Knowledge reigns supreme over nearly anything
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
tof! Maar zelf heb ik meer met Mtron
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Nice! De vleugels zagen er ook origineel printed uit, uit welke set komen die dan?mawashigeri schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:54:
Edit: gevonden (denk ik)! MOC-113669 van MartinDesign
[Afbeelding]
Hier nog wat andere hoeken voor de liefhebbers.
:strip_exif()/f/image/B2iEUH2CpbBWZiPgmR88sRB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ke3TuHi7dSLbEtywdH9jh4cH.jpg?f=fotoalbum_large)

M-Tron - Nebula Explorer by Ids de Jong, on Flickr
Geld is slechts een deel van het probleem. Waar de fuck haal je de ruimte vandaan om alle coole sets neer te zetten? Nieuwe modular komt ook 1 januari, en ik moet die Jaws-set nog ergens kwijt ook.KW25 schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:00:
Pff dat geld weer geld kosten. Wel vet om naast de Galaxy Explorer te hebben staan. Heb die GWP Blacktron Cruiser hier ook nog in de doos zitten, bij elkaar toch wel weer leuk allemaal.

in de hal, in de toiletruimte, in de keuken, op de haardmantel, op schapjes, op schapjes in trappengat, op slaapkamer, in de lego kamer, op zolder, of de badkamer [..] en dan vragen mensen wel eens; waar zijn de kids? [..] die hebben we nietGaius schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:47:
[...]
Geld is slechts een deel van het probleem. Waar de fuck haal je de ruimte vandaan om alle coole sets neer te zetten? Nieuwe modular komt ook 1 januari, en ik moet die Jaws-set nog ergens kwijt ook.

Dat is zo'n beetje de realisatie waar ik nu tegenaan loop, ik heb nog een hoop mooie (vooral grote) sets in mijn backlog en geen idee waar ik het kwijt zou moeten.Gaius schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:47:
[...]
Geld is slechts een deel van het probleem. Waar de fuck haal je de ruimte vandaan om alle coole sets neer te zetten? Nieuwe modular komt ook 1 januari, en ik moet die Jaws-set nog ergens kwijt ook.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Breek dan gewoon wat sets af, berg ze op en bouw wat van je backlog. Na verloop van tijd breek je weer wat sets af en (her)bouw je wat van je backlog of van de voorheen afgebroken sets. Daarmee kijk je niet dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit naar dezelfde sets. Op den duur krijgt het dan toch minder aandacht omdat het deel uitmaakt van het interieur. Na een poos weer opbouwen kan weer als 'nieuw' voelen
Rotatie: na een paar maanden tentoonstelling de boel goed afstoffen en afbreken zodat je er iets anders neer kan zetten! Als alternatief kan je een MOC maken vanuit dezelfde set - meestal meer dan genoeg keuze op rebrickable en andere sites.himlims_ schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:49:
in de hal, in de toiletruimte, in de keuken, op de haardmantel, op schapjes, op schapjes in trappengat, op slaapkamer, in de lego kamer, op zolder, of de badkamer [..] en dan vragen mensen wel eens; waar zijn de kids? [..] die hebben we niet![]()
Zo kom je er ook achter wat je echt wil houden en wat eventueel op Marktplaats mag - zei de gek die met pijn in z'n hart een paar vierdubbele minifigs verkocht (en nog nooit een set).
Of je gaat echt los en verzint zelf iets
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6NVLCOsmnVfujxgu1HaJs7Ef.jpg?f=user_large)
Hallo boom! Hallo? Hmm, die begrijpt me niet kennelijk.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t4M2kGZkivmILvrU6YOY7tTD.jpg?f=user_large)
Dit zocht ik! met een beetje koraalzwammium vlieg ik zo weer met 0.9c terug naar huis!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JsDC6CTLXCAPkTJMmiK7Nprc.jpg?f=user_large)
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Voor mij geldt dat ik een hoop sets gecustomized heb en dit bij afbreken en later opbouwen weer moet proberen te herhalen. Da's best lastig als je geen handleiding gemaakt hebt. Dus die laat ik dan maar opgebouwd.Gim schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:57:
Breek dan gewoon wat sets af, berg ze op en bouw wat van je backlog.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tja, in zo'n geval zou je al alsnog een handleiding moeten maken of kijken of je al ver komt met het maken van een aantal foto's die je in een mapje kunt gooien. Eenzelfde geld natuurlijk ook voor MOCs. Als je daar geen digitaal ontwerp (niet perse een handleiding) voor hebt gemaakt, dan is het jammer maar helaas of alsnog iets digitaals vastleggen. Met de MOC challenges heb ik dat wel alsnog gedaan, omdat ik ze ook wel een keertje wilde afbreken, maar die zijn een stuk kleiner.zonoskar schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:32:
[...]
Voor mij geldt dat ik een hoop sets gecustomized heb en dit bij afbreken en later opbouwen weer moet proberen te herhalen. Da's best lastig als je geen handleiding gemaakt hebt. Dus die laat ik dan maar opgebouwd.
Maar voor wie niet al te veel aan customizen doet en sets gewoon volgens de instructies bouwt, kan het wel een uitkomst zijn... en ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die het bij de instructies houden
Waar? Ik heb ze al even niet meer gezien hierkneusteun schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:37:
[...]
Vast niet, want gister bij de intertoys nog steeds alle d&d units op voorraad.
Dat is een leuke afwisseling van de standaard posts hierMappy schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:26:
Wiiiii, dat was een zachte landing! Nu op zoek naar brandstof om weer weg te komen van deze planeet...
[Afbeelding]
Hallo boom! Hallo? Hmm, die begrijpt me niet kennelijk.
[Afbeelding]
Dit zocht ik! met een beetje koraalzwammium vlieg ik zo weer met 0.9c terug naar huis!
[Afbeelding]
Ideaal!Ruud.k schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:23:
[Afbeelding]
Je kan nu al je Lego Insider punten in je winkelmandje verrekenen met een druk op de knop.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
m4bnl schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:43:
En weer een stukje verder met de bouw.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/QicsvtXgxDUqWkFqxPipOjOM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1V579nIFwDWtEqRwWHm88t9s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/srmgV8nXhT9YuGJq8gni4HTb.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn weer een stukje verder. Bij zakje 9 vande 34. Dus nog een paar te gaan
Ziet er wel uit als een eentonige build. Wat vind je er zelf van? Dat weerhoudt mij om deze te kopen, eindresultaat is gaaf maar ik wil dat het proces zelf ook leuk is.m4bnl schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:58:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We zijn weer een stukje verder. Bij zakje 9 vande 34. Dus nog een paar te gaan
Enigszins eentonig. Maar ik heb nog niet eerder zo'n set gehad. Hiervoor alleen technic sets. Dus ik kan het niet vergelijken. Het gaat mij meer om het eind resultaat en dat ik gewoon lekker bezig benOrangelights23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:42:
[...]
Ziet er wel uit als een eentonige build. Wat vind je er zelf van? Dat weerhoudt mij om deze te kopen, eindresultaat is gaaf maar ik wil dat het proces zelf ook leuk is.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6jsW7C29mxcqhWdrXLE6FeWm.jpg?f=user_large)
Weer een nieuwe aanwinst, ik had in deze kleur al een vader.
uit welke set komt dit minifig?kneusteun schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:57:
[Afbeelding]
Weer een nieuwe aanwinst, ik had in deze kleur al een vader.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Deze komen niet uit een set.
Edit: zijn twee verhalen
Prototypes van lego zelf en het andere is fabriekswerkers die s'nachts nog even snel wat dingen eruit persen en verkopen.
Edit:
/f/image/v4VfP8azxQArwLTyJUYrgtfO.webp?f=fotoalbum_large)
Er zijn behoorlijk wat kleuren te vinden, binnenkort hopelijk een transparant blauwe met glitters
[ Voor 69% gewijzigd door kneusteun op 12-11-2024 11:00 ]
Er zijn meer van die architectuur sets die om die reden mij ook niet aanspreken. Eiffeltoren, Titanic, Notre-Dame, maar ook bv Rivendell. Heel veel herhaling en veel van hetzelfde. Dan mag het eindresultaat wel leuk zijn, maar als het bouwen teveel repetitie heeft, dan hoeft het voor mij ook niet..Orangelights23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:42:
[...]
Ziet er wel uit als een eentonige build. Wat vind je er zelf van? Dat weerhoudt mij om deze te kopen, eindresultaat is gaaf maar ik wil dat het proces zelf ook leuk is.
Rivendell vond ik juist heel wisselend, er zit weinig herhaling in. Het enige saaie vond ik de bomen.Makaja schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:58:
[...]
Er zijn meer van die architectuur sets die om die reden mij ook niet aanspreken. Eiffeltoren, Titanic, Notre-Dame, maar ook bv Rivendell. Heel veel herhaling en veel van hetzelfde. Dan mag het eindresultaat wel leuk zijn, maar als het bouwen teveel repetitie heeft, dan hoeft het voor mij ook niet..
Het is veel van hetzelfde inderdaad, telde geloof ik 100 raampjesOrangelights23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:42:
[...]
Ik vond hem wel leuk om te bouwen. Het repeterende gehalte vond ik meevallen. Je bouwt deze set op historische volgorde zoals de echte Notre-Dame ook gebouwd is. Dat maakt het wel een stuk leuker dan gewoon het hele gebouw van onder naar boven steeds hetzelfde laagje toevoegen.jip_86 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
[...]
Het is veel van hetzelfde inderdaad, telde geloof ik 100 raampjesMaar dat hoef je niet allemaal in een keer te doen doordat je het in fases opbouwt is het best te doen. Ik heb hem ook lekker op mijn gemakje gebouwd, maar zeker als je naar het einde gaat en de torens aan het bouwen bent gaat het ineens heel snel en word hij ook ineens heel snel erg mooi als de laatste details er op gaan.
Een deel van mijn LEGO collectie staat te koop via BrickLink en hier op V&A.
Bekijk mijn 3D models en prints op mijn Printables profiel.
Heb de Titanic zelf en die is absoluut niet eentonig, maar echt leuk om te bouwen. Voor de voor- en achtersteven zitten echt heel mooi in elkaar en het tussenschip is op elke laag weer anders.Makaja schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:58:
[...]
Er zijn meer van die architectuur sets die om die reden mij ook niet aanspreken. Eiffeltoren, Titanic, Notre-Dame, maar ook bv Rivendell. Heel veel herhaling en veel van hetzelfde. Dan mag het eindresultaat wel leuk zijn, maar als het bouwen teveel repetitie heeft, dan hoeft het voor mij ook niet..
De Eiffeltoren heb ik ook gehad. Die was wel wat eentonig, maar daardoor juist ook weer heel zen om te bouwen. Ik heb me er in ieder geval 2x avonden mee vermaakt en hem daarna weer verkocht.
Als ik naar dat dak kijk, lijkt me dat echt veel 1x1 die je moet plaatsen.Orangelights23 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:05:
[...]
Rivendell vond ik juist heel wisselend, er zit weinig herhaling in. Het enige saaie vond ik de bomen.
Het kan trouwens nog een tandje erger: die mosaic-sets, zoals World Map lijkt me echt niet leuk om te bouwen, voor zover je dat nog bouwen kunt noemen dan.
Ik heb afgelopen periode het Boomhuis gemaakt, en was daar bijzonder door verrast, door alle leuke bouwtechnieken. Heel leuke vondsten daarin en hoewel de bladeren daarin uiteindelijk ook wat repeterend waren, was het een leuke bouwervaring (afgezien van de donkerbruine stukjes, die je nauwelijks kunt onderscheiden in de handleiding; daar had ik echt een extra lampje voor nodig...).
Er zijn ook genoeg mensen die graag ministecken, 't is simpelweg een andere tak van sport. Voor mij hoeft het ook niet en het is ook niet bepaald de kracht van Lego naar mijn idee. Zonder het 3D aspect zijn er veel betere puzzel oplossingen.Makaja schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:24:
Het kan trouwens nog een tandje erger: die mosaic-sets, zoals World Map lijkt me echt niet leuk om te bouwen, voor zover je dat nog bouwen kunt noemen dan.
Andersom is b.v. de van Gogh interpretatie is daarom wel heel geslaagd - zowel het onderwerp dat ook abstact is in malle kleuren, als het 3D aspect van het echte schilderij.

PS: ik heb thuis een olieverf reproductie van de zonnebloemen, inclusief de dikke plakkaten verf.
Dat is echt geweldig en niet te vergelijken met een platte poster.
[ Voor 8% gewijzigd door mawashigeri op 13-11-2024 20:33 ]
Ik denk dat die mozaïek ook andere doelgroep zijn dan de fanatieke Lego bouwers.Makaja schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:24:
[...]
Als ik naar dat dak kijk, lijkt me dat echt veel 1x1 die je moet plaatsen.
Ik heb afgelopen periode het Boomhuis gemaakt, en was daar bijzonder door verrast, door alle leuke bouwtechnieken. Heel leuke vondsten daarin en hoewel de bladeren daarin uiteindelijk ook wat repeterend waren, was het een leuke bouwervaring (afgezien van de donkerbruine stukjes, die je nauwelijks kunt onderscheiden in de handleiding; daar had ik echt een extra lampje voor nodig...).
Vriendin van mij vind bouwen niets - maar “zen” dom studs klikken voor mozaïek plaat geweldig.
Ook die bloemen serie (meest succesvolle serie in jaren?) trekt een nieuw publiek.
Volgens mij vindt niet iedereen deze set fijn om te bouwen. Zeker niet met 50 tinten blauw. Het is soms even goed kijken. Maar ik vond hem heel tof. Je ziet echt iets ontstaan, niet herhalend en wel echt creatief en verrassend.mawashigeri schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:56:
[...]
Er zijn ook genoeg mensen die graag ministecken, 't is simpelweg een andere tak van sport. Voor mij hoeft het ook niet en het is ook niet bepaald de kracht van Lego naar mijn idee. Zonder het 3D aspect zijn er veel betere puzzel oplossingen,
Andersom is b.v. de van Gogh interpretatie is daarom wel heel geslaagd - zowel het onderwerp dat ook abstact is in malle kleuren, als het 3D aspect van het echte schilderij.
[Afbeelding]
PS: ik heb thuis een olieverf reproductie van de zonnebloemen, inclusief de dikke plakkaten verf.
Leuk! ik heb die minifig gekregen van een student toen ik mijn eigen werk in het Van Gogh museum mocht ophangen. Erg tof vond ik dat welmawashigeri schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:56:
[...]
Er zijn ook genoeg mensen die graag ministecken, 't is simpelweg een andere tak van sport. Voor mij hoeft het ook niet en het is ook niet bepaald de kracht van Lego naar mijn idee. Zonder het 3D aspect zijn er veel betere puzzel oplossingen,
[Afbeelding]
Dit zijn hele zeldzame zo of valt dat mee?kneusteun schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:53:
[...]
Deze komen niet uit een set.
Edit: zijn twee verhalen
Prototypes van lego zelf en het andere is fabriekswerkers die s'nachts nog even snel wat dingen eruit persen en verkopen.
Edit:
[Afbeelding]
Er zijn behoorlijk wat kleuren te vinden, binnenkort hopelijk een transparant blauwe met glitters
Blijkbaar betaald men er gretig voor.
Eigenlijk is het niet bestaande echte lego, komt wel uit dezelfde fabriek maar hoort niet te koop te komen.
Dus ja denk wel redelijk zeldzaam, maar het is maar hoe je het bekijkt.
ik vind het wel een gaaf iets......van die semi-clandestiene bij nacht en ontij gefabriceerde minifigskneusteun schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:52:
https://www.ebay.com/itm/...3D%7Ctkp%3ABk9SR8r-norkZA
Blijkbaar betaald men er gretig voor.
Eigenlijk is het niet bestaande echte lego, komt wel uit dezelfde fabriek maar hoort niet te koop te komen.
Dus ja denk wel redelijk zeldzaam, maar het is maar hoe je het bekijkt.
ik snap de verzamelwoede ervan wel.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik vond alleen de achtergrond een beetje saai, de rest was wel leuk om te bouwen. Wel grappig dat Lego een hoop extra reserve steentjes voor de achtergrond heeft toegevoegd zodat mensen niet iets missen als ze ergens wat foutjes hebben gemaakt. Dat is dan gewoon de eigen artistieke vrijheidKarp schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:14:
[...]
Volgens mij vindt niet iedereen deze set fijn om te bouwen. Zeker niet met 50 tinten blauw. Het is soms even goed kijken. Maar ik vond hem heel tof. Je ziet echt iets ontstaan, niet herhalend en wel echt creatief en verrassend.
Ik vind het ook wel wat hebben, daarom heb ik er nu een paar.Fraggert schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:18:
[...]
ik vind het wel een gaaf iets......van die semi-clandestiene bij nacht en ontij gefabriceerde minifigs![]()
ik snap de verzamelwoede ervan wel.
Ergens in de komende maanden hopelijk nog de translucent met glitters voor de fun.
Die zonder glitters overgeslagen en die gaan nu voor absurde bedragen op ebay weg

Maar ik doe dus wel meer met minifigs die ik tof vind, via via een manier om losse figs uit sets te scoren.
Zo ook doc en marty, van Gogh, speciale star wars mini figs.
Niet altijd zin in de hele set, en ook de ruimte niet.
Aan de ene kant snap ik de interesse vanwege de zeldzaamheid, net als met fout geslagen munten.kneusteun schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:10:
[...]
Ik vind het ook wel wat hebben, daarom heb ik er nu een paar.
Ergens in de komende maanden hopelijk nog de translucent met glitters voor de fun.
Die zonder glitters overgeslagen en die gaan nu voor absurde bedragen op ebay wegenkele honderden euro's soms
![]()
[Afbeelding]
Tegelijk is het feitelijk dus geen Lego, het wordt expres en clandestien op de markt gebracht en is daarmee piraterij. Anders is bijvoorbeeld de Osprey 42113, een officiële set die is teruggetrokken na uitlevering.
[ Voor 11% gewijzigd door mawashigeri op 12-11-2024 16:21 ]
Klopt, en dat maakt het juist dus nog wel weer boeiender, er zijn ook fabrieken die nu dus deze namaken.mawashigeri schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:21:
[...]
Aan de ene kant snap ik de interesse vanwege de zeldzaamheid, net als met fout geslagen munten.
Tegelijk is het feitelijk dus geen Lego, het wordt expres en clandestien op de markt gebracht en is daarmee piraterij. Anders is bijvoorbeeld de Osprey 42113, een officiële set die is teruggetrokken na uitlevering.
Dit is bijvoorbeeld een "echte" lego fig, maar iemand die ik ken koopt die in en laat ze dan pad printen met de outfits erop.
LEGO LOVE (31214) - adviesprijs 79,99:
/f/image/yazvPPpTXo5aJ3G6zCU4hmVP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door RubjeMazter op 13-11-2024 00:52 ]
Ik vermoed dat die City scrapyard de laatste rustplaats zal zijn van de vele slachtoffers van almightyarjen's crash videos
De black friday GWPs zien er wel leuk uit, maar de aankoopdrempel(s) liggen op een pittig niveau
De foto van de bouwer staat er ook bij, ik herken hem van Lego Masters Australia
https://www.mediaweek.com...ow-about-the-contestants/
https://9now.nine.com.au/...-4409-9917-6573b902d556#9
[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 13-11-2024 08:53 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik vind het wel leuk gemaakt van Lego maar zou dit eerder als een MOC verwachten ipv een volledige Lego set. Al denk ik dat Lego inmiddels overstag is gegaan en alles doet om maar te verkopen aan een nieuw publiek.RubjeMazter schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:51:
Er zal vast een markt voor zijn maar hij is niet voor mij.
[Afbeelding]
[Advent Special] Bouwsteentjes Bouwt Classic Christmas – met gratis instructies!
Bouwwerkjes in de stijl van Charles Dickens, die je aan je Winter dorp kunt toevoegen.
Zelf was ik op zoek naar iets van een paard/wagen idee, omdat ik de winter time GWP van vorig jaar gewoon te groot vind voor het dorp. Het mannetje die de lampen aan doet met de stok en het verkoop stalletje op wielen vind ik verder ook geing, al wijkt ie wat af van de verdere stalletjes die ik heb... mag natuurlijk
Impressie:
:strip_exif()/f/image/Wpcak58MVWlsuIMiLHfsfBCf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door Gim op 13-11-2024 09:25 ]
100% dat er later nog een "LIVE" en "LAUGH" versie bijkomenRubjeMazter schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:51:
Er zal vast een markt voor zijn maar hij is niet voor mij.
[Afbeelding]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mooi conceptGim schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:01:
Ik kwam deze nog tegen, daterende van 2022. Misschien al een keer eerder vermeld, maar weer vergeten of door mensen gemist...
[Advent Special] Bouwsteentjes Bouwt Classic Christmas – met gratis instructies!
Bouwwerkjes in de stijl van Charles Dickens, die je aan je Winter dorp kunt toevoegen.
Aan het einde van het artikel zie je een totaalbeeld van wat er allemaal gebouwd wordt.
En dan te bedenken dat bijv. de City advent kalender van dit jaar eigenlijk voor een kind enorm kan teleurstellen. Vakjes waar bijvoorbeeld alleen een konijn knuffel in zit, dus je heb niet eens iets om te bouwen. Maar misschien ligt een kind daar niet zo wakker van... "mama papa ik heb een knuffel konijn!!!"Kapoen schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:20:
[...]
Mooi conceptIk wacht eigenlijk al lang (tevergeefs?) op Lego om ook iets te doen met hun jaarlijkse adventkalenders voor een volwassen publiek.
De City advent kalender van dit jaar vind ik eigenlijk ook alleen interessant voor de poppetjes met de kerst truien. Al moet ik zeggen dat het mij meestal om de poppetjes gaat en een paar van de accessoires
Toch als je de poppetjes + accessoires los via bricklink wil aanschaffen, dan kan het zijn dat je net zo goed de adventkalender in een goede aanbieding kunt aanschaffen (met een 2e helft van de prijs of zo).
De gelicenseerde advent kalenders lijken allemaal wat duurder uit te vallen (althans retail); allicht vanwege de licentie. Misschien zou het een optie zijn dat ze een iets duurdere City kalender uitbrengen die gewoon iets meer te bieden heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 13-11-2024 09:36 ]
Dan konden ze er even goed een 3in1 set van makenSuperkiwi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:06:
[...]
100% dat er later nog een "LIVE" en "LAUGH" versie bijkomen
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Die Lego City Space ruimteschip ziet er interessant uit.Kapoen schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:03:
Enkele aankomende releases in januari, dit filmpje is iets minder ratelend
[YouTube: Lego January Sets Leaked! City, Creator, Disney and more...]
Ik vermoed dat die City scrapyard de laatste rustplaats zal zijn van de vele slachtoffers van almightyarjen's crash videos![]()
De black friday GWPs zien er wel leuk uit, maar de aankoopdrempel(s) liggen op een pittig niveau
Van 240 euro...Soggney schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:43:
[...]
Dan konden ze er even goed een 3in1 set van maken

Nomen nescio
Grappig dat hun bouwstijl zo herkenbaar is, vrijwel een eigen handtekening. Nog voor ik op de link klikte dacht ik al aan die heren.Jakkus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:51:
[...]
De foto van de bouwer staat er ook bij, ik herken hem van Lego Masters Australia
Begin trouwens wel trek te krijgen in een nieuw seizoen Lego Masters NL.... tis al november en nog steeds niks gehoord over het aankomende seizoen

Van DPD nog geen reactie, vanuit LEGO wel, die hebben voor de reguliere set een vervangend setje opgestuurd, en voor de gift (niet meer leverbaar) punten bijgeschreven, ook al heb ik expliciet aangegeven dat dat niet hoefde en het me daar helemaal niet om gaat. (we gaan de setjes toch bouwen).
er lopen zoooooo veel klachten bij Lego over DPD. Ik begrijp oprecht niet waarom 'premium' merken, gaan voor het afvoer putje van parcel services. (zal vast wel met euros te doen hebben).jbdeiman schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:11:
Afgelopen week hebben we een aantal set(je)s lego bestelt bij Lego, bij bezorging een enorm gedeukte omdoos en gelukkig 2 kleinere setjes (1 gift van Lego, en eentje die we zelf hadden besteld) flink gedeukt. Zowel DPD (bezorgdienst) als Lego aangeschreven hierover en bij Lego aangegeven dat de reden van aanschrijven is zodat ze de bezorgdienst erop aan kunnen spreken omdat dit soort perikelen natuurlijk ook op hunzelf afstraalt.
Van DPD nog geen reactie, vanuit LEGO wel, die hebben voor de reguliere set een vervangend setje opgestuurd, en voor de gift (niet meer leverbaar) punten bijgeschreven, ook al heb ik expliciet aangegeven dat dat niet hoefde en het me daar helemaal niet om gaat. (we gaan de setjes toch bouwen).
afgezien van prijs, is DPD voor mij de reden om niet meer bij s@h te bestellen.
Volgens mij ligt het echt aan de bezorger. Ik heb vrijwel nooit klachten over mijn DPD bezorger, en juist PostNL gooit er bij ons met de pet mee.himlims_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:10:
[...]
er lopen zoooooo veel klachten bij Lego over DPD. Ik begrijp oprecht niet waarom 'premium' merken, gaan voor het afvoer putje van parcel services. (zal vast wel met euros te doen hebben).
afgezien van prijs, is DPD voor mij de reden om niet meer bij s@h te bestellen.
Hé, nou je het zegt!Jakkus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:51:
[...]
Gebaseerd op ervaringen van vele;JPDeckers schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:10:
[...]
Volgens mij ligt het echt aan de bezorger. Ik heb vrijwel nooit klachten over mijn DPD bezorger, en juist PostNL gooit er bij ons met de pet mee.
https://nl.trustpilot.com/categories/courier_service
DPD is echt afvoerputje van parcel services (schommelt tussen de 1 en 2.3 sterren) afhankelijk van bron
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 13-11-2024 18:21 ]
/f/image/qunTXLEYe1FWhavw1jU5PSDC.png?f=fotoalbum_large)
De prijzen voor deze officiële Lego onderdelen (behalve het technic bandje) zijn nogal exorbitant, dus hoe lossen jullie dit op? Op bricklink is het iets beter, maar nog altijd erg duur omdat ik geen gebruikte elastieken wil kopen.
Maandje terug had ik het Home Alone huis gekocht via Cdiscount, werd verstuurd via Mondial Relay. Direct pakketje kwijt, stond wel nog dat het onderweg was naar pakketpunt. Ook PostNL is afschuwelijk in mijn omgeving.himlims_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:20:
[...]
DPD is echt afvoerputje van parcel services (schommelt tussen de 1 en 2.3 sterren) afhankelijk van bron
DPD & DHL zijn hier tip-top (Zuid-Limburg).
Mondial Relay is ook apart inderdaad, pakketje uit Wallonië netjes aangeleverd aldaar... drie weken zoek en toen ineens thuis afgeleverd terwijl het naar een pakketpunt was gestuurd! Eind goed al goed misschien, maar volgende keer liever een andere vervoerder.Tijll schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:32:
Maandje terug had ik het Home Alone huis gekocht via Cdiscount, werd verstuurd via Mondial Relay. Direct pakketje kwijt, stond wel nog dat het onderweg was naar pakketpunt. Ook PostNL is afschuwelijk in mijn omgeving.
Dat is niet DPD, dat is Cdiscount/Mondial Relay 😄Tijll schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:32:
[...]
Maandje terug had ik het Home Alone huis gekocht via Cdiscount, werd verstuurd via Mondial Relay. Direct pakketje kwijt, stond wel nog dat het onderweg was naar pakketpunt. Ook PostNL is afschuwelijk in mijn omgeving.
:strip_exif()/f/image/1wtdBCgdv9ytXUYi688YoZPV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist even doorgebladerd. Meer informatie en voorbeeldpagina's van de inhoud en de download van een hoofdstuk vind je op Brickset.
Het boek ziet er goed verzorgd uit, informatie wordt helder gepresenteerd met goede teksten en figuren. Het is wel wat licht in content, voor mij persoonlijk bevat het ongeveer 50 pagina's die echt de kern vormen van het boek, zoals SNOT-techniek en off-grid bouwen (schuin bouwen, dus met Pythagoras en Lego). De hoofdstukken over de Basics, Mozaïeken en Lego-sculpturen heb ik zelf niet zoveel aan. Wat er in staat kun je met goed zoeken ook gratis vinden verspreid over het internet of in online tools (zie hiervoor ook de comments op Brickset). Ik vind het wel heel handig om het zo bij elkaar in één boek te hebben staan.
Het is geen encyclopedie van álle mogelijke lego-technieken, maar wel een mooi, overzichtelijk en goed leesbaar startpunt voor iemand die de overstap wil maken van Lego bouwen naar Lego MOC's maken (zoals ik). Heb je al veel ervaring met SNOT of MOC bouwen dan staat er waarschijnlijk weinig in wat je niet eerder gezien hebt en zou ik dit boek alleen aanschaffen als snel of leuk naslagwerk voor in je Lego-bibliotheek.
Kosten: €30,-
Rating: 4 uit 5 sterren, meer content was nóg beter geweest, maar zeker voor beginnende MOC-bouwers is dit een prima aanschaf en leuk leesvoer.
Als je dat soort techniekbeschrijvingen leuk vindt kan je ook eens kijken naar Paul Lefford. Hij plaatst niet zo heel veel video's maar is erg creatief en maakt soms mooie stop-motion builds van z'n creaties.PlasticFan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 01:30:
Deze week heb ik het Lego Builders Handbook ontvangen:
[Afbeelding]
Zojuist even doorgebladerd. Meer informatie en voorbeeldpagina's van de inhoud en de download van een hoofdstuk vind je op Brickset.
Het boek ziet er goed verzorgd uit, informatie wordt helder gepresenteerd met goede teksten en figuren. Het is wel wat licht in content, voor mij persoonlijk bevat het ongeveer 50 pagina's die echt de kern vormen van het boek, zoals SNOT-techniek en off-grid bouwen (schuin bouwen, dus met Pythagoras en Lego). De hoofdstukken over de Basics, Mozaïeken en Lego-sculpturen heb ik zelf niet zoveel aan. Wat er in staat kun je met goed zoeken ook gratis vinden verspreid over het internet of in online tools (zie hiervoor ook de comments op Brickset). Ik vind het wel heel handig om het zo bij elkaar in één boek te hebben staan.
Het is geen encyclopedie van álle mogelijke lego-technieken, maar wel een mooi, overzichtelijk en goed leesbaar startpunt voor iemand die de overstap wil maken van Lego bouwen naar Lego MOC's maken (zoals ik). Heb je al veel ervaring met SNOT of MOC bouwen dan staat er waarschijnlijk weinig in wat je niet eerder gezien hebt en zou ik dit boek alleen aanschaffen als snel of leuk naslagwerk voor in je Lego-bibliotheek.
Rating: 4 uit 5 sterren, meer content was nóg beter geweest, maar zeker voor beginnende MOC-bouwers is dit een prima aanschaf en leuk leesvoer.
Tegelijk: heerlijk in je stoel of op de bank met een boek heeft zo z'n eigen charme.
Die zijn aan te vragen via de linkjes in dit bericht (aanbiedingen topic).Heaget schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:53:
Ik weet niet of dit hier mag, maar ik kreeg een email dat bij besteding van 180+ euro in de lego.com webshop ik er een gratis lego moving truck bij zou krijgen. Daar heb ik een code voor dus. Ik ga niets bestellen maar ik dacht wie weet kan ik iemand hier er blij mee maken?
Bedankt! Ik kende hem nog niet. Mocht er iemand nog meer tips hebben voor het leren van bouwtechnieken dan hoor ik het graag.mawashigeri schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:07:
[...]
Als je dat soort techniekbeschrijvingen leuk vindt kan je ook eens kijken naar Paul Lefford. Hij plaatst niet zo heel veel video's maar is erg creatief en maakt soms mooie stop-motion builds van z'n creaties.
[YouTube: Lego Architecture EU Headquarters - European Commission - Berlaymont Building]
Tegelijk: heerlijk in je stoel of op de bank met een boek heeft zo z'n eigen charme.
https://www.ebay.com/itm/...f11b66:g:UBkAAOSwxK1nIo0nkneusteun schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:10:
[...]
Ik vind het ook wel wat hebben, daarom heb ik er nu een paar.
Die zonder glitters overgeslagen en die gaan nu voor absurde bedragen op ebay wegenkele honderden euro's soms
![]()
[Afbeelding]
Maar ik doe dus wel meer met minifigs die ik tof vind, via via een manier om losse figs uit sets te scoren.
Zo ook doc en marty, van Gogh, speciale star wars mini figs.
Niet altijd zin in de hele set, en ook de ruimte niet.
Deze komt dus weg bij een van mijn oud studenten, die deze heeft laten pad printen. Blijkbaar dat resellers er een goede slag mee slaan

Fijn om te lezen dat dit een goed boek is, deze staat al een tijdje op mijn 'wanted' lijstje.PlasticFan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 01:30:
Deze week heb ik het Lego Builders Handbook ontvangen:
*mooie beschrijving/review*
Bedankt voor de herinnering dat deze inmiddels verschenen is
Ik vind de boeken van uitgeverij NoStarch over het algemeen heel goed, met enkele uitzonderingen daargelaten (de boeken die alleen een verhaal proberen te vertellen met foto's maar voor de rest weinig tot geen bouwtechnieken specifiek tonen).
Wat mij betreft zijn dit ook aanraders:
Deze boeken hangen aan elkaar met een flauw verhaaltje in de achtergrond, maar geven toch behoorlijk wat inzicht in verschillende bouwtechnieken in meerdere thema's (space, castle, sci-fi, pirates,...).
- The Lego Adventure Book, vol 1
- The Lego Adventure Book, vol 2
- The Lego Adventure Book, vol 3
Ik denk dat veel tweakers deze hebben in hun boekenkast, een introductie in het bouwen van modulars:
- The Lego Neighborhood book
- The Lego Neighborhood book 2
Drop me een DMPlasticFan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:51:
[...]
Bedankt! Ik kende hem nog niet. Mocht er iemand nog meer tips hebben voor het leren van bouwtechnieken dan hoor ik het graag.
Ik kan Tips&Bricks ook wel aanraden.PlasticFan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:51:
[...]
Bedankt! Ik kende hem nog niet. Mocht er iemand nog meer tips hebben voor het leren van bouwtechnieken dan hoor ik het graag.
Ik vraag het omdat ik de Endurance wil aanschaffen, maar als deze later voor minder elders te krijgen is hoef ik 'm misschien toch niet op dag 1
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik heb op www.stonewars.de het volgende gevonden:spok9 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:01:
Ik zag in het aanbiedingen topic dat de Daily Bugle en Avengers tower in de aanbieding zijn bij de Intertoys. Nu dacht ik dat deze beide set, Black Friday releases van voorgaande jaren, exclusief waren bij Lego zelf? Is dat toch niet zo? Iemand een idee?
Ik vraag het omdat ik de Endurance wil aanschaffen, maar als deze later voor minder elders te krijgen is hoef ik 'm misschien toch niet op dag 1
De set zal voorlopig in ieder geval alleen bij Lego verkrijgbaar zijn - of hij ook bij andere retailers verkrijgbaar zal zijn, weten we nog niet. De set zal echter zeker niet verkrijgbaar zijn in de algemene winkels, daarom kun je de grote kortingen op de adviesprijs van 269,99 euro niet verwachten.
Oorspronkelijke tekst:
Mindestens vorerst wird das Set ausschließlich dort erhältlich sein – ob es auch bei anderen Händlern ins Sortiment kommt, wissen wir aktuell noch nicht. In den allgemeinen Einzelhandel kommt das Set allerdings sicher nicht, weshalb auch nicht mit den ganz großen Rabatten auf die UVP von 269,99 Euro zu rechnen ist.
Maar misschien is de set in de toekomst toch beschikbaar bij een enkele aanbieder.
De Daily Bugle is geen Black Friday release geweest. Die kwam ergens in de zomer uit, volgens mij 1 juni 2021.spok9 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:01:
Ik zag in het aanbiedingen topic dat de Daily Bugle en Avengers tower in de aanbieding zijn bij de Intertoys. Nu dacht ik dat deze beide set, Black Friday releases van voorgaande jaren, exclusief waren bij Lego zelf? Is dat toch niet zo? Iemand een idee?
Van de 3 (bijna 4) grote BF releases is de Avengers tower de enige die vrij snel bij andere retailers verscheen. Zowel de Titanic als de Eiffeltoren zijn Lego Exclusive gebleven. Ik gok dat het met de Marvel licentie te maken zal hebben, wellicht?
Voor de Endurance zou ik me niet zoveel zorgen maken. Sterker nog, als die GWP net zo in prijs stijgt als Eiffel's appartement destijds heb je alsnog netto €50,- korting ;-)
Plus de Insiders punten die je dan ook krijgtThaRoof schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:34:
[...]
Voor de Endurance zou ik me niet zoveel zorgen maken. Sterker nog, als die GWP net zo in prijs stijgt als Eiffel's appartement destijds heb je alsnog netto €50,- korting ;-)
Dubbele zelfs!RubjeMazter schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:03:
[...]
Plus de Insiders punten die je dan ook krijgt
Goed verhaal @ThaRoof en @RubjeMazter, ik ga m’n spaarvarken vast stuk slaan
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Zou het kunnen dat de vizieren niet passen bij het type helm dat de minifigs dragen?
Op de foto lijken de verhoudingen niet te kloppen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2024 20:23 ]
Zo, die oranje spacefig zal acuut in waarde dalenKapoen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:20:
Interessant nieuwtje voor classic space liefhebbers: LEGO 5008897 Tic Tac Toe lijkt cadeau bij aankoop (GWP) te worden. Helaas nog geen specifieke details ivm verkrijgbaarheid.
[Afbeelding]
Zou het kunnen dat de vizieren niet passen bij het type helm dat de minifigs dragen?

Bij sommige spacefigs zit het vizier verkeerd om zie ik dus dat ziet er dan idd wat raar uit.
En vroeger hadden de spacefigs ook helemaal geen vizier dus de (classic) helmen zijn daar niet op gemaakt.
En ik lijk geen airtanks te zien?
Verder wel een coole set. Benieuwd wat de aankoopgrens is
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
10 minifigs, dat zal wel minimaal 250 euro zijn.QuattroNL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:34:
[...]
Zo, die oranje spacefig zal acuut in waarde dalen![]()
Bij sommige spacefigs zit het vizier verkeerd om zie ik dus dat ziet er dan idd wat raar uit.
En vroeger hadden de spacefigs ook helemaal geen vizier dus de (classic) helmen zijn daar niet op gemaakt.
En ik lijk geen airtanks te zien?
Verder wel een coole set. Benieuwd wat de aankoopgrens is
Wel een beetje lam om er witte bij te doen, had dan gelijk zwarte gedaan!Kapoen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:20:
Interessant nieuwtje voor classic space liefhebbers: LEGO 5008897 Tic Tac Toe lijkt cadeau bij aankoop (GWP) te worden. Helaas nog geen specifieke details ivm verkrijgbaarheid.
[Afbeelding]
De oranje fig zat ook al in een oudere gwpQuattroNL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:34:
[...]
Zo, die oranje spacefig zal acuut in waarde dalen

Maar inderdaad ook geen airtanks in de oudere set.
Ja ik zou ook graag rereleases zien van zwart en blauwmawashigeri schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:45:
[...]
Wel een beetje lam om er witte bij te doen, had dan gelijk zwarte gedaan!
Ja daar wacht ik ook al een tijd opKapoen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:56:
[...]
Ja ik zou ook graag rereleases zien van zwart en blauw
Klopt, daar heb ik mijn versie vandaanKapoen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:56:
[...]
De oranje fig zat ook al in een oudere gwp
Dan liever groen en dan ook graag meteen grijs als we toch wat mogen wensenJa ik zou ook graag rereleases zien van zwart en blauw

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb die Alien Space Diner ook. Het wrange is dat ik helemaal geen nostalgische binding heb met die ouderwetse ruimtefiguurtjes (ben ik met mijn eind 30 net te jong?), dus ik heb nu deze set kunstig geïntegreerd in de interplanetaire wijk van mijn stadje, maar dan zonder de twee figuurtjes en alleen de alien chef. De twee figuurtjes zijn blijkbaar nogal een ding maar bij mij zijn ze netjes opgeborgen in mijn inventaris.Kapoen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:56:
[...]
De oranje fig zat ook al in een oudere gwp
[Afbeelding]
Maar inderdaad ook geen airtanks in de oudere set.
[...]
Ja ik zou ook graag rereleases zien van zwart en blauw
Groen is al gedaan natuurlijk. Dan liever geel en rozeQuattroNL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:53:
[...]
Dan liever groen en dan ook graag meteen grijs als we toch wat mogen wensen
Roze is ook al gedaanL23 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 00:48:
[...]
Groen is al gedaan natuurlijk. Dan liever geel en roze

Daarom
Beetje late reactie maar deze besta zou ik ver weg bij blijven. Hij is super gammel en onstabiel. Deurtjes recht afhangen is haast onmogelijk omdat de achterwand niet gespijkerd zit maar erin geschoven. Dit zorgt ervoor dat de kast opzij hangt.L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:33:
[...]
Een stellingkast is toch altijd open?
Mij persoonlijk lijkt een Bestå kast mooi. Maar is een dichte kast (stofvrij), 40 cm diep met glazen deurtjes.
[Afbeelding]
Maar goed, ben benieuwd wat andere aanraden. Ik heb nu een Kallax kast, maar passen sets zoals de vuurtoren niet in. En open is wel mooi, maar die stof wordt ik wel een beetje zat. En met de grotere vakken van de Bestå kan je er denk ik ook een leuke diorama van maken.
Daarnaast is het ook karton lijkt het wel met wat hout fineer.
Had er drie maar kreeg ze onmogelijk recht en heb ze terug gebracht.
Hier ook, geen probleem, UCS Falcon er boven op en die gaat niet vliegenReinier schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:26:
Is dat recent veranderd dan? Ik heb meerdere Bestå kasten met glaxen deuren (voor LEGO en zakmessen) en ze bevallen uitstekend.
Ik heb wel gemerkt dat er op een aantal Ikea (lade)kasten en meubels door de jaren heen flink is beknibbeld op de materialen, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.Reinier schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:26:
Is dat recent veranderd dan? Ik heb meerdere Bestå kasten met glaxen deuren (voor LEGO en zakmessen) en ze bevallen uitstekend.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"