Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
zonoskar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:50:
En qua huren, deze set heeft zoveel ontbrekende steentjes, niet normaal. Ik mis nu al een stuk of 10 stenen en 3 minifigs. Ik ga daar wel wat van zeggen, want dit is niet meer normaal.
Dat wilde ik eigenlijk nog vragen: hoe compleet is het, en hoe compleet ben je gewend bij een verhuurset?
Eigenlijk verwacht ik dat de verhuurder het niet nakijkt, dat is redelijk onbegonnen werk.
Zou het niet voordeliger zijn zo'n set te kopen, bouwen/tentoonstellen en dan weer te verkopen? Bij zo'n grote set ga je toch al gauw naar 40-50 euro huur denk ik (1 week is veel te kort).

Ik had mijn 'Destiny's Bounty' 70618 gekocht in een grote berg ongesorteerd (99.5% compleet), samen met de Fire Dragon, Water Dragon (100%), Titan Mech Battle, Enter the Serpent, 75093 Death Star Final Duel (99.8%) en nog veel meer kleinere sets - uiteraard zonder compleetheidsgarantie vooraf maar voor een (naar mijn idee) mooie prijs van 250 euro. Het meeste ontbrekende kon ik uit eigen voorraad aanvullen of met alternatieve steentjes oplossen, wel wat administratiewerk om ze te documenteren om later nog eens aan te vullen.
Verder nog een berg stenen die nergens bij horen die weer van pas gaan komen als je zoiets nog eens doet!

Dit is wel bewerkelijk en omslachtig als je specifieke sets zoekt natuurlijk, maar wat je niet leuk genoeg vindt kan de verkoop in en sommige (zoals dat schip) gaan nooit meer weg.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb al een paar sets gehuurd bij bouwsteenwinkel.nl Normaal mis je 1 of 2 onderdelen. Deze set kopen en weer verkopen is wel een hoop extra hassle. Ik heb de set voor 2 weken gehuurd a 30 euro (+30 euro lidmaatschap per jaar). Ik dnek niet dat je deze set kan kopen en verkopen met maar 30 - 40 euro verlies.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Neelon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

https://rebrickable.com/m...ity-by-mc-escher/#details

Dat zijn mijn instructies (een stap is mogelijk onduidelijk (bij de zwarte basis) maar ik heb nog geen zin gehad om de handleiding aan te passen.

En ik was iets van 110 euro kwijt inclusief verzending (3 BL verkopers), maar daar zat wel wat tweedehands bij (ik lette niet goed op), en de 10 figuurtjes nemen iets van 20% van dat budget in beslag, ook zitten er een 40-50 extra stenen bij om studs weg te laten / verplaatsen naar eigen inzicht. Het kan dus wel goedkoper. Ik vond het uiteindelijk niet echt tegenvallen voor krap 950 steentjes
Mooi man! Je kunt ook de witte poppetjes weglaten, en er één David-Bowie-minifig in zetten ergens. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave99
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-09 16:14
himlims_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:42:
[...]
en ze allemaal 2x kopen voor een volledige grid, zal nog wel een safety car komen, tribune etc zware tijden voor Lego+f1 fan
Hopelijk dan ze dan ook van beide rijders de helm erbij zodat je kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:29

L23

zonoskar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:53:
Ik heb al een paar sets gehuurd bij bouwsteenwinkel.nl Normaal mis je 1 of 2 onderdelen. Deze set kopen en weer verkopen is wel een hoop extra hassle. Ik heb de set voor 2 weken gehuurd a 30 euro (+30 euro lidmaatschap per jaar). Ik dnek niet dat je deze set kan kopen en verkopen met maar 30 - 40 euro verlies.
Ga je bij die set kopen dan uit van nieuw of tweedehands? Gezien je met huren ook niet met een nieuwe set begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:24
Jammer dat er dan toch ook nog steentjes missen, maar ze kunnen ook niet constant alles controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Arunia schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Jammer dat er dan toch ook nog steentjes missen, maar ze kunnen ook niet constant alles controleren.
Je krijgt een formulier waar je de ontbrekende steentjes op kunt invullen. Ik verwacht dat ze dat formulier steeds gebruiken om de set aan te vullen. Normaal zullen alleen kleine onderdelen op die lijst staan en aangezien ze zelf een bricklink store hebben zie ik daar geen grote problemen.

@L23 ik ga er dan vanuit dat ik die set met minimaal 25% korting aankoop.

/edit: kan natuurlijk dat voorgaande huurders dit formulier niet of niet compleet invullen, dan blijft de set inkomleet natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 04-10-2024 14:07 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

almightyarjen

When does the hurting stop?

Werkelijk waar, wat een prachtige sets! _/-\o_ De Mountain fortress komt meer tot zijn recht als hij wat uitgeklapt is, anders is hij wat ielig (wel hoog).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qtsWXQbK0Vj-8QXNwaVmdL5bVE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9TngfCWDBRlz5Q01ZQqHF9z.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsO_zCJqScDgw7oMnVrK58Wczsg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1NAR8oR0Yi2n0WU0KzpjXtV.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o4t-dVD3AvLPv0JSQkF2vHDAqQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBvt2Ju9X1bG31QbGrFq058k.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYt_fqGvWTnDyPVhNcqYESbYHj8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XQEb6KzRSMkHfd26w7eWbk2.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKfMYJkT_SsCZuWJGjDAXjlN5Hc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8Uz01fb1LfaVlC3bQBUSeh6.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2YaZ0sNMSfc8SrKDLEmbH623kk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMGJMo9K0CZAG5RfSzDgbiDA.jpg?f=fotoalbum_medium

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 20:05
almightyarjen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:27:
Werkelijk waar, wat een prachtige sets! _/-\o_ De Mountain fortress komt meer tot zijn recht als hij wat uitgeklapt is, anders is hij wat ielig (wel hoog).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeff, mooi stel ja! Ik moet wachten tot de zolderverbouwing klaar is om te starten met bouwen. Beide sets wachten geduldig in hun doos tot die tijd (evenals Rivendell en een zooi Speed Champions 😅)

Edit: ik vond al dat er weinig Castle / Medieval gerelateerde LEGO voorbij kwam hier, maar dus toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit krijgt sowieso al duimpjes van mij vanwege de sneeuw (y) (y) (y) Een stukje "decoratie" wat het plaatje echt af maakt :Y Maar sowieso mooie sets. Ik zal zelf verder nooit iets van het ridder gebeuren in huis halen, maar wel prachtig om te zien B-)

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 04-10-2024 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lijkt me heel tof, zo naast elkaar! Zelf heb ik de Mountain Fortress niet gekocht, maar ik denk er wel over om deze moc te bouwen van Mijbricks die hem heeft nagebouwd van 4x 31120:
https://rebrickable.com/m...ortress-4x-31120/#details

Het kan ook zijn dat ik eerst deze bouw:
https://rebrickable.com/m...n-masters-castle/#details

Maar welke het ook wordt, ik moet er eerst de moed voor vinden om aan zo'n groot project te beginnen. Het zal eerst een hoop sorteerwerk zijn :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-10 20:08
Ninjago City Gardens gaat eruit dit jaar (bron: https://www.reddit.com/r/..._store_exclusive_october/)

Gezien 70620 Ninjago City en 70657 Ninjago City Docks nu voor een 100/200 euro meer dan de verkoopprijs verkocht worden op Bricklink, niet eens zo'n slechte investering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-10 20:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi met die sneeuw! Misschien eens kijken of ik mijn D&D Red Dragon's tale ook een mooi winterkleedje kan geven.

Edit: leuke easter egg verstopt op één van de foto's!
spoiler:
alien col081?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 15:00
LvanW schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Ninjago City Gardens gaat eruit dit jaar (bron: https://www.reddit.com/r/..._store_exclusive_october/)

Gezien 70620 Ninjago City en 70657 Ninjago City Docks nu voor een 100/200 euro meer dan de verkoopprijs verkocht worden op Bricklink, niet eens zo'n slechte investering...
Zowel Ninjago City als Ninjago City Docks zijn retired vóór de corona crisis en het is duidelijk te zien dat sets die vóór de corona retired zijn gegaan harder in waarde stegen dan andere sets, omdat de populariteit en dus ook de verkoopaantallen sinds de corona crisis zijn geëxplodeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-10 12:04
ik zag vanmiddag dat de bricklink serie 3 volgende week open gaat voor crowdfunding, en dat er inmiddels review video's zijn uitgekomen.

ik zie dat er al 1 is gelinkt, maar de andere nog niet.

bij deze, voor de twijfelaars:

Forest stronghold door Tiago (al gelinkt)

Camping adventure - Racing Brick

Harbour master - Let's build!

Art of Chocolate - Alex Nunes

Lost City - Solid Brix

Ik verwacht dat 3-4 van de sets hard zullen gaan op dinsdag, maar we gaan het zien.
Uiteindelijk zijn van ronde 2 ook slechts 2 volledig uitverkocht.

ik had vooraf Forest Stronghold/art of chocolate in gedachte om aan te schaffen, maar ik zie waarschijnlijk toch af van de Forest Stronghold.
Ik vind hem toch wat ielig (onderste etages hadden elk 1-2 brick lagen hoger mogen zijn), en voor een prijspunt van 280e net 'overprized'. en kan ik wat anders waar ik meer interesse in heb voor halen.

Art of Chocolate is daarmee voor mij waarschijnlijk de enige die ik ga halen ) als ik het dinsdag niet vergeet en er pas tijd voor hem om te bestellen nadat hij is uitverkocht.

Harbour master ziet er ook mooi uit, maar ik heb niets met de setting.
Qua setting doen Lost City en Camping live mij ook niets, dus dat is makkelijk geld in mijn zak houden.
Jakkus schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Dat lijkt me heel tof, zo naast elkaar! Zelf heb ik de Mountain Fortress niet gekocht, maar ik denk er wel over om deze moc te bouwen van Mijbricks die hem heeft nagebouwd van 4x 31120:
https://rebrickable.com/m...ortress-4x-31120/#details

Het kan ook zijn dat ik eerst deze bouw:
https://rebrickable.com/m...n-masters-castle/#details

Maar welke het ook wordt, ik moet er eerst de moed voor vinden om aan zo'n groot project te beginnen. Het zal eerst een hoop sorteerwerk zijn :p
die zien er beide zeer goed uit. Probleem voor mij zal zijn dat ik dan nog 2x die 3-1 kasteelssets moet scoren en voornamelijk tijd. En vooral dat laatste zie ik als onwaarschijnlijkste van de 2.

[ Voor 22% gewijzigd door Stappieterug op 04-10-2024 15:57 ]

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 08:57
Stappieterug schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:55:
ik zag vanmiddag dat de bricklink serie 3 volgende week open gaat voor crowdfunding, en dat er inmiddels review video's zijn uitgekomen.

Harbour master ziet er ook mooi uit, maar ik heb niets met de setting.
Qua setting doen Lost City en Camping live mij ook niets, dus dat is makkelijk geld in mijn zak houden.
Ik ben bezig een stad te bouwen. Ik wil vanaf stad via een bosgebied met boomhut en A-Frame cabin naar zee met vuurtoren. Daar past "camping live" goed in en in principe "Harbour master" ook, maar ik vind laatstgenoemde een beetje vreemd gebouwd. Hij staat op palen, maar in de foto's drijft de boot zogenaamd op hetzelfde niveau als de kade. Waar dan weer een pomp is voor de motorboot. De zee is al lager dan de stad in principe, maar als ik die palen zichtbaar wil houden, maar ik de zee nog een stuk lager maken. Eventueel palen zichtbaar onder waterniveau, maar zie niet goed in hoe ik dat moet realiseren. Zee maak je door 1x2 transparante tiles te gebruiken. Lastige keuze.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:24

Martinspire

Awesomeness

Ja het systeem werkt prima. Ik vind overigens bricksverhuur wel iets beter in hoe alles geregeld is, maar die is dan ook wel duurder om te huren (verzending is ook duurder maar er zit wel retourticket bij wat waarschijnlijk verzekerd is). En de zakjes zijn iets meer OCD dan bij bouwsteenwinkel haha.

Het is wel handig om wat reserveblokken te hebben en dan even goed bij te houden als ie weer uit elkaar gaat dat je ze wel weer terug neemt, maar ik vind het hele proces prima gaan. Ik heb zo al iets van 50+ sets gehuurd en gebouwd waarvan het merendeel nooit in mijn budget had gezeten. Ik heb ook niet zoiets van dat ik allerlei sets overal moet neerzetten (ik heb er nu al teveel) en op deze manier gaat het voor mij meer om het bouwen dan het resultaat.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10 21:30
NotSoSteady schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:26:
BrickTastic heeft de namen gepubliceerd van de F1-sets. Krijgen een Technic Red Bull Racing en Ferrari plus alle teams in Speed Champions.

https://www.bricktastic.n...ets-nieuw-2025-overzicht/
De Ferrari wordt dus de derde in de serie (naast de Mercedes en McLaren). Ik ben erg benieuwd naar hoe de Red Bull gepositioneerd gaat worden. Valt ie binnen deze serie of andere afmetingen? Ik hoop op een 1:8 schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:26

SuBBaSS

-has Ryzen

meesje schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

De Ferrari wordt dus de derde in de serie (naast de Mercedes en McLaren). Ik ben erg benieuwd naar hoe de Red Bull gepositioneerd gaat worden. Valt ie binnen deze serie of andere afmetingen? Ik hoop op een 1:8 schaal.
Ik ook!
Die komt er dan zeker in hier (en dan mogen Senna en z'n mp4/4 mooi een plankje omlaag). :*)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

De grote broer is inmiddels af, voor zover ik de onderdelen kon terugvinden ten minste... :/
Een van de verchroomde uitlaten lijkt compleet te ontbreken.

Wellicht heb ik ten tijde van het verhuizen-inpakken zo'n 15jaar geleden het setje "glimmende metalen dingetjes" wat mogelijk nog op die kast lag na het oppakken van het complete model niet als lego herkend :$
Maar goed, daar verander ik nu niets meer aan.

Ik probeer de rode kleuren/strepen en de grijze luchtinlaat/filters op de motorkap in miniatuur na te bootsen op het "standaard lego ontwerp". Tot nu toe kom ik een heel eind, maar een compleet nieuwe binnenkant gaat nodig zijn om het hoogteverschil aan de bovenkant van de motorkap weg te krijgen omdat er nu niet meer één lange tile bovenop ligt.

En daarna nog de cabine verlengen, en de brandstoftank opdelen...
Gelukkig is m'n vakantie nog niet om :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFY3lH5UQGBTfyHrI6jLecOoxsw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4GMrqEv9BFec8uCRgupGORHt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhEj4-RjgfAo1y-lmvGoTamcUHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c1fpyiZJfITi2noMXT1vFjwa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIpcPh7eyNdEU9tq02Emk3tikTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/syvavZkmDIZ8uQB3RXGzU41e.jpg?f=user_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen week had ik de IJsvogel besteld, best een leuke set. De kop vond ik een beetje vreemd qua vorm maar daar had iemand al een MOC voor gevonden waarmee de kop er wat beter uit ziet. Nadeel is dat enkele vleugels wat kleiner zijn geworden maar dit valt mij eigenlijk niet op. Qua parts heb je geen extra onderdelen nodig.

Linkje:
https://rebrickable.com/m...gfisher-head-mod/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvdvCUfWfFZZdERKofuRdnjYmz0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tfhR4x67PJwjCTsJtYKJEAm4.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 04-10-2024 21:53 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Wat is jullie "fomo 2024 lijst"?

Ik heb me dit jaar nog niet eerder bezig gehouden met sets die er uit gaan dit jaar, maar nu de officiële lijst op de Lego site staat kan ik me waarschijnlijk schrap zetten voor wat teleurstellingen. ;w

Er zijn gelukkig een heleboel toffe sets die waar ik zeker weten zonder kan, zoals de typemachine of de ecto 1.

Ik heb 't teruggebracht tot:
  • NES
  • AT-AT
  • A-frame cabin
  • City Gardens
Mjah, en kleine setjes als die recycle truck, maar die komt er wel.

De City Gardens wou ik bewaren voor de Black Friday deals op de Lego website. Als die in de sale is net als vorig jaar, dan is er een grote kans dat die er gaat komen. Ook zonder sale is er nog een grote kans trouwens.

De rest daarentegen, 't is zeer onwaarschijnlijk dat ze er allemaal gaan komen. Die AT-AT vind ik één van de toffere UCS sets. De Millenium Falcon is super tof, maar waar laat ik dat ding. Die AT-AT is makkelijker om te displayen. Die wou ik mogelijk bewaren voor de volgende May 4th acties, maar helaas. Toch een 600+ euro.

De NES, tjah, Nintendo fan. Maar lastig. Aan de éne kant wil ik 'm als fan, aan de andere kant ik bedoel, ik heb een echte NES. Overigens dacht ik ook een echte Olivetti te hebben, maar die lijkt zoek te zijn, maar dat terzijde.

De A-Frame cabin, tjah ik ben vooral fan van leuke Lego gebouwtjes. En deze vind ik leuk. Maar is denk ik ook het makkelijkst van m'n lijst te schrappen. Ik heb wel voor die reden vorig jaar de Blacksmith gehaald in de Black Friday sales.

Komt nog 'ns bij dat ik eigenlijk ook wat nieuwe sets wil hebben, zo had ik eigenlijk deze zomer al de Ornithopter willen hebben.

Die City Gardens hebben prioriteit hier, de rest moet ik nog even kijken.

Nou heb ik gelukkig geen echte FOMO, heb al genoeg Lego sets gemist in m'n leven, dus ik zal er niet wakker van liggen. :P Als het kan dan kan het, en anders jammer.

Edit:
Overigens ben ik benieuwd welke van de 4 op mijn lijst het leukst is om te bouwen volgens jullie. Ik vermoed de NES.

[ Voor 4% gewijzigd door Sméagol op 05-10-2024 00:24 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
AT-AT want te duur, en heb al veel te veel uitgegeven aan lego dit jaar.

En 4x 31120 kasteel voor alle mocs die je ermee kunt bouwen. Heel misschien als er een goede aanbieding komt, maar denk toch dat het de lion knights castle wordt volgend jaar ofzo. Of daar moet nog eens een goede aanbieding van komen met black friday ofzo.

De rest wat ik nog wil koop ik nog wel dit jaar. Redelijk kleine sets nog, vooral wachten op goede aanbiedingen. Heb het meeste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 14:17
Dit is ook precies hoe ik het huren van sets benader. Als ik ga bouwen, bouw ik meestal toch redelijk wat avonden achter elkaar en dan doe ik geen weken over de bouw. Het zou soms wel prettig zijn om er iéts langer over te kunnen doen, waardoor kopen en later doorverkopen een betere optie zou kunnen zijn, maar het extra gedoe en onzekerheid over verkoop zorgt er bij voor dat ik de voorkeur aan huren blijf geven.

Ik had toevallig ook een set die erg veel afbrengend miste afgelopen week, de A-frame Cabin. Normaal missen er maar een paar steentjes bij een huurset, en voornamelijk kleine steentjes die je gemakkelijk overslaat en dat is voor mij geen probleem. Maar deze keer miste ik zoveel dat ik het wel even heb laten weten. Ik heb een aantal eigen steentjes moeten gebruiken om de laatste paar zakjes met de bomen af te kunnen maken, en dat ging me wel wat te ver.

Ik heb dit 1 keer eerder meegemaakt, met Optimus Prime - maar daarbij vond ik het vooral opvallend dat het steentje met de face print, de bijl en wat andere unieke parts misten, alsof iemand zich bewust was van de waarde van die steentjes en die ergens achtergehouden waren. Dit is wel netjes opgelost toen, door tegoed op mijn account te zetten voor een volgende huur.
Martinspire schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Ja het systeem werkt prima. Ik vind overigens bricksverhuur wel iets beter in hoe alles geregeld is, maar die is dan ook wel duurder om te huren (verzending is ook duurder maar er zit wel retourticket bij wat waarschijnlijk verzekerd is). En de zakjes zijn iets meer OCD dan bij bouwsteenwinkel haha.

Het is wel handig om wat reserveblokken te hebben en dan even goed bij te houden als ie weer uit elkaar gaat dat je ze wel weer terug neemt, maar ik vind het hele proces prima gaan. Ik heb zo al iets van 50+ sets gehuurd en gebouwd waarvan het merendeel nooit in mijn budget had gezeten. Ik heb ook niet zoiets van dat ik allerlei sets overal moet neerzetten (ik heb er nu al teveel) en op deze manier gaat het voor mij meer om het bouwen dan het resultaat.
Mee eens. Ik heb eerder ook bij Bricksverhuur gezeten, en overall was het daar beter geregeld. Op basis van prijs en groter aanbod ben ik daarna overgestapt naar bouwsteenwinkel, maar heb daar wel veel vaker incomplete sets gehad. Misschien binnenkort maar eens een nieuwe vergelijking doen, aangezien bouwsteenwinkel in het afgelopen jaar de prijzen wel flink verhoogd heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Phontana op 05-10-2024 07:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:21

KrazyJay

De LEGO.com site lijkt vannacht gehackt of geïnjecteerd te zijn geweest, er stond een grote LEGO Coin banner bovenaan. Wat voor effect dit heeft op je accountgegevens is nog even onduidelijk, maar daar komt waarschijnlijk vandaag overdag wel wat meer informatie over vrij.

https://old.reddit.com/r/...acked_by_crypto_scammers/

Het was wel een mooie banner (met de nodige AI foutjes).

[ Voor 7% gewijzigd door KrazyJay op 05-10-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11
@KrazyJay

Ter aanvulling, kwam dit tegen op een Discord server, die het weer van elders heeft :)
Het lijkt erop dat het niet zo spannend is, maar je wachtwoord regelmatig veranderen kan nooit kwaad. Zoals ik uit een andere server heb, heeft een andere partij de domeinnaam weten te claimen en daarop een redirect geplaatst. Daarmee kwam je dus op een oplichting site. Lego heeft hier heel kort op gezeten en de domeinnaam gelijk terug weten te krijgen. De hackers hebben geen wachtwoorden of andere persoonlijke gegevens bij Lego buit gemaakt, enkel van hen die in de korte periode op de nepsite hebben proberen in te loggen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:07
Hoppa! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YcNwCgpqr9uQ4Zk5rQk7yMEhSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jk6vryATFrIs8JNnuDf89pQP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:34
Maar wat zit er in het cadeautje? Batman Mech?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
gielie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

Maar wat zit er in het cadeautje? Batman Mech?
Nee, Lego City 60424 (Jungleonderzoeker). Mijn zoontje heeft morgen een kinderfeestje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Sméagol eigenlijk heb ik 2 Friends sets die ik nog wilde hebben, maar dat is meer omdat ik de stad gebouwen super leuk vind. Tis dat de vrouw vind dat mn dochters al genoeg hebben en ik het ook wat van de gekke vind om de oudste (de jongste is nog van de duplo) telkens sets van honderden euros gegeven. Community center en het restaurant. Samen toch weer 150e.

Als je dat combineert met alle speed champions dit jaar, wat star wars en friends, en de Millenium Falcon wordt het een beetje gortig 😂

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik krijg deze net binnen en als tube- & LEGO-fan vind ik hem leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfxaX7Z6_A8S5Atfks-DWA_vIFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhZM60tStVGDD5u4jj9QIDH3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:21
Reinier schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:01:
Ik krijg deze net binnen en als tube- & LEGO-fan vind ik hem leuk :)

[Afbeelding]
Waar heb je die vandaan? Echt heel erg leuk!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bint schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Toevallig vandaag een YouTube video gezien over deze producten, hij had ze hier vandaan. Hongaars bedrijf. Ik zal even zoeken, de YT video had ook een 10% discount code in de description...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
hfos schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:03:
[...]

Toevallig vandaag een YouTube video gezien over deze producten, hij had ze hier vandaan. Hongaars bedrijf. Ik zal even zoeken, de YT video had ook een 10% discount code in de description...
@bricksculpt, die volg ik ook sinds enige tijd. Deze video.
Het 'periodiek systeem der Lego kleuren' is ook erg grappig.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Bint schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Ik las erover op Brickset, daar kun je de link naar de verkoper vinden en ook een 10% kortingocde.
En het periodiek systeem wat @mawashigeri noemt vind je daar ook. Heb ik nog over getwijfeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dacht hem gisteren ook aan te schaffen, maar was alweer uitverkocht. Heb toen mijn mail achter gelaten, vanmorgen bericht gehad en was alweer uitverkocht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

TheDeeGee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Dacht hem gisteren ook aan te schaffen, maar was alweer uitverkocht. Heb toen mijn mail achter gelaten, vanmorgen bericht gehad en was alweer uitverkocht ^^
:? Is die ergens heel erg goedkoop dan?
https://www.intertoys.nl/...-tv-serie-batmobile-76328

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yonix
Here we go! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFQWXY8waEONeu4WkufjUDT0mHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQx2urSz3FwKw6aOqSbZ6Dde.jpg?f=fotoalbum_large

‘To the Batmobile!’

Update:
Hij’s gaaf! Nu bij zakje 10 aangekomen, na zo’n 2,5 uur bouwen en het bouwwerk weegt nu al 965 gram! :D

De F40 is ook af; die vindt mijn zoontje ook erg gaaf. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EwOKJUwjxgHdSv8uAfynPEo_XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzdEsaV4JwkLzd19DP89EGp6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BYvwJ-i-ULQSCW979vESc6QS7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HX8B2dS377t0ongyt5ZKav4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTLH7ZNehgSfNF0dD8meT166Cg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knoNm1NkY1gE3dTCQ8ExkDOt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTrggilcPM5FFMvySrskBEM9HWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeoiCmIXiD5s5L8yvDkSBYcx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0iNyhElnJGZGiYegGWJUvTnrFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mut1ifbzvgg1tPCUF789ZrRX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8N1Be-BLnopfzcrfIAVnSdJxyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ErcZ71SplkZHgQUaknbeUNq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vl0BizNI9TUxBmlZfaNKn89r4kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRVIb4Yze7hiTQrabHqFEP7K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpk2d0lX5GcG3G3rY-eAnoUEyUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsJC46GgGbnuJNXnHaP3nXDg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Yonix op 06-10-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
Ik heb korting gekocht met insiders punten... maar kan ik die code ergens makkelijk terugvinden? Zit al uren te wachten op mail 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-10 21:34
Karp schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:00:
Ik heb korting gekocht met insiders punten... maar kan ik die code ergens makkelijk terugvinden? Zit al uren te wachten op mail 😑
Ook al in de spam gekeken? De keren dat ik zo'n insiders code heb aangevraagd had ik deze binnen 2 minuten in mn mailbox.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Karp
RubjeMazter schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:20:
[...]

Ook al in de spam gekeken? De keren dat ik zo'n insiders code heb aangevraagd had ik deze binnen 2 minuten in mn mailbox.
Korting op steunzolen, viagra en zonnepanelen. Niks over lego!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10 21:17
Je klikt op je Insider punten (rechtsboven) in je account.
Daarna ga je naar Puntengeschiedenis.
Vervolgens ga je naar Ingewisselde beloningen.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-10 18:56
Wellicht is/zijn de code(s) als volgt te vinden:
Ga naar je lego-account
Ga vervolgens naar je insiders-account (kan door rechtsboven op je puntentotaal te klikken)
Klik op puntenhistorie (mandje)
Scroll dan naar: "Jouw geschiedenis" en kies "beloningen ingewisseld":
en daar moet je dan de vouchergodes kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZbeCKNZITWCs0yPRIpjSi7XKpA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O6NVGLTmTGB81KHvSIeRmVRS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:45
Aanstaande dinsdag om 17:00 start de volgende crowdfunding ronde voor de Bricklink Designer Program: https://www.bricklink.com/v3/designer-program/main.page

Vind er dit keer 3 leuke/goede sets tussen zitten: Harbormaster's Office, The Art of Chocolate en Forest Stronghold. Aangezien ik niet zo’n fan ben van het Forest Men/ridder thema ga ik denk ik alleen voor de The Art of Chocolate.

Gaan jullie nog sets kopen deze ronde?

[ Voor 6% gewijzigd door Jolly_Jumper op 06-10-2024 17:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
Zij die twijfelen: hak de knoop door en koop de Classic Batmobile, want het is echt een onwijs leuke build! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vADylLGf-p-swOO3lYUENtSg994=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yefK8PO4Lx3sdUwcdF7CJ4U4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jSwP8FXrcvsDYGjpJWPJZA7CXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGASPqzmOLMoAJZYneABU9c5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSju6BdoHR0OTat4zXlPve-Mx7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrxWWC0WTVNiYSuF6R7TX2sb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-oGCe-_nmkN26RlBMqYM296ZLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TWYjAlWBIq0ClcjY7jOVSnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gEB7LYunNqqTGoAa54zVAB_Q9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBCR03zT5gZMHIYvYVHz69a5.jpg?f=fotoalbum_large

Die stoeltjes ook! _/-\o_

Maar even serieus: voor € 132,99 krijg je veel bouwplezier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Yonix schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:36:
Zij die twijfelen: hak de knoop door en koop de Classic Batmobile, want het is echt een onwijs leuke build! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toffe build. Maar ben wel benieuwd wanneer het bij jou teveel Lego in huis word. Heb je al sets moeten afbreken/verkopen om ruimte te maken voor nieuwe sets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Toffe build. Maar ben wel benieuwd wanneer het bij jou teveel Lego in huis word. Heb je al sets moeten afbreken/verkopen om ruimte te maken voor nieuwe sets?
Nope, nog niet. :) Maar hier rouleren sets, de sets die we niet ‘tentoonstellen’ staan op zolder.

Maar goed, we zijn voornemend om volgend jaar een groot dakkapel te laten plaatsen. Waarschijnlijk wordt de zolder dan speel- / slaapkamer van ons zoontje, dus kan daar weer heel wat Lego staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Ruud.k schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Je klikt op je Insider punten (rechtsboven) in je account.
Daarna ga je naar Puntengeschiedenis.
Vervolgens ga je naar Ingewisselde beloningen.

:)
TIL. Dat was hem inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 22:48
Zoonlief heeft al aardig wat sets verzameld en het staat niet in zon Billy kastje met 4 vakken.

We hebben nu een vrije muur van 210cm breed en 200cm hoog, en willen zijn sets wat beter uitstallen. Iemand een mooi voorbeeld van een soort lego stellingkast die geschikt zou zijn? Mag best open zijn: de muur erachter is fris groen geverfd.

We hebben een rondje Ikea gehad (op zondag, de horror) maar vaak te ondiep (< 30cm) of gewoon lelijk. Maarja, smaak.

Iemand een leuk voorbeeld? Liggend deel mag best 40cm zijn, en het mogen ook bijvoorbeeld 2 kasten van 100cm breed zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
dnhelle schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:33:
Zoonlief heeft al aardig wat sets verzameld en het staat niet in zon Billy kastje met 4 vakken.

We hebben nu een vrije muur van 210cm breed en 200cm hoog, en willen zijn sets wat beter uitstallen. Iemand een mooi voorbeeld van een soort lego stellingkast die geschikt zou zijn? Mag best open zijn: de muur erachter is fris groen geverfd.

We hebben een rondje Ikea gehad (op zondag, de horror) maar vaak te ondiep (< 30cm) of gewoon lelijk. Maarja, smaak.

Iemand een leuk voorbeeld? Liggend deel mag best 40cm zijn, en het mogen ook bijvoorbeeld 2 kasten van 100cm breed zijn bijvoorbeeld.
Ik weet niet of je de modellen van ikea door elkaar haalt, de billy heeft niet maar 4 vakken.
Ik heb deze billy: https://www.ikea.com/nl/n...atroon-s39562966/#content
Dat is de extra diepe (40cm) versie. Die heb je alleen in strak wit of zwart eiken. Heb zelf de zwarte, maar wit is een stuk goedkoper en als vitrine denk ik ook beter geschikt. Maar zwart staat mooier in mijn mancave.

Verder kun je ook een pax nemen? Heb je in 35 of 58 diep. Weet alleen niet of ze daar ook vitrinedeuren voor hebben... zonder deuren goed betaalbaar, maar saai/lelijk.

Geldt eigenlijk voor de meeste wel, zonder deuren al snel saai.
Bror vindt ik als pure stellingkast wel gaaf, maar ook zeer industrieel. Dus moet je smaak zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 06-10-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

dnhelle schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:33:

Een stellingkast is toch altijd open?

Mij persoonlijk lijkt een Bestå kast mooi. Maar is een dichte kast (stofvrij), 40 cm diep met glazen deurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/besta-opbergcombinatie-met-glazen-deuren-wit-lappviken-sindvik-wit-helder-glas__0994791_pe821366_s5.jpg?f=xl

Maar goed, ben benieuwd wat andere aanraden. Ik heb nu een Kallax kast, maar passen sets zoals de vuurtoren niet in. En open is wel mooi, maar die stof wordt ik wel een beetje zat. En met de grotere vakken van de Bestå kan je er denk ik ook een leuke diorama van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 22:48
Inderdaad, een kallax hebben we nu (4-vaks).

We hebben nu deze op het oog.
https://www.vidaxl.nl/e/v...leurig/8720845674519.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
dnhelle schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:45:

Dan is de bror misschien toch nog een optie. Heb je iig gewoon stalen planken ipv dat lelijke goedkope hout.
Let ook op de dikte van de planken, ivm doorzakken. Zie je ook op die goedkope bouwmarkt stellingsrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

dnhelle schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:45:

Ikea heeft als tegenhanger de BROR. Die had ik gekocht voor op het balkon, maar moet ik nog steeds in elkaar zetten.

Denk dat een open stellingkast wel mooier is als je de muur erachter in beeld wil houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 10:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had me gisteren ook getrakteerd op iets van LEGO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNrtRfwpqs-fYX-cWjdLWw3RznY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aJF49llBfKD8Znc2bRjGYNkl.webp?f=user_large

Moet zeggen het zat allemaal degelijk verpakt, en bijna alles al in papieren zakjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQ94HdadMV_6x0NU15D2Q2QPYDs=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/wa5ja6M5u0tK7EOeDAfN64hI.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSm9KpLaOW-mzd69jYvd2ImWWDI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/pVPYjn9OqzmRCqZ9PaJLOXEK.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntKi4jHdLRQlD7kS7n24ZtDsvfk=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/8FIpzxgRZkTffs7fsVr2Jm7P.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8UkWQyUewWfnrE-jqYW6UVp378=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Sdlkxe77k2uBYN9INsu4eKCq.webp?f=fotoalbum_tile

Meteen gisteren ook begonnen met bouwen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzAtknn_FUcEAODlPrVQdsI0D1g=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/RnKpZrKx2tvZjI6PKZC6oCoX.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRCbJdrG8q6LrVHxxh8W0HN-DCI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Nrunqudrfl2Y0niPGYcoqIqn.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDXSuwDmcXY6cmE9cHFDAad0fWU=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/X0OIoiXiFxhhPZypqkNP0Thk.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua04QPupu0-uSIW0EiRpZv89uww=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/NNbmEF864iD8WV7ZNi0G92R6.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqGYdV6LUlsZ8q4qjqttTc7TXOs=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/i0AUuRothVqRv68UzGtq3iMv.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fByOg1kv3OeekdPFE6GkZwKEweQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/oPAPxmiGzZ6tCi7wsfxiivKQ.webp?f=fotoalbum_tile

Echter, toen ik met zakje 8 bezig was, kwam ik erachter dat ik een onderdeel mis. Ik moet wel zeggen aangeven dat je een onderdeel mist gaat wel heel makkelijk. Via LEGO Services kon ik heel makkelijk aangeven welk onderdeel ik miste. Nu een paar dagen wachten totdat ik hem binnen krijg en ik verder kan met de bouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aig8Qoim_l-Q1LGnteLP02jmfvU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zu1TcBklPeycKdzOe6y1OVoI.webp?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zag deze voorbij komen mbt de nieuwe Winter Village (Santa's Post Office) set. Iemand die het blauw vervangen heeft door beige o.i.d. en roodbruin, het dak betegeld, de ballon laten vliegen en een vlieg windkracht zak heeft toegevoegd. En nog wat wijzigingen.

Het blauwe veranderen daar zat ik zelf ook sowieso al aan te denken, door iets wat je meer aan kleuren gewend bent te zien als je in een Duitsland of Oostenrijk komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DF1XIcJchYYJNYK51FWyRlldac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWOWHn9envYJBlAguvlQa0yx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 07-10-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Yonix schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit. Ik wacht totdat hij rond de 100 euro zit. Ben wel benieuwd of dit spatbord beter uit zou zien en zou passen.

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/5/62361.png

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 07-10-2024 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:31
Linksquest schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 06:10:
Ik had me gisteren ook getrakteerd op iets van LEGO.

[Afbeelding]

Moet zeggen het zat allemaal degelijk verpakt, en bijna alles al in papieren zakjes.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Meteen gisteren ook begonnen met bouwen :P

Echter, toen ik met zakje 8 bezig was, kwam ik erachter dat ik een onderdeel mis. Ik moet wel zeggen aangeven dat je een onderdeel mist gaat wel heel makkelijk. Via LEGO Services kon ik heel makkelijk aangeven welk onderdeel ik miste. Nu een paar dagen wachten totdat ik hem binnen krijg en ik verder kan met de bouw.

[Afbeelding]
Waar heb je m besteld? Dan doe ik dat niet daar.. Of ben je op de doos gaan zitten? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 10:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

DCNY schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Waar heb je m besteld? Dan doe ik dat niet daar.. Of ben je op de doos gaan zitten? ;)
Niet besteld, zag hem fysiek staan bij Intertoys Beek, en hij was daar goedkoper dan bij LEGO zelf. Dus meegenomen. Maar alles verder netjes, alleen dat ene onderdeel ontbrak.

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 07-10-2024 11:00 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2024-10-07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1-YpEZzIXP_X9g4i-NPlzn5sCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQLBS9Hgp0rp4P6sU8jmcT7N.jpg?f=fotoalbum_large

Varia:
de nieuwe Sail Barge is echt wel mooi, maar geen 500€-mooi imho :) - valt veel kleiner uit dan ik gedacht had

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
roeleboel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:56:
Varia:
de nieuwe Sail Barge is echt wel mooi, maar geen 500€-mooi imho :) - valt veel kleiner uit dan ik gedacht had
Ben voornamelijk heel erg teleurgesteld in hoe weinig GWP er beschikbaar waren... Diezelfde avond was die Luke's Lightsaber al van de site af, dus heb hem gemist...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De City Gardens vodert nog steeds gestaag. Nu ik alle zakjes gesorteerd heb gaat het bouwen een stuk sneller. De hoeveelheid details is niet te bevatten, de set zit zo volgepakt met stuff dat je bijna niet meer weet waar je moet kijken.

Soms snap ik de keuzes van Lego ook niet. Zo gebruiken ze op 1 plek 2x een 2x3 plate + 3x een 1x2 plate zodanig dat het precies evengroot is als een 2x3 brick. Dus in plaats van 1 onderdeel, heb je nu dus 5 onderdelen. Zo zag ik op verschillende plekken ook 1x1 plates naast elkaar gebruikt of een 1x1 en een 1x2 er naast, die hadden ook door een 1x2 of 1x3 plate vervangen kunnen worden. Volgens mij was het ook niet zo dat van die kleur geen 1x2 of 1x3 plates in de set zaten. Zouden ze dat doen om een bepaald aantal onderdelen te halen?

Anywas, hier nog wat foto's:

Het is echt een enorm gevaarte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyHAnXa9kqDTj_IQ4YF2qjmqXTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dq5eGX7IiPRkQnH9Yrn6NFpW.jpg?f=fotoalbum_large

De toren is er al een keer vanaf gevallen toen ik de set even kiepte. Dus note to self: ding is niet echt om mee rond te lopen (DUH)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DBBMuNoLvB3jeDFRXFqBI3O23A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eK79pfXmeqfYt2J1UywzU2yM.jpg?f=fotoalbum_large

Veel ornementen aan de gevel zijn echt brilliant in elkaar gezet. Maar wel fragiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlSI8roorVM0WS-JluLN8oUe96s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSnGzSlkoRWQPDeZ0weCD0LJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe die toren in elkaar past is bijna magie. En weer een hoop onderdelen die ik nog nooit gezien heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F35dzZ1Gzs9-yr_w-Gt_0231FsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9s06T95tTHtJtggTQnccogW.jpg?f=fotoalbum_large

Pas bij de allerlaatste stap van deze arcade game zag ik wat het was. (en hij is nog een beetje scheef ook).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaIYzwypyp3O2Jc_m2HgflyBAuM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7rTmHfE43bOjhmMDBoiFeDT.jpg?f=user_large

Een van de vele manieren om een dak te maken, hier dus met bijltjes. Veel bijltjes. En die kunnen allemaal een andere richting op staan. Niet meer aankomen dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OkgcTL0rLIw1g7lFjTKNoNnlug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dh9RHxSlE9BtjiZt5rxlpcki.jpg?f=user_large

Nog eentje. Dit keer met worstjes en 1x1 plates met clip. Hier moet je niet eens naar kijken of alles is weer schots en scheef :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0Z4oJpYA3_LHHyqdAw-PBKGLVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GqEgHiv3cesvzX9eZYquHaBh.jpg?f=user_large

Of deze: Alleen de buitenste 2 elementen rusten ergens op, de rest kan vrij bewegen. (kattenhaar even wegdenken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7kOR6X2KESz9PG7Gd4GXeBYtbQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/77Hj9frGS9zpy3Zc0WhRNba1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:21
zonoskar schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:34:
De City Gardens vodert nog steeds gestaag. Nu ik alle zakjes gesorteerd heb gaat het bouwen een stuk sneller. De hoeveelheid details is niet te bevatten, de set zit zo volgepakt met stuff dat je bijna niet meer weet waar je moet kijken.

Soms snap ik de keuzes van Lego ook niet. Zo gebruiken ze op 1 plek 2x een 2x3 plate + 3x een 1x2 plate zodanig dat het precies evengroot is als een 2x3 brick. Dus in plaats van 1 onderdeel, heb je nu dus 5 onderdelen. Zo zag ik op verschillende plekken ook 1x1 plates naast elkaar gebruikt of een 1x1 en een 1x2 er naast, die hadden ook door een 1x2 of 1x3 plate vervangen kunnen worden. Volgens mij was het ook niet zo dat van die kleur geen 1x2 of 1x3 plates in de set zaten. Zouden ze dat doen om een bepaald aantal onderdelen te halen?

Anywas, hier nog wat foto's:

Het is echt een enorm gevaarte.
[Afbeelding]

De toren is er al een keer vanaf gevallen toen ik de set even kiepte. Dus note to self: ding is niet echt om mee rond te lopen (DUH)
[Afbeelding]

Veel ornementen aan de gevel zijn echt brilliant in elkaar gezet. Maar wel fragiel.
[Afbeelding]

Hoe die toren in elkaar past is bijna magie. En weer een hoop onderdelen die ik nog nooit gezien heb.
[Afbeelding]

Pas bij de allerlaatste stap van deze arcade game zag ik wat het was. (en hij is nog een beetje scheef ook).
[Afbeelding]

Een van de vele manieren om een dak te maken, hier dus met bijltjes. Veel bijltjes. En die kunnen allemaal een andere richting op staan. Niet meer aankomen dus.
[Afbeelding]

Nog eentje. Dit keer met worstjes en 1x1 plates met clip. Hier moet je niet eens naar kijken of alles is weer schots en scheef :)
[Afbeelding]

Of deze: Alleen de buitenste 2 elementen rusten ergens op, de rest kan vrij bewegen. (kattenhaar even wegdenken)
[Afbeelding]
Ok bedankt, ik ben om. Ik ga hem bestellen.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:50
Vandaag 21330 Home Alone house besteld, met het idee die voor de feestdagen klaar te hebben met lampjes erin. Het liefst zou ik deze eerst bouwen en dan de lampjes doen als tweede projectje. Weet iemand hier of dat te doen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

J-M-T schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:46:
Vandaag 21330 Home Alone house besteld, met het idee die voor de feestdagen klaar te hebben met lampjes erin. Het liefst zou ik deze eerst bouwen en dan de lampjes doen als tweede projectje. Weet iemand hier of dat te doen is?
ik heb ze semi-achteraf ingebouwd; dat gaat best goed, maar niet optimaal.

het is zeker efficienter door de infrastructuur (die kabeltjes) direct in je gebouw te verwerken.

sommige van die detail-verlichting is tricky achteraf.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Zal een beetje aan de set en de verlichtingskit liggen ook. Tot nu toe heb ik ze allemaal achteraf gedaan en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cheezus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:20:
Zal een beetje aan de set en de verlichtingskit liggen ook. Tot nu toe heb ik ze allemaal achteraf gedaan en dat ging prima.
Doe het geregeld achteraf, maar sommige van die light sets hebben specifieke blokjes (bijv een come/vlammetje etc) die achteraf inbouwen soms moeilijk maken.

Indicenteel gebruik ik zelfs afwijkende blokjes dan in de handleiding staan. Denk aan die “headlight” met opening voor doorvoer kabel.

Maar … heb dan ook zelden de “set specifieke leds” koop vaak de goedkoopste modular verlichting set ~8-9€ en dan zie wel hoe die ombouw en bij welke set.

Zo vind ik de detective verlichting set interessant vanwege rgb lampjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yonix
We zijn weer wat verder. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9eTpjDDg_XUKqv9OfOJnAhTZrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKRZ6WZozHNUc3vmdaIZScG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cECAkH8OC09tNzsmbt9fdR8NQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpKEUptriRbPsWEPK0pAO8PQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10 12:01
Stemronde voor Bricklink Series 6 is geopend.

https://www.bricklink.com...rogram/series-6/main.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:27
L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

Een stellingkast is toch altijd open?

Mij persoonlijk lijkt een Bestå kast mooi. Maar is een dichte kast (stofvrij), 40 cm diep met glazen deurtjes.

[Afbeelding]

Maar goed, ben benieuwd wat andere aanraden. Ik heb nu een Kallax kast, maar passen sets zoals de vuurtoren niet in. En open is wel mooi, maar die stof wordt ik wel een beetje zat. En met de grotere vakken van de Bestå kan je er denk ik ook een leuke diorama van maken.
Wij hebben een kewlox kast met glazen deurtje. Lego staat er mooi in. Wel pricey….

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap