Deze set is geweldig. Ik heb hem zelf ook (daadwerkelijk voor mezelf) en ben er nog altijd erg blij mee. Ik heb hem wel stevig aangepast, maar dat is ook deel van de lol.Donstil schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:15:
Over kids gesproken, ik ben met de kleine (5, bijna 6) met 60380 bezig.
Ook wel een leuke build voor die leeftijd, leert ze leuk over city building en de kleine verhaaltjes enz.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: Sowieso wel fan van City voor haar leeftijd overigens. Vaak goed geprijsde grappige (kleine) builds.
Foto, foto!Kerngezond schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:36:
[...]
Deze set is geweldig. Ik heb hem zelf ook (daadwerkelijk voor mezelf) en ben er nog altijd erg blij mee. Ik heb hem wel stevig aangepast, maar dat is ook deel van de lol.
Maar eens hoor, ik doe het met haar samen en vind het ook wel leuk.
Hij wordt onderdeel van de grote stad hebben we afgesproken
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Op dit moment is hij totaal niet fotowaardig omdat hij in een paar losse stukken ligt klaar om geïntegreerd te worden in de vernieuwde stad. Maar een simpel voorbeeld:Donstil schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:44:
[...]
Foto, foto!
Maar eens hoor, ik doe het met haar samen en vind het ook wel leuk.
Hij wordt onderdeel van de grote stad hebben we afgesproken
:strip_exif()/f/image/cVeCZjvOPHRulNtsMCmoB6yV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel de achterspoiler er nog even andersom opzettenzonoskar schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:07:
[...]
Ja, de achterklep is best een uitdaging. Maar met wat logisch nadenken en goed kijken kom je er wel.
Het is nog een groot ding geworden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar niet zo groot als de 1:8 supercars van tegenwoordig.
[Afbeelding]
Ik denk dat ik hem in de kerstvakantie ook maar weer eens ga bouwen!
thanks! heb 'm direct besteld. Degelijk dingetje! veel opzetstukjes! Zal'm binnenkort even proberenaReaRe schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:07:
De Floki air duster kan zuigen en blazen
[Afbeelding: Floki air duster]
Linkje:
https://www.bol.com/nl/nl...NFHA.2_3_6.7.ProductTitle
Heb jij hem ook onzenuub
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zo kun je inderdaad voor betrekkelijk weinig geld groot, stevig en in de hoogte gaan. Alleen wat bekleden aan de zijkanten zodat t er minder box uit ziet. Benieuwd naar wat je ermee gaat maken. Heb al veel toffe resultaten gezien. Althans ik ga er vanuit dat t bedoeld is voor een winters tafereelKerngezond schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:17:
In ander nieuws, ik heb gisteravond even de IKEA in Amersfoort geplunderd.![]()
[Afbeelding]
Ze waren er zwaar in de aanbieding. Op de website al afgeprijsd en in de winkel was er vervolgens nog een euro of twee vanaf. Al met al 8 euro voor de kleine set, 10 euro voor de middenmoter. Jammer dat ze er uit gaan.
Ik heb ze zelf allemaal geretourneerd. Was niet geheel te spreken over de kleur van een paar boxen (pech mee gehad), maar vooral ook dat ik eigenlijk te impulsief gekocht had
Wel wil ik komend jaar met MILS gaan werken voor t kerstdorp. Gewoon al tijdig mee beginnen om zo het werk en de kosten te spreiden over t jaar.
Hebben jullie ervaring met losse legostenen kopen via Amazon? Ik zag daar wat aanbiedingen voorbij komen, met name van bundels van veel dezelfde stenen. Bijvoorbeeld 100x een 2x4 plate. Of 100x een 2x2 tile. De prijs was niet altijd top (soms is nieuw bij Lego goedkoper), maar soms was het absoluut interessant. Ik vertrouw echter Amazon en haar aanbieders voor geen meter. De afbeelding toonde echte legostenen met logo van lego. Hoe is jullie ervaring? Is de kans op nepstenen groot, of valt dat mee?
Aanbieders op Amazon (en bol!) niet vertrouwen kan ik wel inkomen, dat doe ik zelf ook zelden, maar wat is er mis met Amazon zelf? Als Amazon zelf het verkoopt is het echt wel legitiem Lego.Zenomyscus schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:03:
Hebben jullie ervaring met losse legostenen kopen via Amazon? Ik zag daar wat aanbiedingen voorbij komen, met name van bundels van veel dezelfde stenen. Bijvoorbeeld 100x een 2x4 plate. Of 100x een 2x2 tile. De prijs was niet altijd top (soms is nieuw bij Lego goedkoper), maar soms was het absoluut interessant. Ik vertrouw echter Amazon en haar aanbieders voor geen meter. De afbeelding toonde echte legostenen met logo van lego. Hoe is jullie ervaring? Is de kans op nepstenen groot, of valt dat mee?
Het meeste komt overigens niet van Amazon zelf, maar bijvoorbeeld partijen als 'Brick Takeover GmbH'. Het lijkt allemaal legitiem, maar ik was benieuwd naar ervaringen.Donstil schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:08:
[...]
Aanbieders op Amazon (en bol!) niet vertrouwen kan ik wel inkomen, dat doe ik zelf ook zelden, maar wat is er mis met Amazon zelf? Als Amazon zelf het verkoopt is het echt wel legitiem Lego.
Alles is opgebouwd en voorzien van een simpel ledsnoer. Voor nu prima.QuattroNL schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:40:
De sint is het land uit gewieberd dus tijd voor de kerst-tafereeltjes!
Eerste plankje met de bestaande setjes:
[Afbeelding]
En de nieuwe setjes moeten nog een plek vinden
[Afbeelding]
Heb een tweede plankje in de kast geconfisqueerd![]()
Lampjes is fase 3.
Foto's van zo'n tafereeltje is lastig maar toch een poging gedaan.
Mrs. QuattroNL is er ook mee in haar nopjes
:strip_exif()/f/image/tWWdSKSMhnJex3Sx3Vd4ftKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yYRl92PDqmUX3BpjbvcPiLnm.jpg?f=fotoalbum_large)
(de 2 paddestoelen zijn geen Lego maar passen wel leuk bij de sfeer
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
En morgen ff 3 witte grondplaten scoren bij het KruidvatQuattroNL schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:48:
[...]
Alles is opgebouwd en voorzien van een simpel ledsnoer. Voor nu prima.
Foto's van zo'n tafereeltje is lastig maar toch een poging gedaan.
Mrs. QuattroNL is er ook mee in haar nopjes![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(de 2 paddestoelen zijn geen Lego maar passen wel leuk bij de sfeer)
Ey!! Macarena \o/
Ja daar kan ik er idd nog wel wat van gebruikenRaZ schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:53:
[...]
En morgen ff 3 witte grondplaten scoren bij het Kruidvat
Amazon is superveilig als platform: als het niet bevalt, niet klopt of kapot gaat kan je het gratis terugsturen.Zenomyscus schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:03:
Niet speciaal Lego, gewoon alle producten. Toevallig vandaag een retourzending van een stuk speelgoed waarvan een onderdeel kapot ging (binnen een jaar) - geen discussie maar gewoon volledig terugbetaald.
Eigenlijk wilde ik alleen die onderdeeltjes om het weer compleet te maken, maar met kinderspeelgoed is dit ongeveer de ideale oplossing en kunnen we wat anders uitzoeken!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik zal eerlijk zijn, ik weet nog niet eens wat ik er mee ga doen. Maar wat ik wel weet is dat het van pas gaat komen. Ik maak een tafel van zo'n 5 vierkante meter plus nog wat kleinere tafeltjes allemaal vol met een echt wereldje met dorpjes, een stadje, een landschap en een zee. Als je het zo groots aanpakt ga je anders LEGO kopen. Je koopt veel meer LEGO als het in de aanbieding is, niet omdat je direct weet wat je er mee gaat doen maar omdat je met je bouwervaring weet dat bepaalde onderdelen een keer van pas gaan komen. Het is een heerlijk gevoel om in je weekend te besluiten om iets te gaan bouwen en je te realiseren dat je tussen de 90% en 100% van alle onderdelen al in huis hebt.Gim schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:56:
[...]
Zo kun je inderdaad voor betrekkelijk weinig geld groot, stevig en in de hoogte gaan. Alleen wat bekleden aan de zijkanten zodat t er minder box uit ziet. Benieuwd naar wat je ermee gaat maken. Heb al veel toffe resultaten gezien. Althans ik ga er vanuit dat t bedoeld is voor een winters tafereel
Ik heb ze zelf allemaal geretourneerd. Was niet geheel te spreken over de kleur van een paar boxen (pech mee gehad), maar vooral ook dat ik eigenlijk te impulsief gekocht hadIk hou t met de beperkte ruimte gewoon platter.
Wel wil ik komend jaar met MILS gaan werken voor t kerstdorp. Gewoon al tijdig mee beginnen om zo het werk en de kosten te spreiden over t jaar.
Terugkomend op de dozen. Het zal inderdaad waarschijnlijk een stukje bouwen in de hoogte worden met winterse aangelegenheden, maar ze zijn ook gewoon geschikt als opbergdozen. Oh, en de deksels zijn omgekeerd prettig om wat kleinere dingen mee te bouwen als je languit op de bank zit. Steentjes rollen er niet af en ik gebruik de richels om extra steentjes die overblijven in te dumpen en die eens in de zoveel tijd te sorteren. Zo:
MILS is trouwens wel een aanrader. Tot voor kort was mijn tactiek om het betaalbaar te houden: grote 16x16 plates gebruiken of 4x4 plates als ze in de PAB-muur zitten. De blokjes tussen de plates en de basisplaat waren het goedkoopst door middel van set Eindeloos veel stenen (11030) https://www.brickwatch.ne...11030/Lots-of-Bricks.html die er helaas uit gaat.Gim schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:56:
[...]
Ik gebruik MILS in principe altijd, maar dat kan ook niet anders als je zo'n groot landschap gaat bouwen en tegelijkertijd de vrijheid wilt houden om het een beetje makkelijk te herschikken.
Ik twijfel dus een beetje over MILS, ik ga een stad bouwen op 210x140 dus niet gigantisch groot maar ga het los daarvan nooit ergens anders opbouwen dan op die plaat.
Wel wil ik het comfort hebben om veel te rangschikken nu alles nog nieuw is, heb ik daar nou MILS voor nodig?
Wel wil ik het comfort hebben om veel te rangschikken nu alles nog nieuw is, heb ik daar nou MILS voor nodig?
MILS heeft veel voordelen en weinig nadelen. Het geeft zowel meer stevigheid als flexibiliteit, met als enige kanttekening dat je iets meer vast zit aan een rastersysteem hoewel je dat prima kan ondervangen door een bouwwerk over meerdere MILS plates uit te spreiden als je dat wilt. MILS plates kun je altijd aan elkaar knopen.Donstil schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:59:
Ik twijfel dus een beetje over MILS, ik ga een stad bouwen op 210x140 dus niet gigantisch groot maar ga het los daarvan nooit ergens anders opbouwen dan op die plaat.
De prijs is het belangrijkste nadeel.
Een basisplaat is zo'n 6 euro.
Een MILS plate is een basisplaat van 6 euro plus zo'n 10 euro aan plates, plus de steentjes ertussen wat toch ook wel bijna 5 euro is, dus reken voor een MILS-plate maar 20 euro.
Het is uiteindelijk een persoonlijke kwestie en daarbij is het per definitie moeilijk adviseren. Als geld geen rol speelt zou ik het wel doen maar het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel geld je bereid bent er in te steken. Over de tijd die het kost om een MILS plate te maken zou ik me niet druk maken. Als je eenmaal het systeem in je vingers hebt doe je dat heel snel.
Voor MILS baseplates gebruik ik meestal de actie in December van Bol/Kruidvat 2+1 gratis. Heb zo voor 12 euro nogwat 3 witte baseplates bij de kruidvat gehaald dit jaar.
Voor mijn Winterdorp gebruik ik (binnenkort als skipiste klaar is) 10 baseplates á la Mils. Achteraf twijfel ik of het wel de juiste route is geweest, aangezien ik nog niet echt veel gebruik heb gemaakt van de extra 'diepte' die MILS met zich meebrengt.
De modularity van MILS is ook makelijk te bereiken door enkel de baseplates te gebruiken en die te connecten met een simpel 2x2 plaatje bijvoorbeeld.
Voor mijn Winterdorp gebruik ik (binnenkort als skipiste klaar is) 10 baseplates á la Mils. Achteraf twijfel ik of het wel de juiste route is geweest, aangezien ik nog niet echt veel gebruik heb gemaakt van de extra 'diepte' die MILS met zich meebrengt.
De modularity van MILS is ook makelijk te bereiken door enkel de baseplates te gebruiken en die te connecten met een simpel 2x2 plaatje bijvoorbeeld.
5m² is veel! Ik zou willen dat ik die ruimte had. Ik kom nu op ¼ daarvan, met een totaal van 18 baseplates. Ik zie dat helaas de komende jaren niet meer worden. Deel je af en toe wat fotos?Kerngezond schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:29:
[...]
Ik zal eerlijk zijn, ik weet nog niet eens wat ik er mee ga doen. Maar wat ik wel weet is dat het van pas gaat komen. Ik maak een tafel van zo'n 5 vierkante meter plus nog wat kleinere tafeltjes allemaal vol met een echt wereldje met dorpjes, een stadje, een landschap en een zee. Als je het zo groots aanpakt ga je anders LEGO kopen. Je koopt veel meer LEGO als het in de aanbieding is, niet omdat je direct weet wat je er mee gaat doen maar omdat je met je bouwervaring weet dat bepaalde onderdelen een keer van pas gaan komen. Het is een heerlijk gevoel om in je weekend te besluiten om iets te gaan bouwen en je te realiseren dat je tussen de 90% en 100% van alle onderdelen al in huis hebt.
Terugkomend op de dozen. Het zal inderdaad waarschijnlijk een stukje bouwen in de hoogte worden met winterse aangelegenheden, maar ze zijn ook gewoon geschikt als opbergdozen. Oh, en de deksels zijn omgekeerd prettig om wat kleinere dingen mee te bouwen als je languit op de bank zit. Steentjes rollen er niet af en ik gebruik de richels om extra steentjes die overblijven in te dumpen en die eens in de zoveel tijd te sorteren. Zo:
[Afbeelding]
Waar ik nu wel eens tegenaan loop, is dat op standaard baseplate gebouwde modulars, niet aan te sluiten zijn op het nieuwe road system i.v.m. hoogteverschil / stoep. De baseplates moeten daarvoor zeker 1 brick omhoog. Dat zou voor mij wel de belangrijkste reden zijn om over te stappen.Tijll schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:30:
Voor MILS baseplates gebruik ik meestal de actie in December van Bol/Kruidvat 2+1 gratis. Heb zo voor 12 euro nogwat 3 witte baseplates bij de kruidvat gehaald dit jaar.
Een andere optie zou zijn om 4x 16x16 Technic Brick (65803) te gebruiken, iemand daar al een MILS module mee gebouwd?
Ooh dat vind ik een goeie, de basis van mijn nieuwe stad word juist een reeks Modulars dus dan is het wel fraai als dat netjes aansluit op de wegen die je nu los kunt kopen.Cyclonist schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:52:
[...]
Waar ik nu wel eens tegenaan loop, is dat op standaard baseplate gebouwde modulars, niet aan te sluiten zijn op het nieuwe road system i.v.m. hoogteverschil / stoep. De baseplates moeten daarvoor zeker 1 brick omhoog. Dat zou voor mij wel de belangrijkste reden zijn om over te stappen.
Nou ik heb er niet perse geen geld voor over want het gemak is zeker wat waard, maar als je een nieuwe stad aan het bouwen bent dan kost alles al genoeg natuurlijk. Dan voelt besparen op MILS als een snelle keuze ondanks de voordelen.Kerngezond schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:14:
[...]
MILS heeft veel voordelen en weinig nadelen. Het geeft zowel meer stevigheid als flexibiliteit, met als enige kanttekening dat je iets meer vast zit aan een rastersysteem hoewel je dat prima kan ondervangen door een bouwwerk over meerdere MILS plates uit te spreiden als je dat wilt. MILS plates kun je altijd aan elkaar knopen.
De prijs is het belangrijkste nadeel.
Een basisplaat is zo'n 6 euro.
Een MILS plate is een basisplaat van 6 euro plus zo'n 10 euro aan plates, plus de steentjes ertussen wat toch ook wel bijna 5 euro is, dus reken voor een MILS-plate maar 20 euro.
Het is uiteindelijk een persoonlijke kwestie en daarbij is het per definitie moeilijk adviseren. Als geld geen rol speelt zou ik het wel doen maar het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel geld je bereid bent er in te steken. Over de tijd die het kost om een MILS plate te maken zou ik me niet druk maken. Als je eenmaal het systeem in je vingers hebt doe je dat heel snel.
Het kan, maar met deze oplossing mis je wel de mogelijkheid om in je MILS plaat de diepte in te bouwen (zoals een zandkuil) of om aandrijving van een motortje of het snoer van een motor er door te laten lopen naar boven. Als de prijs €20 is voor een normale MILS plaat is deze optie ook niet veel goedkoper. Bricklink €3-4 per stuk uit Nederland/Duitsland en je wilt er waarschijnlijk alsnog een baseplate (€5-6) onder om aan te sluiten op normale MILS platen.Cyclonist schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:52:
[...]
Een andere optie zou zijn om 4x 16x16 Technic Brick (65803) te gebruiken, iemand daar al een MILS module mee gebouwd?
Ik heb afgelopen week mijn nieuwe verlichting in het kerstdorp geplaats.
Was wel een gepriegel om al die draden goed weg te werken maar het resultaat mag er zijn
:strip_exif()/f/image/B3ClA9V1yKhdIm066XJkZUun.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C3vJ5zOkIITgePeot5Tk0CV6.jpg?f=fotoalbum_large)
De verlichting komt van Game Of Bricks, heb een aantal warm white lampjes besteld, vond ze nog best wit dus heb er Trans-orange 1x2 plates onder gezet zodat het nog warmer licht geeft.
Het geheel zit op een Hue Smart plug die HA inschakeld als er iemand in de kamer aanwezig is
Was wel een gepriegel om al die draden goed weg te werken maar het resultaat mag er zijn
:strip_exif()/f/image/B3ClA9V1yKhdIm066XJkZUun.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C3vJ5zOkIITgePeot5Tk0CV6.jpg?f=fotoalbum_large)
De verlichting komt van Game Of Bricks, heb een aantal warm white lampjes besteld, vond ze nog best wit dus heb er Trans-orange 1x2 plates onder gezet zodat het nog warmer licht geeft.
Het geheel zit op een Hue Smart plug die HA inschakeld als er iemand in de kamer aanwezig is
[ Voor 4% gewijzigd door Marsman83 op 16-12-2024 00:14 ]
Vind de hoeveelheid verlichting eigenlijk wel perfect.Marsman83 schreef op zondag 15 december 2024 @ 23:59:
Ik heb afgelopen week mijn nieuwe verlichting in het kerstdorp geplaats.
Was wel een gepriegel om al die draden goed weg te werken maar het resultaat mag er zijn![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik vragen mag, welk bedrag heb je voor deze light-setup uitgegeven? (zonder de Smart Plug)
Zojuist daar idd 6 witte platen besteld met 30% kortingRaZ schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:53:
[...]
En morgen ff 3 witte grondplaten scoren bij het Kruidvat
Dus voor degenen die nog witte platen willen hebben... (staat ook in het aanbiedingen topic).
[ Voor 10% gewijzigd door QuattroNL op 16-12-2024 07:29 ]
Ik zag op Reddit een gerucht dat er een UCS Death Star aan komt voor 1000 euro.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zag het her en der voorbij komen. Zomer volgend jaar.zonoskar schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:45:
Toch wel een set waarvoor ik dan denk ik wel 1000 euro over heb..
Ond schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:38:
[Afbeelding]
De 4002019 is weer uit de mottenballen met de kerstperiode.🙂
Geen toegevoegde waarde, dus verwijderd
[ Voor 199% gewijzigd door Gim op 16-12-2024 11:25 ]
Die zag ik idd voorbij komen, niet voor mij....maar voor de fans vast een must-havezonoskar schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:45:
Kwam hem tegen toen ik nog even hoopvol een rondje deed of er nog een Technic-kneiter aan zat te komen, maar zo te lezen overal niets in de categorie 42100 Liebherr (graafmachine), 42131 D11, 42146 Liebherr (kraan) etctetera.
De veronderstelde Volvo Loader is een stukje kleiner.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ook niks voor mij, veel te groot. Maar er werd al tijden gespeculeerd welke Lego set de 1000 euro zou doorbreken. Deze set dus net niet, maar 1000 euro is al vrij absurd. Tenzij de set meer dan 10k onderdelen heeft (en geen stickers). Ik ben wel benieuwd welke minifigs erbij zullen zitten.Fraggert schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:33:
[...]
Die zag ik idd voorbij komen, niet voor mij....maar voor de fans vast een must-have
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ja, het is eigenlijk zot ook zulk geld als je wat langer over nadenktzonoskar schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:37:
[...]
Ook niks voor mij, veel te groot. Maar er werd al tijden gespeculeerd welke Lego set de 1000 euro zou doorbreken. Deze set dus net niet, maar 1000 euro is al vrij absurd. Tenzij de set meer dan 10k onderdelen heeft (en geen stickers). Ik ben wel benieuwd welke minifigs erbij zullen zitten.
Daarbij koop ik zelf sowieso niks aan Lego nieuw maar 2dehands, de LaRo en de Jeep waren kado's.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik zie hierboven een aantal mogelijkheden benoemd t.a.v. MILS platen.
Om je modular buildings mooi op de wegplaten aan te laten sluiten ontkom je er niet helemaal aan. Zelf gebruik ik voor veel delen een (ik meen 18mm dik) MDF plaat die ik bij de bouwmarkt in de juiste afmetingen heb laten zagen. Kost bijna niks en past perfect!
Om je modular buildings mooi op de wegplaten aan te laten sluiten ontkom je er niet helemaal aan. Zelf gebruik ik voor veel delen een (ik meen 18mm dik) MDF plaat die ik bij de bouwmarkt in de juiste afmetingen heb laten zagen. Kost bijna niks en past perfect!
aliexpress baseplates; vastgeplakt met kit, wat te groot/breed was heb ik eraf gesneden/gezaagdsilencedead schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:54:
Ik zie hierboven een aantal mogelijkheden benoemd t.a.v. MILS platen.
Alles bij elkaar met wat korting net geen 100euro (heb nog wat lampjes over).Tijll schreef op maandag 16 december 2024 @ 01:54:
[...]
Vind de hoeveelheid verlichting eigenlijk wel perfect.
Als ik vragen mag, welk bedrag heb je voor deze light-setup uitgegeven? (zonder de Smart Plug)
Ik heb per huisje een led lampje onder en een led lampje boven geplaatst.
Om de draden te verdelen/verlengen een aantal van die switch bordjes met 7 aansluitingen.
1000 euro vind ik wel heel veel geld. Als gezin lijkt ons onderstaande ook heel erg mooi om te bouwen en om te zien....... maaaaaaar hij is wel prijzig hoor.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Voor samen bouwen heb ik zelf de voorkeur aan sets waarbij je los van elkaar kan bouwen.
Van de sets die ik ken zijn dat bijvoorbeeld:
- https://brickset.com/sets/75978-1/Diagon-Alley
- https://brickset.com/sets/10305-1/Lion-Knights-Castle
- https://brickset.com/sets...Dragons-Red-Dragon-s-Tale
Wij hebben deze afgelopen weekend aangeschaft. Hij stond al een tijdje op de planning, maar nu is het er dan toch eindelijk van gekomen.Devke schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:45:
1000 euro vind ik wel heel veel geld. Als gezin lijkt ons onderstaande ook heel erg mooi om te bouwen en om te zien....... maaaaaaar hij is wel prijzig hoor.
[Afbeelding]
We zijn vorige week in Parijs geweest, dus dat was een een prima reden
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Mij lijkt dit redelijk saai, veel repetities, 4 identieke poten..Devke schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:45:
[Afbeelding]
Is een modular dan niet leuker om te bouwen?
Wat gaaf! Ik zie wel wat foto's verschijnen hier.RichardG schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:21:
[...]
Wij hebben deze afgelopen weekend aangeschaft. Hij stond al een tijdje op de planning, maar nu is het er dan toch eindelijk van gekomen.
We zijn vorige week in Parijs geweest, dus dat was een een prima reden
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dit vind ik bij bepaalde sets idd meer dan bijvoorbeeld Lego Technic. Daar is ieder blokje goed kijken. Het is net als avond eten. Je wilt niet altijd hetzelfde eten. Daarom eens wat wisselingen in aanbod.Brilsmurfffje schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:46:
[...]
Mij lijkt dit redelijk saai, veel repetities, 4 identieke poten..
Dit vond ik al bij de Tower Bridge, en dat was maar twee keer hetzelfde bouwen. Vier keer, neuh...Brilsmurfffje schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:46:
[...]
Nomen nescio
AFOL koopt; dus LEGO verkoopt (meer) 999€ setsDevke schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:45:
[Afbeelding]
Lego heeft er zelfs een speciaal logo voor op de doos; “samen bouwen”Karp schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:13:
Voor samen bouwen heb ik zelf de voorkeur aan sets waarbij je los van elkaar kan bouwen.
Ik probeer me te herinneren welke set dat was; ik dacht een bloem, maar kan ook anders zijn geeeest
Ik denk dat je dit soort setjes bedoeld. Die gaan per los plaatje waar iedereen zelf een onderdeel kan doen.himlims_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:11:
[...]
Lego heeft er zelfs een speciaal logo voor op de doos; “samen bouwen”
Ik probeer me te herinneren welke set dat was; ik dacht een bloem, maar kan ook anders zijn geeeest
Ik hoorde van een vriend en reddit (dus dan is het waar
) dat die Eiffeltoren echt vreselijk is om te bouwen.
Persoonlijk vind ik hem als eindproduct wel gaaf maar houd dat eerste mij behoorlijk tegen.
Persoonlijk vind ik hem als eindproduct wel gaaf maar houd dat eerste mij behoorlijk tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-12-2024 14:31 ]
Inderdaad een plantensetje. De vetplantjes onder andere.himlims_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:11:
[...]

Rechts onderin de banner; 1-3 bouwers
Ik heb ze op meer sets gezien. De Milky Way zoals hierboven gezegd, maar ik dacht het ook op een Icons set te hebben gezien.
[ Voor 10% gewijzigd door ThaRoof op 16-12-2024 14:35 ]
Donstil schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:31:
Ik hoorde van een vriend en reddit (dus dan is het waar) dat die Eiffeltoren echt vreselijk is om te bouwen.
Ik gebruik mijn bouwmomenten als momenten om even tot rust te komen. Er is (voor mij) weinig zo rustgevend als in een stapel met losse Lego onderdelen te graaien en zoeken naar de juiste onderdelen.Brilsmurfffje schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:46:
[...]
Daar kan ik me serieus helemaal zen van gaan voelen.
En hij hoeft ook niet gelijk af te zijn. De verschillende bouwstadia zijn ook erg interessant om te zien.
Dus 4x dezelfde dingen bouwen is op zich niet eens zo vervelend.
En om het nog leuker te maken hebben we inmiddels ook al de GoB lighting set (Standard) binnen.
En mijn vrouw zal regelmatig ook meehelpen met bouwen. Daarvoor gebruiken we dan zowel de iPad app als het boek. En dan zoeken we verschillende onderdelen (zakjes) uit om te bouwen. Dus wellicht dat we dan beiden maar 2 poten hoeven te bouwen
De Eiffeltoren heeft een speciaal plekje in ons hart, dus gaat het uiteindelijk ook meer daarom. En daarvoor hebben we wat leuke uurtjes te besteden.
(en mijn Lego steentjes collectie is ineens anderhalf keer zo groot geworden
Ik ben nu nog bezig met de Insecten collectie en de bijbehorende podcast met insectengeluiden is een leuke toevoeging tijdens het bouwen.
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Build Together is dat denk ik?himlims_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:11:
[...]
Vanuit Lego bedacht om samen iets te kunnen bouwen. Elk met eigen instructies.
https://www.lego.com/nl-nl/buildtogether / https://www.lego.com/en-nl/buildtogether
En het aantal mensen dat kan bouwen varieert vast? Ik weet niet hoe je daar achter moet komen. Misschien is het wel altijd 2-4
Aah ja eens hoor, hier is het ook wel een tot rust kom momentje.RichardG schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:44:
Ik gebruik mijn bouwmomenten als momenten om even tot rust te komen. Er is (voor mij) weinig zo rustgevend als in een stapel met losse Lego onderdelen te graaien en zoeken naar de juiste onderdelen.
Daar kan ik me serieus helemaal zen van gaan voelen.
En hij hoeft ook niet gelijk af te zijn. De verschillende bouwstadia zijn ook erg interessant om te zien.
Dus 4x dezelfde dingen bouwen is op zich niet eens zo vervelend.
Alle
Oei dat heb ik 2x geprobeerd, eerste keer werd dat ruzie, tweede keer bijna een echtscheidingEn mijn vrouw zal regelmatig ook meehelpen met bouwen. Daarvoor gebruiken we dan zowel de iPad app als het boek. En dan zoeken we verschillende onderdelen (zakjes) uit om te bouwen. Dus wellicht dat we dan beiden maar 2 poten hoeven te bouwen
Nou ik ben zelf half Frans, en stevig opgegroeid met Parijs en dus ook de Eiffeltoren.De Eiffeltoren heeft een speciaal plekje in ons hart, dus gaat het uiteindelijk ook meer daarom.
Dat is een van de redenen waarom ik hem stiekem toch wel wil
Goede tip! Hier ook binnen. Hij bevalt me ook erg goed om het stof bakje van de robotstofzuiger te reinigen.aReaRe schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:07:
[...]
Deze is bijna niet meer te krijgen maar dankzij het Bol algoritme het volgende besteld wat precies hetzelfde doet
De Floki air duster kan zuigen en blazen
[Afbeelding: Floki air duster]
Linkje:
https://www.bol.com/nl/nl...NFHA.2_3_6.7.ProductTitle
Heb jij hem ook onzenuub
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje muggeziften als je gaat klagen dat Eiffeltoren saai is om te bouwen nadat je deze hebt gekocht. Als je een dergelijke set koopt, hoef je niet bepaald een architect te zijn om te zien dat je uiteindelijk 4x zo goed als het zelfde bouwt. Ik heb hem zelf wel gebouwd (met zijn tweeën zoals anderen noemde) en uiteindelijk ook gelet op eindproduct toch zeer leuk om te bouwen zeker als je elke dag een stukje doet.Donstil schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:53:
[...]
Aah ja eens hoor, hier is het ook wel een tot rust kom momentje.
Alle
[...]
Oei dat heb ik 2x geprobeerd, eerste keer werd dat ruzie, tweede keer bijna een echtscheiding![]()
[...]
Dat is een van de redenen waarom ik hem stiekem toch wel wil
[ Voor 5% gewijzigd door schouten352 op 16-12-2024 16:48 ]
Desalniettemin is het goed om dit onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers.schouten352 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:47:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje muggeziften als je gaat klagen dat Eiffeltoren saai is om te bouwen nadat je deze hebt gekocht. Als je een dergelijke set koopt,
We zijn tenslotte niet allemaal zo bedreven dat we dit direct doorhebben. Ik had er zelf ook niet aan gedacht toen ik het voor het eerst hoorde. Achteraf is het uiteraard logisch, maar dat doet niets af aan het punt dat het belangrijk blijft om het te benoemen.
En onze laatste kerstaanwinst staat bij het dorp, met lampjes natuurlijk 
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Mooie foto zo, icm lampjes en “echte” boompjesziet er leuk uitOphidian schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:15:
En onze laatste kerstaanwinst staat bij het dorp, met lampjes natuurlijk
[Afbeelding]
Jaren geen Lego o.i.d. besteld, maar ik vond de IJsvogel altijd zó mooi, vooral met de light-up kit. Kerstgeschenk (Tinteling) van werk omgezet naar Bol, Bol.com Select "presentje" omgezet naar Lego-korting. En besteld.
Volgens mij verschilt het per set. Ik dacht dat bij Chinese Newjaar / of andere Chinees thema set, het bouwen in 3e verdeeld was.Karp schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:45:
[...]
Build Together is dat denk ik?
Vanuit Lego bedacht om samen iets te kunnen bouwen. Elk met eigen instructies.
https://www.lego.com/nl-nl/buildtogether / https://www.lego.com/en-nl/buildtogether
En het aantal mensen dat kan bouwen varieert vast? Ik weet niet hoe je daar achter moet komen. Misschien is het wel altijd 2-4
Soms is het 2, soms 4 - en dus ook 3.
Dit is afhankelijk van type set (en hoe deze verdeeld kan worden) Overigens zie je deze “build together” steeds vaker. Het “enige” is dat ze meerdere boekjes toevoegen.
Ik ben weer wat verder met de container terminal. Na in elkaar zetten bleek de stroomdoorvoer niet goed te werken, in onderstaande Work In Progress video heb ik de GoPro "aangetrokken" en ben ik op zoek gegaan naar de fout 
YouTube: Automated container terminal WIP E51: Fixing electrical problems
Daarnaast: bijna 10 jaar geleden een kerstdorp video gemaakt, allow me to spam
Ik heb de sets bewaard want ik wilde altijd nog een tweede maken, maar daar is het nog niet van gekomen. Sets blijken nu van pas te komen voor een klein dorpje op een tafel in de woonkamer, de kids vinden het helemaal geweldig en ik heb de vibes ook te pakken, dus elk jaar wordt het dorp beter door het aanbrengen van verlichting etc. Foto komt nog, dorp is nog in aanbouw, aannemer heeft laten weten dat deadline van 25dec gehaald gaat worden
YouTube: Automated container terminal WIP E51: Fixing electrical problems
Daarnaast: bijna 10 jaar geleden een kerstdorp video gemaakt, allow me to spam
Ik heb de sets bewaard want ik wilde altijd nog een tweede maken, maar daar is het nog niet van gekomen. Sets blijken nu van pas te komen voor een klein dorpje op een tafel in de woonkamer, de kids vinden het helemaal geweldig en ik heb de vibes ook te pakken, dus elk jaar wordt het dorp beter door het aanbrengen van verlichting etc. Foto komt nog, dorp is nog in aanbouw, aannemer heeft laten weten dat deadline van 25dec gehaald gaat worden
Allemachtig wat een geld!zonoskar schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:45:
Ik gun het de fans van harte, maar mij niet gezien. Ik geniet wel van jullie enthousiaste berichten erover.
Ik kan hem niet meer terugvinden maar ik zag een post op internet waar het gerucht werd gedeeld met een plaatje van een Death Star die met z’n superlaser op een portemonnee schoot.
Das een hele dure plastic voetbalzonoskar schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:45:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Staande ovatie voor degene die de reddingsboten van de Endurance ontworpen heeft, zitten heel slim in elkaar. Enige jammere is dat het 4 identieke reddingsboten lijken te worden. Terwijl Endurance eigenlijk 1 kleine motorboot had, 2 standaard reddingsboten en een op maat gemaakte sloep, de James Caird.
Vond het opbouwen van de romp van Endurance zelf nog altijd best saai en ietwat onrealistisch. Maar het opbouwen van het dek en alle details is echt heerlijk
Ik ben niet handig met verf en echt klein priegelwerk maar anders zou modelbouw ook wel wat voor me zijn, want dit is echt leuk bouwen zo
Vind het jammer dat ie bijna af is, alleen de masten en zeilen nog...

Vond het opbouwen van de romp van Endurance zelf nog altijd best saai en ietwat onrealistisch. Maar het opbouwen van het dek en alle details is echt heerlijk

Je kunt extra kortingen krijgen. CashbackXL gebruiken. Ik mag vlgs mij geen links droppen hier. Ik gebruik hem en het werkt goed.Aerkhanite schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:32:
Jaren geen Lego o.i.d. besteld, maar ik vond de IJsvogel altijd zó mooi, vooral met de light-up kit. Kerstgeschenk (Tinteling) van werk omgezet naar Bol, Bol.com Select "presentje" omgezet naar Lego-korting. En besteld.
Ik heb dat opgelost door foamplaten onder de modulairs te leggen. Dan sluiten ze qua hoogte met een stoeprand aan op de nieuwe wegenplaten.Donstil schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:05:
[...]
Ooh dat vind ik een goeie, de basis van mijn nieuwe stad word juist een reeks Modulars dus dan is het wel fraai als dat netjes aansluit op de wegen die je nu los kunt kopen.
![]() | ![]() | ![]() |
Nog wel work in progress zoals op de kruising te zien is...
Dat ziet er mooi uit! Hoe dik was de foamplaat die je hebt gebruikt?Menckens schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:57:
[...]
Ik heb dat opgelost door foamplaten onder de modulairs te leggen. Dan sluiten ze qua hoogte met een stoeprand aan op de nieuwe wegenplaten.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Platen van 5 mm. Via een hobbywinkel gekocht, deze zijn makkelijk op maat te snijden voor een baseplate.Jakkus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:22:
[...]
Dat ziet er mooi uit! Hoe dik was de foamplaat die je hebt gebruikt?
enCyclonist schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:52:
[...]
Waar ik nu wel eens tegenaan loop, is dat op standaard baseplate gebouwde modulars, niet aan te sluiten zijn op het nieuwe road system i.v.m. hoogteverschil / stoep. De baseplates moeten daarvoor zeker 1 brick omhoog. Dat zou voor mij wel de belangrijkste reden zijn om over te stappen.
Hebben jullie deze tutorial al gezien per toeval? Deze toont hoe je de nieuwe wegen kan laten aansluiten op de klassieke baseplates van de modulars.Donstil schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:05:
[...]
Ooh dat vind ik een goeie, de basis van mijn nieuwe stad word juist een reeks Modulars dus dan is het wel fraai als dat netjes aansluit op de wegen die je nu los kunt kopen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verlaagde stoepranden voor de zebrapadenMenckens schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:57:
[...]
Ik heb dat opgelost door foamplaten onder de modulairs te leggen. Dan sluiten ze qua hoogte met een stoeprand aan op de nieuwe wegenplaten.
scintillating
Lekker wel.
1001 filmpjes op youtube: zo kun je "in system" omgaan met de wegplaten en modulars!
dit topic: papier/foam/karton/whatever
1001 filmpjes op youtube: zo kun je "in system" omgaan met de wegplaten en modulars!
Voor grotere oppervlaktes wel een stuk goedkoperKarp schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:59:
Lekker wel.
Cool, dat zijn tips waar ik wel wat mee kan!Menckens schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:57:
[...]
Ik neem het zeker mee dus
Leuk leuk ik zet het hem op de watchlistKapoen schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:53:
[...]
en
[...]
Hebben jullie deze tutorial al gezien per toeval? Deze toont hoe je de nieuwe wegen kan laten aansluiten op de klassieke baseplates van de modulars.
[YouTube: Using New LEGO Road Plates With Baseplates & Modulars - Easy, Cost Effective, Looks Good 60304 🚗🚛🛣🏙🏹]
Al een paar dagen goed ziek, kon geen scherm verdragen, dus wat doe je dan?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hJbLBJW2rph3gMwQJ1b0csa7.jpg?f=user_large)
Lekker bouwen met een lading dekens en de verwarming op standje nucleair dan weer naar bed.
Ik had een goede deal op de verschillende SW midi scale schepen dus ik ben maar met de MF begonnen. Ondertussen ook de Tantive IV gemaakt en de bladeren op Boomhut vervangen naar herfst.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hJbLBJW2rph3gMwQJ1b0csa7.jpg?f=user_large)
Lekker bouwen met een lading dekens en de verwarming op standje nucleair dan weer naar bed.
Ik had een goede deal op de verschillende SW midi scale schepen dus ik ben maar met de MF begonnen. Ondertussen ook de Tantive IV gemaakt en de bladeren op Boomhut vervangen naar herfst.
This is the Way.
Een goede tijdsbesteding als je niet lekker bent. Beterschap!NoTimeRemains schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:37:
Al een paar dagen goed ziek, kon geen scherm verdragen, dus wat doe je dan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op die manier heb ik een paar jaar geleden Lego voor het eerst weer herontdekt, het eerste kleine stapje uit mijn dark ages. Ik had een flinke griep en kon even geen schermen hebben, en toen heb ik mijn oude Legokastelen er weer bij gepakt
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Gisteren mijn oude Lego van zolder gehaald. Dacht toch echt dat ik heel veel witte bouwblokjes had, maar helaas. Mijn kerststraat+tram moet het dan gewoon maar doen met de houten ondergrond in de boekenkast.
Ik lijk wel meer te missen, denk dat mijn ouders al weleens wat hebben weggegeven voordat ik alles bij mij kon opslaan. Zag nog wel allerlei oude boekjes, en ook daarbij zag ik dat ik echt wel wat zaken mis.
Zo mis ik de transportband van Lego set 351

Gelukkig kan ik me binnenkort vermaken met de Pacman-kast. Tintelingenbon, Selectkorting en nog wat andere kortingsbonnen ingezet, dus voor 130 euro heb ik er een mooie set bij.
Ik lijk wel meer te missen, denk dat mijn ouders al weleens wat hebben weggegeven voordat ik alles bij mij kon opslaan. Zag nog wel allerlei oude boekjes, en ook daarbij zag ik dat ik echt wel wat zaken mis.

Gelukkig kan ik me binnenkort vermaken met de Pacman-kast. Tintelingenbon, Selectkorting en nog wat andere kortingsbonnen ingezet, dus voor 130 euro heb ik er een mooie set bij.
Dat specifieke onderdeel voor set 351 is niet heel duur dus je zou hem in ere kunnen herstellenPat911 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:13:
Gisteren mijn oude Lego van zolder gehaald. Dacht toch echt dat ik heel veel witte bouwblokjes had, maar helaas. Mijn kerststraat+tram moet het dan gewoon maar doen met de houten ondergrond in de boekenkast.
[Afbeelding]
Leuke set. Speelde daar vroeger mee bij mijn opa en oma. Tijdje terug nog over nagedacht om deze set op Marktplaats te kopen, maar qua nostalgie laat ik het liever zoals het is.Pat911 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]
Goed voorbeeld van het feit dat er altijd al sets zijn geweest met hele specifieke onderdelen die niet of nauwelijks op een andere, creatieve manier gebruikt kunnen worden. Dat is niet iets recentsSomerenV schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:37:
[...]
Dat specifieke onderdeel voor set 351 is niet heel duur dus je zou hem in ere kunnen herstellen
Klinkt als een MOC-uitdaging!Reinier schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:50:
[...]
Goed voorbeeld van het feit dat er altijd al sets zijn geweest met hele specifieke onderdelen die niet of nauwelijks op een andere, creatieve manier gebruikt kunnen worden. Dat is niet iets recents
Lopende banden in een BlackTron mijnbouwoperatie met M:Tron dwangarbeid? Leuke kerst MOC
Die lopende banden zijn toch echt niet goedkoop: vanaf EUR 17,50 op BrickLink bij Nederlandse aanbieders... kan je nog beter op Marktplaats een complete set kopen!
Ik vind BrickLink tegenwoordig sowieso erg duur geworden. Een MoC die ik al even wil bouwen, is van 200e begin 2024 naar 350e gegaan eind november. Geen rare steentjes, maar gewoon standaard goed verkrijgbare steentjes.
//edit
Momenteel al ruim 400 euro. Gaat echt nergens meer over
//edit
[ Voor 13% gewijzigd door Arno op 18-12-2024 11:33 ]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
weet niet over welke moc of blokjes het gaat, maar het kan schaarste zijn? even geleden waren er aantal MOC bouwers bezig met flinke architectuur gebouwen. Hierdoor waren de 'tan' blokjes nauwelijks nog verkrijgbaar op BL (en dus ging de prijs flink omhoog van blokjes in die specifieke kleur)Arno schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:30:
Ik vind BrickLink tegenwoordig sowieso erg duur geworden. Een MoC die ik al even wil bouwen, is van 200e begin 2024 naar 350e gegaan eind november. Geen rare steentjes, maar gewoon standaard goed verkrijgbare steentjes.
//edit
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2024 11:42 ]
Dat zal soms wel spelen, maar het algemene prijsniveau is echt flink gestegen - zelfs de online Lego PaB is geregeld goedkoper dan BrickLink!himlims_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:41:
weet niet over welke moc of blokjes het gaat, maar het kan schaarste zijn? even geleden waren er aantal MOC bouwers bezig met flinke architectuur gebouwen. Hierdoor waren de 'tan' blokjes nauwelijks nog verkrijgbaar op BL (en dus ging de prijs flink omhoog van blokjes in die specifieke kleur)
Is dat niet gewoon het na effect van de corona piek in interesse in Lego? De bouwers van toen zijn nu ook richting de MOCs gegaan en de daaraan gekoppelde shops op BL spelen daar simpel op in?
mijn 'tip' voor gebruik BrickLink; zoek op "bulk" (!!) per 100x500x1000 stk van blokje is vaak goedkoper dan er 30 los kopenmawashigeri schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:48:
[...]
Dat zal soms wel spelen, maar het algemene prijsniveau is echt flink gestegen - zelfs de online Lego PaB is geregeld goedkoper dan BrickLink!
Klein stationgebouw van 246 unieke steentjes. Basis is wit, maar ik ga daar serieus geen 400 euro voor dokkenhimlims_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:41:
[...]
weet niet over welke moc of blokjes het gaat, maar het kan schaarste zijn? even geleden waren er aantal MOC bouwers bezig met flinke architectuur gebouwen. Hierdoor waren de 'tan' blokjes nauwelijks nog verkrijgbaar op BL (en dus ging de prijs flink omhoog van blokjes in die specifieke kleur)
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Uhhh zit ik hier nu ff mis met bouwen? Raampjes zitten zo raar. Of hoort dit? De tekening is het ook niet duidelijk op.:strip_exif()/f/image/3JqfI9CGhwHhrJ9xLVAhCdv6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fp1twyk9wX0qTPHF49Mu5nN6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3JqfI9CGhwHhrJ9xLVAhCdv6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fp1twyk9wX0qTPHF49Mu5nN6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 18-12-2024 13:56 ]
precies, hier de F1 stand. simpele zwarte blokjes. Maar al snel 300-400 euro...Arno schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:09:
[...]
Klein stationgebouw van 246 unieke steentjes. Basis is wit, maar ik ga daar serieus geen 400 euro voor dokken
https://rebrickable.com/m...ns-display-stand/#details
Water-Escape
is dit hogwards? of notredame? of colloceum? of speedchampion?Devke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:55:
Uhhh zit ik hier nu ff mis met bouwen? Raampjes zitten zo raar. Of hoort dit? De tekening is het ook niet duidelijk op.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(ofwel; welke set is dit? en welke pagina zit je met bouwen?)
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2024 14:01 ]
Sorry. Dit is Notre Dame. Pagina 85. Tekening 105. Dit staat zo raar namelijk 😜himlims_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:01:
[...]
is dit hogwards? of notredame? of colloceum? of speedchampion?
[ Voor 39% gewijzigd door Devke op 18-12-2024 14:07 ]
2615! steentjes waarvan 1133 2x4 bricks van 12 cent/stuk, ja dat telt aan.water_escape schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:58:
[...]
precies, hier de F1 stand. simpele zwarte blokjes. Maar al snel 300-400 euro...
en dan die achterwand van 6 studs diep
als je terug gaat naar pagina 81/82 (stap 101/102) zie je dat de raampjes op de hoek schuin moeten staan.Devke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:04:
[...]
Sorry. Dit is Notre Dame. Pagina 85. Tekening 105. Dit staat zo raar namelijk 😜
[Afbeelding]
in de stap daarna (103) zie je dat de boog over dat raampje maar aan 1 kant past.
wellicht dat de bolling van het raampje bij jou wat drukt?
mijn andere idee is pagina 77 (stap 97) controleren dat alles dezelfde hoogte heeft.
op de foto ziet het eruit als iets omhoog wordt gedrukt, als het het raampje niet is, wellicht een stukje teveel of te hoog geplaatst
Nu ben ik wel benieuwd welke speedchampion je het op vind lijkenhimlims_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:01:
[...]
is dit hogwards? of notredame? of colloceum? of speedchampion?
Totaal 2615 stenen zonder echt klein grut, en dan ook nog eens zwart...water_escape schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:58:
precies, hier de F1 stand. simpele zwarte blokjes. Maar al snel 300-400 euro...
1133 keer 2x4 bricks, 28 maal 8x16 platen, 150 (!) 4x8 platen, 100x dit, 50x dat
Simpel, maar wel erg veel en sommige groot!
Interessant genoeg zal je dit in alternatieve (en kwalitatief goede) steentjes niet heel veel goedkoper kunnen vinden - de prijzen zijn echt over de hele linie flink opgetrokken. Die 8x16 platen bijvoorbeeld liggen ook ruim boven de euro.
Edit: dit ding ziet er best simpel uit, ik zou thuis gewoon eens gaan experimenteren met verschillende afmetingen platen en stenen om eens te kijken of je een goedkoper alternatief kan bouwen. Bijvoorbeeld 4x6 platen zijn relatief goedkoop per nopje - een factor 3-4 t.o.v. 8*16 platen!
[ Voor 16% gewijzigd door mawashigeri op 18-12-2024 14:39 ]
Top. Dankje. Op pagina 98 staat rechtsboven in een ingezoomde tekening. Daar had ik al naar gekeken en toch 1 blokje verkeerd liggen. Nu is de druk bij de raampjes weg. Stuk beter. Achterop kan nog ietsje mooier al wordt het met vierkante raampjes in een kort bochtje natuurlijk moeilijk een rondere vorm te krijgen. Is het mogelijk dat iemand de achterkant kan delen? Die zie ik niet op tekeningen. Dit is hem hier nu.antonvdijk schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:23:
[...]
als je terug gaat naar pagina 81/82 (stap 101/102) zie je dat de raampjes op de hoek schuin moeten staan.
in de stap daarna (103) zie je dat de boog over dat raampje maar aan 1 kant past.
wellicht dat de bolling van het raampje bij jou wat drukt?
mijn andere idee is pagina 77 (stap 97) controleren dat alles dezelfde hoogte heeft.
op de foto ziet het eruit als iets omhoog wordt gedrukt, als het het raampje niet is, wellicht een stukje teveel of te hoog geplaatst
:strip_exif()/f/image/EBtCtNRYJScyLqstcEZwPkgW.jpg?f=fotoalbum_large)
Raampje zit beter. Resultaat.
[ Voor 32% gewijzigd door Devke op 18-12-2024 14:45 ]
stap 102 op pagina 82 wellicht.Devke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:37:
[...]
Top. Dankje. Op pagina 98 staat rechtsboven in een ingezoomde tekening. Daar had ik al naar gekeken en toch 1 blokje verkeerd liggen. Nu is de druk bij de raampjes weg. Stuk beter. Achterop kan nog ietsje mooier al wordt het met vierkante raampjes in een kort bochtje natuurlijk moeilijk een rondere vorm te krijgen. Is het mogelijk dat iemand de achterkant kan delen? Die zie ik niet op tekeningen. Dit is hem hier nu. [Afbeelding]
de 2 achterste raampjes zet je dus loodrecht tegen middelste pilaar aan.
ik gok dat het op jouw foto een kwestie is van het rechter raampje even inklikken.
(doordat ie nu scheef staat, botst dat met de kromming)
:strip_exif()/f/image/5IZHbzziYujxMKJ8PnGDXGjr.png?f=user_large)
gejat van jouw eigen foto, vergelijkbaar dus met de raampjes eronder
[ Voor 10% gewijzigd door antonvdijk op 18-12-2024 14:50 ]
Ja dan wordt het weer veel voor wat het is in dit voorbeeld.mawashigeri schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:24:
[...]
Totaal 2615 stenen zonder echt klein grut, en dan ook nog eens zwart...
1133 keer 2x4 bricks, 28 maal 8x16 platen, 150 (!) 4x8 platen, 100x dit, 50x dat
Simpel, maar wel erg veel en sommige groot!
Interessant genoeg zal je dit in alternatieve (en kwalitatief goede) steentjes niet heel veel goedkoper kunnen vinden - de prijzen zijn echt over de hele linie flink opgetrokken. Die 8x16 platen bijvoorbeeld liggen ook ruim boven de euro.
Edit: dit ding ziet er best simpel uit, ik zou thuis gewoon eens gaan experimenteren met verschillende afmetingen platen en stenen om eens te kijken of je een goedkoper alternatief kan bouwen. Bijvoorbeeld 4x6 platen zijn relatief goedkoop per nopje - een factor 3-4 t.o.v. 8*16 platen!
Ik heb zelf Mario in het zeer groot gemaakt. Ongeveer 600,- aan blokjes.
Als ik die bestelling nu weer door Bricklink heen haal kom ik op 1000 - 1400 eruo uit
Water-Escape
Een mooie remake. Aardig nette prijs. Zelf heb ik er wat minder mee. Ik ben meer van de sets uit de periode hiervoor (blauwe steentjes, zoals de 928). Naast persoonlijke voorkeur wel een puntje van kritiek: net als bij de 10497 zou het leuk geweest zijn om de verpakking een retro uiterlijk mee te geven.SomerenV schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1.151 onderdelen en een prijs van net geen 100 euro. Deze gaat er zeker komen hier!
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 18-12-2024 15:22 ]
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/uDPWjtg7BzIVN6dm5mP7b67b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hTgA7gLMZ4CDCSBwJaFfQw2I.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/F3H9oKOnlDUFiGIQ2Zr7DYFB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/b1cqtGjdSkGkdFe7w8hz5OLx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/McbJJN7WfFHvuqHxkgR5c8Gw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1bXLpgD7pqFgwkZDiD8lwM5v.jpg?f=fotoalbum_large)