ook omdat de Blacksmith zo groot is in verhouding met het kasteel. Maar voor mij hoeft het niet perfect te zijn. Gewoon lekker rommelen. Wij hebben nu dit staan op de beperkte ruimte die we hebben (nog work in progress hoor, stadsplein moet nog beter neergezet worden):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er al hartstikke leuk uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:40

QuattroNL

It is I.

sparow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:38:
[...]
Wij hebben nu dit staan op de beperkte ruimte die we hebben (nog work in progress hoor, stadsplein moet nog beter neergezet worden):
Waar heb je dit kunnen plaatsen, in de woonkamer (gezien de dubbele tuin(?)deuren)?

Ja daar heb ik ook nog wel de nodige ruimte maar dat gaat op echtscheidingswaardige tegenstand van mijn betere helft stuiten. En terecht :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Laatst online: 24-10 12:48
QuattroNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:39:
[...]

Waar heb je dit kunnen plaatsen, in de woonkamer (gezien de dubbele tuin(?)deuren)?

Ja daar heb ik ook nog wel de nodige ruimte maar dat gaat op echtscheidingswaardige tegenstand van mijn betere helft stuiten. En terecht :9
We hebben een aanbouw op de beneden verdieping waar we plek voor Lego hebben. :) We hebben geen standaard huis. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Leuk filmpje van SleeplessNight over zijn aankomende Bricklink designer set (siege encampment):
YouTube: Revenge of the Black Falcons.

[ Voor 5% gewijzigd door Woodsy op 11-01-2025 09:40 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het antwoord op de vraag of de opmerkingen over de (on)beschikbaarheid van bepaalde minifigs in de lokale kruitvat en intertoys in dit topic horen is "nee". We hebben een topic over de ervaringen bij (web)shops. Daar passen deze updates prima in, net zoals over andere updates van beschikbaarheid. Zijn we dan zo zwart wit als een post uit meerdere onderdelen bestaat, waarvan het overgrote deel hier past, dan gaan knippen of verplaatsen? Nee, dat zijn we niet en gaan we ook niet altijd doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TT0LSMAXvJl_6ADJYngAa-_Pq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QCmfDTfUN3eVNRxN0qs7SWcV.png?f=fotoalbum_large

Okee is goed tnx :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
himlims_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:39:
[...]
Ik kocht van de rommelmarkten oude Lego wegenplaten die deels kapot waren (hoekjes afgebroken, scheuren, nopjes weg etc.) die sneed ik op maat om weer is iets leuks te maken op de plank (doe ik nog steeds :X).

Het nieuwe wegensysteem vind ik dan wel prettiger voor beperkte ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leech1984
Ik ben ook begonnen met het maken van een station. Het is gebaseerd op de set 7937.

Het doel is uiteindelijk op MILS platen te zetten, maar hiervoor moet ik nog uitzoeken hoe ik dat het beste kan bestellen/kopen. Mocht iemand daar tips voor hebben dan hoor ik dat graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUVvjiSqkqj1WfZLsoaLg3DVRpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGk8C1G390MsVvJJR5PBypMs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1POqNPs5eSAKjUy50x5RIM3x2ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFWUWvZ7VKZS2hCLksERGuII.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 23:37
YouTube: I'M BACK! Find The 10 Hidden Treasures! - LEGO Clue Puzzle

Ik ben geïntrigeerd door deze Lego Puzzel. Video van Chris Ramsay. ze worden gemaakt door een Etsy store blijkbaar:

https://www.etsy.com/ca/l...ue-puzzle-box-leg0-escape

[ Voor 45% gewijzigd door Frantic op 11-01-2025 18:17 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IVZjQ6UJzLthsl6SDnUtnagYAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WTJokwKCuLysAPDc4UDfznW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ur58b0ypUTmF6aXlukzn8WdB218=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6EkqgdZqqAzhyITY5yiHgqX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv-XLDiUvALx1pn-7f-khfoPzU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4XSBzZ1LIT0WvcaPDy6cusB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbPaYVdc6Y8OdwBI1F_3-eEanBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3IUvSHeSVnkrelcrreYdx1O.jpg?f=fotoalbum_large

Star wars interceptor in elkaar gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

leech1984 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:53:
Ik ben ook begonnen met het maken van een station. Het is gebaseerd op de set 7937.

Het doel is uiteindelijk op MILS platen te zetten, maar hiervoor moet ik nog uitzoeken hoe ik dat het beste kan bestellen/kopen. Mocht iemand daar tips voor hebben dan hoor ik dat graag.

[Afbeelding][Afbeelding]
Die Load and Haul Railroad 4563 trein heb je aangepast zodat het niet meer gebruik maakt van het 9V systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leech1984
L23 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:18:
[...]

Die Load and Haul Railroad 4563 trein heb je aangepast zodat het niet meer gebruik maakt van het 9V systeem?
Nee, is nog steeds 9v. Hij staat er nu even voor de show erbij. Ik vervang de rails nog voor 9v wanneer ik het over ga zetten naar MILS, tot die tijd kan ik nog met de andere treinen er over heen rijden.

Ik vind het jammer dat het nieuwe spul voornamelijk op batterijen werkt. Anders had ik wel wat treinen omgebouwd. Maar daar zal vast ook wel een oplossing voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

leech1984 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Nee, is nog steeds 9v. Hij staat er nu even voor de show erbij. Ik vervang de rails nog voor 9v wanneer ik het over ga zetten naar MILS, tot die tijd kan ik nog met de andere treinen er over heen rijden.

Ik vind het jammer dat het nieuwe spul voornamelijk op batterijen werkt. Anders had ik wel wat treinen omgebouwd. Maar daar zal vast ook wel een oplossing voor zijn.
Ik ben opgegroeid met die Load and Haul Railroad 4563 set, dus ik zal sowieso een nostalgische voorkeur hebben voor het 9 volt rails systeem. Maar van wat ik bij mijn neefjes heb gezien heb ik het gevoel dat de nieuwe treinen makkelijker omvallen doordat het zwaartepunt hoger ligt vanwege de Hub/batterij box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 23:37
RubjeMazter schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:53:
[...]

Kost omgerekend maar 675,- 8)7
Maar ziet er wel leuk uit :)
De millennium falcon ucs en at at zijn duurder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-10 13:03

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Frantic schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:50:
[...]

De millennium falcon ucs en at at zijn duurder :+
7500 / 6700 steentjes vs -1700 :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
In het najaar verschijnt er een nieuwe versie van het minifig historiek boek.
Waarbij de oude versie nog een oranje classic space minifig bevatte krijgt deze een aangepaste blacktron minifig: New LEGO minifigure book with exclusive Blacktron minifigure

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/117970_DK%20Minifigure.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/117970_blacktron.jpg

Meer info en pre-order link in het artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 11-01-2025 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEz_UK8_FqdPuTGlvBb8KbJW5zM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRL0BFR4fXzYulDdLYb7m4DT.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam dit tegen op Reddit. Ook wel een prima oplossing eigenlijk, helemaal niet aan gedacht maar super makkelijk toe te passen.

Wel een stuk duurder dan hier zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 12-01-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:23
Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:31:
[Afbeelding]

Kwam dit tegen op Reddit. Ook wel een prima oplossing eigenlijk, helemaal niet aan gedacht maar super makkelijk toe te passen.

Ik had eigenlijk geen zin om me in deze discussie te mengen, maar ik troost me maar met de gedachte dat het niet over de minifigs zelf gaat …

Als je aanneemt dat het USD is het duur. Maar dit lijkt me Canada.
5 Canadian Dollar is ongeveer €3.40.
Afhankelijk van de sales tax dus zelfs goedkoper dan hier ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ThaRoof op 12-01-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ThaRoof schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Ik had eigenlijk geen zin om me in deze discussie te mengen, maar ik troost me maar met de gedachte dat het niet over de minifigs zelf gaat …

Als je aanneemt dat het USD is het duur. Maar dit lijkt me Canada.
5 Canadian Dollar is ongeveer €3.40.
Afhankelijk van de sales tax dus zelfs goedkoper dan hier ;)
Ah het zou ook om Canada kunnen gaan inderdaad, dat wordt in de post niet verduidelijkt. Iets duurder dan de “winkel die we hier niet zullen noemen”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
Kapoen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:14:
In het najaar verschijnt er een nieuwe versie van het minifig historiek boek.
Waarbij de oude versie nog een oranje classic space minifig bevatte krijgt deze een aangepaste blacktron minifig: New LEGO minifigure book with exclusive Blacktron minifigure

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Meer info en pre-order link in het artikel.
Gaat lekker met Blacktron zo, gaat weer geld kosten op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:31:
[Afbeelding]

Rare vraag misschien, maar ik snap deze foto even niet. Ik zie doosjes met minifigs en een prijssticker. Wat is hier de oplossing voor welk probleem? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Fraggert schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Rare vraag misschien, maar ik snap deze foto even niet. Ik zie doosjes met minifigs en een prijssticker. Wat is hier de oplossing voor welk probleem? :)
Ik vermoed dat het gaat om het feit dat de QR codes met prijsstickers afgeplakt worden, daardoor kan je dus niet meer scannen naar de inhoud van het doosje. Dat kan dus misschien scalping praktijken ontmoedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fraggert schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Wat @Kapoen zegt idd. Daar ging het de laatste dagen af en toe over, vandaar.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apVK7_1tfd2rLGgAW69l4tmwFz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaCHzv3Xhgm1peVRknNZEi6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Zondag 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Donstil @Kapoen

Thanks, ik zag die discussie idd wel, maar ik kende die doosjes niet en ook niet waar die qr code erop zat, thanks voor het uitleggen dan snap ik het ook allemaal weer :) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 00:17
Welke Lego set is die kat? Ken alleen de zwart/witte kat. Of is het een moc? Ziet er i.i.g. realistischer uit dan de tudor kat. ;)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
gielie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Welke Lego set is die kat? Ken alleen de zwart/witte kat. Of is het een moc? Ziet er i.i.g. realistischer uit dan de tudor kat. ;)
Hahaha, nou als ze een Bengaal van Lego zouden maken ben ik de eerste die er eentje koopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Fraggert schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:00:
@Donstil @Kapoen

Thanks, ik zag die discussie idd wel, maar ik kende die doosjes niet en ook niet waar die qr code erop zat, thanks voor het uitleggen dan snap ik het ook allemaal weer :) _/-\o_
En ik heb jou en @AppieNL nog niet bedankt voor het goede advies dat jullie gaven ivm mijn Lego kamer, dus bij deze bedankt daarvoor!
gielie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:11:
[...]

En ik heb de indruk dat deze moc dat Lego doosje bewaakt als een soort van Sfinx >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 12-01-2025 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:30:
[...]

Ik vermoed dat het gaat om het feit dat de QR codes met prijsstickers afgeplakt worden, daardoor kan je dus niet meer scannen naar de inhoud van het doosje. Dat kan dus misschien scalping praktijken ontmoedigen.
Lego is juist begonnen met QR-codes op die doosjes, omdat de doosjes in Amerika opengetrokken teruggelegd werden in het schap (ook te zien op reddit) en winkels ze of niet meer wilde afnemen bij Lego of ze moesten plaatsen in een vitrinekast/achter de kassa.

Een QR-code afplakken door zo'n simpel prijsstickertje lost dus niks op (en trek je er makkelijker van af dan het doosje opentrekken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ThaRoof schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:46:
Volgens mij heb ik het counterweight wat zwaarder gemaakt met 4 2x4 bricks, waardoor hij iets rustiger naar boven gleed. Maar dan nog kon ik na een keer of 15-20 die rails weer aandrukken.
Ik moest even graven in de stenen om iets te maken wat op het gebied van design mooi aansluit maar uiteindelijk bovenstaande toegepast. Dat lijkt wel de beste oplossing te zijn. Geheel loopt nu een stuk mooier, tegengewicht klapt niet meer tegen de bovenkant en de lift gaat ook niet meer zo hard naar beneden.

Fijne tip dus, dank.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• leech1984
leech1984 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:53:

[Afbeelding][Afbeelding]
This is escalating quickly... Nu wat baseplates kopen en blokjes organiseren om verder te kunnen bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtDU-Ie2UBa2pbc5KReGEusmPcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqNZz5YVsbUlORIHlfhtWYwN.jpg?f=fotoalbum_large

Verder hebben we de remise proefgedraaid in een baantje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl2_9DFg0-j2nfI-jpkF3KY5QwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFcP7pgDgcLhj6Ew4JUSfidR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dubbele HE zo te zien? Dan hoop ik dat je ook dubbele motorisering hebt, want 1 motor gaat die 6 stellen niet trekken :)

Zie de verdere ingrepen en als het je niet zint, scroll dan verder

[ Voor 45% gewijzigd door Outerspace op 15-01-2025 09:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:02
leech1984 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:11:
[...]

This is escalating quickly... Nu wat baseplates kopen en blokjes organiseren om verder te kunnen bouwen.

[Afbeelding]

Verder hebben we de remise proefgedraaid in een baantje.

[Afbeelding]
Wauw, mooie treinen! En station! Jaloers. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
The Eagle schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:15:
En verder moet het nou maar eens afgelopen zijn met die minifig posts. FFS, ik kom hier voor lego en niet voor waar ik het beste een klein kutpoppetje kan vinden :(
Alhoewel ik zelf niks heb met het verzamelen van mini figs, ben ik het niet eens met deze opmerking.
Er komen nu eenmaal verschillende soorten reacties in dit topic voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leech1984
Dubbele HE zo te zien? Dan hoop ik dat je ook dubbele motorisering hebt, want 1 motor gaat die 6 stellen niet trekken :)
Klopt. Dat trekt hij heel slecht. Zelfde geldt voor de Santa Fe met alle wagons. Als die eenmaal slipt, dan is het ook gedaan.

Het schijnt dat betere rubbertjes om de wielen wil helpen voor tractie. Daar wil ik ook nog naar kijken. Eerst maar eens verder met het platform.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KW25

En verder moet het nou maar eens afgelopen zijn met die minifig posts. FFS, ik kom hier voor lego en niet voor waar ik het beste een klein kutpoppetje kan vinden :(
Toch altijd bijzonder dat mensen zich zo druk kunnen maken over wat posts. Let it go mate 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• meesje
Vijf maanden na de verhuizing hebben we weer wat zicht op alle Lego (van de kids, maar ook van papa). Trots op onderstaande verzameling. De grote John Deere komt er nog (zit in backlog). De grote CLAAS zou ik nog willen hebben, maar ja toen zat ik nog in de donkere periode. Nieuw vind ik die set te duur. Misschien tweedehands. De rode tractor is een MOC van rebrickable (studless 851 remake).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xT38kv8ZlseSOX7JLwaXI7q24qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uN4V16dRBYhv34F2gYzLJv4w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 12-01-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
meesje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Alhoewel ik zelf niks heb met het verzamelen van mini figs, ben ik het niet eens met deze opmerking.
Er komen nu eenmaal verschillende soorten reacties in dit topic voorbij.
Nou ja, de modpost van gister of eergisteren gaf anders duidelijk aan dat daar het bestellingen topic voor is, niet deze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
42erik schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:48:
[...]

Nou ja, de modpost van gister of eergisteren gaf anders duidelijk aan dat daar het bestellingen topic voor is, niet deze
Ah die heb ik gemist. Ik zag alleen vanochtend wat voorzichtige opmerkingen omtrent deze mini figs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
42erik schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:48:
[...]

Die boodschap was niet dat minifiguren berichten hier niet thuishoren, de boodschap is dat beschikbaarheid en bestellingen van o.a. minifiguren hier niet thuishoren.

Ik weet niet waar het, onnodig grof geschreven, haat bericht hierboven precies op aanslaat maar zowel mijn bericht over de stickers als het bericht over het minifiguren boek zijn geen berichten over webshops en/of bestellingen.

Dus daarmee eens met @meesje en @KW25. De poster hierboven moet zich niet zo aanstellen en gewoon lekker doorlezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nq1tNLzEKaTUYSbxo13PAk4EIdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbZio4iR7Pit4kEOZZNlQ5m7.jpg?f=fotoalbum_large

omdat ik toch al bezig was met de imperial fleet, hier dan een Tie fighter (75300) nu nog de X-wing (75301) op de kop weten te tikken ergens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
@cherrycoke
Was de 75393 X-Wing en Tie Fighter combipack niet een optie geweest?
https://www.brickwatch.ne...ghter-X-Wing-Mash-up.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipKhDTXSq92AOcPjo_gFHWs4uC0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5Bbd94fo5aE7tQ4xrE2Xsm23.jpg?f=user_large
Of had je de Tie Fighter al liggen voordat deze set uitkwam of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
AppieNL schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:22:
@cherrycoke
Was de 75393 X-Wing en Tie Fighter combipack niet een optie geweest?
https://www.brickwatch.ne...ghter-X-Wing-Mash-up.html
[Afbeelding]
Of had je de Tie Fighter al liggen voordat deze set uitkwam of zo?
deze kwam uit de backlog,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Kapoen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:30:
Ze hoeven die prijs toch alleen op de wolfpack QR te plakken? :)

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mawashigeri schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:48:
[...]

Ze hoeven die prijs toch alleen op de wolfpack QR te plakken? :)
Ik vrees dat ik niet helemaal mee ben, sorry. Als je alleen een gewilde CMF afplakt speel je toch net in de kaart van scalpers? ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQmZvM8sYWrbFEOmSsIeaInFp0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYkSZnhXzT9xLPQUJvWC5Fgv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een begin gemaakt met het bouwen van de Tudor Corner... En het begint al erg goed! Ik heb erg naar deze set uitgekeken :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-SWCdCtHZxXhrIM9S9klYr32Xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEuS779UofkbsD10LoZnToJk.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een under the belt, heeel langzaam krijgt onze stad (of dorp) een beetje body.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGH2Gvvwa6-TjF5QxkiGbZZ89og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi2KWicNhNAv0moCh5fbfrtr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:25:
[Afbeelding]

Weer een under the belt, heeel langzaam krijgt onze stad (of dorp) een beetje body.

[Afbeelding]
Gaaf! Haakse bochten kan alleen maar in een Lego stad. :)
De rode bus vind ik ook wel tof, past er goed bij.
Pagina: 1 ... 78 ... 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .