Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
New Hashima (Sector 22) by Ids de Jong, on Flickr
New Hashima (Sector 22) by Ids de Jong, on FlickrEen samenwerking van ongeveer 60 bouwers, zie ook de video:
SupergaafID5 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:03:
Afgelopen weekend op de Bricking Bavaria beurs gestaan met mijn bouwerken, de gele 'aquazone' toren en de SEGA kubus daaronder:
[Afbeelding]New Hashima (Sector 22) by Ids de Jong, on Flickr
[Afbeelding]New Hashima (Sector 22) by Ids de Jong, on Flickr
Een samenwerking van ongeveer 60 bouwers, zie ook de video:
[YouTube: New Hashima - Sector 22, A Lego Cyberpunk collaboration build at Bricking Bavaria (2024)]
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Die naamplaatjes zijn echt gaaf, ben rond de 90 euro kwijt momenteel als ik ze voor mijn speed champions neem, wel super gaaf. Iets om over na te denken.RickS29 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:04:
[Afbeelding]
De Speed Champions garage is weer wat groter geworden en nog beter gemaakt met naamplaatjes.😁
(had van 1 onderdeel 5 te weinig besteld dus niet alle auto's zijn gecombineerd met naamplaatje.....)
Toevalligerwijze heb ik een standaard voor 10497 gekocht bij mijn 2e set (don't ask, don't tell) van stawiamklocki. Hij verkoopt ook SC spul met opdruk voor ca. 10 euro ex. verzenden.Popcorna schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:56:
Die naamplaatjes zijn echt gaaf, ben rond de 90 euro kwijt momenteel als ik ze voor mijn speed champions neem, wel super gaaf. Iets om over na te denken.

Van dichtbij ziet het er zo uit:
:strip_exif()/f/image/OKXOhORKj94IbPSgT7CBiAr3.jpg?f=fotoalbum_large)
De camera is ongenadig, in werkelijkheid ziet het er prima uit zonder strijklicht. In de bodem zitten een paar uitsparingen waarin een minifig kan staan, of anders een 1x2 plaatje verzonken kan worden.
Aansluiten aan de onderkant gaat via een schuif+magneet mechanisme (paar lijmrestjes naast de magneet)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/W0tSUBhwTUCQ0yBqCJygObp7.jpg?f=user_large)
De aansluitblokken kan je dan op de onderkant van een 4x4 of een combinatie van 2x2 en 2x4 plaatjes vastdrukken. Gebruik geen volle 2x4 steen, die moest ik echt losbikken!
:strip_exif()/f/image/gYVyM4N7xnasHeV4ZvnQm6Gu.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi spul, maar voor de nieuwprijs zou ik het niet snel kopen!
[ Voor 5% gewijzigd door mawashigeri op 05-11-2024 13:45 ]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
https://www.thingiverse.com/thing:5192628
Blijkbaar genoeg van te vinden, dus misschien ga ik hier de printers maar eens opstarten
meervoud zelfskneusteun schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:33:
Lijp
Blijkbaar genoeg van te vinden, dus misschien ga ik hier de printers maar eens opstarten
In show je nuttige prints zag ik laatst nog een hele leuke, een rand die je op de tafel kan klikken zodat je Lego niet op de vloer beland
[3D Printen] Deel je nuttige/functionele prints
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ja heb er op het werk een hele batterij staan, die gebruik ik gewoon. Dan is filament ook gratisFraggert schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:38:
[...]
meervoud zelfs![]()
In show je nuttige prints zag ik laatst nog een hele leuke, een rand die je op de tafel kan klikken zodat je Lego niet op de vloer beland![]()
![]()
[3D Printen] Deel je nuttige/functionele prints
Echt ideaal, voor de Slave one ook een wall mount gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 05-11-2024 15:25 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Misschien deze truc toepassen met velg 22969:zonoskar schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:25:
Over 3D printen gesproken, heeft iemand een extra breed F1 wiel gevonden om te printen voor de 42171 set? Ik heb wel een aanbieder gevonden, maar die vraagt 70 pond voor 4 wielen (voor en achter).
Oja, die had ik inderdaad ook gezien, maar ik realiseerde me toen niet dat het werkte met de oude F1 velgen. Die heb ik gewoon liggen, dus even snel geprobeerd. De band ziet er iets breder uit, maar het verschil is niet groot genoeg vond ik, dus bij het nameten blijkt dat het voorwiel eigenlijk 4mm te breed is en het nieuwe achterwiel is zo'n 2mm te smal. Maar wel een goede fix voor wanneer je niets wilt printen.mawashigeri schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:52:
[...]
Misschien deze truc toepassen met velg 22969:
[YouTube: LEGO Technic MOD Mercedes #42171 WIDER rear wheels Fix #lego #tutorial #formula1]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb afgelopen week deze print gemaakt voor mijn Speed Champions. Toleranties op Lego zijn wel dermate nauwkeurig dat er wel een paar iteraties nodig waren om de print instellingen goed genoeg te krijgen. Uiteindelijk goed genoeg gekregen, maar om nu te zeggen dat het muurvast zit...kneusteun schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:33:
Lijp
Ik heb 'm bijna af, bouw 'm samen met een vriendin en dan tegelijkertijd een HP film kijken. We moeten nu film 7 en 8 nog dus hopelijk komt het precies uit, zou wel grappig zijn.smaiden schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:11:
Eindelijk de knoop doorgehakt en deze mooie set besteld:
[Afbeelding]
Nu een uur of 3 aan het bouwen en de eerste basis staan:
[Afbeelding]
Hier ga ik nog wel een paar uur zoet aan zijn
Succes ermee! De basis bouwen met al die grijze bruine en groene stukjes is echt mega saai, maar het opbouwen van de muren, daken en alle details is erg leuk!
Ben nu bij de laatste 6 zakjes aangekomen, dus einde is in zicht. Maar wat is deze enorm leuk om te bouwen. Val van de ene verbazing in de andere over welke details ze er allemaal ingestopt hebben.FastFred schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:18:
[...]
Ik heb 'm bijna af, bouw 'm samen met een vriendin en dan tegelijkertijd een HP film kijken. We moeten nu film 7 en 8 nog dus hopelijk komt het precies uit, zou wel grappig zijn.
Succes ermee! De basis bouwen met al die grijze bruine en groene stukjes is echt mega saai, maar het opbouwen van de muren, daken en alle details is erg leuk!
Het is voor mij al jaren standaard recept om in de weken voor kerst elke week een HP film te kijken, met de laatste film in de week van kerst. Dus ook voor mij komt dat op deze manier allemaal mooi uit
Dan heb je daarna nog een week vakantie voor deze 😄smaiden schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:08:
[...]
Ben nu bij de laatste 6 zakjes aangekomen, dus einde is in zicht. Maar wat is deze enorm leuk om te bouwen. Val van de ene verbazing in de andere over welke details ze er allemaal ingestopt hebben.
Het is voor mij al jaren standaard recept om in de weken voor kerst elke week een HP film te kijken, met de laatste film in de week van kerst. Dus ook voor mij komt dat op deze manier allemaal mooi uit
https://brickset.com/sets/75978-1/Diagon-Alley
Ik zat zelf meer aan deze te denken:Karp schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:36:
[...]
Dan heb je daarna nog een week vakantie voor deze 😄
https://brickset.com/sets/75978-1/Diagon-Alley
https://brickset.com/sets...Burrow-Collectors-Edition
Vooral dat haha. Ergens prominent in de woonkamer lijkt me een goede eerste stapFastFred schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:02:
En als ie klaar is ff verzinnen waar het allemaal moet komen staan
Goede keuze, daar heb ik veel plezier aan gehad! Wel in twee moeten hakken om in de kast te passensmaiden schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:11:
Eindelijk de knoop doorgehakt en deze mooie set besteld:
[Afbeelding]
Nu een uur of 3 aan het bouwen en de eerste basis staan:
[Afbeelding]
Hier ga ik nog wel een paar uur zoet aan zijn
Mijn zoon wordt geboren in februari, maar ik weet al wat ie krijgt met Sinterklaas. En dan is hij nog te jong voor Lego, maar dan speelt papa er maar mee...meesje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:08:
De F1 fan kan flink aan de slag in 2025. Niet alleen nieuwe Technic en Speed Champions sets, maar ook Icons (Mansell) en City. Ik ben heel erg benieuwd.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Investeer vooral ook in een comfortabel liggende bank benedenCass Casey schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:45:
Mijn zoon wordt geboren in februari, maar ik weet al wat ie krijgt met Sinterklaas. En dan is hij nog te jong voor Lego, maar dan speelt papa er maar mee...
spoiler:Komt dit een beetje geloofwaardig en rechtvaardig over? Want dan probeer ik het bij mijn vrouw ook zo te brengen...
Ik vind het persoonlijk jammer dat er maar liefst 10 Speed Champions sets uitkomen met alle F1 auto's.meesje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:08:
De F1 fan kan flink aan de slag in 2025. Niet alleen nieuwe Technic en Speed Champions sets, maar ook Icons (Mansell) en City. Ik ben heel erg benieuwd.
Speed Champions is zo'n serie waarvan je bijna elke maand wel een setje kunt halen zonder dat het teveel pijn doet in de portemonnee. Althans dat is wat is doe.
Met nu al 10 auto's in de planning, hoop ik dat er ook andere auto's komen. Had liever een aparte serie gehad voor de F1.
Je hoeft alle 10 toch niet in 1 keer te kopen?small2 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:25:
[...]
Ik vind het persoonlijk jammer dat er maar liefst 10 Speed Champions sets uitkomen met alle F1 auto's.
Speed Champions is zo'n serie waarvan je bijna elke maand wel een setje kunt halen zonder dat het teveel pijn doet in de portemonnee. Althans dat is wat is doe.
Met nu al 10 auto's in de planning, hoop ik dat er ook andere auto's komen. Had liever een aparte serie gehad voor de F1.
Zelf vind ik het wel fijn dat ze alle van hetzelfde bouw/detail niveau zijn. Ik vind dat de McLaren (76919) er veel fraaier uit ziet dan de Mercedes (76909), terwijl er maar twee jaar tussen zit.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe de nieuwe McLaren er uit gaat zien. Idem voor de Aston Martin.
Ach... Lego is toch "bedoeld voor de kinderen, maar papa speelt ermee" ? ;-).Cass Casey schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:45:
[...]
Mijn zoon wordt geboren in februari, maar ik weet al wat ie krijgt met Sinterklaas. En dan is hij nog te jong voor Lego, maar dan speelt papa er maar mee...
spoiler:Komt dit een beetje geloofwaardig en rechtvaardig over? Want dan probeer ik het bij mijn vrouw ook zo te brengen...
Deze sets doen me wel terugbrengen naar mijn eigen jeugd (met de Lego Racing sets). Toch leuk dat mijn zoon straks met de nieuwe sets kan spelen. En als die hulp nodig heeft ben ik niet de beroerdste...
Als je het over een Duplo trein hebt denk ik dat je er wel mee weg kunt komenCass Casey schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:45:
[...]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vind het ook erg jammer. Liever wat gave Bugatti's, McLarens of Koeningseggs. Ook vrij vreemd dat dit jaar twee F1 sets zijn uitgekomen, en over een paar maanden weer.small2 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:25:
[...]
Ik vind het persoonlijk jammer dat er maar liefst 10 Speed Champions sets uitkomen met alle F1 auto's.
Als die Aston Martin dan wel een fatsoenlijke kleur groen heeft, zijn we allemaal gewoon genaaid.
https://www.idisplayit.co...-for-lego-technic-models/
:strip_exif()/f/image/nDugdqkfBLrHFW3ncuOg5E7J.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Doe ik ook zeker niet. Mijn mening is alleen dat de kracht van de Speed Champions serie is dat er een hele diverse line-up van auto's is.. Een paar racewagens per jaar, zoals dit jaar vind ik geen probleem. Met 10 F1 wagens in 1 jaar wordt het een beetje een eenheidsworst, zeker als je alles op display hebt staan.meesje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:39:
[...]
Je hoeft alle 10 toch niet in 1 keer te kopen?Elke maand eentje kan toch prima?
Zelf vind ik het wel fijn dat ze alle van hetzelfde bouw/detail niveau zijn. Ik vind dat de McLaren (76919) er veel fraaier uit ziet dan de Mercedes (76909), terwijl er maar twee jaar tussen zit.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe de nieuwe McLaren er uit gaat zien. Idem voor de Aston Martin.
Prima als je F1 fan bent, maar voor de 'gewone' verzamelaar misschien een afknapper.
Hoop inderdaad dat ze de verschrikkelijke kleur groen van de Aston Martin fixenPopcorna schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:00:
[...]
Vind het ook erg jammer. Liever wat gave Bugatti's, McLarens of Koeningseggs. Ook vrij vreemd dat dit jaar twee F1 sets zijn uitgekomen, en over een paar maanden weer.
Als die Aston Martin dan wel een fatsoenlijke kleur groen heeft, zijn we allemaal gewoon genaaid.
Voor mij inderdaad gewoon jaartje overslaan. Vind af en toe een F1 wel geinig, maar meer hoeft niet van mij. Vind de selectie van dit jaar sowieso niet geweldig. Maar goed, jaartje sparen voor andere setssmall2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:47:
[...]
Doe ik ook zeker niet. Mijn mening is alleen dat de kracht van de Speed Champions serie is dat er een hele diverse line-up van auto's is.. Een paar racewagens per jaar, zoals dit jaar vind ik geen probleem. Met 10 F1 wagens in 1 jaar wordt het een beetje een eenheidsworst, zeker als je alles op display hebt staan.
Prima als je F1 fan bent, maar voor de 'gewone' verzamelaar misschien een afknapper.
Battle.net Spud#2543
Helemaal mee eens. Er zit sowieso niet heel veel verschil in de huidige 3 F1 auto's, die al uitgebracht zijn. Ik ben dan ook wel benieuwd wat de komende serie aan afwisseling gaat brengen. Maar we moeten het eerst zien, dan oordelen ;-).small2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:47:
[...]
Doe ik ook zeker niet. Mijn mening is alleen dat de kracht van de Speed Champions serie is dat er een hele diverse line-up van auto's is.. Een paar racewagens per jaar, zoals dit jaar vind ik geen probleem. Met 10 F1 wagens in 1 jaar wordt het een beetje een eenheidsworst, zeker als je alles op display hebt staan.
Geruchten zijn net als de remake van de F40 dit jaar, dat volgend jaar de Bugatti aan de beurt is.Metal Mark schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:03:
[...]
Helemaal mee eens. Er zit sowieso niet heel veel verschil in de huidige 3 F1 auto's, die al uitgebracht zijn. Ik ben dan ook wel benieuwd wat de komende serie aan afwisseling gaat brengen. Maar we moeten het eerst zien, dan oordelen ;-).
Ben SC verzamelaar, heb alle 8 studs tot nu toe, van de F1's wil ik wel de Ferrari en de Red Bull. Geen interesse in de cashapp en de Stake en die rommel allemaal. Ben ook niet blij met die hele F1 line up in maart. Helaas pas rond zomer 2025 dus fatsoenlijke auto's ...
Scheelt weer geld voor andere sets/hobbies.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
En de Mansell, die zal wel gebaseerd zijn op de Senna en dan vind ik de 4 dezelfde wielen echt een dealbreaker. Met de Speedchampions vind ik dit minder vervelend. Maar met een redelijk prijzig display model hadden ze dit gewoon goed moeten doen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Hij zat in 2 omdozen, heel netjes gedaan. Wist niet dat de doos met stenen zo zwaar was
Netjes verpakt ja! Direct bij LEGO besteld?Binnetie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:41:
Hier is de set van de week binnengekomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij zat in 2 omdozen, heel netjes gedaan. Wist niet dat de doos met stenen zo zwaar was
Ja direct bij Lego besteld. Amazon gaf aan dat de levertijd op moment van bestellen 6 maand was. Ik denk een foutje maar ze hadden geen voorraad meer. Dus voor hetzelfde geld bij Lego besteld en 5100 punten en een gratis Lego setje gekregen.zunrob schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:26:
[...]
Netjes verpakt ja! Direct bij LEGO besteld?
Allemaal van mijn oude lego van dik 30 jaar oud. Zijn zelfs stukjes gebroken met uit elkaar halen 🤣
We hebben het huis nog niet eens, die neemt de Kerstman mee. We hebben het via afmetingen gevonden op google gemaakt.
Het ziet er niet uit, en veel verkleurd, maar de middag hebben we leuk omgekregen. 😁
:strip_exif()/f/image/k9AXO7jyTOgtkIAYNd0jOeJm.jpg?f=fotoalbum_large)
Blokjes zijn ook helaas op, misschien toch maar eens nieuwe stukjes bestellen voor een fatsoenlijke versie.
Niks mis mee toch? Kinderen zijn helemaal niet kritisch op verkleurde stenen heb ik gemerkt.Popcorna schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:01:
Vanmiddag met mijn zoontje eens geprobeerd een onderplaat voor het home alone huis te maken. (Zonder aanbouwtje)
Allemaal van mijn oude lego van dik 30 jaar oud. Zijn zelfs stukjes gebroken met uit elkaar halen 🤣
We hebben het huis nog niet eens, die neemt de Kerstman mee. We hebben het via afmetingen gevonden op google gemaakt.
Het ziet er niet uit, en veel verkleurd, maar de middag hebben we leuk omgekregen. 😁
[Afbeelding]
Blokjes zijn ook helaas op, misschien toch maar eens nieuwe stukjes bestellen voor een fatsoenlijke versie.
Evengoed niet van de gele sneeuw snoepen!
Nadeel van opgelicht zijn met een nep Lego set is dat je die niet hier en niet in het andere bouwsteen topic kan showen
Persoonlijk ben ik lange tijd van mening geweest, dat er er enkel "echt" Lego in huis moest komen. Zeker ten tijde van Lepin, die sets gewoon plagieert, wat dus echt fout is.zonoskar schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:01:
Nadeel van opgelicht zijn met een nep Lego set is dat je die niet hier en niet in het andere bouwsteen topic kan showenIk heb hem nogthans mooi ontkleurt al zeg ik zelf
(met wel echte Lego).
Intussen echter , is de kwaliteit van alternatieve merken dusdanig gestegen, en tegelijk de kwaliteit van Lego dusdanig gedaald is (terwijl de prijs wel blijft stijgen), dat ik blij ben dat de markt meer open is, en dat er meer ruimte is voor concurrentie. Als je kijkt wat er allemaal aangeboden wordt, is de markt echt aan het veranderen, en zijn de alternatieven (ook mét officiele licenties!) echt de moeite waard. Niet alleen qua set-design, maar ook de steentjes zelf zijn soms beter dan Lego. Denk bv aan kleur-echtheid (looking at you, Sian...).
Het enige wat nog in het voordeel spreekt van Lego, is de waardevastheid op de 2e hands markt. Maar dat heeft meer te maken met het merk an sich, dan de kwaliteit...
Kortom: wis de alternatieve merken niet direct uit, en neem gerust eens een kijkje. Zit verrassend leuk spul tussen..
Mooi excuus voor een 3D-printerMEJ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:58:
Ik ben op zoek naar stands om mijn supercars in een hoek in de kast te plaatsen. Nu kwam ik op idisplayit exact tegen wat ik zoek. Iemand bekend met een Nederlandse leverancier die hetzelfde kan leveren? Kom via Google alleen bij buitenlandse website terecht.
ik vind die doorzichtige stands het altijd nét niet...maar je hebt inmiddels doorzichtig filament
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Hij is groot en zwaarBinnetie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:41:
Hier is de set van de week binnengekomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan niet wachten om 'm over een jaar weer 'ten toon' te kunnen stellen.
En het is niet 100% papier! Er zit een kleine toevoeging plastic in waardoor je het dus niet bij je oud papier moet gooien. Hoe dan hergebruiken? Weten ze zelf ook niet.Frantic schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:50:
ik ben geen fan van die papieren zakjes.. Er blijven veel meer kleine steentjes in achter dan in het plastic..
Heel ergerlijk: "Our new paper-based bags are made with paper from Forest Stewardship Council-certified forests and FSC-controlled wood and have been verified as recyclable in the European Union, the United States and Canada. We encourage people to check with their local authorities for how to correctly dispose of our paper-based bags."
offtopic: ik doe het wel, maar eigenlijk kan wat mij betreft het hele scheiden van afval thuis de schijt krijgen, tig kliko's met alle kleuren van de regenboog, allerlei mensen in de buurt die er toch van alles in flikkeren wat er niet in hoort (krijgen ze zo'n "rode kaart" aan hun container, oooooeeeeeeh). Gewoon 1 kliko en pas scheiden bij de afwelverwerking. Helaas doet mijn gemeente dit nog niet, maar wat mij betreft moeten ze dat gewoon landelijk afdwingen.
Idd en waar Lego wilt dat je de zakjes scheurt, valt vaak de helft er al uit. Hou ik ook niet van, dus dan probeer ik in ongeveer 55-60% volume van het zakje alle onderdelen te schuiven voordat ik hem openmaak (en dan nog scheur ik hem verder naar buiten af dan de scheurlijn van Lego).Frantic schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:50:
ik ben geen fan van die papieren zakjes.. Er blijven veel meer kleine steentjes in achter dan in het plastic..
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Was gisteren helaas al op in de online LEGO shop.JoeZuCK schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:23:
Is die "Books are my Passion" set 40698 al out of stock ofzo? Ik denk ik ga even lekker van het weekend wat LEGO bestellen (> 130 Euro), krijg ik de set helemaal niet eens in mijn winkelmandje.
Daar is het al een keer over gegaan, het kan wel bij het oud papier bleek toenmawashigeri schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:58:
[...]
En het is niet 100% papier! Er zit een kleine toevoeging plastic in waardoor je het dus niet bij je oud papier moet gooien. Hoe dan hergebruiken? Weten ze zelf ook niet.
Heel ergerlijk: "Our new paper-based bags are made with paper from Forest Stewardship Council-certified forests and FSC-controlled wood and have been verified as recyclable in the European Union, the United States and Canada. We encourage people to check with their local authorities for how to correctly dispose of our paper-based bags."
In Duitsland niet, kan helaas de referentie niet terugvinden, maar daar mocht het dus *niet* bij het oud papier. Steinküste op YT staat me vaagjes bij. In het forum hier hebben mensen alleen meningen geuit zonder referenties naar instanties die er werkelijk over gaan.42erik schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:37:
[...]
Daar is het al een keer over gegaan, het kan wel bij het oud papier bleek toen
EDIT - niet goed gezocht kennelijk: milieucentraal / afval-scheiden / papier-en-karton
Nu nog even bevestigen dat het werkelijk enkelzijdig gelamineerd is, en dat is wel waarschijnlijk.
Ik zou het doen!
Leuk. Waar? Moet in het aanbiedingentopic lijkt me.rammes schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 06:55:
67 euro voor de grote gele lego truck, dat is een erg mooie deal
https://www.brickwatch.ne...uck.html?utm_source=emailReinier schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:11:
[...]
Leuk. Waar? Moet in het aanbiedingentopic lijkt me.
Ik zou het doen!
Aahhh.... dan was ik gelukkig op tijd!Gim schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:31:
[...]
Was gisteren helaas al op in de online LEGO shop.
Natuurgetrouw gebouw, licht, beweging, diorama's, coole bouwtechnieken
“Al out of stock” impliceert dat ie amper verkrijgbaar is geweest. Set is bijna 1.5 week verkrijgbaar geweest.JoeZuCK schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:23:
Is die "Books are my Passion" set 40698 al out of stock ofzo? Ik denk ik ga even lekker van het weekend wat LEGO bestellen (> 130 Euro), krijg ik de set helemaal niet eens in mijn winkelmandje.
Sterker, ik heb er in de tussentijd alweer 2 geleverd gekregen en verkocht via marktplaats
En een derde voor mezelf gehouden …
[ Voor 3% gewijzigd door ThaRoof op 09-11-2024 11:15 ]
Stiekem vind ik het echt de leukste GWP van dit jaar.Archer_VC10 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:41:
[...]
Aahhh.... dan was ik gelukkig op tijd!![]()
[Afbeelding]
Tof, wat is hiervan je meest favoriete set?Reinier schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:38:
Nieuwe kastjes en plankjes
Ik hoop niet dat er nog NASA-achtige sets bij komen. Dan zal ik moeten verhuizen. Mijn Technic Space Shuttle (8480) past al niet
[Afbeelding]
Goeie vraag, en moeilijke vraag! Ze hebben allemaal wel wat. Sterrenstelsel is uniek en daarom interessant. Planet/earth/moon vind ik zwaar tegenvallen. Saturn V is imposant, SLS vind ik wat minder.
Apollo LRV is gaaf want ik heb een zwak voor de maanlandingen.
Okee vandaag is 7471 Mars Exploration Rover mijn favoriet. Wat oudere set, lastig te krijgen, leuke functies.
8480 past, imo, prima naast de Mars Rover, dat kleine setje naast de Mars Rover kan dan bovenop 1 van de kastjes onder het schuine dak staan. En die 4 dingetjes die plat tegen je muur staan (ben de naam van die set kwijt) kan je misschien ook boven de Mars Rover hangen (of plaatsen op een platformpje gemaakt van Lego).Reinier schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:38:
Ik hoop niet dat er nog NASA-achtige sets bij komen. Dan zal ik moeten verhuizen. Mijn Technic Space Shuttle (8480) past al niet
[Afbeelding]
Een 8480 hebben en niet displayen is heiligschennis imo. Ik zou nog eerder de Discovery niet plaatsen dan dat.
Mag ik vragen waar deze vandaan komen. Wil ook alles eens gaan aanpakken om het eens netjes neer te zetten.Reinier schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:38:
[Afbeelding]
Heb ook van die planken aan de muur waarbij je dus geen bevestiging ziet, maar die gaan allemaal naar verloop scheef hangen. Echt zwaar irritant en lelijk dan.
[ Voor 11% gewijzigd door Bulligan op 09-11-2024 18:28 ]
Allemaal IKEA. De planken zijn gewoon LACK, de kastjes zijn EKET. Die zijn niet heel fantastisch. De eiken 35x35x35 vakjes zijn wel okee, maar de grotere kasten met deuren of lades zijn lastig haaks en waterpas te krijgen. Ik ben niet heel onhandig maar ik heb er erg lang mee geklungeld.Bulligan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:26:
[...]
Mag ik vragen waar deze vandaan komen. Wil ook alles eens gaan aanpakken om het eens netjes neer te zetten.
Heb ook van die planken aan de muur waarbij je dus geen bevestiging ziet, maar die gaan allemaal naar verloop scheef hangen. Echt zwaar irritant en lelijk dan.
Hier hoort natuurlijk wel een plaatje bij. Heel mooi met veel details.Gretzkyus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:25:
Wow, die Endurance 10335 vind ik wel erg mooi. Die gaat er meteen komen.
:strip_exif()/f/image/EuR70rQgsVnvoDnKWQfgRaOi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MetBx42hyIWXqqFiaZ3WcOvg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZhG1n3vwUkcIJ7bQWB563ovo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bspu3H0IuukJNbR2eCoN6LRv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YeGOwlsQRXx4NSR0ZbtPUYod.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RDp1tABaBL42wpDlrWmEQToQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4WvpjOd4rCvKkW2z8K1qHEWG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JSW2znJ9PvJNXN4muBHw9IDt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3TA44dRuaGwnj0TU48nJ8pxK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bpIxCP9Mq2Q1DWupPgzxYKKU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/itnpSg5LLotnp5RTwpjB2W3m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PXDs67svNXWT3VFk98EITA5e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6AApYkgQNcabnGndaNYnHRBp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fb79noEZQ63WGivJM585uF3s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gpcViXi56dJinpkgGbcrtlRA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rmotT6cAFwQ7z1louMUccZXK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/shdel2CTb5CzbrjI1ahY7hSH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NEq7HRiRnh8o34qA5sdgyf5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LDUig5AnUDJVUkjgHoKox7mL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oQrtSSE0KTMJouAKgDoPQgDg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r4N5tYhIOTpwvN3reHnAnYTI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fzMf9XrKMUMbmoeuKjSBSAtQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MaBLMxlfrG7VFsw0tmBUgYmB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BcTrtL4IH4WvgMp3cYFvOvXS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6iWwiuyF1sORTdoieWKwNm4s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sfa2xR7JPXY8fBhyJFo78jwa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ML25PWJCzgqfi7NLH2F9pEV3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7oe4ScoWUL65yPPwGxiyRamb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O6ZnDJyK41akfzA5CFH7sDVI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hgdp8hYP1ArhRKqvEXwnGDGp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G136J6JO2zg9NUYlmgxqev5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rAQhfjyqMDqTfuAffx5lZ9zF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bYgs5F6rMEZAPhaWBiVCnVrU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KQtIEvDNQNPh6XXuW3dA5VFP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YFeQe1ZNbWxpXF1ygjLejOzE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HHg9iSGqwJL6XAxpObQn8Zcu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEh9iMLTXFoYfZhX3syIBnWA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/shnNxpml8blDMgBiF9b2Yh87.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AuRVYV5Y4JWLAPgQ6yADfMax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZXb7IPVL2wZfbBAMuzm8O5HR.jpg?f=fotoalbum_large)
Top!Cyclonist schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:49:
Vandaag weer naar Geel (België) gereden voor de Bricks-and-More lego expo, dikke tip voor wie morgen nog niets gepland heeft! Chapeau aan de bouwersHier een impressie.
Goeie foto's ook!
Excuus ja, foto's zijn alles!Ingelogd schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:36:
[...]
Hier hoort natuurlijk wel een plaatje bij. Heel mooi met veel details.
[Afbeelding]
/f/image/QZI9oajmtQQ01UxdfgcVLP45.webp?f=fotoalbum_large)
Ja vet hé! Kijk ook meteen de nieuwe documentaire op Disney+Gretzkyus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:25:
Wow, die Endurance 10335 vind ik wel erg mooi. Die gaat er meteen komen.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Mooie foto's, mooie bouwwerken, dank je wel!Cyclonist schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:49:
Vandaag weer naar Geel (België) gereden voor de Bricks-and-More lego expo, dikke tip voor wie morgen nog niets gepland heeft! Chapeau aan de bouwersHier een impressie.
[Afbeelding]
Maar wel weird, ik heb deze draak boven staan in een andere kleurstelling...
Mij kwam 'ie ook bekend voor, maar ik kan niet zo snel de MOC terugvinden. Wel erg gaaf met het vuurspoor ervoor!42erik schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:26:
[ Cyclonist schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:49 ]
Mooie foto's, mooie bouwwerken, dank je wel!
Maar wel weird, ik heb deze draak boven staan in een andere kleurstelling...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RDp1tABaBL42wpDlrWmEQToQ.jpg?f=user_large)
Edit: gevonden (denk ik)! MOC-113669 van MartinDesign
[ Voor 13% gewijzigd door mawashigeri op 10-11-2024 15:02 ]
Da's iig wel degene die ik heb staan, al in andere steentjesmawashigeri schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:54:
[...]
Mij kwam 'ie ook bekend voor, maar ik kan niet zo snel de MOC terugvinden. Wel erg gaaf met het vuurspoor ervoor!
[Afbeelding]
Edit: gevonden (denk ik)! MOC-113669 van MartinDesign
[Afbeelding]
Nintendo speler sinds '94.
Toen ik 2 weken terug Lego bestelde was hij er nog. En zag hem van de week ook nog. Lijkt mij niet dat het snel is gegaan met die set. Zag ook iets van een botanische tuin wat je er als set bij kreeg.JoeZuCK schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:23:
Het lijkt er tot nu toe wel op. Ik heb de vlucht naar voren genomen en heb de set als losse onderdelen besteld op LEGO pab. Op letterlijk één relatief onbelangrijk onderdeel na was alles zo te bestellen en zodoende is de set natuurgetrouw na te bouwen.Binnetie schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:10:
[...]
Toen ik 2 weken terug Lego bestelde was hij er nog. En zag hem van de week ook nog. Lijkt mij niet dat het snel is gegaan met die set. Zag ook iets van een botanische tuin wat je er als set bij kreeg.
LEGO Minifigures 71048 Series 27 vroegtijdig gespot in winkel

*edit* meer foto's in het artikel te vinden
Ik vind de steampunk minifig wel leuk
*edit2* een keten van leaks/geruchten in dit filmpje (met een anti-Jang stijl qua stem, redelijk vermoeiend
- heruitgave/herinterpretatie van een classic set/thema : Blacktron (Classic Space)
- Krusty Burger Simpsons set
- Black Friday/VIP weekend promo's : platendraaier en Kersttrein + dubbele VIP punten
NEW LEGO LEAKS! (Simpsons, Blacktron, Series 27, Black Friday & MORE!)
[ Voor 40% gewijzigd door Kapoen op 11-11-2024 08:35 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik hoor het graag als iemand ze in de Kruidvat spot! Ik heb zelf enkel interesse in de piraat en de Wolf Pack, maar die zullen wel weer binnen no-time nergens meer te vinden zijn.Kapoen schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:18:
De volgende CMF serie is bekend:
[Afbeelding]
*edit2* een keten van leaks/geruchten in dit filmpje (met een anti-Jang stijl qua stem, redelijk vermoeiend):
- heruitgave/herinterpretatie van een classic set/thema : Blacktron (Classic Space)
- Black Friday/VIP weekend promo's : platendraaier en Kersttrein + dubbele VIP punten
Ze zijn pas bedoeld voor 1 januari als ik het goed lees, dus duurt nog even.ErikT738 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:25:
[...]
Ik hoor het graag als iemand ze in de Kruidvat spot! Ik heb zelf enkel interesse in de piraat en de Wolf Pack, maar die zullen wel weer binnen no-time nergens meer te vinden zijn.
Gewoon alleen de wolf lijkt me wel tof... en de telescoop
Simpsons zou wel cool zijn, maar denk niet dat ze die terug brengen?Kapoen schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:18:
De volgende CMF serie is bekend:
[Afbeelding]
*edit2* een keten van leaks/geruchten in dit filmpje (met een anti-Jang stijl qua stem, redelijk vermoeiend):
Die Wolfpack minifig gaat sowieso massaal gescalped worden...ErikT738 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:25:
[...]
Ik hoor het graag als iemand ze in de Kruidvat spot! Ik heb zelf enkel interesse in de piraat en de Wolf Pack, maar die zullen wel weer binnen no-time nergens meer te vinden zijn.
@Kapoen Yes to Blacktron! Hopelijk meer dan één set en echt een daadwerkelijk thema. Dat zet dan namelijk ook de deur open voor Space Police (2)
Ah ja, daar ga je al. Ik heb interesse in dezelfde minifigures, dus dat wordt inderdaad vechten 😇 Ook wel een meevaller dat er maar twee interessant zijn, de Dungeons & Dragons CMF hebben me wel wat meer geld gekost...ErikT738 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:25:
[...]
Stel je eens voor dat je bij Lego gewoon de figuren die je wil kan bestellen via pre-order... dan weten ze vrij goed wat super populair is en kunnen ze de markt netjes bedienen in plaats van teleurstellen.iDutch schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:59:
Ah ja, daar ga je al. Ik heb interesse in dezelfde minifigures, dus dat wordt inderdaad vechten 😇 Ook wel een meevaller dat er maar twee interessant zijn, de Dungeons & Dragons CMF hebben me wel wat meer geld gekost...
De D&D serie is overigens als geheel uitzonderlijk goed, ook qua drukkwaliteit. Van de space serie heb ik uiteindelijk toch bijna alles gekocht omdat ik ze goedkoop kon krijgen, maar toch vooral 12x M-Tron
[ Voor 16% gewijzigd door mawashigeri op 11-11-2024 10:34 ]
YouTube: NEW LEGO LEAKS! (Simpsons, Blacktron, Series 27, Black Friday & MORE!)Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:39:
Een nieuwe Blacktron set zou ik wel oren naar hebben.
Je bent gehoord
Vast niet, want gister bij de intertoys nog steeds alle d&d units op voorraad.ErikT738 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:25:
[...]
Of het was precies andersom
Maar goed, Blacktron heb ik wel interesse in en lijkt qua hoeveelheid stenen een leuk geprijsde set te worden. Niet te groot en niet te duur.
Ik vermoed dat de Blacktron set eerder een 'one off' zal zijn zoals de Galaxy Explorer, Lion's kasteel, Eldorado Fortress.SomerenV schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:59:
[...]
Die Wolfpack minifig gaat sowieso massaal gescalped worden...
@Kapoen Yes to Blacktron! Hopelijk meer dan één set en echt een daadwerkelijk thema. Dat zet dan namelijk ook de deur open voor Space Police (2)
Maar uiteraard duim ik mee voor de liefhebbers van deze oude thema's. Wat betreft Classic Space komt er volgend jaar ook nog een ideas set uit met een classic space minifig in een nieuwe kleur.
Ik geloof dat deze kleur als winnaar uit de bus kwam:
Maar ik kan mij vergissen (wazige plaatjes, geruchtenmolen,...).
Net zoals bij de Blacktron set lijkt het meer een éénmalige set te worden, in dit geval de Krusty Burger (volgens dat ratelfilmpje).Secsytime schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:55:
[...]
Simpsons zou wel cool zijn, maar denk niet dat ze die terug brengen?
Eventuele re-releases daargelaten is er natuurlijk nog potentieel voor een mogelijk Simpsons thema:
nuclear plant, springfield elementary, comic book store, een soort van main street/plein, *kuch* monorail
[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 11-11-2024 12:28 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
De City Space sets vind ik echt heel tof, maar ik zou een moord doen voor een tweede factie die wat meer SciFi is, het liefst met een flinke knipoog naar oude thema's als Blacktron, Space Police, M-Tron of Ice Planet. Of een toffe fantasy-lijn in plaats van alleen maar losstaande sets die flink aan de prijs zijn.
Was er geen gerucht dat LEGO in 2025 met een monorail set zou komen? Mogelijk gebaseerd op de populaire space monorail? Edit: al kan ik daar nu zo niet echt iets over vinden, dus kan zijn dat ik het mis heb.Kapoen schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:18:
[...]
Net zoals bij de Blacktron set lijkt het meer een éénmalige set te worden, in dit geval de Krusty Burger (volgens dat ratelfilmpje).
Eventuele re-releases daargelaten is er natuurlijk nog potentieel voor een mogelijk Simpsons thema:
nuclear plant, springfield elementary, comic book store, een soort van main street/plein, *kuch* monorail
[ Voor 29% gewijzigd door SomerenV op 11-11-2024 12:39 ]
Ik was erg blij met de Galaxy Explorer, maar volgens mij deed die het juist niet zo goed. Ik zie ook graag meer set van thema's die ik vroeger leuk vond. Maar volgens mij heeft Lego juist wel goed door waar vraag naar is.SomerenV schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:33:
Die IDEAS-set trekt me totaal niet. Ik ben ook niet echt van het verzamelen van alle kleuren van die specifieke minifig. Maar het is gewoon zonde dat LEGO duidelijk inziet dat er vraag is naar bepaalde thema's maar er echt maar bar weinig mee doet, los van een setje of CMF zo nu en dan. Als je ziet hoe populair Barracuda's Bay was, de D&D set en CMF-lijn, de Space CMF-lijn, de Galaxy Explorer... En nu ook weet je gewoon op voorhand welke van de nieuwe CMF-lijn populair gaan zijn.
De City Space sets vind ik echt heel tof, maar ik zou een moord doen voor een tweede factie die wat meer SciFi is, het liefst met een flinke knipoog naar oude thema's als Blacktron, Space Police, M-Tron of Ice Planet. Of een toffe fantasy-lijn in plaats van alleen maar losstaande sets die flink aan de prijs zijn.
[...]
Was er geen gerucht dat LEGO in 2025 met een monorail set zou komen? Mogelijk gebaseerd op de populaire space monorail?
Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:39:
Een nieuwe Blacktron set zou ik wel oren naar hebben.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dcKAITK1UHrSew4Od16eTJ8l.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/M6fdqlmEnp5Pw7urQXvvGMqS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9iabWsEHdCDCLnrCVArsLbuY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OSkyqkgxaZhPILNJOMHKXWto.jpg?f=fotoalbum_large)