Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 126 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-07 20:44
Kerngezond schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:58:
Wat ik me nog afvraag, ik ben zelf geen groot Harry Potterfan, maar heb het altijd erg charmante LEGO gevonden. Zijn er hier mensen die veel delen van kasteel Hogwarts hebben en die met elkaar geïntegreerd hebben? Het valt me namelijk al een tijdje op dat veel van die relatief nieuwe sets een bepaald deel van het kasteel belichten, en mijn eerste gedachte zou zijn om dat geheel te integreren tot het complete kasteel. Ik kan nooit de eerste zijn die op dat idee is gekomen.
Die mensen zijn er zeker... zoek bijvoorbeeld maar eens op youtube naar Brick Sanchez..
Ik moet wel bekennen, dat zijn eerste videos over het combineren van sets ging, maar hij de oorspronkelijke sets inmiddels al zodanig bewerkt heeft, dat het meer MOCs zijn die hij nu bouwt. Maar het is wel super gaaf om te zien.

Het nadeel van het combineren van de sets is dat de footprint al snel heel groot wordt, dus de vraag is waar laat je het. Ook zijn de officiele sets vaak maar halve sets, dus als je het geheel netjes wilt integreren, dan wordt het al snel vrij prijzig.

[ Voor 23% gewijzigd door Psyx88 op 08-12-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:41:
[...]

Bedoel je met "kleiner" Lego-thema de wat kleinere setjes? In dat opzicht vind ik DREAMZzz ook wel interessant. De set die je gebouwd hebt ook over getwijfeld omdat het onder het Space thema valt. Gezien het Space jaar dit jaar voornamelijk City/Friends/Technic sets gekocht met het Space thema. Het moet bij mij met dit soort sets toch wel enige nostalgie opwekken met de Lego sets die ik in de jaren 90 leuk vond. Verder loop ik niet warm van thema's of evolutie van bestaande thema's die ik gemist heb in de Dark Age. Ook niet altijd even goede ervaringen met Lego kopen op Marktplaats, dus jaren 90 thema's zoals M-Tron, Ice Planet en UFO ga ik denk ik niet snel uitbreiden. Ik kijk liever uit naar nieuwe Lego sets en dan is het tof als dat soort oude thema's weer eens terug komen. Al vind ik bij bijvoorbeeld het kasteel thema jammer dat het bij grote sets zoals het Leeuwenridders kasteel blijft.

Edit: Deze info op Rebrickable vond ik wel interessant en bij de discussie passen. 2024 heeft een enorme piek omdat de CMF Serie 26: Ruimte minifiguren ook elk als set tellen en daar had ik aardig wat van gekocht :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn grafiekjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnEA80BsA8yFpuIT0kIsWxy2zCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXb0d7mqUWVcpYIZk0g5RTOr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9lsZbwd--W1msQzimobx3OGRKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhlxjCKblgBKdipdhNb35A02.jpg?f=fotoalbum_large

De populairste (best verkochte) thema's van 2023 waren City, Technic, Friends, Star Wars, Marvel en Harry Potter (bron). Met "kleinere" Lego-thema's bedoel ik de minder populaire thema's, die bijvoorbeeld maar een paar jaar bestaan. En daar reken ik ook de jaarlijks veranderende sub-thema's van City bij.

In zie in jouw overzicht Fabuland bijvoorbeeld, dat is wel een bijzonder thema :+. Zeker als MOC zie je die weinig langskomen.

Bij kleinere thema's zoals Paradisa, Aquazone en Adventurers vind ik dat er echt hele goede sets tussen zitten. Waarbij de lego-ontwerpers met weinig steentjes heel mooi een hele wereld/sfeer neerzetten. Dat mis ik nu soms wel: het ontwerpen vanuit de "less is more" gedachte, door goed gebruik te maken van negatieve (lege) ruimte en suggestie. In plaats daarvan knallen ze er nu gewoon heel veel kleine onderdelen tegenaan.

Heb jij een favoriete set uit een kleiner thema waarvan je het ontwerp opvallend goed vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:41:
[...]

Ik kijk liever uit naar nieuwe Lego sets en dan is het tof als dat soort oude thema's weer eens terug komen. Al vind ik bij bijvoorbeeld het kasteel thema jammer dat het bij grote sets zoals het Leeuwenridders kasteel blijft.
Ik koop wel oude sets op Marktplaats, gaat meestal goed. Ben het met je eens dat modern Lego ook meer goede kleine speelsets moet krijgen.

Het vernieuwen van oude sets is lastig: Eldorado Fortress (1989) vind ik beter dan Eldorado Fortress (2023). Change my mind... Voeg dan iets nieuws toe, zoals Pirates of Barracuda Bay (ook kleinere sets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marsman83 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:13:
Vandaag als finishing touch de Kerstboom op het blok voor Winter Wonder Land gezet :*)
Ik hou het laag zodat mijn boys er nog mee kunnen spelen.
Ieder jaar bouwen we alles weer samen op O+
We hebben wel afgesproken dat de Star Wars en Ninjago gevechten zich ergens anders afspelen, er wordt niet gevochten in Winter Wonder Land :+

Nu nog de ballen erin :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi geworden. Hoe heb je die verhoging met tunnel gemaakt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21

Cheezus

Luiaard

Leuke opstelling! Maareuh, wat doen die surfers daar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07 21:58
Kerngezond schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:58:
Wat ik me nog afvraag, ik ben zelf geen groot Harry Potterfan, maar heb het altijd erg charmante LEGO gevonden. Zijn er hier mensen die veel delen van kasteel Hogwarts hebben en die met elkaar geïntegreerd hebben? Het valt me namelijk al een tijdje op dat veel van die relatief nieuwe sets een bepaald deel van het kasteel belichten, en mijn eerste gedachte zou zijn om dat geheel te integreren tot het complete kasteel. Ik kan nooit de eerste zijn die op dat idee is gekomen.
Dat is juist de bedoeling van die sets. De vorige serie heeft mijn vrouw tot 1 Hogwarts gecombineerd.
De nieuwe begint ze niet aan. Ze hoeft niet 2x Hogwarts. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07 21:58
PlasticFan schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:37:
[...]

Voor welk "kleiner" Lego-thema lopen jullie warm? En zitten daar ook thema's uit je Dark Age bij?
Ik vind zelf Dreamzzz echt geweldig, maar ook vooral omdat mijn kinderen daar helemaal warm voor lopen. Ik heb al wel eens gezegd dat deze serie de essentie van Lego heel goed omarmt, je kan alles bouwen wat je wilt, gewoon lekker gek. De schildpadbus en haaienboot zijn geweldig bv.

Uit mijn eigen jeugd zou ik toch graag nog eens M:tron weer compleet zien te krijgen.
Pirates was ook mooi, maar daar ga ik nu toch niet meer aan beginnen, laat het fort ook links liggen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:10

L23

PlasticFan schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:28:
[...]

Mijn grafiekjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De populairste (best verkochte) thema's van 2023 waren City, Technic, Friends, Star Wars, Marvel en Harry Potter (bron). Met "kleinere" Lego-thema's bedoel ik de minder populaire thema's, die bijvoorbeeld maar een paar jaar bestaan. En daar reken ik ook de jaarlijks veranderende sub-thema's van City bij.

In zie in jouw overzicht Fabuland bijvoorbeeld, dat is wel een bijzonder thema :+. Zeker als MOC zie je die weinig langskomen.

Bij kleinere thema's zoals Paradisa, Aquazone en Adventurers vind ik dat er echt hele goede sets tussen zitten. Waarbij de lego-ontwerpers met weinig steentjes heel mooi een hele wereld/sfeer neerzetten. Dat mis ik nu soms wel: het ontwerpen vanuit de "less is more" gedachte, door goed gebruik te maken van negatieve (lege) ruimte en suggestie. In plaats daarvan knallen ze er nu gewoon heel veel kleine onderdelen tegenaan.

Heb jij een favoriete set uit een kleiner thema waarvan je het ontwerp opvallend goed vindt?
Fabuland hadden mijn ouders destijds een heleboel sets in de uitverkoop gekocht. Begreep dat Fabuland er toen uit ging. Als kind waren het leuk sets :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0G2_sLI-Qpvv0lfEkiE9Ldb9hQ=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kXMOHXibLtbYt9yUfv8voN5k.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwRLtwdTlL409FYDqnWF0Pv3SQs=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/1BvblQbD7PILajxjiQRyscHn.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8n17Nkai0ro8HjIiHx9H_89wXc=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/INhIvm4PM4gxcmxMY5shtOSx.gif?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pWMzYnPrcLKIFBWZ8sWUloYZig=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dwgmkbVXrWA2oEii0BFO53K2.gif?f=fotoalbum_tile

Favoriete kleine set dit jaar is voor mij toch wel die 60430 Interstellar Spaceship. Die zit goed in elkaar en kon je laatst ook voor rond de 12 euro vinden. En leuk om zelf aan te passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-y_OfPatn9m_FQZLyRn3lCgfh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H886Ufo7g7O7qvitbgRW7ZTr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgShHqJWCim2d994KdAAJMnjBX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4y7mkkn4GMi0B39LtKYZvZE.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, het setje is een stuk groter dan de Space setjes uit de jaren 90.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wps90XNHN4F79oXadPaHgxhYJM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/1YqA582BCYPnUF7KtjF9j1LR.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 23:08
The Eagle schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:57:
[...]

Mooi geworden. Hoe heb je die verhoging met tunnel gemaakt? :)
Thanks!
Ik heb 2 plateaus van mdf gemaakt, voor de tunnels heb ik een stuk eruit gezaagd en daarna alles met wit vilt bekleed.
Bijkomend voordeel is dat ik er de stekkerblokken en snoeren mooi in weg kan werken.

Er zijn nog lampjes van Game of Bricks onderweg om wat huisjes te verlichten, hopelijk voor de kerst binnen :*)
Cheezus schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:41:
[...]

Leuke opstelling! Maareuh, wat doen die surfers daar? :+
Dat zijn Snowsurfers :+

[ Voor 16% gewijzigd door Marsman83 op 08-12-2024 17:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PlasticFan schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:52:
[...]

Ik koop wel oude sets op Marktplaats, gaat meestal goed. Ben het met je eens dat modern Lego ook meer goede kleine speelsets moet krijgen.

Het vernieuwen van oude sets is lastig: Eldorado Fortress (1989) vind ik beter dan Eldorado Fortress (2023). Change my mind... Voeg dan iets nieuws toe, zoals Pirates of Barracuda Bay (ook kleinere sets).
In mijn beleving is die barracuda (ideas/heruitgaven) DE BESTE LEGO set ooit :+

Origineel had ook hogere populariteit dan het “eldorado fortress”, edoch is die heruitgaven bijna zeker zo indrukwekkend als de barracuda. De manier hoe deze modulair en spelenderwijs gebruikt kan worden, is zeker een unieke meerwaarde tozv het origineel.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:20
Mijn lego Hogwarts heeft intussen een mooi plekje op mijn kantoor gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN_vQhYVfFfnmp7J0wKoE5NbAO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JweLCBzQQ0IdHzlCWkSsW8G3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpFXVUdUch6RaPULxzaisaFFyIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLbgCOCdVWLFbMNbL5bQkCPl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLxVEAXZO86DIvwLP_NlG9VefLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdWgu2sqPXDzy3WTZFw2CZBO.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gisteren nog net op tijd voor de opening de Notre Dame afgemaakt met m'n dochter.
Ik wacht nu op de verlichting tot die binnen is.

[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 08-12-2024 19:53 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Voor het eerst mijn set geregistreerd op Lego.com, hoezo krijg je maar 20 punten voor sets?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:15
MonkeySleeve schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:59:
Voor het eerst mijn set geregistreerd op Lego.com, hoezo krijg je maar 20 punten voor sets?
Moet je bij LEGO zijn :P
data = geld waard dus zodoende krijg je er uberhaupt wat voor, had niet gehoeven natuurlijk ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 13:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDZk7jU2UyovzxurnEBG12LQk-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFah2Hin07BVb8G6oCG2NSxw.jpg?f=fotoalbum_large

plantje gemaakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik heb ook mogen toekijken hoe de zoon deze maakte :)

Verder hebben we deze nog van het weekend gemaakt, ik maakte steeds de 2de poot in spiegelbeeld, zodat we mooi wat samen konden bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjtuwFhzPwlhGQ47uZyjhSoZw4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aME1wIV7d9fuoPbdMuy5SWHF.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
PlasticFan schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:52:
[...]

Ben het met die zeker eens. Heb zelf de originele, maar deze laten staan. Mede ook vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
smaiden schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:39:
Mijn lego Hogwarts heeft intussen een mooi plekje op mijn kantoor gekregen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarschijnlijk heb je een thuiskantoor maar als je dit op een kantoor met andere collega’s hebt staan dan ben je echt een baas. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Snap ik ook niet. Maar als je echt punten wilt scoren moet je sets ook daadwerkelijk kopen op de LEGO-site. Meestal komt dat niet uit omdat je daar altijd de hoofdprijs betaalt, maar een enkele keer dat een set in de aanbieding is of omgekeerd gewoon niet goedkoop te krijgen in andere winkels dan tikt dat wel aan. Ik krijg verreweg de meeste punten doordat ik pab-aankopen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gewoon een extraatje wat je krijgt omdat je LEGO verteld welke sets je hebt, of t nu een set is van €400 of eentje van €20.

Voor alle andere, vele punten moet je bij LEGO wat kopen en dan liefst in de periodes dat je dubbele punten krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
Tja, ik wist ook van niks en bij het tweede setje zag ik dat het weer 20 punten was, de derde (veel grotere) alweer. Toch maar eens gekeken wat zo'n punt eigenlijk waard is en direct gestopt met registreren.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

De non F1 speed champions voor 2025 zijn schijnbaar gelekt:

YouTube: Lego Speed Champions 2025 Non F1 cars LEAKED!

Wel gave wagens, de Lambo dubbel pack lijkt eindelijk eens een dubbel te zijn met 2 gave auto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:30
Ben vooral benieuwd naar die GT3RS.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
JBplap schreef op maandag 9 december 2024 @ 00:47:

Wel gave wagens, de Lambo dubbel pack lijkt eindelijk eens een dubbel te zijn met 2 gave auto's
Volgens mij ben ik te oud. :) Ik scan liever in een paar seconden een pagina ipv naar een filmpje te moeten kijken.
https://falconbricks.com/...ed-champions-summer-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:19
Uh wauw dit zijn wel een aantal fantastische sets. Als deze leak klopt, ga ik ze allemaal kopen.

Die Huracan is wel bijzonder overigens, de Temerario heeft hem inmiddels toch vervangen? Beetje alsof je nu nog met een Aventator zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 21:28

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:01:
[...]

Volgens mij ben ik te oud. :) Ik scan liever in een paar seconden een pagina ipv naar een filmpje te moeten kijken.
Damn, dat wordt weer een nieuwe vitrine aanschaffen :Y

Iets met 'shut up and take my money' enzo >:)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:20
Kerngezond schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:11:
[...]

Waarschijnlijk heb je een thuiskantoor maar als je dit op een kantoor met andere collega’s hebt staan dan ben je echt een baas. :D
Nee, in dit geval een thuiskantoor haha. Tijdens meetings is ie wel op de achtergrond te zien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:09
meesje schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:01:
[...]

Ik ben ook te oud.
Of misschien juist weer te jong, want voor dat filmpje had ik de attentiespanne niet.
Dank voor de link!

Hele gave line-up, dit!
Leuk dat de Dodge weer terug komt in 8-stud wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:28

Gaaf!! Vooral die twinpack :9~ :9~ Van de F1's ga ik alleen de Ferrari en Red Bull halen, moet wel even langs IKEA voor wat nieuwe vitrines...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoop wel dat ze snel afstappen van die supercars die allemaal op elkaar lijken. Die lambo dubbelpack lijken me gewoon 2 vrijwel dezelfde autos worden. Ik zou wel een Ferrari 12Cilindri willen zien. Met de Daytona in een dubbel pack. Hoewel, dat zullen ook wel 2 dezelfde build sworden dan :) Maar iig lijken ze niet op de gemiddelde supercar. De Supra uit Fast&Furious lijkt me ook wel leuk. Of wat antieke auto's als de Ferrari 250 GTO en de Lambo Muira.

Thuis ben ik bezig met de 8880. Ik heb de set uit elkaar gehaald en gewassen. Nu aan het bouwen. De stappen zijn erg groot. Geen stapjes van 1 a 2 onderdelen, maar een hoop. Zomaar een stap als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K1yNHv9wKg4cTGo2H9p0-m4Ug4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UgPaXCjIxzXEozDmPChp1nmx.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
zonoskar schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:00:
Thuis ben ik bezig met de 8880. Ik heb de set uit elkaar gehaald en gewassen. Nu aan het bouwen. De stappen zijn erg groot. Geen stapjes van 1 a 2 onderdelen, maar een hoop. Zomaar een stap als voorbeeld:

[Afbeelding]
Ha ha, 36 stappen om 1350+ onderdelen te plaatsen, met wel een paar side-builds zodat het 50 pagina's is, dat zou nu een telefoonboek van 400+ pagina's zijn!

Hij is nog steeds leuk om te bouwen toch? Ziet er iets gedateerd uit, maar het is wel echt Lego bouwen. Onlangs heb ik nog een oudje 856 met mijn kleinzoon gebouwd - 20 stappen voor 350+ onderdelen - hij was er echt trots op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

De SC 2025 lijn weer een eurootje duurder volgens de video. Of alleen de F1.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Waarschijnlijk zullen meer Modular fans zullen het probleem herkennen: elk gebouw wordt na een tijdje stoffig!
Als oplossing kan een normale stofzuiger, met het gevaar dat je ongevraagd iets minder Lego overhoudt dan waar je mee begon ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qD8w9KdP--3fkALSA9bqYxF-WU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rA10MRZEH8OqU4lE8xUkS9NT.png?f=fotoalbum_large

Nu zag ik toevallig in een video van Bricksie dat hij een handstofzuigertje gebruikt, de Fanttik Slim V10, die jammer genoeg niet (meer) in Nederland te krijgen is. Gebruikt iemand een soortgelijk stuk gereedschap om de Lego sets stofvrij te houden? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
TestDummie schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:33:
Waarschijnlijk zullen meer Modular fans zullen het probleem herkennen: elk gebouw wordt na een tijdje stoffig!
Als oplossing kan een normale stofzuiger, met het gevaar dat je ongevraagd iets minder Lego overhoudt dan waar je mee begon ;)

[Afbeelding]

Nu zag ik toevallig in een video van Bricksie dat hij een handstofzuigertje gebruikt, de Fanttik Slim V10, die jammer genoeg niet (meer) in Nederland te krijgen is. Gebruikt iemand een soortgelijk stuk gereedschap om de Lego sets stofvrij te houden? :*)
Ik heb stof maar geaccepteerd... Als. De stoflaag egaal is, zie ik hem ook amper

Overigens, amazon.com lijkt hem hier wel te bezorgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07 20:50

[Afbeelding]

https://www.bol.com/nl/nl...hdswUlZ_7n14aAvyXEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 22:32

Ottooo

Vuurvlieg

[Afbeelding]

Ik gebruik een make-up kwast van de hema en een opzetstuk bij de Dyson stofzuiger ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gim schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:22:
[...]

De SC 2025 lijn weer een eurootje duurder volgens de video. Of alleen de F1.
Zelfde prijs waarvoor ze dit jaar over de toonbank gingen. 26,99 ;) We zijn bij het Kruidvat verwend want hun prijs is altijd lager dan bij Lego zelf :P

Dit jaar zijn de prijzen wel van 24,99 in 2023 naar 26,99 in 2024 gegaan

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 21:28

QuattroNL

It is I.

RaZ schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:09:
[...]

Zelfde prijs waarvoor ze dit jaar over de toonbank gingen. 26,99 ;) We zijn bij het Kruidvat verwend want hun prijs is altijd lager dan bij Lego zelf :P

Dit jaar zijn de prijzen wel van 24,99 in 2023 naar 26,99 in 2024 gegaan
Ik wacht altijd op een mooie aanbieding bij bijv. het Kruidvat. Met de '2e halve prijs' komen ze op 18,75/st (24,99 is de normale prijs daar).
Op sommige woensdagavonden krijg je daar ook nog eens 20% extra korting met je klantenpas.
Dus gewoon geduld hebben :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-07 13:32

[Afbeelding]

Ik heb dat ook voorbij zien komen en gebruik in plaats van een handstofzuiger een handblazer. Via AliExpress, dat wel, maar een erg krachtig dingetje met genoeg hulpstukjes. Erg tevreden over en als je een beetje tactisch blaasd blaas je het niet verder je lego stad in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
carpebios schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:53:
[Afbeelding]

Hier gisteren nog net op tijd voor de opening de Notre Dame afgemaakt met m'n dochter.
Ik wacht nu op de verlichting tot die binnen is.
Welke verlichting heb jij besteld?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 5.76 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

QuattroNL schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:17:
[...]

Ik wacht altijd op een mooie aanbieding bij bijv. het Kruidvat. Met de '2e halve prijs' komen ze op 18,75/st (24,99 is de normale prijs daar).
Op sommige woensdagavonden krijg je daar ook nog eens 20% extra korting met je klantenpas.
Dus gewoon geduld hebben :+
Week 46 & 47 (2-3 weken terug) 2+1 gratis met je klantenkaart, en dat is 33% kassakorting. Ik heb er bijna een hernia aan overgehouden >:) Nu sparen voor week 46 & 47 van 2025 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
42erik schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb stof maar geaccepteerd... Als. De stoflaag egaal is, zie ik hem ook amper

Overigens, amazon.com lijkt hem hier wel te bezorgen
Goeie tip, ik zie nu idd dat amazon.de hem wel heeft. Het is wel een prijskaartje met 80 Euro...
Bedankt voor de tip, heb je ook zelf ervaring met deze handstofzuiger? :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dgTUYYEgIzIMhtRoEmW-FlIH54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glDXeEek8z78nyX7nH774Y4f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was een tijdje geleden al begonnen, naar na de officiële opening van de Notre Dame heb ik vandaag even doorgezet en de Legoversie afgebouwd. Ondertussen de opening teruggekeken via YouTube :)

Ik heb ook de verlichtingsset van Game of Bricks besteld, maar die moet nog komen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:12
Devke schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:39:
[...]

Welke verlichting heb jij besteld?
Game of bricks, a 45-50 euro dacht ik.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-07 22:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXZ_MqYKJrs7N16XuXaHdyehpq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWAxc14a28Ea0rhYylLleu69.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, ik heb voorlopig ook wel wat te doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-07 22:27
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Endurance.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:01

rammes

koekebakker 1e klas

Edgenumber schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:36:
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Endurance.
die overleeft het niet.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 21:35

Superkiwi

Hoi doei

De 'originele' McLaren F1 Speed Champion.
Erg geslaagd autootje wederom 👌🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsZhP1JqsmlKZShgvcIbnRgYhsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWrh77IPMsofqiA8OWobBvMA.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Superkiwi schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:01:
De 'originele' McLaren F1 Speed Champion.
Erg geslaagd autootje wederom 👌🏻

[Afbeelding]
Dacht dat die f1 auto’s pas per 2025 beschikbaar kwamen. Afgezien van een Mercedes setje welke er al was/is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 21:35

Superkiwi

Hoi doei

himlims_ schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:20:
[...]

Dacht dat die f1 auto’s pas per 2025 beschikbaar kwamen. Afgezien van een Mercedes setje welke er al was/is
Deze was er ook al, net als de groene Aston Martin F1 (die in het duo-pack zit met de safety car) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2024 19:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-07 14:46
"You're a wizard jesus!" :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/buRJ1S5y8Pmce4axM9yx7Is6.jpg

En voortgangs foto van de Endurance :) De zakjes per hoofdstuk zijn bij deze set van papier, vind ik een goede zaak en hopelijk zetten ze dat door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XO8vyxFr1zjNYMVktTO4B3L7.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 09-12-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Een vraag, waarvan ik benieuwd ben hoe jullie dat doen: hoe bewaren jullie sets die je op dat moment niet hebt gebouwd?

Voorheen bewaarde ik sets in de Legodoos, maar dat nam veel ruimte in. Toen ik ging verhuizen heb ik elke set in een plastic zak gedaan, en die gelabeld en weer in verhuisdozen gedaan. Maar dat is ook niet ideaal, het overzicht is in elk geval ver te zoeken ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:50:
Een vraag, waarvan ik benieuwd ben hoe jullie dat doen: hoe bewaren jullie sets die je op dat moment niet hebt gebouwd?

Voorheen bewaarde ik sets in de Legodoos, maar dat nam veel ruimte in. Toen ik ging verhuizen heb ik elke set in een plastic zak gedaan, en die gelabeld en weer in verhuisdozen gedaan. Maar dat is ook niet ideaal, het overzicht is in elk geval ver te zoeken ;)
Hoewel mijn Technic sets bijna allemaal opgebouwd staan in doorzichtige bakken.

Alle city/piraten/ridders zitten per set in een Ziploc zakje met setnummer en omschrijving van bricklink, ook in Ziploc. Deze zitten dan weer per serie in bakken.

Als er dan iets gebouwd wordt, heb ik precies wat er gebouwd is aan lege Ziploc zakjes om later weer op te ruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuszke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 16:59
Verhuisdozen met sets individueel verpakt per zakje met een briefje erin welke naam/nummer.

En dan een database om bij te houden wat in welke doos zit zodat je in ieder geval meteen in de goede doos kunt zoeken. Ik probeer gelijksoortige sets een beetje in dezelfde dozen te bewaren ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Ik breek de stets op volgorde van zakje weer af en doe ze in sorteerkoffers. In de bakjes plak ik een labeltje met het nummer van het zakje en op de zijkant de set nummer en naam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdViSzucsx-ddkHN9JmPIU7BrJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxKhY6hgC0fxaX75MN4SY9QE.jpg?f=fotoalbum_large

Een deel van mijn LEGO collectie staat te koop via BrickLink of stuur een DM.
Bekijk mijn 3D models en prints op mijn Printables profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

R3W schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:57:
[...]

Ik breek de stets op volgorde van zakje weer af en doe ze in sorteerkoffers. In de bakjes plak ik een labeltje met het nummer van het zakje en op de zijkant de set nummer en naam.

[Afbeelding]
Jij bouwt dusdanig graag per zakje dat je het de tweede keer ook weer per zakje opbouwt? Lijkt me qua afbreken wel extra veel werk. Wel netjes gesorteerd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:59:
[...]

Jij bouwt dusdanig graag per zakje dat je het de tweede keer ook weer per zakje opbouwt? Lijkt me qua afbreken wel extra veel werk. Wel netjes gesorteerd :)
Moet er niet aan denken om alles op bouwnummer te sorteren.
Ik krijg bij het 1e keer bouwen al de neiging om alle zakjes open te trekken om ze alleen op kleur te sorteren (en dat alleen bij de echt grote sets).
Het bouwen gaat me veels te snel als alles al voorgesorteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

L23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:59:
[...]

Eerder had ik alles gesorteerd op kleur. Maar dat werkt niet als je een set weer origineel wil bouwen. Zeker niet bij een grote set zoals een Modular. Dit werkt dan beter. En de ene keer bouw ik een set, de andere keer mijn vrouw. Neefjes die komen logeren, etc. Dus ja.

Een deel van mijn LEGO collectie staat te koop via BrickLink of stuur een DM.
Bekijk mijn 3D models en prints op mijn Printables profiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

R3W schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]
Je neemt ons in de zeik zeker? Of heb je echt een lijst van elke set die je hebt welk steentje uit welk zakje afkomstig is? Ik vond mijn hobby al raar, "kijken hoe verf opdroogt", maar dit is ook wel extreem :P Voor een Adventkalender set zou ik nog zeggen, gelijk heb je, maar voor een set van 1.000+ steentjes..

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 10-12-2024 13:31 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

echt 0 zin / moeite om alles gesorteerd in reversed-order in zakjes te doen. knikker het in 1 grote zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:23

Arno

PF5A

himlims_ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:34:
echt 0 zin / moeite om alles gesorteerd in reversed-order in zakjes te doen. knikker het in 1 grote zak
Ook met sets van 5000+ steentjes?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arno schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:35:
[...]
grootste zijn modulars 3000 ofzo. al zou het om de titanic gaan, heb echt geen zin om dat helmeaal terug te herleiden in de handleiding hoe/wat/waar; zolang alles bij elkaar zit, is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
Onze kleine man wordt deze maand 7 jaar en wilde graag de LEGO® Fortnite Battle Bus (77073) voor zijn verjaardag, maar ik zie helaas dat deze overal is uitverkocht waar ik kijk.

Iemand nog tips om heb te kunnen bemachtigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-07 12:05
RaZ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:29:
[...]

Je neemt ons in de zeik zeker? Of heb je echt een lijst van elke set die je hebt welk steentje uit welk zakje afkomstig is? Ik vond mijn hobby al raar, "kijken hoe verf opdroogt", maar dit is ook wel extreem :P Voor een Adventkalender set zou ik nog zeggen, gelijk heb je, maar voor een set van 1.000+ steentjes..
Zo vreemd is dat niet hoor, ik doe dat ook altijd. Netjes de set in volgorde afbreken en per zakje sorteren. Juist de grote sets.
Gebruik alleen geen koffer maar doe het in ziplock zakjes met een nummer. En dan samen weer terug in de originele doos.
Makkelijk voor wie dan ook ( lees mijn kinderen ) om weer op te bouwen en als ik een set verkoop is het een groot pluspunt t.o.v. andere verkopers met dezelde set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Tarin

Just plain weird.

Ik heb de Titanic en de piano met het boekje erbij uit elkaar gehaald en weer in genummerde zakjes gedaan. Die bestaan echter voor een deel uit vrij grote bouwgroepen, dus vaak was het een kwestie van terugbladeren tot het vorige zakje en dan kijken wat er allemaal af kan.
Vond ik geen vervelende klus (ik vind lego afbreken sowieso niet vervelend), en zeker die grotere bouwsels met veel van dezelfde kleur lijken me leuker de volgende keer weer zakje voor zakje op te bouwen.

De Tower Bridge had nog geen genummerde zakjes, die willen we binnenkort weer eens bouwen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Danielson schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:50:
Onze kleine man wordt deze maand 7 jaar en wilde graag de LEGO® Fortnite Battle Bus (77073) voor zijn verjaardag, maar ik zie helaas dat deze overal is uitverkocht waar ik kijk.

bricklink? brickowl? marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Laatst online: 22-07 09:36
Danielson schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:50:

Is alleen nog te pre-orderen vanaf 1-1-2025 leverbaar.

Je zou nog op marktplaats kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

toolkist schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:24:
[...]

Ik krijg bij het 1e keer bouwen al de neiging om alle zakjes open te trekken om ze alleen op kleur te sorteren (en dat alleen bij de echt grote sets).
Ik heb die neiging niet eens, ik doe dat gewoon. Veel te saai om het per zakje te bouwen!

Ik haal alles gewoon uit elkaar, en knikker alles bij elkaar in 1 of meerdere bakjes. We hebben een aantal bakken bij de Ikea gekocht.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Boingo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:50:
[...]

Zo vreemd is dat niet hoor, ik doe dat ook altijd. Netjes de set in volgorde afbreken en per zakje sorteren. Juist de grote sets.
Gebruik alleen geen koffer maar doe het in ziplock zakjes met een nummer. En dan samen weer terug in de originele doos.
Makkelijk voor wie dan ook ( lees mijn kinderen ) om weer op te bouwen en als ik een set verkoop is het een groot pluspunt t.o.v. andere verkopers met dezelde set.
Wat een gedoe. Doos Lego kopen, 15 zakjes in de doos. Leuk!! Beginnen bij zakje 1: Eerst lijst maken van alle steentjes die in dat zakkie zitten, 2 uurtjes werk, half uurtje bouwen. Whoohoo!! En dan zakkie 2. Lijst maken, bouwen. etc.etc.

HE-LE-MAAL gek :+ 8)7

Uit elkaar halen, frommel het in een supermarkttasje van 25ct, oprollen, terug de doos in vrotten, en hup de schuur in :w En m'n Speed Champions heb ik niet eens uit elkaar gehaald, die zitten gewoon heel in een tasje in de doos.

En veel Lego heb ik ook weer niet. Sinds een jaar koop ik die Speed Champions, verzamelen. Ik heb 3 adventkalenders, en 5 winter sets (waarvan er 1 in huis staat). Mijn Lego ligt in de schuur, en in december staat er een winterset in huis.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boingo
RaZ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:46:
[...]

Wat een gedoe. Doos Lego kopen, 15 zakjes in de doos. Leuk!! Beginnen bij zakje 1: Eerst lijst maken van alle steentjes die in dat zakkie zitten, 2 uurtjes werk, half uurtje bouwen. Whoohoo!! En dan zakkie 2. Lijst maken, bouwen. etc.etc.

Uit elkaar halen, frommel het in een supermarkttasje van 25ct, oprollen, terug de doos in vrotten, en hup de schuur in :w En m'n Speed Champions heb ik niet eens uit elkaar gehaald, die zitten gewoon heel in een tasje in de doos.

En veel Lego heb ik ook weer niet. Sinds een jaar koop ik die Speed Champions, verzamelen. Ik heb 3 adventkalenders, en 5 winter sets (waarvan er 1 in huis staat). Mijn Lego ligt in de schuur, en in december staat er een winterset in huis.
Lezen is blijkbaar lastig voor je.... Maar dan nog, als iemand dat zou doen waarom zo fel zijn manier van bouwen of afbreken bekritiseren ??

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:09
RaZ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:46:
[...]

Dat staat toch nergens? Gewoon bladeren in de manual (ik doe dat digitaal) naar het begin van een zakje en afbreken tot dat stadium. Vorige week zo Lion Knight nog afgebroken, 26 zakjes, iets meer dan anderhalf uur bezig geweest.

Nu wel klaar voor verkoop of gewoon weer opbouwen via de manual. Stuk relaxter dan 4.500 stukjes in een boodschappentas.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik vind lego veel-te-veel verworden van 'van lego kun je alles maken'-speelgoed tot 'eenmalig opbouwen en verder niets meer mee doen'-hebbedingen.

Ik was vroeger uren aan het bouwen. Onderzee-boten, tanks, onafhankelijk geveerde voorwielophanging toen er nog geen kant-en-klare ophanging was, kastelen, echt alles waar mijn fantasie mee kwam. Nu op tweakers, maar mijn zoontjes dus ook: sparen-->kopen-->bouwen-->niet meer naar omkijken.

Ik snap er dus ook werkelijk niets van om alles weer gesorteerd en gescheiden te bewaren. Hier ging alles in kratten, ongesorteerd. Daar was echter met de enorm groeiende collectie geen houden meer aan: Uren zoeken naar een bepaald stukje. Vervolgens heb ik alles gesorteerd in functionele groepen:
- scharnieren
- 'plankjes' van 1 stud breed
- 'plankjes' van 2 stud breed
- 'plankjes' die niet rechthoekig zijn zoals vleugels
- wielen
- enzovoort

Zo heb ik 28 bakken. Bij het bouwen zijn stukjes relatief snel te vinden. En zelf bouw ik ook weer, alleen maar MOC's. Heerlijke ontspanning.

Mijn collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPhvP_6jDMVSwFmag9yOQ4ATUSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQ0F6zwi2PWOveXfJTIcutZx.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbeeld van gesorteerde onderdelen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwalSoyNe5V-n-LkfWbXqhY8B0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0gGwXOFF54ky9w2kkZdmqA0.jpg?f=fotoalbum_large

Nog uit te zoeken Lego:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0ftUuZHBgVla-qhuPrdPi1-wCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tbu2kf03c9qlaQClTKkeo4mU.jpg?f=fotoalbum_large

Naast deze zak heb ik nog twee volle bakken om af te breken en te sorteren 🤪

[ Voor 37% gewijzigd door 107mb op 10-12-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Nu online
Boingo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:59:
[...]

Lezen is blijkbaar lastig voor je.... Maar dan nog, als iemand dat zou doen waarom zo fel zijn manier van bouwen of afbreken bekritiseren ??
Ik ben het ook he-le-maal eens met @RaZ .
We hoeven toch niet allemaal dezelfde mening te hebben? En voor een afwijkende mening mag je best uitkomen. Zonder beledigend te worden, maar daar is bij het comment van RaZ geen sprake van

[ Voor 12% gewijzigd door 107mb op 10-12-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:13
Ik koop regelmatig oude/duurdere sets via marktplaats en die haal ik, volgens het boekje, uit elkaar. Alles in genummerde zakjes zodat als ik er aan toe kom lekker op volgorde kan bouwen. Voordeel hiervan vind ik dat ik meteen kan controleren of het compleet is. Ik print dan meteen etiketten met set nummer, Lego logo en het logo van de serie en zak nr 3 van 16 bv.

Laats de Millennium Falcon uit elkaar gehaald, dacht daar zullen wel honderdmiljard zakjes in zitten, nee, 17 zakjes maar of liever gezegd zakken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

toolkist schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:24:
[...]

Ik bouw gewoon per zakje een set, bouwen gaat mij niet te snel :P Maar als ik zie hoe sets uiteindelijk opgebouwd zijn zou ik niet in omgekeerde volgorde alles weer willen afbreken. Maar ik ben überhaupt geen fan van sets afbreken dus dan het liefst zo snel mogelijk.

Hier begint het ook een Lego dozen probleem te worden. Eerst maar besloten om kleinere LEGO City sets dozen gewoon weg te gooien. Maar als ik eenmaal meerdere sets ga afbreken dan zou ik het zelf denk ik per soort onderdeel sorteren. Uiteindelijk lijkt het me leuk om eigen creaties te kunnen maken. Al die grijze stenen van het Leeuwenridders kasteel zijn ook ideaal voor een Classic Space maanbasis :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
107mb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:06:
ik vind lego veel-te-veel verworden van 'van lego kun je alles maken'-speelgoed tot 'eenmalig opbouwen en verder niets meer mee doen'-hebbedingen.

Ik was vroeger uren aan het bouwen. Onderzee-boten, tanks, onafhankelijk geveerde voorwielophanging toen er nog geen kant-en-klare ophanging was, kastelen, echt alles waar mijn fantasie mee kwam. Nu op tweakers, maar mijn zoontjes dus ook: sparen-->kopen-->bouwen-->niet meer naar omkijken.
Ik herken me hier niet in, ook al bewaar ik het per set en gooi ik niet alles bij elkaar. Ik gebruik bijvoorbeeld de stenen van één set om daarmee iets nieuws te bouwen, zelfbedacht of met een alternatieve handleiding via Rebrickable. Of ik doe een paar sets bij elkaar en maak daar iets van.

Wel heel leuk dat je zo lekker aan het MOCcen bent, dat lijkt me heel leuk aan alles op één hoop :) Maar je moet er dan inderdaad wel een systeem in hebben om het nog enigszins overzichtelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
Vraagje, maar komt Botanical Garden nooit uit de Lego store? Dan gaat de prijs ook nooit serieus naar beneden (wat veel shops zoals Intertous en Toychamp enzo doen) en zou ik 'm vandaag nog kunnen kopen voor dubbele insider points?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ik snap er dus ook werkelijk niets van om alles weer gesorteerd en gescheiden te bewaren. Hier ging alles in kratten, ongesorteerd. Daar was echter met de enorm groeiende collectie geen houden meer aan: Uren zoeken naar een bepaald stukje. Vervolgens heb ik alles gesorteerd in functionele groepen:
- scharnieren
- wielen
- enzovoort

Zo heb ik 28 bakken. Bij het bouwen zijn stukjes relatief snel te vinden. En zelf bouw ik ook weer, alleen maar MOC's. Heerlijke ontspanning.

Mijn collectie:
[Afbeelding]

Voorbeeld van gesorteerde onderdelen:[Afbeelding]

Nog uit te zoeken Lego:
[Afbeelding]

Helemaal mee eens hoor. Maar ik zou zelf Lego van vroeger (jaren 90) wel gescheiden houden van Lego van nu. Bij jou gewoon echt alles bij elkaar? En bouw je nog regelmatig een set opnieuw of ga je liever zelf creatief aan de slag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boingo
107mb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:14:
[...]

Ik ben het ook he-le-maal eens met @RaZ .
We hoeven toch niet allemaal dezelfde mening te hebben? En voor een afwijkende mening mag je best uitkomen. Zonder beledigend te worden, maar daar is bij het comment van RaZ geen sprake van
Jazeker mag iedereen zijn mening hebben, maar daarom reageerde ik juist ook. R3W geeft aan hoe hij zijn sets bewaard. Daar wordt op gereageerd door RaZ alsof R3W een gek is en iets belachelijks doet. En dat vind ik niet fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo

- scharnieren
- wielen
- enzovoort

Mijn collectie:
[Afbeelding]

Voorbeeld van gesorteerde onderdelen:[Afbeelding]

Nog uit te zoeken Lego:
[Afbeelding]

Alles op een hoop, daar heb ik echt respect voor ik zou dat zelf nooit kunnen. Vroeger als kind deed ik dat wel , maar :
- Ik had maar 2 kisten met Lego
- Je had veel minder verschillende kleuren of soorten steentjes.

Vroeger was het leven simpeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icceni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 11:48
himlims_ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:38:
[...]

grootste zijn modulars 3000 ofzo. al zou het om de titanic gaan, heb echt geen zin om dat helmeaal terug te herleiden in de handleiding hoe/wat/waar; zolang alles bij elkaar zit, is het goed toch?
Hij is nog wel te bestellen bij www.lego.com/nl-nl , alleen staat hij daar op "Nalevering". Je zou ze kunnen bellen om na te vragen of hij nog op tijd komt, als je dat nog niet gedaan hebt. Maar waarschijnlijk komt hij pas in januari weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:28:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Maar ik zou zelf Lego van vroeger (jaren 90) wel gescheiden houden van Lego van nu. Bij jou gewoon echt alles bij elkaar? En bouw je nog regelmatig een set opnieuw of ga je liever zelf creatief aan de slag?
ik heb inderdaad nog een grote bak met jaren 80-90 lego. Die bulldozer (set 856) ligt er tussen omdat ik die samen met mijn zoontje heb opgebouwd. Een technic set bouwen in 20 stappen! Daar moest ik even mee pochen bij mijn kids dat vroegah alles beter was , in plaats van de huidige één blokje per stap ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 10-12-2024 15:49 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L23

L23

107mb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:39:
[...]

ik heb inderdaad nog een grote bak met jaren 80-90 lego. Die bulldozer (set 856) ligt er tussen omdat ik die samen met mijn zoontje heb opgebouwd. Een technic set bouwen in 20 stappen! Daar moest ik even mee pochen bij mijn kids dat vroegah alles beter was ;)
Ik heb laatst de Lego Technic 42178 Surface Space Loader gekocht, eerste Technic set sinds jaren. Maar moet die nog bouwen. De Technic sets uit de jaren 90 vond ik erg leuk om te bouwen. Kleine functionele sets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAFYfCopYVJBuBXNV_H3veCXrBg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/bJMgIGj1Z1iaLsjE7PSnwZoU.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Arno schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:35:
[...]
Bwah, grof gesorteerd op klein, technic, paneeltjes/ramen e.d. Mijn grootste van 5500 zit in ongeveer 15 zakken. Dit is de Jerac Razor Crest, dus op kleur sorteren gaat niet werken :)

Mt dikke technic sets zoals 42082 (rode kraan) van ca. 4000 stukjes heb ik zelfs nog minder zakjes: alle pinnetjes bij elkaar, asjes + tandwielen, kleine dingen apart en dan een beetje hoe het uitkomt. De wielen kan ik meestal zonder zoeken terugvinden, dat scheelt alweer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond

Wat een ontzettend interessante vraag! Ik heb daar namelijk nog totaal niet over nagedacht. :$
Ik ben begin jaren ‘00 als puber gestopt met m’n LEGO hobby toen ik er een beetje uitgroeide en verslingerd raakte aan computergames. Ik ben pas een krap jaar geleden weer begonnen maar ben meteen helemaal los gegaan en heb kapitalen uitgegeven aan LEGO. Ik ben bezig met het bouwen van een grote tafel voor een stad en landschap bestaande uit deels kant en klare sets en deels uit zelfgemaakt materiaal. Al met al heb ik veel losse LEGO gekocht en die netjes gesorteerd in dozen en sorteerbakjes voor schroefjes. Maar het scenario om een legit set af te breken is daardoor nog niet voorbij gekomen en ik heb er nog geen moment over nagedacht hoe ik dat ga oplossen. De originele dozen zijn allang te talrijk om te bewaren en heb ik weggegooid. Leuk om jullie ervaringen en oplossingen te lezen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:28:
Vraagje, maar komt Botanical Garden nooit uit de Lego store? Dan gaat de prijs ook nooit serieus naar beneden (wat veel shops zoals Intertous en Toychamp enzo doen) en zou ik 'm vandaag nog kunnen kopen voor dubbele insider points?
Die heeft een 'exclusive' label, dus de eerste 3 maanden is dat sowieso enkel lego (weinige uitzonderingen daargelaten).
Set is uit sinds afgelopen oktober, dus waarschijnlijk dat er in februari verandering in komt.
(ik kan me niet herinneren dat zo een dure set al ooit volledig lego-exclusive gebleven is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Voornamelijk heb ik modulars, en ik breek het af reversed per verdieping in een Ziplock zakje. Daarna terug in de doos die ik nog heb.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Boingo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:33:
[...]

Jazeker mag iedereen zijn mening hebben, maar daarom reageerde ik juist ook. R3W geeft aan hoe hij zijn sets bewaard. Daar wordt op gereageerd door RaZ alsof R3W een gek is en iets belachelijks doet. En dat vind ik niet fair.
Mijn post was helemaal niet de insteek om iemand voor gek uit te maken. Ik stond er gewoon raar van te kijken, en er een wat grappig verhaaltje van gemaakt met een smiley erbij. Beetje humor wat blijkbaar niet overgekomen is als humor. My bad.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ben de Offroad racebuggy #42164 aan het bouwen.
Klein setje natuurlijk maar leuk en vernuftig bedacht wel!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap