If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik ben niet gelijk razend enthousiast, maar dat hoeft ook niet. Het heeft nog genog tijdwlchris schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:09:
LEGO Icons 10339 Santa’s Post Office is nieuwste Winter Village-set
https://www.bricktastic.n...uwste-winter-village-set/
Wat anders.... deze MOCs op Rebrickable https://rebrickable.com/users/marinbrickdesign/mocs/ hebben misschien nog wat te bieden voor mensen die wat extra's willen toevoegen aan hun winterdorp.
Ikzelf wil kijken of ik iets van hoogteverschil erin kan krijgen (eventueel subtiel) door middel van rots elementen of zo. Moet het alleen qua budget meevallen. Andere optie is zo'n kant en klaar gevaarte die je vaker ziet bij de kerstafdeling van tuincentra, maar dat vind ik toch wel minder.... gebrek aan studs?
[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 25-09-2024 14:33 ]
Wat je wel eens ziet is dat mensen de Ikea Bygglek-doosjes gebruiken om hun winterdorp wat op te hogenGim schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:19:
[...]
Ikzelf wil kijken of ik iets van hoogteverschil erin kan krijgen (eventueel subtiel) door middel van rots elementen of zo. Moet het alleen qua budget meevallen. Andere optie is zo'n kant en klaar gevaarte die je vaker ziet bij de kerstafdeling van tuincentra, maar dat vind ik toch wel minder.... gebrek aan studs?
Wat ook nog heel goed kan: Duplo-blokken aan de achterkant, witte stenen aan de voorkant van een verhoging. Dat is compatibel met Lego, en scheelt soms veel steentjes.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Sinds ship in a bottle hecht ik weinig waarden aan aantal bricksJakkus schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:23:
[...]
Ik ook! Ik ben ook benieuwd of het gerucht van de 'Residential Townhouse' klopt. Ergens verwacht ik nog een post office vanwege de brievenbus in het Natural History Museum, maar wie weet komt die later nog een keer. Als ik online de discussies volg zijn er blijkbaar veel mensen die daar op hopen.
Ik ben ook benieuwd, als dit klopt, of het één huis is of twee, zoals bijvoorbeeld bij de Pet Shop en de Bookshop. En het aantal stenen is behoorlijk groot voor een modular, ik ben benieuwd of daar veel bricks bij zitten of dat het vooral veel kleine onderdelen zijn.

Dat gezegd hebben; ben wel erg benieuwd naar de nieuwe modular. Voorheen moest ik ze allemaal hebben, dat heb ik inmiddels losgelaten.
Ervaar een groot verschil in techniek en complexiteit tussen de build van de “expert”

Gevoelsmatig is de Diner nog altijd het meest “expert” van alle modulars. Daarbij heb ik het puur over het exterieur/framework van gebouw. Op gebied van interieur zie ik wel vaak nieuwe, innovatieve oplossingen die afwerking naar hoger niveau tillen. (Enkele mini builds van in het museum zijn een pareltje)
Puur kijkend naar het “casco” gebouw, vind ik het maar magertjes;
nummer 1. Is de Diner (10260)
nummer 2. De boutiek/hotel (10297)
nummer 3. Het restaurant (10243)
Jullie?
[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 25-09-2024 20:06 ]
Zoiets heb ik inderdaad een jaartje gedaan maar had toen alleen wat weinig platesAppieNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:06:
Wat ook kan is een frame van Technic liftarms/Technic bricks, waar je aan de voorkant/bovenop wat plates tegenaan klikt. Stevig en licht in gewicht. En als het weer uit elkaar moet voor volgend jaar kerst, vrij compact op te bergen
Los van de oplossing eerst nog wel wat grijze en wat witte steentjes erbij halen om wat meer oneffenheden aan te brengen. En witte plates.
Al mag ik wel hopen dat ze niet de kelders van de modular laten onderlopen met water steentjes. Ook LEGO steden getroffen door klimaatveranderinghimlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:53:
[...]
Sinds ship in a bottle hecht ik weinig waarden aan aantal brickszolang er geen (officiële) duidelijkheid is kan zo’n gerucht of pre-release-leak alle kanten op
[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 26-09-2024 08:40 ]

De Mclaren mp4/4 is eindelijk compleet door het nagestuurde onderdeeltje van de achtervleugel.
En de L-beam voor de P1 is ook binnen zodat ik die deur proper kan bevestigen. Nou is het nog even wachten op die witte flex-axle voor de koplamp en dan is die ook compleet (en gaat waarschijnlijk al snel weer uit elkaar als 'reverse build experience').
Daarbij ook een zwikkie transparante 2x2 bricks voor bij de blommen. Was even om te proberen.
(Had toch beter 1x1 bricks besteld, die komen allicht nog wel... Een hoop meer dan dit ook).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0vMp5dhx9eDZMW2IUF9dbqIX.jpg?f=user_large)
Ik ben benieuwd, het museum moet nog gebouwd wordenderKaiser29 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:57:
Over de nieuwe modular:
https://www.bricktastic.n...de-modular-buildings-set/
Ben heel benieuwd
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ergens zou wel leuk zijn; service diensten.. echter brengt Lego city ieder jaar(?) een nieuw ziekenhuis/brandweer/politie-gebouw uit.Chip. schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:56:
Had eigenlijk gehoopt op een ziekenhuis... jammer dit weer...
Daarom acht ik de kans op een ziekenhuis modular klein.
Op rebrickable vind je overigens wel ziekenhuis-modulars, gebouwd met meerdere LEGO city sets. (Met beetje gelukt zijn die met korting goedkoper dan een reguliere modular)
Zoals deze
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pbKALRI4InjeKM1hgvvDGItv.jpg?f=user_large)
Bron: https://rebrickable.com/m...0204-modular-mod/#details
Of ga gewoon zelf aan de slag, immers de kracht van Lego:
koop wat sets van bepaald thema + 200 grijze tiles voor de stoep + een flinke baseplate + beetje @Jakkus creativiteit + glaasje whisky = unieke MOC
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 25-09-2024 22:44 ]
Dit is mijn top 3:himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:53:
[...]
Jullie?
1: Parisian Restaurant
2: Detective's Office
3: Assembly Square
Stiekem blijf ik dus hopen dat er nog een keer een modular wordt ontworpen door Jamie Berard
Wat deze drie gemeen hebben zijn dat ik ze gewoon echt heel leuk vind om te bouwen, met zoveel goed doordachte details, en zowel binnen als buiten heel mooi afgewerkt.
De laatste modular, het National History Museum, en de Police Station kwamen daar voor mij wel dichtbij. En de Town Hall vind ik op een andere manier weer mooi, die vind ik heel imposant vinden staan in de stad.
De Diner vind ik ook heel leuk om te bouwen! Alleen de stijl is wat minder mijn smaak, ik hou meer van de klassieke gebouwen.
@Chip. Ik heb het idee dat een ziekenhuis er wel een keer gaat komen, in een interview hintte Jamie Berard daar al op. Maar het kan wel nog een paar jaar duren denk ik, misschien de volgende jubileumuitgave? We gaan het zien!
[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 26-09-2024 08:08 ]
https://bouwsteentjes.inf...ampions-winter-2025-sets/
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Maar is het ook mogelijk om ergens alle sets te hebben. Dan per set de steentjes die ik nu heb gevonden 'af te vinken' en zonder dat ik een helemaal compleet heb door te gaan naar de andere set? Met uiteindelijk een lege bak en gevulde tabel met alle nog te kopen steentjes om de sets compleet te maken? En idealiter dan zo'n bestand die ik direct kan openen in Bricklink om alles te bestellen.
vooral dat laatste geloof ik wel jahimlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:38:
[...]
Of ga gewoon zelf aan de slag, immers de kracht van Lego:
koop wat sets van bepaald thema + 200 grijze tiles voor de stoep + een flinke baseplate + beetje @Jakkus creativiteit + glaasje whisky = unieke MOC
Ik 'bezondig' me heel soms wel eens aan een glas sterk bier tijdens het bouwen,
maar an sich is het het bouwen met Lego zelf dat mij kalmeert en mijn gedachtentrein stopt.
Als ik mij niet vergis horen PR en DO bij elkaar qua stijl, en maakt de Brick Bank het trio af (qua bouwstijl).Jakkus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:02:
[...]
Dit is mijn top 3:
1: Parisian Restaurant
2: Detective's Office
3: Assembly Square
Assembly Square was bedoeld als een soort samenvatting van alle voorgaande modulars, ik moet deze nog steeds bouwen, maar kijk er wel naar uit.
Parisian Restaurant blijft voor mij ook numero uno, deze set heeft me naar de dark side van grote sets gelokt

Clowns to the left of me, Jokers to the right
De 10197 Fire Station was wel een pareltje toen, alles wat je van een ouderwetse Amerikaanse brandweerkazerne verwacht. Misschien spreekt een ziekenhuis niet genoeg tot de verbeelding of is te algemeen.himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:38:
[...]
Ergens zou wel leuk zijn; service diensten.. echter brengt Lego city ieder jaar(?) een nieuw ziekenhuis/brandweer/politie-gebouw uit.
Daar moet ik echt even over nadenken..himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:53:
[...]
Jullie?
Boutique Hotel, Assembly Square, Police Station, Parisian Restaurant.. allemaal wel leuk eigenlijk.
Downtown Diner herinner ik me als een onhandige set om te bouwen. Die luifel wilde steeds niet goed vast bij mij.
Bookshop vond ik oprecht ook heel erg leuk. Snap niet zo goed waarom die weinig genoemd wordt. Leuk ook om 2 "halve" gebouwen te hebben.
Jazz Club vond ik echt de saaiste tot nu toe. Veel muur, weinig boeiende inhoud.
Natural History Museum, Corner Garage en Detective's Office liggen hier nog ongebouwd. Nog geen mening over! (Maar verwachtingen wel positief)
Brick bank lijkt me ook tof, maar die is 2e hands zo enorm veel duurder.
https://brickset.com/sets...ular-Buildings-Collection
En niet-echt-modular, maar ik vond Sanctum Sanctorum ook erg leuk met zoveel minifigs, veel details en sluit prima aan op de rest.
Ik zou nog wel meer niet-echt-modular willen. Modular Construction Site staat op mn verlanglijstje, maar ook zo verschrikkelijk duur. En ik val dit jaar vast nog eens voor Spring Lantern Festival. Voor Avengers Tower ben ik te weinig marvel-fan denk ik.
Ik "heb" wel https://brickset.com/sets/MODULAR2-1/Construction-Modular
Maar er is ook een Fire Brigade en een Police Station geweest?himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:38:
[...]
Ergens zou wel leuk zijn; service diensten.. echter brengt Lego city ieder jaar(?) een nieuw ziekenhuis/brandweer/politie-gebouw uit.
Oogt mooi zo, die combi. Helemaal niet geforceerd ook maar heel natuurlijk!Dennis schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:47:
[...]
3 en 5.
Die road system vind ik juist ook het leuke eraan! Voor mijn market square set heb ik nu een weg voor het stadhuis gemaakt:
[Afbeelding]
Ook voor de andere onderdelen van die set 60271 heb ik aanpassingen gemaakt zodat ze aan de wegen vastgemaakt kunnen worden. En ik ben nog bezig om de tram uit te breiden met twee extra tussenrijtuigen. Tot slot is het Lego Museum onderweg (60008).
Ik heb mogelijk deze besteld zojuist 😇
https://brickset.com/sets/60364-1/Street-Skate-Park
Ik ben bij de rebranding van de dozen gestopt met ze allemaal willen hebben, volgens mij was dat het politiebureau. Ook wel mede vanwege ruimte gebrek maar ook de prijzen die steeds hoger werden.himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:53:
[...]
Sinds ship in a bottle hecht ik weinig waarden aan aantal brickszolang er geen (officiële) duidelijkheid is kan zo’n gerucht of pre-release-leak alle kanten op
Dat gezegd hebben; ben wel erg benieuwd naar de nieuwe modular. Voorheen moest ik ze allemaal hebben, dat heb ik inmiddels losgelaten.
Ervaar een groot verschil in techniek en complexiteit tussen de build van de “expert”serie.
Gevoelsmatig is de Diner nog altijd het meest “expert” van alle modulars. Daarbij heb ik het puur over het exterieur/framework van gebouw. Op gebied van interieur zie ik wel vaak nieuwe, innovatieve oplossingen die afwerking naar hoger niveau tillen. (Enkele mini builds van in het museum zijn een pareltje)
Jullie?
De leukste en mooiste vind ik nog steeds de Diner. Die was geloof ik in de aanbieding €140,-
Die nieuwe sets gaan niet weg onder de 200 geloof ik
10 skips voor mij. Ik heb niet zoveel met F1. Voor een leek als ik zien alle wagens er hetzelfde uit. Wellicht dat ik er 1 koop, maar daar hou ik het bij.Mad-Matt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:16:
10 nieuwe Speed Champion setjes in maart. Ze gokken dat deze sets in samenwerking zijn met F1 (er zijn ook 10 teams)
Idem hier, 10 x vind ik wat veel van het goede. 10 x dezelfde auto met andere stickers. Ik heb er al 2 en de nieuwe groene wacht ik ook nog op. Misschien dat ik die van Max zal kopen, immers zijn laatste succes seizoen vermoed ik.XFlame schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:22:
[...]
10 skips voor mij. Ik heb niet zoveel met F1. Voor een leek als ik zien alle wagens er hetzelfde uit. Wellicht dat ik er 1 koop, maar daar hou ik het bij.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
allemaalXFlame schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:22:
[...]
10 skips voor mij. Ik heb niet zoveel met F1. Voor een leek als ik zien alle wagens er hetzelfde uit. Wellicht dat ik er 1 koop, maar daar hou ik het bij.

@himlims_ doe dan meteen alles 2x, heb je een full grid
[ Voor 28% gewijzigd door defusion op 26-09-2024 09:56 ]
Ik gebruik bricklink hiervoor, doe een part-out naar een nieuwe wanted-list en begin 'have' in te vullen met de steentjes die je apart legt.einz schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:30:
In dit topic is het ongetwijfeld al eens besproken, maar terug heb ik het niet kunnen vinden. Is er een goede manier om oude sets die in een grote bak zitten te sorteren? Ik heb nu mijn sets in Brickset gezet en dus een mooi overzicht en vanuit dat overzicht kan ik ook zoeken welke steentjes bij een set horen.
Maar is het ook mogelijk om ergens alle sets te hebben. Dan per set de steentjes die ik nu heb gevonden 'af te vinken' en zonder dat ik een helemaal compleet heb door te gaan naar de andere set? Met uiteindelijk een lege bak en gevulde tabel met alle nog te kopen steentjes om de sets compleet te maken? En idealiter dan zo'n bestand die ik direct kan openen in Bricklink om alles te bestellen.
Daarna kan je op ieder moment besluiten de rest bij te bestellen met buy-all of easy-buy. In buy-all begin je vanuit 1 wanted-lijst, maar je kan er meerdere aanvinken als je eenmaal bezig bent. Dan goed vergelijken waar je zoveel mogelijk tegelijk kan bestellen voor een redelijke prijs - je kiest er dan 1 met select en de onderdelen die in dat mandje zitten worden virtueel van het totaal afgetrokken. Daarna nog een paar selecteren totdat je alles in bestelmandjes hebt en bestellen maar!
Nadeel: als je veel sets hebt worden het veel lijsten! Je kan overwegen daarvoor een apart account te maken.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Allemaal maar dan 2x... Ik zie Lego namelijk wel in elk setje de 2 betreffende startnummers van het team doen, zodat je kan kiezen van wie de wagen is.himlims_ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:52:
[...]
allemaalhier zit ik werkelijk al jaren op te wachten
Ik heb zelf maar een aantal Modulars gebouwd, maar voor mij staat het Parisian Restaurant absoluut op nummer 1. ( maar dat komt vooral omdat ik dat de mooiste vind )himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:53:
[...]
Ervaar een groot verschil in techniek en complexiteit tussen de build van de “expert”serie.
Jullie?
Fijn dat Lego de keuze voor je maaktMad-Matt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:16:
10 nieuwe Speed Champion setjes in maart. Ze gokken dat deze sets in samenwerking zijn met F1 (er zijn ook 10 teams)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
![]() | ![]() |
Work in progress (of eigenlijk: werkontwijkend gedrag in progress): nu ik de kerk in Studio heb gebouwd is het leuk om hem met twee sets van 31120 'af' te proberen te maken
Edit: ik heb de handleiding voor deze versie ook op Rebrickable gezet
[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 26-09-2024 17:08 ]
:strip_exif()/f/image/YVIXWey2EmRQPQWC4OZ34Aj0.jpg?f=fotoalbum_large)
De Diner heb ik nooit gekocht, omdat ik die destijds totaal niet vond passen bij de verdere modulars die ik had. Alleen heb ik enige tijd daarna een streep (nou ja, stippellijn) door modulars getrokken en Brick Bank, Detective Office en Pet Shop verkocht (voor veel te weinig). Achteraf gezien had ik dus net zo goed wel de Diner kunnen overwegenhimlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:53:
Jullie?
Mijn top 3 bestaat uit:
1. Parisian Restaurant
2. Boutique Hotel
3. ...
Ik heb verder nog de Bookshop, Palace Cinema en Assembly Square. Plek 3 is al tijden gereserveerd voor Assembly Square
De Book Shop is ook gewoon een erg leuke set en het maakt de verkoop van de Pet Shop weer goed
En hier hou ik het bij. Misschien moet ik me hooguit nog richten op de jubileum set wanneer we bij de 20e zijn beland
[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 26-09-2024 11:02 ]
Wat ik wel leuk nieuws vind is een nieuwe Star Wars Helm! Ook al is het waarschijnlijk een kopie van de Mandalorian/Boba helm. Toch een warm plekje in m'n hart al die helmen.
ik dus ook!himlims_ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:52:
[...]
allemaalhier zit ik werkelijk al jaren op te wachten
Ben enorm blij met de samenwerking.
Ik ben groot fan van F1 (niet alleen Max) en van Lego, dus dit is perfect.
Het kan alleen nog maar beter worden als er Skyrim en Fallout sets uit komen

Kwam deze gisteren tegen ;-) YouTube: The Ultimate Fallout Bunker in LegoMad-Matt schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:31:
[...]
ik dus ook!
Ben enorm blij met de samenwerking.
Ik ben groot fan van F1 (niet alleen Max) en van Lego, dus dit is perfect.
Het kan alleen nog maar beter worden als er Skyrim en Fallout sets uit komen
Paar illegale en geprinte dingen, maar het concept is fantastisch.
tof gemaakt!sheane schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:33:
[...]
Kwam deze gisteren tegen ;-) YouTube: The Ultimate Fallout Bunker in Lego
Paar illegale en geprinte dingen, maar het concept is fantastisch.
YouTube: LEGO Santa's Post Office REVIEW
Altijd prettig om wat meer beeldmateriaal te hebben van sets om een mening te vormen, bij te stellen.
Nu nog eentje van Jangbricks.
[ Voor 48% gewijzigd door Gim op 26-09-2024 13:38 ]
De top 3 voor mij zijn toch wel
Parisien Restaurant
Detective Office
Brick Bank.
De restaurant was de eerste modular die ik kocht na mijn dark side. Kocht eerst de yellow submarine en was verbaasd over de kleuren en mogelijkheden en kwam zo uit bij restaurant.
Kwam er veel later erachter dat de drie door dezelfde ontwerper bedacht zijn.
De jazz club heb ik niet gekocht, net als de natural history. De laatste in de rij is Boutique Hotel.
Vind ze gewoon te duur worden en het is niet meer zo makkelijk om met korting te kopen waar je voorheen als je geluk had 40 % kon pakken.
En ik heb er nu 15 modulars, als ik goed heb. Dat is wel mooi genoeg.
De fishing store is ook een hele mooie. De Observatorium van Bricklink ligt hier ook.
Het enige wat nog interessant is, die nieuwe Ideas Tuin modulair. Met die glazen koepels. Maar ben bang dat die ook weer niet leuk is qua prijs.
Die heb ik ook gehoord ja, zal goed staan bij de nieuwe may 4th UCS volgend jaarsheane schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:02:
Hier ook een skip van de 10 SC als het alleen formule 1 auto's zijn. Hoewel ik Formule 1 nog wel een beetje een warm hart toedraag vind ik een vol grid hebben een beetje teveel van het goede. Zullen vast genoeg mensen zijn die het fantastisch vinden en dat is hun goed recht. Ik moet zelf alleen nog de Aston Martin's van dit jaar. Daarna kijk ik wel kritisch of er van de nieuwe SC iets boeiends uitkomt. Momenteel is de backlog sowieso gigantisch...beetje een luxe positie.
Wat ik wel leuk nieuws vind is een nieuwe Star Wars Helm! Ook al is het waarschijnlijk een kopie van de Mandalorian/Boba helm. Toch een warm plekje in m'n hart al die helmen.
Oh, dat laatste heb ik gemist, ik heb bijna alle helmen (marvel/dc niet alles), vind het zo'n tof thema.sheane schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:02:
Hier ook een skip van de 10 SC als het alleen formule 1 auto's zijn. Hoewel ik Formule 1 nog wel een beetje een warm hart toedraag vind ik een vol grid hebben een beetje teveel van het goede. Zullen vast genoeg mensen zijn die het fantastisch vinden en dat is hun goed recht. Ik moet zelf alleen nog de Aston Martin's van dit jaar. Daarna kijk ik wel kritisch of er van de nieuwe SC iets boeiends uitkomt. Momenteel is de backlog sowieso gigantisch...beetje een luxe positie.
Heb je een foto van de vitrine? Ik heb ze hier nog los staan in de kast, maar ik zoek een wat permanentere oplossing. Wel al een vitrine gevonden die custom made is voor 20 auto's maar die had best een prijskaartje (> 200 euro). dezePopcorna schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:01:
Vandaag de F40 opgebouwd, alleen nog de Nascar en dan heb ik alle 8 studs SC's die tot nu toe zijn uitgekomen opgebouwd en in vitrine.
sheane schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:56:
[...]
Heb je een foto van de vitrine? Ik heb ze hier nog los staan in de kast, maar ik zoek een wat permanentere oplossing. Wel al een vitrine gevonden die custom made is voor 20 auto's maar die had best een prijskaartje (> 200 euro). deze
:strip_exif()/f/image/Taplj9JlaaZ8gMX6zzhIk3aE.jpg?f=fotoalbum_large)
Oude foto, heb nu aantal meer van de zomer wave. Heb het ook te koop staan op marktplaats, maar echt belachelijk wat mensen bieden. Ik hou ze en verkoop wellicht ooit op later tijdstip.
Ziet er mooi uit hoor, jalours.Popcorna schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:59:
[...]
[Afbeelding]
Oude foto, heb nu aantal meer van de zomer wave. Heb het ook te koop staan op marktplaats, maar echt belachelijk wat mensen bieden. Ik hou ze en verkoop wellicht ooit op later tijdstip.
Zie ik de Aston Martin set er niet tussen staan?
Dat past ook niet en je zal met de SC moeten stopen said no one ever
[ Voor 5% gewijzigd door gielie op 26-09-2024 16:11 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Leuk die Alien Avenger onderop - blacklight erop en genieten maar!Popcorna schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:59:[Afbeelding]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Geinige set, maar ik vind hem door het dikke sneeuwdak totaal niet bij de rest van de wintersets passen.Gim schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:17:
Review nieuwe WV set door Tiago Catarino:
YouTube: LEGO Santa's Post Office REVIEW
[YouTube: LEGO Santa's Post Office REVIEW]
Altijd prettig om wat meer beeldmateriaal te hebben van sets om een mening te vormen, bij te stellen.
Nu nog eentje van Jangbricks.
Waar de brandweer kazerne wat weinig sneeuw had heeft deze inderdaad wat veel. De andere sets zou je eventueel van wat meer sneeuw kunnen voorzien om het wat op te heffen.jip_86 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:04:
[...]
Geinige set, maar ik vind hem door het dikke sneeuwdak totaal niet bij de rest van de wintersets passen.
[Edit] ... even een plaatje gaan bekijken met de Alpine Lodge, Main Street en Santa's Visit. Main Street heeft betrekkelijk weinig sneeuw op de daken, maar ook Santa's Visit heeft een pak sneeuw op de daken liggen. Alpine Lodge is verder ook goed bedekt (edoch net iets dunner). Dus er is hoe dan ook altijd wel iets van verschil in hoeveelheid sneeuwbedekking (en hoe deze gebouwd is).
[ Voor 158% gewijzigd door Gim op 27-09-2024 10:45 ]
Die glijbaan verkopen ze voor een paar euro bij de PlayToday in Gouda. Er ligt een hele voorraadiketot schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:00:
[...]
Leuk die gele glijbaan!
Hadden ze die maar eens bij de PaB zeg![]()
Was een geintje omdat hij echt heeeeeeel lang op de PaB wall was van de Lego winkel in België.LanDi85 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:38:
[...]
Die glijbaan verkopen ze voor een paar euro bij de PlayToday in Gouda. Er ligt een hele voorraad
En toen hij ineens eraf was werd hij "gemist". 😉

Bovendien paste de Astronout set 31152 niet helemaal lekker, en daar zou een langere wielbasis ook bij helpen. In de maan missies hadden de astrounauten nl. een rugzak op, dat had ik in eerste instantie niet. Dus ik heb ook de astronaut set een beetje aangepast.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OSxEoQmn9QxykuJceC3wMDWr.jpg?f=user_large)
De rugzak is gemaakt van de onderdelen van de jet-backpack van de set, dus ik had niets extra's nodig. Ik had de onderbenen al wat ingekort, daar had ik wel extra onderdelen voor nodig. Maar ik denk dat de benen wel weer iets langer kunnen.
Zo ziet de rover er dan uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RcuvPcnbXIyYqFCAbMWHgwNU.jpg?f=user_large)
De voorkant is 2 modules langer geworden. Het opvouwen gaat nog zoals voorheen. Het enige wat ik niet helemaal geslaagd vind is de 15L lange flipflop beam aan de zijkant, die had iets langer naar achteren gemoeten. Maar Lego maakt deze niet langer dan 15L. Eens kijken of ik iets kan maken met een 11L en 5L ofzo.
Zo past de astronaut er dan op:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yeuySUmWm7NzMI08Vlda8muE.jpg?f=user_large)
Hi zit met zijn benen tegen de ophangbeugel aan van die antennes, ik heb daar nog geen goede oplossing voor gevonden.
Mocht je nou denken, WTF, die ziet er een stuk minder kleurrijk uit als de mijne. Dat kan kloppen. Ik heb heel veel onderdelen vervangen door witte. En ik heb de 'accent kleur' te aanduiding van de functies vervangen door geel. Dat vond ik beter passen bij de schokbrekers. zie hier onder.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yv4U9q0ZlBsZBLxCws3jQm1s.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik kreeg er een soort duplo gevoel bij. Die ballon is wel leuk, maar de vorige sets wilde ik wel hebben, die laat ik denk ik toch links liggen.jip_86 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:04:
[...]
Geinige set, maar ik vind hem door het dikke sneeuwdak totaal niet bij de rest van de wintersets passen.
Net even op zolder gezocht. Ik heb de vorige sets (2019-2023) nog geseald in doos op zolder. Editie 2024 kan er mooi bij gelegd worden.Prosac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:30:
[...]
Ik kreeg er een soort duplo gevoel bij. Die ballon is wel leuk, maar de vorige sets wilde ik wel hebben, die laat ik denk ik toch links liggen.
Ik zie overigens dat ik veel andere kleine Kerst setjes heb. Destijds denk ik besteld om aan een bepaald bedrag te komen voor GWP. Als ik nu naar deze setjes kijk, heb ik er weinig mee. Die gaan tzt wel eens op MP. Eerst maar eens de zolder inrichten/opruimen.
En dat is ook niet verkeerd. Het bespaart je in elk geval geldProsac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:30:
Ik kreeg er een soort duplo gevoel bij. Die ballon is wel leuk, maar de vorige sets wilde ik wel hebben, die laat ik denk ik toch links liggen.
Grootste probleem is voor de mensen die eigenlijk alles willen hebben, alles willen houden zoals het uit de doos komt en geen vernieuwing of verandering dulden
Maar ja, DUPLO gevoel dat is wel een dingetje
En toch, liever deze set erbij, dan een Disney Frozen set erbij zetten.
Jouw zolder is wel veel waard of nietmeesje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:07:
Net even op zolder gezocht. Ik heb de vorige sets (2019-2023) nog geseald in doos op zolder. Editie 2024 kan er mooi bij gelegd worden.Nog even een jaartje wachten tot de jongste ook met Lego kan spelen.
Ik zie overigens dat ik veel andere kleine Kerst setjes heb. Destijds denk ik besteld om aan een bepaald bedrag te komen voor GWP. Als ik nu naar deze setjes kijk, heb ik er weinig mee. Die gaan tzt wel eens op MP. Eerst maar eens de zolder inrichten/opruimen.
Die kleine setjes is inderdaad wel goed om uit te zoeken; als het je dorp kan verrijken of anderszins meerwaarde heeft, top dan. Ik heb vorig jaar wel iets extra's erbij gekocht om aan een bepaald bedrag te komen, maar ik ga dat niet meer snel doen. Voor je het weet heb je allemaal sets die je eigenljik niet nodig had

[ Voor 96% gewijzigd door Gim op 27-09-2024 11:53 ]
Ik heb vorig jaar groot deel van mijn kerst lego verkocht op 2 sets na. En ik had ze op mp gezet. Voor sommige van die kleine , daar kreeg ik 40 - 50 euro voor. Stond er ook van te kijken ja.....

Vooral niet verkopen want t is een erg leuke set om te hebben!Secsytime schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:58:
Deze kersttrein is echt geweldig.. maar als je de prijzen er nu van ziet..
[Afbeelding]
Zelf heb ik weinig verwachtingen van de die kleine setjes. Ik zag vanochtend bijvoorbeeld een Lego doosje met drie Kerstballen. Mijn verwachting is dat je blij mag zijn als je dit tegen adviesprijs kunt verkopen, en misschien zelfs wat verlies moet accepteren.Loader schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:50:
Die kleine kerst setjes.. sommigen zijn geld waard blijkbaar
Ik heb vorig jaar groot deel van mijn kerst lego verkocht op 2 sets na. En ik had ze op mp gezet. Voor sommige van die kleine , daar kreeg ik 40 - 50 euro voor. Stond er ook van te kijken ja.....
Maar we zullen het tzt wel zien. Een maandje geleden zijn we verhuisd. Eerst maar wat overzicht krijgen en kijken van wat ik zou willen houden. Dan kan de rest volgend jaar wel op MP.
Ik ben erg blij dat ik mijn Lego Winter Village verzameling begonnen ben met deze set, en niet later.Secsytime schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:58:
[Afbeelding]
Dit is die 2e trein toch? Want die eerste uit 2006 is helemaal niet te betalen. Heb zelf die 2e en daar ook de motor set voor gekocht. En dat werkt prima.Secsytime schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:58:
[Afbeelding]
Prijzen zullen alleen maar stijgen, deze set wordt steeds schaarser. Heb zelf van 2 treinen 1 lange gemaakt. Het is echt een musthave voor het kerstdorp vind ik, dus zou het serieus overwegen om er nog 1 te scoren.Secsytime schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:58:
[Afbeelding]
Tsjah, het is dat ik geen last heb van FOMO. Er komt vast ooit nog wel een nieuwe kersttrein.naizzen schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:47:
[...]
Prijzen zullen alleen maar stijgen, deze set wordt steeds schaarser. Heb zelf van 2 treinen 1 lange gemaakt. Het is echt een musthave voor het kerstdorp vind ik, dus zou het serieus overwegen om er nog 1 te scoren.
En anders is het maar zo
Puntje op de i: de Lego winkel in Brussel, er is er ook nog een in Wijnegem (bij Antwerpen)iketot schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:07:
[...]
Was een geintje omdat hij echt heeeeeeel lang op de PaB wall was van de Lego winkel in België.
En toen hij ineens eraf was werd hij "gemist". 😉
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Wellicht dat er eerder een Kerst trein was (mij in ieder geval niet bekend), maar volgens onderstaand overzicht van WV sets is er in dit (sub)thema maar 1 trein.Arunia schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:46:
[...]
Dit is die 2e trein toch? Want die eerste uit 2006 is helemaal niet te betalen. Heb zelf die 2e en daar ook de motor set voor gekocht. En dat werkt prima.
https://brickset.com/sets/subtheme-Winter-Village-Collection
Mocht men toch graag een Kerst trein willen hebben, dan denk ik dat de rode Harry Potter trein ook goed zal passen.
Die vond ik leuker (gewoon een echte trein) dan dat pretpark winter-village treintjemeesje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:31:
[...]
Wellicht dat er eerder een Kerst trein was (mij in ieder geval niet bekend), maar volgens onderstaand overzicht van WV sets is er in dit (sub)thema maar 1 trein.
https://brickset.com/sets/subtheme-Winter-Village-Collection
Mocht men toch graag een Kerst trein willen hebben, dan denk ik dat de rode Harry Potter trein ook goed zal passen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xTqCdZEhQxDEBUtymHk9qY3R.jpg?f=user_large)
@Kapoen kan je daar alles over vertellen heb ik zo’n vermoedenroeleboel schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:30:
[...]
Puntje op de i: de Lego winkel in Brussel, er is er ook nog een in Wijnegem (bij Antwerpen)
https://brickset.com/sets/10173-1/Holiday-Train
Maar wel voor velen de WV trein omdat die andere lange tijd niet uit was zeg maar. Gelukkig kwam er uiteindelijk eentje, want ik had bijna een bod gedaan voor bijna 200 euro voor bovenstaande.
Ik ben begonnen met Winter Village toen het trein station al uit was. Het thema sprak me aan en ik zag eindelijk m'n kans om toch iets met een dorp lay-out creatief te kunnen zijn, zoals anderen met hun grote stedenmeesje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:20:
Ik ben erg blij dat ik mijn Lego Winter Village verzameling begonnen ben met deze set, en niet later.
Als ik kijk wat ze tegenwoordig voor die Holiday trein (zeker MISB) durven te vragen, maar ook voor de Market.... op het juiste moment op de trein gestapt zullen we maar zeggen!

In principe hoef ik ook echt geen nieuwe sets meer, maar tja als ze leuk zijn.....
[ Voor 72% gewijzigd door Gim op 27-09-2024 15:43 ]
Ja, in 2006 was de eerste:Arunia schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:46:
[...]
Dit is die 2e trein toch? Want die eerste uit 2006 is helemaal niet te betalen. Heb zelf die 2e en daar ook de motor set voor gekocht. En dat werkt prima.
https://www.bricklink.com...tem.page?S=10173-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
En die is nog duurder:P
Het kostte me wat tijd om te stacken, en omdat er geen GWP actie was kreeg ik nog een papieren zakje met heel wat stenen.
![]() | ![]() |
Memories of yesterday, will grow, but never die
En als kers op de witte taart een glijbaan meegenomen neem ik aanBint schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:46:
Net naar de Pab walk in Leidschendam geweest. Tot mijn vreugde witte plates (6x8), had er wat nodig voor het kerstdorp. Helaas was het schap leeg, maar ze hadden nog een doos vol achter. Heb heel het doosje gekocht 🙈😅 (ook voor een vriend)
Het kostte me wat tijd om te stacken, en omdat er geen GWP actie was kreeg ik nog een papieren zakje met heel wat stenen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Oh die lantaarnpalen zijn leuk, maar om daar nou een heel doosje vol van te halen...
[ Voor 3% gewijzigd door spok9 op 27-09-2024 16:57 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
😂😂 Die glijbanen heb ik trouwens meer dan genoeg uit tweedehands friends sets, ben nog op zoek hoe ik die op een leuke manier kan verwerken. De lantaarnpalen heb ik nog van vorig jaar, had een halve beker gehaald, maar bleek dat ik zwarte nodig had 😡spok9 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:56:
[...]
En als kers op de witte taart een glijbaan meegenomen neem ik aan
Oh die lantaarnpalen zijn leuk, maar om daar nou een heel doosje vol van te halen...
Memories of yesterday, will grow, but never die
Tijd voor een knikkerbaan?Bint schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:00:
[...]
😂😂 Die glijbanen heb ik trouwens meer dan genoeg uit tweedehands friends sets, ben nog op zoek hoe ik die op een leuke manier kan verwerken. De lantaarnpalen heb ik nog van vorig jaar, had een halve beker gehaald, maar bleek dat ik zwarte nodig had 😡
Is ook een leuke ervaring, de bouwstappen omgekeerd volgen. Is wel nodig ook, want je trekt dit ding niet zo even uit elkaar door hoe bepaalde onderdelen aan elkaar vast zitten.
+Het is onmogelijk (tenzij je een fotografisch geheugen hebt) om alles weer in de juiste zakjes te krijgen.
Had hem afgemaakt met de nageleverde onderdelen, maar dat heeft niet veel veranderd aan z'n toekomst hier.
Ik ga hem sowieso niet displayen hier in de huiskamer. Hij is me echt te lomp.
Ga hem zo goed mogelijk weer 'boxen' en dan maar eens bedenken wat ik er verder mee wil.
Blijft een geweldig model en een echt gave bouw-ervaring maar toen hij klaar was, was ik er ook meteen klaar mee.
Nu eindelijk de start gemaakt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sNJJfgLwQ12Rr4RBjyCFyRME.jpg?f=user_large)
Leuke build tot nu toe.
Ik had het bouwen weer opgepakt ( sinds 30 jaar geleden ) door een setje speedchampion ( porsche ) bij de kruidvat in de aanbieding, ook vorig jaar.
Nu al 7 SC gebouwd maar deze is wat groter.
Nu alleen straks de beslissing of ik de Targa of Turbo als eerste maak.
Nadeel is wel dat het verslavend werkt, maar ik koop het alleen als het in de "aanbieding" is

( morgen komt de SC Lotus Evija van Amazon, is maar 16 euro incl. verzenden middels prime )
Ja die speed champions zijn erg leuk en verslavendHumma Kavula schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:41:
Vorig jaar voor de kerstvakantie gekocht maar het kwam er niet van.
[Afbeelding]
Leuke build tot nu toe.
Ik had het bouwen weer opgepakt ( sinds 30 jaar geleden ) door een setje speedchampion ( porsche ) bij de kruidvat in de aanbieding, ook vorig jaar.
Nu al 7 SC gebouwd maar deze is wat groter.
Nadeel is wel dat het verslavend werkt, maar ik koop het alleen als het in de "aanbieding" is
( morgen komt de SC Lotus Evija van Amazon, is maar 16 euro incl. verzenden middels prime )

Ik heb mezelf de regel gesteld dat ik enkel voertuigen koop als ze mij echt aanspreken.
Ohja en ieder jaar iets voor het kerstdorp
Als je deze Porsche een leuke build vindt en sowieso veel met auto's hebt dan zijn hier veel moc's van.Humma Kavula schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:41:
Vorig jaar voor de kerstvakantie gekocht maar het kwam er niet van.
[Afbeelding]
Dus weet waar je aan begint met deze soms nogal verslavende hobby![]()
Leuke build tot nu toe.
Bouwer Firas op Rebrickable heeft echt fantastische ontwerpen gemaakt. Z'n bouwinstructies koop je voor een paar euro (hij heeft regelmatig aanbiedingen) en je kan zonder extra parts zo'n creatie maken.
Ik vond er enkele zodanig mooi welke ik ook gewoon gelijktijdig wilde hebben zodat ik dus 3 van deze 911's heb gekocht
(2 stuks wel 2e hands gehaald).
De Countach, BMW M1 en de 911 turbo zelf:
:strip_exif()/f/image/BYlwvDwyMPSAtIfNWYhTBp6M.jpg?f=fotoalbum_large)
Tussendoor ook nog een keer de Murcielago gebouwd maar om ook daarvoor nog een 4e 911 te halen werd zelfs voor mij te gortig. Maar gaaf is ie wel:
:strip_exif()/f/image/uRVm7nAvPT7ALroYBnAKxt8s.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
https://ideas.lego.com/pr...d7-45cf-9bcc-e90085b4f760
Heeft iemand enig idee wat voor blokje die gele gebogen slurven zijn die op het dak zitten?
Dat zijn rubberen slangen (ofzoDennis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:56:
Ik zag gisteren dit Lego Ideas vliegveld:
Heeft iemand enig idee wat voor blokje die gele gebogen slurven zijn die op het dak zitten?
Edit: Op steentjeswereld noemen ze het een "(Pneumatic) Hose"
[ Voor 17% gewijzigd door RaZ op 28-09-2024 11:17 ]
Ey!! Macarena \o/
Zo te zien zijn dat gele varianten van palmboom stam.Dennis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:56:
Zit als bruine stam in Pirates of Barracuda Bay en Loop coaster set.
Ben ik de enige die er een McDonald's restaurant in ziet?Dennis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:56:
deze wellicht? https://www.bricklink.com...%20Soft%203mm%20D.%5D#T=CDennis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:56:
Steam profiel UPlay JirnsumNL
https://www.bricklink.com...40378&idColor=88#T=C&C=88
:strip_exif()/f/image/uIq09X8Lj1MD5Qt0xN4fidii.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tXbxk8mWxmxGYTyqUluXxBv2.jpg?f=fotoalbum_large)
De collectie tot nu toe, mis alleen nog het Aston Martin duopack, helemaal vergeten dat die ook nog bestond.
:strip_exif()/f/image/hjs246PoJV5z4X7azzUnncEH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Popcorna op 28-09-2024 16:59 ]
Vandaag stuk verder gekomen, kan nu nog even nadenken wat ik eerst maak, Targa of Turbo.. (denk Turbo)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PoBVcdhwctsO8eIfxzd04QZB.jpg?f=user_large)
ps, de goede spotter ziet allicht dat ik een verborgen steentje had gemist waardoor iets nu een heel klein beetje scheef staat
Inmiddels opgelost.
[ Voor 15% gewijzigd door Humma Kavula op 28-09-2024 19:41 ]
Dat hoeft ook zeker niet, je kan ook met alleen dit model, wanneer je zin hebt, een ander model bouwen. Hoef je alleen maar wat instructies te kopen (en als je er meerdere in 1x wilt hebben geeft Firas je ook wel een leuke korting, kwestie van even mailen).Humma Kavula schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:37:
@QuattroNL Goede tip, maar ik ga niet nog 2 Porsches halen daarvoor
Persoonlijk heb ik meer met de Turbo dan met de Targa (heb die laatste nog nooit gebouwd zelfs).
Die countach is echt zo goed gelukt door Firas, echt een van de mooiste alternatives die ik gebouwd heb.QuattroNL schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:54:
[...]
Dat hoeft ook zeker niet, je kan ook met alleen dit model, wanneer je zin hebt, een ander model bouwen. Hoef je alleen maar wat instructies te kopen (en als je er meerdere in 1x wilt hebben geeft Firas je ook wel een leuke korting, kwestie van even mailen).
Persoonlijk heb ik meer met de Turbo dan met de Targa (heb die laatste nog nooit gebouwd zelfs).
Ik zat ook te denken om een 2e Porsche set te halen hiervoor, echter nu Lego zelf de countach uitgebracht heeft koop ik toch liever die, zodra die wat in prijs gezakt is.
Wel jammer dat het weer een witte auto is.
Zeker mee eensch!Marsman83 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:02:
[...]
Die countach is echt zo goed gelukt door Firas, echt een van de mooiste alternatives die ik gebouwd heb.
Ik zat ook te denken om een 2e Porsche set te halen hiervoor, echter nu Lego zelf de countach uitgebracht heeft koop ik toch liever die, zodra die wat in prijs gezakt is.
Wel jammer dat het weer een witte auto is.
Er zijn behoorlijk wat mensen die de Firas versie beter vinden dan de originele set van Lego. Dat zegt wel iets (over beide sets
De Countach set zelf gaat hier ook zeker komen....maar niet voor de huidige adviesprijs.
En tja, wit staat nou eenmaal erg goed op een Countach. De poster die ik er eeuwen geleden van boven m'n bed had hangen was ook een witte (heb 'm zelfs nog).
Dat vliegveld is erg leuk maar voor city is hij denk ik te groot en te veel aandacht voor het gebouw en te weinig voor 'spelen' (rollenspellen). Denk niet dat Lego hem gaat uitbrengen, dan moet hij echt nog een maatje kleiner. Maar een iets groter vliegveld dan de lullige gebouwtjes die er tot nu toe zijn is op zich wel welkom.
:strip_exif()/f/image/FXWkLITahyC5cFCmRs3Ownmt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wgZBzwJpo3G6bshmdcZcpg2M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16Kh4LNeogjDHwc9peqjraxz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lJmIbOo0wEMZphEcg1rdWcgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I37gUQwilsPuckdLjdhp51M2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f2QAxVEXGJ0q25ejVHLq1GaE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cS15UYb75CBj5rs8w0YHmEyX.jpg?f=fotoalbum_large)
Het begint aardig wat te worden zo.
Had bij Bol.com ook de Lego City Mobiele Bouwkraan (60409) besteld, maar die is naar een PostNL-ophaalpunt gegaan.
En vanavond eens goed naar de nieuwe Lego Batmobile kijken, want het kriebelt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WK7l8n253khVN78d2TIBIskN.jpg?f=user_large)
Ik ben ook een nieuwe set begonnen.
Ninjago City Gardens, geloof ik?zonoskar schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:25:
[Afbeelding]
Ik ben ook een nieuwe set begonnen.
Veel plezier. Pronkstuk in onze collectie.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Nadat ik een handleiding had gemaakt voor de kerk moest ik hem toch ook zelf even in het echt helemaal afbouwen
Ik denk dat ik hem mooi vind, maar de foto's zijn (bij mij) vrij donker doordat de lego tegen het licht in is gefotografeerd. Denk dat de kerk meer tot haar recht komt als de belichting iets beter isJakkus schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:05:
Nadat ik een handleiding had gemaakt voor de kerk moest ik hem toch ook zelf even in het echt helemaal afbouwen
Deze is echt tof. Twijfel of ik hem met de anderen toch ook ga verkopen. Ivm te weinig plek voor alles.NoTimeRemains schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:12:
[Afbeelding]
Deze knul vanmiddag afgemaakt, nu dat weer wat meer begint om te slaan is het toch ook heerlijk om wat te bouwen.
Yep, City Gardens. Hij is gehuurd, dus alle stukjes gesorteerd per kleur op een hoop. De eerste 20 stappen in een uur. Je bent 5 minuten onderdelen aan het zoeken en 30 sec bouwen. Dan bouwt het per zakje toch best wel fijnerHelloIamAldo schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:55:
Ninjago City Gardens, geloof ik?
Bedoel je deze? 40410 Charles Dickens Tribute Volgens Brickset verscheen deze GWP reeds vier jaar geledenSecsytime schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:29:
Is er al iets bekend over een kerst gwp dit jaar? Kan me nog herinneren dat er een van Dickens was vorig jaar? Die was erg cool, maar net gemistVolgens Brickset verscheen deze reeds vier jaar geleden

Vorig jaar kregen we deze GWPs (volgens bricktastic.nl):

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 29-09-2024 15:54 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ouch, ik word oud.. tijd vliegt met kinderen.. voelt als vorig jaar.Kapoen schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:53:
[...]
Bedoel je deze? 40410 Charles Dickens Tribute Volgens Brickset verscheen deze GWP reeds vier jaar geleden
[Afbeelding]
Vorig jaar kregen we deze GWPs (volgens bricktastic.nl):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"