Kapoen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:55:
[...]
Je hebt gelijk, ik speel al lang met het idee om mijn collectie drastisch te verkleinen in de eerste plaats.
Daarnaast moet ik misschien ook het idee laten varen om een stad(je) te bouwen, dat leek me ooit een goed idee, maar ik zie het niet meer gebeuren om eerlijk te zijn. Mijn Lego kamer is ook 'maar' 9m² en wordt nu al grotendeels ingepalmd door twee rekken backlog en mijn 'werktafel'. Veel ruimte voor extra tafels is er niet.
Hier zijn een paar foto's van vlak na mijn verhuis (bijna 4 jaar geleden),
ondertussen is het geheel nog voller geworden qua dozen zullen we zeggen 
De twee tafels zijn echt het maximum dat ik nog heb aan ruimte om een layout te bouwen.
Gaaf zeg! Dat is wel nextlevel sjiek, zo'n aparte kamer
Even de vraag nog of je met "voller" een doos of 10 bedoelt......of 100

maar ik zie nog best een hoop potentieel voor "beter" opslaan........beter is natuurlijk subjectief want je moet het maar net handig vinden.
Persoonlijk komt het wat ongeorganiseerd/rommelig over maar dat komt vooral doordat ik nogal OCD heb als het op opbergen komt (ik ben as we speak wat items aan het 3d-printen voor de losse steeksleutels in mijn gereedschapskar).
Ik zie in elk geval al best wat ongebruikte muurruimte. Je zou met F-haken zelfs planken boven de radiator kunnen maken. Je tafel zou tegen het raam kunnen, want een kast wil je daar niet, maar natuurlijk licht met bouwen en een beetje uitzicht is misschien wel leuk.
Tevens zie ik wat verschillende soorten bakjes, bakken, dozen en tassen. nou heb ik heel veel Tetris gespeeld maar dat waren nog blokjes die enigzins op elkaar leken, die pasten een stuk beter in elkaar dan random vormen.
Wij hebben laatst onze logeerkamer aangepakt; daar stonden deels open kasten (onderzijde lades, boven glazen vitrine-achtig. In die kasten bewaarden wij een assorti aan rotzooi, van boeken tot dozen voor camera lenzen tot bakjes met obscure kabels en laders, ongebruikte vazen, oude electronica en allerlei andere meuk.
Die kasten hebben wij geruild voor ondiepe (30cm) compleet dichte witte PAX-kasten van IKEA tot aan het plafond.
Alleen al het feit dat het witte kasten zijn met, een beetje landelijke, witte deuren en dat je het spul niet meer direct in zicht hebt is een ware verademing.
Maar zoals je zegt......je kunt eens kijken naar de eerste quickwin door wat zaken van de hand te doen waar je meteen van zegt....this does not spark joy (anymore)
Trust me, er is zat hoop in die kamer om dat aan te pakken zodat je weer met plezier kunt bouwen
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison