ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Wij hebben er ook 2 gekregen, Roelofs is ook onderaannemer van ons. Geinig setjeMad-Matt schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:41:
[...]
Wat toevallig dat je het apparaat kent, ze hebben nu voor het eerst een volledig elektrische versie en dat wilden ze "vieren" met dit Lego setje.
Dit laat overigens mooi zien hoe het moet/mag van Lego: gewoon jezelf promoten, geen opdrukken op de minifig en waarschijnlijk ergens bij de instructies vermelden dat het Lego blokjes zijn - of mag je dat zelf aflezen van de blokjes?Mad-Matt schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:35:
M'n vrouw kwam ineens met een uniek setje binnen, gekregen van een onderaannemer van het bedrijf waar ze werkt. Die hebben via een tussenpersoon bij Lego 100 setjes laten maken. Erg tof vind ik zelf.
[Afbeelding]
Dat blijft echt een hele gave setzonoskar schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:30:
De voortgang van de 8880 gaat niet zo snel. In ieder geval niet qua stappen, ik ben nu bij stap 20 geloof ik.
[Afbeelding]
Ophanging en versnellingsbak zijn bijna af. Je bouwt ook vrijwel alles tegelijk. 1 laagje per stap.
Ik heb in die categorie de 8865...die rode...maar die 8880 wilde ik ook altijd graag hebben.
Staat bij mij op de lijst om nog eens tegen aan te lopen
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Misschien rondom de kerstdagen wat tijd vinden om die doos eens uit te zoeken.
oh, AUB, laat dat zo zijn!!! toevallig net deze week begonnen met het bouwen van Rivendell bij het kijken van the hobbit filmreeks. En we zijn al aan het fantaseren geslagen wat er nog voor grote 'UCS' sets van LOTR uit gaan komen na Rivendell, orthanc en bar-a-dur. The shire stond met stip op nr 1Orangelights23 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:35:
Wanneer worden de grote sets van 2025 aangekondigd? Ik begreeo dat er geruchten waren dat ze bezig zijn met The Shire, dan kan ik alvast geld apart gaan zetten
Grote sets worden normaal een week of 2 tot een maand voor release aangekondigd, dus hangt er vanaf wanneer de volgende set dan zou komen. maar bar-a-dur is net 3 maand oud, dus ik gok dat het nog wel even duurt
[ Voor 15% gewijzigd door avdieren op 11-12-2024 16:51 ]
LOLKerngezond schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:21:
En, hij is officieel!
Wat een mooi ding!:
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-n...-galactic-spaceship-60446
Ik zou het doen!
Zit daar nou een alien links voorin?Kerngezond schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:21:
En, hij is officieel!
Wat een mooi ding!:
[Afbeelding]
Fantastisch! Ik heb treintje en de slee ook, vind ze erg leuk!QuattroNL schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:40:
De sint is het land uit gewieberd dus tijd voor de kerst-tafereeltjes!
Eerste plankje met de bestaande setjes:
[Afbeelding]
En de nieuwe setjes moeten nog een plek vinden
[Afbeelding]
Heb een tweede plankje in de kast geconfisqueerd![]()
Lampjes is fase 3.
In other news: alleen vanavond nog 45% korting op geselecteerde lego bij kruidvat.
For what it's worth:
https://www.kruidvat.nl/a/4629031/diverse-lego-25-korting
Edit: scusi, was me niet bewust van een los aanbiedingen topic. Heb het meteen gevolgd, dank Quattro
[ Voor 9% gewijzigd door antonvdijk op 11-12-2024 21:28 ]
Hint: het Lego aanbiedingen- & kortingscodetopicantonvdijk schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:20:
[...]
In other news: alleen vanavond nog 45% korting op geselecteerde lego bij kruidvat.
For what it's worth:
https://www.kruidvat.nl/a/4629031/diverse-lego-25-korting
https://nl.pepper.com/aan...g-extra-20-korting-337311
Je ziet de echte prijs pas bij winkelmandje
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Er zitten wel echt pareltjes tussen de nieuwe City releasesKerngezond schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:21:
En, hij is officieel!
Wat een mooi ding!:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/flU8oQwUh5J1sczaLOsd8HaT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LQJ0GOCrs6ebjxBPzbwHhJnV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/95w5ZDDxNpEgO9gbQcJDFd2N.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie https://brickset.com/arti...2025-city-official-images!
Die 60446 Modular Spaceship vind ik wel echt fantastisch en gaat er hier misschien wel komen.
scintillating
Te land, ter zee en in de lucht.Tc99m schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:24:
[...]
Er zitten wel echt pareltjes tussen de nieuwe City releases![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die 60446 Modular Spaceship vind ik wel echt fantastisch en gaat er hier misschien wel komen.
Zeepkisten raceTc99m schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:24:
[...]
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Ik had deze twee, en een hoop andere Technic sets uit die tijd. Helaas allemaal verdwenen bij een opruimactie.
Die rode tractor daar was iets mee. Er zat een extra velletje in de bouwbeschrijving met een alternatieve bouwmethode voor de achteras of iets aan de achterkant. Dat was een latere toevoeging van Lego toen de originele beschrijving al gedrukt was. Staat me nog steeds bij dat ik hem nooit in de originele uitvoering heb gebouwd.
Alleen nog de skihut erbij. Die heb ik zelf afgelopen weken in de aanbieding erbij gekocht. Mooi geheel!QuattroNL schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:40:
De sint is het land uit gewieberd dus tijd voor de kerst-tafereeltjes!
Eerste plankje met de bestaande setjes:
[Afbeelding]
En de nieuwe setjes moeten nog een plek vinden
[Afbeelding]
Heb een tweede plankje in de kast geconfisqueerd![]()
Lampjes is fase 3.
Als lampjes heb ik een lampjesset van een overjarig Rituals advent kerstboom gebruikt. Werkt verrassend leuk!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Van een alternatieve bouwmethode kan ik me niets herinneren. Weet ook niet of ik die nog heb.Archer_VC10 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:45:
[...]
Ik had deze twee, en een hoop andere Technic sets uit die tijd. Helaas allemaal verdwenen bij een opruimactie.
Die rode tractor daar was iets mee. Er zat een extra velletje in de bouwbeschrijving met een alternatieve bouwmethode voor de achteras of iets aan de achterkant. Dat was een latere toevoeging van Lego toen de originele beschrijving al gedrukt was. Staat me nog steeds bij dat ik hem nooit in de originele uitvoering heb gebouwd.
Ik weet nog wel dat de hulpstukken voor de trekker maar moeilijk te bewegen waren als je er mee ging rijden.
Die laatste foto! matchbox connectables! hahaTc99m schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:24:
[...]
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Daar ging ik dus ook gelijk heen met m'n gedachte, veel speelplezier aan gehad toen ik klein was.BillSpaarbank schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:16:
[...]
Die laatste foto! matchbox connectables! haha
Oei, hij is wel prijzig
[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 12-12-2024 09:10 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik kan mij alleen nog herinneren dat ik een los vel had waarop de verschillende extra hulpstukken voor achter de tractor stonden.Pat911 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:40:
[...]
Van een alternatieve bouwmethode kan ik me niets herinneren. Weet ook niet of ik die nog heb.
Ik weet nog wel dat de hulpstukken voor de trekker maar moeilijk te bewegen waren als je er mee ging rijden.
Inmiddels is bij ons thuis het moment aangebroken om het gehele kerstgebeuren weer op te gaan bouwen en wilde dit jaar de Lego arrenslee(https://www.lego.com/nl-nl/product/santa-s-sleigh-40499) laten 'zweven' aan wat visdraad aan het plafond. Echter is de verbinding tussen de rendieren en de slee dusdanig fragiel dat dit niet zomaar gaat. Zijn er meer Tweakers die dit probleem opgelost hebben?
Ik heb deze set helaas niet, maar kijkend naar de set zou ik 2 visdraden pakken. De rendieren apart en de slee apart en dan in V-vorm aan elkaar maken zodat je maar 1 bevestigingspunt nodig hebt.la_fusion schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:45:
laten 'zweven' aan wat visdraad aan het plafond. Echter is de verbinding tussen de rendieren en de slee dusdanig fragiel dat dit niet zomaar gaat. Zijn er meer Tweakers die dit probleem opgelost hebben?
Dat dacht ik ook maar hij buigt dan vrij vlot door waardoor de slee + rendieren zelf een V vormtPat911 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:55:
[...]
Ik heb deze set helaas niet, maar kijkend naar de set zou ik 2 visdraden pakken. De rendieren apart en de slee apart en dan in V-vorm aan elkaar maken zodat je maar 1 bevestigingspunt nodig hebt.
Zal me niet verbazen als LEGO hier problemen mee krijgt. Snel inkopen voordat ze van de markt verdwijnenBillSpaarbank schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:16:
[...]
Die laatste foto! matchbox connectables! haha
Ik zou het doen!
Da's nou ook vervelend, net nu de kerstvakantie er aankomt. De eerste keer na je jeugd de boel opnieuw bekijken en bouwen is buitengewoon nostalgisch, dus veel plezier gewenst!PdeBie schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:49:
Vandaag bij mijn ouders even geholpen met wat spullen van de zolder sjouwen. Kwam ik mijn oude LEGO tegen!
Sommige stukken waren zelfs nog gebouwd en al opgeslagen.
als het niet lukt, laat maar weten, dan hebben we hier wel vrijwillig ruimte voor je overPdeBie schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:53:
Haha ik was al aan het nadenken waar ik de boxen thuis ging opslaan
Grapjasymnia schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:54:
[...]
als het niet lukt, laat maar weten, dan hebben we hier wel vrijwillig ruimte voor je over
Dan heb ik een goede basis om van daaruit de komende maanden/jaren met de kleine op voort te borduren.
Alleen voor mijn nu nog beperkte ruimte kosten de base plates al 700,- als ik die bij lego koop
Jullie daar nog tips voor? Ik zie op Youtube dat somige Youtubers ze in papieren zakken in bulk lijken te kopen ergens.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Bricklink en brickowl zijn je vriendenDonstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:29:
Nadat mijn betere helft eindelijk akkoord is gegaan met een permanente "Lego stad" op zolder heb ik In de blackfriday deals van de Intertoys wat Modular buildings (Jazz, Museum, Hotel) en een achtbaan gekocht en wil ik daar 1-jan de Tudor corner aan toevoegen.
Dan heb ik een goede basis om van daaruit de komende maanden/jaren met de kleine op voort te borduren.
Alleen voor mijn nu nog beperkte ruimte kosten de base plates al 700,- als ik die bij lego koop.
Jullie daar nog tips voor? Ik zie op Youtube dat somige Youtubers ze in papieren zakken in bulk lijken te kopen ergens.
heb hier enkele baseplates bij bepaalde chineese webshop besteld (wit voor kerst)
:strip_exif()/f/image/8q0aVcNUc3EwVZdgxUx0Auq8.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijkomende info: ik post mijn updates ook iedere keer op pabfinder.com maar om mij niet bekende redenen sneuvelen nogal wat van mijn updates in de moderatiequeue daar...
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ooh cool, daar ga ik even speuren.himlims_ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:31:
[...]
Bricklink en brickowl zijn je vriendenen/of via een fan-user vereniging (FUD?? uit mijn hoofd)
heb hier enkele baseplates bij bepaalde chineese webshop besteld (wit voor kerst)
Die Chineese route heb ik ook gezien denk ik, scheelde een hoop maar vond ik nog een beetje tegen mijn principes in gaan eigenlijk. Misschien voor de base plates maar eens overheen zetten en eentje proberen.
:strip_exif()/f/image/ormduxbtByvPlP9W9OLiakva.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9U9yRIQoa8x51wHLm7OJ143u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uzb16tJsG7MRpEBuI50ggY6o.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij moeders van zolder gekomen, netjes met boekjes, in zakjes etc.
Kruidvat is hier hof leverancier voor baseplates. Even een goede aanbieding afwachten. (vaak 1+1 of 50% korting op 2e artikel).Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:29:
Nadat mijn betere helft eindelijk akkoord is gegaan met een permanente "Lego stad" op zolder heb ik In de blackfriday deals van de Intertoys wat Modular buildings (Jazz, Museum, Hotel) en een achtbaan gekocht en wil ik daar 1-jan de Tudor corner aan toevoegen.
Alleen voor mijn nu nog beperkte ruimte kosten de base plates al 700,- als ik die bij lego koop.
Modulars komen standaard op gewone baseplates, MILS is echt door gebruikers zelf zo gebouwd. (wel aan te raden, want stukken steviger)SomerenV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:10:
@Donstil Voor baseplates is China prima joh. Bijkomend voordeel is dat die dingen dermate goedkoop zijn dat je ze ook prima bij kunt snijden zonder dat het fout voelt. Bij een stuk plastic van een euro is dat prima. Bij een stuk plastic van 9 euro daarentegen... Maar gebruiken de modulars en andere moderne setjes niet mils-baseplates in plaats van reguliere baseplates?
[ Voor 27% gewijzigd door JBplap op 12-12-2024 15:15 ]
Al ben ik stiekem altijd wel een beetje jaloers om mensen die een toffe stad hebben vol modulars
MILS vind ik al aardig in de categorie ‘Professioneel Lego bouwen’ vallen. Zeker als je met wegen en met name bochten aan de slag wil gaan. Menig stad is sneller gerealiseerd met base plates en ouderwetse wegplaten.JBplap schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:13:
Modulars komen standaard op gewone baseplates, MILS is echt door gebruikers zelf zo gebouwd. (wel aan te raden, want stukken steviger)
In het thema Creator (3in1) heb je vaak ook leuke en betaalbare huisjes/gebouwen. Regelmatig wel ergens met een leuke korting te koop.SomerenV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:19:
@JBplap Nooit geweten, al ben ik ook totaal niet van de modulars. Ik vind ze er heel tof uit zien en de opties om een mooie stad te maken zijn geweldig, maar ik ben qua LEGO-steden echt een 90's kidDe modulars zijn mij in dat opzicht te groot, te duur en te 'serieus'.
Al ben ik stiekem altijd wel een beetje jaloers om mensen die een toffe stad hebben vol modulars
Ik ook! Daarom ga ik nu de stap maar eens nemenSomerenV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:19:
@JBplap Nooit geweten, al ben ik ook totaal niet van de modulars. Ik vind ze er heel tof uit zien en de opties om een mooie stad te maken zijn geweldig, maar ik ben qua LEGO-steden echt een 90's kidDe modulars zijn mij in dat opzicht te groot, te duur en te 'serieus'.
Ze waren nu van 229,- voor 170,- voor het hotel en de Jazzclub en van 299 voor 229 voor het museum.
Nog steeds stevig natuurlijk maar wel beter aan mijzelf te verkopen
Edit: Ooh en de coaster was zelfs van 399,- voor 259,-
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 12-12-2024 15:27 ]
Nice, hou ik ook in de gaten!JBplap schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:13:
[...]
Kruidvat is hier hof leverancier voor baseplates. Even een goede aanbieding afwachten. (vaak 1+1 of 50% korting op 2e artikel).
[...]
Modulars komen standaard op gewone baseplates, MILS is echt door gebruikers zelf zo gebouwd. (wel aan te raden, want stukken steviger)
Cool, ik ga het proberen.SomerenV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:10:
@Donstil Voor baseplates is China prima joh. Bijkomend voordeel is dat die dingen dermate goedkoop zijn dat je ze ook prima bij kunt snijden zonder dat het fout voelt. Bij een stuk plastic van een euro is dat prima. Bij een stuk plastic van 9 euro daarentegen... Maar gebruiken de modulars en andere moderne setjes niet mils-baseplates in plaats van reguliere baseplates?
MILS is fraai om modulair te kunnen bouwen ongeacht wat er precies op de plaat staat, dit is voor thuis een beetje overkill als je de bouwsels niet vaak verplaatst of meeneemt naar tentoonstellingen of zo.meesje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:21:
[...]
MILS vind ik al aardig in de categorie ‘Professioneel Lego bouwen’ vallen. Zeker als je met wegen en met name bochten aan de slag wil gaan. Menig stad is sneller gerealiseerd met base plates en ouderwetse wegplaten.
Voordat je zo'n pad op gaat zou ik eerst eens even berekenen wat het gaat kosten om zo'n plaat te maken
Was zelf ook verbaasd hoe goed die nepperts inmiddels zijn.SomerenV schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:10:
Modulars gebruiken nog steeds ouderwetsche flexibele base-plates. De grootste plates van Lego zijn 16x16, van derde partijen kan je wel aan 32x32 plates komen.
MILS is echt fan-geproduceerd, veel teveel steentjes voor Lego sets.
Deze heb ik vorige week met veel plezier afgemaakt..iruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:39:
Dit topic heeft mij enthousiast gemaakt, ben nu voor het eerst in ruim 30 jaar weer met Lego aan de gang 😀
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/3X9kTa1jOCVqurkgoXRdA5bT.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik moet zeggen, het smaakt naar meer 😀
Nu heb ik verder niks met bijv Harry Potter of Star Wars, en ook niet echt met auto's, maar die modulaire gebouwen en o.a. de vuurtoren spreken me zeker aan.
Zo'n Tudor Corner die binnenkort uitkomt, moet je daar snel bij zijn of zijn die vanaf 4 januari volop verkrijgbaar? Of valt daar niks van te zeggen?
Ik heb trouwens ook nog een doos Lego in de berging staan met Lego van eind jaren 80/begin jaren 90, met o.a. de Airport Shuttle.. binnenkort maar eens induiken.
Untappd : YuriEhv
Wat zegt je kat ervan?iruy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:53:
[...]
Deze heb ik vorige week met veel plezier afgemaakt..
[Afbeelding]
Misschien moet je de kop en staart dan even motoriseren
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
paar brokjes "in" de kat, die ruiken ze vast welMappy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:03:
[...]
Misschien moet je de kop en staart dan even motoriseren
Aan het begin zit er een unieke GWP bij (newsstand) die zal heel hard gaan, dus als je die wil is het handig om om 1:00 's nachts klaar te zitten.iruy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:53:
[...]
Deze heb ik vorige week met veel plezier afgemaakt..
[Afbeelding]
Zo'n Tudor Corner die binnenkort uitkomt, moet je daar snel bij zijn of zijn die vanaf 4 januari volop verkrijgbaar? Of valt daar niks van te zeggen?
Mogelijk gaat de modular zelf ook even out of stock, maar daarna is hij nog jaren te koop, dus geen haast.
Over een half jaar ofzo zal hij waarschijnlijk ook bij andere retailers te koop komen voor hopelijk een stuk minder.
Voor zo'n modular hoef je geen FOMO te hebben, die blijft (meestal) 2 jaar in productie. Als je hem per se op dag 1 wilt krijg je er bij lego altijd wel een klein setje gratis bij (GWP) maar als je zelf geen haast hebt kun je het beste een aanbieding van een grote retailer afwachten.iruy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:53:
[...]
Intertoys komt tot op heden 1x per jaar met 25% korting op deze sets. Ik heb mijn mails teruggezocht en vorig jaar was het in oktober, dit jaar november/december.
Ik twijfel zelf over day-1 aankoop. Ik vind de GWP niet heel spannend, maar ik heb nog wel een hele zwik Insider punten die ik wil opmaken. Alles zal afhangen van de hoeveelheid champagne op 31 december of ik verstandig genoeg ben om te wachten of bezopen genoeg om te bestellen ...
EDIT: Goed, wat hierboven dus ook staat
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F5hBTv47V0lh2cEPWALfCufn.jpg?f=user_large)
Een V8 met heel grote hoek, bijna een 180 graden blok. En donker grijze pistons.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQf1WpaNLDm26fctXBMFbWu9.jpg?f=user_large)
Schakelpook en plaat, uniek voor deze set. Mocht je die nieuw willen hebben kost je dat ongeveer net zoveel als ik voor deze set betaald heb
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BN1mHVyZuTOhQuQo0YCF3UHZ.jpg?f=user_large)
Nog een paar unieke onderdelen voor deze set. De vering is wel enorm beperkt in veerweg, wellicht daat ik dat weg ga halen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Wvah07AJvBUoi7oz7rfAd8yc.jpg?f=user_large)
Grappige van deze oude sets, als je hem oppakt kraakt alles. Dat doen moderne Technic sets niet.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zie de Titanic op de achtergrond! Ik krijg die morgen binnencherrycoke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:42:
duurde twee weken, heel veel telefoontjes maar
[Afbeelding]
die kapote endurance doos neem ik maar op de koop toe.
Vandaag 10325 (alpine Lodge) en 10339 (santa's post office) binnen gehad.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het is een tijdje geleden dat ik hem in elkaar heb gezet maar ik kan me herinneren dat die buitenkant nog best complex iszonoskar schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:36:
De 8880 vordert gestaag. Ik heb nu ongeveer wel alle technic dingen gemaakt, dus het is kwestie van afbouwen van de buitenkant.
Je moet sowieso opletten waar je stapt als je Lego hebt, daar wil je niet met je bloten voeten op gaan staanCheezus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:59:
[...]
Het is een tijdje geleden dat ik hem in elkaar heb gezet maar ik kan me herinneren dat die buitenkant nog best complex isZeker met de oude instructies waar je flink op moet letten per stap.
Ey!! Macarena \o/
Andere jaren dacht ik altijd dat dat moest, maar in mijn ervaring had ik achteraf altijd net zo prima in de loop van de dag erna kunnen bestellenJBplap schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:48:
[...]
Aan het begin zit er een unieke GWP bij (newsstand) die zal heel hard gaan, dus als je die wil is het handig om om 1:00 's nachts klaar te zitten.
Mogelijk gaat de modular zelf ook even out of stock, maar daarna is hij nog jaren te koop, dus geen haast.
Over een half jaar ofzo zal hij waarschijnlijk ook bij andere retailers te koop komen voor hopelijk een stuk minder.
Daarnaast is de newsstand niet zo bijzonder dat ik verwacht dat iedereen die per se zou willen hebben.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Mist er een deel bij dat vliegtuig of is het nog niet gebouwd?
Zo is die van mij:
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Cool! Nee ik heb hem ook compleet hoorPazo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:26:
[...]
Mist er een deel bij dat vliegtuig of is het nog niet gebouwd?![]()
Zo is die van mij:
[Afbeelding]
Is die krantenkiosk GWP echt verbonden aan de aankoop van de nieuwe modular, of betreft het een algemene aankoopdrempel?Jakkus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:29:
[...]
Andere jaren dacht ik altijd dat dat moest, maar in mijn ervaring had ik achteraf altijd net zo prima in de loop van de dag erna kunnen bestellen
Daarnaast is de newsstand niet zo bijzonder dat ik verwacht dat iedereen die per se zou willen hebben.
Ik heb uiteraard geen glazen bol, en resultaten uit het verleden... etc
Waar ik naar toe wil met mijn punt: LEGO Shop cadeaus (GWP’s) januari/februari 2022: LEGO 40532 Vintage Taxi en 40491 Year of the Tiger
De Vintage Taxi GWP pastte thematisch bij de Boutique Hotel modular, maar werd geleverd bij een specifieke drempel (niet toevallig in de prijsklasse van de modular). Later (rond Pasen) verscheen deze GWP nog een keer (minstens nog éénmaal, maar ik dacht zelfs nog een derde keer ook).
De krantenkiosk lijkt mij ook als stand-alone set algemeen genoeg (zoals de taxi) dat een tweede uitgave later op het jaar ook nog zou kunnen (imho uiteraard
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Of ie terugkomt is natuurlijk heel erg koffiedik kijken, maar ook hier laat de historie zien dat dat wel het geval is. De moving truck die bij de Jazz Club kwam is ook 3-4x daarna nog terug gekomen. Ook volgens mij nog als code via Brickwatch/Bricktastic/Iets-anders-met-Brick.
Gevonden op Reddit.ThaRoof schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:19:
Voor zover ik weet zijn die GWPs voor modulars altijd op basis van een drempelbedrag en niet specifiek gelinkt aan de modular.
Of ie terugkomt is natuurlijk heel erg koffiedik kijken, maar ook hier laat de historie zien dat dat wel het geval is. De moving truck die bij de Jazz Club kwam is ook 3-4x daarna nog terug gekomen. Ook volgens mij nog als code via Brickwatch/Bricktastic/Iets-anders-met-Brick.
40140 - Flower Cart - Detective Agency
40448 - Vintage Car - not tied to any particular modular
40532 - Vintage Taxi - Boutique Hotel
40586 - Moving Truck - Jazz Club
Van de laatste staat me bij dat deze later in het jaar ook beschikbaar kwam, maar dan gerelateerd aan een modular building.
Ja, dat ze er aan gekoppeld zijn qua design en verschijningsdatum wist ik, maar de threshold voor de vintage taxi (dat is de laatste die ik heb gekocht/gekregen) was "gewoon" €200,-.meesje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:51:
[...]
Gevonden op Reddit.
Van de laatste staat me bij dat deze later in het jaar ook beschikbaar kwam, maar dan gerelateerd aan een modular building.
Zie ook: https://www.bricktastic.n...s-cadeau-bij-aankoop-gwp/
Vanaf vrijdag is er weer een nieuw cadeau beschikbaar in de LEGO Shop: LEGO 40532 Vintage Taxi. De set ontvang je bij alle aankopen in de LEGO Shop vanaf €200
40448 was gekoppeld aan 10260 Downtown Diner (beide een design geïnspireerd op auto's uit de fifties).meesje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:51:
[...]
Gevonden op Reddit.
scintillating
Op bouwsteentjes.info staat dit:Kapoen schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:21:
[...]
Is die krantenkiosk GWP echt verbonden aan de aankoop van de nieuwe modular, of betreft het een algemene aankoopdrempel?
Ik heb uiteraard geen glazen bol, en resultaten uit het verleden... etc![]()
Waar ik naar toe wil met mijn punt: LEGO Shop cadeaus (GWP’s) januari/februari 2022: LEGO 40532 Vintage Taxi en 40491 Year of the Tiger
De Vintage Taxi GWP pastte thematisch bij de Boutique Hotel modular, maar werd geleverd bij een specifieke drempel (niet toevallig in de prijsklasse van de modular). Later (rond Pasen) verscheen deze GWP nog een keer (minstens nog éénmaal, maar ik dacht zelfs nog een derde keer ook).
De krantenkiosk lijkt mij ook als stand-alone set algemeen genoeg (zoals de taxi) dat een tweede uitgave later op het jaar ook nog zou kunnen (imho uiteraard).
"De LEGO Icons 10350 Tudor Corner is vanaf 1 januari te koop. Vanaf die datum kunnen fans van het thema ook de gratis LEGO 40757 Corner Kiosk GWP bemachtigen. De promo is verkrijgbaar van 1 t/m 3 januari voor Insiders. Van 4 t/m 7 januari krijgt iedereen de GWP. Voor de promo geldt zolang de voorraad strekt en enkel beschikbaar bij aankoop van de Tudor Corner."
Als ik het goed lees is het nu dus wel gekoppeld aan het modulaire gebouw. Al kan ik me goed voorstellen dat hij later als algemene GWP beschikbaar komt.
PS: de review op Bouwsteentjes is erg leuk geschreven!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Nu ik dit zo zie, herken ik opeens een paar van de sets. Welke nummers zijn van die Octan set en die space shuttle? Dan kan ik die ook weer bouwen, ik heb geen boekjes.Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:35:
[...]
Ooh cool, daar ga ik even speuren.
Die Chineese route heb ik ook gezien denk ik, scheelde een hoop maar vond ik nog een beetje tegen mijn principes in gaan eigenlijk. Misschien voor de base plates maar eens overheen zetten en eentje proberen.
Die octan is 6562 dat vliegtuig met shuttle 6544El-Loco schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:47:
[...]
Nu ik dit zo zie, herken ik opeens een paar van de sets. Welke nummers zijn van die Octan set en die space shuttle? Dan kan ik die ook weer bouwen, ik heb geen boekjes.
Nostalgiezonoskar schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:36:
De 8880 vordert gestaag. Ik heb nu ongeveer wel alle technic dingen gemaakt, dus het is kwestie van afbouwen van de buitenkant. Ik moet zeggen dat een hoop dingen met erg specialistische onderdelen gemaakt is. De schakelpook, en plaat, de wielnaven. Maar ik zie ook veel onderdelen waarvan ik dacht dat ze veel nieuwer zouden zijn, zoals 2x2 brick met pin, 2x2 corner plate, plate met pinhole, connector met 2L axle en halve liftarms met studconnector.
[Afbeelding]
Een V8 met heel grote hoek, bijna een 180 graden blok. En donker grijze pistons.
[Afbeelding]
Schakelpook en plaat, uniek voor deze set. Mocht je die nieuw willen hebben kost je dat ongeveer net zoveel als ik voor deze set betaald hebDeze is wel wat vergeeld, dus minder duur.
[Afbeelding]
Nog een paar unieke onderdelen voor deze set. De vering is wel enorm beperkt in veerweg, wellicht daat ik dat weg ga halen.
[Afbeelding]
Grappige van deze oude sets, als je hem oppakt kraakt alles. Dat doen moderne Technic sets niet.
Voornamelijk doordat ik op marktplaats even ging kijken of ik die zwarte bolide hier in de omgeving kon oppikken.........wat vragen ze daar schunnig veel geld voor zeg
Maar even terug naar Early 2025
https://www.bricktastic.n...ts-begin-2025-onthulling/
Vooralsnog een beetje underwhelming IMHO......ik ben nog bezig met de D11 waar ik eigenlijk weer even tijd voor wil vinden
Benieuwd of er volgend jaar weer een echt dikke Technic set uitkomt.
CLB schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:57:
Ben de Offroad racebuggy #42164 aan het bouwen.
Klein setje natuurlijk maar leuk en vernuftig bedacht wel!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gerucht was geloof ik een backhoe op groot formaat. In principe zal het sowieso wel iets van een Control+ set zijn aangezien we in 2025 geen UCS 1:8 auto krijgen en de Liebherr 9800, D11 en gele Liebherr kraan dus een opvolger zou moeten krijgen.Fraggert schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:07:
Benieuwd of er volgend jaar weer een echt dikke Technic set uitkomt.
Ok thanks, een backhoe vind ik qua type machine nou niet zo heel spannend maar een grote Technic set is goed nieuws, gaan vanzelf MOC’s van komenAppieNL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:15:
[...]
Gerucht was geloof ik een backhoe op groot formaat. In principe zal het sowieso wel iets van een Control+ set zijn aangezien we in 2025 geen UCS 1:8 auto krijgen en de Liebherr 9800, D11 en gele Liebherr kraan dus een opvolger zou moeten krijgen.
Hopen dat het geen gele wordt, want daar heb ik inmiddels wel een paar stenen van
Bij boekhandel Athenaeum (Amsterdam) kan je dit tafereel bezichtigen:
Make lovecraft not warcraft.
Hij heeft gewoon een hele goeie Zambonimeesje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:13:
@Tijll Wat gaaf gemaakt! En mooie foto’s. Het enige dat nog mist, is wat (restanten) sneeuw op het plein.
Ey!! Macarena \o/
31140 Magische Eenhoorn.
De bouwinstructies zijn GRATIS te downloaden via:
https://rebrickable.com/m...2/rainbow-falcon/#details
Komt toevallig volgende week binnen, zal eerst deze even bouwen, fotootje volgt tzt.MiaBella schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:02:
Ik kwam deze kleine Millennium Falcon tegen op Rebrickable op basis van het creator 3-in-1 setje 31140 Magische Eenhoorn.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Deze heeft mijn zoontje ook eens gebouwd. Hoe zoiets verzonnen kan worden zeg, zit super vernuftig in elkaarMiaBella schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:02:
Ik kwam deze kleine Millennium Falcon tegen op Rebrickable op basis van het creator 3-in-1 setje
31140 Magische Eenhoorn.
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door DCNY op 14-12-2024 08:12 . Reden: Fotootje toegevoegd ]
Ja is leuk idd, paar maanden geleden ging hij rond op Instagram (in mijn algoritme dan tenminste) en heb ik hem ook gebouwd.MiaBella schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:02:
Ik kwam deze kleine Millennium Falcon tegen op Rebrickable op basis van het creator 3-in-1 setje
31140 Magische Eenhoorn.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/NTgM1fSfPY6vbAM0HswaagGI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag van de week een grote met kleurtjes, die was ook wel cool.
Edit: Ooh die is al 9 jaar oud zie ik nu pas
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 14-12-2024 16:31 ]
Ey!! Macarena \o/
Had liever Suki en de s2000 in Speed Champions. Laat het dan maar snel "summer" zijn, niet heel hyped voor de F1 lineup volgende maand.RaZ schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:40:
Volgend jaar weer een Fast & Furious Speed Champion: https://jaysbrickblog.com...ed-champions-set-walmart/
Deze is bijna niet meer te krijgen maar dankzij het Bol algoritme het volgende besteld wat precies hetzelfde doetTestDummie schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:33:
Waarschijnlijk zullen meer Modular fans zullen het probleem herkennen: elk gebouw wordt na een tijdje stoffig!
Als oplossing kan een normale stofzuiger, met het gevaar dat je ongevraagd iets minder Lego overhoudt dan waar je mee begon
[Afbeelding]
Nu zag ik toevallig in een video van Bricksie dat hij een handstofzuigertje gebruikt, de Fanttik Slim V10, die jammer genoeg niet (meer) in Nederland te krijgen is. Gebruikt iemand een soortgelijk stuk gereedschap om de Lego sets stofvrij te houden?
De Floki air duster kan zuigen en blazen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UCxaWirfWdsHrt03L8wdazRH.jpg?f=user_large)
Linkje:
https://www.bol.com/nl/nl...NFHA.2_3_6.7.ProductTitle
Heb jij hem ook onzenuub
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Kijkend naar dat er in de zomer een Dodge Challenger SRT uitkomt, en die had Letty in Fast & Furious 6 onder d'r kont, zou dat prima kunnen. En Suki met d'r roze S2000 zou ik ook wel leuker vindenPopcorna schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:21:
[...]
Had liever Suki en de s2000 in Speed Champions. Laat het dan maar snel "summer" zijn, niet heel hyped voor de F1 lineup volgende maand.
Ben wel heel benieuwd naar de Bugatti en de Lambo's
Ey!! Macarena \o/
Keurig, ik gebruik nu het auto interieur opzetstuk van onze dyson maar dit is een nog mooiere oplossing natuurlijk.aReaRe schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:07:
[...]
Deze is bijna niet meer te krijgen maar dankzij het Bol algoritme het volgende besteld wat precies hetzelfde doet
De Floki air duster kan zuigen en blazen
[Afbeelding: Floki air duster]
Linkje:
https://www.bol.com/nl/nl...NFHA.2_3_6.7.ProductTitle
Heb jij hem ook onzenuub
Ja, de achterklep is best een uitdaging. Maar met wat logisch nadenken en goed kijken kom je er wel.Cheezus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:59:
[...]
Het is een tijdje geleden dat ik hem in elkaar heb gezet maar ik kan me herinneren dat die buitenkant nog best complex isZeker met de oude instructies waar je flink op moet letten per stap.
Het is nog een groot ding geworden.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r5RZ4yICgjFHWiyP0Hz7bx8y.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LyuB6qKQKsA8HfGnknm2MTFB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6XN3nKIZ7gWEXXDA209lkjjP.jpg?f=user_large)
Maar niet zo groot als de 1:8 supercars van tegenwoordig.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Jij hebt gewoon de 4002019 staan!?!Ond schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:38:
[Afbeelding]
De 4002019 is weer uit de mottenballen met de kerstperiode.🙂
Gezien de waarde ontbreekt die (dus) in mijn X-wing verzameling...
Nagebouwd of de set gekocht?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dit is de real deal, gelijk toen die uitkwam de pijn maar genomen.🫣 achteraf verstandig (of juist niet). Ik heb niet heel veel Lego uitgestald staan, deze komt echt alleen in december van zolder.QuattroNL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:50:
[...]
Jij hebt gewoon de 4002019 staan!?!![]()
Gezien de waarde ontbreekt die (dus) in mijn X-wing verzameling...
Nagebouwd of de set gekocht?
Het is wel m’n favoriet samen met de fishing store denk ik.
De F1 Speed Champions komen pas in maart uit. De F1 City sets komen wel al in januari uit.Popcorna schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:21:
[...]
Had liever Suki en de s2000 in Speed Champions. Laat het dan maar snel "summer" zijn, niet heel hyped voor de F1 lineup volgende maand.
Deze heb ik laatst nog in m'n handen gehad, maar uiteindelijk toch gekozen toen voor Mateo en Z-Blob. Nou heb ik niet gek veel met Dreamzzz, maar deze vond ik wel leuk voor bij mijn robot-achtige-verzameling. Voor die RC wagen heb ik niet echt een plekje, al vond ik die er wel gewoon heel leuk uit zien.
[ Voor 51% gewijzigd door SomerenV op 14-12-2024 19:29 ]
Meteen even gekeken naar prijzen van andere Duplo-sets, maar holy shit
Haha er valt niets te klagen als je ziet hoe kort de kids daadwerkelijk met Duplo spelen.SomerenV schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:59:
Meteen even gekeken naar prijzen van andere Duplo-sets, maar holy shitEn LEGO-fans maar klagen dat hun hobby zo duur is
Ook wel een leuke build voor die leeftijd, leert ze leuk over city building en de kleine verhaaltjes enz.
:strip_exif()/f/image/e5N8KCKIkV5CxWJXAsIFK1vz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CF3B2imXmVOjMODgGbkPxswl.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Sowieso wel fan van City voor haar leeftijd overigens. Vaak goed geprijsde grappige (kleine) builds.
[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 14-12-2024 20:17 ]
Met 10 cent per steentje kom je er niet.SomerenV schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:59:
Meteen even gekeken naar prijzen van andere Duplo-sets, maar holy shitEn LEGO-fans maar klagen dat hun hobby zo duur is
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
/f/image/nTZAyzrZvzFGDV335wYMTgUT.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lN2iF1FR3bX3dNx9lDGrbZtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/np64gOnCL3nobRfbjf5W5T3p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eUvXxeDk9HrsLcXbxTvtvRZH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVxvCXwR3etVMBUkllsElJor.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ytGLR3v4mH0WL5vsmMNwnv9b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zzqxAXrTjGUDhsb8PQHQ7T7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3TWsDl6NYQzvlUAsua0k3fDa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LoJN5NpTCIPEmTpF15bFIyOx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WYmkSzdfQTjTquMkpsr8S5S1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2SNW9q1nrAfeBlcLVbcyFIMG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sxvyNyj4oZMv6zzCzFbiankB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GLRofGlhdK0XCJBDnlkGBjJ2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kquLxzJwDutpqIlFBWkwEvib.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/npoiyeHBocPSl09GW4JaYGUE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ml3jT7UY2vqI5wTaeYg0GFbG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gON7FgD5h3WwsJDme6sjETvx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6zwtU1v5R7DwSbWjz4lLqVqF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YVFddm1O7y9zbDeHw0RWeWN0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2qVqySj7AfIwOYrLupe4rrJA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o5pllzvHLwUAgyjJJNhUqLSS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rhXcZ4BxirzNrZSqQcx5rVMu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v54fcy91wXdp6yDbfLKAxEWn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QCyjNJIcgn9Levr0KBWR6NnE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/545AC51x6EF60C2LtarVJqgI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qRCJvd98Rd430bMLx9cfYgnH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0FF4s2q2rimIO3GjAGYHKqbL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ZjVY8lUuABzxbsy0Whgme6L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OL8JnKGbMyqATvdK6q0NR6EJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pFTPbfmQFmU3mCEkfd9BVpDY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4furOUBtwjlu97fJqYAvNZmU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XQNtbS7DF6QNRMQC4xHkjUaX.webp?f=fotoalbum_large)