@sheane Ik koop daarentegen wel met regelmaat iets bij Lego. Het gaat dan met name om sets die korting hebben, of sets die binnenkort niet meer beschikbaar zijn (en soms ook veel korting hebben van bijvoorbeeld 40%). Ik doe dit ook nog wel eens in combinatie met losse stenen. Als de prijs niet te ver afwijkt van de minimale prijs die ik zie op Brickwatch is het vaak met de GWP's erbij een prima deal. Ik heb meerdere GWP's die zeker 20 euro of meer waard zijn en ook nog eens goed van pas kwamen in mijn stad. In dat geval is het leuk en naar mijn mening de moeite waard.Informaticus89 schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:37:
[...]
Ik bestel bijna nooit via Lego zelf. Het prijsverschil met de retailers is daarvoor te groot om nog maar te zwijgen over bezorgdienst DPD. Alleen als er echt een leuke GWP is (nagenoeg nooit voor mij) of dubbele punten met een goede actie (vaak rond black Friday) bestel ik een keer bij Lego. De exclusives komen vaak na een aantal maanden tot een jaar ook bij een reguliere retailer terecht (maar helaas niet altijd) tegen een betere prijs. In het uiterste geval ga ik naar de Lego store in Utrecht, maar dat is voor mij dan ook in de buurt.
Als je een beetje goed oplet met de acties en lang genoeg durft te wachten kun je de meeste Lego met in ieder geval 25 procent korting t.o.v. de adviesprijs kopen.
Bovendien heb je boven een bepaald bedrag gratis verzending. Daarmee heeft ook het bestellen van losse stenen regelmatig mijn voorkeur ten opzichte van bestellen bij Bricklink. Als je onthoud dat Lego zelf niet altijd de beste prijs heeft en daar eerst even naar kijkt, dan kun je best goede deals vinden. Natuurlijk alleen als een GWP je aanspreekt bijvoorbeeld. Het zijn voor mij vooral die extra's die het interessant maken. Alle bestellingen zijn hier door DPD goed afgeleverd. Dozen zijn ook zonder deuken of scheuren aangekomen gelukkig.
De Lego-store in Utrecht is leuk, al viel de pick a brick mij een beetje tegen. Gelukkig hebben ze meer stenen achter liggen en kun je soms als je het lief vraagt wat stenen graaien uit een doos. In Gouda zit ook een leuke winkel. Mijn ervaring is dat de winkels meestal geen supergoede deals hebben. Je moet net mazzel hebben, maar je kunt wel veel sets bekijken. De pick a brick is soms ook leuk en het maken van minifigures is ook leuk.