Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Vanmorgen dus opnieuw! Vandaag de release date van S27 met daarin een Knight Wolfpack figure, mijn zoontje om 09.30 naar de Intertoys en een oude vent was net 3 figuren aan het afrekenen. Voor de rest zat alles nog in de drie display dozen alleen die waren er uit.

Mocht iemand nog het figuurtje kunnen krijgen voor de gewone prijs dan houdt ik mij aanbevolen.
Hij staat nu voor 30 euro op Vinted...
Ja is irritant, ze moeten die QR code er gewoon afhalen, verrassingselement terugbrengen is zowel leuk als de oplossing voor deze resale.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:37

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Ja is irritant, ze moeten die QR code er gewoon afhalen, verrassingselement terugbrengen is zowel leuk als de oplossing voor deze resale.
Is echt niks leuks aan :p Maar ieder zijn ding. Ook geen oplossing, die populaire minifiguurtjes verdwijnen hoe dan ook als eerste. Door te scannen weet je dan in ieder geval nog dat je niet met de minst interessante overgebleven minifiguren naar huis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Ook geen oplossing, die populaire minifiguurtjes verdwijnen hoe dan ook als eerste.
Nah als je niet weet wat erin zit kunnen ze toch ook niet als eerste verdwijnen?

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 02-01-2025 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:47
[...]

Ze scheuren ze gewoon open. Ik weet de oplossing ook niet, maar dit is wel ruk.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:52:
[...]

Ze scheuren ze gewoon open. Ik weet de oplossing ook niet, maar dit is wel ruk.
In de winkel? Whow dat is wel extreem, daar wordt je toch woest van als winkel eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Nah als je niet weet wat erin zit kunnen ze toch ook niet als eerste verdwijnen?
Dat jij het niet weet wil niet zeggen dat anderen het ook niet weten. Doosje kan je ook wegen. Of er is een andere manier om er achter te komen. Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen. Die kans van 1 op 12 wordt hoe dan ook beïnvloed. En als je ze toch compleet wil hebben is het goedkoper om de hele set te kopen.
Het minifigure ruil topic hier zou wellicht een optie zijn als je met dubbele zit, maar lijkt niet heel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Dat jij dat het niet weet wil niet zeggen dat anderen het ook niet weten. Doosje kan je ook wegen. Of er is een andere manier om er achter te komen.
Daarom zei ik ook “als je niet weet wat erin zit
Wegen, scannen of mysterieuze andere manieren vallen dan af.

Bij onze “Lego winkel” (geen officiële) hangen ze bijvoorbeeld achter de kassa. Je wijst er een aan en dan reken je af, daarna mag je er mee doen wat je wil :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:02:
[...]

Daarom zei ik ook “als je niet weet wat erin zit
Wegen, scannen of mysterieuze andere manieren vallen dan af.

Bij onze “Lego winkel” (geen officiële) hangen ze bijvoorbeeld achter de kassa. Je wijst er een aan en dan reken je af, daarna mag je er mee doen wat je wil :)
Dat las ik wel. Maar niet mee eens wat je nu zegt. Het speelveld, kans 1 op 12, kan op verschillende manieren beïnvloed worden. Geen idee waarom andere manieren zouden afvallen?

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Maar bij de meeste winkels doen ze er niet moeilijk over als je ze scant. Achter de kassa moet je er dan vanuit gaan dat de medewerkers ze zelf niet er tussen uithalen. Hoe dan ook, ik vind het geen leuk verrassingselement :P Wat een verrassing, weer geen Knight Wolfpack figure...

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 02-01-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:09:
[...]
Dat las ik wel. Maar niet mee eens wat je nu zegt. Het speelveld, kans 1 op 12, kan op verschillende manieren beïnvloed worden. Geen idee waarom andere manieren zouden afvallen?
Omdat je die dan in de winkel niet mag of kunt toepassen, houd je misschien wat medewerkers van winkels over, maar dat is te verwaarlozen ten opzichte van alle scalpers die op dag één langs de winkels gaan om alle QR-codes te scannen voor een kleine winst en daarmee liefhebbers benadelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 02-01-2025 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weer een minifig discussie? :)

Al houdt een winkel ze achter de kassa, hoe zit het met het retourneerbeleid? Heeft de winkel een online component voor het plaatsen van bestellingen (op afstand)? Dan koop je de boel eerst, scan of weeg je en wat niet voldoet dat retourneer je (al dan niet in de winkel).

Maar oké, wel wat omslachtig en je bent wel tijdelijk wat geld kwijt, dus het zal wellicht een scalper afschrikken.

De lokale Intertoys heeft de minifigs ook allemaal achter de kassa, maar als je er naar vraagt dan krijg je gewoon de bak en mag je zelf kiezen. Die hebben het waarschijnlijk alleen achter de kassa om ervoor te zorgen dat idioten niet die doosjes gaan openscheuren, jatten of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 02-01-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Omdat je die dan in de winkel niet mag of kunt toepassen, houd je misschien wat medewerkers van winkels over, maar dat is te verwaarlozen ten opzichte van alle scalpers die op dag één langs de winkels gaan om alle QR-codes te scannen voor een kleine winst en daarmee liefhebbers benadelen.
Bij de meeste winkels doen ze daar niet moeilijk over hoor. Ik ben het er ook niet mee eens dat de populaire minifiguren massaal meegenomen worden op deze manier. Ik geef alleen aan waarom ik het verrassingselement minder leuk vind dan jij dat vind :) Ik ga er nooit vertrouwen in hebben. Door de QR-codes te kunnen scannen is het verrassingselement wellicht weg, je weet in ieder geval gewoon wat je koopt inplaats van de verrassing dat de kans op een bepaald minifiguurtje behoorlijk klein is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Valt mee hoor :P Was alleen verbaasd dat men het concept leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:24:
Weer een minifig discussie? :)

Al houdt een winkel ze achter de kassa, hoe zit het met het retourneerbeleid? Heeft de winkel een online component voor het plaatsen van bestellingen (op afstand)? Dan koop je de boel eerst, scan of weeg je en wat niet voldoet dat retourneer je (al dan niet in de winkel).
Ja zit je daar weer mee inderdaad, al maakt dat voor het probleem in de fysieke retail niet uit natuurlijk.
Daar kan je gewoon ruilen voor een ander product op tegoedbon, geld retour is geen verplichting bij fysieke retail en schrikt op zeker de kopers af die het voor een tientje of 2 winst doen.
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Bij de meeste winkels doen ze daar niet moeilijk over hoor. Ik ben het er ook niet mee eens hoor dat de populaire minifiguren massaal meegenomen worden op deze manier. Ik geef alleen aan waarom ik het verrassingselement minder leuk vind dan jij dat vind :) Ik ga er nooit vertrouwen in hebben. Door de QR-codes te kunnen scannen is het verrassingselement wellicht weg, je weet in ieder geval gewoon wat je koopt inplaats van de verrassing dat de kans op een bepaald minifiguurtje behoorlijk klein is.
Ja dan moeten ze even fixen dat winkels er wel moeilijk over doen, daar heb ik ook niet direct een antwoord op. Al zie je in het gehele landschap dat Scalpen wel meer wordt aangepakt dan jaren geleden, dus misschien komt de bewustwording bij die winkels vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
Ik vraag mij af of die minifigs onder de gok regels vallen, zoals betaalde loot boxes in games die ook officieel niet meer mogen.

Maar wel beroerd dat van tevoren, door de community, wordt bepaald welke populair is en dat deze dan gescalpt worden. Overigens op mp staan er genoeg van de vorige series, ik heb het idee dat de winst die hierop gepakt wordt minimaal is en m.i. niet de moeite waard is.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Ja dan moeten ze even fixen dat winkels er wel moeilijk over doen, daar heb ik ook niet direct een antwoord op. Al zie je in het gehele landschap dat Scalpen wel meer wordt aangepakt dan jaren geleden, dus misschien komt de bewustwording bij die winkels vanzelf.
Ik denk dat die winkels wel andere prioriteiten hebben. Daarnaast kan je bij de officiële stores ook gewoon naar specifieke minifiguren vragen om zo je collectie compleet te krijgen. Moeten ze wel op voorraad zijn uiteraard.
Dat scalpen wordt aangepakt merk ik helemaal niks van :P

Oplossing is dat Lego ze zelf los verkoopt en van de populairdere minifiguren meer produceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gielie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:35:
Ik vraag mij af of die minifigs onder de gok regels vallen, zoals betaalde loot boxes in games die ook officieel niet meer mogen.

Maar wel beroerd dat van tevoren, door de community, wordt bepaald welke populair is en dat deze dan gescalpt worden. Overigens op mp staan er genoeg van de vorige series, ik heb het idee dat de winst die hierop gepakt wordt minimaal is en m.i. niet de moeite waard is.
hier in dorp zitten paar bricklink / markplaats verkopers; zodra nieuwe serie is, is dezelfde dag alle 'interresante' figures al opgekocht. ik koop daardoor nog nauwelijks lego in het dorp. ga dan naar nijmegen of denbosch

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat die winkels wel andere prioriteiten hebben. Daarnaast kan je bij de officiële stores ook gewoon naar specifieke minifiguren vragen om zo je collectie compleet te krijgen. Moeten ze wel op voorraad zijn uiteraard.
Dat scalpen wordt aangepakt merk ik helemaal niks van :P

Oplossing is dat Lego ze zelf los verkoopt en van de populairdere minifiguren meer produceert.
Nah misschien niet bij Lego maar daarom zei ik ook “algehele landschap”. Dingen als een trekkingen bij sneakers, maximum aantal bij populaire producten, fabrikant account moeten hebben, auto’s op loting, etc. Dat was vroeger allemaal een stuk minder dus er komt langzaam wel wat beweging in.

Ik denk dat er best wat manieren te verzinnen zijn om het te verhelpen of in ieder geval te reduceren, dat het nu nog gedaan wordt in winkels doet daar verder niet aan af, iets wat nu zo is hoeft niet altijd zo te blijven.

Als ik moet kiezen tussen het “verrassingselement” of “naar een winkel afreizen om erachter te komen dat Petra ze allemaal gescalpt heeft” zou ik persoonlijk liever voor het eerste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:57:
[...]

hier in dorp zitten paar bricklink / markplaats verkopers; zodra nieuwe serie is, is dezelfde dag alle 'interresante' figures al opgekocht. ik koop daardoor nog nauwelijks lego in het dorp. ga dan naar nijmegen of denbosch
Zonde, daarmee benadelen ze naast de liefhebber dus ook de lokale retail, nog een goeie reden voor die winkels om er wat aan te doen wat mij betreft.

Edit: (wat onze shop dus doet, misschien wel om die reden)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 02-01-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
gielie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:35:
Ja daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd, niet alleen bij Lego uiteraard maar dit soort producten (Lego poppetjes, Pokémon kaarten, surprise eieren, etc) zijn eigenlijk geen haar beter dan loot boxes en leren kinderen gokken.

Nu krijg je nog wel een daadwerkelijk product maar als dat een product is wat je eigenlijk niet wilt hebben, omdat de community bepaald heeft dat een andere uitvoering interessanter is, heb je daar ook alleen maar afval van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Als ik moet kiezen tussen het “verrassingselement” of “naar een winkel afreizen om erachter te komen dat Petra ze allemaal gescalpt heeft” zou ik persoonlijk liever voor het eerste gaan.
Prima, maar dat verrassingselement met een eerlijke kans van 1 op 12 bestaat wat mij betreft niet. Als jij dat wel vertrouwd en een leuk concept vindt dan gun ik jou dat gewoon.

Op Reddit was iemand die op geluk 12 Looney Tunes figuurtjes had besteld, en die kreeg toen 12 keer Marvin the Martian :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI4YwQQTbguLyINR3zhW6VrtCsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTp06PHfTaHLW7ZGGlnY0B31.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.reddit.com/r/...ry_very_angry_indeed_aka/

Het verrassing concept gaat in ieder geval voorlopig niet weg. Ik zag laatst dat Lego ook de volgende producten verkoopt:

https://www.lego.com/nl-n...christmas-edition-5008889

https://www.lego.com/nl-n...zle-space-edition-5008890

Puzzels voor €7,99 met een verrassingselement dat je niet weet welke van de 6 puzzels je krijgt. Ook apart dat er maar 4 puzzels afgebeeld zijn in de omschrijving. In een specifieke puzzel zou ik wellicht wel geïnteresseerd zijn, maar ga ze niet op de gok kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 02-01-2025 12:29 . Reden: Reddit post toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:15:
[...]
Het verrassing concept gaat in ieder geval voorlopig niet weg. Ik zag laatst dat Lego ook de volgende producten verkoopt:

https://www.lego.com/nl-n...christmas-edition-5008889

https://www.lego.com/nl-n...zle-space-edition-5008890

Puzzels voor €7,99 met een verrassingselement dat je niet weet welke van de 6 puzzels je krijgt. Ook apart dat er maar 4 puzzels afgebeeld zijn in de omschrijving. In een specifieke puzzel zou ik wellicht wel geïnteresseerd zijn, maar ga ze niet op de gok kopen.
Nou misschien komt het gewicht daarvan ook wel beschikbaar binnenkort, kan je ze afwegen en dan een besluit maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:18:
[...]

Nou misschien komt het gewicht daarvan ook wel beschikbaar binnenkort, kan je ze afwegen en dan een besluit maken :P
Grapjas :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:18:
[...]

Das een goeie afweging om te maken ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Onze kleine heeft net 60367 afgerond.
Wat een verschil met het vliegtuig waar ik het vroeger mee moest doen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg_VzKcaxlbIHnylI_0KzaiUwoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psR6rPyiOw2D52jPku2TUTpm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:57:
[...]

En zo zit er denk ik in elk dorp of naastgelegen dorp/stad wel één of meerdere bricklink / marktplaats verkopers. Maar eens, als ze in je dorp al gelijk bij opening al op de stoep staan, dan zijn de kansen voor anderen wel snel bekeken. En verder, tja kwestie van geluk. Straks in het stadscentrum even kijken. Ik hoef ze niet allemaal en heb uiteindelijk toch geen behoefte aan die wolfpack figuur, dus het zal wel meevallen :)

Maar je gaat dadelijk nog krijgen dat mensen krachten gaan bundelen. Een Tweakers community groep die gewoon alle exemplaren van één figuur inkoopt zodra ze gevonden worden, om zo de mede-Tweakers te helpen zonder winstoogmerk :)

[ Voor 42% gewijzigd door Gim op 02-01-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Gim schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:44:
[...]

En zo zit er denk ik in elk dorp of naastgelegen dorp/stad wel één of meerdere bricklink / marktplaats verkopers. Maar eens, als ze in je dorp al gelijk bij opening al op de stoep staan, dan zijn de kansen voor anderen wel snel bekeken. En verder, tja kwestie van geluk. Straks in het stadscentrum even kijken. Ik hoef ze niet allemaal en heb uiteindelijk toch geen behoefte aan die wolfpack figuur, dus het zal wel meevallen :)

Maar je gaat dadelijk nog krijgen dat mensen krachten gaan bundelen. Een Tweakers community groep die gewoon alle exemplaren van één figuur inkoopt zodra ze gevonden worden, om zo de mede-Tweakers te helpen zonder winstoogmerk :)
Welke minifiguren zijn voor jou interessant in deze serie? Die pterodactyluskostuum en jetpackracer zien er ook tof uit. Ik spaar in ieder geval alle soorten dino kostuums voor mijn neefje.

Er is hier een minifigure ruil topic, maar die is niet heel actief. Op zich een mooie gedachte. Ik zie dat ook op Budgetgaming. Maar het is nog steeds scalpen en je valt buiten de boot als je niet in die groep zit. Toch meer fan van 1 product per klant. Maar goed, er wordt dan in ieder geval geen winst op gemaakt. Qua BAM minifgures zou ik het een mooie oplossing vinden gezien er hier geen officiële Lego Store in de buurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:44:
[...]

er is een (nauwelijks gebruikt) [LEGO] minifigure ruil topic

de prijs van de figuurtjes vind vaak wel meevallen, gun een zaak als; http://www.blokkenpiloot.nl/ (nijmegen) of https://otten-speelgoed.nl/en/ (den bosch) dat extraatje wel. Ze bieden vaak uitgezochte figures aan (0.50ct) meerprijs per zakje. Maar daardoor grijp ik zelden mis als er een figure tussen zit die ik 'moet' hebben

ga ik naar de intertoys in dorp (oss) dan kan er vergif op innemen dat de populaire/exclusieve figures al weg zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 02-01-2025 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Welke minifiguren zijn voor jou interessant in deze serie? Die pterodactyluskostuum en jetpackracer zien er ook tof uit. Ik spaar in ieder geval alle dino kostuums voor mijn neefje.

Er is hier een minifigure ruil topic, maar die is niet heel actief. Op zich een mooie gedachte. Ik zie dat ook op Budgetgaming. Maar het is nog steeds scalpen en je valt buiten de boot als je niet in die groep zit. Toch meer fan van 1 product per klant. Maar goed, er wordt dan in ieder geval geen winst op gemaakt. Qua BAM minifgures zou ik het een mooie oplossing vinden gezien er hier geen officiële Lego in de buurt is.
De Steampunk inventor en het figuurtje met de telescoop. Allemaal geen must-haves, maar van de nice to have zijn dit dan de nicest to have :)

Genoeg die sowieso wel nice zijn, dus blind een poging wagen is ditmaal geen issue... Tenzij ik dan 3x dezelfde grabbel :+

De dieren kostuums spaarde ik voorheen maar die heb ik vrijwel allemaal verkocht tenzij ze onderdeel waren van een volledige set.

Met D&D was ik er wel op gebrand die ridder te vinden, maar vooral omdat ik daar de hele serie van kocht. Als ie er ditmaal bij zit... Ook prima, een wolf kan ik altijd nog wel iets mee :) En het zorgt voor wat variatie als ik ze aan een display wand hang.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 02-01-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:11:
de prijs van de figuurtjes vind vaak wel meevallen, gun een zaak als; http://www.blokkenpiloot.nl/ (nijmegen) of https://otten-speelgoed.nl/en/ (den bosch) dat extraatje wel. Ze bieden vaak uitgezochte figures aan (0.50ct) meerprijs per zakje. Maar daardoor grijp ik zelden mis als er een figure tussen zit die ik 'moet' hebben
Oh? Otten biedt deze service? Dat is wel netjes. Al kan ik me voorstellen dat het met die knight van D&D nog steeds kon zorgen voor mislopen van de figuur. Wat ze voor dat figuurtje her en der vroegen (en kregen!) zat ver boven die €0,50 meerprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:32:
[...]
Maar een winkel maakt dit weinig uit lijkt me. Of die nu een random of een uitgezochte verkoopt, hij heeft dezelfde inkomsten. Enige wat zou kunnen meespelen is degene die een specifieke zoekt, die niet vind en met lege handen weggaat. Maar of dat hun het gedoe van hierop letten en klanten corrigeren waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:11:
[...]

er is een (nauwelijks gebruikt) [LEGO] minifigure ruil topic

ga ik naar de intertoys in dorp (oss) dan kan er vergif op innemen dat de populaire/exclusieve figures al weg zijn.
Alleen in de winkel dan? Want op de site vind ik ze niet uitgezocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Maar een winkel maakt dit weinig uit lijkt me. Of die nu een random of een uitgezochte verkoopt, hij heeft dezelfde inkomsten. Enige wat zou kunnen meespelen is degene die een specifieke zoekt, die niet vind en met lege handen weggaat. Maar of dat hun het gedoe van hierop letten en klanten corrigeren waard is?
Ja daarvoor moet je misschien wat meer bij de liefhebbers zaken zijn, de lokale Intertoys zal het misschien minder uitmaken maar daar kan je als koper dan voor kiezen eventueel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGKKfgr3kFXVGIwCAp9nyJZ6jns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WimRhm64udEnr5YCPwI1lOOI.jpg?f=fotoalbum_large

Aah de laatste drie zakjes liggen in de doos. De loop coaster is bijna voltooid. Leuke build tot nu toe, de mix tussen “normale stenen” en technic lite bevalt wel, leuk ook dat er echt gespeeld kan worden met het eindproduct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19
Karp schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:06:
Ik heb recent geleerd dat 21330 Home Alone werkt als een adventkalender. 24 zakjes met een logische volgorde.

Nu heb ik het volgende plan voor m'n oudste:
1. Lego 21330 Home Alone kopen (✅ vandaag via lego.com met dubbele punten)
2. Weekend van 29/30 november Home Alone 1 aanzetten. Helaas alleen ondertiteld, en niet beschikbaar met Nederlandse stemmen.
3. Vanaf 1 december elke dag 1 zakje laten bouwen
4. Met kerst Home Alone 2 kijken

Ik kijk er nu al naar uit!
Ondertussen is het 2025 en ik kan je vertellen... dit ging voor geen meter! 😄

De set is veel te groot als adventkalender. Elke dag tijd maken om een zakje te bouwen is niet realistisch. 3 of 4 december hebben we een andere adventkalender gekocht 😄

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:03
De nieuwe Ducati is binnen, kunnen weer aan de slag. :)

Eind volgende maand de Ferrari F1 en Redbull F1, veel van hetzelfde maar toch even in elkaar zetten. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNGBBwzl36w2Ruywa-hVDHjPOpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1JhrlpowWnhnNnUs4v774MC.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Gisteren de nieuw Intertoys nieuwsbrief binnen gekregen en het viel me op dat ze nu de set: LEGO Friends Andrea's futuristische villa 42639 aanbieden. Deze was vorig jaar uitgekomen en alleen via Lego.com (en de fysieke LEGO winkels) te krijgen.

Zijn er nog andere sets die ze nu als 'exclusief' en 'nieuw' aanbieden maar eerder zijn uitgekomen? Volgens mij Jabba's Sail Barge (75397) ?

Ik ben er in ieder geval blij mee, want grotere kans dat ik hem dit jaar met korting kan scoren bij Intertoys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:30:
Onze kleine heeft net 60367 afgerond.
Wat een verschil met het vliegtuig waar ik het vroeger mee moest doen 8)7

[Afbeelding]
Het is dat ik geen plek maar heb,. maar de https://www.lego.com/nl-nl/product/concorde-10318 is daar weer een schepje bovenop. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lppTnMv888E529phgyjCVUhEjQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GdRVrkjnSRoUu9RNEUnkGiZ.jpg?f=fotoalbum_large

De beste deals en sets vind je bij niet LEGO retailers

Maar waar dan wel?
- used products
- pawnshop
- marktkraam
- faillissement veilingen

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 02-01-2025 17:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27
Was vanmiddag even in de Intertoys en daar heb ik de, voor mij, eerste F1-set gescoord, samen met enkele van de nieuwe minifigs. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K9_zQKySqpVke4hLq4ELTzctak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EtEreGA3xo5mReiz34IrhN5.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg er ook een ‘wegenplaat’ bij - gratis bij besteding van 60+ euro aan Lego City.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad8LcvrQT0F_sQ4HW-nYcua1p-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVR1Cyxznv4OrcDcKFFFGZNU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPBk0Qg54x0qj8jBGSByslFOX3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLVCgSeKqn755y9GJ5YgHO4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjltwVEC6SA4__6bgui18hlLLVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id0o5E61DRLcQexnqtZMN9mv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dCGCD05hnGYuWTkkHMGzogzT-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8z9yXqZgsE6aBuDZrNi1Tk4w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn1yg6AeW20sW1goLxBx1lyUPbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEqZbY114KjEDAqIHsEc8JGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:43:
[...]

Het is dat ik geen plek maar heb,. maar de https://www.lego.com/nl-nl/product/concorde-10318 is daar weer een schepje bovenop. :+
Ja die vind ik ook zo gaaf, alleen daar kan ze niet zo lekker mee spelen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

offtopic:
je weet dat er in Duitsland, Frankrijk en Engeland gewoon toestellen te bezichtigen / toegankelijk voor publiek zijn? Zie Wikipedia: Concorde (vliegtuig) voor locaties ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:13

Tarin

Just plain weird.

The Eagle schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:09:
[...]

offtopic:
je weet dat er in Duitsland, Frankrijk en Engeland gewoon toestellen te bezichtigen / toegankelijk voor publiek zijn? Zie Wikipedia: Concorde (vliegtuig) voor locaties ;)
offtopic:
Oh ja, aanrader: het techniekmuseum in Sinsheim. Op het dak zijn naast de Concorde en de Tupolev TU-144 (de russische supersonische tegenhanger) nog een berg andere vliegtuigen te beklimmen, en binnen een enorme lading oude en nieuwe auto's, treinen, racefietsen en militair spul.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:33
Karp schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Ondertussen is het 2025 en ik kan je vertellen... dit ging voor geen meter! 😄

De set is veel te groot als adventkalender. Elke dag tijd maken om een zakje te bouwen is niet realistisch. 3 of 4 december hebben we een andere adventkalender gekocht 😄
Haha hier was dat ook het idee voor mij en mijn dochtertje van vier. Elke dag bouwen kwam niet echt uit. Één keer na t eten gedaan en daarna kleuterdrama toen ze naar bed moest. Dus het werd meer een weekendbuild daarna en mooi t weekend voor kerst af kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:28
antonvdijk schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:12:
[...]

Net zoals echte machinisten een zogenaamd rondje om de kerk niet leuk vinden, vind ik het zelf ook niet interessant om naar te kijken. Je zou in zo'n geval naar modelbouw moeten overstappen. In jouw geval zou ik het treintje lekker van links naar rechts laten rijden. Aan de ene kant een groot station/terminal, de andere kant kan ook of wellicht een kleiner/substation. Op die manier kun je een verhaallijn inbouwen en is de trein zichtbaar, zonder dat het je stad overneemt.
Mja, toch maar even puzzelen nog. Ik ben wel weer zo iemand die een rondje gewoon leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
mawashigeri schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Ik was zeer gecharmeerd van deze MOC
[Afbeelding]

Zie je wel dat die grijze wedge-plates nodig waren :)
Die is wel echt heel mooi! En van LEGO schijten ze tenminste niet zo. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
sheane schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:39:
Gisteren de nieuw Intertoys nieuwsbrief binnen gekregen en het viel me op dat ze nu de set: LEGO Friends Andrea's futuristische villa 42639 aanbieden. Deze was vorig jaar uitgekomen en alleen via Lego.com (en de fysieke LEGO winkels) te krijgen.

Zijn er nog andere sets die ze nu als 'exclusief' en 'nieuw' aanbieden maar eerder zijn uitgekomen? Volgens mij Jabba's Sail Barge (75397) ?

Ik ben er in ieder geval blij mee, want grotere kans dat ik hem dit jaar met korting kan scoren bij Intertoys!
Oh, maar dat is nice! Ik wil die Futuristische Villa ook erg graag hebben maar ik vond 200 euro echt te duur.
Ik zie hem nu inderdaad staan: https://www.intertoys.nl/...futuristische-villa-42639
Oké, 195 euro, haha, nog steeds te duur maar het is een begin zullen we maar zeggen. Ik vind hem erg leuk, het futuristische spreekt me erg aan. Hopelijk wordt ‘ie nog wat betaalbaarder. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
himlims_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:43:
[Afbeelding]

Maar waar dan wel?
- used products
- pawnshop
- marktkraam
Oeh, 1747 met die ouderwetse muntjes! Die worden niet meer gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ja die vind ik ook zo gaaf, alleen daar kan ze niet zo lekker mee spelen natuurlijk :)
Ik weet zeker dat ze daar een spectaculaire crash mee kan naspelen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Nog even mijn duit in het zakje voor wat betreft de LEGO minifigurendiscussie. Ik vind het een vooruitgang dat ik ze kan scannen. Ik heb twee doelen: Ten eerste wil ik alle nieuwe series graag compleet hebben en ten tweede wil ik van bepaalde figuren er een stuk meer hebben ten behoeve van het bouwen van mijn LEGO-stadje. Zo heb ik de winkel al een paar keer geplunderd voor de Alien Tourist en de paarse Kever. Gelukkig is mijn smaak meestal niet de meest exclusieve want ik geneer me inderdaad wel een beetje dat ik 8 doosjes van hetzelfde meeneem. De Intertoysverkoper weet echter dat ik het niet doe om ze door te verkopen dus hij vindt het alleen maar leuk dat ik er zo enthousiast naar aan het zoeken ben en is binnen redelijke grenzen zelfs bereid een doosje achter te houden.
Voor wat betreft het bedrijf LEGO, ze creëren met die minifiguren duidelijk geen opzettelijk kunstmatige schaarste want elk is even vaak verkrijgbaar, dus wat mij betreft kunnen ze beter van bepaalde figuren wat meer maken en de markt ermee overspoelen. Er moet dan een moment komen dat er genoeg is om de prijs te laten instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

The Eagle schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:09:
[...]

offtopic:
offtopic:
Jup, ben daar ook al geweest. (Sinsheim e.d.)

Heb de Lego versie hier nog netjes in de doos zitten voor als ik ooit ruimte heb. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Illegal_Alien schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:44:
[...]

offtopic:
Jup, ben daar ook al geweest. (Sinsheim e.d.)

Heb de Lego versie hier nog netjes in de doos zitten voor als ik ooit ruimte heb. :p
Bij bouwwerken als vliegtuigen en ruimteschepen kan ik als beste tip geven: aan het plafond hangen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
Kerngezond schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:32:Zo heb ik de winkel al een paar keer geplunderd voor de Alien Tourist en de paarse Kever. Gelukkig is mijn smaak meestal niet de meest exclusieve want ik geneer me inderdaad wel een beetje dat ik 8 doosjes van hetzelfde meeneem.
Ha ha, hier 12x M:Trons en 4x kevers (die zijn inderdaad gaaf) en nog 2x Orion.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02

Arno

PF5A

[...]

Die heb ik gisteren afgemaakt, leuke build en ondanks heel veel witte steentjes niet echt repetitief :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

himlims_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:43:
[Afbeelding]

Maar waar dan wel?
- used products
- pawnshop
- marktkraam
Daar vindt je nu nog nieuw in doos jaren 90 sets? Leuke sets, ik heb er een paar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 18:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat die CMF serie 27 betreft; ik snap heus wel dat de Beastmaster een gewild figuurtje is, maar om er op 2 januari - een dag nadat hij in de verkoop is gegaan - op Marktplaats al prijzen te zien van tussen de 12 en 15 euro per stuk is toch niet meer normaal? En mensen betalen het ook nog..

Ze zijn gewoon bij LEGO te koop voor 4 euro... Loop een LEGO winkel binnen en vraag even of ze er een achter hebben liggen (vaak wel). Heb ik ook ooit eens gedaan met een cmf (was een kapitein).

Maar goed, ik was toen toevallig in Amsterdam en inderdaad je moet er net een beetje bij in de buurt wonen.

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 03-01-2025 16:02 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:40
JoeZuCK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:21:
Ze zijn gewoon bij LEGO te koop voor 4 euro... Loop een LEGO winkel binnen en vraag even of ze er een achter hebben liggen (vaak wel).
Er zijn genoeg mensen die niet wonen in en rond de randstad en ook geen woon- werkverkeer daar naartoe hebben. Dan is het automatisch wat lastiger en duurder om 'even' een LEGO winkel binnen te lopen :P

Maar verder helemaal eens, stomme scalpers die gewoon winst willen maken op plastic blokjes... Sowieso zijn scalper praktijken uit den boze maar voor LEGO ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Wat die CMF serie 27 betreft; ik snap heus wel dat de Beastmaster een gewild figuurtje is, maar om er op 2 januari - een dag nadat hij in de verkoop is gegaan - op Marktplaats al prijzen te zien van tussen de 12 en 15 euro per stuk is toch niet meer normaal? En mensen betalen het ook nog..
Dat mensen het betalen is ook het probleem. Verder is het vrij normaal, dit gaat al jaren zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 18:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat ik probeer te zeggen is dat dit specifieke figuurtje voor 12 euro wordt aangeboden (3x zoveel als in de winkel). Dat heb ik nog nooit gezien een dag nadat het te koop was. Zelfs de Dragonborn Paladin ging voor hooguit het dubbele weg nadat de serie net beschikbaar was.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Ze zijn gewoon bij LEGO te koop voor 4 euro... Loop een LEGO winkel binnen en vraag even of ze er een achter hebben liggen (vaak wel). Heb ik ook ooit eens gedaan met een cmf (was een kapitein).
Tja, het spreekwoord wat de gek ervoor geeft is mooi van toepassing... Die kopers zullen hun redenen hebben, al kan ik ze serieus niet verzinnen. Then again, ik had 4 trips naar een kruitvat nodig om dnd compleet te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

JoeZuCK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:41:
Wat ik probeer te zeggen is dat dit specifieke figuurtje voor 12 euro wordt aangeboden (3x zoveel als in de winkel). Dat heb ik nog nooit gezien een dag nadat het te koop was. Zelfs de Dragonborn Paladin ging voor hooguit het dubbele weg nadat de serie net beschikbaar was.
Ik zie het juist elke keer opnieuw en elke keer weer iemand die er verbaasd over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind het betalen van 12,- eigenlijk minder verbazingwekkend dan het aanbieden van die dingen voor 8,- winst. Al die moeite voor 8,- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Arno schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Ik heb https://rebrickable.com/m...se-d-main-bridge/#details gebouwd, met alle extra modules erbij, deze build heeft optioneel turbolifts, de wc groep en de werkruimte van Picard. De Observation Lounge staat nog op de planning zodra Bricklink weer meer betaalbare prijzen heeft :)
Heel mooi! Maar ik ben lui en heb geduld dat ooit Lego met deze set komt :) Wat ze in December gaan uitbrengen is al waanzinnig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:17

SomerenV

It's something!

[...]

Juist door het scannen van de code is het voor mij interessant geworden. Ik vind maar een enkele minifig uit een serie leuk en wil niet tig euro's uitgeven in de hoop de juiste minifig te treffen.

Waar ik inmiddels meer een hekel aan heb is dat LEGO weet dat bepaalde classic thema's erg in trek zijn, zoals Castle, maar niet veel meer doen dan óf minifigs introduceren óf dure sets uitbrengen. Toegegeven, de 3 in 1 Castle was wel betaalbaar, maar de rest? Het grote kasteel, de blacksmith, de town square, de D&D set (minder classic Castle, maar past nog wel in het straatje)... allemaal 180 euro of duurder. Of je moet je heil halen bij het Bricklink Designer program. Niet dat dat nou bepaald goedkoop is, maar kijkende naar hoe hard de Castle-sets gaan weet je ook wel genoeg.

Verder is scalpen gewoon een vieze praktijk waar je bijna niks tegen doet. Ergens hoop ik dat LEGO over een paar maanden een goedkope (~30 euro) Wolfpack set uitbrengt met deze minifig er twee keer in ofzo, als middelvinger naar de scalpers. Gaat niet gebeuren, maar hoop doet leven :+
JoeZuCK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:41:
Tot steeds meer mensen mee gingen in de gekte en dat figuurtje echt heel lang moeilijk verkrijgbaar was én voor idiote bedragen online werd aangeboden. Kijkende op Bricklink zie je dat sommige sellers hem tientallen keren hebben en dan aanbieden voor 15 euro of meer. Er is overigens al een Nederlandse seller die de Beastmaster 60x(!!) heeft en verkoopt voor 17 euro. En iemand die hem 25x heeft en verkoopt voor 16 euro. Dan mag je van mij echt heel eind de *insert iets met tering* krijgen hoor. Dat soort personen mogen zich heel diep schamen. Het zou Bricklink (wat uiteindelijk ook gewoon LEGO is) ook wel sieren om dat soort praktijken te ontmoedigen. Beperk de reselling van nieuwe sets de eerste twee maanden, implementeer een maximum aantal én prijs en weet ik wat je nog meer zou kunnen doen.

Als 1 scalper maximaal aan het hamsteren slaat en de setjes verkoopt voor 4x de marktwaarde, dan gaan scalper 2 en 3 wellicht hetzelfde doen, want stel je voor dat je ze daadwerkelijk kwijt kunt raken voor dat geld. Vervolgens gaat dat balletje rollen en ruikt iedereen geld, ook de mensen die over het algemeen zich niet bezighouden met dat soort praktijken. En de reguliere verzamelaar of liefhebber is de dupe.

@Yonix De nieuwe City F1-sets vind ik erg geslaagd! Ze doen me denken aan de Town Racing sets uit de 80's en 90's, alleen dan met herkenbare wagens en teams. Van mij mogen ze het op den duur wel uitbreiden met andere raceklassen zoals GT3, LDMh of dakar.

Morgen moet ik toch op pad. Misschien maar eens de Intertoys binnen schieten in Veghel O-)

[ Voor 31% gewijzigd door SomerenV op 03-01-2025 01:12 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
SomerenV schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:58:
Verder is scalpen gewoon een vieze praktijk waar je bijna niks tegen doet. Ergens hoop ik dat LEGO over een paar maanden een goedkope (~30 euro) Wolfpack set uitbrengt met deze minifig er twee keer in ofzo, als middelvinger naar de scalpers. Gaat niet gebeuren, maar hoop doet leven :+
Volgens mij zou dit een prima methode zijn tegen dit soort praktijken, maar het lijkt er helaas ook op dat Lego graag de hype ziet en kunstmatige schaarste aanmoedigt. Kijk bijvoorbeeld naar vele GWPs en de tic-tac-toe set - genoeg mensen (maar misschien te weinig) die zo'n ding gewoon als set zouden kopen, maar je wordt dus 'gedwongen' om via marktplaats of BrickLink te gaan als je niet grote bedragen in de Lego webshop uitgeeft.

Overigens heb je dit soort dingen bij allerlei speelgoed dat door volwassenen wordt verzameld, het schijnt bij bijvoorbeeld HotWheels ook schering en inslag te zijn.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:14
Lego speelt dit gewoon heel bewust in de hand. Door er voor te zorgen dat deze nostalgische sets en figuren moeilijk te vinden zijn of enkel in dure sets zitten verzekeren ze zich ervan dat een fan een hoop geld aan Lego uit moet geven. Veel van die GWP setjes had ik zo meerdere malen gekocht als ze gewoon voor 15-25 euro beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
mawashigeri schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:36:
[...]

Volgens mij zou dit een prima methode zijn tegen dit soort praktijken, maar het lijkt er helaas ook op dat Lego graag de hype ziet en kunstmatige schaarste aanmoedigt. Kijk bijvoorbeeld naar vele GWPs en de tic-tac-toe set - genoeg mensen (maar misschien te weinig) die zo'n ding gewoon als set zouden kopen, maar je wordt dus 'gedwongen' om via marktplaats of BrickLink te gaan als je niet grote bedragen in de Lego webshop uitgeeft.

Overigens heb je dit soort dingen bij allerlei speelgoed dat door volwassenen wordt verzameld, het schijnt bij bijvoorbeeld HotWheels ook schering en inslag te zijn.
Je hebt gelijk wat mij betreft, maar toch een kleine nuance, de tic-tac-toe set is gewoon 'te koop' bij Lego.
Deze is nog steeds te krijgen, weliswaar voor VIP punten. En deze aankoop is onafhankelijk van het bedrag dat je besteedt voor de rest. Maar het is inderdaad een omslachtige manier die jou als klant in eerste instantie 'dwingt' om de nodige VIP punten te verzamelen met reguliere aankopen.

Je tweede punt is ook correct, ik heb een collega die poppen 'action figures' verzameld en ik hoor van hem hetzelfde soort verhalen en kritiek over problemen die je ook bij Lego ziet, maar dan verspreid over verschillende merken (voornamelijk ivm exclusives in bepaalde regio's in de wereld).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Klinkt alsof jullie verbaasd zijn dat een bedrijf, ook al is het van speelgoed, geld probeert te verdienen :p

Overigens houden de kopers dit net zo hard in stand als de scalpers zelf

Had Lego niet pas een minifigs die in een enorm grote star wars set zat, later ook bij klein setje uitgebracht?

[ Voor 23% gewijzigd door 42erik op 03-01-2025 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Met de Beastmaster vooral interesse in de wolf; het figuurtje doet me niks. Hopelijk gaan we nog meer van de wolf zien, al dan niet in deze kleur.
Donstil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:19:
[...]

Ik vind het betalen van 12,- eigenlijk minder verbazingwekkend dan het aanbieden van die dingen voor 8,- winst. Al die moeite voor 8,- 8)7
Zoveel moeite kost het nu ook weer niet. Met weinig moeite maak je op één dingetje veel winst. Voor bijv. een simpele 2x1 brick moet je toch veel meer verkopen op Bricklink om zoveel winst te maken :P

Ik ben voor de gein naar de winkel gegaan waar ze anderhalve doos gevuld hadden. Alles was ruimschoots aanwezig m.u.v. die Beastmaster Wolfpack, die piraat en het Steampunk figuurtje; die waren allen weg.

Op tijd in de winkel zijn, met een goede minuut alle doosjes scannen (meerdere tegelijk) van twee dozen en dan vrolijk met 18 figuurtjes (6 van elk) naar buiten lopen. Als ik dan voor het gemak €12 reken voor Beastmaster (op Bricklink zie ik €14 voor NL), €5,50 voor de piraat en €5 voor steampunk, dan levert een minuutje scannen toch al snel een leuk centje op; €48 voor 6 figuurtjes :)

Maar natuurlijk, "teveel" moeite is subjectief. Ieder zijn ding :) De een doet het zo, de ander koopt de Tudor modular voor €230, ontvangt die Coffee Corner GWP en verkoopt die voor €30-35. Dan heb je zelf de Tudor modular voor €195-200 (plus wat VIP punten). Of je wacht tot die Tudor voor €180 ergens in de aanbieding komt :P Zelf vind ik die GWP overigens wat tegenvallen.

[ Voor 46% gewijzigd door Gim op 03-01-2025 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:19
Was hier gisteren in de Intertoys in Amsterdam, stonden een paar van die dozen met de nieuwe CMF figures, elke doos miste er precies 2, dus dan weet je eigenlijk al hoe laat het is.

Heb zelf ook alleen interesse in de wolfpack figure (verzamel eigenlijk alleen Space en Castle), dus ja snap het wel.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:56
Het ordinaire doorverkopen van dit soort zaken voor enkel winst (ook concertkaartjes, sneakers, whatever) is op z'n minst zeer onsympathiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Voor eenieder die dat ene figuurtje van Series 27 graag wil, wellicht het beste om maar gewoon een aantal willeukeurige exemplaren online te kopen, hopen dat ie erbij zit en dan de rest retourneren. Beetje jammer dat het dan zo moet en jammer voor de winkel, maar uiteindelijk is het altijd jammer voor iemand.

Ik zie dat Bol in tegenstelling tot Intertoys en LEGO zelf er ook nog eens €5 voor vraagt i.p.v. €4. Dat is ergens ook schandalig, maar goed het staat ze vrij. Ze zijn ook handelaren. Maar dan hoeft niemand zich ook bezwaard te voelen als ze wat retourneren; dat zit dan mooi al in de prijs verrekend ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Gim op 03-01-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand toevallig hiervoor een tip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LBOANpOSi-2I2TuaUk_s5uNr4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKmKqJPWXfs279L4bnnCGNPb.jpg?f=fotoalbum_large

Op een of andere manier krijg ik het niet lekker afgesteld, als ik het doe zoals in het boekje dan klapt het tegengewicht zo hard tegen de bovenkant aan dat na drie keer rijden de kop los schiet. Stel ik hem verder naar beneden af dan rijd het treintje er boven niet goed af. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:51
Gisteren in de Lego winkel geweest en eerst gevraagd aan een medewerker of hij een paar minifigs voor me kan pakken achter, of dat ik gewoon mag scannen ?

Reactie was, we hebben achter niets liggen, maar je mag gerust scannen. Kreeg meteen de mededeling dat die Wolfpack er niet meer was. Ik zocht die niet, ik wilde graag dat poppetje met de kakketoe en mijn kids de dino en de cavia.

Binnen no time stonden er tig mensen naast mij te scannen (die durfden het denk ik eerst niet aan) voornamelijk op zoek naar de Wolfpack.

Grappig vond ik wel dat de Lego medewerker mij kwam vragen of ik hem kon roepen als ik een dino vond, want die had hij zelf nog niet en wilde hij graag. Denk dat ze zelf niet mogen scannen. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

KW25 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:14:
Heb zelf ook alleen interesse in de wolfpack figure (verzamel eigenlijk alleen Space en Castle), dus ja snap het wel.
Die jetpackracer is niet Space genoeg? Die vind ik ook wel tof namelijk. Maar spaar inderdaad ook voornamelijk Space en Castle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
iketot schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:01:
Binnen no time stonden er tig mensen naast mij te scannen (die durfden het denk ik eerst niet aan) voornamelijk op zoek naar de Wolfpack.

Grappig vond ik wel dat de Lego medewerker mij kwam vragen of ik hem kon roepen als ik een dino vond, want die had hij zelf nog niet en wilde hij graag. Denk dat ze zelf niet mogen scannen. :-p
Medewerkers zijn er zelf doorgaans niet mee bezig en sommigen weten nog steeds niet van zo'n scanner (of ze doen alsof). Met de zakjes destijds vonden de medewerkers het wel geinig; toch wel grappig dat iemand zo aan het voelen is, maar het ook nog weet te vinden wat ie zoekt :)

Ik weet niet of ze mogen scannen. Mee helpen met voelen deden sommigen vroeger wel :P

Vroeger was alles beter *kuch* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@iketot welke Lego store was dat?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
DH Centrum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:19
L23 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:01:
[...]

Die jetpackracer is niet Space genoeg? Die vind ik ook wel tof namelijk. Maar spaar inderdaad ook voornamelijk Space en Castle.
Ben meer van de classic space, vind die nieuwe space reeks ook niet heel boeiend eigenlijk. Eigenlijk koop ik alleen de minifigures die ik leuk vind.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:16
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:57:

[Afbeelding]

Op een of andere manier krijg ik het niet lekker afgesteld, als ik het doe zoals in het boekje dan klapt het tegengewicht zo hard tegen de bovenkant aan dat na drie keer rijden de kop los schiet. Stel ik hem verder naar beneden af dan rijd het treintje er boven niet goed af. Etc.
Ik heb die set zelf niet, maar bouwstappen nalopen of alles wel klopt, en eventueel doorbouwen zolang je er nog makkelijk bij kan komen? Misschien heb je ergens een foutje gemaakt waardoor je wat hoogte betreft niet goed zit, of misschien moet je er nog wat bovenop bouwen waardoor de kop niet meer los kan schieten.

En anders, op YouTube zullen vast wel bouwfilmpjes staan, die misschien bekijken voor de betreffende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ah jammer daar wilde ik vanmiddag heen met mijn zoontje voor die Wolfpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Cobb schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Ah jammer daar wilde ik vanmiddag heen met mijn zoontje voor die Wolfpack.
Probeer anders de Mall ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:04
Gim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:13:
De een doet het zo, de ander koopt de Tudor modular voor €230, ontvangt die Coffee Corner GWP en verkoopt die voor €30-35. Dan heb je zelf de Tudor modular voor €195-200 (plus wat VIP punten). Of je wacht tot die Tudor voor €180 ergens in de aanbieding komt :P Zelf vind ik die GWP overigens wat tegenvallen.
Ik dus ook.
Lang getwijfeld of ik niet een betere GWP moet afwachten, maar ik had nog €150,- aan verzamelde insider punten die in mijn karretje lagen te branden, dus ben toch maar overstag gegaan. Ben benieuwd of dat ding €30,- gaat opbrengen hoor.

Het lijkt traditie te worden bij mij, de modular vrij direct na release bij lego kopen, en dan met black friday wat kerstspul scoren. De rest van het jaar bezorgt Lego S@H niets bij mij.
Nouja, vooruit, die bricklink designer sets dan ...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo0p7w5i2zCMC2p8pNYlVpnAXDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xR3g1xfZJqXDievSVMnW3GcW.jpg?f=fotoalbum_large
Klaar voor het jaar van de slang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SST2Jpr3dFTQyWfbFxtABxL-mqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGgwoDRucqR0GvUIVYlgMLV5.jpg?f=fotoalbum_large
Volgend jaar nog een paard, en dan is de ruimte op

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:04
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:57:

[Afbeelding]

Ja, ik herken het probleem
Maar ik weet niet meer hoe ik het had opgelost _O-

Volgens mij heb ik het counterweight wat zwaarder gemaakt met 4 2x4 bricks, waardoor hij iets rustiger naar boven gleed. Maar dan nog kon ik na een keer of 15-20 die rails weer aandrukken.

Er zijn verschillende youtube filmpjes om dingen te verbeteren. Daar had ik mijn oplossing niet uit, overigens, maar tis de moeite om even te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:14
42erik schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:34:
Klinkt alsof jullie verbaasd zijn dat een bedrijf, ook al is het van speelgoed, geld probeert te verdienen :p

Overigens houden de kopers dit net zo hard in stand als de scalpers zelf
De GWPs kan ik prima begrijpen, maar aan dingen zoals deze Wolfpack figure verdient Lego in principe niets meer dan aan de minder gewilde figuren.
Had Lego niet pas een minifigs die in een enorm grote star wars set zat, later ook bij klein setje uitgebracht?
Dit mogen ze wat mij betreft veel vaker doen. Ik geef echt niets om de zeldzaamheid en/of prijs van mijn Lego. Ik heb "toevallig" een paar Dragonborn Paladins van de vorige serie, maar zou een goedkoop setje waar deze in zit alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Dannisi schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:30:
[Afbeelding]
Klaar voor het jaar van de slang

[Afbeelding]
Volgend jaar nog een paard, en dan is de ruimte op
Die komt toch pas later in januari beschikbaar bij aankoop in de Lego Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Ik heb die set zelf niet, maar bouwstappen nalopen of alles wel klopt, en eventueel doorbouwen zolang je er nog makkelijk bij kan komen? Misschien heb je ergens een foutje gemaakt waardoor je wat hoogte betreft niet goed zit, of misschien moet je er nog wat bovenop bouwen waardoor de kop niet meer los kan schieten.

En anders, op YouTube zullen vast wel bouwfilmpjes staan, die misschien bekijken voor de betreffende stap?
ThaRoof schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Ja, ik herken het probleem
Maar ik weet niet meer hoe ik het had opgelost _O-

Volgens mij heb ik het counterweight wat zwaarder gemaakt met 4 2x4 bricks, waardoor hij iets rustiger naar boven gleed. Maar dan nog kon ik na een keer of 15-20 die rails weer aandrukken.

Er zijn verschillende youtube filmpjes om dingen te verbeteren. Daar had ik mijn oplossing niet uit, overigens, maar tis de moeite om even te googlen.
Ja ik heb YouTube en Google er even op nageslagen, op Reddit zag ik dat veel mensen hetzelfde “probleem” hebben en op YouTube wel veel build videos maar die slaan of stappen over of komen niet verder dan “je moet het goed afstellen”.

Iets zwaarder maken is wel een goed idee, dat ga ik even proberen.

Ik heb hem nu zo afgesteld dat hij wel continu werkt maar elke 4x die kop bovenop los is en even vastgedrukt moet worden, anders laat ik het daar maar bij.

Toch bedankt 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:47:
Voor eenieder die dat ene figuurtje van Series 27 graag wil, wellicht het beste om maar gewoon een aantal willeukeurige exemplaren online te kopen, hopen dat ie erbij zit en dan de rest retourneren. Beetje jammer dat het dan zo moet en jammer voor de winkel, maar uiteindelijk is het altijd jammer voor iemand.
Zag ze op Amazon voor €3,95 en kan er maximaal 30 in 1x in mijn winkelmandje kwijt. Dan moet je er toch wel eentje hebben zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Zag ze op Amazon voor €3,95 en kan er maximaal 30 in 1x in mijn winkelmandje kwijt. Dan moet je er toch wel eentje hebben zou je zeggen.
Zou je zeggen >:) Prijs is overigens €3,99 bij Amazon.nl. Als je meerdere figuren op het oog hebt dan is het sowieso het proberen waard. Moet al gek lopen wanneer je interesse hebt in 3-4 figuren en er van die 4 figuren helemaal niks bij zit (ookal is het je voornamelijk te doen om die Wolfpack).

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 03-01-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:12
Zucht... Als ik "lego.com" invul eindig ik op de Amerikaanse website. Ik heb geen VPN of iets dergelijks, maar wordt nooit doorgestuurd. Normaal als ik wat aanschaf, vul ik "nl-en" in de url in en zit ik alsnog op de juiste. Ik kies altijd Engels, omdat dit het eenvoudiger maakt om namen van sets op te zoeken. Maar wel lastig om te herkennen welke 'store' ik zit. Je zou verwachten dat als je in EU je discount codes hebt, je die niet kunt gebruiken in US, als je daar de codes ook niet kunt gebruiken.

Maar tijdens Black Friday (midden in de nacht) ben ik dat vergeten en heb ik Insider Rewards gekocht voor €5 per stuk (3 stuks) met 75% korting. Nu wil ik ze gebruiken voor Tudor modular, maar werken ze niet want ze zijn van de verkeerde store. Niet de EU, maar de US store.

Ik heb net met US site gechat, maar die willen de codes niet overzetten naar EU store. Heb EU een email gestuurd, misschien zijn die wat bereidwilliger. Ze wilden wel insider points teruggeven, maar dat zijn er zo weinig, heb liever die €15 korting extra ;-)

Ik moet opletten volgens Lego medewerker, dat het juiste land he-le-maal onder elke pagina wel juist is.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 03-01-2025 14:03 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:16
42erik schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:34:

Ja, in de Venetaur Cruiser. Figuurtje (Rex) kwam daarna in een set van 10 euro :+

in de Imperial lights cruiser zat een dark trooper. Was 30 euro waard totdat Lego deze in een battle pack stopte ;)

Voor CMF figuren is het anders. Kan me niet herinneren dat deze ooit in een andere set zijn gekomen.

Ik ben gisteren ook gelijk naar de lokale shop gegaan (In Noorwegen) waar ik netjes een wolpack setje voor mij en de kids heb meegenomen. Er stonden 3 ongeopende displays dus ik had er zonder problemen meer mee kunnen nemen.

Over een paar weken kijk ik opnieuw en vis dan alle wolfpacks eruit die er nog over zijn. Dan hebben de verzamelaars er genoeg :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap