Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 10:18
leech1984 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:11:
[...]

This is escalating quickly... Nu wat baseplates kopen en blokjes organiseren om verder te kunnen bouwen.

[Afbeelding]

Verder hebben we de remise proefgedraaid in een baantje.

[Afbeelding]
Nice! Kriebelt hier ook wel om weer eens met de treinen aan de slag te gaan!
Mijn jongste wordt 5 dit jaar dus heb ik een goed excuus om wat vaker de treinen door het huis te laten gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:59:
[...]

Die boodschap was niet dat minifiguren berichten hier niet thuishoren, de boodschap is dat beschikbaarheid en bestellingen van o.a. minifiguren hier niet thuishoren.

Ik weet niet waar het, onnodig grof geschreven, haat bericht hierboven precies op aanslaat maar zowel mijn bericht over de stickers als het bericht over het minifiguren boek zijn geen berichten over webshops en/of bestellingen.

Dus daarmee eens met @meesje en @KW25. De poster hierboven moet zich niet zo aanstellen en gewoon lekker doorlezen.
Boek ben ik het mee eens, maar het geklets over scalpers en wat je daar al dan niet tgene niet doen heeft toch echt meer met shops dan met Lego zelf te maken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:32
Volgens mij is het concept dat als er wat mis is je gewoon een report kunt maken, dan komt er vanzelf een moderator kijken of er wat aan gedaan moet worden en dan hoeven we niet eindeloos te discussiëren over of het nu wel of niet mag met allerlei edge cases.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RubjeMazter
Vandaag geprobeerd wat "Godzilla" achtige foto's te maken van de rondkruipende dreumes en een LEGO poppetje. Was een aardige klus maar volgens mij geeft dit wel een beetje een idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz66dn7n-HZXbS-aoQSV4JgbHiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJHv4llnZZPe0Sitk5yhrSQR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Even een beetje mijmeren. Waarschijnlijk tegen beter weten in. :) Mij is bekend dat er een topic is voor alternatieve bouwsteentjes. Deze volg ik ook. De noodzaak van afzonderlijke topics heb ik nooit mee gekregen en was waarschijnlijk (ver) voor mijn tijd. En…. nu komt het mijmeren :) wat zou het toch mooi zijn als we beide topics kunnen bundelen. Niet dat we het moeten hebben over de zoveelste 1:1 kopie van een Lego set of van een MOC op rebrickable (dat vind ik zelf not done). Maar tegenwoordig zijn er best fatsoenlijk alternatieve bouwsteen merken.
Zoals je wellicht hebt kunnen zien, heb ik wel een zwak voor Technic landbouw voertuigen. In dit genre heb je van een ander merk een mooie gelicenseerde set (en zelfs nog eentje in de planning). Deze heb ik natuurlijk besteld. Maar wat als ik vol trots een nieuwe foto maak? Is dit dan gedoogd? Daarnaast heb ik het idee dat alles in 1 topic er meer reactie/discussie komt. Nogmaals, ik weet niet wat de aanleiding was voor twee afzonderlijke topics. Wellicht werd de discussie lelijk, ik weet het niet.
Nu heb ik het over landbouw voertuigen, maar ook op Formule 1 gebied heb je mooie Technic sets. Wat zou het toch leuk zijn om over de verschillen te kunnen discussiëren. Menig (Lego) YouTube-er vergelijkt deze sets ook. Waarom kan dat bij ons in dit topic niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:43:
Even een beetje mijmeren. Waarschijnlijk tegen beter weten in. :) Mij is bekend dat er een topic is voor alternatieve bouwsteentjes. Deze volg ik ook. De noodzaak van afzonderlijke topics heb ik nooit mee gekregen en was waarschijnlijk (ver) voor mijn tijd. En…. nu komt het mijmeren :) wat zou het toch mooi zijn als we beide topics kunnen bundelen. Niet dat we het moeten hebben over de zoveelste 1:1 kopie van een Lego set of van een MOC op rebrickable (dat vind ik zelf not done). Maar tegenwoordig zijn er best fatsoenlijk alternatieve bouwsteen merken.
Zoals je wellicht hebt kunnen zien, heb ik wel een zwak voor Technic landbouw voertuigen. In dit genre heb je van een ander merk een mooie gelicenseerde set (en zelfs nog eentje in de planning). Deze heb ik natuurlijk besteld. Maar wat als ik vol trots een nieuwe foto maak? Is dit dan gedoogd? Daarnaast heb ik het idee dat alles in 1 topic er meer reactie/discussie komt. Nogmaals, ik weet niet wat de aanleiding was voor twee afzonderlijke topics. Wellicht werd de discussie lelijk, ik weet het niet.
Nu heb ik het over landbouw voertuigen, maar ook op Formule 1 gebied heb je mooie Technic sets. Wat zou het toch leuk zijn om over de verschillen te kunnen discussiëren. Menig (Lego) YouTube-er vergelijkt deze sets ook. Waarom kan dat bij ons in dit topic niet?
Ik weet niet of men er open voor staat, maar zo ja dan denk ik dat t wel goed is wanneer heel specifiek bepaalde alternatieve merken benoemd worden, de betere merken die wel naar eer en geweten handelen... en dus geen schaamteloze kopieën en jatwerk van een officiële LEGO set of iemands LEGO MOC zonder toestemming.
Of t bespreken ervan alleen toestaan wanneer t in een post in relatie is tot een LEGO set (vergelijk of iets dergelijke).

Mjah, verder geen idee. Ik doe verder niet echt iets met de alternatieve steentjes en weet ook niet wat geleidt heeft tot de beperking. Wellicht de slechtere kwaliteit en jatwerk in t verleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
42erik schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:32:
[...]

Boek ben ik het mee eens, maar het geklets over scalpers en wat je daar al dan niet tgene niet doen heeft toch echt meer met shops dan met Lego zelf te maken hoor
Nah mijn post is geen ervaring met een (web)shop natuurlijk, daar is inderdaad dat topic voor. Mijn post was als aanvulling op het gesprek wat eerder gevoerd werd.

Maar goed ik kwam het alleen tegen verder geen diepere bedoeling met de post dus snel door met bouwen wat mij betreft 🙂

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 12-01-2025 21:11 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:17
Je hebt verschillende soorten personen en bijkomende meningen. Ikzelf heb bijvoorbeeld geen moeite met de competitie van/tegen Lego. Uiteindelijk zal dat Lego alleen maar beter maken voor de consument (tot bepaalde hoogte).

Ik ben geen enorm-actief lid van dit topic maar wel genoeg om te weten dat dit topic al vaker voorbij is gekomen. Persoonlijk denk ik dat er gewoon teveel puristen en detail georiënteerde personen in dit topic zitten. Zelf volg ik hier de leuke berichten van MOC's, mensen die nieuwe sets hebben gekocht of de announcements van nieuwe sets.

Als purist zelve, zou ik het dan dus ook veel te onoverzichtelijk vinden als er van B-merken of competitie berichten worden gestuurd. Ik kom namelijk voor Lego en niet andere bouwblokjes.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 13:49
Ik geloof dat deze discussie laatst eens gevoerd is (nov/dec?).

Conclusie; gaat niet gebeuren en blijven 2 verschillende topics. Motivatie ga ik even niet uit mijn geheugen opgraven om te voorkomen dat ik iets verkeerds schrijf. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
Kapoen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:55:
[...]

Je hebt gelijk, ik speel al lang met het idee om mijn collectie drastisch te verkleinen in de eerste plaats.
Daarnaast moet ik misschien ook het idee laten varen om een stad(je) te bouwen, dat leek me ooit een goed idee, maar ik zie het niet meer gebeuren om eerlijk te zijn. Mijn Lego kamer is ook 'maar' 9m² en wordt nu al grotendeels ingepalmd door twee rekken backlog en mijn 'werktafel'. Veel ruimte voor extra tafels is er niet.

Hier zijn een paar foto's van vlak na mijn verhuis (bijna 4 jaar geleden), ondertussen is het geheel nog voller geworden qua dozen zullen we zeggen ;) De twee tafels zijn echt het maximum dat ik nog heb aan ruimte om een layout te bouwen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Daarnaast heb ik een luxeprobleem qua vrijetijd. Mijn andere hobby is gitaarspelen, ook creatief, veel socialer (twee keer per week muziekschool/jammen) en vraagt ook tijd natuurlijk.
Aaaah, gaaf!

En dan doel ik niet eens op je voorraad onderdelen, of je ongebouwde sets, of je tena-dozen (🤔).. maar eigenlijk vooral dat je gewoon lekker een projectje zo kan hebben staan. Lekker wat kunnen bouwen, het kunnen laten staan, en verder gaan wanneer het uitkomt. Dat lijkt me heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Holzschuh schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:08:
Ik geloof dat deze discussie laatst eens gevoerd is (nov/dec?).

Conclusie; gaat niet gebeuren en blijven 2 verschillende topics. Motivatie ga ik even niet uit mijn geheugen opgraven om te voorkomen dat ik iets verkeerds schrijf. :)
Ah sorry, misschien wel gezien, maar niet onthouden. Ik zag in het ander topic dat deze gestart was in 2016. De tijd was toen totaal anders en menig merk heeft een grote stap in kwaliteit gemaakt. Maar ik zal stoppen met mijmeren. :) En voor vergelijken/reviews van sets maar kijken naar YT video’s (bv Held der Steine, zelfs Jangbricks mee ik mij te herinneren).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Je gaat in het Apple topic toch ook niet voorstellen om het samen te voegen met het Samsung topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:22

L23

JBplap schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:40:
[...]

Je gaat in het Apple topic toch ook niet voorstellen om het samen te voegen met het Samsung topic?
Dit was inderdaad mijn argument bij de discussie in november/december :P En zoals Tijll al zei je hebt verschillende soorten personen en bijkomende meningen, moet je echt niet aan gaan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Het is vaker voorgesteld, ooit is er al eens een topic aan gewijd om het samen te voegen. Conclusie was destijds dat er teveel zijn die zich niet subtiel genoeg uit kunnen drukken en de andere partij willen overtuigen van hun gelijk... De sfeer lijkt niet behouden te kunnen blijven in een gezamenlijk topic, hoe jammer en eigenlijk onzinnig ik dat ook vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
42erik schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:09:
[...]

Het is vaker voorgesteld, ooit is er al eens een topic aan gewijd om het samen te voegen. Conclusie was destijds dat er teveel zijn die zich niet subtiel genoeg uit kunnen drukken en de andere partij willen overtuigen van hun gelijk... De sfeer lijkt niet behouden te kunnen blijven in een gezamenlijk topic, hoe jammer en eigenlijk onzinnig ik dat ook vind
Dat bedoelde ik dus inderdaad, dat de discussie wellicht lelijk werd. Dat dus. Erg jammer. Voor nu volg ik lekker beide topics, YouTube en Reddit. Einde mijmeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 21:02
RubjeMazter schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:37:
Vandaag geprobeerd wat "Godzilla" achtige foto's te maken van de rondkruipende dreumes en een LEGO poppetje. Was een aardige klus maar volgens mij geeft dit wel een beetje een idee:
[Afbeelding]
Ook als stock foto te gebruiken voor nieuwsartikelen rond "may contain small parts" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Dat bedoelde ik dus inderdaad, dat de discussie wellicht lelijk werd. Dat dus. Erg jammer. Voor nu volg ik lekker beide topics, YouTube en Reddit. Einde mijmeren. :)
ja, het blijkt helaas dat in beide kampen er zodanig fanatieke mensen zijn dat er posts en DM's gestuurd worden die gewoon niet ok zijn. Het is helaas niet anders -O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
Gim schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:59:
[...]

Of t bespreken ervan alleen toestaan wanneer t in een post in relatie is tot een LEGO set (vergelijk of iets dergelijke).
Dat had ik laatst bij wat replies van 42erik die wat Star Trek sets aanhaalde van een ander merk naar aanleiding van de mogelijk Enterprise Lego set. Ik dacht nog: waarom linkt die niet gewoon wat Lego MOCs van Rebrickable of zo? Maar die vond ik niet zo mooi (niet dat ik het beter doe), dus snapte wel waarom hij die niet noemde. En tja, dat bouwsteentjes merk had nou eenmaal ook de Star Trek licentie tot dit jaar, dus de vergelijking vond ik op zich wel een goede. Maar goed, het is verwijderd, maar dat was denk ik de eerste keer dat ik het bespreken van een ander merk in dit Lego topic wel nuttig vond.

@meesje
Gewoon je landbouwvoertuig lekker posten in het andere topic, genoeg mensen die hier posten, kijken daar ook. Of op r/legotechnic. Daar boeit het ze blijkbaar vrij weinig dat het geen Lego is wat er gepost wordt.
JBplap schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:40:
[...]
Precies dit. Of het Xbox en Playstation topic samenvoegen. Gaat ook niet goed.

Ik snap de drang om het samen te voegen (en bij Xbox en Playstation zou mij dat juist weer geen hol uit maken :D) en dat het gewoon als 1 big happy family goed zou moeten gaan, maar voor Lego zie ik het liever gescheiden en ik snap ook dat topics als Xbox en Playstation gescheiden zijn, want niet iedereen denkt er zo over. Dan is het voor mods denk ik makkelijker om het gescheiden te houden dan constant fanboys/trollen van beide kampen uit elkaar te moeten houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
Karp schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:10:
[...]

Aaaah, gaaf!

En dan doel ik niet eens op je voorraad onderdelen, of je ongebouwde sets, of je tena-dozen (🤔).. maar eigenlijk vooral dat je gewoon lekker een projectje zo kan hebben staan. Lekker wat kunnen bouwen, het kunnen laten staan, en verder gaan wanneer het uitkomt. Dat lijkt me heerlijk!
Fijn dat je precies dat detail hebt gezien :P Die dozen werden jarenlang gerecupereerd door m'n moeder (en haar collega's) die in de zorgsector werkte (specifiek bejaardenhulp). Het zijn heel goede verhuisdozen ;)

Ja je hebt gelijk, het is fijn iets te kunnen bouwen en gewoon te laten rusten zonder direct op te moeten ruimen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
HelloIamAldo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:26:
[...]

Ook als stock foto te gebruiken voor nieuwsartikelen rond "may contain small parts" :+
Hehe ja ik moest een aantal keer ingrijpen omdat het toch richting de mond ging :P maar ging allemaal goed :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AppieNL
Lego heeft blijkbaar voor wat nieuwe onderdelen patent (oid) aangevraagd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jOE84TAjcBYOeEz-hDVYCvTuGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGrifffEKDkHOHpWRhff97xZ.jpg?f=fotoalbum_large
Het onderdeel rechtsboven is al jaren gewild om kleine onafhankelijke vering op kleine schaal mogelijk te maken. Maar ook handig voor andere dingen natuurlijk.

Het onderdeel linksonder zou een goede combinatie met deze zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmORVExNGjJ14SwVVx1njm1n710=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z64KaVIumFF1ZvkLkreT0whk.jpg?f=user_large
Voor een snelle koppeling.

Onderdeel linksboven zit al in de nieuwe F1 auto's van dit jaar.

Het onderdeel rechtsonder lijkt onderdeel te worden van een nieuw soort "heavy duty" joint
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFoApCyTLzHPFB0xb33agl4v_Pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzqUnoce7SeCXYf4PUXoi7SC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ-Ll_PPG7EcGnou57cw-4VpMrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrQv2cJsODuGEWuY7LnCLnEy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Poeh wat een sticker festijn en hoeken. Best geinig, maar tot nu toe niet in de top 3 builds van deze wave aan Speed Champions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhBGWU0jxhPNdbF5ZEVd-teNn3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zvhycNiKQcQ2L6pJaHbDPTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 12:48
Die nieuwe BAM figs/onderdelen Q1 2025 in de Lego store:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io0kotuQHX51RPzRA7_i4K09lQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2o95xsjFZGaaXmsIbo2C1pu.jpg?f=fotoalbum_large

De Leeuwenridder is leuk, maar die heeft er vorig jaar ook al ingezeten. De viking zou ook leuk zijn geweest als die wat minder 'speels' zou zijn. De painter is wel leuk voor in een city.

https://www.brickfanatics...-januari-2025-onderdelen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-10 22:37

Dommel

Professioneel Software Sloper

sheane schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:18:
Poeh wat een sticker festijn en hoeken. Best geinig, maar tot nu toe niet in de top 3 builds van deze wave aan Speed Champions.

[Afbeelding]
Ik vond die nog wel meevallen wat betreft stickers... de BMW M4 GT3 & BMW M Hybrid V8 racewagens (76922) vond ik persoonlijk veel irritanter met alle stickers (71 stuks) er op. Zonder stickers ziet die er niet uit dus je moet wel stickers plakken.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-10 08:16
volgens mij is deze niet eerder langs gekomen.

https://bricksafe.com/fil...ures_Guide_2025_1.7.1.pdf

een pdf van iemand die een gaaf Lego Space
Minifigures Guide From 1978 to Present heeft gemaakt, 348 pagina's met space minifigs.

is nog in bewerking..

https://bricksafe.com/pag...em_lqKzIDNkfbw_6PLG38_r9g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
sparow schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:54:
Die nieuwe BAM figs/onderdelen Q1 2025 in de Lego store: [Afbeelding]
De Leeuwenridder is leuk, maar die heeft er vorig jaar ook al ingezeten. De viking zou ook leuk zijn geweest als die wat minder 'speels' zou zijn. De painter is wel leuk voor in een city.
https://www.brickfanatics...-januari-2025-onderdelen/
De variatie in vrouwengezichtjes is toch altijd wat beperkt, ik loop bij bricklink aankopen altijd even door de lijst hoofdjes om nog wat variatie bij te kopen - mits een beetje betaalbaar uiteraard.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
Zo, even een klein weekje nauwelijks online geweest dus ik heb wat in te halen zie ik.
mawashigeri schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:14:
[...]

Die Beetlezoid is echt geweldig, geen idee waarom die niet aansloeg. M:Tron en RoboNurse+baby zijn mijn andere favorieten. Orion mag er ook zijn met z'n mooie schild en natuurlijk Iceplanet+pinguin!

[...]

De D&D reeks heeft een half jaar gelopen, maar buiten 'mijn' kruidvat heb ik nergens anders de Dragonborn Paladin kunnen vinden. Theoretisch heb je nog lang de tijd, maar dat geldt ook voor de scalpers!
Ook hier is het opmerkelijk dat Tiefling met draakje niet speciaal gewild is (ik heb er 5).

Overigens is 'die stomme wolf' wel echt heel leuk, en het figuurtje met kap, longsword, schildje en cape is ook zeer compleet - dat is deel van de opwinding, je krijgt t.o.v. losse onderdelen kopen een megadeal voor 4 euro!
Je hebt gelijk hoor dat die wolfpack leuk is, en het is zeker een goede deal met wat je er allemaal voor krijgt, maar ik vind het niet in verhouding staan tot de opwinding en schaarste die het veroorzaakt.
L23 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:19:
[...]

Met 12 Beetlezoid ben ik wel benieuwd hoe jouw LEGO stad eruit ziet.
Nou, op dit moment staan ze nog niet in m’n stad. Maar het idee wordt dat het een verhaaltje wordt waarin een kleine delegatie de stad bezoekt en een groter deel nog in de ruimte is (de ruimte wordt voor mij een serie diorama’s in een diepe Billy boekenkast).

Ik heb een paar dagen terug even alle minifiguurtjes van vorig kalenderjaar uitgestald om te inventariseren. Excuus voor de slechte verlichting, het was niet voor publicatie bedoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGh1u0CyZXEWAhtSUo2S-w5wr3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CZxYt509s4vYEu0ejzOCqOi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
QuattroNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:05:
[...]

Ik heb de Bookstore ooit vergroot (een 2e hands set voor weinig op MP gekocht), vond het origineel eigenlijk best wel wat ielig.
Kon alleen nog een oudere foto vinden van het rechter gebouw:
[Afbeelding]

En in een boekenwinkel horen.....VEEL boeken! Dus een paar extra kasten geplaatst:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh, wat is dit goed gedaan! De inrichting voor de boekenwinkel is zeker inspiratie voor hoe ik het aan wil pakken! Het klopt dat het interieur wat karig is.
Hoe je het woongedeelte hebt verhoogd is precies hoe ik het ook aan wil pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Tc99m schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Aan de ene kant ben ik als groot Star Trek fan enthousiast, aan de andere kant denk ik ook: waar laat ik in hemelsnaam nóg een 3600 stenen grote set...
Bij Bluebrixx heeft me dat ook altijd tegengestaan, ik vond die Runabout set op minifig scale heel gaaf, maar ik zou hem nergens kwijt kunnen.

Ik vraag me af of er uiteindelijk ook een serie kleinere modellen komt (a la de Starshio Collection van Star Wars). De ruimteschepen van Star Trek zijn daar minder geschikt voor i.m.o. omdat ze vaak veel meer ronde vormen en relatief dunne verbindingen hebben tussen de verschillende delen van de romp, dus ik zou heel benieuwd zijn hoe de designers dat oplossen. Een CMF-serie zou natuurlijk ook heel nice zijn.
Het grote voordeel van ruimteschepen is dat je ze altijd aan het plafond kan hangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Millie-ano schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Om meer kinderen naar lego te lokken (iets wat denk ik ook wel lukt zonder de licentie deals) .. is het wel ideaal

Maar vroeger had je Lego Dino... dat is nu Lego Jurassic World. Vroeger had je verschillende space Blacktron, ICE Planet en M-tron! Dat is nu Lego Starwars! etc.

Allemaal met een extra prijskaartje want licentie voor het IP. Beiden hebben hun charmes hoor. Maak me ook schuldig dat ik het toch koop en ben er ook blij mee.

Ik ga weer verder zwijmelen. :o
Ik snap de discussie wel. Ik ben zelf ook terughoudend met het aankopen van licentie-LEGO. De enige echte uitzondering die ik maak is Jurassic World, daar ga ik helemaal los want dinosaurussen! Mijn LEGO-stad is niet compleet zonder een groepje Velociraptors dat de straten onveilig maakt. :P
Ik heb voor de aardigheid laatst een Clone Trooper Battle Pack gekocht. Het is wel duidelijk dat licentie-LEGO niet mijn ding is want het is letterlijk de enige set waarbij ik geen flauw idee heb wat ik er mee moet.
Nee, laat mij maar lekker m’n eigen wereldje bouwen zonder gebonden te zijn aan andermans verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Nope, die sla ik over. Tenzij hij het ook echt doet, wat gezien de gedateerde techniek toch wel mogelijk zou moeten zijn. :P
Als die echt uit zou komen koop ik hem wel direct! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
leech1984 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:53:
Ik ben ook begonnen met het maken van een station. Het is gebaseerd op de set 7937.

Het doel is uiteindelijk op MILS platen te zetten, maar hiervoor moet ik nog uitzoeken hoe ik dat het beste kan bestellen/kopen. Mocht iemand daar tips voor hebben dan hoor ik dat graag.

[Afbeelding][Afbeelding]
Nou, mijn tip wás om deze set te kopen:
https://www.lego.com/nl-nl/product/lots-of-bricks-11030
Deze set was ideaal voor MILS-plates want er zaten heel veel 2x2 en 2x4 steentjes in. Helaas is deze set uit de handel en ik heb nog geen vervanger gevonden. Ontzettend jammer want het was met afstand de goedkoopste manier om aan die steentjes te komen. Ik heb een keer een uur lang zitten rekenen en kwam tot de conclusie dat deze set ruimschoots de goedkoopste manier was om aan 2x2 en 2x4 steentjes te komen zelfs als je de talloze andere steentjes die erbij zaten zou weggooien, en dat is vergeleken met zowel online PAB als de PAB-muur in de winkel. Ik heb spijt dat ik maar drie van deze sets gekocht heb voordat ‘ie uit de handel ging, maar ik ging er vanuit dat er een vergelijkbare set voor terug zou komen. Dat is helaas nog niet gebeurd. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

Willybubba

Nut up or shut up.

Museum van de 20e eeuw in Hoorn zoekt AFOL's voor een diorama!

https://m.museumhoorn.nl/#!/page/141091

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kreeg een mailtje dat de Mercedes G500 set beschikbaar was voor de verhuur, dus maar toegehapt. Ik mag er 3 weken mee spelen ;)

Meteen maar begonnen, dit zijn de eerste 4 zakjes (gelukkig is de set door de vorige huurder gesorteerd op zakje ipv op kleur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjUCmmnrCm9QqQm_os-wThZ-4tQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Zqg9T4aJOkIrXcszHKChoSBW.jpg?f=user_large

De 'versnellingsbak' is in het begin nogal wiebelig, maar wordt snel steviger. Ik wil ook nog een MOC bouwen op basis van deze set, ik dacht aan de Bronco: https://rebrickable.com/m...-model-alternate/#details

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Cheezus

Luiaard

zonoskar schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:41:
Ik kreeg een mailtje dat de Mercedes G500 set beschikbaar was voor de verhuur, dus maar toegehapt. Ik mag er 3 weken mee spelen ;)

Meteen maar begonnen, dit zijn de eerste 4 zakjes (gelukkig is de set door de vorige huurder gesorteerd op zakje ipv op kleur).

[Afbeelding]

De 'versnellingsbak' is in het begin nogal wiebelig, maar wordt snel steviger. Ik wil ook nog een MOC bouwen op basis van deze set, ik dacht aan de Bronco: https://rebrickable.com/m...-model-alternate/#details
De G500 interesseert me niet als model maar die Bronco is wel vet :) Toch maar eens de prijzen in de gaten houden of er een goede deal voorbij komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:41:

[Afbeelding]

Ah ja leuk model, ik heb hem ook staan.
Vind vooral het type oranje lekker knallen tussen mijn andere sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Dommel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:02:
[...]

Ik vond die nog wel meevallen wat betreft stickers... de BMW M4 GT3 & BMW M Hybrid V8 racewagens (76922) vond ik persoonlijk veel irritanter met alle stickers (71 stuks) er op. Zonder stickers ziet die er niet uit dus je moet wel stickers plakken.
Eens! Ik was lichtelijk teleurgesteld als BMW fan in de set. Ik zat nog te spelen met het idee dat ik een all black versie kan maken van die M4. Even kijken hoe duur dat is.

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:40

QuattroNL

It is I.

sheane schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Ik zat nog te spelen met het idee dat ik een all black versie kan maken van die M4. Even kijken hoe duur dat is.
Bezint eer ge begint.

Ik heb dat gedaan met de 75895 Porsche 911. Dat liep lichtelijk uit de hand...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CRacezeV2jwYXIvCnRCcXf5nxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEJEFO9w1H0nYupSrm1Wq99s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivLRQBXz_AxcOIW_ix8ixmJEsSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GH176Ia6DgrwEm5xA9KpUdxy.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Bezint eer ge begint.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei dat is wel heel cool.
De/een groene en witte bestaan als set toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Donstil schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:17:
[...]
De/een groene en witte bestaan als set toch?
Yup, de witte is 75895 en de groene zat in een dubbelset met de RSR, de 75888.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Bezint eer ge begint.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Shit, dit is eerder super leip dan dat ik nu me afvraag of het een goed idee is. Gelukkig houdt m'n portomonnee me vast wel tegen gelet op andere dingen (gereedschap en nog een ubiquiti switch O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Yup, de witte is 75895 en de groene zat in een dubbelset met de RSR, de 75888.
Ah ja, heel tof.
De groene heb ik wel de witte moet er nog eens komen, maar wat jij hebt is wel next level hoor :P.

Wat mij betreft een van de mooiste Speed Champions, lijkt gewoon erg goed.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ehmm...het kan nóg gekker met m'n Porsches.

Ik wil ze allemaal displayen op basis van de 40516 'Iedereen is super' set.

Nog 1 of 2 Bricklink bestellinkjes te gaan en dan is ook dat gekke project klaar.
WIP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJuaZUDZ4zaMGlZwzwb-VQCqAsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXLkFSybnfMt3QBqOVMP13WQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je die inmiddels blind en zonder boekje kunt bouwen? :+
En gezien je nickname heb je volgens mij de verkeerde auto gekozen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:45:

Nog 1 of 2 Bricklink bestellinkjes te gaan en dan is ook dat gekke project klaar.
WIP: (foto)
Heel vet! _/-\o_ Every car is awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:45:

WIP:
[Afbeelding]
Misschien eens informeren of de Porsche marketing afdeling hier iets mee wil ;) tegen een vergoeding uiteraard >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

The Eagle schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:47:
Ik neem aan dat je die inmiddels blind en zonder boekje kunt bouwen? :+
Nogal :Y
En gezien je nickname heb je volgens mij de verkeerde auto gekozen :P
Mwoah. Ook de 911 vind ik een hele gave auto. Nooit in bezit gehad, die van m'n nickname wel (de echte dan).
En omdat de parts voor de 911 in Lego voor 95% in al die kleuren beschikbaar zijn én het al een bestaande set was was het niet heel moeilijk. Van de urquattro was dat een heel ander verhaal geworden (maar toegegeven, it crossed my mind :+ ).
Millie-ano schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:51:
[...]
Misschien eens informeren of de Porsche marketing afdeling hier iets mee wil ;) tegen een vergoeding uiteraard >:)
Niet geheel toevallig woon ik zo ongeveer naast een Porsche dealer mét een grote classic afdeling dus ja, dat idee ontstond bij mij ook.

[ Voor 22% gewijzigd door QuattroNL op 15-01-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Nogal :Y

[...]

Mwoah. Ook de 911 vind ik een hele gave auto. Nooit in bezit gehad, die van m'n nickname wel (de echte dan).
En omdat de parts voor de 911 in Lego voor 95% in al die kleuren beschikbaar zijn én het al een bestaande set was was het niet heel moeilijk. Van de urquattro was dat een heel ander verhaal geworden (maar toegegeven, it crossed my mind :+ ).
Wat kost het "ongeveer" als Bricklink order om een andere kleur te bouwen?
Ik ben nu wel geïnteresseerd om een blauwe of rode te bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Donstil schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Hangt erg af van de beschikbaarheid van alle parts in een kleur.
Aangenomen dat je een witte als basis hebt (want het onderstel kan je natuurlijk hergebruiken; ik verving alleen alle witte parts van een bestaande set).

Alles van rood is goed te doen, paar euro.
Blauw of donkerblauw wordt al wat duurder, 10-15 euro.

Maar de witte is al een tijdje ook 2e hands aardig aan de prijs. 20,- is nu vrij normaal. Nieuw zeker het dubbele.

Over de stickers zullen we het maar niet hebben. Als je die ook nieuw wilt...10,- voor een velletje is niet raar.
Soms kan je ze nog goed (genoeg) van een gebruikt setje afhalen.

Gelukkig heb dit allemaal ruim een jaar geleden al bij elkaar verzameld. Het lag alleen door andere (niet-Lego) projecten een tijd stil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mawashigeri
Donstil schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:54:
Zo'n 20 euro voor alle onderdelen (nieuw, maar minus stickers) - exclusief verzendkosten! Voor dit soort projectjes is het wel een goed idee wat meer tegelijk te doen om de verzendkosten te drukken, meestal lukt het ook niet om alles bij een enkele winkel te bestellen.
Bijkomend voordeel: na een paar weken weet je beter of het een impulsgedachte was of dat je het nog altijd wil bouwen:)

Mocht je willen uitzoeken hoe dat omkleuren er financieel uit gaat zien
1. Part out de set in bricklink naar een wanted list, kies nieuwe steentjes of 'any' als het je niet uitmaakt
2. Selecteer de kleur die je wil vervangen in die wanted list, en gebruik 'color' om te herkleuren - even kijken van te voren of er elementjes in de doelkleur al in de set zitten, die moet je handmatig doen
3. Na omkleuren via buy-all gaan kiezen welke winkel(s)
Ook leuk als je het niet echt gaat doen :)

Edit: als het alleen om omkleuren van je bestaande set gaat kan je alle onderdelen in andere kleuren uit je lijst kiepen natuurlijk - dat zal gauw de helft schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 15-01-2025 13:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48
Leuke serie foto's met behulp van de Endurance set: https://www.dpreview.com/...nce-expedition-using-lego

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTa0V3yUhYahfAfmkvbWlnmKrNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIq1tr1epnjmvYWEYhkXtjZG.jpg?f=fotoalbum_large
Foto Benedek Lampert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@QuattroNL dat is echt verrekte geinig zeg d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• mawashigeri
Wolfpack vroeger en nu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YKvbhIXiFkVQ7GkE_9xH0LxTUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0B4Sr1sVapd7OrPhv8TnidT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:42
Lego in zijn achteruit. 😜

Je kunt er 2x plezier aan hebben. 1x in elkaar zetten en nu maar eens gesorteerd uit elkaar halen. Makkelijk als iemand hem hier in huis nog een x weer wilt bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3pg7Q3Qb2KcoxvP7B3blByR7Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0kQC6mljhvxKCQom7R6EKQR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZoEj42o7pvpUCl7bfQ5J9NGqdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/io9eWrjQSCSaf5yHHwYKeKh4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DJUC1kBOs54CGgamQZbMoJoztI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcXckDcgnVUf6KuDw1et4XkI.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Cheezus schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:46:
[...]

De G500 interesseert me niet als model maar die Bronco is wel vet :) Toch maar eens de prijzen in de gaten houden of er een goede deal voorbij komt :+
Naast de Bronco is er ook deze Landrover Classic MOC van de G500 set:
https://rebrickable.com/m...odel-defender-90/#details

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Naast de Bronco is er ook deze Landrover Classic MOC van de G500 set:
Ja idd. En een Humvee en een Unimog en een Jeep en een traktor. 😃

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@zonoskar @AppieNL gezien jullie tips over de Mercedes G……

Weet iemand hoe deze zich verhoud tot de 42110 LandRover? :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Vandaag kwam mijn vrouw thuis met de LEGO Still Life postcards als cadeautje voor me. Dat zijn ook erg leuke plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZbIIXkyy9r5CpKeuHgjjT1aTeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lyb3GWAGVStmFMv8EvC67EHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Die eenvoudige zelfde smiley op elk gezichtje blijft toch wel iets houden. Bij de modulairs hebben ze dat nog lang gedaan

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Zeehond schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Die eenvoudige zelfde smiley op elk gezichtje blijft toch wel iets houden. Bij de modulairs hebben ze dat nog lang gedaan
Oh, grappig. Ik heb daar dus juist helemaal niets mee. Ik vind die oude gezichtjes maar expressieloos. Assembly Square is een van de laatste modulars die dat nog had maar ik ga die gezichtjes binnenkort vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

[...]

De eenvoudige zelfde smiley heeft voor mij ook nostalgie. Maar zoals de tweede van links vind ik een leuke nieuwe variatie daarop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq23FZtOgfpo69K1OjIkfxEMs0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtRLoarvb5zwHcNVqr4Ka20v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
[...]

Deze figuur heb ik zelf samengesteld, het originele gezichtje is wat gecompliceerder maar het haar is versleten :) Ook hoort er eigenlijk een lichter bruine hoodie op en heeft 'ie een donkergrijs zwaardje, maar die kon ik even niet vinden - er is een groot gebrek aan wapens bij mijn kasteelmannekes.
Het nadeel van die expressierijke gezichten is dat het erg opvalt als je hem meerdere keren gebruikt, terwijl we geconditioneerd zijn door de standaard smileys heen te kijken! Ik heb er ook totaal geen moeite mee alles door elkaar te gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Popcorna schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:21:
[...]

Had liever Suki en de s2000 in Speed Champions. Laat het dan maar snel "summer" zijn, niet heel hyped voor de F1 lineup volgende maand.
LEGO Speed Champions 77241 2 Fast 2 Furious Honda S2000 verschijnt in de zomer

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fraggert schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:47:
@zonoskar @AppieNL gezien jullie tips over de Mercedes G……

Weet iemand hoe deze zich verhoud tot de 42110 LandRover? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir_zDE_FWKixwYWuXzCgnQfnzqs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JuKHPbEkuXLnvAohFsiNvBJi.jpg?f=user_large

Ik heb de LaRo er even naast gezet. De G500 is nog niet af, maar je kan al zien dat hij waarschijnlijk wat minder breed wordt. Maar verder is hij vergelijkbaar met de LaRo. De G500 heeft een meer realistische ophanging (live axle achter), de LaRo heeft gewone onafhankelijke vering overal. De G500 heeft sperbare diffs, een 2spd versnellingsbak. De LaRo heeft een 4 versnellingsbak en gebruikt veel normale bricks voor de vormgeving, de G500 is (tot nu toe) alleen Technic.De LaRo heeft een tan interieur, de G500 krijgt zwart met een grijs streepje. Ik weet dat de meeste auto's een zwart interieur hebben, maar ik vind dat bij Lego sets niet mooi.

En er is een reden waarom ik de LaRo heb, maar de G500 gehuurd heb. Ik vind de G500 spuuglelijk (zowel de echte auto als het Lego model). Kleur is ook niet mijn ding. Dus daarom alleen bouwen en later weer terug sturen zonder de hassle dat ik de set weer moet verkopen.

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 16-01-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Ooh feest! Nu nog volgend jaar de RX7 Veilside van Han. En dan ben ik heel gelukkig :9~ O+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks @zonoskar je moeite wordt zeer gewaardeerd hier. _/-\o_

de G kan mij op zich qua model wel bekoren maar het kleurtje is inderdaad wel ....tricky.

Die 42110 vond ik een leuke bouw, maar na 5 x keer proberen om die krakende kutversnellingsbak te fiksen was ik er wel klaar mee :X

Ik ga me even verdiepen in de mocs ook.....hij staat niet heel hoog op de lijst maar hij wel bij de 42099 en de 42129. Vooral de 42099 lijkt me leuk want 42110+42099 geeft een hele gave truck :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-87631/261155.jpg/1000x800.jpg?1736947348.203737

Maar goed....met de G500 kan ik ook genoeg leuks....zoals een oranje Defender. ;)

Keuzestresssss :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Hangt erg af van de beschikbaarheid van alle parts in een kleur.
Aangenomen dat je een witte als basis hebt (want het onderstel kan je natuurlijk hergebruiken; ik verving alleen alle witte parts van een bestaande set).

Alles van rood is goed te doen, paar euro.
Blauw of donkerblauw wordt al wat duurder, 10-15 euro.

Maar de witte is al een tijdje ook 2e hands aardig aan de prijs. 20,- is nu vrij normaal. Nieuw zeker het dubbele.

Over de stickers zullen we het maar niet hebben. Als je die ook nieuw wilt...10,- voor een velletje is niet raar.
Soms kan je ze nog goed (genoeg) van een gebruikt setje afhalen.

Gelukkig heb dit allemaal ruim een jaar geleden al bij elkaar verzameld. Het lag alleen door andere (niet-Lego) projecten een tijd stil.
Nou ik heb mijzelf weer verloren op Vinted en Marktplaats hoor 8)7
Een Groene via Vinted voor 25,-, zonder doos (want daar hoort die Racewagen bij natuurlijk) maar ziet er verder goed uit.

Op Marktplaats een nieuwe witte in dichte doos voor 27,50 :*)

Nu nog maar hopen dat ze binnen komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fraggert schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:22:
Die 42110 vond ik een leuke bouw, maar na 5 x keer proberen om die krakende kutversnellingsbak te fiksen was ik er wel klaar mee :X
Daarom heb ik de pimped versie gebouwd (https://rebrickable.com/m...up-my-land-rover/#details), die heeft een verbeterde versnellingsbak en aandrijving zonder universal joints er in. No more clicking... Die truck ziet er overigens wel erg gaaf uit, alleen jammer dat de 42099 altijd zo duur was, Lego moet echt stoppen met 100 euro rekenen voor een paar motortjes. Ik heb hem daarom nooit gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zonoskar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:30:
[...]

Daarom heb ik de pimped versie gebouwd (https://rebrickable.com/m...up-my-land-rover/#details), die heeft een verbeterde versnellingsbak en aandrijving zonder universal joints er in. No more clicking... Die truck ziet er overigens wel erg gaaf uit, alleen jammer dat de 42099 altijd zo duur was, Lego moet echt stoppen met 100 euro rekenen voor een paar motortjes. Ik heb hem daarom nooit gekocht.
Ah..en die heb ik nog niet geprobeerd :D en die MOC is nog eens gratis ook :o _/-\o_

166 unique parts...ik ga er eens induiken wat dat gaat kosten.

Ik koop overigens mijn Technic vrijwel allemaal 2dehands hoor.....ik heb op MP de notificatie aanstaan voor "42099"

Maar eerst ga ik verder met de knalgele Cat D11.......ik was begonnen maar er kwam van alles tussen steeds. Ook 2dehands opgehaald d:)b .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWrqwWOJ_PlpX5spubQdtNjir3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJdyTFgPBMI8jfcS4ne0ZVYO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben bezig met de 9RX 830 MOC.

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 16-01-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:30
L23 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:13:
[...]

De eenvoudige zelfde smiley heeft voor mij ook nostalgie. Maar zoals de tweede van links vind ik een leuke nieuwe variatie daarop.

[Afbeelding]
Dat heb ik ook
De standaard en die 2de links vind ik prima
Die eerste links met kleur heb ik al wat minder mee (al geeft het wel een meer vrouwelijke expressie) en dan die wolf met haar en stoppelbaard en grimas heb ik helemaal niets mee.
Maar zal wel aan mijn leeftijd liggen ;)
mijn kids zijn helemaal weg van al die ninjago gezichtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48

SomerenV

It's something!

Volgens mij heb ik de OG Wolfpack ook nog ergens rondslingeren. In ieder geval de torso.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-10 11:46
Volgens mij heb ik een seje gemist, iemand deze al voorbij zien komen ergens:

76313 - MARVEL logo en minifiguren

https://www.lego.com/nl-n...el-logo-minifigures-76313

Wel prijzig voor alleen een logo.. maar als display vind ik hem wel mooi

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Laatst online: 24-10 17:12
NeoFoX schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:27:
Lag bij de lokale Intertoys in de schappen. Snel aan voorbijgelopen. Te duur en wat jij ook al zegt: het is enkel het logo. Maar dat had ik ook met het schild van Captain America. Daarvan ontging mij ook een beetje het doel, en de lol. Dat zijn echt typische displaysets, voor Marvel-fans. Maar misschien is die groep groot genoeg, dat Lego er in investeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48

SomerenV

It's something!

Makaja schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Lag bij de lokale Intertoys in de schappen. Snel aan voorbijgelopen. Te duur en wat jij ook al zegt: het is enkel het logo. Maar dat had ik ook met het schild van Captain America. Daarvan ontging mij ook een beetje het doel, en de lol. Dat zijn echt typische displaysets, voor Marvel-fans. Maar misschien is die groep groot genoeg, dat Lego er in investeert?
Wellicht is onderdeel van de deal dat er een X aantal setjes uit moet komen op jaarbasis? Zou ook verklaren waarom ze de meuk van Star Wars blijven recyclen :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:40
NeoFoX schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:27:

76313 - MARVEL logo en minifiguren

https://www.lego.com/nl-n...el-logo-minifigures-76313

Wel prijzig voor alleen een logo.. maar als display vind ik hem wel mooi
Met maar 5 minifiguren en als enige feature dat je ze uit het logo kunt laten komen vind ik het maar underwhelming (zeg ik als Marvel fan). Daar hadden ze voor die prijs wel iets beters voor kunnen maken.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Voor degenen die de Ninjago Combo Mech polybag (https://brickset.com/sets/30699-1/Mini-Ninja-Combo-Mech) van plan waren te halen, let er even op dat het dus geen échte combo-mech is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0pkD6iHsTujgoEmt7xdiGPKMOw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n2Me6oq6aPozUiaqkqe2PnZG.jpg?f=user_large

Ik zag hem bij de Intertoys hangen en heb 'm in een opwelling gekocht, en het blijkt dus dat je de losse voertuigen niet echt kunt combineren tot het mech-model, maar dat je gewoon alles helemaal moet afbreken om het andere model te bouwen ("models cannot be built simultaneously" had ik iets anders geïnterpreteerd :') ).

Ik had niet overigens niet verwacht dat het een heel soepele transformatie zou zijn, maar wel ergens dat het hooguit een paar stenen verwisselen was om de losse voertuigen te combineren tot 1 mech.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Deze ook nog niet voorbij zien komen (en staat op moment van schrijven ook nog niet in Brickwatch):

LEGO 21354 - Twilight House

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nar6SSuFitasDuQy1ic6BOWGaR4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Zxo7US7FoSFpUa7EhFZ1s1G5.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
*edit* haha @RubjeMazter was net iets sneller dan mij :P

Een nieuwe ideas set: LEGO announces the Twilight Cullen House!
21354 Twilight The Cullen House
Rated 18+, 2,001 pieces
$219.99 / £189.99 / €219.99
Available at LEGO.com from 4th February, or for pre-order now
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/118098_Sparkle%202.jpg

Meer foto's in het artikel.

Ondanks het aan een franchise verbonden is lijkt me deze op z'n minst nog ok voor een stadslayout of zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 16-01-2025 16:14 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
RubjeMazter schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:11:
Deze ook nog niet voorbij zien komen (en staat op moment van schrijven ook nog niet in Brickwatch):

LEGO 21354 - Twilight House

[Afbeelding]
Mijn eerste reactie was :F maar eigenlijk is het best wel een gaaf huis.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Tc99m schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Mijn eerste reactie was :F maar eigenlijk is het best wel een gaaf huis.
(ik ken de serie alleen van naam :X)

Persoonlijk vind ik de auto echt spuuglelijk maar 't huis wel leuk. Het is dat ik geen huizen/modulars spaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerngezond
Ziezo, de buit is binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4WVdYBKi1Wyh6Q1vUYolFtMOu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zQPxzpOnhXavsMHDWZlfuftA.png?f=fotoalbum_large

Ook nog de Pirate Quartermaster erbij gevonden en daarmee is de serie compleet. Ik ga nog wel wat dubbel kopen voor integratie in mijn stadje maar dat wordt een makkie omdat mijn smaak blijkbaar niet populair is. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:25:
Ziezo, de buit is binnen:

[Afbeelding]

Ook nog de Pirate Quartermaster erbij gevonden en daarmee is de serie compleet. Ik ga nog wel wat dubbel kopen voor integratie in mijn stadje maar dat wordt een makkie omdat mijn smaak blijkbaar niet populair is. :P
Snel op Marktplaats voor de monster winst van €8,- :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerngezond
Donstil schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Snel op Marktplaats voor de monster winst van €8,- :+
Ik zocht al een tijdje naar een excuus om deze een keer te gebruiken: :F

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Toch maar de Blacktron cruiser GWP gescoord op marktplaats. 25 euro vond ik geen verkeerde prijs. Nu de Blacktron set nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfJtFqoynfHoeQonN4WY2XV4PFU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1AdsxqWZEOxoGLdavy0rW3IQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:32
zonoskar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:15:
Toch maar de Blacktron cruiser GWP gescoord op marktplaats. 25 euro vond ik geen verkeerde prijs. Nu de Blacktron set nog.

[Afbeelding]
Ik heb em ergens in stukjes tussen de rest van de lego uit mijn jeugd jaren liggen. Samen met de battrax.

De originele invader bedoel ik dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg1iQPMgAuRGXhSedJx0fIQAQ2Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JybQfDtFoVanemEDESYeJpLB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRHXTsAVEZ8gx95b9_dd13TLhvA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V1QjEG8ajzrxf8Es1gEVVOu9.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Britske op 16-01-2025 19:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 13:19
Als fervent lego winter village bouwer kwam ik deze tegen. Beetje laat, maar beter laat dan nooit, heel vet gedaan.

YouTube: LEGO Bible | The Christmas Story | Stop-Motion Animation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
daantjuh68 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:24:
Als fervent lego winter village bouwer kwam ik deze tegen. Beetje laat, maar beter laat dan nooit, heel vet gedaan.

YouTube: LEGO Bible | The Christmas Story | Stop-Motion Animation
Wat mooi! Het is blijkbaar een serie, ze willen meer bijbelverhalen in LEGO vertellen.
Ik ben alleen wel benieuwd wat ze met het kruisigingsverhaal gaan doen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:04:
[...]

Wat mooi! Het is blijkbaar een serie, ze willen meer bijbelverhalen in LEGO vertellen.
Ik ben alleen wel benieuwd wat ze met het kruisigingsverhaal gaan doen. :$
Wolfpack Beastmaster aan het kruis :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53

vhal

ಠ_ಠ

Nou, ik heb hem, onze overbuurvrouw was zo vriendelijk om hem te geven aan ons :) Uiteindelijk heeft ze weer 10 doosjes besteld bij Amazon voor de overige minifigs en daar zaten er toevallig nog 2 tussen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAhWT7x1S03owL1363nVjeo_gIA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sJt2NMkq9uisea7lFwNmPy7Y.jpg?f=user_large

Tijdje terug had ik de 75257 Millennium Falcon maar uit elkaar gehaald want het was beetje een sta-in-de-weg in de vitrinekast. Maar gelukkig zijn er van die midi-scale setjes en ik had nog een cadeaukaart liggen dus heb ik deze maar gehaald :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eESiRhjzMZftzQyGtDRkVNPoOp0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Nzd1ZcdULQR8UDeFqPcOn4rA.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:01
vhal schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:09:
Nou, ik heb hem, onze overbuurvrouw was zo vriendelijk om hem te geven aan ons :) Uiteindelijk heeft ze weer 10 doosjes besteld bij Amazon en daar zaten er nog 2 tussen :+
En de rest weer terug gestuurd of wil de buurvrouw gewoon er heel veel van hebben?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

gielie schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:38:
[...]
En de rest weer terug gestuurd of wil de buurvrouw gewoon er heel veel van hebben?
geen idee, maakt dat verder uit? Die zullen wel in de LEGO-bak terecht zijn gekomen voor d'r zoon.

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 17-01-2025 08:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 17:57
@vhal

hebben hebben hebben :o
Die scale van Millennium Falcon staat ook nog op de wensenlijst, naast de overige spaceships.
Ik ben benieuwd hoe de build is.

Maar de ruimte blijft lastig, en de collectie met helmen is er ook nog 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
vhal schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:54:
[...]

geen idee, maakt dat verder uit? Die zullen wel in de LEGO-bak terecht zijn gekomen voor d'r zoon.
Valt natuurlijk wat voor te zeggen om meerdere mensen en bezorgdiensten werk te laten verzetten omdat je zelf een bepaald minifiguurtje wilt hebben en daarom maar 10 (of meer) besteld om de juiste eruit te vissen en de rest te retourneren :P

Scannen kun je ook veel van vinden maar persoonlijk vind ik bovenstaande 'erger' ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

RubjeMazter schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Valt natuurlijk wat voor te zeggen om meerdere mensen en bezorgdiensten werk te laten verzetten omdat je zelf een bepaald minifiguurtje wilt hebben en daarom maar 10 (of meer) besteld om de juiste eruit te vissen en de rest te retourneren :P

Scannen kun je ook veel van vinden maar persoonlijk vind ik bovenstaande 'erger' ;)
Eens, maar wie zegt dat ze er 10 opnieuw heeft besteld om juist deze specifieke minifig er uit te hopen vissen en de boel te retourneren. Verder hou ik er maar even over op voordat het wederom gaat escaleren :)

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 17-01-2025 10:05 ]

Strava

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 24-10 23:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It4jrpOWC3wjU57QKNsNXOScNvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdT6bR511jkmNBbyThtu9WOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rueFnVoo03H7ky-Xz9ktBZaC3cM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9zbe0KRkYDBwqkoQfSZBWGV.jpg?f=fotoalbum_large

Gisterenavond een MOC van de 'Medieval Town Square' van Rebrickable afgerond! Tevens de eerste keer dat ik een MOC via deze website gebouwd heb. Blij met het eindresultaat, maar je merkt natuurlijk wel met dergelijke builds dat het soms wat vergezocht is hoe onderdelen gebruikt worden en dat het de stevigheid niet altijd ten goede komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
iDutch schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisterenavond een MOC van de 'Medieval Town Square' van Rebrickable afgerond! Tevens de eerste keer dat ik een MOC via deze website gebouwd heb. Blij met het eindresultaat, maar je merkt natuurlijk wel met dergelijke builds dat het soms wat vergezocht is hoe onderdelen gebruikt worden en dat het de stevigheid niet altijd ten goede komt.
Leuk rijtje zo! Vind je het niet jammer dat je maar ~55% van de originele onderdelen gebruikt in zo'n MOC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kapoen schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:14:
*edit* haha @RubjeMazter was net iets sneller dan mij :P

Een nieuwe ideas set: LEGO announces the Twilight Cullen House!

[...]

[Afbeelding]

Meer foto's in het artikel.

Ondanks het aan een franchise verbonden is lijkt me deze op z'n minst nog ok voor een stadslayout of zo.
Ze kijken wel allemaal heel boos :) Wel een leuk detail is dat ze dat kunstwerk van graduation caps hebben toegevoegd aan het huis :+

Signature van nature

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De G500 is af (ik moet alleen de rack en box nog op het dak zetten en het reservewiel achterop zetten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvO5lu0Zvwk53WELy15wuvy-0X8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lj5p1SdfGwYBucJ3fF9VbKLR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kByyQYn-YoSgdD824YbupNZSmqQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zg1iAPJzcmNNvkzkY8G1tnwu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRdC8jp3OD6H2LBKIKUiAb5X_ck=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kvQdHZuKVjMBxrMyiClUZyiR.jpg?f=user_large

Zoals verwacht vind ik het geen mooi model en de kleur...valt me toch mee. Ik zie in ieder geval geen grote kleurverschillen zoals bij de Sian, dus dat is goed. Ook in deze set geen puntjes van het spuitgieten op de beams. Maar helaas wel nog op de dunne beams, vooral op de 3x3 90graden dunne beams is dit erg storend. Functies werken goed, geen klikkende versnellingsbak en het sperren van de diffs werkt okay, al is het wel onhandig dat het achterste diff met de hand gelokt moet worden. Maar ik zie ook niet meteen hoe dat beter kan aangezien dit op de bewegende as zou moeten.

Qua kleurenkots is het onderhuids natuurlijk meer naadje pet. Maar met deze kleur vallen de rode pins/asjes in het body work niet zo heel erg op. Maar de blauwe pins des te meer. Dus als het mijn set was geweest waren er weer zwarte pins in gekomen.

Qua vergelijk met de Landrover Defender 42110:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riUh6lQpUNAOSYNIIv1YJh0n91M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Mqhj7pzjmmdd1bWdyeSj5USO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgkYcdV4lwl4gwya-GQRBijHqfs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rkhV030E9Lhrt2F44QjJ8zbc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpXYDdl7KWKBCg2FR5yaene22YY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rUapNZXmR7EGYusrWuiWjwkY.jpg?f=user_large

De G500 is iets langer qua weilbasis, maar overall zijn de auto's vergelijkbaar. De G500 ziet er wel duidelijk smaller uit, ook al scheelt het maar 2 studs. Ik vind het ook jammer dat er geen lier op zit, er is volgens mij genoeg ruimte. Ik ben ook niet gecharmeerd van de nieuwe motor onderdelen. Positief is wel dat de banden veel beter bij de set passen dan de banden van de LaRo. Ik vind ook de live axle super cool, ook al is het technisch gezien ondergeschikt.

Pagina: 1 ... 79 ... 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .