Juist door het scannen van de code is het voor mij interessant geworden. Ik vind maar een enkele minifig uit een serie leuk en wil niet tig euro's uitgeven in de hoop de juiste minifig te treffen.
Waar ik inmiddels meer een hekel aan heb is dat LEGO weet dat bepaalde classic thema's erg in trek zijn, zoals Castle, maar niet veel meer doen dan óf minifigs introduceren óf dure sets uitbrengen. Toegegeven, de 3 in 1 Castle was wel betaalbaar, maar de rest? Het grote kasteel, de blacksmith, de town square, de D&D set (minder classic Castle, maar past nog wel in het straatje)... allemaal 180 euro of duurder. Of je moet je heil halen bij het Bricklink Designer program. Niet dat dat nou bepaald goedkoop is, maar kijkende naar hoe hard de Castle-sets gaan weet je ook wel genoeg.
Verder is scalpen gewoon een vieze praktijk waar je bijna niks tegen doet. Ergens hoop ik dat LEGO over een paar maanden een goedkope (~30 euro) Wolfpack set uitbrengt met deze minifig er twee keer in ofzo, als middelvinger naar de scalpers. Gaat niet gebeuren, maar hoop doet leven

JoeZuCK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:41:
Wat ik probeer te zeggen is dat dit specifieke figuurtje voor 12 euro wordt aangeboden (3x zoveel als in de winkel). Dat heb ik nog nooit gezien een dag nadat het te koop was.
Zelfs de Dragonborn Paladin ging voor hooguit het dubbele weg nadat de serie net beschikbaar was.
Tot steeds meer mensen mee gingen in de gekte en dat figuurtje echt heel lang moeilijk verkrijgbaar was én voor idiote bedragen online werd aangeboden. Kijkende op Bricklink zie je dat sommige sellers hem tientallen keren hebben en dan aanbieden voor 15 euro of meer. Er is overigens al een Nederlandse seller die de Beastmaster 60x(!!) heeft en verkoopt voor 17 euro. En iemand die hem 25x heeft en verkoopt voor 16 euro. Dan mag je van mij echt heel eind de *insert iets met tering* krijgen hoor. Dat soort personen mogen zich heel diep schamen. Het zou Bricklink (wat uiteindelijk ook gewoon LEGO is) ook wel sieren om dat soort praktijken te ontmoedigen. Beperk de reselling van nieuwe sets de eerste twee maanden, implementeer een maximum aantal én prijs en weet ik wat je nog meer zou kunnen doen.
Als 1 scalper maximaal aan het hamsteren slaat en de setjes verkoopt voor 4x de marktwaarde, dan gaan scalper 2 en 3 wellicht hetzelfde doen, want stel je voor dat je ze daadwerkelijk kwijt kunt raken voor dat geld. Vervolgens gaat dat balletje rollen en ruikt iedereen geld, ook de mensen die over het algemeen zich niet bezighouden met dat soort praktijken. En de reguliere verzamelaar of liefhebber is de dupe.
@
Yonix De nieuwe City F1-sets vind ik erg geslaagd! Ze doen me denken aan de
Town Racing sets uit de 80's en 90's, alleen dan met herkenbare wagens en teams. Van mij mogen ze het op den duur wel uitbreiden met andere raceklassen zoals GT3, LDMh of dakar.
Morgen moet ik toch op pad. Misschien maar eens de Intertoys binnen schieten in Veghel
[
Voor 31% gewijzigd door
SomerenV op 03-01-2025 01:12
]