Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:39

rammes

koekebakker 1e klas

hier de video met de maker

Ik zou het doen!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-01 19:19
Devke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:37:
[...]

Top. Dankje. Op pagina 98 staat rechtsboven in een ingezoomde tekening. Daar had ik al naar gekeken en toch 1 blokje verkeerd liggen. Nu is de druk bij de raampjes weg. Stuk beter. Achterop kan nog ietsje mooier al wordt het met vierkante raampjes in een kort bochtje natuurlijk moeilijk een rondere vorm te krijgen. Is het mogelijk dat iemand de achterkant kan delen? Die zie ik niet op tekeningen. Dit is hem hier nu. [Afbeelding]

Raampje zit beter. Resultaat.

[Afbeelding]
Dat is wel een beetje hoe het is, ik heb hem ook zo.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5lqm8cBqlSPfPn22VxmnKmlYTQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xp7V2faUp2IF17riyseu25w1.png?f=user_large
Wat ik heb gedaan om het allemaal wat rechter te krijgen is die tussendelen en ramen elke keer even plat te drukken op tafel om ze goed uit te lijnen ;)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 02:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Lego towtruck :D Rijdt in de buurt van Los Angeles rond (niet mijn foto)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/469210201_1360792305363373_8299031052283534526_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=cc71e4&_nc_ohc=ybzHbEEvfjoQ7kNvgE4f4Et&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=AyuoBwaSAb9qQjbioUYPhHN&oh=00_AYDlHWO8ksmsEPpan070g5jTlYBD4RrB8Xw8_911mtf9kQ&oe=6768AC63

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Mappy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:43:
[Afbeelding]
Hier volgens mij in actie :o (vanaf 0:25)

https://nos.nl/l/2548751

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die blacktron is cool, maar geen instabuy voor mij. Ik heb er geen gaaf spaceship gevoel bij. Maar ik ben dan ook van voor de blacktron serie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 02:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Daarom had ik even een goede foto gezocht inderdaad :D

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vind hem wel vet geworden! Die gaat er zeker komen bij de release.

Heeft wel een iets andere stijl dan de Galaxy Explorer moet ik zeggen, lijkt iets rommeliger allemaal, maar desondanks vind ik hem geslaagd.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:56

Cheezus

Luiaard

zonoskar schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:01:
Die blacktron is cool, maar geen instabuy voor mij. Ik heb er geen gaaf spaceship gevoel bij. Maar ik ben dan ook van voor de blacktron serie.
Ik vind het op zich wel een geslaagde remake alleen het origineel vind ik een lelijk ding en de remake dus eigenlijk ook :P

De zwart/gele blacktron vond ik wel de 'stoerste' space lego, ik had de Alienator en de Battrax. Met name die laatste vond ik bad-ass en zou ik wel warm lopen voor een remake :9

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-01 16:57
Geen stickers op het uiteindelijke productie-model, drie minifigs en de Alienator als B-model!
Zwarte tegels met gele pijlen, bedrukte slopes... wat moet je nu adviseren aan iemand die al 2x 10497 heeft?

De designer heeft ook Fell Beast van LOTR GWP gemaakt.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:41:
[...]

Dat is wel een beetje hoe het is, ik heb hem ook zo.[Afbeelding]
Wat ik heb gedaan om het allemaal wat rechter te krijgen is die tussendelen en ramen elke keer even plat te drukken op tafel om ze goed uit te lijnen ;)
Thhx. Dat uitlijnen is idd nodig. Had ik ook al gedaan. Verder lijkt het aardig goed op elkaar vlgs mij. Dankje voor het delen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's ook wat, Godzilla in m'n mini kerstdorpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/s4I6QOH2hWWjnNTxgWIp3Y2g.jpg

Ey!! Macarena \o/

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:42
Mijn zoontje is vanochtend geopereerd (keel- en neusamandelen verwijderd) en daar mocht natuurlijk wel iets tegenover staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfCyOQ19JYl3NlMO7xHv-ppAxeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdGgu3Kz3a91hkpKvbq5akIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Een onwijs gave Speed Champion (Audi S1 Quattro e-Tron). :D

• JBW
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-01 18:56

JBW

Mappy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:43:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Naz9nkVMxRNwB5SVSfes5-Ll8fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bei41IeAzb7dN1kcjnIPPCJL.jpg?f=fotoalbum_large

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44

Convoy

g44p

Yonix schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:37:
Mijn zoontje is vanochtend geopereerd (keel- en neusamandelen verwijderd) en daar mocht natuurlijk wel iets tegenover staan:

[Afbeelding]

Een onwijs gave Speed Champion (Audi S1 Quattro e-Tron). :D
Lego en nieuwe nagellak, perfecte combo :+

Die Audi is idd dik, heb hem hier ook gekocht voor de kleine man _/-\o_

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 20:36

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik voel een nieuw project aankomen...

Gelukkig is 't huidige project al bijna af :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlWsKPxA09aVPWwWvdDgSSe5Spo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqeKKqPyzGZ95Qu9MbnKsQjF.jpg?f=fotoalbum_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• The Eagle
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die heli's horen andersom te staan, neus naar voren (niet de wieken naar onderen, duh :+ ).

Iets met aerodynamica tijdens transport ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-01 21:51
Iemand ervaring met 1 januari naar een fysieke LEGO winkel voor de modular? Altijd online besteld maar wellicht dat ik hem fysiek wil halen. Zo ja, iemand ook met Duitse Lego stores?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Zenomyscus schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:43:
[...]

5m² is veel! Ik zou willen dat ik die ruimte had. Ik kom nu op ¼ daarvan, met een totaal van 18 baseplates. Ik zie dat helaas de komende jaren niet meer worden. Deel je af en toe wat fotos?
Ik zal te zijner tijd eens wat delen, maar voor nu zit het nog in een ontoonbare fase. Kerstvakantieproject. :)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:13
Maikjuh schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:03:
Iemand ervaring met 1 januari naar een fysieke LEGO winkel voor de modular? Altijd online besteld maar wellicht dat ik hem fysiek wil halen. Zo ja, iemand ook met Duitse Lego stores?
Als de winkel open is dan kun je er een halen. Moet je natuurlijk wel een echte LEGO Store bezoeken.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22

key

SomerenV schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

1.151 onderdelen en een prijs van net geen 100 euro. Deze gaat er zeker komen hier!
Ondanks dat het in mijn ogen de minst goede set is die ze hadden kunnen kiezen voor een remake zal hij er waarschijnlijk wel komen uit nostalgie voor Blacktron.
Zoveel betere modellen kunnen kiezen....

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-01 16:57
key schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:00:
Ondanks dat het in mijn ogen de minst goede set is die ze hadden kunnen kiezen voor een remake zal hij er waarschijnlijk wel komen uit nostalgie voor Blacktron.
Zoveel betere modellen kunnen kiezen....
BlackTron was na (en voor...) mijn actieve Lego periode en mij is altijd opgevallen dat BlackTron een geweldig subthema was met helaas slechts matig tot redelijke sets. M:Tron was beter wat dat betreft en had magneten.
Kleurenschema & sinistere achtergrond met grijnzende gezichtjes is wel een winnaar.

Welk model had je liever gezien? Een ruimtebasis is onwaarschijnlijk en de Battrax is alweer een auto (wel 1 van de betere uit de originele serie)
  • 1875 Meteor Monitor (miniset, te klein)
  • 6876 Alienator (B-model van deze set)
  • 6894 Invader (hebben we als GWP cruiser)
  • 6941 Battrax
  • 6954 Renegade (is deze set)
  • 6987 Message Intercept Base

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• key

key

Battrax is in mijn ogen inderdaad een betere keuze.
Een voertuig zou juist leuk zijn, gezien de vorige 2 sets al vliegtuigen waren.

De Alienator, was ook leuk geweest als ze deze goed en groot zouden maken. Voor mij de meeste nostalgie.
Een volledig nieuw ontwerp zou in mijn ogen helemaal geweldig zijn. Online zijn er bijv veel erg mooie mocs te vinden. Blacktron heeft/had zoveel potentie.

Maar ik heb een kleine hoop dat er volgend jaar een M-Tron set komt

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-01 13:06
[Afbeelding]

[Afbeelding]

1.151 onderdelen en een prijs van net geen 100 euro. Deze gaat er zeker komen hier!
Hij is aardig gelukt, alleen de uitlaten... Die hadden meer conisch mogen zijn en het liefst ook wat groter, dat had het geheel meer indrukwekkend gemaakt.

Deze fan made modellen kan ik ook wel waarderen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZ7T_aNoz1ExeBLOssJLyNIE5bg=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/lbLr57lQVAKSpjo2PetFmRVJ.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PeJhoaSYgh1qxq366Fojvctku8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/o2aOtmo1MxmB2j4KTzqVcGkf.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI4E2_Sml0n16s5U4LUCLESupg8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/sZgz5h6vv8yUormVCWpu3KJk.webp?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door greenlizzard op 19-12-2024 12:44 ]

• Maikjuh
NotSoSteady schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:12:
[...]

Als de winkel open is dan kun je er een halen. Moet je natuurlijk wel een echte LEGO Store bezoeken.
Ja precies, kan alleen nergens vinden of, welke en hoe laat ze open zijn..

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 13:33
Maikjuh schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:04:
[...]

Op 1 januari zijn alle Lego stores dicht!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27
Maikjuh schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:04:
[...]

1 januari is een officiële vrije dag, dan zijn de LEGO winkels gewoon gesloten.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:42

L23

Die LEGO Blacktron Renegade ziet er leuk uit. Ik ga in ieder geval wat bestellen via de Lego shop in januari. Heb nog kortingscodes van Black Friday en moet die Tic Tac Toe setje nog claimen en die zijn tot in januari geldig. Ik dacht eerst aan 60446 Modulair galactisch ruimteschip, maar ik zie dat de Blacktron Renegade een Exclusieve set is. Dus voorlopig eerst alleen bij Lego winkels te koop? Dan kan ik beter die LEGO City Modulair galactisch ruimteschip een keer ergens in de aanbieding kopen.

Heb ook nog genoeg LEGO City Space sets om te bouwen, Bol had laatst een mooie dagdeal voor de 60434 Ruimtebasis en Raketlanceringsplatform.

Zie de laatste tijd hele toffe LEGO ruimteschepen voorbij komen op Instagram. Zoiets zou ik wel ook wel willen bouwen. Wellicht kom ik met al die City Space sets qua onderdelen een beetje in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hD7g34WecPsxdNBIE-0WuMgbUyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSy9BQ0vcz6oPkvl3YA7GMN0.jpg?f=fotoalbum_large
F1 Space Racer WIP 7 gemaakt door Filler Brick
https://www.flickr.com/photos/4c65676f/52322767730/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eindelijk de serie weer compleet. Nu nog bouwen. En dan afbreken om de pimped versie te bouwen. De 290 euro aanbieding bij Bol kon ik niet weerstaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh3N0XvyCimd3ILJXp1xwla4LRo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RqEgJki8XPKxhbYCfUeMc569.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:53
zonoskar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:02:
En dan afbreken om de pimped versie te bouwen.
Hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig? Het bouwen van de Sian duurde bij mij volgens mij iets van 10-11 uur maar het afbreken van zoiets heb ik nog nooit gedaan :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RubjeMazter schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:07:
[...]

Hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig? Het bouwen van de Sian duurde bij mij volgens mij iets van 10-11 uur maar het afbreken van zoiets heb ik nog nooit gedaan :)
Afbreken gaat sneller, uurtje of 2-3 schat ik. Daarna heb je wel pijn aan je vingers van het uittrekken van de pinnetjes. :)

• RubjeMazter
zonoskar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:10:
[...]

Afbreken gaat sneller, uurtje of 2-3 schat ik. Daarna heb je wel pijn aan je vingers van het uittrekken van de pinnetjes. :)
Haha dat wil ik wel geloven ja, ik heb dat al als ik ze in elkaar zet. Dat er inmiddels niet een iets geavanceerdere tool voor is dan die standaard oranje/blauwe clipper die je bij sommige sets krijgt.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:45
Cheezus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:18:
[...]

Ik vind het op zich wel een geslaagde remake alleen het origineel vind ik een lelijk ding en de remake dus eigenlijk ook :P

De zwart/gele blacktron vond ik wel de 'stoerste' space lego, ik had de Alienator en de Battrax. Met name die laatste vond ik bad-ass en zou ik wel warm lopen voor een remake :9
In het promofilmpje dat ik zag leek het net alsof de Alienator er ook zou komen. Op een gegeven moment koppelt de cockpit aan iets dat heel erg lijkt op die set. Ik had hem vroeger ook, en heb er veel mee gespeeld. Zou die ook graag terug zien.

Ik heb laatst het interstellar spaceship gebouwd van de nieuwe space lijn, en die vond ik ook erg leuk. Jammergenoeg vind ik de rest van die lijn niet zo tof. Zou wel meer space dingen willen (bouwen). :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• key

key

RubjeMazter schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:35:
[...]

Haha dat wil ik wel geloven ja, ik heb dat al als ik ze in elkaar zet. Dat er inmiddels niet een iets geavanceerdere tool voor is dan die standaard oranje/blauwe clipper die je bij sommige sets krijgt.
Op ali express is een tang te koop. Ik betwijfel alleen als ding zo goed is voor de pinnetjes van je set
Afbeeldingslocatie: https://ae-pic-a1.aliexpress-media.com/kf/H8d63509d65f444a09b7c79c7654a6d91j.jpg

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-01 09:35
Eindelijk de serie weer compleet. Nu nog bouwen. En dan afbreken om de pimped versie te bouwen. De 290 euro aanbieding bij Bol kon ik niet weerstaan :)

[Afbeelding]
wanneer was dit dan? hou het tijdje in de gaten, bij proshop was ie ook 290 maar uitverkocht toen ik op de knop wou drukken ..

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

leosand schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:32:
[...]

wanneer was dit dan? hou het tijdje in de gaten, bij proshop was ie ook 290 maar uitverkocht toen ik op de knop wou drukken ..
Dat was gisteren. Waarschijnlijk veel geluk gehad.

@Malfunctions Er is een B en C model voor de Blacktron Renegade. De grote lijkt wel een beetje op de Alienator. Ben benieuwd wat je moet bijkopen om alle 3 tegelijk te bouwen, zoals ik ook met de Galaxy Explorer gedaan heb. Maar ik wacht wel op de 25% korting bij Intertoys.

[ Voor 31% gewijzigd door zonoskar op 19-12-2024 15:01 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Malfunctions schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:20:
[...]

In het promofilmpje dat ik zag leek het net alsof de Alienator er ook zou komen. Op een gegeven moment koppelt de cockpit aan iets dat heel erg lijkt op die set. Ik had hem vroeger ook, en heb er veel mee gespeeld. Zou die ook graag terug zien.

Ik heb laatst het interstellar spaceship gebouwd van de nieuwe space lijn, en die vond ik ook erg leuk. Jammergenoeg vind ik de rest van die lijn niet zo tof. Zou wel meer space dingen willen (bouwen). :)
Het lijkt me enorm gaaf als ze zo nu en dan zo'n vintage space set in een nieuw jasje uitbrengen. Mogen ze ook doen met M-tron en Futuron, dat waren echt enorm leuke space themes! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• RubjeMazter
leosand schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:32:
[...]

Tussen gisternacht 00:20 en 10:00 :P
Ik kreeg de notificatie van Brickwatch om 00:20 en om 10:00 stond deze al op uitverkocht/andere prijs.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20
almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:51:
[...]

Het lijkt me enorm gaaf als ze zo nu en dan zo'n vintage space set in een nieuw jasje uitbrengen. Mogen ze ook doen met M-tron en Futuron, dat waren echt enorm leuke space themes! :Y
Was M-Tron niet het spacethema met magneten? Veel rood/zwart meen ik mij te herinneren.
[...]

Om een link te maken met mijn andere hobby: leer gitaar spelen (liefst een model met stalen snaren), daarmee kweek je voldoende eelt op je vingers om pijnloos Lego/Technic te kunnen afbreken :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

[...]

Ik draag altijd handschoenen als ik sets uit elkaar halen. Veel grip en geen kapotte vingertopjes. Deze heb ik nu: https://www.hornbach.nl/p...ijs-zwart-maat-9/8378880/

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RubjeMazter schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:56:
[...]

Tussen gisternacht 00:20 en 10:00 :P
Ik kreeg de notificatie van Brickwatch om 00:20 en om 10:00 stond deze al op uitverkocht/andere prijs.
Ik heb rond 09:00 besteld, dus inderdaad geluk gehad. Ik heb al een bricklink order klaarstaan om de set te ontkleuren :) Kost ook weer 60 euro.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:49:
[...]

Was M-Tron niet het spacethema met magneten? Veel rood/zwart meen ik mij te herinneren.
Klopt, maar ik vind het kleurenschema van Futuron het mooiste: wit met trans dark blue (die van de eerste monorail) <3

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:56:
[...]

Ik heb rond 09:00 besteld, dus inderdaad geluk gehad. Ik heb al een bricklink order klaarstaan om de set te ontkleuren :) Kost ook weer 60 euro.
Ontkleuren? Wat moet ik mij daar bij voorstellen, een andere kleur dan mclaren orange/geel?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Donstil schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:18:
[...]

Ontkleuren? Wat moet ik mij daar bij voorstellen, een andere kleur dan mclaren orange/geel?
My 2ct; oranje voor zwart vervangen, maar kan het mis hebben.

Ziet er wel gaaf uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbSIko12UH3H4uJOoJETShuRCJ8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LlKVojJCl7oOK79J0OwTE43V.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 19-12-2024 18:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Donstil
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:19:
[...]

My 2ct; oranje voor zwart vervangen, maar kan het mis hebben.

Ziet er wel gaaf uit

[Afbeelding]
Ik ben zelf meer van de originaliteit van het bouwwerk maar dit ziet er wel cool uit ja.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Lego gebruikt onderhuids allemaal kleuren. Rood, geel, bauw. Ik vind dat niet mooi, dus ik bestel die onderdelen in een neutrale kleur als dat mogelijk is. Helaas heeft Lego de laatste tijd de neiging om onderdelen slechts in 1 kleur aan te bieden, voornamelijk pins en tandwielen.

Zie bijv mijn 42070:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9yObMBgbNvRPGlB8uSLBlreoI8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KEAOa5scaDe4VouwIWbwdKfV.jpg?f=user_large

Versus wat Lego verzonnen heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ck85Aqmff2oxxV2I7tiL9Uiy_k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J9lZ1zc95RtbpCHIW9zG7q37.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door zonoskar op 19-12-2024 18:47 ]

• Donstil
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:29:
[...]

Lego gebruikt onderhuids allemaal kleuren. Rood, geel, bauw. Ik vind dat niet mooi, dus ik bestel die onderdelen in een neutrale kleur als dat mogelijk is. Helaas heeft Lego de laatste tijd de neiging om onderdelen slechts in 1 kleur aan te bieden, voornamelijk pins en tandwielen.

Zie bijv mijn 42070:
[Afbeelding]

Versus wat Lego verzonnen heeft:
[Afbeelding]
Ooh sick, best wel cool ja.

Al ben ik zelf wel blij met de kleurtjes, anders kom ik er helemaal niet uit denk ik 8)7

• RubjeMazter
[...]

Alle 'lelijke' blauwe, rode, gele en andere afwijkende kleuren vervangen door een kleur die meer matched met óf de auto kleur of zwart.

Zie bijvoorbeeld deze link van Rebrickable. Over het algemeen vallen deze aanpassingen onder een "Pimped" serie.

edit: verkeerd onthouden, ff zoeken of ik een goed voorbeeld kan vinden...
edit2: nu mist alleen nog een plaatje bij het praatje
edit3: hij heeft zelf al gereageerd met voorbeeld :P

[ Voor 18% gewijzigd door RubjeMazter op 19-12-2024 19:30 ]

• Donstil
  • Niet online
RubjeMazter schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:25:
[...]

Alle 'lelijke' blauwe, rode, gele en andere afwijkende kleuren vervangen door een kleur die meer matched met óf de auto kleur of zwart.

Zie bijvoorbeeld deze link van Rebrickable. Over het algemeen vallen deze aanpassingen onder een "Pimped" serie.

edit: verkeerd onthouden, ff zoeken of ik een goed voorbeeld kan vinden...
edit2: nu mist alleen nog een plaatje bij het praatje
edit3: hij heeft zelf al gereageerd met voorbeeld :P
Overigens had de Daytona waar het Lego model op gebaseerd is (het pers model) juist blauwe zetels en daarom het Lego model ook, dus dat heeft deze lego’er niet goed aangepast 🤫

Verder wel tof al die personalisaties. Nooit aan gedacht maar met Lego in het achterhoofd eigenlijk heel logisch.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

[Afbeelding]
linkje naar de pimped versie? is die mooier?

Water-Escape

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

water_escape schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:13:
[...]

linkje naar de pimped versie? is die mooier?
Er zijn 2 pimped versies.
1. de normale pimped versie: https://rebrickable.com/m...mp-up-my-mclaren/#details
2. de extra pimped versie: https://rebrickable.com/m...imped-mclaren-p1/#details

Bij die laatste moet je wel even uitvogelen welke onderdelen je echt nodig hebt, want de MOCer heeft de panelen rood gemaakt omdat hij de set niet wou aanschaffen. Ik ben daarmee bezig, het is echter niet hee makkelijk. Ze zijn niet perse mooier, maar de functies werken beter, of er zijn andere verbeteringen toegepast. Zo is de versnellingsbak meestal verbetert. De extra pimped versie voegt daar nog optische verbeteringen aan toe. Zo is de neus verbetert zo dat hij beter lijkt op het origineel. Dat is 1 van de grootste "klachten" van deze set.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 19-12-2024 20:57 ]

• RubjeMazter
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ook op de website te vinden met meer plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuTJ_1iBwEBRRuNQP2g5dHvc0VE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/eFxMHvIqkRfOvB5HeduvoMTg.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRAxtJQfcilNWanhvjhl5O2bp-g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/e9qedrjnhqTBMRIlyuAkahX6.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY5u8bIQq2EUZrL1BrwT2BniCR8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Y0hPISlZq0PDE9NvrXqZqRrs.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7WweFJmhKtOLS8_gygRNmTOqeI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/DByKU3gWVO6urrbRqKgPpQHM.webp?f=user_large

• Donstil
  • Niet online
En bewegend beeld:

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:36
Ik heb het tot nu toe niet vaak, maar dat is echt jeugdsentiment....Blacktron.
Kopen release is nu wel heel aantrekkelijk.

De oude sets van mij heb ik vorig jaar terug gevonden tussen de lego welke bij mijn zoon beland is. O-)

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

key schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:23:
[...]
Op ali express is een tang te koop. Ik betwijfel alleen als ding zo goed is voor de pinnetjes van je set
[Afbeelding]
Ik heb deze tang al enkele jaren en omdat het witte deel zacht is is het bijzonder moeilijk om daar een pinnetje mee te slopen (tenzij deze reeds beschadigd was).
Uiteraard stevig genoeg om goede grip te hebben om het pinnetje uit een brick te trekken, maar ik heb er nog nooit eentje mee kapot gekregen.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
roeleboel schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:45:
[...]

Ik heb deze tang al enkele jaren en omdat het witte deel zacht is is het bijzonder moeilijk om daar een pinnetje mee te slopen (tenzij deze reeds beschadigd was).
Uiteraard stevig genoeg om goede grip te hebben om het pinnetje uit een brick te trekken, maar ik heb er nog nooit eentje mee kapot gekregen.
Eens. Heb twee van die tangetjes in gebruik en nog nooit iets van een pinnetje beschadigd. Wel een paar maal gehad dat zelfs met t tangetje sommige pinnetjes niet wilden meewerken. T tangetje is echt wel een uitkomst verder.

• Maikjuh
iketot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:08:
[...]

Natuurlijk… helaas. Dan maar online, hopelijk is hij er dan een beetje snel

• Donstil
  • Niet online
iketot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:08:
[...]

2e kerstdag is ook een officiële feestdag maar dan zijn ze gewoon open.

De Nederlandse wetgeving schrijft niet voor dat je vrij moet zijn op zulke dagen voor zover ik weet, de supermarkt hier is bijvoorbeeld gewoon open op alle twee de kerstdagen.

Edit: Niet dat ik verwacht dat ze open zijn hoor, maar meer als antwoord/uitleg op “1 januari is een officiële vrije dag

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 20-12-2024 11:18 ]

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 15:29
Donstil schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:17:
[...]

2e kerstdag is ook een officiële feestdag maar dan zijn ze gewoon open.

De Nederlandse wetgeving schrijft niet voor dat je vrij moet zijn op zulke dagen voor zover ik weet, de supermarkt hier is bijvoorbeeld gewoon open op alle twee de kerstdagen.

Edit: Niet dat ik verwacht dat ze open zijn hoor, maar meer als antwoord/uitleg op “1 januari is een officiële vrije dag
Het is dan ook een officiele feestdag, en geen officiele vrije dag... :) Genoeg mensen die moeten werken die dagen hoor...

• Donstil
  • Niet online
Makaja schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:44:
[...]

Het is dan ook een officiele feestdag, en geen officiele vrije dag... :) Genoeg mensen die moeten werken die dagen hoor...
Ja eens, daarom noemde ik het zelf ook bewust feestdag :)

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27
Jullie hebben gelijk, maar de 25e december en 1e januari zijn over het algemeen wel dagen waar de meeste retail gesloten is.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar Lego niet haha

• Devke
  • Nu online
walking down the aisle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xn3xvJ5eocSmEpZJg-astTQvocw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNtbGLksFZfE6AyS8hhT5iYj.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20
almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:56:
[...]

Klopt, maar ik vind het kleurenschema van Futuron het mooiste: wit met trans dark blue (die van de eerste monorail) <3
Per toeval gevonden op feesboek vandaag O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZU6NtGN9OmqtL9hYBdVKHixCjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWijaWQikXM3uvVQ2j3zvaiE.jpg?f=fotoalbum_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• The Eagle
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:21:
[...]

[Afbeelding]
Ah, de natte droom uit de tijd dat dat nog een onbekend fenomeen voor me was :+

Edit: set is uit 1987, eind dat jaar werd ik 10 dus ja. I rest my case :P

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 20-12-2024 20:55 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55
Kapoen schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:21:
[...]

[Afbeelding]
Als het goed is, ligt die set nog bij mijn ouders op zolder. Was ik vroeger wel heel blij mee!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:21
Laatst ook maar eens m'n Lego van eind jaren 80/begin jaren 90 uit de berging gehaald (o.a. de Airport Shuttle 6399 en de Launch & Load Seaport 6542)
Uren bezig geweest om alles zo compleet mogelijk te maken, en nog steeds. Helaas lijkt bijna alles wel een paar stukjes te missen.

Aangezien ik er geen plek voor heb zit ik nu met een dilemma ; weer opbergen of alles verkopen. Of toch eerst alles compleet proberen te maken door losse stukjes te kopen, maar dan zit ik daarna weer met hetzelfde dilemma.

Nou, ik ga er nog eens over nadenken ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSxuOGM-sj0XtVRFKLpiYxg8plM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nyosNcqHbHR73ozKo2yhMLc.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd : YuriEhv

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 15:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byHZ-QRLCAF0ZSPNajAmAAjgUNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlE27lna77K137NiOJSmj844.jpg?f=fotoalbum_large

De lichtjes van Game of Bricks zitten erop! Het ziet er heel mooi uit, vind ik. Alleen een kabeltje is kapot waardoor twee spotlights aan de voorkant niet werken, daar moet ik nog even achteraan.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• RubjeMazter
Jakkus schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:43:
[Afbeelding]

De lichtjes van Game of Bricks zitten erop! Het ziet er heel mooi uit, vind ik. Alleen een kabeltje is kapot waardoor twee spotlights aan de voorkant niet werken, daar moet ik nog even achteraan.
Verdorie, nu ben ik ook op die website aan het neuzen :+

Zit wel wat leuks tussen maar daar is de prijs in verhouding soms ook naar... Speed Champion light set is 20,- :|

Voor grote auto's/gebouwen lijkt het me meer geschikt en ziet het er, zoals bij de Notre Dame, erg goed uit :)

• Devke
  • Nu online
[Afbeelding]

Was het veel /geduldig werk? Gepriegel? Nog nooit met lichtjes gewerkt, vandaar de vraag.

• Yonix
Iedereen is hier aan het bouwen en nu wil ik ook! :D Dus, zal ik deze doen of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeCF1MqNzDT25_UXutk1aE_Sjr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXLOxlpQIWnyHSk6fyOaz6gI.jpg?f=fotoalbum_large

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Yonix schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:26:
Iedereen is hier aan het bouwen en nu wil ik ook! :D Dus, zal ik deze doen of niet?

[Afbeelding]
veel te snel klaar, ik zou een papa-doos uitzoeken. :+

Ik zou het doen!

• Yonix
rammes schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:27:
[...]

veel te snel klaar, ik zou een papa-doos uitzoeken. :+
Check:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7Wp5WyPNLFRbW4PustEE1Upjdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuOdY8ymHANHRVDpmt8Nczns.jpg?f=fotoalbum_large

:D

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

DICHT! :( :D

.. maar veel plezier! lekker lego'en

[ Voor 5% gewijzigd door rammes op 21-12-2024 15:39 ]

Ik zou het doen!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

vanenkelen

uhmmm.....speechless

[Afbeelding]

Tof om te zien, die lichtset heb ik ook liggen. De Notre Dame is 75% af maar we zijn nu vooral druk met het winterdorp, dus nog even geduld voordat ik dit af kan maken met lampjes.

Ziet er erg goed uit!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

Superkiwi

Hoi doei

Ik las hier enkele posts over het uit elkaar halen van Technic sets en dan met name over het verwijderen van de pinnetjes, al dan niet met een tangetje.
Wat heel goed werkt is een simpel lego-asje, daarmee druk je de pinnetjes er zonder moeite uit :)
Je hoeft ook niet bang te zijn voor vervorming door bv te hard te knijpen met een tangetje.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 20:34

QuattroNL

It is I.

Superkiwi schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:19:
Ik las hier enkele posts over het uit elkaar halen van Technic sets en dan met name over het verwijderen van de pinnetjes, al dan niet met een tangetje.
Wat heel goed werkt is een simpel lego-asje, daarmee druk je de pinnetjes er zonder moeite uit :)
Je hoeft ook niet bang te zijn voor vervorming door bv te hard te knijpen met een tangetje.
Zo doe ik het ook; vanaf de andere kant (mits mogelijk) de pin eruit duwen met een asje oid.
Maar alsnog ben je wel even bezig en voel je daarna de vingertoppen wel.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

Superkiwi

Hoi doei

Ik was een beetje sceptisch maar al met al is het toch een leuk autootje geworden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7gJ8ltlVboCp494unx3ILRxPcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d60vULbkoofv1xW0eo5gzDFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmXI8IWFrsVuMka0-U8HrXNwAUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJYTGcimiduHO4koeNzAajcB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElnbtY21VPA6yRaIntaH-oulqV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6vUUV8vHmoTYVhdwNvnScZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVwsrotb2Fiv4TtrxuYV2qctqWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp27z35hqDSEmuJO0qse2fuS.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Yonix
Superkiwi schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:46:
Ik was een beetje sceptisch maar al met al is het toch een leuk autootje geworden :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is erg leuk, inderdaad - en een leuke constructie, zodat de minifig toch past. :)

Trouwens, deze is ook erg leuk weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xu-ggOvra84wnjT0kAxSwJYtAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdVRHV2VnNKGbq8B71i4M7lz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkyPcnsGRKCzdrNcCoMRbpINdMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46VQL2JobuUm9kLoOhxEzS7o.jpg?f=fotoalbum_large

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVrqSY-XKogPx64HEEAsRH7_jQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRTcbCCNhcj8r8mE9xIEx569.jpg?f=fotoalbum_large

leuke build

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:54
iruy schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:20:
Laatst ook maar eens m'n Lego van eind jaren 80/begin jaren 90 uit de berging gehaald (o.a. de Airport Shuttle 6399 en de Launch & Load Seaport 6542)
Uren bezig geweest om alles zo compleet mogelijk te maken, en nog steeds. Helaas lijkt bijna alles wel een paar stukjes te missen.

Aangezien ik er geen plek voor heb zit ik nu met een dilemma ; weer opbergen of alles verkopen. Of toch eerst alles compleet proberen te maken door losse stukjes te kopen, maar dan zit ik daarna weer met hetzelfde dilemma.

Nou, ik ga er nog eens over nadenken ..

[Afbeelding]
Op een klein plankje in de woonkamer af en toe iets neerzetten, daarna weer is wisselen met iets anders, leuke scene erbij maken. Zo doe ik het, een plankje. Er staat nu een oude Lego vliegveld deels op, dan is er een heli geland, week later een vliegtuig etc. En dan weer totaal iets anders.

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-01 19:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAAi4bqre-QlRzCrHBFBAB5d8zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOUBdlJ6kTVhsOimQDR0ObxN.jpg?f=fotoalbum_large

Home Alone huis is ook weer van de partij!
Verlichting maakt deze set wel echt af.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

stijn1309 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:28:
[Afbeelding]

Home Alone huis is ook weer van de partij!
Verlichting maakt deze set wel echt af.
welke verlichtingset heb je gebruikt

Ik zou het doen!

• stijn1309
rammes schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:42:
[...]

welke verlichtingset heb je gebruikt
Game of Bricks set en dan niet de Kerstmis editie (was er toen niet).

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:21
Ingelogd schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:15:
[...]

Op een klein plankje in de woonkamer af en toe iets neerzetten, daarna weer is wisselen met iets anders, leuke scene erbij maken. Zo doe ik het, een plankje. Er staat nu een oude Lego vliegveld deels op, dan is er een heli geland, week later een vliegtuig etc. En dan weer totaal iets anders.
Leuk idee!
Bij nader inzien hebben we nog wel 1 muurtje vrij in de slaapkamer om planken op te hangen of een wandkastje neer te zetten.
De vriendin reageerde ook verrassend positief ; "Als jij da leuk vindt moet je da doen jonge".
Oké!

De Lego blijft dus! 😀

Untappd : YuriEhv

• Nando84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 11:44
Kerstvakantie! Gezellig samen aan het bouwen! O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IS_Ja5I1yXO6RWKpMNBO4JZd1pU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpgmSQBp5qbaxLb3xArTioav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlhPRE3N2WLoBfEiYi9vdDvLHgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCZp0AztAlXxfw8bTMal9V5B.jpg?f=fotoalbum_large

• Jakkus
Devke schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:17:
[...]

Was het veel /geduldig werk? Gepriegel? Nog nooit met lichtjes gewerkt, vandaar de vraag.
Het is best even een gepriegel, je moet er geduld voor hebben. Al vond ik het bij deze set aardig goed te doen :) Je moet wel rekenen dat je er een paar uur mee bezig bent.
Het lastigste is dat Lego eigenlijk geen ruimte tussen de steentjes heeft voor draden. Dus soms moet je er genoegen mee nemen dat iets niet helemaal goed of recht vast zit.
De handleiding, met foto's, van Game of Bricks vond ik erg duidelijk en goed te volgen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:34
Jakkus schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:32:
[...]

Het is best even een gepriegel, je moet er geduld voor hebben. Al vond ik het bij deze set aardig goed te doen :) Je moet wel rekenen dat je er een paar uur mee bezig bent.
Het lastigste is dat Lego eigenlijk geen ruimte tussen de steentjes heeft voor draden. Dus soms moet je er genoegen mee nemen dat iets niet helemaal goed of recht vast zit.
De handleiding, met foto's, van Game of Bricks vond ik erg duidelijk en goed te volgen.
Ik heb die Game of Bricks aangeschaft voor die Buzz Lightyear (?) spaceship en voor de Orchidee, in de aanbieding. Product ontvangen; doosje open gedaan; en heel snel weer dicht. Mijn oude ogen gaan dit niet trekken -O- Wat een gepriegel :+

Daily driver; MB R171 SLK280

• stijn1309
Die draden en het mooi wegwerken is zeker een gepriegel. Af en toe zou ik daarbij ook graag een 3de hand willen hebben.

Home Alone huis is nu voor de 2de keer volledig in elkaar gezet en met verlichting nu. Bedoeling is hem kant en klaar na oud en nieuw ergens weer op te bergen....

Die lampjes eruit halen en eventueel een volgende keer weer doen.... no way.

• Jakkus
stijn1309 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 23:23:
Die draden en het mooi wegwerken is zeker een gepriegel. Af en toe zou ik daarbij ook graag een 3de hand willen hebben.

Home Alone huis is nu voor de 2de keer volledig in elkaar gezet en met verlichting nu. Bedoeling is hem kant en klaar na oud en nieuw ergens weer op te bergen....

Die lampjes eruit halen en eventueel een volgende keer weer doen.... no way.
Ik vind ook bij Game of Bricks de lampjes minder herbruikbaar dan bij Light my Bricks. Hier moest ik veel plakken, een tweede keer blijft dat vast niet zitten...

@mir4dor Haha, dat was mijn eerste gevoel ook toen ik het doosje opendeed! Uiteindelijk toch gaan proberen, en toen bleek het beter te doen dan ik dacht. De handleiding was in elk geval erg duidelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Jakkus op 22-12-2024 13:21 ]

• stijn1309
Jakkus schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:19:
[...]

Ik vind ook bij Game of Bricks de lampjes minder herbruikbaar dan bij Light my Bricks. Hier moest ik veel plakken, een tweede keer blijft dat vast niet zitten...

@mir4dor Haha, dat was mijn eerste gevoel ook toen ik het doosje opendeed! Uiteindelijk toch gaan proberen, en toen bleek het beter te doen dan ik dacht. De handleiding was in elk geval erg duidelijk.
Light my bricks plakt minder of eigenlijk niet?
Heb wel meerdere sets nog waar ik wellicht verlichting in zou willen doen, maar dat plakken houd mij erg tegen.

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3AwnQzmq5pYUbURQOgbt8xnQ44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vGZ5Sui1saTgmKprjmfBMCs.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd om de kerstvakantie gezellig aan te kleden…

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

R3W schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:14:
[Afbeelding]

Tijd om de kerstvakantie gezellig aan te kleden…
Dit zijn trouwens de lampjes van lightailing. Duur spul, maar werkt wel prettig. Ze hebben vaak hoge korting. Een keer wat setjes gehaald die in mijn ogen vrij algemeen zijn en ik bij vrijwel iedere set kan gebruiken.

• Jakkus
stijn1309 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:08:
[...]

Light my bricks plakt minder of eigenlijk niet?
Heb wel meerdere sets nog waar ik wellicht verlichting in zou willen doen, maar dat plakken houd mij erg tegen.
Bij 71043 Hogwarts hoefde ik volgens mij niet te plakken.

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 15:01

RC2

Resistance is futile

QuattroNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:59:
[...]

Zo doe ik het ook; vanaf de andere kant (mits mogelijk) de pin eruit duwen met een asje oid.
Maar alsnog ben je wel even bezig en voel je daarna de vingertoppen wel.
Wat ook goed werkt, handig als je er van de andere kant niet bij kan, Technicbeam op de pin, klemzetten aan de andere kant van die beam met een ouderwetse Lego City antenne in de pin. Dan trek met die beam je de pin er zo uit.

Who wants to life forever anyway...

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2YV-S7tY9zH0qLhKlNNHFxWY6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCC2ZpKydhYl7nHdNzjjtLlL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0dRxk90uWn0G48SKCU6SSQAtwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKmIX4LmmmtT04W7T5NgNdnw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vPpgKeDKhAmv97FcQP06iueXhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoDXLYDOe0vWrYlAAcjEj2Xf.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is ie dan, The Endurance,

hele gave build, 2 dagen a 16 uur totaal aan bezig geweest,.

• Donstil
  • Niet online
cherrycoke schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar is ie dan, The Endurance,

hele gave build, 2 dagen a 16 uur totaal aan bezig geweest,.
32 uur joh, ik dacht dat er online maar 8uur voor stond ofz.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zo zag ie er bij mij gisteren ook uit, maar dan tijdens het afbreken 😉

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 07:37

Py.

Iemand anders ook meegemaakt dat er verkeerde zakjes geleverd zijn? Begonnen met de Ecto-1, maar na het openen van zakje 4 konden we bepaalde steentjes niet vinden. De rest van de inhoud bekeken en het lijkt erop dat we drie zakjes van 9 hebben, waarvan twee identieke. Iemand anders heeft waarschijnlijk een drietal '4' zakjes ontvangen.

Heb net een bericht naar de klantenservice gestuurd, maar ga ervan uit dat we niet voor het nieuwe jaar verder kunnen ;(

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:42

L23

Py. schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:54:
Iemand anders ook meegemaakt dat er verkeerde zakjes geleverd zijn? Begonnen met de Ecto-1, maar na het openen van zakje 4 konden we bepaalde steentjes niet vinden. De rest van de inhoud bekeken en het lijkt erop dat we drie zakjes van 9 hebben, waarvan twee identieke. Iemand anders heeft waarschijnlijk een drietal '4' zakjes ontvangen.

Heb net een bericht naar de klantenservice gestuurd, maar ga ervan uit dat we niet voor het nieuwe jaar verder kunnen ;(
Het komt wel voor, maar het is gelukkig eerder een uitzondering. Zelf nog niet meegemaakt dat er steentjes missen of verkeerde zakjes in de set zaten.

Van wat ik hier gelezen heb wordt het altijd netjes opgelost, maar ga er inderdaad vanuit dat je niet voor het nieuwe jaar verder kan bouwen.

Je zal het maar leuk vinden om alle zakjes tegelijk te openen in een grote bak, dan ben je wel even zoet met het realiseren dat er een verkeerd zakje in de set zat :P

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Py. schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:54:

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb ondertussen meer dan 100 LEGO-sets en daarbij heb ik in totaal precies één ontbrekend stukje gehad, laat staan een verkeerd zakje.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben begonnen met de McLaren P1 set 42172. Ik heb ook meteen mijn vooraad geplunderd voor alle zwarte onderdelen, ik kom echter nog heel veel te kort. Maar daar is Bricklink voor. Ik bouw nu even met wat ik heb, als ik de pimped versie ga bouwen, bestel ik ook meteen de zwarte onderdelen. Bij de Daytona had ik de voor en achteras nog in grijs gehouden, maar die wil ik nu ook in het zwart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKmhgYrgxW7NHU0igH1AbFI68vg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wUWM0QNNj8sXWazOOupzDNX0.jpg?f=user_large

Vergelijk met de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhTBZd4y-_tnCSRB2kCgAIUpDs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLJvaOZ52e9ykrxJ7WPBC8lq.png?f=fotoalbum_large
Het scheelt nog niet veel.

Meer pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88YdkOIjQg6f0HCWZTBT9m6YkbA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C0hJLc7tTHIA9OXgUr8l76nG.jpg?f=user_large

Bij de uitlaat coole pearl zilveren onderdelen, helaas niet consequent doorgevoerd. Het donker grijs is toch echt een andere kleur. De 3L liftarm en gebogen connector worden ook niet gemaakt in die pearl zilveren kleur, gemiste kans van Lego om die aan hun portfolio toe te voegen. Get goud is wel weer erg cool.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ8KKHKje8vK8-B_BYJB0wHb0yY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2yK42D2Wip6HjbOsos1sVbqU.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 70 ... 160 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .