Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik denk het wel. Ik heb ook zo'n Besta van 1.90m met zo'n achterplaat in een sleuf en het ding gaat scheef staan. En nou vind ik dat nog tot daar aan toe, het is maar een beetje scheef, maar de deurtjes aan de voorkant zijn dan ook niet uitgelijnd met elkaar en dat zie ik heel snel en jeukt ONTZETTEND. De kast staat inmiddels op een andere plek (stond voorheen vrij van muren) tussen een deurkozijn en een muur. Blijft die tenminste recht staan. Als ik het van te voren had geweten, had ik de kast niet gekocht (of iig de constructie van de achterplaat goed aangepast dat die niet scheef kan, daar had ik geen zin meer in toen die eenmaal helemaal in elkaar zat).

Dat 1 van de planken in de kast niet een echt goede verbinding heeft met de buitenkant zoals ze dat doen bij de middenplank van de Billy vind ik ook dom. Je schroeft als het ware haakjes aan de de wanden en die haken dan in de plank in de kast, dat helpt ook nul komma nul tegen scheef gaan.

Sorry voor de offtopic rant ;)

• AppieNL
buurman3 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:22:
[...]

Ik heb wel gemerkt dat er op een aantal Ikea (lade)kasten en meubels door de jaren heen flink is beknibbeld op de materialen, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
Los van dat materialen nu gewoon karton zijn met een fineer laagje, heb ik vooral het idee dat Ikea het in elkaar zetten nog simpeler wilde maken dan het al was (zoals zo'n sleuf ipv 20 spijkertjes erin tikken) en gelijk kunnen besparen op spijkertjes voor zo'n achterplaat. Het is leuk dat ze het proberen, maar soms zijn de oude technieken (zoals die spijkertjes) gewoon de beste en zou de Ikea zich daar bij neer moeten leggen.

Mijn woning staat voor 90% vol met spullen van de Ikea en die Besta kast is eigenlijke de enige aankoop waarin ik teleurgesteld was. De rest zeer content mee, maar het meeste van de rest is ook van voor het "schuifplaat" tijdperk, dus of hetzelfde spul me nu nog net zoveel zou bevallen is misschien wel een vraag of die niet ook zijn overgegaan naar het nieuwe systeem inmiddels.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:20

L23

AppieNL schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:03:
[...]

Los van dat materialen nu gewoon karton zijn met een fineer laagje, heb ik vooral het idee dat Ikea het in elkaar zetten nog simpeler wilde maken dan het al was (zoals zo'n sleuf ipv 20 spijkertjes erin tikken) en gelijk kunnen besparen op spijkertjes voor zo'n achterplaat. Het is leuk dat ze het proberen, maar soms zijn de oude technieken (zoals die spijkertjes) gewoon de beste en zou de Ikea zich daar bij neer moeten leggen.

Mijn woning staat voor 90% vol met spullen van de Ikea en die Besta kast is eigenlijke de enige aankoop waarin ik teleurgesteld was. De rest zeer content mee, maar het meeste van de rest is ook van voor het "schuifplaat" tijdperk, dus of hetzelfde spul me nu nog net zoveel zou bevallen is misschien wel een vraag of die niet ook zijn overgegaan naar het nieuwe systeem inmiddels.
Niet Best.

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Normaal gesproken loop ik niet warm voor zoiets als een Mech, maar ik moet zeggen dat 76277 War Machine Mech Armour best gaaf geworden is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeDwwVLBztS_ukrA2OEV2fcN35Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzwXvwbNpKVaOwWK7wOOCe7i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door PlasticFan op 16-11-2024 17:31 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cyln8CUuH4qKdvkVeKa3zjmqscw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjuTaTYLARRYeEG1isGIqo4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVZWTMdxCTDgz1QyTkwCHeUP-2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jz2xFULE0jWQYCizrXCyomkX.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas geen lokale specials bij de shop in Hong Kong. Wel een leuke miniatuur van de tramremise die vroeger ongeveer op deze locatie stond.

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmlzTXaeYuCN_7yY4WeKxqbkQ58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuSxIZIyE1V1u2iugZOaCccm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdL4ZFT2yUN-u0UbjLWHSUiwpTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afftqhZS7QWj0rMlq7LXeAUl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rr_7u4YC9QKdBVf8sjq86UMNu1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwAgxRYxUMa2MRU8EDgAaf8O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ypS-wwM6g4haT-Z-CMT256fAuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gkd5wqRHoHTOl0ZHm7wSn5MF.jpg?f=fotoalbum_large

hij staat rechtovereind, viel half uit elkaar bij het eropzetten maar met een vriend die kwam helpen (bedankt) hebben we hem op de standaard gekregen, alle onderdelen komen van de onderkant vandaan, als iemand een idee heeft,

we hebben de bovenkant deels uit elkaar gehaald, op de bank gekanteld en zo het onderstel erop geklikt waardoor de helft eraf viel, na reparatie ziet hij er zo uit.

de bouwtafel is weer vrij, dan hoef ik mijn pc tafel niet meer te gebruiken _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PlasticFan schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:19:
Normaal gesproken loop ik niet warm voor zoiets als een Mech, maar ik moet zeggen dat 76277 War Machine Mech Armour best gaaf geworden is:

[Afbeelding]
Nice. Doet me denken aan mijn Zoids van vroeger :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
Dankzij @Xtuv een bijzonder bootje erbij gekregen :)

Stena Line HSS
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/2998-1.png
Afbeeldingslocatie: https://www.niferry.co.uk/wp-content/uploads/2015/10/6088629973_0c11cbc206_z.jpg

Staat mooi bij de andere Lego ferries. Replica stickers heb ik van de brickstickershop gebruikt, is ook de enigste die ik heb kunnen vinden. Wat zijn die stickers wit of de blokjes vergeeld :+ . Blokjes wil ik nog wel een waterstofperoxide behandeling geven, moet even wachten tot de zomer, nu geen goede zon :/ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XU0JTzfvT1qDamq4RkY0VBGKWDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gleSQqaGptbfpO2blvwSYx84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZB7fA5vrR8BA8kMtD2jwre31zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00l9Kkpio4A09t6JArnvOPAW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-a73rufyWxycewRzcIEvKDsb-1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20fbDST35N6fn7pWqmXI2TIf.jpg?f=fotoalbum_large

• The Eagle
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk ding, classic eind 80 begin jaren 90 :)

Gelukkig hebben ze geen Herald of Free Enterprise uitgebracht ;) :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
The Eagle schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:08:

Dan lagen nu al die setjes op de bodem ;)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

QuattroNL

It is I.

Ach, de Titanic is er ook reeds dus wie weet....

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Archer_VC10
  • Laatst online: 16:07
Ik ben begin/midden 00s nog een paar keer met die catamarans naar Engeland geweest, dus het setje zou ook minder oud kunnen zijn. Het is nog steeds 20 jaar geleden natuurlijk…

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUDdhsNhH_IXkKJm5odZKR4euas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcsXp8yjcGZr9pDOtZoMidda.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar op 1 maart 2025 komen er 2 F1 wagens bij. Van Redbull en Ferrari. Voor de F1 fans.

M3P 24'

• CLB
  • Niet online

CLB

Gisteravond heerlijk Lego Bonsaiboompje 10281 opnieuw gebouwd. Was ooit eerder opgebouwd geweest, maar toen in stukken in zn doos gestopt. Dus eerst alles uit elkaar gehaald, beetje gesorteerd op kleur en weer fris en fruitig in elkaar gezet, blijft leuk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Hebben jullie ook zo'n zin in vanavond in bekendmaking winnende ontwerpen van het BDP series 6? Voor het geval de ancient bazar niet wint heb ik die alvast gereversed engineered in Studio, ben denk ik nu op zo'n 70% :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHy8RyDr0-tuu4O3aXl59dg4gkE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Df9gMcEPQCENaaa5zljNKmeL.png?f=fotoalbum_medium

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 08:19
Dennis schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:16:
Hebben jullie ook zo'n zin in vanavond in bekendmaking winnende ontwerpen van het BDP series 6?
Hoewel ik afgelopen maand voor het eerst ingeschreven heb voor een BDP set en ik recent voor normale prijzen 3 sets uit voorgaande series gekocht heb via-via, ben ik niet nieuwsgierig naar de bekendmaking (heb ook niet meegestemd).
Eén van de setjes inmiddels gebouwd en ik vind het toch niet zo ontspannend als reguliere Lego sets om de één of andere reden (wel gebouwd via papieren instructie die ik weer elders besteld had, omdat ik juist bouw om offline en schermloze vrije tijd besteding te hebben).
Ik kan er de vinger niet op leggen wat het is, maar in elk geval gebouwd setje zorgt ervoor dat ik wat terughoudend ben.
Overigens zien de sets gebouwd er wel prachtig uit! Maar ik haal 80% of meer van het plezier uit het bouwen, resterende plezier komt uit het bekijken (en na enige tijd verkoop ik de meeste sets), dus ik hecht veel waarde aan het bouwen.
Zo kijk ik meer uit naar de bekendmaking van de nieuwe modular :) al heb ik voor zo'n set wellicht weer geen ruimte, moet ik eerst weer verkopen om ruimte te maken :'(

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:06
Ingelogd schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:04:
Dankzij @Xtuv een bijzonder bootje erbij gekregen :)

Stena Line HSS
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Staat mooi bij de andere Lego ferries. Replica stickers heb ik van de brickstickershop gebruikt, is ook de enigste die ik heb kunnen vinden. Wat zijn die stickers wit of de blokjes vergeeld :+ . Blokjes wil ik nog wel een waterstofperoxide behandeling geven, moet even wachten tot de zomer, nu geen goede zon :/ .

[Afbeelding]

[...]
Ik zou die waterstofperoxide behandeling achterwege laten en accepteren dat de verkleuring van oud Lego erbij hoort. De behandeling mbv waterstofperoxide is een tijdelijke oplossing, binnen een jaar is het gewoon weer geel en vaak nog erger dan het was.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:32
cherrycoke schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

hij staat rechtovereind, viel half uit elkaar bij het eropzetten maar met een vriend die kwam helpen (bedankt) hebben we hem op de standaard gekregen, alle onderdelen komen van de onderkant vandaan, als iemand een idee heeft,

we hebben de bovenkant deels uit elkaar gehaald, op de bank gekanteld en zo het onderstel erop geklikt waardoor de helft eraf viel, na reparatie ziet hij er zo uit.

de bouwtafel is weer vrij, dan hoef ik mijn pc tafel niet meer te gebruiken _/-\o_
Welke standaard is dit? Ik heb de Falcon net afgebouwd en ben nu ook op zoek naar een goede standaard zodat ie wat minder ruimte in neemt. Daarbij kom ik zowel standaarden tegen gebouwd van lego-blokken zoals deze, maar ook plastic standaarden en ik zit nu te twijfelen wat het beste en mooiste is.

[removed]

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
cherrycoke schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou helemaal opnieuw beginnen ;)

Water-Escape

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45
redwing schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:41:
[...]

Welke standaard is dit? Ik heb de Falcon net afgebouwd en ben nu ook op zoek naar een goede standaard zodat ie wat minder ruimte in neemt. Daarbij kom ik zowel standaarden tegen gebouwd van lego-blokken zoals deze, maar ook plastic standaarden en ik zit nu te twijfelen wat het beste en mooiste is.
Rebrickable instructies. Te koop als compleet pakket dubieus plastic via Amazon of Ali.

Edit: dubieus als in 'geen Lego', dus geen links.

[ Voor 8% gewijzigd door mawashigeri op 18-11-2024 15:12 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:09
mawashigeri schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:23:
[...]

Rebrickable instructies. Te koop als compleet pakket dubieus plastic via Amazon of Ali.
Heb ook interesse, ik heb net de falcon via mp voor een leuke prijs op de kop weten te tikken. Ik ben hem nu eerst aan het demonteren, dan gaat hij in de doos en dan in januari ergens wil ik hem gaan bouwen.
Er zat trouwen een mooi display bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB75cN1UW8e7UEgclFiiD_AxWEU=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/fg2ejWoyvc2aB0Jh5A75pGjY.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgeXq4XwXXwASD8MLm4YuQZAruY=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/kzDVi75i6RY9mweZyVspgji4.webp?f=fotoalbum_tile

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• redwing
gielie schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:39:
[...]

Heb ook interesse, ik heb net de falcon via mp voor een leuke prijs op de kop weten te tikken. Ik ben hem nu eerst aan het demonteren, dan gaat hij in de doos en dan in januari ergens wil ik hem gaan bouwen.
Er zat trouwen een mooi display bij

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat display was ik ook tegengekomen en zou mijn voorkeur hebben, ware het niet dat ie het geheel nog groter maakt en de ruimte juist het probleem is :+

Ik zat daarom naar b.v. https://www.wickedbrick.c...s-millennium-falcon-75192 te kijken waar je een mooie stand hebt die er ook stevig uit ziet. Enige nadeel is dat je bij zo eentje een paar pootjes er af moet halen. Maar het resultaat ziet er wel heel mooi en stevig uit.

[removed]

• gielie
redwing schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:43:
[...]

Dat display was ik ook tegengekomen en zou mijn voorkeur hebben, ware het niet dat ie het geheel nog groter maakt en de ruimte juist het probleem is :+

Ik zat daarom naar b.v. https://www.wickedbrick.c...s-millennium-falcon-75192 te kijken waar je een mooie stand hebt die er ook stevig uit ziet. Enige nadeel is dat je bij zo eentje een paar pootjes er af moet halen. Maar het resultaat ziet er wel heel mooi en stevig uit.
Het is mega groot, mijn vrouw keek ook erg bedenkelijk toen ik hier mee thuis kwam. Sorry schat.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

<knip> Voor andere bouwblokjes dan Lego is dit topic niet bedoeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 18-11-2024 13:14 ]

• redwing
Ik denk dat ik eens met deze begin en kijk hoe hij bevalt.
Edit: Weinig dubieus aan hoor @mawashigeri
Aliexpress is soms toch best dubieus hoor, nu ook weer, klik er op en hij kost 13.99 en dan moet je uiteindelijk 6.63 uiteindelijk afrekenen :? En dat heb ik toch regelmatig waarbij ik het vooral apart vind dat de prijzen zo goed als altijd lager worden :+

[ Voor 49% gewijzigd door Ardana op 18-11-2024 13:15 ]

[removed]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
redwing schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat ik eens met deze begin en kijk hoe hij bevalt.

[...]

Aliexpress is soms toch best dubieus hoor, nu ook weer, klik er op en hij kost 13.99 en dan moet je uiteindelijk 6.63 uiteindelijk afrekenen :? En dat heb ik toch regelmatig waarbij ik het vooral apart vind dat de prijzen zo goed als altijd lager worden :+
Hé, dat heb ik niet als ik hem toevoeg... Nou moe :/

Ali houdt meer van jou dan van mij :p

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand hoelang Gotham City 76271 nog beschikbaar blijft?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• sparow
  • Laatst online: 16:11
QuattroNL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:53:

[...]

Dan liever groen en dan ook graag meteen grijs als we toch wat mogen wensen *O*
Ja, liever geen nieuwe kleuren aub, want waar moet ik ze laten? :+

Onlangs de nieuwe donkerblauwe al aan de collectie toe kunnen voegen en er komt dan weer een nieuwe kleur met die Ideas set die komen gaat. Liever inderdaad wat groene erbij, zodat die prijzen wat zakken en een betaalbare grijze space helmpjes. En als we dan toch bezig zijn: graag ook een space helm mét airtanks voor de donkerblauwe. ;)

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51

RBH

Mad-Matt schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:21:
Weet iemand hoelang Gotham City 76271 nog beschikbaar blijft?
Volgens deze site gaat 'ie in 2025 met pensioen.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RBH schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:39:
[...]

Volgens deze site gaat 'ie in 2025 met pensioen.
Thanks, die site gaat gelijk in m'n bookmarks

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

Na 10 maanden klussen kom ik eindelijk weer toe aan mijn Lego hobby. Het werk aan de geautomatiseerde container terminal (die deels de verhuizing niet heeft overleefd) is weer opgepakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fY0bGwPpP-elS20qgl3ShDEk6g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9pmdGXgqFzxDAxIUqLqwBW8V.jpg?f=user_large

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00
[...]

Ik zou de technisch Lego stand nemen die hiervoor van Rebrickable is genoemd. Je Falcon zit er letterlijk aan vast en met vertrouwen pak je de Falcon bij de stand en kun je hem verplaatsen. Ik heb 'm via AliExpress ofzo van mijn zoon gekregen. Zit zeer solide in elkaar.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:11
De volgende ideas set werd aangekondigd: Ideas results announced!

De 48 kanshebbers staan in het artikel, alleen deze inzending werd gekozen:

Minerals display
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/115969_minerals.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:58
Nieuwe Horizon set!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z44NAsh7Ubce97Cbk9KMkBbwjwA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fhJmDGGeMCtdLzzA2CKFJYfb.jpg?f=user_large

Aan de box art te zien wordt het een eigen thema dus hopelijk nog meer?

Ook interessant nieuw element:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7kABn_rZS4AXAWmBvDgP1WY7UE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zxldPcJ5glb6wJ3QOtnGvvep.jpg?f=user_large

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-01 22:42

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kapoen schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:18:
De volgende ideas set werd aangekondigd: Ideas results announced!

De 48 kanshebbers staan in het artikel, alleen deze inzending werd gekozen:

Minerals display
[Afbeelding]
What's next.. Je postzegelverzameling in Lego?

Kan mij niet voorstellen dat deze Ideas set goed gaat verkopen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• AppieNL
De nieuwe Bricklink Series 6 sets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dfSTYX5kJNEjPUyFUWNMu5WhSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7N3n0JzvSVuOT5zOEDbh3bc.jpg?f=fotoalbum_large
"Outlaw Forest Den"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8yRMQAh528J-GQXxJ6EwxEnpCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGTgUOlV481OBweFvMRxA50v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1Rm4iykXtrXJa96gQAC19rKCOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXWPKvTZBigv1DyCGu7XGOSW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHXYm82NACwCqq-P56AugN2bkUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qy9JD918xTUhi9WjIzDc5rB0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoMJsHk2k6Xd2JFX_zn4k8hwBcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAhmRq2rmEK3toCgiqy4sbNM.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn gewenste robotje (en volgens mij zo'n beetje alles waarop ik heb gestemd) is niet geselecteerd. Scheelt weer geld zullen we maar zeggen.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-01 17:57
Alweer een middeleeuwse set.. misschien sla ik die dit keer maar eens over. Offroad Adventure is prima, Sequoia moet ik nog maar eens beter bekijken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Die art factory is erg leuk, vond ik positief. Helaas niet mijn grote favoriet dus ga lekker verder met reverse engineeren :P.

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:47
Die past wel mooi bij die caravan van Serie 3 :P

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:56
JoeZuCK schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:05:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat deze Ideas set goed gaat verkopen.
Ik vind het juist wel een leuk origineel idee, ik zie mezelf deze wel kopen, mits niet te duur. Alleen het rekje vind ik een beetje overbodig, ik hoop dat ze die weglaten.
AppieNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:06:
De nieuwe Bricklink Series 6 sets:
[Afbeelding]
"Outlaw Forest Den"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn gewenste robotje (en volgens mij zo'n beetje alles waarop ik heb gestemd) is niet geselecteerd. Scheelt weer geld zullen we maar zeggen.
Ik vraag me af of die Off-Road Adventure compatible gaat zijn met Camping Adventure ;) Past in ieder geval wel goed in de 'outdoors' stijl van de A-frame cabin

scintillating

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:03
[...]

Ik vraag me af of die Off-Road Adventure compatible gaat zijn met Camping Adventure ;) Past in ieder geval wel goed in de 'outdoors' stijl van de A-frame cabin
Ja, zelfde ontwerper! In de aankondigingsvideo zeiden ze dat hij door fans was gevraagd om ook een ontwerp te maken met daarin iets wat de caravan zou kunnen trekken, dus verwacht op basis hiervan wel een leuke combinatie :)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:14

Wailing_Banshee

You're Next

Prosac schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:16:
Alweer een middeleeuwse set.. misschien sla ik die dit keer maar eens over. Offroad Adventure is prima, Sequoia moet ik nog maar eens beter bekijken.
Die offroad is voor een buy (de caravan heb ik ook besteld), en de bestemming wordt dan dat huis tussen de sequoia bomen :D (vertrek punt is natuurlijk de a-frame)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:13
Hier ook het meeste interesse in de offroad & seaqoia sets. Middeleeuws thema zegt mij persoonlijk wat minder, en on-offs zoals die gold mine probeer ik vanaf te blijven (plaats, we weten het wel).

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:42
Er gaan nu geruchten rond dat de nieuwe modular een fish&chipsrestaurant wordt. Ik ben benieuwd! Misschien een soort pub? In combinatie met de eerdere geruchten (B&B en townhouse) klinkt het in elk geval erg Brits :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fv1Jxav9_Cn2ZCVCeC0aIRQJpRw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZyBuiwAkWqUS5UtzSNY46cwZ.png?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:53
Wel weer vet dat de Wolfpack terug is, alleen jammer dat het waarschijnlijk weer een set van 250+ gaat worden. 8 Minifigures ook.

Gelukkig nog de tijd om over na te denken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:28
Die offroad adventure is wel tof, alleen jammer dat ze die jeep weer zo laten lijken op die classic defender.
Als die een andere kleur heeft kan je die al veel mooier combineren.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:48
Die Gold Mine Expedition ziet er zeer geslaagd uit, wat een gave set.

Wat zou zoiets moeten gaan kosten? Rond de 200?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LvanW schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:07:
Nieuwe Horizon set!

[Afbeelding]

Aan de box art te zien wordt het een eigen thema dus hopelijk nog meer?
:X gezien avatar misschien nog wel bekender/populairder is dan zero-horizon serie. verwacht ik dat deze snel in de verkoop liggen. die long-neck set heb ik ook voor 20euro gezien [..]

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2024 08:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:58
XFlame schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:18:
Die Gold Mine Expedition ziet er zeer geslaagd uit, wat een gave set.

Wat zou zoiets moeten gaan kosten? Rond de 200?
Eens. Ook op gestemd. Wil de prijs niet weten 🫣

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
JoeZuCK schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:05:
[...]
Er zijn mensen die de Mona Lisa set kopen, er is kennelijk overal een markt voor.
Tc99m schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:24:
[...]

Ik vind het juist wel een leuk origineel idee, ik zie mezelf deze wel kopen, mits niet te duur. Alleen het rekje vind ik een beetje overbodig, ik hoop dat ze die weglaten.
Ben ook wel benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken, er is al vergelijkingsmateriaal bij de Oosterburen te krijgen.
En er zal vast een markt voor zijn. Mijn moeder verzamelt mineralen en tegen alle vooroordelen van mij in vindt ze het een leuk idee. Kerstcadeau alweer geregeld (moet het wel zelf bouwen :) )

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:34
Verzoekje/oproepje:
Voor mijn jaarlijkse Winter Village ben ik een Ski Piste aan het realiseren. Om wat geld te besparen ben ik opzoek naar een paar Ikea Bygglek om zo de bulk aan steentjes te vervangen. Had vandaag gepland om naar de Ikea Heerlen te gaan, maar heeft sinds vandaag niet meer de gewenste maten op voorraad.

Het is misschien een long-reach, maar; is er toevallig iemand in de buurt van een Ikea die een paar Bygglek's wilt scoren en zou willen opsturen per pakketpost? DM staat open voor verdere communicatie :D
Alvast bedankt!

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijll schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:50:
Verzoekje/oproepje:
Voor mijn jaarlijkse Winter Village ben ik een Ski Piste aan het realiseren. Om wat geld te besparen ben ik opzoek naar een paar Ikea Bygglek om zo de bulk aan steentjes te vervangen. Had vandaag gepland om naar de Ikea Heerlen te gaan, maar heeft sinds vandaag niet meer de gewenste maten op voorraad.

Het is misschien een long-reach, maar; is er toevallig iemand in de buurt van een Ikea die een paar Bygglek's wilt scoren en zou willen opsturen per pakketpost? DM staat open voor verdere communicatie :D
Alvast bedankt!
kun je gewoon online bestellen; https://www.ikea.com/nl/e...ikea-x-lego-r-pubc6912e50

zou niet moeilijker maken dan nodig is

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor kortingen kan je terecht in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Tijll
himlims_ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:54:
[...]

kun je gewoon online bestellen; https://www.ikea.com/nl/e...ikea-x-lego-r-pubc6912e50

zou niet moeilijker maken dan nodig is
Afgelopen weken geprobeerd. Zodra je ze in het winkelmandje stopt, zijn ze allemaal niet beschikbaar voor bezorging. Vandaar het verzoek :)

Al pak ik mijn eigen postcode, of een postcode (willekeurig) dichterbij een Ikea (met voorraad), kun je ze niet bestellen. Volgens mij hebben ze dit met opzet gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Tijll op 19-11-2024 10:39 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijll schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:35:
[...]

Afgelopen weken geprobeerd. Zodra je ze in het winkelmandje stopt, zijn ze allemaal niet beschikbaar voor bezorging. Vandaar het verzoek :)

Al pak ik mijn eigen postcode, of een postcode (willekeurig) dichterbij een Ikea (met voorraad), kun je ze niet bestellen. Volgens mij hebben ze dit met opzet gedaan.
geen issue hier - kan ze gewoon in mandje zetten, en bestellen. kan doorklikken tot aan betaling [..]

• Tijll
himlims_ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:39:
[...]

geen issue hier - kan ze gewoon in mandje zetten, en bestellen. kan doorklikken tot aan betaling [..]
What the actual f*..
Dit is wat ik krijg..

Heb ook het filliaal al eens veranderd en ook postcode eens veranderd naar Utrecht. Kan het niet afrekenen, onmogelijk. Krijg te zien dat; het is niet beschikbaar in de regio OF het is beperkt tot grote leveringen (via vrachtwagen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBAz7qa_axq46jnipcrv8k__hXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpfNcQ5vPnbVVhP2aTruu3eD.png?f=fotoalbum_large

• Tijll
Update Ikea Bygglek:

Net klantenservice gesproken;
Wat er nog ligt in winkels/hoofdmagazijn word nog verkocht, vanaf januari gaan ze met End-Of-Life.
Komen niet meer terug dus..

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kan ook gewoon zo'n Bygglek bestellen (alleen de set met 201 stenen niet) tot aan betaling aan toe.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tijll
Mijn regio helaas niet meer ben ik bang.
Zou een van jullie @zonoskar / @himlims_ mij kunnen helpen?

• gielie
Tijll schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:45:
Mijn regio helaas niet meer ben ik bang.
Zou een van jullie @zonoskar / @himlims_ mij kunnen helpen?
Ik kan ze ook niet bestellen hoor, maakt niet uit welke regio ik selecteer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwiaxHpALLG1NM2mWRoqMSja9oI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I7BP8ZZMa2lLbCwkCPljkw9Z.png?f=fotoalbum_tile

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:58
himlims_ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:23:
[...]

:X gezien avatar misschien nog wel bekender/populairder is dan zero-horizon serie. verwacht ik dat deze snel in de verkoop liggen. die long-neck set heb ik ook voor 20euro gezien [..]
Er is net een nieuw spel uitgekomen, Horizon Adventures, waarop deze set is gebaseerd.
review: LEGO Horizon Adventures - Leukste game van het komende najaar?

Hopelijk komen ze met een UCS Thunderjaw...

Ik heb het nog niet gespeeld, volgens de meeste reviews is het nogal overpriced op 70 euro. Wel erg gaaf dat alles eruit ziet alsof het van "echte" legoblokjes is gemaakt, dus alsof je in een MOC rondloopt.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03

key

Ik kom verder, maar alle vrachtwagens zijn volgeboekt. Dus levering is niet mogelijk. Winkels hebben zelf geen voorraad.
Wellicht even kijken op de Belgische website? Hasselt wellicht voorraad?

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:31
key schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:21:
Ik kom verder, maar alle vrachtwagens zijn volgeboekt. Dus levering is niet mogelijk. Winkels hebben zelf geen voorraad.
Wellicht even kijken op de Belgische website? Hasselt wellicht voorraad?
In Eindhoven nog op voorraad staat op de site

• Tijll
onzenuub schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:37:
[...]

In Eindhoven nog op voorraad staat op de site
Woon nergens echt in de buurt behalve Heerlen enigszins.

Mocht iemand me uit de brand willen helpen, word zeer gewaardeerd 😁

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, nu zijn bij mij de vrachtwagens ook volgeboekt. Ik kom ook vrijwel nooit bij de Ikea moet ik zeggen.

[ Voor 33% gewijzigd door zonoskar op 19-11-2024 12:59 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
Die nieuwe bricklinkset doet me denken aan deze:
https://ideas.lego.com/pr...4-4abf-978f-4503eab3177a/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr7fmUGv6LB_orOxPM1HOwJBl1M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LVP14DDCCresKrC6srr8saBd.png?f=user_large

Erg jammer dat dit geen set is geworden. Weet iemand of de instructies ergens te vinden zijn?

• pier-nl
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:26
Tijll schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:57:
[...]

Woon nergens echt in de buurt behalve Heerlen enigszins.

Mocht iemand me uit de brand willen helpen, word zeer gewaardeerd 😁
In Groningen ligt de kleine variant nog voldoende op voorraad. Ik zou er wel even langs kunnen fietsen als je dat wilt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPPnHRFqh-GcOSJRGBtdX9cWLto=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rceEAeW4rjUU2mfIoU7JEp2g.png?f=user_large

• Tijll
pier-nl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:20:
[...]

In Groningen ligt de kleine variant nog voldoende op voorraad. Ik zou er wel even langs kunnen fietsen als je dat wilt.

[Afbeelding]
Ik stuur je even een DM! :)

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:42
Er is een afbeelding van de nieuwe Lego modular! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjYFUgrc_xRrGIHRfj-fE96vEVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyq7LM07gsza4LL7MKFvfVQy.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03

key

Het is een gerucht, maar het zou mooi zijn:

Afbeeldingslocatie: https://www.tfw2005.com/boards/attachments/smartselect_20241118_214611_chrome-beta-jpg.30621506/

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:06
key schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:43:
Het is een gerucht, maar het zou mooi zijn:

[Afbeelding]
Een gevalletje beter goed gejat, dan slecht bedacht van Lego, er zijn talloze Soundwave MOCs, dus genoeg materiaal om van te kopiëren...

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Jakkus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:38:
Er is een afbeelding van de nieuwe Lego modular! :)

[Afbeelding]
Wat een prachtig gebouw. Misschien wel de mooiste modular naar mijn beleving. Ik moet hier echt niet aan beginnen want dan blijft het niet bij 1, maar deze jeukt wel enorm.

• JBplap
  • Niet online

JBplap