Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ThaRoof schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:40:
[...]

https://www.lego.com/nl-n...errari-sf-24-f1-car-42207

Dit scheelt je pixely plaatjes staren ;-)

Vind het overigens een bijzonder geslaagd model. Dat wordt nummer 4 in m’n collectie (McLaren, Merc en de Cada Alfa staan er al).
Gelukkig zijn het lekker compacte modellen enzo … :X
Ik heb er even een mailtje aan gewaagd richting Lego, want die achterbanden kunnen echt niet. Ik begrijp ook niet hoe ze 300 onderdelen hebben kunnen besparen op die set, terwijl er wel een 2 speed versnellingsbak in zit. Allemaal hele grote delen? Of de nieuwe ophangingsonderdelen besparen echt veel kleinere parts. Toch maar wat tijd investeren om wat banden te printen dan?

Ik zag overigens dat de nieuwe Williams F1 Icons set wel bredere achterbanden heeft. Dus alleen Technic wordt genegeerd door Lego. Zou de shitstorm van de Senna auto dan zoveel groter geweest zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
AppieNL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:21:
Yay! Kunnen we de MP4 fiksen zonder 3D printer bandjes *O*
Natuurlijk wel de vraag of die wielen los te koop zijn en wat de prijs dan gaat zijn. Oogt in ieder geval wel een stuk beter.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/grVThmCIOcEBaAEdtFxa7Py4.jpg

@WiLLoW_TieN bedankt vriend ;) En nu door naar de bank voor een lening 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 21:50

Ottooo

Vuurvlieg

zonoskar schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:30:
Ik zie een aantal clips over vernieuwde pick-a-brick optie zodat je een wanted lijst kunt uploaden. Maar ik kan deze optie niet vinden op de lego site. Is die optie alleen in Amerika actief misschien?

[YouTube: This Pick A Brick Update Will Save You Tons Of Money!]
Deze optie is nu ook beschikbaar in Europa :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EgiutVxhJkJpi4JBD6Dq9kHStY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EFdnLr4hZovtykh46X2oaLuM.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Mappy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:19:
[...]
Kun je volgende keer eens vragen of ze de linksdraaiende i.p.v. rechtsdraaiende glijbaan een keer op willen nemen in de PAB?
Cyclonist schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:22:
[...]
Dank voor het delen! Toch wel een beetje teleurgesteld in de PAB selectie de afgelopen 2 jaar, veelal hetzelfde lijkt het.
Ik heb ooit gevraagd hoe dat zit met de PaB-wall:
  • 'hoofdkantoor' stuurt +- wekelijks een doos op met dingen die ze er in moeten steken en een lijstje dat er uit moet (overschotten gaan 'de stockruimte' in)
  • de winkel zelf heeft geen enkele input of keuze daarin
  • de nieuwe spullen arriveren niet op een vaste dag
  • meestal is het 1 doos per week die arriveert, soms geen en soms 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:44
gielie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:31:
[...]

Dit is geen officieel lego toch, clandestien mini figs maken en op de zwarte markt, voor veel geld, verkopen.
Mag dat hier wel? @Zeehond
Is officiële lego die verzameld wordt en padprinting wordt gedaan elders.
Tenminste die glow in the dark unit.
Dat is een bestaande minifig, alleen de cape en de print zijn later toegevoegd.

Die solid colors zijn ook echte Lego, maar die zijn erg moeilijk te vinden. Toevallig een oud student van mij die diep erin zit, vandaar dat ik er nu ook mee besmet ben.

[ Voor 26% gewijzigd door kneusteun op 22-11-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:20

QuattroNL

It is I.

RaZ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:23:
[Afbeelding]

@WiLLoW_TieN bedankt vriend ;) En nu door naar de bank voor een lening 8)
Idem hier. Zag het bericht vanmorgen vroeg in het Lego aanbiedingentopic en gelijk besteld.
Én een mooie prijs én mooi voor kerst.
Ook mijn vrouw was er content mee; meestal schudt ze haar wijze hoofd als ze weer over 1 van mijn (Lego)aankopen hoort maarja zij is van de kerst uitstallingen en er is altijd 1 Lego-plank (die nu wel aardig vol begint te raken).

Het komende Insiders-weekend gaat ook weer duur worden zag ik.
Damn you Lego, shut up and take my money!
Gelukkig was het vandaag weer pay-day :+

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 22-11-2024 15:03 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:46
roeleboel schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:26:
[...]

[...]

Ik heb ooit gevraagd hoe dat zit met de PaB-wall:
  • 'hoofdkantoor' stuurt +- wekelijks een doos op met dingen die ze er in moeten steken en een lijstje dat er uit moet (overschotten gaan 'de stockruimte' in)
  • de winkel zelf heeft geen enkele input of keuze daarin
  • de nieuwe spullen arriveren niet op een vaste dag
  • meestal is het 1 doos per week die arriveert, soms geen en soms 2
In Den Haag hadden ze mij verteld dat ze wel kunnen kiezen uit een lijst, maar dat ze niet weten of ze het krijgen.. Beetje voorkeur doorgeven en dan maar hopen of je het krijgt of niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Dit is geen officieel lego toch, clandestien mini figs maken en op de zwarte markt, voor veel geld, verkopen.
Wel lekker allemaal aannames en vervolgens niet informeren en gaan roeptoeteren. Treurig

Je kon mij ook gewoon even vragen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:07

L23

kneusteun schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:12:
[...]

Wel lekker allemaal aannames en vervolgens niet informeren en gaan roeptoeteren. Treurig

En ik informeer wel maar reageer je niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
L23 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:19:
[...]

En ik informeer wel maar reageer je niet op :P
Ik zit op dit moment nog in de auto terug van de pick-up.
Zal als ik tijd heb vanavond even alles proberen uit te typen.
Maar om nu meteen om een mod te gaan roepen….

Zou je dat ook doen als iemand met een pen een tekening maakt op een Lego blok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

kneusteun schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:22:
[...]

Ik zit op dit moment nog in de auto terug van de pick-up.
Zal als ik tijd heb vanavond even alles proberen uit te typen.
Maar om nu meteen om een mod te gaan roepen….

Zou je dat ook doen als iemand met een pen een tekening maakt op een Lego blok?
Ik doe dat niet en zou dat ook niet doen nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Het komt uit de fabrieken van Lego zelf, waarom zou dat niet mogen?

Vind alle foto's daarvan juist interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:47
Mist er nog iemand de Natural History Museum modular? Had er op zitten wachten, kwam vandaag eindelijk de price alert bij Intertoys (€225). Doe er je voordeel mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cyclonist op 22-11-2024 17:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun
Ok, toch wat langere rit dus maar even op mobiel.

Ik heb een jaartje les gegeven.
Een van mijn studenten gaf aan dat hij fanatiek was met Lego, aangezien ik ook nog steeds druk ben met Lego kwamen we snel aan de praat.

Hij liet mij zijn “Lego account zien”
https://www.instagram.com...ijn?igsh=ZmpjY3g5b3N0ODdp

Deze jongen is vanaf vroege leeftijd besmet geraakt met star wars en Lego.

Hij was ernstig (heel ernstig) ziek, en dit was iets wat hem bezig hield.
Ik vond het rete interessant en als een van de weinigen bleef ik maar doorvragen.

Wat hij dus deed was 501st clones customizen zodat hij ze allemaal uit de serie had.
Dat vulde hij aan met accessoires die hij resin printte, zoals schilden en pistolen uit de series.
Volgens mij was dat snel een beetje uit de klauwen gelopen en begon hij ook wat te decallen.
Al snel bleek dat de vraag enorm was en is hij op zoek gegaan naar hoe hij het beter kon doen.

Ondertussen is het dus zo dat hij dankzij alle contacten nu dus een netwerk heeft waardoor hij zelfs erg gewilde Lego kan “inkopen” en deze dus “beter”/custom maakt.
Denk bijvoorbeeld aan die princess Leia met blote buik, dan kocht hij een shitload aan witte body’s en nam het ontwerp over en paste de blote buik aan. (Een voorbeeld, want blijkbaar waren mensen niet zo blij met die blote buik)

Wat er al snel gebeurde was dat mensen die diorama’s of moc’s bouwen bij hem allerlei vragen stelde over onderdelen en speciale moeilijk verkrijgbare figs of sets.

Paar jaar later heeft hij dus een hele catalogus aan customized ECHTE LEGO die hij voor mensen maakt/inkoopt die dus geen zin hebben om 300 sets van 500 euro te kopen voor net dat ene figuur uit de star wars serie die ze nodig hebben om een scène na te bouwen.

Van het een komt het ander en eigenlijk is hij nu samen met grandpa clone customs (google it) een van de bekendste mensen die Lego star wars figures kan leveren en kan customizen.

Het hele exacte weet ik niet en ga ik ook niet vragen, maar in principe is alles wat hij verkoopt echte Lego tenzij anders vermeld.
Maar hij kreeg dus steeds vaker de kans om die single colors en transparante clones en vaders in te kopen, en zijn ingeving was dat het wel tof zou zijn om daar dan ook nog de officiële print op te laten zetten.

En zo ben ik in deze bodemloze put gerold.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

Ter voorbereiding op vanavond haha:

Ik: Hoi, kan ik de punten terug krijgen van de micro Ninjago city die ik teveel betaald heb?
Lego Klantenservice: Hallo, die code is in Juni aangemaakt, en is verlopen. Als uitzondering heb ik de 2700 punten terug geboekt.
Ik: Nee, je begrijpt me verkeerd! Ik heb 2700 betaald, maar hij kost nu 1800. Ik vraag of ik het verschil terug kan krijgen.
Lego Klantenservice: We zien dat de code niet is gebruikt, en die verloopt na 60 dagen. Normaal doen we dit niet, maar we hebben een uitzondering gemaakt en daarom de 2700 punten terug geboekt!
Ik: De code is echt gebruikt.
Lego Klantenservice: Oh oops! We hebben 1500 weer afgeboekt, de 300 mag je houden voor de moeite!

:+

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:34
kneusteun schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:12:
[...]

Als je goed leest zie je dat dit een vraag is, dat je meteen zo op je tenen getrapt voelt zegt denk ik alles.
De “prototypes” zijn illegaal en unauthorised dus mijn vraag is moet dit hetzelfde gemodereerd worden als de imitatie Lego? Meer niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

(Je kan trouwens ook je verlanglijstje winnen: https://www.lego.com/nl-n...list-hol-OC-NO-KNAXT8I7QY, zorg dat je lijstje niet meer waard is dan 449 euro)

[ Voor 13% gewijzigd door Sméagol op 22-11-2024 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
gielie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:27:
[...]

Als je goed leest zie je dat dit een vraag is, dat je meteen zo op je tenen getrapt voelt zegt denk ik alles.
De “prototypes” zijn illegaal en unauthorised dus mijn vraag is moet dit hetzelfde gemodereerd worden als de imitatie Lego? Meer niet.
Ik zag geen vraagteken, behalve achter de vraag aan de mod.

Er wordt hier ook gepraat over custom 3D print wielen, apart dat een pad print dan niet mag.
Gaan we moc’s dan ook uitsluiten? Beetje raar allemaal.

Ik ben niet op mijn tenen getrapt, ik vind het gewoon grappig dat andere mensen blijkbaar snel een oordeel klaar hebben zonder het te weten.
En waar staat dat die prototypes illegaal zijn? Weet jij meer dan mij? Stuur dan ook die info want niemand weet waar ze exact vandaan komen.

En dan dingen als resellen en zwarte markt… ik heb nog nooit iets verkocht van Lego en welke zwarte markt?

Edit: het mooie van Lego is de creativiteit, het minder mooie dat het wel binnen de perken moet, want ja er is wel wat crackle nodig voor gatekeeping.

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 22-11-2024 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:53
Niet dat ik iets tegen de prototypes heb. Ik vind het wel grappig dat personeel van Lego dit soort productie experimentjes doet, maar hier wil ik wel even inhaken (en dit heeft niks te maken met je poppetjes):
kneusteun schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:36:
[...]

het mooie van Lego is de creativiteit, het minder mooie dat het wel binnen de perken moet
Niks moet, maar persoonlijk is dat het "binnen de perken moet" juist onderdeel van de hobby. Ik zou allerlei problemen bij Technic modellen zo kunnen oplossen door los te gaan met wat 3D print concepten van bijvoorbeeld Efferman of door third party motoren te gebruiken ipv de trage en vooral logge motors van Lego, maar dat doe ik niet.

Oplossingen zoeken binnen de opties van Lego vind ik een deel van de uitdaging om te bouwen met Lego en dit bevordert juist de creativiteit imo. Als je weet dat je alleen slome motortjes hebt, ga je daarvoor in principe geen model bouwen van 5kg (of je moet willen dat die maar 1km/u gaat), dus moet het compact en licht, regel het maar. Onderdeel bestaat niet (of wat ik wel eens heb, niet op dat moment in voorraad)? Bouw maar een andere oplossing.

De beperkingen van Lego zijn dus (voor mij) de helft van de lol. Ik vind het wel leuk om te zien dat mensen zoals Efferman of anderen met 3D prints in een gat springen, maar voor mij hoeft het niet. Mijn MP4 staat hier dus ook nog gewoon met de te dunne bandjes, iig tot de bandjes van de Williams komen. Maar als die Williams bandjes er niet kwamen? Tja, blijft Lego denk ik dan maar, als ik een superstrak lijkend model wil, was mijn hobby wel modelbouw en niet Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Absoluut mee eens hoor.
Maar als iedereen gewoon zijn eigen regels hanteert.
Nu lijkt het alsof iedereen elkaar controleert.

Ik zal volgende week mijn nichtje verbieden om nog Lego te mengen met ander speelgoed ;) (sarcasme)

Voor een forum snap ik het, en helemaal voor verkoop etc.
Maar dat was hier ook niet echt het geval.

Maar ook wel interessant dat Lego alleen Lego is als je het via de winkel koopt, hoe zit dat dan als je in de fabriek bent en iemand geeft je een steentje of minifig mee?

Snap je beetje wat ik bedoel? Er wordt hier gesproken over 3D printen van onderdelen (voor wielen was dat geloof ik), maar zodra ik echte Lego plaats met een plaatje erop gedrukt is het ineens niet toegestaan…. Dat vind ik wel een beetje treurig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:34
kneusteun schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:36:
[...]

Ik zag geen vraagteken, behalve achter de vraag aan de mod.

Er wordt hier ook gepraat over custom 3D print wielen, apart dat een pad print dan niet mag.
Gaan we moc’s dan ook uitsluiten? Beetje raar allemaal.

Ik ben niet op mijn tenen getrapt, ik vind het gewoon grappig dat andere mensen blijkbaar snel een oordeel klaar hebben zonder het te weten.
En waar staat dat die prototypes illegaal zijn? Weet jij meer dan mij? Stuur dan ook die info want niemand weet waar ze exact vandaan komen.

En dan dingen als resellen en zwarte markt… ik heb nog nooit iets verkocht van Lego en welke zwarte markt?

Edit: het mooie van Lego is de creativiteit, het minder mooie dat het wel binnen de perken moet, want ja er is wel wat crackle nodig voor gatekeeping.
Je kan er over door blijven drammen, zelfs als ik duidelijk aangeef dat het een vraag is, heeft echt geen zin.
Laten we er over ophouden en als de mods niet ingrijpen weten we het antwoord.

Mijn persoonlijke mening is dat ik ze ook leuk vind hoor dus als het mag lekker blijven posten.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

MEJ

zonoskar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:51:
[...]

Ik heb er even een mailtje aan gewaagd richting Lego, want die achterbanden kunnen echt niet. Ik begrijp ook niet hoe ze 300 onderdelen hebben kunnen besparen op die set, terwijl er wel een 2 speed versnellingsbak in zit. Allemaal hele grote delen? Of de nieuwe ophangingsonderdelen besparen echt veel kleinere parts. Toch maar wat tijd investeren om wat banden te printen dan?

Ik zag overigens dat de nieuwe Williams F1 Icons set wel bredere achterbanden heeft. Dus alleen Technic wordt genegeerd door Lego. Zou de shitstorm van de Senna auto dan zoveel groter geweest zijn?
Ja die achterbanden vind ik echt super balen. Met bredere achterbanden had ik hem zeker gekocht. Ook reden dat ik Mercedes niet ga halen. Custom banden zie ik niet zitten, wil ze origineel. SC en Icons wel betere banden maar de set die het meest op volwassene is gericht die dan weer niet. |:(

Ben benieuwd of je reactie krijgt en zo ja welke. Acht de kans 0 maar hoop dat er zoveel mensen klagen dat ze het nog gaan aanpassen voor maart 2025.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@MEJ
We vinden het heel vervelend dat de nieuwe LEGO® Ferrari SF-24 F1 auto set niet aan uw verwachtingen voldoet.

Graag help ik u met uw vraag te beantwoorden en feedback te sturen naar de juiste teams, maar daarvoor heb ik wat verduidelijking nodig.
Wat was het precies met de achterbanden van de LEGO Mercedes-AMG F1 W14 E Performance set dat niet voldeed aan uw verwachtingen?
Met nog 4 alinea’s met hoe nauwkeurig lego werkt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

IMHO is dit nogal een grijs gebied - en binnen de niche van AFOL, een minimaal percentage wat de markt betreft.

Begrijp dat prototype en of “stiekem” door personeel gedraaid custom lego is. Onderaan de streep komt het uit de LEGO fabriek. Edoch zijn het geen officiële sets of items. En dus een niche, geweldig voor de verzamelaar of afkeur van de purist.

Custom blokjes / 3D prints kunnen soms een oplossing zijn die met originele lege onmogelijk is (zo heb ik custom train rails met kleinere radius, zodat de set op een tafel van 60cm diep kan rijden)

Om dit soort onderwerpen of discussie hierover weg te modden lijkt me beetje overdreven. Juist mooie van Lego hoeveel er is, hoeveel mogelijkheden er zijn, en hoe eindeloos wij er op GoT over kunnen lullen.

Grens ligt denk bij “imitatie” (daarover is reeds een apart draadje). De hoeveelheid reacties of discussie over 3D-blokjes, prototypes en illegale-prints uit de fabriek is minimaal. Dat kan toch prima in dit topic ?

Ik vind dat het mooie van Lego; prachtige bouwwerken in minuscuul detail, tot super ingewikkelde technische constructies. Van “autootjes verzamelen” tot bloemschikken, van StarWars fans tot minifigurs verzamelen - er is voor iedereen wel iets te vinden van Lego wat hij die persoon past.

//edit: TLDR: wat @SomerenV zegt

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 22-11-2024 20:52 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57

SomerenV

It's something!

gielie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:27:
[...]

Het is nog steeds 'echte' LEGO. Al ben ik misschien niet de juiste persoon voor deze discussie aangezien ik het liefste zie dat alles welkom is hier. LEGO biedt al een tijdje niet meer altijd de kwaliteit die je mag verwachten terwijl andere merken op dat vlak enorm ingelopen zijn. En qua soorten sets en diversiteit is er zóveel meer dan wat LEGO te bieden heeft... Maar goed, hobbies met een hoop puristen brengt vaak ook een hoop zurigheid met zich mee :')
himlims_ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:47:
[...]
Grens ligt denk bij “imitatie” (daarover is reeds een apart draadje). De hoeveelheid reacties of discussie over 3D-blokjes, prototypes en illegale-prints uit de fabriek is minimaal. Dat kan toch prima in dit topic ?
Alleen in hoeverre is iets imitatie als er simpelweg geen patent meer op zit? Het is gewoon exact hetzelfde spul van een ander merk en volstrekt legaal. Als je echt gaat lopen mierenneuken is LEGO overigens het merk dat begon met het kopiëren van het blokje O-) Andere merken introduceren overigens ook weer custom onderdelen. Het is alleen maar goed dat er concurrentie is wat mij betreft. Als je custom LEGO-onderdelen kunt printen en hier mag delen, zoals de achterbanden van de Senna, waarom is een steentje van een ander merk dan opeens off limits? Zo heeft Cada wél de juiste banden, die ook gewoon op een LEGO-wagen passen. LEGO heeft nu dezelfde banden. Is dát dan imitatie? :+

Veel mensen denken bij andere merken nog steeds aan de schaamteloze China-klonen die je jaren terug had. Die bestaan nog steeds wel, maar er is echt meer dan genoeg fatsoenlijk spul te vinden tegenwoordig met eigen ontwerpen of samenwerkingen met moc-ontwerpers. Ik ben ook nog steeds wel iemand die voornamelijk LEGO koopt, maar da's meer omdat ik specifieke thema's verzamel, en omdat LEGO hun herkenbare minifigs heeft. Maar hier zitten verschillende merken gewoon door elkaar in de kisten. Het verschil tussen de steenjtes is gewoon dermate klein dat ik geen zin heb de moeite te doen alles te gaan scheiden.

[ Voor 52% gewijzigd door SomerenV op 22-11-2024 21:00 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

@SomerenV Mits het geen China-klonen zijn heb ik er ook niks op tegen. Maar vindt het wel fijn dat het gewoon gescheiden is. Zo is er ook een apart Xbox topic en Playstation topic, ook al zijn het allebei spelcomputers. Dan kan er gewoon inhoudelijk over het merk en de sets zelf gediscussieerd worden inplaats van dat het steeds vergeleken word op prijs en kwaliteit etc.
Qua creativiteit en lekker bouwen is er zeker wat over te zeggen en vind ik custom blokjes / 3D prints een mooie toevoeging. Maar hele sets van verschillende merken lijkt me hier geen goed idee, dan krijg je net als bij Xbox en Playstation fanboy gedrag van beide kanten. Niet iedereen kan objectief een discussie voeren. Maar goed, er kan naast Het Grote Lego Topic en Het Kleine 'Bouwsteentjes' topic ook een topic aangemaakt worden waar alle bouwstenen besproken mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

L23 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:40:
@SomerenV Mits het geen China-klonen zijn heb ik er ook niks op tegen. Maar vindt het wel fijn dat het gewoon gescheiden is. Zo is er ook een apart Xbox topic en Playstation topic, ook al zijn het allebei spelcomputers. Dan kan er gewoon inhoudelijk over het merk en de sets zelf gediscussieerd worden inplaats van dat het steeds vergeleken word op prijs en kwaliteit etc.
Qua creativiteit en lekker bouwen is er zeker wat over te zeggen en vind ik custom blokjes / 3D prints een mooie toevoeging. Maar hele sets van verschillende merken lijkt me hier geen goed idee, dan krijg je net als bij Xbox en Playstation fanboy gedrag van beide kanten. Niet iedereen kan objectief een discussie voeren. Maar goed, er kan naast Het Grote Lego Topic en Het Kleine 'Bouwsteentjes' topic ook een topic aangemaakt worden waar alle bouwstenen besproken mogen worden.
In het Kleine Bouwsteentjes topic wordt LEGO al wel 's besproken, maar meer als zijspoor. Volgens mij niemand die daar over valt. En alles in één topic moet ook prima gaan; we zijn allemaal volwassenen. Gewoon een regel instellen dat er niet gediscussieerd mag worden over de kwaliteit(sverschillen) of prijs. Nieuwe sets delen, of foto's van gebouwde sets delen moet toch gewoon prima kunnen zonder dat puristen lastig gaan lopen doen? Vier de creativiteit, het bouwen en de hobby an sich. Ergens is het in die zin wat triest dat men zó loyaal is aan een merk dat al het andere opeens volledig off limits is. Al ben ik blij om te zien dat er toch regelmatig mensen van het pad afwijken.

Nog een steentjes-topic gaat denk ik niet werken. De grootste groep blijft waarschijnlijk hier, want... hier zijn de meeste mensen. Dan zie ik liever dat het Kleine Bouwsteentjes topic hernoemd wordt naar iets wat minder denigrerend is. Gewoon 'Het Bouwsteentjes Topic', met in de TS een duidelijke regel dat LEGO ook welkom is. Daar zijn ze wel vriendelijk en gastvrij :D Misschien toch hernoemen naar 'Het vriendelijke en gastvrije bouwsteentjes topic' >:)

Overigens kan ik wel iets noemen wat een lastige situatie zou kunnen zijn. Stel ik ontwerp een set in Bricklink Studio. Bricklink is van LEGO en Studio bevat alleen LEGO-steentjes. Ik deel dat ontwerp hier en dat mag, want het is in principe LEGO, ook al is het digitaal en heb ik de optie het LEGO-logo niet te renderen op de steentjes. Vervolgens bestel ik het gros van de steentjes op Webrick omdat dat aanzienlijk goedkoper en een paar op Bricklink. Foto's van de gebouwde set mag ik hier dan niet meer laten zien want het is geen 'echte' LEGO meer... :') Maar ik kan wel de instructies delen op Bricklink of Rebrickable want het is volledig te maken met LEGO.

Daarom klopt de console-vergelijking denk ik ook niet helemaal. De steentjes, het systeem, dat is de console. En verschillende uitgevers brengen hun 'games' (lees: setjes) daar op uit. En de ene uitgever is wat beter of origineler dan de ander, of boort net een andere doelgroep aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieNL
SomerenV schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:49:
[...]

Als je custom LEGO-onderdelen kunt printen en hier mag delen, zoals de achterbanden van de Senna, waarom is een steentje van een ander merk dan opeens off limits?
Het antwoord hierop is denk ik heel simpel:

Omdat dit het Lego topic is. Niet het "bouwsteen" topic.

Ja, Lego heeft het idee van het steentje ook van elders, maar voor (ik denk) de meeste hier is Lego ook voor een groot gedeelte jeugdsentiment en zijn daardoor trouw aan het merk (iig 1 van mijn redenen). Dit topic op Tweakers bestond allang voordat dingen als Lepin in 2016 aan hun opmars begonnen en "wij" vonden het niet zo tof om al die troep voorbij te zien komen in dit topic.

Cada zoals het vandaag de dag bestaat, was er toen nog niet (deed toen vooral militaire setjes dacht ik?) dus er was niks als degelijk alternatief voor Lego. Dus bleef dit topic puur voor Lego en sinds het Lepin gedoe heeft Tweakers al het andere bouwstenen topic en dat werkt prima denk ik.

Eurobricks heeft in de Technic sectie ook 1 topic toegewijd aan Cada vragen en sets (komt ook wel eens wat voorbij van Mould King). Er zijn daar ook Lego MOCers actief die ook sinds de afgelopen jaren sets met Cada maken. Ik vind het wel leuk om af en toe lezen. Concurrentie is goed en bijvoorbeeld de Alfa F1 auto vind ik mooier dan de F1 auto's van Lego. Maar ik koop het toch niet, want ik blijf toch merktrouw aan Lego :) Ik zou eerder de onderdelen van Lego bestellen en hem zo bouwen dan een ander bouwblokje in huis halen. Het is een keuze. Sommige zullen me voor gek verklaren, don't care :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

AppieNL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:14:
[...]

Het antwoord hierop is denk ik heel simpel:

Omdat dit het Lego topic is. Niet het "bouwsteen" topic.

Ja, Lego heeft het idee van het steentje ook van elders, maar voor (ik denk) de meeste hier is Lego ook voor een groot gedeelte jeugdsentiment en zijn daardoor trouw aan het merk (iig 1 van mijn redenen). Dit topic op Tweakers bestond allang voordat dingen als Lepin in 2016 aan hun opmars begonnen en "wij" vonden het niet zo tof om al die troep voorbij te zien komen in dit topic.

Cada zoals het vandaag de dag bestaat, was er toen nog niet (deed toen vooral militaire setjes dacht ik?) dus er was niks als degelijk alternatief voor Lego. Dus bleef dit topic puur voor Lego en sinds het Lepin gedoe heeft Tweakers al het andere bouwstenen topic en dat werkt prima denk ik.

Eurobricks heeft in de Technic sectie ook 1 topic toegewijd aan Cada vragen en sets (komt ook wel eens wat voorbij van Mould King. Er zijn daar ook Lego MOCers actief die ook sinds de afgelopen jaren sets met Cada maken. Ik vind het wel leuk om af en toe lezen. Concurrentie is goed en bijvoorbeeld de Alfa F1 auto vind ik mooier dan de F1 auto's van Lego. Maar ik koop het toch niet, want ik blijf toch merktrouw aan Lego :) Ik zou eerder de onderdelen van Lego bestellen en hem zo bouwen dan een ander bouwblokje in huis halen. Het is een keuze. Sommige zullen me voor gek verklaren, don't care :)
Oh ik snap je hoor. 100%. Ook voor mij is LEGO nog steeds de nummer 1 omdat ik het nou eenmaal al heel m'n leven ken. Maar andere merken voorbij zien komen doet niks af aan dat jeugdsentiment. De LEGO-sets die ik koop en bouw zijn niet opeens minder leuk of minder waard omdat iemand anders wat laat zien van BleuBrixx, Cada of Cobi. Sterker nog, ik vind het wel tof te zien wat zij bieden, en vaak boren die een niche aan die LEGO simpelweg niet of nauwelijks bedient, zoals het modulaire kasteel van BlueBrixx of de militaire spullen van Cobi.

De hetze tegen namaak LEGO komt vooral door Lepin en Mould King jaren terug, want dat was ook echt namaak met regelmatig twijfelachtige kwaliteit. Ook andere legitieme merken die kwalitatief vaak zwaar ondermaats waren. Maar de laatste jaren is dat echt compleet veranderd en zie je dat andere merken een enorme inhaalslag hebben gemaakt, zowel op het gebied van kwaliteit als op het gebied van aanbod.

Daarom snap ik oprecht niet dat mensen zo lastig doen. Ik blijf erbij dat het tof zou zijn als er wat meer harmonie is, dat ik in één topic diverse merken voorbij kan zien komen omdat het allemaal bouwsteentjes zijn. Gaat waarschijnlijk nooit gebeuren, maar toch. Anyways, genoeg discussie van mijn kant uit :+ Sorry modjes voor de offtopic shizzle O+

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 22-11-2024 22:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
SomerenV schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:13:
[...]

En alles in één topic moet ook prima gaan; we zijn allemaal volwassenen. Gewoon een regel instellen dat er niet gediscussieerd mag worden over de kwaliteit(sverschillen) of prijs. Nieuwe sets delen, of foto's van gebouwde sets delen moet toch gewoon prima kunnen zonder dat puristen lastig gaan lopen doen?
Gebaseerd op ervaringen uit het verleden: nee dat kan niet. En daar ben ik zelf mede schuldig aan. Ik hoef geen andere merken te zien in dit topic. Als ik nieuws wil lezen over Formule 1 ga ik ook niet naar een algemeen race topic, maar naar een Formule 1 topic. Maar het is toch allemaal racen? Yup, maar al het race nieuws buiten Formule 1 kan me niks schelen.

Dingen die andere bouwsteen merken doen, kan me ook vrij weinig schelen. Ik neem af en toe polshoogte om te zien wat zij wel doen en Lego niet, maar dat doe ik verre van dagelijks (misschien eens in de 3-6 maanden) en daar hoef ik persoonlijk dus ook niet dit Lego topic voor "vervuild" te zien worden.
Ergens is het in die zin wat triest dat men zó loyaal is aan een merk dat al het andere opeens volledig off limits is.
Ik snap wat je zegt, maar zoals ik hier boven heb beschreven, het andere spul kan me gewoon vrij weinig schelen en als dit topic algemener wordt, ben ik ook heel simpel. Dan zoek ik gewoon elders op internet om over Lego te lullen :)

Ik denk trouwens dat de spelcomputer vergelijking juist wel heel goed op gaat, want elke speler maakt z'n eigen steentjes ("console") en sets ("games"). Lego is 1 console met al zijn first party games en Cada een andere console met hun eigen first party games. Dan heb je de fanboys van 1 van de 2 (hoi) en de neutrale gamers die het allebei tof vinden. Grappig genoeg ben ik als het op spelcomputers aankomt al sinds de 90's een "neutrale gamer", maar dus niet als het aankomt op mijn bouwblokjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

SomerenV schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:13:
[...]

In het Kleine Bouwsteentjes topic wordt LEGO al wel 's besproken, maar meer als zijspoor. Volgens mij niemand die daar over valt. En alles in één topic moet ook prima gaan; we zijn allemaal volwassenen. Gewoon een regel instellen dat er niet gediscussieerd mag worden over de kwaliteit(sverschillen) of prijs. Nieuwe sets delen, of foto's van gebouwde sets delen moet toch gewoon prima kunnen zonder dat puristen lastig gaan lopen doen? Vier de creativiteit, het bouwen en de hobby an sich. Ergens is het in die zin wat triest dat men zó loyaal is aan een merk dat al het andere opeens volledig off limits is. Al ben ik blij om te zien dat er toch regelmatig mensen van het pad afwijken.

Nog een steentjes-topic gaat denk ik niet werken. De grootste groep blijft waarschijnlijk hier, want... hier zijn de meeste mensen. Dan zie ik liever dat het Kleine Bouwsteentjes topic hernoemd wordt naar iets wat minder denigrerend is. Gewoon 'Het Bouwsteentjes Topic', met in de TS een duidelijke regel dat LEGO ook welkom is. Daar zijn ze wel vriendelijk en gastvrij :D Misschien toch hernoemen naar 'Het vriendelijke en gastvrije bouwsteentjes topic' >:)

Overigens kan ik wel iets noemen wat een lastige situatie zou kunnen zijn. Stel ik ontwerp een set in Bricklink Studio. Bricklink is van LEGO en Studio bevat alleen LEGO-steentjes. Ik deel dat ontwerp hier en dat mag, want het is in principe LEGO, ook al is het digitaal en heb ik de optie het LEGO-logo niet te renderen op de steentjes. Vervolgens bestel ik het gros van de steentjes op Webrick omdat dat aanzienlijk goedkoper en een paar op Bricklink. Foto's van de gebouwde set mag ik hier dan niet meer laten zien want het is geen 'echte' LEGO meer... :') Maar ik kan wel de instructies delen op Bricklink of Rebrickable want het is volledig te maken met LEGO.

Daarom klopt de console-vergelijking denk ik ook niet helemaal. De steentjes, het systeem, dat is de console. En verschillende uitgevers brengen hun 'games' (lees: setjes) daar op uit. En de ene uitgever is wat beter of origineler dan de ander, of boort net een andere doelgroep aan.
Wat @AppieNL inderdaad zegt ben ik het ook mee eens, het is heel simpel gezegd het Lego topic. Voor mij is het ook jeugd sentiment en koop ik ook voornamelijk sets van thema's die ik vroeger ook van Lego had. Ik denk dat de meeste mensen gewoon hier hun Lego ervaringen/aankopen willen delen, niks tegen andere merken hebben, maar ook geen interesse hebben in die merken.

Qua creativiteit ben ik het met je eens hoor als het vrijwel een op een hetzelfde is. Al heb ik toch liever dat instructies op Rebrickable daadwerkelijk gebouwd zijn met Lego. Digitale sets sla ik daar ook over en het lijkt me dat je met alternatieve steentjes ook niet kan garanderen dat de bouwervaring tussen de verschillende merken exact hetzelfde zal zijn. Steentjes zijn wellicht niet in bepaalde kleuren beschikbaar etc. Je houdt mensen in het Lego topic dan toch een beetje voor de gek. Dan is het logischer om de instructies hier te delen en aan te geven dat het met Lego gebouwd kan worden.

Ik volg niet waarom de console-vergelijking niet klopt. De steentjes, het systeem, de console lijkt tegenwoordig behoorlijk op elkaar. En Xbox games komen tegenwoordig steeds vaker overal op uit.

Dat we allemaal volwassen zijn klopt op papier, in de praktijk is dat helaas niet zo :P Zie ik vaak genoeg mis gaan hier op Tweakers. Niet een experiment dat ik wil loslaten op het Lego topic.

Edit: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic vind ik inderdaad ook wat denigrerend. Maar ook daar zal niet iedereen blij zijn als Lego welkom is. Regelmatig Lego haters van het bouwsteentjes topic hier hun ongenoegen zien uiten :P Echt niet iedereen is zo vriendelijk en gastvrij hoor, maar zou zeker mooi zijn als dat kon.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 22-11-2024 23:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nieuwe modular

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj_7SXz3lUMU0sOwwT4J4IucHUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs4rHkj22n63fyXpfFE9BqlN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23

L23

Zag hier laatst Lego leaks voorbij komen met onder andere de 60446 Modular Galactic Spaceship.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5WU5XXeHUMUMKVRkP6_EQ25x3E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jt1uajhNHBntx3syWVpoSYdi.jpg?f=user_large

Dat is wel een set waar ik naar uitkijk. Ik had tot voor kort alleen nog maar de 60430 Interstellar Spaceship die ik heb omgebouwd naar een Classic Space thema. Maar het modulaire concept, het kunnen koppelen met andere geschikte ruimtesets had ik nog niks mee gedaan. Ik zag ook dat bepaalde sets uit het assortiment gaan.

Ik heb de afgelopen dagen in de aanbieding meer Space sets gekocht:
42178 Technic Surface Space Loader LT78 (vindt die wielen zo tof)
42602 Friends Space Research Rover
60431 Space Explorer Rover and Alien Life

Ook weer een extra Interstellar Spaceship gekocht. Ik zie dat de Technic en Friends sets de luchtsluiselement hebben waarmee je kan koppelen met andere sets. Het lijkt me wel tof de Interstellar Spaceship dusdanig aan te passen zodat de voor- en achterkant los te koppelen zijn en ook die luchtsluiselement bevat. Dan kan dat later weer gemixt worden met de 60446 Modular Galactic Spaceship. Ik zag op Rebrickable een MOC waarbij de achterkant van de Interstellar Spaceship modulair was gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43IGiiXezge8X9cPvz0F-m9d8mw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmTUMcq1xXw0JaSWbXgQ2Yf0.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort maar eens meerdere Space sets gaan bouwen en dan lekker knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:45:
[...]

Gebaseerd op ervaringen uit het verleden: nee dat kan niet. En daar ben ik zelf mede schuldig aan.
Dat kun je wel zeggen ja... Mensen via dm lastig vallen erover gaat nogal ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
42erik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:28:
[...]

Dat kun je wel zeggen ja... Mensen via dm lastig vallen erover gaat nogal ver...
"Lastig vallen" of het gesprek uit het topic waar het niet thuis hoorde, voort zetten op een plek waar het wel hoort? Het is maar hoe je het bekijkt.

En wees ook eerlijk, je lokte het gesprek zelf uit na je replies in het topic richting mij. Ik koos er toen voor om het gesprek voort te zetten op een plek waar het beter op zijn plek was imo, maar dat zit je blijkbaar 2 jaar later nog dwars.

Ook dit gesprek dat voor de duidelijkheid, jij hier nu begint met mij, hoort denk ik ook beter in DM's, maar ja, ik wil je niet "lastig vallen" ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

kunnen jullie aub stoppen met dat gefit!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

Le'go boys.

:P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Sméagol schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:32:
Ter voorbereiding op vanavond haha:

Ik: Hoi, kan ik de punten terug krijgen van de micro Ninjago city die ik teveel betaald heb?
Lego Klantenservice: Hallo, die code is in Juni aangemaakt, en is verlopen. Als uitzondering heb ik de 2700 punten terug geboekt.
Ik: Nee, je begrijpt me verkeerd! Ik heb 2700 betaald, maar hij kost nu 1800. Ik vraag of ik het verschil terug kan krijgen.
Lego Klantenservice: We zien dat de code niet is gebruikt, en die verloopt na 60 dagen. Normaal doen we dit niet, maar we hebben een uitzondering gemaakt en daarom de 2700 punten terug geboekt!
Ik: De code is echt gebruikt.
Lego Klantenservice: Oh oops! We hebben 1500 weer afgeboekt, de 300 mag je houden voor de moeite!

:+
Wat heb je vannacht gekocht dan? Afgeprijsde sets of gaat het vooral om de 2x punten en GWP’s?

Ik heb wel even gekeken, maar heb al genoeg Lego in huis… Wel jammer dat die AT-AT eruit gaat. Ik hoop het verlanglijstje met onder andere het Middeleeuws stadsplein te winnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
rammes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 02:58:
kunnen jullie aub stoppen met dat gefit!
Ja, laten we dat naar doen... De realiteitszin is bij sommige hier toch inmiddels wel verdwenen

Laat ik deze dan eens posten, gwp voor insiders weekend

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2024/11/LEGO-Insiders-Weekend-40699-Retro-Record-Player-gift-with-purchase-review-featured-800x445.jpg.webp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23

L23

42erik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:39:
[...]

Ja, laten we dat naar doen... De realiteitszin is bij sommige hier toch inmiddels wel verdwenen

[Afbeelding]
Toffe GWP inderdaad, maar geen reden om door te gaan met dat gefit toch? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 15-06 15:49

spok9

Groen...

Met de huidige korting, punten en GWP toch maar overstag gegaan voor het Eldorado Fort… :)

Hopelijk wordt ie snel verzonden en kan ik vrijdag al m’n punten stuk slaan op de Endurance :D

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Aangezien Rivendell nog op de lijst stond (mevrouw Bubba en ik wilden hem graag voor onder de kerstboom) en het nu Insiders weekend is... Rivendell in the pocket, beide GWP's en een buttload aan VIP punten...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40
Eldorado en A-frame zijn allebei supertof om te bouwen imho. Ik raad ze van harte aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

42erik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:39:
[...]

[Afbeelding]
Pas nádat ik op Betalen had geklikt ontdekte ik dat de platenspeler uit mijn mandje was verdwenen omdat ik vanwege insidersweekend €50 extra korting op 21318 Boomhut kreeg. Ik kwam daarmee onder het minimum bestelbedrag.
Ik klaag niet, maar het is alsnog jammer. Let hier dus op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

Het lijkt wel alsof ze die boomhut aan de straatstenen niet kwijtraken. Deze is al zo lang beschikbaar!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

rammes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:49:
Het lijkt wel alsof ze die boomhut aan de straatstenen niet kwijtraken. Deze is al zo lang beschikbaar!
Volgens mij gewoon vrij lang een populaire set geweest. Als ze het echt niet kunnen kwijtraken was het jaren terug al flink afgeprijsd, maar de set bestond ook al voor de prijsverhoging. Oorspronkelijk een set van 200 euro volgens mij. Ik moet het nog steeds een keer bouwen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
rammes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:49:
De originele verwachting was dat die er tegelijk uit zou gaan met de Barracuda Bay Ideas set, maar de boomhut kreeg (vooral voor een Ideas set) een bijzonder lang leven. Ik heb beide sets en ik had liever gezien dat Barracuda Bay zo'n lang leven had. Boomhut is leuk, maar Barracuda Bay is leuker imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

L23 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:34:
[..]
Wat heb je vannacht gekocht dan? Afgeprijsde sets of gaat het vooral om de 2x punten en GWP’s?
Beide, ik heb zonder blikken of blozen eindelijk de Ninjago City Gardens gehaald, plus bijbehorende microversie. Ik was nog een half uur aan het twijfelen of ik ook de NES meeneem, maar m'n rationele kant zei "mwoah, beter niet te veel geld uitgeven, je wilt ook nog foto gear kopen en die NES is groter dan je denkt, je hebt er niet echt plaats voor.." Maar misschien dat ik dit weekend alsnog overstag ga. Dat gezegd hebbende, Er is wel een grote kans dat ik ook wat bij Intertoys haal, ik heb nog een bon liggen van 30 Euro die volgens mij in Februari verloopt.

Ik heb de A-Frame en AT-AT ook op m'n wishlist. Voor de A-Frame is er net zoals de NES, nog een kleine kans dat ie er komt, de AT-AT laat ik voor wat het is. En alle overige modulars, die wil ik ook nog, maar gaan er niet uit dit jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Sméagol op 23-11-2024 12:18 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Nu de kinderen ongeveer de leeftijd hebben dat ik ze duidelijk kan maken dat ze de boel niet af mogen breken heb ik het weer aangedurfd mijn winterdorp op te bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzW6BECZehkXe-j3NhvMAiZWSYE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XMmK0qrS0fR3tP7WV1ograP1.jpg?f=user_large

Conclusie1: de tafel is te klein :+ de winter cottage mag dit jaar niet meedoen...
Conclusie2: na >10 jaar opgebouwd te zijn raken sommige onderdelen (met name clips) een beetje gammel/stuk. Eens kijken of ik in het vervolg wat dingen uit elkaar haalt voordat ik het weer opberg...
Conlusie3: de verlichtingsetjes van tegenwoordig zijn wel een stuk makkelijker (en feller) dan de lampjes die ik zelf heb gesoldeerd/gelijmd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cheezus op 23-11-2024 17:19 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixlVtY6daitFGc27oNa8uA60eB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRrueDmxMcjz2VTUSkWtSNZp.jpg?f=fotoalbum_large
Ik geloof dat ik in de Empire Strikes Back fase zit met deze kit..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door 42erik op 23-11-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52
Zie dat er een aantal accessoires in de VIP aanbieding zijn. O.a. de Lego backpack weke eerst 3300 VIP points was.

Deze kost nu 100 punten. Kwaliteit zal wel waardeloos zijn maar voor 200 punten heb ik weer 2 rugzakjes voor de kids 👌

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 17:44
Rene schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:54:
Zie dat er een aantal accessoires in de VIP aanbieding zijn. O.a. de Lego backpack weke eerst 3300 VIP points was.

Deze kost nu 100 punten. Kwaliteit zal wel waardeloos zijn maar voor 200 punten heb ik weer 2 rugzakjes voor de kids 👌
Jammer dat er maar 1 code per bestelling mogelijk is..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Hierbij weer een Work In Progress video over de geautomatiseerde container terminal. In deze video onderzoek ik hoe de kranen de verhuizing hebben overleefd. En het is niet best :D
YouTube: Automated container terminal WIP E50: damage report

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:35:
Hierbij weer een Work In Progress video over de geautomatiseerde container terminal. In deze video onderzoek ik hoe de kranen de verhuizing hebben overleefd. En het is niet best :D
YouTube: Automated container terminal WIP E50: damage report
Hoe lang is die video? Is nog steeds aan het processen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:36
Ik wil wat licht setjes bestellen bij game of bricks. Zien er wat mij betreft wel mooi uit.

Nu wil ik in iedergeval voor 3 sets wat kopen maar je hebt meerdere opties. Moet ik bijvoorbeeld voor elk setje de remote mee bestellen of heb ik aan 1 remote genoeg voor alle sets. En moet ik wellicht nog wat andere accessoires mee bestellen?

Iemand dit al eerder besteld? Eerste keer dat ik iets met lampjes wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:01:
[...]

Hoe lang is die video? Is nog steeds aan het processen
Ik zie dat hij eindelijk klaar is, duurde veel langer dan normaal!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De IKEA Bygglek doosjes vallen toch wat tegen. Een medium exemplaar en de small/super small exemplaren uit verpakking gehaald en het verbaasd me hoe geel het wit al is. Enkele *kuch* Ali *kuch* grondplaten van een paar jaar oud zien er dan nog witter uit :o

Ik hou t denk ik bij wat ik heb uitgepakt en de rest gaat retour. Misschien domme pech, maar toch. Ach ja, geld over voor wat anders :) Met wat rotswandjes e.d. de boel wat verbloemen in de winter lay-out :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 24-11-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Gim schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:46:
De IKEA Bygglek doosjes vallen toch wat tegen. Een medium exemplaar en de small/super small exemplaren uit verpakking gehaald en het verbaasd me hoe geel het wit al is. Enkele *kuch* Ali *kuch* grondplaten van een paar jaar oud zien er dan nog witter uit :o

Ik hou t denk ik bij wat ik heb uitgepakt en de rest gaat retour. Misschien domme pech, maar toch. Ach ja, geld over voor wat anders :) Met wat rotswandjes e.d. de boel wat verbloemen in de winter lay-out :)
Die van mij zijn vergelijkbaar met nieuwe witte lego blokjes/tiles.
Zijn ze bij jou geler dan de witte blokjes?

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 15-06 15:49

spok9

Groen...

Gim schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:46:

Uitgepakte artikelen mogen bij de IKEA ook terug. Je zou ze allemaal kunnen bekijken en de goede houden :)

Onze Bygglek van een paar jaar oud is gewoon nog wit…

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Recent geplaatst, de perfecte 10330 McLaren MP4/4 Mod.

We moeten alleen even wachten tot begin volgend jaar voor de printloze rode wedge slopes aan de zijkant van de neus.

https://rebrickable.com/m...ren-mp44-upgrade/#details

[ Voor 6% gewijzigd door TheDeeGee op 24-11-2024 16:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Zo te zien moet ik in deze stap van die ouwe Technic shuttle een paar witte beams in tweeën breken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lk0W72pBWm0DytmFOWR3e83OGRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIHyg5RiFq8TJtCPN22W8Tm9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tribunus schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:35:
Ik wil wat licht setjes bestellen bij game of bricks. Zien er wat mij betreft wel mooi uit.

Nu wil ik in iedergeval voor 3 sets wat kopen maar je hebt meerdere opties. Moet ik bijvoorbeeld voor elk setje de remote mee bestellen of heb ik aan 1 remote genoeg voor alle sets. En moet ik wellicht nog wat andere accessoires mee bestellen?

Per lichtset heb je een remote setje nodig. Je krijgt namelijk ook andere printplaatjes voor de aansturing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
HerZon schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:54:
[...]

Per lichtset heb je een remote setje nodig. Je krijgt namelijk ook andere printplaatjes voor de aansturing.
Dank voor de reactie. Heb je dus ook na een aantal setjes een heleboel afstandsbedieningen. Niet erg efficiënt haha. Denk dat ik het maar even laat voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tribunus schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:08:
[...]

Dank voor de reactie. Heb je dus ook na een aantal setjes een heleboel afstandsbedieningen. Niet erg efficiënt haha. Denk dat ik het maar even laat voor wat het is.
Het enige wat je 'extra' hebt zijn de afstandsbedieningen, de rest bouw je gewoon netjes weg in het Lego ding.
Zo heb ik er inmiddels ook ongeveer 6 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
HerZon schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:37:
[...]

Het enige wat je 'extra' hebt zijn de afstandsbedieningen, de rest bouw je gewoon netjes weg in het Lego ding.
Zo heb ik er inmiddels ook ongeveer 6 gedaan.
Kan je het wel allemaal aanzetten met 1 van die afstandsbedieningen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tribunus schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:35:

Ligt er helemaal aan wat jij wilt;
- met batterij/accu Steeds leeg, wel mooier weg te werken
- ir remote vereist vaak een hub/board, meerwaarde vind ik beperkt; schakel verlichting bijna nooit. Als dat wil doen, doe via python script richting usb
- losse leds: vond ik dure oplossing , wel veel vrijheid - soms moet je een gaatje boren in een blokje :+
- bekabeld via usb simpel, aan/uit en eventueel via arduino spanning regelen
- bekabeling via “hub/board” modulaire oplossing - meer vrijheid in mogelijkheden echter lijken de kabels/draad dikker te zijn)
- op Ali heb ik tijdje terug ook draadloze gezien, maar die lijken van het platform/markt verdwenen te zijn

Persoonlijk vind ik light my bricks veel te prijzig (zeker wanneer je er “een groot aantal nodig hebt”)

Koop al jaren de goedkoopste (usb bekabelde) light/led-kit op AliExpress. Koop verschillende varianten die bedoeld zijn voor modulars; diverse blokjes, kleurtjes en soms ook rgb varianten of leds in patroontjes knipperen)

Die “modular” light-kit bouw ik vervolgens overal in wat mij zint; Harry Potter straat (geschakeld met Philips hue motion) welke diagonal(?) ally in de gang aan zet, random city sets, treintje (met powerbank in wagon) etc etc

Momenteel bezig met home alone set (zal straks update delen) Ben van mening dat iedere Lego set beter wordt van verlichting. Of dat nu AliExpress, action of lightkybrick is … alles beter dan niets :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMOx593hhawPvl751Tav0AZPrIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ake3YjnRbkIvsyvIYSKFbje0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOkqF2a-jl4CPC5Q92W-2I05JqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njVtNG3gvWDaCG5a4mwMyaDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGp7WSTjFTck7umHUxWab7Nzv6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5l3wn2b9S9jZEd0Jl1pfJ35.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI4GNQdjk9bI1mpy8-g1c-5x7b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wim1LPLtEDEUcZO2UVXdXs0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6fbJhGwKWPWTen1LQp6y3nkdPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85i1cT2ivzR3hyUGdBloaaeD.jpg?f=fotoalbum_large

//edit; heb hier 24x usb verlichting aangesloten via usb- hubs en -splitters; die kabel tros wordt 1x gevoed met adapter. Mooie van remote is dat je individuele verlichting snoeren zou kunnen aansturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTkImoOJPm9FVTN1Ejg1UeRZkpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ju2CmQ6VwuLnPZFdBbkXSy3o.jpg?f=fotoalbum_large

//edit2: de home alone set is overigens een “advent kalender” 24 zakjes

[ Voor 48% gewijzigd door himlims_ op 25-11-2024 01:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap