Ok, toch wat langere rit dus maar even op mobiel.
Ik heb een jaartje les gegeven.
Een van mijn studenten gaf aan dat hij fanatiek was met Lego, aangezien ik ook nog steeds druk ben met Lego kwamen we snel aan de praat.
Hij liet mij zijn “Lego account zien”
https://www.instagram.com...ijn?igsh=ZmpjY3g5b3N0ODdp
Deze jongen is vanaf vroege leeftijd besmet geraakt met star wars en Lego.
Hij was ernstig (heel ernstig) ziek, en dit was iets wat hem bezig hield.
Ik vond het rete interessant en als een van de weinigen bleef ik maar doorvragen.
Wat hij dus deed was 501st clones customizen zodat hij ze allemaal uit de serie had.
Dat vulde hij aan met accessoires die hij resin printte, zoals schilden en pistolen uit de series.
Volgens mij was dat snel een beetje uit de klauwen gelopen en begon hij ook wat te decallen.
Al snel bleek dat de vraag enorm was en is hij op zoek gegaan naar hoe hij het beter kon doen.
Ondertussen is het dus zo dat hij dankzij alle contacten nu dus een netwerk heeft waardoor hij zelfs erg gewilde Lego kan “inkopen” en deze dus “beter”/custom maakt.
Denk bijvoorbeeld aan die princess Leia met blote buik, dan kocht hij een shitload aan witte body’s en nam het ontwerp over en paste de blote buik aan. (Een voorbeeld, want blijkbaar waren mensen niet zo blij met die blote buik)
Wat er al snel gebeurde was dat mensen die diorama’s of moc’s bouwen bij hem allerlei vragen stelde over onderdelen en speciale moeilijk verkrijgbare figs of sets.
Paar jaar later heeft hij dus een hele catalogus aan customized ECHTE LEGO die hij voor mensen maakt/inkoopt die dus geen zin hebben om 300 sets van 500 euro te kopen voor net dat ene figuur uit de star wars serie die ze nodig hebben om een scène na te bouwen.
Van het een komt het ander en eigenlijk is hij nu samen met grandpa clone customs (google it) een van de bekendste mensen die Lego star wars figures kan leveren en kan customizen.
Het hele exacte weet ik niet en ga ik ook niet vragen, maar in principe is alles wat hij verkoopt echte Lego tenzij anders vermeld.
Maar hij kreeg dus steeds vaker de kans om die single colors en transparante clones en vaders in te kopen, en zijn ingeving was dat het wel tof zou zijn om daar dan ook nog de officiële print op te laten zetten.
En zo ben ik in deze bodemloze put gerold.