Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Bij mij waren alle licht grijze Technic Bush 1/2 Toothed with 2 Interior Ridges en technic bushes broos geworden. Je kan de meeste vervangen door nieuwere bushes, maar een paar heb je er sowieso nodig voor de tandjes om te grijpen in andere onderdelen met handjes.zonoskar schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:11:
[Afbeelding]
Eindelijk deze 8880 gevonden voor niet teveel geld. Hij is wel een beetje geel, maar compleet en zover te zien is niets kapot en alle functies werken. Nu uit elkaar halen en schoonmaken, want hij is een beetje stoffig.
Succes met disassembly en veel plezier met assembly!
Lego MOC Challenge
De nieuwe challenge voor december staat onlineTweakers Lego MOC Challenge 33 - december 2024
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ik ben toevallig met lichtsetjes van ~€2,29 van de Intratuin bezig, om mijn Harry Potter 'winterdorp' te verlichten. Zitten maar 20 minilichtjes aan een kopere draadje (ze hebben ze ook met 40 lichtjes). Is zo dun dat je deze ook makkelijk tussen steentjes kan klemmen.Backpacker schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:14:
Welke webshop met lichtsetjes is nu het meest aan te raden?
(sorry maar mijn telefoon maakt niet zo'n mooie foto's in het donker)
:strip_exif()/f/image/0I4PsjhSfAWY4w4TD25bgf6H.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/S4zzag6N8uF5VKIrdiu734UN.jpg?f=fotoalbum_medium)
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
zonoskar schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:11:
Eindelijk deze 8880 gevonden voor niet teveel geld. Hij is wel een beetje geel, maar compleet en zover te zien is niets kapot en alle functies werken. Nu uit elkaar halen en schoonmaken, want hij is een beetje stoffig.
Ik koop zo nu en dan wat van die bushes erbij als ze goedkoop zijn. Overigens kan je de 8880 heel goed gele bushes gebruiken, past perfect in het schema! Ook de 2e build is erg leuk (F1 auto), met een nogal brakke versnellingsbakHelloIamAldo schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:57:
Bij mij waren alle licht grijze Technic Bush 1/2 Toothed with 2 Interior Ridges en technic bushes broos geworden. Je kan de meeste vervangen door nieuwere bushes, maar een paar heb je er sowieso nodig voor de tandjes om te grijpen in andere onderdelen met handjes.
Succes met disassembly en veel plezier met assembly!
Overigens zou ik de 14T 4143 tandwieltjes in de differentiëlen vervangen door 12T 6589, die zijn wat dikker en schieten dan minder gauw los.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Gfrs2DblYA5Rxq9qJRk4jUpH.jpg?f=user_large)
Eventueel nog extra borgen met zo'n halve 'bush'
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XX5BmbZi9t1AD14Y40uP3cZN.jpg?f=user_large)
Volgens mij zijn ze zelfs in light-gray verkrijgbaar als je het stemmig wil houden.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
/edit: Bah, nog steeds geen brede achterbanden op die Red Bull F1 auto. En ze hebben de lelijkste vorm gekozen, met de hoge schouders. Hier moet ik echt even over denken. Ik heb alle F1 auto’s tot nu toe (ook de oude sets), maar ik twijfel nu echt wel of ik ze compleet wil houden.
[ Voor 52% gewijzigd door zonoskar op 01-12-2024 22:53 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Make lovecraft not warcraft.
Staat dit op de plaat? Van LEGO kun je alles maken 🎵🎶
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Nou.. Niemand heeft hier op gereageerd:Mappy schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:17:
[...]
Staat dit op de plaat? Van LEGO kun je alles maken 🎵🎶
Anders had ik Daft Punk - Homework opgezet (of iets anders uit m'n collectie)Sméagol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:30:
Hmm, ik had een ideetje. Weet iemand waar je geprinte Lego steentjes kan bestellen? En dan specifiek die "macaroni" plates: TILE 2X2, W/ BOW.
Heb een paar sites zitten bekijken, maar zag zo gauw niet één waar deze beschikbaar was. Anders misschien met stickers werken.
Make lovecraft not warcraft.
Het had leuk geweest als Lego beide engine covers bij de RB20 had gedaan, aangezien het daadwerkelijk een feature is van de wagen. De enige op de grid nota bene. Ik snap dat ze voor deze "default" RB20 zijn gegaan, maar had ook liever de andere gezien als er gekozen moest worden tussen de 2.zonoskar schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:28:
/edit: Bah, nog steeds geen brede achterbanden op die Red Bull F1 auto. En ze hebben de lelijkste vorm gekozen, met de hoge schouders. Hier moet ik echt even over denken. Ik heb alle F1 auto’s tot nu toe (ook de oude sets), maar ik twijfel nu echt wel of ik ze compleet wil houden.
Die is ook heel goed te doen, die heb ik een jaar geleden bij elkaar ge-bricklinkedKerngezond schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:36:
[...]
Oeh, leuk dit! Ik ben zelf van plan ooit nog eens de Brick Bank op deze manier te bouwen. Pas een klein jaar geleden de hobby weer opgepakt dus die is daardoor aan mij ontglipt.
Ik wil zelf nog graag de fire brigade maken, iemand die al eens geprobeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Cyclonist op 01-12-2024 23:51 ]
Devke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:06:
Ik wil eens gaan kijken naar een verlichtingssetje voor de Notre Dame set van Lego. Het wordt het 1e verlichtingssetje. Tips waar ik naar kijken moet? Er wordt veel aangeboden namelijk.
Goede suggesties zijn welkom.
Ik heb afgelopen jaren zelf gesoldeerd met hele dunne draadjes en hele kleine ledjes voor onze kerstsets. Maar het was echt heel veel werk en uiteindelijk behoorlijk kwetsbaar.Backpacker schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:14:
Welke webshop met lichtsetjes is nu het meest aan te raden? Ik snap dat het goedkoper kan als je zelf met Ali Express onderdelen aan de slag gaat, maar die tijd ontbreekt mij op dit moment en ik zou voor deze kerst graag de lego kerstboom en arrenslee willen verlichten.
Ik ben dus op zoek naar advies voor welke setjes het beste worden geacht, ook in eventuele aansturingsmogelijkheden via HomeAssistant (geen must, wel leuk)
De setjes die ik al heb gevonden zijn;
Kerstboom 40573
Light my Brick.EU
- duur
- op voorraad
- lijken te hebben nagedacht met het 2.0 ontwerp
Lightailing
- niet op voorraad momenteel
- stuk goedkoper dan Light my Bricks
Game of Bricks
- op voorraad
- Standard variant die volgens mij te vergelijken is is goedkoper dan Light my Bricks
LeLightGo
- op voorraad
- Lijkt dezelfde kit te zijn als Game of Bricks
Arrenslee 40499
Light my Bricks
Lightailing
Game of Bricks
LeLightGo
Wilde dit jaar toch voor pre-made setjes gaan en heb ook mijn zoektochtje gedaan (reviews gekeken en heel lang naar detail foto’s gekeken). Ik heb uiteindelijk nu wat setjes besteld bij Game of Brick. Mijn zoektocht focuste zich vooral op de Notre Dame, de kerstsetjes kwamen er met Black Friday snel achteraan.
- Fors minder duur dan lightmybrick. Maar nog steeds redelijk aan de prijs vergeleken met AliExpress of andere.
- Lightmybrick lijkt me wel kwalitatief de beste, maar het lijkt redelijk in de buurt te komen (maar dat is puur op foto’s en reviews gebaseerd niet op hands on ervaring).
- Details goed voor elkaar. O.a. de lichtspotjes die rond de notre dame geplaatst worden, die worden echt met extra lego (nep ben ik bang) geleverd.
- Veelal modulair (stekkertjes, printplaatjes, etc) dus makkelijker in te bouwen en weg te werken.
- Keuze uit verschillende uitvoeringen (geluid, afstandbediening, extra lichtjes).
- Alles per set netjes in zakjes gesorteerd en in een mooi stevig doosje geleverd.
Gisteren met Black Friday korting (33%) nog 3 kerstsets besteld (Santa’s Visit, Main Street en Winterchalet).
Zal wat foto’s delen zodra eea op- en ingebouwd is.
Item Dim.: 58 x 47.5 x 12 cmBrammos85 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:40:
Heeft iemand wellicht de doos afmetingen van de lego pacman 10323 set voor mij?
Bricklink
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik weet de maat niet maar ik weet wel dat hij niet in je schoen pastBrammos85 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:40:
Heeft iemand wellicht de doos afmetingen van de lego pacman 10323 set voor mij?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Die past er prima in, als het niet past, dan zet ik m'n schoen morgen wel weer opnieuw (in elkaar)gielie schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:17:
[...]
Ik weet de maat niet maar ik weet wel dat hij niet in je schoen past
https://www.lego.com/nl-nl/product/10282
Ey!! Macarena \o/
En voor mezelf de Jazzclub.
Die wilde ik al een tijdje.. maar begon een beetje bang te worden dat die een keer op zou zijn.
M'n eerste eigen lego aankoop sinds 20 jaar denk ik..
Vroeger hadden ik en mijn broertjes zoals zovelen hier heel veel Lego. Maar helaas hebben we ooit alles verkocht op een kleedjesmarkt een jaar of 18 geleden. Het domste wat we ooit hebben kunnen doen.
Fouten kun je van lerenZveenT schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:25:
" Alvast " gekocht voor de kerstvakantie - voor zoontje van 5, Creator 3/1 Hoofdstraat.
Die wilde ik al een tijdje.. maar begon een beetje bang te worden dat die een keer op zou zijn.
M'n eerste eigen lego aankoop sinds 20 jaar denk ik..![]()
Vroeger hadden ik en mijn broertjes zoals zovelen hier heel veel Lego. Maar helaas hebben we ooit alles verkocht op een kleedjesmarkt een jaar of 18 geleden. Het domste wat we ooit hebben kunnen doen.
Ik kwam deze tegen. Via Amazon. Wellicht is deze ook leuk? Prijs nagenoeg hetzelfde. Nog niet besteld omdat ik hier ook nog ff totaal niet in thuis ben. Ik zoek makkelijk te gebruiken setjes met zo min mogelijk draadjes in het zicht. Aansturing met HA zou helemaal mooi zijn maar of dat kan?vanenkelen schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:07:
[...]
[...]
Ik heb afgelopen jaren zelf gesoldeerd met hele dunne draadjes en hele kleine ledjes voor onze kerstsets. Maar het was echt heel veel werk en uiteindelijk behoorlijk kwetsbaar.
Wilde dit jaar toch voor pre-made setjes gaan en heb ook mijn zoektochtje gedaan (reviews gekeken en heel lang naar detail foto’s gekeken). Ik heb uiteindelijk nu wat setjes besteld bij Game of Brick. Mijn zoektocht focuste zich vooral op de Notre Dame, de kerstsetjes kwamen er met Black Friday snel achteraan.Setje voor de Notre Dame was binnen een week binnen. Nog niet ingebouwd want de Notre Dame is pas 70% klaar.
- Fors minder duur dan lightmybrick. Maar nog steeds redelijk aan de prijs vergeleken met AliExpress of andere.
- Lightmybrick lijkt me wel kwalitatief de beste, maar het lijkt redelijk in de buurt te komen (maar dat is puur op foto’s en reviews gebaseerd niet op hands on ervaring).
- Details goed voor elkaar. O.a. de lichtspotjes die rond de notre dame geplaatst worden, die worden echt met extra lego (nep ben ik bang) geleverd.
- Veelal modulair (stekkertjes, printplaatjes, etc) dus makkelijker in te bouwen en weg te werken.
- Keuze uit verschillende uitvoeringen (geluid, afstandbediening, extra lichtjes).
- Alles per set netjes in zakjes gesorteerd en in een mooi stevig doosje geleverd.
Gisteren met Black Friday korting (33%) nog 3 kerstsets besteld (Santa’s Visit, Main Street en Winterchalet).
Zal wat foto’s delen zodra eea op- en ingebouwd is.
Moet nog beginnen te bouwen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Oh crap.. Dat gaat weer leuk worden voor mijn kleine vent
Hij heeft al te veel Lego Ninjago (past letterlijk nergens meer) en ik heb nog ~7 sets in de kast liggen.
Maar zitten wel erg coole sets tussen deze keer!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Set: 60446 - Modular Galactic Spaceship
• Includes 717 pieces
• US $79.99 - DE/FR €TBA - UK £TBA
• Release: JANUARY 1ST 2025
/f/image/XkyRHgjnxxRVI5nybUCtRsET.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/DyjlP4rrMC2deLP5M2wIxMZ2.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/xd8vzYzwHuUaCkRMUG4UPTY9.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/Kum5YcCZ1RC38fWkcoOJjn6I.webp?f=fotoalbum_large)
Futeron achtige jasjes!L23 schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:51:
https://www.reddit.com/r/...60446_galactic_spaceship/
• Includes 717 pieces
Als je nog iets wilt slijten, wie weet 👍Angeloonie schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:23:
[...]
Oh crap.. Dat gaat weer leuk worden voor mijn kleine vent![]()
Hij heeft al te veel Lego Ninjago (past letterlijk nergens meer) en ik heb nog ~7 sets in de kast liggen.
Maar zitten wel erg coole sets tussen deze keer!
Begin dit jaar hadden we in de Lego winkel al een Build-A-Mini Figure met rood/oranje Futuron torso.
:strip_exif()/f/image/rtRLoarvb5zwHcNVqr4Ka20v.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu komen daar blauw, groen en geel bij. Ik kijk ig uit naar de set. Inmiddels al aardig wat Lego Space 2024 sets in huis
Helmen in de kleuren: Donder blauw (2 versies), Donker en licht groen, goud, licht blauw, Geel en wit.
Komend weekend naar een beurs waar ik een setje oude Futuron figs hoop te kunnen kopen.
De oude space figuurtjes heb ik compleet, op de grijze na.
De nieuw Blacktron ben ik ook benieuwd naar.
Ik ben erg gecharmeerd van de game of bricks versie omdat die schijnwerpertjes heeft voor de bellichting vanaf de zijkant. Bij die jij laat zien lijken het ledstrips te zijn die op een steentje geplakt worden. Vind ik minder mooi...Devke schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:13:
[...]
Ik kwam deze tegen. Via Amazon. Wellicht is deze ook leuk? Prijs nagenoeg hetzelfde. Nog niet besteld omdat ik hier ook nog ff totaal niet in thuis ben. Ik zoek makkelijk te gebruiken setjes met zo min mogelijk draadjes in het zicht. Aansturing met HA zou helemaal mooi zijn maar of dat kan?
Moet nog beginnen te bouwen.
[Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door vanenkelen op 02-12-2024 17:01 ]
Was me niet eens opgevallen nog. Die worden idd geplakt. Heb op youtube een filmpje bekeken daarover. Jammer. Jouw website is betalen met paypal of creditcard. Helaas dan. Dank voor meedenken.vanenkelen schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:58:
[...]
Ik ben erg gecharmeerd van de game of bricks versie omdat die schijnwerpertjes heeft voor de bellichting vanaf de zijkant. Bij die jij laat zien lijken het ledstrips te zijn die op een steentje geplakt worden. Vind ik minder mooi...
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 02-12-2024 17:25 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik ben de game of bricks versie volgens mij ook een keer tegengekomen op AliExpress. Daar kan je volgens mij wel met iDeal betalen toch? Wellicht moeite waard om daar nog wat rond te speuren?Devke schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:04:
[...]
Was me niet eens opgevallen nog. Die worden idd geplakt. Heb op youtube een filmpje bekeken daarover. Jammer. Jouw website is betalen met paypal of creditcard. Helaas dan. Dank voor meedenken.
Ideal kan idd daar. Ahh oke. De Aliversie neem ik dan aan? Niet het orgineel bedoel ik dan.vanenkelen schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:43:
[...]
Ik ben de game of bricks versie volgens mij ook een keer tegengekomen op AliExpress. Daar kan je volgens mij wel met iDeal betalen toch? Wellicht moeite waard om daar nog wat rond te speuren?
[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 02-12-2024 18:46 ]
Geen idee, misschien verkoopt Game of Bricks wel ook op Ali... Ik heb dezelfde set een keer voorbij zien komen ook voor ongeveer dezelfde prijs. Die spotjes zijn het onderdeel waar je op moet letten. Die zie je niet heel vaak bij deze sets voor de Notre Dame.Devke schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:46:
[...]
Ideal kan idd daar. Ahh oke. De Aliversie neem ik dan aan? Niet het orgineel bedoel ik dan.
![]() | ![]() | ![]() |
Heb ze ook nog voor de kerstboom gekocht maar die moet eerst nog in elkaar gezet worden. Na Sinterklaas.
De gwp trein zit ook al in elkaar. Wel een grappig ding.
![]() | ![]() | ![]() |
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Die Supra is wel tof. Flashbacks naar een mooie tijd haha.AppieNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:44:
Nieuwe Technic sets:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die RBR echter. Ik vind het zo op het eerste gezicht wel de minste van de F1 auto's. Vooral de voorkant van de neus en de achterkant van het bodywork bovenop vind ik niet echt passen bij de rest. Wellicht dat er nog wat MOCs komen om dat wat bij te werken, maar eerste indruk is eigenlijk niet echt positief. Heb een pre-order staan maar nu begin ik wel te twijfelen. Dan vind ik de Chinese versie die ik laatst in elkaar heb gezet, een stuk mooier. Die heeft dan weer als nadeel dat ie niet echt gemaakt is om weer in en uit elkaar te halen (omdat een aantal stickers over meerdere stukjes heen gaan)...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jJvraCTm1n26UsO0RrZCop6t.jpg?f=user_large)
Waarom lijmen mensen toch Lego blokjes vast. Dit komt uit de 8880. Dat wordt dan weer een bricklink order, gelukkig zijn deze onderdelen niet duur.
Wat wel vreemd is dat sommige blokjes best geel geworden zijn, maar die 4x2 slope brick in het midden is nog spierwit. Vreemd is ook dat het schuine deel vrij glanzend is, terwijl de normale slopes normaal mat zijn. Wellicht is deze geschuurd/gepolijst.
]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verder nog een asje in een connector, de rest was niet gelijmd. Gelukkig. Wel heel stoffig.
O.a. de Classic Land Rover Lego Icons (10317) stond me nog aan te kijken, dus daarom die doos maar geopend. Al een anderhalf jaar ofzo niks meer gebouwd, dus had er wel even weer zin in.
Hij is inmiddels bijna klaar, roof rack is zo'n beetje klaar, maar ik voel me ontzettend underwhelmed, terwijl ik toch zeker al meer dan een jaar niks gebouwd heb. Normaal kreeg ik er altijd een lekker gevoel van als er weer wat af was, maar met deze LR nope.. Het zou een beetje in de Mustang/911 level moeten liggen, die ik beide prima vond, maar echt nope.. vergeleken de Technic LR staat ie er zelfs een beetje zielig bij.. Terwijl het opzich best een mooi model is qua vorm..
Maar ik vind de hele stevigheid van met name de vering en de stuurinrichting dramatisch
Hoe het dak erop zit is ook gewoon ongelooflijk, het spul past niet inelkaar. en zit niet goed vast..
Ik kijk verder geen filmpjes online omdat ik gewoon zelf wil merken hoe iets bouwt, maar ik hoop dat dit qua stevigheid toch wel hét dieptepunt is.. Het ding kan eigenlijk niet eens sturen vanwege de slappe meuk hoe is het inelkaar zit..
Dit valt me gewoon tegen, zeker gezien het geld, de ervaring met Lego eerder en dat een licentie dit oplevert..
Het is niet zo erg als de BMW motor met al z'n stickers, maar ik had wel meer verwacht.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 02-12-2024 23:21 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Nu ben ik nogal een pietje precies en wil ik graag zo min mogelijk de lelijke kant van bepaalde steentjes in het zicht hebben, dus dat maakte het proces wat langzamer. Ook hou ik niet zo van 1x1 steentjes of onderdelen zonder dubbel bevestigingspunt; onderdelen die graag scheef willen zitten, en die zijn er in overvloed. Vooral stap 434 vond ik daardoor frustrerend, ik kreeg die buizen maar niet netjes opgelijnd. Tevens is het een hoop gepriegel met de mini stickertjes die je vervolgens moet plakken op ronde onderdelen.
Nee, dan vond ik de Saturn V, ISS, Lunar Lander en Space Shuttle allen toch een stuk leuker om te bouwen. Nouja, met uitzondering dan van die spiegelstickers in de Shuttle.
Maar goed, hij staat straks wel mooi in de collectie bij de andere NASA sets. Mijn ISS is alleen wel wat gaan doorhangen, maar dat heb ik inmiddels opgelost met dubbelgevouwen papier bij de bevestigingspunten van de solar arrays.
De 3 in 1 Hoofdstraat is de enige LEGO-set die ik recent gekocht heb die me echt is tegengevallen. Hij heeft wel karakter maar hij is zo “plat” dat je er mijns inziens niet veel mee kan. Het is vrij letterlijk een façade. Aan de andere kant, ik ben een volwassene en moc alle gebouwen die ik koop zo dat ze rondom dicht zijn en dat is bij deze set gewoon ingewikkelder. Ik kan me voorstellen dat kinderen er meer plezier aan beleven.ZveenT schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:25:
" Alvast " gekocht voor de kerstvakantie - voor zoontje van 5, Creator 3/1 Hoofdstraat.
M'n eerste eigen lego aankoop sinds 20 jaar denk ik..![]()
Oh yeah, dat wordt geen seconde twijfelen! Een groot ruimteschip is nou juist wat ik miste in een verder hele geslaagde ruimte-LEGO lineup.L23 schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:51:
https://www.reddit.com/r/...60446_galactic_spaceship/
• Includes 717 pieces
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Erg mooi ding!Firetrooper schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:24:
10350 - Tudor Corner
Moet 230 euro gaan kosten.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ja dat vond ik van die set ook wel. Ik had hem weliswaar gehuurd maar was 1 van de eerste die hem denk ik had en het zal mij niet verbazen als een deel van die toren over een tijdje niet meer recht kan staan. Ik vond de raket en het platform nog wel prima, maar die toren was gewoon heel saai en voelde heel fragiel aan (al valt het uiteindelijk nog wel mee als ie klaar is).MadDogMcCree schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 02:59:
Ik ben nu bezig met de Artemis ruimtelanceersysteem set en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit de minst fijne NASA set vind van de grote sets die sinds de Saturn V zijn uitgekomen. Niet vanwege de looks, hij ziet er fantastisch uit, maar vanwege het bouwproces. Ik ben nu bijna klaar en ben bezig met de tweede booster, maar wat was die toren ongelooflijk saai om te bouwen. Dat bleef maar duren en iedere keer weer hetzelfde met heel soms een kleine variatie.
Nu ben ik nogal een pietje precies en wil ik graag zo min mogelijk de lelijke kant van bepaalde steentjes in het zicht hebben, dus dat maakte het proces wat langzamer. Ook hou ik niet zo van 1x1 steentjes of onderdelen zonder dubbel bevestigingspunt; onderdelen die graag scheef willen zitten, en die zijn er in overvloed. Vooral stap 434 vond ik daardoor frustrerend, ik kreeg die buizen maar niet netjes opgelijnd. Tevens is het een hoop gepriegel met de mini stickertjes die je vervolgens moet plakken op ronde onderdelen.
Nee, dan vond ik de Saturn V, ISS, Lunar Lander en Space Shuttle allen toch een stuk leuker om te bouwen. Nouja, met uitzondering dan van die spiegelstickers in de Shuttle.
Maar goed, hij staat straks wel mooi in de collectie bij de andere NASA sets. Mijn ISS is alleen wel wat gaan doorhangen, maar dat heb ik inmiddels opgelost met dubbelgevouwen papier bij de bevestigingspunten van de solar arrays.
Ik vind het ook vaak jammer dat ze niet gewoon zeggen "maak 100 van die dingen want die ga je de komende tijd nodig hebben" zodat je veel stappen niet dubbel hoeft te doen. De nep-lego merken doen dat nog wel eens en dat maakt de build die daarna volgt, gewoon een stuk leuker. Ja je hebt dan nog wel een bak herhaling, maar dan is het daarna gewoon klaar.
Het deed mij denken aan toen ik de Eiffeltoren bouwde. Die heeft ook teveel herhaling waarbij vooraf niet echt duidelijk is hoeveel en je daardoor toch maar door blijft gaan ipv gewoon in 1 klap een heleboel van diezelfde items te maken. Ook een build die heel leuk staat, maar om te bouwen gewoon net niet leuk genoeg is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik vind de NXE versie leuker/mooier (en die staat hier dan ookPierre schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:05:
Jammer dat ik niet bij ASML werk https://www.tomshardware....#xenforo-comments-3863007
[removed]
Deze set staat boven aan mijn lijstje omdat erg fan van nasa ben. De saturn heb ik overgeslagen vanwege het formaat en over deze twijfel ik nu toch ook. Spaceshuttle staat overigens nog in doos, die is in de kerst vakantie aan de beurt.Martinspire schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:02:
[...]
Ja dat vond ik van die set ook wel. Ik had hem weliswaar gehuurd maar was 1 van de eerste die hem denk ik had en het zal mij niet verbazen als een deel van die toren over een tijdje niet meer recht kan staan. Ik vond de raket en het platform nog wel prima, maar die toren was gewoon heel saai en voelde heel fragiel aan (al valt het uiteindelijk nog wel mee als ie klaar is).
Ik vind het ook vaak jammer dat ze niet gewoon zeggen "maak 100 van die dingen want die ga je de komende tijd nodig hebben" zodat je veel stappen niet dubbel hoeft te doen. De nep-lego merken doen dat nog wel eens en dat maakt de build die daarna volgt, gewoon een stuk leuker. Ja je hebt dan nog wel een bak herhaling, maar dan is het daarna gewoon klaar.
Het deed mij denken aan toen ik de Eiffeltoren bouwde. Die heeft ook teveel herhaling waarbij vooraf niet echt duidelijk is hoeveel en je daardoor toch maar door blijft gaan ipv gewoon in 1 klap een heleboel van diezelfde items te maken. Ook een build die heel leuk staat, maar om te bouwen gewoon net niet leuk genoeg is.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Als je de rest al hebt staan, dan zou ik hem er zeker bij halen. Het is geen lelijke set of zo en ik zeg al, de base en de raket zijn wel gewoon leuk om te bouwen. De toren is gewoon veel gepriegel en dat is jammer.gielie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:12:
[...]
Deze set staat boven aan mijn lijstje omdat erg fan van nasa ben. De saturn heb ik overgeslagen vanwege het formaat en over deze twijfel ik nu toch ook. Spaceshuttle staat overigens nog in doos, die is in de kerst vakantie aan de beurt.
Ik heb er alleen geen ruimte voor dus ik huur gewoon vanalles
Ah bedankt, ik had eindelijk een reden gevonden om een keer iets niet te kopen, nu is hij weer terug bovenaan mijn lijstje. Ik ga alvast bedenken hoe ik deze set thuis ga verantwoorden.Martinspire schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:39:
[...]
Als je de rest al hebt staan, dan zou ik hem er zeker bij halen. Het is geen lelijke set of zo en ik zeg al, de base en de raket zijn wel gewoon leuk om te bouwen. De toren is gewoon veel gepriegel en dat is jammer.
Ik heb er alleen geen ruimte voor dus ik huur gewoon vanalles
Heel leuk om meer - en betere - foto's te zien, dank je wel!Firetrooper schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:24:
10350 - Tudor Corner
Op Bouwsteentjes.info staan nog meer informatie en foto's, zag ik net
Op de begane grond zijn een inn -met geweldige bar! -, de keuken en een 'haberdashery', voor hoeden, naaispullen en kleding. Op de eerste etage een klokkenmakerij, en op de zolder een appartement.
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 03-12-2024 09:14 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Staat nu ook op de lego site. LinkJakkus schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:10:
[...]
Heel leuk om meer - en betere - foto's te zien, dank je wel!
Op Bouwsteentjes.info staan nog meer informatie en foto's, zag ik net
Op de begane grond zijn een inn -met geweldige bar! -, de keuken en een 'haberdashery', voor hoeden, naaispullen en kleding. Op de eerste etage een klokkenmakerij, en op de zolder een appartement.
Bouwsteentjes.nl geeft aan dat de GWP LEGO 40757 Corner Kiosk ook direct vanaf 1 januari erbij zit. Dat zou wel helemaal mooi zijn.
-edit.
[ Voor 7% gewijzigd door Firetrooper op 03-12-2024 10:12 ]
Ik kwam deze afbeelding tegen (op ramblingbrick.com), leuke combi van de Dreamzzz sets: Droomtoren, Droomdorp en Kasteel Nocturnia:
:no_upscale():strip_exif()/f/image/lBWxzuURdEItGrjAGcncsyC6.webp?f=user_large)
Fantasy, castle, elves vibes.
[ Voor 38% gewijzigd door greenlizzard op 03-12-2024 10:25 ]
Ik heb zowel van vroeger (70er jaren) als bijgekocht erg veel rode dakpannen en deze zijn er inderdaad in de twee smaken ruw en glad. De gladde zijn m.i. minder mooi voor huizen, maar in een technic build past het eigenlijk wel. Mijn 8880 heeft een ruwe 4x2, maar ook die is 2e hands dus geen idee of dat origineel is.zonoskar schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:03:
Wat wel vreemd is dat sommige blokjes best geel geworden zijn, maar die 4x2 slope brick in het midden is nog spierwit. Vreemd is ook dat het schuine deel vrij glanzend is, terwijl de normale slopes normaal mat zijn. Wellicht is deze geschuurd/gepolijst.
Dit is de GWP:

https://www.bricktastic.n...icons-10350-tudor-corner/
Precies ditredwing schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:11:
[...]
Ik vind de NXE versie leuker/mooier (en die staat hier dan ook) De EXE wordt eigenlijk teveel verkleind om nog echt leuke details te hebben, naar mijn idee hadden ze die een maatje groter moeten maken. Al kan ik me voorstellen dat ie dan te duur zou worden.
Firetrooper schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:24:
[...]
Staat nu ook op de lego site. Link
Bouwsteentjes.nl geeft aan dat de GWP LEGO 40757 Corner Kiosk ook direct vanaf 1 januari erbij zit. Dat zou wel helemaal mooi zijn.
-edit.
[YouTube: LEGO Designer Interview - Tudor Corner REVEAL]
Voor wie alvast een review wil bekijken van Lego 10350 Tudor Corner en de Lego 40757 Corner Kiosk!
mag ik een persoonlijke vraag stellen? Hoe verkopen jullie al die aankopen thuis? Ik koop af en toe een bouwpakket (als het zeer voordelig is; danku brickwatch) maar het valt thuis niet altijd in goede aarde
Voor de rest; top topic dit - ik heb al heel veel leuke dingen gezien !
Beide eigen spaarrekening helpt. Ik krijg weleens een opmerking, maar echt kwalijk wordt het mij gelukkig nooit genomenDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
mag ik een persoonlijke vraag stellen? Hoe verkopen jullie al die aankopen thuis? Ik koop af en toe een bouwpakket (als het zeer voordelig is; danku brickwatch) maar het valt thuis niet altijd in goede aarde.
Mijn vrouw is nu “hooked” aan Harry/potterDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
mag ik een persoonlijke vraag stellen? Hoe verkopen jullie al die aankopen thuis? Ik koop af en toe een bouwpakket (als het zeer voordelig is; danku brickwatch) maar het valt thuis niet altijd in goede aarde.
Misschien de bloemen-serie iets voor de vrouw?
Er is voor iedereen wel iets passends te vinden; mozaïek, botanic, of film/serie set, voetbalclubs, of fotolijstjes etc thema’s van boeken, techniesch etc
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2024 18:36 ]
Mijn vrouw en ik storten beiden ons salaris op één gezamenlijke rekening, en krijgen elke maand uit die gezamenlijke rekening een 'zakgeld' naar onze eigen privé rekening overgemaakt. Alle aankopen voor ons samen, voor het gezin, vakanties, e.d. gaan van de gezamenlijke rekening. Maar als je echt iets wil kopen voor jezelf en zonder te hoeven overleggen, dan heb je daar je eigen rekening voor. Dat voorkomt discussies en werkt prima voor ons. Heb dus mijn Lego aankopen van mijn eigen rekening gedaan, en daarmee is het enige punt van discussie tussen ons waar in huis die Lego sets mogen staan.Derbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
Wij zijn pas getrouwd, en hebben afgesproken dat we elk een potje met 'zakgeld' hebben op de spaarrekening waar elke maand wat bij komt. Wat er in ons persoonlijke potje zit mogen we elk helemaal vrij en zonder overleg bestedenDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dan koop je hem toch (eventueel 2dehands) en verkoop je hem weer door als je hem niet kwijt kangielie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:12:
[...]
Deze set staat boven aan mijn lijstje omdat erg fan van nasa ben. De saturn heb ik overgeslagen vanwege het formaat en over deze twijfel ik nu toch ook. Spaceshuttle staat overigens nog in doos, die is in de kerst vakantie aan de beurt.
Op die manier ontzeg je jezelf het bouwplezier in elk geval niet
Simpel.......mijn vrouw fotografeert en doet aan digiscoping...weet je hoe duur dat isDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
zonder gekheid......we hebben elk onze eigen hobby's en als we iets "buitensporigs" duur op het oog hebben dan hebben we het daar gewoon samen over.
wij hebben een tijd aparte "hobby"-rekeningen gehad maar dat ging toch teveel door elkaar heen lopen dus dat hebben we gauw laten varen, scheelde ook weer achtelijke kosten voor die rekeningen.
[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 03-12-2024 12:50 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Idem hier daarbij komt dat mijn vrouw mijn lego hobby steunt en het helemaal prima vindt, zo zelfs dat ik van de gezamenlijke rekening soms een grote set mag kopen. Alleen toen ik pas met de Millennium Falcon kwam aanzetten keek ze erg bedenkelijk met de vraag, waar ga je die in godsnaam neerzetten maar vooral in gesprek blijven met elkaar en elkaar wat gunnen. Mijn vrouw krijgt regelmatig de credit card mee om te shoppen.Haay schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:44:
[...]
Mijn vrouw en ik storten beiden ons salaris op één gezamenlijke rekening, en krijgen elke maand uit die gezamenlijke rekening een 'zakgeld' naar onze eigen privé rekening overgemaakt. Alle aankopen voor ons samen, voor het gezin, vakanties, e.d. gaan van de gezamenlijke rekening. Maar als je echt iets wil kopen voor jezelf en zonder te hoeven overleggen, dan heb je daar je eigen rekening voor. Dat voorkomt discussies en werkt prima voor ons. Heb dus mijn Lego aankopen van mijn eigen rekening gedaan, en daarmee is het enige punt van discussie tussen ons waar in huis die Lego sets mogen staan.
De vriendin is mogelijk nog erger.....Derbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
En wij zijn heel simpel, we hebben allebei niet veel te vertellen over elkaars aankopen.
Ik hoef geen goedkeuring en zij ook niet, lekker doen en laten wat je wil.
Ik heb gewoon een set gekocht die hij heel erg leuk vind (ISS, hij had de Saturn zelf al gekocht) en daarna ben ik ook voor mezelf gaan kopen (probleem: het ruimte probleem treedt 2x zo snel opDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ga eens kijken welke tips ik kan meepakken!
Vrijgezel zijn en vooral mezelf er mee lastig vallenDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
Heb nu 3 sets liggen die ik nog moet bouwen
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Dat voldoende sets zelfs in waarde stijgen, dat wordt wel steeds minder de laatste paar jaar. Dit komt voornamelijk door de stortvloed aan nieuwe Afol-sets die Lego uitbrengt en die stortvloed wordt alsmaar groter. Je kan als Afol immers je geld maar 1x uitgevenMakaja schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:46:
Ook iets om mee te nemen in je redenatie: Lego houdt redelijk goed zijn waarde, zeker de wat grotere sets, gericht op volwassenen. Sterker nog: voldoende sets die zelfs stijgen in waarde. Dus je geld is nooit echt weg.
Ik zou het doen!
Klopt inderdaad. Sinds de Covid lockdowns hebben heel veel volwassenen het plezier van Lego (sets) bouwen (her)ontdekt. En heel veel mensen hebben ook ergens het 'advies' opgepikt om van een set die je wilt bouwen nog een tweede exemplaar te kopen, dicht te laten, en dan later wanneer het niet meer geproduceerd wordt die dan met winst te verkopen, ter financiering van je eigen exemplaar.chrisO schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:51:
Dat voldoende sets zelfs in waarde stijgen, dat wordt wel steeds minder de laatste paar jaar. Dit komt voornamelijk door de stortvloed aan nieuwe Afol-sets die Lego uitbrengt en die stortvloed wordt alsmaar groter. Je kan als Afol immers je geld maar 1x uitgeven
Maar ja, als iedereen (of in ieder geval een groot aantal mensen) dat doet, dan krijg je een grote voorraad aan ongeopende Lego sets die mensen vervolgens weer aan potentiële verkopers proberen te slijten. Maar er is geen oneindig aantal potentiële kopers, dus hoe meer aanbieders hoe meer concurrentie hoe minder waarde stijging van die sets nadat Lego de productie heeft gestaakt. En daarmee valt dat hele piramide systeem dus om.
Altijd hetzelfde liedje he... Als er ergens geld mee valt te verdienen duikt de grote massa erop, tot er voor niemand nog brood mee te verdienen valt. En alleen LEGO lacht in z'n vuistje want ze verkopen gewoon lekker door!
Lekker zwart wit, het is dus of je gaat nu aan de lego of je gaat de kroeg inKarp schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:57:
Toevallig recent nog over uitgaven voor hobbies gehad. Zowel mijn vrouw als ik vinden het een beter idee dat ik me met Lego bezig houdt, dan dat ik regelmatig de kroeg in duik (of vrijwel elke andere hobby die je kan bedenken).
Nou dan kan iedereen hier dat gebruiken als middel "ja schat, maar als ik deze niet koop dan ga ik weer aan de zuip"
Nieuwe DREAMZzz sets voor 2025.
:strip_exif()/f/image/RXeX2cEvBcRS9DybojUkOYs2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een Futuron
:strip_exif()/f/image/GAqQQgCR8zx98LsbVDEu6MI8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5EGKc0Q8Qc1RbyHI8ujBqlh0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pLr67jhORvZojykco1gKmazQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RNgPeHYa9rT1i8r1o3AEVoXB.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn hemel wat een wanstaltige sets, gaan ze echt proberen dit te verkopen?L23 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:25:
https://jaysbrickblog.com...eamzzz-sets-january-2025/
Nieuwe DREAMZzz sets voor 2025.
Ik vond 11017 qua kleuren nog net acceptabel en grappig genoeg om iets creatiefs te bouwen.
Ik vind de DREAMZzz sets wel tof ook omdat het echt weer een eigen Lego thema is en geen Harry Potter of Star Wars etc. Maar ik heb zelf alleen van de eerste reeks 71456 Mevrouw Castillo's schildpadbusje.mawashigeri schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:44:
[...]
Mijn hemel wat een wanstaltige sets, gaan ze echt proberen dit te verkopen?
Ik vond 11017 qua kleuren nog net acceptabel en grappig genoeg om iets creatiefs te bouwen.
[Afbeelding]
Voor de creativiteit vind ik het met Lego in het algemeen wel lastig met zoveel verschillende kleuren en onderdelen, daar lenen de Harry Potter en Star Wars sets zich ook niet voor. Daar zijn die Lego Classic dozen/sets inderdaad handiger voor. Maar ieder kind is anders, de ene maakt creatief eigen creaties en de ander wil het voertuig uit die serie etc.
DREAMZzz bestaat overigens alweer sinds 2023, al meerdere nieuwe sets van uitgekomen. Dus volgens mij aardig geslaagd als thema.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 03-12-2024 15:02 ]
Goed dat ze wat meer betaalbare sets introduceren. Daar maak je de drempel wat lager mee, goed voor de populariteit van de doelgroep. 20 in 1 sets voor 10€ klinkt op papier top. Zelf zou ik natuurlijk eveneens graag wat grotere sets zien, maar dit is en blijft de januari wave. Ninjago introduceert in januari ook vooral de wat kleinere sets.L23 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:58:
[...]
Ik vind de DREAMZzz sets wel tof ook omdat het echt weer een eigen Lego thema is en geen Harry Potter of Star Wars etc. Maar ik heb zelf alleen van de eerste reeks 71456 Mevrouw Castillo's schildpadbusje.
Voor de creativiteit vind ik het met Lego in het algemeen wel lastig met zoveel verschillende kleuren en onderdelen, daar lenen de Harry Potter en Star Wars sets zich ook niet voor. Daar zijn die Lego Classic dozen/sets inderdaad handiger voor. Maar ieder kind is anders, de ene maakt creatief eigen creaties en de ander wil het voertuig uit die serie etc.
DREAMZzz bestaat overigens alweer sinds 2023, al meerdere nieuwe sets van uitgekomen. Dus volgens mij aardig geslaagd als thema.
Ik begrijp deze posts nooit, wat is de gedachte erachter? Thanks 😃
Dan weet je wat er te halen valt uit de pick a brick wand op die locatiebuurman3 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:19:
[...]
Pick a brick; is de losse blokjes kopen in de Lego stores. Dat assortiment rouleert regelmatig. Soms kun je daar veel blokjes kopen, voor minder dan op bricklink.buurman3 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:19:
[...]
Zodat @kneusteun schrijft; weet wat er te halen is
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2024 17:25 ]
Toch werkt het wel een beetje zo. mijn man en ik geven verder aan andere hobbies of vb kleding/schoenen etc niet heel veel geld uit. Genoeg vrouwen die voor kapitalen aan kleding/schoenen hebben staan, dus dat verwijt kan hij nooit gebruiken. Hij vindt gitaarspelen leuk en geeft daar vast ook wel wat aan uit, prima. Maar laat mij lekker mijn lego verzamelen dan. Zolang de gezamenlijke rekeningen en gezinsuitgaven betaald zijn en er genoeg overblijft voor vb onderhoud aan ons huis, doen we verder met de rest van ons geld wat we willen.kneusteun schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:16:
[...]
Lekker zwart wit, het is dus of je gaat nu aan de lego of je gaat de kroeg in
Nou dan kan iedereen hier dat gebruiken als middel "ja schat, maar als ik deze niet koop dan ga ik weer aan de zuip"
Gewoon om de andere tweakers gerust te stellen dat er nog altijd glijbanen beschikbaar zijnbuurman3 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:19:
[...]
Grappig toeval, ik heb deze set gekocht om mijn Black Friday bestelling 'af te ronden'mawashigeri schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:44:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 03-12-2024 17:46 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
HebbenFiretrooper schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:24:
10350 - Tudor Corner
* aReaRe gaat zijn Visa card afstoffen
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Vrijgezel blijven, heb je er geen last vanDerbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Bij mij thuis hebben we een democratisch systeem. Ik breng een potentiële aankoop in stemming en aangezien ik alleenstaand ben worden dergelijke voorstellen doorgaans unaniem met één stem verschil aangenomen.Derbiss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:17:
Hi allen,
Het is natuurlijk niet zo zwart/wit. Maar in een gezonde relatie moet je elkaar ook wat vrijheid gunnen in het uitoefenen van liefhebberijen. En als mijn potentiële partner dan aankomt met “oh, lieverd, ik ben helemaal bevangen door schilderen, kan ik van ons geld schilderspullen kopen van 500 euro”, dan doe je er (mits de financiële ruimte er is) als liefhebbend partner goed aan om in te stemmen. Ten eerste maak je je partner er blij mee en dat is al wat waard an sich, ten tweede mag je het lot dankbaar zijn dat je partner een uitlaatklep zoekt in een gezonde activiteit en niet in iets wat risicovol en meer spanning zet op je relatie, en ten derde geeft het ook een klein beetje meer onderhandelingsruimte voor als je Tudor Cornerhouse wil aanschaffen. Mensen veranderen en/of krijgen op een gegeven moment een quarter- of midlifecrisis, en dan doe je er verstandig aan enerzijds grenzen te stellen in wat je van elkaar accepteert maar anderzijds ook mee te bewegen. Dat je de hobby van de ander dan stom, onzin of verspilling vindt zijn de slechte argumenten.kneusteun schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:16:
[...]
Lekker zwart wit, het is dus of je gaat nu aan de lego of je gaat de kroeg in
De updates zijn nuttig, maar er is een aparte website voor waar alle updates van Pick A Brick-walls in samen komen:himlims_ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:24:
[...]
Pick a brick; is de losse blokjes kopen in de Lego stores. Dat assortiment rouleert regelmatig. Soms kun je daar veel blokjes kopen, voor minder dan op bricklink.
Zodat @kneusteun schrijft; weet wat er te halen is
https://www.pabfinder.com/
Ik vind zelf dat ze daar beter passen dan hier in het topic, en dan hebben er ook meer mensen (internationaal) voordeel van.
Ik heb zelf regelmatig op PaB-finder een update gegeven. Helaas heeft mijn Lego winkel nu niet meer zo'n handig overzichtsbord van alle PaB-onderdelen staan.
Ik vind de PaB-wall in de winkel eigenlijk alleen de moeite waard voor het inslaan van veel kleine steentjes (kleiner dan een standaard 4x2). Kopen jullie weleens bij PaB in de winkel of online? En is het dan een spontane aankoop of zoek je specifieke stenen uit?
[ Voor 28% gewijzigd door PlasticFan op 03-12-2024 19:39 ]
Of goed gedrag van je hond / kind belonen en slecht gedrag straffen
[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 03-12-2024 19:34 ]
Helemaal mee eens dat je zo min mogelijk sets van de LEGO-store zelf moet kopen, daar betaal je vrijwel altijd de hoofdprijs, en Brickwatch is daar een handige site voor. Echter werkt jouw systeem met doorverkopen alleen als je ook daadwerkelijk afstand kunt doen van je collectie en niet zoals ik een immer groeiende LEGO-collectie en immer groeiende stad van LEGO hebt.Metal Mark schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:18:
Als je de prijzen van een set een beetje volgt op Brickwatch en je koopt daar slim op in, kost de hobby in theorie helemaal niks. Hoeveel sets ik wel al niet heb gekocht, gebouwd en uiteindelijk voor dezelfde prijs, of met een tientje winst heb verkocht….of met een tientje verlies heb verkocht. Ik vind het echt de goedkoopste hobby om te hebben. Zolang je niet elke set op Lego zelf koopt, maar voor een scherpe prijs bij een retailer, maak je niet zoveel verlies.
Ik heb als man ook een kapitaal aan schoenen staanavdieren schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:25:
[...]
Toch werkt het wel een beetje zo. mijn man en ik geven verder aan andere hobbies of vb kleding/schoenen etc niet heel veel geld uit. Genoeg vrouwen die voor kapitalen aan kleding/schoenen hebben staan, dus dat verwijt kan hij nooit gebruiken. Hij vindt gitaarspelen leuk en geeft daar vast ook wel wat aan uit, prima. Maar laat mij lekker mijn lego verzamelen dan. Zolang de gezamenlijke rekeningen en gezinsuitgaven betaald zijn en er genoeg overblijft voor vb onderhoud aan ons huis, doen we verder met de rest van ons geld wat we willen.
Dan hebben we nog allerlei tal van gekke hobby's die veel geld kosten.
Zoals eerder iemand al had aangegeven hebben wij ook een gezamenlijke rekening en de rest kan je lekker zelf mee doen wat je wil.
Let wel, beide eind 30 goede baan en geen kids, dus dat maakt het ook wel makkelijker.
En grote voordeel is dat niemand onze lego oppeet of in zijn neus stopt
Ik vind die site niet prettig werken en hij is zelden up-to-date, laat mij het dan maar hier lezen.PlasticFan schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:22:
[...]
De updates zijn nuttig, maar er is een aparte website voor waar alle updates van Pick A Brick-walls in samen komen:
https://www.pabfinder.com/
Ik vind zelf dat ze daar beter passen dan hier in het topic, en dan hebben er ook meer mensen (internationaal) voordeel van.
Ik heb zelf regelmatig op PaB-finder een update gegeven. Helaas heeft mijn Lego winkel nu niet meer zo'n handig overzichtsbord van alle PaB-onderdelen staan.
Ik vind de PaB-wall in de winkel eigenlijk alleen de moeite waard voor het inslaan van veel kleine steentjes (kleiner dan een standaard 4x2). Kopen jullie weleens bij PaB in de winkel of online? En is het dan een spontane aankoop of zoek je specifieke stenen uit?
Voor wat betreft PAB, ik gebruik het heel veel, maar je moet inderdaad wel kritisch kijken want niet alles is op die manier efficiënt en goedkoop. Mijn tactiek, in die volgorde:
1. Complete sets kopen voor het bouwen van een stadje, en daarnaast is voor bepaalde losse standaard blokjes zoals een standaard 4x2 een Classic doos vaak het goedkoopst.
2. PAB-muur is zeer goedkoop als het om wat kleinere blokjes gaat. Laatst bijvoorbeeld een heel doosje met blaadjes voor aan de bomen gekocht en een heel doosje met doorzichtige “hoofdjes” voor straatlantaarns. Dat is op die manier echt zeer goedkoop maar bij de muur moet je gewoon mazzel hebben en er regelmatig even langs gaan om te kijken hoe het ervoor staat. De meeste LEGO die ik op die manier verkrijg is een factor 4 (!) goedkoper dan op andere manieren (uiteraard uitgezonderd tweedehands).
3. Wat je op bovenstaande manier niet kunt vinden koop ik vervolgens op online PAB. Niet de goedkoopste manier vaak, maar wel efficiënt omdat ze vrijwel alles hebben.
Dat idd. Je hoeft elkaars hobby niet leuk te vinden maar het is wel belangrijk om ook iets voor jezelf te hebben en de hobby van de ander te respecteren. Of het financieel handig is is voor iedereen anders, maar je werkt hard voor je centen dus doe er dingen mee waar je blij van wordt 😃Kerngezond schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:14:
[...]
Het is natuurlijk niet zo zwart/wit. Maar in een gezonde relatie moet je elkaar ook wat vrijheid gunnen in het uitoefenen van liefhebberijen.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/J32oZGbAJ1D8UDb8xKqbwITs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wf7ed4YVhN9DRr3fm0j3rOz4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/A4vc2rGoiKS42Jbb2UGOguqO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5CGv7WV74R48z1IFRZZJXiTJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DGOILqXHIkZr4JbAXxa707kk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pk2wka6WLOhYRj6lasByv0tM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/opnsP9CiBLAOF4Wl78nb6eGM.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9Onm1YZCvKhLhpW74hrQUNyX.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SXoxW0DWPxZsFFxlPjhp427S.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j5KLOu4elVTThYDri40CY6jc.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aPNQsESWau13OiIzL7dXeuou.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jTnFao15HvWvVuN5MOznQrb2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ur08Ubz3ZDlceAHpa5Z2BVbK.png?f=fotoalbum_large)