Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 146 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:01
Tijll schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:36:
Klein beetje offtopic, aangezien er veel winter village’s worden gebouwd toch ook maar hier:

Is er iemand met Bygglek’s over met de maat 26x18x12 - Artikelnummer: 503.731.87?

Achteraf heb ik er meer nodig dan ik oorspronkelijk had gedacht voor mijn winter village setup.
Misschien krijg je iemand zover maar ik heb slecht nieuws voor je. De Bygglek’s gaan eruit, ik ben zelf nog even wezen hamsteren bij IKEA en de maat die jij zoekt is toevallig sinds eergisteren overal helemaal uitverkocht. Ik heb er net daarvoor nog een paar op de kop kunnen tikken maar die houd ik graag zelf als je het niet erg vindt tenzij je echt bereid bent een kapitaal neer te leggen. O-)

Het is jammer. Ik snap niet waarom dit eruit gaat. Het lijkt een populair product te zijn. -O-

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@D75 Horkshop. Subtiel :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04:26
Kerngezond schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:38:
[...]

Misschien krijg je iemand zover maar ik heb slecht nieuws voor je. De Bygglek’s gaan eruit, ik ben zelf nog even wezen hamsteren bij IKEA en de maat die jij zoekt is toevallig sinds eergisteren overal helemaal uitverkocht. Ik heb er net daarvoor nog een paar op de kop kunnen tikken maar die houd ik graag zelf als je het niet erg vindt tenzij je echt bereid bent een kapitaal neer te leggen. O-)

Het is jammer. Ik snap niet waarom dit eruit gaat. Het lijkt een populair product te zijn. -O-
Ja, ik was er al bang voor. Zoek er nog 3 á 4 in die maat. Op marktplaats heeft volgens mij een mevrouw ze opgekocht en verkoopt ze voor 300% (in een set waarbij je alle maten moet kopen!)

Beetje schandalig, maargoed. Mijn zoektocht gaat verder :D

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tijll schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:57:
[...]

Ja, ik was er al bang voor. Zoek er nog 3 á 4 in die maat. Op marktplaats heeft volgens mij een mevrouw ze opgekocht en verkoopt ze voor 300% (in een set waarbij je alle maten moet kopen!)

Nu ik wat meer in de Lego hoek zit merk ik dat er sowieso wel erg veel gelukszoekers zitten op Marktplaats.

Dozen die uit productie gaan worden massaal gehamsterd en verkocht alsof het de volgende heilige graal van Lego dozen gaat worden.

Karin’s die totaal niet weten wat het echt waard is zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 27-12-2024 20:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:23
Donstil schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:08:
[...]

Nu ik wat meer in de Lego hoek zit merk ik dat er sowieso wel erg veel gelukszoekers zitten op Marktplaats.

Dozen die uit productie gaan worden massaal gehamsterd en verkocht alsof het de volgende heilige graal van Lego dozen gaat worden.

Gelukszoekers op MP heb je in twee versies:
1. de verkopers die denken goud in handen te hebben
2. kopers die bizarre lage prijzen bieden

Zelf kijk ik naar aanbiedingen bij de bekende winkels. En als ik een serie niet compleet kan maken omdat menig set al retired is, dan is dat zo. Vroeger had ik wel de drang om deze sets alsnog te kopen tegen een hogere prijs, maar nu vind ik het wel best. Sowieso hoef ik nu niet meer perse alles uit een serie te hebben.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:26

rammes

koekebakker 1e klas

meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:49:
[...]

Zelf kijk ik naar aanbiedingen bij de bekende winkels. En als ik een serie niet compleet kan maken omdat menig set al retired is, dan is dat zo. Vroeger had ik wel de drang om deze sets alsnog te kopen tegen een hogere prijs, maar nu vind ik het wel best. Sowieso hoef ik nu niet meer perse alles uit een serie te hebben.
"voor 20 euro wil ik em wel overnemen"

set van 200 euro :X :/

Maar er komen ook wel aardige mensen aan de deur. Zo had ik laatst iemand die een doosje kwam ophalen en was zo enthousiast dat hij alle filmpjes op zijn telefoon moest laten zien van zijn hobby. Dat vind ik nou leuk 8)

Ik zou het doen!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Uiteraard maar mijn bericht ging over type 1 natuurlijk :P

Ik ben absoluut niet vies van een beetje geld verdienen verder maar doe het dan op een goede manier, sets van €249,- opkopen en dan voor €299,- verkopen wordt niemand rijk van, dat is gewoon liefhebbertje pesten.

Zo had ik mijn zinnen op die Loop Coaster gezet, was bij Intertoys €259,- met black Friday maar ik was helaas/uiteraard te laat, dagen later tientallen advertenties op marktplaats, aangeschaft in die zelfde Intertoys deal. Uiteindelijk kunnen kopen voor €275,-, oftewel een ongekende monster winst van €16,- voor de verkoper 8)7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Best leuk die ikea blokken hoor, maar koop dan gewoon een aantal witte platen op Ali, maak een frame en verlijm de boel. Net zo makkelijk, stuk flexibeler qua mogelijkheden en nog goedkoper ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• meesje
rammes schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:56:
[...]

Maar er komen ook wel aardige mensen aan de deur. Zo had ik laatst iemand die een doosje kwam ophalen en was zo enthousiast dat hij alle filmpjes op zijn telefoon moest laten zien van zijn hobby. Dat vind ik nou leuk 8)
Klopt. Die aardige mensen heb je ook, maar vallen niet in de categorie gelukszoekers. Ze betalen gewoon je vraagprijs. En ze zijn vaak inderdaad enthousiast en voor je het weet heb je een leuk praatje over de hobby.

Voor mij zit de Lego hobby even in de fase van rustig aan. Ik heb twee retired sets verkocht dit jaar en op de valreep bij een Kruidvat woensdagavond actie nog een paar sets gekocht. Ik koop overigens alleen sets waar ik (op dat moment) enthousiast over ben en als het een leuke aanbieding is. Gewoon om zelf ooit te bouwen. Maar soms ebt het enthousiasme over een set weg en/of is een retired best leuk in prijs gestegen. Dan heb ik er geen moeite om ‘m weer te verkopen. Zo had ik een paar jaar geleden de Apollo gekocht voor ongeveer 95 euro. Op een gegeven moment dacht ik van geeft mij deze nog het yes gevoel (destijds wel). En als er dan iemand een erg leuk bedrag voor betaalt… Voor dat bedrag koop ik wel weer iets anders leuks. FOMO en emotie heb ik niet mee bij Lego. Er komt altijd wel weer iets leuks op de markt.

• meesje
Donstil schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:07:
[...]

Uiteraard maar mijn bericht ging over type 1 natuurlijk :P

Ik ben absoluut niet vies van een beetje geld verdienen verder maar doe het dan op een goede manier, sets van €249,- opkopen en dan voor €299,- verkopen wordt niemand rijk van, dat is gewoon liefhebbertje pesten.

Zo had ik mijn zinnen op die Loop Coaster gezet, was bij Intertoys €259,- met black Friday maar ik was helaas/uiteraard te laat, dagen later tientallen advertenties op marktplaats, aangeschaft in die zelfde Intertoys deal. Uiteindelijk kunnen kopen voor €275,-, oftewel een ongekende monster winst van €16,- voor de verkoper 8)7
16 euro is inderdaad op zo’n bedrag niet veel. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet slim om deze set op MP te zetten als er al veel aanbod is. Wacht gewoon even tot het aanbod minder is geworden.
Of ga gelijk heel laag in de prijs zitten, zodat je er weer snel af bent (wat dus bij jou kennelijk het geval was). Voor menig Lego liefhebber is het de sport om wat winst te maken om nieuwe aankopen deels te bekostigen, Stel je maakt 10x16 euro winst, je hebt dan bij een leuke aanbieding toch weer een modular building gratis. Zo kun je het denk ik een beetje zien. Dus 10 keer een MP advertentie plaatsen, 10 keer de deur open doen en 10 keer een tikkie sturen. Wel weer iemand aan deur denk je wellicht, maar ik heb liever Lego liefhebbers aan de deur dan menig andere koper. Kopers van Lego zijn enthousiast en blij dat ze een set alsnog hebben kunnen bemachtigen. In jouw geval eigenlijk toch een win-win situatie? Jij voor een nog steeds scherpe prijs een mooie set en de ander wat winst.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:53:
[...]

16 euro is inderdaad op zo’n bedrag niet veel. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet slim om deze set op MP te zetten als er al veel aanbod is. Wacht gewoon even tot het aanbod minder is geworden.
Of ga gelijk heel laag in de prijs zitten, zodat je er weer snel af bent (wat dus bij jou kennelijk het geval was).
Dat is wat het gelukszoekers maakt, ze durven niet €259,- te investeren om over 5 jaar veel meer winst te maken. Ze kunnen het waarschijnlijk (gezien het huis waar ik het afhaalde neem ik dat voor dit voorbeeld in ieder geval aan) niet missen en nemen dan maar genoegen met iets als €16,-

Koop dan 5 van die sets en gooi ze voor minimaal 5 jaar op zolder. Dat maakt het een heel stuk interessanter.
[...]

Stel je maakt 10x16 euro winst, je hebt dan bij een leuke aanbieding toch weer een modular building gratis. Zo kun je het denk ik een beetje zien. Dus 10 keer een MP advertentie plaatsen, 10 keer de deur open doen en 10 keer een tikkie sturen. Wel weer iemand aan deur denk je wellicht, maar ik heb liever Lego liefhebbers aan de deur dan menig andere koper.
Nah iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar mijn vrije tijd is mij een stuk kostbaarder dan 10x16,- verdienen met zoiets.
[...]
In jouw geval eigenlijk toch een win-win situatie? Jij voor een nog steeds scherpe prijs een mooie set en de ander wat winst.
Het had een echte win situatie geweest als ik hem bij Intertoys had kunnen kopen, maar je hebt gelijk dat het ook als winnen voelt als de andere maar €16,- winst heeft kunnen maken.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat de verkoper dat op voorhand in gedachten had, dus daar zal het wat minder als winst voelen.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:28:
[...]

Voor mij zit de Lego hobby even in de fase van rustig aan. Ik heb twee retired sets verkocht dit jaar en op de valreep bij een Kruidvat woensdagavond actie nog een paar sets gekocht. Ik koop overigens alleen sets waar ik (op dat moment) enthousiast over ben en als het een leuke aanbieding is. Gewoon om zelf ooit te bouwen. Maar soms ebt het enthousiasme over een set weg en/of is een retired best leuk in prijs gestegen. Dan heb ik er geen moeite om ‘m weer te verkopen. Zo had ik een paar jaar geleden de Apollo gekocht voor ongeveer 95 euro. Op een gegeven moment dacht ik van geeft mij deze nog het yes gevoel (destijds wel). En als er dan iemand een erg leuk bedrag voor betaalt… Voor dat bedrag koop ik wel weer iets anders leuks. FOMO en emotie heb ik niet mee bij Lego. Er komt altijd wel weer iets leuks op de markt.
Dit vind ik wel echt iets heel anders dan kopen in de aanbieding en direct bij aankomt op marktplaats gooien voor een kleine marge.

Nul problemen met verkopen en winst maken op jouw manier.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11 16:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Hey dat ben ik :+
Ik bied regelmatig de helft op een set die al voor een lage prijs op MP staat. Nooit geschoten is altijd mis, en de keren dat ze happen heb ik een mooie set voor een prikkie. :P Ik push ook niet verder door als iemand dan nee zegt of niet reageert, dus 1 poging en als ze happen: mooi!

Zie ook mijn eerdere post:
Angeloonie schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Niet mee eens, ik koop nagenoeg al mijn Technic sets op MP (~40) en je kunt echt enorm besparen, ik koop soms voor nog geen 50% voor de BL Used-prijs en eigenlijk consistent nooit meer dan 75%.
Ja er mist af en toe wel eens iets, en soms is het wat stoffig, maar voor die paar euro af en toe wat extra onderdelen bestellen is ook niet zo spannend.
Als ik het totaalplaatje naast elkaar zet heb ik op al die sets ongeveer 65% van de BL Used prijs betaald.
En daar zitten dan dus sets tussen waar ik bijv. €125 ipv €275 voor betaald heb.

Teleurstellingen? Tot nu toe echt niet...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• meesje
@Donstil Haha, ja die verkoper zou ongetwijfeld hogere verwachtingen hebben gehad. Maar ja, je hoeft niet economie gestudeerd te hebben om te weten wat veel aanbod doet met de prijs.

Ik kreeg overigens bij het zien van jouw foto met al die Lego sets een aardig flashback gevoel. Destijds toen de oudste net met Lego begon moest ik echt van alles hebben. Vooral modulars, want een stad was het doel. Toen van alles impulsief gekocht, wel bij scherpe aanbiedingen. Zelfs twee retired sets nieuw in doos voor een scherpe prijs. Uiteindelijk kwam het er niet van om iets te bouwen, laat staan te starten met een stad. Toen maar alles in 1 koop van de hand gedaan. Geen verlies gemaakt, maar de winst was ook niet noemenswaardig. Ik wilde het graag kwijt zonder verlies. Ik ergerde me aan al die dozen op zolder. Dit alles was een jaar voor Corona. Had ik die sets maar even gehouden… :) Gedurende die twee jaar zou de winst aanzienlijk geweest zijn. Maar ja dat had je niet kunnen voorspellen.

Bij ons is het nu af en toe een set kopen, wat bouwen, wat bewaren, wat display-en, weer afbreken en soms wat verkopen. De impulsiviteit, emotie en fomo heb ik gelukkig niet meer. En op dit moment (ook al hebben we nu een kamer over) heb ik gewoon niet de tijd voor grote Lego projecten. Het gezin met twee kids vraagt al genoeg. Ik ben al blij als ik even kan gaan hardlopen. Dit jaar hebben we niet eens iets van Kerst Lego gebouwd. Ik heb nog een paar Winter Villave sets dicht op zolder liggen. Volgend jaar maar kijken of we er dan wel aan toe komen. De jongste is dan weer een jaartje ouder en kan dan mooi mee helpen en wellicht vindt de oudste het dan ook wel weer leuk.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:47:
@Donstil Haha, ja die verkoper zou ongetwijfeld hogere verwachtingen hebben gehad. Maar ja, je hoeft niet economie gestudeerd te hebben om te weten wat veel aanbod doet met de prijs.

Ik kreeg overigens bij het zien van jouw foto met al die Lego sets een aardig flashback gevoel. Destijds toen de oudste net met Lego begon moest ik echt van alles hebben. Vooral modulars, want een stad was het doel. Toen van alles impulsief gekocht, wel bij scherpe aanbiedingen. Zelfs twee retired sets nieuw in doos voor een scherpe prijs. Uiteindelijk kwam het er niet van om iets te bouwen, laat staan te starten met een stad. Toen maar alles in 1 koop van de hand gedaan. Geen verlies gemaakt, maar de winst was ook niet noemenswaardig. Ik wilde het graag kwijt zonder verlies. Ik ergerde me aan al die dozen op zolder. Dit alles was een jaar voor Corona. Had ik die sets maar even gehouden… :) Gedurende die twee jaar zou de winst aanzienlijk geweest zijn. Maar ja dat had je niet kunnen voorspellen.

Bij ons is het nu af en toe een set kopen, wat bouwen, wat bewaren, wat display-en, weer afbreken en soms wat verkopen. De impulsiviteit, emotie en fomo heb ik gelukkig niet meer. En op dit moment (ook al hebben we nu een kamer over) heb ik gewoon niet de tijd voor grote Lego projecten. Het gezin met twee kids vraagt al genoeg. Ik ben al blij als ik even kan gaan hardlopen. Dit jaar hebben we niet eens iets van Kerst Lego gebouwd. Ik heb nog een paar Winter Villave sets dicht op zolder liggen. Volgend jaar maar kijken of we er dan wel aan toe komen. De jongste is dan weer een jaartje ouder en kan dan mooi mee helpen en wellicht vindt de oudste het dan ook wel weer leuk.
Haha ja misschien kom ik er enorm van terug hoor, ik hoop van niet natuurlijk.

Heb wat hout op maat laten maken en dat is vandaag bezorgd, maandag gaan we het frame op de muur maken waar de tafel op komt (want ik wil liever geen poten).

Vanmorgen zijn we met de Loop Coaster begonnen en vanmiddag heeft mijn kleine de Hamburger stand en Slushpuppy wagen gebouwd.

We hebben het voordeel van de twijfel dus voorlopig nog wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv_miw_zvRwOhrgutoeE2Y069qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqf1aJrHCtdrXuXOXOy3jpfl.jpg?f=fotoalbum_large

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn ouders kwamen met Kerst ineens met mijn oude Duplo langs. Weet iemand toevallig welke set dit kan zijn? Denk dat het zo’n 35 jaar oud is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbHCUI0eIT1vCIJhVJfH6FPb9G4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CefGCTScicZqAsGPgrq3KU70.jpg?f=fotoalbum_medium

• meesje
Donstil schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:50:
[...]

Haha ja misschien kom ik er enorm van terug hoor, ik hoop van niet natuurlijk.

Heb wat hout op maat laten maken en dat is vandaag bezorgd, maandag gaan we het frame op de muur maken waar de tafel op komt (want ik wil liever geen poten).

Vanmorgen zijn we met de Loop Coaster begonnen en vanmiddag heeft mijn kleine de Hamburger stand en Slushpuppy wagen gebouwd.

We hebben het voordeel van de twijfel dus voorlopig nog wel :)

[Afbeelding]
Jij bent al verder dan ik ooit ben gekomen: je bent al bezig met een tafel! Top! En vooral in dit topic showen wat je/jullie gebouwd hebben. Ik vind dit topic een van de leukste hier op tweakers. Ook al heb ik af en toe qua Lego bouwen een dip, ik kan wel genieten van wat er allemaal gebouwd wordt. Regelmatig is het echt next level. Ik heb bewondering voor de creativiteit die ik hier voorbij zie komen.

Een gewetensvraag: wie plakt de stickers? :) Misschien slecht van me, maar het stickers plakken (ook op de City ‘speel’ sets) doe ik. Dat vind ik overigens het mooie van Creator 3in1, maar ook die 4+ sets: deze hebben geen stickers. Wat een verademing!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-11 17:13
Eppo © schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:58:
Mijn ouders kwamen met Kerst ineens met mijn oude Duplo langs. Weet iemand toevallig welke set dit kan zijn? Denk dat het zo’n 35 jaar oud is.

[Afbeelding]
afgaande op de trein en de kleur rails ziet er uit als een niet-complete 9139 https://www.bricklink.com...item.page?S=9139-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

en wat andere Duplo erbij.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:02:
[...]

Jij bent al verder dan ik ooit ben gekomen: je bent al bezig met een tafel! Top! En vooral in dit topic showen wat je/jullie gebouwd hebben. Ik vind dit topic een van de leukste hier op tweakers. Ook al heb ik af en toe qua Lego bouwen een dip, ik kan wel genieten van wat er allemaal gebouwd wordt. Regelmatig is het echt next level. Ik heb bewondering voor de creativiteit die ik hier voorbij zie komen.

Een gewetensvraag: wie plakt de stickers? :) Misschien slecht van me, maar het stickers plakken (ook op de City ‘speel’ sets) doe ik. Dat vind ik overigens het mooie van Creator 3in1, maar ook die 4+ sets: deze hebben geen stickers. Wat een verademing!
Nou dat is toevallig dat je dit vraagt, onze kleine (5, in feb 6) is heel creatief (kleuren, knutselen, schreef al snel, etc) en plakt dus sinds vandaag de stickers op haar eigen bouwwerken zelf. Netjes met de brick separator en super recht. Ik ga haar vanaf nu ook de stickers op mijn dingen laten plakken denk ik :)

Ik ben nu met de Loop Coaster bezig en die heeft best wat stickers. De kleine is met passagiersvliegtuig 60367 bezig en ook daar best een hoop stickers. Goed om te oefenen dus :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIdPYn-RpE9nGmW5JYlPNmAK9vE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cY215MN7S1LE2sSpMG3JMpq3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 27-12-2024 23:52 ]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 19:26
[...]
Ik plak ze altijd zelf, kan niet tegen scheve stickers ;)

• meesje
Donstil schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:51:
[...]

Nou dat is toevallig dat je dit vraagt, onze kleine (5, in feb 6) is heel creatief (kleuren, knutselen, schreef al snel, etc) en plakt dus sinds vandaag de stickers op haar eigen bouwwerken zelf. Netjes met de brick separator en super recht. Ik ga haar vanaf nu ook de stickers op mijn dingen laten plakken denk ik :)

Ik ben nu met de Loop Coaster bezig en die heeft best wat stickers. De kleine is met passagiersvliegtuig 60367 bezig en ook daar best een hoop stickers. Goed om te oefenen dus :)

[Afbeelding]
Hmmm… nu voel ik me een hele slechte ouder. :) Ik heb het hem nooit zelf laten doen denk ik. Nu is hij af en toe bezig met een Technic set (de helicopter). Bij de eerstvolgende sticker laat ik hem zelf aan de gang gaan. Zo’n brick separator heb ik nog wel ergens liggen.

• Kerngezond
Tijll schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:57:
[...]

Ja, ik heb ook weinig sympathie voor dergelijke praktijken. Maar goed, kapitalistisch systeem hè. ;) Wat bij mij dan wel weer de vraag oproept waarom LEGO soms bepaalde sets zo vroeg uit de handel haalt. Ik snap dat ze sets niet eindeloos voor die paar fans in de handel kunnen houden, maar als daarna bepaalde sets meteen qua prijs door het plafond gaan dan is er toch blijkbaar nog wel markt voor. Heeft het voor LEGO geen nut om zulke sets na een tijdje weer eens in de handel te brengen? Je brengt zulke geldwolven dan een mooie slag toe, maakt fans blij en het is ook meteen weer gewoon inkomsten voor LEGO.

• Kerngezond
Donstil schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:08:
[...]

Ik denk dat het ook wel werkt. Het enige wat je namelijk nodig hebt is een grote ruimte om die dozen in op te slaan en een beetje kapitaal om die aankoop te doen. Mits je ze niet in de zon zet kun je ze verder eindeloos bewaren want het bederft verder niet of zo.

• Kerngezond
rammes schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:56:
[...]

Mijn ervaringen op Marktplaats zijn tot nu toe wel goed. Ik heb laatst een paar kleinere lego sets gekocht op Marktplaats voor een vrij schappelijke prijs, ongeveer wat de oorspronkelijke LEGO prijs was.

• Kerngezond
[...]

Ik moet misschien ook eens wat foto’s gaan posten want ik heb allang een tafel van 3 meter. Ik ben alleen een beetje perfectionistisch en ben niet snel geneigd foto’s te posten als ik denk dat het nog niet zo mooi is. :$

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 16:57
[...]

Ligt er bij puur aan of ik denk dat ze ooit in de onderdelenbak verdwijnen of blijven staan (of opgeborgen) als set. Maar zelfs bij sommige sets die hier blijven (be)staan als set, plak ik soms de stickers niet (zoals de 8043 en 41999). Ik vond ze ook mooi zonder stickers, dus vond ik het niet nodig. Sets zoals de BMW motor waarbij zo'n beetje elk paneel een sticker krijgt, plak ik uit principe niet. Dan heb je gewoon gefaald als Lego zijnde imo (en ja, dus ook bij die BMW Speed Champions). Er zijn namelijk genoeg mods voor te vinden waarbij de motor dan een wat meer uniforme kleur krijgt (waarin die motor irl ook gewoon beschikbaar is volgens mij) door wat panelen van kleur te veranderen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AppieNL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 04:04:
[...]

Ligt er bij puur aan of ik denk dat ze ooit in de onderdelenbak verdwijnen of blijven staan (of opgeborgen) als set. Maar zelfs bij sommige sets die hier blijven (be)staan als set, plak ik soms de stickers niet (zoals de 8043 en 41999). Ik vond ze ook mooi zonder stickers, dus vond ik het niet nodig. Sets zoals de BMW motor waarbij zo'n beetje elk paneel een sticker krijgt, plak ik uit principe niet. Dan heb je gewoon gefaald als Lego zijnde imo (en ja, dus ook bij die BMW Speed Champions). Er zijn namelijk genoeg mods voor te vinden waarbij de motor dan een wat meer uniforme kleur krijgt (waarin die motor irl ook gewoon beschikbaar is volgens mij) door wat panelen van kleur te veranderen.
Het lijkt ook alsof sommige fabrikanten het gebruik van stickers afkeuren via de licentie. De witte LEGO icons Porsche 911 bevat bijvoorbeeld geen enkele sticker en heeft ook voor een icon zet een redelijk fancy technik stuk voor de stuurinrichting. Lijken mij zaken waarover Porsche meebeslist heeft ten tijde van het verlenen van de licentie

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 01:35:
[...]

Ik moet misschien ook eens wat foto’s gaan posten want ik heb allang een tafel van 3 meter. Ik ben alleen een beetje perfectionistisch en ben niet snel geneigd foto’s te posten als ik denk dat het nog niet zo mooi is. :$
Nee joh gewoon doen, gewoon trots zijn op wat je wel gemaakt hebt!

Ik ben als nieuwe burgemeester juist benieuwd wat andere maken, op YouTube zie je de extreemste dingen maar dat voelt niet representatief voor de normale steden, ik ben daarom juist wel geïnteresseerd in wat tweakers er van maken.

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HelloIamAldo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:24:
[...]

afgaande op de trein en de kleur rails ziet er uit als een niet-complete 9139 https://www.bricklink.com...item.page?S=9139-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

en wat andere Duplo erbij.
Qua leeftijd lijkt dat te nieuw, maar zag wel op bricklink dat Duplo hun treinen een lange tijd hetzelfde heeft gehad. Denk dat het dan een 9153 zou zijn geweest met de brug van 1048 of 9154.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18
Angeloonie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:36:
Hey dat ben ik :+
Ik bied regelmatig de helft op een set die al voor een lage prijs op MP staat. Nooit geschoten is altijd mis, en de keren dat ze happen heb ik een mooie set voor een prikkie. :P Ik push ook niet verder door als iemand dan nee zegt of niet reageert, dus 1 poging en als ze happen: mooi!
Doe ik soms ook, vooral bij dingen die er al een tijd op staan. Kort geleden nog een GWP blacktron voor 22,50 inclusief versturen en een GWP baby space-set voor 20 inclusief - beiden nieuw in doos.
Dat is feitelijk een eerlijke prijs, maar iedereen denkt goud in handen te hebben en vraagt 30-40 euro.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• mawashigeri
Marsman83 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 00:05:
Ik plak ze altijd zelf, kan niet tegen scheve stickers ;)
De föhn is je vriend!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vqt-fDxuAlktP6-tKGjJNKvlO-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUw6NOKsbrV3UZA55rOvY7kU.jpg?f=fotoalbum_large

Setje gehuurd om de dagen rondom de feestdagen mooi op te vullen, maar je bent stiekem er best veel tijd mee kwijt. Ik sta wel versteld hoe ze zoiets ontwerpen en dat alles werkt. Helaas eind volgende week weer afbreken… maar denk dat ik de volgende kerst wel weer een flinke set ga huren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:14:
[Afbeelding]

Setje gehuurd om de dagen rondom de feestdagen mooi op te vullen, maar je bent stiekem er best veel tijd mee kwijt. Ik sta wel versteld hoe ze zoiets ontwerpen en dat alles werkt. Helaas eind volgende week weer afbreken… maar denk dat ik de volgende kerst wel weer een flinke set ga huren.
Hoe moet je die afgebroken weer inleveren? Alles in een grote zak of zelfde stukjes bij elkaar in een apart zakje? Ik heb pas geleden de Ferrari Daytona SP3 gebouwd, en daar was ik toch een flink aantal uur mee bezig en hielp het al dat de stukjes redelijk gegroepeerd zaten in een aantal zakken, als ik dat eerst nog uit had moeten zoeken hadden er nog wel wat uur bij gekomen (en een flink ruimtetekort omdat ik geen idee heb waar ik dat uit zou kunnen zoeken in mijn huis).

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Transportman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:19:
[...]

Hoe moet je die afgebroken weer inleveren? Alles in een grote zak of zelfde stukjes bij elkaar in een apart zakje? Ik heb pas geleden de Ferrari Daytona SP3 gebouwd, en daar was ik toch een flink aantal uur mee bezig en hielp het al dat de stukjes redelijk gegroepeerd zaten in een aantal zakken, als ik dat eerst nog uit had moeten zoeken hadden er nog wel wat uur bij gekomen (en een flink ruimtetekort omdat ik geen idee heb waar ik dat uit zou kunnen zoeken in mijn huis).
Het zat vooral qua kleur gesorteerd, verder nog een zak met alle pinnen en een zak met de speciale onderdelen. Dus denk prima te sorteren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• meesje
De jongste heeft de afgelopen dagen twee Disney 4+ sets gebouwd:
- Mickey Mouse & Donald Duck boerderij (10775)
- Disney feesttrein (43212)

Hierdoor zit ik nu op MP te kijken naar 71040 (Kasteel) en 71044 (trein). 8)7

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:18
Die trein vindt ik echt heel gaaf, maar best wel moeilijk verkrijgbaar.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De McLaren P1 is af. Lekker een paar avonden gebouwd aan deze set. De achteras en de versnellingsbak zijn compleet anders dan de voorgaande modellen (Sian, Daytona). Op zich vond ik de ophanging van de Daytona en Sian leuker om te bouwen. De nieuwe onderdelen in de P1 zijn weer erg cool voor MOCs. De versnellingsbak heeft een paar probleempjes, zo kun je gewoon blijven opschakelen. Het schakelen gaat bij mij ook niet echt soepel. Dat ging beter in de Daytona. Ik vermoed dat dit komt omdat de schakeltrommels hier maar 45 graden draaien, ipv 90 graden in de Daytona. Je ziet dat de trommels soms iets minder dan 45 graden draaien en dat dan weer inhalen in de volgende schakelgang. Kan ook komen omdat ik alle nieuwe gears (licht en donker blauw) vervangen heb door de oude varianten die in zwart verkrijgbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/indHKfVg6xT8VsF0qceMx9bSM5w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwEwlxqjoVi8hSpncGEW8ahz.jpg?f=user_large

Spoilertje omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWpm7HS-CazDGAEc-IOTDBisHLE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ouoaftsccde8RvQZHDvYypuY.jpg?f=user_large

Voorklep open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05eZeJjfkKov6v_EzZT-WfgBjRg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xUHRbG7cHD9yHhhi9ZQWOjm1.jpg?f=user_large

Deurtjes open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OT7bfEcGbNefQa2awBUt16WxsA0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QY21H1X3V2x4zw0T2eH7H4IC.jpg?f=user_large

Motorkap er af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4CEGFX2IQw7rcvTlRt02e-QQbw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RitC27Dkccg8IKdXIwoyFZZH.jpg?f=user_large

Ze hebben er best wat van gemaakt (als je ten minste de blauwe pins vervangt door zwarte). Ik vind het wel jammer dat delen van de uitlaat pearl silver zijn, en andere delen gewoon grijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnDJZX6ILXaT6Q695ta7YQu41xc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zPEJxXN4WSaRiXISkbN2iYif.jpg?f=user_large

Maar dan doen ze een grijze balk midden in het zicht. Je zag het ook al als de klep open staat. Waarom kan dat niet in oranje Lego?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy-B2iwFUQnoPEYLs-ar8gwNPqQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/opXmHOqDU9oMTBelKulDON3p.jpg?f=user_large

Hier nog zo'n probleem. In de achtervleugel ook weer grijze en zwarte onderdelen die best oranje gemaakt hadden kunnen worden. Want ze zijn niet beschikbaar in deze kleur (bright light orange, ook wel BLO genoemd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwLH5Oznq9CdkSNhhnlsBqQi9vg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lSMQ9Epyl9nOfyN0vYLWMu7h.jpg?f=user_large

En nog het resultaat van mijn noeste werk om zo veel mogelijk kleuren te vervangen :) Ik heb echter niets extra besteld, ik heb alleen mijn voorraad geplunderd, helaas niet genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ5U82v0_ojfmVIaWSRp6qM4LhI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AzSAlIcRAnZve2DK6Fri8IJh.jpg?f=user_large

Dit is allemaal over. Best wel veel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVSj3csywVW4CGf90de1k1AdCak=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xg9JPFdv1ImTYuotYXXfiWyC.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:51

L23

@zonoskar Wat doe je met al die gekleurde onderdelen? Komt dat ooit nog van pas? :P

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:19:
De jongste heeft de afgelopen dagen twee Disney 4+ sets gebouwd:
- Mickey Mouse & Donald Duck boerderij (10775)
- Disney feesttrein (43212)

Hierdoor zit ik nu op MP te kijken naar 71040 (Kasteel) en 71044 (trein). 8)7
Onze kleine heeft dat kasteel op haar kamer, blijft toch wel een gaaf ding, echt enorm ook op een kinder kamer.

Ik vond een MOC om van 71040 een Modular Building te maken (een disney store) maar daar was ze nog niet enthousiast over 8)7

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:19:
[...]

Verschilt per verhuurder, maar over het algemeen op dezelfde manier als het aangeleverd wordt.
Er zijn er ook met 'afbreekservice' waar je dan voor betaalt, maar dat gaat bij de ene per uur (duur geintje) en de andere per grootte van de set (veel te goedkoop als je kijkt naar tijd<->geld, maar dat zijn dan ook liefhebbers die wat verhuren en geen commerciële partij).

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Bij deze *D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmB39ergp1zhoxp4klioACECzUo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8SxX0Hj6wXbaI4e1JAZ77uH.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu is het hele thema compleet. Nieuw thema om te verzamelen is space (2024) :+.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hij is nog niet eens uit en er is al een mod aangekondigd om hem te verbeteren _/-\o_

https://rebrickable.com/users/bentobrick/workbench/17536/

Is een designer om in de gaten te houden, zijn MP4/4 mod is ook fantastisch!

[ Voor 21% gewijzigd door TheDeeGee op 28-12-2024 21:26 ]

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:26

MEJ

Volgens mij geen super populaire set maar ik heb mijzelf prima vermaakt met deze set. Leuk als afwisseling tussen alle grote sets door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEhLYVNzMCeoK3Y-ZbPkinyJR2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5cDwaAjyGQehNQfeWkmK9KN.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de volgende grotere set is inmiddels al wel binnengehaald. Erg genoten van de grote Bowser dus was al enige tijd op zoek naar het ? Blok. Bij lego was hij al uitverkocht ruim voor juni/juli en niet meer terug gekomen. Marktplaats gaan de meeste rond of boven €200 en dat vond ik teveel. Vlak voor kerst eentje voor €160 kunnen scoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RR887_tzhFNPSzHxJrj6R4Jtb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msXnnCkNBOnGbSIYCovUi4i9.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:51:
@zonoskar Wat doe je met al die gekleurde onderdelen? Komt dat ooit nog van pas? :P
Soms heb ik een grijs onderdeel nodig, soms een geel. Maar inderdaad die blauwe pins kan ik alleen gebruiken in een blauwe set. Ik heb gespeeld met het idee een bricklink store aan te maken om die pins te verkopen, maar er is niet doorheen te komen. En voor 2ct per stuk is het ook geen vetpot.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• mawashigeri
zonoskar schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:50:
Soms heb ik een grijs onderdeel nodig, soms een geel. Maar inderdaad die blauwe pins kan ik alleen gebruiken in een blauwe set. Ik heb gespeeld met het idee een bricklink store aan te maken om die pins te verkopen, maar er is niet doorheen te komen. En voor 2ct per stuk is het ook geen vetpot.
Voor 2ct/stuk koop je zwarte van GoBricks bij Ali, ik denk niet dat je meer dan 1ct/stuk kan krijgen als het om een beetje aantallen gaat. Ik heb onlangs 1000 nieuwe zwarte frictiepinnen gekocht voor 4 euro...

Gewoon bewaren in een grote zak of bij de set, misschien wil je hem ooit verkopen en dan lever je de originele pins mee!

• Kerngezond
Donstil schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:53:
[...]

Nee joh gewoon doen, gewoon trots zijn op wat je wel gemaakt hebt!

Ik ben als nieuwe burgemeester juist benieuwd wat andere maken, op YouTube zie je de extreemste dingen maar dat voelt niet representatief voor de normale steden, ik ben daarom juist wel geïnteresseerd in wat tweakers er van maken.
Haha, ik zal eens wat posten zodra er iets toonbaars is. Ik ben net opnieuw aan het inrichten waardoor het net lijkt alsof er in de stad een meteoriet is ingeslagen. Maar de tafel maken tot een punt dat het toonbaar is is een kerstvakantieproject dus uiterlijk over een week een update. Voor nu een verlaat kerstdiorama. Ik wilde er eigenlijk niet aan in verband met prioriteiten voor andere LEGO (mijn setting is subtropisch), maar ik had nog precies één witte bouwplaat dus ik heb de keuze gemaakt dat ik alleen zou maken wat erop past. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dTcZVL1U182CPEM6mRaI4j0FMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZyjUksFYU97iZH5hQCLdHjs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PIbuJe1fRgRIcBB6BlN879Uua0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTg7BaigfcAPbIpTFJaVLWFC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-TLc6XiZleJFe0T0E1RywpUyro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIErBOXfhZaLyr8iL0qubq19.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWfEZhhC-qLS1N1QdGVhy8AFhoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YefdEE2nkZIttXwkrZEnyPY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uo1-PF49E9cQhUJvH-GsSIG_rMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgbAxJL07pK2ScKDweEOEMhP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raEs7afyLDXyA-2tfvSCSGFtvas=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWUScxF1HMI5PJBaauiiEEyz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeICdS90BYESkViD9k1K6Fxpdrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9iHv3Hvm0P2pX6olJfPgxbx.jpg?f=fotoalbum_tile

• Kerngezond
Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:14:
[Afbeelding]

LEGO huren, ik zou het niet kunnen. Als ik LEGO krijg wil ik het houden voor de rest van m’n leven. Een van de leukste dingen aan LEGO is nou juist dat je het eindeloos kan laten staan en je hele huis ermee vol kan bouwen. Maar ik snap wel dat het een goedkopere manier is om veel te ervaren en te bouwen.

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:17:
[...]

Haha, ik zal eens wat posten zodra er iets toonbaars is. Ik ben net opnieuw aan het inrichten waardoor het net lijkt alsof er in de stad een meteoriet is ingeslagen. Maar de tafel maken tot een punt dat het toonbaar is is een kerstvakantieproject dus uiterlijk over een week een update. Voor nu een verlaat kerstdiorama. Ik wilde er eigenlijk niet aan in verband met prioriteiten voor andere LEGO (mijn setting is subtropisch), maar ik had nog precies één witte bouwplaat dus ik heb de keuze gemaakt dat ik alleen zou maken wat erop past. :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Cool, ik vind het helemaal leuk 💪🏽

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 16:57
zonoskar schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:54:
Kan ook komen omdat ik alle nieuwe gears (licht en donker blauw) vervangen heb door de oude varianten die in zwart verkrijgbaar zijn.
Hmmm, dus 16T's uit de Pac-man set (ik zie ze volgens mij iig op de foto?) en 12T en 20T vervangen voor de 12T en 20T bevelgear variant in het zwart?

De 16T's zou niet moeten uitmaken, want dat is een recente mold in principe, maar staat me een topic bij van reddit waarbij duidelijk werd dat sommige meshes van de 12T en 20T gears niet zo lekker werken, voor de bevelgears (het werkt wel, maar de spur gear variant loopt gewoon soepeler) en ik geloof ook een combinatie van de spur gear met de 24T. Er schijnt ook een nieuwe 24T mold te zijn waarbij de tandjes net wat korter zijn en de inkepingen net wat dieper, waarschijnlijk om dit probleem te fiksen.
Na nog een paar 1:8 auo's gaat hij er 1 uitkiezen om een "kots editie" van te maken :D ;)

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:47
Geen scherpe foto maar dit jaar ook maar een kerstopstelling rondom de trein geprobeerd te maken. Ondertussen is er ook al mee gespeeld en aangepast/gesloopt/toegevoegd maar dat is hier onderdeel van de fun!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCbLYPJKOreuMNZIVZTgp-tsPtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WZJJbiiNvRnkYBnXP7EcSi6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyvFX5SCk94-tvimFwW4q8U661I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2U6OFQHUdEIFjZDUgi4i1RCL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Jer0en op 29-12-2024 08:40 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56

Cheezus

Luiaard

AppieNL schreef op zondag 29 december 2024 @ 01:41:

[...]

Na nog een paar 1:8 auo's gaat hij er 1 uitkiezen om een "kots editie" van te maken :D ;)
Met een beetje geluk wordt de volgende 1:8 een Golf Harlequin :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/1996-volkswagen-golf-harlequin-5-speed-bat-102-660ef7b3a10b1.jpg

• meesje
Donstil schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:06:
[...]

Onze kleine heeft dat kasteel op haar kamer, blijft toch wel een gaaf ding, echt enorm ook op een kinder kamer.

Ik vond een MOC om van 71040 een Modular Building te maken (een disney store) maar daar was ze nog niet enthousiast over 8)7
Met een beetje creativiteit kan dit kasteel toch ook wel een plek krijgen in de stad? :)
Er zijn inderdaad mooie modulars van te maken.

Als je drie van deze sets hebt, kun je deze maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q42WycoXxaRdj9x6996Sn-1x6Ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uvo1RkRJQFyuKLGAAepOcKeP.png?f=fotoalbum_large

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:51

L23

@meesje Dan vind ik een enkele set leuker. Hoe groot is jouw stad wel niet?

• meesje
L23 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:42:
@meesje Dan vind ik een enkele set leuker. Hoe groot is jouw stad wel niet?
Je moet mijn vorige post niet als 1 geheel lezen. Niet voor niks nieuwe alinea.
Bij het zoeken naar MOC’s kwam ik dat joekel tegen. Inderdaad te groot. Mij was overigens 1 mooie moc (modular) bekend, maar dezelfde ontwerper heeft er nog eentje gemaakt.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:02
Na het maken van het Home Alone huis, erg leuke set om te maken en om te zien, besloten om ook een verlichtingsset erin te gaan maken.

Ik zit zelf te denken aan de Christmas editie van Game of Bricks. Of zijn er vanuit hier andere/betere suggesties?

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:43:
[...]

Met een beetje creativiteit kan dit kasteel toch ook wel een plek krijgen in de stad? :)
Er zijn inderdaad mooie modulars van te maken.
Haha nou de ruimte is (nog) beperkt.
En ik heb nog 7 Modular’s en een achtbaan in de wacht, het kasteel erin verwerken gaat niet lukken ben ik bang :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
D75 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:39:
Hier ook dit jaar weer een kerststadje....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn versie van Santa's workshop (heb het origneel niet)
[Afbeelding]

..en een MOC kerkje.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, jouw tv hangt precies op de goede hoogte. Hier hangt die eigenlijk te laag waardoor de huisjes deels achter de tv verdwijnen. Of ik moet een deel ombouwen naar 1 verdieping :+

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPFCZrqfyBNbWYm1UNlMmLA5rnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzI4qhMVetuZAMfMc4HRXjbH.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste meters zijn gemaakt, nu op naar de toren en de ketting from hell 🙃

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 19:26
Ik ben samen met mijn zoontje van 9 begonnen aan de Venator :D

We gebruiken 2 tablets met Lego Builder app en dan de optie ”Samen bouwen".
Ieder maakt een of meerdere modules en gaandeweg geeft de app aan dat je bepaalde modules die klaar zijn aan de andere bouwer moet geven zodat die ermee verder kan.
Echt super leuk om zo samen te bouwen!

Ik ben ook wel benieuwd of dit voorgeprogrammeerd is of dat de app/Cloud-Dienst dat live berekend, wie wat moet bouwen.
We hebben nog geen een keer op elkaar hoeven wachten iig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ta5koNAr1VedVvb1qnbq1He2ZAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWqGukJh8leztjnvtgAkb583.jpg?f=fotoalbum_large

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Ik ben bezig met de Landrover Classic Defender 10317 te bouwen. Op pagina 286 van de instructies ben je bezig met de lier. Hier lijkt het rode pinnetje volledig uit zicht te verdwijnen (zonder te draaien). Bij mij blijft een stukje rood zichtbaar en als ik hem draai zit dat rode aan de onderkant wat ik ook niet in de instructies zie. Doe ik iets verkeerd of is dit een fout in de instructies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUjLy1YurofX5RFn1YYPGAMBhYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBWqtrzolMAaNl1IlxRw6qqP.jpg?f=fotoalbum_large

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02:38
R3W schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:47:
Ik ben bezig met de Landrover Classic Defender 10317 te bouwen. Op pagina 286 van de instructies ben je bezig met de lier. Hier lijkt het rode pinnetje volledig uit zicht te verdwijnen (zonder te draaien). Bij mij blijft een stukje rood zichtbaar en als ik hem draai zit dat rode aan de onderkant wat ik ook niet in de instructies zie. Doe ik iets verkeerd of is dit een fout in de instructies?

[Afbeelding]
Voor mijn gevoel is de 1e de goede. Op de tekening zie je bij de 3e tekening ook een rand. Hij is daar alleen zwart gekleurd. Ik snap de verwarring. Kun je dat zwarte busje met dat pinnetje eronder niet draaien? Heeft ie niet nog net een klikje nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 29-12-2024 15:57 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:03
Marsman83 schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:57:
Ik ben samen met mijn zoontje van 9 begonnen aan de Venator :D

We gebruiken 2 tablets met Lego Builder app en dan de optie ”Samen bouwen".
Ieder maakt een of meerdere modules en gaandeweg geeft de app aan dat je bepaalde modules die klaar zijn aan de andere bouwer moet geven zodat die ermee verder kan.
Echt super leuk om zo samen te bouwen!

Ik ben ook wel benieuwd of dit voorgeprogrammeerd is of dat de app/Cloud-Dienst dat live berekend, wie wat moet bouwen.
We hebben nog geen een keer op elkaar hoeven wachten iig.

[Afbeelding]
Handige tip, die optie kende ik nog niet! Nu pak ik meestal het boekje erbij normaliter 😉

Maar aangezien ik ook de Venator nog heb liggen, kan dit wel een leuke optie zijn om met mijn neefje eens samen een avondje te gaan bouwen! d:)b

Hij is nu 7, maar begint al wat meer te neigen naar de wat complexere sets 8)

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Devke schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:52:
[...]

Voor mijn gevoel is de 1e de goede. Op de tekening zie je bij de 3e tekening ook een rand. Hij is daar alleen zwart gekleurd. Ik snap de verwarring. Kun je dat zwarte busje met dat pinnetje eronder niet draaien? Heeft ie niet nog net een klikje nodig?
Voor mijn gevoel klopt de eerste ook en dat zit ook steviger. Dat zwarte busje draaien kan niet en het zit al aangedrukt. In het uiteindelijke resultaat valt het ook minder op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNf6Oj_VIz1FeV5WxHfv_FOWs4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEzQVlhdP1wfwx6Kcsoy3zqc.jpg?f=fotoalbum_large

• Transportman

[Afbeelding]
Het is niet echt een fout in de instructies, maar eerder onduidelijkheid in de instructies omdat ze de randen van het rode pinnetje zo dik zwart maken waardoor het topje zwart lijkt, en doordat er een zwarte pin in gaat en het in een zwart onderdeel zit, lijkt het alsof het ding zelf ook zwart zou moeten zijn.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 17:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ritueel verbranden :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op zondag 29 december 2024 @ 01:41:
[...]

Hmmm, dus 16T's uit de Pac-man set (ik zie ze volgens mij iig op de foto?) en 12T en 20T vervangen voor de 12T en 20T bevelgear variant in het zwart?
Ja inderdaad. Volgens mij waren die bevel gears ook een van de redenen waarom de Defender gearbox niet zo soepel werkte. Maar alles voor de looks he?

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

KrazyJay

[Afbeelding]
De eerste is inderdaad de juiste; ik heb dezelfde gebouwd deze week. Ik ben daar niet tegenaan gelopen, misschien dat mijn instructieboekje dat probleem niet had. Wat je kan doen in zulke gevallen, is in de Lego Builder app kijken, als het ergens up to date is, zal het daar wel zijn.

De Defender heeft in het echt een hele mooie kleur bricks, dat groene mogen ze in meer sets gebruiken. Maar wat een flimsy build is het, je kunt hem nergens normaal vast pakken of er komt wel iets los of dondert er wel iets af. Ook die dakdrager schiet steeds los aan de zijkanten. Echt een build om ergens achter het glas te zetten en af te blijven.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:41

SomerenV

It's something!

Ik ben hier dit weekend begonnen met de McLaren Mp4/4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8peoTjTD0QOxYOZeZziD6KFfM4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCJbWCIq1AA8BnIIU0G7qoQp.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke set om te bouwen en grappig om te zien hoe vaak de kleuren van de Braziliaanse vlag erin verwerkt zijn! De afgelopen dagen ook de mancave flink opgeruimd en schoongemaakt, dus er is weer ruimte voor nieuwe setjes :7

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• SimbaBrick
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-04 19:26
Ik heb met Kerst een aantal sets gekregen, waaronder de Notre-Dame, eentje die al lang op mijn verlanglijst stond en vind het echt een toffe build! :) Daarnaast, weet iemand toevallig of de nieuwe CMF vanaf volgende week ook weer in de Kruidvat te vinden is of zijn ze er deze keer niet? Kan online (nog) niks vinden daarover namelijk.

• cherrycoke
  • Laatst online: 04-11 12:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdsPx7B2s6mtlPw18LWTGdAUQBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zluTfolPaiPYhpN6S9j4LKPW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z74XGuyFNP1G6rtUSd6nJbf1Aro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1syqXOvF216uad93Yif3KXPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KrrC8TXph_unUIoTKzRacDHsPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIgwoKBqqr9gbgxLBxruoeyS.jpg?f=fotoalbum_large

Redelijk veel repetitie werk, ik ben de Eifeltoren gewend dus viel deze reuze mee.

leuke built voor de rest, deze zat vrij vlot in elkaar,

• Devke
Wist niet dat het Home Alone Huis in dezelfde straat stond als de Notre Dame (in wording).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkLamgcEi9Ulua4CZGbRbzqPUwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opP7MJrsUCowKuPeVG13wMHu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_muPF5dax5T4uEq-HbRFe7igsxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyDnDFgQfwuODVQ0TAup52Cb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCdeGftl_5Dp_UqD0xC0OD_-WkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiZ8Zzrfg6tm95eqb8sO9Ux2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eokG2dziyAvFhDYqmxcBmWcVcMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozKFlOJg1j72bNa6TYjMbLxq.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• cherrycoke
  • Laatst online: 04-11 12:36
Hebben jullie niet dat als jullie lang naar beneden kijken met lego bouwen dat je rug gaat tegenwerken?

soms vergeet ik de tijd dan weet ik dat ik pauze moet hebben want ik voel het in mijn rug dan.

maar dan is het al te laat.

• Devke
cherrycoke schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:26:
Hebben jullie niet dat als jullie lang naar beneden kijken met lego bouwen dat je rug gaat tegenwerken?

soms vergeet ik de tijd dan weet ik dat ik pauze moet hebben want ik voel het in mijn rug dan.

Te lang in dezelfde houding zitten. Ik pak maximaal half uurtje a 45 min. Zakje per x en dan stop ik weer.

• Kerngezond

Dan zit je niet goed. Ieder mens hoort niet langer dan een half uurtje in dezelfde houding te zitten, daarvoor is een mens niet gemaakt, maar je kan wel degelijk wat op je houding letten zodat je langer kan zitten.

Ik heb eigenlijk nooit problemen en wat voor mij daarbij werkt: Ik doe kleinere bouwsels altijd languit op de bank met een omgekeerde deksel van een grote Bygglek op schoot. Grotere bouwsels daarvoor ga ik aan m'n bureau zitten op een bureaustoel. Regelmatig even opstaan helpt, maar je moet vooral een beetje een actieve zithouding hebben waarbij je veel heen en weer wiebelt, regelmatig blokjes van de andere kant van de tafel moet pakken et cetera en last but not least, zorg dat je tafel of bureau hoog genoeg is zodat je minder sterk naar beneden hoeft te kijken.

• Donstil
  • Niet online
Heeft Lego verkopen op tweakers V&A nog een beetje zin, of zitten daar meer elektronica kopers?

Ik heb een Mercedes SL dubbel uit die G/SL speed champions doos.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Donstil schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:04:
Heeft Lego verkopen op tweakers V&A nog een beetje zin, of zitten daar meer elektronica kopers?

Ik heb een Mercedes SL dubbel uit die G/SL speed champions doos.
Op V&A niet zozeer, maar hier is er wel een plek voor: Vraag & Aanbod overig

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Transportman

Je moet inderdaad zorgen dat je een beetje in beweging blijft, en dan is het een beetje afhankelijk van waar je mee bezig bent hoe je dat doet. Ik heb wat middelgrote sets gedaan waarbij iedere zak gewoon een set stappen is waar je bijvoorbeeld in een uur een deel bouwt, en na iedere zak neem ik even een pauze. Bij een grote set waar iedere set stappen in meerdere zakken zit en duurt het bouwen van dat deel ook 3-4 uur, maar ligt alles verspreid over tafel, ben je regelmatig de instructies aan het bestuderen en dingen over de tafel aan het verplaatsen, dan heb je op die manier al meer beweging en meestal pak ik ook wel 1 of 2 pauzes als ik een mooi pauzemoment in de instructies zie. Wel voel ik mijn rug na die 3-4 uur (niet last of iets, beetje gevoel dat het wat vast zit), maar ik doe dan ook maar 1 zo een deel op een avond en leg het dan aan de kant.

• Kerngezond
Donstil schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:25:
[...]

Cool, ik vind het helemaal leuk 💪🏽
Tot ik de grotere stad een beetje op orde heb eerst maar eens een paar foto’s van het Friends Buurtcentrum gecombineerd met de Friends Gemeenschappelijke Keuken. Dit is overigens geen MOC. Dit is een combinatie die LEGO zelf propageert in de gebruiksaanwijzing. Ik heb alleen een paar kleine wijzigingen aangebracht om het een beetje lekker te kunnen MILS platen. Alleen het straatje eromheen moet nog een beetje opgefleurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoSZSTB2zzpwnxEl_I864c2q5c8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxSyuMuXPCahdASu393Ydfqj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ig8Vik81FzGxIK-Lkq5eKLOG0Ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJt0XJ8Y4VrOBYTGpOfbGo0m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wA39PFjS1MRbYI4qyuGdrlFhYe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g74cpWKVhUb6PYnpda38I0JI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Fv77Oxq8OfvHIlI1tqPJBXb1ak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4xWZwxracxCbBTMtJe1PWX0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZHpJC8YvKF20bYySpUDgPxCYGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIkJNRhwDU6SmTedbg1IX6P7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsjCxk2PSdYoQZF3SHTx0M0DOcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxKfyOEDhhGC0OCYzxxUiT6C.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik blijf me verbazen over de hoge kwaliteit van veel Friends sets. Het is duidelijk op meisjes gericht maar dat doet niets af aan de waarde wat mij betreft. Ik als dertigjarige man heb er in ieder geval veel plezier mee. :D

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mijn dochters plukken ook de vruchten van hoe leuk die Friends sets als Lego stad te maken en combineren zijn :D . Dus ze krijgen iets teveel Lego Friends. Zelf hier bezig met een MOC op basis van de appartementen sets. *O*
Kerngezond schreef op maandag 30 december 2024 @ 02:49:
[...]

Tot ik de grotere stad een beetje op orde heb eerst maar eens een paar foto’s van het Friends Buurtcentrum gecombineerd met de Friends Gemeenschappelijke Keuken. Dit is overigens geen MOC. Dit is een combinatie die LEGO zelf propageert in de gebruiksaanwijzing. Ik heb alleen een paar kleine wijzigingen aangebracht om het een beetje lekker te kunnen MILS platen. Alleen het straatje eromheen moet nog een beetje opgefleurd worden.

Ik blijf me verbazen over de hoge kwaliteit van veel Friends sets. Het is duidelijk op meisjes gericht maar dat doet niets af aan de waarde wat mij betreft. Ik als dertigjarige man heb er in ieder geval veel plezier mee. :D

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 12:24
Yesss!! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3pe8-l9Ks85I0Fk40pJk-ZfUlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7t3DsgeQAt2jjsMO5YfsALR.jpg?f=fotoalbum_large

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:45
Dat vind ik persoonlijk ook. In mijn stad zie je over het algemeen 3 themas: modulars, city en friends. De friends sets hebben veel details, zijn kleurrijk en ik vind ze zelf gewoon erg leuk. Bijvoorbeeld het strand en de botanische tuin zijn erg leuk. Daarnaast heb ik nog kleine sets zoals een cafe. Erg leuk zijn ze. Leuker dan de meeste city sets.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zenomyscus schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:34:
[...]

Dat vind ik persoonlijk ook. In mijn stad zie je over het algemeen 3 themas: modulars, city en friends. De friends sets hebben veel details, zijn kleurrijk en ik vind ze zelf gewoon erg leuk. Bijvoorbeeld het strand en de botanische tuin zijn erg leuk. Daarnaast heb ik nog kleine sets zoals een cafe. Erg leuk zijn ze. Leuker dan de meeste city sets.
Maar die figures … :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11 16:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Snap ook niet echt waarom ze anders moeten zijn dan normale minifigs.. Maar ze zien er op zich wel goed uit. Alleen het grootste probleem: ze zijn véél minder stevig dan normale minifigs.. Lichamen gaan makkelijker uit elkaar en mijn áller áller grootste ergernis van Friends: het hoofd klemt veel minder goed door de aparte vorm. Haren/hoeden etc. gaan enorm makkelijk los en zijn soms best lastig vast te klikken, puur omdat de vorm van het hoofd zo raar is. Dat werkt gewoon niet goed met Lego. Je krijgt ruimte tussen de haren en het hoofd, en als je er dan tegenaan stoot schiet het haar los. Ook met het vastmaken van haar moet je echt goed richten op de stud omdat deze gevoelsmatig niet in het midden zit.

Ik word echt knettergek van het haar dat ik telkens weer vast moet maken aan de Friends-minifigs van mijn dochter.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

neanderthaler

Are friends electric?

Ik kreeg laatst via Instagram een app (Apple) voorgeschoteld waarmee je een handvol steentjes per keer kon fotograferen en de app zocht vervolgens in diens database welke exacte steentjes het zijn en verolgens kon je daar weer allerlei dingen mee doen. Ik bekeek het even vluchtig omdat ik met andere dingen bezig was met het idee het later nog eens aandachtig te bekijken, maar ik kan hem niet meer vinden. Hij was gratis te downloaden maar had wel in-app aankopen.

Iemand enig idee welke app het is? Kan je iets met de gratis variant of is deze nutteloos zonder een abonnement? Iemand ervaringen mee?

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-898tud-Kgf_MZBngHQswYh9iXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtKtIv13exRu1bSCJ4ERvXSA.jpg?f=fotoalbum_large

Zo de kavel is gelegd, nu nog maar eens een leuke naam verzinnen voor de stad en de ruimte (210x150) eens goed uittekenen.

Het lijkt best aardig maar kan mij ook goed voorstellen dat je zo vol bent als je er daadwerkelijk wat op gaat zetten.

• meesje
Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:02:
[Afbeelding]

Zo de kavel is gelegd, nu nog maar eens een leuke naam verzinnen voor de stad en de ruimte (210x150) eens goed uittekenen.

Het lijkt best aardig maar kan mij ook goed voorstellen dat je zo vol bent als je er daadwerkelijk wat op gaat zetten.
Nice! In jouw stad krijgen de mini figs in ieder geval geen koude voeten. :)
En goed kijken wat je waar plaatst. Qua bereikbaarheid misschien achterin iets neerzetten waar minder mee gespeeld gaat worden? Ik weet het niet meer zeker, maar ik mee me te herinneren dat je de rode tram had gekocht. Dan ook even goed rekening houden met de rails.

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-11 09:06
Het kriebelt mij enorm om met met m’n zoon van vier volgend jaar naar LEGO House te gaan. Dit willen we met de auto doen.

Ik ben al het e.e.a aan het uitzoeken maar wellicht hebben jullie nog tips om de rit, verblijf en omgeving aldaar optimaal te benutten.

Ik heb zelf al terug gezocht in dit forum en kan qua voordeel denk ik wel goed gebruik maken van de 15k VIP punten. Maar wellicht zijn er periodes waarmee er nog meer voordeel te behalen is.

Voorkeur gaat mij uit naar een rustige periode, wellicht al in februari of maart.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:32
[...]

Haha, grappig. Ik had het er vandaag nog over dat ik vroeger (jaren 90) echt heel graag meisjeslego wilde, en toen ik het eenmaal had ontzettend teleurgesteld was. Het was enorm versimpeld, zat onwijs snel in elkaar en daarna kon je er eigenlijk ook niet zoveel mee.

Blij dat dat nu wat veranderd is. Behalve dan de figuurtjes, zo te lezen. Die waren toen ook al stom :P

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

super lelijk idd maar mijn dochter vind ze veel mooier dan de gewone minifigs... tsja en dat is uiteindelijk wel de doelgroep.

This is the Way.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:10:
[...]

Nice! In jouw stad krijgen de mini figs in ieder geval geen koude voeten. :)
En goed kijken wat je waar plaatst. Qua bereikbaarheid misschien achterin iets neerzetten waar minder mee gespeeld gaat worden? Ik weet het niet meer zeker, maar ik mee me te herinneren dat je de rode tram had gekocht. Dan ook even goed rekening houden met de rails.
Haha ja die verwarming is ff balen, die kan daar niet weg en heb van mijn betere helft geen andere plek toebedeeld gekregen. Maar netjes ventilatie gaten in de plank gemaakt enz. Het wordt een subtropische stad dan maar :)

Ja de rails layout wil ik als eerste uitleggen, ik zat nu te denken aan een omgekeerde U, en dan heen en weer laten rijden ipv rondjes.

Zoveel te bedenken in ieder geval :)

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:35
Na aanleiding van alle kerstfoto's ook maar mijn kerstdorpje tentoonstellen, vorig jaar een boel sets gekocht en dit jaar MILS platen eraan toegevoegd inclusief een berg om de alpine lodge op te plaatsen.

Volgend jaar misschien eens verlichting toevoegen en alle lege delen opvullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZshKEJ0f1nDSNFsEj1uXMDwN4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiyilXTBNmb7iTzxnr05bOv6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7J6UIbgxRVb1GdJaOdzFHtpI5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0EyogGBIGbptSRZJfEeOPal.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbn0ObLkUxEdIucdD_FkYYnFvZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxTeMZHYSk6WwbCCbPNRivPT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/li4i6FABzNHDr794mn-OminEqHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGZRP543N0fFglFTraO858CC.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

neanderthaler schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:57:
Ik kreeg laatst via Instagram een app (Apple) voorgeschoteld waarmee je een handvol steentjes per keer kon fotograferen en de app zocht vervolgens in diens database welke exacte steentjes het zijn en verolgens kon je daar weer allerlei dingen mee doen. Ik bekeek het even vluchtig omdat ik met andere dingen bezig was met het idee het later nog eens aandachtig te bekijken, maar ik kan hem niet meer vinden. Hij was gratis te downloaden maar had wel in-app aankopen.

Iemand enig idee welke app het is? Kan je iets met de gratis variant of is deze nutteloos zonder een abonnement? Iemand ervaringen mee?
https://apps.apple.com/nl...-app/id1477221636?l=en-GB

Of

https://apps.apple.com/nl...nkey/id1602067461?l=en-GB

Tot heden weinig enthousiasme hierover.

De builds vond ik vrij inspiratieloos, via rebrickable (moc) vind je veel meer mogelijkheden en creatieve oplossingen.

De suggesties van de scan-brick-app vind ik erg vergelijkbaar met de builds van een “parts set” (zoon doos met x blokjes, en vervolgens generieke instructies voor bepaalde dieren. Erg basic en weinig uitdaging)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Donstil
  • Niet online
Ja ik heb ook even met die app zitten spelen. Naar mijn idee zijn geld niet waard, zit een duur abonnement bij.

• Kerngezond
Angeloonie schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:16:
[...]

Snap ook niet echt waarom ze anders moeten zijn dan normale minifigs.. Maar ze zien er op zich wel goed uit. Alleen het grootste probleem: ze zijn véél minder stevig dan normale minifigs.. Lichamen gaan makkelijker uit elkaar en mijn áller áller grootste ergernis van Friends: het hoofd klemt veel minder goed door de aparte vorm. Haren/hoeden etc. gaan enorm makkelijk los en zijn soms best lastig vast te klikken, puur omdat de vorm van het hoofd zo raar is. Dat werkt gewoon niet goed met Lego. Je krijgt ruimte tussen de haren en het hoofd, en als je er dan tegenaan stoot schiet het haar los. Ook met het vastmaken van haar moet je echt goed richten op de stud omdat deze gevoelsmatig niet in het midden zit.

Ik word echt knettergek van het haar dat ik telkens weer vast moet maken aan de Friends-minifigs van mijn dochter.
hatsa schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:20:
[...]

Haha, grappig. Ik had het er vandaag nog over dat ik vroeger (jaren 90) echt heel graag meisjeslego wilde, en toen ik het eenmaal had ontzettend teleurgesteld was. Het was enorm versimpeld, zat onwijs snel in elkaar en daarna kon je er eigenlijk ook niet zoveel mee.

Blij dat dat nu wat veranderd is. Behalve dan de figuurtjes, zo te lezen. Die waren toen ook al stom :P
Hier ben ik het echt heel stellig mee oneens! Het enige wat waar is is dat ze iets minder handig met bouwen zijn, maar er is een reden dat ze zo zijn, zie onderstaande reactie:
NoTimeRemains schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:21:
[...]

super lelijk idd maar mijn dochter vind ze veel mooier dan de gewone minifigs... tsja en dat is uiteindelijk wel de doelgroep.
Meisjes vinden dit mooi, bijna altijd mooier dan de gewone LEGO-poppetjes. Ik ben heel progressief als het gaat om proberen kinderen genderneutraal speelgoed aan te bieden, maar gewone LEGO-minifigs zijn echt typisch jongensspeelgoed. Die poppetjes van Friends hebben ze niet op een vrijdagmiddag bedacht. Dit is eruit gekomen na uitgebreid (praktijk)onderzoek naar de wensen van meisjes. Twee van de grootste leerpunten van het traditionele LEGO bij meisjes waren: Het interieur van de builds was veel te simpel/leeg en de poppetjes waren ook veel te simpel en misten expressie en realisme. Dat is voor meisjes gewoon belangrijker omdat zij veel intensiever met rollenspellen bezig zijn. Simpel voorbeeld: geef jongens een LEGO kasteel en ze gaan de ridders ten strijde laten trekken. Geef meisjes een LEGO kasteel en ze trekken de huisjes open om daarbinnen te gaan spelen. Sterk versimpeld en ‘tuurlijk geldt dat niet voor elk kind maar dit is grosso modo wel wat er gebeurt. Ik ben er nog steeds heel sterk voor om kinderen gevarieerd speelgoed te bieden om te kijken wat ze echt leuk vinden, maar dit is wel goed om je te realiseren.

• Kerngezond
Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:02:
[Afbeelding]

Leuk! Maar anderhalf meter, kan je dan wel bij de andere kant?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:45

Reinier

\o/

@Kerngezond klopt, maar recent is LEGO begonnen om de Friends-lijn minder meisjesachtig te maken :)

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:22:
[...]

Leuk! Maar anderhalf meter, kan je dan wel bij de andere kant?
Ja gaan we zien, zo terwijl het leeg is wel.
ik ben zelf 2m dus dat scheelt.

Misschien toch maar direct met Mils beginnen.

• Donstil
  • Niet online
Over dat friend verhaal. Toen onze kleine de Duplo ontgroeid was zijn we gestart met een mix van Friends (want meisjes) en normale figuren (want “minder meisjes speelgoed”).

Uiteindelijk is daar (gelukkig) City uitgekomen, ik snap helemaal waarom ze friends uitbrengen en had er ook volledig achtergestaan als de kleine dat had gekozen maar vind het persoonlijk helemaal niets en ben daarom blij dat ze er niet voor gegaan is.

In mijn beleving is city overigens een mooi midden waar Friends meisjes als doelgroep heeft en Ninjago jongens lijkt dat met City niet het geval en is de diversiteit prima vertegenwoordigd.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:32
Kerngezond schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:20:
[...]

Hier ben ik het echt heel stellig mee oneens! Het enige wat waar is is dat ze iets minder handig met bouwen zijn, maar er is een reden dat ze zo zijn, zie onderstaande reactie:

Meisjes vinden dit mooi, bijna altijd mooier dan de gewone LEGO-poppetjes. Ik ben heel progressief als het gaat om proberen kinderen genderneutraal speelgoed aan te bieden, maar gewone LEGO-minifigs zijn echt typisch jongensspeelgoed. Die poppetjes van Friends hebben ze niet op een vrijdagmiddag bedacht. Dit is eruit gekomen na uitgebreid (praktijk)onderzoek naar de wensen van meisjes. Twee van de grootste leerpunten van het traditionele LEGO bij meisjes waren: Het interieur van de builds was veel te simpel/leeg en de poppetjes waren ook veel te simpel en misten expressie en realisme. Dat is voor meisjes gewoon belangrijker omdat zij veel intensiever met rollenspellen bezig zijn. Simpel voorbeeld: geef jongens een LEGO kasteel en ze gaan de ridders ten strijde laten trekken. Geef meisjes een LEGO kasteel en ze trekken de huisjes open om daarbinnen te gaan spelen. Sterk versimpeld en ‘tuurlijk geldt dat niet voor elk kind maar dit is grosso modo wel wat er gebeurt. Ik ben er nog steeds heel sterk voor om kinderen gevarieerd speelgoed te bieden om te kijken wat ze echt leuk vinden, maar dit is wel goed om je te realiseren.
Ik ben ook een meisje he. Of nouja, was dat in de jaren 90. En ik vond het supermegairritant dat alle meisjesdingen meisjesdingen waren en 9 van de 10 keer simpele saaie aftreksels waren van de dingen waar m’n broer mee kon spelen. Maar misschien ben ik te jongensachtig hoor, dat kan ook heel goed.

• meesje
Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:29:
[...]

Haha ja die verwarming is ff balen, die kan daar niet weg en heb van mijn betere helft geen andere plek toebedeeld gekregen. Maar netjes ventilatie gaten in de plank gemaakt enz. Het wordt een subtropische stad dan maar :)

Ja de rails layout wil ik als eerste uitleggen, ik zat nu te denken aan een omgekeerde U, en dan heen en weer laten rijden ipv rondjes.

Zoveel te bedenken in ieder geval :)
Een U is een mooi idee. De tram is ook te motoriseren.
https://rebrickable.com/m...-with-powered-up/#details
Benieuwd hoe dit gedaan is, maar obv de foto’s zie ik dat er maar 1 as van het Powered up trein motortje gebruikt wordt.

Het mooi van PU is dat je deze via de Lego app kunt automatiseren. Dus x seconden voor uit en x seconden achteruit. Natuurlijk eerst doen met volle batterijen. Of je het wellicht uitbreiden met een powered up kleur sensor en de trein hierop programmeren.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 30-12-2024 19:48 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 146 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .