Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
zonoskar schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:13:
Ik ben ook niet gecharmeerd van de nieuwe motor onderdelen. Positief is wel dat de banden veel beter bij de set passen dan de banden van de LaRo. Ik vind ook de live axle super cool, ook al is het technisch gezien ondergeschikt.
Ik vind de motor van deze 3x niks. Goed, het is weer eens wat anders, dan de standaard blokjes met gele zuigers, maar ik was niet bepaald onder de indruk van deze nieuwe onderdelen. De manier waarop de motorkap is bevestigd verdient ook niet de schoonheidsprijs.

Maar waar ik het meeste moeite mee heb, zijn de veren: hij hangt bij mij door aan de linker-voorkant. Daardoor staat hij scheef, terwijl alles wel conform de instructie is gebouwd. Alsof de gebruikte veren te slap zijn, aan de voorkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Makaja Doorhangen doet hij bij mij niet. Misschien moet je bij Lego een nieuwe veer aanvragen, waarschijnlijk is de harde veer niet hard genoeg (de zwarte). Voel je wel verschil tussen de zwarte en grijze?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
zonoskar schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:36:
@Makaja Doorhangen doet hij bij mij niet. Misschien moet je bij Lego een nieuwe veer aanvragen, waarschijnlijk is de harde veer niet hard genoeg (de zwarte). Voel je wel verschil tussen de zwarte en grijze?
Ik zag tijdje terug dat der Held ook al klaagde over de te slappe ophanging aan de voorkant. Dus ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Er zit wel wát verschil in beide veren, maar niet dusdanig, dat ik verwacht dat dat het probleem is. Ik denk inderdaad dat gewoon een te slappe zwart veer heb. Ik moet eens kijken wat er nog in de voorraadtrommel ligt. Misschien dat ik het zelf kan verhelpen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:42

L23

Deze week ook maar de Blacktron Renegade set 10355 besteld. Mijn kortingscodes en Tic Tac Toe verlopen anders deze maand. Ik twijfelde nog wel tussen de Renegade en de Modulair galactisch ruimteschip. Apart dat die laatste momenteel al nageleverd wordt en nog bij vrij weinig winkels te koop is. Ook nog een tweede Friends Ruimterover gekocht, die was in de opruiming. Ik geef al mijn neefjes en nichtje Lego Space sets en het lijkt me tof om die met mijn nichtje te bouwen.

Inmiddels aardig wat Lego City Space sets in huis, maar het gevoel dat het met het enorme aanbod aan Lego thema's niet naar verwachting heeft verkocht.

Die Blacktron Renegade doos is trouwens een stuk kleiner dan de doos van de Galaxy Explorer 10497

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePnCctzY-ifUoFttbjNjKZSJ4PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjE4lcDOZbnos5TskgondSoZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 23:12
Karp schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Leuk rijtje zo! Vind je het niet jammer dat je maar ~55% van de originele onderdelen gebruikt in zo'n MOC?
Dank, en ergens jammer inderdaad! Maar als ik kijk wat voor steentjes er nog over zijn, dan zitten daar niet enorm veel 'normale' bouwblokjes meer tussen. Het eindresultaat heeft best wel body, en is netjes aan alle kanten dicht, dus wat dat betreft wel blij met het resultaat.
Dit is trouwens wel het tweede exemplaar van deze set in mijn bezit en ik heb hem voor een zacht prijsje kunnen kopen, dus ik ga hem ook naast het origineel neerzetten binnenkort.
Wellicht op termijn een andere MOC proberen te bouwen, alleen is het aantal aantrekkelijke alt builds voor deze set ook nog niet enorm.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:25
Heb toch maar weer eens de LEGO hobby opgeduikeld. En wel de 'blauwe' 12V trein. Ik kreeg van een tante de Lego van m'n neef (ook 50+ nu...) en daar zat een 12V trein bij.
Samen met m'n kinderen hebben we de hele berg Lego proberen te analyseren adhv bijzondere steentjes en zo hebben we aardig wat sets kunnen herleiden.
Maar het mooist is wel de 12V trein (set 724). Omdat ik zelf vroeger geen knaken had om mijn 4,5 trein van voldoende rails te voorzien, ben ik me van de week te buiten gegaan aan een paar MP aankopen. Rails in overvloed nu. :-D Ik wil er alleen nog een paar wissels bij, heb er nu twee. Is bricklink een goede bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
iDutch schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisterenavond een MOC van de 'Medieval Town Square' van Rebrickable afgerond! Tevens de eerste keer dat ik een MOC via deze website gebouwd heb. Blij met het eindresultaat, maar je merkt natuurlijk wel met dergelijke builds dat het soms wat vergezocht is hoe onderdelen gebruikt worden en dat het de stevigheid niet altijd ten goede komt.
Leuk om dit te zien! Ben zelf nog het origineel aan het bouwen, maar dit vind ik ook een mooie build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-10 06:17

vanenkelen

uhmmm.....speechless

JBL-freak schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:43:
Heb toch maar weer eens de LEGO hobby opgeduikeld. En wel de 'blauwe' 12V trein. Ik kreeg van een tante de Lego van m'n neef (ook 50+ nu...) en daar zat een 12V trein bij.
Samen met m'n kinderen hebben we de hele berg Lego proberen te analyseren adhv bijzondere steentjes en zo hebben we aardig wat sets kunnen herleiden.
Maar het mooist is wel de 12V trein (set 724). Omdat ik zelf vroeger geen knaken had om mijn 4,5 trein van voldoende rails te voorzien, ben ik me van de week te buiten gegaan aan een paar MP aankopen. Rails in overvloed nu. :-D Ik wil er alleen nog een paar wissels bij, heb er nu twee. Is bricklink een goede bron?
Voor grijs 12V heeft Marktplaats voor mij wel goed gewerkt. Bricklink vond ik voor 12V trein onderdelen vaak erg duur (nog duurder :'( ).

Maarruh…. Foto’s? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 10:40
JBL-freak schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:43:
Weet je zeker dat de blauwe trein set 724 is? Ik heb hem uit nieuwsgierigheid even opgezocht maar hij is geel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:42
Kerngezond schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:11:
[...]

Weet je zeker dat de blauwe trein set 724 is? Ik heb hem uit nieuwsgierigheid even opgezocht maar hij is geel. :P
Dat blauw verwijst naar de kleur spoor, niet naar de kleur trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
ThaRoof schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:24:
[...]

De smiley zei toch al genoeg?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR6O_oghZEgPV-Y88Ikj8745-oA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVHsvkXcXrxTh8G58qsAVUHj.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Diner afgemaakt, leuk eindproduct maar je merkt aan alles dat dit een oudere build is, (uiteraard) niet zo gedetailleerd als het Hotel en JazzClub welke ik onlangs voltooide.

Morgen starten we met 910009 de Lego Store.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:13:
[Afbeelding]

Vandaag de Diner afgemaakt, leuk eindproduct maar je merkt aan alles dat dit een oudere build is, (uiteraard) niet zo gedetailleerd als het Hotel en JazzClub welke ik onlangs voltooide.

Morgen starten we met 910009 de Lego Store.
Qua bouw/constructie vind ik nog steeds een van de meest creatieve builds, die terecht het label expert mag dragen. Hoe vond jij dat?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hST3P1IPFi8PkVHywMA0ZSmja0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbKtpHHOo7YTTrDVJ6wvuRf7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NqKvJzsvbi4fyBSwHHEmPyZrW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4q8XFPbaERm6K0SgYaEdjfvR.jpg?f=fotoalbum_large

Lego 71043 heb ik in December 2023 gekocht met 25% korting bij Intertoys. Boekje 1 gebouwd en toen ging ik verhuizen. Deze week had ik weer zin om verder te bouwen en het is echt genieten deze build! Bijna klaar met boekje 2 dus bijna op de helft :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7z1NMLGnSXUfsoIMfPjkt0xio8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QQnrlWku1C10slVlEZNtqfHg.jpg?f=user_large

Interessante build die eigenlijk best leuk is om te bouwen. Wel had ik een berg aan reserveonderdelen over waarvan ik dacht dat het niet de bedoeling kan zijn waaronder zo'n zwarte ronde 2x2 plate en meerdere 1x2 tiles met rooster. Ik heb een paar keer alles nagelopen maar alles was wel in orde. Nou zag ik o.a. op reddit dat deze set wel meer foutjes heeft met ontbrekende onderdelen of juist verkeerd qua aantallen.

Ook in deze set zaten weer grappige Star Wars easter eggs in (waar je uiteindelijk niks meer van ziet maar ach...) :)

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 18-01-2025 13:42 ]

Strava

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17

SuBBaSS

-has Ryzen

Beetje onverwacht bij-effect van de Lego botanicals hier; ik krijg zowaar schik in bloemschikken. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-nDgVZw9yiWp-Y_U7FnVkrzPpw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iMDfQW0QQjfTglEKdGs4i8rz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Qua bouw/constructie vind ik nog steeds een van de meest creatieve builds, die terecht het label expert mag dragen. Hoe vond jij dat?
Ik vond dat voor nu wel meevallen eigenlijk, maar ik heb alleen nog de JazzClub en het hotel gebouwd dus niet echt veel vergelijkingsmateriaal in die gebouwen.

De wenteltrap vond ik wel een cool ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
ThaRoof schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Ah, dat wist ik niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
meesje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:43:
[...]

De smiley zei toch al genoeg?
Voor het geval je insinueert dat het een plagerijtje was, nee! Ik vond het geestig dat ik een totaal andere kleur tegenkwam maar ik wist oprecht niet wat er achter de naam "blauw" schuilging. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
SuBBaSS schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:42:
Beetje onverwacht bij-effect van de Lego botanicals hier; ik krijg zowaar schik in bloemschikken. :+

[Afbeelding]
Mooie vaas ook wel! Ik had helemaal niets met bloemen maar de LEGO-bloemen zijn voor mij een goede reden om m'n huiskamer eens een beetje op te fleuren. Ik ben letterlijk in het stadium dat er een paar gebouwde bloemen klaarliggen terwijl ik geen vaas heb om ze in te zetten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bloemen zijn wel leuk idd, ik geef mijn betere helft al een paar jaar op rij Lego bloemen voor Valentijnsdag. Inmiddels staat er echt een mooi boeket in een goeie vaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:11:
Bloemen zijn wel leuk idd, ik geef mijn betere helft al een paar jaar op rij Lego bloemen voor Valentijnsdag. Inmiddels staat er echt een mooi boeket in een goeie vaas.
Leuk! Nog tips voor mooie vazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05

vhal

ಠ_ಠ

Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:11:
Maar wie zet ze dan in elkaar? :P De laatste keer dat ik een doos lego gaf aan m'n vrouw mocht ik het zelf in elkaar zetten want het ging om het eindresultaat en niet om de bouwervaring :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Hier is de Todor Corner klaar. Heel mooi gebouw. Veel details, mooie bouwtechieken, leuke grapjes en veel nieuwe blokjes tegengekomen die ik nog niet eerder gezien had.
Het verbaast me wel wat wel en geen reserve steentjes zijn. Van al die langere palen krijg je extra, maar een 1x1 plate met clip niet. Dit is wat ik over had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4fmYOS2B_XwC3j_M3mfYJufK9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBryEWI3SYATGmyGdsdWvuKM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Ik vond dat voor nu wel meevallen eigenlijk, maar ik heb alleen nog de JazzClub en het hotel gebouwd dus niet echt veel vergelijkingsmateriaal in die gebouwen.

De wenteltrap vond ik wel een cool ding.
De wenteltrap vond ik een creatief hoogstandje; in begin echt “wtf?!” en langzaam valt het kwartje (bij mij)

De gevel(?)/façade constructie ervaarde ik als een van de mooiere constructies: complex, “onlogisch” en fragiel, tot de laatste onderdelen die het “ineens” tot een massief geheel maken.

Persoonlijk vind ik de speedchampions een van legos meest creatieve en interessante manier van blokjes stapelen. Waarmee ongebruikelijke vormen of constructies mogelijk zijn. De diner is voor mij de eerste modular waarbij ik dat soort speedchampions-achtige constructies heb terug gezien.

Hoe is dat bij de laatste paar modulars geregeld? Vanwege de huidige prijsstijgingen heb ik de meeste overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

R3W schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:54:
Het verbaast me wel wat wel en geen reserve steentjes zijn. Van al die langere palen krijg je extra, maar een 1x1 plate met clip niet. Dit is wat ik over had:
[Afbeelding]
Behoorlijk wat “spare” blokjes, altijd afgevraagd hoe/wat/waar dat nu zit. Ene set meer, andere minder, soms dubbelen, soms “te weinig” na je zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Maar wie zet ze dan in elkaar? :P De laatste keer dat ik een doos lego gaf aan m'n vrouw mocht ik het zelf in elkaar zetten want het ging om het eindresultaat en niet om de bouwervaring :+
Het eerste jaar hebben we dat samen gedaan, biertje/wijntje erbij, lekker gezellig….

Dacht ik 8)7
Want we hadden na een paar bladzijden ruzie en toen heb ik het zelf afgemaakt.

Inmiddels bouw ik ze met mijn kleine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17

SuBBaSS

-has Ryzen

Kerngezond schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Mooie vaas ook wel! Ik had helemaal niets met bloemen maar de LEGO-bloemen zijn voor mij een goede reden om m'n huiskamer eens een beetje op te fleuren. Ik ben letterlijk in het stadium dat er een paar gebouwde bloemen klaarliggen terwijl ik geen vaas heb om ze in te zetten. :')
Dank je. Hier precies hetzelfde. En dan niet eens per se dat ik geen groen wil maar kan hebben door in ieder geval 2 van mijn 3 poezels die werkelijk elk stuk groen dat ik in huis haal aanvreten of uit de vazen gaan drinken. Van die bloemen blijven ze mooi af. 8)
Nou is 1 van die 3 een kitten die nogal graag in mijn rustgevende tuin komt en dan de bloesempjes of denneboompjes gapt om vervolgens ze vervolgens door de kamer te meppen. :D :X

Dat probleem van die vazen had ik dus ook. Deze gekleurde komt van de Leenbakker (was in de uitverkoop vorige week dus wellicht al weg).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMwTFW-NevqEH8RlL2FWPkl0AFs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jk3oaZSSpL38fuGRx1lqlEXV.jpg?f=fotoalbum_medium
En deze komt van de Action. Leent zich wel goed voor die rozen en dat Lego "water". :+
Dan heb ik ook nog deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iS_kpqdUkOsmDSnEYEOI5DQILjw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q03WDT4nuDQA4axsRoBy7G4k.jpg?f=fotoalbum_medium
Die was veel te wijd voor het iele bosje narcissen, maar dat heb ik sneaky opgelost met die plastic ring (elastiekje oid. had ook gekund).
Ook die krijgt nog wel "water", daarvoor moet ik nog een bestelling plaatsen.

Maar goed, dood gaan ze toch niet. 8)
Da's ook een reden dat ik hier geen groen kan houden; zelfs cactussen en vetplanten krijg ik dood. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Het eerste jaar hebben we dat samen gedaan, biertje/wijntje erbij, lekker gezellig….

Dacht ik 8)7
Want we hadden na een paar bladzijden ruzie en toen heb ik het zelf afgemaakt.

Inmiddels bouw ik ze met mijn kleine.
Haha, hoe kan je daar ruzie over krijgen? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
SuBBaSS schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:20:
[...]

Dank je. Hier precies hetzelfde. En dan niet eens per se dat ik geen groen wil maar kan hebben door in ieder geval 2 van mijn 3 poezels die werkelijk elk stuk groen dat ik in huis haal aanvreten of uit de vazen gaan drinken. Van die bloemen blijven ze mooi af. 8)
Nou is 1 van die 3 een kitten die nogal graag in mijn rustgevende tuin komt en dan de bloesempjes of denneboompjes gapt om vervolgens ze vervolgens door de kamer te meppen. :D :X

Dat probleem van die vazen had ik dus ook. Deze gekleurde komt van de Leenbakker (was in de uitverkoop vorige week dus wellicht al weg).
[Afbeelding]
En deze komt van de Action. Leent zich wel goed voor die rozen en dat Lego "water". :+
Dan heb ik ook nog deze:
[Afbeelding]
Die was veel te wijd voor het iele bosje narcissen, maar dat heb ik sneaky opgelost met die plastic ring (elastiekje oid. had ook gekund).
Ook die krijgt nog wel "water", daarvoor moet ik nog een bestelling plaatsen.

Maar goed, dood gaan ze toch niet. 8)
Da's ook een reden dat ik hier geen groen kan houden; zelfs cactussen en vetplanten krijg ik dood. :X
Oh, je gebruikt doorzichtige LEGO als water! Dat is zo slim! Zelf nooit aan gedacht! :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR4LTwekNq8YutEX2VFd1e7jLMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMuG1ah9khf9FeGQw3XRBHXV.jpg?f=fotoalbum_large

Vaas denk ook beetje afhankelijk van de bloemen(kleuren). Ik vond deze bij ons wel geslaagd vanwege contrast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Haha, hoe kan je daar ruzie over krijgen? :D
Haha nou het is haar hobby niet. Laten we het daar maar op houden 8)7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19
Klein Bricklink bestellinkje binnen vandaag - smullen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01mynRxDy7kC9X21oLS662HlDw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maOAiv3YvrKmc3P9TYc34pim.jpg?f=fotoalbum_large
De groene plaat had ik al; dit soort dingen maakt het kind in mij helemaal los :)

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
himlims_ schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:46:
[Afbeelding]

Vaas denk ook beetje afhankelijk van de bloemen(kleuren). Ik vond deze bij ons wel geslaagd vanwege contrast
Wat mooi! Schitterende combinatie! O+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 13:24
de 1e is af 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHFbU6015878Q9cbU_QIoI56870=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5H6xwhDbscKxDFvsBxuQy06y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQW2WuQe5KykB5lsg01ZCKLJLEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kkaVRBl7uRVk0DvOQYXZdnK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 115% gewijzigd door Nick25 op 19-01-2025 09:30 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:43

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jbu80q0Tca70ImZ4WR1aFpqnCmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XERnssFbPONI7w5y2nV65A7.jpg?f=fotoalbum_large

Brrr, spinnen 😬

Ik zou het doen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Tijd voor City! Uit 2022 de Express passagierstrein 60337 gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZbu7xtlXks8aZnW2Eh9fBxZUEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVXNbeke79eZbZaXYdB9e43Z.jpg?f=fotoalbum_large

En uit 2024 de Graafmachine 60420:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZuQQ-LWcSp4P5alnJ5xdiKIg3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qk43Z0b90J5urK0pNEu8ayW8.jpg?f=fotoalbum_large

Het ging een hele tijd niet zo lekker met City, met inspiratieloze ontwerpen, veel herhaling en slechte gebouwen. Inmiddels hebben ze bij Lego gelukkig ook door dat dit thema meer kwaliteit verdiend. En dat blijft de komende jaren ook zo.

De nieuwe koers voor City was in 2024 al te zien aan de Space-sets en de Bouwplaats-sets. Dat komt omdat de beste ontwerpers van Ninjago en Speed Champions naar City zijn verhuisd. Ze pakken het daar op dezelfde manier aan: eigen beeldtaal en logo's per subthema, uniformiteit binnen het subthema met onderlinge verwijzingen, en specifieke onderdelen die binnen het thema herbruikbaar zijn.

Dit interview met ex-Speed Champions ontwerper Chris Stamp geeft meer details over het "nieuwe" City:

YouTube: Exclusive interview: LEGO designer Chris Stamp left Speed Champions ...

Goed nieuws dus voor iedereen die zijn eigen stad bouwt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:25
Jaren geleden heb ik dit rangeerlokje gemaakt. Zonder aandrijving overigens. Maar wel leuk om eens met een volwassen pet op een locomotief te bouwen en niet te denken in de beperkingen die Lego in de jaren ‘70 mij oplegde,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_1qYpahnnjNkqilIHxpsblIVVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlHsmcSFFe4sUcfv2mi9My5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hn9NhGCpKOJgcIIzNNiG6DYlbxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAYDXozwqAvz1SI2bGATRR46.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:36
Dan heb je deze vast niet :P

Of wel omdat ie zo 'relatable' is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDg-gdNOdkCsNBlLQ-xez218TZo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/fEw5ZerVtd2A8jhcDPfyQngI.webp?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door RubjeMazter op 19-01-2025 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06
Nice. Was een hele leuke build en tijdens kerst komt die vaak toch weer even beneden staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:44
Haha, daar maak ik elk jaar hetzelfde grapje mee tijdens het bouwen. Schuif hem ongezien richting mijn vrouw en attendeer haar er dan geschrokken op. Kinderachtig, maar blijft leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Home alone!

Plak je wel je stickers nog? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kerngezond schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Leuk! Nog tips voor mooie vazen?
Gewoon 4 lange Technic beams en 4 axle's en wat los grut en klaar :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Karp schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Home alone!

Plak je wel je stickers nog? 😄
nee denk t niet. Maar misschien maak ik met deze een uitzondering. Vind de set erg leuk!

KEVIN!!!!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wilde toch eens kijken wat the hype rondom scannen en of het werkt enzo.. lokale kruidvat. Lagen 27 doosjes ...

27 boogeymans _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Millie-ano schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:12:
Wilde toch eens kijken wat the hype rondom scannen en of het werkt enzo.. lokale kruidvat. Lagen 27 doosjes ...

27 boogeymans _O-
Ha ha, serieus? Nou, ik ben benieuwd hoe ze daar nog vanaf komen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:43
Kerngezond schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Ha ha, serieus? Nou, ik ben benieuwd hoe ze daar nog vanaf komen. :')
Gewoon door mensen die niet scannen? Kan me best voorstellen dat mensen met kleine kinderen even voor de lol zo'n doosje meenemen. Of alvast voor een schoencadeautje voor sinterklaas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo, ik ben op Vinted gedoken, en tot nu toe bevalt dat best goed. De prijzen lijken wat eerlijker dan die van Petra’s op Marktplaats, waar iedereen denkt dat ze op goud zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd3yzQnpDBRGQ_2Gn5YHdqAaP5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2hu4cmF9UP6ju1rrdTRSIka.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de GWP’s gekocht die leuk bij de Modulars passen en een paar 6-studs brede Speed Champions. Je moet de stad toch een beetje aankleden :P

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 19-01-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Donstil schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:17:
Zo, ik ben op Vinted gedoken, en tot nu toe bevalt dat best goed. De prijzen lijken wat eerlijker dan die van Petra’s op Marktplaats, waar iedereen denkt dat ze op goud zitten

[Afbeelding]

Ik heb de GWP’s gekocht die leuk bij de Modulars passen en een paar 6-studs brede Speed Champions. Je moet de stad toch een beetje aankleden :P
Lol Petra's :D ik heb laatst die Taxi verkocht voor 80 euro. 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rammes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Ooh echt, dan laat ik hem dicht :+
Had hem voor 35,- inclusief (onwijs langzame) verzending.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
rammes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Da's knap gehandeld Petra! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Kerngezond schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Da's knap gehandeld Petra! ;)
Doordeweeks is het Rammes. in het weekend..... :+
Sorry ben een beetje melig aan t worden van 0,0 biertjes.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rammes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Doordeweeks is het Rammes. in het weekend..... :+
Sorry ben een beetje melig aan t worden van 0,0 biertjes frisdrank.
IFTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

Een nadeel van Vinted is dat je niet kan zoeken op locatie en afstand van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Millie-ano schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Ik laat alles versturen, kost meestal €3,- ongeveer.
Daarvoor rij ik niet ergens heen. Zeker niet naar Toulouse ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Millie-ano schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Vinted is niet bedoeld voor ophalen. Dus alleen versturen, zodat Vinted geld verdient aan de verkoop.
Zelf vind ik kopen via Vinted wel fijn, want altijd kopersbescherming. Echter verkopen vind ik wel een beetje risicovol. Als het pakket niet arriveert bij de koper, krijg je als verkoper max 20 euro vergoed. Dus met duurdere Lego pakketten loop je een risico. Zelf neem ik die gok wel. Een Lego set is via Vinted sneller weg dan via MP.
En daarnaast moet je via Vinted inderdaad geen haast hebben.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik kwam gister op Marktplaats voor auto velgen, kwam ik opeens de Technic 8485 tegen! :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/7kwAAOSweDRnZxZX/s-l1600.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/W5UAAOSwL2ZnZxZc/s-l1600.jpg

Ik kende deze hele set niet, maar kreeg spontaan de Airwolf tune in mijn hoofd, helemaal bestuurbaar en te programmeren! :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/xiEAAOSwnBZnZxZj/s-l1600.jpg

en dan nog de dino mode ..

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/3fYAAOSwYU1nZxZi/s-l1600.jpg

en hovercraft op de koop toe!

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/qrYAAOSwX1NnZxZl/s-l1600.jpg

Ik was meteen verkocht O+

nu wachten tot ik hem in huis heb en dan nog even wachten tot mijn verjaardag :+

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2025 18:06 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:50

QuattroNL

It is I.

Donstil schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Ik laat alles versturen, kost meestal €3,- ongeveer.
Daarvoor rij ik niet ergens heen. Zeker niet naar Toulouse ;)
Ik zit niet op Vinted maar versturen kost 3,-?
Via welke vervoerder? PostNL en DHL zijn duurder en hebben vaste tarieven.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Mondial Relay en Homerr zijn via Vinted erg goedkoop.
Even als voorbeeld. Een Speed Champion McLaren F1 zie ik nu voor 14 euro staan. Inclusief kopersbescherming wordt dit 15,40 euro. Daarbij komen nog 2,69 euro verzendkosten bij (in dit geval was het Homerr). Deze kosten kunnen verschillen per land, maar ook hoe groot het pakket is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
QuattroNL schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Ja en ook nog helemaal vanuit Frankrijk. Is wel naar pakketpunten en onwijs langzaam, maar ik heb geen haast dus dat geeft niet.

Zijn pakketjes van het formaat van de foto hierboven.

Kies je voor UPS en gaat het naar een huisadres dan kost het wel iets vergelijkbaar als wat het bij Marktplaats kost.

Ik vind de hoge verzendkosten bij marktplaats wel precies wat het platform niet interessant maakt. Ik kan prima impuls aankopen doen voor bijvoorbeeld oude speed champions sets maar als er dan €7,- verzending bij komt is het voor mij precies niet leuk meer. €2/€3 verzending bij Vinted zit ook mooi in de hoek wat je makkelijk afdingt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Alfa Novanta schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:05:
Ik kwam gister op Marktplaats voor auto velgen, kwam ik opeens de Technic 8485 tegen! :o

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kende deze hele set niet, maar kreeg spontaan de Airwolf tune in mijn hoofd, helemaal bestuurbaar en te programmeren! :P

[Afbeelding]

[YouTube: LEGO Technic Control Center II 8485 Helicopter Simulator (4K)]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

nu wachten tot ik hem in huis heb en dan nog even wachten tot mijn verjaardag :+
En dan de plotter nog _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Ik gebruik ook steeds vaker Homerr als verkoper op marktplaats. Tussen 3.84 en 4.09 euro. Maar het valt op dat velen homerr niet kennen en toch voor DHL gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

welke bedoel je?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik denk dat 'ie de plotter bedoelde die je uit de voorloper van deze set kon maken. (geel ipv zwart)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ah, ik heb hem gevonden

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/sOUAAOSwAfZjtrTp/s-l1600.jpg

die kende ik dan weer wel. Ook leuk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is echt goud! Ik kon met geen mogelijkheid deze set vinden voor de handleiding (ik heb 'm van vroeger maar geen boekje meer, nu ik het nummer heb is die zo gevonden)

Overigens hier vanavond samen met mijn 3 jarige zoontje begonnen aan mijn grootste set ooit, Diagon Alley (75978). Stiekem ook wel een droom die uitkomt zo samen met mijn zoontje en van mezelf. Samen duurt het bouwplezier ook 2x zo lang :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1A8CV37srBtmLeLsEbXCqQ2cxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5hZYzLTSbdva8JvO02JSB2l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vndjThEerVS33yUPhym2_uwz0bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVhK6jELWv5MKH7YqqZsbO0y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXSbTett1bnHq-oVnzvm8yhiieY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J3n49fa2uB8bNstvR0y2USO.jpg?f=fotoalbum_large

Batman Tumbler! (76240)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik vond die set zo depri al dat zwarte, man wat kostte me dat moeite om die set af te maken. De standaard zit ook nog in de zakjes.
Deze gaat snel weg in de verkoop.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cherrycoke
rammes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:44:
[...]

Ik vond die set zo depri al dat zwarte, man wat kostte me dat moeite om die set af te maken. De standaard zit ook nog in de zakjes.
Deze gaat snel weg in de verkoop.
Ik werd depri van de eifeltoren vanwege de herhalingsfactor, deze is vond ik wel leuk eigenlijk om te bouwen, tsja het is Batman dus past het donkere daar wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 07:42
Vinted (vintage?), klinkt leuk, maar vanaf welke leeftijd gaan de steentjes degraderen? Dwz wat is de bouwkwaliteit van oude productiejaren en hoe lang gaat het lego mee? Misschien dat daarom Vinted wat goedkoper is. Of worden de oude sets opnieuw geproduceerd? Dan heb ik niets gezegd...

Plastic wordt vanzelf weker, en na verloop van tijd passen de steentjes niet meer goed, vandaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

mv_ak schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:06:
Vinted (vintage?), klinkt leuk, maar vanaf welke leeftijd gaan de steentjes degraderen? Dwz wat is de bouwkwaliteit van oude productiejaren en hoe lang gaat het lego mee? Misschien dat daarom Vinted wat goedkoper is. Of worden de oude sets opnieuw geproduceerd? Dan heb ik niets gezegd...

Plastic wordt vanzelf weker, en na verloop van tijd passen de steentjes niet meer goed, vandaar.
dat slaat als een tang op een varken

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Matti7950
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-10 13:19
Ik heb net Eiffeltoren 10307 gekocht tweedehands. Vond de set geen 630€ waard (te veel grijs, saai kleur wat mij betreft en herhaling), maar qua bouwwerk de max en ik hou van grote architectuur, dus m'n prijs was 450€, gekocht voor 420+34€ afhalen (andere kant van land xd)

Ondertussen aan m'n eerste lego set ooit te bouwen: Colloseum. Ik vind hem zalig. Ik hou van die minitorentjes dus qua herhaling niet erg voor mij. Ben pas met lego begonnen 3 maand geleden, toen ik me realiseerde dat gezelschapspellen vrij nutteloos zijn als je vrienden telkens verhuizen en je geen nieuwe vind, maar lego, kan je gewoon alleen :D En vrij veel voldoening ook.

Daarnaast Harry potter kasteel (71043 grootste versie), Rivendell, Notre dame, Tranquil garden, de rozenset, en nog paar kleine. Voorlopig goed, ik ben erg streng of set, verkies grotere detailleerde, dan kleine sets, die sneller saai zijn (bv zoals harry potter, de kleine zijn echt een chaos, en vaak 100€ niet waard, vind ik persoonlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mv_ak schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:06:

want op vinted zijn de stenen opeens ouder dan op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 07:42
42erik schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:21:
[...]

want op vinted zijn de stenen opeens ouder dan op marktplaats?
Ah, ik dacht dat het daar om de echt oudere doosjes ging, jaren '70 en '80 enzo. De vraag was meer, is lego uit bv 1980 nog goed in elkaar te zetten ivm degraderen / minder plakken van de steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

mv_ak schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Ah, ik dacht dat het daar om de echt oudere doosjes ging, jaren '70 en '80 enzo. De vraag was meer, is lego uit bv 1980 nog goed in elkaar te zetten ivm degraderen / minder plakken van de steentjes.
Ja over het algemeen wel. uitzondering is de bruine kleur die is van een bepaalde periode erg breekbaar/broos.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19
mv_ak schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Is al eens eerder aan de orde geweest, maar uit die periode (tot begin jaren 80) is mijn ervaring dat blauw en grijs allebei broos worden. Rood, wit, geel en zwart blijven goed, maar de groene (basis)platen willen ook nog wel breekbaar worden. Transparante stenen en ruiten/cockpits in alle kleuren (doorzichtig, rood, groen, blauw en geel) zijn eigenlijk allemaal heel gebleven, maar wel krasgevoelig.
Behalve wat speciale vormen en bedrukte tegeltjes kan je vrijwel alles voor weinig geld vervangen via bricklink mocht er eens wat breken, de dure zaken zijn bijna altijd speciale transparante panelen of ruiten.

Verder: mijn jaren 70 stenen klemmen aanzienlijk strakker dan die van eind jaren 80 en 90. Enkele sets van na de nieuwe kleurmethode (wit+kleurtje in plaats van granules per kleur) rond 2005/6 klemmen veel slechter, dat is bij latere sets (2018+) weer een stuk beter.

De beste stenen werden volgens mij in de jaren 90 gemaakt, betere gietvormen dan daarvoor en solide kleuren.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
MisterEagle schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Dit is echt goud! Ik kon met geen mogelijkheid deze set vinden voor de handleiding (ik heb 'm van vroeger maar geen boekje meer, nu ik het nummer heb is die zo gevonden)

Overigens hier vanavond samen met mijn 3 jarige zoontje begonnen aan mijn grootste set ooit, Diagon Alley (75978). Stiekem ook wel een droom die uitkomt zo samen met mijn zoontje en van mezelf. Samen duurt het bouwplezier ook 2x zo lang :+
Wel knap als een kind van drie al serieus LEGO kan bouwen. Een gemiddeld kind zit dan nog in de Duplo-fase.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Kerngezond
Even een klein en ietwat atypisch bouwseltje gemaakt. Hij was vooral een stuk leuker dan ik van tevoren verwacht had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmjX2_DJykuCcNsxUQml-1b8_zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3z9upa09RsA2XuOVJoDhJCKn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-7B7B7bI5_e0eiD_QukgkiDGXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAJIqAg1K6HujHMznxrlT45l.jpg?f=fotoalbum_large

Excuses voor de slechte belichting, deze post is vrij spontaan gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Onlangs voor het eerst losse steentjes besteld via Bricklink. Toen de Architecture set van Chicago nog normaal te koop was had ik er niets mee maar nu ik er ben geweest wilde ik hem toch wel hebben.

Tweedehands prijzen voor een complete set zijn stevig, gelukkig zijn het vooral generieke blokjes. Alleen het blokje met de opdruk "Chicago" is uiteraard zeldzaam en daardoor duur, die kan ik altijd nog eens vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY4vrDZ1bm2E0Zd9wOwB_Ini13U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTYTpAWEjBI4WKf8cRndU2fx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Alfa Novanta schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:56:
Ah, ik heb hem gevonden

[Afbeelding]

Deze set heb ik ook.... daar heb ik vroeger echt waanzinnig veel mee gespeeld.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06
AntonV schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:24:
Onlangs voor het eerst losse steentjes besteld via Bricklink. Toen de Architecture set van Chicago nog normaal te koop was had ik er niets mee maar nu ik er ben geweest wilde ik hem toch wel hebben.

Tweedehands prijzen voor een complete set zijn stevig, gelukkig zijn het vooral generieke blokjes. Alleen het blokje met de opdruk "Chicago" is uiteraard zeldzaam en daardoor duur, die kan ik altijd nog eens vervangen.

[Afbeelding]
Ookal is het niet helemaal het echte, je zou hem zelf kunnen laten bedrukken:
https://bedrukjeblokje.nl...st?variant=42354670338293

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Sowieso al bonus punten voor het bouwen op de bank onder een dekentje met een omgekeerde ikea doos _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

hele gave collectie, ik zou er zo een paar kunnen gebruiken :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97oc9r2FRofGSmrK2LQDvscHhZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kklRA7iZot8iNgM3eG2VFvol.jpg?f=fotoalbum_large

Hogwarts is af! Mijn vingers doen pijn van alle 1x1 steentjes die er in zitten. De 2 helften klik ik in elkaar als de set boven staat in de lego kast. Wat een unit. Het bouwen vond ik ontzettend leuk, de microfigures vind ik niet zo, weet niet of ik die er in ga zetten nog. De kleine builds van de bootjes, Hagrid's hut en de Whomping WIllow vind ik wel grappig maar dat ze nergens aan vast zitten vind ik erg matig.

Helaas net te hoog voor bovenop de kast dus het topje heb ik verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqpxpF5fSrnleC8uCPw5jiDc1kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6psoUorUjxzKEmg7ET8JmhkP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 20-01-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hopelijk functioneren de elektrische onderdelen nog; ik heb twee 9V motoren, drie 9V batterijhouders en geen van allen functioneren nog. Ik heb een paar maanden geleden de 8868 via marktplaats gekocht en de verkoper demonstreerde bij het afhalen netjes dat het motortje functioneerde, een paar weken later tijdens het opbouwen deed het motortje helemaal niets meer.

Ik koop geregeld Technic setjes uit de jaren '80 en begin jaren '90 die ik indertijd graag als kind had willen hebben, maar setjes met motoren laat ik vanwege de slechte kwaliteit van Lego's elektrische delen links liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Ah, ik heb hem gevonden

[Afbeelding]

Die robotarm was voor mijn tienjarige ik echt de heilige graal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
@LoCuTuS2000 ik weet wat de set voor jou wordt deze Black Friday B) :Y)

Mooi Star Trek modellen daar ook in de kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

sheane schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:30:
@LoCuTuS2000 ik weet wat de set voor jou wordt deze Black Friday B) :Y)

Mooi Star Trek modellen daar ook in de kast!
Thanks! Goed gezien, ik heb mijn Star Trek Enterprise van Blue Brixx die ik nog niet gebouwd had vorige week verkocht samen met de minifiguren. Daar heb ik ook wat winst mee gemaakt dus ik ben klaar voor Star Trek Lego :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
LoCuTuS2000 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:32:
[...]

Thanks! Goed gezien, ik heb mijn Star Trek Enterprise van Blue Brixx die ik nog niet gebouwd had vorige week verkocht samen met de minifiguren. Daar heb ik ook wat winst mee gemaakt dus ik ben klaar voor Star Trek Lego :D
Ik hoor de minifigs links onderin vloeken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo mag ik even zeggen dat het echt een Koelere werk is als je een set van 2500 steentjes koopt en de verkoper heeft dat in 1 grote plastic zak gedaan 8)7

Ik wilde graag de 910009 (BrickLink Lego store modular building) maar vond een geseald exemplaar (€450,-) te duur. Daarom naar andere opties gekeken en uiteindelijk eentje gevonden die niet in elkaar gezet verkocht werd. Leuk dacht ik nog want dan kan ik hem zelf bouwen, maar ik had hier even niet aan gedacht.

Gisteren 2,5 uur zitten bouwen, 2 uur alles gesorteerd waarvan ik dacht dat ik ze veel zou gebruiken, en nog een half uurtje kunnen bouwen. Van dat half uurtje bouwen ben ik 28 minuten opzoek geweest naar een steentje waarvan er 1 in de set zou moeten zitten, toen ik het na 28 minuten wilde opgeven zag ik hem ineens zitten.

Hoe doen jullie dat? Alles uitstorten over een grote tafel, bakjes, schalen, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:23

RBH

Donstil schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:44:
Zo mag ik even zeggen dat het echt een Koelere werk is als je een set van 2500 steentjes koopt en de verkoper heeft dat in 1 grote plastic zak gedaan 8)7

Ik wilde graag de 910009 (BrickLink Lego store modular building) maar vond een geseald exemplaar (€450,-) te duur. Daarom naar andere opties gekeken en uiteindelijk eentje gevonden die niet in elkaar gezet verkocht werd. Leuk dacht ik nog want dan kan ik hem zelf bouwen, maar ik had hier even niet aan gedacht.

Gisteren 2,5 uur zitten bouwen, 2 uur alles gesorteerd waarvan ik dacht dat ik ze veel zou gebruiken, en nog een half uurtje kunnen bouwen. Van dat half uurtje bouwen ben ik 28 minuten opzoek geweest naar een steentje waarvan er 1 in de set zou moeten zitten, toen ik het na 28 minuten wilde opgeven zag ik hem ineens zitten.

Hoe doen jullie dat? Alles uitstorten over een grote tafel, bakjes, schalen, etc?
Ik heb nu 2x een grote set in elkaar gezet toen ALLE steentjes op tafel lagen door elkaar. Mijn ervaring is dat je gewoon eerst even tijd moet steken in het correct sorteren (dus per type, niet per kleur) en dat je daarna een veel prettigere bouwervaring hebt. Maar goed, dat kan ook per persoon verschillen natuurlijk. Voor sets tot iets van 1500 steentjes sorteer ik overigens soms ook gewoon 'slechts' per kleur. Hangt ook weer van de set af.. Maar eerst sorteren per type steentje helpt bij mij echt enorm. Is even een pokkewerk, maar daarna is het bouwen wel veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pX9asEm-K6UERg5G4V1sQzGAIA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/A1azCLS66SyVvNjY0NKfccbS.jpg?f=user_large

heeft iemand nog alternatieven voor deze switch, deze komt uit set 4563 en is helaas van t weekend kapot gegaan.hij doet niks meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:39
cherrycoke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:01:
[Afbeelding]

heeft iemand nog alternatieven voor deze switch, deze komt uit set 4563 en is helaas van t weekend kapot gegaan.hij doet niks meer.
https://www.bricklink.com...8b&idColor=11#T=S&C=11&O={%22color%22:11,%22iconly%22:0}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-10 18:37

Reintji

(2 x dad)²

cherrycoke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:01:
[Afbeelding]

Minder dan €10,- op Bricklink bij NL gebruikers nog een optie?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Das het geld niet nee, gelijk maar eentje kopen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00

Arno

PF5A

5000 euro? Weinig serieuze optie lijkt me :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat een prijzen weer [..] 8)7 ik zou zelf eerder 3-4x 40305 kopen, en er zelf een modular van bouwen.

^- bovenstaande is willekeurige link naar die set, vast wel beter geprijs te krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 20-01-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 23:18
Ah, ik heb hem gevonden

[Afbeelding]

Ik heb deze nog bij m'n ouders staan. Toch binnenkort maar eens meenemen om op te bouwen.
* Stufferdt heeft er nu al zin in :*)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 08:23
Als je zoveel steentjes hebt, ja, dan regel ik overal bakjes vandaan en begin ik met sorteren. En dan moet je echt een systeem hebben, anders zoek je je een ongeluk. Je wéét dat je die 1x1 tile al eens in je handen hebt gehad, maar welke bakje had je die ook alweer in gestopt?! :-)

Ooit Star Wars UCS A-Wing gekocht van iemand, die had echt heel veel zakjes met gesorteerde Lego blokjes. Maar omdat ik zijn systeem niet helemaal begreep, me alsnog een ongeluk gezocht. Desondanks wel leuk om te bouwen :-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:14

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

#Team-alles-op-een-hoop d:)b

Voor mij maakt het zoeken, graaien en grabbelen naar elk steentje dat ik moet hebben, een groot deel uit van de fun.

Juist het zoekwerk vind ik lekker ontspannend werken, even niks aan aan je kop behalve die hoop stenen en op je netvlies die éne die je moet hebben. :)

Met elke stap, na een stapeltje stenen gevonden te hebben, de beloning weer verder in de bouw te zijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1 ... 80 ... 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .