If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Tweakers Lego MOC Challenge 31 - oktober 2024
Terug van weggeweest! We zijn er even een paar maanden tussenuit geweest, maar met LEGO bouwen is altijd leuk en het begon weer te kriebelen. Dus tijd voor een nieuwe challenge! En deze maand gaan we aan de slag met Luke Skywalker X-Wing Mech (75390).==> Tweakers Lego MOC Challenge 31 - oktober 2024 <==

Allemaal mee doen! We kijken uit naar jullie creaties
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Vrouwlief was op zaterdag na de lunch de deur uit omdat ze een vriendinnendag had en bij mij begon het te kriebelen, bang spijt te krijgen als ik het niet doe, etc etc...
/f/image/7KxygZaCXwjK9aJ8bLiiKWj8.png?f=fotoalbum_large)
Ik had bijna de Senna McLaren gekocht omdat die 'niet zo duur' was, maar ik heb me in weten te houden
Leuker dan een stoeltje! Is die minifig een GWP?SomerenV schreef op maandag 30 september 2024 @ 01:01:
M'n vrouw vindt de Harry Potter Icons set echt heel gaaf, maar ze vindt 300 euro echt veel te veel geld. Ik ook overigensAankomende dinsdag is ze jarig en wordt ze 30, en afgelopen zaterdag zag ze dat Intertoys 25% korting heeft op alle Harry Potter LEGO, dus koste die set 'maar' 225 euro. In principe had ik al een cadeau voor haar gekocht, namelijk een fietsstoeltje voor onze zoon van 6 maanden. Althans, die gaan we samen eentje uitzoeken en doe ik haar cadeau.
Vrouwlief was op zaterdag na de lunch de deur uit omdat ze een vriendinnendag had en bij mij begon het te kriebelen, bang spijt te krijgen als ik het niet doe, etc etc...
[Afbeelding]
Ik had bijna de Senna McLaren gekocht omdat die 'niet zo duur' was, maar ik heb me in weten te houden
Volgens mij is die minifig een RFP (Reason For Purchase) in Lego-winkelsKarp schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:40:
[...]
Leuker dan een stoeltje! Is die minifig een GWP?
Ik hoop niet dat hij zijn vriendin ervoor hoefde te betalen en dit er gratis bij kreegKarp schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:40:
[...]
Leuker dan een stoeltje! Is die minifig een GWP?
Heeft iemand misschien tips over bijvoorbeeld een goed hotel? Of nog meer dingen waar ik aan moet denken. Zijn er bepaalde acties voor de toegangskaarten bijvoorbeeld?
Vermoed dat we met de auto gaan.
Dit exemplaar doet een keuken run ipv de Kessel run? (sorry flauwe poging tot humor op een grijze maandagochtend).A. Qonsaides schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:10:
Afgelopen weekend ben ik uiteindelijk toch gezwicht en heb ik deze klassieker gekocht:
[Afbeelding]
Veel plezier met de bouw van deze klepper gewenst
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Kijk eens de laatste vlogs van Bricksie op YouTube.SB! schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:32:
Ik zou graag aankomende april/mei met mijn vriendin naar Legoland/ house willen.
Heeft iemand misschien tips over bijvoorbeeld een goed hotel? Of nog meer dingen waar ik aan moet denken. Zijn er bepaalde acties voor de toegangskaarten bijvoorbeeld?
(Betaalde) Instructies:
Christmas Building MOC - Alternative Build 31109 Pirate Ship (3-in-1 Creator)
:strip_exif()/f/image/V6dYJ3cf25Celdgk9indlj19.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je stad of village iets van 'stadsmuren' hebben dan kun je er wellicht ook nog twee kanonnen neerzetten
[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 30-09-2024 09:34 ]
Was gisteren al voorzichtig begonnen aan een advertentie op marktplaats, kom ik het volgende tegen:
https://www.marktplaats.n...or-mclaren-p1-42172-nieuw
Verlichtingsset voor dit model.
Wauw!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3WHf3XtKWb8K5qV0TmpZwIRa.jpg?f=user_large)
Doet me toch even twijfelen of ik deze alsnog erbij aan wil schaffen of het ding alsnog 'zo' de verkoop in gaat.
Deze heb ik een paar weken geleden gekregen en ben hem nu aan het bouwen. Erg leuke build tot nu toe, maar ben na een aantal avonden bouwen nog niet eens halverwegeA. Qonsaides schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:10:
Afgelopen weekend ben ik uiteindelijk toch gezwicht en heb ik deze klassieker gekocht:
[Afbeelding]
[removed]
Dus dan maar eens een oude doos met jeugdherinneringen open getrokken
(getriggerd door een eerdere aankoop, die straks in een licht gemodificeerde versie in de schaduw van 't origineel mag staan)
Het pronkstuk is zo'n 20 jaar geleden ivm een verhuizing afgebroken en in aparte bakjes/zakjes verdeeld. Nu mag 'ie weer eens wat daglicht zien
Het valt me wel op dat de originele steentjes (ca 1996, afgaande op de ©1996 voorop 't boekje ...ja, er zitten gaatjes in het boekje... ) wel flink kraken bij 't aanduwen. Ze zijn blijkbaar niet meer zo elastisch als bijna 30 jaar geleden
En uiteraard zijn ook de klemringen-met-karteltjes zo ongeveer allemaal gescheurd/gespleten. Of ze knappen bij het plaatsen

:strip_exif()/f/image/6eltrFepQMoBLprYlpmKrSvQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Ben net een paar weken terug geweest. Hebben overnacht in Bolding Apartments, erg fijn verblijf en dichtbij Legoland/House. Vond het echt een aanrader. Wat betreft toegangskaarten, in het nieuwste Lego boekje wat je kan vinden in iedere speelgoedwinkel staat een code voor 2 voor de prijs 1. De Lego House MiniChef zou ik echt skippen, eten is niet lekker en enorm aan de prijs. Als je niks geeft om een doosje wat met een achtbaantje naar beneden komt, laat het dan, wat het is niet meer dan dat. Zou liever gewoon een broodje halen in de entreehal.SB! schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:32:
Ik zou graag aankomende april/mei met mijn vriendin naar Legoland/ house willen.
Vanochtend de Medievil Town set gekocht bij Bol. Heel veel zin aan om te bouwen, hopelijk geeft het hetzelfde gevoel als de Blacksmith, wat een van mijn favoriete sets is.
Veel van die dingen kan je vervangen door de 4265c 'smooth', die zijn veel betrouwbaarder (ook de light-gray). Verder zijn er 2 types: met een volledige "+" (4265a) en de kwart maantjes (4265b).APClll schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:19:
En uiteraard zijn ook de klemringen-met-karteltjes zo ongeveer allemaal gescheurd/gespleten. Of ze knappen bij het plaatsen
Die eerste klemmen nogal strak, maar zijn (in mijn herinnering) veel steviger.
Soms is het zelfs beter om die gladde te nemen, het ziet er dan beter uit. Bij mijn 8880 (super-car in Blacktron kleuren) zijn de moderne gele zeer goed toepasbaar, bij deze misschien ook wit?
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
LEDs aan de achterkant zien er wel erg krom uit, niet mijn ding.SuBBaSS schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:05:
Verlichtingsset voor dit model.
Wauw!
Doet me toch even twijfelen of ik deze alsnog erbij aan wil schaffen of het ding alsnog 'zo' de verkoop in gaat.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nee, toen ik er beter naar keek vind ik dat ook minder. Het is "gewoon" een extra element en loopt niet eens gelijk aan die rode flex-axles die nu de achterlichten voor moeten stellen.zonoskar schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:09:
[...]
LEDs aan de achterkant zien er wel erg krom uit, niet mijn ding.
Nou ja, voor mij alleen maar beter. Scheelt weer bedenktijd.
Bedankt voor de tip/suggestie.mawashigeri schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:08:
[...]
Veel van die dingen kan je vervangen door de 4265c 'smooth', die zijn veel betrouwbaarder (ook de light-gray). Verder zijn er 2 types: met een volledige "+" (4265a) en de kwart maantjes (4265b).
Die eerste klemmen nogal strak, maar zijn (in mijn herinnering) veel steviger.
Soms is het zelfs beter om die gladde te nemen, het ziet er dan beter uit. Bij mijn 8880 (super-car in Blacktron kleuren) zijn de moderne gele zeer goed toepasbaar, bij deze misschien ook wit?
Vervangen voor de moderne, gladde light-bluish grey was ook mijn backup-plan. Ze zitten toch op onzichtbare plekken.
De meeste die in dit model toegepast worden zitten er alleen als afstandhouder, de enige kritishe zitten aan de voorwielen, daar kom je ook achteraf nog goed bij. Maar aangezien het een display-model wordt, en niet (meer) oom mee te spelen laat ik het voorlopig zo.
In mijn verzameling oude technic zijn ook die "volledig kruis" versies gescheurd, zelfs terwijl ze gewoonlos in de bakjes lagen. Ik herken dus niet dat die oude beter/sterker waren.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
Het is hutspot-tijdmawashigeri schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:13:
Mijn vrouw vraagt soms waarom ik nog meer Lego koop, ik heb toch al zo veel?
[Afbeelding]
Geen idee, maar toch blijkt het dus nodig.

Ik zal vanavond eens zoeken, heb alle kapotte bewaard voor dit soort archeologisch onderzoekAPClll schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:16:
In mijn verzameling oude technic zijn ook die "volledig kruis" versies gescheurd, zelfs terwijl ze gewoonlos in de bakjes lagen. Ik herken dus niet dat die oude beter/sterker waren.
In dat geval, heb je ook nog die oude schroefdraad-versies? Ik ben wel benieuwd hoe die de tand des tijds doorstaan hebbenmawashigeri schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:18:
[...]
Ik zal vanavond eens zoeken, heb alle kapotte bewaard voor dit soort archeologisch onderzoek
Gaaf, nog een Speed Champions fan. Wat vond je van de AMG G63?Yonix schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:48:
Hier een Speed Champions weekend gehad met de Koeningsegg Jesko (76900) en Mercedes AMG G63 & SL63 (76924):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het begint aardig wat te worden zo.
Had bij Bol.com ook de Lego City Mobiele Bouwkraan (60409) besteld, maar die is naar een PostNL-ophaalpunt gegaan.
En vanavond eens goed naar de nieuwe Lego Batmobile kijken, want het kriebelt.
Ik heb hem zelf ook gebouwd van het weekend. Ik vond hem erg leuk om te bouwen. Flink groot en zwaar. Van mij mogen ze wel meer van die grote wagens uitbrengen. Of ik moet toch maar eens naar wat groters gaan kijken.
Ja, die zijn wel allemaal goed al heb ik er maar vier of zo bij 8851. Ik gebruik ze echter niet als ik dat ding bouw om het heel te houdenAPClll schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:20:
In dat geval, heb je ook nog die oude schroefdraad-versies? Ik ben wel benieuwd hoe die de tand des tijds doorstaan hebben
[ Voor 3% gewijzigd door mawashigeri op 30-09-2024 15:36 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zEkLfOvu4nPWfJiRIzDti8tr.jpg?f=user_large)
Een begroed eilandje
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ECrK9pVf7ZhVc6HHdaVxcEIF.jpg?f=user_large)
Verborgen schatten? (kleur is trouwens in de handleiding echt lastig in te schatten, ik was naar BLO op zoek, maar het bleek pearl gold te zijn).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GDLRMNW5uYIwbBuuYGi8nP3A.jpg?f=user_large)
Overzicht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/quL4AaahqFuVD1ZLNMkpC8GO.jpg?f=user_large)
Wat die 'paal' aan de bovenkant wordt weet ik nog niet. Mijn tactiek tot nu toe is voor 4 pagina's alle onderdelen bij elkaar te zoeken en dan bouwen. Het gaat niet echt snel. En het is verbazend hoe je over sommige onderdelen heen kijkt bij het zoeken. Ik had een kwart ronde tile van 4x4 studs breed (best groot dus, zie rechterbovenhoek op de laatste foto) nodig die ik niet kon vinden. Een uur later was ik naar iets anders op zoek in dezefde bak, vind ik die kwart ronde tile. Echt...
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 30-09-2024 16:15 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Er zit naast Legoland een groot vakantiepark met zwemparadijs (Lalandia.dk) wellicht is dat een optie?SB! schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:32:
Bij bijvoorbeeld de Intertoys liggen Legoboekjes met een kortingscode erin 2+1 gratis voor Legoland. Legohouse heeft niet echt kortingsacties.
4800Wp - 225° ZW - 12°
we zijn met de auto gegaan afgelopen periode ~8uur rijden.SB! schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:32:
wij hadden het onderstaande appartement gehuurd (ik vond m super!) dochter van eigenaar werkt bij lego. Er stonden bakken met lego in het appartement.
https://www.instagram.com...igsh=MWhsNjM5N3ViZDVuMA==
https://www.booking.com/Share-H4W6Scc
<knip> Hoe goed bedoeld ook, dit is niet de bedoeling.
[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 02-10-2024 01:16 ]
In aanvulling op wat eerder genoemd werd; je kan ook Insiders punten inwisselen voor kaarten. Wij zijn er dit jaar in de meivakantie geweest en zaten in het Legoland holiday village maar dit is niet per sé een aanrader, wel ok maar erg duur voor wat je krijgt. Er waren in de meivakantie trouwens vrijwel alleen maar Nederlanders omdat de Denen/Duitsers blijkbaar geen vakantie hebben dan...SB! schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:32:
Ik vond zelf Mini Chef wel leuk (vooral mijn zoon (6) maar het eten is niet echt bijzonder.
Tja, de G63, ik weet het niet zo goed. Het eindresultaat is leuk en het is zeker een big boi, maar ik vond het bouwen niet des Lego ofzo. Veel kleine stukjes, passen en meten en een té hoog ‘NPU-gehalte’.XFlame schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:30:
[...]
Gaaf, nog een Speed Champions fan. Wat vond je van de AMG G63?
Ik heb hem zelf ook gebouwd van het weekend. Ik vond hem erg leuk om te bouwen. Flink groot en zwaar. Van mij mogen ze wel meer van die grote wagens uitbrengen. Of ik moet toch maar eens naar wat groters gaan kijken.
Gek hoe dat, in mijn geval, dan afdoet aan de algehele bouwervaring.
Het politiebureau rechtsboven op de foto was te makkelijk?LuPo schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:41:
Vandaag vrij en met mijn dochter van 3,5 jaar verder met het politiebureau 10278. Ze vindt het heel leuk om te helpen met bouwen!![]()
[Afbeelding]
Onlangs heb ik deze joekel gebouwd uit een stapel van 25000+ stenenzonoskar schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:14:
Voortgang aan de City Gardens gaat traag. Zoveel kleine onderdelen. Het lijkt niet op te schietenWel al leuke details gemaakt zoals een soort waterval uit een riool buis?
[...]
Mijn tactiek tot nu toe is voor 4 pagina's alle onderdelen bij elkaar te zoeken en dan bouwen. Het gaat niet echt snel. En het is verbazend hoe je over sommige onderdelen heen kijkt bij het zoeken. Ik had een kwart ronde tile van 4x4 studs breed (best groot dus, zie rechterbovenhoek op de laatste foto) nodig die ik niet kon vinden. Een uur later was ik naar iets anders op zoek in dezefde bak, vind ik die kwart ronde tile. Echt...

Eerst heb ik alles op type gesorteerd (niet op kleur!) voor alles relatief klein waarvan voldoende aantallen waren. Platte platen allemaal bij elkaar, dakpannen allemaal bij elkaar, etc.
Voor alle kleuren hou je dan nog een zooitje ongeregeld over, die gaan dan dus per kleur.
De uiteindelijke zoektijd was daarmee best te overzien en de sorteertijd eigenlijk ook wel - al heb ik hier natuurlijk nog wat meer sets uit te zoeken en daarmee een schaalvoordeel.
Die versie van Destiny's Bounty is echt fantastisch! 👍mawashigeri schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:45:
[...]
Onlangs heb ik deze joekel gebouwd uit een stapel van 25000+ stenen
[Afbeelding]
Eerst heb ik alles op type gesorteerd (niet op kleur!) voor alles relatief klein waarvan voldoende aantallen waren. Platte platen allemaal bij elkaar, dakpannen allemaal bij elkaar, etc.
Voor alle kleuren hou je dan nog een zooitje ongeregeld over, die gaan dan dus per kleur.
De uiteindelijke zoektijd was daarmee best te overzien en de sorteertijd eigenlijk ook wel - al heb ik hier natuurlijk nog wat meer sets uit te zoeken en daarmee een schaalvoordeel.
Daar kijkt ze nu niet meer naar om iddDennis schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:42:
[...]
Het politiebureau rechtsboven op de foto was te makkelijk?
Ik vroeg ook welke vind je leuker. Nou dat was dus de grote
[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 30-09-2024 18:08 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Klopt! De 70718 zit vol met leuke bouwtechnieken en speelmogelijkheden. Overal interieurs met slaapruimte en een dojo, werkende ankers en die geweldige garagesegmenten als 'bamboe' op de bovenkant.buurman3 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:05:
Die versie van Destiny's Bounty is echt fantastisch! 👍
Nadeel: veel reddish-brown en donkerrood (en zwart) die je in de instructies maar moeilijk kan onderscheiden - zeker met mijn kleurenblindheid...
Om dat een beetje te omzeilen heb ik de onderdelenlijst goed bestudeerd om alvast te weten welke onderdelen in welke kleuren voorkomen, dat helpt al flink.
Zelfs mijn vrouw die kleuren goed kan onderscheiden had er moeite mee - we zijn er dus ook achter gekomen dat de grote LED lamp boven de tafel een slechte CRI heeft
Wij sliepen hier. 15 minuten van Billund en buiten de gekteSB! schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:32:
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
:strip_exif()/f/image/G3SoCpBCFfrZQ3k9aNQWsyc8.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vizier is van mijzelf maar vraag me niet welke kleur.
Zit ook een prachtig bedrukt 1x2 plaatje bij op z'n rug:

Onlangs vroeg ik mijn kleinzoontje of hij stickers leuker vond dan bedrukte steentjes... nee.
We hebben dus gewoon keihard gelijk, dat toont dit uitgebreide onderzoek feilloos aan.
[ Voor 11% gewijzigd door mawashigeri op 30-09-2024 20:43 ]
Dat is inderdaad een mooie! Super leuke build, ook wanneer je verder niks met Ninjago hebt. En een net aantal Ninjago figuurtjes erbij voor wanneer je er wel van houdtmawashigeri schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:45:
[...]
Onlangs heb ik deze joekel gebouwd uit een stapel van 25000+ stenen
[Afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 30-09-2024 21:01 ]
2 vragen:
--
- Gebruiken jullie de ondiepe (28 cm) of diepe (40 cm) kasten? Mijn huidige setje van 1 meter hoogte is 28cm diep, maar - bijvoorbeeld - de supercars passen daar eigenlijk niet fatsoenlijk in. De creator expert / icons autos passen allemaal wel, maar met 40 cm passen er wellicht meer schuin naast elkaar. Daarentegen passen speed champions ruim en is de extra 12 cm een beetje zonde.Ik neig nu naar 40cm
- Hebben jullie ook verlichting in/op de kast en zo ja: welke? Ikea biedt wel wat oplossingen, standaard voor Billy of gekunsteld via andere lijnen (zoals de Översidan, best mooi). Als je nadien planken in hoogte gaat verschuiven, moet de verlichting wel wat mee kunnen schuiven.
Na het inrichten wil ik best wel een foto plaatsen van de huidige collectie. In de backlog zitten voorlopig onder andere nog een space shuttle (10283), Porsche, Ferrari en Peugeot (42096, 42125, 42156), Een BMW en Yamaha motor, 2 F1 auto's van Mercedes en Mclaren, een wereldbol (21332) en wat kleiner spul
Ik heb de diepe versie van de Billy, (maar ook een smalle versie) daarin is het wel donker, als je de diepe versie neemt, zal ik verlichting wel aanraden. Zeker als je deurtjes voor plaatst.pekelveld schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:31:
Ik ga binnenkort mijn werkkamer inrichten en ben voornemens daar een wandje te maken met in ieder geval 2,40 meter aan Billy kasten van Ikea (hoogte 2 meter). De huidige opstelling van 2 meter (hoogte 1 meter) is al een tijdje vol en er staat nog LEGO te wachten in de doos. Alles moet een plaats krijgen en daarna achter de glazen Högbo deuren verdwijnen.
2 vragen:
--Iemand goede ideeën? Ik laat me graag inspireren.
- Gebruiken jullie de ondiepe (28 cm) of diepe (40 cm) kasten? Mijn huidige setje van 1 meter hoogte is 28cm diep, maar - bijvoorbeeld - de supercars passen daar eigenlijk niet fatsoenlijk in. De creator expert / icons autos passen allemaal wel, maar met 40 cm passen er wellicht meer schuin naast elkaar. Daarentegen passen speed champions ruim en is de extra 12 cm een beetje zonde.Ik neig nu naar 40cm
- Hebben jullie ook verlichting in/op de kast en zo ja: welke? Ikea biedt wel wat oplossingen, standaard voor Billy of gekunsteld via andere lijnen (zoals de Översidan, best mooi). Als je nadien planken in hoogte gaat verschuiven, moet de verlichting wel wat mee kunnen schuiven.
Na het inrichten wil ik best wel een foto plaatsen van de huidige collectie. In de backlog zitten voorlopig onder andere nog een space shuttle (10283), Porsche, Ferrari en Peugeot (42096, 42125, 42156), Een BMW en Yamaha motor, 2 F1 auto's van Mercedes en Mclaren, een wereldbol (21332) en wat kleiner spul. Wellicht kan een deel daarvan direct mee op de foto.
Kijken naar een slimme stekker, als je het licht aan doet dat de lampjes in de kast ook gelijk aan gaan!
Heb ze ook in mijn Legokast
[ Voor 8% gewijzigd door procaliber op 01-10-2024 09:33 ]
ghehehehezonoskar schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:14:
En het is verbazend hoe je over sommige onderdelen heen kijkt bij het zoeken. Ik had een kwart ronde tile van 4x4 studs breed (best groot dus, zie rechterbovenhoek op de laatste foto) nodig die ik niet kon vinden. Een uur later was ik naar iets anders op zoek in dezefde bak, vind ik die kwart ronde tile. Echt...

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
De "oer" Billy is 80cm breed, de planken in de kast zijn 76cm ongeveer. Ik ken wel de 40cm brede Billy (ook al een antieke maat), maar een 60cm brede Billy is nieuw voor mij.zonoskar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:47:
De meesten zijn rond de 60cm lang. Billy is 60cm buitenmaat.
Nog even gekeken: alle kapotte zijn 'kwart maan' stoppers met kartels. Misschien is het ook toeval, ik heb recentelijk wel eens wat (goedkoop) bijgekocht als vervangers en die zijn allemaal heel gebleven. Gebruik gladde daar waar het kan en bewaar de kartelstoppers voor de paar noodzakelijke plekken.APClll schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:16:In mijn verzameling oude technic zijn ook die "volledig kruis" versies gescheurd, zelfs terwijl ze gewoonlos in de bakjes lagen. Ik herken dus niet dat die oude beter/sterker waren.
Voor de onschuldige meelezers, het gaat om
4265c

[ Voor 20% gewijzigd door mawashigeri op 02-10-2024 21:16 ]
Ik wou inderdaad zeggen, ik heb de 1;8 auto's in de Billy kast staanAppieNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:01:
[...]
De "oer" Billy is 80cm breed, de planken in de kast zijn 76cm ongeveer. Ik ken wel de 40cm brede Billy (ook al een antieke maat), maar een 60cm brede Billy is nieuw voor mij.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/billy-boekenkast-wit-00263850/

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 01-10-2024 11:32 ]
Er staat nu bovenaan 'Exclusive', of is dit vanwege de vervroegede toegang voor de Lego Insiders?
Edit: Inmiddels besteld via de Lego site
[ Voor 8% gewijzigd door mannetje19 op 01-10-2024 14:28 ]
Uiteindelijk de meeste sets wel, dacht meestal na 6 maanden ofzo.mannetje19 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:58:
Iemand die weet of de set 'Postkantoor van de Kerstman' 10339 ook beschikbaar komt bij retailers zoals Bol.com?
Er staat nu bovenaan 'Exclusive', of is dit vanwege de vervroegede toegang voor de Lego Insiders?
Zoek maar eens op dat nummer. Zie al verschillende sites aangeven binnenkort te koop of pre order.mannetje19 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:58:
Iemand die weet of de set 'Postkantoor van de Kerstman' 10339 ook beschikbaar komt bij retailers zoals Bol.com?
Zover ik weet komt de set in ieder geval niet dit jaar beschikbaar. Ik heb ook geen site gevonden waarbij dat wel zo is.corporalnl schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:08:
[...]
Zoek maar eens op dat nummer. Zie al verschillende sites aangeven binnenkort te koop of pre order.
Goed om te horen. Wij gaan ook in de meivakantie.LvanW schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:31:
[...]
In aanvulling op wat eerder genoemd werd; je kan ook Insiders punten inwisselen voor kaarten. Wij zijn er dit jaar in de meivakantie geweest en zaten in het Legoland holiday village maar dit is niet per sé een aanrader, wel ok maar erg duur voor wat je krijgt. Er waren in de meivakantie trouwens vrijwel alleen maar Nederlanders omdat de Denen/Duitsers blijkbaar geen vakantie hebben dan...
Ik vond zelf Mini Chef wel leuk (vooral mijn zoon (6) maar het eten is niet echt bijzonder.
Inmiddels gestart met de 70677 en 5 zakjes verder. Lukt nog niet elke dag maar het is leuk om weer iets te zien ontstaan 😃buurman3 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:44:
Zit overspannen thuis. Als ik puf heb binnenkort deze maar eens in elkaar zetten. Men zegt dat LEGO helpt bij het herstel...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/EtB5woY6q9EXTlu4hAfskcqe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de verkeerde Ikea reeks voor ogen. Ik heb de Besta staan. Die zijn wel 60cm breed. Sorry.AppieNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:01:
[...]
De "oer" Billy is 80cm breed, de planken in de kast zijn 76cm ongeveer. Ik ken wel de 40cm brede Billy (ook al een antieke maat), maar een 60cm brede Billy is nieuw voor mij.
Dank voor de foto's , nooit te oud om te lerenmawashigeri schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:07:
[...]
Nog even gekeken: alle kapotte zijn 'halve maan' stoppers met kartels. Misschien is het ook toeval, ik heb recentelijk wel eens wat (goedkoop) bijgekocht als vervangers en die zijn allemaal heel gebleven. Gebruik gladde daar waar het kan en bewaar de kartelstoppers voor de paar noodzakelijke plekken.
4265c[Afbeelding] versus 4265b[Afbeelding] versus 4265a[Afbeelding]
20-12-2024 - 2TToys (verwachte datum!)corporalnl schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:08:
[...]
Zoek maar eens op dat nummer. Zie al verschillende sites aangeven binnenkort te koop of pre order.
01-01-2025 - Brickshop
Wel de vraag of ze die verwachte datum halen (en dan moet ie nog opgestuurd worden). Maar ik zou zeggen dat hij toch echt pas voorradig komt bij retailers ná kerst. Zo kan LEGO er zelf nog even het maximale zelf uit halen voor deze kerst.
[ Voor 150% gewijzigd door Gim op 01-10-2024 13:46 ]
De 3 setjes die ik heb zijn ~92EUR, maar krijg ook het pompoen gwp setje die je normaal vanaf 120EUR krijgt.
(De Brite Bomber gwp is vanaf 90EUR)
Btw, die Batman set heb ik via Marktplaats als code gekocht voor 17,50EUR
:strip_exif()/f/image/YPSybxBijXKqubHGfOIzffct.jpg?f=fotoalbum_large)
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Heb deze direct via Marktplaats gekocht toen deze set bij Lego beschikbaar kwam.
Gezien de prijzen waarvoor deze set nu gaat, betwijfel ik of iemand die nog voor 17,50 verkoopt.
Zouden de torso's & hoed+pluim van de forestmen van deze Forest Stronghold beschikbaar komen via Bricks'n'Pieces?Firetrooper schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:01:
[YouTube: LEGO Forest Stronghold and MORE (Bricklink Designer Program Series 3 Review)]
volgende week dinsdag is het zover :-)
Dan kan ineens iedereen z'n eigen 80 jaren setjes weer bouwen met modern materiaal!
Hoe gaat dat met andere Bricklink Designer sets?
Ah thanks voor de heads upFiretrooper schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:01:
[YouTube: LEGO Forest Stronghold and MORE (Bricklink Designer Program Series 3 Review)]
Ik heb even gekeken naar de minifigs van de Mountain Fortress, maar alle onderdelen daarvan komen ook voor in andere sets (voornamelijk lion knight's castle). Echter, als ik op het hoedje van de forestmen zoek, dan is die bij bricks&pieces alleen in blauw beschikbaar, terwijl deze nog in het groen bij een set uit 2022 zat (Forest hideout). Dus je kan er niet echt een pijl op trekken (pun intendedmawashigeri schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:23:
[...]
Zouden de torso's & hoed+pluim van de forestmen van deze Forest Stronghold beschikbaar komen via Bricks'n'Pieces?
Dan kan ineens iedereen z'n eigen 80 jaren setjes weer bouwen met modern materiaal!
Hoe gaat dat met andere Bricklink Designer sets?
Dank voor je uitgebreide zoektochtmawashigeri schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:07:
[...]
Nog even gekeken: alle kapotte zijn 'kwart maan' stoppers met kartels. Misschien is het ook toeval, ik heb recentelijk wel eens wat (goedkoop) bijgekocht als vervangers en die zijn allemaal heel gebleven. Gebruik gladde daar waar het kan en bewaar de kartelstoppers voor de paar noodzakelijke plekken.
4265c[Afbeelding] versus 4265b[Afbeelding] versus 4265a[Afbeelding]
Mijn to-do-lijstje gaat zijn: graven in m'n collectie, en uitgebreid de schade opnemen en documenteren, dan kunnen we iets meer onderbouwd uitspraken doen over welke beter zijn/waren
Die dingen, ook de oude, zijn natuurlijk diverse jaren geproduceerd, en wellicht ook met verschillende plastic/weekmaker mengsels.
Ik snap dat ze gestopt zijn met de karteltjes vanwege de scheurvorming-gevoeligheid van die geometrie, maar de consequentie daarvan was wel dat je opeens een heel assortiment met hoekverbinders (32015, 32016 etc.) , nodig hebt, waar het vroeger universeel "zelf stapsgewijs" instelbaar was met een setje 4273 .
Moet ik vast een reminder in m'n agenda zetten om over 30 jaar eens te kijken hoe de huidige versies er aan toe zijn?

Als je ziet hoeveel nieuwe custom vormen en blokjes er ieder jaar bij komen…APClll schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:57:
[...]
Dank voor je uitgebreide zoektocht
Mijn to-do-lijstje gaat zijn: graven in m'n collectie, en uitgebreid de schade opnemen en documenteren, dan kunnen we iets meer onderbouwd uitspraken doen over welke beter zijn/waren![]()
Die dingen, ook de oude, zijn natuurlijk diverse jaren geproduceerd, en wellicht ook met verschillende plastic/weekmaker mengsels.
Ik snap dat ze gestopt zijn met de karteltjes vanwege de scheurvorming-gevoeligheid van die geometrie, maar de consequentie daarvan was wel dat je opeens een heel assortiment met hoekverbinders (32015, 32016 etc.) , nodig hebt, waar het vroeger universeel "zelf stapsgewijs" instelbaar was met een setje 4273 .
Moet ik vast een reminder in m'n agenda zetten om over 30 jaar eens te kijken hoe de huidige versies er aan toe zijn?
Maar de hoeveelheid verschillende kleuren begint ook wel een dingetje te worden. En dan heb ik 't nog niet eens over de kleurvariatie binnen iets wat dezelfde kleur zou moeten zijn.

Mijn oog viel vandaag op wat hagelnieuwe trans-clear 1x1 tiles, die aanmerkelijk donkerder ogen dan de overige trans-clear onderdelen die uit dezelfde levering kwamen, alsof er een zweem van kleur-vervuiling in het plastic mengsel van die 1x1 tiles zit.
Daar had ik nog niet eens naar gekeken! Als we naar light-gray kijken zie ikAPClll schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:57:
4265c : 1993 - 2003 (en een paar nabranders tot 2006, zal wel overstock zijn geweest)
4265b : 1985 - 2001
4265a : 1981 - 1996
Dat betekent inderdaad dat er een goede 16 jaar verschil tussen 'hetzelfde' onderdeel kan zitten, inclusief vernieuwde mallen, productieproces en chemische samenstelling.
Ook de 'Axle and pin connector' versie 4273 is van 1982-1997 gemaakt, zelfde verhaal dus.

Raar genoeg is daar ook nog een 4273a variant van zonder ontlastingssleuven die tegelijk in het assortiment zat... de wegen van Lego zijn soms ondoorgrondelijk!
[ Voor 27% gewijzigd door mawashigeri op 01-10-2024 22:24 ]
Het is de Turbo geworden. Wel wat nadelen die ik aan deze Porsche ondervind:Humma Kavula schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:41:
Vorig jaar voor de kerstvakantie gekocht maar het kwam er niet van.
Nu eindelijk de start gemaakt:
Nu alleen straks de beslissing of ik de Targa of Turbo als eerste maak.
Deuren zitten geen deurvangers op, beetje wind zit die zo tegen het voorscherm van de auto.
Ook deuren; geen goede sluiting, beetje bochtenwerk en ze vliegen open.
Over bochtenwerk; Porsche staat bekend om hun scherpe sturen maar dat valt vies tegen met dit model.
En als laatste, alles voelt gewoon aan als plastic, geen hoogwaardige materialen wat je gewent bent bij zo'n luxe merk.
Was echt een leuke build, jammer dat het al weer af is maar gelukkig kan ik nog wat mocs maken.
Ja.. die is dus niet aangekomen, Amazon stuurt hopelijk nu een nieuwe die "morgen" wel aan zou moeten komen.( morgen komt de SC Lotus Evija van Amazon, is maar 16 euro incl. verzenden middels prime )
Twijfelgeval, ben er niet heel erg enthousiast over zoals bij eerdere castle sets. De prijs is vrij fors en het chocolade huisje vind ik wel weer erg leuk.Firetrooper schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:01:
almightyarjen schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:51:
[...]
Dus je kan er niet echt een pijl op trekken (pun intended).
Het is dan ook peil
Ik denk dat deze er wel gaat komen, ondanks de forse prijs. Jammer dat het vooral weer grote sets zijn.Firetrooper schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:01:
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Deze + 10305 Lion Knights' Castle + 10332 Medieval Town Square + 40567 Forest Hideout, bij elkaar. Ik zie het wel voor me!Firetrooper schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:01:
Mijn excuses, ik heb waarschijnlijk niet alle posts ivm dit onderdeel gelezen, maar ik heb ook even rondgekeken voor dat hoedje.almightyarjen schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:51:
[...]
Ik heb even gekeken naar de minifigs van de Mountain Fortress, maar alle onderdelen daarvan komen ook voor in andere sets (voornamelijk lion knight's castle). Echter, als ik op het hoedje van de forestmen zoek, dan is die bij bricks&pieces alleen in blauw beschikbaar, terwijl deze nog in het groen bij een set uit 2022 zat (Forest hideout). Dus je kan er niet echt een pijl op trekken (pun intended).
Het zit ook in deze botanische set (zelf gebouwd) : 10309 Succulents
:fill(white):strip_exif()/f/image/MtNK5wH1yAHpInn4KKSFznVm.png?f=user_large)
Op basis van dit setnummer heb ik even gekeken op bricks&pieces (Belgische store, maar ik vermoed dat die zeker ook in Nederland te krijgen is):
:fill(white):strip_exif()/f/image/7SWW5Isu9LRj7WR43IBUyBqG.png?f=user_large)
Hunters' hat:
ID: 6414961/3091
Ik hoop dat ik e.e.a. goed begrepen heb, en dat mijn kleurenblindheid geen spelbreker is.
*edit* even verder gelezen in dit draadje
@mawashigeri
Ik vermoed dat dit de gezochte torso is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dz4lxpeAqV2wCSDCMobVag0L.png?f=user_large)
MINI UPPER PART, NO. 6191
ID: 6402701/76382
En het pluimpje:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4xJE1Bks0Oib1LWPun4Yu0Lb.png?f=user_large)
MINI FEATHER
ID: 6406416/79806
Veel succes met je men in tights leger
[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 02-10-2024 10:20 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Plus Mountain Fortress 910029Karp schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:01:
[...]
Deze + 10305 Lion Knights' Castle + 10332 Medieval Town Square + 40567 Forest Hideout, bij elkaar. Ik zie het wel voor me!
Evenals de vleugels en capes van de Red dragons tale en zelfs het elven haar
Stadia was beter....
Klopt helemaal! Veel meer verkrijgbaar dan ik dacht, zoek maar eens op de keywordsKapoen schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:47:
Ik vermoed dat dit de gezochte torso is:
[Afbeelding]
MINI UPPER PART, NO. 6191
ID: 6402701/76382
En het pluimpje:
[Afbeelding]
MINI FEATHER
ID: 6406416/79806
Veel succes met je men in tights leger
- sword
- shield
- helmet
- baby
- +mini +lower (voor beentjes, 73200 voor onbedrukt)
- +mini +upper (voor torso's)
- Helm: 6404506 €0,36 (helaas geen zilver)
- Hoofd: 6116616 €0,46
- Torso: 6406251 €1,33
- Benen: 6351814 €0,54
:fill(white):strip_exif()/f/image/FIGG3pM1P1K1fkgtp0L9dqUj.png?f=user_large)
Seriously? Pfffff… Ik zag ook dat deze weer beschikbaar was en wilde vanavond bestellenErikT738 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:43:
Ik dacht eindelijk een keer de Wolfpack torso op voorraad te treffen, maar voor dat ik mijn bestelling kon plaatsen was deze alweer weg. Kunnen ze hier geen limiet per persoon op zetten of iets in die richting?
[Afbeelding]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik zou het doen!
Ik heb het tabblad open staan op mijn werk PC en kijk elke dag even. Je kan sorteren op set en soort onderdeel, dus ik zie enkel de minifigures uit die set.rammes schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:49:
hoe weten jullie dat iets weer op voorraad is? elke dag f5'en?
Ik heb me eens laten vertellen dat er met limieten gewerkt wordt, maar die kunnen verschillen. Zo zou een LEGO-fanclub/vereniging meer opties hebben om in bulk te kopen dan de gemiddelde TweakerErikT738 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:43:
Ik dacht eindelijk een keer de Wolfpack torso op voorraad te treffen, maar voor dat ik mijn bestelling kon plaatsen was deze alweer weg. Kunnen ze hier geen limiet per persoon op zetten of iets in die richting?
[Afbeelding]
@rammes @ErikT738 er zijn plug-ins voor je browser die pagina wijzigingen kunnen monitoren; en jouw een alert sturen per sms of mail(!!)
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 02-10-2024 20:08 ]
:strip_exif()/f/image/ZGj6ZO7z58yZLZai64JtISTN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MStmp07N7MVzYiqkS7myYVxn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c8Dk563EHUiGvlInXZ3ecrxV.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is uiteraard niet exact zoals op de originele schetsen, maar gezichtsbedrog gaat een beetje lastig met Lego.
De instructies staan op rebrickable trouwens (geen idee of linken gewenst is ja of nee, samen met mijn cassette transformers. Ben ook af en aan bezig met een Lego W40K dreadnought en een GitS Spidertank, geen idee of ik die ooit "in het echt" ga maken.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
https://www.bricktastic.n...ets-nieuw-2025-overzicht/
Vind het jammer qua Speed Champions.NotSoSteady schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:26:
BrickTastic heeft de namen gepubliceerd van de F1-sets. Krijgen een Technic Red Bull Racing en Ferrari plus alle teams in Speed Champions.
Waarom de McLaren en de Aston Martin alweer 'nieuw'? Zijn van dit jaar.. Van de Mercedes zou ik het kunnen begrijpen.
[ Voor 14% gewijzigd door Popcorna op 03-10-2024 20:49 ]
Hmm, dus dat wordt 10 keer een F1 Visa Cash Grab... errr... Cash App (NotSoSteady schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:26:
BrickTastic heeft de namen gepubliceerd van de F1-sets. Krijgen een Technic Red Bull Racing en Ferrari plus alle teams in Speed Champions.
Ik gok dat ik die maar even oversla. Gekke Henkie zoekt wel wat andere sets, zodra Gekke Henkie display ruimte gevonden heeft...
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
en ze allemaal 2x kopen voor een volledige grid, zal nog wel een safety car komen, tribune etc zware tijden voor Lego+f1 fanNeelon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Hmm, dus dat wordt 10 keer een F1 Visa Cash Grab... errr... Cash App () in een maand? Terwijl we al 3 F1 wagens in Speed Champions formaat hebben? Dit klinkt wel erg goedkoop van Lego (al is de prijs er uiteraard niet naar) , 10 keer nagenoeg een gelijk ontwerp van wat we al hebben, maar dan in een andere kleurstelling en een ander A4'tje aan stickers...
Ik gok dat ik die maar even oversla. Gekke Henkie zoekt wel wat andere sets, zodra Gekke Henkie display ruimte gevonden heeft...
LEGO heeft natuurlijk ook te dealen met de wensen van de F1. Kan me voorstellen dat die verwachten dat er in ieder geval van elk team 1 set beschikbaar is.Neelon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Hmm, dus dat wordt 10 keer een F1 Visa Cash Grab... errr... Cash App () in een maand? Terwijl we al 3 F1 wagens in Speed Champions formaat hebben? Dit klinkt wel erg goedkoop van Lego (al is de prijs er uiteraard niet naar) , 10 keer nagenoeg een gelijk ontwerp van wat we al hebben, maar dan in een andere kleurstelling en een ander A4'tje aan stickers...
Instructies zijn zeker gewenst! Ik twijfel alleen of ik daar wel van wil weten wat het mij gaat kostenNeelon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:57:
Na lang uitstellen eindelijk de instructies gemaakt en de stenen besteld, en ik ben erg blij met het resultaat. Een ding, als je witte Lego besteld bij bricklink, check even de box "nieuwe stenen". Gelukkig vallen de kleurverschillen niet echt op, het is het meest duidelijk als je de achterkant bekijkt, van voren eigenlijk niet echt tenzij je er bovenop gaat hangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is uiteraard niet exact zoals op de originele schetsen, maar gezichtsbedrog gaat een beetje lastig met Lego.
De instructies staan op rebrickable trouwens (geen idee of linken gewenst is ja of nee, samen met mijn cassette transformers. Ben ook af en aan bezig met een Lego W40K dreadnought en een GitS Spidertank, geen idee of ik die ooit "in het echt" ga maken.
Begrijp niet waarom de twee f1's weer worden uitgebracht die dit jaar ook zijn uitgebracht. Safety car hadden we dit jaar ook al.himlims_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:42:
[...]
en ze allemaal 2x kopen voor een volledige grid, zal nog wel een safety car komen, tribune etc zware tijden voor Lego+f1 fan
Gooi eens wat gave JDM in de mix zou ik zeggen.
Alleen op 1 maart 2025 komt al voor bijna 270 euro aan Speed Champions uit, beetje van de gekken. Zag in een video dat er 15 uit zouden komen (in 2023 waren er dat bijvoorbeeld 7), wordt dus verder een mager jaartje voor dit thema helaas.
https://rebrickable.com/m...ity-by-mc-escher/#detailsla_fusion schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:55:
[...]
Instructies zijn zeker gewenst! Ik twijfel alleen of ik daar wel van wil weten wat het mij gaat kosten
Dat zijn mijn instructies (een stap is mogelijk onduidelijk (bij de zwarte basis) maar ik heb nog geen zin gehad om de handleiding aan te passen.
En ik was iets van 110 euro kwijt inclusief verzending (3 BL verkopers), maar daar zat wel wat tweedehands bij (ik lette niet goed op), en de 10 figuurtjes nemen iets van 20% van dat budget in beslag, ook zitten er een 40-50 extra stenen bij om studs weg te laten / verplaatsen naar eigen inzicht. Het kan dus wel goedkoper. Ik vond het uiteindelijk niet echt tegenvallen voor krap 950 steentjes
We zijn zover gekomen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gyoZMQKiDqG33mxUI7u5jM2Z.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hSFMObhhXytl6ejfoHY6nW5P.jpg?f=user_large)
Ik heb nu wel 2 avonden uitgetrokken om alle onderdelen te sorteren en in zakjes te doen per bouwstap zodat ik de set kan bouwen zoals je normaal zou doen. Het zal nu wel wat sneller gaan hoop ik.
En qua huren, deze set heeft zoveel ontbrekende steentjes, niet normaal. Ik mis nu al een stuk of 10 stenen en 3 minifigs. Ik ga daar wel wat van zeggen, want dit is niet meer normaal.
[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 04-10-2024 10:52 ]
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"