Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maar sinds de scanners kun je toch in elke winkel een set bij elkaar verzamelen? Ok, je moet even mazzel hebben dat ze ze hebben maar dat is toch niet zo'n grote uitdaging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:07

Secsytime

Automagisch

42erik schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:15:
Maar sinds de scanners kun je toch in elke winkel een set bij elkaar verzamelen? Ok, je moet even mazzel hebben dat ze ze hebben maar dat is toch niet zo'n grote uitdaging?
Dat is het dus wel als er personen zijn die de populaire minifigs eruit halen om door te verkopen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:11
mawashigeri schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:03:
[...]

Ehm, ik zeg juist dat het *niet* hetzelfde is.
Eerder gaf je aan dat de plaatjes tenminste nog goedkoop waren en niet zo'n impact hadden op de portemonnee, en dat Lego erg duur is voor kinderen, vandaar m'n verwarring.
Bricklink is jaren geleden opgekocht door Lego, daarmee weten ze heel precies wat voor markt er is.
Lijkt mij weer een aanname, zo makkelijk gaat dat niet. Ja ze zien op den duur iets zeldzaams door het dak schieten qua prijs, maar Bricklink is geen afspiegeling van de markt. Bricklink is de afspiegeling van het topje van de ijsberg van de Lego community en bestaat vrijwel volledig uit échte die hards. 90% van de klanten komt niet op Bricklink, en dan een aanname van mijn kant: ik denk niet dat er veel kinderen op Bricklink zitten. Denk dat Bricklink vooral achteraf informatie geeft over de populariteit van hele specifieke dingen, en bij sommige dingen duurt het jaren voordat de prijs omhoog schiet. En dan mompel ik nog iets over resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Verder is het wel degelijk gokken met 4 euro, voor kinderen! Bijvoorbeeld drie keer achter elkaar zo'n domme robot butler terwijl je die gave Alien Beetlezoid wil hebben... Met wie precies ga je die ongewilde figuurtjes ruilen? Dat moet je toch niet willen goedpraten?
Ik krijg hier "oh my god will somebody PLEASE think of the children" kriebels bij. Ik denk in een land waar kleuters smartphones en pubers fatbikes krijgen alsof het speelgoed is het wel meevalt met hoe zielig het voor ze is dat een lego poppetje 4,- kost. En weer dat gokken, kom op.... kansspelen zijn verraderlijk omdat de verwachting is dat je altijd verliest en je geen enkele indicatie hebt voor je kans op succes. Hier is dat anders, 10 soorten poppetjes? kans van 1 op de 10. Geen foils, geen hologrammen, geen zeldzame poppetjes (dát is pas vies), gewoon gelijke kansen op alles. Met nogmaals: een code die het verklapt, en anders personeel dat graag helpt. Poppetjes, plaatjes, kaarten, zelfs kindersuprise eieren ze spelen allemaal met de gimmick dat je niet weet wat je krijgt, en dat je wel alles wil hebben. Wees blij dat Lego meedenkt en oplossingen geeft zonder daar moeilijk over te doen, en als dat arme kindje naar de winkel gaat dan hoop ik dat 'ie slim genoeg is om ook te scannen of te vragen.
En wat te doen met dubbele als je dat niet doet? Oh gossie, wie heeft dat niet als kind meegemaakt, ik gok dat de meesten dat trauma wel overleefd hebben.
Dat anderen nog veel perversere praktijken er op nahouden is een smet op deze bedrijven EN onze toezichthouders, maar pleit Lego natuurlijk niet vrij van het stimuleren van gokgedrag. Familiewaarden, weet je nog? Er moet juist een verplichting komen om precies op de verpakking te zetten wat er in zit, dan kan je voor de kassa beslissen of het de moeite is.
Perverse praktijken, stimuleren gokgedrag, familiewaarden.... mijn hemel het zit je echt hoog. Je hebt naar mijn idee een verkeerde en te brede definitie van gokken. Als ik je zo lees dan moet ganzenborden ook verboden worden want dat is dan ook gewoon kinderen grootbrengen met gokken en in strijd met familiewaarden.
Begrijp me goed; ik heb een echte hekel aan alle vormen van lootboxes, en het is ook goed dat die steeds meer onder vuur komen te liggen van toezichthouders... maar dat is dit dus simpelweg niet. Er zijn geen poppetjes die maar 1x in de 100 of erger 1000en doosjes voorkomen, want dát is écht een kansspel.
Puur het feit dat er een herkenbare unieke code op staat is denk ik al genoeg om in de rechtbank aan te tonen dat het geen kansspel is. Immers bij een écht kansspel heb je never nooit ook maar enige indicatie vooraf, want dan is het geen kansspel meer.
Kan je me uitleggen waarom dit een goede methode is voor de consument?
Het is een balanceer act waarbij kennelijk dit tot op heden de beste manier is, en ik kan goed begrijpen hoe ze op dit punt zijn uitgekomen.

Allereerst hoef je het niet te kopen, niemand verplicht je. Dat Lego iets maakt dat je als consument MOET hebben, is een slimme zet van Lego (maar ook logisch, waarom zouden ze troep maken die NIEMAND wil hebben?). Maar dat gevoel van moeten hebben komt toch echt vanuit jezelf, ze leggen het je niet op.
Dus als je het wil hebben dan zit er niks anders op dan het spelletje mee te spelen, maar daar kies je echt zelf voor; je moet dan niet de verongelijkte consument spelen die meent het recht te hebben om alles wat je interesse wekt direct voor wat jij een acceptabele prijs vindt aan te kunnen aanschaffen.

En vanuit Lego blijft het probleem spelen met; hoe voorkomen we een restvoorraad, bieden van gelijke kansen voor iedereen (en dus geen gesjoemel met zeldzaamheden) én toch zoveel mensen als kan tevreden houden. Dus de verkoop gaat anoniem (minder risico op restvoorraad), de aantallen zijn gelijk (geen gesjoemel), en om de consument tevreden te houden kunnen ze scannen of personeel vragen.
- Maken ze de poppetjes zichtbaar: blijven ze met duizenden onpopulaire en onverkoopbare poppetjes achter. (mogelijk met als gevolg dat ze bij een volgende serie meer op "safe" spelen, en dus eenvoudigere minder bijzondere poppetjes gaan maken, wat minder verlies geeft bij een restvoorraad)
- Maken ze meer exemplaren van de populaire: dan worden de minder populaire juist weer moeilijker te vinden, vervelend als voor iedereen die een complete set wil.

Het is zeker niet ideaal, maar op een bepaalde manier toch ook weer "the lesser of two evils". Zoals wel vaker in dit topic; duizend mensen, duizend wensen. Linksom of rechtsom kan Lego het nooit voor iedereen goed doen, er is altijd wel iemand die er iets op aan te merken heeft. Maar je moet echt niet denken dat Lego een bedrijf is dat gevuld is met asociale hufters die erop uit zijn om zoveel mogelijk kinderen te pesten.

Excuses voor het gezeur aan mijn kant overigens. Heb voor diverse bedrijven in verschillende sectoren gewerkt en het viel me altijd op hoeveel wantrouwen en onterechte aannames en beschuldigingen er bij de consumenten worden gemaakt. Alsof iedereen zichzelf de enige eerlijke hardwerkende burger vindt, en de rest van de wereld er alleen op uit is om mensen te naaien. Kennelijk draag ik Lego een dusdanig warm hart toe dat ik soms het idee heb voor ze op te moeten komen, maar ik denk dat ze het prima redden eigenlijk :+

• 42erik
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:28:
[...]

Dat is het dus wel als er personen zijn die de populaire minifigs eruit halen om door te verkopen..
sorry hoor, maar ik vind echt alle figs door elkaar als ik even een paar minuten scan.

• 42erik
  • Niet online
mawashigeri schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:35:
[...]

Familiebedrijf met hoge standaarden, zeggen ze zelf. Daar wordt ik inderdaad vocaal van.
En nu hou ik er over op, straks worden wij nog boos op elkaar en dat is zeker niet nodig!
:?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:20

Theo

moederbord

mawashigeri schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:35:
[...]

Misschien kan je de kooi van de barcode truck dichtbouwen voor dino transporten?
De kiepfunctie zou ik dan niet gebruiken :)

Heb je de snoertjes al (moeten) vervangen? Die van mij brokkelden volledig af: twee kale stroomdraden!
De snoertjes van alle sets van die leeftijd daarvan is de isolatie bros en hard geworden. Bijkomende bonus is dat de motor ook vast zit en niet meer in beweging te krijgen is. :'(
ymnia schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:31:
[...]

ik spot een witte walvis (heart)
Waar? Voor zover ik weet hebben Dino junior en senior geen walvisblubber op het menu staan!

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

42erik schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:12:
[...]

sorry hoor, maar ik vind echt alle figs door elkaar als ik even een paar minuten scan.
Dan heb je waarschijnlijk mazzel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 07:32

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik wilde toch iets kwijt of lego lol.

Ja de sets zijn veeeels te prijzig.. Maar waar ik het me het meeste aan irriteerd.. De sets die ik leuk vind , harry potter series.. Zijn er dus in Micro Lego.

Daar heb ik dus helemaal niets mee , kun je helemaal niet combineren met al je andere lego.. Slechte zaak.

Ook vind ik het jammer dat het hele 12 V rail systeem met trafo etc , compleet is verdwenen , alles loopt op accu's en batterijen..

De goede oude tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09
Theo schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:10:
[... witte walvis ..]

Waar? Voor zover ik weet hebben Dino junior en senior geen walvisblubber op het menu staan!
De barcode truck is voor sommigen een 'white whale' ofwel een droomwens. Deze heb ik destijds (1998) nieuw gekocht in de uitverkoop; het is inderdaad een geweldig ding (voor z'n tijd toch zeker) met die prachtige flex-verbindingen en de grijpfunctie met actuator.
Op rebrickable staat een gratis handleiding om het hele ding afstandsbedienbaar te maken mocht je daar zin in hebben.

PS: Met de motor heb ik destijds 'geluk' gehad, deze ging zo snel kapot dat ik er nu een van de nieuwere serie heb, bij deze verpoedert het interne schild niet en blijft dus werken. Koop dus nooit zo'n vierkant 9v motortje zonder testen - als 'ie nu nog werkt is het een goede, maar repareren van de andere is onmogelijk!

[ Voor 19% gewijzigd door mawashigeri op 20-09-2024 08:35 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:25
Secsytime schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:28:
[...]

Maar dat is toch logisch dat die verdwijnen?
Want wie het eerst is die pikt hem op, of laat jij diegene die jij wil hebben liggen omdat je zelf dan de eerste bent en je ze niet wilt wegkopen?

Het hoeven niet altijd scalpers te zijn he ;) Er zijn een hoop mensen die ze nodig hebben voor een build of iets.

De schaarste zorgt voor hype en de hype zorgt dat mensen ze willen. Als ze alles gewoon te koop aanbieden ben ik benieuwd of de verkopen lager uit zouden vallen.

Ik snap de frustratie, maar als fan was het al vrij snel duidelijk wanneer ze zouden uitkomen en dat er mogelijk een run op zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:38:
[...]

Maar dat is toch logisch dat die verdwijnen?
Want wie het eerst is die pikt hem op, of laat jij diegene die jij wil hebben liggen omdat je zelf dan de eerste bent en je ze niet wilt wegkopen?

Het hoeven niet altijd scalpers te zijn he ;) Er zijn een hoop mensen die ze nodig hebben voor een build of iets.

De schaarste zorgt voor hype en de hype zorgt dat mensen ze willen. Als ze alles gewoon te koop aanbieden ben ik benieuwd of de verkopen lager uit zouden vallen.

Ik snap de frustratie, maar als fan was het al vrij snel duidelijk wanneer ze zouden uitkomen en dat er mogelijk een run op zou zijn.
Ik hoef hem inderdaad niet.. heb alleen de halfling druid meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 14:30
mawashigeri schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:35:
[...]

Misschien kan je de kooi van de barcode truck dichtbouwen voor dino transporten?
De kiepfunctie zou ik dan niet gebruiken :)

Heb je de snoertjes al (moeten) vervangen? Die van mij brokkelden volledig af: twee kale stroomdraden!
Iemand een tip waar vervangingssnoertjes beschikbaar zijn? Die van mij zijn inderdaad ook compleet verpoederd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
mawashigeri schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:26:
[...]

De barcode truck is voor sommigen een 'white whale' ofwel een droomwens. Deze heb ik destijds (1998) nieuw gekocht in de uitverkoop; het is inderdaad een geweldig ding (voor z'n tijd toch zeker) met die prachtige flex-verbindingen en de grijpfunctie met actuator.
Op rebrickable staat een gratis handleiding om het hele ding afstandsbedienbaar te maken mocht je daar zin in hebben.

PS: Met de motor heb ik destijds 'geluk' gehad, deze ging zo snel kapot dat ik er nu een van de nieuwere serie heb, bij deze verpoedert het interne schild niet en blijft dus werken. Koop dus nooit zo'n vierkant 9v motortje zonder testen - als 'ie nu nog werkt is het een goede, maar repareren van de andere is onmogelijk!
dank je, ik wilde vanochtend een soortgelijk berichtje maken. Hoewel deze barcode truck wel hier in huis staat durf ik deze niet te herbouwen vanwege de flex kabeltjes, die waren nieuw al zeer fragiel.

die rebrickable pagina voor afstandsbediening is wel erg gaaf. ik had zelf nog niet bedacht dat dit met de nieuwe power functions zo makkelijk kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Stronkie schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:13:
Ik wilde toch iets kwijt of lego lol.

Ja de sets zijn veeeels te prijzig.. Maar waar ik het me het meeste aan irriteerd.. De sets die ik leuk vind , harry potter series.. Zijn er dus in Micro Lego.

Daar heb ik dus helemaal niets mee , kun je helemaal niet combineren met al je andere lego.. Slechte zaak.

Ook vind ik het jammer dat het hele 12 V rail systeem met trafo etc , compleet is verdwenen , alles loopt op accu's en batterijen..

De goede oude tijd
er zijn bedrijven waarbij je lego sets kunt huren voor x periode [..] kan leuk zijn voor bouwen (ik wil de set dan ook houden, dus nooit gedaan - enkele hier zijn wel positief geweest hierover)

marktplaats en faceboekgroepen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34
Heeft iemand toevallig één van de kubussen van puzzLEGO gebouwd? Ik ben benieuwd of dit wat is gezien ik de reguliere kubus ook in huis heb (volgens mij 2 of 3). Ik ben vooral benieuwd of het draaien een beetje gaat of dat je meer aan 't priegelen bent dan draaien (je zult hier natuurlijk geen records mee zetten maar als het een beetje functioneel is ben ik al wel tevreden ;) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbEwN6sdrwbw7UR5Gk-zZvZvs0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VXzUbPauifzaUKCk3deu49aU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9sSVTtnMNR7MV5Ngg3FZQ7y5Rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dUMGKwm0CQCMvd2UMn6Teucb.png?f=fotoalbum_large

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:30

L23

RubjeMazter schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:50:
Heeft iemand toevallig één van de kubussen van puzzLEGO gebouwd? Ik ben benieuwd of dit wat is gezien ik de reguliere kubus ook in huis heb (volgens mij 2 of 3). Ik ben vooral benieuwd of het draaien een beetje gaat of dat je meer aan 't priegelen bent dan draaien (je zult hier natuurlijk geen records mee zetten maar als het een beetje functioneel is ben ik al wel tevreden ;) ).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij voorbaat dank!
Al op Youtube gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

RubjeMazter schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:07:
[...]

Yep en was nog niet laaiend enthousiast, vandaar de vraag O-)
Ik denk niet dat iemand je enthousiaster gaat maken :P Blijft Lego en dus priegelen. Vind het vooral technisch gezien interessant dat het kan, maar zou er niet een van Lego willen oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20

gex

De gekste

L23 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:10:
[...]

Ik denk niet dat iemand je enthousiaster gaat maken :P Blijft Lego en dus priegelen. Vind het vooral technisch gezien interessant dat het kan, maar zou er niet een van Lego willen oplossen.
Ach ze zijn juist heel makkelijk op te lossen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:59
gex schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:11:
[...]

Ach ze zijn juist heel makkelijk op te lossen. >:)
De laatste die niet wil kan je gewoon zelf verwisselen met de hand :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:29
Ondertussen een Dragonborn gevonden, dus mijn lief haar set is compleet. Ze heeft ze nu gelijk omgebouwd zodat het haar favoriete karakters uit Baldurs Gate 3 zijn haha.

Ik vind het koddig dat de doosjes nu makkelijker zijn dan de zakjes van weleer. Een wij maar denken dat de doosjes er waren gekomen om het moeilijker te maken voor de klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HelloIamAldo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:53:
Ondertussen een Dragonborn gevonden, dus mijn lief haar set is compleet. Ze heeft ze nu gelijk omgebouwd zodat het haar favoriete karakters uit Baldurs Gate 3 zijn haha.

Ik vind het koddig dat de doosjes nu makkelijker zijn dan de zakjes van weleer. Een wij maar denken dat de doosjes er waren gekomen om het moeilijker te maken voor de klanten.
Het doel is nooit moeilijker maken geweest, maar minder plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:22:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk mazzel.. ;)
Of het scalpen wordt wat groter gemaakt dan het is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39
Reddit stond regelmatig vol met plaatjes uit Amerikaanse winkels van opengetrokken doosjes sinds Lego over was gegaan naar doosjes. Sommige winkels gingen zelfs over op verkopen achter glas of alleen achter de kassa. Het stomme geneuzel (imo) met blinde doosjes kwam toen al snel aan z'n einde. De eerste jaren hadden die doosjes geen leuke code die uit te lezen was met een app en ondertussen nemen winkeliers waarschijnlijk wel minder van het spul af, want teveel gedoe (glas of achter de kassa) of het wordt gejat omdat de klant/scalper het teveel gedoe vindt.

Ik vind CMF's leuk en ik snap ook best wel waarom Lego het op deze manier doet (anders verkoopt alleen het populaire spul en wat het populaire spul wordt uit een serie, kunnen ze niet inschatten), maar het hele blinde zakjes of doosjes gezeik ben ik nooit fan van geweest. Ik koop ze dan wel als complete set of los bij een winkeltje of bricklink. Maar zo'n app geeft me tenminste wel een extra optie erbij: de fysieke winkel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Pics or it didn't happen (BG3 karakters)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0cr3p1J2tJaW59RwMrbCO9y-Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVVA6OGp1rTDgWx0sc6KqgK1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BjpuGWASI4CdD9I3tSP7cCzIvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLeYfas3PwpGRLpy3yuMsNDT.jpg?f=fotoalbum_large

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik check dit topic niet meer zo vaak, dus mijn excuses moest deze reeds gepost zijn:
Eerste afbeeldingen van LEGO 6533581 Tic Tac Toe

Een wazig plaatje van een aankomende GWP of Insiders reward:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/09/LEGO-6533581-Tic-Tac-Toe-.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/09/LEGO-6533581-Tic-Tac-Toe-.png

Een GWP die op een army builder lijkt, interessant voor de space liefhebbers denk ik.
Helaas staan er geen datum en/of voorwaarden in het bronartikel.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:29

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
gielie schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:02:
[...]

Deze serie is net uit, ik weet niet hoe lang zo'n serie beschikbaar blijft maar ik heb goede hoop dat er binnenkort weer een leuke aanbieding komt bij bv kruidvat/intertoys waardoor er weer aanwas is van deze serie en zo de 2de hands markt in laat storten. Ik zie ze nu al tussen de 10-15 euro op mp staan, dit is vraagprijs, kan mij niet voorstellen dat iemand dat koopt voor dat bedrag.
Voor €10-15 op MP? Dat gaat toch nergens meer over. Bij losseminifiguren webshop site staat ie voor €12 en die site vind ik meestal al duur.

Op FB staan ze in groepen ook voor zo'n €4, €5 of €7 euro te koop. Dat klinkt dan toch een stuk beter. De Kruidvat prijzen waren uitzonderlijk mooi maar dat die snel weg zouden zijn voor €3 was te verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 21-09-2024 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb met vijf vrienden twee dozen gekocht en dan kwam ik incl verzendkosten uit op €38/serie. Elke doos had echt gewoon 3 complete series. Ik zou mensen die op zoek zijn naar complete series eigenlijk naar het Minifigruiltopic verwijzen om daar te vragen of er twee anderen geïnteresseerd zijn in samen een doos kopen (dat lijkt me een prima plek er voor namelijk). Of voor eventuele volgende series.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zo, het wagenpark wordt toch uitgebreid. Met de Icons Chevrolet Camaro Z28 (10304) 8)

Gewoon weer zin om een grotere auto te bouwen. Deze heeft t dan toch gewonnen van de Lambo Countach, Corvette C1 en Landrover Classic 😅

Voor €124 bij Bol kon ik hem niet laten liggen. Cadeaubon van €10 ook nog goed besteed. Komt wel even op de backlog erbij te liggen, want eerst moet er wat verbouwd worden.

Een paar gekleurde onderdelen ga ik wel vervangen waar mogelijk zodat t minder in t zicht is. En ergens hoop ik dat er bedrukte steentjes te krijgen zijn met in ieder geval het logo.

En ondanks deze aankoop ben ik toch aan t minderen ;) Aankopen uit verkopen. Percentueel bestaat mn collectie wel uit steeds meer auto's 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 21-09-2024 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gim schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:34:
Zo, het wagenpark wordt toch uitgebreid. Met de Icons Chevrolet Camaro Z28 (10304) 8)

Gewoon weer zin om een grotere auto te bouwen. Deze heeft t dan toch gewonnen van de Lambo Countach, Corvette C1 en Landrover Classic 😅

Voor €124 bij Bol kon ik hem niet laten liggen. Cadeaubon van €10 ook nog goed besteed. Komt wel even op de backlog erbij te liggen, want eerst moet er wat verbouwd worden.

Een paar gekleurde onderdelen ga ik wel vervangen waar mogelijk zodat t minder in t zicht is. En ergens hoop ik dat er bedrukte steentjes te krijgen zijn met in ieder geval het logo.

En ondanks deze aankoop ben ik toch aan t minderen ;) Aankopen uit verkopen. Percentueel bestaat mn collectie wel uit steeds meer auto's 8)
Hier toevallig ook. Komt dit weekend nog wel af. Skipped the queue zeg maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqiarNA3s3az-vTZxrqlOHKeCcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZcJe99juMlp8Nz86TSRpsn1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mawashigeri
Vandaag weer in Kruidvat, blijken ze 2e halve prijs op *alle* speelgoed te hebben.

Daar gaan de principes...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKTrcvaq6mKtuQTh9rD3cw3GMwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZdSvBW2u9Ie4DfIECkQFo08.jpg?f=fotoalbum_large

Een bijna complete serie (geen dragonborn Paladin!) met een paar die ik dubbel wilde.
37 euro voor 14 minifigs van zulke hoge kwaliteit is onweerstaanbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gim schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:34:

Ik ben mijn achtbaan, draaimolen en reuzenrad aan het afbreken en Bricklink-verkoopbaar aan het maken, geld was al uitgegeven aan twee kastelen :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vandaag Bumblebee gehaald en gebouwd. Leuke build, veel verassende technieken. Staat nu mooi naast Optimus Prime :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zit de review van de Classic Batmobile van RacingBrick te kijken en mijn mond valt open van verbazing. Geen stuurinrichting, geen motor en geen motorkap die open kan. Geen wonder dat hij zo goedkoop is, het is een holle huls, die overigens wel erg cool uitziet. Maar na de Ecto-1 en de Time Machine had ik wel iets meer verwacht moet ik zeggen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:41

rammes

koekebakker 1e klas

ik sla deze echt over, zo'n teleurstelling.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55
zonoskar schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:38:
Ik zit de review van de Classic Batmobile van RacingBrick te kijken en mijn mond valt open van verbazing. Geen stuurinrichting, geen motor en geen motorkap die open kan. Geen wonder dat hij zo goedkoop is, het is een holle huls, die overigens wel erg cool uitziet. Maar na de Ecto-1 en de Time Machine had ik wel iets meer verwacht moet ik zeggen.
Maar zit er een anti-shark spray bij?

Afbeeldingslocatie: https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/06/batman-shark-repellent-1966-movie.jpg?q=50&fit=crop&w=1140&h=&dpr=1.5

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 22-09-2024 09:09 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
rammes schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:55:
ik sla deze echt over, zo'n teleurstelling.
Hoewel ik het helemaal eens ben met Zonoskar en Racingbrick, koop ik hem toch :)

1 van mijn 3 favouriete Batman auto's (Tumbler en 1989 zijn de anderen), moet erbij. Het is jammer dat die net zoveel kan als de Tumbler (en die had niet zulke loze ruimtes in het chassis), maar de looks zijn gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Een stuurinrichting kan iemand er altijd nog zelf inbouwen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
zonoskar schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:38:

[YouTube: LEGO Batman 76328 Classic TV Series Batmobile detailed review - big, cheap, but something is missing]
Lijkt ‘on par’ te zijn met de DeLorean en ECTO-1, dus die gaat er komen. (y)

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• jip_86
Hier de Notre Dame in elkaar gezet. Wat een bak werk, echt veel herhaling, zo ongeveer alles moet je minimaal twee keer bouwen maar vaak veel meer. Zo telde ik een het eind 100 raampjes van 1x1 die je allemaal recht op elkaar moet zetten :+ Als je een beetje OCD hebt dan kun je je hier volop mee uitleven :P
Maar al met al wel een gave build om te maken, helemaal als je bezig bent met de laatste details toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLyyG6adcpFhS-B6Do7G5wC_Uw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OY9Pt9WIor4uHi5eDnbDT2wd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl0LA4SLStM57nnacHk_qm25xnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7W5rXdyh2iQOyfVf9kEMLlPV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxddh5U9J4g-7N_aa-GkPebiUkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7z72ZfeVirbSicnUTB2iUs3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:21:
Hoewel ik het helemaal eens ben met Zonoskar en Racingbrick, koop ik hem toch :)
Ik koop hem ook wel, moet ie wel rond de 100 euro zijn. En dan kijken we wel of er een stuur ingemaakt kan worden. Wellicht heeft iemand dat tegen die tijd al uitgevogeld.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Stuur mechanisme in dat soort display sets is an sich leuk maar ik zet ze gewoon neer en gebruik de stuur functionaliteit sowieso niet. Van mij part is dit de default :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
RubjeMazter schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:19:
Stuur mechanisme in dat soort display sets is an sich leuk maar ik zet ze gewoon neer en gebruik de stuur functionaliteit sowieso niet. Van mij part is dit de default :)
Als het kan sturen is het wel veel leuker voor kinderen, maar dit soort modellen zijn daar natuurlijk niet speciaal voor bedoeld.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat kinderhandjes en glimmend zwarte displaymodellen niet goed samengaan. Op de een of andere manier zijn die handjes altijd vettig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23

vanenkelen

uhmmm.....speechless

jip_86 schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:08:
Hier de Notre Dame in elkaar gezet. Wat een bak werk, echt veel herhaling, zo ongeveer alles moet je minimaal twee keer bouwen maar vaak veel meer. Zo telde ik een het eind 100 raampjes van 1x1 die je allemaal recht op elkaar moet zetten :+ Als je een beetje OCD hebt dan kun je je hier volop mee uitleven :P
Maar al met al wel een gave build om te maken, helemaal als je bezig bent met de laatste details toevoegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof hoor. Hier is hij work in progress. Ik bouw hem samen met mijn vrouw, dus we delen het aantal herhalende acties door twee.

We hebben ook geen haast, het is heel relaxed om op een doordeweekse avond met een drankje erbij samen een uurtje aan de keukentafel te zitten.

Dus alle tijd voor alle herhalingen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Op zich klopt dat, maar soms wil je de auto met ingeslagen wielen neerzetten. Dat kan dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
zonoskar schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:47:
[...]

Op zich klopt dat, maar soms wil je de auto met ingeslagen wielen neerzetten. Dat kan dan ook niet.
Dat is waar, maar de wielen kunnen laten draaien zou een losse feature kunnen zijn zonder gekoppeld te zijn aan het stuur. Dat zou ik wel waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:17:
[...]

Ik koop hem ook wel, moet ie wel rond de 100 euro zijn. En dan kijken we wel of er een stuur ingemaakt kan worden. Wellicht heeft iemand dat tegen die tijd al uitgevogeld.
Om de wielkasten niet onnodig groter te maken, denk ik dat je al een eind komt met een copy-paste van het virtual pivot stuursysteem van de 1989 Batmobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
vanenkelen schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:47:
[...]

Tof hoor. Hier is hij work in progress. Ik bouw hem samen met mijn vrouw, dus we delen het aantal herhalende acties door twee.

We hebben ook geen haast, het is heel relaxed om op een doordeweekse avond met een drankje erbij samen een uurtje aan de keukentafel te zitten.

Dus alle tijd voor alle herhalingen 👍🏻
Heb ik ook gedaan hoor, elke avond een zakje (soms twee als ik me niet in kon houden :P ). Is ook wel leuk verdeeld waardoor je steeds met iets anders bezig bent.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
Het was een goede middag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSEx7BiQAAywnjVa-OB-fvgW3hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkA2UUzkVCaFEU4zdRtdC2uf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jGKCNHWH1cB7ILjLNbMDhJKEW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFpjPnhq0138Jus90az6Rte6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:08
Dit jaar eens meegedaan aan de SHIPtember challenge (een ruimteschip bouwen van min. 100 studs lengte waarbij SHIP staat voor Seriously Huge Investment in Parts), zie https://www.flickr.com/groups/shiptember/ en https://bricknerd.com/hom...ability-and-parts-7-10-24. Een beetje onderschat hoeveel Lego er in zo'n build gaat maar tevreden met het eindresultaat!

Ik wilde een SHIP bouwen in de stijl van het 1997 UFO thema met de onhandige grote vliegende schotel delen. Het design is geïnspireerd op copepoden: zeediertjes die onderdeel zijn van het plankton.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exe6hS_YWYvcGNMnJb_Eg--fJXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVYvUTCqtcqmpiqSUn0324Fl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuA94MS3d0i2ibTNQG4YomMBBRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXQQvvIgwr1oVAFy6gyqr3Lb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKnVzZMOzrIsjpK9oEWTGYbXTPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixGKu0Pv6T3dRTNuz1qRMet5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Td6Jw2g1fi3VwV0pZOrM2DmiH8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NC3qsOuf0eg45tPxeJio6G5O.jpg?f=fotoalbum_large

Door alle trans neon onderdelen ziet hij er ook erg gaaf uit met blacklight:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4WulXfYYEIhPN4oJrRKlkxvxYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsmTQfVVVxpmDGieNfucNVbN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYgjAUiBZsBqikPweP2DFV42WNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0MPJP3KyKO4vnS3AvURxWRc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDICD0j81eulhAypq0T_r0vB6io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiZV0WnQxyU7GIorySSL0wKH.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso als je een 90s space lego fan bent een aanrader om eens een blacklight aan te schaffen, thema's zoals Ice Planet, Insectoids, UFO en M-tron zien er fantastisch uit onder blacklight.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nrpL7DXtsn1q1lJOhNqcJwSwlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzxPcnsdy0lqznjtSqn2ho7i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

LvanW schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:27:
Dit jaar eens meegedaan aan de SHIPtember challenge (een ruimteschip bouwen van min. 100 studs lengte waarbij SHIP staat voor Seriously Huge Investment in Parts), zie https://www.flickr.com/groups/shiptember/ en https://bricknerd.com/hom...ability-and-parts-7-10-24. Een beetje onderschat hoeveel Lego er in zo'n build gaat maar tevreden met het eindresultaat!

Ik wilde een SHIP bouwen in de stijl van het 1997 UFO thema met de onhandige grote vliegende schotel delen. Het design is geïnspireerd op copepoden: zeediertjes die onderdeel zijn van het plankton.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sowieso als je een 90s space lego fan bent een aanrader om eens een blacklight aan te schaffen, thema's zoals Ice Planet, Insectoids, UFO en M-tron zien er fantastisch uit onder blacklight.

[Afbeelding]
Mooi hoor! En tof thema, UFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:17
LvanW schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, echt heeeel vet !! Zeker de blacklight foto's.
Wat een cool schip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LvanW
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:31:
[...]
Mooi hoor! En tof thema, UFO.
iketot schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:47:
[...]
Wow, echt heeeel vet !! Zeker de blacklight foto's.
Wat een cool schip!
Bedankt! Ik vind UFO (en Insectoids wat het laatste space thema vóór Star Wars was) erg tof. Gimmicks met licht en geluid, grote specialistische onderdelen en gedetailleerde prints waren misschien niet echt goed voor de financiën van Lego destijds maar het zag er wel gaaf uit.

Voor meer sets in blacklight zie flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
LvanW schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:03:
[...]

[...]

Bedankt! Ik vind UFO (en Insectoids wat het laatste space thema vóór Star Wars was) erg tof. Gimmicks met licht en geluid, grote specialistische onderdelen en gedetailleerde prints waren misschien niet echt goed voor de financiën van Lego destijds maar het zag er wel gaaf uit.

Voor meer sets in blacklight zie flickr
Moet ook meteen denken aan mr. Plankton van Spongebob :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
LvanW schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:03:Bedankt! Ik vind UFO (en Insectoids wat het laatste space thema vóór Star Wars was) erg tof. Gimmicks met licht en geluid, grote specialistische onderdelen en gedetailleerde prints waren misschien niet echt goed voor de financiën van Lego destijds maar het zag er wel gaaf uit.
UFO heeft heel mooi bedrukte stenen en extra's, maar minifigs? Alien Conquest!
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/ac003.png Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/ac002.png Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/ac011.png Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/ac012.png Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/34/95204pb01.png

Edit: beetje geknoei met de beeldverhoudingen...

[ Voor 8% gewijzigd door mawashigeri op 23-09-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
mawashigeri schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:29:
[...]

UFO heeft heel mooi bedrukte stenen en extra's, maar minifigs? Alien Conquest!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Alien Conquest is een beetje van "na mijn tijd", ik vind het nogal cheesy maar de sets en de minifigs zien er inderdaad wel gaaf uit en ze zijn ook nog eens vrij betaalbaar tweedehands :) dus die komen er vast ook wel een keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
LvanW schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:30:
Alien Conquest is een beetje van "na mijn tijd", ik vind het nogal cheesy maar de sets en de minifigs zien er inderdaad wel gaaf uit en ze zijn ook nog eens vrij betaalbaar tweedehands :) dus die komen er vast ook wel een keer...
Klopt, de sets zelf zijn een beetje suf met weinig aliens en alles is met stickers 'opgelost'.
De enige die mij aantrekt is deze
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/7051-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Jah, ik display persoonlijk ook liever met alles recht, ziet er beter uit en maskeert de wielkassen.

Daarnaast zorgt een stuurinrichting ervoor dat de voorwielen altijd onderuit zakken. Bij vrijwel alle auto's heb ik er transparante supports onder zitten omdat te voorkomen.

Allemaal leuk en aardig een moter er andere details, maar 99,99% van de tijd display je de auto met alles dicht.

Vanwege alle gadget is bijvoorbeeld de 007 Aston Martin ook een gedrocht geworden van de buitenkant.

[ Voor 16% gewijzigd door TheDeeGee op 23-09-2024 12:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 16-10 21:39
Zit overspannen thuis. Als ik puf heb binnenkort deze maar eens in elkaar zetten. Men zegt dat LEGO helpt bij het herstel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqFPorfa4Wmoa4F5kMNBsboAfwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpkHaOyOdk9D28TBf7bNHcIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCzIMODKha5skB_pXNLYgLcQws8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubcKgTs42tL8lK90UzW6pkkx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@buurman3 Beterschap joh, mij heeft Technic goed geholpen om uit een depressie te geraken.

Uiteraard met de nodige therapie, medicijnen, hardlopen en heel veel tijd bood Lego mij de benodigde ontspanning. Ik kon mij moeilijk ontspannen en het lekker in elkaar klikken van de grote Liebherr kraan zorgde ervoor dat ik 's avonds heerlijk even een uurtje of wat iets kon doen zonder te piekeren en te peinzen.

Sterkte en Leg godt d:)b

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 23-09-2024 13:27 . Reden: tiepvaut ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buurman3
Fraggert schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:56:
@buurman3 Beterschap joh, mij heeft Technic goed geholpen om uit het een depressie te geraken.

Uiteraard met de nodige therapie, medicijnen, hardlopen en heel veel tijd bood Lego mij de benodigde ontspanning. Ik kon mij moeilijk ontspannen en het lekker in elkaar klikken van de grote Liebherr kraan zorgde ervoor dat ik 's avonds heerlijk even een uurtje of wat iets kon doen zonder te piekeren en te peinzen.

Sterkte en Leg godt d:)b
Ouch dat klinkt heel heftig. Fijn dat je er weer bovenop bent gekomen! Thanks voor je support!! 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

buurman3 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:44:
Zit overspannen thuis. Als ik puf heb binnenkort deze maar eens in elkaar zetten. Men zegt dat LEGO helpt bij het herstel...
offtopic:
ik zou zeggen, ga naar lokale coffeeshop - maar medisch advies vanuit deze kant misschien ook niet zo verstandig :+

mocht je nog intresse en energie hebben voor hobbies (ben blij!!!) wanneer dat statium voorbij is, en ook daar geen zin meer in hebt wordt het echt zwaar/depri.

vooral hobbien wat je leuk vind! en/of nieuwe hobbies opzoeken; nieuwe intresse, nieuwe impulsen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buurman3
himlims_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:21:
[...]

offtopic:
ik zou zeggen, ga naar lokale coffeeshop - maar medisch advies vanuit deze kant misschien ook niet zo verstandig :+

mocht je nog intresse en energie hebben voor hobbies (ben blij!!!) wanneer dat statium voorbij is, en ook daar geen zin meer in hebt wordt het echt zwaar/depri.

vooral hobbien wat je leuk vind! en/of nieuwe hobbies opzoeken; nieuwe intresse, nieuwe impulsen etc
Mn handen jeuken om te gaan bouwen, maar zit nog in de extreme moeheidsfase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

buurman3 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:20:
[...]

Ouch dat klinkt heel heftig. Fijn dat je er weer bovenop bent gekomen! Thanks voor je support!! 👍
Thanks, gaat jou ook lukken d:)b

Niet meteen volle bak uren doen, want ook Lego vraagt gewoon inspanning. Al helemaal in een situatie wanneer je niet helemaal top voelt.

Ik ben van #teamallesopeengrotehoop......maar als je wilt kun je ook het spul lekker eerst op kleur sorteren.

have fun, my dude :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
himlims_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:21:
offtopic:
Ook daar kan je van Lego genieten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfgX4-IplFsCooCdgl9SjuW4AyQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qSrrQv8XqpTPJ9qtNvrf37h6.jpg?f=user_large

Zonder gekheid: sterkte @buurman3. Zoals al gezegd - herstel begint met (hernieuwde) interesse in bijvoorbeeld hobby's. Een uitdagend bouwsel die de volle aandacht nodig heeft kan dan wonderen doen.
Het feit dat je foto's maakt & plaatst is een goed teken denk ik dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:26
Sterkte, @buurman3, één advies: neem de tijd. Laat de verwachting los over wanneer je hersteld wilt zijn. Dat levert anders alleen maar stress op. LEGO is prima. Wandel en fiets veel.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mawashigeri schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:36:
[...]

Ook daar kan je van Lego genieten!
[Afbeelding]

Zonder gekheid: sterkte @buurman3. Zoals al gezegd - herstel begint met (hernieuwde) interesse in bijvoorbeeld hobby's. Een uitdagend bouwsel die de volle aandacht nodig heeft kan dan wonderen doen.
Het feit dat je foto's maakt & plaatst is een goed teken denk ik dan.
dat figure ergens te koop?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
Nee, volgens mij thuisvlijt. Deze stond/staat op Etsy.

Andere leuke 18+ sets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GecHEfY051z9Lgx1C4h2TwOZfdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQhCroHcBS6YV2YFIa3XV86w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door mawashigeri op 23-09-2024 14:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• buurman3
Cass Casey schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:41:
Sterkte, @buurman3, één advies: neem de tijd. Laat de verwachting los over wanneer je hersteld wilt zijn. Dat levert anders alleen maar stress op. LEGO is prima. Wandel en fiets veel.
Die verwachting loslaten is een hele goede tip 🙏 Wandelen of fietsen doe ik idd elke dag even, werkt heel goed. En 1x p week 3km hardlopen. En dus beginnen met bouwen, dat was altijd al zen voordat ik thuis zat 💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

buurman3 schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:28:
[...]

Die verwachting loslaten is een hele goede tip 🙏 Wandelen of fietsen doe ik idd elke dag even, werkt heel goed. En 1x p week 3km hardlopen. En dus beginnen met bouwen, dat was altijd al zen voordat ik thuis zat 💪
"we" hebben hier ook een leuk hardloop-topic trouwens ;) mocht je daar wat meer mee willen gaan doen als je de smaak te pakken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buurman3
Fraggert schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:42:
[...]

"we" hebben hier ook een leuk hardloop-topic trouwens ;) mocht je daar wat meer mee willen gaan doen als je de smaak te pakken hebt.
Aha top. Ik loop al vanaf mn 14e geloof ik. Dat gaat nooit meer over 😃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:41

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hV64HkZYQyjboljzi4Q8dZO-9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtr68Jw2mJ1u6T2LF2367tAM.jpg?f=fotoalbum_large

Zooitje ongeregelde kadetten zijn ook aangekomen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
defusion schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:15:
Hier toevallig ook. Komt dit weekend nog wel af. Skipped the queue zeg maar.
[Afbeelding]
Voor het eerst dat ik een set doos ontvang waarbij er iets mis gegaan lijkt te zijn met de verlijming. Eén zijde kon redelijk ver open, omdat er geen lijm zat. De doos was verder in prima staat, evenals de verzenddoos van Bol. Had geen zin om er moeilijk over te gaan doen. Zekerheidshalve wel maar de set doos netjes verder open gemaakt om de inhoud te controleren. Klinkt haast als een excuus om eraan te mogen beginnen :+
  • Genummerde zakken 1 t/m 8, waarbij van elk nummer maar één zak (met evt. kleine zakjes erin).
  • 4 losse banden
  • Bouwinstructie boekje + sticker velletje
  • Extra blaadje erin, waarin stond dat LEGO in het proces zit om van plastic naar papieren zakken te gaan (ik had geen papieren)
Ik kan straks nog even een unboxing filmpje kijken, maar ik heb het idee dat alles wel klopt, want anders was er op zijn minst wel een band uitgevallen of zo. Het boekje loopt t/m nummer 8, ik zie velgen, ik zie ruiten. Lijkt me oké 8) Alleen dat LEGO bij sommige sets toch ervoor kiest om het dikkere boekje en het stickervelletje zonder enige bescherming in de doos te doen blijft me verbazen :X

Nu toch maar bij de backlog gelegd. Geduld... geduld... O-)

[ Voor 52% gewijzigd door Gim op 23-09-2024 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Gim schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:12:
[...]

De doos van de set leek niet goed gelijmd, waardoor ik een zijde redelijk ver open kon maken. Nog nooit eerder meegemaakt. De doos zag echter wel netjes uit verder. Nu dus maar open gemaakt. Klinkt haast als een excuus om eraan te beginnen :P

Zakken genummerd 1 tm 8 en van elk nummer ook maar één zak (met daarbinnen wel kleine zakjes). En dan nog 4 losse banden in de doos. Klopt denk ik wel....

Boek voor de bouwinstructies zag er netjes uit en het losse sticker velletje ook prima. Dat LEGO zon stickervel (en boekje) zonder bescherming erin doet bij sommige sets blijft me verbazen.

De verzenddoos van Bol was top dus even terug die doos in en bij de backlog leggen :P
Klopt iid. 8 zakjes met uniek nummer/geen dubbele, vziw alleen banden los in de doos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-KWyDZn7_vPWcpIMEABrbW69Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8MFPZgNlqmP5Mq1Wk3pPrHI.jpg?f=fotoalbum_large
Stof is in het echt een stuk minder zichtbaar ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23

L23

Dus als je nog een steentje mist...

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:48

Reinier

\o/

Een tijdje terug had ik mijn work in progress gepost, maar de JWST is inmiddels af. Voor de gouden spiegel (1 stuk karton) heb ik de Kragle gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31U4uS07CK2QmPr-MVVP9UqYfYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0ryVp8VGhvZ97CMCqWq9Oqu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick update Brussel 2024-09-24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m318tlsLQjtFwsgLXAhEpR17RmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MV37g3QRHdgwXtpl2Gfj2lhu.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:01
LEGO Icons 10339 Santa’s Post Office is nieuwste Winter Village-set

https://www.bricktastic.n...uwste-winter-village-set/

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:26
Ik heb een handleiding gemaakt voor de kerk die ik eerder heb gebouwd voor de moc-challenge hier op Tweakers, van set 31120 :) Ik moet hem een keer afbreken, en ik dacht: dit is een leuke manier om hem te onthouden!

https://rebrickable.com/m...84/JakeS/medieval-church/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vJFpXTST0nANoPQlunO5OoeS-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBT5Dj1tdsolRxyYhy9BZf3T.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:42
wlchris schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:09:
LEGO Icons 10339 Santa’s Post Office is nieuwste Winter Village-set

https://www.bricktastic.n...uwste-winter-village-set/
Ik vind het toch wel een teleurstelling en ga dit jaar voor Santa's visit (die heb ik ook nog niet). Elfjes horen niet thuis in Nederlandse kerst vind ik, dus kan er niet zoveel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
Vandaag twee 25 jaar oude mini-setjes gebouwd uit een stapel half-uitgezocht:Op zichzelf onbeduidende setjes, ware het niet dat ze allebei een onderdelenpaar hebben dat werkelijk prachtig is: 30208 en 30209.
Bij het 'normale' ruimtesetje is het een prachtig chroom-goud, terwijl de insectoids een neon-transparant groen heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_fa8Z0XFiuMc3COu6Cedv35s1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdrfDgVHl8IiULpaLrgchALB.jpg?f=fotoalbum_large
Let maar niet op de antenne vervangers, de goede zaten niet in de stapel :( Stickertje zit ook verkeerd!

En dan de onderdeeltjes waarom het gaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YG7OWBTL56GHZxYUnYqwyOl7BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePembJqyadQGZl0zMDVSrsKN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:11
Pazienza schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:42:
[...]

Ik vind het toch wel een teleurstelling en ga dit jaar voor Santa's visit (die heb ik ook nog niet). Elfjes horen niet thuis in Nederlandse kerst vind ik, dus kan er niet zoveel mee.
Ik kijk er ongeveer hetzelfde naar toe. De fantasie-kant van de kerst-sets heb ik niets mee.
Uiteindelijk komt de set er wel, maar dan met minifigures die ik zelf heb samengesteld.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
Pazienza schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:42:
[...]
Elfjes horen niet thuis in Nederlandse kerst vind ik, dus kan er niet zoveel mee.
Je hebt dus een hele mooie kerststal voor het kindje Jezus gemaakt? :P

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:30

kaanmijo

Picobello B.V.

Ben op dit moment op LAX en kwam daar deze tegen, maar even meegenomen voor in het vliegtuig zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mDaTpg5uguMXAKK88xDZAi21Uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiWoI2u9gPeM4GZnfOOKCI2T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
Dennis schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:35:
[...]

Zoals gevraagd :+.

[Afbeelding]

Qua gebouwen is dit wel redelijk compleet beeld. Stadscentrum moet mijn vrouw nog afbouwen vanavond. Verder hebben we nog veel meer voertuigen maar dan staat er file in Lego City :P.
Voorbeeld doet volgen, dankje!

Ik heb wel vaker iets in mn achterhoofd van een stadje bouwen. Groot.. Klein... meestal te groot. En het komt er niet van.

Nu gekeken of ik op het bureau'tje van de kinderen niet gewoon wat sets neer kan zetten met die nieuwe platen. En ja hoor, groot succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hGent4EXxF0ssh27D-IHWxykcA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V33kvhyEaCEsCK5mnjZvPnPp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krq3aiimHhc_IyDvthG5eENIDzE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZXBRveTqQhd1hRbUTOSzK4tw.png?f=fotoalbum_large

Trein station paste er niet eens goed bij op die plek.
https://brickset.com/sets/60335-1/Train-Station

Dochter heeft nog het ziekenhuis die erbij zou kunnen
https://brickset.com/sets/60330-1/Hospital

Ik heb eventueel ook nog deze om aan te sluiten
https://brickset.com/sets/60380-1/Downtown

Maar misschien is het wel te veel, en is het prima zo. Kan zijn dat ik zelfs de brandweer nog eraf haal. (Al zit ik nu wel met een schuin oog te kijken naar meer sets met deze platen. Het is best leuk en praktisch!)

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Mijn vrouw heeft een Lego Friends set gekocht van iemand die er geen verstand van heeft (man overleden, klonk geloofwaardig, dus gaan ook niet te veel zeuren en ons verlies pakken). De set zou compleet zijn, maar later berichtte ze dat er toch een aantal kleine steentjes missen. Als compensatie heeft ze er nog een andere incomplete set bij gedaan.

Gisteren kwam deze binnen, resultaat:
- wat random speelgoed
- beetje Playmobil (dochter blij)
- Extra Friends set mist een handjevol stukjes en 1 minidoll
- Bestelde Friends set mist 251 stukjes (direct een wanted list gemaakt), na verwijderen van nep Lego, 2 minidolls
- Sommige neplego lijkt echt, andere merk je direct. Gaat naar de prullenbak.
- Ik heb ook nog een handjevol stukjes over en een twijfelachtige minidoll (weet niet of deze echt is)

We gaan de verkoper nog contacten voor de minidolls, als ze die nog heeft valt de schade mee.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@artificial_sun voor mij ook de reden dat ik gestopt ben met lego via marktplaats; te vaak gehad dat er (essentiele) steentjes ontbraken, waardoor 'te veel' voor de set betaald heb. succes er mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Ha, leuk Karp!

Hier blijken de kinderen er toch iets minder graag mee te spelen dan we dachten. Vooral het bouwen met Duplo vindt de oudste nog veel leuker. Nu dus weer een beetje aan het opruimen maar er komt vast over een paar maandjes ( <+:) ) nieuwe kans.

Heb nog wel wat losse onderdelen gekocht her en daar zodat alles mooi aan elkaar gezet kan worden. Toch best leuk :).

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
Dennis schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:26:
[...]

Ha, leuk Karp!

Hier blijken de kinderen er toch iets minder graag mee te spelen dan we dachten. Vooral het bouwen met Duplo vindt de oudste nog veel leuker. Nu dus weer een beetje aan het opruimen maar er komt vast over een paar maandjes ( <+:) ) nieuwe kans.

Heb nog wel wat losse onderdelen gekocht her en daar zodat alles mooi aan elkaar gezet kan worden. Toch best leuk :).
Welke leeftijd zijn ze? Hier 3 en 7. En het staat nu heel bereikbaar, dat scheelt wel volgens mij. Vooral de jongste heeft interesse tot nu toe.

En voor de mensen die ook zoiets willen proberen. Brickset heeft een overzicht van "dit soort" sets: https://brickset.com/sets/tag-Road-System

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
De Lady of Pain op een gewone avond thuis voor de deur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EhUjuTfOTRKbJgUfna7qRC1Isg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ts52kTmcdPcdgmyNFdTl3H4M.jpg?f=fotoalbum_large
Zo zie je maar, je moet niet alle geruchten geloven!

PS: voor de OCDers onder ons: het boompje voor de deur is door een 5-jarige in elkaar gezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Karp schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:30:
Welke leeftijd zijn ze? Hier 3 en 7. En het staat nu heel bereikbaar, dat scheelt wel volgens mij. Vooral de jongste heeft interesse tot nu toe.

En voor de mensen die ook zoiets willen proberen. Brickset heeft een overzicht van "dit soort" sets: https://brickset.com/sets/tag-Road-System
3 en 5.

Die road system vind ik juist ook het leuke eraan! Voor mijn market square set heb ik nu een weg voor het stadhuis gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71mV4L7_mqWrBj_silZx64YV0aI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1k31XbCsJlKQ3dfJnohRHZG.jpg?f=fotoalbum_medium

Ook voor de andere onderdelen van die set 60271 heb ik aanpassingen gemaakt zodat ze aan de wegen vastgemaakt kunnen worden. En ik ben nog bezig om de tram uit te breiden met twee extra tussenrijtuigen :). Tot slot is het Lego Museum onderweg (60008).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iketot
Karp schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:08:
[...]

Voorbeeld doet volgen, dankje!

Ik heb wel vaker iets in mn achterhoofd van een stadje bouwen. Groot.. Klein... meestal te groot. En het komt er niet van.

Nu gekeken of ik op het bureau'tje van de kinderen niet gewoon wat sets neer kan zetten met die nieuwe platen. En ja hoor, groot succes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Trein station paste er niet eens goed bij op die plek.
https://brickset.com/sets/60335-1/Train-Station

Dochter heeft nog het ziekenhuis die erbij zou kunnen
https://brickset.com/sets/60330-1/Hospital

Ik heb eventueel ook nog deze om aan te sluiten
https://brickset.com/sets/60380-1/Downtown

Maar misschien is het wel te veel, en is het prima zo. Kan zijn dat ik zelfs de brandweer nog eraf haal. (Al zit ik nu wel met een schuin oog te kijken naar meer sets met deze platen. Het is best leuk en praktisch!)
Leuk die gele glijbaan!

Hadden ze die maar eens bij de PaB zeg :( ;)

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:05
kaanmijo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:01:
Ben op dit moment op LAX en kwam daar deze tegen, maar even meegenomen voor in het vliegtuig zo :)

[Afbeelding]
Poehh, die wil ik ook! Echt niet te krijgen in Nederland op het eerste gezicht zonder dat je evenveel of meer verzendkosten betaalt als de waarde van het tijdschrift 😭 Iemand tips/ideeën?

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-10 08:03
iDutch schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:04:
[...]

Poehh, die wil ik ook! Echt niet te krijgen in Nederland op het eerste gezicht zonder dat je evenveel of meer verzendkosten betaalt als de waarde van het tijdschrift 😭 Iemand tips/ideeën?
Ook ik heb graag papieren leesvoer over mijn hobbies en interesses. Meestal best goed te krijgen, maar deze is inderdaad erg beperkt (en nogal prijzig voor een exemplaar van Time....).
Niet toevallig iemand hier die naar US gaat en met stapeltje hiervan terug kan gaan? :9

• defusion
  • Niet online
iDutch schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:04:
[...]

amazon.com zegt iig $10.27 shipping, en $ 14.99 voor het boekje. Valt me nog mee voor shipping vanuit US. Als je toevallig nog iets nodig hebt, en amazon heeft veel, kun je misschien nog wat besparen op de gecombineerde verzendkosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:08
Over de nieuwe modular:

https://www.bricktastic.n...de-modular-buildings-set/

Ben heel benieuwd :)

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:05
defusion schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:13:
[...]

amazon.com zegt iig $10.27 shipping, en $ 14.99 voor het boekje. Valt me nog mee voor shipping vanuit US. Als je toevallig nog iets nodig hebt, en amazon heeft veel, kun je misschien nog wat besparen op de gecombineerde verzendkosten.
Dat is te overzien ja! Ik kwam eerst op een duurder aanbod uit i.c.m. 20 dollar voor shipping, dus vond dat wat te gortig.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Denk er aan:
als het uit de VS komt is het 'gedoe' met import/btw/blabla, dus reken nog maar op een relatief stevige bijkomende kostenpost vooraleer het in de brievenbus zit

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• defusion
  • Niet online
Amazon doet zelf de afhandeling, zit al bij de prijs inbegrepen bij betaling. Komt er idd wel een paar dollar bij, maar iig geen inklaringskosten oid meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHe9-SJCRF2tZPsp_FvCMotUigI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZ4qJ6j1xLnsvKdPw5XCh0Lg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door defusion op 25-09-2024 12:25 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .