Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 117 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:12
42erik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:39:
[...]

Ja, laten we dat naar doen... De realiteitszin is bij sommige hier toch inmiddels wel verdwenen

Laat ik deze dan eens posten, gwp voor insiders weekend

[Afbeelding]
Deze is zo leuk, maar 250 euro GWP is wel echt extreem.. Dat is hij het niet waard imo. Maar goed, de fanboys kopen toch massaal. Ik wacht nu zelf op:

Nieuwe modular (hopelijk wat leuks)
Bloemen/planten
Iets voor aan de muur naast de Melkweg

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:32

QuattroNL

It is I.

Dennis van der Stelt schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:08:
Normaal gesproken kan ik Insider punten inwisselen voor korting. Maar ben ik nou gek of zijn die korting vouchers helemaal weg?
Ze komen alleen op BF zelf zoals je zelf al aangeeft.
Ik zie wel in de aankondiging voor Black Friday aankomend weekend dat je 75% korting krijgt op €5 korting vouchers. Kun je die meerdere malen aanschaffen, of maar een keer?
Vorig jaar kon je er max 4 per account aanschaffen.
Ik ga wel donderdagavond om 0:00 klaarzitten want ze waren vorig jaar snel weg.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
QuattroNL schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:16:
Ze komen alleen op BF zelf zoals je zelf al aangeeft.
Normaal kan ik voor 15.000 punten €100 korting aanschaffen. Dus ze zijn er altijd, maar kan ze nu niet vinden.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dennis van der Stelt schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:17:
[...]
Normaal kan ik voor 15.000 punten €100 korting aanschaffen. Dus ze zijn er altijd, maar kan ze nu niet vinden.
Ah dat bedoel je.
Nee je hoeft niet eerst punten voor vouchers in te wisselen, je kan bij het afrekenen aangeven hoeveel punten je in wilt zetten. Is dus een heel stuk makkelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Normaal gesproken kan ik Insider punten inwisselen voor korting. Maar ben ik nou gek of zijn die korting vouchers helemaal weg?

Ik zie wel in de aankondiging voor Black Friday aankomend weekend dat je 75% korting krijgt op €5 korting vouchers. Kun je die meerdere malen aanschaffen, of maar een keer?
CS bellen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:34

Je bent niet gek, je kan ze nu direct bij het afrekenen inwisselen (en gelukkig ook kiezen hoeveel je er in wilt wisselen 😉)

Zo heb ik afgelopen weekend ook bijna 200 euro korting op de Venator gezet 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:09

Je kan nu bij het afrekenen direct je punten inzetten, niet langer nodig om vouchers te kopen. Volgens mij kun je dit jaar drie vouchers kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 25-11-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 22:28
corset schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:14:
[...]

Deze is zo leuk, maar 250 euro GWP is wel echt extreem.. Dat is hij het niet waard imo. Maar goed, de fanboys kopen toch massaal. Ik wacht nu zelf op:

Nieuwe modular (hopelijk wat leuks)
Bloemen/planten
Iets voor aan de muur naast de Melkweg
Leuke korting op de set die je wilt toch?

Verkoop volgens mij rond 35/40 EUR.
Dat gecombineerd met 2x punten en die kersttreinset die ook 25/30 EUR oplevert.

Maakte veel sets best interessant imo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:36
Als een duveltje uit een doosje:

Een nieuwe grote technic motor

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt8635b7505c107a18/42202_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Tijll schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:09:

[Afbeelding]
Nieuwe motor is zeker tof, alleen jammer dat het hetzelfde model als de kleine is. Had liever een ander model gezien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7OBv3q9Xv-AZhdvspq-evYEzfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOJlKmtV4LrYCt3qgHktgrkd.jpg?f=fotoalbum_large
Ja hoor.... Empire strikes back perikelen....

Leuke set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 11:50
Ik lees veel berichten over leuke GWPs, maar zijn ze er momenteel niet meer? Ik moet voor sinterklaas wat cadeaus regelen, waaronder lego. Meestal zit er wel een leuke GWP bij die automatisch in je mandje zit. Nu helemaal niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:38
Zenomyscus schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:01:
Ik lees veel berichten over leuke GWPs, maar zijn ze er momenteel niet meer? Ik moet voor sinterklaas wat cadeaus regelen, waaronder lego. Meestal zit er wel een leuke GWP bij die automatisch in je mandje zit. Nu helemaal niks?
Die waren er afgelopen (Insiders) weekend en zullen a.s. black friday weekend er ook weer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:27
JBplap schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:59:
[...]

Nieuwe motor is zeker tof, alleen jammer dat het hetzelfde model als de kleine is. Had liever een ander model gezien.
Ik hoopte hard dat na de eerste yamaha dat er ook een tenere zou komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[Afbeelding]
Oeh die inverted panelen voorspellen veel goeds, dat gaat mooi worden in nieuwe sets/MOCs.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset

[Afbeelding]
Zat er ook naar te kijken. Maar 200 is wel echt idioot. Heb hier nog een Harley Fat Boy staan. Die was 100 en het zeker waard. Je betaald nu het dubbele voor 1600 ipv 1000 pieces. En natuurlijk inflatie, en het is allemaal geen probleem want het is Lego en het is nooit fout volgens de lego fans (waarvan ik er jaren lang een ben geweest, en nog steeds afhangend van de sets). Maar zeker voor deze motor sets is de prijs stijging wel idioot te noemen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:45:
[...]

Zat er ook naar te kijken. Maar 200 is wel echt idioot. Heb hier nog een Harley Fat Boy staan. Die was 100 en het zeker waard. Je betaald nu het dubbele voor 1600 ipv 1000 pieces. En natuurlijk inflatie, en het is allemaal geen probleem want het is Lego en het is nooit fout volgens de lego fans (waarvan ik er jaren lang een ben geweest, en nog steeds afhangend van de sets). Maar zeker voor deze motor sets is de prijs stijging wel idioot te noemen
Ach ja. 230 euro voor 1360 onderdelen voor de nieuwe Ferrari F1 is ook idioot. Dat is 10 euro meer dan de Merc, maar die had 300 extra onderdelen. En bijna 20ct per onderdeel waarvan er zeker de 30% allemaal kleine pins en asjes zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13:40
corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:45:
[...]

Dit is de 2e reactie deze week waarin je klaagt over de prijzen van Lego. Allemaal prima, en ik ben ook wel ongelukkig met de (retail) prijs van veel sets, maar nu vergelijk je een Creator set uit 2019 met een Technic set uit 2024. Lijkt me om meerdere redenen niet heel zinvol.

Allereerst zit er 5 jaar tussen. Dan kun je inflatie willen ontkennen, maar de auto die ik in 2019 kocht was significant goedkoper dan wat hetzelfde model nu kost. Lijkt me niet de schuld van de hebberigheid van Lego.

Technic sets zijn daarnaast altijd relatief duur voor de piece count en komen binnen no-time met kortingspercentages van 30-40% bij andere retailers te koop. Zie de BMW M 1000 RR motor. 1.920 pieces, MSRP €250,-, nu gewoon te vinden voor €173,- en is zelfs een keer €130,- geweest.

Overigens is deze Ducatti tov de Yamaha echt een topdeal. Die heeft een MSRP van €230,- voor nog geen 1.500 stukjes. Er is zelfs sprake van deflatie bij Lego!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik ben benieuwd of deze er beter uitziet dan het gedrocht dat de kleine versie was. Die was (zelfs binnen de beperkingen van bouwsteentjes) veel te dik, had een lelijke ruit en de uitlaat hangt er meer naast en lijkt op het laatste moment toegevoegd.
Die kleurige tandwielen vol in het zicht doen mij het ergste vrezen.
ThaRoof schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:00:
[...]

Technic sets zijn daarnaast altijd relatief duur voor de piece count en komen binnen no-time met kortingspercentages van 30-40% bij andere retailers te koop. Zie de BMW M 1000 RR motor. 1.920 pieces, MSRP €250,-, nu gewoon te vinden voor €173,- en is zelfs een keer €130,- geweest.

[...]
Maar dan vergeet je dat de 1e MSRP van de BMW M1000 RR €200,= was tot Lego besloot alle prijzen flink omhoog te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13:40
Waaj schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:10:
Maar dan vergeet je dat de 1e MSRP van de BMW M1000 RR €200,= was tot Lego besloot alle prijzen flink omhoog te gooien.
Nee, daarom begon ik ook met punt 1:
Allereerst zit er 5 jaar tussen. Dan kun je inflatie willen ontkennen, maar de auto die ik in 2019 kocht was significant goedkoper dan wat hetzelfde model nu kost. Lijkt me niet de schuld van de hebberigheid van Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
[...]

Dit is de 2e reactie deze week waarin je klaagt over de prijzen van Lego. Allemaal prima, en ik ben ook wel ongelukkig met de (retail) prijs van veel sets, maar nu vergelijk je een Creator set uit 2019 met een Technic set uit 2024. Lijkt me om meerdere redenen niet heel zinvol.

Overigens is deze Ducatti tov de Yamaha echt een topdeal. Die heeft een MSRP van €230,- voor nog geen 1.500 stukjes. Er is zelfs sprake van deflatie bij Lego!
Waarin ontken ik inflatie? Quote me maar exact. Wat ik zeg:
En natuurlijk inflatie, en het is allemaal geen probleem
Het is uiteindelijk "Wat de gek er voor geeft". Ik weet dat ik zo een bedrag neerleg voor een leuke nieuwe modular of een mooie artwork voor op de muur (zoals de melkweg). Maar dan mag ik het alsnog jammer vinden dat het zo duur is geworden toch? Of moet dit een echo chamber zijn waarin je alleen positief mag zijn? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:13:
[...]

Waarin ontken ik inflatie? Quote me maar exact. Wat ik zeg:

[...]

Het is uiteindelijk "Wat de gek er voor geeft". Ik weet dat ik zo een bedrag neerleg voor een leuke nieuwe modular of een mooie artwork voor op de muur (zoals de melkweg). Maar dan mag ik het alsnog jammer vinden dat het zo duur is geworden toch? Of moet dit een echo chamber zijn waarin je alleen positief mag zijn? :+
Het hoeft geen echo chamber te zijn, maar je toon is gewoon niet heel lekker... Lego fanboys, Lego fans volgens wie je nooit wat fout kan doen... Dat kan vriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
42erik schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:25:
[...]

Het hoeft geen echo chamber te zijn, maar je toon is gewoon niet heel lekker... Lego fanboys, Lego fans volgens wie je nooit wat fout kan doen... Dat kan vriendelijker
Ach, ik vind mezelf er ook onder vallen hoor ;) dus zeik mezelf net zo hard af

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RubjeMazter
We hadden natuurlijk die nieuwe, ahum, mooie driewieler van Harry Potter en Hagrid al voorbij zien komen hier, maar deze volgens mij nog niet:

Micro-scale diagon alley

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1NErnn6OCSRxEPkCKJ2rDjdlYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kkMkQRjX2p42kCG9fBU58FrM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
Niet mijn thema, maar dit ziet er echt gaaf uit.
Het ademt de ouderwetsche Lego sfeer waarin je met abstracte suggestie iets namaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door mawashigeri op 26-11-2024 11:26 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
mawashigeri schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:25:
[...]

Niet mijn thema, maar dit ziet er echt gaaf uit.
Het ademt de ouderwetsche Lego sfeer waarin je met abstracte suggestie iets namaakt.
Ik heb zelf ook weinig met het Harry Potter thema maar micro-scale vind ik erg leuk.
Designers worden dan nog meer gelimiteerd met wat er mogelijk is en er zitten voor m'n gevoel vaker leuke easter eggs/vernuftige oplossingen in dan bij grotere (scale) sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik vind het wel leuk gedaan maar het lijkt mij niet zo leuk om te bouwen vanwege het gepriegel met kleine steentjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:22
RubjeMazter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:58:
We hadden natuurlijk die nieuwe, ahum, mooie driewieler van Harry Potter en Hagrid al voorbij zien komen hier, maar deze volgens mij nog niet:

Micro-scale diagon alley

[Afbeelding]
Past qua schaal mooi naast Zweinstein! :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

RubjeMazter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:58:

Micro-scale diagon alley

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/32954091/r/il/564cac/3742605709/il_794xN.3742605709_qis3.jpg

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
D. Ninjai schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:15:
Ik vind het wel leuk gedaan maar het lijkt mij niet zo leuk om te bouwen vanwege het gepriegel met kleine steentjes.
Dat vind ik juist wel leuk :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Gisterenavond heb ik de rode kraan uit elkaar gehaald, dat blijft toch elke keer een hele opgave waar je een flink deel van de avond mee bezig bent. En aan het einde vinden mijn handen het ook minder fijn. :X

Nog een paar modulars afbreken en dan heb ik weer wat meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:56:
Gisterenavond heb ik de rode kraan uit elkaar gehaald, dat blijft toch elke keer een hele opgave waar je een flink deel van de avond mee bezig bent. En aan het einde vinden mijn handen het ook minder fijn. :X

Nog een paar modulars afbreken en dan heb ik weer wat meer ruimte.
Als je zoekt bij discutabele Chinese webshops, zijn er 3rd party “brick remove tools” specifiek voor technic Lego. (Kan nu niet voor je zoeken, maar vind je vast wel)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:43

SomerenV

It's something!

Op 1 januari brengt LEGO de vliegmachine van Leonardo Da Vinci uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etueYoXSW1gxB0oCqJQiAsI2AUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vA6NmmEeZuJkfzvZPgxw9Jp6.webp?f=fotoalbum_large

Prijs wordt 59.99 wat voor mijn gevoel wat aan de hoge kant is gezien de hoeveelheid steentjes. De set ziet er wel heel tof uit en ik ben blij te zien dat deze niet (net als veel gelijksoortige sets) achter de GWP muur verdwijnt. Een display set waar je geen nier voor hoeft te verkopen is ook altijd een pluspunt!

Al snap ik de prijsbepaling niet altijd. Zo is deze dan wat duurder dan gemiddeld uitgaande van 10 cent per steentje, maar die foeilelijke Hagrid op de motor kost maar 2 tientjes ondanks de 600 steentjes. En dat is nog eens een set gebaseerd op een IP ook.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:42
Alleen de hoeveelheid steentjes zegt natuurlijk ook niet alles. Veel kleine steentjes of een paar grote, kan veel verschil in zitten. Ik kan me voorstellen dat het zeil voor de vleugels redelijk wat kost.

Al ben ik het er wel mee eens dat 60 euro wel redelijk aan de hoge kant is.

Gave build, dat wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
XFlame schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:42:
Alleen de hoeveelheid steentjes zegt natuurlijk ook niet alles. Veel kleine steentjes of een paar grote, kan veel verschil in zitten. Ik kan me voorstellen dat het zeil voor de vleugels redelijk wat kost.

Al ben ik het er wel mee eens dat 60 euro wel redelijk aan de hoge kant is.

Gave build, dat wel.
En vooral een Leonardo Da Vinci minifig _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Iemand die deze sets herkend. Ik heb een grote doos met voornamelijk lego city/creator gekocht. Kan zijn dat dit zelf is verzonnen, ik kan het zo niet vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlYLfJxctxgM07uCYU8BRf61AH4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaX5QZLwEd5JlRneLLvNOVf4.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik denk hier een onderdeel van een schip in te zien? (In geel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hewtaLxZ2m5I_VLpn4AO48ZFrcM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSHHshT9bm4cYgrJezMhfD1e.jpg?f=fotoalbum_medium

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:39
SomerenV schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:34:
Op 1 januari brengt LEGO de vliegmachine van Leonardo Da Vinci uit.

[Afbeelding]

Prijs wordt 59.99 wat voor mijn gevoel wat aan de hoge kant is gezien de hoeveelheid steentjes. De set ziet er wel heel tof uit en ik ben blij te zien dat deze niet (net als veel gelijksoortige sets) achter de GWP muur verdwijnt. Een display set waar je geen nier voor hoeft te verkopen is ook altijd een pluspunt!

Al snap ik de prijsbepaling niet altijd. Zo is deze dan wat duurder dan gemiddeld uitgaande van 10 cent per steentje, maar die foeilelijke Hagrid op de motor kost maar 2 tientjes ondanks de 600 steentjes. En dat is nog eens een set gebaseerd op een IP ook.
Hij doet mij heel erg aan deze denken :X
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt912c82c8515eb3a7/76406.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celiorion
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:04
rutgrrrr schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:19:
[...]

Een oplossing voor het ruimtegebrek was voor mij om ze op te hangen:
[Afbeelding]
Dit is wel erg tof. hoe heb je die platen gemaakt of ergens vandaan gehaald? En hoe heb je die wagens daaraan gemonteerd? Onder het mom beter goed gejat dan slecht bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
inquestos schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:08:
Iemand die deze sets herkend. Ik heb een grote doos met voornamelijk lego city/creator gekocht. Kan zijn dat dit zelf is verzonnen, ik kan het zo niet vinden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doe bovenste een mix van Lego 60057? Danwel 7639?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:03
celiorion schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:16:
[...]

Dit is wel erg tof. hoe heb je die platen gemaakt of ergens vandaan gehaald? En hoe heb je die wagens daaraan gemonteerd? Onder het mom beter goed gejat dan slecht bedacht :P
Ze zijn gekocht bij huyl, een Italiaans bedrijf dat voor heel veel LEGO sets deze platen maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik herken ze niet. Ik kijk zelf op Rebrickable naar een specifiek onderdeel en zoek dan in welke sets het onderdeel zit. De eerste foto lijkt zelf verzonnen creatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk even of je een tile met kentekenplaatsticker kunt vinden, daarop staat meestal het set nummer (als kenteken).

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
[Afbeelding]
60074, Bulldozer
Herkenbaar aan de 6x donkergrijs tandwiel + middenwielen

[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 26-11-2024 21:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri

[Afbeelding]
De constructie lijkt op 60081, Pickup Tow Truck
Herkenbaar aan de mudguard en dubbele clips

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:14
Voor het eerst meegedaan met de SHIPtember challenge (een ruimteschip bouwen van minimaal 100 studs lang in September). Elk jaar wordt er een poster gemaakt met alle inzendingen. Volgend jaar weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K-GnM5lLok_cLqN_QEAtQV5BSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGPxraxMduw0KwiPcQHFNMcV.jpg?f=fotoalbum_large
link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
LvanW schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:48:
Voor het eerst meegedaan met de SHIPtember challenge (een ruimteschip bouwen van minimaal 100 studs lang in September). Elk jaar wordt er een poster gemaakt met alle inzendingen. Volgend jaar weer!

[Afbeelding]
link
Welke is de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
@mawashigeri : bedankt, twee keer raak lijkt het. Ga ik kijken in hoeverre ik alle sets compleet krijg!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LvanW
Deze! Geïnspireerd op roeipootkreeftjes en het UFO thema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ky9kKhMOiC5c-XvoPhmBmfwdZo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiD0tfcLu1bTZuV0bBIYpPEm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Hoi, ik heb deze week mijn eerste LEGO set in elkaar gezet (piranha). Super leuk om te doen en het kunstwerk ziet er echt top uit!

Alleen mis ik één onderdeel. Deze heb ik aangevraagd via LEGO. Hoe lang duurt het in de praktijk voordat missende onderdelen worden opgestuurd?

Heel vervelend moet ik zeggen, want je kunt een stuk dan niet afmaken. Dat neemt het plezier helemaal weg. Komt dit vaker voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

turkeyhakan schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:36:
Hoi, ik heb deze week mijn eerste LEGO set in elkaar gezet (piranha). Super leuk om te doen en het kunstwerk ziet er echt top uit!

Alleen mis ik één onderdeel. Deze heb ik aangevraagd via LEGO. Hoe lang duurt het in de praktijk voordat missende onderdelen worden opgestuurd?

Heel vervelend moet ik zeggen, want je kunt een stuk dan niet afmaken. Dat neemt het plezier helemaal weg. Komt dit vaker voor?
wel typisch dat je eerste set incompleet is, komt in mijn ervaring erg weinig voor. (1x gehad op .... 100+ sets?)

veelal duurt het ~1 week / 10 dagen voordat iten binnen hebt.

je kunt via bricklink of brickowl losse blokjes kopen, veelal bij beetje 'stad' vind je wel een lokaal lego winkeltje waar je losse blokjes kunt kopen. en/of op markplaats wordt ook vaak lego verkocht per KG, dat kan helpen met aanleggen voorraad blokjes.

succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Het opsturen van de onderdelen is één ding, maar hoe lang het duurt voordat het per post aankomt is een ander. Heb zelf meegemaakt dat het een paar weken kan duren voordat het op de deurmat ligt.

En hoe vaak komt het voor? Ik heb slechts in uitzonderlijke situaties gehad dat er iets ontbrak. Als ik de reacties van sommigen voorbij zie komen, dat lijken er een aantal echt frequent last van te hebben, maar dan bekruipt me toch de gedachte dat het ook aan de persoon kan liggen.... zakjes niet grondig leeg gemaakt, een fout met bouwen of dat het door de persoon zelf kwijt is gemaakt (van tafel gevallen of wat dan ook).

Maar nogmaals, het is uitzonderlijk dat er onderdelen ontbraken bij de sets die ik gebouwd heb.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:16

Als ik iets bouw ben ik regelmatig wat kwijt, op zo’n moment bedenk ik mij dat ik te lang zit en het te laat is. Meestal ga ik de volgende dag weer verder met bouwen en is het ontbrekende stukje miraculeus weer aanwezig. Volgens mij heb ik last van kabouters, wat goed mogelijk is in deze tijd van het jaar.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
himlims_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:40:
[...]

wel typisch dat je eerste set incompleet is, komt in mijn ervaring erg weinig voor. (1x gehad op .... 100+ sets?)

veelal duurt het ~1 week / 10 dagen voordat iten binnen hebt.

je kunt via bricklink of brickowl losse blokjes kopen, veelal bij beetje 'stad' vind je wel een lokaal lego winkeltje waar je losse blokjes kunt kopen. en/of op markplaats wordt ook vaak lego verkocht per KG, dat kan helpen met aanleggen voorraad blokjes.

succes!
Het kan. Ik heb redelijk wat ervaring met bouwen (in het echt, van bijv. Ikea kasten etc). Dus helaas, dikke pech. Ik heb ook wat onderdelen over (niet veel, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
gielie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:53:
[...]

Als ik iets bouw ben ik regelmatig wat kwijt, op zo’n moment bedenk ik mij dat ik te lang zit en het te laat is. Meestal ga ik de volgende dag weer verder met bouwen en is het ontbrekende stukje miraculeus weer aanwezig. Volgens mij heb ik last van kabouters, wat goed mogelijk is in deze tijd van het jaar.
Was hier helaas niet het geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gim schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:46:
[...]

Het opsturen van de onderdelen is één ding, maar hoe lang het duurt voordat het per post aankomt is een ander. Heb zelf meegemaakt dat het een paar weken kan duren voordat het op de deurmat ligt.

En hoe vaak komt het voor? Ik heb slechts in uitzonderlijke situaties gehad dat er iets ontbrak. Als ik de reacties van sommigen voorbij zie komen, dat lijken er een aantal echt frequent last van te hebben, maar dan bekruipt me toch de gedachte dat het ook aan de persoon kan liggen.... zakjes niet grondig leeg gemaakt, een fout met bouwen of dat het door de persoon zelf kwijt is gemaakt (van tafel gevallen of wat dan ook).

Maar nogmaals, het is uitzonderlijk dat er onderdelen ontbraken bij de sets die ik gebouwd heb.
De andere vleugel kan ik dus helaas de komende dagen nog niet afmaken. Jammer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

turkeyhakan schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:55:
[...]

Het kan. Ik heb redelijk wat ervaring met bouwen (in het echt, van bijv. Ikea kasten etc). Dus helaas, dikke pech. Ik heb ook wat onderdelen over (niet veel, maar toch).
ikea is geen lego he :) quality control van lego ligt duidelijk hoger dan bij ikea.... maar dat is een andere discussie. Onderdelen over, kan; maar dat kunnen geen blokjes zijn groter dan 1x1 - nog nooit in mijn lego bestaan heb ik een blokje over wat groter is van 1x1. bijna idere lego set bevat paar 'bonus' blokjes. Veelal zijn dat extras (bijv. gereedschap, extra toverstafjes bij harry potter, of extra 'coins' van een priatenschip) maar 'echte bricks, anders dan 1x1 plate kan eigenlijk niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
himlims_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:
[...]
ikea is geen lego he :) quality control van lego ligt duidelijk hoger dan bij ikea.... maar dat is een andere discussie. Onderdelen over, kan; maar dat kunnen geen blokjes zijn groter dan 1x1 - nog nooit in mijn lego bestaan heb ik een blokje over wat groter is van 1x1. bijna idere lego set bevat paar 'bonus' blokjes. Veelal zijn dat extras (bijv. gereedschap, extra toverstafjes bij harry potter, of extra 'coins' van een priatenschip) maar 'echte bricks, anders dan 1x1 plate kan eigenlijk niet'
Nee, zijn inderdaad van die kleine stukjes (een rode dop bijv).

Ik mis deze:

https://www.steentjeswere...G-ZWBk6o7WjEaAuCZEALw_wcB

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00
Vroeger heb ik veel Lego gehad, maar dankzij de vrouw (die afgelopen jaar wat bloemen en kersthuisjes in elkaar heeft gezet) ook weer wat Lego aangeschaft. Blijft toch leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxGGPhmbT7qmOOgwYCNvJpdjYp4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JOqBgWt1bD2tEh5nMC0V6fSn.jpg?f=user_large

Jammer dat de BB-8 (#75187) uit het assortiment is. Had die ook nog wel graag toegevoegd aan deze kleine droid-collectie.

Nu toch wel de interesse om ook voor de grotere sets (Millennium Falconn, AT-AT, Imperial Star Destroyer) mijn ogen en oren open te houden voor leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 22:23
Witlof schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:18:
Vroeger heb ik veel Lego gehad, maar dankzij de vrouw (die afgelopen jaar wat bloemen en kersthuisjes in elkaar heeft gezet) ook weer wat Lego aangeschaft. Blijft toch leuk!

[Afbeelding]

Jammer dat de BB-8 (#75187) uit het assortiment is. Had die ook nog wel graag toegevoegd aan deze kleine droid-collectie.

Nu toch wel de interesse om ook voor de grotere sets (Millennium Falconn, AT-AT, Imperial Star Destroyer) mijn ogen en oren open te houden voor leuke aanbiedingen.
De AT-AT's gaan eruit dit jaar. Dus een leuke aanbieding wordt lastig. MF ook geloof ik.
Al verwacht ik dat die in de kleinere sets wel terug komen, maar als UCS moet je geduld hebben en veel hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

is misschien overwegen waard? bricklink duitsland ~70euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51
BB-8 (75187) is wel van een andere schaal dan deze medium formaat R2-D2 en C-3PO sets die jij hebt. De genoemde BB-8 is op dezelfde schaal als de grotere UCS R2-D2 set (75308).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00
Haay schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:33:
[...]

BB-8 (75187) is wel van een andere schaal dan deze medium formaat R2-D2 en C-3PO sets die jij hebt. De genoemde BB-8 is op dezelfde schaal als de grotere UCS R2-D2 set (75308).
Bedankt voor de opmerking. Ga ik even naar kijken of het echt een heel groot verschil is en of ik mij daar aan ga storen als deze naast elkaar staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Witlof schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:40:
[...]

Bedankt voor de opmerking. Ga ik even naar kijken of het echt een heel groot verschil is en of ik mij daar aan ga storen als deze naast elkaar staan.
Ik heb thuis die BB-8 set, de grote R2-D2 set (oudere eerste versie) en de nieuwe (kleinere) C-3PO set. Ik kan ze wel eens naast elkaar zetten en fotograferen zodat je de verhoudingen kunt zien.

Acties:
  • +70 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:44

ID5

Mijn nieuwste bouwwerk, een steampunk herfst tafereel, inclusief een op stoom aangedreven blad versnipperaar :P :

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54166229390_9073cc878f_b.jpg
Autumn in the Imperial City by Ids de Jong, on Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 21:27

[Afbeelding]

Ik ken er nog wel een paar ;) (minifigs that is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0GFQK81fD5UYdcKOQxaRozjPz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlTdTcRgX0rcG1AQL3JtWWTT.jpg?f=fotoalbum_large

Allemaal echt lego, volgens zijn er van die roze doorzichtige ongeveer 250 gemaakt en er is een paarse doorzichtige versie daar zijn er 63 van.

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 27-11-2024 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 22:48
ID5 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:09:
Mijn nieuwste bouwwerk, een steampunk herfst tafereel, inclusief een op stoom aangedreven blad versnipperaar :P :

[Afbeelding]
Tof!

Doet wel beetje denk aan "the burrow" maar dan wel de positieve eigenschappen van die set :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
das een mooi bouwwerkje geworden _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@ID5 leuk! Het gebruik van die poot van de space set is een goed idee !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:14

Case_C

[Team Carrack]

Dit weekend de Endurance halen, zie ook dat er een berg GWP voorbij komen, en wat leuke insiders-only gifts voor punten te halen zijn. Zal volgende week druk worden met pakjes :P .

@ID5
Een hele gave MOC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Ik heb ook vaak gedacht dat een stukje ontbrak... eigenlijk was het altijd mijn eigen schuld (fout tijdens bouwen of niet goed kijken, steentje lag ergens onder/in/tussen). Dus alles goed afgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW

[Afbeelding]
Heel mooi! De eerste keer dat ik een Insectoid pootje op een andere manier gebruikt zie worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-06 13:22
[quote]ID5 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:09:
Mijn nieuwste bouwwerk, een steampunk herfst tafereel, inclusief een op stoom aangedreven blad versnipperaar :P : /quote]

Gaaf !
Uit welke onderdelen bestaat de rook uit de schoorsteen ? (ziet er briljant uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verbatz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:52:
[quote]ID5 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:09:
Mijn nieuwste bouwwerk, een steampunk herfst tafereel, inclusief een op stoom aangedreven blad versnipperaar :P : /quote]

Gaaf !
Uit welke onderdelen bestaat de rook uit de schoorsteen ? (ziet er briljant uit)
volgens mij zijn dat wolkjes uit mario set
https://brickscout.com/nl...tile-modified-3-x-5-cloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 11:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:44

ID5

Bedankt @Verbatz, dat vond ik ook toen ik eerst wat probeerde te maken, en toen bedacht dit onderdeel wat bij een monkie kid set zat te gebruiken.

Zie post van @erazer33, dat is idd het juiste onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 21:54
himlims_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:
[...]
Ik heb wel eens een heleboel stukjes overgehad die groter waren dan 1x1, maar daar was in de doos wat misgegaan, ik had een bepaald zakje dubbel en een ander zakje niet. (dus miste ook heel veel onderdelen), gelukkig wel snel het correcte zakje alsnog thuis gekregen en de boel af kunnen bouwen.
Maar i.m.o. is dat (met vele gebouwde lego sets in mijn jeugd en nu nog steeds) echt een uitzondering. Verder ook nog niet gehad dat er iets miste ofzo in de dozen/ sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
De Eiffel toren, wat is dat toch een gaaf stuk werk. Is dat aan te raden als tweede set? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

turkeyhakan schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:40:
De Eiffel toren, wat is dat toch een gaaf stuk werk. Is dat aan te raden als tweede set? :D
prachtig bouwwerk om te zien - om te bouwen aardig eentonig (imho)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Leuk artikel op NU:
https://www.nu.nl/uit-and...isch-winterlandschap.html

Een kerstdorp van zo'n 100.000 steentjes.
Locatie: De etalage van restaurant Peter's Bistro in Utrecht (oost).
Te zien tot 01-02-2025 volgens het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:34

rammes

koekebakker 1e klas

[Afbeelding]
heel erg gaaf! ik zou als grapje een minifig met een blad in het gezicht er bij zetten. :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

Maximus

There is no substitute

[Afbeelding]

Zeer leuk; heb de R2D2 al. De C3PO in de Bol.com sale gescoord. Volgens mij met de verjaardag heb ik ze beide staan ;)

PhD i.o.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
Maximus schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:25:
Zeer leuk; heb de R2D2 al. De C3PO in de Bol.com sale gescoord. Volgens mij met de verjaardag heb ik ze beide staan ;)
Voor wie nog geïnteresseerd is, ik had voor @Witlof nog even de drie Droids die ik heb naast elkaar gezet, om het verschil in schaal te laten zien. Van links naar rechts C-3PO (75398), R2-D2 (10225) en BB-8 (75187):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4CaKYGzkYtJKLycauCLo7wm9Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IQVy9fzLSq89zkAPnenfLii.jpg?f=fotoalbum_large

BB-8 past qua schaal niet bij het midi-scale duo C-3PO (75398) en R2-D2 (75379).

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
Die R2-D2 lijkt inderdaad qua schaal wel weer bij BB-8 te passen... maar dan is BB-8 wel flink te groot voor het midi-scale duo zoals je zegt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qSTZV5V19CZf6_JOS2vOdbY-UY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bMGBN2dbPk1BTs8e3v6tgj8y.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Ik ben dan weer benieuwd hoe de kleine R2-D2 set naast Wall-E staat. Wellicht niet dezelfde schaal, maar beiden ongeveer even hoog?

Heb hier Wall-E naast een BD-1 MOC van Hachiroku24 staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVjIuEPOlXYtjcEGSdibB3_zqqw=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kEAIUZquxNPoMdPu6JDb861t.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door L23 op 28-11-2024 10:04 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Andries155
L23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:47:
Ik ben dan weer benieuwd hoe de kleine R2-D2 set naast Wall-E staat. Wellicht niet dezelfde schaal, maar beiden ongeveer even hoog?

Heb hier Wall-E naast een BD-1 MOC van Hachiroku24 staan.

[Afbeelding]
U vraagt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_dCSEsVIlL-dQHNK5ale_hA2g0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQoyTxwSt8yr1iU4IddOUdZy.jpg?f=fotoalbum_large

• gielie
Reinier schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:53:
Het Picnic-wagentje is halve prijs. Normaal vind ik hem te duur. Hij is van Leg Op Maatje, dus geen officiële set maar wel met originele LEGO-onderdelen.

[Afbeelding]

https://picnic.app/nl/go/1ause7m
Voor de liefhebbers deze maar snel bestellen, LEGO zit ze al achter de broek aan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54
gielie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:06:
[...]

Voor de liefhebbers deze maar snel bestellen, LEGO zit ze al achter de broek aan.
Artikel is achter een betaalmuur, maar ze hebben het over namaakblokjes.
Picnics karretje is van echte Lego, maar een "custom set". Iets wat bij Play Today ook wordt verkocht.

• gielie
iketot schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:09:
[...]

Artikel is achter een betaalmuur, maar ze hebben het over namaakblokjes.
Picnics karretje is van echte Lego, maar een "custom set". Iets wat bij Play Today ook wordt verkocht.
Ze maken setjes met originele steentjes, lijkt op de casus van de lego trein bouwer, die moest er ook mee stoppen. Dat is meteen het argument denk ik, namaak steentjes mogen verkocht worden, eigen gemaakte setjes met originele steentjes niet.

De website van de bouwer is al offline.

[ Voor 3% gewijzigd door gielie op 28-11-2024 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

gielie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:14:
[...]

Ze maken setjes met originele steentjes, lijkt op de casus van de lego trein bouwer, die moest er ook mee stoppen. Dat is meteen het argument denk ik, namaak steentjes mogen verkocht worden, eigen gemaakte setjes met originele steentjes niet.
Die Lego trein bouwer HA Bricks paste de steentjes aan (voorziet van een metalen kogellager en bedrukking).

Maar volg je niet helemaal omdat je met je artikel over namaakblokjes reageert op een setje wat uit onaangepaste Lego stenen bestaat. Wellicht kan een Zeehond er weer wat over zeggen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
[...]

Het zit 'em meestal in de manier van adverteren: als je zegt "Lego treinen" te verkopen dan heeft Lego wel een punt, jij hebt geen recht op dat naamgebruik. Als je "treinen" verkoopt en ergens op je website en in de beschrijving vertelt dat het allemaal originele Lego blokjes zijn kunnen ze je niet veel maken, dat is simpelweg een feit.
Het aanpassen van steentjes zoals hierboven aangegeven maakt dat het geen originele Lego steentjes meer zijn - dan heb je dus een valse claim gemaakt waar discussie over Lego kwaliteit kan ontstaan.

Het voelt allemaal wat flauw aan, maar zo zit 'ons' merkenrecht in elkaar - je moet je merk actief beschermen als je het wil behouden.

[ Voor 10% gewijzigd door mawashigeri op 28-11-2024 12:31 ]

• gielie
L23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:25:
[...]

Die Lego trein bouwer HA Bricks paste de steentjes aan (voorziet van een metalen kogellager en bedrukking).

Maar volg je niet helemaal omdat je met je artikel over namaakblokjes reageert op een setje wat uit onaangepaste Lego stenen bestaat. Wellicht kan een Zeehond er weer wat over zeggen? :P
Daar heb je mij goed te pakken :?
Nee, ze gebruiken geen namaak, ze gebruiken originele steentjes.

• L23
  • Nu online

L23

gielie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:29:
[...]

Daar heb je mij goed te pakken :?
Nee, ze gebruiken geen namaak, ze gebruiken originele steentjes.
Waarom zou ik je pakken??

Ik begreep uit een andere reactie hier dat het om namaakblokjes gaat. Maar goed, je stuurt een artikel dat achter een betaalmuur zit...

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

L23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:25:
[...]

Het artikel gaat juist o.a. over Leg op Maatje.

• L23
  • Nu online

L23

Reinier schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:52:
[...]

Het artikel gaat juist o.a. over Leg op Maatje.
En waar gaat het artikel dan over? Ik kan het artikel niet lezen en ook met een Google opdracht kan ik er niks over vinden. Is het bekend waarom Lego precies er achter aan zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

Je kunt het hier lezen: https://archive.is/hvrvp @L23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54
[...]

Heb het artikel inmiddels ook kunnen lezen, maar in een ander artikel vertelt Leg Op Maatje zelf..
LEG Op Maatje droeg zorg voor het bestellen van de juiste onderdelen en het inpakken van de doosjes. Het bedrijf uit Woerden heeft hier al jarenlange ervaring mee. “Wij hebben speciale printers waarmee we de onderdelen van Lego met kindvriendelijke inkt bedrukken”, aldus Pennewaard. “En we sorteren en verpakken alle sets handmatig. Dat wordt gedaan door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.”
En daar gaat het denk ik ook vooral mis. Ze passen dus de originele blokjes aan van Lego, op een manier die Lego niet kan controleren.

Als ze niet kindvriendelijke inkt gebruiken, en deze set komt uit elkaar terecht in een grote bak met ander officieel Lego, en een kind stopt het in z'n mond en wordt ziek door de inkt, is dat mogelijk voor Lego een liability,,

[ Voor 4% gewijzigd door iketot op 28-11-2024 13:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:52

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge
We hebben deze maand 13 inzendingen!

Vanaf heden kan er gestemd worden op de =>gepinde berichten<=.

Iedereen stemmen :)

Mocht je nog een idee hebben voor de volgende challenge van december, graag melden in het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic

[ Voor 6% gewijzigd door Pazo op 28-11-2024 15:14 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

• buurman3
  • Laatst online: 23:21
Iemand ervaring met goedkopere alternatieven?

https://www.lego.com/nl-n...e-display-case-16-5005375

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFospODbt_iZXmnXfXvnwK-lAT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BOMYt9PZwVv6NZYLYgV2bLt6.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 00:43

SomerenV

It's something!

gielie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:06:
[...]

Ik vraag me wel af waar de schoen nou precies wringt volgens LEGO. Bij HA Bricks waren het de fysiek aangepaste originele LEGO-steentjes en het gebruik van de LEGO-merknaam op eigen verpakkingen. Volgens mij vond LEGO ook dat de verpakkingen teveel deden denken aan officieel LEGO spul. Dat laatste kan bij Picnic ook goed aan de hand zijn. Of het is in dat geval de custom minifig.

Dit is wel een dingetje aangezien ik momenteel bezig ben met een goede vriend om iets op te zetten waarbij we custom LEGO-sets verkopen, inclusief tiles met custom prints en minifigs met custom prints. Toch maar eens in de gaten houden waar LEGO precies over valt bij custom sets die verkocht worden... :/
iketot schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:31:
[...]

Heb het artikel inmiddels ook kunnen lezen, maar in een ander artikel vertelt Leg Op Maatje zelf..

[...]

En daar gaat het denk ik ook vooral mis. Ze passen dus de originele blokjes aan van Lego, op een manier die Lego niet kan controleren.

Als ze niet kindvriendelijke inkt gebruiken, en deze set komt uit elkaar terecht in een grote bak met ander officieel Lego, en een kind stopt het in z'n mond en wordt ziek door de inkt, is dat mogelijk voor Lego een liability,,
Het is wel zo dat je qua printen moet voldoen aan bepaalde richtlijnen, maar je mag (ook volgens LEGO zelf) printen op LEGO-steentjes. Het enige wat absoluut niet mag is beschermde logo's gebruiken op custom minifigs (om vervolgens weer te verkopen).

Edit: Brickmania bestaat al jaren en is echt huge. Als LEGO vindt dat ze in hun recht staan en écht een statement willen maken gaan ze daar achter aan. Maar dat doen ze (nog?) niet, wat mij zegt dat het niet om het printen gaat, of het verkopen van custom setjes. Ik gok dat het voornamelijk gaat om de verpakking van de Picnic-set, en wellicht dat door Picnic de LEGO-naam onjuist gebruikt is in hun uitingen.

[ Voor 42% gewijzigd door SomerenV op 28-11-2024 23:14 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:14
Voor de geïnteresseerden; het hele vonnis over HA bricks staat hier https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBDHA:2024:7992
Pagina: 1 ... 63 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .