De McLaren P1 is af. Lekker een paar avonden gebouwd aan deze set. De achteras en de versnellingsbak zijn compleet anders dan de voorgaande modellen (Sian, Daytona). Op zich vond ik de ophanging van de Daytona en Sian leuker om te bouwen. De nieuwe onderdelen in de P1 zijn weer erg cool voor MOCs. De versnellingsbak heeft een paar probleempjes, zo kun je gewoon blijven opschakelen. Het schakelen gaat bij mij ook niet echt soepel. Dat ging beter in de Daytona. Ik vermoed dat dit komt omdat de schakeltrommels hier maar 45 graden draaien, ipv 90 graden in de Daytona. Je ziet dat de trommels soms iets minder dan 45 graden draaien en dat dan weer inhalen in de volgende schakelgang. Kan ook komen omdat ik alle nieuwe gears (licht en donker blauw) vervangen heb door de oude varianten die in zwart verkrijgbaar zijn.
Spoilertje omhoog.
Voorklep open.
Deurtjes open.
Motorkap er af.
Ze hebben er best wat van gemaakt (als je ten minste de blauwe pins vervangt door zwarte). Ik vind het wel jammer dat delen van de uitlaat pearl silver zijn, en andere delen gewoon grijs.
Maar dan doen ze een grijze balk midden in het zicht. Je zag het ook al als de klep open staat. Waarom kan dat niet in oranje Lego?
Hier nog zo'n probleem. In de achtervleugel ook weer grijze en zwarte onderdelen die best oranje gemaakt hadden kunnen worden. Want ze zijn niet beschikbaar in deze kleur (bright light orange, ook wel BLO genoemd).
En nog het resultaat van mijn noeste werk om zo veel mogelijk kleuren te vervangen

Ik heb echter niets extra besteld, ik heb alleen mijn voorraad geplunderd, helaas niet genoeg.
Dit is allemaal over. Best wel veel.