Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik heb een tijdje geleden deze gezien:meesje schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:47:
[...]
Een U is een mooi idee. De tram is ook te motoriseren.
https://rebrickable.com/m...-with-powered-up/#details
Benieuwd hoe dit gedaan is, maar obv de foto’s zie ik dat er maar 1 as van het Powered up trein motortje gebruikt wordt.
Het mooi van PU is dat je deze via de Lego app kunt automatiseren. Dus x seconden voor uit en x seconden achteruit. Natuurlijk eerst doen met volle batterijen. Of je het wellicht uitbreiden met een powered up kleur sensor en de trein hierop programmeren.
Die knakker bouwt hem heel makkelijk om naar PU, dus dat wil ik ook gaan doen, we hebben hier de 60336 maar die vind ik niet zo leuk voor in de stad, dus denk dat ik de batterijen box daaruit haal en in de tram stop.
Alleen het motortje zelf is niet op voorraad helaas.
Edit: 60336 met kerst bestemming:
                                                [ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 30-12-2024 20:21 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dus dit staat nu in m’n woonkamer.
:strip_exif()/f/image/DTqcXzVTBmiAKcMIzn3LBf9f.jpg?f=fotoalbum_large)
Treehouse past er niet in
Ook de backlog maar eens goed opgeruimd en daar liggen nog 10 sets…
Maar goed, nadat de vloer er in zit heb ik een pax kast over en daar gaat (hopelijk) alle LEGO in. En dan zet ik alleen een paar display pieces in de woonkamer.
This is the Way.
Ooh, mijn backlog is nu 31 setsNoTimeRemains schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:29:
Ook de backlog maar eens goed opgeruimd en daar liggen nog 10 sets…
Geen stuurwiel, geen versnellingspook, zal waarschijnlijk überhaupt geen draaiende onderdelen hebben.
Hoe kan je dit Technic noemen?
In CentrO in Oberhausen? Niet in de Lego winkel maar in de Galeria Kaufhof als ik het mij goed herinner? Ik heb hem enkel van ver gezien want het was geweldig drukSvenVis schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:49:
Kwam een aardig setje tegen vandaag:[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The Kragle is jouw oplossingAngeloonie schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:16:
[...]
Snap ook niet echt waarom ze anders moeten zijn dan normale minifigs.. Maar ze zien er op zich wel goed uit. Alleen het grootste probleem: ze zijn véél minder stevig dan normale minifigs.. Lichamen gaan makkelijker uit elkaar en mijn áller áller grootste ergernis van Friends: het hoofd klemt veel minder goed door de aparte vorm. Haren/hoeden etc. gaan enorm makkelijk los en zijn soms best lastig vast te klikken, puur omdat de vorm van het hoofd zo raar is. Dat werkt gewoon niet goed met Lego. Je krijgt ruimte tussen de haren en het hoofd, en als je er dan tegenaan stoot schiet het haar los. Ook met het vastmaken van haar moet je echt goed richten op de stud omdat deze gevoelsmatig niet in het midden zit.
Ik word echt knettergek van het haar dat ik telkens weer vast moet maken aan de Friends-minifigs van mijn dochter.
[/quote]
Nadat dit nog even verder geresoneerd vind in dit, terugkijkend op mezelf 30 jaar geleden, nog precies net zo passend als waar ik toen net zo pissig om werd. Als meisje wilde ik gewoon vergelijkbare poppetjes als m’n broer, alleen dan met meer roze. Waar ik ook eventueel een cape of een kruisboog aan kon klikken, gewoon voor de lol en de fantasie.
Nogmaals: misschien was ik een uitzondering en minder meisjesachtig dan gemiddeld, maar dat generaliserende “als meisje vind je dit leuk en zou je beter met barbies moeten spelen en hier heb je legopopjes die beter aansluiten bij je belevingswereld en met deze 3 blokken om je meisjeslego in elkaar te zetten me bijbehorende popjes ben je ook gelukkig” kon ik vroeger en nu nog steeds niet.
Ter compensatie heb ik nu een grote verzameling lego auto’s en space lego, dus ik klaag niet. Ik vind het zeker ook niet slecht dat er nu wordt nagedacht over wat meisjes leuk zouden vinden zonder dat het achterlijk versimpeld wordt, dus wat dat betreft kudoos.
Ik moest lachen om de (waarschijnlijk onbedoelde) punhatsa schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:05:
(...) dus wat dat betreft kudoos.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Klopt ja! En inderdaad gekkenhuis, in heel CentrO..Admiral Freebee schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:17:
[...]
In CentrO in Oberhausen? Niet in de Lego winkel maar in de Galeria Kaufhof als ik het mij goed herinner? Ik heb hem enkel van ver gezien want het was geweldig druk
Blasphemy!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Die halve wordt misschien ergens in die kleur daadwerkelijk als halve gebruikt en om het soort steen per kleur te beperken gebruiken ze deze op andere plekken ook ipv een hele?Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:13:
[Afbeelding]
Waarop maken ze nou onderscheid tussen het linker en rechter steentje, zou dat alleen op prijs zijn? De werking van een heel cilindertje en twee halve is voor zover ik kon ontdekken gelijk.
Dat komt in wel meer sets voor dat ze meerdere blokjes gebruiken om iets te maken waar gewoon 1 heel blokje voor bestaat. Als het hele blokje ook al in de set voorkomt lijkt het vooral een verkapte vorm om de partcount te verhogen
ik herken de set niet maar inderdaad, met 48 stuks van die halve kan dat best aantikken. Zeker als je die handelingen nog eens 2 of 3 keer mag herhalen in je build.Cheezus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:44:
Als het hele blokje ook al in de set voorkomt lijkt het vooral een verkapte vorm om de partcount te verhogen
Dat is wel redelijk sneaky te noemen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Of dat ze iets heel ingewikkelds bouwen, wat je dan net zo goed met simpeler standaardblokjes ook voor elkaar had kunnen krijgen.Cheezus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:44:
Dat komt in wel meer sets voor dat ze meerdere blokjes gebruiken om iets te maken waar gewoon 1 heel blokje voor bestaat.
Soms gebeurt dat nog voor de stevigheid, bij de PacMan kast zijn er wat overbruggingen tussen een dubbele wand waardoor er meer stevigheid in het bouwwerk komt.
En die partcount verhogen is wel handig als je iets alternatiefs wil bouwen. Dan heb je toch meer mogelijkheden.
Stevigheid. Je bouwt die hoge pilaren van de loop coaster (daar gaat het om toch?) in kruisverband. Dat blijft beter zitten en trekt minder krom dan gewoon cilindertjes stapelen.Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:13:
[Afbeelding]
Waarop maken ze nou onderscheid tussen het linker en rechter steentje, zou dat alleen op prijs zijn? De werking van een heel cilindertje en twee halve is voor zover ik kon ontdekken gelijk.
Het hele lage deel van die set bouw je wel met volledige cilinders. Daar is de impact van het krom trekken niet aan de orde door gebrek aan hoogte.
Op een set van bijna 4.000 stukjes lijkt me dat allemaal beetje overdreven toch?Cheezus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:44:
[...]
Die halve wordt misschien ergens in die kleur daadwerkelijk als halve gebruikt en om het soort steen per kleur te beperken gebruiken ze deze op andere plekken ook ipv een hele?
Dat komt in wel meer sets voor dat ze meerdere blokjes gebruiken om iets te maken waar gewoon 1 heel blokje voor bestaat. Als het hele blokje ook al in de set voorkomt lijkt het vooral een verkapte vorm om de partcount te verhogen
Maar goed. Olie op jullie complotvuur; die halve is €0.17 bij Lego. De hele maar €0.11!
Het gaat echt alleen maar om geld in Denemarken!
De blauwe ledjes de onderkant van de romp vind ik maar niets.
Mjah, vraag/aanbod kwestie? En het is geen geheim dat LEGO een profit bedrijf is, dus is winst (geld) maken wel je doelThaRoof schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:27:
[...]
Op een set van bijna 4.000 stukjes lijkt me dat allemaal beetje overdreven toch?
Maar goed. Olie op jullie complotvuur; die halve is €0.17 bij Lego. De hele maar €0.11!
Het gaat echt alleen maar om geld in Denemarken!
Dan zou je toch juist de kosten zo laag mogelijk willen houden bij de set?Gim schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:41:
[...]
Mjah, vraag/aanbod kwestie? En het is geen geheim dat LEGO een profit bedrijf is, dus is winst (geld) maken wel je doel
2 parts ipv 1 part=
- dubbele tijd in de mal
 - 2x de energiekosten van die mal
 - meer werk met zakjes goed afwegen
 - meer risico op fout afgewogen zakjes waardoor of de onderdelen opnieuw in het proces moeten worden gebracht (gebeurt nagenoeg nooit, kost teveel tijd) of worden "weggegooid" (meer kosten)

misschien liggen er miljoen-miljard van die blokjes al in de schappen; liggende voorraad eerst inzetten ipv nieuwe fabricerenAppieNL schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:30:
[...]
Dan zou je toch juist de kosten zo laag mogelijk willen houden bij de set?
2 parts ipv 1 part=
- dubbele tijd in de mal
 - meer risico op fout afgewogen zakjes waardoor of de onderdelen opnieuw in het proces moeten worden gebracht (gebeurt nagenoeg nooit, kost teveel tijd) of worden "weggegooid" (meer kosten)

Ja loop coaster inderdaad, ik had eigenlijk niet echt het idee dat het steviger zou zijn maar heb ze wel in kruisverband gebouwd dus klinkt wel als een goeie reden iddThaRoof schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:19:
[...]
Stevigheid. Je bouwt die hoge pilaren van de loop coaster (daar gaat het om toch?) in kruisverband. Dat blijft beter zitten en trekt minder krom dan gewoon cilindertjes stapelen.
Het hele lage deel van die set bouw je wel met volledige cilinders. Daar is de impact van het krom trekken niet aan de orde door gebrek aan hoogte.
Ik zou aannemen kruisverband idd voor de stevigheid (en dan zou ik zeggen nog een as er doorheen voor extra stevigheid ook). En wellicht ook nog invloed vanuit een evt B model.Donstil schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:31:
[...]
Ja loop coaster inderdaad, ik had eigenlijk niet echt het idee dat het steviger zou zijn maar heb ze wel in kruisverband gebouwd dus klinkt wel als een goeie reden idd
Sneaky partscount zie ik niet zo. Das iets dat alleen bij een beperkt aantal afol's een rol speelt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Noem er eens 1 buiten de Saturn V?The Eagle schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:46:
[...]
Sneaky partscount zie ik niet zo. Das iets dat alleen bij een beperkt aantal afol's een rol speelt.
edit: ik las afol sets ipv "afol's" Feel free to ignore
[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 31-12-2024 11:57 ]
Met twee halve elementen krijg je een normale dikte 'zijwand' in het midden, dat is bijna zeker steviger dan 1 enkel element met alleen een cilinder in het midden. Aan de andere kant: de hele elementen kan je aan elkaar verbinden met een goedkope technic as om de boel nog veel steviger te maken, dat lijkt mij dan logischer.Donstil schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:31:
[...]
Ja loop coaster inderdaad, ik had eigenlijk niet echt het idee dat het steviger zou zijn maar heb ze wel in kruisverband gebouwd dus klinkt wel als een goeie reden idd
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Deze gedachte had ik hier ook meteen bij. Door in het midden nog een wand te creëren hiermee.mawashigeri schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:26:
[...]
Met twee halve elementen krijg je een normale dikte 'zijwand' in het midden, dat is bijna zeker steviger dan 1 enkel element met alleen een cilinder in het midden. Aan de andere kant: de hele elementen kan je aan elkaar verbinden met een goedkope technic as om de boel nog veel steviger te maken, dat lijkt mij dan logischer.
Nadeel hiervan is dat het model uit elkaar halen weer wat lastiger is, waar ze bij een Lego set ontwerpen ook rekening mee moeten houden.mawashigeri schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:26:
Aan de andere kant: de hele elementen kan je aan elkaar verbinden met een goedkope technic as om de boel nog veel steviger te maken, dat lijkt mij dan logischer.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Jawel, alleen dat gaat/kan tegenwoordig direct bij afrekenen. Je hoeft de punten niet meer omte zetten in een bon/code.aReaRe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:57:
Klein vraagje maar kan je geen Insiders punten meer inleveren voor korting?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Mooi, gaan we meemaken als ik vannacht dat Tudor huisje bestel._Dune_ schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:01:
[...]
Jawel, alleen dat gaat/kan tegenwoordig direct bij afrekenen. Je hoeft de punten niet meer om te zetten in een bon/code.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Aangezien een kleiner steentje minder ruimte inneemt, kun je er natuurlijk meer in een mal kwijt, dus de 1e 2 zullen niet verdubbelenAppieNL schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:30:
[...]
Dan zou je toch juist de kosten zo laag mogelijk willen houden bij de set?
2 parts ipv 1 part=
- dubbele tijd in de mal

Beetje outside the box...de hoekjes waarmee je acryl/plexiglas platen kunt vastzetten om een case te maken kun je (laten) 3D-printenBrammos85 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:36:
Ik ga toch de vraag nog eens stellen: Zijn er ergens plekken waar display cases voor normale prijzen te krijgen zijn? Gaat me te ver om bijna meer te betalen voor de display case dan voor de set zelf.
https://www.stlfinder.com/3dmodels/plexiglass-corners/
Acrylplaat kun je dan gewoon op maat kopen, of een plaat en je zaagt het zelf.
Ik zag ook die displaycases wel eens langskomen op marktplaats......die prijzen
[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2024 14:44 ]
Niet direct een echte display case, maar afgelopen week kwam ik deze bij de IKEA tegen: BRÄNNBOLLBrammos85 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:36:
Ik ga toch de vraag nog eens stellen: Zijn er ergens plekken waar display cases voor normale prijzen te krijgen zijn? Gaat me te ver om bijna meer te betalen voor de display case dan voor de set zelf.
Dit is een vitrinekast van50x25x25, die zowel horizontaal als verticaal opgehangen kan worden. Heeft 2 zijden die transparant zijn.
Een andere optie kan de SKUFFEN zijn, die 36x29x21 is. Maar hier zit wel een opening aan 1 kant in als handgreep.
Dit zijn redelijk betaalbare opties, alleen moet het natuurlijk wel net de juiste maat zijn die je nodig hebt.
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Grappig hoe iedereen daar compleet anders mee om gaat. Net de endurance gebouwd en de doos ligt in stukken al bij het oud papier inclusief handleiding. De genummerde zakjes scheur ik bij het open maken al in stukken. En de reserve stukjes gaan in 1 grote tupperware doos bij alle andere reserve stukjes van de sets die ik heb staan.meesje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:09:
Yes! Vandaag tweedehands de Technic McLaren F1 auto gekocht. Alles compleet: doos, handleiding, reserve stukjes. Zelfs de genummerde plastic zakjes waren nog aanwezig. Zo ga ik ook om met mijn sets (voor volwassenen). De prijs (70 euro) vond ik zeer netjes. Voor dat bedrag kan ik de set altijd zelf wel weer verkopen. En het mooie was dat het maar 3 min rijden was van mijn huis. Ik ben er erg blij mee!
Handleidingen zijn te downloaden en de rest boeit me niet. Verkoop ik iets door dan krijg je hem in elkaar mee haha. 😉.
Ieder zijn ding natuurlijk.
Ieder gaat er anders mee om. Zelf vind ik het erg fijn dat bv de handeling en doos er bij zitten. Je kunt dan nog steeds opgelicht worden, maar het geeft wat meer vertrouwen. Zo is de McLaren ook al nagemaakt door het bekende Chinese kopieer merk.Skybullet schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:55:
[...]
Grappig hoe iedereen daar compleet anders mee om gaat. Net de endurance gebouwd en de doos ligt in stukken al bij het oud papier inclusief handleiding. De genummerde zakjes scheur ik bij het open maken al in stukken. En de reserve stukjes gaan in 1 grote tupperware doos bij alle andere reserve stukjes van de sets die ik heb staan.
Handleidingen zijn te downloaden en de rest boeit me niet. Verkoop ik iets door dan krijg je hem in elkaar mee haha. 😉.
Ooh dat vroeg ik mij nog af. Wanneer komen de 1 jan dozen online?aReaRe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:13:
[...]
Mooi, gaan we meemaken als ik vannacht dat Tudor huisje bestel.
Oh, die is wel leuk. Als die iets van 10cm langer was, had zo'n beetje elke 1:8 auto er wel leuk ingepast (of misschien 2 Icons auto's). Mocht je meelezen Ikea: meer maten (en kleuren)RichardG schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:44:
[...]
Niet direct een echte display case, maar afgelopen week kwam ik deze bij de IKEA tegen: BRÄNNBOLL
Dit is een vitrinekast van50x25x25, die zowel horizontaal als verticaal opgehangen kan worden. Heeft 2 zijden die transparant zijn.
Maar ik ga hem sowieso in mijn achterhoofd houden voor ander grut. Ik heb hier nog 2 muurtjes waar ik nog niet precies weet wat ik er mee wil
Ik zie nu trouwens ook dat "oer" Ikea vitrinekast Detolf niet meer in het Ikea assortiment zit
Het voelt een beetje suf administratief om het zo te doen, maar het lukt me ook niet om een paar honderd minifigs precies te onthouden en uitzoeken moet/wil ik het toch.
Vanaf 24:00, weet niet welke tijdzone die Denen aanhoudenDonstil schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:13:
[...]
Ooh dat vroeg ik mij nog af. Wanneer komen de 1 jan dozen online?
Insiders is toch niks bijzonders? Als je een account aanmaakt ben je toch automatisch lid? Of kun je ook bestellen zonder account?aReaRe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:02:
[...]
Vanaf 24:00, weet niet welke tijdzone die Denen aanhoudenEn let op: alleen voor insiders, gewone klanten vanaf 4 januari 2025.
Geen flauw ideemeesje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:18:
[...]
Insiders is toch niks bijzonders? Als je een account aanmaakt ben je toch automatisch lid? Of kun je ook bestellen zonder account?
Vandaag eindelijk begonnen aan de Ghostbuster auto, net zakje 2 afgerond. Meer trok mijn rug niet
Zo dan!Skybullet schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:55:
[...]
Grappig hoe iedereen daar compleet anders mee om gaat. Net de endurance gebouwd en de doos ligt in stukken al bij het oud papier inclusief handleiding. De genummerde zakjes scheur ik bij het open maken al in stukken. En de reserve stukjes gaan in 1 grote tupperware doos bij alle andere reserve stukjes van de sets die ik heb staan.
Ieder z'n ding idd maar ik doe het toch compleet anders: ik bewaar alles en bij 2e hands koop ik ook alleen sets mét handleiding en de doos heeft een flinke pré.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dacht het wel hoor, accountje aangemaakt is “insider”, meer is het niet.
Mm toch nog iets leuks aan vanavond 00:01 dan dusaReaRe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:02:
[...]
Vanaf 24:00, weet niet welke tijdzone die Denen aanhoudenEn let op: alleen voor insiders, gewone klanten vanaf 4 januari 2025.
Als ik alle dozen apart en in goede staat zou moeten houden, zou ik oprecht een kamer van iets van 9m2 moeten hebben. Wij gooien het ook altijd weg, handleidingen worden wel bewaard, extra stenen bewaren we ook in een doosje.QuattroNL schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:49:
[...]
Zo dan!![]()
Ieder z'n ding idd maar ik doe het toch compleet anders: ik bewaar alles en bij 2e hands koop ik ook alleen sets mét handleiding en de doos heeft een flinke pré.
Je kunt ze natuurlijk ook aan beide zijden openen, plat vouwen en gestapeld bewaren, scheelt een hoop ruimteOrangelights23 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:14:
[...]
Als ik alle dozen apart en in goede staat zou moeten houden, zou ik oprecht een kamer van iets van 9m2 moeten hebben.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Uiteraard, maar de puristen kopen geen dozen die ooit gevouwen zijnSuperkiwi schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:18:
[...]
Je kunt ze natuurlijk ook aan beide zijden openen, plat vouwen en gestapeld bewaren, scheelt een hoop ruimte
Daarna laten we alles ook gewoon staan, nog niets verkocht in de jaren dat mijn vrouw, kinderen en ik bouwen.
Dat is correct, en daar ben ik ook wel voor. Ik weet niet of minder meisjesachtig het goede woord is, maar wel duidelijk minder tuttig/stereotyp.Reinier schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:27:
@Kerngezond klopt, maar recent is LEGO begonnen om de Friends-lijn minder meisjesachtig te maken
hatsa schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:44:
[...]
Ik ben ook een meisje he. Of nouja, was dat in de jaren 90. En ik vond het supermegairritant dat alle meisjesdingen meisjesdingen waren en 9 van de 10 keer simpele saaie aftreksels waren van de dingen waar m’n broer mee kon spelen. Maar misschien ben ik te jongensachtig hoor, dat kan ook heel goed.
Dat is jouw ervaring, en die wil ik ook zeker niet bagatelliseren. Je hebt groot gelijk dat als je liever met de City-LEGO speelt dat je dat ook doet. Maar ik moet er wel bij vermelden dat de jaren ’90 daarin ook echt een andere tijd waren. Meisjesspeelgoed was niet alleen zozeer op meisjes gericht, maar ook gewoon ronduit tuttig en denigrerend. Het waren inderdaad slappe aftreksels, dat is nu echt anders.hatsa schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:05:
Nadat dit nog even verder geresoneerd vind in dit, terugkijkend op mezelf 30 jaar geleden, nog precies net zo passend als waar ik toen net zo pissig om werd. Als meisje wilde ik gewoon vergelijkbare poppetjes als m’n broer, alleen dan met meer roze. Waar ik ook eventueel een cape of een kruisboog aan kon klikken, gewoon voor de lol en de fantasie.
Nogmaals: misschien was ik een uitzondering en minder meisjesachtig dan gemiddeld, maar dat generaliserende “als meisje vind je dit leuk en zou je beter met barbies moeten spelen en hier heb je legopopjes die beter aansluiten bij je belevingswereld en met deze 3 blokken om je meisjeslego in elkaar te zetten me bijbehorende popjes ben je ook gelukkig” kon ik vroeger en nu nog steeds niet.
Ter compensatie heb ik nu een grote verzameling lego auto’s en space lego, dus ik klaag niet. Ik vind het zeker ook niet slecht dat er nu wordt nagedacht over wat meisjes leuk zouden vinden zonder dat het achterlijk versimpeld wordt, dus wat dat betreft kudoos.
Dat gezegd hebbende, als je het nu nog steeds niets vindt dan is het inderdaad niet jouw ding. Je geeft aan dat je als volwassen vrouw nu graag met LEGO auto’s en ruimte-LEGO bouwt en dat is natuurlijk helemaal prima! Doe dat vooral! Net als dat ik nu graag als volwassen man LEGO Friends bouw en me ook echt aangetrokken voel tot het “meisjesachtige” aspect. Er is wat dat betreft echt iets veranderd, want toen ik laatst op m’n verjaardag Friends Gemeenschappelijke Keuken (41747) vroeg vonden mijn vrienden het ook de normaalste zaak van de wereld dat ze mij dit gezamenlijk hebben gegeven. Deze vanzelfsprekendheid heb ik als kind nooit ervaren.
Twee dingen die ik misschien niet genoeg benadrukt heb:
1. LEGO heeft Friends voor meisjes bedoelt maar het is absoluut niet de bedoeling dat meisjes niet met andere LEGO zouden moeten spelen. Integendeel, maar Friends is juist bedacht omdat dat totaal niet gebeurde en LEGO het gevoel had dat ze meisjes niet bedienden. In de praktijk werd voorheen 90% van alle LEGO voor jongens werd gekocht, het kwam bij veel ouders niet eens op om LEGO voor meisjes te kopen.
2. Dit onderzoeksveld is nog volop in ontwikkeling. Niet voor niets heeft LEGO Friends vanaf 2023 een flinke make-over gekregen om het minder tuttig te maken. Er is nog steeds voortschrijdend inzicht over wat meisjes nou eigenlijk willen met LEGO, maar het is ook nog heel schimmig over hoe meisjes tot die voorkeuren komen (het klassieke nature/nurture debat). Ik raad iedereen die dit proces boeiend vindt aan om het volgende artikel te lezen. Dat artikel kan het veel beter en duidelijker uitleggen dan ik:
https://www.theatlantic.c...ive/2016/05/legos/484115/
Een belangrijk punt in het artikel is dat er ook nog gewoon ouderwets stereotyperende beelden van jongens en meisjes zijn bij volwassenen. Ik maakte het laatst nog op een verjaardag mee. Het dochtertje van 1,5 van een vriend van mij houdt van Duplo en trekt nu al heel duidelijk naar alles wat treintjes en autootjes is. Toch kreeg ze van oom en tante een pop terwijl ouders duidelijk waren geweest over wat het kind leuk lijkt te vinden.
Amen.
Ik denk dat dit uiteindelijk de beste aanpak is. Complimenten! Biedt kinderen een gevarieerd palet aan speelgoed aan en je ziet vanzelf wel wat ze leuk vinden. Dat is wat LEGO bij zijn onderzoek naar wat uiteindelijk Friends is geworden gedaan heeft. Ze hebben gewoon een kamer vol gevarieerd speelgoed neergezet van bouwkranen tot poppen en alles ertussen, en hebben daar steeds kinderen naar binnen gestuurd met als enige richtlijn "je mag met alles spelen".Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:39:
Over dat friend verhaal. Toen onze kleine de Duplo ontgroeid was zijn we gestart met een mix van Friends (want meisjes) en normale figuren (want “minder meisjes speelgoed”).
Uiteindelijk is daar (gelukkig) City uitgekomen, ik snap helemaal waarom ze friends uitbrengen en had er ook volledig achtergestaan als de kleine dat had gekozen maar vind het persoonlijk helemaal niets en ben daarom blij dat ze er niet voor gegaan is.
In mijn beleving is city overigens een mooi midden waar Friends meisjes als doelgroep heeft en Ninjago jongens lijkt dat met City niet het geval en is de diversiteit prima vertegenwoordigd.
Als je zo lang bent helpt het wel. Ik ben zelf 1,93 meter maar ik kom niet achterin bij mijn tafel van 1,5 meter diep. Dat komt echter ook omdat ik de tafel expres vrij hoog heb gemaakt met ook nog eens een paar niveaus's erop. Het bovenste tafelblad is daarmee zo'n 1,25 meter hoog. Ik heb dus ook een gat in het midden van de tafel gemaakt.Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:27:
[...]
Ja gaan we zien, zo terwijl het leeg is wel.
ik ben zelf 2m dus dat scheelt.
Misschien toch maar direct met Mils beginnen.
Zelfs met die trend zou ik onderhand door m'n ruimte heen geraken. Ik heb laatst de knoop doorgehakt en bijna alle dozen weg gedaan (ik ga toch niks verkopen), ik moest meerdere buren vragen of ik hun papiercontainer mocht lenen.Superkiwi schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:18:
[...]
Je kunt ze natuurlijk ook aan beide zijden openen, plat vouwen en gestapeld bewaren, scheelt een hoop ruimte
Dat dus. Ik snap de persoonlijke afweging wel, maar bij mij is LEGO voor de eeuwigheid. Mocht ik een set zat zijn dan worden de losse onderdelen gebruikt voor andere projecten.Orangelights23 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:24:
[...]
Uiteraard, maar de puristen kopen geen dozen die ooit gevouwen zijn
Daarna laten we alles ook gewoon staan, nog niets verkocht in de jaren dat mijn vrouw, kinderen en ik bouwen.
Ja ik had het liefste ook een gat gewild maar kreeg geen toestemming van mijn betere helft. Want “zo kan je het later nog als bureau gebruiken”, gaat niet gebeuren natuurlijk maar goed ik heb het maar zo gelatenKerngezond schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:40:
[...]
Als je zo lang bent helpt het wel. Ik ben zelf 1,93 meter maar ik kom niet achterin bij mijn tafel van 1,5 meter diep. Dat komt echter ook omdat ik de tafel expres vrij hoog heb gemaakt met ook nog eens een paar niveaus's erop. Het bovenste tafelblad is daarmee zo'n 1,25 meter hoog. Ik heb dus ook een gat in het midden van de tafel gemaakt.
Vandaag de eerste dingen erop gezet. Met de kleine een spoor gelegd, Lego city appartementen erop gezet. Wat wegen aan elkaar geklikt, enz.
Ideaal was het helemaal achterin niet maar is te doen. Eerst al mijn modulars maar bouwen en daarna weer verder
:strip_exif()/f/image/Na0JSWx2DEOqlgcQrDgdx7K9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/allaYPE5Vf6si7tlxduxZGs9.jpg?f=fotoalbum_large)
We hadden al prima plezier zo met inrichten en daar was het ons vooral om te doen
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 31-12-2024 19:50 ]
Leuk begin! Dit zijn ook wel meteen hele leuke sets. Die binnenstad is mooi en die toeristenbus is ook leuk! Ik heb ze ook allemaal.Donstil schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:47:
[...]
Ja ik had het liefste ook een gat gewild maar kreeg geen toestemming van mijn betere helft. Want “zo kan je het later nog als bureau gebruiken”, gaat niet gebeuren natuurlijk maar goed ik heb het maar zo gelaten
Vandaag de eerste dingen erop gezet. Met de kleine een spoor gelegd, Lego city appartementen erop gezet. Wat wegen aan elkaar geklikt, enz.
Ideaal was het helemaal achterin niet maar is te doen. Eerst al mijn modulars maar bouwen en daarna weer verder![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We hadden al prima plezier zo met inrichten en daar was het ons vooral om te doen
Illegal_Alien schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:05:
Ik ga even "vloeken"; De Star Trek sets worden als ik de geruchten mag geloven overgenomen door onze vrienden van Lego: https://www.brickfanatics...ego-icons-star-trek-2025/
[...]
Star Trek setjes bij Lego blijkbaar?we now have a rumoured set name for the previously anonymous Star Trek LEGO set: 10356 USS Enterprise D. That confirms our likely suspicions when we first reported on the rumour and the rumoured piece count of 3,600 pieces suggests we could be getting a truly mammoth version of the iconic ship.
[ Voor 29% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-01-2025 13:09 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004 
 #boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 01-01-2025 13:49 ]
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye 
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow 
Tweakers Discord
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Romulan warbird erbij om het af te makenQuattroNL schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:48:
Als er een Star Trek serie komt dan ben ik erg benieuwd naar de 'Bird of Prey' van de Klingons. Die is gewoon gaaf!
Een (AI?) 'Lego'-impressie:
[Afbeelding]
Yup, bring on all the bad guyscherrycoke schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:59:
[...]
Romulan warbird erbij om het af te maken
Want laten we eerlijk zijn: de bad guys hebben meestal de meest coole voertuigen (uitgezonderd Batman dan).
[ Voor 20% gewijzigd door QuattroNL op 01-01-2025 16:07 ]
Ach, Lego heeft al de Mario vraagteken-kubus dus als die geassimileerd wordt dan krijg je wel zoiets.
Maar eerlijk gezegd spreekt zo'n kubus heel wat minder tot de verbeelding dan een 'cool' ruimteschip. De doelgroep moet voor Lego natuurlijk wel wat groter zijn dan alleen wat 'Trekkies'.
Is het ook niet een beetje 'de doos van Pandora openen' voor Lego? Welke Enterprise bv. zouden ze moeten uitbrengen om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen? Er zijn zoveel series en films met bronmateriaal, en iedereen heeft zijn/haar voorkeur vermoed ik. Dan heb je ook nog Voyager, DS-9, Cerritos (ja Lower Decks is leukQuattroNL schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:34:
[...]
Ach, Lego heeft al de Mario vraagteken-kubus dus als die geassimileerd wordt dan krijg je wel zoiets.
Maar eerlijk gezegd spreekt zo'n kubus heel wat minder tot de verbeelding dan een 'cool' ruimteschip. De doelgroep moet voor Lego natuurlijk wel wat groter zijn dan alleen wat 'Trekkies'.
*edit* sorry, ik had het artikel op brickfanatics nog niet gelezen, mea culpa
Ik ben opgegroeid met TNG, dus wat mij betreft prima keuze
Die versie van Enterprise, X-Wings, Space Shuttle,Airwolf,... allemaal dingen die ik al probeerde te bouwen met mijn jaren '80 Lego collectie toen ik kind was. Zoveel iconische vormen die toen lastig te bouwen waren.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 01-01-2025 17:34 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik ben aan het kijken naar verschillende modulars in Drenthe/Groningen/Friesland. Een snelle inschatting doet me vermoeden dat een 0,05 - 0,06 eu per steen wel een aardige prijs is voor een complete 2e hands set en doos. Af en toe zie ik een 0,04 - 0,05 eu optie maar dat is vaak zonder doos en/of verder van huis waardoor de netto kosten met verzenden hoger komen. Klopt mijn inschatting?
Een erg mooie City set! Ik benieuwd of en hoe je de modulars laat aansluiten op de wegdelen. Deze wegdelen ook op base platen vast maken? En de stoep/gehele modular 1 plate verhogen?Donstil schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:47:
[...]
Ja ik had het liefste ook een gat gewild maar kreeg geen toestemming van mijn betere helft. Want “zo kan je het later nog als bureau gebruiken”, gaat niet gebeuren natuurlijk maar goed ik heb het maar zo gelaten
Ideaal was het helemaal achterin niet maar is te doen. Eerst al mijn modulars maar bouwen en daarna weer verder![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is deze zelfde formaat/serie als de Bowser in zijn auto van afgelopen jaar? Wel heel erg gaaf naast elkaar.
Voor recente 2e hands modulars klopt je inschatting denk ik wel ongeveer. Voor veel oudere modulars echter totaal niet; een 10197 Fire Brigade (2009) bijvoorbeeld begint op Bricklink pas bij 19 cent per steen.Sumerechny schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:27:
Na een zen moment te hebben gehad met het (opnieuw) bouwen van de Kerst setjes overweeg ik een 2e hands modular in huis te halen. Wat frappand is dat ik afgelopen jaar juist de Star Wars sets grotendeels het huis uit heb gedaan omdat ik er wel klaar mee was...waardoor ik wat onzeker wordt over het kopen van een modular. Om mijn onzekerheid enigszins te beperken wil ik advies inwinnen bij de kenners.
Ik ben aan het kijken naar verschillende modulars in Drenthe/Groningen/Friesland. Een snelle inschatting doet me vermoeden dat een 0,05 - 0,06 eu per steen wel een aardige prijs is voor een complete 2e hands set en doos. Af en toe zie ik een 0,04 - 0,05 eu optie maar dat is vaak zonder doos en/of verder van huis waardoor de netto kosten met verzenden hoger komen. Klopt mijn inschatting?
edit:
Bricklink heeft een mooie lijst met modulars, https://www.bricklink.com...=S&catString=171.1068.710, klik op degene die je wil hebben en je kan de gevraagde prijzen zien. Ik sluit niet uit dat het met enig geduld op MP goedkoper kan maar dan heb je in ieder geval wel een redelijke indicatie van de prijzen.
[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 01-01-2025 19:10 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dank, Bricklink had ik er al bij gepakt eerder vandaag met het vermoeden dat de laagste prijs wellicht kon helpen bij het inschatten...maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik zal jullie (ongevraagd) updaten als ik de knoop doorgehakt hebgws24 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:05:
[...]
Voor recente 2e hands modulars klopt je inschatting denk ik wel ongeveer. Voor veel oudere modulars echter totaal niet; een 10197 Fire Brigade (2009) bijvoorbeeld begint op Bricklink pas bij 19 cent per steen.
edit:
Bricklink heeft een mooie lijst met modulars, https://www.bricklink.com...=S&catString=171.1068.710, klik op degene die je wil hebben en je kan de gevraagde prijzen zien. Ik sluit niet uit dat het met enig geduld op MP goedkoper kan maar dan heb je in ieder geval wel een redelijke indicatie van de prijzen.
<knip> Niet-Lego heeft een eigen topic. Niet hier posten dus.The Eagle schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:38:
USS Enterprise wordt een leuke uitdaging om die stabiel staand te krijgen met schotel en de onderhangende aandrijving.
[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 02-01-2025 08:14 ]
Ik als diehard Star Trek-fan vind deze wel aardig gelukt.
Bij Star Trek niet mee eens. Ik vind juist altijd de meeste Starfleet-schepen erg mooi! Ik ben ook erg blij dat ze de grote D uitkiezen voor een set.QuattroNL schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:06:
[...]
Yup, bring on all the bad guys
Want laten we eerlijk zijn: de bad guys hebben meestal de meest coole voertuigen (uitgezonderd Batman dan).
Maar dit is ook wel de originele Enterprise. Die is op de schotel na ook vrij hoekig en leent zich daarbij goed voor LEGO. De Enterprise-D zal wat lastiger zijn omdat ‘ie veel meer glooiende vormen heeft.42erik schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:35:
[...]
[Afbeelding]
Is bluebrixx iig gelukt die de licentie had.
Die hadden overigens ook de hier genoemde Romulans en bird of prey en cube
:strip_exif()/f/image/ogDQQBMtAin5zURNu5NPDbLQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste Technic build, en wat een gave belevenis. Laatste Technic dat ik bouwde stamde uit de jaren 80 (tenzij Slizers ook onder de Technic vallen, dan is het maar 20 jaar geleden
Ergens in zakje 4 ben ik volgens mij fout gegaan, want daar heb ik 2 onderdelen over die te groot zijn om willekeurig te zijn (6437883), maar de set lijkt structureel verder in orde, dus ik zeg niets
Toevallig iemand op reddit van de week die dezelfde onderdelen over had. Geen idee of jullie allebei hetzelfde hebben gemist of dat Lego gewoon vrijgevig was voor een keer.XFlame schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:25:
Ergens in zakje 4 ben ik volgens mij fout gegaan, want daar heb ik 2 onderdelen over die te groot zijn om willekeurig te zijn (6437883), maar de set lijkt structureel verder in orde, dus ik zeg niets
Ik kan je wel vertellen dat je soft axles bij de koplampen verkeerd zitten
Die hoort in die halve Dark Bluish Gray pin in het spatbord en niet in het DBG broertje van je onderdeel dat je 2x over hebt.
Het ging over de balans, die zal vergelijkbaar zijnKerngezond schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:00:
[...]
Maar dit is ook wel de originele Enterprise. Die is op de schotel na ook vrij hoekig en leent zich daarbij goed voor LEGO. De Enterprise-D zal wat lastiger zijn omdat ‘ie veel meer glooiende vormen heeft.
Maar die hebben ze ook gelukt gekregen
<knip> Niet-Lego heeft een eigen topic. Niet hier posten dus.
[ Voor 65% gewijzigd door Ardana op 02-01-2025 08:13 ]
Oeh, niet slecht! Als het LEGO-model deze kwaliteit nadert ben ik verkocht!42erik schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:54:
[...]
Het ging over de balans, die zal vergelijkbaar zijn
Maar die hebben ze ook gelukt gekregen
[Afbeelding]
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ye2zmaL3GcXL4E3XIvlWcFBK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BxCFuzThDyA2qqI4vm3vZrw3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm0wR7ggtu860FswY4nY5AVb.jpg?f=user_large)
De 2 andere bouwsels zijn niet veel soeps moet ik zeggen. De fantasie viper is heel klein, de astronaut ziet er niet echt uit.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Cl9AjetWOAkxImJAs0FZkyiB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K0GK3FtMRX90Id7QCHfWlCRG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tfjc15moWsBPIKJFJS3rCR46.jpg?f=user_large)
Wat ik niet begrijp is de 2 donker grijze wedge plates. In geen van de alt builds zijn ze nodig in die kleur. Het zou vee mooier zijn als ze zwart waren geweest.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LrhURjR6HIiP9eXFFPu5pt2U.jpg?f=user_large)
                    Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die grijze wordt bij die astronaut toch als maan ingezet? Dan kan ie geen zwart zijnzonoskar schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:54:
Vandaag het 3in1 space creator setje gemaakt. Klein setje, was ook niet veel werk om tevbouwen. Ik vond het wel grappig om deze boven de Technic LRV te hangen. Ze hebben natuurlijk totaal niks met elkaar te maken, maar ach.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 2 andere bouwsels zijn niet veel soeps moet ik zeggen. De fantasie viper is heel klein, de astronaut ziet er niet echt uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik niet begrijp is de 2 donker grijze wedge plates. In geen van de alt builds zijn ze nodig in die kleur. Het zou vee mooier zijn als ze zwart waren geweest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
                    <knip> Niet-Lego heeft een eigen topic. Niet hier posten dus.fieldnote schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 01:21:
Lego Ideas The Enterprise D Bridge met Captain Picard Quarters ook graagMet natuurlijk de crew in minifigs.
[Afbeelding]
[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 02-01-2025 08:13 ]
Net zoals echte machinisten een zogenaamd rondje om de kerk niet leuk vinden, vind ik het zelf ook niet interessant om naar te kijken. Je zou in zo'n geval naar modelbouw moeten overstappen. In jouw geval zou ik het treintje lekker van links naar rechts laten rijden. Aan de ene kant een groot station/terminal, de andere kant kan ook of wellicht een kleiner/substation. Op die manier kun je een verhaallijn inbouwen en is de trein zichtbaar, zonder dat het je stad overneemt.Kerngezond schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 06:08:
Ik heb een vraagje aan de stedenbouwers onder ons. Hoe doen jullie dat met treinen? Hoe integreren jullie die in een stad? Ik vind treinen verrassend lastig te integreren in een LEGO-stad. De treinen zijn groot, stations daardoor ook en een bocht van 90° kost je gewoon al een basisplaat van 48x48 nopjes. Ik wil eigenlijk een railsysteem wat een doorlopend rondje kan maken, maar het valt me tegen hoe lastig dat is zonder het de hele stad te laten domineren. Op YouTube zijn mooie voorbeelden te vinden van bouwers die er iets moois van gemaakt hebben, maar dat zijn allemaal steden die reusachtig zijn, veel groter dan de 1,5 × 3 m die ik heb (wat toch ook al niet kinderachtig is).
Daar is een MoC van, die heb ik vorig jaar gebouwdfieldnote schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 01:21:
Lego Ideas The Enterprise D Bridge met Captain Picard Quarters ook graagMet natuurlijk de crew in minifigs.
[Afbeelding]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Weet je nog welke dat was voor @fieldnote ?Arno schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:40:
[...]
Daar is een MoC van, die heb ik vorig jaar gebouwd
https://rebrickable.com/mocs/?q=enterprise%20bridge
Ik heb https://rebrickable.com/m...se-d-main-bridge/#details gebouwd, met alle extra modules erbij, deze build heeft optioneel turbolifts, de wc groep en de werkruimte van Picard. De Observation Lounge staat nog op de planning zodra Bricklink weer meer betaalbare prijzen heeftFraggert schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:57:
[...]
Weet je nog welke dat was voor @fieldnote ?![]()
https://rebrickable.com/mocs/?q=enterprise%20bridge
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Oh jij bent scherp! Goed opgemerkt. Ga ik meteen fixen.AppieNL schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:40:
[...]
Toevallig iemand op reddit van de week die dezelfde onderdelen over had. Geen idee of jullie allebei hetzelfde hebben gemist of dat Lego gewoon vrijgevig was voor een keer.
Ik kan je wel vertellen dat je soft axles bij de koplampen verkeerd zitten
Die hoort in die halve Dark Bluish Gray pin in het spatbord en niet in het DBG broertje van je onderdeel dat je 2x over hebt.
Die extra stukjes zijn wel bijzonder zeg. Er zijn meerdere reddit draadjes over, o.a.:
https://www.reddit.com/r/...t_42154_bag_4_left_parts/
Ik ben dus niet de enige.
Ik was zeer gecharmeerd van deze MOCzonoskar schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:54:
Vandaag het 3in1 space creator setje gemaakt. Klein setje, was ook niet veel werk om tevbouwen. Ik vond het wel grappig om deze boven de Technic LRV te hangen. Ze hebben natuurlijk totaal niks met elkaar te maken, maar ach.
[...]
Zie je wel dat die grijze wedge-plates nodig waren
in navolging van mijn bovenstaande post........@Brammos85 die hoekjes voor acryl kun je ook in Lego doenFraggert schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:41:
[...]
Beetje outside the box...de hoekjes waarmee je acryl/plexiglas platen kunt vastzetten om een case te maken kun je (laten) 3D-printen
https://www.stlfinder.com/3dmodels/plexiglass-corners/
Acrylplaat kun je dan gewoon op maat kopen, of een plaat en je zaagt het zelf.
Ik zag ook die displaycases wel eens langskomen op marktplaats......die prijzen
Dit is een uitvergrote foto van een marktplaats advertentie
Beetje lastig te zien hoe het daawerkelijk in elkaar steekt maar met een beetje fantasie is dat wel voor elkaar te krijgen, me dunkt
Ben ik nog niet helemaal uit. Mils heb ik voor nu wel even afgeschreven, dat is voor mijn situatie niet interessant maar wel duur.meesje schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:27:
[...]
Een erg mooie City set! Ik benieuwd of en hoe je de modulars laat aansluiten op de wegdelen. Deze wegdelen ook op base platen vast maken? En de stoep/gehele modular 1 plate verhogen?
Iemand hier had het over 5mm foamplaten onder de modulars zodat ze hoger staan, daar ga ik er van het weekend even een van halen om te proberen.
Vanmiddag laatste stap van de Loop Coaster en dan ga ik aan 10326 beginnen en langzaam de straat vorm geven.
Gevouwen als zijnde "iemand heeft extra vouwlijnen geïntroduceerd", dan nee... dat doe je alleen als je de doos nog kleiner wil krijgen voor de klikoOrangelights23 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:24:
[...]
Uiteraard, maar de puristen kopen geen dozen die ooit gevouwen zijn
Alleen de doosjes, zoals bepaalde IDEAS doosjes (doctor who, wall-e), die anders opengaan, gaan hier niet plat.
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 02-01-2025 10:25 ]
Vanmorgen dus opnieuw! Vandaag de release date van S27 met daarin een Knight Wolfpack figure, mijn zoontje om 09.30 naar de Intertoys en een oude vent was net 3 figuren aan het afrekenen. Voor de rest zat alles nog in de drie display dozen alleen die waren er uit.Cobb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:38:
Lego mag ook weleens gaan kijken naar en nieuw concept mbt de Lego CMF series. Mijn zoontje probeert als sinds de strat van de laatste serie de Ridder draak oid te bemachtigen maar bij iedere winkel is ie steevast te laat. De hele serie is overal nog makkelijk te verkrijgen maar de Ridder is overal uitgevist en staat voor het dubbele of meer op marktplaats. Gisteren in Zoetermeer samen met hem nog twee doosjes vol zitten scannen.
De lol is er eigenlijk ook wel af zo.
Mocht iemand nog het figuurtje kunnen krijgen voor de gewone prijs dan houdt ik mij aanbevolen.
Hij staat nu voor 30 euro op Vinted...
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
 - Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
 - Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
 - Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
 - Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
 - Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_exif()/f/image/GD1lGdb345bqA7CLklfyIWuL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TJBst6xAWMPZj4BtraQTJajk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jQGTruuyREiLDIhz6iIHHcfL.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/64gI5Jjrf45ABuV3vzCl31ZP.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/46Ft3ULytJOZ0M9uEVjh613r.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/W24a4QZAoKBrjY5gD72pxTgH.jpg?f=fotoalbum_large)
            :strip_exif()/f/image/r9pVYL8mcBJr13wvw6X5o3aO.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/Dq1CAUpsJWpCl7vPm2Pws2Q0.jpg?f=fotoalbum_large)