Make lovecraft not warcraft.
De Endurance is ook nog niet bestelbaar.
[ Voor 40% gewijzigd door Flabergasted op 29-11-2024 00:14 ]
Die komt pas om 01:00 uur online.kkooeenn1 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:15:
Ik kan de endurance niet bestellen. Hij blijft op binnenkort staan. Vreemd
ja die wel idd. dan maar naar bed
Water-Escape
wachten tot 01:00kkooeenn1 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:15:
Ik kan de endurance niet bestellen. Hij blijft op binnenkort staan. Vreemd
Water-Escape
Hij werkt nu net geclaimed.water_escape schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:25:
ging eerder ook al mis zo te zien: https://www.reddit.com/r/...tac_toetally_not_working/
Meerdere kortingscodes per bestelling zal wel niet mogelijk zijn denk ik?
Ja dit kan allemaalGabrielZ schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:40:
Vraagje.. kan je ook een kortingscode toepassen bij de bestelling en een code voor een gratis setje voor punten zoals die tic tac toe?
Meerdere kortingscodes per bestelling zal wel niet mogelijk zijn denk ik?
Water-Escape
Ingelogd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:19:
Voor de geïnteresseerden; het hele vonnis over HA bricks staat hier https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBDHA:2024:7992
Terwijl LEGO zelf het volgende statement de deur uit heeft gedaan in 2022:Uit dat statement blijkt voor de voorzieningenrechter geenszins dat het (weder)verkopers vrijstaat naar eigen inzicht en op eigen wijze LEGO-bouwstenen of minifiguren te bedrukken en vervolgens te verhandelen.
Dus je mag wél printen, maar er zijn bepaalde regels. Lastig gedoe allemaalCustomized LEGO Minifigures with printed 3rd party logos, names of organizations, and trademarks are not allowed. It’s not acceptable to use of the registered Minifigure trademark in combination with 3rd party symbols. The reason for the rule is that a trademark cannot simultaneously serve as an exclusive, representative symbol of two different entities. The ability of the Minifigure to serve as a distinctive LEGO brand symbol is reduced when a Minifigure is also printed with the name, logo, symbol, or other representative indicia of another entity. Left unchallenged, such use by third-party entities could put our rights in the Minifigure at risk and could eventually result in the loss of our company’s exclusive rights. This is something that we cannot risk.
Therefore, we must request that the community refrain from printing any 3rd party logos, names of organizations, and trademarks onto LEGO Minifigures, and refrain from using, ordering, distributing or selling Minifigures in such customized versions.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
[ Voor 12% gewijzigd door spok9 op 29-11-2024 06:40 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Bestelling geannuleerd, opnieuw besteld met die erbij en toen meteen terug in bed want ik zat ook om 01:00 te neuzen op de site
[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 29-11-2024 06:58 ]
Had trouwens niet verwacht dat je ze alle 3 erbij kreeg
Bedankt voor de inspiratieID5 schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:42:
Gisteren een M-Tron Vic Viper gemaakt voor NoVVember:
[Afbeelding]
M-Tron - Nebula Explorer by Ids de Jong, on Flickr
Vic Viper by Pino -, on Flickr
Ik werd om half 3 vannacht wakker omdat ik moest pissen, heb ik anders nooit maar kwam deze keer goed uitWailing_Banshee schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 06:16:
Ik had gisteren toch wakker moeten blijven, want nu is de site down...
En dan nog een klein kasteeltje erbij omdat ik nog punten over had, genoeg te bouwen dus de komende tijd.procaliber schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:33:
Ik heb hetzelfde besteld
Had trouwens niet verwacht dat je ze alle 3 erbij kreeg
Al moet ie nog ff wachten tot ik deze af heb
Uit eerdere rechtszaken rondom dit onderwerp bleek wel dat het zelf bedrukken van stenen een reden kán zijn voor LEGO om achter je aan te komen. Dus als jij zelf bedrukte stenen wil gaan verkopen, zou ik voorzichtig zijn. Het lijkt me inderdaad dat het in sommige gevallen is toegestaan (omdat bijv. Bedrukjeblokje hier in Nederland vooralsnog niet in de problemen is gekomen - misschien is er inderdaad een bepaald procedé waarmee LEGO het als veilig/acceptabel genoeg ziet) - al kan het ook gewoon zo zijn dat ze zich eerst richten op partijen die stenen modificeren of in hun verpakking/merknaam te veel op LEGO lijken (“Leg op Maatje” vind ik ook weinig subtiel), en dat de bedrukkers de volgende zijn…SomerenV schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:55:
[...]
Ik vraag me wel af waar de schoen nou precies wringt volgens LEGO. Bij HA Bricks waren het de fysiek aangepaste originele LEGO-steentjes en het gebruik van de LEGO-merknaam op eigen verpakkingen. Volgens mij vond LEGO ook dat de verpakkingen teveel deden denken aan officieel LEGO spul. Dat laatste kan bij Picnic ook goed aan de hand zijn. Of het is in dat geval de custom minifig.
Dit is wel een dingetje aangezien ik momenteel bezig ben met een goede vriend om iets op te zetten waarbij we custom LEGO-sets verkopen, inclusief tiles met custom prints en minifigs met custom prints. Toch maar eens in de gaten houden waar LEGO precies over valt bij custom sets die verkocht worden...
[...]
Het is wel zo dat je qua printen moet voldoen aan bepaalde richtlijnen, maar je mag (ook volgens LEGO zelf) printen op LEGO-steentjes. Het enige wat absoluut niet mag is beschermde logo's gebruiken op custom minifigs (om vervolgens weer te verkopen).
Edit: Brickmania bestaat al jaren en is echt huge. Als LEGO vindt dat ze in hun recht staan en écht een statement willen maken gaan ze daar achter aan. Maar dat doen ze (nog?) niet, wat mij zegt dat het niet om het printen gaat, of het verkopen van custom setjes. Ik gok dat het voornamelijk gaat om de verpakking van de Picnic-set, en wellicht dat door Picnic de LEGO-naam onjuist gebruikt is in hun uitingen.
Overigens vond ik dat NRC artikel wel een beetje kort door de bocht op sommige plekken. De Chinese copycats en hobbyisten die zelf setjes maken werden wel erg makkelijk samen op een hoop gegooid. En in het geval van HA Bricks had LEGO toch echt eerst gesommeerd om de verkoop te staken, het is ook de keuze van HA Bricks geweest om niet te schikken en naar de rechtbank te gaan (in het artikel staat dat er direct naar de rechter is gestapt).
scintillating
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vorig jaar was bv het kasteel nog in de aanbieding.
Helemaal mee eens. Voelt meer als een reguliere aanbieding (zoals je zelf ook zegt; voorraad die niet verkoopt weg doen en/of opmaken omdat productie stopt/is gestopt) met een Black Friday sticker erop dan écht goeie aanbiedingen.Prosac schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:11:
Ben toch wel enigszins teleurgesteld in de Black Friday dit jaar.. eigenlijk alleen maar sets in de uitverkoop die eruit gaan of gewoon slecht verkocht zijn..
Dat kasteel was niet in de aanbieding in de EU, volgens mij enkel alleen in de US.Prosac schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:11:
Ben toch wel enigszins teleurgesteld in de Black Friday dit jaar.. eigenlijk alleen maar sets in de uitverkoop die eruit gaan of gewoon slecht verkocht zijn..
Hoop wel dat die ooit eens in de aanbieding komt, maar gaat er iig nog niet uit. Dat scheelt...
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 29-11-2024 10:48 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Klopt. Toen leek Black Friday ook een topper te worden maar viel het ook wat tegen. Heb vanochtend dan maar de Lego shop besteld met de boot/kaas en eieren GWP. Voor 16 euro prima prijs (met 3x 5 euro 75%).chrisO schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:16:
[...]
Dat kasteel was niet in de aanbieding in de EU, volgens mij enkel alleen in de US.
Tsja met de kennis van Titanic en omdat Lego zo weinig met grote boten doet had ik verwacht dat het wel harder zou gaan. Titanic zat in de vroege ochtend al in de back-order meen ik mij te herinneren.zonoskar schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:37:
Jullie hadden niet tot 01:00 hoeven opblijven, zelfs nu kun je de Endurance bestellen met de 3 GWPs erbij
De 3 x €5 met 75% minder punten zijn wel al lang en breed op.zonoskar schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:37:
Jullie hadden niet tot 01:00 hoeven opblijven, zelfs nu kun je de Endurance bestellen met de 3 GWPs erbij
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Die werkten vanmorgen om 06:30 nog wel in elk gevalLuPo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:51:
[...]
De 3 x €5 met 75% minder punten zijn wel al lang en breed op.
Is er nog steeds, ik heb ze net gekregen. Nu nog een volgende set vinden om te kopen (heb tijdens insiders weekend uiteindelijk Goudgrijp gekocht voor in mijn Harry Potter collectie, dus heb sowieso nog wat te bouwen).LuPo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:51:
[...]
De 3 x €5 met 75% minder punten zijn wel al lang en breed op.
Ik heb deze vos voor mijn verjaardag gekregen, wat een superleuke set! Niet moeilijk om te bouwen, hij zit erg mooi in elkaar
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Voldoende voorraad daar nog trouwens, stonden om half 11 nog wel 8 dozen.
Cool! Deze staat ook op mijn lijstje maar komt maar niet in de aanbieding bij LEGO (en amazon vermijdt ik als 't even kan...). Had 'm denk ik toch vorige week moeten scoren met dubbel Insiders punten weekend. Wie weet in de toekomst, het heeft geen haastJakkus schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:40:
Tussen alle Black Friday bestelupdates ook nog even een foto van Lego
Ik heb deze vos voor mijn verjaardag gekregen, wat een superleuke set! Niet moeilijk om te bouwen, hij zit erg mooi in elkaar
Hoe kwam aan je die reddingsboot? Ik heb rond middernacht een bestelling geplaatst en heb die boot niet gezien.. Edit: laat maar, die zit bij de Endurance. De tic-tac-toe ben ik ook vergeten
[ Voor 3% gewijzigd door Zenomyscus op 29-11-2024 12:03 ]
Goede suggesties zijn welkom.
[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 29-11-2024 13:35 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik dacht 'Goh, laat ik eens kijken of in het Lego topic wat tips zitten voor een BF deal'
Deze 4 zijn nu ook naar mij onderweg. Bedankt hè
De wat betere merken die veel stekkertjes en printplaatjes hebben. Dan kun je de lampjes netjes wegwerken. Ooit koos ik een goedkope versie en daar zaten alle draadjes al vast aan elkaar, dan wordt het slecht wegwerken.Devke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:06:
Ik wil eens gaan kijken naar een verlichtingssetje voor de Notre Dame set van Lego. Het wordt het 1e verlichtingssetje. Tips waar ik naar kijken moet? Er wordt veel aangeboden namelijk.
En dan zag ik wie de auteur was... mafk... ehm echte Lego liefhebber
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb net voor BlackFriday 3x €5 korting gekocht met 75% korting. Wel opvallend dat je geen email krijgt, maar meteen je 3 kortingcodes krijgt. Als je die niet opschrijft, ben je ze kwijt, volgens mij.
Maar nu heb ik nogmaals de mogelijkheid om codes te kopen, lijkt het. Alleen als ik dat doe, kom ik onder de 15.000 punten, waarmee ik €100 korting kan krijgen. Dus als ik nogmaals 3x €5 korting koop met 75% korting, dat is leuk. Maar zou betekenen dat als volgende modular uitkomt in januarie, dat ik niet mijn 15k punten kan gebruiken voor €100 korting.
Tenzij ik die 3x €5 kan blijven kopen met 75% korting :-D
Of ik ook 14.000 punten kan gebruiken om bijv. €90 korting te krijgen ofzo.
Iemand die het antwoord weet?
[ Voor 0% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 29-11-2024 16:19 . Reden: van dollar naar euro :-) ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ik heb gewoon een mail gekregen met mijn codes. De andere vraag kan ik niet beantwoorden, anders dan dat als ik nog eens probeerde om 5€ korting aan 75% te krijgen, dat dat geweigerd werd.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:00:
Vraagje, ik weet niet precies hoe de kortingen werken met insiders punten.
Ik heb net voor BlackFriday 3x $5 korting gekocht met 75% korting. Wel opvallend dat je geen email krijgt, maar meteen je 3 kortingcodes krijgt. Als je die niet opschrijft, ben je ze kwijt, volgens mij.
Maar nu heb ik nogmaals de mogelijkheid om codes te kopen, lijkt het. Alleen als ik dat doe, kom ik onder de 15.000 punten, waarmee ik €100 korting kan krijgen. Dus als ik nogmaals 3x €5 korting koop met 75% korting, dat is leuk. Maar zou betekenen dat als volgende modular uitkomt in januarie, dat ik niet mijn 15k punten kan gebruiken voor €100 korting.
Ik heb wel een mail gekregen met de codes, weet je zeker dat het gelukt is, ik kan ze niet nog een keer bestellen.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:00:
Ik heb net voor BlackFriday 3x $5 korting gekocht met 75% korting. Wel opvallend dat je geen email krijgt, maar meteen je 3 kortingcodes krijgt. Als je die niet opschrijft, ben je ze kwijt, volgens mij.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Codes staan in je profiel onder puntengeschiedenis. Als je klikt op die transactie zie je de 3 codes staan.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:00:
Je gebruikt overigens dollar en euro door elkaar, heb je die eerste transactie op de US Lego site gedaan?
Je kan max 3 keer 5 euro korting krijgen, zolang ze beschikbaar zijn.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:00:
Ik heb net voor BlackFriday 3x €5 korting gekocht met 75% korting. Wel opvallend dat je geen email krijgt, maar meteen je 3 kortingcodes krijgt. Als je die niet opschrijft, ben je ze kwijt, volgens mij.
Die punten kan je bij het afrekenen inzetten, je kant zelf bepalen hoeveel, elk aantal is mogelijk. Dit is recent veranderd
Oh en de ruimteachtbaan voor m’n zoontje.
Inmiddels ook de Volvo FMX truck & EC230 elektrische graafmachine en de Ferrari Daytona SP3 in huis. Loopt het toch nog uit de klauwen deze hobby
Hoeveel van de GWP produceren ze per uitgaven of zal het voor de Endurance meer zijn geweest?D. Ninjai schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:51:
[...]
Tsja met de kennis van Titanic en omdat Lego zo weinig met grote boten doet had ik verwacht dat het wel harder zou gaan. Titanic zat in de vroege ochtend al in de back-order meen ik mij te herinneren.
Ik heb dit precies één keer meegemaakt en ik bezit net iets over de 100 sets. Nasturen duurt eventjes, vergelijkbaar met PAB.turkeyhakan schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:36:
Hoi, ik heb deze week mijn eerste LEGO set in elkaar gezet (piranha). Super leuk om te doen en het kunstwerk ziet er echt top uit!
Alleen mis ik één onderdeel. Deze heb ik aangevraagd via LEGO. Hoe lang duurt het in de praktijk voordat missende onderdelen worden opgestuurd?
Heel vervelend moet ik zeggen, want je kunt een stuk dan niet afmaken. Dat neemt het plezier helemaal weg. Komt dit vaker voor?
Dit is echt schitterend! Ik volg een paar van dit soort gasten op YouTube en ik vraag me altijd af hoe ze aan al dat geld komen en tegelijkertijd ook nog de tijd hebben voor zulke overduidelijk tijdsintensieve projecten. Ik verdien zelf niet bepaald veel maar heb de grote mazzel dat mijn kosten voor levensonderhoud vrij laag zijn waardoor ik toch wel 200 euro per maand kan vrijmaken voor LEGO. Dit gaat echter om duizenden euro’s per maand neem ik aan. Zijn dat soort gasten nou gewoon rijke lui die het gemaakt hebben en daarna een hobby nodig hadden of is hun hobby zelf ook een verdienmodel?Kapoen schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:54:
Ik zag vandaag deze verschijnen in mijn Youtube aanbevelingen en vond de titel nogal sterk/click baity.
En dan zag ik wie de auteur was... mafk... ehm echte Lego liefhebber![]()
[YouTube: Building a $30,000 LEGO Model!]
Overigens ben ik verder van mening dat het een misdaad tegen de menselijkheid is dat die ouderwetse palmboomonderdelen niet meer worden gemaakt.
Ondertussen baat hij ook een soort van Lego museum uit, maar ik betwijfel of dat alleen genoeg is om de boel draaiende te houden:Kerngezond schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 05:01:
[...]
Dit gaat echter om duizenden euro’s per maand neem ik aan. Zijn dat soort gasten nou gewoon rijke lui die het gemaakt hebben en daarna een hobby nodig hadden of is hun hobby zelf ook een verdienmodel?
DuckBricks heeft bijvoorbeeld wel een indrukwekkend verhaal.
Hij heeft begin dit jaar in een vlog verteld over de inkomsten van de sponsordeals die ieder jaar gemaakt worden. En ze hebben ook een LEGO shop bij het museum zelf. Daar haalt hij met zijn broer ook inkomsten uit. Maar de uitgaven die gedaan worden zijn echt groot.Kapoen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 07:47:
[...]
Ondertussen baat hij ook een soort van Lego museum uit, maar ik betwijfel of dat alleen genoeg is om de boel draaiende te houden:
[YouTube: New LEGO City Room! - Lego Museum Update]
The S in IOT stands for security.
Must see van de maker van Barracuda Heist:
Hamster productions present:
Loch Ness Monster:
YouTube: The LEGO Loch Ness Monster - Loch Ness 1303
Oeh, die is leuk! Ik overweeg hem ook aan te schaffen maar ik leg me nu toe op een stadje bouwen dus ik heb hem wat lager op m'n prioriteitenlijstje staan. Maar houd ons vooral op de hoogte, ik ben benieuwd hoe het bouwen bevalt.iruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:39:
Dit topic heeft mij enthousiast gemaakt, ben nu voor het eerst in ruim 30 jaar weer met Lego aan de gang 😀
[Afbeelding]
Pfoah, dat zit wel lekker in elkaar. Wat een werk.Beatz schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:36:
Weet niet of dit al gezien was?
Loch Ness Monster:
Mijn hemel! Wat enorm gaaf!Beatz schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:36:
Weet niet of dit al gezien was?
Loch Ness Monster:
Ik zou het doen!
Hail those who have been awakened from the dark agesiruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:39:
Dit topic heeft mij enthousiast gemaakt, ben nu voor het eerst in ruim 30 jaar weer met Lego aan de gang 😀
[Afbeelding]
Ai caramba, ik heb ook wel eens een halfuurtje over, maar hier zit toch iets meer werk achter.Beatz schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:36:
Hamster productions present: Loch Ness Monster:
Absolute aanrader voor iedereen.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Uitslag Lego MOC Challenge
De uitslag van de november challenge is bekend!Gefeliciteerd @Phontana , @Marsman83 en @Reinier
| 🥇@Phontana | 🥈@Marsman83 | 🥉@Reinier |
![]() | ![]() | ![]() |
Challenge voor december ben ik nog aan het bedenken... mocht iemand nog een idee hebben --> Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Welkom, bij een nieuwe versl… hobbyiruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:39:
[Afbeelding]
Als katachtigen je ding zijn dan is deze set ook een aanrader volgens mij.
Ik heb veel plezier gehad van het bouwproces:

Ik wil je zeker niet pushen, maar deze link is een must have voor eventuele toekomstige aankopen.
Een uitstekende tracker voor Nederlandse en Belgische AFOLs: brickwatch.
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 30-11-2024 22:16 ]
Leuk detail, de tijger heeft een anus.Kapoen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:59:
[...]
Welkom, bij een nieuwe versl… hobby
Als katachtigen je ding zijn dan is deze set ook een aanrader volgens mij.
Ik heb veel plezier gehad van het bouwproces:
[Afbeelding]
Ik wil je zeker niet pushen, maar deze link is een must have voor eventuele toekomstige aankopen.
Een uitstekende tracker voor Nederlandse en Belgische AFOLs: brickwatch.
Deze 'meme' is niet specifiek naar jou gericht, in tegendeel ik vind je buit heel mooi. Die kerstset is misschien zelfs één van de laatste dozen aangezien die out of stock is op de website en EOL gaat eind deze maand, ik heb zelf getwijfeld om deze aan te schaffen. Ik vond dit gewoon een grappig toeval toen ik deze zag op feesboek vanochtend:PdeBie schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:32:
Gisteren nog even de Lego store ingelopen. Paar kleine kerstdingetjes gekocht (en een uitbreiding voor mijn Lego Champions set)

Misschien heb ik me in het verleden wel schuldig gemaakt hieraan ja
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 01-12-2024 08:39 ]
Jammergenoeg is er nu je ouder bent vaak een stukje dat helpt: rekeningen moeten kunnen blijven betalenKapoen schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:38:
[...]
Deze 'meme' is niet specifiek naar jou gericht, in tegendeel ik vind je buit heel mooi. Die kerstset is misschien zelfs één van de laatste dozen aangezien die out of stock is op de website en EOL gaat eind deze maand, ik heb zelf getwijfeld om deze aan te schaffen. Ik vond dit gewoon een grappig toeval toen ik deze zag op feesboek vanochtend:
[Afbeelding]
Gaaf! Ik heb hem vorige week met de kinderen gebouwd. We vonden hem leuk, omdat 1 van onze katten er als 2 druppels water op lijkt.iruy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:39:
[Afbeelding]
Dit (oude) plaatje was, voor ik het zag, al een tijdje 100% accuraat voor mij:sheane schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:00:
[...]
Jammergenoeg is er nu je ouder bent vaak een stukje dat helpt: rekeningen moeten kunnen blijven betalentoch zou het leuker zijn als er eentje in het oosten zou zijn
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tTvbTo3BghccOaz1CGV39TAt.jpg?f=user_large)
Eerlijk gezegd ging het ook echt zo. We waren in Utrecht (Hoog Catharijne) en mijn dochters (3 en 6) wilden eventjes kijken. Toen zag mijn vrouw de kerstwinkeltjes. Oeh die zijn leuk voor in de kast straks!Kapoen schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:38:
[...]
Deze 'meme' is niet specifiek naar jou gericht, in tegendeel ik vind je buit heel mooi. Die kerstset is misschien zelfs één van de laatste dozen aangezien die out of stock is op de website en EOL gaat eind deze maand, ik heb zelf getwijfeld om deze aan te schaffen. Ik vond dit gewoon een grappig toeval toen ik deze zag op feesboek vanochtend:
[Afbeelding]
Mijn dochters zagen de kerstman in de slee. Nou, vooruit.
Papa dacht, ja ik ga niet met lege handen weg, dus hup een Speed Champion erbij (de McLaren P1 staat ook nog op de wishlist, maar zó bont wilde ik het niet maken
Afijn…. Precies dit plaatje van jou.
Ooooh die Supra!AppieNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:44:
Nieuwe Technic sets:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op je schoentjeXFlame schreef op zondag 1 december 2024 @ 06:31:
Oh kom maar eens kijken, wat ik in mijn schoentje vind
Eerste keer een Technic set, ben benieuwd.
[Afbeelding]
Die 1:8 F1 gaat er hier denk ik wel komen.AppieNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:44:
Nieuwe Technic sets:
Ben benieuwd naar de reviews want het moet (voor dat geld) allemaal wel kloppen natuurlijk.
...en voor de juiste prijs natuurlijk
https://www.brickwatch.ne...l-Racing-RB20-F1-Car.html
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
:strip_exif()/f/image/3IjAT9FdoWGe08hu4aR5LnxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie dat je hem bij lego zelf al kunt preorderen. Wordt dan vanaf 1 maart 2025 verzondenQuattroNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:22:
[...]
Die 1:8 F1 gaat er hier denk ik wel komen.
Ben benieuwd naar de reviews want het moet (voor dat geld) allemaal wel kloppen natuurlijk.
...en voor de juiste prijs natuurlijk![]()
https://www.brickwatch.ne...l-Racing-RB20-F1-Car.html
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je was om 9:44 nog niet wakker? 😉meesje schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:15:
Deze nog niet voorbij zien komen. Verschijnt 1 maart 2025. 462 stenen. 49,95 euro.
[Afbeelding]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Eens zien of ik de start voor m'n kerstdorp kan scoren. Ik zoek 't liefst een gebruikte set. Peperkoekhuisje bijvoorbeeld, om na 30 jaar weer eens de weg naar de lego te vinden en proberen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hZBprxiG0h8iCnrb3WvXLpZa.jpg?f=user_large)
Eindelijk deze 8880 gevonden voor niet teveel geld. Hij is wel een beetje geel, maar compleet en zover te zien is niets kapot en alle functies werken. Nu uit elkaar halen en schoonmaken, want hij is een beetje stoffig.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Altijd issues met differentieel gehad toen ik er mee speelde als ~10 jarige, ging geregeld kapot. Hele zak vol met onderdelen van Lego gekregen toe ik een brief gestuurd heb!
[ Voor 49% gewijzigd door Tortelli op 01-12-2024 13:16 ]
Verrassend leuke set!
Heb ook het Boetiekhotel en de Jazzclub aan mn voorraad om te bouwen toegevoegd. Nog even een mooie plek voor vinden voor daar aan begin.
:strip_exif()/f/image/e9h6FKyBMWtTfqNCdsddDIw7.jpg?f=fotoalbum_large)
En oh links lag nog de Playmobil 70923 Porsche Carrera Rs 2.7. Toy Champs had die voor 20 euro, die ga ik aan het jongste neefje geven. Maar geen lego lego dus eraf geknipt. Sowieso met 39 stukjes op te bouwen valt dat in het niets met een doorsnee SC.
Heeft even wat tijd gekost om te bouwen maar voor een kleine 360 euro heb ik nu een nieuwe versie van de Green Grocer met ook een leuk interieur.
Green Grocer 2024
https://rebrickable.com/m...reen-grocer-2024/#details
![]() | ![]() |
Ik heb het bijhorende fimpje van de auteur even bekeken, en hij heeft een paar relevante kritieken op de oudere stijlen van modulars. Voornamelijk het punt dat deze over het algemeen vrij leeg zijn klopt wel denk ik.Firetrooper schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:00:
Een tijdje geleden kwam ik op rebrickable iemand tegen die begonnen is met oudere modulars her-ontwerpen op basis van blokjes die makkelijk te verkrijgen zijn via PaB.
Heeft even wat tijd gekost om te bouwen maar voor een kleine 360 euro heb ik nu een nieuwe versie van de Green Grocer met ook een leuk interieur.
Green Grocer 2024
Ook de evolutie van beschikbare onderdelen is wel mooi om te zien. Bv. tegenwoordig hebben we een babyfig ter beschikking, terwijl in de originele Green Grocer de kinderkoets gewoon leeg was.
Oeh, leuk dit! Ik ben zelf van plan ooit nog eens de Brick Bank op deze manier te bouwen. Pas een klein jaar geleden de hobby weer opgepakt dus die is daardoor aan mij ontglipt.Firetrooper schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:00:
Een tijdje geleden kwam ik op rebrickable iemand tegen die begonnen is met oudere modulars her-ontwerpen op basis van blokjes die makkelijk te verkrijgen zijn via PaB.
Green Grocer 2024
[Afbeelding] [Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk. Veel gemist! Om de een of andere reden was de cartoon van @AppieNL het laatste bericht wat bij mij werd getoond.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
/f/image/YU0GYquEMPSyYlubWJoYpg7M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L6u76EKshrsKSOmmqZpZdjNJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cOLWzDGLUVPHTDf3uj0Gc9xt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9rC5P0T0ViZAh1AAWhwe6MJ9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KPbf6xemQkpvloISaQWNo5UV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mA3TuJixQqseByr7IE6DAv9b.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/T9NxeMvchKSCj49uW1HEg4jM.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/tdnV1DhRD1kRWl7ncdgwUOOE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u8fXZJFyNhyanLHtu7GAtL3u.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q0M2okZRO9NHVbsA5cINmZqO.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OJOmTYhHkRQgMzsoHh3h8xSi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GEbU79biBQwtXK0ViYTLyoBZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ndUHQ2ETPacqkR2cKj2zpV3P.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kU2FrmMc30NCSEpeAkzb6vS4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ofpq5Uc8N87swQS33D1n1yZI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kVvhkOCeQubP9ENj3kihHoKt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8NzOjOWWUULhaM842mZw4eH7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AVeURzgx5Ig4YegTTN2gqC1b.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/KBDMp9du4OEut2WSTEMALDrJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gD63Hf044kWzXwXpjiWqcj1t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/90VveDA3PGSWu5DZUMqTnxSA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/O8GOnsEKDa9DJWhva0ozqCpY.jpg?f=fotoalbum_tile)